Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Új kormány, új utak?

2010.05.28. 17:28 - lumina

Sokakat tölt el aggodalommal, hogy a környezetvédelmi minisztériumot beolvasztják a vidékfejlesztésibe, és hogy majd elsikkadnak a zöldügyek. A biciklisek hátradőlhetnek, egy időre legalábbis: feltűntek olyan jelek, hogy a parlamentben érdemben foglalkoznak majd a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésével.

A fenntartható fejlődés bizottságban pénteken hallgatták meg Fazekas Sándort, a vidékfejlesztési tárca leendő vezetőjét. Az első meglepetés az volt, hogy a miniszterjelölt a tervek ismertetésekor kimondta a kerékpár szót – a közösségi közlekedés fejlesztése mellett kiemelt feladatként említette a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését. És itt még nincs vége.

A bizottsági tagok a beszámoló után kérdéseket tettek fel, a fideszes Bartos Mónika pedig azt kezdte firtatni, hogy Fazekas Sándor vajon mit ért a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése alatt. Elmondott egy történetet is, ami arról szólt, hogy egyszer késő este biciklizet az úttesten, a sötétben nem vett észre egy kátyút, és nagyot esett. Elsütötte a nagyot bukott a politikusnő poént is.

Fazekas azzal kezdte a választ, hogy elmesélte, amikor a családjával körbebiciklizte a Fertő tavat és a Balatont, meg azt is mondta talán, hogy szeret biciklizni, az önéletrajzában mindenesetre ezt írja. Óriási teendőnek tartja a fejlesztéshez szükséges források előteremtését, vagy akár átirányítását.

Bartos Mónikával váltottunk pár szót, ő azt mondta, hogy lesz egy munkacsoport, akik kifejezetten a kerékpáros ügyekkel foglalkoznak majd, rajta kívül például Kósa Lajos lesz benne. Azt is mondta, hogy számítanak a civilek együttműködésére, és hogy a Magyar Kerékpáros Klubtól több jó tervet is kaptak már.

Mondjuk Demszky Gábort is többször lefotózták biciklin.

Címkék: kormány infrastruktúra bicikliút urbánus

160 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr902038418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.01. 11:08:42

@errorka: ha lesz pár felesleges szabadnapod, ülj ki valami biciklisek által gyakran használt helyre és nézd meg, készíts statisztikát, hány biciklis tartja be a KRESZ-t!

terror 2010.06.01. 11:40:06

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Tudom, hogy sok koztunk a szabalytalan. Azt unom, hogy mindig csak a kerekparosokra megy a kopkodes, meg a rendszambuzulas, meg az adozas, meg sorolhatnam, mikozben bizonyitottan a gepjarmuvezetok sem szentek, hiaba van KRESZ vizsga meg jogsi meg stb.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.01. 11:50:42

@errorka: persze, ezt megértem, de gondolom, azt te is érzékeled, hogy ezek a rendszám, meg adó, meg hasonlók inkább csak amolyan baszogatásnak szánt "gondolatok" és nem komoly vágyak.
És mindez akkor erősödött fel ennyire, amikor egy-két bringás szervezet beindult, hogy ilyen-olyan jogokat/lehetőségeket a kerékpárosoknak!
Holott... "a kerékpárosok" többségének fogalma sincs ezekről a szervezetekről, max. annyit tudnak, hogy amikor évente kétszer CM van, akkor lehet "csürhülni". Baromi szar érzés látni (közöm nincs egyik szervezethez sem!), hogy miközben a kerékpárosokról beszélnek, voltaképp a kétkeréken tekerők többsége le se szarja az egészet, csak a gyalogos közlekedés egy gyorsabb változatának tekinti a biciklit.

GG81 2010.06.01. 13:30:14

@errorka: és az autósoknál épp ezek megléte a garancia arra, hogy valamilyen irányba el tud indulni a rendőrség. mennyi olyan hír van, hogy bringás fellökött gyalogost és keresik? nemsok, mert a bringás elillan és azonosíthatatlan! egy hír volt, jah, kerestek egy 175 cm magas kamasz bringásfiút, pont. attól mert van még autós statisztika és kerékpáros, az még igen torz!

azonnali szankcionálási lehetőséget, azaz motoros/robogós/bringás rendőrséget!!!

GG81 2010.06.01. 13:34:03

@errorka: nah, akkor gondolj abba bele, hogy a bringások nagy részének még kreszvizsgája sincs! ha ennyiből és ilyen feltételekkel 3/4-ed, akkor a bringások 110%-a szarik a szabályokra!? ezen lehet elgondolkozni, mert ez az igazság.
(jah autózom és bringázom is rendszeresen, mind2 járműtípussal több tízezer km-rel)

otapi 2010.06.01. 13:52:48

@GG81: Nagy-nagy különbség, hogy ha bringás lök fel gyalogost, akkor a gyalogos 90%-ban tovább is fog gyalogolni. Ha autó lök fel gyalogost, akkor 90%-ban nem fog tovább gyalogolni.
Rendőrök nem fognak rohangálni egy-két karcolás miatt...

otapi 2010.06.01. 14:02:14

@Delinquens:
"Ha az összes járművel közlekedők számát veszem alapul, akkor ebből 10% körül jön ki a szabályszegők száma"
Mi van? Mobilozás, gyorshajtás, tilosban parkolás, jobbkéz szabály meg nem adása, piroslámpán áthajtás (igen, a sárga lámpa után piros jön!) ezek mind-mind mindennapos szabályszegések.

"Mindannyian felelnek azért, amit tettek."
Na, ne mond. Mikor kaptak el utoljára azért, mert 40-es tábla mellett 50-60nal mentél, vagy kézben mobiloztál? Esetleg azért büntettek már meg, mert sárgáról pirosra váltott lámpán egy kis gázfröccsel még azért átmentél gyorsan?
Az autósok nagy része észre sem veszi, ha szabálysért.

GG81 2010.06.01. 14:56:09

@otapi: nem biztos ám az... az tény, hogy egy autós hamarabb okoz nagyobb kárt, de ha el is hajt jószerivel látják a rendszámát és a cserbenhagyás súlyosbító tényező. ezért sem gyakori autós esetekben.

viszont a bringás esetben nem lennék ennyire optimista. belső vérzés simán lehet vagy egy kisebb törés, ami csak később derül ki, főleg idősebbeknél, rosszul esik combnyak is törhet. a bringás meg hetedhét határon vagizik a haveroknak. én nem vagdalkoznék csak így a százalékokkal... és lehet pesszímista, de a bringás nem fog ottmaradni! bármije is törjön vagy épp ne tudjon felállni a delikvens és ha meg is nézi a bringást... mivel azonosítja!?

és mennyire általános, próbálj csak sétálni bringagyalog vagy sima gyalog úton, ahol le kéne a nagyságosoknak szállni a cangáról vagy épp 10-zel menni!!! baxnak ezek a szabályokra és sokkal inkább a gyalogok reflexein múlik, h el tudnak ugrani. és csakhogy említsem a bringával is gázoltak már halálra gyalogost! és az arányokat is nézzük...

