Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nehéz biciklivel segíteni Afrikát

2010.12.09. 15:31 - kirk kapitány

Úgy tűnik, egyszerűbb keresni ötszáz afrikait, aki eljön egy bicikliért Budapestre, és lábon hazaviszi, mert az adománynak szánt kerékpárok elszállítása nagy kihívás, legalább akkora, mint a kitartó adománygyűjtés. A 1000 bringa Afrikának projekt küzd a feladattal.

Könnyen összejött egy kisebb hegynyi elfogadható állapotú kerékpár az elmúlt hónapokban. Sokan ajánlották fel régi gépüket, hogy Afrikában használják tovább. Ott ugyanis egyre népszerűbb közlekedési eszköz a kerékpár, és a 30-40 éves darabok is vagyonokat érnek.

Az akció eredetileg 1000 bringa névre hallgatott, de a két szervezőnek félre kellett tenni a célkitűzést. Kecskeméti Zoltán és Fónagy Ádám egy ideje már nem gyűjt újabb bringákat, kezdeményezésükre most közel ötszáz kerékpár és még rengeteg alkatrész, váz, kormány vár arra, hogy eljutassák Afrikába. Ez azonban nem egyszerű. Jelentkező több is akadt már, de eddig egyetlen szállítmányozó csapat felajánlása sem tűnt biztosnak.

A gépek egyébként nem csak úgy, minden istápolás nélkül kerülnének át az másik kontinensre. A szervezők időnként önkéntesekből álló manufaktúrával szerelgetik a beérkezett darabokat. December 11-re terveznek egy újabb szerelős szeánszot, amikor 60-80 ember egy napi munkájával megpróbálnak 122 felnőtt biciklin fékeket, kerekeket javítani. 53 gyerekkerékpár összerakása is várat még magára, 20 gépet pedig szét kell szedni, mert azok már inkább csak alkatrésznek jók.

Címkék: afrika adomány

55 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr192504555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.12.09. 16:04:14

A Bamako rali minden indulójára tegyenek fel szétszedve 4-5 bringát és máris Afrikában van a szállítmány. Ott pedig pár ember össze tudja azokat szerelni.

Kis ember 2010.12.09. 16:11:51

Ezt nem értem. Nincs itthon 1000 gyerek, akinek nincs biciklije?

Na meg a szovjet időkből tudjuk, mit ér az, amikor egy elmaradott országnak adunk valamit, de nem adunk hozzá infrastruktúrát.
Ki fogja Afrikában szerelni ezeket a bringákat? Honnan lesz hozzá ott pótalkatrész?

gauche caviar 2010.12.09. 16:13:05

az adományok eljuttatására nem gondoltak a szervezők? Gratulálok, nagy segítség volt.
Most összeszedtek 500 biacjt, afrikai nélkülözőkre hivatkozva, aztán állnak és vakarják a fejüket, hogy hogy jusson el a cucc.
Már ha egyáltalán eljut valaha a cucc az afrikaiakhoz.
Aztán legközelebb meg néznek a viráglelkű szervezők, hogy miért bizalmatlanok az emberek az ilyen segítőszándékú adománygyűjtésekkel szemben.
Bravó srácok, tekerjetek inkább. Mármint, még egy cigit a következő nagy ötlet előtt.

vazze... 2010.12.09. 16:16:23

Afrikába, persze, itthon nincsenek szegény gyerekek? Ennyi okostojást, először talán idehaza kellene rendet tenni nem vazzeg...?

Leülhetsz egyes!

Hurri Kán 2010.12.09. 16:35:43

Szarva közt a tőgyit....

terror 2010.12.09. 16:46:51

@gauche caviar: "Az eddigi szállítmányozó partner visszavonta a felajánlást, így a biciklik elszállítása nem megoldott."

Ha olvasnal, mielott nekiallsz kopkodni, mindenki jobban jarna.

Egyebkent en ugy tudom, hogy ezek "eppcsak gurulo", esetenkent akar rozsdas bringak, ugyanis Afrikaban az se baj, ha 8-as van a kerekben, de meg ennel komolyabb problemak eseteben is aranyat er nekik az adomany.

Van itthon 1000 gyermek, sot, de nekik nem olyan alacsonyak az igenyeik, mint az elmaradott afrikai kis faluban eloknek.

Akit zavar a dolog, nekiallhat gyujtest szervezni a hazai gyerekeknek.

