Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A CNN rácsodálkozik a döntött kukák városára

2011.06.07. 19:56 - dw1

Koppenhágában még a kukákat is úgy tervezték, hogy a biciklis menetközben beletaláljon az elhajított szeméttel. A CNN rácsodálkozik a biciklis városra.

A Future Cities hatperces videójában Richard Quest bemutatja a soha nem látott szélességű bringautakat, a bringás infrastruktúra többi apró részletét, és felvázolja az utat, ami a "Copehagenization" fogalomhoz vezetett.

Címkék: infrastruktúra kerékpározás koppenhága várostervezés

140 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr272965525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dubito 2011.06.09. 09:03:04

és Koppenhágában nem látsz rendőröket biciklist cseszegetni mert nincs küllőprizmája.

hááááát 2011.06.09. 09:10:58

Budapestiként autó max hétvégén.Kerékpár hetente többször ha jó idő van.Egyébbként tömegközlekedés illetve séta.
Ahol tudok kerékpárúton megyek, de néha kénytelen vagyok a forgalomban menni.Tényleg félelmetes néha mindkét fél.

Németh András 2011.06.09. 09:15:02

@pikofix: ha már bringás filmről van szó akkor miért nem azt linkeled be amiben tényleg bringával tekerték át az Alföldet.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kerekek_és_lépések...

Németh András 2011.06.09. 09:16:53

@Németh András: bocsi nem arra ment a válasz amire akartam és nem sikerült a link, ez van így 30 után egy nappal kemény az élet...

zum trucc 2011.06.09. 09:18:44

@Styxx: Tipikus ostoba bringás szöveg. Érdektelen, lényegtelen.
"Egy kicsit számít nekik, hogy környezetkímélő, olcsó és egésszéges közlekedési eszköz a bringa és NAGYON számít nekik, hogy GYORS, KÉNYELMES megoldás"
Ne a dánok nevében nyilatkozz, hanem Pesten nézz körül. A bicikli, márcsak a balesetek meg a rossz levegő miatt is kifejezetten egészségtelen, lassú és fáradtságos közlekedés, amit a biciklisták állandó és idült szabályszegései tesznek vállalhatatlanná.
A dánok egyébként tényleg hülyék.

szemet 2011.06.09. 09:20:05

@S-Works: ratched nővér nem használt szmájlit... Nem szabad lehagyni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Poe's_law

Styxx 2011.06.09. 09:29:09

@zum trucc:
Igazad van, mint mindig. Egy 20-30 kilós bicikli, 50-100 kilós utasával 20 Km/h-vel valóban veszélyesebb, mint egy 1000-1500 kilós személyautó a megengedett 50 Km/h-vel. Természetesen mindenki betartja a sebességhatárt.
A rossz levegőt, hiába van szűrő a kocsidban, egy átlagos középkategóriás autóban ugyanúgy beszívod, mint bringán, legfelejbb bicajozás közben nagyobb a tüdőkapacitás. 10-15-el tekerve egy átlagos kondíciójú embernél egyébként elenyészően nagyobb. És a rossz levegőről sem az autósok tehetnek, hanem az ámokfutós bringások magas bélgázkibocsátása.
Egyébként szoktam autót is vezetni, ma is azzal vagyok, és sajnos vannak hülye bringások. Tapasztalatom szerint nem több, mint hülye autós.
Ennek ellenére helyes a következtetésed: száműzzük a bicajosokat a Római Partra.
Baráti üdvözlettel:
egy ostoba bringás szövegelő

mement 2011.06.09. 09:31:23

@zum trucc: hat persze, mindenki hulye csak te vagy helikopter:)

NOrban 2011.06.09. 09:31:41

@bestpixel:
Richard Quest angol.
Amúgy zsidó és buzi, dez most nem érdekes... :-)
A legnagyobb dobása az volt, amikor New Yorkban leültették egy pár napra, mert a Central Parkban zárás után rátaláltak a yardok, amint bedrogozva, meztelenül, a farkát a nyakával egy kötéllel összekötözve ténfereg..

index.hu/kultur/media/quest0421/

zum trucc 2011.06.09. 09:34:38

@mement: maradjunk annyiban, te hülye vagy, másokkal ne foglalkozz
@Styxx:hát, a "természettudományos" érvelésed az alapfokot sem éri el. Ne "érveljen" az, aki a legegyszerűbb szabályokat sem ismeri. Sem az érvelésben, sem a fizikában, sem a közlekedésben.

makacs szennyeződés 2011.06.09. 09:35:50

ejj, hogy ezek a szemét "tipikus ostoba bringás" (by @zum trucc:) dánok, nem engedik, hogy mindenki alanyi jogon teleparkolja a kocsijával a belvárost? nem engedik, hogy járó motorral álljon több ezer autó a belvárosi utakon egész nap? van pofájuk másra használni az utcákat?

micsoda elmaradott népség!

