Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Illegális sebességhajhászás 100 fölött biciklivel

2011.04.07. 17:38 - kirk kapitány

Ment már 220-szal, de csak görgőkön, szabad ég alatt eddig „csak” 171 a rekordja. Nagy György újabb idényt kezdett, hogy egyszer az amerikai Nagy Sóstóban új kerékpáros sebesség-világrekordot állítson fel. Csütörtökön a szél nem kedvezett, de Vecsés és Üllő között a 4-esen így is megvolt a 120.

Miért ilyen kicsi a kereke? - elsőre ezt kérdezi mindenki, mert nehéz elhinni, hogy egy direkt rekorddöntésre tervezett kerékpár úgy nézzen ki, mintha egy kemping biciklit nyomtak volna tuning gyanánt laposra. Pörgettyűhatás, hallottál róla? – végül is mindegy, Nagy György, veterán biciklis futár részletes magyarázattal szolgál bárkinek, aki mélyebb érdeklődést tanúsít a saját maga által megálmodott gép mechanikai és geometriai részletei iránt. A magyarázat a végén persze az, hogy „egyébként az igazi sebességrekordokat mindenhol kiskerekű biciklikkel állítottak fel”.

Nagy György évek óta hajt a sebességrekordokra. Leginkább a világrekordra, ami szerinte nem elérhetetlen.

A mostanit tizenhat évvel ezelőtt állította fel egy holland biciklis az Egyesült Államokban a Bonneville-i sóstó medrében. 268,831 kilométer per óra. Egy korábbi, versenybringából átalakított gépével már Nagy is megcsinálta a 160-as tempót a Rábaringen, aztán két éve elkészült az új kerékpár, amivel eddig 171-re tudta felsrófolni a határt. Ez Tunéziában, a sivatagi sóstónál sikerült egy rozoga bérelt felvezető kocsi mögött.

Az új gépet a Schwinn-Csepel gyártotta le, mert meggyőzte őket, hogy Nagy görgőkön 220-as tempót is el tudott érni. A műszaki tervezői vénával rendelkező bringás azt állítja, egy-két nap elég volt neki a számítógép előtt ahhoz, hogy megtervezze, mert már a fejében volt az egész.

Dupla láncos áttétel, százas nagy fogaskerék, 18-as kerekek olyan rendszerben, amely a hétköznapi utcai tempótól a kétszázas sebességig működőképes.

Ha ki tudna jutni a Nagy Sóstóhoz, és igazán ideális körülmények között, jó felvezetővel próbálkozhatna, a gépen nem kellene sokat változtatni, hogy megkísérelje a rekorddöntést – állítja. Csak hát, Amerikába utazni drága dolog, és Fred Rompelberg egy dragster mögött haladva mehetett neki a csúcsdöntésnek.

A Nagy Sóstó felé vezető út idei első állomása Vecsésnél volt, a szélárnyékot pedig a dragster helyett egy Peugeot áruszállító biztosította. A 4-es úton lefutott illegális erőnléti bemutatóhoz persze az amatőrnek ható háttér ellenére is komoly biztonsági felkészülés kellett. A biciklis testi épségét a motorversenyzők által használt bukósisak és merevítő betétek védték, menet közben folyamatos telefonösszeköttetésben volt a felvezető autó sofőrjével, hogy tartani tudja a kerékpár és a kocsi hátulja közötti 10-20 centis távolságot, pulzusszámát pedig egy, a kormányra erősített kijelzőn figyelhette.

A negyvenes évei elején járó Nagy az első bemelegítő menetben elérte a 80-90-es tempót, de a sebességkorlátozások ellenére néhány türelmetlen autós azonnal bosszút állt a „tötyögésért”, volt, aki csak bemutatott, de volt olyan is, aki megpróbálta leszorítani a felvezető autót. Az Üllő-Vecsés távon vissza fele megvolt a 100, de az erős és változó irányú szél miatt erre az alkalomra amúgy sem tervezett többet 120-nál.

Címkék: sebesség nagy györgy schwinn csepel

176 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr532807597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 09:38:08

@na__most__akkor: ez nem hit kérdése, csak fizika. Neked meg szerencséd volt.

fogash 2011.04.08. 09:52:00

@na__most__akkor: nem az ütközés a gond, hanem ha van egy kátyú, amit a busz középre fog, te meg telibe belezúgsz és már repülsz is...

Ámond Pista 2011.04.08. 10:24:42

@troll ellenpólus:

"gátlástalan biciklis maffia"

Miről beszélsz?? Remélem magadat is egy kalap alá veszed a körúton száguldozó autós/motoros idiótákkal, ha már ennyire szeretsz általánosítani.

belakis 2011.04.08. 10:26:51

Most néztem élőben :)

na__most__akkor 2011.04.08. 10:28:06

Komolyan mondom, nem értek egyeseket.

50. Ötven.

@Álamfő álomás következik:
Akkor, ÖTVEN évvel ezelőtt a fizika engem igazolt. A fizika törvényei nem változtak. A motorvezetéses versenyzők előtt egy görgő van a motor hátulján, és a versenyző időként hozzáér. (Mint mi a lökhárítóhoz.) Ha a motoros fékez, megáll a bicikli.

@fogash:
Ma, 2011-ben, nem fogok belemenni egy ÖTVEN évvel ezelőtti kátyúba. Akkor meg úgy tanultuk, hogy a kormányt erősen kell fogni. (kivételesen nem a kétharmadról beszélünk, ugye?)

Felfogtátok? ÖTVEN éve ...
Mi a probléma MOST?

Elmondtam egy történetet, ami ÖTVEN éve történt, amikor GYEREK voltam. Ma, 2011-ben a legfiatalabb GYEREKÜNK 33 éves, a legidősebb UNOKÁNK meg 19.

Egy rohadt szóval nem mondtam, hogy amit ötven éve csináltunk, az helyes volt. Annyit mondtam, hogy működött. Ha ez szerencse volt, hát legyen.

11 évesen, ötvenhat után, volt mindenféle lőszerünk. Nem szedtük szét, csak a kisebbeket. Egy fiú - akit ismertem a párhuzamos osztályból - szétszedett egy pár nagyobbat. Az egyiknél meghalt. "De ez már egy másik történet - Rudyard Kipling..."

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 10:35:01

@na__most__akkor: bazdmeg, neked vagy ennyire elmeszesedtek az agyi ereid? Az említett görgő eleve biztosítja, hogy amikor a bicikli első kereke hozzáér, akkor ne blokkoljon le. Ilyen az autóbusz hátsó végében sohasem volt. De ha történetesen egy normál fékezés során nem is okoz problémát, ha elég közel vagy hozzá (amit azért én továbbra is kétlek), egy hirtelen fékezésnél repülsz. Ha másért nem, hát azért mert nem bírod megtartani magad a biciklin a hirtelen lassulástól.

