Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Tűzfalak dísze lehetne a bicikli

2011.04.21. 16:50 - kirk kapitány

Nem vesz el egyetlen parkoló helyet sem az autók elől a függőleges kerékpártároló. Az amerikai ötlet előnye az is, hogy a működtetéséhez nincs szükség külső energiaforrásra, és még fel is dobja az épületek kopár falait.

A New York-i székhelyű Manifesto Architecture dizájncég dél-koreai és brit megrendelésre készítette el a Bike Hanger (Bicikliakasztó) névre keresztelt tervet.

bike-hangers01

 

A függőleges biciklitároló a cég szerint akár 20-30 kerékpár elhelyezését biztosíthatná egyidejűleg anélkül, hogy zavarná a gyalogos forgalmat, vagy elfoglalná az autók parkolóhelyeit.

A forgórendszerű tárolót a kevésbé mutatós tűzfalakra tervezték. A tervrajzok alapján állítható, hogy a színes szerkezet kifejezetten érdekessé teheti a kopár épületeket, és javíthat az utcaképen.

Az akasztókat és a rajta lógó kerékpárokat két nagy kerék viszi körbe. A meghajtás szintén kerékpáros megoldással működik, a bicikli tulajdonosának kell pedáloznia, hogy a megfelelő állásba tekerje az akasztót, és le tudja venni a szerkezetről.

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr462845367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hefi_ · http://kerekpar.info 2011.04.21. 17:15:53

Mi van ha mindenki egyszerre munkakezdésre érkezik? Egyenként dugják bele a bringájukat? :)

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2011.04.21. 17:32:08

Az ötlet jó, de például a hefi_ által leírt élethelyzet miatt életképtelen.

msi3 2011.04.21. 17:34:45

Vagy mi van akkor ha valaki nem erősiti rá rendesen a bringáját, és leesik.

skovalsky 2011.04.21. 17:38:36

Tűzfalastól szétlopnák.

fredro 2011.04.21. 17:47:51

Ja, nem magyar földre való ez.

norbi2k 2011.04.21. 18:07:05

és mi lenne ha csak kódkártyával lehetne levenni a bringákat? ...

kerdesek05 2011.04.21. 18:09:46

házastól ellopnák:)

is 2011.04.21. 18:11:53

ra kell tenni egy terfigyelo kamerat a tetejere. az mar segit.

cso zsi 2011.04.21. 18:13:19

Negatívak vagytok. :)))
Hasonlít egyébként az autós parkolómegoldásra, és így egyszerre max csak egyet tudnak elvinni.
Vagy ellopják a tárolót éjjel.

turulpina 2011.04.21. 18:21:52

Minálunk a vasascigót jobban érdekelné maga a szerkezet fémárba'. A bicók csak bónuszok lennének rajta.

CsaB 2011.04.21. 18:30:15

Korrekt megoldás ! Én támogatnám. Chipkártyás biztonsági zárral mely egyben megfelelően rögzíti és ezzel együtt védi a bikeot a lopástól.
A szerkezet lelopása a falról meg szerintem elég körülményes, bár a magyar ember mindent megold hát még a nem magyar!

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2011.04.21. 18:36:50

Minden héten elrontaná valami idióta.

tizenot 2011.04.21. 18:53:28

Ótvar ronda és már az első képen blokkolja az egész járdát, a többit meg se néztem...

kevlar · http://haerdekel.blog.hu/ 2011.04.21. 19:18:20

Az elképzelés egész jó, csak túl bonyolult (könnyen elromolhat), meg valószínűleg túl drága (nem ér annyit mint amennyi a haszna).

VT22 2011.04.21. 19:18:32

"A függőleges biciklitároló a cég szerint akár 20-30 kerékpár elhelyezését biztosíthatná egyidejűleg anélkül, hogy zavarná a gyalogos forgalmat, vagy elfoglalná az autók parkolóhelyeit."

JAJJ, SZEGÉNY AUTÓSOK!
Egyébként is övék az út 95%-a, az összes várost rájuk tervezik, és most elvenne akár 2 parkolóhelyet egy ronda nagy biciklitároló, ahova pedig be tudna állni 2 autó amivel jó esetben 3 fő is utazhat!

Ennek a tárolónak egy nagy előnye van, hogy nehéz belőle kilopni a bicajt. Ellenben leverheti a szél a bicajt, fordulóban összeakadhatnak a kerékpárok és fel is borulhat az egész. Meg persze egyetlen kerékpáros használhatja egyszerre.

VT22 2011.04.21. 19:21:36

"nehéz belőle kilopni a bicajt" --> rosszul fogalmaztam: *nehezebb -- mivel a tolvajnak is be kell állnia a sorba és nem tud annyira észrevétlenül dolgozni.