és könyörgöm, nincs küllőprizma a bringákon?! nyilván hullanak is ETTŐL a bringások, mint a legyek! egy tisztességes, becsületes magyar rendőr bezzeg megmutathatná egy magyar kresz-szakértővel együtt ezeknek a barlangi & nomád buta népeknek, hogy milyen a normális kerékpáros felszerelés!

szerencsére itt a többség nem ilyen. jó korán felismerte, hogy a belváros autózásra és autók tárolására való, semmi egyébre nem. a szmog pedig a fejlett metropolisz ismérve. belvárosban autózni, autóban ülni járó motorral, parkolni pedig alanyi jog.

szerencsére soha nem fogunk lesüllyedni ilyen tipikusan ostoba dán-szintre, tartósan fejlettebbek maradunk, ahogy azok is vagyunk 50-60 éve.

dw1 · http://bpcity.hu 2011.06.09. 09:37:43

a városi bringázás ezekben a pillanatokban alakul át budapesten ketrecharcból közlekedéssé.

koppenhága és a dánok példája tőlünk még annyira messze van, hogy nem is értjük, ezért megbocsátható a sok - with all due respect - buta komment.

nézzétek meg, már UP is arról ír a szerdában (www.nol.hu/lap/allaspont/20110608-saveltolas), hogy mennyire felesleges a városi autópálya.

koppenhágát ugyanakkor nem lehet egyperegyben budapesttel összehasonlítani, már csak a duna szélessége miatt sem (nálunk nem fognak öt bringáshidat megépíteni és még ötöt tervezni), de még bőven sokat lehet és kell is tenni a budapesti bringás infrastruktúra megteremtéséért. ennek az első jó példája a kiskörúti megoldás, amit reméljük hamarosan több hasonló követ majd.

csomó olyan út van (pl a reitter ferenc meg a tétényi út is) ahová bringás nyomot minden további nélkül fel lehetne festeni az útra mert az út két és fél sáv széles, egy parkoló, egy közlekedő és a kettő között elfér a bringás.

szmog: egyre több autós látja azt be, hogy a biciklisek számának növekedése neki - aki autós marad - is jó, mert annyival kevesebben vannak az utakon (cinikus megközelítés: több benzin marad nekik:) és annyival kevesebben araszolnak előtte a dugóban.

Németh András 2011.06.09. 09:41:24

@mement: van még pár helikopter, ugyanis van aki el is kezd vele vitatkozni :)

egyébként pedig az egész riport fotosopp, ilyen nem is létezik :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 09:43:23

@dw1: Reitteren nincs? Akkor melyiken van, azon a környéken? Duna Plazatól felsétálva a Lehel útig, valamelyik többsávos keresztúton van...

Egyébként szerintem inkább az kellene, hogy a kedves autósok és biciklisek összeszokjanak az utakon ehelyett az örökös szeparációs törekvés helyett.

zum trucc 2011.06.09. 09:45:57

@makacs szennyeződés: a vicc az, hogy amit iróniának szánsz, az zömmel helytálló.
Kéz- és lábtörést.

makacs szennyeződés 2011.06.09. 09:50:07

@al kotmány aláiro álamfö: gondolom, azért azt látod a videón is, hogy a dánok hogy oldották meg az összeszokást. ha nem, elárulom a következő kommentemben. :)

Fikalnyik Eugén 2011.06.09. 09:51:54

@Styxx: "az idős bringaútszaki urbanista felsorolta a koppenhágaiak érveit a bicajozás mellett:"

Meg kihagyta, hogy Koppenhágában a legnagyobb szintkülönbség lakott területeken belül két méter, Pesten 350, hogy óceáni az éghajlata, így fogalmuk sincs a -20 +40 közötti áldásos meteorológiai viszonyokról. Nem elbaszott módon vannan a hivatalok elhelyezve, hanem külön kormányzati negyedek vannak, amiket sugárirányú vasútvonalak kötnek össze egy központi pályaudvarra hozva az utasokat, hogy egy metróvonalat tervezéssel együtt 10 év alatt felépítenek, a következő 2018-ban már használható, hogy vizibusszal pillanatok alatt eljutsz egyik helyről a másikra, hogy a kerékpárutak kivilágítottak és takarítják télen-nyáron, miközben nálunk ha leesik a hó, akkor maximum az FKFV-s faszkalap magyarázza, hogy már 200 hókotró dolgozik, igaz senki se látta.
Mellesleg hasonló méretű városban fele annyi ember él, és Dániában (Belgiumhoz, Hollandiához stb. hasonlóan) több egyenrangú városból áll az ország, így Alsómocsoládborzasztóról nem kell a fővárosba utazni ügyintézéshez stb.
Persze mocskos autósok, ide az utakat, nekem jogom van kerékpározni, vesszen a gyalogos, buszsávban én vagyok az úr, szopjon mögöttem a hetesbusz és egyebek...

Styxx 2011.06.09. 09:53:42

@zum trucc:
"hát, a "természettudományos" érvelésed az alapfokot sem éri el. Ne "érveljen" az, aki a legegyszerűbb szabályokat sem ismeri. Sem az érvelésben, sem a fizikában, sem a közlekedésben."
Mester taníts!
Epedve várom cáfolhatatlan fizikai és közlekedési érvelésed részleteit!

makacs szennyeződés 2011.06.09. 09:54:58

@zum trucc: köszönöm, hogy hozzászólásoddal illusztráltad a kommentem arra az esetre, ha valaki nem hitte volna el, hogy itt vannak, akik tényleg, komolyan büszkén vállalják, hogy ilyen szinten állnak.

köszönöm a jókívánságaidat, hasonló jókat kívánok mindenkinek, aki a nevelésedben, fejlődésedben ilyen sikereket ért el.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 09:59:31

@dw1: bocs, most nézem a térképen, a Reitter az másik. Ez valami Göncöl v. milyen utca...
(meg nem Lehel, mert ott már Béke néven szerepel ugyanaz az utca, de mind1)

makacs szennyeződés 2011.06.09. 10:11:16

@al kotmány aláiro álamfö: akkor elárulom:
kitiltották a picsába az autókat a belvárosból.
mert nem oda valók. pláne nem, ha folyamatos a dugó. ahol autósok álltak a dugóban, meg dühöngtek, hogy már megint a piroson áthajtó bringás miatt nem tudnak menni (nem pedig az előttük álló másik 1000 autó miatt), ott most bringázni lehet és kávét szürcsölni.