A Bringakonyha varja az adomanyokat :)

min 2010.12.09. 16:48:56

Ezt én sem értem sose, hogy mi a francért gyűjtögetünk a világ másik felének amikor itthon is elkélne sokaknál a segítség...

de-lilah 2010.12.09. 16:59:29

Aki a hazai szegény gyerekeknek akar gyűjteni: hát hajrá! Remélem sikerül az afrikai küldetés! Ott tényleg kincset ér egy jármű, még ha csak egy kerékpár is.

phaszfej 2010.12.09. 17:22:28

Ezek a buzi biciklisek égetik a normális bicajosokat. Mi a genyóé kell verniük magukat, mert éppen szeretnek tekerni? Mi a ráké kell erre büszkének lenni? Magánügy, hogy ki mivel közlekedik. És ne vonulgassanak föl, mert engem, szerényen haladó kerékpárost is egy kalap alá vesznek ezekkel a homoszexuálisokkal. Bazmeg, abban mi az erény, hogy valaki biciklit hajt, nem kocsit? Mé lenne az különb ember a többinél? Mé pont a biciklit szemelték ki ezek a tetvek maguknak?

Fikamatyi 2010.12.09. 17:26:02

Ha kint vagyonokat ér egy keró, akkor nem adományként kell elkótyavetyélni, hanem mondjuk féláron (fél vagyonokért) eladni, az 500 fél vagyont pedig szétosztani az itthoni szegínyek között. Így félig mindenki jól járna nem?

tamaspro 2010.12.09. 18:00:40

Szomorú, hogy mennyi korlátolt ember jár ide kommentelni :-( Szánalmas, hogy valaki fröcsögésre fordítja az idejét - főleg olyanokat kritizálva akik ugyanezt a szabadidőt önzetlenül önkéntes tevékenységre áldozzák (szerelés, szervezés, stb.).

Aki Magyarországra akart adományozni az eddig is megtehette ez a BringaKonyha segítségével (www.bringakonyha.hu), főleg, mert itthonra teljesen másfajta bicajok kellenek mint Afrikába (ide váltós/gyerek míg oda egysebis teherhordó, stb.).

Nem mellesleg a BringaKonyha és az Afrika misszió szorosan együttműködik (sőt, a két szervezet adományai között is van cserebere pont a fenti igények miatt), szerelőket és szerszámokat is biztosítanak, stb.

9mmPara 2010.12.09. 18:04:46

@Fikamatyi: gondolom ezért vagy te is úgy, hogy új Bentley helyett csak egy használt Ferrarit vettél -- merthogy az feléből megvan.

Közeledik a vacsoraidő, etessünk trollokat!

egy maréknyi dollár 2010.12.09. 18:20:44

Én azt gondolom, hogy ha valaki mások érdekében önzetlenül fáradozik,az jó és elismerésre méltó dolog.
A szervezőknek esetleg a Vöröskereszthez v. valamelyik másik nagyobb karitatív szervezethez kéne fordulniuk.Hátha tudnának segíteni a biciklik elszállításában.

kpityu2 2010.12.09. 19:00:27

Esetleg szóljatok az amcsiknak, hogy küldjenek érte egy repülőt...

Martian (törölt) 2010.12.09. 19:14:34

Miért nem inkább szamarakat küldünk? azokhoz ott jobb az infrastruktúra. :)

fidesz = házmesterek pártja 2010.12.09. 19:27:14

Olyan MK-s fílingje van ennek a történetnek... Bocs, sírni kellene, de ezen már csak röhögni tudok. :-D

És mélységesen egyetértek azzal, aki azt kérdezte, hogy közelebb nincs-e olyan, aki örülne egy ingyen bringának... (akár határon innen, akár a déli-keleti határok környékén)

fidesz = házmesterek pártja 2010.12.09. 19:28:00

@kpityu2: és szórják ezeket bomba helyett? ;-)

terror 2010.12.09. 19:40:32

@Fikamatyi: Van ahol havi 1-2 dollarbol elnek. Mennyi penzt kernel toluk?

@Atomot az indexre!: Nemreg olvastam FB-n, sztem tokre idevag, mert mindenki egybol marhara hazafi, ha be kell szolni valamiert :P

Tételezzük fel, hogy: a központi kormányzat mindenkinek ad kb. 1.000.000 Ft-ot.

