Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Fizetésre köteleznék a kerékpárosokat New Yorkban

2011.03.02. 15:39 - kirk kapitány

Kósza törvényjavaslatok röpködnek az Egyesült Államok keleti partján: New Jersey-ben épp visszavonták a kerékpárok kötelező regisztrációját előíró javaslatot, amikor New Yorkban újabb változatban bukkant fel az ötlet.

Egy queens-i tanácstag, Eric Ulrich komolyan – bár ezt a helyi bringás blogok erősen kétségbe vonják – állt elő azzal, hogy egész New York Citiyben regisztrálni kellene a kerékpárokat, de a kerékpárosoknak is vezetői engedélyt kellene kiváltani. Legalábbis a felnőtteknek.

Egy másik queens-i képviselő, Michael G. DenDekker a napokban rajta is túltett. Ő New York állam kormányzatának nyújtott be olyan javaslatot, amely rendszám használatát írná elő a kerékpárosoknak. Javaslata szerint évente kellene megújítani a kerékpár regisztrációját, a rendszám kiváltásáért pedig 25 dollárt kellene fizetni. A következő években már csak 5 dollárba kerülne az érvényesítés. DenDekker elképzelése szerint a rendszám megszerzéséhez a kerékpárnak át kell mennie egy alapos műszaki ellenőrzésen. A hivatásszerűen bringázók számára a regisztrációs díjat 50 dollárban álmodta meg a demokrata képviselő.

Nem menne ilyen vidáman

DenDekker szerint a rendszer több mint 1,8 millió dolláros bevételhez juttatná az államot évente.

DenDekker azt állítja, a tervezet egyáltalán nem az állami bevételek növelését célozza, hanem a megnövekedett kerékpáros-forgalom biztonságát szolgálná. A New York-i kerékpárszervezetek képviselői elképedtek az ötleten.

501 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr132704385

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minek nevezzelek? 2011.03.02. 16:55:31

Rendszám nélkül, biztosítás nélkül, gépjárművel – szabályosan. Az állam magasról tesz a vásárlókra, akik – ha úgy alakul – félmilliós kiadásra számíthatnak, zsebből. Persze meg is érdemli az ilyen…...

Trackback: Identifikált pajtás hajtás 2011.03.02. 16:02:02

A hír: Fizetésre köteleznék a kerékpárosokat New Yorkban. (25 dollárért kiváltható rendszámot rakatnának fel.) Egy mondatban: Itthon ilyenről szó sem lehet, a végén még számon kérhetővé válnának a bringások!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goompah 2011.03.03. 16:09:32

@Silent Bob: Nem vagy te nekem ismeretlen, te is a majomketrecből szabadultál, mint Csimibaba barátod.

"Értem, hogy "kibaszottul kurvára leszarod" de szerencsére egyelőre nem te döntesz ebben a kérdésben. :)"

De szerencsére nem is te. :)

szegedbicaj 2011.03.03. 16:14:07

@Goompah: Höhö, ez is egy módja annak, hogy megfutamodj, de ha beírod, hogy nem kívánsz a témával tovább foglalkozni, meg folyton visszakeresni a cikket, idiótázás helyett az is megteszi. A lassabb járműnek, mások a jellemzői, rövidebb távon áll meg, ebből következően hamarabb észleli a körülötte zajló dolgokat. Ha nekedmegy, kisebbet üt, stb. A rendszám csak a pszichére hathat, ami mindenkinél más, egyrészt, másrészt a baleseteket önmagában nem előzi meg, viszont drága, és terhes. Ezt nehéz volt belátni?

CSI

Silent Bob 2011.03.03. 16:14:30

@Goompah: Belemehetnék a sértegetésbe, de inkább csak megnézem a weboldaladat és hangosan röhögök. :)
(by the way nem értem, hogy miért váltottál anyázásra)

szegedbicaj 2011.03.03. 16:17:04

@Atomot az indexre!: Nem mondtam ilyet. A szegedi belvárosi-híd volt az állatorvosi ló, az átépítés előtt a közlekedőknek kb. 50%-a a járdán ment. A hídon nagy a forgalom, trolik, buszok, előzni nem volt lehetőség, a padka magas volt. Aztán kijelölték a kerékpársávot, és miden népszerűsítés nélkül a zsírúj és szokatlan megoldás működni kezdett, ma már 97% szabályosan közlekedik. ÉS nem lett legális a járdázás.

CSI

Perillustris 2011.03.03. 16:18:34

@Goompah: A biztonsági kérdések nem érzelmi döntések. Racionálisan kell dönteni. A biztonsági öv bevezetése egyértelmű előny, hiszen csaknem mindenki szétütné a fejét egy nagyobb fékezéskor.

A gyermekülés ebből következik, hiszen ezt a védelmet a gyerekünknek is biztosítani akarjuk.

@semmiho: Nem igazán értem, hogy egy rendszám miért szoktatna le bárkit is a Váci úton való tekerésről. Ugyanis a Váci úton szabályosan lehet kerékpározni (néhány méteres szakaszt leszámítva).

Mon3 2011.03.03. 16:30:39

Egy a lényeg!
Még pár hónap, és sok autóstroll fogja megérezni a BKV járatok hajléktalon illatával fűszerezett izzadságszagát, az 500 Ft-os üzemanyagár miatt. Vagy netán kerékpárra vált. Az idő nekünk dolgozik. Én türelmes vagyok...

GG81 2011.03.03. 16:32:59

@Perillustris: a biztonsági öv ellen a mai napig kardoskodnak... már megint nemtalált, sőt képesek emberek kamu orvosi igazolásokat szerezni, hogy a rendőr ne baxtassa, meghogy a szembejövő bekötöttek közé repülhessen a szélvédőkön át, hát gratulálok!