(mielőtt jönne a sok fontos ember, akinek minden nap át "kell" szelnie a várost autóval: én a parkolás megtiltásával kezdeném, nem az átmenő forgalom lezárásával-elterelésével. bejöhetsz, de nem állhatsz meg, csak ha itt laksz. hozhatsz árut, de csak este 8-tól reggel 6-ig. parkolhatsz a föld alatt, ha kifizetted a helyet. ha nincs elég hely, majd kialakul az árverseny. ja, hogy akkor parkolni luxus lesz? legyen az. NEM ALANYI JOG a belvárosi autóhasználat, hanem LUXUS SZOLGÁLTATÁS.)

victoriginal 2011.06.09. 10:16:02

---sigh----

ez csodás volt igy reggel. bárcsak a budapesti várostervezők is látnák ezt a videót...ja, várjál csak, hiszen azok kizárólag magyarul beszélnek, úgysem fogják érteni...kár. talán tiz év múlva lesz kivel beszélni a várostervezésről.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 10:24:17

@makacs szennyeződés: ezzel csak azt árultad el, hogy mennyire nem vagy képben.
Pl. az éjszakai áruszállítás kiagyalójának a helyben lakók, a szállítók segédletével kitaposnák a belét. Joggal.
Nem mellesleg, ha jól tudom, Koppenhágának kicsit mások a földrajzi és építészeti adottságai, mint Budapestnek, tehát eleve nem összehasonlítható a kettő.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 10:25:07

@makacs szennyeződés: nem mellesleg, amíg a kedves, magyar biciklis a legüresebb utcákon is a járdát használja, addig nem nagyon van miről beszélni.

mement 2011.06.09. 10:30:05

@victoriginal: gondolj a kiskoruti bringasavra, 5 evvel ezelot ez egy elkepzelhetetlen dolog volt meg, most meg kesz van:)

Nincs veszve semmi, csak lassan es nehezen alakulnak at a dolgok.

mement 2011.06.09. 10:33:10

@al kotmány aláiro álamfö: lehet csendben is arut pakolni mashol siman mukodik, a budai hegyek meg igazabol dombok, foldrajzi adottsagokra hivatkozni nehany halom arenyekaban... ongol.

Persze ha nem akarsz ne bringazz, de azt hogy mi tegyuk, es ugy ahogy az biztonsagos es kulturalt, abba ne akassz be feleslegesen;)

Da Real Knee Grow 2011.06.09. 10:35:05

@bestpixel: amerikai? úgy érted angol? de jah, az hogy a CNN-en van az már jáó.

zoozo 2011.06.09. 10:36:10

biztonsági felszerelés elenyésző százalékon van. miért? mert egy az, hogy biztonságosan tudnak kerékpárosként közlekedni mert biztosítva van a hely, kettő kényelmesebb, szabadabb érzés.

makacs szennyeződés 2011.06.09. 10:37:27

@al kotmány aláiro álamfö: a nappali áruszállítóknak pedig az autósok taposnák ki a belüket legszívesebben, ahogy láttam. 1 db. ilyen fontos ember egy egész körútnyi dugót képes okozni. tudom, láttam sokszor.

"amíg a kedves, magyar biciklis a legüresebb utcákon is a járdát használja, addig nem nagyon van miről beszélni."

hát ezt a mondatot most jól föllőtted a levegőbe. melyik üres utcát? ki az a magyar biciklis? mind? mind ott? ezért nincs miről beszélni, mert valaki a járdán ment? üres utcán nem fértél el gyalog a sok bringástól? vagy miről beszélsz? melyik járdán?

egyébként kb. ennyi észérvet vártam (semennyit) ellenvetésképpen.

ilyenkor jönnek elő ezek a mondatok, hogy "ezzel csak azt árultad el, hogy mennyire nem vagy képben", aminek a jelentése: "nincs észérvem, tehát dühös vagyok rád".

