Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A Múzeum körúton megszámolnak

2010.07.02. 21:21 - lumina

A Magyar Kerékpárosklub tavasszal kezdett gyűjteni, péntekig 1103827 forint jött össze, amiből fel tudták állítani Budapest első kerékpáros forgalomszámlálóját a Múzeum körúti kerékpársávon. A számlálót pénteken adták át, a forgalom alakulása a helyszínen és interneten is követhető, bár linket nem találtunk még ehhez. Kommenteljétek be, ha rábukkantok!

László János azt mondta, a számláló célja, hogy Budapesten is egyre többen használják a kerékpárt közlekedési eszközként – 1995 óta hatszorosára nőtt a biciklisek száma, májusban a lakosság 47 százaléka biciklizett.

Címkék: forgalom bicikliút autómentes urbánus

132 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr772126057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erom? 2010.07.03. 13:45:51

ja: a főv. önk. szerződött az mk-val

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.03. 13:48:33

@KurtiGabor: a névadód mit szól hozzá, hogy lopod a nevét? :D

Egyébként ezért láttam már legalább három-négy futár(nak látszó élőlény)t a kiskörúton, bringasávon kívül? :)

A megközelíthetőség, meg a használhatóság nem egy kategória. Az a kereszteződés biciklivel(jelenleg) közelíti az életveszélyes kategóriát és nem hinném, hogy ez javulni fog.

enba 2010.07.03. 14:07:13

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: azon a bringasávon azért van egy-két 'csapda' (az elténél az a lehajtó rámpa vagy miazélet) amit jobb kikerülni, ezért sorol be az ember a forgalomba. meg persze ha valaki ráparkol.

Orltran 2010.07.03. 14:16:34

Na, akkor aki biriglista mostmár ezt tudja, az elmehet előtte napi 200x, minimum, javítsuk a statisztikát, elvtársak!

(Egyébként, mikor Dániában majdnem elütöttem egy biciklist a bicikliúton -én voltam a hülye, nem vettem észre-, leporolta magát s mosolyogva közölte, hogy semmi gond, van ilyen, majd békében elváltunk. Itt én kérjek elnézést, ha a biriglista szabálytalan akkor is. Ja, és mitadIsten, ott álltak a piros lámpánál és vártak! Aztamindenit, egyik se gondolta, hogy ő majd jobban tudja. Szal kedves paff, majd ha ezeket is magadévá tetted, akkor költözz vissza Budapestre, addig nem érdemes, nem csak az egyik félen múlik ez a dolog...)

vérmezö 2010.07.03. 20:31:00

Azokat is számolja akik villamos sinen bicikliznek?És azok "személyes kedvenceim" akik leszálló tömegbe Kálvin téri megállóba teszik meg ezt illetve álló villamost ballról kikerülve teszi meg ezt és szemböl megjön 9-es busz ill. a másik villamos és ebböl elöbb vagy utóbb csatt lesz!!

igazi hős 2010.07.03. 21:00:38

@maynardisgod: Hoppá, én elégedett vagyok az életemmel, nyugodt és kiegyensúlyozott vagyok, jól keresek, élvezem az életet (pláne most, hogy a család nyaral). A lakcímkártyámon mégis Budapest van. :-)

igazi hős 2010.07.03. 21:12:17

@Orltran: Pénteken engem ütöttek el illetve én ütöttem el egy Renualt-t. Egyértelműen a sofőr volt a hibás, a dugóban állva egyszer csak kitette jobbra az indexet és azzal a mozdulattal már tekerte a kormányt, én meg hiába fékeztem, nekimentem. Szerencsére az ijedtségen kívül nem lett bajunk, kezet fogtunk, mindenki ment tovább. Szerintem ez itthon is így történik általában.

Loser 2010.07.03. 22:37:19

Nemis jáó a kép egészen belóg a bringasáv fölé , ma láttam :)

Loser 2010.07.03. 22:50:34

Én is nagyobb biztonságban érzem magam az úttesten mint a bringaúton

Orltran 2010.07.04. 05:27:37

@igazi hős: Szal ha elütnek valakit, akkor nincs semmi, csak úgy egyébként szeretjük szídni egymást? :)

igazi hős 2010.07.04. 07:18:43

@Orltran: Ez agy ebben a formában nem igaz: ha elütnek, de nem lesz bajom (illetve a kesztyű alatt is lett 2 db 3 mm-es seb a kezemen, de ennél rendszeresen kapok többet) és a vétkes elismeri, akkor nincs semmi, sőt ha legközelebb ez a jóember jobban figyel, akkor még nyereség is van. Ezt a sofőrt miért anyázzam: mert hibázott? 30 fokban, egy hosszú hét végén bárkivel megesik. De a tudatlanság és a tudatos bunkóság felháborító, erre ki így, ki úgy reagál.

Megjegyzem, ha nem az autók mellett megyek, hanem a járdán/kerékpárúton, akkor ez a helyzet sokkal rosszabbul alakul: én később látom meg az indexelő, kanyarodó autót; az autó gyorsabb mire találkozunk; a becsapódás nem érintőleges, hanem merőleges.

feketehun 2010.07.04. 14:09:14

@Orltran: Igen, mókásan hangzik, de tényleg gyakran így van. Még ősszel a Visegrádi utcában tekertem - az utca egyirányú, mindkét oldalon parkolnak, jómagam pedig jobbra tartottam, hogy az autósok balról előzhessen, ha akarnak. Nahát egy nem túl körültekintő hölgy rám nyitotta az ajtót, nem volt túl kellemes a dolog. Szerencsére megúsztam zúzódásokkal és a kocsiban sem esett kár... A nő elnézést kért, biztosítottam róla, hogy semmi gond. Mentőt akart hívni, de mondtam, semmi szükség rá. Nem voltam felhőtlenül boldog az eset miatt, de mivel normálisan viselkedett a tettes, ezért összességében mégcsak nem is volt negatív az élmény.
Lehet normálisan viselkedni egymással ilyen esetben is...

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.07.04. 19:19:09

Ha az interneten is követhető, miért nincsen link?

veny 2010.07.04. 21:12:36

Jó, hogy van számláló, hatalmas pirospont mindenkinek, akit illet!

Kell tudni, mekkora forgalomról is beszélünk, mire tervezendőek az utak, parkolók, stb.

