Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Piacra dobják a divatérzékeny biciklis fejlégzsákot

2010.10.23. 11:01 - kirk kapitány

Svéd fejlesztés, és nagy előnye, hogy a sikkesen öltözött kerékpárosoknak sem kell a jövőben biztonságuk érdekében olyan olyan súlyos kompromisszumot tenniük, mint a bumfordi sisak viselése, valamint, hogy a belőtt frizura sem lapul le, egészen addig, amíg a bringás vészhelyzetbe nem kerül.

Két svéd dizájner, Anna Haupt és Terese Alstin olyan fejlégzsákkal rukkolt ki, amelyet egy sállal tökéletesen eltüntethet a viselője.

air450

A gallérba rejtette légzsák érzékelői a kerékpáros testének abnormális mozgására nyitják ki a patronokat, és a ballon egyetlen tizedmásodperc alatt befedi a fejet.

caters chieftain 11

A tervezők szerint az elmúlt hat évük azzal telt, hogy számbavegyék lehetőleg az összes olyan balesettípust, amely súlyos fejsérüléseket okozhat. A feladat az volt, hogy a légzsák szenzorai meg tudják különböztetni a mozgásokat, és lépcsőzésnél, vagy kockaköves úton ne nyissanak, a kormányon való átrepülésnél viszont igen.

caters chieftain 12

A légzsák akkumulátorainak töltöttségét kis ledek jelzik, ha lemerültek, USB csatlakozóval tölthetők. A cserélhető gallérhuzatba rejtett biztonsági eszköz feketedobozt is tartalmaz, amely rögzíti a baleset előtti és utáni 10 másodpercben érzékelt eseményeket.

caters chieftain 7

A Hövding, Törzsfőnök néven bevezetett termék, ha 2011-ben piacra kerül, nem lesz olcsó, 80-90 ezer forintnyi koronáért lehet majd beszerezni.

 

Címkék: design biztonság sisak fejlégzsák

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr602392601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

november13. 2010.10.23. 12:56:13

Öööö, nem tudom esetleg a bukósisakot nem erre találták ki?Tudom nem trendi, meg a divatos frizurát is hazavágja, de személy szerint jobban bízom benne.

Francekellregisztralni 2010.10.23. 13:03:15

@november13.: Ez így van. De ez a cucc arról szól, hogy aki nem túra szerkóban csapzott hajjal akar munkába menni minden nap, esetleg az is biciklizzen autó helyett, mégse kelljen ettől meghalnia mert lefejelt egy útpadkát.

Qu!d 2010.10.23. 13:08:03

Már bocsánat, de az előre zúgásnál(ergó patkába kostolásnál( ez sem véd jobban mint egy sisak...hátulról kevés ütközést láttam/tapasztaltam...inkább elém kaszálnak vagy oldalról rombolnak. Full face sisak a nyerő mint a motorokon. Aki meg munkába jár bringázni az meg fürödjön le és ott lője be a séróját. Kéne lennie erre alkalmas helynek a melóhelyeken(nem kérek kivételek habzó szájú hozzászólásából, mert tudom, hogy van...köszi)

Hamlett 2010.10.23. 13:15:39

A kerékpár is nagyon veszélyes üzem,kis bukásból is komoly következmények jöhetnek...
De szeretném felhívni figyelmüket egy szerintem sokkal nagyobb "horderejü" láthatatlan valóságra:Évente hazánkban közel 120-150 ember veszti életét a közlekedésben, az utak melletti fák "jóvoltából.További 5-6 ezerre tehető a komoly sérülések száma.Az ökrös szekerek korának gyakorlata mint egy őskövület tovább él.Ennyire buták lennénk, vagy a megszokás rabjai vagyunk? Netán komoly érdekek húzódnak meg a háttérben. Ezt szeretném blogcső alá venni. Ez a téma tíz éve a vesszőparipám. Kérem,szálljanak fel hozzám a bakra, és poroszkáljunk.......
Mottó : Hány gyufaszál egy élet? hamlett.blog.hu/

lacix86 2010.10.23. 13:20:36

Az ötlet nem rossz, kérdés, hogy mennyire tud ez majd elterjedni... Ilyen áron nem hinném, hogy nálunk nagy jövője lenne :)

Tomi Kristály 2010.10.23. 13:26:31

taknyolásnál a sisak egyben tartja a fejed de az arcodat nem védi. Ez talán ebben jobb, hiszen nem 2 centire áll el a fejtől. Buktam már és tudom milyen. Talán ez még az agyrázkódást is csökkenti, mert a bukó az nem.