‎- Ha ezt a pénzt elköltjük a Sárkány Centerben, vagy a Józsefvárosi piacon, a pénz Kínába kerül.
- Ha benzint veszünk rajta, akkor az araboké lesz.
- Ha komputert veszünk, akkor Indiába és Hong Kong-ba kerül.
- Ha gyümölcsöt, zöldséget vásárolunk, akkor Hollandiáé, Spanyolországé, Olaszországé, Egyiptomé és Iráné lesz.
- Ha kis fogyasztású és jó autót veszünk, akkor Japánba, Németországba, Spanyolországba kerül.
- Ha semmire sem jó elektronikus f...ságokra költjük, akkor a pénz Taiwanba vándorol, és nem segíti a magyar gazdaságot.

Az egyetlen lehetséges mód, hogy a pénzt itthon tartsuk Magyarországon, ha kurvákra, jó magyar borra és pálinkára költjük, mert ezek garantáltan hazai termékek.

Én ehhez tartom magam! Csak hát nehéz az asszonnyal megértetni, hogy mindezt merő hazafiságból teszem!

Egy magyar hazafi.

Egyebkent az MK-nak ehhez direktben sztem semmi koze, de te mar ugy gyulolod oket, hogyha egy bringas fingik az utcan, akkor is anyazod oket :P

tamaspro 2010.12.09. 19:59:01

@Atomot az indexre!: láthatóan nulla a szövegértésed, de ahogy elnézem másnak is, tehát még egyszer leírom:

Attól, hogy Afrikába megy pár száz bringa még bőven jut a magyar rászorulók részére is - hisz pont ezért működik a Bringakonyha illetve ezért van partnerkapcsolat a két gyűjtés között.

Jelen helyzetben a legnagyobb probléma az idő- és szerelőhiány (BK-ban is halomban állnak a leendő felújításra váró adományok).

Talán ha a fenti kritizálók leraknának valamit az asztalra (adományt, szerelést, szerszámot vagy pénzügyi segítséget) akkor előrébb lenne a történet (függetlenül attól, hogy kit segít meg).

Persze osztani az észt könnyű a monitor mögül - kár, hogy haszontalan és szánni való tevékenység ellenben az önkéntesek munkájával :-)

fidesz = házmesterek pártja 2010.12.09. 20:04:44

@jazzpeta: szerintem neked vannak problémáid a szövegértéssel...
Kurva1xű: ha problémás kivinni Afrikába, akkor itt is lehetne gazdát találni. És ez független attól, hogy egyébként osztogattok-e itthon bicikliket vagy sem.

@errorka: jó lenne, ha te is megtanulnád a gyűlölet szó jelentését. A "hülyének nézem őket" és a "gyűlölöm", nem egy kategória. :D

fidesz = házmesterek pártja 2010.12.09. 20:06:29

@jazzpeta: apropo adomány... amint elintézed, hogy legyen egy legalább emberi fizetést adó munkahelyem, és biztosítjátok, hogy az adományom valóban oda kerül, ahová szánva vagyon... majd akkor beszélhetünk.

tamaspro 2010.12.09. 20:21:18

@Atomot az indexre!: látod, erről beszéltem. Kifogást keresni mindig könnyebb, mint segíteni :-P Emellett összekeversz a munkaügyi központtal.

A BringaKonyhát önkéntesek (köztük jómagam, diákként!) alapították és nagyon sokan tettek hozzá olyanok akiknek egy fölös forintjuk nem volt (én is) - akár szereltek, akár a költözésekben segítettek vagy csak szimplán pl. forró teát biztosítottak a télen szerelő csapatnak vagy segítettek kifesteni/kipadlózni a műhelyt.

Nem minden a pénz, főleg mert inkább tényleg szerelőkre és önkéntes munkára van szükség.

Az átlagos adomány amúgy is 500 ft körül mozog, ami neked munka nélkül természetesen megterhelő (ahogy írod), de ilyen kevés is nagyon sokat jelent: tudunk belőle 10 bicajra elég fékbowdent venni, egy 250g-os lithiumos zsírt (majdnem 30 bicaj komplett összeszereléséhez elég) vagy csak egy szimpla 30db-os foltkészletet ragasztóval (sok bolt odaadja a cserélt belsőt, mert ők nem ragasztanak). De még egy alap lánci s kijön ennyiből (KMC Z30). És főleg ilyen apróságok hiányoznak egy adománybringán...