Mondjuk az első időszakban nyilván fals lesz kicsit a mérés a direkt a számláló miatt odatekerők miatt, de ez elmúlik.

Én jópárszor áthajtok majd rajta, hiszen a napi hazautamon van. Lesem majd a számokat... :)

eml 2010.07.04. 21:32:17

veny 2010.07.04. 21:12:36
Jó, hogy van számláló, hatalmas pirospont mindenkinek, akit illet!

Kell tudni, mekkora forgalomról is beszélünk, mire tervezendőek az utak, parkolók, stb.

Erről az jutott eszembe, hogy tőlünk nyugatabbra is vannak ilyen számlálók, és ha sok amit számolnak, akkor építenek még egy utat.

veny 2010.07.04. 22:12:25

@eml: Ez volna a lényeg: ha van adat, van miről értelmesen beszélni, és egyik fél se kamuzhat szabadon.

eml 2010.07.04. 22:15:22

@veny:
Igen, de ha megnézed a hivatalos adatokat amik alapján utakat építenek, akkor itt szinte senki sem jár autóval, és mindenki csak 300 méterért ül kerékpárra.

veny 2010.07.05. 07:24:17

@eml: Bevallom, nem értem, min akarsz vitázni.

ex-dr. vuk 2010.07.05. 09:46:42

@zahor103: Skacok, ezt en csak erositeni tudom, Londonnal. Soha az eletben nem dudaltak meg le bringast, akar kilometereket mennek mogotted 15-20-szal (bar az atlagsebesseg ennel tobb bringasoknal). Szeparalt kerekparutak nincsenek, mindenki az uton teker, kocsik kozott.

ex-dr. vuk 2010.07.05. 10:08:10

@Orltran: Hat.. erre meg azt tudom mondani, hogy Londonban a bringasok kb. 40%-a atmegy a piroson, ami joval nagyobb arany, mint Magyarorszagon barhol (vannak olyan lampak, ahol ez az arany inkabb 80%). Megsem utik el oket sem direkt sem veletlenul. Hogy lehet ez? :)

veny 2010.07.05. 14:36:24

@vuk_: "Londonban a bringasok kb. 40%-a atmegy a piroson"

Ez magyarra fordítva ugyebár azt jelenti, már ha a megfigyelésed helyes persze, hogy az ottani bringások közel fele számára egyáltalán nem megfelelő az ottani bringás közlekedési rend, magyarul szar.

PR32 (törölt) 2010.07.05. 14:51:02

@veny: No, nézd már! Londonban nem ütik el a bringást, nem akarják megnevelni.
Kíváncsi vagyok, ebből hogy vezeted, hogy ott is rossz kétkerekűvel menni. Hajrá! (Jót nevetnék rajta, becsszó!)

Vaandor 2010.07.05. 15:10:44

@névtelenblogger: A Kálvin tér teljes kiépítésével a bringasáv körbeéri majd a Kiskörutat.
Másrészt a budai panorámajárdát pont, hogy elkerüli minden bringás, aki gyorsan és BIZTONSÁGBAN akar célhoz érni. Egy bringaSÁVOT viszont az arra kerekezők 99 százaléka kihasznál. (A maradék 1% elé beparkoltak, vagy épp kanyarodni akar.)

ex-dr. vuk 2010.07.05. 15:10:51

@veny: nem az infra szar. azt mondanam, hogy tokeletes (nincs kerekpaut egy darab se).
tul sok a lampa. Neha kellene annyi kiegeszites, hogy sok lampanak egyszeruen nem kellene vonatkoznia kerekparosokra, ilyen pl. egy T elagazas, ahol a T szara nekem jobbrol jon. Felesleges a bringasnak allnia perceket ott (nem is teszik). Ahol tenyleg szukseges a lampa a bringasra nezve is, ott az atmenesi arany jocskan 10% ala szorul. Gyalogatkelos nyomogombos lampanal (ami egy totalis baromsag amugy) a kerekezok 80%-a atmegy, ha nem jon epp gyalog. Szoval a bringas infra jo, egyeb infra szar neha. Egyszeruen tul sok a lampa.

veny 2010.07.05. 15:12:59

@PR32: Nem abból, másból vezettem le.

Amúgy Pesten se akartak még soha megverni vagy direkt elütni, véletlenül is csak kétszer, abból is az egyik fixistapista hajtipajti volt.

Amúgy meg...
Egy kollegám épp most került kórházba, ma műtötték össze a térdét, 3 hónapig nem állhat rá, potomság. Simán, egyenesen, szabályosan ment a kocsiúton, a taxis meg hátulról bele. Mindezt fényes nappal, semmi zavaró sehol.

A sztoriban az a pikáns, hogy ha a kürtigáborokon kívül tud egyáltalán vezetni valaki városban, hát azok a taxisok lennének.
Az is nyilvánvaló, hogy nem direkt akarta kinyírni a srácot, egyszerűen "benézte" a szitut bérkocsis dógozó.

Szóval továbbra is kritikával kezelném a "csak a kocsik közt jó" kezdetű regéket, ha megengeditek...

ex-dr. vuk 2010.07.05. 15:13:14

@PR32: az egyetlen ok amiert itt rossz bringazni az a levego minosege. A rengeteg busz meg taxi telefossa a belvarost...
Itt nem hallottak trolirol meg villamosrol.

veny 2010.07.05. 15:16:12

@vuk_: A lámpa az út része.

PR32 (törölt) 2010.07.05. 15:44:26

@veny: A kollégádat sajnálom, de autós-autós balesetre mondjak példát?
Ok, akkor máshogy mondom: személyes tapasztalatom alapján számomra sokkal biztonságosabb az úton menni, mintha a kanyarodó autósokkal kellene folyamatosan a szemkontaktust keresnem.

veny 2010.07.05. 15:46:21

@PR32: Amint azt fentebb olvashattad, nem kell kanyar a bajhoz.

veny 2010.07.05. 16:39:11

@PR32: "személyes tapasztalatom alapján számomra sokkal biztonságosabb az úton menni"

Ez így korrekt.
Annyit kell megérteni, hogy nem mindenki te vagy. :)

PR32 (törölt) 2010.07.05. 17:11:35

@veny: én azt értem, egy blogban az ember értelemszerűen a saját véleményét írja kommentként, nem? :)
Elég sz.r helyzet lesz, ha minden hozzászólásomhoz oda kell írnom, h 'szvsz'! :)

ex-dr. vuk 2010.07.05. 17:18:32

@veny: barmit is akartal ezzel mondani... :)