Sisak viselést is oktatni kéne! Rendszeresen gurulnak szembe tarkóra tolt és így az egész homlokát szabadon hagyó bukósok, ráadásul így nem is lehet rendesen meghúzni az áll alatti rögzítést. Ez nem sokat ér ha előre esik valaki...

Goompah 2010.10.23. 13:42:09

@Hamlett: Vagyis szerinted ki kéne vágni az összes út mentén a fákat?

Na de ez csak a kezdet legyen , mert akkor már szedjük ki a villanypóznákat is, lakott területeken az utcalámpák póznáit is, na meg a kerítéseket is bontassuk le, plusz tüntessük el az úthoz túl közel épült házakat is. Természetesen az út menti árkokat is temessük be, mert az is veszélyes, ha valaki beléjük hajt.

namkuzu 2010.10.23. 13:51:51

Ez a fekete dobozzal ellátott légzsáksál felismeri a mozgást és úgy kapcsol be?!
Szal ha leszálltam a cangámról, és stílusosan tigrisbukfenccel akartam megérkezni, akkor most ott állok hülyén ezzel a fefújható medence fotellel a fejemen?!

Martian (törölt) 2010.10.23. 14:43:32

@tszasa: nem is lehet rendesen meghúzni az áll alatti rögzítést.

Komolyabb tokával valszeg előbb fullad így meg, minthogy beverné a fejét. :)

2010.10.23. 15:50:05

Van ennek barmi ertelme?
Hiszen a legzsak mechanizmusa az, hogy nagyon gyorsan felfuvodik es az utkozes soran elorecsapodo testet ugy lassitja, hogy az kinyomja belole a levegot.
Azaz egy autoban levo legzsak vedohatasa a kontrollalt leeresztes.
Mig itt mindossze csak kemenyre fuvodik a cucc. Talan akkor mar legsisak, ha van olyan fizikai tulajdonsaga, mint egy sisaknak... Vagy rosszul latom?

lally 2010.10.23. 15:57:35

@Hamlett: Ja, tényleg. Az útszéli fák a hibásak.

Cirrus 2010.10.23. 16:00:30

Szerintem ez a felfújt vacak nem sokat ér egy rendes sisakhoz képest, de legalább 5-10× annyiba kerül.

november13. 2010.10.23. 17:05:03

A bukó szerintem "pofára esésnél is segít, mivel, kiáll előre a homlokodnál kb 2 cm-t(gyakorlatból tudom), az biztos , a klasszikus állas padkafogás ellen csak a fullface állvédős bukó segít, de az a súlya/ára miatt nem túl elterjedt.Amúgy ha nem hajtod szét magad, és van minimális kondid,nem izzadsz csatakosra, így munkába is kiváló.Persze ha le is lehetne a munkahelyen zuhanyozni....

jelentéktelen alak 2010.10.23. 17:16:55

Én már akkor is hordtam fejvédőt, mikor még külföldről kellett megkapnom. Akkoriban nevetség tárgya voltam, de 2 eset is volt, amikor ezen szokásomnak köszönhetem, hogy élek, és egészséges vagyok.
Tehát ebből gondolom látszik, hogy elég elkötelezett vagyok a sisak mellett.

Mégis örülök, hogy van ez a találmány. Majdnem biztos, hogy nem fogom használni a biciklizéshez, de legalább bővül azok köre, akik túlélhetnek egy balesetet.

A magam részéről, hülyének tartom azokat, akik nem kötik be a biztonsági övet autóban, vagy nem hordanak sisakot motoron, biciklin.
Ez a találmány talán szűkíthet azok körén, akiket hülyének kezelek.

OkoskaTo:rp 2010.10.23. 19:15:44

@Qu!d: Kollégám feleségét hátulról csapták el. A szokásos budapesti felállás: irányonként 2 sávos úton a külső sáv nagy részében parkolnak. Ő a lyukas részeken kihúzódott a külső sávba, hogy könnyebben el tudjanak menni mellette az autók. Aztán amikor egyszer egy parkoló autó miatt jött beljebb (még a külső sávban maradva!), egy oda átlógó autó hátulról rávágta a parkoló kocsisorra, kb. 40 km/h-s relatív sebességkülönbséggel (ő 20-szal, az autó a lakott területen szokásos 60-nal).