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 10:45:46

@makacs szennyeződés: mindegy, hagyjuk. Eszetlen bicikli-buzikkal nem nagyon van miről beszélnem.
Ti néhányan baromira nem vagytok képesek felfogni, hogy többségben vannak azok, akiknek a bicikli nem jelent alternatívát semmire, max. sporteszköz.
Nem "dühös vagyok rád", pusztán egy ostoba, önző alaknak tartalak.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 10:49:07

@mement: lehet. Persze, lehet csendben. Ezért ébredek fel minden második nap, hajnali négykor a sarki pék áruszállítójára... :D

És épp arról pofázok, hogy tessék megtanulni a forgalomban biciklizni, együttműködve az autósokkal! Ne várjátok el, hogy mindenki a biciklis seggeket nyalja!
Biciklizni szeretek de teli a tököm az összes, önjelölt kerékpáros szószólóval és szervezeteikkel. Az elmúlt években csak azt látom, hogy kárt okoznak.
(lásd: teli az ország használhatatlan, ám kötelezően használandó "kerékpárutakkal", nem kis részben az ilyeneknek köszönhetően)

urban indian 2011.06.09. 10:49:52

Dán, holland, ellenpontként meg olasz közlekedési kultúra. Magyarországon magyar közlekedési kultúrát! Lehet, hogy a közlekedési kultúra is az evolúció része? Azért olyan amilyen itt nálunk, mert ez a sikere a túlélésnek? Vagy a közlekedési kultúrának egy olyan értéknek kellene lennie, ami korlátoz és ezeket a korlátozásokat be is tartják a közlekedők? Én mindig felidegesítem magam a közlekedőkön (gyalog, autóval, de leginkább kerékpárral közlekedem), majd tartok egy kis önvizsgálatot és rájövök: figyelnem kell a közlekedésben résztvevőkre, hiszen én is a rendszer része vagyok. Eddig kétszer ütöttek el, mind a kétszer az autós volt a hibás, én kisebb sérülésekkel úsztam meg a dolgot. A hazai kerékpárutakon viszont nem szeretek közlekedni, mert miután átadják, nem gondozzák, nem javítják (tisztelet a kivételnek) azokat. Magyarországon minden másképpen működik, mint nyugaton. Jó példa erre az Eurovelo6-os nemzetközi kerékpárút magyaro.-i szakasza. Na az megérne egy cikket!

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 10:50:17

@makacs szennyeződés: mielőtt még nagyon nagy tévedésekbe ringatnád magad: milliószor leírtam már, hogy nincs autóm, semmi közöm az autósok érdekeihez.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 10:51:47

@urban indian: ez az, ami többek közt Szentendrére visz? Mert az egy élmény... Különösen, egy rövid szakasz, eső után... :D
Igaz, Visegrádtól Esztergomig már egészen kellemes.

bohumil stejskal 2011.06.09. 10:54:07

Akinek nincs döntött kukája, az annyit is ér.

mement 2011.06.09. 10:54:25

@al kotmány aláiro álamfö: igazabol, ha felfestenek a nagykorutra is majd valamikor egy bringasavot, es rendezik a margit hid infrajat, en ugy fogom erezni, hogy legalab 5 evre elore kinyaltak a seggem bringazas temajaban

Nincsnenek nagy elvarasaim;) De azokhoz ragaszkodok.

Neha biztosan kontraproduktiv es ellenerzeseket valt ki a tulzott aktivitas, de ha a kerekparos szervezetek nem lettek volna ilyen ramenosek, az a kis valtozas sem indul be, ami most erzekelheto:)

makacs szennyeződés 2011.06.09. 11:13:35

@al kotmány aláiro álamfö:

"mindegy, hagyjuk. Eszetlen bicikli-buzikkal nem nagyon van miről beszélnem."

"...pusztán egy ostoba, önző alaknak tartalak."

ezek jelentése: "nincsenek észérveim és önálló gondolataim. tudom, hogy igazad van, de ezt csakazértsem ismerem el, ezért inkább lehülyézlek, leostobázlak, leönzőzlek."
:D

képzeld, nekem meg van autóm. :)
de tényleg hagyjuk, mert ezzel már teljesen összezavarlak, tudom.

bdi 2011.06.09. 11:14:11

Évi tízen-százalékkal csökkenő benzineladás. Ez sok mindent meg fog változtatni. A benzin ár mostantól nagyobb léptékben folyamatosan emelkedni fog, csak rövid visszaesések lesznek.

Még a professzionális autóhasználók is részben leteszik a kocsijukat mostanság. (pl. építkezésre kocsival hozta ki és vitte el a végén a szerszámokat, de inkább bringával jött a köztes napokon.

ex-dr. vuk 2011.06.09. 11:16:17

Tegnap is banant ettem az egyik lampanal, es tok sokara talaltam olyan kukat aminek egyaltalan a teteje nyitott volt, es nem oldalrol kellett volna beletalalni.
Szerintem jo otlet ;)

ex-dr. vuk 2011.06.09. 11:21:21

@al kotmány aláiro álamfö:
nahh mindig ez jon elo, hogy foldrajzi adottsagok.. En voltam ott, nincsenek se szelesebb se keskenyebb utcak mint barhol mashol, csak maskepp osztottak fel. Es ami nagyon nem mindegy: nem autoznak ennyien <- na ez a nagynagy kulonbseg.

