Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Veszélyben a bérbicikli-rendszer

2010.03.26. 18:20 - lumina

Majdnem egy év telt el azóta, hogy a főpolgármesteri kabinet úgy határozott, Budapesten bevezetik a bérbicikli-rendszert. Elvileg az ügy sínen van, vagyis kéne lennie: léteznek konkrét tervek, megvannak a források, most mégis veszélybe került a megvalósítás.

Az 1,3 milliárdos beruházás előkészítését végző és amúgy 100 százalékos fővárosi tulajdonban lévő Parking Kft.-nek csütörtökig, március 25-ig kellett volna leadni a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek (NFÜ) a kétkörös pályázat második részét, a részletes projekttervet.

A kormány már tavaly szeptemberben kiemelt projektté nyilvánította a közösségi kerékpáros rendszert. Ennek előfeltétele volt, hogy a főváros projektgazdaként előzetes tervet (ennek elkészítésével bízták meg a Parking Kft.-t) nyújtson be az NFÜ-höz, ahol elbírálták a pályázatot, és támogatásra javasolták a kormánynak.

Azzal, hogy a pályázat második körének határidejét a Parking Kft. nem tartotta be, a beruházás megvalósulása vált kérdésessé. A csúszás oka, hogy a fővárosi közgyűlés március 11-i ülésén elnapolták a Parking Kft. pénzügyi problémáinak megoldásáról szóló javaslatot, enélkül viszont a társaság nem tud érdemben pályázni az uniós és kormányzati pénzből származó 900 millió forintos támogatásra.

Volly György, a Parking szóvivője szerint a társaság folyamatosan egyeztet az NFÜ-vel, így ha gyorsan döntés születik, nem lesz gond a támogatással. Úgy véli, van esély arra, hogy a frakciók megszavazzák, legalábbis az előzetes egyeztetéseken ezt jelezték. Ha mégsem, akkor bedől a projekt.

A március 11-i közgyűlésen szóba került az is, hogy ha a Parking pénzügyi helyzetét nem sikerül javítani, a bérbicikli-rendszer megvalósítását átviszik egy másik közszolgáltatóhoz, a BKV merült fel lehetőségként. A BKV aktuális ügyeitől eltekintve ennek az lenne a hátránya, hogy a részletes projektterv elkészítése időigényes, így a már amúgy is elcsúszott határidő még tovább tolódna, és szintén veszélyeztetné a megvalósulást. A BKV-val egyébként folytak erről egyeztetések.

A bérbicikli-rendszer sorsa most tehát azon múlik, hogy a következő fővárosi közgyűlésen, jövő szerdán a képviselők megszavazzák-e először a Parking megmentését, és utána rábólintanak-e a Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszerről szóló előterjesztésre. A Kerékagy birtokába jutott dokumentumból az derül ki, hogy az NFÜ által szabott utolsó határidő a részletes projektterv leadására április 30. Ez pedig a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha a közgyűlésen most rábólintanak, lesznek bérbiciklik, ha nem, akkor nem.

Forrásaink szerint a beruházás előrehaladásának az se használ, hogy kiesett Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes, aki elég erős volt ahhoz, hogy a bérbicikli-rendszer megvalósulását gyorsítsa. Hagyó úgy számolt, hogy a biciklikre már 2010 szeptemberében fel lehet ülni, bár már a kezdetekkor látszott, hogy ez a határidő nem tartható.

Címkék: budapest önkormányzat bérbicikli

77 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr801871178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.03.26. 18:40:35

Én nem bánnám ha nem jönne össze. Párizsban se vált be rendesen, pedig ott nem is lopták el azonnal, mint ahogy itt lenne. Ott még bicikiliutak is vannak, és az utcák se zsúfoltak a kocsiktól. Felesleges pénzkidobás az egész.

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2010.03.26. 18:58:02

ezek a roszcsont politikusok mire csinálnának valami jót is lecsukják őket.

feketehun 2010.03.26. 19:08:55

Kurva élet, hogy sikkasztásra, nokiásdobozokra, miegyébre van idő és elhatározás, érdekes módon ezek a "projektek" olyan hiperűrsebességgel zajlanak le, hogy mire az ember észbe kap, párszázmilliót ki is loptak az önkormányzati, állami rendszerből. Ezzel szemben azok a fejlesztések, amelyek a mi érdekeinket szolgálnák, nem valósulnak meg, csúsznak, vagy ha egyszer netán mégis elkészülnek, rögtön kiderül, hogy a költségek 50%-a legalább a sok szarházi magánvagyonát gyarapítja.

norbi2k 2010.03.26. 20:01:55

ez amúgy se való pestre... nem vigyáznának rá az emberek, nem nőtt még fel a város ehhez....