öö neha valoban az uttest kozepere teszik a lampakat. de kerekparut kozepen mar legalabbis lattam. vagymivan? :)

Vertigo52 2010.07.05. 17:33:42

Ha az autosok megértenék, hogy a biciglisek is emberek, ha a biciglisek megértenék, hogy az autosok is emberek, ha a gyalogosok megértenék, hogy az autosok is emberek, ha az autosok is megértenék, hogy a gyalogosok is emberek,ha a gyalogosok megértenék, hogy a biciglisek is és az autosok is emberek...hány variáció kell, hogy együtt tudjon élni ember, emberrel? Egyszóval, ha a nagyapám a nagyanyám lett volna, talán jobban érezném magam a földön...de nem így volt...Elvisnek a legjobb...

ex-dr. vuk 2010.07.05. 17:38:39

Amugy erdekes, hogy itt Londonban senki nem akar elutni senkit semmilyen velt vagy valos szabalytalansag/serelem miatt, pedig lattam mar nehany cifra dolgot mindket/harom oldalrol.

veny 2010.07.05. 20:55:03

@vuk_: Angliában bicajozni nem volt módom még, de annyi szentigaz, hogy a komplett közlekedési morál mássága elsőre szembeötlik.

London meg olyan szinten zsúfolt, hogy elsőre nehéz is érteni, miért működik még egyáltalán. A kocsiforgalom általában nem gyorsul fel annyira, hogy a bringa lassú lenne hozzá...

Mondjuk tudtommal elég sok bringasáv van arra, meg kísérleteznek valami bringás "highway" rendszerrel is, szóval az azért erős túlzás, hogy abszolúte ne lenne ilyesmi.

ex-dr. vuk 2010.07.06. 10:02:54

@veny: vannak bringasavok, bar nem tul sok. Helyette buszsav van, amit kifejezetten szabad kerekparozasra hasznalni, es abbol sok van. Szelessege folytan hivhatjuk bringas "highway"-nek :) Szoval minden buszsav bringasav. Az autoforgalom 30 km/h-nal szinte sosem gyorsabb, es a bringasok is nagyon gyorsan tekernek, itt nincs mariskanenis tempo, szinte mindenki 25-35 korul teker.
Piroson atmenes van, de senkit nem zavar. A rendszamosok nem mennek at, mert kamerazva vannak a lampak, es draga az elohivas koltsege :)

veny 2010.07.06. 11:35:18

@vuk_: No igen, ha nincs jelentős sebességkülönbség, az azért sok mindent eleve megold... :)

Amúgy engem London és bringa viszonylatban ez vonz: www.babelgum.com/5002526/tweed-run.html

Ez meg nem vonz, bár nagyon is ismerős: vimeo.com/9993049

veny 2010.07.06. 11:38:21

@vuk_: "szinte mindenki 25-35 korul teker"

Mondjuk egy Bromptonnal az külön jó buli lehet... :)))

GG81 2010.07.06. 12:13:27

@vuk_: az az, egy degenerált szigetország, ez meg ez, egy szocikomm maradvány, libsifővárosunk, Demszkígrád. mindkét helyen más állam, más közlekedési szabályai érvényesek. itt a piros piros, mindenkinek. itthon ezek a szabályok, sajnálhatják az itt tekerők...

lehet kezdeni újra...

mVik 2010.07.06. 12:41:05

A számlálóállása nyomon követhető a http://www.kerekparosklub.hu-n!
15 percenként frissül.

PR32 (törölt) 2010.07.06. 12:57:38

@GG81: szvsz ráduntak a népek.

vagy csak ismerik az ősi mondást: DO NOT FEED THE TROLL!

veny 2010.07.06. 13:01:59

@PR32: Nem az a troll definíciója, hogy "bárki, aki nem ért egyet PR32 nickkel"...

PR32 (törölt) 2010.07.06. 13:09:12

@veny: ugyanazt a pár dolgot szajkózza folyamatosan.
"lehet kezdeni újra..." - szerinted mire érti? ez a hobbija, hogy másokat idegesít. mielőtt oktatni kezdesz, néha kicsit gondolkozz már!

GG81 2010.07.06. 13:54:18

@veny: meg vuk_-éval, meg bármelyik bringafanatikkal... együtt kéne tudni élni ebben a zországban és nem a külföldi szabályok szerint kívülállósdit játszani, meg a külföldi tapasztalatok alapján magyar gyakorlatot gyártani belőle és ebből feketén elfogadott normákat, teóriákat gyártani, amivel megmagyarázzák a helyi szabályok szerint büntetendő szabálysertéseiket, röff!

GG81 2010.07.06. 13:56:39

@PR32: van aki még tisztán lát, és ez jó. vagy tikteket az zavar, ha valaki tényleg nem nyal be keresztcsontig? hát sokan nem fogunk, lesz különvélemény.

mindig ugyanaz, naná a szabályosság! ezt nem lehet csűrni csavarni, ez mindig az, tudod van egy könyv és abban lapok, betűk mondatokba rendezve, és a címe KRESZ!, amit nagyon szerettek leszarni és kimagyarázni a külföldi tapasztalatokra hivatkozva. de a könyv az itthon érvényes, e szerint kellene működni és akkor nem lenne konfliktus, addig tehát van...

PR32 (törölt) 2010.07.06. 14:02:08

@GG81: nééézd, fent van egy írás. úgy hívják, poszt. azért van ott, hogy esetleg beszélgessünk róla. nem a mondandód lényegi részébe kötök bele (azaz abba, hogy tartsuk be a szabályokat), hanem azzal van a bajom, hogy mást nem tudsz írni. bot-e vagy-e?
olvass már, te szerencsétlen!

GG81 2010.07.06. 14:13:26

@PR32: szerinted nekem meg az nem-e uncsi már, hogy állandóan nem témábavágóan a rosszra hívják fel állandóan a figyelmet, hogy angliában minden piroson át lehet menni. az is qrvára témábavágott mi, te-e vagy-e a bot-e? vagy jószokáshoz híven megint kettősmérce-e van?