Perillustris 2011.03.03. 16:39:22

@GG81: komoly szintig nem jutnak ez ezek az erőlködések. Ahogy a fenti new yorki sem fog.

myronman 2011.03.03. 16:46:27

@Stock: Tényleg nem világmegváltó eszköz, de azért túlzás az is, hogy "szűk réteg erőltetett közlekedés-sport eszköze".
Ha tudni akarod, hogy mennyire nem szűk ez a réteg, ajánlom hogy nézzél meg egy kisebb várost/falut. Szinte mindenkinek van otthon és elég sokan használják boltba/kocsmába/iskolába közlekedésre.

semmiho 2011.03.03. 17:01:26

@Perillustris: "Nem igazán értem, hogy egy rendszám miért szoktatna le bárkit is"... Vonatkoztassunk el a Váci úttól, gondoljunk inkább az Árpád hídra vagy még inkább a Szentendreire, ami mellett 1, de néha 2 párhuzamos kerékpárút is megy egy utcával beljebb. Ahol nem mellesleg a szennyező anyag is kevesebb a levegőben... De inkább a leszoktatásról: szóval, haverunkat a rendőr lefotózza, tulajdonos lenyomozása és csekk kiküld. Mint ahogy többé-kevésbé működik ez motornál vagy autónál. Trükközés persze lenne biztosan, mint ahogy az autósoknál is volt korábban, hogy igen, a lengyel haverom vezette, bocsika, meg ilyenek, de majd kialakulnak a megfelelő technikák, amit nem lehet kijátszani.

cso zsi 2011.03.03. 17:05:43

@Callidus: "Am a vilag fejlettebb felen az auto nem presztizskerdes, hanem kozlekedesi eszkoz. Eszkoz amit a hasznalhatosaganak megfeleloen valasztunk, vagy nem valasztunk."

Kishazánkban sem luxus, csak azzá teszik. Ugyanis a lakosság nagy részének (nem csak Budapestből áll az ország) létszükséglet.

@Icarus_: "Szinte mindenkinek van otthon és elég sokan használják boltba/kocsmába/iskolába közlekedésre."
Tanyabájk nekünk is van. Azzal tényleg csak a közeli boltba lehet eljárni ott, ahol a nyarat/hétvégét szoktuk tölteni. Bevásárolni 10 kilométerrel odébb lehet normálisan. Mindez egy kétszámjegyű főút neves/turisztikai településén.

cso zsi 2011.03.03. 17:10:56

@CsImi: Most is látni autópályán bringázókat, bár nem konkrétan a pályatesten tekernek. Csak a fel és lehajtón.
Pedig van pár kitétele az autópályára való felhajtásnak. Ebből az egyik a "sík úton önerőből 60 km/h" sebességgel való tartós haladás képessége. (máshol ez 80 km/h)

myronman 2011.03.03. 17:14:40

@cso zsi:
Olvasd vissza mire írtam. Arra hogy egy szűk réteg használja ezt. Én nem jelenteném ezt így ki mert szerintem nem szűk réteg, hanem más réteg. Rövid távra idősek és fiatalok nagyon gyakran használják falun és kisvárosban. Ilyen helyeken megkockáztatom hogy csak kicsivel kevesebben mint amennyien kocsival közlekednek.

Itt most nem arról beszéltem hogy mindig és minden körülmények között és főleg mindenhol lehet használni. Az egy más téma amit szerintem ezzel nem kellene keverni :)

k_attila78 2011.03.03. 17:47:44

@Mon3: Így van az idő nekünk dolgozik bárhogy is náciznak bennünket az autós szellemileg toprongy trollok! Biztos azért viselkednek így mert elhízott a seggük a sok autózástól! Hajrá BICIKLISEK!

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.03. 17:52:54

@k_attila78: trollozik a tamagocsi troll... ez jóóóóóó! :DDDDD

Stock 2011.03.03. 19:41:54

@CsImi: kapsz egy fagyit, ha megmondod, hogy miért volt demagóg!
vagy szted a tények demagóg dolgok?!
ha egy autóval csinálok valamit, azt láthatja rendőr, civil, térfigyelő, rendőrségi kamera, közlekedő társak....

Stock 2011.03.03. 19:49:35

@vuk_: nah ez végre korrekt, felelősségteljes beszéd volt! :) én sem hiszem, hogy szükséges annyit szivatni a kerékpárost, mint az autóst.. hiszen nem egy annyira összetett technika, kár a műszaki dolgokkal annyit szórakozni, a regisztráció meg szintén működhetne gyorsítva.
ellenben a felnőtt lét és a közúti közlekedés kötelezettségekkel jár.. :)

szegedbicaj 2011.03.03. 19:51:13

@cso zsi: a pályatesten egy helyen igen, magam is mentem így pályán. Röszkénél volt mindez, ahol bezárták az országúti határátkelőt, és csak a pályán lehet átkelni. Nem is szólt érte senki, nomeg olyan vánszorgás volt, hogy biciklivel voltunk a leggyorsabbak. De ez nyilván kivételes.

CSI

Stock 2011.03.03. 19:52:22

@CsImi: persze, ha a külföldi itt akarna kerékpározni (??)... akkor köteles kiváltani az itthoni azonosítót.
pl amikor ukrajnába mész, akkor "vízumot" kell venned a határon.. :) ez ugyanaz!

szegedbicaj 2011.03.03. 19:53:32

@Stock: A biciklisektől is számonkérhető, legfeljebb nem kérik. Hány, meg hány szabálysértést látni nap, mint nap, de nem jelentékteleneket, hanem ami megakasztja a közlekedést, és rendőr sehol, ha kihívjuk, akkor sem. ÉS majd a miniatűr rendszám a biciklin segít ezen, merthogy az autósok is...

CSI

Stock 2011.03.03. 19:55:33

@Icarus_: pedig nagyon szűk réteg.

Stock 2011.03.03. 19:57:25

@CsImi: merthogy az autósok is 25 milliárdért lettek büntetve tavaly!

nincs minden sarkon közlekedési rendőr... nem si várható el! a rendszám kell a forgalomban résztvevőkre. ennyi.

szegedbicaj 2011.03.03. 19:59:58

@Stock: Akkor a gyalogosra is. Ő is részt vesz a forgalomban, balesetet is okozhat!

CSI

cso zsi 2011.03.03. 20:26:55

@CsImi: Még mindig nem jármű a gyalogos.
Utolérhető, elkérhető az igazolványa.

myronman 2011.03.03. 20:39:14

@Stock: Azt hiszem amíg nem látunk független felméréseket ezzel kapcsolatban, nem fogunk tudni megegyezni hogy mennyire szűk / nem szűk az a réteg :-D

myronman 2011.03.03. 20:42:28

@cso zsi: Mondd ezt annak a srácnak aki tavaly ősszel fellökött bicajjal (csak hogy egyértelmű legyek én mentem bicajjal egy bringaúton a járda mellett kőbányán, ő volt gyalog és figyelmetlenségből sikerült nekem rohannia és letaszítani a bringáról) és aki miatt gipszben volt a kezem 2 hónapig :-] Sajnos a cserbenhagyó még bocsánatot sem kérő gyalogossal semmit sem tudtam kezdeni.

ex-dr. vuk 2011.03.03. 21:04:21

@cso zsi: a kerekparos sem F18-ast vezet, utolerheto, elkerheto az igazolvanya.
Nem ertem miert kell ezt tulragozni.