es2300 2010.03.26. 20:14:27

norbi tokre igazad van, olyan ez mint az internet, azt is elobb odadobtak a nepnek minthogy az megerett ra, es most latod, boldog-boldogtalan kommentelhet akarmekkora baromsagot pld

feketehun 2010.03.26. 20:29:55

norbi -
Mégis hogyan "nőhetne fel a város" a bérbicikli-rendszerhez? Nagy hülyeség sztem, hogy a magyarokat eleve élhetetlen, tolvaj népségnek állítjuk be. Ha majd lesz ilyen lehetőség, meglátjuk, mennyire tudunk majd vigyázni erre az értékre. Ha meg ellopnak pár bringát, az legyen a rendőrség dolga. Arra való.
Egyébként maga a rendszer szerintem nagyon hasznos lenne, a kerékpáros kultúra Budapesten - ha rögös úton is, de - látványosan fejlődik, lenne kereslet a biciklibérlésre, különösen, ha elég dokkoló állomást lehetne használni. Én legalábbis biztosan örülnék, hogyha nem feltétlenül kéne Óbudáról bebicikliznem akkor, hogy a belvárosi rövidebb távolságokat nem villamossal - méregdrágán vagy bliccelve - akarom megtenni.

KurtiGabor 2010.03.26. 22:07:43

@roli101:
Miért nem vált be a párizsi rendszer? Én úgy tudom rengetegen használják.

norbi2k 2010.03.26. 22:16:32

@es2300: az a helyzet hogy ezeket a bringákat még dániában is lopják, tönkreteszik, pedig ott azért van kulturája a bringázásnak... most hadd nem mondjam kik fogják ezeket a bringákat eltulajdonitani...
sajnos ha körbenézek a városban akkor azt látom sehol nem vigyáznak az értékekre, a köz dolgaira.. csak egy apróság: kutyaszar: tele vele a kurva város, marha kulturáltak vagyunk, még ennyire se vagyunk képesek hogy ne hagyjunk szart az utcán.
bocs, de szerintem nem érett meg a város erre..

bluca 2010.03.26. 22:30:30

Barcelonaban mukodik, lehet hogy neha ellopnak egyet de ez benne van a pakliban. mivel jellegzetes nem megvaltoztathato formaja van, tul sok mindent nem lehet vele csinalni mer lefulel a rendor.
www.bicing.cat

Káposztakukac 2010.03.26. 23:11:01

@bluca: hát igen, pont ezért megy majd a bringa a hulladékfémre...

Forest (törölt) 2010.03.26. 23:38:04

@bluca: nem is a bringát akarják (fogják) majd itt ellopni és eladni, hanem a vasanyagot.
Esetleg akciós flex-el kicsit feldarabolják, hogy a méhesnek ne legyen baja, az azonosítók meg mennek a kukába.
Írnék pár kerületet, ahol ez simán így lenne (XIII különösen a Szabolcs u. belső illetve a csarnok környéke, VIII. ker, különösen a Diószegi környéke, had ne soroljam, mert a "vasanyagért" akár átmennek majd a belvárosba is néhány lopott személyivel...)

cso zsi 2010.03.26. 23:42:09

Hagyó...
Parking kft... (pénzügyi zavarral, omg)

Hallottam egy igazmondó ügyvédről, meg eladó hídról (na jó, utóbbiról tényleg)

Már nem csak az autósokat szivatják, hanem a bringáznivágyókat is?

Aztán a Parking miből finanszírozná ezt a projektet? Az autósoktól beszedett díjakból?
Azt látta már valaki, hol van?

norbi2k 2010.03.27. 00:30:28

@bluca: Barcelona és Budapest.. huhuu ég és föld.. abban a városban öröm közlekedni tömegközlekedéssel, bringával :)
Egyébként ha jól tudom ott valami kártyás rendszerrel megy...

dmm 2010.03.27. 01:36:38

@norbi2k: Miért gondoljátok, hogy ha mindig az az érv, hogy ahol működik valami, az nem Budapest/Magyarország, akkor itt majd valami változni fog? Hogy lehet valami - már máshol bevált - dolgot meghonosítani, ha nem próbálják ki? Magyarország nem a Holdon van, hanem ugyanazon ugyanazon a földrészen, mint Barcelona vagy Párizs (ahol amúgy tökéletesen bevált a rendszer)

lamed 2010.03.27. 06:42:56

@feketehun: "Nagy hülyeség sztem, hogy a magyarokat eleve élhetetlen, tolvaj népségnek állítjuk be."

Sztem meg ez nem olyan nagy hülyeség.

Ezeket a bicajokat egyrészt azonnal ellopják és fémhulladékként eladják, másrészt a maradékot senki sem fogja karbantartani, és ott rohadnak majd szét az út szélén. De ha mégis lesz még pár db ép bicaj pár hónap múlva, akkor sem lehet ezeket használni, mert valamit biztosan rosszul szerveznek meg, mittudomén a tároló-állomás bicajjal megközelíthetetlen területen lesz stb.