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.23. 19:22:28

Ez nem védi a homlokot, egyszerűen hátrébbcsúszik, ha pofára esem.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.10.23. 19:54:47

@namkuzu: Nem kell ehhez tigrisbukfenc, nekem az az érzésem. Anélkül, hogy akár sejteném is, hogy a tervezők miként különböztetik meg a baleseti helyzetet a normál utazástól, nekem nehezen képzelhető el a dolog megbízhatósága. Az autós légzsák, ugye, akkor nyit, ha a kocsi extrém hirtelenséggel áll meg, esetleg még a lökhárítóban és máshol elhelyezett ütésérzékelők jeleznek. Egy bringás viszont amikor ütközik, a bringa extrém hirtelenséggel megáll, a bringás viszont az összes fizikai istenek akarata szerint változatlan sebességgel megy előre, immár a bringa nélkül.

Talán vannak apró különbségek, de hogy azok jellegzetesebbek legyenek, mint hogy például belezökkenek egy csatornalefolyó körül szétrohadt aszfalt gödrébe, ez kétségeket ébreszt. Nyilván rászánták a fáradságot a sok kutatásra, csak nem tudom elképzelni, mit tudtak kitalálni. Persze az a kisebb baj, ha a légzsák fölöslegesen nyit - leszámítva, hogy a figura hirtelen ijedségében nekimegy az első akadálynak, amit talál -, de 80-90 ezer forint egy tévedésre kicsit drága móka. Inkább beviszek a munkahelyre egy hajszárítót, és felveszem a jó öreg sisakot.

OkoskaTo:rp 2010.10.23. 21:09:13

@Androsz: Csak azt a fáradságot nem szánták rá, hogy a magunkfajta balkanisztáni utakat kipróbálják. Mondjuk ciki is lett volna az első víznyelő vagy 20 centi mély "felületi úthiba" után egyből felfújódni.

hazug fidesznyik (törölt) 2010.10.23. 21:31:29

@Francekellregisztralni: "biciklizzen autó helyett, mégse kelljen ettől meghalnia mert lefejelt egy útpadkát"

Bringáshoz méltó halál, ha ezt választotta...

T. bátya 2010.10.23. 21:32:28

Ami nekem eszembe jutott, hogy a sisakok külsején kemény, sima anyag van többek között azért, hogy ne tapadjon le egy esetleges eséskor, és ne törje ki a nyakad. Ennél ezt hogy oldják meg?!

hazug fidesznyik (törölt) 2010.10.23. 21:35:49

@jelentéktelen alak: "A magam részéről, hülyének tartom azokat, akik nem kötik be a biztonsági övet autóban, vagy nem hordanak sisakot motoron, biciklin."

A magam részéről azokat is hülyének tartom, akik bringával vagy motorral mennek a forgalomba. A sisak egy kalap szart nem ér, ha rendesen elgázolják őket.

bioLarzen 2010.10.23. 21:44:52

Mintha úgy emlékeznék, hogy az autó légzs
kja eléggé felforrósodik nyitáskor, nem egyszer enyhén meg is égeti a bőrt (kb, mintha jól leégett volna az ember a napon), ha kis ideig rajtamarad az ember arca. Ha ez Tleg így van, akkor itt nincs ilyen veszély? Nem lesz jó kis disznópörzsölés szag egy-egy esés után a megkozmált haj miatt? :)

bio

bioLarzen 2010.10.23. 21:45:47

@T. bátya: Biztos selyemből csinálják, az jó fényes :D

bio

pakesz (törölt) 2010.10.23. 21:46:33

@Hamlett: nem eleg hogy a baloldal utan a vorosiszap is rarontott a nemzetere, hanem most az utszeli fak is?

Waldorf Rolandó 2010.10.23. 22:20:58

kéne a gyalogosoknak is ilyen
ahogy kilépnek a kapunk, felfúvódik a cucc, de az egész testüket befedné, á la micselinbaba

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.23. 23:06:46

Nem vagyok Chilei bányász, hogy csőbe lehet húzni ilyen kellékek megvásárlásával!

pcland-hu · http://www.pcland.hu 2010.10.23. 23:49:39

bukósisaknak hivják vidéken mifelénk.