Mellesleg a BK-ban leltárrendszer működik (ahogy az Afrikásoknál is követhető az adomány), szóval amit beadnak az jó helyre kerül (persze vádaskodni könnyű).

Örülök, hogy internet előfizetésre van pénzed, de ha már nem segítesz akkor legalább hagyd békén azokat akik igen.

Mondjuk nem minket minősítesz a fentiekkel...

Húzzunk bele! 2010.12.09. 20:28:03

"Úgy tűnik, egyszerűbb keresni ötszáz afrikait, aki eljön egy bicikliért Budapestre, és lábon hazaviszi, mert az adománynak szánt kerékpárok elszállítása nagy kihívás, legalább akkora, mint a kitartó adománygyűjtés"

És nem lenne egyszerűbb, ha 500 fehér magyar embert keresünk, akiknek szükségük lenne rá, mert tudni illik, kedves belvárosban élő, fától nem látó az erdőt liberálisok, ma 2.800.000 ember él mélynyomorban, szerintem abból kiválasztani 1000 embert mégis csak egyszerűbb, nemde?

Aztán ne gyertek a bringakonyhával meg ők is adtak már, igen biztosan, de 1000db-t? Fő céljük máshol segíteni, országunk meg nélkülözzön.

Persze azt tesztek amit akartok, nem értek vele egyet, viszont sok sikert hozzá!

tamaspro 2010.12.09. 20:30:16

Ja és természetesen ha nem sikerül megszervezni az Afrikai szállítást (bár kétlem, mert több helyről is érkeztek pozitív felajánlások és egy ilyen nemes dolgot könnyen össze lehet hozni) akkor sem zúzzák be a bicajokat hanem más rászorulókhoz jut el.

Szóval aki adakozik az mindenképpen biztos lehet abban, hogy rászorulóhoz kerül az adománya előbb-utóbb... :-)

Várkapitány 2010.12.09. 20:31:53

és mégis

MI A SZ.RT fognak kezdeni

BICIKLIKKEL

a HOMOKBAN meg a TÜSKÉS BOZÓTBAN?!!!

tamaspro 2010.12.09. 20:33:48

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: elefántra vadásznak velük, mégis???

Inkább nézd meg ezt:
www.youtube.com/watch?v=SavvZwyOtBg

tamaspro 2010.12.09. 20:34:24

bocs, az előző várkapitány posztjára akar válasz lenni, a tiédre lásd fentebb :-)

Várkapitány 2010.12.09. 20:34:41

inkább

SZÜNTESSÉK BE A CIGÁNYFALVAK

TÖMEGKÖZLEKEDÉSI KAPCSOLATAIT

és HELYETTE adják a cigányoknak a bicikliket

HOGY LEDOLGOZZÁK A FÖLÖS AGRESSZÍV ENERGIÁIKAT!

tamaspro 2010.12.09. 20:37:56

@Húzzunk bele!:

"Aztán ne gyertek a bringakonyhával meg ők is adtak már, igen biztosan, de 1000db-t? Fő céljük máshol segíteni, országunk meg nélkülözzön. "

Egyrészt az Afrikába szánt bringák tetemes része nem adomány hanem a Cseke felajánlása (Magellán beszámítási akció) tudtommal.

Másrészt más 1000db egysebi-kontrás, főleg teherhordásra használt bicajt összerakni (ami alig gurul azt is talicskának tudják használni) mint itthonra váltós, jó fékkel rendelkező és leginkább karbantartásmentes bicajokat összerakni (egy bonyolultabb gépen több mehet tönkre).

Míg itthonra pl. alap, hogy a gumi-lánc cserés (lehetőleg a sor is) illetve a legtöbb helyre muszáj a váltó addig kinn egészen más az igény.

Azt mondanám, hogy felújítási összegben és időben (ami a szük keresztmetszet az önkéntes szerelők miatt) kb. 1 a 20-hoz a különbség egy Afrikába illetve egy Mo-ra szánt bringánál.

