Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egy olasz habzóboros bringaverseny belülről

2011.10.07. 14:03 - kirk kapitány

Napsütéses őszi hangulat, borvidéken kanyargó útvonal. Akiknek eddig nem volt szerencséjük részt venni egy hagyományos olasz bringaversenyen, kedvet kaphatnak moon beszámolójától.

Október első vasárnapján rendezik meg Olaszország Treviso tartományában a Prosecco Classic nevű versenyt. Idén napsütéses, nyári melegben kanyargott végig a mezőny a Conegliano és Valdobbiadene környéki borvidék dombjain, nagyhírű pincészetek és apró hegyi falvak mellett, szőlőskertek között.

Az olaszok nem hiába rendeznek több mint száz éve ilyen versenyeket, a Prosecco Classicot is profin megszervezték. Egyszerre volt turisztikai esemény, gasztrofesztivál és népünnepély. A beiratkozást a Villa Sandi nevű pincészetben tartották, ahol helybéli sonka- és sajtkóstolóval fogadták a bringásokat és kísérőiket, no meg a ház proseccójával. A nálunk is egyre divatosabb prosecco olasz habzóbor, mely a francia champagne-hoz hasonlóan eredetvédettséget élvez, és főleg ezen a környéken készítik.

A 45 eurós nevezési díj ellenében ugyancsak elhalmozták minden jóval a versenyzőket: beiratkozásnál egy üveg proseccót kaptak, célba érkezés után pedig, a chip leadásánál – ha nem kérték vissza a 10 eurós letétet – egy díszes pezsgő-visszazáró fémdugót. Ezenfelül ingyen belépő is járt a Palagusto nevű gasztroeseményre, ahol a fáradt kerékpárosok komposztálható papírtálcákról ehették a több fogásos ebédet, melyet a környék legjobb éttermei készítettek. Aztán kávé, süti, no és persze a prosecco, amiből be kell valljuk, fél euró felár ellenében repetáztunk is.

A verseny felvezetőautója a McLaren új sportautója, a MP4-12C volt, amelyet szeptemberben mutattak be, és amelynek 330 km/h a csúcssebessége. Hasonló rongyrázás járt a hosszabb távon indulóknak, akiket az egyik frissítőpontnál Sacha Modolo olasz kerékpáros várt proseccóval és rákocskákkal.

Eközben a célnál várakozó gyerekeket zsonglőrök, arcfestők és lufihajtogató bohócok szórakoztatták. A felnőttek az időközben beérkező McLarent és a díjakat átadó szépségkirálynőt méregették, de volt élő koncert is, a távot teljesítő nők pedig az érem mellé egy szál piros rózsát kaptak.

Az olasz versenyeknél szokásos módon két távot hirdettek ki: a rövidebb, hetven kilométeres távot bringás turisták és amatőr versenyzők is könnyűszerrel teljesítették, de ha valaki komolyabb kihívásra vágyott, indulhatott a hosszabb, 122 kilométeres verzión is. Az előző évi versenyhez képest idén a rövidebb távon volt egy másfél kilométeres szakasz kavicsos földúton, úgyhogy nem ártott az óvatosság.

A rövidebb távon 850 méter szint volt, 150-200 méteres, nem túl meredek emelkedőkkel, melyek arra pont jók voltak, hogy megrostálják a mezőnyt. Sok volt a visszafordító is, úgyhogy figyelni kellett lefele menet, ha az ember nem akart a szőlőtőkék között kikötni. A frissítőknél vizet, banánt, és szendvicset (!) adtak. Összesen nagyjából 1800-an neveztek be, többségében olaszok, de érkeztek angolok, amerikaiak, kanadaiak és svédek is, sőt találkoztunk egy másik magyar versenyzővel is.

A győztesek

Hosszútáv (122 km). Férfiak: 1. Roberto Cunico (Uc Lugo Cicli) 3h23'53" (átlagsebesség 36.25 km/h), 2. Federico Simioni (Team Flyng Bike) 3h28'32", 3. Simone Boscaini (Turnover Studio Rehab) 3h28'32". Nők: 1. Marina Ilmer (Rsv Vinschgau) 3h47'42" (átlagsebesség 32.46 km/h), 2. Sabrina Zogli (Gs Alpilatte) 3h56'05", 3. Patrizia Romanello (Asd Team Salvador Rd) 3h58'32".

Rövid táv (70 km). Férfiak: 1. Davide Bedon (Asd Blu Bike) 1h50'04" (átlagsebesség 38.65 km/h), 2. Gregory Bianchi (Asd Team Fausto Coppi) 1h50'04", 3. Stefano Tura (Asd Blu Bike) 1h50'40". Nők: 1. Astrid Schartmuller (Gs Athletic Club Merano) 1h54'32" (átlagsebesség 37.14 km/h), 2. Michela Gorini (Asd Team Fausto Coppi) 1h57'45", 3. Martina Arsie (Gs Alpilatte) 2h02'10".

A rövid távon indult Valdobbiadene polgármester-helyettese, Pietro Giorgio Davì is, (3h07'54") aki 779. lett.

Ha jövőre indulna valaki, akkor majd online tud nevezni februártól szeptemberig, és a szállást is érdemes jó előre lefoglalni, mert a verseny hétvégéjén megtelnek a környékbeli panziók. A nevezéshez vagy amatőr licenc kell, vagy egy háziorvosi igazolás, hogy versenyezhet – ez utóbbi esetben az 5 eurós egynapos helyi licenc megváltásával bringás turistaként indulhat az ember a rövidebb távon.

 

Címkék: verseny olaszország

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr703285252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

d fens 2011.10.07. 18:57:45

autóval nem lehet nevezni?
ablak fel, klíma be, jó muzsika!

d fens 2011.10.07. 23:01:34

@d fens: jójó, csak viccelek, na

9mmPara 2011.10.09. 10:26:42

@d fens: Simán. Fogsz egy új Ferrarit vagy Lambót és máris nevezhetsz felvezető kocsinak.

k_attila78 2011.10.10. 09:24:25

Remélem ezek nem mentek át a piroson és volt macskaszem meg rendszám a bringájukon:)

9mmPara 2011.10.10. 12:46:14

@k_attila78: csengő!! Sehol egy csengő! Ebből is következik, hogy Budapesten egyszerűen nem lehet bringával közlekedni.
süti beállítások módosítása