A fogash által említett, esetleges kátyúkról már nem is beszélve...
Na mindegy, hagyjuk!

na__most__akkor 2011.04.08. 10:44:48

- nem blokkolt le az első kerék, pedig a busz néha fékezett
- nem repültünk soha, pedig a busz néha fékezett (éppen azért, mert egy-két centi volt és nem egy fél méter)
- kátyú is volt, nem is egy

Végül, és utolsó sorban.
A fékezés fizikáját kb. húsz sorban el lehetne mondani úgy, hogy 8 általános végzettséggel is megértené bárki - jó, mondjuk nem bárki, de a többség.
Olyanokra azonban, akiknek az a legjobb érve, hogy "bazdmeg", nem érdemes értelmes szavakat vesztegetni.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 11:02:41

@na__most__akkor: ekkora seggfejet! Világosítsa már fel valaki ezt az istenbarmát, mit jelent a hirtelen fékezés/vészfékezés!

emem 2011.04.08. 11:17:19

Hát öngyilkos kisebb felhajtással is lehet az ember. Mekkora kavics, vagy kátyú kell ahhoz, hogy a fazon kitörje a nyakát? Egy lezárt utat végig lehet ellenőrizni, le lehet söpörni, de milyen egy magyar országút? Persze van akire vigyáz a Jóisten, van akire nem. Láttam Budakeszin a Rehabilitációs (eufémia) intézetben egy szegény kislányt, kb. három kilométeres sebességgel biciklizett neki egy teherautó hátuljának, és egész életére teljesen béna lett.

McKinney 2011.04.08. 11:23:08

@Álamfő álomás következik: Na ezért kell a nyitott raktérajtó, csak a furgonbelsőt kell kilaticelezni. Knight rider, szaltóval :)

szegedbicaj 2011.04.08. 11:25:47

@Rappo: Ezt úgy írod, mintha nem történne meg. Tegnapelőtt is jött egy furgon szembe a bicikliúton. Rövidített.

CSI

Szakyster 2011.04.08. 11:29:37

@Álamfő álomás következik: Pedig ilyet mi is csináltunk. Az akkori buszok nem tudtak akkorát fékezni, hogy baj legyen.

szegedbicaj 2011.04.08. 11:34:15

@magyar bucó: Sőt, kllőprizmája sincs, amiért 5 év fegyház járrna, de mivel első alkalom, így csak egy százas.

--

Amúgy nem hazutoljuk meg önmagunkat. Egy honfitársunk magyar géppel próbál rekordot felállítani, és a reakciók:
- biciklis maffia
- leszarják a KRESZ-t
- Öngyilkos bolond

stb.

Nem az, hogy segíteni kéne, hol lehetne erre ideális terepet találni kies hazánkban, ahol az 1 négyzetméterre jutó kátyúk száma 2,3, és országnyi kiszáradt sós tavakkal sem rendelkezik. A pokol bográcsában visszarántják egymást a magyarok. Undorító banda.

CSI

Chuck Νorris 2011.04.08. 11:37:38

25 éve mentem 26-t a 27-es uton, 28 fokban.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 11:46:16

@Szakyster: háááát... hogy nem láttál olyat, azt elhiszem. Azért a 70-es években már volt olyan jó fék az Ikaruszokon, hogy még az ülő utasnak is kapaszkodnia kellett, ha a sofőr beletaposott. :-)

na__most__akkor 2011.04.08. 12:00:46

Gyűjtöttem eleget, hát most tékozolok:

A "vészfékezés" egy autóbusz esetében kb 0.2 g lassulást jelent. 2 m/sec, ha úgy jobban tetszik. Egy - biciklivel együtt - hatvan kilós stuntman (mint amik mi voltunk) esetében ez azt jelenti, hogy abban a pillanatban, amint a busz fékez, 12 kg erő fékezi a biciklit, a keréktengely magasságában. Ez messze nem elég a fejreálláshoz.
Miért nem blokkol le az első kerék? Mert abban a pillanatban, amint elkezd fékeződni a kerék IS, a bicikli egy picit jobban lassul, mint a busz, és csökken a kerékre ható erő. Ne felejtsük el, hogy ez a fékezőerő nem a fékpofákon lép fel, hanem a kerék felületén. A kerék nem fog eltávolodni a busz lökhárítójától, csak a rá ható erő szabályozódik le egy akkora értékre, hogy ne blokkoljon.
Fejreállás? Ha nem egykét centire - meg néha hozzáérve - megyünk a busz után, hanem pl. egy fél méterre, akkor baj van. Nyilvánvalóan nem lehet észrevenni a féklámpáról, vagy a távolságcsökkenésről, hogy a busz fékezett. Ilyenkor, mire a kerékpár eléri a lökhárítót, a két jármű között már akkora a sebességkülönbség, ami egy komoly erős ütést eredményez - előlről a kerékre. Mintha falnak mennénk 3-4 km/ó sebességgel (mert kb. ennyi a sebességKÜLÖNBSÉG). Egy méter távolságról kétszer annyi, és így tovább. EZÉRT az egykét centi.
Mint mondtam - és senkinek nincs oka nem elhinni - ezt sokszorosan kipróbáltuk. Hányszor? Nehéz összeszámolni. Két évig, tavasztól őszig minden hétvégén, néha kétszer.
Egy reális veszély volt. Nem, nem a kátyú, mert fogtuk a kormányt.
Ha véletlenül a buszt megelőzte volna egy rendőrautó, a rendőrök látták volna, mit csinálunk...

Nos, kedves- és udvariasszavú embertársaim, itt van az esemény tudományos háttere. Akkoriban, 16 évesen sikerült megértenem, aztán miután először kipróbáltam, elmúlt a kezdeti adrenalin löket. Élveztük, hogy könnyen és gyorsan tekerünk, meg vigyorogtunk felfelé a csajokra a busz hátsó ülésén.

Lehet tovább bazdmegelni.

Szakyster 2011.04.08. 12:06:21

@Álamfő álomás következik: Látod? Minden stimmel. A biciglin ülsz is, kapaszkodsz is:-)

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 12:09:24

@na__most__akkor: na. Akkor most végre eldugulsz a hülyeségeddel? Kösz.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 12:10:06

@na__most__akkor: de tudod mit? Csináld most is! Hátha mégis kiderül, hogy nekem van igazam! :D

na__most__akkor 2011.04.08. 12:13:52

Áll a székely góbé az állatkertben a zsiráf előtt és bámul felfelé.
Nézi, nézi, végül megszólal:
- Nem. Ilyen állat pedig nincs.

Szakyster 2011.04.08. 12:14:11

@Álamfő álomás következik: Sorry, de sajnos tényleg nincs igazad:-(

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 12:21:03

@Szakyster: legyen. Akkor csak reklámozzátok tovább ezt a hülyeséget, hátha valaki belehal.

Karakter71 2011.04.08. 12:33:18

@CsImi:

Baszki, ez nagyon nagyon rossz duma!

