Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Német bálnák mellé drága kétkerekű keszegek

2011.05.23. 16:14 - kirk kapitány

A Mercedes-Benz, a BMW és az Audi is új kerékpár-kollekcióval állt elő az elmúlt hetekben. A németek kétharmada rendszeresen biciklizik, az autógyártók ráébredtek, hogy a kocsik mellett jó üzletet lehet a márkás kerékpár.

Szinte egyszerre dobta piacra a három német autógyár új kerékpárjait. A saját brand alatt futtatott kollekciók négy-öt darabból állnak, és természetesen a kerékpárosok között is presztízsvásárlói réteget célozzák meg velük, akár a gépkocsijaik az autók piacán.

serran-red-road-1024x640

Az Audi egy amerikai dizájncég tervei alapján keményfa alkalmazásával vitt exkluzív hatást a kerékpársorozatba. A lehető legújabb technikákat alkalmazó biciklik ára vissza is tükrözi ezt a hatást, hiszen 1,8-2 millió forintért árulják darabját. A hajlított ívű váz mellett a szíjhajtás és az audis ledvilágítás márkajegy lett, mindegyik típusnál megtalálható.

2011-bmw-cruise-bike-profile

A BMW nem egységes sorozatban gondolkodott. A versenymániások a drága sport kivitelű autóktól kölcsönzött M jelű géppel villanthatnak a kerékpárosok között. Van azonban két moutain bike is a kollekcióban.

mercedes-benz-road-bike-1024x640

A Mercedes-Benz kínálata is heterogén. Van benne fitness bicikli és méregdrága gyerek mounty, de azért, hogy a márka nevén ne essen csorba, limitált szériás versenygép is bekerült a kollekcióba. Állítólag ilyen, évente csupán száz példányban készülő szénszálas gépen kerekezik Michael Schumacher, Nico Rosberg is, amikor nem autóban ül.

Címkék: bmw audi mercedes benz

119 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr232926361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_tx_ 2011.05.23. 17:48:02

@Tepsifan: az audi-s nem stringbike, hanem szíjhajtású bicaj, vagyis a lánc helyett annak egy fogas szíj közvetíti az erőt. Ebben semmi hatalmas újdonság nincs, egy hagyományos mechanikájú bicikli, kicsit felturbózva.
Ld. kép!

장현승 사랑해요 2011.05.23. 17:50:05

az audi városijai nem reménytelenek első ránézésre. az árukat nem akarom tudni.

a többi ártól függetlenül nem tetszik.

ajvéból jelentik 2011.05.23. 17:53:38

Ez nettó marketing, komoly ember (mármint kerékpáros) nem vesz ilyet legföljebb másodkézből, mélyen leárazva (mondhatni: reális áron).

Canis Lupus Libertas (törölt) 2011.05.23. 18:01:13

@a chinese lollipop man: Ez azért erősre sikerült. A kerékpár tervezést és az autó tervezést ilyenformán összevetni elég különös vállalkozás... Mert ha már anyagválasztás, akkor én megemlíteném, hogy könnyű, a feladathoz maximálisan megfelelő kerékpárt egy zacskó spagettiből is lehet csinálni, és akkor az még olcsó is lenne úgy, hogy közben piszkosul innovatív...

Pista bá 2011.05.23. 18:17:38

@vuk_: ezt ugysem veszi meg senki, mert csak csorok bringaznak

Überspannung 2011.05.23. 18:19:52

mindegyik gagyi szar.
És ez a blog miért nem tud értelmes bringás témákról írni?
Például versenyek, kiállítások, nagy gyártók új termékei, kis gyártók spéci termékei, egyedi gyártású alkatrészek, házi szervizelés, bolti akciók, interjúk kerékpáros szervezetekkel.
Ez így egy fos.

Cory76 2011.05.23. 18:27:15

Jézus!!!!

Ezeket nem csak árulni ciki, hanem megvenni is.

Szerintem égés a köbön...

Ez nekik olyan, mint a BMW-s óra, meg kulacs.....

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.05.23. 18:27:20

Nem ajultam el a gepek lattan, pedig nem vagyok egy igenyes tipus bringa ugyben.
Guruljon es ne TESCO bringa legyen kb. ennyi elvarasom van egy bringaval szemben.

feritata 2011.05.23. 18:46:21

Egy normális féket nem tudtak rátenni egyikre sem. Aki ilyet vesz az gyűjtő, vagy lúzer.

Nigger bácsi 2011.05.23. 18:47:44

Ingyen bármelyik kéne, egyébként meg egy normális városi Caprine is teljesen jó, (ami most is van). A fenmaradó pénzből meg tiszteségesen dolgozó de az élet nem kevés területén nélkülöző családok gyerekeinek vennék kerékpárokat. Hiszen 20-30 őszinte gyerekmosoly számomra többet ér, mint az én izzad pofám egy, a cikkben szereplő bringán.