Perillustris 2011.03.03. 21:34:12

@semmiho: Nem érted, hogy kellő akarat hiányában az sem számítana, ha egy (gép)jármű minden karosszériaelemén rajta lenne a tulajdonos minden adata?

Naponta több százezerszer egyértelmű, azonosítható szabálytalanságot hagynak figyelmen kívül hatósági személyek, akiknek feladatkörébe beletartozna az eljárás kezdeményezése.

cso zsi 2011.03.03. 22:00:46

@vuk_: Miért? Hát csak a Széchenyi térről kigurulók elég okot adnak rá.
Mellesleg 20-szal is gyorsabban meg lehet lépni, mint gyalog futva.
Mert szájkarate, tükörrúgás, vagy más "elégtételvétel" után a legkönnyebb besurranni egy egyirányúba szemből.

szegedbicaj 2011.03.03. 22:30:30

@cso zsi: Gyalog meg csak átmenni a túloldalra. Nekem is jött már gyalogos, nézett rám gúvadt szemmel, aztán tovalibbent egy szó nélkül, be a sétálóutcára. Szerintem nekem jobban fájt az eset. Szóval rendszámot a gyalogosokra!

CSI

ex-dr. vuk 2011.03.03. 22:42:21

@cso zsi: nemtom mennyire vagy kepben a sebessegekkel, de 20-szal futni nem olyan nagy cucc ;) Egy szimpla kocogas 10+..

ex-dr. vuk 2011.03.03. 23:02:19

@Perillustris:
mondjuk mashol maskepp van, Londonban a rendszamosok nem mennek at piroson, nem parkolnak szabalytalanul, mert 90+%, hogy jonni fog a csekk (amit nem lehet meguszni). Kamerazva van minden.
Biciklis meg atmegy mindenen, mert megteheti. Persze ettol nincsenek minden sarkon verbe fagyott bringasok, vajon miert? ;)

ex-dr. vuk 2011.03.03. 23:05:38

@Stock: es ki mondta, hogy nem? senki nem akarta az ellenkezojet bizonyitani. ellnben a rendszamosdi akkor is orbitalis baromsag, es meglepne, ha megvalosulna (vagy ha megis, akkor hosszan tartana vagy elterjedne.. egyszeruen kizart). Mas orszagok (hatalmas kerekparozasi szazalekkal - dani/hollandia) kivaloan megvannak rendszam nelkul (es megcsak nem is lopjak a bringakat).

Húzzunk bele! 2011.03.04. 02:37:10

Véget ért a komment őrület. Felelősség biztosítás jó volna havi 1-2 ezresét, de több nem, autós kötelező biztosítás is terjedjen ki rá. Kötelező minden bringára soha ne legyen, mert az nem fair.

k_attila78 2011.03.04. 09:11:01

@Húzzunk bele!: Évi 6000-ért van az sztem nem rossz és még jogsegély, kedvezmények is járnak hozzá.
kerekparosklub.hu/biztositas-0

Húzzunk bele! 2011.03.04. 16:39:44

@k_attila78: Tudom, de az nem olyan, olvastam a részletekben, ha te okozod a balesetet akkor nem állják a másik kárát.

Perillustris 2011.03.04. 17:23:39

@Húzzunk bele!: Már hogyne állnák (2 millió forintig), hiszen ez az egyik lényege.

szegedbicaj 2011.03.04. 17:41:13

Vissza is lett vonva a javaslat.

CSI

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.05. 09:03:30

Ennél frissebb nem is lehet. Kedves Bringás elmebetegek!! Először a saját házatok táján tegyetek rendet és utána foglalkozzatok más közlekedőkkel:

Szabálytalankodó kerékpárosok Pest megyében
2011. március 3. 15:15
MNO - NT
Gyakran hiányos a KRESZ-tudásuk és nem kellően felszerelt a járművük a Pest megyei kerékpárosoknak – állapította meg egyebek mellett az illetékes rendőr-főkapitányság baleset-megelőzési bizottsága a csütörtökön lezárult háromnapos ellenőrzés tapasztalatai alapján – közölte a rendőrség az MTI-vel.
Az akció – a kerékpárosok által tavaly okozott balesetek száma és a terület nagysága miatt - Monor, Cegléd, Nagykőrös és Ráckeve térségére összpontosult. A rendőrök elsődleges célja nem a szabálytalankodók büntetése, hanem a kerékpárosok tájékoztatása, valamint a járművek kötelező felszerelésének ellenőrzése volt – mondta Kovács Viktória megyei rendőrségi szóvivő.

A háromnapos ellenőrzés tapasztalati szerint a kerékpárosok többségének hiányos vagy téves a KRESZ-tudása, sokan rosszul alkalmazzák a közlekedési szabályokat, illetve nem kellően felszerelt járművekkel vesznek részt a forgalomban. Több kerékpárról hiányzott a világítóberendezés, számos esetben pedig a fékkel volt gond - közölte a szóvivő. Nem egyszer azért állították meg a rendőrök a biciklist, mert (akár a gyermeke mögött, rossz példát mutatva) a járdán vagy a forgalommal szemben hajtott.