És ha én holnap egy saját (magyar) építésű dragsterrel akarok sebességrekordot dönteni az Andrássyn akkor is tapsolni fogsz? Hisz én is honfitárs vagyok, támogatni kell, akármennyire és veszélyes és egyébként haszontalan dolgot csinálok. Vagy csak bringával szabad bárbmit?

Ez a sebességrekord egyéni szoc probléma, magyarázd már el nekem kérlek, hogy miért kellene hasraesnkünk most ettől?
Ha még egy tudós lenne vagy egy kutató vagy bármi olyan cselekedetről lenne szó ami előre viszi a világot, aminek egy fikarcnyi kis értelme van, akkor még hajlandó lennék beszélni arról, hogy ennek érdekében be lehet vállalni némi kockázatot, de baszki, mi a frász értelme van annak, hogy ez a kretén 120-szal, 200-zal vagy akármennyivel tud tekerni egy furgon után? Ennél értelmetlenebb dolgot keveset tudok elképzelni.
Vagy szerinted ma a világban ez lenne a teljesítmény, ez lenne az érték, ennek érdekében simán le lehet szarni minden szabályt, veszélyeztetni másokat? És még tapsoljak is neki? Ne építsünk neki mindjárt egy gyakorlópályát? Meg persze az összes hasonló őrültnek is külön-külön, bárkinek akinek csak eszébe jut, egy újabb haszontalan rekordkísérlet. Hisz honfitársak, legyünk büszkék rájuk bakker...

na__most__akkor 2011.04.08. 12:38:24

Figyelem!

A megjegyzéseimben leírtak kipróbálása, alkalmazása, vagy bármilyen szöveges, képi, vagy gyakorlati ábrázolása tartósan károsíthatja az ön és/vagy környezete egészségét. Kérdezze orvosát.

Szükséges hozzátenni, hogy a dolog
csupán szabályellenes, de nem törvénytelen, és nem is erkölcstelen, ellentétben azokkal a cselekményekkel, amit manapság, továbbá az elmúlt nyolc évben, mégtovábbá a mégazelőtt elmúlt négy évben az általunk oly nagy örömmel és demokratikusan megválasztott politikusnak látszó képviselők elkövettek.

Továbbá, kutyát, macskát, tengerimalacot és kanárimadarat a fürdetés után mikróban szárítani nem célszerű.

Karakter71 2011.04.08. 12:45:54

@lapos a Föld:

Miért mire képes? Minden baromságtól hasra kéne esni, csakmert valaki van olyan hülye, hogy abba fektesse az idejét? Húúúú, mekkora teljesítmény, aztaaaaa. Biztos vagyok benne, hogy még 1000 év múlva is imákba foglalják majd a nevét, hisz ő volt az aki, százzal tudott tekerni egy furgon után a négyesen. Szobrot neki, most! Sőt nevezzük el róla a 4-es utat!

Megsúgom, normális országban egy ilyen mutatványért emberünket a helyszínről viszi el a yard. De bátran, próbáld csak meg ezt előadni mondjuk Németországban egy autobahnon. Kamerát vigyél.

Amúgy legalább csinálta volna este, vagy hajnalban, vagy bármikor amikor nincs ekkora forgalom. De hát ki nem szarja le, én itt most rekordot akarok dönteni, érezze magát megtisztleve mindenki aki kerülgethet!

apk 2011.04.08. 12:53:02

Hello!

A 4-es Vecsés-Üllő elkerülő egy autóút, amire többek között kerékpárral behajtani tilos. Autóúton a megengedett sebesség 110, ráadásul a 4-es egy szakaszán 100. Hát ez szép kis önfeljelentés, brigával, rendszámmal, névvel, 120-al....
Gratulálok! Játszani a maga és mások életével, aztán meg csodálkozni, hogy dudálnak, meg beszolnak és bazdmegelnek...
Mindenki hülye, de az nem számít, hogy egy rakás szabály lett megszegve. Folyamatosan hallani olyan hülyékről, akik a behajtani tilos, meg a szemben álló nyilak ellenére szembe hajt fel az autópályákra, erre itt egy újabb öngyilkos jelölt, aki még sztárolja is magát, hogy egy gyorsforgalmi úton bringázik 20 centire egy tgk-tól több, mint 100-zal. Sajnos, hogy nem jött arra egy rendőr, aki látta volna és már írta volna is a 100 ezres csekket. Vagy mázli, hogy nem egy EU-s delegáció jött, 5 tonnás Audikkal.
Egyébként meg vannak reptereink, amiket lehet használni és nem kell egyből sajnálkozni, hogy nincs pénz Amerikára. Temetésre, meg rehabilitációra van?
Tartsunk már be alapvető szabályokat! Lehet, hogy egy honfitársunk rekordkísérletre készül, de készüljön úgy, hogy ne veszélyeztessen másokat és tartson be alapszabályokat.
Vagy módosítsunk KRESZ-t, hogy a bringások ne csak az egyirányú utcába hajthassanak be(megjegyzem kedves bringások, hogy csak a táblával kijelöltekbe), hanem az autópályákra is (és fontos, hogy ahhoz se kelljen KRESZ vizsga).

Bálintka. 2011.04.08. 13:13:40

Több mint 100-zal repeszteni "lábmeghajtású" járművel az inkább dicséretre méltó, mintsem szidni mint a bokrot a gyorshajtásért. Ha kereskedelmi forgalomba kerülne ilyen gép, én biztos vennék ilyet.

Amúgy meg 2010 január 1-től lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra lehet a maximális sebessége, amit elég sok bringás túllép nap mint nap.

Zuppninnyo 2011.04.08. 13:22:06

"néhány türelmetlen autós azonnal bosszút állt a „tötyögésért”, volt, aki csak bemutatott, de volt olyan is, aki megpróbálta leszorítani a felvezető autót"

Az hogy van, hogy ezen a blogon mindig mindenkit le akarnak szorítani, függetlenül attól, hogy egy drótszamáron ül vagy egy 3.5 tonnás furgonban?

Hogy lehet, hogy engem még soha senki sehol nem akart leszoírtani, függetlenül attól, hogy bringával vagy autóval (Suzuki, nem fekete merci) közlekedek?

Nem kéne lassan elgondolkozni, hogy talán veletek van a baj, meg azzal amit az utakon műveltek?

Autóúton, csúcsforgalomban, ráadásul a belső sávban, bringával bohóckodni például kifejezetten nem jó ötlet.

Örülök, ha segíthettem, de, hogy legközelebb se érjen meglepetés senkit:
Vegyél elő szépen egy KRESZ könyvet és ha túl sok olyasmit találsz benne amit te amúgy másképp szoktál vagy épp tervezel csinálni, akkor jobb ha lélekben felkészülsz a fenti következményekre. Vagy rosszabbakra.