2011.06.09. 11:42:00

Az azért megmosolyogtató, hogy mindig akadnak, nem is kevesen, akik tekerik az imamalmot: a bicikli Budapesten alkalmatlan a közlekedésre, nincs létjogosultsága, stb.
Mindeközben szemmel láthatóan évről-évre nő a bringások száma - ezek az emberek úgy tűnik, nem ismerték fel a fentieket.
Mindettől függetlenül biciklivel járok munkába, mert olcsó, gyors és kényelmes és egy csöpet sem tűnik alkalmatlannak. (Pedig még emelkedőn is kell hajtani - rettenetes!)
Amúgy két gépjármű után fizetek súlyadót, remélem így azért belefér, hogy néha bicilivel is használom az utat.

ex-dr. vuk 2011.06.09. 11:57:10

@Brother Love:
"múgy két gépjármű után fizetek súlyadót, remélem így azért belefér, hogy néha bicilivel is használom az utat." - jaja en is ezt az ervet hasznalom a "nemfizetadot" jellegu trolloknak, van egy nagymotorom ami utan fizetek mindent, de mivel csak egy seggem van, igy csak az egyiket tudom megulni egyszerre, es az varoson belul szinte mindig a bringa :) Ja hogy nem fustolok vele? Bocsi, nem lehet minden tokeletes ;)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.06.09. 12:56:54

A hölgy azt mondja (kb), hogy azért biciklizik, mert ez az egyetlen természetes (?) módja a közlekedésnek.

Ha fából lenne faragva a bringa, akkor kicsit jobban egyet tudnék érteni vele... :)

kispestipeti 2011.06.09. 13:12:45

Van, ahol a jövő már jelen van. Akárkik, akárhogy acsarkodnak ellene, a városok RÁ LESZNEK KÉNYSZERÍTVE, hogy a kerékpározásnak kedvezzenek. Csak egyszerű, rövid, cáfolhatatlan érvek, amik elhangzottak a riportfilmben kb. fordításomban:
jót tesz a klímának? - igen, egy kicsit
jót tesz az egészségnek? - igen, egy kicsit
jót tesz a költségcsökkentésnek? igen, egy kicsit
de, ami a legfontosabb: GYORS ÉS EGYSZERŰ!
Ennyi éppen elég, hogy megbékéljen mindenki a gondolattal. Egyre többen fogják felismerni ezeket az érveket és ülnek kerékpárra, ha élni, közlekedni akarnak a jövőben.(is)

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 14:41:28

@vuk_:
Jó, legyen igazad. (értsd: rádhagyom, mert kurvára unom már, hogy fanatikusokkal társalogjak ilyen hülyeségekről...)

ex-dr. vuk 2011.06.09. 14:51:15

@al kotmány aláiro álamfö:
vagyis: nincsen semmi ertelmes erved, ezert ugy csinalsz, mintha erkolcsi folenyeddel a masikat lenezve visszavonulnal ;)

OrrSir 2011.06.09. 14:51:51

Sok igazi sötét bugyuta, szerintetek meddig lesz még pénzetek benzinre?

oliba 2011.06.09. 15:01:20

A "nem fizetnek adót a biciklisek" jelmondatot böfögők miért nem térnek át biciklire hiszen akkor nekik sem kellene:)))

ex-dr. vuk 2011.06.09. 15:05:39

@oliba: jaja az adobevallasban van olyan rubrika, hogy "on kerekparos?", es ha beikszeled akkor visszaadjak a levont SZJA-t, es a vasarlasi szamlak utan az AFA-t is ;)

@OrrSir: persze mert ok gazdagok, a biciklis meg csoro (ezert jar biciklivel ;))

nowy 2011.06.09. 17:24:11

@al kotmány aláiro álamfö: valóban igaz,hogy vannak olyanok,akiknek nem alternatíva a biciklizés,de saját tapasztalatból kiindulva sokaknak igen.Csak még nem ismerték fel,mert tele vannak olyan tévképzetekkel,mint pl : 10 fok alatt megfagyok,10 fok felett csatakra izzadok és különben is csak spéci ruhában lehet kerékpározni,minden autós biciklisre vadászik,lassú és megerőltető tekerni,"Bp-en csak 2x3 sávos utak vannak,ott hogyan tekerjek ?",nem tudok hazavinni 2kg kenyeret, stb,stb.Azután ha veszi a bátorságot és kipróbálja (főleg ha van társ ehhez),rájön nagyon gyorsan,hogy a félelmei és tévképzetei alaptalanok voltak és egy idő után eljut oda,hogy reggel dönteni tudjon,aznap mi a legmegfelelőbb közlekedési eszköz számára.

zum trucc 2011.06.09. 19:47:01

@Styxx: Ne engem minősítgess, mert az az oviban sem volt igényes, hogy "te viszont hülye vagy". Szégyelld magad igénytelen hozzászólásod miatt.
@makacs szennyeződés: nomen est omen, de azért még van tere nálad is az önkritika fejlődésének-

Styxx 2011.06.09. 19:58:34

@zum trucc:
?
Én ilyen jelző használatára Veled, a Mesterrel kapcsoltban soha sem vetemednék. Igénytelen hozzászólásom miatt szégyellem magam!
@Fikalnyik Eugén:
attól hogy Koppenhága alkalmasabb, még Budapesten is érdemes fejleszteni a bringakultúrát. Melelsleg a félmilliós Koppenhága lélekszáma fele Pestének (Buda nélkül) Pest pedig elég lapos, bringázásra alkalmas. A hőmérséklet-ingadozás nem a világ vége.

zum trucc 2011.06.09. 23:40:17

@Styxx: Én nem vagyok mester, csak egy egyszerű polgár, akinek határozott véleménye van; nem kedveli a biciklis majomhordát. Amúgy, ha mester lennék, minden épeszű rendszerben egyetlen ilyen tanítvány, mint te elég lenne az egyébként csak általad vizionált cím megvonásához.