épp az volt a baj, hogy elolvastam... mér te szerencsés vagy? te vitted az ötöst? :-D

PR32 (törölt) 2010.07.06. 14:17:15

@GG81: amit leírtak (nem dudálnak le az útról meg ilyenek) alapján azt gondoltam, csak beszívtak a srácok, mert ilyen ország nincs ;)
Nem az ötöst vittem, de hasonló jó történt tegnap este. részletekkel nem fárasztom a nagyérdeműt :D
békee!

ex-dr. vuk 2010.07.06. 14:21:33

@GG81:
Sajnos nem ertettel meg. A piroson papiron itt sem szabad atmenni, ellenben senkit sem zavar az, hogy a bringasok megis megteszik. Remelem vilagos a kulonbseg.
Igen ez itt van, az meg ott. De ugy latom, hogy neked nagyon megtetszett az a balkani vilag, es veletlenul sem szeretned, hogy jobb legyen. Maradjon csak az uton szandekos gyilkolas es letolas? Ugyes vagy. Gratulalok.

Nekem megfelel az, hogy feltunoen nem akar senki megolni az uton. Erdekes, hogy igy is mukodhet, mi?

tyberius 2010.07.06. 15:23:59

Ha meg már szabályosságról beszélünk: az hogy van, hogy én harminccal tekerek a vácin, a hidakon vagy bárhol, ahol nincs 50 méterenként lámpa, és mégis úgy húznak el mellettem az autók, mintha állnék? Nem egy-kettő, hanem szinte az összes. A piros lámpa az piros lámpa, a 40 km/h az 40 km/h. Lehet kollektíve leszarni az egyik szabályt, de akkor ne rinyáljunk már, amiért a mások meg kollektíve leszarják a másik szabályt (én mondjuk szinte mindig megállok a pirosnál, ezért is b*ssza a csőröm, amikor az autósok ezen vergődnek).

GG81 2010.07.06. 15:33:52

@vuk_: más a mentalitás az tény, ezért is vagyunk lovas nemzet valahonnan az urálon túlról... és nem épp véletlenül itt a balkánon tetszett megtelepedni az ősöknek sem, mert a hátranyilazós módi már akkor sem jött be nyugaton.
nem azt mondom, hogy kint kolbiból van a kerítés és nem csalnak adót, nem bliccelnek meg ilyenek, de a többség érti a mi a köz, tudja mik a szabályok. azért arra is kíváncsi lennék mennyi az angol ezekből a szabadelvű bringapirosozókból és mennyi a bevándorló. lehet meglepődnénk az arányokon.

nekem ugyan csak német és holland tapasztalataim vannak és ott sem a kolbászos kerítéses történetre akarok hangsúlyt fektetni, de érdekes módon megálltak a bringások a lámpáknál, a bringás lámpáknál is!
akkor most mondhatom lehet ezt így is, nyugat-nyugat!
persze a bringást itt sem akarták kicsinálni, sőt szerintem itthon sem, de valahogy a kádári puhadiktatúra valahogy a népbe nevelte ezt az örökös egymásrafigyelést, neadjisten másik kedvencem a feljelentgetést. figyelni, jelenteni, rászólni micsinál, meg dögöljön a comcéd tehene is mán, meg ilyesmi... ebből a szempontból engem a szabálykövetés része érdekel a dologból. mert ugye ez is a hivatkozott könyv része, hogy mindenki be tetszik tartani, úgy volna jó, mert arra számíthatok. de ilyenkor jól leteknősbékapolitikázol, mert jómagam az összes körülöttem levő közlekedő fejével gondolkozom, mert így számíthatok minden mozgásukra.
így van ez bringán, autóval, ezért tudom, hogy a bringás lehet át fog csúszni a piroson még, ezért nem kövérgázzal indulok, ezért van, hogy a jobbra bekanyarodó autó nem biztos, hogy lát és számít a sebességemre, ezért kapcsolatot keresve tisztázzuk, hogy nekem van elsőbbség megyek ő meg megáll...
gyilkolás, letolás... ha majd kihal a sok régi autós, akiket tényleg bizgerál a sok szabadelvű bringás, ha beérjük a jelenlegi nyugatot, cirka 40-50 év alatt, addigra ők már hol lesznek!? addig itthon az itthoni szabályok betartására kéne felhívni a figyelmet és nem a külföldiek alkalmazására, mert ott azt lehet. folyamatosan ezt sugaljátok, hogy ez milyen jó, és sok pirosozós meg jogalapnak veszi, ezt higyjétek el.

veny 2010.07.06. 15:37:03

@vuk_: "A piroson papiron itt sem szabad atmenni, ellenben senkit sem zavar az, hogy a bringasok megis megteszik."

Mondjuk a "senkit sem zavar" úgy nem igaz, ahogy van. Ilyeneket lelni kilószám:

ralphsmyth.me.uk/citycyclists/policeclampdown.html

GG81 2010.07.06. 15:40:21

@tyberius: ezt is annyiszor kiveséztük már... attól mert még valaki leszarja a szabályt nem ad neked jogalapot, hogy te egy ugyanolyat vagy egy másikat leszarj. épp attól érzek gerincet a hátamban, hogy nem így cselekszem, hanem betartom őket...
baxtat a gyorhajtás? ha elment melletted, akkor már elment, menj utána, írd fel a rendszámát és jómagyarszokás szerint jelentsd fel, vagy szólj a rendőrbácsiknak, hol trafizzanak! de attól még te közlekedhetsz szabályosan, mert még más nem. lehet egy becsületes autós meg a piroslámpához küldi őket, hogy nézzék meg mennyien áthajtanak a tilosban, akár gyalog, akár bringával. ez a lényeg a járművek és közlekedők közti attack! mert mutogatni mindig lehet.
jah és még egy ártatlan kérdés, mennyivel több gyorshajtót fotóznak le és bírságolnak meg, mint pirosn áthajtó bringást? ezért is mondom nem érdemes átmutogatni. majd, ha meglesz a bringás közlekedőkhöz arányos számú és kapacitású rendőri szigor, akkor lehet majd esetleg mutogatni, addig a föld megmentőinek beállított járművek az utakon a vadnyugat szabályai szerint kóricálhatnak, mi az a kresz, hagyjadmá'!?