Zuppninnyo 2011.04.08. 13:26:07

@Bálintka.:

Autóútra semmilyen bringával, semmilyen bukósisakban, semmilyen körülmények nem lehet ráhajtani, semmilyen sebességgel. Belső sávban haladni meg végképp nem.
A sebességtúllépéssel van itt a legkisebb baj.

Ahogy valaki írta fentebb, miért nem hajnalban csinálta amikor a kutyát nem zavarná?
Ja, hogy magasról szart rá.
Akkor miért kell meglepődni, hogy ez nem mindenkinek tetszik?

JSZs 2011.04.08. 13:56:59

Sportolni, rekordokat dönteni ott a versenypálya. Minden tiszteletem a teljesítményé, de nem szeretnék Ghost Rider: Bp-Nyh runt.

Vannak nyílt napok a Hungaroringen. Vannak használaton kívüli reptereink. Ott lehet bohóckodni.

Pannon Puma 2011.04.08. 14:14:31

Álamfő álomás következik,

egészen kedvet kaptam a vitakultúrád alapján a blogodhoz.

Ugyanakkor a cikkben szereplő úriember cselekedete sem szimpatikus, se a valaha busz után száguldozó úré. Csak ezt ki kell tudni fejezni szavakkal, mondatokkal. És nem az ember nem szimpatikus, hanem amit csinál(t).

Perillustris 2011.04.08. 15:42:57

@Pannon Puma: Hát igen, ahhoz vagyunk hozzászokva, hogy mindenki megszépíti a gyermekkori és felnőttkori huncutságait, így nem igazán tud a többség mit kezdeni az őszinteséggel.

18 évesen bukósisak nélkül cross motoroztam 70-80 km/h-val egy kisközség határában, földúton, ahol csak a madár járt. Ma már a felével sem mernék menni. Ennyi.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.08. 16:18:05

@Pannon Puma: egészségedre. Mivel ismerlek az index fórumáról... nem kell bemutatkoznod. Vitakultúrát meg... bocs, de ROTFL :DDDD
(meg lennék lepve, ha kevernélek valakivel)

barnapapa 2011.04.08. 22:38:50

Szomorú vagyok, hogy a többség negatív és kioktató. Ez egy egyedi jelenség, nem kell attól félni, hogy nap mint nap veszélyeztetni fog "szabályos" közlekedőket. Mindenki tudja, hogy ez nem volt legális, földig hajlok a nagy szabálytisztelet előtt.
De aki azt gondolja, hogy nem sportteljesítmény 100 felett biciklizni, az nem tudja, miről beszél. És vajon miért közúton csinálta? Mert több kilométer egyenes, jó minőségű út kell hozzá. A tempót egyébként GPS-szel lehetne hitelesíteni, az autó órája simán csalhat 10 %-ot fölfelé.
Akit a gyűlölet hajt, úgysem lehet meggyőzni. Gyurinak meg kívánom, találjon forgalommentes edzőterepet, és sok sikert!

Kroog 2011.04.09. 03:24:49

@barnapapa: Felesleges értetlenkedned. Teljesen mindegy, hogy sportteljesítmény-e vagy sem, ez öncélú dolog és aki nem tanúsít toleranciát mások iránt, az másoktól se várja el. Ennyi. Simán csinálhatta volna ezt olyan útszkaszon vagy olyan időben ahol senkit nem zavar, de ő szándékosan csúcsforgalomban csinálta, az egyik legzsúfoltabb fővárosi bevezető úton. Mit várt, tapsot? Arról nem is beszélve, hogy az egyszeri közlekedő azt se tudja (honnan is tudná?) hogy egyáltalán mi történik, csak annyit lát, hogy egy idóta teker egy furgon után egy olyan úton ahol semmi keresnivalója bringával. Aztán megy a csodálkozás, hogy felkapják a vizet. Nem csodálkozni kéne, hanem előre gondolkozni, azért mert nekem valami fontos, egyáltalán nem biztos, hogy másnak is az. Csak magamat tudom ismételni: az várjon toleranciát, megértést, aki mással szemben is megadja. Ez az ember viszont magasról tett rá, sőt az egész sztori úgy van tálalva, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne közúton ilyesmit játszani, semmi kivetnivaló nincs benne. Ez pedig elég gáz.
Szóval szomorkodhatsz nyugodtan, de inkább gondolkozz egy kicsit.

apk 2011.04.09. 09:13:59

Láttátok? Tegnap este RTL Klub Fókusz. Ott is bemutatták. Kamerával kísérik a haverok, meg a tévések. Elfoglalták a teljes utat. De akkor ki a f@sz akarta leszorítani őket? Ja és az RTL-esek is aszisztálnak egy durva szabálysértéshez és öngyilkossági kísérlethez és úgy állítják be, mintha ez egy király dolog lenne?
Így is annyi barom van az utakon, még sztároljuk is. Láttam én már M0 új részén leállón bringázó bácsit az unokájával a gyerekülésben. Ezután mi lesz, ha a média is az ilyet sztárolja?
Gratulálok a szabályszegőknek, a médiának!

otapi 2011.04.10. 00:36:14

@apk: Ebben mi a hír? Az RTL egyik legfőbb "arcát" elsőfokon börtönre ítélték. Aki természetesen minden megbánása ellenére fellebbez.
Zalatnay-t is hogy sztárolták...

TV-t már rég nem érdemes nézni :(

Mon3 2011.04.11. 11:25:32

Pár éve egyszer elsült a lábam. A Dózsa György út és a Dembinszky utca kereszteződésnél álltam a belváros felé egy trekkinggel, és én voltam az első. Mögöttem sok kocsi és egy 74-es troli állt, ezért a zöld jelzésnél egy kicsit odaléptem. Az volt a furcsa, hogy nem jöttek utánam a kocsik, és egy kicsit nagy volt az ellenszél. Nem is értek utol csak a második kereszteződésnél. Később megnéztem az órámat és 47 km/h volt a maximumom. Azóta még megközelíteni se tudtam ezt a sebességet síkon.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.11. 12:12:47

Építettem egy jó kis sportmotort. Próbálgatnám én a közúton. Ja, hogy akkor köcsög motoros f@szkalap lennék?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.11. 12:17:46

Amúgy ezt a dupla láncos megoldást nem értem. Szerintem látott valami hasonlót, és rátette vagizásból. De ennek így semmi értelme, csak pluszsúly, plusz csapágy, stb.
Én akkor már inkább oda építeném a váltót, úgy, hogy nem a lánc, hanem a fogaskerék megy arrébb, hogy a lánc mindig egyenes maradjon. Annak volna értelme, de így???

kispista5 2011.04.12. 09:53:13

legyen ezer forint a benzin, a sok csóró irigy ótós takarodjon az utakról

k_attila78 2011.04.12. 10:07:16

@kispista5: ezeknek aztán lehet 1000 is akkor is ott állnak majd a dugóban, valamiért ezt szeretik...