2011.05.23. 18:49:07

@Canis Lupus Libertas: Amikor egy autógyártó arra vállalkozik, hogy biciklit csinál, akkor számítson rá, hogy össze fogják hasonlítani a piacon lévő biciklikkel. Mivel a szettek nagy többségét három gyártó állítja elő (Shimano, Campa, Sram), így arra is számítson, hogy azt fogják nézni, milyen vázat tudtak csinálni. Ami itt látszik, hogy össze-vissza lopkodott vázgeometriákat csinálnak közepes minőségű anyagokból. Ha jól látom, itt nem olcsó, tízezres darabszámban gyártott bicók vannak, hanem a high-end piacot célozták meg. Vagyis valahol arra számítottak csórikáim, hogy most megmutatjuk, mit tudunk, és a világ el lesz ájulva. Caskhogy nemcsak az anyagokról, a technológiáról nincs fogalmuk, de a piacot is olyannak hitték, mint az autópiac. Vagyis, hogy bármi, innováció nélküli szart rá lehet tukmáni a népre, csak mert Audi-jel van rajta. Hát nem.
Ha sikerül spagettiből jó vázat csinálnod, és lesznek előnyei, a biciklisek komolyan örülni fognak neked. Jó vázat elég nehéz csinálni.

Goompah 2011.05.23. 19:03:24

Miért is rosszak - vagy nem igazán jók - ezek a kerékpárok? Nem értek hozzá, azért kérdezem, nem provokációból.

rodeo 2011.05.23. 19:06:20

Suntour , deore , sis , egyedül a gumi ami jó ezeken semmi más.

f@sk4l4p 2011.05.23. 19:21:02

Laikusként utána néztem a Klein gépeknek.
Hát....áll leesik pofaleszakad.
És ez egy 22! éves konstrukciójuk:

www.oldklein.com/kleinit/TopGunbed.htm

2011.05.23. 19:23:41

@Goompah: Nem rosszak, csak iszonyatosan túl vannak árazva (5-8-szorosan). Ennyi pénzért már olyan bringát tudsz venni, amit a te méretedre, kézzel készítettek, hihetetlen jó anyagokból, komoly szakmai tapasztalattal, és még 50 év múlva is ugyanolyan élmény lesz használni, mint ma.
És néhányunknak gondolom még azzal is baja van, amit ezek reprezentálnak.

jani_a_hegyről 2011.05.23. 19:27:18

Mercedes kinézetre azért jobb bringákhoz adta a nevét.
Ezeknél 100szor jobb bringák is vannak, semmi innovatív nincs bennük, ahhoz a Trek, Cannondale, Kelly'a, Cube, Orbea oldalán kell bringákat nézni. Ha innovatív városi bringa, akkor gocycle.

Goompah 2011.05.23. 19:48:52

@a chinese lollipop man: Értem. :)

Mennyi manapság itthon egy nem exkluzív, de jól használható városi (Budapest) kerékpár? Tudom, biztos nagy a választék, csak úgy sacc/kábé kérdezem.

excise 2011.05.23. 19:51:18

Ha tényleg valami különlegesre vágytok:

www.waldmeister-bikes.de/en/

bárkiakitakarsz 2011.05.23. 19:57:24

megnéztem egy Merci bringát: 4000 Euro :DDD
több, mint egy millió egy kvázi átlag bringa?

tényleg a feléből lehet kapni olyan bringát, amit a méretedre gyártanak, kézzel, high tech anyagokból.

www.youtube.com/watch?v=IMb8zXBEcDk

Canis Lupus Libertas (törölt) 2011.05.23. 20:03:42

@a chinese lollipop man: Szerintem itt tévedsz! Az autógyártók nem a kerékpárok piacára igyekeznek ezekkel , hanem a méregdrága kocsijuk mellé kínálnak jól brand-elt ajándéktárgyakat - ennek pedig az itt mutatott darabok éppen megfelelnek.
Ennyi erővel jöhetne bármelyik szabó, hogy ő sokkal jobb fazonú teniszpólót tud varrni, de ha vkinek megéri egy közepes minőségű póló egy BMW logóval, akkor kell neki csinálni... Szigorúan az "amíg lószar van..." elv mentén.
És feltehetően autót is elég nehéz csinálni, ezért az abban fekvő mérnöki teljesítményt nem fikáznám ilyen lendülettel. Különösen akkor, ha ellenpontként egy kerékpárvázat tudok állítani, mint csúcsteljesítményt.