ex-dr. vuk 2010.07.06. 16:33:19

@veny: a "senkit nem zavar"-t arra is ertem, hogy ugyanigy nem zavar senkit az, hogy a bringasok az autok kozott mennek, eloremennek a lampanal mindenki ele, stbstb. Nemreg lattam, amint egy rendorauto ele beallt kb 8 biciklis (felallohelyre szabalyosan), majd jobbrol+balrol meg vagy 5-6 beallt melle :)
Az autosok elfogadtak, hogy a lampanal ok indulnak utoljara. bringas, aztan motoros, aztan autok.

veny 2010.07.06. 16:36:18

@vuk_: Azért más dolog szabályosan használni a rajtkockát, és megint más "jumping the red", tetszik érteni.

igazi hős 2010.07.06. 16:41:08

@mVik: Írnál egy konkrét linket? Mert én csak egy fix képet látok ugyanazzal a két számmal.

ex-dr. vuk 2010.07.06. 16:46:34

@GG81: szabalykovetes ide vagy oda...
a jelenlegi allapot az, hogy magyarorszagon az uton veszelyben vagyok. neha szandekosan huzzak ram a kocsit, neha csak siman leszarjak, hogy ott vagyok. es ez igy NEM JO.
meg azon a szinten sem vagyunk, hogy egyforman ugyeljenek, mintha egyforman lennenk serulekenyek... pedig oda kene eljutni, hogy az autosok triplan figyelnek, mivel ok a nehezebbek, veszelyesebbek!

ex-dr. vuk 2010.07.06. 16:50:55

@veny: ertem en, ugyanakkor a piroson atmenes egy reszet is megertem pl. gyalogatkelonel gomb megnyomva, de sehol senki, es all mindenki.. meg mikor parszaz meteren belul mar az 5. lampanal kell megallni ugy, hogy kozben mindig felnyomtad 25-30-ra, hogy a forgalom ritmusa meglegyen, raadasul megint nem jon sehol semmi aki miatt allni kell.
A lampak hangolasanal meg lenne mit csiszolni itt.

veny 2010.07.06. 16:53:18

@vuk_: Azt tessék észrevenni, hogy az autós PONT UGYANAZÉRT nem hagy neked elég teret, amiért te áthúzol a piroson.

Mi több, az hogy te áthúzol, hivatkozási alap lesz azzal a bringással (pl. velem) szemben is, aki nem tesz ilyet.

veny 2010.07.06. 17:00:59

@vuk_: "A lampak hangolasanal meg lenne mit csiszolni itt."

Azon mindig mindenütt van mit csiszolni.

Egyébként minden bicajosok álomvárosában, Koppenhágában csináltak bringás zöldhullámot, tényleg szuper. A beugratós keresztkérdésem az lenne, hogy szerinted milyen haladási sebességre van belőve... :)

ex-dr. vuk 2010.07.06. 17:10:34

@veny:
vegre eljutottunk a lenyeghez: barmit (ismetlem BARMIT) csinal a bringas, ez senkinek nem lehet alap arra, hogy szandekosan veszelyeztesse. itt nem is tortenik ilyen, ellentetben magyarorszaggal.

veny 2010.07.06. 17:20:40

@vuk_: A beugratós kérdést nem ér kihagyni!!! :)

veny 2010.07.06. 17:30:33

@vuk_: Nekem valamiért egyáltalán nincsenek ilyen direkt az életemre törő autósokról élményeim. Lehet azért, mert nem provokálom őket napi rendszerességgel?

Az amúgy sajna tény, hogy itt idegesebbek a népek, és mindenki egyből rúg és harap. Pont ezért lenne kiemelten fontos tudatosan és messziről elkerülni a felesleges konfliktusokat.

ex-dr. vuk 2010.07.06. 17:30:33

@veny: passz. 20-25 korul van ertelme.

veny 2010.07.06. 17:32:04

@vuk_: Kerek 20.
Azaz rajtad vagy rajtam speciel lassítana.
Én mégis szeretném...

ex-dr. vuk 2010.07.06. 17:33:02

@veny:
Amennyiben provokacionak szamit az egyenes vonalu egyenletes (20-25km/h) mozgas az uttest jobb szeletol 60 centire.
Vagy lehet, hogy a balra kanyarodashoz felkeszulven balra karral jelezve es besorolva szinten provokacio. Nem tudom :)
Ezek az esetek, amikor az autovezeto mogottem dudalassal jelezte, hogy o bizony szellemi fogyatekos balfasz, majd ennek nyomatekositasa erdekeben elozeskor ramhuzta a kocsit.

veny 2010.07.06. 17:38:34

@vuk_: Mondjuk arra tényleg nincs mit lépni... :(

Mondjuk az nem kicsit érdekes, hogy pár hsz. alatt mennyit lassultál és szabályosodtál... :)))

ex-dr. vuk 2010.07.06. 17:42:43

@veny: magyarorszagon sokkal szabalyosabban es lassabban tekertem. itt kenytelen voltam asszimilalodni :)
Otthon a 25 is gyorsnak szamit, itt ha 25 korul megyek akkor mindenki megeloz baszki :)
Es a fura ugye, hogy hiaba voltam otthon szabalyos, megis ott akartak jobban kinyirni.

GG81 2010.07.06. 19:06:17

@veny: ojjaj eztet mondtam én is már nekik, hogy ha miattuk fog egy faszkalap autós engem büntetni, akkor az autós után elkapok én néhány ilyen faszakerekest is még!

GG81 2010.07.06. 19:09:15

@vuk_: erre meg én mondtam a teknőseffektust, vigyázzon a kisebb a gyengébb is magára. nem kell céltáblát a hátadra rajzolni, hogy vadásszanak rád az autók, hogy felhergeld őket és ki akarjanak nyírni. több gondjuk is nagyobb annál, de ha kifox egyet, akkor már megkeserítetted a napod.
ha normálisan közlekedsz és odafigyelsz a környezetedre, akkor az autós figyelmetlenséget is ki tudod védeni, és ugyanezt viszont is megkapod, amikor egy autós figyel jobban rád, elenged, stb... ez egy folyamatos társasjáték, írott és íratlan szabályokkal, amik lemondásokkal is járnak...

GG81 2010.07.06. 19:12:05

@vuk_: nem lehet megérteni azokat sem!!! fogd már ezt fel! ha egy gyalogos nyomósnál piros van, akkor nagy valószínűséggel át is megy gyalog, ma is sok helyen láttam, hogy ilyenkor a gyalogok közt megy át a bringás, mert neki szabad!!! ezt felejtsed már el, mint ahogy, ha üres ilyenkor a zebra akkor a gyalog volt szabálytalan és átment még pirosban vagy csak pojénbó' nyomta meg valaki...

fogd már fel, hogy a sok alaptézis mellett a kresz-ből, amiről már bemutattátok hogy nem sokat olvastatok, mert mondjuk divatosan a jogsit csak a tesztkönyvből tették le, a piros, mint tilos jelentését! nincs, hogy kivétel hüjebringás!