Stock 2011.06.10. 03:05:18

ez mekkora, hogy a hobbitok mellé ostoba, féligazságokon alapuló ideológiákat építgettek, majd addig szajkózzátok egymásnak, ameddig magatok is elhiszitek, hogy mindez normális.... :))

igazi hős 2011.06.10. 08:15:57

@zum trucc: De ahogy azt a véleményt gránitkemény érvekkel és Euklideszt megszégyenítő logikával alátámasztod, az alapján nemhogy "mester", de "MESTER" kitétel lenne a megfelelő.
Bár ha azt tekintem, hogy az indító hülyézéstől nem az anyázásig, csak a duzzogásig jutottál, határozottan példakép lehetnél a trolloknak.

Afron 2011.06.10. 08:30:58

@dw1: "szmog: egyre több autós látja azt be, hogy a biciklisek számának növekedése neki - aki autós marad - is jó, mert annyival kevesebben vannak az utakon (cinikus megközelítés: több benzin marad nekik:) és annyival kevesebben araszolnak előtte a dugóban. "

Ez nagy duma ... :D

De miért van az, hogy én nem sztek se autóval, se biciklivel, se gyalogosan közlekedni Budapesten ? Bkv-val meg pláne nem.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.06.10. 08:58:36

@Afron: "szmog: egyre több autós látja azt be, hogy..."

Egyetértek. Azok a zsírfejek, akik egymagukban gubbasztanak az autóban, semmit sem fognak soha sem belátni. A gyerekeik fognak majd biciklizni és fokozatosan kikopnak az autóbűvölők.

Én, ha tehetem, a BKV/MÁV relációt használom, mert közben legalább olvasni tudok. Mondjuk én az autóban is olvastam, amíg a dugóban álltam, de tudom, hogy nagyon nem jó szokás...

zum trucc 2011.06.10. 09:02:54

@igazi hős: tudod, én írtam már ide-oda hozzászólást, olyan is volt, hogy a véleményemet nem mindenki osztotta, bevallom, olykor vitába is keveredtem.
De ilyen primitív, érveket mellőző, minősítgető, anyázó társaságot, mint ezen a bloggon, sehol nem találtam. Végül is persze rendben van: aki biciklisek közé keveredik, az valami undorítóhoz került közel.
Egyébként Euklidész az geometria, te félig sem művelt biciklista, ne nagyzolj máskor ennyire kevés tudással.

zum trucc 2011.06.10. 09:03:33

@TrueY: Olvasni tudsz? Ne szédíts.

zum trucc 2011.06.10. 09:04:29

@Afron: Mert valami nem százas nálad. Sejthetően semmi. Meg nincs hova menned.

zum trucc 2011.06.10. 09:05:21

@vuk_: Meg beszedik a kötelező biztosítást, mert most ezt teljesen ok nélkül biciklire nem kell kötni.

zum trucc 2011.06.10. 09:07:22

@Stock: Igaz szavak, jól megfogtad a lényeget.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.06.10. 09:10:15

@zum trucc: Csak a nagybetűket és azok közül is csak az első 10et. Ezt a szöveget is gépbe diktálom. :)

Afron 2011.06.10. 09:23:23

@zum trucc:
Á, igazából csak ismerem a főváros-nélküli életet. És a lényeg, ha nem főváros, akkor meg lehet mindenféle közlekedésben látni a jót. Kivéve persze bkv, mert az nem létezik, legfeljebb az agglomeráció külső határáig. Annyi meg kell.

zum trucc 2011.06.10. 09:36:52

@TrueY: Ezek szerint tudásod messze a biciklisek átlaga felett van. Tanulj, képezd magad, és egyszer talán a közlekedés emberhez méltó módjára is rátalálsz. A legjobbakat, csak ne legyen két kerekük.

zum trucc 2011.06.10. 09:38:28

@Afron: Egyébként figyelted, hogy a fővároson kívül a biciklisek is normálisabbak? Nem normálisak teljesen, de nem annyira eszementek mint Budapesten.

Afron 2011.06.10. 09:44:53

@zum trucc: Igen, tudom, hogy másképpen állnak hozzá (ülnek rá).

makacs szennyeződés 2011.06.10. 10:10:26

na, egy igazi troll is tiszteletét teszi a végére itt.

:D

makacs szennyeződés 2011.06.10. 10:15:08

@al kotmány aláiro álamfö: tudod, barát, a fanatikust pont arra szokták mondani, akinek nincsenek érvei, hanem tényként közli a kis meggyőződését.

jujj de mélyre kell hozzád lemenni. :)

ex-dr. vuk 2011.06.10. 10:30:06

@zum trucc: jaja, es gyaloglasra sem kell. szerintem legyen arra is ;) ja meg persze gyalog-jogsi is.
sot szerintem 18 eves korra kelljen vizsgazni minden jogtipusbol, kezdve buntetojog. Kulonben honnan tudnad, hogy tilos lopni??

ex-dr. vuk 2011.06.10. 10:34:52

@zum trucc: rosszul mondtam, 14 eves korodra kelljen levizsgazni jogbol, mert onnantol mar buntetheto vagy. Szoval 6-7.-ben legyen buntetojog, munkajog, polgarjog, es ezekbol vizsga!
(felre ne erts, tamogatom az iskolai kresz-oktatast, de jogositvanyt es rendszamot kovetelni nonszensz, a felelossegbiztositasnak van ertelme (letezik is), de kotelezove megintcsak nincs sok.