GG81 2010.06.01. 15:00:25

@otapi: ácsimár! megint jönnek majd a tisztán pirosozó autók, de a nagyja ezeknek bőven a narancssárga kategória, ami még éppen nem gáz, mert a klasszikus nem tudott volna biztonsággal megállni.
kézből mobilozók, ott a rendszám, rendőr megállítja, mert megszokták és különben is 4ezer körül már márkás BT cuccokat lehet kapni, hüje is aki kézben telefonál, megérdemli a büntit.

de a bringások ugyanezt csinálják és közülük a büntetett arány közelít a 0-hoz. akkor példálózz már ezekkel, amikor számos bringást, kimutatható mennyiséget elkaptak már a kézben telefonáló kerekesek és a fullpiroson áthajtók közül.

egyenlőséget akartok, autós szemmel mi is, hogy büntessék az igenis szabálytalan bringásokat. mert az autósokat büntetik, szépen vezetett statisztikák vannak, ebből tudtok idézni...

igazi hős 2010.06.01. 15:42:52

@GG81: Az autó szabálytalanságok 99%-át nem büntetik, a bringás szabálytalanságok 99,99%-át. Ez nekem egy százalék különbség. Az elmúlt 250 ezer km alatt nem négy szabálytalanságot követtem el autóval, pedig ennyiszer büntettek meg. Ebből is kettő parkolás.

GG81 2010.06.01. 15:54:15

@igazi hős: nah és most vetítsd rá a mennyiségeket és a statisztikákat értelmezd is úgy. érdekes, hogy motortól tehát rendszámtól kezdenek érni is valamit a statisztikai adatok...

majd, ha fog dolgozni és ezáltal papírt is gyártani/statisztikát a bringásokat ellenőrző rendőri szervek, akkor majd lehet statisztikázni.

igazi hős 2010.06.01. 16:28:55

@GG81: Nem értelek, az autómon van rendszám, nem is szlovák, tehát elég rendesen büntethető. Vagy azt mondod, hogy egy százalék különbség sem lesz az autó és a bringa között?

otapi 2010.06.01. 16:39:34

@GG81: Nincs olyan hogy "narancssárga" lámpa. Biciklis is megindokolja miért megy át a piroson, autós is. Mi a különbség?

"nem tudott volna biztonsággal megállni." - Csak a sárgán mehetsz át ilyen indokkal, piroson nem!

"kézből mobilozók, ott a rendszám, rendőr megállítja, mert megszokták és különben is 4ezer körül már márkás BT cuccokat lehet kapni, hüje is aki kézben telefonál, megérdemli a büntit."
Egy: rendőr nem állítja meg (nincs is rendőr aki nézné), kettő: akkor nyilván a drága benzin miatt nem futja kihangosítóra, de nap-mint nap látok kézben mobilozó sofőrt.

"egyenlőséget akartok, autós szemmel mi is, hogy büntessék az igenis szabálytalan bringásokat. mert az autósokat büntetik, szépen vezetett statisztikák vannak, ebből tudtok idézni... "
Ki akar egyenlőséget? Jónéhány szabály járműfüggő, nagyon is helyesen. Csak annyi kellene, hogy mindenki tartsa be a Kresz-t kezdve a biztonságos előzés helyes szabályaival, folytatva az összes többi fenti dologgal. Ha az autósok nem centiznék le sávon belüli szabálytalan (biztonságos oldaltávot nem tartott) előzéssel a bicajosokat, hidd el, még a mazsolák sem mennének a járdán.
Még egyszer: az autósok csak nagy-nagyon elenyésző hányadát büntetik! Menj ki Ausztriába, próbálj meg ugyanúgy vezetni, mint nálunk. Elég hamar bekapsz egy büntit egy helyi rendőrtől, mert ott tényleg van ellenőrzés.

terror 2010.06.01. 17:57:45

@GG81: Bringas-gyalogos konfliktusrol nem is nagyon vannak hirek. Elvetve, legfeljebb, mikor valamelyik nem tudja elismerni, hogy o volt a hibas. De nagysagrendekkel higgadtabban es emberibben lehet kezelni 1-1 ilyen esetet, pont azert, mert mondjuk nem a lelegeztetogeppel erkezo mentohelikopterre varsz a kamion alatt fekve...

A bringasok nagy reszenek van KRESZ vizsgaja.

"A 414 kitöltő átlagos életkora 28,4 év. A legfiatalabb kitöltő 5
éves, a legidősebb 62, a nagy többség 20-30 év között van."

72% jelolte meg, hogy van KRESZ vizsgaja. Jo tudom, 414 nem sok, meg csak Budapest, de ha sokat romlik az eredmeny, sztem akkor is alsohangon 50%-nak van vizsgaja. A teljes anyag:

docs.google.com/fileview?id=0B9GYTChhQQG-NjNjNDljNGYtNmRiNi00Yjc2LWIxMWQtODYwOGRkZWRlZDg4&hl=en&pli=1

Egyszer erdemes atolvasni...

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Paran lehet virtualis kemenykedesbol irjak, viszont az utakon megtalalhatok meg sajna azok is, akik tenyleg igy is gondoljak. Es akkor nekiallnak a testi epsegemmel meg az eletemmel jatszani, mert szerintuk peldaul takarodjak a jardara. Vagy a masik szerint a nagypapa az unokaval takarodjon le onnan, mert o nem akar a zebra elott lassitani. (Tudom itt mi a szitu, csak mondom...)

Ezek a kerekparos szabalytalansagok is egy ideig meg ujdonsagok, van min lovagolni, aztan szepen atsiklik felettuk majd mindenki, mint a jardan parkolason, amikor 20 centi hely jut a babakocsisoknak, vagy a zarovonalon megfordulas, az autopalyan kamionnal tolatas, mert jaj szegeny, hat persze, ne keruljon 10km-t folosbe, esatobbi esatobbi esatobbi...

terror 2010.06.01. 18:00:16

@GG81: "és csakhogy említsem a bringával is gázoltak már halálra gyalogost!"

Linket...

Ugyanis szerintem tudom mire gondolsz, de ott epp a gyalog lepett at a sovennyel elvalasztott keroutra, hogy arnyekban mehessen, es a bringas benan esett, oszt ugy osszetort a feje, hogy belehalt.

Volt ilyen eset az elmult x evben 1. Ebbol messzemeno kovetkezteteseket levonni tok folos. Hisz' akkor miket lehetne az gepjarmuves balesetekbol? :P

Perillustris 2010.06.01. 21:08:59

@Delinquens: "Ha az összes járművel közlekedők számát veszem alapul, akkor ebből 10% körül jön ki a szabályszegők száma,"

Ne röhögtess már. Szerintem 100%. Mindenki szabálytalankodik. Ki tudatosan, ki "véletlenül". Ki ritkán, ki szinte percenként. Ez persze senkit nem ment fel saját vétsége alól.

" kulturáltan, partnerként közlekedők közé sorolom magam.
Ezért vagyok itt gyedül."
Szerintem az autósok döntő részével semmi baj nincs, a kevés tirpák alapozza meg sajnos a hangulatot, de hát az ember már csak így működik. Szóval nem vagy egyedül.