Az egész projekt KIZÁRÓLAG azért kell, hogy ismét lopni lehessen. Mi sem bizonyítja jobban, minthogy Hagyó a fő mozgatórugója.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.03.27. 06:56:48

@lamed: a megoldás egyszerű: a bicikli értékével összemérhető letét, amit nem kap vissza, ha ellopja, megrongálja

Ehhez kell ember, aki visszaveszi a bicikliket, de máshogy nem megy. Nem tudom, hogy miért nem eleve ezzel kalkulálnak, hogy a biciklipontokra kell egy alkalmazott is.

Nyilván plusz pénzbe kerülne, de hosszabb távon megérné, mert kevesebbet kellene az ellopott biciklik pótlására költeni, vagyis tovább üzemben lehetne tartani őket.

midnight coder 2010.03.27. 07:44:12

@feketehun: Nem is a magyarok lopnák. De van nekünk egy egymilliós kisebbségünk...

@agyvihar: Ha egy bicikli árát kell letenni foglalóba, akkor a kutya nem bérelné.

F173 2010.03.27. 08:13:05

@agyvihar: Nem kell a spanyol viaszt feltalálni. Vannak működő rendszerek. Bécsben például bankkártyával kell bérelni és ha nem viszed vissza a dokkoló állomásra levonnak 600 eurot.

A dokkolo állomásról meg nem fogják ellopni, mert mert csak flexel lehet elemelni és ha valaki lopni akar ezrivel vannak a városban sima sodronnyal kikötött bringák, amelyek egyszerűbben eltulajdoníthatók.

jahaha 2010.03.27. 08:32:35

nagy bicikli parti vagyok, magam is a varoson belul szinte mindig azzal megyek, megis a project ellen drukkolok. sztem nem fog mukodni, nonszensz az egesz elkepzeles, illetve eletben tarthatjak, nagy deficittel, folyamatos rafizetessel. Ezt a penzt forditsak inkabb a uj kreszt figyelembe veve kerekparsavok felfestesere az uttesten, a belvarosban az egyiranyu utcakban a behajtast engedelyezo tablakra, megorzokre, stb.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.03.27. 08:37:59

@midnight coder: másképp biztosan ellopják. Olcsó bicikli, 15-20 ezres foglaló, ennyi.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.03.27. 08:39:49

@F173: ezzel az a baj, hogy ha leharcolja, és úgy viszi vissza a dokkoló állomásra, akkor is visszakapja a pénzét

Ezért kell oda ember, aki megnézi, hogy milyen állapotban hozta vissza, és ha összetörte, akkor a foglalóból levonják a javítás árát, és csak a maradékot kapja vissza

steflac 2010.03.27. 08:57:00

Lopás mindenhol van, mindenhol pótolni kell, nem ez a lényeg.

A lényeg talán inkább az, hogy 0-24 órában kerülhet ki folyamatosan 1000 bicikli a belvárosi utakra, javítva a kerékpáros és az általános közlekedési kultúrát.

Látványos és vonzó lehet.

norbi2k 2010.03.27. 09:06:03

@dmm: voltal mar az emlitett varosokban? Ha igen akkor szerintem tudnod kene mi a kulonbseg...

Ha letetes rendszerrel fog mukodni az jo lenne de ha csak penzes lesz mint mondjuk kopenhagaban az itthon nem fog menni:)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.03.27. 09:52:25

@dmm: hogy te mijen najív vagy még mindig...

norbi2k 2010.03.27. 10:04:55

@jahaha: na ige, megőrzőt minden közhivatal elé, boltok stb.. kerékpársávot... addig minek bringa amíg közlekedni se tudsz vele sehol, mert veszélyes. Igen az. Nem kell messzire menni, elég csak a osztrákokhoz átnézni, és láthatjuk hogy ott az autos mennyire vigyáz a bringásra, aztán lehet itthon próbálkozni....

aquarelin 2010.03.27. 10:43:15

Ha a 20000 voltos kapcsolószekrénytől nem riad vissza egy kábelért, akkor miért ne próbálkozna egy ártalmatlan biciklitárolóval ?
A mai valóságban kidobott pénz lenne ez az egész. Kb. 1 hónapig lenne "látványos és vonzó".

tollaszerge (törölt) 2010.03.27. 11:13:54

Szerintem a lopás nem gond, a bécsihez hasonló rendszerrel simán kivédhető.

Nagyobb problémának tekintem az infrát, de itt is vannak változások. A szolgáltatás célközönsége valószínűleg a (tágan ertelmezett) belvárosban tekerne, ott pedig egész jól el lehet bringázni kis gyakorlattal is, és egyre jobban fejlődik. Ami még hiányzik, azt gyorsan lehetne pótolni (egyirányú utcákba behajtás, bike box).