GG81 2010.07.06. 19:15:14

@vuk_: jah, és legutóbb, amikor előkerült, akkor meg lett magyarázva, hogy nem azért mert nehézség megállni és újra elindulni a haladós tempóba... vagy, ha zebra és gyalognak lehet tetszelegni, akkor megálltok, ha piros lámpa, akkor minek megállni mert jajj újra el kell indulni... mert időveszteség, meg erőpocsékolás.

döntsétek már el! azért bringázik az ember, hogy karban is tartsa a testét, akkor ne az legyen már, hogy jajj erőt kell kifejteni!

jah, és ez ugyanolyan gagyi kifogás mint a drága zebrások ellen hoznak az autósok, hogy megállni, meg kigyorsítani, meg időveszteség! ugyanolyan szenny ez is, az is! csak az egyik sunyibb, mert azonosíthatatlan...

GG81 2010.07.06. 19:20:34

@vuk_: költözz ki, maradj ott végleg, ha az neked a kánaán... ilyen bringás anarchiában jól éreznéd magad, akkor nekem már inkább a holland vagy a német módi, ahol igen is van ellenőrzési kapacitás a bringásokra is!!! legyen elfogadott a tekerés, legyen védett a bringás, de ne éljen vissza ezzel és ne érezze úgy hogy szabályokon felül van, ami ugye a helyi kresz!

van is németből is egy jópár videó, ahol keményen büntetik a kis nyomorultakat, akik azt hitték bringán mindent lehet, hát nem.

az is nyugtat, hogy a kontinensről érkeznek át hozzánk inkább a szabályok, előbb lesz német típusú rend és szigor, mint a degenerált angol liberalizmus, amiről írsz. a link azért megnyugtatott, ott is van, hogy rászállnak a kerekesekre! csak így tovább helyi szervek!

GG81 2010.07.06. 19:21:44

@veny: szintén zenész. talán mert nem cm volt a jelem az oviban, vagy mert közlekedem és nem csak tekerek mint a barom. :-)

igazi hős 2010.07.06. 19:41:49

@veny: Nyilván a 20-as tempó olyan szempontból optimum, hogy elég sokan képesek tartani, és nem veszít vele sokat a többség. Speciel nekem is megfelelne. Mostani útvonalamon 29-30 lámpából legalább a fele piros, és ha sokkal gyorsabb lennék, akkor is csak 3-4-gyel lenne kevesebb. Akkor már inkább egyenletes 20 alig izzadva 7-8 perccel tovább bringázva.

veny 2010.07.06. 20:38:30

@igazi hős: Pontosan erről van szó, egyetértünk.

Koppenhágában a zöldhullám előtt 15,5-ös átlagot mértek ezeken az utakon, ami ugye úgy jön össze, hogy felteker 25-30-ig, fékez, vár, felteker, ... A 20-as átlag ennél nem csak hogy kényelmesebb, de határozottan gyorsabb is.

Pesti városi tekerésben nekem bringaóra szerint 20-22-es átlag szokott kijönni, de ugyebár ez torzít kicsit, hiszen az óra pirosban megáll. Eljutási idő/táv alapon nagyon is reális a 15-16 km/h tája.

És én ezzel egyértelműen a pesti közlekedő bringások gyors harmadába tartozom, igen gyakran kell előznöm és engem jóval ritkábban szoktak.

A szabályszegések, konfliktusok jó része arra vezethető vissza szerintem, hogy az egyszeri bringás ennél SOKKAL gyorsabb hosszú távú átlagra vágyik, ami máshogy nemigen megy.

igazi hős 2010.07.06. 21:53:44

@veny: Aohl gondolkodnak, ott így meg. "Nem azért bringáznak tömegek Koppenhágában, mert lapos a város, hanem azért teker idős és fiatal, akár öltönyben és kiskosztümben is, mert már száz éve okos döntéseket hoztak a város vezetői." (Mikael Colville-Andersen, lásd www.copenhagencyclechic.com )
Idén Koppenhága a Velo City házigazdája. Nálunk a városi forgalom 37% bringás km-ben számolva. A munkába/iskolába járás 50%-a bringán történik.
2013-ban mi rendezzük a Velo Cityt. Addigra milyen lesz az arány nálunk és mennyi kerékpársávunk, -utunk lesz?

igazi hős 2010.07.06. 21:54:51

@igazi hős: Természetesen nem "nálunk", hanem "náluk" 37%.

veny 2010.07.07. 00:10:39

@igazi hős: "Nem azért bringáznak tömegek Koppenhágában, mert lapos a város, hanem azért teker idős és fiatal, akár öltönyben és kiskosztümben is, mert már száz éve okos döntéseket hoztak a város vezetői"

Maradjunk annyiban, hogy kell mind a kettő. Plusz időjárás, satöbbi.

Idehaza a 10% már az utópiával határos lenne.

JMnem 2010.07.07. 07:24:26

@igazi hős: Nálam is statikus (882), tegnap is ennyi volt. Gondolom még nincs kész.
Egyébkén tudod, vagy tudja valaki, hogy mindkét, vagy csak a számlálóhoz közelebbi bringasávon mér?
Csak egy gyak. noname beírást találtam a kerekparosklub.hu/szamlalo oldalon.

nedudáljparaszt 2010.07.07. 15:13:52

GG81: Németországban egyszer megbüntettek egy biciklist mert 30 helyett 40-el ment. Az ilyeneket azért túlzásnak tartom.

A gépjárművekre szabott szabályok egy része a biciklik számára fölösleges, ugyanúgy, ahogy pl. autós jogosítványt is könnyebb megszerezni mint a buszvezetőit.