LeplesBitang 2011.04.21. 19:25:55

Pont az a lényeg szerintem,nehogy már ingyen tárold a biciklidet.
Amellett pedig,ha állami vagy önkormányzati megrendelésre készülne,biztos lenne néhány százmillió az ára.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.21. 19:26:52

20 30 bringat siman el lehet helyezni egy autoparkolo helyen, de max ketto
dizajnnak jo lehet, akinek tetszik,-nekem nem- de praktikus megoldasnak loszar

theveryonlyme 2011.04.21. 21:38:26

@VT22: nem igaz, h minden várost az autókra terveznek, még magyaroba sem. De nézd meg Koppenhágát! ÉN egy finnországi városban élek és ami van az megdöbbentő: van olyan útszakasz, ahol nem tudták megoldani a pálya melletti bicikliút bővítést, ezért egy teljes sávot a biciklisek kaptak meg! de bármi elérhető bicikliutakon, míg autóval szinte lehetetlen közlekedni, akkora kerülőket kell tenni, az előlük lezárt utcák miatt. Persze a földalatti parkolórendszeben minden autó elfér, mellesleg digitális táblák jelzik a szabad helyek számát az úttest fölött a városban több helyen is. Működő ország...

Az ötlet pedig lehet jó, nem magyarba kell gondolkozni, mert ha a társadalom meg fog változni... ha lassan is. A szerkezet csak ronda falakat dobhat fel, meg kell találni a helyét, ennél bonyolultabb rendszerek használatára is be lett már idomítva a lakosság, ez nem lehet probléma. Ám ez közel sem a legnagyobb problémák egyike, a biciklik amúgy sem foglalnak nagy helyet, nem erre kéne kiírni majdan ezokat a bizonyos tendereket. Ugyanakkor biztos vannak olyan városok a világban ahol ez egy nagyon hasznos és működőképes megoldás lehet, ilyen lehet Szöul tipikusan, de sok másik civilizált, de zsúfolt nagyváros.

Hungry Hungarian 2011.04.21. 22:02:19

Már magam előtt látom a pesti omladozó házfalakon a rozsdásodó, széttört, összegraffitizett működésképtelen biciklitárolókat. Amúgy az öttlet jó, csak nem itt, ahol minden csak az átadás napjáig szép, aztán utána évtizedekre le van sz...va.

Fucksee 2011.04.21. 22:38:20

Nahat ez tetszik, egy ilyenrol biztos nem loptak volna le a kerekparomat...

rodeo 2011.04.21. 23:05:56

Zavarná a ház lakóit mert zörög a szerkezet , és egyébként is sokmillióba lenne mire átmenne minden hivatalon az engedélyezés , meg úgy egyébként is na :)

Nagykócsag 2011.04.21. 23:19:08

Nem blokkolja az autókat, csak a járdát - hát ez igazán nagy ötlet. Ráadásul még randa is.
Egy parkolóhelyen kb 8-10 bringa elfér, egyszerűbb és könnyebb is odatenni a biciklitárolókat.

Kavix 2011.04.22. 02:51:18

Oké h kerékpár-blog, de ne mondjuk már az ocsmányra, h szép! Még ezen a ronda házon is úgy áll, mint tehénen a gatya.

petru 2011.04.22. 03:31:23

Ahogy a kepen latszik, minimum 2 meter magas kell hogy legyen az ember hogy le-fel tehesse a bicajt.

Muster Mark 2011.04.22. 03:58:37

Szerintem zseniális ötlet!

Magyarország fő problémája nem az, hogy úgymond "ronda" - szerintem sokkal szebb - és mennyivel hasznosabb! - mint pl. egy undorító falrakent reklámmocsok vagy egy neonreklám.

A lopás sem érv: láthatóan nehezebb innen bicajt lopni, mint egy szokványos tárolóból (mivel a tolvajnak nagyon számít az idő, gyorsan kell "dolgoznia", és itt még le is kell tekerni a bringát mielőtt elkezdhetné feltörni a lakatot).

Szintén nevetséges, hogy pl. petru szerint túl magasan vannak a bringák. Egyszerűen olyan tárolót kell tervezni, ahol alacsonyan vannak.