zum trucc 2011.06.10. 14:15:56

@vuk_: hülyeségeket beszélsz, szándékosan vagy csak rossz a humorod?

zum trucc 2011.06.10. 14:16:32

@Afron: Vidéken is akad helyi közlekedés, pl. Miskolcon vellamos is

zum trucc 2011.06.10. 14:19:07

@vuk_: Persze, nem kellene kötelezővé tenni. Csak annak, aki részt vesz a közúti forgalomban. De annál kökeményen. És szigorúbban és következetesebben kellene büntetni a biciklisek szabályszegéseit. A biciklisfutárcégeket meg 200%-os különadóval sújtani, 20 évre visszamenően.

ex-dr. vuk 2011.06.10. 15:08:53

@zum trucc: leforditom: nem a jogsitol meg a rendszamtol fogja valaki betartani a szabalyokat. ha ennyit nem ertesz meg akkor nem tudok segiteni.
a kulonado otletet pedig mar csak a rosszindulatodnak tudom be

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.10. 15:33:47

Jöhet a CNN Budapestre is, itt is vannak döntött kukák bőven :-)

zum trucc 2011.06.10. 17:07:41

@vuk_: mit fordítasz? milyen forrásból?
Te nem fordítasz, hanem ostobaságokat állítasz. Ha nem lenne rendszám, forgalmi, jogsi, műszaki vizsga stb. akkor az autósok is olyan zabolázatlan állat módjára közlekednének mint a biciklisek. Vagy majdnem úgy.
Itt nem arról van szó, hogy én ne érteném meg faék egyszerűségű gondolataidat. Én nem értek egyet veled, mert szisztematikusan hülyeségeket beszélsz. Persze biciklistától nem is várok mást.

capor_ 2011.06.10. 18:39:31

Én bevallom őszintén, utálok bicajozni. Izzadok, megfájdul a seggem (soha életemben nem szerettem ezért nem szokott hozzá) stb stb. Ennek ellenére koppenhágában mindig bicóra ülök, mivel a kegyetlen drága tömegközlekedés nem alternatíva. És el kell mondanom, a bicajosok is ugyanolyan "taplók" (közlekedési morálra vonatkozva) mint az autósok. Anyáznak amikor lassan indulok a zöldnél, amikor lassabban és óvatosabban megyek és sorolhatnám.
Tehát nem kell úgy tenni mintha a bicajozás lenne a megváltás...

igazi hős 2011.06.10. 22:13:45

@zum trucc: Azt hogy a vitapartner első megszólalásból történő lehülyézése mennyire minősíti ezt a blogot vagy téged, abba nem mennék bele.
Viszont az komolyan érdekelne, hogy a matematika mely részéhez nem szükséges az a fajta axiomatikus felépítés, mint ami pl. az Elemekben van. Amennyiben csak félreolvastad és nem "logikusan beszél"-t, hanem "logikáról beszél"-t értettél, elfogadok egy rövid bocsánatkérést.

zum trucc 2011.06.10. 22:29:25

@igazi hős: "a véleményt gránitkemény érvekkel és Euklideszt megszégyenítő logikával alátámasztod" ezt írtad, te félmajom.
Mit hadoválsz? Mostanra kigoogliztál valamit és okoskodsz? Arisztotelészi a logika egyébként, googlizd ki azt is, és főleg ne próbálj ilyen primitív módon szabadulni a lelepleződött butaságodtól, kis tudatlan.
Eddig nem hülyéztelek egyébként le, pedig tényleg kijár neked ez a jelző.

igazi hős 2011.06.10. 23:30:42

@zum trucc: A stílusod éppolyan mint az érveid, amit a személyeskedés sem pótol. Avagy nem tartod logikusnak, ahogy Euklidesz felépíti a geometriát 23 definíció és 9 axióma segítségével? Milyen szót használnál erre, talán "geometrikus" a könyve? (Nem kellett guglizni, levettem a polcról.)

zum trucc 2011.06.11. 09:26:44

@igazi hős: Buta ember okoskodik. Én meg unom, úgyhogy hagyd már abba.

igazi hős 2011.06.11. 22:52:18

@zum trucc: Láthatóan nem unod, hisz, folytatod. Eszerint kevés a wikipédiából elolvasott 3 szócikk? Ej-ej, tudsz te ennél szebben is veszíteni.

zum trucc 2011.06.12. 11:40:00

@igazi hős: Nem a magam szövegét unom, hanem a tiédet, úgyhogy szűnj már meg, te...biciklista

igazi hős 2011.06.12. 14:36:21

@zum trucc: Izmos érvek újfent, ahogy már megszoktam tőled. Pedig úgy várok némi Aristotelész idézetet. Vagy egy beismerést.

zum trucc 2011.06.12. 15:34:47

beismerem, kitartó vagy (és undi), mint a kullancs, tudod mit, kinyalhatod...a biciklid hátsó csapágyát, azzal szórakozz.

