Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nincs fék a gyorsasági fabiciklin

2011.06.02. 08:20 - kirk kapitány

Majdnem minden alkatrésznél sikerült fával helyettesíteni a szokásos gyártási anyagokat a Brit Michael Thompson által tervezett SplinterBike-on.

A súlyos - közel 35 kilós -, furcsa formájú alkotmány (neve szálkabirngának fordítható) azzal a céllal készült, hogy megdöntsék vele a fabiciklik sebességi világcsúcsát, ami jelenleg 48 kilométer per óra.

A készítők a forgókat is fém felhasználása nélkül gyártották le, sőt a láncot is helyettesítették egy 128 fogú fogaskerékkel. A fékek megalkotásával viszont nem vesztegették az idejüket, az le is maradt a sebességrekordra tervezett bölényről.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr652950675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KAMA3 2011.06.02. 10:05:25

Oldalszélbe biztos élvezetes lehet.

ex-dr. vuk 2011.06.02. 10:48:20

Gondolom palyan mennek vele.
Amugy baromi jol nez ki.
Nekem viszont bambusz-bringa keeeelll! :)

Silent Bob 2011.06.02. 10:57:07

Kellett már ez, mint egy falat kenyér. :D

Goompah 2011.06.02. 12:49:58

A kormány elfordítható? Bár pályán az sem olyan lényeges.

Jofiu 2011.06.02. 12:58:45

Rekordallitasra keszult?
El fogjak lopni.

Amugy a tesztabol keszult bicajoknak mi a rekordja?
Es az ontottvasbol keszulteknek folduton hatszelben?

kej 2011.06.02. 13:04:49

@vuk_: vaterán vant fenn. alig 400 ezerért a tied lehet:

sport.vatera.hu/kerekparozas/kerekpar/bambuszkerekpar_1457165050.html

egyébként ráadásul elég jól felszerelt is lehet, hogy megveszem előled:))

2011.06.02. 13:25:59

@Goompah:
mintha valami csuklós mechanizmus lenne rajta, de lehet csak divatoztak vele. :)

Az ülése viszont baromi kényelmetlennek tűnik. :D

azbuco 2011.06.02. 13:45:50

engem zavarna a zacsihoz közeli 128 fogas daráló

papugaja 2011.06.02. 13:53:59

Ez egy fixi. Minek rá fék?

kilobike 2011.06.02. 14:33:26

@azbuco: nekem is ez volt az első aggályom:-)
mogyoródaráló:-)

fogash 2011.06.02. 15:15:22

ez egy fake. Basszus, a saját weboldalukon (www.splinterbike.co.uk) két video is van róla, de egyiken se mutatják, hogy valaki menne vele. Ez így egy színes dekorációs tárgy, semmi több.

Aztán: fogaskerekek tengelyeinek helyzetéből és a 128 fogú látszó részéből lehet saccolni a teljes áttételt. A pedálhoz van egy kb 1:3 lassító áttétel, ami a hátsó kerék felé 4:1, esetleg 5:1 arányban gyorsít. Így a teljes áttétel 4:3-5:3 közé esik, az meg ölég távol van egy rendes országúti bicaj 4:1 arányától. Vagyis ha ráülsz, szétpörgöd magad, mégse haladsz.

Aztán a rétlemez váz bazi vastag, könnyítések nélkül ólomnehéz. A bicajhoz szükséges merevség megtartása mellett simán lehetne ablakolni, könnyíteni, vagy vékonyabbra venni az anyagokat...

Szóval lehet, hogy létezik, de szarra se való, egy drága szobadísz, nem egyéb.

k_attila78 2011.06.02. 15:17:36

Favilla fakanál fatöbbi a f***omnak kéne ez facikli:)

Madg 2011.06.02. 16:47:49

Miért jó az, hogy a célra tökéletesen alkalmatlan anyagokból készített gépekkel "rekordot" állítanak fel?
( a ládaderbiket is utálom...)

ex-dr. vuk 2011.06.02. 18:03:33

@Madg: ebben az a jo, hogy nem kotelezo nezned, kovetned. Akik meg csinaljak jol erzik magukat.
Ez neked ne fajjon :)

Madg 2011.06.02. 19:16:03

@vuk_: Nekem nem fáj, csak elfecsérelt energiának tartom.
Ha ezek a kreatív, képzett emberek a valódi haladásért tennének...
süti beállítások módosítása