OroszPól 2011.05.23. 20:12:24

Országúti kerékpár tárcsafékkel? Hát nem tudom...

randomuser1 2011.05.23. 20:18:53

nahát, végre egy hátsókerekes audi :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.05.23. 20:49:06

Nem hiszem, hogy sokat tévedek, ha azt mondom, hogy ezek a bicajok úgy készültek, hogy a beszerzés szólt egy taiwani gyárnak, hogy kéne 2000 db bicó, csináljátok meg (nézzen ki nagyon trendin, üssön, a többibe nem szólunk bele), aztán ha kész szóljanak és küldik email-ben az Illustratorban megdesign-olt a logot.

Sose látták ezek Ingolstadtot, Münchent de még csak Stuttgartot sem ide a bökőt.

Reggie 2011.05.23. 20:51:26

@a chinese lollipop man: Megnyugodtam, mert csak slendrian vagy, nem buta:)

Azasöndör 2011.05.23. 20:59:03

az audi jol valasztott, ez egy renovo vaz, nemhogy kemenyfa alkalmazasaval keszult, de az egesz vaz abbol van, kiv. elso villa, zsenialis. renovobikes.com

Krutzifix 2011.05.23. 21:28:22

@hefi_: Az olyan, mint a gyerek bounty, csak ezt nem öbölben, pálmák alatt, hanem hegyen, köves talajon kell megenni :)

2011.05.23. 21:32:13

Szépek ezek a Renovok, de szerintem a formásabb és kisebb Campagnolo fékek jobban passzolnának hozzájuk.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2011.05.23. 21:33:02

@a chinese lollipop man: Értem én, hogy jó anyag, meg túlárazás. Ebben teljesen igazad is van.
De, ha én azt írom, hogy pl. az autók literteljesítménye a 30-as évekhez képest megtöbbszöröződött és az autó technikája ezt a teljesítményt bárki számára kezelhetővé teszi, egy kerékpárt viszont ma is csak a kb. 0,3-0,4 kW teljesítményű kerékpárosoknak tervezik, akkor nyilvánvalóan magasabbrendű technika az autó. Ami ebből a szempontból igaz is, mégis nettó hülyeség amit írtam. Tehát szerintem kár ezt a krumpli vs. zsiráf csengőt nyomni...

gabroca63 2011.05.23. 21:43:27

Az edzőterembe járó audisok és mercisek nem mernek bringán tekerni, csak az ócska fitnessbiciklit koptatják. minek nekik ilyen drága gépek itthon. németben sokan tekernek, mert sok jó bicajút van.

Wroadd 2011.05.23. 22:20:57

Akkor árnyaljuk a képet, ezek a bringák biztony MAGYARORSZÁGON készülnek. Vagyis a legtöbbjük. Tószegen.
Na mostmár lehet fikázni őket...

ajvéból jelentik 2011.05.23. 22:57:33

@Wroadd: Mármint hogy ott szerelik össze azokat, if any.
Nem designolják/specifikálják/vázát készítik hanem instrukció szerint szépen összeszerelik. Ezzel nem akarom fikázni, csak megjegyzem, hogy ez azért még nem a szellemi/technológiai hozzáadott érték non-plus-ultrája. De stabil egzisztenciát ad a környék derék szakmunkásainak és ez becsülendő.

no wonder 2011.05.23. 23:23:29

Nekem egyik sem tetszik..:S Olyan retro kinezete van mindnek.

Jancsika777 2011.05.23. 23:31:55

milyen bringa ez az audi? országúti, tárcsafékkel?

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2011.05.23. 23:52:00

Ennyiér van benne valami automata fegyveres védelem is? pl. megszólal egy hangszóró: "némvágyokrézből és szárul égek hessinné'!"

Iustizmord 2011.05.24. 00:19:02

specialized. aki mást mond hazudik.

Iustizmord 2011.05.24. 00:19:40

@Wroadd: accel hunland? ugye? :o)))

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.24. 01:16:58

@R. Daneel Olivaw: Giga Mega Lájk! Ismételten köszön a Kapitány Úrnak, hogy 1,5 év várakozás után sem volt arra képes, h írjon egy kurva cikket a budapesti helyzetről!

gascan 2011.05.24. 01:21:08

Látom, Bivalybasznád-Alsóra, a fikagépekhez is eljutott néhány évtized késéssel a hír, hogy jópár autógyártó biciklit is készít. Megdöbbentô dolgot mondok: van, aki egyenesen azzal kezdte (Peugeot, Opel).