Valóban ritkán büntetik a bicikliseket nálunk, de felhívnám a kedves autósok figyelmét néhány tipikus autós szabálytalanságra, amit ugyancsak nem szoktak szankcionálni:

- 50 helyett 60-al hajtás (hibahatár alatt van, műszer nem szokta bemérni)
- nem-indexelés (nagyon idegesítő, különösen körforgalomból kilépőknek)
- ok nélküli dudálás (nem hallottam olyat, hogy ezért bárkit bármikor elővettek volna)

ex-dr. vuk 2010.07.07. 17:52:47

@nedudáljparaszt:
az 50 helyett 60 az max a kocsiban talalhato sebessegmero hibahataran van belul, a rendorsegi trafi az szazadra pontosan megmondja :)
csak siman 60-ra szoktak allitani a fenykepezot 50 helyett.

nedudáljparaszt 2010.07.07. 19:19:58

Az lehet, amit mondjuk nem bánok. Én sokkal differenciáltabb sebességhatárokat alkalmaznék.
Ahol lehet menni, ott ne legyen fölösleges sebességkorlát. Minél több 60-as, 70-es táblát kitennék, és ugyanígy 30-asat is, ahol indokolt.

Nevetséges például, hogy az életveszélyes reptéri gyorsforgalmi úton KöKi és F1 között 90-es lehet menni, majd a folytatásán F2-ig, a sokkal biztonságosabb 4-es úton meg csak 70-el.
A Budakeszi úton Szépjuhászné és a városhatár között is egy 10-est legalább emelnék, viszont például a Szilágyi Erzsébet fasor II. kerületi oldalának mellékutcáit mind leharmincaznám.

veny 2010.07.10. 08:09:11

Tegnap du. 4 körül 830. voltam.
Nincs túlpörgetve a cucc... :(

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2010.07.10. 15:21:56

Most ütött el egy kerékpáros picsa a Margit hídon. Csak gondoltam, szólok. Bocsánatkérés helyett azt monda, idézem: "EZ nem direkt volt." Akkor mi volt direkt?

Agresszív Kamionsofőr 2010.07.11. 19:57:37

@Uglee: Ahelyett hogy ott helyben leblokkoltad volna a csajt, feljössz a netre és siránkozol! Életképtelen hulladék vagy, öcsém!

Mon3 2010.07.13. 10:29:13

@Uglee:

Megértelek, de hagy hívjam fel a figyelmet egy másik bunkóságra is. Jogosan elvárják a gyalogosok, hogy szálljanak le a bringások a gépről, de arra már nem veszik a legkisebb hajlandóságot se, hogy ők ugyanolyan figyelmesek legyenek velük szembe, mint amilyen figyelmességet elvárnak a másik féltől. Nem adnak utat a kerékpárt toló személynek. És itt nem azt értem, hogy a kerékpárosok, mint egy kis királyok vonulhassanak végig a járdán. Még a fél pálya megadását is sértődésnek tekintik!!! Ketten-hárman sétálgatnak egymás mellett. Az már elképzelhetetlen, hogy esetleg libasorba húzódjanak, ha látják, hogy nem férnek el. Igaz, hogy legnagyobb szemetek az építők, akik olyan keskeny utat építettek ki, ahol egymás mellet egy gyalogosan toló kerékpáros, és két egymás mellett sétáló ember már nem fér el. De ha ez a helyzet, és már ha elvárunk egy jogos gesztust a másiktól, akkor kutya kötelességünk megadni a magunkét is felé, hogy nem lökjük neki a korlátnak. Tegnap ötször estem neki a kerítésnek, a kormány beleakadt a rácsba, mert az állatja nem húzódott le. Hát ne csodálkozzunk, hogy egyre többen nem szálnak le a kerékpárról. Minek.

veny 2010.07.13. 11:05:52

@Mon3: Mindenki meg tudja magyarázni a tahóságait. Nem visz előre.

DaveSlim 2010.07.13. 11:07:20

Az a problémám, hogy van egy klub, egy szervezet, aki felkérte az embereket, hogy adjanak pénzt egy bringa-számolóra. Eleve hülyén hangzik és semmi értelme. Enélkül is lehet tudni, hogy mennyi bringás van. Kivéve, aki remete és a 4 fal között van és nem megy ki az utcára.
Az a felháborító, hogy biztos vagyok benne: nem kerülne ennyibe egy ilyen kihelyezése. És a sok naiv ember meg adakozik (ezzel nincs is gond), a pénzét meg elb.ák valami hülyeségre és lehet, hogy még le is nyúlnak belőle.
Magyarország....

DaveSlim 2010.07.13. 11:11:12

Aki meg nem tud mondatot értelmezni, vagy egyéb ilyen jellegű problémája van (azt hiszi, h a bringások ellen vagyok, stb.), az forduljon orvoshoz, vagy menjen vissza az általános oskolába.
Az is érdekes lehet, hogy mennyibe kerül a "fenntartása". Ha havonta több, mint 100e Ft, akkor miért nem vesznek fel egy embert, aki odaáll, ott van egész nap és számolja a bicikliseket egy füzetben/laptopban? +1 munkahely és "meg se tudják rongálni, el se tudják rontani" :)

veny 2010.07.13. 11:32:31

@DaveSlim: Olyan szinten vagy demagóg, hogy biztos jó sokan szavaznának rád... :)

Az, hogy van egy ilyen számláló, az nagyon is jó dolog, végre nem csak bemond mindenki mindenféle "adatot", hanem tényleg képződik valós adat.

A kiültetett emberke éjjel-nappal-hétvégén-karácsonykor finoman szólva hülye ötlet. Egyrészt csináld te, másrészt havi 400 alatt minimálbérrel se jön ki, harmadrészt nem egzakt, hanem ugynúgy emberi benyögés lenne az eredmény, mint eddig is, nem vagy vele sehol.

Ha pedig tudsz jobbat olcsóbban, szerintem hajrá, lelkesen fognak fogadni az MK-sok.

Mon3 2010.07.13. 16:09:18

@veny: Ha egy kicsit durva vagyok, az a levert kezemnek köszönhető. Szeretem az egyoldalú megközelítéseket. Ez jellemző erre az országra, és ezért tartunk itt. Ha nem hívjuk fel a figyelmet erre a problémára, akkor mi visz előre??? Az, hogy hallgassunk, vagy "Pol korrekten" fogalmazzunk, hogy nehogy megsértsük a lelkivilágukat, és akkor majd minden megoldódik. Van egy sor, amit nem szívesen idéznek Petőfitől, de ide illik: a k... a...-t. Ha meg rám értetted, hogy tahó vagyok, akkor neked is. 1. Én tolom a kerékpárt, 2. Engem löknek fel rendszeresen. 3. Nekem verték le a kezem. És akkor én vagyok bunkó ha kifakadok. Ha meg nem rám értetted, akkor bocs.