Mon3 2011.04.12. 10:34:46

Álljanak csak a dugóban. Addig jó nekünk, amíg a kocsiban ülnek. Nekem három kollégám is átszokott a kerékpárra anyagi okok miatt. Reggel az irodámnál nem tudom hova tenni a kerékpárom a sok gép miatt. A városban egyre többen tekernek, és egyre többen tartanak fel. Mostanra a legjobb a nagy hó lett, mert érdekes, hogy akkor kevesen kerekeznek...

GG81 2011.04.12. 10:52:13

@Mon3: jönnek a bringaúti dugók... meg jönnek az agresszívan kielőző/leszorítós türelmetlenek, akik a hétvégi kerekezőket terrorizálják...

én mondtam ez lesz, ha sok bringást akartok. lettek, most meg lehet őket kerülgetni. meg megállni a szabályosabbja mögött a pirosnál, stb...

k_attila78 2011.04.12. 11:02:07

@GG81: bizony Te megmondtad mi meg nem hallgattunk Rád most mi lesz? Ellepik a biciklisek a várost te atya ég... inkább több autó kéne még szerintem:)
akkor lesz jó világ szerintem ha az álamfő biciklis álomásokat hoz létre és a semjén onnan lövöldözheti a védett madarakat...:)

GG81 2011.04.12. 13:11:25

@k_attila78: hátha ugyanaz lesz, mint az utakon... a sok übermájer bringaACE lenyomja és veszélyezteti a többieket, akkor qrvára megérte a dolog. vagy csak addig kell a kritikus tömeg, amíg hasznotok van belőle, megjelenni, megmutatni, de netarcsonmáfelv@zze'!
sajnos nap, mint nap látni ilyen elborult bringás ph@szt, aki baxik minden más közlekedőre...
a városba több együttélési hajlam/képesség kellene.

k_attila78 2011.04.12. 14:06:40

@GG81: szerencsére távol áll a valóságtól amit írsz... nincs harc, veszélyeztetés, májerkedés... szállj ki az autódból és nézz körül sokat segíthet hidd el...
és hogy a bringások nyomják le a többieket hát szóval... sajnállak!

otapi 2011.04.12. 15:23:37

@GG81: Kezdek erősen kételkedni benne, ültél-e már valaha bringán. Egyik bringás hogy a fenébe tudná életveszélyesen veszélyeztetni másikat? Az autóval ellentétben a bringás gyorshajtót nem védi kasztni, ugyanúgy ott marad az aszfalton, mint az áldozata.

GG81 2011.04.13. 11:29:38

@k_attila78: érdekes, pedig írtam már ide is néhány öntörvényű faxkalap bringásról, aki engem bringán ülve veszélyeztetett!
kielőzött szemben a sávomban, elémkanyarodott nemegyszer, mindnél NEKEM kellett kivédenem az ütközést, mert fogggalma sem volt arról, hogy más is közlekedhet arra, szabályosan, mondjuk pl. ZÖLD (SZABAD) jelzésen haladna át, miközben ő járt TILOSBAN!

hessegesd el a rózsaszín ködöt a fejed körül és járj szabályosan, tudod zöld jelzésen haladj át..., mert lehet te is pirosozol és azért nem tüntek még fel ezek a veszélyeztetők??? lehet pont épp te voltál az egyik esetnél???

Perillustris 2011.04.13. 11:33:19

@otapi: "Egyik bringás hogy a fenébe tudná életveszélyesen veszélyeztetni másikat?"

Tény, hogy pár nagyságrenddel kisebb az esélye ennek, de azért nem lehetetlen.

GG81 2011.04.13. 11:34:14

@otapi: senki nem mondta, hogy életveszélyesen, de nekem a balesetveszélyesen is bőven elég! főleg, ha kezem-lábam törne mondjuk vagy épp belökne az ő veszélyes manővere közben az autók közé... az már lehet életveszélyes, te f@ruk!?
mikor kielőz szembe vagy bevág eléd olyan helyről, ahonnan nem tehetné, mert te a zöld jelzésnél haladsz át és egyszercsak jobbról-balról otterem... aha, ilyen nincs persze, gondolod te! élj csak az álomvilágodban.

de míg autóval igenis véd a kasztni az ilyen idiótákkal szemben, sokkal kevesebbszer is előznek ki szembe, hogy mondjuk le kelljen húzódnod vagy vészfékeznek, mert valahogy többen vágják ott a veszélyérzetet. mielőtt kiforgatnád, van ott is ilyen és elég csak a statisztikákat megnézni mennyi frontál baleset van, de ezek az IDIÓTA kielőzősök megvannak bringás berkekben is. mégha nem is hiszed.

talán te ülj biciklire, szabályokat betartva és észre fogod venni...

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.13. 11:34:19

@otapi: van egy olyanom, hogy te vagy az, akinek fogalma sincs a közlekedésről, ha szerinted egy biciklis nem veszélyeztethet egy másikat.

k_attila78 2011.04.13. 12:49:50

@GG81: sok a "lehet" a hozzászólásodban:) Olvastam, hogy mindenki az idegállapotának megfelelő módon éli meg a közlekedési helyzeteket, lehet egy legyet is sasnak látsz nem ez a baj?

otapi 2011.04.13. 13:15:55

@GG81: Akkor ebben nem értünk egyet, nekem az a fontossági sorrendem, hogy lehetőleg a halálos és nagyon súlyos baleseteket szorítsuk vissza, a kéz és lábtöréses balesetekkel szemben.

Mutass egy statisztikát, egyáltalán mennyi kielőzős-frontális bringabaleset történt mondjuk a tavalyi évben :)

otapi 2011.04.13. 13:17:47

@Álamfő álomás következik: Tanulj meg olvasni: _életveszélyes_ veszélyeztetésről írtam. Szerinted ez ugyanannyira általános, mint a valós heti 1-2 halálos gyalogos gázolás?

otapi 2011.04.13. 13:21:51

@GG81: Na, még erre had reagáljak:
"de míg autóval igenis véd a kasztni az ilyen idiótákkal szemben,"

Pont az ellenkezőjét írtam: az autó kasztnija az idiótákat is védi, sőt ha nem védené kasztni (bringázna), lehet hogy nem is lenne annyira idióta.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.13. 13:30:48

@otapi: mondom, hogy fogalmad sincs róla, mennyire veszélyes üzem a biciklizés.
Mi van, ha az úton közlekedve melléd ér egy másik biciklis, jobbról próbál kikerülni és belök egy busz alá? Nem mondom, hogy mindennapos, de nem is lehetetlen.