"alig néhány a gyalogos gázolás, és ebből sem mindig az autós a hibás"
Négyből háromszor.

"miszerint bő 90%-ban önmaguk felelősek a saját baleseteikért"
Forrás? Ne keresd nagyon, mert abszolút nem hiteles és nem valós számot írtál.

"Arról sem lehet pontosan tudni, hány biciklis ússza meg a baleseteket az autósok jóvoltából,"
Jóvoltából? Ne röhögtess már! S én hányszor húzom félre a kormányt egy-egy f@szkalap miatt? S én hányszor úszok meg balesetet a jóvoltamból?

" valamint hány miattuk félrerántott kormány okozott súlyos balesetet"
Nem sok, mert arról harsogba a média. Inkább ez a realitás: hvg.hu/itthon/20100601_baleset_m3

Perillustris 2010.06.01. 21:13:49

@GG81: "a bringások nagy részének még kreszvizsgája sincs"

Tévedsz. Elég sok kerékpárost ismerek, aki az MK és a CM körül tevékenykedik, és a többségnek van jogsija, sőt, horrible dictu még autója is sokaknak.

Akiket az utakon látsz 20<, azok e halmazok egyikébe tartoznak.

Perillustris 2010.06.01. 21:15:07

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Te meg ülj az Árpád-hídon, s nézd, hogy késő este hányan mennek 70-nel, vagy azalatt, hányan indexelnek kanyarodás ELŐTT, stb. Nagyon unalmas.

Perillustris 2010.06.01. 21:17:17

@GG81: "narancssárga kategória"

Ez pedig a BULLSHIT kategória.

GG81 2010.06.01. 21:24:04

@errorka: de megtörtént, de meg. a többi blabla, mert rosszul esett, naná.

GG81 2010.06.01. 21:27:01

@errorka: naná, hogy nincs bringás gázolt statisztika, mert sosem maradnak a helyszínen, mert elmehetnek azonosíthatatlanul.

én is jogsis, autós bringás vagyok... mégsem megyek át a piroson bringával, mintha ott sem lenne és amikor szólok a bringásnak, úgy tesz mintha meg sem hallaná!

GG81 2010.06.01. 21:27:36

@Perillustris: féktelenkedsz itt megint.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.01. 21:29:14

@Perillustris: ennek miafasz köze van ahhoz, hogy a biciklivel közlekedőknek jó, ha tíz százaléka foglalkozik olyan baromságokkal, mint a KRESZ?
Én is jártam, járok elég sokat biciklin és e miatt a kb. kilencven százaléknyi tahó paraszt miatt kell szégyenkeznem. Autósokat ilyen szempontból leszarom, amíg nekem nem ártanak.

GG81 2010.06.01. 21:31:49

@otapi: hidd el van olyan sárga aminél, akár a mögötted jövő miatt nem fox satuzni. ez az autós kultúra, de nem fogja az ember összetörni az autóját, mégha ő is lesz a vétlen fél és kifizetik a kárát.

mobilozást szokták nézni, sajnos még ritkán... az övvel együttes razziában.

ne személyeskedj, mert fogalmad sincs hogy vezetek bármilyen járművet, de abban igazad van rengeteget vezettem külföldön is, tőlünk nyugatabbra és itthon is azon elvek szerint szoktam. tehát a szigorításnak itthon én csak örülnék. mind autósan, mind bringásan, ha végre a fullpiroson átmenő bringást is lekapcsolná egy robogós zsaru!

GG81 2010.06.01. 21:33:40

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: ezt nem értik meg... ha én autósként nem teszek be a bringásoknak, bringásként sem teszek be az autósoknak, de egy ilyen nekem jogom van bringás miatt egy autós felbaxa magát és épp engem fog leszorítani, mert épp én leszek a közelben... nagyon mérges leszek a cm-es jogtudorharcosjogunkvanszarniakreszre majmokra!, csakmert ésszerűtlen nekik.

Perillustris 2010.06.01. 21:42:52

@GG81: de az nem érdekel, hogy egy "nekem jogom van 160-nal menni az autópályán autós" miatt pipa autós miatt te szívsz, gondolom.

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Ez az arány nem járműfüggő, csak éppen más típusú szabálytalanságot követ el az autós, s mást a bringás. Mondjuk a piros lámpa pont közös.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.01. 21:53:08

@Perillustris: meddő ez a vita. Nem vezetek statisztikát, de sacc/kb. amíg látok ezer autósból százat szabálytalankodni, azidő alatt százból kilencven biciklistől látom ugyanezt.

Autóst még nem láttam járdán autózni. Viszonylag ritkán látom, hogy piroson átmennének. Elég ritka az is, hogy a kirakott mindkét irányból behajtani tilos ellenére bemennének egy utcába. Ami gyakori, az a rossz helyre parkolás és a mobilozás, nomeg a gyalogosokkal, kerékpárosokkal szembeni elsőbbségadási kötelezettség elmulasztása. De ezek a látott autósok mennyiségéhez képest elenyésző számban vannak. Kerékpárral közlekedőből meg szinte keresni kell azokat, akik szabályosan közlekednek. :(
És még1x: autóm, jogsim nincs, nem is volt. Biciklivel viszont elég régóta járok.
Mondjuk azt, hogy mennyi szabálytalakodó kétkerekű van, csak az elmúlt pár évben tapasztalom. Régebben vagy nem volt jellemző, vagy én voltam kevésbé érzékeny rájuk.

terror 2010.06.01. 21:55:26

@GG81: Persze. A bringasok egesz nap gyalogokat gazolnak, 40-el, aztan meg elmennek a helyszinrol :) Ezt te sem hiszed el szerintem. Ha akkora kocc van, hogy a gyalognak baja tortenik, akkor saccra 80+%, hogy a bringas sem fog elrohangalni. Vagy a bringajanak lett baja, vagy neki.

terror 2010.06.01. 22:04:31

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: www.dehir.hu/debrecen/2010/05/29/223826/kerekparos-vagy-gyalogos-az-autos/

Tessek. Tudod hany ilyen van nap mint nap? Annyi, hogy mar egy nem erre szakosodott oldal is figyelni fog...

Es ez videk, ahol elvileg normalisabbak az emberek.

Pesten tobbszor is jottek szembe velem kerouton, igaz abbol 1x bringaexpo volt, es akkor csak a bringauton lehetett parkolni, amibol adta magat, hogy utana szembejon. Mondjuk legalabb lassithatott volna, vagy valami. De mindegy is ez.

Napi 3-4 pirosozos gepjarmuvet latok. Lehet nem kozlekedsz eleg hosszu utvonalakon, vagy nem tunnek fel ezek, vagy epp "mazlid van", es kifogsz olyan idoszakot, amikor nincs ez.

Egyszer figyelgessed, hanyan ragadnak be keresztezodesekbe, ezzel okozva nagy dugokat, hanyan parkolnak a jardan, hanyan pirosoznak, hanyan nem allnak meg a zebranal, meg akkor sem, ha te megallsz, vagy ha egy masik auto mar megallt, stb. Lehet meg fogsz lepodni.