Várkapitány 2010.12.09. 20:45:47

@jazzpeta:

ezek a biciklik csak azt segítik,

hogy az afrikaiak

HATÉKONYABBAN RABOLJÁK KI MAGUK KÖRÜL A TERMÉSZETET

belga6 2010.12.09. 20:46:22

Tényleg ennyire amatőrök? Nem gondoltak arra, hogy hogyan juttatják ki az adományokat? Ennyi erővel gyűjthettek volna hámozott lufikat is.

tamaspro 2010.12.09. 20:47:04

@Várkapitány: leleplezted ördögi tervünket, BOLYGÓ KAPITÁNY :-)

www.youtube.com/watch?v=vF6lyY6f5ns

tamaspro 2010.12.09. 20:47:59

@belga6: volt eredetileg szállító aki visszalépett.

ProC2C 2010.12.09. 21:08:36

Én magam részéről nagyon örülök a kezdeményezésnek és biztos hogy sikerül előbb utóbb megoldaniuk a srácoknak kiszállítást. :)
Az afrikaiaknak sokkal nagyobb szükségük van ezekre a szétesőfélben levő bicajokra, szerintem ezen nincs mit vitatkozni, nem is érdemes.
Es mint ahogy a kommentekben számtalanszor elhangzott, a hazaiaknak ott van a Bringakonyha.
Aki nem ért ezzel egyet, az akkor irjon riposztot, ha összegyűjtött és szétosztott itthon 1000 bringát.
A Bringagyűjtőknek pedig ezúton is őszinte csodálatom az ötletért és a kitartásért!

fosdapass 2010.12.09. 22:12:37

Araboknak, vagy szerecseneknek szánják ezeket a gépeket?
Amúgy az ENSz-nél kell érdeklődni, a G7 minden hülyeséget dotál, ha megvan hozzá a hiteles ideológia.

Várkapitány 2010.12.09. 23:45:39

@jazzpeta:

:)))

a humorra kapsz egy (+)-t, de a barnamajmok inkább húzzák a biciklibelsőt a farkukra, úgy hasznosítsák az adomámnyt

kpityu2 2010.12.10. 06:09:29

Wikileaks:
Magyarország 800 kilogrammnyi segélycsomagot
gyűjtött össze, ezek Grúziába szállításához pedig amerikai segítséget kért. Erre a távirat szerint valamilyen választ várnak. Az erről szóló rész végére a jelentést tevő odabiggyesztett egy mondatot még: "Ez tipikus szovjet viselkedés". Az nem világos, hogy ez a gúnyos megjegyzés mire vonatkozhatott.

fidesz = házmesterek pártja 2010.12.10. 06:53:35

@jazzpeta: nem keverlek össze, csak próbáltam jelezni, hogy tán nem kéne követelőzni...
Hogy ki/mi, kit és mit minősít... bocs, de szánalmasak vagytok.

@Várkapitány: de persze te sem vagy náci, csak egy gerinctelen kis tetű, igaz? :D

Fikamatyi 2010.12.11. 08:49:02

Afrikának a legnagyobb problémája a túlnépesedés. Ezen sajnos a bicajok nem segítenek. Sőt.

balapety 2010.12.13. 17:11:25

@Várkapitány: Mert gondolom amikor Te autóba ülsz, vagy amikor bekapcsolod a számítógépet,az kimondottan jót tesz a természetnek.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.12.13. 19:46:40

A poszthoz OFF, de a bloghoz kapcsolódik:

cities.blog.hu/2010/12/13/bringaval_buenos_airesben

Fura buenos airesi kerékpárkölcsönző-rendszer

tmnk · http://blog.tilos.hu/bossabomdia 2010.12.14. 11:58:32

SZEVASZTOK,

NEM LEHETNE INNEN MÁR VÉGRE KITILTANI A TROLLHEGYEKET?

Nem hiszem el, hogy már egyetlen bekezdés kommentjeit sem lehet elolvasni úgy, hogy ne kapjak azonnal agyhalált.

Köszönöm, hogy elmondhattam.

tmnk · http://blog.tilos.hu/bossabomdia 2010.12.14. 12:00:00

(ehh, bekezdés = bejegyzés, mindegy, keep on trolling)

emhaef 2010.12.14. 18:02:02

A Margit híd lezárásával kapcsolatos kérdőív a spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dFF1RGJmSUI2Nm9LMlJ1NW4tYzVFbWc6MQ linken található. A kérdőív kitöltése mindössze 1-2 percet vesz igénybe. A kitöltésért előre is köszönet!

Kicsi79 2010.12.15. 18:26:05

Üdv Mindenkinek!!!