Remélem, rosszul lesztek az irigységtôl, amikor elképzelitek, hogy lehet valakinek 4000 eurója egy bringára :)

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.24. 01:22:19

@Wroadd: és direkt nincs Magyar oldala a cégnek, mivel Nekünk nem készítenek kerékpárokat! Nem volt rá igény. wtf

gascan 2011.05.24. 01:30:28

@PapírKutya: Ellenben ha megnézed, Franciaországban hányan járnak Peugeot bringával, rögtön leesik, hova és kiknek készülnek ezek.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.24. 01:36:10

@gascan: Persze, ebben tökéletesen igazad van, de azért jó lett volna büszkének lenni egy hazai cégre. (az új kerékpárok forgalmazása haldoklik, inkább használt roncsokat használnak az emberek, mert félnek a lopástól)

gascan 2011.05.24. 01:42:25

@PapírKutya: A Peugeot amúgy messze nem luxuscikk, évjárattól/modelltôl függôen 4-600 eurótól indulnak az árak, használtan meg aztán végképp nem vészes, 100 EUR alatt is kapsz már a bolhapiacon régebbi, de használható modelleket. Lopással kapcsolatban igazad lehet, szerencsére nem ismerem a pesti helyzetet. Van drágább brinyóm, és Abus Bordo ide vagy oda, Budapestre nem merném elvinni...

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.24. 01:47:30

@gascan: Én retro párti voltam és az is maradok! Lehet vele bajlódni, bügykölni, alkatrészért szaladgálni. Ez az igazi "oktatás", hiszen Te magad... Tudom, hogy érteni fogod, hiszen ez életérzés! :) Az adatbázisunk országos és sajnos, drasztikus a helyzet! (sajnos, a régi AB zár könnyen nyitható, az új széria már jó!)

Kopi3.14 2011.05.24. 01:53:21

@a chinese lollipop man: Tudsz ám marhaságokat beszélni, de nem baj, erőltesd csak. Karbon vázat mikor fogsz tudni akkora darabszámban készíteni, mint egy audi A6 kompletten lejön a sorról? Mikor lesz versenyképes árú bármi mással, annyi extra tudással, mint ami egy sima Golf és egy A6 között van? Szép, hogy van fingod a kerékpárokhoz, de ha sík hülye vagy az autóiparhoz, akkor nem kéne ennek hangot is adnod.

gascan 2011.05.24. 01:55:35

@PapírKutya: Én tökéletesen értem, milyen jó lehet bütykölni, meg régi bringához korabeli cuccokat vadászni, és a szájad íze szerinti kombinációt összerakni. De én inkább megveszem készen a bringát az autóm gyártójától, az gondozásmentes, és összeállították nálam jobban hozzáértô emberek. Az így megspórolt idôt arra használom, hogy más dolgokon bütyköljek... mindenkinek megvan a maga hobbija.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.24. 02:03:55

@gascan: Kinek a pap, kinek a... :))) ez így van rendben! Azért lenne 1-2 észrevételem.

1, ki fogja elvégezni a "start" szervizt?
2, csak azért pakolják fel kerékpárral, mert új ügyfeleket akarnak... mostanában ez a divat, lásd.: MOL Bringapont
3, ki és hol fogja a kerékpárt szervizelni? (ez kb. olyan, mint a tacskóban vásárolt hulladék cangák sorsa, más fog vele szenvedni)
4, remélem az árban benne van egy jó zár is! :)))) ennyi pénzért!

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.24. 02:24:35

@a chinese lollipop man: És mennyire igazad van! 5-6-7 éve még, köcsög bringás voltam, most pedig, tele a város az új... cégekkel, rendezvényekkel, gyártókkal, szánalmas üzletekkel. Hol voltak ezek eddig?! Miért kell ennyire "kizsákmányolni / kicsavarni" ezt a témát?

Kopi3.14 2011.05.24. 02:46:26

@a chinese lollipop man: elolvastad amit leírtál ott? Mert abban a kommentedben speciel pont mindenféle másról is beszéltél, űrtechnológiáról, pl.

Kopi3.14 2011.05.24. 02:48:15

@a chinese lollipop man: Amúgy meg a jelek szerint bejön a dolog, mert mind a Mercedes, mind a BMW mér több mint egy évtizede foglalkozik kerékpárokkal, a BMW régebben elég érdekesekkel is. Szóval legalább tájékozódj is. korábbi állításod az anyagtechnológiákat illetően viszotn továbbra is komoly fejlesztésekre szorul.