Bécsben sem fenékig tejfel, van ott is rossz, veszélyes infa, macskaköves utak, és városi autópályák; mégis jól működik a rendszer, és szeretik az emberek.

feketehun 2010.03.27. 11:34:26

@midnight coder: Nem, a magam részéről nem vagyok hajlandó ezt a hozzáállást elfogadni. Igen, van egy milliós kisebbségünk, idővel még többen lesznek, de ez nem érv arra, hogy ne fejlesszünk semmit. ha tényleg új gondoljuk, hogy a cigók ellopnak mindent, esély sincs ennek megváltoztatására, akkor szedhetjük is a motyónkat és költözhetünk svédországba vagy akárhová, vagy belenyugodhatunk abba, hogy sohasem fogunk európai körülmények között élni.
El kell kezdeni csinálni a dolgokat normálisan, tenni kell a közbiztonságért, hogy igenis működhessen egy ilyen rendszer. Amúgy talán azt sem árt hozzátenni, hogy egy jól megtermett színes fémtolvaj hosszú évek munkájával sem okoz nagyobb kárt, mint egyesek néhány nokiásdobozzal... Talán nem is ők az elsődleges probléma-
@jahaha: A belvárosban már nagyszerűen lehet biciklizi. Ahogy én látom, az autósokkal egyre jobban megy az együttműködés... Engem legalábbis feleannyiszor sem dudálnak le, mint egy éve pl. (pedg nem tekerek sokkal szelídebben :-) )

jahaha 2010.03.27. 11:46:24

@feketehun: sztem sincs nagy gond az autosokkal, a tablak/felfestes a kresz miatt, a biciklisek legitimalasa miatt, a meg nem biciklizoknek kedvet csinalni, biztonsagot adni kellenek.

RodrigeZZ 2010.03.27. 11:59:18

@cso zsi: A cikk némileg csúsztat, ugyanis a Parking kft 100%-os fővárosi cég, és közszolgálatatási szerződése van a fővárossal. Ami pénzt beszed, az a fővárosé teljes egészében, amit pedig el akar költeni, azt a fővárostól kell megkapnia. A közgyűlés a parking költségvetését még napirendre sem vette eddig! Magyarul a cégnek valszeg egy vasa sincs, mert nem kapott a tulajdonostól. Ez nam a pnzügyi helyzet javítása szerintem, hanem az elvégzendő/elvégzett munka kifizetése.

lr 2010.03.27. 12:07:45

@jahaha: azt a deficitet-még ha realizálódna is- értelmetlen önmagában nézni.
De amúgy meg jobbára F173-al értek egyet. Lényeg, hogy hitelkártyára ne lehessen elvinni.

Bartoki 2010.03.27. 12:28:13

@agyvihar: "Olcsó bicikli, 15-20 ezres foglaló, ennyi."

Ehhez képest ez a projekt kb. 1 millió Ft/bicikli alapon üzemel.

zsengezsolt 2010.03.27. 14:03:51

@roli101: jártál már Párizsban az elmúlt 1 évben? mindenki ezeken a bringákon jár, tele van a város dokkolóállomásokkal, ahol mindig van bringa. ráadásul amióta a bérbiciklik megjelentek, a bringázás trendi lett Párizsban, és megnőtt a saját bringával járók száma is. tehát közlekedési kultúra javító hatása is van.

Zé a hangya 2010.03.27. 14:24:53

Jó napot kívánok, illetve sziasztok! Gyarmati Zoltán vagyok a Parking Kft ügyvezetője és néhány pontosítást engedjetek meg, illetve adnék némi többlet információt a vélemények kialakításához! A Parking eddig előkészítette a projektet és a jövő heti döntés lenne éppen az, hogy a Főváros átadja a Projektgazda szerepét a hatékonyság miatt. Egyszerűen túlbürokratizált a Hivatal és lassú ehhez a beruházáshoz (is). Mi nem parkoltatunk az utcákon, vagyis nem szedünk parkolási díjat!!!!!! MI P+R parkolókat üzemeltetünk és jelenleg 1000 férőhelyet építünk (amelyek nagy része május végéig készül el) az EU-tól nyert vissza nem térítendő támogatásból. A Parking egy közszolgáltató cég, így ha rendel tőlünk valamit a tulajdonos és azt nem fizeti ki akkor bajba kerül a cég. Pl tavaly nyertünnk a Fővárosi Önkormányzatnak 436millió forint vissza nem térítendő támogatást az EU-tól, buszsávok létesítésére, de erre a Parkingnak kellet 12 millió forintot költenie. Kiadás nálunk, bevétel a Fővárosnál! Ezért kell most pénzt adni, ha feladatokat is ad! A bicikliket alapvetően, amennyiben a rendszer megvalósul, csak regisztrált ügyfelek használhatják, mint Barcelonában. Tehát egyszer be kell fáradni az ügyfélszolgálatra (vizsgáljuk a netes regisztráció lehetőségét is) és a személyi igazolvány alapján kap a felhasználó egy kártyát (hasonló egy bankkártyához) és csak ezzel lehet majd a dokkoló állomásokból kivenni a bicikliket. A külföldi túristák miatt tervezzük a bankkártyával történő használat bevezetését is. Ebben az esetben a használat ideje alatt egy kaució kerül elkülönítésre a használó számlájáról ameddig a biciklit használja. Továbbá egy olyan (4. generációs) rendszert kell Budapesten is kiépíteni, mint amilyen most épült Brüsszelben és Montreálban. Ennek az a lényege, hogy a bicikli egyetlen alkatrésze sem kompatibilis semmilyen más biciklivel és a megjelenése is annyira egyedi, hogy rögtön fel lehet ismerni. A dokkoló állomásoknál kamerák lesznek, amelyek rögzítik a személyt aki kiveszi a bringát, tehát ez is egy plusz biztonság. Barcelonában az első évben 19 millió használat volt (a dokkloó egységek és a biciklik száma meghaladja ugyan a Fővárosunkba tervezettet, de nem nagyságrendileg), tehát óriási a sikere és nagyon nagy a nevelési hatása. Valaki fentebb írta nagyon helyesen, hogy ennyi bicikli az utcán az mennyire hasznos, ez pontosan így van, mert befolyásolja a gondolkodás módot és ösztönzi a bicikli használatot. A közvéleménykutatásunk azt mutatja, hogy a budapestiek 80%-a támogató a rendszer tekintetében és 60%-a használni is fogja! Remélem kicsit tudtam segíteni, hogy több legyen az információ!
Ha van kérdés szívesen válaszolok!!!