Az akció során 91 gyalogost és 350 kerékpárost (közöttük 40 gyermeket) ellenőriztek, 12 gyalogost és 67 kerékpárost figyelmeztettek, 30 emberrel szemben pedig összesen több mint 150 ezer forint helyszíni bírságot szabtak ki, általában hiányzó lámpa miatt. A rendőrök 150 láthatósági mellényt és 86 kerékpárra szerelhető lámpatestet is kiosztottak a bicikliseknek – tette hozzá Kovács Viktória."
Forrás:MTI

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.05. 09:22:45

@Aabroncs: MNO... ennyit a hitelességről. :D
--
Egyébként meg anyukád volt elmebeteg, amikor hagyta magát megdugni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.05. 09:29:54

@Callidus: :-) Először is, már létezik alternatív üzemanyag..Én is átálltam a Bioetanolra..Szóval az egész xar demagóg dumáddal elmehetsz a sunyiba..:-))
Másodszor pedig bringázz vazzeg, ki nem szarja le?? Azonban nekem ne mondd meg mit csináljak! Inkább a saját dolgoddal törődj! Élj környezet tudatosan, én is azt teszem!Valószínűleg többet teszek a környezetért, mint Te álmodni mered! Én ettől még autóba ülök és nem tekerem idióta homoerotikus batamnként szűk szteccsruciban és kopogós cipőben a drótszamarat:-)) Idióták:-))
Mindenki úgy csinál hülyét magából, ahogy akar! A szabály azonban szabály! Tartsd be! Ne kreálj magadnak egyedi KRESZ-t, ne találd ki Te melyik szabályt nem tatod be, mert...akármiért...Igazi kettős mérce szerint élők vagytok, tisztelet a kevés kivételnek! Nevetséges az állandó erőlködésetek, miközben szinte a legtöbb balesetet ti okozzátok, évek óta és csak nehezítitek a közlekedést, nem javítjátok...Ne hasonlítsd magad a holland bringásokhoz, mert nekik van közlekedési kultúrájuk, szemben a Magyar bringásokkal, akik csak azzal törődnek, hogy lázongjanak, háborogjanak, a jogaikat hangoztassák, de a kötelezettségeikről hallani sem akarnak...
Szánalom!

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.05. 09:37:45

@Aabroncs: bioetanol. Hurrá! Tovább csökken az élelmiszer céljára termelt gabona, kukorica stb. termőterülete, mert kell a biobenzin. Valóban, nagy nyereség!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.05. 09:47:42

@Atomot az indexre!: LOL..Látod hülye gyerek? Kinek fáj ez, mikor a fél ország parlagon hever?? Mikor túltermelés van élelmiszerből és mégsem tudják eladni?? Vagy majd gondolod, kis majom, hogy a jó gazdák jótékonyságból bevetik és aztán elajándékozzák a terményt az afrikai éhezőknek? Mert ebben az esetben lenne értelme annak, amit mondasz:-))Egyébként te valami bringablog perverz vagy?? Erre rázod ki?? Odamész a drótszamaradhoz esténként és rávered, hogy téged ki sem lehet kerülni, mindenhol ott nyomod a degenerált, szűk látókörű bringás náci faxágaid?
Miért nem mész el dolgozni vagy tanulni?? Végezz termelő munkát vagy szedj szemetet és ne azt a szart tekergesd órákon át, értelmes tevékenység helyett...

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.05. 10:00:25

@Aabroncs: te ostoba, anyátlan, tanulatlan vadbarom! Komolyan azt hiszed, hogy ennek a szaros kis országnak bármi jelentősége van? Nézz már kicsit körül a nagyvilágban!

ff48bp 2011.03.05. 10:41:23

@Húzzunk bele!: Miért ne lenne fair minden kerékpárostól megkövetelni a felelősségbiztosítást? Ugyanúgy okozhatnak másnak kárt, nemcsak saját maguknak, tehát a többi közlekedő miatt igenis kötelező kellene hogy legyen a biztosítás. Miért kellene egy autósnak azért polgári pert indítani, mert a kerékpárosnak nem volt biztosítása és nem tud vagy akar fizetni? Az egyik rokonomat ütötték el kerékpárral és én nagyon sajnálom őt, de akkor sem értek egyet vele, hogy nem fizet és az autós biztosítójának kell most őt perelnie. Milyen dolog ez? A biztosítással ez nem fordulna elő.
Egyébként van már olyan lakásbiztosítás, ahol lehet kötni igen kis pénzért kiegészítő kerékpáros felelősségbiztosítást, akár Európára is. Én ezt fizetem és sokkal nyugodtabban tekerek azóta.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.05. 13:04:35

Idézet az indexről:

"A helyszínen meghalt egy forgalommal szemben közlekedő kerékpáros péntek éjjel, a 11-es úton Esztergomnál, amikor egy személyautóval ütközött - közölte a rendőrség az MTI-vel. Az úttest felezővonalánál történt balesetben a 25 éves esztergomi férfi a helyszínen életét vesztette - mondta a megyei rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese. A kerékpáros láthatósági mellényt nem viselt, az őt elütő autós a baleset helyszínén megállt és értesítette a rendőrséget. A gépjármű vezetője alkoholt nem fogyasztott - közölte Hablicsek Nikoletta őrnagy. A helyszínelés miatt a 11-es út Esztergom és Tát közötti szakasza éjfélig zárva lesz."

No comment... :( (Darwin díjra jelölve)

Perillustris 2011.03.05. 13:57:12

@CsImi: Megírtam, hogy így lesz. :)

@Aabroncs: "nem tekerem idióta homoerotikus batamnként szűk szteccsruciban és kopogós cipőben a drótszamarat"

Tehát nem csak a megélhetésedet látod veszélyben a kerékpározás (el)terjedésével, hanem zavar, hogy felizgatnak a sportruházatban tekerők. Búvárok közé ne menj, mert ki tudja, vissza tudod-e magad fogni.

@ff48bp: Valahol meg kell húzni a határt. Ez jelenleg az emberi erővel hajtott és a motorizált járművek között van. A gyalogos sem fizet felelősségbiztosítást.

Perillustris 2011.03.05. 14:01:52

@Aabroncs: "a saját házatok táján tegyetek rendet és utána foglalkozzatok más közlekedőkkel"

Ezt magadra miért nem tartod érvényesnek?

Húzzunk bele! 2011.03.05. 18:56:49

@ff48bp: Én azért ódzkodok tőle, mivel én fizetném, ha lenne, de kb 5.000.000 kerékpár van Magyarországon, nagyra részt vidéken és sokan ott használják boltba, kocsmákba, nem hiszem, hogy azt a kis kilométerre és nagyon kicsi forgalomra és sokkal jobb közlekedési morálra érdemes volna fizettetni velük, és még munka sem nagyon van, miből? És még politikailag öngyilkos törvény lenne. Senki nem merné meglépni.

Húzzunk bele! 2011.03.05. 19:04:44

@Aabroncs: "Nevetséges az állandó erőlködésetek, miközben szinte a legtöbb balesetet ti okozzátok, évek óta és csak nehezítitek a közlekedést, nem javítjátok..."