Pár napja valakinek majdnem sikerült a Hősök terénél (épp csak autó nem jött).
Annyira el voltam bambulva, hogy még én kértem elnézést, holott ő jött alárendelt útról és a bringasávon bemászott közém és a járda közé anélkül, hogy észrevettem volna.
Egy-két nappal később arra jártam gyalog, elmentem oda és megnéztem: valóban elsőbbségem volt...

otapi 2011.04.13. 13:50:46

@Álamfő álomás következik:
- miért előzne jobbról?
- ha már jobbról előz, miért lökné el a másikat (radásul egy busz alá)? Gyilkolni egy kanállal is lehet, nyilván bringával is.
- ha nem lök, hanem simán neki megy, akkor sanszos hogy ő is elesik, akár szintén a busz alá.
- hogy kerül oda busz? Arról megy a téma, hogy bringás tömegek járnak majd az úton, olvasd el például ezt: @GG81:
- a példádban a busz veszélyes, nem a bicikli.

Most így hirtelen ennyi.

otapi 2011.04.13. 13:56:04

@Álamfő álomás következik: Ja, ha annyira veszélyes üzem a biciklizés, akkor ne bambulj el közben :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.13. 14:04:03

@otapi: miért? Ezt kérdezd attól a nőszemélytől, aki velem megpróbálta! (pl. mert hülye, mert figyelmetlen stb.)
Nem szándékos lökdösődésről beszélek természetesen.
Hogy kerül oda busz? Hát igen, aki a járdához van szokva, annak hiába magyarázom, hogy az úttesten néha autók, teherautók, buszok is előfordulnak. Némely kerékpársáv meg történetesen az úttestt szélén található.
Na mindegy, részemről itt befejezettnek nyilvánítom ezt az értelmetlen társalgást. Élj nyugodtan abban a hitben, hogy csak az autós jelenthet veszélyt a biciklisre!

GG81 2011.04.13. 14:07:44

@k_attila78: nemhiszem. az elém hirtelen odakerülő bringás az nem légy, max egy kama3 elején lenne légypiszok...

GG81 2011.04.13. 14:11:11

@otapi: szerinted erről pont van statisztika!? te abból indulsz ki, hogy nem láttál ilyet... és azt sem hiszed el, ha valaki más speciel meg látott. mert én igen konkrét esetet, meg majdnem sikerült át is élnem.
attól mert még nem láttám, van. jah, hogy és a te ingerküszöbödet így nem is baxtatja, így mindjárt más, akkor lehet tényleg nincs is közveszélyes bringás az utakon... (megnyugodtam)

GG81 2011.04.13. 14:12:06

láttám=láttál (upsz) ;-)

GG81 2011.04.13. 14:18:00

@otapi: és épp pont ezért vezetek autót is úgy, főleg biciklis közelében, hogy tudom milyen a bringa nyergében... mit várnék én el az autóstól... amit én meg is adok a bringásoknak (oldaltáv, elsőbbség, stb...)

épp ezért vezetek úgy autót a nagy autósforgalomban is, mert azonos súlycsoportban is tudom mire számíthat az ember egy csattnál... hiába védi az autóst a kasztni, ha egy másik autóval koccan... és tudod bringás-bringás esetben is ugyanazon súlycsoportról beszélünk és lehet fogggalma senincsen (, mint a mellékelt ábrák mutatják), hogy egymásik kerekesben milyen kárt tehetnek egyesek. mer' asziszik csak a csúnya autós bánthassa csak őketet. FAIL!

GG81 2011.04.13. 14:24:42

@otapi: nooormális vagy!? funci analfabétista!!!
--hogy kerül a jobbjára a biciklis!!!??? értelmesen tucc-e olvasni? haladt egyenesen majd valaki egy uccából jobbró' elsőbbségadás megadása nélkül haladási irányában mellésorolt... ééérted, mintha 2 sávos út lenne és a belsőben haladt volna, akkor elfért volna a külsőbe...DE ezittegy biciklisáv, egy sáv! amin belülre érkezett meg mellé és JOBBRÓL!
-hogy kerülhet a biciklisávtól balra BUSZ!? baxod, úgy, hogy az úttest többi részén ilyen fémdobozok járnak. ha meg valaki szabálytalanul beérkezik így neked jobbról és neadjisten lendületével belők balra a forgalmi sávokba, ahol gépjárművek járnak... szabályosan!!!
-jah, hogyha a sávjában haladó busz alá a fenti módon kerülsz, akkor még véletlenül sem a szabálytalanul mellédkerülő biciklis a hibás, hanem a busz, ami a kerékpár sáv mellett a forgalmi sávjában közlekedett!? NOOORMÁLIS!? nem :-(

k_attila78 2011.04.13. 15:47:15

@GG81: lenne de nem az... nincs semmiféle háború nyugodj meg kérlek...

otapi 2011.04.13. 15:52:33

@GG81: Pont azért kellene statisztika, hogy ne szubjektív érzések alapján gondolkozzunk, de ha nincs, nincs :)

otapi 2011.04.13. 16:00:14

@GG81: Szoktad olvasni is néha, amire reagálsz? Nem írtam hogy a busz lenne a hibás. Egyáltalán nem írtam, ki lenne a hibás.
Veszélyességről írtam, ahhoz hogy súlyossá válhasson egy ilyen szituáció, ahhoz bizony kell a busz is.

otapi 2011.04.13. 16:43:46

@Álamfő álomás következik: Hát, bocs, járdán nem megyek, csak úttesten. Érdekes módon találok olyan útvonalat, ahol nincs buszos, villamosos, teherautós forgalom. De téged biztos hajt az adrenalin, keresed az olyan utakat, ahol sűrűn előfordulnak. Az amúgy könnyed biciklizést saját magad teszed veszélyessé ha ilyen utakon mész és ráadásul még el is bambulsz rajta, mint írod.

GG81 2011.04.14. 10:04:03

@otapi: nooormális!? másodszor, te analfabéta!

te írtad, hogy "- a példádban a busz veszélyes, nem a bicikli.", ÉRTED? te mit írsz vagy csak elvakultan pötyögsz. a forgalomban tekerni/közlekedni eleve veszélyes, a busz az a normál üzem része, a saját sávjában közelekdve, míg a szabályos bringás a kerékpársávjában. tehát nincsenek is kölcsönhatásban.
a VESZÉLYES az az a biciklis, aki kizökkenti a szabályos bringást a sávjából, ugyanis Ő idézi elő a VESZÉLYT! a veszélyhelyzetet, ami a normálistól különböző helyzet, akár van ott busz vagy kama3 vagy bármi!
a busz tudod mikor lenne a veszély!?, ha a kerékpársávon haladna felelőtlenül... de a felelőtlenséget a példában a pofátlanul és szabálytalanul becsatlakozó kerekagyas követi el. bármennyire is fájjon a te saját kis kerekagyadnak.