kékazég 2010.03.27. 15:23:58

@Zé a hangya: Mit tehetnek a bicajosok (meg azok, akik szeretnék majd használni a rendszert) azért, hogy a jövő héten a képviselők megszavazzák a parkingos dolgokat? Menjenek oda bicajjal a Városháza elé? Hahó, bringások, akiknek fontos ez az ügy, lobbizzunk érte!!!!!!

Zé a hangya 2010.03.27. 15:33:13

@kékazég: Nagyon köszönöm, illetve köszönjük (a Parkingos munkatársak és a biciklisek nevében is) bármilyen segíts jól jönne! László János a Magyar Kerékpárosklub Elnöke és Lukács András a Levegő Munkacsoport Elnöke már bíztatott támogatásukról és ígéretet kaptam Jánostól (aki kollégáival már az első pillanattól nagyon segítette a munkánkat ebben a projektben), hogy eljön a Közgyűlésre és ha kell felszólal! Bármilyen támogatást tudtok adni az mind segít!!! A Közgyűlésen már az is érvem lehet, hogy pl. ebben a Bologba ennyien támogatták a rendszer létesítését!
Cso Zsi-nak is köszönöm a bejegyzést! Jól esnek atámogató szavak az ilyen viharos időkben!!!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.03.27. 15:53:31

Hogy egymás nyakincájába bolrul itt autós bringás, egyesületi ember és hivatalnok HA EGYÜTT LEHET ELBASZNI A MILLIÁRDOKAT!

Másfél milliárdból hány Andrássy útat leheten rendbetenni? Ezret?

Zé a hangya 2010.03.27. 16:04:36

@városjáró: Kedves Városjáró! Ezt az 1,25 milliárdot nem lehet az Andrássy útra fordítani, mert célzott támogatás az EU-tól, erre a projektre. A Fővárosi Önkormányzat 420 millió forintot tesz bele és ebből 260 millió forintot 1 éven belül visszakap, ha a Parking valósítja meg a beruházást, mert a cég visszaigényelheti az Áfát, amit az Önkormányzat nem tehet meg. Tehát a Városnak, az Adófizetőknek 160 millió forintot kell befektetnie. Budapest lenne (remélem lesz) az első város, ahol EU-s pénzből épül meg a rendszer, az összes többi városban ezt teljes egészében maguk az önkormányzatok finanszírozták. Ez a befektetés a nemzetközi tapasztalatok alapján gyorsan megtérül!!! Egyébként teljesen egyetértek, hogy város közterületeibe, útjaiba is be kell fektetni, pl Andrássy útba!

cso zsi 2010.03.27. 16:16:11

@városjáró: Együtt? Nekem, mint autósnak (és itt a Kerékagyon mumusnak) milyen anyagi hasznom származik abból a pénzből?
A blogban jelenlévő kerekezőknek, akik leginkább saját bringával tolják, nekik mi hasznuk lenne?
A haszon ott jelentkezik, hogy aki igénybeveszi, az sem a közösségi közlekedést nem terheli, sem autóval nem szennyezi a környezetet, valóban fölöslegesen.
Ha ez nem csak a Belvárosra koncentrálódik, henem Újpest, Soroksár, Nagytétény, és Békásmegyer is részesül belőle, akkor akár alternatíva is lehet az ott élőknek (a magam egy irányba 17 kilométerére nem az sajnos).
De 6-8 kilométerre munkábajárni már megfontolandó, még akkor is, ha az egész igazándiból a turistákra van kihegyezve. Ahogy az árképzés is.
Aki letesz 15-20ezer kauciót, az vehet egy teszkóbájkot is. Pedig annál alább alig van.

