Eric Stoddard pontosan tudja, mire van szüksége az autósoknak, hiszen a neves dizájner tíz éve dolgozik olyan márkáknak, mint a Daimler Chrysler és a Hyundai. A tervező kerékpárokkal is foglalkozik, legújabb modellje pedig az autóból a kerékpárra váltást szeretné megkönnyíteni.
Az elegáns vonalú kerékpáron éppen olyan pózban ül az úrvezető, mint az autójában. A hátát kényelmes háttámlás ülésnek döntheti, lábait is olyan pózban kell tartania, mintha a pedálokat nyomná. A kerékpár valójában ugyanis rekumbens, de annak hátrányai nélkül. A fekvőbiciklikénél nagyobb váz miatt a kerékpáros az autók magasságában teker, azaz látható a forgalom résztvevői számára. Ugyanakkor megmarad a kényelmes, derékbarát pozíció és a könnyű, láblengetést nélkülöző felszállási mód.
A szerkezet a tervező szerint igen alkalmas a most divatos elektromotorok beépítésére is. A projekt nem csak utópia, amit az is jelez, hogy az Autovelo nevű szerkezet díjat nyert a 2010-es Taipei Cycle Show dizájnversenyén.
Pedál nélkül
Eric Stoddard új alapokra helyezné az összehajtható biciklik tervezését is. Legújabb modellje csak 5 kilót nyom, és állítása szerint két másodperc alatt lehet kihajtogatni. A többnyire körülményes rendszert a tervező ugyanis addig finomította, amíg már csak egyetlen ponton kell kihajtani a kerékpárt.
Az egyszerű dizájn egyik kulcsa, hogy Stoddard szakított a hagyományos hajtórendszerrel. Tekerés helyett két pedál pumpáló mozgatásával juthatunk előre, így a szerketer nélkülözi a láncot vagy az ékszíjat. A bicikli összehajtva a kormánynál fogva tolhat, húzható, mint valami bevásárlókocsi.