Jim Tonic 2010.10.24. 00:29:53

Frankó lenne, mikor egy elém vágó hülye miatt leugranék a bicikliről, majd beborítaná a fejemet. Aztán megpróbálhatnám behajtani rajta a légzsák árát. Másik kiváló lehetőség, amikor maradunk a biciklin, és fejbevág egy faág, busztükör, stb. Megint nem sokat érne.
Ettől a hollandoknál még jó pénz lehet.

Jim Tonic 2010.10.24. 00:33:12

@Hamlett: Én sem értem. Ha az egészet pl. bokrokra cserélnék, az még az autót is le tudná lassítani, az embereket és az autót is még jobban védve.

alien 2010.10.24. 00:42:06

@Hamlett: ezt most nem értem ne legyen fa az út mellett? és ha van abban mit látsz? amúgy biztos van szerepe a fáknak azon túl, hogy egy gondosan tervezett halálcsapda részei

Oscee 2010.10.24. 08:43:59

Tökjó ötlet.
Nem hinném, hogy leugrásnál berobbantaná magát. Azért ha fallal/kocsival/oszloppal ütközöl, azért ott van egy durva 20-30 kilométeres sebességdifi iszonyú kicsi idő alatt - na, hogy ha te ilyen kezdő gyorsulással elrugaszkodsz a bicikliről, akkor biza jelentkezz a magyar atlétikai szövetségnél :D

@Hamlett: jajdebutavagy

bioLarzen 2010.10.24. 09:08:09

@Jim Tonic: Ez egy érdekes kérdést vet fel: ha vesz az ember egy ilyet jó drágán, aztán az első nap más hibája miatt kiold, akkor lehet venni újat, vagy ez többször használható?

bio

lehuto 2010.10.24. 10:00:05

Én a munkába bringával járok, de azért használok gerincprotektort, ágyékvédôt, könyök- és térdvédôt, ja meg az egészre húzok egy túlnyomásos szkafandert, amit belül egy egész testet beborító légzsák bélel. Hé, sisakmatyik! Miért van az, hogy a nagy józanságotok ellenére a fajtátokat mégis többnyire a járdán látom vitézkedni? A bringaúton meg illegetitek magatokat, mint egy kurva. Remélem, a fagy beálltával, amint az elsô jégcsapok megjelennek a kis lyukatok partján, egy pár hónapra eltûntök a picsába a decathlonos egyenruhátokkal együtt.

SebesAndor 2010.10.24. 10:16:30

Mondjuk olyan sisaqkot nem tudnának kifejleszteni - akár sálba rejthetőt is, üsse kő, amitől a bunkó kerékpárosok betartják a kreszt? Mondjuk éjszaka bekapcsolt lámpával bicikliznek, nem hajtanak át a tiloson, nem mennek be az egyirányú utcába - az új kresz szerint is csak a táblával jelzett utcába hajthatnak be; nem száguldoznak a járdán, szóval egyáltalán megpróbálnának EMBER módjára viselkedni?

k_attila78 2010.10.24. 10:19:01

mennyi beteg ember:))) vasárnap délelőtti közlekedési eszköz fasizmus....

Intizar 2010.10.24. 10:22:40

@Hamlett: Nem kell nékünk bükk, se tölgy, legyen az út széles! Modern világforgalom roppant terebélyes! Vágtasson a gépkocsi fátlan sivatagba, úgyse néz a bent ülő se jobbra, se balra. (Weöres Sándor. Csak ő viccnek szánta.)

LongJohnHolmes 2010.10.24. 11:09:32

@Hamlett: nem te találtad ki a spanyolviaszt, de teljesen igazad van. Pár éve olvastam, hogy Angliában ki is vágják az úttól 7 méterig (?) lévő fákat. Máshol telepítenek ugyanannyit.
A megoldás azonban az autók betiltása, vagy pedig a sebességhatárolóval ellátott gyenge motorú autók gyártása és az utak fekvőrendőrrel történő építése :)

Tiltsuk Bea 2010.10.24. 12:02:22

6 év fejlesztés, ezért?
de jó dolguk van egyeseknek, hogy ennyire kurvára ráérnek meg ennyi pénzük van elbaszni

Tiltsuk Bea 2010.10.24. 12:03:48

@LongJohnHolmes:
Hát pedig Angliában sokkal több fa van az utak mellett, mint nálunk.