GG81 2011.04.14. 10:11:56

@otapi: nah ezt magyarázd másnak... az állomásfőnökünk a kerékpársávon haladt!
így több ponton bukik az összes kerekagyas érvelési összehordott szemétdombotok!
-állítólag a kerékpársáv biztonságos (szerintetek is), mert ugye nem párhuzamos kerékpárút.
-ezt és úgy általában a sávot tehát még a legelvakultabb kerekagyasok is használják.
-a sávot pontépphogy forgalmasabb, széles utakból leválasztva tudják megvalósítani, ahol van hely.
-jössz azzal, hogy te mindig találsz csendes utcát! ahha, azaz bip-bíííp! pont a kerekagyasok, akik már azért sem keresik a kisebb forgalmú utcákat, mert nekik a legrövidebb és legbiztonságosabb út a 2x3 sávos bevezető utak, pl. váci út. sokautóval, sokbusszal és teherótóval
-mindezek után mondj még valamit arról kik azok akik tehát veszélyessé teszik a saját kerékpározásukat!?
-hát nem ti kerekagyasok hajtotok tehát a 2x3 sávos 70-es korlátozású belvárosi autópályákon? vagy nem épp abból szok a para lenni, hogy ti vakon áttekertek a számotokra elsőbbséget biztosító kereszteződéseken???

én és sokan pont az ellenkezőjét pofázzuk állandóan! amit most te is írtál... kisebb forgalmú utak, ahol van biztonságos kerékpáros infra használata (sáv), és körülnézés/megbizonyosodás az elsőbbség megkapásáról, ha kell és bármennyire is fáj kis fékezéssel, hogy para esetén ne satuzva kelljen kivédeni a nagyobb bajt...

azért jó próbálkozásod volt.

oliba 2011.04.14. 11:49:52

GG81 okos és mindenki más hülye egy vicc jut róla eszembe:)

Kovács útlevelet kér, kiváltja a valutáját és európai körútra indul. Hamburg felé halad az autósztrádán. Unatkozik, ezért bekapcsolja a rádiót és a következő közleményt hallja: Figyelem! Vigyázat! Fokozott óvatosság! Az autópályán egy őrült halad nagy sebességgel a forgalommal szemben! Figyelem!" Mire Kovács:
- Egy őrült? Hiszen mindegyik az!

GG81 2011.04.14. 12:02:51

@oliba: megszokott reakció ez már tőletek. az a baj, hogy azt nem veszitek észre, hogy szerencsére a biciklisek többsége a normális, halad a szabályok adta keretek között erre itt kerekagyaskodtok és kiálltok a veszélyeztetők mellett! eszem-f@Som megáll.

mégmielőtt. nemírtátok ezt így le konkrétan sehol persze, mert a gerinc az már nincs meg ehhez. DE! amikor el kéne ítélni ezeket a bringás veszélyeztetőket (bringás-bringás, bringás-gyalogos viszonylatokban), akkor megy a maszatolás meg a méla kuss. nem felszólalni ellene, hallgatni pedig beleegyezés... ez van kedves passzív színvallók, kedves forgalommal szemben haladók!!! vagy nevezzelek Kovács úrnak?

oliba 2011.04.14. 12:05:30

Szegény GG81 ez totál készen van agyára ment a forgalom:)

GG81 2011.04.14. 13:05:48

@oliba: érdekes én viszont ezt gondolom a kerekagyasokról... csaknekik súlyosbított kreszkínfájdalommal

otapi 2011.04.14. 13:08:28

@GG81: Nincs méla kuss, csak úgy elég értelmetlen az egész, ha én A-t írok, akkor te B-t olvasol ki...
- a kilökő biciklis nem veszélyes, hanem veszélyeztető. A veszélyes a busz, ami alá lökik a szerencsétlent. Mindegy, reménytelen vagy, úgysem érted meg, hogy busz nélkül (hiába nem hibás a busz) nem lenne veszélyes a szituáció.
- Az egész ellenére a leírt eset is azt mutatja, hogy még a bambulás, veszélyeztetés és "kilökés" ellenére is biztonságosnak mondható a kerékpársáv, hiszen álamfő álomás leírhatta a felkavaró élményét, mégsem ment át rajta egy busz sem. Másról sem hallottam még, akit bringasávból kilökve csaptak volna el.

Meg aztán, kikre gondolsz "kerékagyosok" alatt? Jajj, ne válaszolj, igazából nem is érdekel... Én csak a magam nevében írok, ha te össze akarsz mosni egy csomó embert, lelked rajta, de attól még nem lesz egy homogén massza. Elmegyek én 2x3 sávos úton is alkalmanként, de olyankor véletlenül sem bambulok, és ha tehetem inkább kis utcákon megyek.
Van akinek más a véleménye, és 2x3 sávos úton nyugisabb menni, mint jobbkezeseken. Ez van, nem vagyunk egyformák, amíg mindkettő szabályos, nincs vele bajom. De te ne magyarázz bele más kommentjébe olyat, amit le sem írt.

oliba 2011.04.14. 14:36:51

@GG81: Nem tetszik? el lehet menni... /Gyurcsány Ferenc/:)

Mon3 2011.04.14. 14:39:30

@GG81: "néhány öntörvényű faxkalap bringásról, aki engem bringán ülve veszélyeztetett!"

Erről az a történet jutott eszembe, hogy az elefánt fél a kisegértől. Hülyeségnek tartottam az egészet, amíg nem láttam egy videót egy nagy afrikai elefántról, és egy fehér egérről. Hát szánalmasabb élőlény, mint az elefánt nem létezik a világon. Úgy be volt szarva, mint a csivava, ha nagyot dobbantasz...

Starstreak 2011.04.14. 15:26:52

Üdv!

Volt egy kommentelő, aki 50 éve
buszok mögött kerékpározott, és
nem hiszi, hogy elég nagyot vészfékezhet
a busz ahhoz, hogy elessen.
Először is, azt hiszem még soha sem
vészfékezett előtte busz, ezért
az ő álláspontja statisztikusan torzult,
mivel, ha vészfékezett volna, nem írhatna
ilyeneket.

Tegyük fel, hogy a busz képes még éppen
blokkolás alatt fékezni, vagy eleve
ABS biztosítja ezt. A súrlódási erő
egyenesen arányos az összenyomó erővel,
és független a felülettől. Az súrlódási
erő és az összenyomó erő hányadosa adott
anyagpárosítás mellett állandó, ez
gumi-száraz aszfaltra 0,9 , nem csúszó
kerekek mellett. Ez pontosan azt jelenti,
hogy a buszt a saját súlyának 90%-a fogja
lassítani, ez 0,9 g. Ez nem 0.9 m/(s*s),
hanem (0,9*9,81)~10m/(s*).
Kb. 1g-s lassulás olyan, mintha valaki
fejreállna az első keréken, pontosabban
az eredő gyorsulás vektor ~45 fokban előre
lefelé fog mutatni. Tehát igen, elesne
vészfékezésnél.

Továbbá, személyes tapasztalat:
23-as busz Bp.-n vészfékez, én állva
kapaszkodok, 40-50 fokra kilógok előre, mint
egy inga, egy nő elesik, minden olyan, mintha
egy liftaknában lógnánk a kapaszkodókon.
A nő betörte az orrát.

Hát ez lenne a valóság.