Egyiranyu utcaba kevesebben hajtanak be, ez teny. Viszont ha megis behajtanak, akkor ott kaosz lesz. Egymassal ordibalnak, ahelyett, hogy kitolatna, amelyik bement (2x tapasztaltam ilyet). Egy bringas micsinal? Jo esetben lehuzodik, es elengedi a masikat, rossz esetben eroszakos, mert azt hiszi elsobbsege van (media rulez ugyebar), es akkor is elfernek egymas mellett valahogy. Aztan megy ki-ki a dolgara. Tortent 10 masodperc idoveszteseg. Uhh?

Elsobbsegadas elmulasztasabol jonnek a halalos vagy a durva serulessel jaro balesetek. Nem a piroson atcsorgasbol (nem atszaguldas, azt azert kevesen csinaljak). De ez most reszletkerdes.

A statisztika egyebkent azert is csalhat, mert autobol sokat latsz ugyan, de allnak egy helyben eleg gyakran. Ha viszont megis elindul a sor, akkor egybol jonnek a narancssargasok, a pirosozosok, meg a beragadosok.

Delinquens 2010.06.01. 22:28:57

@Perillustris: Hmm…
Érdekes…
A bringásokról a közlekedők között eszembe jut egy arrogáns, szabálytalankodó, sohasem vétkes, minden hibát másra hárító, beilleszkedni képtelen, semmiért sem fizető, tanulni nem akaró, felelősséget nem vállaló, csak előjogokat követelő és persze mindennel és mindenki mással elégedetlen, ámde érdemtelen közösség…
Pedig csak ugyanazt, ugyanannyit kér tőlük a többség, amennyit mindenki más elfogad és megad…
Gratulálok.

igazi hős 2010.06.01. 22:34:50

@Delinquens: "egy arrogáns, szabálytalankodó, sohasem vétkes, minden hibát másra hárító, beilleszkedni képtelen, semmiért sem fizető, tanulni nem akaró, felelősséget nem vállaló, csak előjogokat követelő és persze mindennel és mindenki mással elégedetlen, ámde érdemtelen közösség" Ezek a taxisok (már a múltkor is megmondtam, hogy az vagy) és ez egy coming out. Köszönjük.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.02. 07:19:52

@errorka: azért ez akármilyen durva is, mégiscsak egy-egy példa, nem az autósok nagy többsége.

GG81 2010.06.02. 07:51:51

@errorka: mert az autósok is csak azért mennek az utcára, Carmageddon! (autósból van stat., autós sokkalta több van és nagyobb a súlykülönbség)

GG81 2010.06.02. 07:53:34

@Perillustris: az egy másik autóst fog lenyomni, aki megítélése szerint tötymörög. aztán jól lefotózzák és fizet. tehát ez megint büntethető, nem úgy mint a bringás a 10-es sebességkorlátozásánál, bringagyalogjárdán...

GG81 2010.06.02. 07:57:35

@errorka: jajjmár, 10mp időveszteség, szerinted. autósnál odamegy a rendőr az egy minimum 10-es csekk! biciklisnél meg 10 mp időveszteség, ha látja is a rendőr, mert felugrik gyorsba a járdára. felveszi a térfigyelő ugyanmár mivel azonosítanák!? eleve mi a faxér megy be szemből!? mert bringás ezt is sokkal gyakrabban csinálja, mint autós! jah, mert ő a szent tehén, a büntethetetlen.

a lámpás pirost is kitárgyaltuk már. ha és egyre több lámpánál lesz kamera, átmegy az autós, akkor rendszám, üzembentartónak megy a csekk. a rendőrség rendet tesz, de a bringásoknál, ha ott helyben nem kapják el és igazoltatás után nem nyomnak a kezébe csekket nem fog tanulni, ameddig egy kama3 át nem megy a nyakán!

Perillustris 2010.06.02. 09:55:23

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: "Autóst még nem láttam járdán autózni."

Nahát, a gyorshajtás sem jellemző a bringások többségére. Pont erről beszéltem: más típusúak a szabálytalanságok. Járdán nem megy annyi autós, ez így van, ám a járdára simán felparkol több tízezer suttyó, gyakran az úttestre kényszerítve a gyalogosokat.

Az egyirányúba se azért hajtanak be ritkábban, mert olyan jófejek, hanem mert ha szembe jön valaki szabályosan, a legtöbb helyen nem férnek el egymás mellett, míg a bringás simán félreáll.

"de sacc/kb. amíg látok ezer autósból százat szabálytalankodni"

Persze, hiszen azt nem tudod érzékelni, ha 50 helyett 50<-nel mennek a kocsik.

Perillustris 2010.06.02. 10:03:38

@GG81: SZVSZ minden egyirányú utcát meg kell nyitni szemből a kerékpárosok számára. Erre általában megvan a hely, hiszen többnyire az utca mindkét oldalán kocsik parkolnak.

Az egyik oldalit meg kell szüntetni, s lesz hely a kerékpársávnak. :P

GG81 2010.06.02. 10:22:08

@Perillustris: naneee! méghogy nincs biciklis gyorshajtás! dehogynincs, sétálj csak a budai bringaúton! hol mennek ott 10-zel, mert tábla az van!?
meg ahol le kéne szállni és tolni, mrgthíd!? uggyanmá'...

GG81 2010.06.02. 10:23:48

@Perillustris: szerencsére ez csak a te véleményed. egy normális országban a házakhoz belső udvarparkoló vagy mélygarázs van. ha majd lehet hova tenni az autókat, akkor verd más f@szával a csalánt.

Perillustris 2010.06.02. 10:40:38

@GG81: Persze, de ha fizetni kell érte, úgy már nem is fontos az a beálló, vagy garázs. Ameddig ingyen lehet az utcán parkolni, sajnos így is lesz.

"a gyorshajtás sem jellemző"

Ezt írtam. GYK: ez azt jelenti, hogy előfordul, de nem általános. Nyilván a trágya, s éppen ezért eleve elkerülendő budai úton sűrűbben előfordul.

BTW honnan kéne tudnia a bicajosnak, hogy mikor mennyivel megy?

k_attila78 2010.06.02. 10:48:18

@Perillustris: szereljen rá traffipaxot meg legyen jogosítványa meg kresz vizsgája meg hordjon magával tusolót mer' büdös legyen nála az oltási bizonyítványa fizessen adót a rohadék építse meg magának a bicikli utat menjen kőbányába:)
éljenek az autósok soká hurrá hurrá!

GG81 2010.06.02. 11:48:46

@Perillustris: pölö. ha utolér egy gyalogot, akkor kb. 5-tel megy. ha szépen kikerüli az a 10 és nem elsuhan megijesztve őt 20-szal.

és rengeteg-rengeteg helyen nincs is lehetőség az utcán kívüli más módú megállásra. a belvárosról beszélünk és a csodás bérházrendszerről. a házban emberek laknak és autóik lehetnek, a ház alkalmatlan. a városvezetés és építészetileg magyarország alkalmatlan.

utrecht, belváros a 4 emeletes kocka házak alatt parkoló van! itt a 10 és 4 emeletes panelek alatt lóf@sz van.