Reggie 2011.05.24. 05:25:02

Mondjuk a Mitsubishi sugarhajtasu hajtomu gyartasban is erdekelt, illetve kerekpart is gyartanak, igy megneznem azt a kerekpar gyartot, amelyik nagyobb tapasztalattal rendelkezik a titan-aluminium otvozetek teren...

kilobike 2011.05.24. 06:30:09

Kíváncsi lennék, a Paris - Rouboix-n hogy bírnák a cicakövest. A négy karika, meg a háromágú csillag szép, de a zellen nem véd:-)

ziggy stardust · http://fagyis.blog.hu 2011.05.24. 07:48:00

annyira magyarok vagytok! ahogy a bmw, audi, mercedes kocsik legfontosabb célpiaca nem Mo., úgy hidd el, ezek a bicók sem azoknak készülnek akik a 400 előtt letámasztják. és igen, vannak a világon olyan környékek, ahol az itt leírt kommenteket cigókról, meg fegyveres őrökről nem értik. és vannak egy csomóan arrafelé, akik nem a legkomolyabb bringát akarják, hanem van ennyi fölösleges pénzük hülyeségre. (én is szivesen elvenném tőlük)
és most komolyan, ha egy ötvenezer forintos mp3 lejátszós fejegységet félmillióért adnak a kocsiba, min lepődtök meg? (milyen jól hangzik majd, mikor a kereskedő odaadja a félmilliós extrát "ajándékba")

gftamas 2011.05.24. 08:29:32

Az Audi tetszik. Bár ennyi pénzért már 4 kerekűt vennék inkább. :)

halaszlo 2011.05.24. 08:52:05

A küllőt persze kispórolták belőle...

gascan 2011.05.24. 09:01:28

@PapírKutya:

"1, ki fogja elvégezni a "start" szervizt?"

Leadod a kereskedônél, és ôk elvégeztetik egy szerzôdéses partnerrel, aki biciklijavításra szakosodott. A start szervizt én is így csináltattam a gari miatt mindkét bringánál, utána "mezei" bicikliszerelôhöz hordtam.
Alkatrész elvileg bármilyen belemegy, csak 1-2 elem kap speciális lakkozást, de azt tudsz rendelni a kereskedônél.

"2, csak azért pakolják fel kerékpárral, mert új ügyfeleket akarnak... mostanában ez a divat, lásd.: MOL Bringapont"

Nemcsak mostanában, régóta készülnek ilyen bringák. Bár nem világos számomra, miért menne be bárki is csak egy bringáért a szalonba... ezeket autó mellé veszik.

"3, ki és hol fogja a kerékpárt szervizelni? (ez kb. olyan, mint a tacskóban vásárolt hulladék cangák sorsa, más fog vele szenvedni)"

Hordhatod a kereskedôhöz, vagy bármelyik bringaszervizbe. Miért lenne ez akadály? Vagy végezheted magad, többnyire teljes szervizdokumentációt adnak mellé, meghúzási nyomatékokkal.

"4, remélem az árban benne van egy jó zár is! :)))) ennyi pénzért!"

Miért, a Specialized ad? :)

froton 2011.05.24. 09:17:59

Ejj mennyi okos ember van itt...Ránézésre megállapítják, hogy rossz a vázgeometria, elmaradottnak tekintik őket, mert nem rejtett bowdenes...Ezen csak röhögni tudok. Jó pár éve biciklizek, versenyeztem is. 15 éve a CrMo vázas bringámon rejtve volt a bowden a vázban. A mostani alu-karbonon nincs rejtve, kívül van szabadon. Miért is jobb/modernebb a rejtett? Mert végig köpenyben kell hogy fusson a szál? Hogy nagyobb felületen súrlódjon? lol...:D Másik a vázgeometria...ránézésre azt mondja itt valaki, hogy xar. Volt nekem egy concorde alu vázam, mindig fájt rajta a derekam, pedig lényegesen nagyobb tapasztalattal rendelkező gyártó, mint a mostani vázam készítője. A jó geometria erősen egyénfüggő. Egyenes aero villa: örökké kipattogott a lejtős kanyarokban, pedig amikor vettem, nagyon modernnek számított, de hamar rájöttem, hogy a régi crmo vázamon (még ha picit hajlékonyabb is volt) összességében kellemesebb volt bringázni. A mostani meg tök jó, pedig semmi extra. Átlagos alu váz karbon villával.
Ott van a merci bringán az sram szett. Ha a touron/giron jó a profiknak, akkor egy mezei bringásnak is...
Abban pedig biztos vagyok, hogy a merci országútiján (de szvsz a többi bringán is) csak az embléma mercedes/audi/bmw, biztos vagyok benne, hogy valamelyik nevesebb vázkészítőtől rendelték és abban is biztos vagyok, hogy nem a legolcsóbbat...Bár egy colnagotól /pinarellotól még a leggagyibb is k..jó...