Zé a hangya 2010.03.27. 16:40:36

@cso zsi: Semmiképpen sem a túristáknak épül a projekt, hanem a Főváros lakóinak!!! Ezt bizonyítja a regisztrációs rendszer! Míg a túristák nem valószínű, hogy regisztrálnak, hanem a hitelkártyát fogják használni addig a budapestieknek a helyzet a következő: rendszerbe való regisztráció egyszeri, de maximum évente 5000 Ft lesz és az árképzés a következő: első félóra INGYENES, második félóra egy BKV jegy ára, harmadik félóra két BKV jegy ára. 3-400 méterenként lesznek a dokkoló állomások, így azt valószínüsítjük, hogy nem vagy minimális lesz a használatból adódó bevétel, de ennél a projektnél semmiképpen sem a bevételszerzés a cél, hanem, ahogy nagyon helyesen írtad a környezetvédelem, a város élhetőbbé tétele! Az első ütem valóban "csak" a Nagykörúton belül lesz, illetve Budán (ott sajnos a földrajzi adottságok miatt is -ki akar feltekerni a hegyre..- csak a belsőbb területeken), de siker esetén a következő ütemben már a Hungária körútig lesznek dokkoló állomások. Egy jó hír neked is, hogy a 8 helyszínen épülő P+R parkolók mindegyikében lesz B+R parkoló is (őrzött-védett és zárt bicikli tároló) és ezek mind elővárosi vasútmegállók mellett helyezkednek el, tehát 17. kerület külső részéről a Nyugati Pályaudvarig max 20 perc!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.03.27. 17:07:42

@cso zsi: Nekem az a Pakingot nem kell bemutatnod, amelyiket Szirmai et. irányításával rabolta le másfél évtizeden át a kerületek foghíjtelkeit. Az se igaz, amit kérdeztek!

jahaha 2010.03.27. 17:11:32

@Zé a hangya:
5000 a regisztracio? legalabb utolag letekerheto? es mi van ha pl a vki a nyugatihoz menne, pl a Kossuth terrol, es a nyugatinal tele van a tarolo? keres egy masikat 3-400m-en belul? hogy lennenek teritve a kerekparok, mozgatna vki, ha vhol elfogynanak egy helyen?
ahogy nezem, minimalis bevetellel lehet szamolni es massziv kiadassal. evente.
szivugyem a bicozas, de ezt igy megsem hiszem, hogy szeretnem. az orzott B+R parkolokat tamogatom, nagyon is, az jo otlet.
Bp-en rengeteg ember van aki szeretne kerekparozni (tobb mint ezer), es azert nem teszi, mert nem erzi magat biztonsagban, nem meri/tudja hol letenni a gepet. Rajtuk szerintem olcsobban lehetne segiteni.
Kicsit hasonlo az erzesem, mint amikor a bkv sms jegyrol fantazialt, kozben pedig a buszoknak nem zarodik az ajtaja, vagy beszivarog a kipufogufust az utasterbe... :(

jahaha 2010.03.27. 17:17:49

ok, az vilagos hogy az 1000 berbiciklit nem csak 1000 ember hasznalna, szoval azt akartam irni, hogy sztem rengeteg jobb dologra lehetne/kellene kolteni a penzt, ami mind a kerekparozast konnyitene/segitene.

jahaha 2010.03.27. 17:23:14

ja, leesett az is, hogy az 5000-es regisztracio fejeben ingyenes az elso felora. :) ok, igy az 5000 rendben lenne.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.03.27. 17:30:08

A hozzászólásom természetesen Zé-nek szólt.

norbi2k 2010.03.27. 17:31:04

@jahaha: így van, bekamerázott biciklitárolók pályaudvarokon, közhivataloknál, kórházaknál stb ez nagy jóság lenne!
( Igaz nálunk a társasház bekamerázott előteréből ellopták a bringát, a rendőrség szerintem be sem kérte a felvételt, pedig mondtuk nekik, de ez már más faszság... )

Úristen, mikor jutunk el oda hogy még le se kell zárni, bele se merek gondolni, de nem akarok politizálni, tudjuk miért nem lehetséges ez még egy darabig....

Ha megvalósul ez a bringa rendszer, reméljük a legjobbakat...

jahaha 2010.03.27. 17:33:05

@Zé a hangya: "Ez a befektetés a nemzetközi tapasztalatok alapján gyorsan megtérül!!!"
ha on is elismeri, hogy nem vagy minimalis lesz a hasznalatbol szarmazo bevetel, akkor hogyan terul meg a befektetes? illetve milyen megterulesrol beszelhetunk? kisebb kornyezetszennyezes, forgalom? valoszinusiti, hogy a berbiciklit azok fogjak valasztani akik eddig autoval jartak-keltek a belvarosban? sztem inkabb azok, akik a tomegkozlekedest valasztottak.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.03.27. 18:15:30

@norbi2k: a bekamerázást én sem érzem nagy védelemnek, a fémtolvajok majd a fejükre húznak egy kapucnit, és úgy fogják elvinni a biciklit

Kétséges, hogy egy kamera önmagában, ha nincs más őrzés, elégséges lesz.