Ez így van, mindennap látom azt az erőlködést az utcákon, ahogy felvonulnak, üvöltöznek ritkán adják meg zebránál az elsőbbséget, hétvégente vezető hír, hogy mennyien haltak meg biciklin, sebességet túllépik, és Soroksári úton belehaladnak a kocsog bringások a megállóba és 3 embert lemészárolt!

Mon3 2011.03.07. 12:28:56

@Atomot az indexre!: "No comment... :( (Darwin díjra jelölve) "

Olyan érzésem van, mint amikor az ősmajom azon röhögött, hogy az első fáról lemászó ősembert megette az oroszlán.

Az "úgy is megdöglötök kerékpárosok" hozzáállás eleve kiírt téged az emberiség kategóriából. Te csak egy beszélni tudó állat vagy...

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.07. 12:31:21

@Mon3: látod, ez a különbség. Én téged max. egy szaros kis egysejtűnek nézlek. :D
(ha jól sejtem, te követendő példának tartod a kis Darwin-díj jelölt húzását... Hát csak hajrá! :D )

Callidus 2011.03.07. 13:02:43

Semmilyen konstruktiv vita nem folytathato Magyarorszagon. Semmirol. Ezert nez ki igy.

Mon3 2011.03.07. 13:10:55

@Atomot az indexre!: "(ha jól sejtem, te követendő példának tartod a kis Darwin-díj jelölt húzását... Hát csak hajrá! :D )"

Komoly kapcsolási hibák vannak az agyadban. Vagy kevés a mielin a sima felületű szürkeállományodban, és ezért kissé zárlatos. Ne csüggedj, mindkét esetben gyógyíthatatlan, és nagyjából genetikai okokra visszavezethető betegségről beszélhetünk. De nem elhanyagolható a civilizációs életmód negatív hatása sem, pl. a gépkocsi túlzott használata, és a mozgásszegény életmód.
Mikor mondtam, hogy a te önkényesen kiragadott „PÉLDÁD” követendő? Ha a hozzászólásaimból ezt a következtetést vonod le, akkor az első bekezdésben leírtak tökéletesen igazak.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.07. 13:18:01

@Mon3: jól van okoska, fröcsögj csak tovább... annyira sem érdekel, mint a kedvenc tamagocsim fasságai. :DDDD

Callidus 2011.03.07. 13:36:10

@Aabroncs: Arra gondoltal-e hogy a gyermekedre egy tiszta vilagot hagyj, fust nelkul, korom nelkul (igen a bioetanol is eg) plusz szinten elony ha tobb eselyt adsz annak hogy nem kell neki 20 evesen az apja korhazi agyahoz mennie aki cukorbetegen, sziv es errendszeri megbetegedesek garmadajaval termeszetesen masokat szidva szenved.
Lehet nehany kilo is leugrana, es a mozgas is tobb endorfint szabadithatna fel mint a primitiv magyar televiziomusorok.
Hogy a gyermekednek ezzel is peldat mutatva egy fittebb, boldogabb eletre keszitened fel.
Ezeken gondolkoztal-e?
A valaszoddal ne nekem ess, hanem cafolj barmit abbol amit irtam.

k_attila78 2011.03.07. 13:56:16

Lassan meglesz az első hely... hajrá magyarország hajrá magyarok:

hirszerzo.hu/belfold/20110306_budapest_azennyezettseg

cso zsi 2011.03.07. 15:16:40

@k_attila78: Csodálod? Majd ha kimúlik az összes ócskaság a BKV-tól, akkor majd javulni fog. Anno a sztrájk idején kitisztult a város levegője.

k_attila78 2011.03.07. 16:30:35

@cso zsi: dehogy csodálom:) tőlem akár meg is szűnhet a BKV:)

GG81 2011.03.08. 08:41:19

@cso zsi: meg, ha az erőműveket nem a belvárostól és a lakosoktól 5-10km-es távolságba helyezik el... ontva 0-24 a szennyet.

de a lényeg úgy is az lesz, hogy az autók miatt van, dehszen e zegy bringásblog. :-) főleg most kimondottan, amikor érezhetően csökkent a forgalom a munkanélküliségnek és a magas üzemanyagáraknak is hála, de még mindig... a za baj, hogy kell keresni a démont és amikor már nem lehet a démonra fogni, mert most éppen nincsenek az utakon, akkor is démonizálni kell ugyanazt elvakultan!!! ;-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.08. 17:42:16

@Callidus: Gondoltam..Még mindig nem érted..Nekem nem a kerékpárral van bajom, hanem a kerékpárosokkal! Arról nem tehet a kerékpár, hogy akik itt nálunk ülnek rajta, képmutató bunkók! Bringázni jó! Azt nem tudom elfogadni, ami nálunk megy..Ha egy kerékpárosnak a jogairól van szó, az van bőven! Nekik jár minden, ők felette állnak minden közlekedőnek..Azonban ha valaki kötelezettséget mer említeni, mindent elhárítanak! Ha kötelezettségről beszélünk, a kerékpár nem jármű..a a jogairól, a kerékpár jármű, a közlekedés egyetlen lehetséges eszköze! Ugyan már...
Az etanolról meg nem tudsz semmit, látom:-) Nem baj, jön az elektromos autó és akkor szopni fogtok! www.hasznaltauto.hu/auto/reva/i/reva_i-2824010
egyébként meg a fő képmutatás az, hogy azt hiszed, aki nem kerékpározik, nem figyel a környezetére..Nos, annyit tegyél érte, mint én..Ne többet..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.08. 17:47:12

@Perillustris: Az autózásnak van szabályozása. Törvényi, rendeleti..Hát a kerékpározásnak??
Majd akkor mondd ezt, ha lesz legalább alap elvárás a kerékpárosokkal szemben!
Egyelőre semmi nincs..Ahogy a fenti cikkben is látható, azért a bringások megítélése a világon sem olyan kerek, mint szeretnétek!
a belinkelt hírre miért nem reagálsz?? :-)) Szerencsére kaptok majd, nem ússzátok meg...Hál istennek nem mindenki hülye az országban..

Perillustris 2011.03.08. 22:24:33

@Aabroncs: Biztos meglep, de van szabályozása. Rendeleti. Félrebeszélés helyett próbáld meg nem érzelmi oldalról közelíteni a témát, talán az segít abban, hogy ne veszítsd el a józanságod. Ha már nem a saját házad táján sepregetsz, annak ellenére, hogy mástól ezt várod el.