brooks was here 2011.05.24. 09:20:26

A második Audit tudom értékelni. Ja, attól, hogy koskormányos, nem országúti (verseny). Inkább hibrid-trekking cucc, ha jól látom Alfine-nal szerelték. A többi is ugyan az csak más felszereltséggel.
Itt egy kis támpont a kategóriához: www.marinbikes.com/2011/bike_specs.php?serialnum=1556
Illetve ilyen a Kona Dew Drop is, de azt idén már nem gyártják. Egyébként hamarosan lesz tárcsfékes országuti is, illetve ha jól emlékszem nemrég olvastam, hogy a cyclo crossban is engedélyezett lett-lesz. Ez az egész leginkább marketing, biztos nem venném meg egyiket se, mégha lenne is ennyim.

froton 2011.05.24. 09:21:19

Ki kéne próbálni aztán köpködni...

froton 2011.05.24. 09:25:04

@brooks was here: sztem SRAM reddel szerelték...

Tomi1973Wien 2011.05.24. 09:30:01

van egy *csoro* megrendelonk, aki megszorta magat mercedesekkel (cls, C kombi anyucinak, GL utazni a csaladdal, G vadaszni es egy mercedes lakoautoja is van)... nos, mint ahogy vki fentebb emlitette, a csillagosok az ilyen vevoknek tartogatjak ezeket a bicikliket, mert az urge kapott 3db-ot, mint csaladi ajandekot a mercedestol... azota sem hasznaltak, csak a gyerek a sajatjat...

pudliho 2011.05.24. 09:30:55

Ezeket a sárhányó nélküli gépeket csak napos időben használják vagy mikor esik az eső akkor a hátadon kell vinned hogy ne legyen sár csík a ruhádon ?
Egy versenyen még megértem de hétköznapi cuccon miért jó hogy se lámpa se sárvédő.

gascan 2011.05.24. 09:31:01

@ziggy stardust: "vannak a világon olyan környékek, ahol az itt leírt kommenteket cigókról, meg fegyveres őrökről nem értik."

Így van. És ez nem jelenti azt, hogy ôk milliomosok. A szomszéd kölöknek pl ilyen van:
photos.kristieho.com/Cars/BMW-Kidsbike/DSC4246/362459242_Fdeuz-M-1.jpg

Folyton kinnhagyja az udvaron, kapu nyitva, a kutya nem nyúl hozzá. Pedig a szomszédok sem Ferrarival járnak, hanem Hyundai-jal meg Toyotával.

"és most komolyan, ha egy ötvenezer forintos mp3 lejátszós fejegységet félmillióért adnak a kocsiba, min lepődtök meg?"

Maradjunk annyiban, hogy ha a te félmilliós fejegységet kihozod ötvenezerbôl, a gyártó segget csókol neked. A gyári fejegységeket ugyanúgy autórádiógyártók készítik, nincs "Audi rádió", max Blaupunkt rádió Audi felirattal, teljesen más minôségben és tudással.

"(milyen jól hangzik majd, mikor a kereskedő odaadja a félmilliós extrát "ajándékba")"

A bringákat szinte sosem az autógyártók készítik, hanem nekik is pénzbe kerül, és pl a Bianchi sem 2 fillérért adja az Opelnak a bringákat, megnyugodhatsz. Drága cuccok ezek, nem osztogat ilyesmit a kereskedô. Bár osztogatna!

DrSzoke 2011.05.24. 09:38:22

@froton: en nem ertek a bringakhoz,de olyan cikk ugysem volt/lesz amiben nehanyan nem talaltak/nak fikaznivalot.

gascan 2011.05.24. 09:39:11

@pudliho: Kb minden második bringásboltban lehet tartozékként felpattintható mûa. sárhányókat kapni, az emberek 99%a meg rühell rossz idôben bringázni - hol a probléma? (Az enyémen sincs, ha nem süt a nap, bringázzon akinek 2 anyja van, meg akinek muszáj.)

froton 2011.05.24. 09:39:24

No meg emlegette itt valaki a null szervizt. Emberek! ez nem a tesco! Biztos vagyok benne, hogy fullra kész bringát adnak, max az ülés/kormány magasságán/dőlésén kell állítani...Erről ennyit. Szervizeltetni pedig bármely bringaszervizben lehet, ha kell.
A merci országúti kéne...

brooks was here 2011.05.24. 09:40:18

@froton: Igen, lehet hogy jól látod :)

gascan 2011.05.24. 09:51:59

@Tomi1973Wien: Csak ha extrák nélkül a legszarabb motorokkal nézzük az alapárakat: CLS 60E, C T-Modell 32E, GL 64E, G 52E, egy Sprinter James Cook meg testvérek között is egy százas újan, ez alaphangon 308.000 Euro. Ja, itt már tényleg belefér pár ingyen bringa az árrésbe.