Starstreak 2011.04.14. 15:48:41

@na__most__akkor: Vegyél vissza,
ne állítsd be magad tudósnak,
ne idézz műszaki ostobaságokat.
m/sec nem a gyorsulás mértékegysége,
a vészfékezés nem 0.2 g-s, az bringád
első kereke nem azért nem blokkol
le, az hülyeség, az erő mértékegysége
nem a kg, és a többi.
Abban igazad van, hogy ha érintésközelben
követsz egy buszt, akkor a gyorsulásnak
egy fékezés esetén nincs ideje jelentős
sebességkülönbséggé integrálódni,
de ez nem elég ahhoz, hogy ne repülj el
vészfékezésnél. Ez esetben, ha elrepülsz,
begurulsz a lassuló busz alá, és ha
rádgurul a busz, akkor úgy kibelez,
mint egy útszéli macskát. Jónapot.

fidesz = házmesterek pártja 2011.04.14. 21:10:04

@Starstreak: köszi. Fizikát kurvarég tanítottak, akkor is utáltam, ergo el sem olvastam, amiket összehordott a kis zseni.
(basszameg, arra azért még én is emlékszem, hogy a gyorsulás az m/sec^2 :D)

Egyébként a lényeget megírtam a másik helyeselőnek privátban, de nem reagált rá... Lehet, hogy a két nick egy tulajdonosé?

Mon3 2011.04.15. 10:45:49

Egy a lényeg. Amikor nagy baj van, nincs időd gondolkodni, fogod a féket, és repülsz. Tapasztalatom szerint a kerékpárnak hosszabb a féktávja, mint az autónak. A T. autósok erre nagy ívben szarnak, és sok bringás életét veszélyeztetik a bevágásokkal és a hirtelen fékezésekkel. Ha meg hirtelen blokkolsz, akkor 100 %, hogy átbucskázol a gépen...

GG81 2011.04.15. 13:01:46

@oliba: nektek nem teccik a kresz, hát akkor indulás!

GG81 2011.04.15. 13:02:27

@Mon3: hűha, már megy a mesélgetés, akkor itt komoj érvek vannak ebben az bringásálamban... :-D

GG81 2011.04.15. 13:06:25

@otapi: ahha, megint megtudtuk a tuttit.
tehát a veszélyeztető az egyben nem veszélyes mi!? lüke! ha csak simán elesik a veszélyeztető miatt, ami veszélyes, hogy megjelenik hirtelen mellette... és veszélyes módon a kemény aszfaltra huppan, az nem veszélyes, add be másnak.
busztól függetlenül. védd csak a mundér becsületét.

jó a kifogás, meg a maszatolás a ki hol megy témában is, menny bringáspolitikusnak! bár nem lenne túl összetartó a kerekagyas frakciótok, mert az egyik a 2x3 úton menne, mint szélsőséges, a másik meg a csendes kis uccákon nem rest a jobbkezeseknél pl. fékezni, az elsőbbségi viszonyokról megbizonyosodva haladni.

GG81 2011.04.18. 13:55:39

@Perillustris: mégis itt falatozol ember...

Mon3 2011.04.18. 14:03:25

@GG81: "hűha, már megy a mesélgetés, akkor itt komoj érvek vannak ebben az bringásálamban... "

Látom már, hogy nincs érettségid, mert ezzel a helyesírással biztos, hogy nem szerezted meg.

GG81 2011.04.18. 14:15:55

@Mon3: látom te nadjon érzékenj vagyol erre témára. azért legalább megszán a P-s gyerek és elmagyarászta az álamfő álomásos történetet... há' nemtuttad, hogy ez is benn lesz jól a zújj alkotmányban. nem szabad hejesen írni! ennyi.

Mon3 2011.04.18. 15:37:18

@GG81:

Hát, így is lehet. Akik nem tudnak helyesen írni, direkt rosszul írnak, eltúlzott helyesírási hibákat vétenek, mintha jó pofiznának. és hogy ne tűnjön fel a hiányosságok. Klasszikus példa vagy. Ha ma élne Kazinczy vagy Petőfi, nem dicsérnének meg...

otapi 2011.04.18. 15:40:27

@Perillustris: Ez tényleg mindenevő, ha még ezt is megzabálta :)

GG81 2011.04.18. 16:12:09

@Mon3: most mutogassak bringástroll szokás szerint vissza, hogy te meg huh, de szabályosan próbálod itt előállítani magad? háttudod, ki hol szabályos, ki hogyan éli meg a szabályokat az élet különböző területein. ki csinál és mit és hol direkt... nem veszel észre semmilyen práhuzamot?

foveon 2011.04.19. 08:58:56

bakker a lanyom biciklijen is 18"-as kerek van mint ezen a gyorsasagi csodan (lehet hogy ot is huznom kene a csaladi puntoval az m7 bevezeton?:)))

sehol a vilagban nem kapok ra kulsot (sem belsot). honnan lehetne ilyet szervalni (mondjuk nem amerikabol megrendelni dologra gondolok hanem itthon...)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.04.20. 15:17:55

@Mon3: A saját tapasztalat városon belül (és kívül) keróval az lett, hogy egyfelől félterepek a gumik a montin, illetve szép hosszú három lépcsős fékpofáim vannak. Emellett megrakodva-völgymenetben használom a manuális ABS-t ("jobb kezes tak-tak-tak").
Szóval így azért a barátságos 30km/h tempó eléréséig elég rövid marad a fékutam.

Kérdés: szerintetek a teleszkóp csökkenti-e a fékutat? Mert elvileg az első kerékre így több súly megy az előre billenés miatt, ellenben fixisek is első kerékre támaszkodva szoktak csúszkálni.

Egyébként: aztán amikor megvettem első országútiját és azzal kerekeztem ide-oda a Tank helyett, onnantól maxi riszpekt lett a városban virsligumiós népek irányába.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.04.20. 15:38:41

@Starstreak:
Az még egy dolog, hogy valaki beáll egy nagyautó mögé szélárnyékba. Engem se vonz, az általad is említett fizikai okok miatt. Persze meg lehet tanulni, hogy az ember figyeljen az általa lejmolt jármű minden moccanására, ámde jónéhány amatőr sisakteszt a nagyautó staufékezésével kezdődött.
Ami mondjuk engem emellett még zavar a stréherezés kapcsán, az a kilátás hiánya. Gyk.: semmit nem látok abból, hogy mi történik az úton előttem és oldalra, illetve mások se látnak engem.
Szóval, ha már mindenképpen nehézgép supportról álmodozik az ember, akkor szerencsésebb tisztes távolból somfordálni mögötte. Épp annyira, hogy még érződjön az mögötte-mellette keletkező örvények hatása (lásd: vadliba), ámde ki is lássunk.
Egyébként a busz az smafu. Mentetek már rotakapával/vetőgéppel felfegyverkezett traktor mögött? XD
süti beállítások módosítása