Perillustris 2010.06.02. 11:57:50

@GG81: Kérdezz körbe egy-egy társasházban, ki vállalná be a földalatti parkoló költéségét (több millió háztartásonként).

Ha majd egyszer nem szociális juttatásként kezelik a képviselők a közterületi parkolást, s a piaci árhoz közelít a parkolás díja, az majd kitermeli a parkolóházak építését.

Perillustris 2010.06.02. 11:58:51

@GG81: "ha utolér egy gyalogot, akkor kb. 5-tel megy. ha szépen kikerüli az a 10 és nem elsuhan megijesztve őt 20-szal"

Ehhez csak egy alapintelligencia kell. Ha egy ilyen suttyó autóba ül, ugyanilyen marad.

GG81 2010.06.02. 12:29:34

@Perillustris: utólag már nem fognak egy bérház alá parkolókat építeni, ez a módszerváltás előtt lett elcseszve...

15 éve minimum van parkolási díj! 15 éve magáncégek gazdagodtak, amikor is 1-2 éve mondta valami főmufti, hogy a parking kft-hez folyó pénzek most már tényleg arra fordítódnak amire kell! és az önkormányzatokkal karöltve fejlesztenek bkv-t, p+r-eket! ez a sokmillió magyar és budapesti sara, hogy 15 évig lophatták a közpénzt, amit a közre hivatkozva szedtek és magánvagyonná váltak.

Perillustris 2010.06.02. 12:34:14

@GG81: A lopás sajnos igaz, de a koncepció is rossz.

terror 2010.06.02. 12:52:12

@GG81: Ebben a media nagy mertekben ludas. Nem mondom, hogy elotte sosem volt egyiranyu utcazas, de nagyon sok embert megtevesztettek azzal, hogy honapokig felreinformaltak az olvaso/hallgato/nezokozonseget. A NOL peldaul fel evvel a kreszmodositas utan is lehozott egy cikket, amiben arrol hablatyoltak, hogy hujeseg az uj rendszer, mert nem fernek el, es tabla sem jelzi, hogy bemehetnek. Erted? Kimennek tesztelni a hujeseget, es meg is irjak. Es senki nem nez utana, hogy kell az a szaros tabla. Es ez egy ujsag, ahol ezert fizetest kapnak...

www.youtube.com/watch?v=Lnf0Y4qXwbQ

Nesze neked melygarazs tema :P

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Latod, ez egy pelda, amirol van kep/video/valami. Es van naponta soksok ilyen, amirol nincs, de azert az ember csak latja. Ez is egy letezo problema. Senki se mondta, hogy mindegyik ilyen. Epp ez a lenyeg. A kerosoknal viszont mindig jonnek a 90-99%-os okoskodasok, mert latott egy nap harombol kettot. Masnap meg nem lat egyet se, de az fel se tunik neki. Es ezekbol jonnek a feszkok, tok foloslegesen.

GG81 2010.06.02. 12:52:28

@Perillustris: a koncepció a vezetők részéről tökéletesen működött, mint pl. a bkv-s blogokon is kitárgyaltuk. semmit vagy alig-alig fejlesztettek a városban és/vagy leépítették, mint a bkv-t. az emberek pedig saját erőből oldották meg boldogulásukat, mert ugye semmi irányító koncepció... és ahogy a különböző érdekcsoportok a beszűkült lehetőségeket 100%-ra kihasználták, egyre többször kerültek összetűzésbe. a 20 éves uralkodás nyugodt volt, mert csak az utóbbi években kezdtek megszólalni a civil szervezetek támogatottsággal, addig mindenki bevette az ígéreteket. 20 év alatt meg a mutyi, a haverok zsebei tömködése közben qrvára nem érdekelte őket, hogy a fejlődés lehetősége helyett leépítik és 20 év lemaradást csinálnak... miközben a nép, az istenadta meg eszi egymást: autós-motoros-biciklis-gyalog(bkv-s)-bliccelő.

aztán ugyanottvagyunk, mint 90-ben. vannak jobb buszaink, meg villamos, de sokkal kevesebb járat, tehát közel 0 fejlődés. megépült a lágymányosi híd, de kéne még 2-3 legalább, loof@sz. a kb. állóvíz bkv díjai meg az egekben, a szolgáltatáshoz képest mindenképp.
hasonlítgatás, soha nem lajtán túlival, ezért sem béccsel, sokkal inkább Prága, ott működnek a dolgok, mert nem hagyta magát beetetni a választópolgár.

GG81 2010.06.02. 12:57:11

@errorka: birkanép a magyar, bemondják, hogy örökélet és elhiszik. a kresz nem ismerete nem mentesít. olvasson utána, ne egy híradóból értesüljön és vésse a kőkemény fejébe!

ha nincs tiltótábla állhat az út szélén, ennyi. azt is figyelted mennyi 10emeletes ház volt ott? nah, eleve ezekalatt nincs parkoló, a felszíniek meg a cocializmus és merkúr által kiadott autók számához épült+1.

igazi hős 2010.06.02. 13:15:23

@GG81: Talán ott a probléma, hogy a parkolás nem alapjog. Ha nem tudsz a környéken parkolni, mert éppen valami esemény van, az szívás, de csak pár nap kényelmetlenség egy évben. Ha nem tudsz a környéken parkolni, mert tizedannyi a parkolóhely van mint lakás, akkor azért túl sok más tényezőt nem okolhatsz. Te döntöttél úgy hogy belvárosban lakva autót veszel (vagy fordítva). Ha viszont kényelmi szolgáltatás a közelben parkolás, akkor fizessék meg. Ha tele lennének a mostani mélygarázsok, akkor építenének többet, hely van hozzá.
Én is mondhatnám, hogy biztonságos parkolót akarok, csináljon valaki autóbeállót, alig 8-9 száz ezerből megvan. Ja, hogy az közpénz magáncélra? A magánautóval közterületet (más elől el)foglalni miért más?

terror 2010.06.02. 13:24:42

@GG81: A Kiskorut mellett oltari nagy siras-rivas volt, mikor bringasav lett, hogy fuj, elvesiz a helyet a parkoloktol. Megegy sav ugyse fert volna el, a kornyezo melygarazsok (3 is van) meg 20-50%-osan telitettek.

Ez nem az ut szelen all, hanem az 1-1 szervizutnak minosulo savbol az egyikben. meg a jardan vegig, nehol 2-3 auto egymas mellett.

Melygarazs, ahogy a videoban is irtam, max. 10 perc setara, a legtavolabbi lepcsohazat nezve. Orankent 30 ft-ra jon ki kb. a parkolas, ha berli egy honapra.