Húzzunk bele! 2011.03.09. 07:15:35

@Aabroncs: Milyen szabályozásról beszélsz te hülye? Már miért ne lenne szabályozva, nagyon is van. És milyen kötelezettségekre gondolsz, súly adó meg kötelező, benzinben beépített adók miatt siránkozol? De hát ha fáj te miért nem biciklizel?:D

Húzzunk bele! 2011.03.09. 07:16:49

@Aabroncs: Villanyautó pedig nem fog elterjedni, ez 100%, csak kis mértékben, mert különben összeomlana a villamosáram-hálózat!

Mon3 2011.03.09. 10:18:28

@Aabroncs: "Az autózásnak van szabályozása. Törvényi, rendeleti..Hát a kerékpározásnak??
Majd akkor mondd ezt, ha lesz legalább alap elvárás a kerékpárosokkal szemben!
Egyelőre semmi nincs.."

Ha nem szóltál volna, bölcs maradtál volna!
Szánalmas a hozzászólásod, de egy "abroncstól" nem is várhatunk többet. Látszik, hogy nem sokat forgattad a KRESz-t.
Abban viszont igazad van, hogy a kerékpárosokat nem mindenhol szeretik. A bunkó, mucsai autósok kifejezetten utálják. De hát nem mindenkinek jutott ész.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.09. 16:38:37

@Mon3: @Húzzunk bele!: @Perillustris: Elképesztő képmutatóak vagytok..Meséld el, hogy milyen elvárások vannak, aminek ismeretéről ti kerékpárosok, kik a közúton velünk közlekedtek, számot adtatok?? Mi a fészkes fenéről beszéltek??A kerékpáros az egyetlen közlekedő, aki anélkül vesz részt közúti forgalomban, hogy a KRESZ ismeretéről hatóság előtt vizsgát tett volna! Szóval mielőtt ugattok, ekkora arccal, pofa be! Nem ugatni, olvasni, mit ír a másik, majmok!

Ja, és aki pedig hülyézett, annak: édesanyáddal beszél így , te majom!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.09. 16:41:04

@Húzzunk bele!: Te már csak tudod...Azért állt elő a Nissan egy teljesen elektromos autóval, mi?? Maradj a Drótszamárnál, az való neked...
www.vezess.hu/teszt/szaz_kilometer_ket_liter_benzin/26461/

setét vagy, olvass kicsit...Hátha fény gyullad az agyadban és nem írsz baromságokat, elvakult bringás...

Perillustris 2011.03.09. 16:49:24

@Aabroncs: "A kerékpáros az egyetlen közlekedő, aki anélkül vesz részt közúti forgalomban, hogy a KRESZ ismeretéről hatóság előtt vizsgát tett volna."

S az a pár gyalogos?

"számot adtatok"

Nem kell számot adni, ezen kár pörögni. Az, hogy ez neked nem tetszik, részletkérdés. Képmutató meg éppen te vagy, mert nem azt várod el, hogy tudja a szbályokat valaki, hanem azt, hogy legyen róla egy papírja, amit a tapasztalatokból kiinduva bárki megkapna amúgy is.

Emlékeztetnélek, ma egy olvasni és írni nem tudó, 3-4 osztályt végzett ember is megkapja a jogosítványt. De persze ez tök mindegy, mert diplomások is megszegik a szabályokat.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.09. 17:07:31

@Perillustris: Te megint miről beszélsz? A jogsi minimuma 8 általános..Megint jössz a tőled megszokott, bezzeggel..Ne bezzegezz...
AA gyalogos nem közlekedik járművel! Ne gyere ezzel a baromsággal, senki nem kajálja az előre megszokott és megírt szerencsétlen hárításaid, amivel a témáról el akarod terelni a szót. A gyalogos nem jármű, a gyalogos nem közlekedik a közúton. Legfeljebb áthalad rajta...a többi szabályszegő pedig nem menti a bringásokat, ne hozd megint ide!! Pörgök rajta és fogok is, mert ez így nem jó és nem is fog így maradni..Szoni fogtok, mert nagy a pofátok és egyre nagyobb, egyre több embernek léptek a tyúkszemére...Nem a kerékpár az egyetlen közlekedési eszköz és nem is lesz az, sosem..Amíg hozzád hasonlók "népszerűsítik" a kerékpározást, addig pedig egészen biztos nem..Jót akarsz a bringásoknak? Ne szólj az érdekükben!Amíg téged nem ismertelek meg, semmi bajom nem volt a bringásokkal...azóta tudom milyen képmutató, szabályszegő és önelégült brigád vagytok, mióta téged itt "megismertelek"...Undorító amit műveltek...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.09. 17:10:47

Olvass és gondolkodj! Ha sikerül..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.09. 17:13:55

@Perillustris:
"indezek nyomán a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál nemrég – amerikai példára – kidolgoztak egy javaslatot. Eszerint a 10–12 éves diákoknak egy elméleti és gyakorlati részből álló kerékpáros tanfolyamon kellene részt venniük, amelynek elvégzését egy „kerékpáros jogosítvány” tanúsítaná. A cél az, hogy a gyerekek úgy vágjanak neki a forgalomnak, hogy nemcsak a közlekedési szabályokkal vannak tisztában, hanem a kerékpár technikai jellemzőivel is, és persze megfelelő módon tudják uralni is a biciklijüket."

Itt kezdődik..Tudom, te nem vagy képes ezt felfogni, de nem is neked írom...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.09. 17:23:59

A fiam kapott egy kerékpárt..Azonnal kapott hozzá egy sisakot, hátul két villogó LED-del..Természetesen értelmes embernél ez nem elég, pedig a kisfiam csak a játszótér körül bringázik meg az udvarunkban..Ugyanis a lényeg, a példa! Ezt kell megszoknia, az így természetes..Vettem neki előre lámpát, halogén izzóval, hátra is szép, erős fényűt..Az 5 éves gyerek már nem ül a bringára, sohasem,sisak nélkül..Az útra pedig csak akkor fog kihajtani, ha előtte, ha nem lesz bringás jogsi, akkor nálam fog KRESZ-ből "vizsgázni".
Ez a normális..
Ahogy a szemetet sem dobja el és rászól a felnőttre, ha az szemetel..Ez a jövő, ha normális világot akarunk..Ti meg neveljetek olyan bringásokat, akik mennek ész nélkül...
Gratulálok..