bohumil stejskal 2011.05.24. 09:54:11

ahogy nézem, a vázon kívül nem sok mindenhez adták a németek a nevüket. hát igen, drága lenne a kopó- és mozgó alkatrészek fejlesztése, inkább teletosszák mások bevált cuccaival, így sokkal nagyobbat kaszálnak.
(bocs, kivéve az audi a szíjhajtásnál próbálkozgatott...)

egyébként annyira nem csúnyák, hogy egyik-másik ne férjen el a garázsomban második/harmadik bringának... :))

kíváncsi vagyok, lesz-e valaha nálunk olyan tarkopasz tetkóstarkójú izomagyú aranyláncos, aki ilyet lízingel, csak mer bömös/audi/merzsó a matrica rajta...jaaaa, hogy ezt is csak tekerni kell? akkor tuti nem. :D

froton 2011.05.24. 10:06:19

@DrSzoke: hát persze...:) Csak nem tudtam megállni szó nélkül a sok hülyeséget. No meg néhányan épp ezzel bizonyítják, hogy lövésük sincs a témához, de a katalógusokat jól ismerik...:DDD Például a merci montin épp azért fut kívül a bowden, mert így törés nélkül egyetlen nagy ívben elér majdnem a fékig és azért van rajta végig köpeny, hogy ne koszolódjon könnyen, mert ez direkt olyan bringa, ami nem ijed meg egy kis sárdagasztástól....

froton 2011.05.24. 10:06:58

@DrSzoke: hát persze...:) Csak nem tudtam megállni szó nélkül a sok hülyeséget. No meg néhányan épp ezzel bizonyítják, hogy lövésük sincs a témához, de a katalógusokat jól ismerik...:DDD Például a merci montin épp azért fut kívül a bowden, mert így törés nélkül egyetlen nagy ívben elér majdnem a fékig és azért van rajta végig köpeny, hogy ne koszolódjon könnyen, mert ez direkt olyan bringa, ami nem ijed meg egy kis sárdagasztástól....

R. Daneel Olivaw 2011.05.24. 10:07:37

@vuk_:

Meg sem fordult a fejemben, hogy lezárnám... a gond az, egy 2 gurtnis bicót menet közben vesznek ki a seggem alól a swédek, és még jó fejek, ha a vesémet meghagyják... és ez most nem hangulatkeltés... tíznél többször fordult elő barátaimmal, hogy pusztán azért nem tudták kirángatni például a Bajcsy-n a kocsiból lámpánál őket a pigmentált bőrű mélyen sorsüldözött barátaink, mert be volt zárva a kocsi... pedig próbálták alaposan, mert a kilincs végül a kezükben maradt... ezek után lehet tippelni, hogy mennyi időt lehetne nyeregben tölteni...

froton 2011.05.24. 10:12:39

"ahogy nézem, a vázon kívül nem sok mindenhez adták a németek a nevüket. hát igen, drága lenne a kopó- és mozgó alkatrészek fejlesztése, inkább teletosszák mások bevált cuccaival, így sokkal nagyobbat kaszálnak."
Nincs ez másként a többi kerékpár gyártónál sem. A TREK sem trek cuccokkal szereli fel a gépet, hanem a SRAM, Shimano, Campagnolo trió valamelyikével...

gascan 2011.05.24. 10:33:02

@R. Daneel Olivaw: Ez komoly? Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út?

bohumil stejskal 2011.05.24. 10:35:56

@froton:
épp ezért csak marketing meg lehúzás az egész.
ugyanezen cuccokkal szerelt GT vagy TREK gép jóval olcsóbb lenne. (szerintem)

de tökmindegy, mert nem fenyeget az a veszély, hogy döntenem kelljen, két milláért milyen biciklit vegyek. és annyi zsét valszeg nem bringára nyomnék el... :)
(a 90%-át piára, drogra és csajokra költeném, a többit pedig elherdálnám!) :D

froton 2011.05.24. 11:17:00

@bohumil stejskal: Hát az audi ára pl pariban van az ugyanolyan felszereltségű colnagoéval (csak az nem tárcsafékes). Monnyuk akkor már inkább a colnago....
Marketing:OK
Lehúzás: sztem nem. Aki ilyet vesz, az tudja, hogy jóval drágább, mint egy ugyanilyen felszereltségű trek, de neki kell a brand, hogy megmutassa...megveszi. Lehúzás akkor lenne, ha átvernék a vevőt, de itt erről szvsz nincs szó...Amúgy engem sem fenyeget az a veszély, hogy 2 milláért bringát vegyek..:DDD