Nem csak az a melygarazs hasznalhato, ami pont a haz alatt van, bar ezt gondolom te is sejted :)

Egyebkent ez pont olyan, amit te is irsz: ha nem tudsz hol parkolni legalisan, az nem jogosit fel arra, hogy megallj a hazad elott illegalisan. Odebb kel gurulni kicsit, es setalni. A tobbit osszefoglalta a hos :)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.02. 13:27:40

@errorka: könyörgöm, ne vadíts! Ebben a kib***** demokráciában az a jó, hogy minden szabály- és törvénysértő alak hivatkozhat a személyiségi jogai megsértésére, amennyiben dokumentálják az épp elkövetett dolgait.
Kismillió képem van járdán, tilosban biciklizőkről, mert egy időben hobbim volt az ilyenek rögzítése. Volt olyan, hogy végigfotóztam a körúton v. pl. újabban a lezárt Margit hídon az összes biciklist. Kb. az az eredmény jött ki, amit korábban említettem: jó, ha 10% közlekedett szabályosan. Mivel én is többé-kevésbé kerekezőnek tartom magam, kimondottan bosszant. Többek közt aztért, mert később meg miattuk van a szopás a'la torkosborz.

GG81 2010.06.02. 13:50:04

@igazi hős: akkor azt nézd, hogy valakinek már eleve régről volt autója, mert szerencsés vagy pártkatona volt. aztán a lehetőség másnak is adott volt, neki ugyanolyan joga van parkolni az autóját. akkor most melyiknek ne legyen joga? mert egymás elől foglalják a véges parkolóhelyeket.
már miért ne lehetne parkolni a közterületen. elég adót fizet be a helyi lakos, az autója után is kimondottan útfenntartási célokra is. építsenek be egy kis pluszt ebbe a szuper teljesítményadóvá gyúrt súlyadóba. ráadásul a második autó már fizetős, ami helyes is!
meg végre legyen újra súlya mennyire környezetbarát a vas. jah, hogy a jelenlegi rendszer épp az öreg autóknak kedvez... nonszensz.

és mi van azokkal, akik baxnak feljelentkezni székesfővárosunkba, mert vidékiként jobbak az árak, közben foglalják a parkolóhelyeket!? elqúrt ország, magyar emberekkel.

GG81 2010.06.02. 13:53:27

@errorka: csak tőlünk nyugatabbra van olyan lehetőség, hogy 10-15 percre leállhass (P tárcsa) és kifizethess mondjuk egy boltban egy megrendelt csomagot. kimondottan ilyen parkolóhelyek, amik a közért lennének, amiért nem állnál le 30 percre sehová, mert kb. annyit mindenképp ki kell fizetned. de itt a csodás városunkban a lehúzásról szól minden.

PR32 (törölt) 2010.06.02. 13:56:28

@GG81: mi P tárcsa helyett használjuk a háromszög kapcsolót a műszerfal tetején. :)

igazi hős 2010.06.02. 14:10:16

@GG81: Lehet parkolni közterületen, ez nem vitás. Azon panaszkodni, hogy elfogyott a hely, mert 5-10-szer annyi autó van, az nem korrekt. Érthető a "neki van, nekem mért ne lehetne" hozzáállás, emberek vagyunk, így működünk. De legyünk tisztában a költségekkel. Mindenki hülyézi azt, aki a megnőtt hitelt vagy egy váratlan baleset költségeit nem számolta bele az autó fenntartásába. Aki a parkolással (lehetőség és költség) nem számolt arra mit mondjunk?
A vidékiek fizetnek az első autó parkolása után is, nem?

GG81 2010.06.02. 14:15:45

@PR32: hát azért a P tárcsa csak a szabályozott módja a dolognak, nem tirpákországról beszélünk. ;-)

GG81 2010.06.02. 14:19:31

@igazi hős: csökkennek valamelyest az autók száma, jókor jött ez a válságos játék. de sok ultrakényelmes ember meg most a nyomott árak miatt és a drága, büdős, bla bkv miatt vesz használt autót és 4-5 km-ről jár be vele tökegyedül végig... no comment!

ezt azért hangsúlyoztam, mert az utam bizonyos szakaszain én is egyedül ülőnek tűnök, de a féltávnál 1 embert minimum felveszek, de van mikor addig is viszek kollégát vagy egy szakaszon... és több tíz km a napi táv.

terror 2010.06.02. 14:19:49

@GG81: Jah, nalunk meg van az aruszalitoknak hely fenntartva sok helyen. Csak oda allnak be. Aztan az aruszallito meg elakadasjelzozik, amin felbuzdulva az erkezo arcok is megallnak elotte/mogotte, mert akkor o meg megy vasarolni.

Ezt mindenki tudja, mindennapos dolgok, de megsem ezekrol szolnak a vitak sosem, mert mar megszokott. Pont ilyenek lesznek a keros szabalytalansagok is. Par ev, es fel sem fog tunni...

GG81 2010.06.02. 14:23:46

@errorka: miért kéne ilyennek lennie? mindkettő idegesítő és büntetendő, bírságot a pofájukba! jah és megint elméláztál, mert qrvára nem mindegy, hogy egy vészvillogós autónál megáll a rendőr vagy a közteres vagy bármely komcsifeljelentőhajlamú fényképez a rendszám alapján lehet eljárást indítani. a bringás szabálytalanságokra meg még ki sem alakult az apparát. nah én ezt fogom eztán is nyomni, bringás-robogós-motoros rendőrséget a kerékpáros társadalomra is és akkor megtudják mi a szabály és betartani azokat, addig csak ez a vagdalkozás lesz, hogy mennyire kis stikli 2 keréken, hát a nagy büdös looof@szt!

PR32 (törölt) 2010.06.02. 14:35:13

@GG81: nálunk ilyen p-tárcsa használhatatlan. mert mégis "tirpákországról beszélünk".

"bringás-robogós-motoros rendőrséget a kerékpáros társadalomra" - a kerékpáros szót hagyd ki. mindenkire! a kerékpáros pont olyan, mint te vagy én, csak éppen teker.

terror 2010.06.02. 15:28:53

@GG81: "a bringás szabálytalanságokra meg még ki sem alakult az apparát"

Es ez persze a kerosok hibaja, oket kell szidni...

Egyebkent meg nagy hujeseg ez. Voltunk ossznepi tekeresen, a tomegbe verodott egy arc. A menet fele atert, masik felenek sarga+piros. Puff, emez athuzott a piroson, mi megalltunk. Hat nem kiszedtek a sorbol?

Szoval igenis lehet igy is buntetni, hogy nincsenek celiranyos szervek.

Csak dolgozni kell...

Perillustris 2010.06.02. 20:45:29

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Tudok mondani nem egy utcát Újpesten, ahol mindenki(!) szabálytalanul a járdán parkol évek óta.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.02. 21:06:21

@Perillustris: sorold! Holnap, ha nem esik az eső, elmegyek és végigfotózom őket is. :)

terror 2010.06.02. 23:08:43

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:

Feltoltottem, hogy legyen pelda:

picasaweb.google.hu/qwsuxx/Parkolas

Az elso 6 kep pl. egy utca, illetve annak a jardaja. Mindennapos eset.

De ott van a fentebb linkelt Nepfurdo utcas video is, es egyebkent kozel minden 2. mellekutcaban napi szinten lehetne fenykepeket loni meg videozni.

Nem mellekutcaban meg ottvannak a veszvillogozosok.

Parkolas tema kivesezve asszem...

Perillustris 2010.06.03. 00:48:30

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Újpest, Attila utca, a Liszt F. utcától, Venetiáner utca, Károlyi jelentős része, különösen a piac felé eső rész.