Szeretném, hogy azok, akik a kerékpártolásnak az élharcosai, legalább olyan vehemenciával szólnának fel, hogy a kerékpár tolóknak adják meg legalább a fél járdát, hogy elférjenek.

veny 2010.07.13. 17:42:21

@Mon3: Nem montam, hogy legyél mindenáron pol. korrekt meg mittudoménmi, mert az úgyis utópia, meg haszna se lenne sok. :)

Viszont A ember bunkósága miatt bunkónak lenni B-vel nem jó. Ha valaki nekilök a kerítésnek, helyben vele üvölts egy jót, ne itt a blogon a levegőbe, és pláne ne állj bosszút a következő szembejövőn. Legalábbis szerintem.

Mon3 2010.07.13. 18:41:19

@veny: Ha megfogadnám a tanácsod, akkor végig üvölthetném az egész hidat, és az a néhány ember nagyban szarna az alkotmányra és semmi hatása nem lenne dolognak, mint ahogy eddig se volt. Ez egy blog, ahol nagyobb nyilvánosságot kap, amit itt leírnak. Ha itt dühöngök, legalább többen felfigyelnek, és elgondolkoznak. Ha a hídon kerülök konfliktusba, akkor néhányan korházba, én meg a fogdára kerülök (súlyom: 130 kg, mag.: 190 cm).

beked 2010.07.14. 09:37:20

@DaveSlim: Amit irsz hülyeség.
Elvileg a megfelelő úthálozat építéséhez és minden változtatáshoz forgalomszámlálásra lenne szükség. A gépjárművek forgalmát itthon is jopár helyen rendszeresen mérik. A kerékpárosok forgalmát pedig még sehol. Az MK célja az volt, hogy ez is kezdődjön el. Ezért az első számlálót önerőből állítótta fel. Az önerő persze az adakozók erejét jelenti.
Ez ha nem is előzi meg a nálunk oly elterjedt fölösleges és sokszor elavult és veszélyes bringautak építését, de legalább lenne mire hivatkozni (lásd szeged: szegedbicaj.blog.hu/2010/07/13/fasorpusztitas_az_allam_penzen_ha_nem_akarod_fizess_30_milliot ). Ha lennének adataok. De nincsenek.
Nem arról szól a számláló, hogy lássuk milyen sokan vagyunk máris mennyire örülünk neki. Benne van ez is. Erre kell a kijelző és nem is baj, mert igy minden arra járó láthatja, mennyire van igaza az építkezés előtt annyira hangos embereknek, akik szerint itt senki nem fog bringázni és főlösleges és parkoló.

Aprósólyom 2010.07.18. 11:20:33

@Orltran: Szerencséd volt, hogy nem esett nagyott. Amerikában vagy Ausztráliában, az utolsó fillért is kicsavarták volna belőled jogi úton, hidd el. Csak a túlzott kedvességének köszönheted, hogy egy semmi gonddal megúsztad. Amúgy igazad van: mindkettőn múlik a dolog. Bár én nem láttam még egy szitut sem mikor biciklis okozott volna kényes szitut. A helyzet amit én tapasztalok bringával: mivel a nagyobb és erősebb az autós (ráadásul folyton sietne, és ezért türelmetlen, agresszív) a biciklis fogja mindig megszívni. És általában az a norma lenne minden helyzetben, hogy a nagyobb vigyázzon a kisebbre. (most nem a biciklis öngyilkos jelöltekre gondolok). De mit várjak el, ha rám kanyarodik az autós a biciklis átkelőre zöldnél, és épp hogy meg tudtam állni, mert ő meg megállt a gyalogosok miatt a biciklis átkelőn. A helyzet az, hogy nagyon nem akarják megerőltetni magukat az autósok, hogy már nem csak ők meg a motorosok vannak sokan, hanem be kell engedniük az életterükbe a bringásokat is. (főleg a tempójuk miatt, gondolom én) Bár ha meg mi haladunk ezerrel egy dugóban, akkor megint mi vagyunk az utálatos faj...

Aprósólyom 2010.07.18. 11:46:11

@DaveSlim: Havi száz tudod mire elég? 8órás műszakra. Legyen mondjuk 12, de akkor is legalább 3 embert kell foglalkoztatni, mert pihenő napot is be kell iktatni, 8 óránál szintén 3 ember. Már 300K-nál tartunk. Mekkora ötlet volt hallod! Lehet nem neked kellene lenézni a másikat intellektuális teljesítménye miatt.

Másik: Nem tudom miből állapítod meg, hogy menyi bringás van az utakon. Sok? Több? Túl sok? Számoltad már őket? Nem hiszem. Akkor nem értem miért kételkedsz egy ilyen számlálóban. Hallottál már olyan diákmelóról, hogy forgalomszámlálás? Nyilván hülyeségnek tartod azt is, mert fogalmad sincs, hogy az ott összegyűjtött adatokat mire használják.
A sok "naiv" ember meg adakozik? Egy közös érdeket támogatnak, hogy tisztes számadatokkal harcolhassanak a megfelelő szerveknél a saját jogaikért. Te vagy naiv saját magaddal szemben, hogy elhiszed mind azt igaznak amiket állítasz. Kezd el számolni mi kerülhet ebben kb. 1 millióba:
Egyedi számláló. A tekercs elkészíttetése, amit az aszfalt alá fektetnek. Az ezt készítő emberek óradíja, mely nyilván nem alacsony + a cég saját nyeresége.
Aszfalt felbontása, indukciós tekercs lefektetése, kábel behúzása a villanyoszlopba, (gondolom a térburkoló köveket is fel kellett szedni kicsit, vissza aszfaltozás. Ezeket a munkákat elvégző emberek kiszállása, munkavégzése, az aszfalt odaszállítása, amit nyilván nem biciklis futár végez, hanem teherautó, ami megint nem 10Ft, az aszfaltot megint nem két bkv-vel közlekedő ember bontotta fel + a cégek saját nyeresége, hogy ne csak a munkás fizetése legyen meg.
Az állandó kommunikáció megteremtése és fenntartása a központi adatgyűjtő szerverrel, mert az is van ha nem tudtál volna róla.
süti beállítások módosítása