Zé a hangya 2010.03.27. 19:41:12

@jahaha: A rendszer egyik kulcseleme a logisztika! Egy központban figyelik a dokkoló állomások telítettségét és ahol kevés a bicaj, oda vinni kell onnan, ahol több van. Ezt gázüzemű vagy teljesen elektromos kis szállító járművekkel szeretnénk megoldani (ez is a projekt bekerülésének a része, tehát számoltunk vele). A közvéleménykutatás azt mutatta, hogy nagyobb részt azok használmák érdekes módon, akik ma nem bicigliznek. Saját magam is az irodából (Bajcsy, Toldi mozi) a Főpolgármesteri Hivatalba (Városház utca) Metróval megyek (1 megálló a Deák tér), de sokkal gyorsabb lenne biciglivel. Autóval sem lóérdemes mostanában a Belvárosban közlekedni, mert sok a dugó és kevés a parkolóhely, aminek szintén nagy kiadás, mármint a parkolási díj. SZóval ez a rendszer a ma még autósoknak és BKV-val közlekedőknek is alternatíva lenne. A kamera önmagában tényleg nem elég, de a regisztrációval és a spéci biciglikkel együtt már elég kell, hogy legyen.

Zé a hangya 2010.03.27. 19:49:20

@városjáró: Sajnálom, hogy rossz tapasztalataid voltak a Parkinggal a múltban. Én 2007 júliusa vezetem a céget és minden korábbi dolgozótól (három volt korábban, most 50-en vagyunk..) megváltam. Tehát tiszta lappal indultunk és kérlek ne ítélj el mások miatt. Látogasd meg kérlek a www.parking.hu-t, hogy kik vagyunk és mit csinálunk és utána hozzál döntést. Nagyon sokat teszünk a városért és ezt nem mondom, hanem az eredményeinkre hivatkozom (pl. teherforgalmi zónarednszer kialakítása és üzemeltetése 2008. januártól, több, mint 2 milliárd forint EU támogatás megnyerése, 300 biciklitároló kihelyezése a Margit-szigeten, stb.)!!!

Zé a hangya 2010.03.27. 19:54:37

Bocsánat a helyesírási hibákért, de az 1 éves kisfiam itt ül az ölemben és így nehéz plusz annyi mindent le szeretnék írni, hogy túl gyorsan gépelek! Például természetesen BICIKLI, nem bicigli.. :-)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.03.27. 19:59:58

@Zé a hangya: Jó volna, de nehéz elfelejteni a mocskos múltat, mely ehhez a cég(név)hez társult.

Zé a hangya 2010.03.27. 20:12:29

@városjáró: Nem tudok a cég múltjának "sötét oldaláról" és szívem szerint talán nem is akarok. Azt tudom, hogy mi van 2007 közepe óta és arra nagyon büszke vagyok! Remélem az eredményeink majd meggyőznek téged is! Ígérem állok rendelkezésedre most is és a jövőben is! Az e-mail címem: z.gyarmati@parking.hu

Bartoki 2010.03.27. 21:14:39

@Zé a hangya: "A Fővárosi Önkormányzat 420 millió forintot tesz bele és ebből 260 millió forintot 1 éven belül visszakap, ha a Parking valósítja meg a beruházást, mert a cég visszaigényelheti az Áfát, amit az Önkormányzat nem tehet meg. Tehát a Városnak, az Adófizetőknek 160 millió forintot kell befektetnie."

És a visszaigényelt ÁFA honnan jön?
Csak nem az Adófizetőktől? :)

Ez csak zsonglőrködés az állami vs. önkormányzati költségvetés között - még mindig ott tartunk hogy kerékpáronként nagyságrendileg 400e Ft-ba kerül ez a magyar adófizetőknek és az EU-nak még 2x ennyibe - ha azt nem az adófizetők dobják össze, akkor ki?

Az ötlet nagyszerű, de ha ezt csak ilyen drágán lehet megvalósítani, akkor ebből a pénzből inkább épüljön sokkal több hagyományos, kézzel láncolós biciklitároló, a zemberek meg majd megveszik maguknak a biciklit - egy nagyságrenddel olcsóbban.