Az út szélén parkolók közül kb. minden harmadik a menetiránnyal szemben áll, stb.

Jó fotózást!

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.03. 07:50:14

@errorka: nem azé', de hány parkoló autó van ezeken a képeken és közülük hányan parkolnak szabálytalanul?
V.ö.: mondjuk nagykörút, járdán biciklizők aránya vs. úttesten kerekezők!

Sohasem vitattam, hogy autósban is rengeteg a szabálytalankodó, pusztán az arányokról beszélek.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.03. 07:53:14

@Perillustris:
Ezt nem biztos, hogy értem... Az Attila egyirányú? Vagy én ismerem rosszul a KRESZ-t? (nincs jogsim, autóm se volt soha, szóval nem lenne meglepő)

Perillustris 2010.06.03. 08:46:12

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Nem egyirányú. Az adott oldalon csak a menetirány szerint állhatsz meg az út szélén is.

Tehát a Liszt Fernenctől mindenki(!) a járdán parkol, mindkét oldalon, ma is pl. egy tahó falig felállt úgy, hogy gyalog sem lehetett volna elmenni a járdán mellette.

A másik dolog, hogy még az utca elején, ahol nem a járdára állnak, ott háromból egy "fordítva" parkol.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.03. 09:09:43

@Perillustris: hm... tanulságos volt a dolog, rosszul ismertem a megállási/parkolási szabályokat. Például nem tudtam, hogy járdán is szabad parkolni, ha elég helyet hagynak a gyalogosoknak.
A képeden sokkal nagyobb gondnak látom, hogy úgy parkol mindenki a járdán, hogy a gyalogosoknak nem maradt meg a másfél méter.
A menetirányba parkolási kötelezettség számomra nem teljesen egyértelmű a KRESZ alapján. (kb. olyan, mint amennyire egyértelmű, hogy mi számít kerékpározásra alkalmatlan útnak, ahol szabad járdázni)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.03. 09:13:09

@Perillustris: ez a menetirányba történő parkolás pl. ott, ahol a kép készült, azért zavaros kissé, mert csak az egyik oldalon van lehetőség megállni.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 10:18:27

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: járdán nem csak úgy lehet parkolni, ha tábla engedi?

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.03. 10:28:45

@PR32: a KRESZ-ben azt olvastam, hogy amennyiben a járdán legalább 1.5m marad a gyalogosok számára, akkor ott is parkolhatnak.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm
"Várakozás" szót keress!

GG81 2010.06.03. 10:50:01

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: OFF.
nem. csak ahol tábla engedi és akkor is 1,5 méter. a lényeg, hogy amikor egyszer közteres baxott meg a Dózsa elején a SYMA-nál álltam fel a járdára. Az autómosó felé. Ha ismered a környéket, akkor tudhatod, hogy attól mert én még párhuzamosan a járda mellett az úttesten parkoló autók mellé álltam fel, attól még a járdán egy Jumbo le tud szállni, mert vagy 5-10 méter marad szabadon. De nem. Közteres jött és megbaxott.
Mondanom sem kell, hogy ez lakásvásár idején volt, tehát aki megy csak érdeklődni is, annak biztos van zséje, gondolhatták. De télen az akciás cipővásár idején fullra teleparkolják ott a járdát és akkor SEMMI BÜNTETÉS! Hát például ilyeneken lehetne változtatni, mert qrva igazságtalan. Az 5000-es csekket szabály szegésért elismertem befizettem, de akkor tessék dolgozni máskor is a qrvaléletbe!

Másik, gyereknap volt a Vligetben. Bringáztunk és meglepve láttam, hogy végig fák között parkoltak az út mentén. Meg a mindkét irányból behajtani tilos mögött álltak rendre. Láttam közteres autót is, de csomagot az autók ablakaiban nem! Ez olyan bezzeg dolog, ha én álltam volna ott tutti a csomag, de neeem, ilyenkor riktig elnézőbbek a szervek, hatóságok, hisz sok népek jönnek-mennek és akkor nem szabad kaszálni.

Tirpák és köccse ország.

Perillustris 2010.06.03. 10:55:04

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Nem, nem szabad járdán parkolni, csak ha tábla engedi, de azt is csak akkor, ha az egyéb feltételek teljesülnek.

A városban rengeteg helyen jogszabályellenesen vannak kijelölve a parkolóhelyek, szerencsére az utóbbi időben elindult ezek felülvizsgálata (pl. előfordul, hogy a zebrától 50 cm-re már parkolóhely van felfestve.)

Teljesen egyértelmű, hogy csak a menetirány szerint állhatsz meg az úttest szélén (járdára nem felállva).

@PR32:

De.

otapi 2010.06.03. 11:12:48

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Miért van az hogy a sok okos szelektíven olvassa Kreszt? Ez nem a Biblia, amit mindenki úgy értelmez, ahogy akar:
"A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha

a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
...
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
"
Mindegyik pontot be kell tartani, nem csak azt, ami neked tetszik!

terror 2010.06.03. 11:28:12

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:

Tehat ha egy 50 meteres jardan all 6 auto (szelteben teljes mertekben elfoglalva a jardat), az tulajdonkeppen nem is szabalytalan, mert a varos tulvegen egy 1 kilometeres szakaszon 15-20 ember a jardan teker.

PR32 (törölt) 2010.06.03. 12:02:17

@errorka: ugye? kikezdhetetlen logika :)

(néztem a videóidat youtube-on, riszpekt!)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.03. 12:13:08

@otapi: mert nincs jogsim és nem kifejezetten ezt kerestem, csak belebotlottam, ráadásul emlékezetből írtam, nem néztem meg újra. :)
Sz'al bocs, ez tényleg kimaradt, hogy tábla...

@errorka: ilyet nem mondtam sehol... khm... (egyébként ezt a nickemet említettem az imént mailben :D )

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.03. 12:15:36

@otapi: bár most, hogy újra elolvastam amit idéztél... Nem az volt a gond, hogy szelektíven, pusztán az, hogy én "vagy" kapcsolatot feltételeztem a lista elemei közt.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.06.03. 12:16:50

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: jó, végülis nevezhetjük szelektívnek, mert csak az a) és c) pontokat olvastam, úgy nem egyértelmű (belefér a "vagy")

terror 2010.06.03. 12:22:59

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Nicket osszeraktam :)

Az aranyokon viszont allitom, hogy meglepodnel, ha jobban korulneznel :P

Perillustris 2010.06.03. 12:55:18

@GG81: A városligeti helyzet katasztrofális, régóta várunk a rendre.

"az úttesten parkoló autók mellé álltam fel, attól még a járdán egy Jumbo le tud szállni"

Alapvető tévedésben vagy. Nem csak azért nem szabad felállni a járdára, avagy a szélére, hogy elférjen a gyalogos, hanem azért is, mert nem akkora igénybevételre építik azt. Ez jól látható ott, ahol a sok bunkó mégis feláll, és a járda széle teljesen be van repedezve, törve.