Elnézést kérek a blog szerkesztőjétől, de lenne három off kérdésem, amire érthető, és elfogadható választ szeretnék kapni:

1.:
Miért jön szembe az egyirányú utcában a biciklis, ha nincs a behajtani tilos tábla alatt kiegészítő táblán az, hogy "KIVÉVE KERÉKPÁR"?

2.:
Ha gyalogátkelőn akar átmenni a kerékpáros, miért nem száll le a bringáról? Ugyanis ebben az esetben nem minősül gyalogosnak, tehát hiába ácsorog a zebránál, nincs elsőbbsége!!!

3.:
Miért érzik úgy a kerékpárosok, hogy a piros lámpa rájuk nem vonatkozik? Vagy azért közlekedik bringával, mert színvak, és nem kaphatott jogosítványt???

Várom a válaszokat!

Üdv!

Perillustris 2010.12.15. 21:50:09

@Kicsi79:

1. Egyrészt az év eleju rossz kommunikáció miatt, másrészt azért - ne legyünk álszentek, sokan tudatosan teszik - mert azt gondolja, jobb lesz neki így. Az esetek többségében ez valóban így van, senki nem önmaga ellensége. Ne feledjük: az egyirányú utcák döntően az autóforgalom miatt azok. Ez persze nem ment fel a szabálytalanság alól, de a megértéshez mindenképpen szükséges.

2. Nincs elsőbbsége, oké, ezt senki nem vitatja. De emiatt miért kellene tolnia a biciklit? Több helyen az autók a zebrával párhuzamosan, annak érintésével, vagy azon való áthaladással fordulhatnak be, vagy vissza, s nekik sem kell tolniuk a kocsit. Persze sokan eleve szabálytalanul, a járdán tekerve érkeznek a járdához, de most nem erről beszélünk. Mindemellett létezhet eset, amikor szabályosan érkezik a biciklis a zebrához a járdán, s ezt feltételezve a KRESZ nem tiltja az áttekerést nekik.

3. Ez több mint fárasztó. Mindenki átmegy a piroson: biciklis, gyalogos, autós. Természetesen más-más arányban, s azt sem vitatom, hogy előbbi két csoport nagyobb mértékben sz@rik e szabályra, ám ez egyáltalán nem azért van, mert az egyik jobb fej, szabálykövetőbb, mint a másik. A járművek jellegéből kifolyólag eltérnek a jellemző szabálytalanságok, ám a piros lámpa pont egy közös halmaz. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy rengeteg helyen kifejezetten életmentő egy ütemmel hamarabb indulni, mivel az autókra van szabva a város (s persze az ország jelentős része).

terror 2010.12.15. 23:59:39

@Kicsi79: 2. Most akkor acsorog a zebranal? Csak mert ez nem jellemzo bringan ulve. Ha meg leszallt, elsobbsege van :)

kreaKtiv 2010.12.16. 18:35:10

@Kicsi79:
1. szép is lenne, ha egy kamion jönne szembe
2. rohadtul mind1, hogy leszáll-e vagy sem, attól még nem kap elsőbbséget az autósok nagyrészétől és emiatt kurvára felesleges ugrabugrálni le-fel.
3. azért érzik úgy, mert az autósok is úgy érzik (össztársadalmi jelenség), szinvakság kizárva, mivel azok szükség esetén alkalmazkodnak és együtt mozognak a többi közlekedővel, érvényes jogosítvánnyal,akár PAV-al (amit nem lehet elintézni pénzzel, azt el lehet sok pénzzel)

kreaKtiv 2010.12.16. 18:51:42

pont most megy a hiradóba egy 2 éves szombathelyi eset, járdán gázoltak el 2 biciklit toló srácot az iskola előtt, közülük az egyik életveszélyes állapotba került. Mindkét autós hibás volt, egyik gyorsan ment, másik szabálytalanul fordult meg, ezek ütközéséböl alakúlt a baleset. Autósok, vigyázzatok a biciklisekre, gyalogosokra, őket is várják haza.

Breacher 2011.01.26. 17:18:04

@jazzpeta: Bazzeg a korábbi szinkronban Tánya a Szovjetunióból szerepel:)

Egyébként azért Afrika mert az trendi.Mért nem 1000 machétát küldenek? Önvédelemre persze:)
süti beállítások módosítása