Dr. Binár 2010.10.24. 12:27:30

Ennek sisakkal együtt lenne értelme, mondjuk az arcod előtt fújódik fel mielőtt pofára esel, azt ne kérdezd hogyan lehet megcsinálni, erre vannak a svéd, angol, stb. tudósok.
Aki meg utálja a bringásokat, nem lehetne, hogy áthúz a fajtársak blogjára, tök jó lenne...

ex-dr. vuk 2010.10.25. 11:41:37

@SebesAndor: mar ugy vartuk, hogy valaki ezt felsorolja :)
Koszonjuk!

GG81 2010.10.25. 12:04:17

@hazug fidesznyik: ácsi,
csak egy megjegyzés. mi ez a zsigeri utálat? mi bajod lehetne azzal a bringással, aki a szabályokat betartva a közlekedés aktív résztvevőjeként halad a forgalomban. magáért is csinálja és érted, mindenkiért is, hogy ne pöfögjön (márha pöföghetne a városban, mert megtehetné)
főleg, ha a kötelező tartozékok (fékek, fények, prizmák) mellé még az ajánlottakat is magára aggatja (bukó), sőt még akár ezt a fejrobbantós izét is... ;-)
kicsit toleránsabban és kevésbé általánosítva!

ex-dr. vuk 2010.10.25. 12:17:12

@hazug fidesznyik: ja igazad van, menjenek ok is inkabb autoval, es akkor se te sem ok nem tudnak megmoccanni az uton.
Szuper lenne :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.25. 12:46:00

Utálom azokat, akik utálják a bicikliseket.

ex-dr. vuk 2010.10.25. 15:50:42

@atpijkamo: valamint 'akasszuk fel a szelsosegeseket' :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.25. 15:52:22

@SebesAndor: "olyan sisaqkot nem tudnának kifejleszteni ... amitől a bunkó kerékpárosok betartják a kreszt?"

:)))) Nagyon jó!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.25. 23:42:42

@Myta: Pedig elég sovány vagy ahhoz, hogy beférj az 52 centis kosárba:)))

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.25. 23:45:22

Jó ötletnek tartom ezt a lufit, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy el fog tudni terjedni.

krampampuli 2010.10.28. 12:41:52

nem ezek az érdekesek, hanem, hogy a baleset előtt 10mp-el is már rögzíti...? Hogyisvanez? Honnan tudja előre, hacsak nem ez okozza. Például úgy hogy nem lát a bringás :)

igazi hős 2010.10.28. 20:32:09

@krampampuli: Két lehetőség van:
1: egy apró jósdémon van benne, aki kávézaccból jósolja meg a balesetet és ennek megfelelően kapcsolja be a kamerát. A kezelési útmutató szerint 3 hetente egy adag 4 személyes kávényi zaccot kell betölteni plusz 2 Albert kekszet a jós etetésére.
2: folyamatosan vesz, de töröl is. Ha balesetet észlel, a felvétel és a törlés is megáll, marad a memóriában 20 mp-nyi anyag.

tocibacsi 2010.10.29. 08:13:58

@krampampuli: jéézusom, de dilettáns vagy, atyaúristen :D :D :D

Stock 2010.10.29. 14:01:21

ez egy jó ötlet.. bár sztem nem sisak helyett, hanem mellett lenne érdemes használni.
remélem elterjed, és olcsóbb lesz idővel!

GG81 2010.11.02. 14:46:48

@olvaso: hátdecsak a bicigliseket báncsák... azok csak akkor szabálytalankodnak, amikor nekik biztonságos, meg há olyan gerincesek, hogy nem kell nekik rencám senem, hogy a nagypapi legalább azt megjegyezhette volna...

a stefánián is sodortak már el idősnénit, azokmeg szintén veszélyesek merhá képesek eltörni hamar csontjaik comjukon-nyakukon... akkor is vicces mód egy fiatal férfi, 170-180 cm közötti biciklist kerestek... nem volt túl részletes a leírás, akkor sem.
süti beállítások módosítása