Perillustris 2011.03.09. 20:54:48

@Aabroncs: Bullshit. A KRESZ-oktatás évtizedek óta a Nemzeti Alaptanterv része, elég lenne, ha nem sumákolnák el az oktatási intézmények. Több kerékpáros szervezet, köztük az MK is lobbizik ezért. oktatas.origo.hu/20090919/iskolai_tananyagga_valhat_a_kerekparozas

Tudom, te nem vagy képes ezt felfogni, de nem is neked írom.

Perillustris 2011.03.09. 21:12:20

@Aabroncs: "A jogsi minimuma 8 általános."

Rosszul fogalmaztam. Öt évig nem kellett. Az ebben az időszakban vizsgázókat egyelőre nem szedik ki a volán mögül, szóval - főleg - vidéken csak óvatosan, ha közeleg egy kocka Lada, vagy egy zöldséges Merci.

"A gyalogos nem közlekedik járművel!"

Közlekedőt írtál. Ezúton hívom fel figyelmedet, hogy az olvasók nem a gondolataidat fürkészik, hanem az általad gépelt szöveget.

"Pörgök rajta és fogok is, mert ez így nem jó és nem is fog így maradni."

Hajrá, sok sikert!

"egyre több embernek léptek a tyúkszemére"

Cserébe majd nyílnak bringabarát gumisműhelyek, az élelmesek hasznot fognak húzni a kerékpározás (el)terjedéséből.

"Nem a kerékpár az egyetlen közlekedési eszköz és nem is lesz az, sosem."

Meghajolok bölcsességed előtt. Pedig a kerékpáros szekták célul tűzték ki, hogy minden egyéb közlekedési eszközt eliminálnak a Földről.

"Ne szólj az érdekükben!"

Gondolom kényelmesebb lenne, ha nem kritzálná senki a kommented, ha nem ért veled egyet. Nem fog összejönni, bocs.

"Amíg téged nem ismertelek meg, semmi bajom nem volt a bringásokkal."

Azért az elég érdekes volna, ha én minden autóst "EMPAMÓSKÉNT" kezelnék. De én nem vagyok kisstílű.

cso zsi 2011.03.09. 21:36:46

@Perillustris: A NAT önmagában bullshit. Amit 93-ban elterveztek, azt 96-ban az akkori oktatási miniszter módosított. Azóta hülyeképzés folyik hazánkban. Kivételek azért akadnak hálistennek.

cso zsi 2011.03.09. 21:41:01

@Aabroncs: Rossz célpontot választottál. Perillustris csak az autókat nem szereti. Autósutáló is van errefelé pár, olyanok, akik meg tudják magyarázni, hogy ők miért kivételek a szabályok alól. (Dehogy tudják, csak mantrázzák)

Perillustris 2011.03.09. 23:31:21

@cso zsi: "Perillustris csak az autókat nem szereti."

Annyira, hogy ma tudathasadásos állapotomban autóval mentem dolgozni. Egy héten belül másodszor.

Egyébként én kifejezetten sajnálom azokat az embereket, akiknek nem adatik meg a lehetőség arra, hogy reggel eldönthessék szabadon, hogy autóval, BKV-val, avagy bringával mennek dolgozni.

Mon3 2011.03.10. 11:08:49

@Aabroncs: "Az útra pedig csak akkor fog kihajtani, ha előtte, ha nem lesz bringás jogsi, akkor nálam fog KRESZ-ből "vizsgázni".
"

Szegény gyerek. Amennyit eddig megnyilatkoztál a nézeteidről és a KRESZ ismereteidről, felfogásodról, hát nem lennék a csemetéd helyében. Ne Te tedd tönkre, hanem küld el egy szakemberhez, akkor legalább lenne egy kis esélye a túlélésre.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.11. 19:03:42

@cso zsi: Nekem senki nem célpontom. Az ámokfutó minden posztban elég jól láthatóan ő..@Mon3: Te már csak tudod...@Perillustris: Te nem a kerékpárosok érdekében szólsz, te csak az autósok ellen beszélsz. Beteg vagy. Kezeltesd magad.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.11. 19:07:56

Ajánlom figyelmetekebe, megint, ez már idei..Tehát mondhatjuk évek óta dobogósok vagytok:
index.hu/belfold/2011/03/11/balesetek/

Szép teljesítmény az megtett km-ek és a járművek számát figyelembe véve..

Perillustris 2011.03.11. 21:54:47

@Aabroncs: Ámokfutó. LOL

@Stock-nál volt jól megfigyelhető egy durva leépülés 6-8 hónap alatt, hasonlót vélek felfedezni a te esetedben is, igaz nálad ez gyorsabb lefolyású. Mikor megjelent, még értelmes párbeszédre is képes volt, ami persze nem jelenti azt, hogy egyetértettünk, bár természetesen volt ilyen is. Azóta már csak fröcsögni képes, jó troll módon.

Gyermeteg reakcióid kissé fárasztanak, de sebaj, edzésnek fogom fel. Belinkelsz egy cserbenhagyó kerékpárosról szóló hírt, mintha bármit is magyarázna azon kívül, amit évek óta szajkózom: nem attól suttyó valaki, mert bringázik vagy autóba ül. Mintha bárki is mondta volna valaha, hogy azért mert bringázik valaki, kapásból jó fej lesz.

A Rendőrség hamis statisztikáiról, melyek NEM TARTALMAZZÁK a megegyezéssel végződő balesetek számát, így meglehetősen torzak, ezúttal nem nyitok vitát. Persze elképzelhető, hogy a "dobogós hely" még úgy is meglenne, csak éppen az arányoknak megfelelően, vagy csak kicsit többel.

Egyébként jól mutat, hogy csak 79-en haltak meg a tavalyi 106 "helyett", de a korrektség kedvéért illene megjegyezni, hogy az elmúlt hónapban kb. 21%-kal csökkent az üzemanyag-eladás. Persze úgy más lenne a leányzó fekvése.

BTW a fenti összefüggés arra mindenképpen jó, hogy rámutasson: kevesebb autóval megtett kilométer = kevesebb közvetlen halálos áldozat.

A 400 forintos benzinár életet ment. :P

egon22 2011.03.11. 23:53:44

Jogsi biciklire, az egy másik világ, nálunk a bringázás alapvető követelményei is hiányoznak, hiszen fényvisszaverő tartozékok, világítás, netán láthatósági mellény, szabályismeret meg egyenesen tilos a kerékpározók számára.
Tisztelet annak a három kivételnek akikkel az utóbbi öt évben találkoztam.