GG81 2010.06.03. 15:29:25

@Perillustris: akkor nemvágod féktelen. elismerem a vétkem. csak amiko' ocsókarácsonyivásárvan akko' baxnak ottan bírságolni, akkor mégsem töredezik a járda a 100x több autótól. trádá!

jah és nehogy kitaláld, ahol a városban vagy bárhol ráfestik a parkolóhelyet a járdára, párhuzamosan, egyik oldali kerekeknek, akkor ott előtte megerősítették a járdát!? nanáhogynem. vagy ahol a padkát szélesítették gyeptéglaelemmel, hogy járható legyen az egyirányúsított utca, a'la sétányok csepelen. csak lebaxták a kő elemeket azt csumi, nem rögtön lesz sárdagasztás, de idővel megsüllyednek majd és akkor...

Perillustris 2010.06.03. 16:05:31

@GG81: Ez a "féktelen-lemez" beakadt? Szerintm nézz valamit memória-problémákra, mert múltkor is ezen rugóztál. Remélem nem kell minden posztban magyarázkodnom ezután. autozz.blog.hu/2010/04/11/nem_hajthat_be_a_kerekparos_az_egyiranyuba_szembol/fullcommentlist/1#c9436279

Persze, nem erősítették meg. A legtöbb helyen szabálytalanul jelölték ki a helyet. Nem mellesleg az összetörő járdát előbb-utóbb jó sok (köz)pénzből fel kell újítani, szóval ez is könnyen lehet a háttérben.

GG81 2010.06.03. 16:41:25

@Perillustris: van aki szabálytalanul közlekedik, és van aki nem is közlekedhetne közutakon szabályosan sem. ennyi.

Perillustris 2010.06.03. 20:01:31

"és van aki nem is közlekedhetne közutakon szabályosan sem"

Így van. A szinte alanyi jogon járó jogosítvány ezt eredményezi.

GG81 2010.06.04. 07:48:59

@Perillustris: a közúti forgalomra alkalmatlan és szabálytanal bringára pedig nem is kell, még kresz tudás sem.

Delinquens 2010.06.05. 14:17:20

@igazi hős: Mentős vagyok, és sok olyan nagyképű igazi hőst láttam már roppant képlékeny állapotban, autóban vagy autók között, úton és útszélen, egy és több darabban, elüvegesedet szemekkel, vagy azok nélkül, mint amilyen te vagy.
...” coming out”?
fölösleges volt -, tudtam, süt belőled …

(Nézz utána, a hosszú élet és az intelligencia összefüggő tényezők, viszont a hősök jellemzően korán halnak… Gondolom, minden szempontból…)

Delinquens 2010.06.05. 14:19:45

@igazi hős: Mentős vagyok, és sok olyan nagyképű igazi hőst láttam már roppant képlékeny állapotban, autóban vagy autók között, úton és útszélen, egy és több darabban, elüvegesedet szemekkel, vagy azok nélkül, mint amilyen te vagy.
...” coming out”?
fölösleges volt -, tudtam, süt belőled …

(Nézz utána, a hosszú élet és az intelligencia összefüggő tényezők, viszont a hősök jellemzően korán halnak… Gondolom, minden szempontból…)

terror 2010.06.05. 15:07:18

@Delinquens: A hosok nem feltetlen halnak koran. Azok a vakmero bolondok. A hosok halala utan inkabb sokaknak lesz sokkal jobb. Epp ettol lesznek hosok :)

cso zsi 2010.06.05. 20:38:13

@Perillustris: "Ha majd egyszer nem szociális juttatásként kezelik a képviselők a közterületi parkolást, s a piaci árhoz közelít a parkolás díja, az majd kitermeli a parkolóházak építését."

Mivel bevezették mifelénk a parkolódíjat, így az elmúlt hónapban kettő üzlet becsukott. A harmadikon tegnap délután vettem észre a táblát, hogy átköltöznek Óbudára. (Az első is odament).
Számtechbolt, kínai ruházati üzlet, ilyesmik.

Perillustris 2010.06.05. 20:55:12

@cso zsi: A számítástechnikai kiskereskedelem zöme már webshopokon keresztül zajlik, nem ez tesz be egy boltnak. Másrészt nagyon megterhelő lehet negyed óra díját bedobni, míg megveszi az ember a kiszemelt terméket.

Perillustris 2010.06.05. 20:56:01

@cso zsi: Természetesen szükséges, hogy egész Budapesten legyen díja a közterületi ácsorgásnak.

igazi hős 2010.06.07. 10:40:44

@Delinquens:
Megjött a bölcs mentős,
Nicknévből lemér,
Tudja mikor halsz,
Merre és persze miért.

PR32 (törölt) 2010.06.07. 13:28:06

"A bringásokról a közlekedők között eszembe jut egy arrogáns, szabálytalankodó, sohasem vétkes, minden hibát másra hárító, beilleszkedni képtelen, semmiért sem fizető, tanulni nem akaró, felelősséget nem vállaló, csak előjogokat követelő és persze mindennel és mindenki mással elégedetlen, ámde érdemtelen közösség…"
Kicsit sem általánosítasz. Elég egyszerű emberke lehetsz.
Mentős vagy? Akkor miért azzal kérkedsz, hogy látsz embereket meghalni? "Gratulálok."

Delinquens 2010.06.08. 20:39:35

@PR32:
Kérkedni?
Mármint mivel?
Ha abból a mondatból neked ez jön le, akkor miért várja a halandó, hogy a közlekedésbiztonságot megfelelően értelmezd?
Talán változtatni kellene az általános magatartáson, és akkor nincs általánosítás.
Sokféle gyalogosból tevődik össze a gyalogosok tábora, mégsem lehet kiemelni őket a negatív viselkedésük miatt, benneteket viszont közülük is sokan megvetnek.
Persze ez nem személyes, csak némely kretén fogja fel annak…
Fel kellene fogni, hogy a közlekedés „társasjáték”, majd megtanulni és betartani a szabályokat, vagy legalább partnerként részt venni a közlekedésben.
Nem a többségtől kellene elvárni a toleranciát, hanem példaadóan viselkedni.
Úgy tűnik itt mindenki itt így tesz, csak akkor nem értem hol is vannak azok, akik miatt „népszerűtlenek” a közlekedésben a kerékpárosok?

Perillustris 2010.06.08. 23:06:54

@Delinquens: "benneteket viszont közülük is sokan megvetnek"

Nem vágyunk buksisimogatásra.

PR32 (törölt) 2010.06.09. 16:26:28

@Delinquens:
"roppant képlékeny állapotban, autóban vagy autók között, úton és útszélen, egy és több darabban, elüvegesedet szemekkel, vagy azok nélkül, mint amilyen te vagy" - ez a rész akkor csak a még drámaibb hatás miatt volt?

figyelj, ha nem lenne lámpám, fékem, valószínűleg én sem dicsekednék vele. vagy ha átmennék a piroson. hogy azok hol vannak most, akikről te beszélsz, nem tudom. de tényleg nem olyannal beszélsz.

én nem toleranciát várok - arra nincs szükségem, nem csinálok semmi hülyeséget. csak annyit, hogy ne veszélyeztessenek.
süti beállítások módosítása