Viszont nem arra költeném, amire te...Azon már túl vagyok...:DD

2011.05.24. 11:25:24

én az Orbeámat nem cserélném le azért ezekre, nyilván különben is azokra a márkabuzikra építenek ezek a cégek, akik nagy ritkán kiszállnak a négykerekűből és átülnek a kétkerékre...

bohumil stejskal 2011.05.24. 11:33:02

@froton: "azon" már én is túl vagyok, de hát le kellett írnom, mer olyan szép gondolatmenet volt, és adta magát. ;)

de ha egyszer "autónevű" bringát veszek, akkor az csakis peugeot leszen. mer az jó.
hmmmmm, mondjuk kocsiból már van egy olyan, akkor engem is behálózott a brand?! :)

akinek meg ezek a gépek kellenek, vegyék csak meg, mert megérdemlik. nem az én pénzem... :D

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.05.24. 12:22:07

Ezek fantasztikus kerékpárok. Bárcsak kipróbálhatnék egyszer egy ilyet. :D

Roy 2011.05.24. 13:07:44

Ezeket, ha ellopják akkor jó sok pénz odavész.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.24. 13:17:04

@froton: Emlegettem, mivel ismerem a témát és a budapesti lehetőségeket. Sőt, magam is...

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2011.05.24. 13:21:02

@gascan: a legtöbb outin pálcás van, mivel csak az fér el illetve kinézetre...

Jerky_Master 2011.05.24. 13:23:20

ilyet ki vesz? aki 15 milláért vesz audit, az nem biztos, hogy egy bringáért is kiad milliókat.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2011.05.24. 13:38:14

ezek a bringák kvázi státusz szimbólumként szerepelnek, marketing szerepet töltenek be. az egyént pozicionálja, mint igényes fogyasztót. mekkora poén a kedvenc autó mellé egy ugyan olyan brinyó. és ne felejtsük el, hogy az áraik csak kelet európai szemmel nézve magasak.

félre értések elkerülése végett nincs kötődésem egyik márkához sem, bringát is mást vennék. de ettől eltekintve nem utálok senkit, aki megveszi....:P

Jerky_Master 2011.05.24. 13:40:51

@a chinese lollipop man: mindig röhögök a Bajcsy-Zsilinszy út öltönyös bankárfiúcskáin, férjfogó korai 30-asain és fiatal MILF-jein, ahogy megpróbálnak trendin biciklizni vagy Vespa robogóikkal ügyeskedni. Közben napszemüveg, cool nézés elengedhetetlen.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2011.05.24. 14:50:13

ez meg tipikus japcsi átlag brinyó, csak ráfestették a Rallart logot...

www.evoxforums.com/forums/showthread.php?t=15865

gascan 2011.05.24. 20:35:01

@PapírKutya: Nálunk szinte kizárólag a trekking-ekre kerül fix, pálcás sárhányó, pl Peugeot:
www.kfz.net/autonews/xml/thumbs/2011/03/trekkingbike-peugeot-bike-ambiance-millesim-200-herrenausfuehrung-ampnetphoto20110317021529-m.jpg

MTBk többsége sose lát terepet vagy rossz idôt, ha mégis muszáj esôben használni, ideiglenesen rápattintanak valami ilyesmit:
www.hotopp-24.de/images/produkte/cache/mi39/39401-momdad.jpg

gascan 2011.05.24. 20:38:46

@Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono): Mint ahogy a Specialized is státusszimbólum, mert egy ócska Camping bicikli is elvisz A-ból B-be :)

bohumil stejskal 2011.05.25. 09:19:18

azon gondolkodtam, hogy szlovák rendszámmal nem lennének olcsóbbak ezek a gépek?
:D

R. Daneel Olivaw 2011.05.25. 11:31:25

@gascan:

Az. És nem éjjel, egy lámpánál, hanem délután, dugóban araszolás közben. Ezért aztán ha a jármű nem zárja az ajtókat magától 10 km/h-nál, akkor tessék ezt megtenni manuálisan mindig. Hogy hova akart volna menni a dugóból, az persze csak akkor volna jogos kérdés, ha az értelem azon fokán tanyázó delikvensről volna szó, akitől elvárható volna tudatos agytevékenység, de ez természetesen egy cigány volt, ezért csupán ösztöncselekvésről beszélhetünk. Persze a tizenkét késszúrást szenvedő autótulaj szempontjából majdnem teljesen mindegy, hogy a kocsiját elviszik, vagy összetörve vele pár másikat a helyszínen marad, mivel nem tudtak elhajtani vele a dugóból...
süti beállítások módosítása