igazi hős 2011.06.12. 21:56:34

@zum trucc: Nem ilyen beismerésre gondoltam, próbálkozz újra. Segítek, itt már írtam: @igazi hős:
Bár az "undi" alapján legfeljebb 18 vagy, ebben a korban az ember még nem ismeri a tévedés fogalmát. Ha netán a személyidben ennél magasabb életkor szerepelne, az csak fizikai kort jelent.

zum trucc 2011.06.12. 22:07:35

@igazi hős: na, most már elég belőled, kitartó ám agyatlan barom vagy, tudatlan és szemtelen. Szerintem már üzemel az a teherautó, amivel hamarosan találkozol...

igazi hős 2011.06.13. 01:50:17

@zum trucc: Jaj de szomorúvá tettél, hogy egy ilyen megfontolt, művelt és mélytudású ember ilyen magasztalan szavakkal illet.
Elárulod miért kéne egy teherautóval találkoznom? Semmilyen nagy árut nem rendeltem. De ha küldtél valamit bocsánatkérés helyett, hát igazán nem kellett volna.

zum trucc 2011.06.13. 08:31:47

@igazi hős: ahogy mondani szokás: jön még kutyára (meg egyéb állatra) teherautó.

Németh András 2011.06.14. 11:35:07

@zum trucc: nagyon szívesen fizetnék kötelező biztosítást a bringára. Van is elképzelésem hogy hogyan: szóval fogni két azonos autót leállítani. Az egyikbe szemből 40-nel belemegy egy másik autó, a másikba szemből 25-nel belemegy egy bringa. Megnézni az okozott kárt és arányosítani a díjakat.
Nagyon szívesen befizetnék kábé évi 300 Ft-ot kötelező biztosítás címen.
Ja és a súlyadóval is hasonló a helyzet (tudom nem így híjják mán) szóval a kocsi 1,5 tonna a bringám 10 kiló a súlyadó amit fizetek a kocsira kábé 10000 tehát a bicóra fizetnék szívesen 67 forint éves súlyadót.

Németh András 2011.06.14. 11:38:20

@capor_: a taplók azok taplók, csak ha bicóznak akkor legalább jobban működik a városi közlekedés nevű szóösszetétel :)

dw1 · http://bpcity.hu 2011.06.14. 11:41:03

@Németh András: annyit sem kell, olyan 18 ft körül lenne évente, hiszen teljesítményadóról beszélhetünk csak: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071123/eszerveket-kerek-bringas-fizessen-adot-ha-bicikliutat-akar-megjegyzesek-ellen (48. komment / steerio)

zum trucc 2011.06.14. 13:35:03

@Németh András:
1. Butaságot javasolsz, mert nem bizonyított, hogy ezek a kísérletek szolgáltatnak érvényes díjakat.
2. Te súlyosan előítéletes vagy, mert még a vitatható kísérletek nélkül is előre borítékoltad az eredményt.
3. Az árakat a piaci szereplők és a verseny alakítaná.
4. Persze, elő kellene írni a rendszámot is, előre, hátulra. Ezért lehetne mondjuk annyit szedni, mint az autók rendszámaiért.
5. Amúgy szerintem (=az én előítéleteim szerint)biciklinként 10-20 ezer lenne reális kötelező évente. Futároknak százezer. Esetleg kétszázezer. Vagy félmillió.

Németh András 2011.06.14. 13:44:18

@zum trucc:
1.: Buta felvetésre, buta javaslat...
2.: Ha ezt poénnak szántad akkor jó
3.: Ez valószínűleg így lenne.
4.: Ez nettó baromság, és ne is merje ezt senki felhozni amíg az utakon nem emberi erővel hajtott járművek rendszám nélkül közlekedhetnek.
5.: Előítéleteid miatt a realitásérzéked igencsak deformálódik...

zum trucc 2011.06.14. 14:11:41

@Németh András: Na, túlbecsültem az intelligenciádat.
A 2. pont semmi esetre sem poén, hanem árulkodó bizonyíték arról, milyen előítéletes vagy.
4. Baromságokat te szoktál írni, de természetesen a robogókat is rendszámkötelezetté kell tenni, ez eléggé alap, Ny-Európa zömében már megtörtént.
5. Bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű.

Németh András 2011.06.14. 15:32:26

@zum trucc: Nincs bajom a bagoly szereppel, kicsi csuri.

Szóval komolyan gondolod hogy egy az átlagos "autó kontra autó" vagy "autó kontra bicó" találkozásnál nem előre borítékolható az okozott kár mértéke?
A díjtételek alapján szerinted egy átlag autósnak mindössze másfélszer lenne nagyobb a kötelezője mint a egy bicósnak? Milyen érveid vannak ezen tézis mellett hisz az autónak még kereke is minimum kétszer több van.
Ez a díjázás már önmagában is sokkal nagyobb aránytalanság mint amiért az autós társadalom sírós része zrikálja a bringásokat. Az meg hogy egy futárral 10-20x annyit fizetne mint egy autós szintén hihetetlenül reális érték. Habár nem írtad hogy reális próbálsz lenni, de úgy meg nehéz értelmes kommentváltásba bonyolódni ha alapból úgy kezdi az ember ahogy te.

A lényeg hogy egy kicsit én is kezdek helikopterré válni...

igazi hős 2011.06.14. 22:53:20

@Németh András: Hagyd, arisztotelészi magasságból mindegy, hogy helikopter vagy bagoly.
süti beállítások módosítása