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.12. 06:47:04

@Perillustris:
"A 400 forintos benzinár életet ment. :P"
meg a munkanélküliség, a nyomor is... Ekkora baromságot azért nem kéne...

Perillustris 2011.03.12. 12:19:25

@egon22: Köszönjük Emese!

@Atomot az indexre!: Nyilván bonyolultabb a dolog ennél, de tragédiának nem kell felfogni. Egy sor pozitív hozadékkal is járhat, ha jól reagálunk a drágulásra.

Inkább átalakulásnak leszünk tanúi, mint pusztulásnak (az majd később jön).

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.12. 12:42:33

@Perillustris: nem egészen erre gondoltam. Ha a szomszéd kutyája megdöglik, abból is poént gyártasz? (tehén ma már nem annyira jellemző)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.12. 21:23:33

@Perillustris: Tudjuk mi, hogy Te tökéletes vagy.-) Igaz, az összes posztban, hasonlóan jártál el, vita helyett belinkeltél egy-egy balesetet, esetet. Most, hogy én teszem, irreleváns:-) Te tényleg egy szánni való elmebeteg vagy, aki már lassan a perverzió határát súrolja:-))) Más szemében a szálkát, de a sajátodban a gerendát sem:-)) Tényleg ilyen pitiáner ember vagy?? Hány esetet mutassak, amikor te pont így tettél?? Fogadtunk, hogy mit fogsz reagálni, de igazából mindenki nyert:-))
Hidd el, könnyebb lesz az életed, ha a kezelteted ezt a beteges gyűlöletet és elfogadod, van élet a kerékpáron túl is..Próbáld meg felfogni, ha ez még megy..
Semmit,de semmit nem vagy hajlandó a kerékpárosok hibáiból elismerni, ami esetleg változtatás kívánna, de az autósokat részletesen tudod fikázni:-) Olyan kis egyszerű vagy... Olyan szintű kettős mércét használsz, ami már tényleg betegség..A Fityesz is tanulhat tőled..Javaslom, menj el egy pszichiáterhez, mert hidd el, ki fog derülni, a kerékpározás nem menti meg a világot, akármennyire is ez a beteges kép állt össze a fáradt agytekervényeidben. Az utolsó hozzászólásaid jól mutatják, már a végső stádium közelít! Mikor már egy olyannal sem értesz egyet, akivel egyébként egy csapatban játszol, az a vég:-)) Próbáld meg elképzelni, az úton autók és kerékpárok, egyszerre. A kerékpárosok is kötelezve a szabályok betartására és az autósok is, de EGYENLŐ MÉRTÉKBEN! Tudom, elképzelhetetlen számodra, de hiába szeretnéd, ettől nem lesz szent tehén a kerékpáros.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.12. 21:24:13

@Atomot az indexre!: Kivételesen egyet értünk..Ezek szerint Te is használsz autót?

Perillustris 2011.03.13. 11:09:39

@Aabroncs: "Mikor már egy olyannal sem értesz egyet, akivel egyébként egy csapatban játszol, az a vég."

Valójában elég ezt kiragadni. Olyan végtelenül egyszerűen gondolkozol, nyilván magadból is kiindulva, hogy azt hiszed, attól mert valaki bicajjal jár, már egyet is kell értenem vele.

Szerencsére a blog.hu megőrzi a kommenteket, sőt, viszonylag egyszerűen követhetőek, úgyhogy ha valakit tényleg érdekel, akkor pár perces visszaolvasás után könnyen rájön, hogy mit miért írtam.

Persze csak majdnem mindenki, hiszen ahogy pl. te nem tudtat a nagy részét felfogni, más is belebukhat az értelmezésbe.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.03.13. 19:03:13

@Perillustris: Értjük ám, mi...Aki nincs veled, az ellened van...Szerencsére már rájöttem, illetve értelmes bringások elmondták, nem Te vagy a kerékpáros..Ahogy az autósok közt is van beteg köcsög, akit csak a gyűlölet fűt, a bringások közt is van..egyszer majd felfogod, hogy nem lesz a kerékpárosoké az összes közút. Akármennyire fáj, azért itt leszünk mi is. Komolyan mondom, egy dolog miatt haragszom rág. Akartam bringázni, de olyan szinten vetted el a kedvem, hogy el sem tudom mondani..Képtelenség, hogy a legkisebb közösséget vállaljam olyan kettős mércét használó emberekkel, mint amilyen te vagy..Nem is értem, hogyan tudsz így a tükörbe nézni..

Perillustris 2011.03.13. 23:33:21

@Aabroncs: "Értjük ám, mi...Aki nincs veled, az ellened van."

Ne ragadtasd el magad! Kommentről kommentre csak annyit sikerül bizonyítanod, hogy nagyon keveset értesz meg a hozzászólásaimból. Egy-egy szó ismerőnek tűnik, majd a neked tetsző köré építesz egy képet, amit egy következő megjegyzésedben nekem tulajdonítasz.

"illetve értelmes bringások elmondták, nem Te vagy a kerékpáros"

Tényleg? Az kifejezetten jó, mert én is elmondhattam volna, hogy nem vagyok kerékpáros, hanem rendszeresen kerékpárral közlekedő vagyok. Ahogy "tömegközlekedős" és autós sem vagyok, annak ellenére, hogy utóbbi eszközöket is igénybe veszem, ha annak látom szükségét. Mint írtam már, kifejezetten sajnálom azokat, akiknek nem adatik meg e választás szabadsága reggelente.

"egyszer majd felfogod, hogy nem lesz a kerékpárosoké az összes közút"

Pedig azt akarj... ki akarja ezt? Ki írta ezt bármikor is? Ja, senki, ez kiváló példája az első bekezdésben foglaltaknak. Kösz!

"Akartam bringázni, de olyan szinten vetted el a kedvem, hogy el sem tudom mondani..Képtelenség, hogy a legkisebb közösséget vállaljam olyan kettős mércét használó emberekkel, mint amilyen te vagy."

Értsem úgy, hogy amikor autóba ülsz, közösséget vállalsz a zebrán gázolókkal? Ha csak kicsit is? Vagy ez a te kettős mércéd?
süti beállítások módosítása