Magyarország fő problémája a lakosok mentális állapota. És ezt jól le lehet mérni a hozzászólásokon is:

- miért nem lehet megcsinálni
- úgyis ellopnák
- fújgonoszautók

Építő hozzászólást nehéz lenne mondani? Igen... nektek.

satellite 2011.04.22. 07:08:01

A tűzfal: tetőterek közt a tűz terjedését gátló fal.

doktor.dikhed 2011.04.22. 07:25:06

Drága, balesetveszélyes, nem praktikus és itthon szétlopnák.

koalabeer 2011.04.22. 07:43:59

A Parlamenthez el tudnák ilyet képzelni.

biododírium 2011.04.22. 07:55:59

A tűzfal önmagában "szebb".

csak egy jöttment 2011.04.22. 08:35:50

lehet, hogy ronda (kinek mi) és még drága is, de az autósokra fújjolni kár: a legtöbb képen olyan helyek szerepelnek, ahol minimális vagy nincs autós parkoló... ha jól látom, max az utolsónál lehet mélygarázs....
nullából kivonni kettőt meg csak elméletben lehet...

Vizibolha 2011.04.22. 08:49:10

Latom a new yorki ceg a brigaado terv miatt (ami ugye ugrott) probalta meglovagolni a bringas temat, hogy kicsit reklamozza magat... vegulis sikerult. (leszamitva, hogy orbitalis baromsag az egesz)

Ladeek 2011.04.22. 08:58:40

@Muster Mark: végre egy értelmes hozzászólás. +1

@Többiek: tervezzetek egy olyan bringatárolót amit meg lehet csinálni, úgysem lopják el, a fújgonoszautóktól veszik el a helyet és osztatlanul mindenkinek tetszik. Na?

FPéter 2011.04.22. 09:21:19

@norbi2k: kódkártyástul lopnák el...

Cecan Basescu 2011.04.22. 09:45:25

Nyilván a vasascigány majd beálványozza, hogy le tudja szerelni a falról. A bringatolvaj meg nekiáll pedálozni, hogy letekerje a legértékesebb bringát, mert egyébként nem lopnak bringákat földszinti bringatárolóból csak ilyenekből. Destruktív faszok.

Vagy le sem zárnátok?! Akkor destruktív hülye faszok! Ha meg lezárod, hogy esik le, ha szarul rögzíted?

2011.04.22. 10:04:56

valaki meglát egy Gepidát felakasztva a sok tesco-s bicaj között, gyorsan odateker, leakasztja aztán ellép vele...

zakkanj meg 2011.04.22. 10:57:34

szerintem faszályos szerkentyű, hiába nyühögtök

5perc 2011.04.22. 11:22:22

Az, hogy nem foglal parkolóhelyet, nem szempont.

2011.04.22. 11:43:44

Háde gyerekek ez szinösfím!

Muster Mark 2011.04.22. 12:11:03

@Cecan Basescu: Egyszerűen az agyuk képtelen bármi akárcsak picit is negatívra ráállni.

Pl. az egyik seggfej szerint például azért szar az ötlet, mert NEM FOGLAL EL PARKOLÓHELYET

Hurrá!

Muster Mark 2011.04.22. 12:12:09

@5perc: sajnos itt sokaknak igen.

foveon 2011.04.22. 12:16:33

jo is ez, hulyegyerekeknek maszoka minden sarkon...

megállnék egy szóra 2011.04.22. 12:21:04

@satellite: amíg nem tudod, hogy mi micsoda, addig ne kreálj rá magadtól definíciót!!!
TŰZFAL: az építménynek - általában a teleknek a szomszédos telekkel közös telekhatárán álló - olyan függőleges térelhatároló falszerkezete, amelynek tűzállósági határértéke megfelel a tűzvédelmi előírás követelményeinek, és amely a tetőhéjazat fölé emelkedik.
(lásd. az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet. röviden: OTÉK)

Spikk 2011.04.22. 13:30:29

@Muster Mark: Én aggassam a biciklimet 15 méter magasba, meg várjak rá percekig, hogy a másik, aki ugye eleve sokkal környezetszennyezőbb módon közlekedik, illetve a járműve nagy mértékben rombolja a helyi közösséget is, csak be kelljen huppanni a kocsiba és mehessen is? Inkább mégis legyen úgy, hogy itt-ott vegyenek el 1 parkolóhelyet és alakítsanak ki bringatámaszokat. (Na jó, elvenni szerintem sem kötelező, ha van másutt elég hely bringatámasz kialakítására, de ha nincs, akkor a kerékpár simán előzze meg az egyéni gépjárműhasznlatból eredő igényeket.)

Spikk 2011.04.22. 13:32:19

Mert ez megint egy hogyan tüntessük el az útból a bicikli(se)ket jellegű találmány... Nem számít, ha szopnak miatta kicsit, de nehogy bárkinek útban legyenek már.

megállnék egy szóra 2011.04.22. 14:07:37

ez azért elég hihetetlen: mindenki csak a rosszat látja ebben a rövid cikkben:
- ronda
- miért a ház oldalán, miért nem parkoló helyén
- ellopják a bringát
- megint ki akarnak cseszni a biciklisekkel
- a kerékpárosnak kell megküzdenie azért, hogy elhelyezze a járművét
- ...

Miért nem tudjátok a jót látni? Miért ennyire negatív a nagy többség?

Ha van szabad 2 méter hely a tűzfal mellett, miért ne lehetne rárakni egy ilyen tárolót?

Miért gondoljátok, hogy vagy ez, a tűzfalas megoldás, vagy a parkolóhely elvétel létezik? Miért ne lehetne mind a kettő? Az egyik nem zárja ki a másikat.

Miért ne lehetne a tárolót valami színes burkolattal ellátni. Úgy akkor nem látszik, hogy milyen drága járgányok vannak benne, ráadásul a környékbe még poént is vihetne a burkolat mintázata.

Ha jobban bennünk lenne, hogy kerékpárral járunk, akkor - szerintem - a lopás is kevesebb lenne.

Cecan Basescu 2011.04.22. 17:02:05

@KRESZ: :D
Bebaszva sok marhaságot csinálnak egyesek.

tyberius 2011.04.22. 21:44:28

@Cecan Basescu: És innentől kezdve lehet elképzelni, amint egy mattrészeg fiatal tekeri lent a pedált, míg a másik, hasonló állapotban lévő meg csimpaszkodva liftezik fel-alá :)

Egyébként tényleg nem lenne hülyeség, kedélyes ötlet meg minden. Főleg olyan helyeken tudnám elképzelni, ahol a bringa sok, a hely meg kevés. Pl. közlekedési csomópontokban.

Mondjuk a japók földalatti automata bringagarázsaihoz képest ez még mindig elég low-tech :)

feketehun 2011.04.23. 19:17:09

Egek, mi a franc bajotok van? Ez egy marha jó ötlet, vicces, kreatív, ütős. Mondjátok, mégis ki mondta nektek, hogy ha csinálnának Budapesten pár ilyet, akkor KÖTELEZŐ LENNE HASZNÁLNI? Úgy nyüszögtök, mintha bármi kényszer lenne a dologban, ha egyszer megvalósulna.
Pedig nem, ez csak egy lehetőség lenne, aki féltené a háromszázezres Meridáját, az a továbbiakban ugyanúgy nem tekerné fel azt egy házfalra, mint ahogy eddig sem tette le egy P-betűhöz...

Astra001 2011.04.24. 09:48:58

És ha elakad a cucc, mondjuk péntek este 20.13-kor, akkor hétfő reggelig ott fog ülni 27 bringás...mert ugye hétvégén senki nem dolgozik.
:)))

tyberius 2011.04.25. 01:29:30

@Astra001: A cucc működését tekintve sokban emlékeztet egy bringa hajtóművére, úgyhogy valakinek biztos lenne hozzá szerszáma és szakértelme :P

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.27. 14:58:48

@Spikk: Teljesen igazad van! És egyúttal legalább annyi közterhet is hárítsanak át rájuk.

Spikk 2011.04.27. 15:16:55

@newtehen: Látom, roppant mód tájékozott vagy a közlekedési eszközök használatának anyagi vonatkozását illetően.
A kerékpár a köznek hasznot hoz, az autó meg pénzt visz.
A jelenlegi, csak autókra vonatkozó adók, díjak, üzemanyagba épített költségek mellett is.
Gondolkodj el azon, hogy hány fát, közlekedési táblát, villanyoszlopot dönt ki bringás és például hány embert kezelnek szálló por okozta megbetegedések miatt (esetleg számold hozzá, hogy Bp-en évi 2000 haláleset, országosan 16000 történik ebből az okból kifolyólag), aminek jó részében a gépjárművek felelősek. Utána gondolkodj azon is kicsit, hogy az úttest amortizációjában milyen részben járulnak hozzá az egyes járműfajták (annyit segítek, hogy a súllyal függ össze és egy kamion kb. 10 ezerszer annyi kárt okoz az útburkolatban, mint egy személygépkocsi), aztán nézd meg, hogy mekkora közterület kell egy bringa, meg mekkora egy autó tárolásához (vedd figyelembe, hogy a biciklik viszont sokkal nagyobb arányban töltik szabadidejüket magánterületen). Aztán nézzük, mennyi út kell? Egy 3,5 m széles sáv kocsival kb. 2000 fő/óra, bringával 14000 fő/óra átbocsátóképességet biztosít
És még folytathatnám...
Aztán a végén gondolkodj el, hogy akkor kinek is kellene többet fizetnie, ha azt szeretnénk, hogy ki-ki érdemei szerint járuljon hozzá a köz kiadásaihoz.

otapi 2011.04.28. 13:14:49

@Spikk: Kár belé, ő nem fog gondolkodni semmin.
süti beállítások módosítása