Zé a hangya 2010.03.27. 22:53:55

@Bartoki: Engedd meg, hogy levezessem neked a matekot:
-Főváros fizet 160 millió Ft nettó önerő+260mFt Áfa
-EU fizet 900 millió Ft vissza nem térítendő támogatás, célzottan erre a beruházásra
-Ez összesen 1,36 milliárd Ft. Ennyit fizet meg a Parking Kft, mint beruházó. És amit megfizetet bruttó összeget, annak igényelheti vissza az Áfa összegét, e projekt esetében 260 millió Ft-ot, és ezt a Parking visszafizeti a Fővárosi Önkormányzatnak.
A beruházás teljes bekerülési összegének egy része a biciklik vételára, további költségek:
-a rendszer műszaki tervezése, engedélyeztetése
-1200 dokkolóállomás, az 1200 biciklihez
-75 helyszínen kiépíteni a dokkolókat, és ki kell építeni hozzá az informatikai rendszert, szintén ki kell építeni az adatkapcsolatot
-a kamerák a lopás gátláshoz
-a kisteherautókat, amik hozzák-viszik a bicajokat
-A műhely, ahol napi szinten javítani kell a bicikliket, hozzá szerszámok és pótalkatrész raktárkészlete
-Az ügyfélszolgálat
És még sorolhatnám.. Ha ezt figyelembe veszed,akkor indokolt a beruházási összeg.Nem győzöm hangsúlyozni, hogy az EU célzottan erre adja a pénzt, tehát vagy felhasználjuk vagy ott marad. Ez Magyarországnak 160 millió Ft-ba kerül, tehát ennyi adófizetők pénze kerül a beruházásba! Ha így számolod, akkor Magyar pénzből (160mFt/1200db bicikli=) 13.400 Ft/bicikli, pontosabban, ha a kerékpárok a teljes beruházás bekerülési költségének 50%-a akkor (13.400*50%=) 6700 Ft/bicikli! Szerintem Magyarországnak, Budapestnek mindenképpen megéri és a társadalmi hasznok miatt az EU-nak is!!!

StopSzmog 2010.03.27. 23:47:45

@Zé a hangya:
Ez az előzetes terv - amit a Parking dolgozott ki és a főváros nyújtott be az NFÜnek - hozzáférhető valahol? A honlapotok elég szűkszavú :)

És a részletes projektterv (aminek március 25-ig kellett volna elkészülnie) hogyan áll? Dolgoztatok rajta vagy csak akkor estek neki, ha tisztázódnak a pénzügyi keretek?

StopSzmog 2010.03.28. 00:19:29

Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes elnökölt a március 11-i ülésen, amikor az előterjesztésről szavaztak (A napirend 59./ pontja: A „Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása” című projekt megvalósítási koncepciója)

Tiba Zsolt főjegyző, az ügy előadója:

"Az előterjesztés azt rögzítette, hogy az előzményekben az önkormányzat egyik cége, a Parking Kft. vett részt, és éppen ezért bizonyos feltételek teljesülése esetén - ami viszont nem teljesült - az előterjesztés azt tartja racionális útnak, hogy akkor a Parking Kft. vigye tovább, vagy lépjen bele igazából ebbe a projektbe és ő valósítsa meg. Ezzel adminisztrációs és pénzügyi előnyöket – az áfa-visszaigénylésre gondolok – lehet elérni.
Azonban nagyon fontosnak tartottam az előterjesztés írásakor is és most még fontosabbnak tartom annak hangsúlyozását, hogy az én tudomásom szerint a Parking Kft. pénzügyileg nincsen abban a helyzetben, hogy jó szívvel azt tudjam javasolni, hogy egy ekkora projekt lebonyolítását, véghezvitelét, megvalósítását rá bízzák."

Ikvai-Szabó Imre:
"A főváros, ideértve a KKKR-t is – a főjegyző úr tétovázása teljesen okszerű és logikus –, 1 milliárd 513 millió forint támogatástól esik el, a KKKR-en felül elesünk a XVII. és XXII. kerületi P+R-ektől, azt vissza kell fizetni, mert nem lesz hozzá vállalkozó és feladatot ellátó, merthogy a cég praktikusan csődben van. Az már csak hab a tortán, hogy a Margitszigeten és a Budai Várban nem fogunk tudni mit kezdeni a parkolási helyzettel, mert nem lesz társaság, aki szedje a díjat, ennyi idő alatt pedig nem lehet megoldani mást. Ezenfelül pedig a teherforgalmi behajtási díjakat ugyancsak nem lesz, aki szedje, eközben pedig lesz egy ellentmondás, hogy fenn fog állni egy KRESZ-szabály, de nem lesz, aki ennek megfelelően eljárjon."

Ezek után 3x is szavaztak a döntés elnapolásáról, végül határozatképtelenség miatt rekesztették be az ülést.

jahaha 2010.03.28. 05:29:10

tehat 1200 hely, 1200 bico, 75 helyszin. azaz helyszinenkent 16 tarolo? egysegesen 16, vagy volt valami felmeres hol nagyobb az igeny? vagy a kis teherautok allandoan hozzak-viszik a gepeket kettesevel? 16 tarolobol indulaskor kb 2 ures, a 2 maradek bico mondjuk a teherautokon+szervizben. eleg ez a 2 ures hely? mi van, ha tele a tarolo mikor odaerek? elmegyek egy masikhoz, hatha ures? ez kb olyan mint parkolot keresni autoval...
egyebkent a toldi-varoshaza tavolsag gyalog/metroval/berbiciklivel idoben kb hasonlo, ha a brutto idot nezzuk, berbiciklivel lehet egy csunya csuszas, ha el kell menni keresni egy masik lerakohelyet.
a project indulasa 160 millioba kerul. mennyi lesz az eves mukodesi keret? az is eu-s forrasokbol fog menni?
sajnalom, hogy nem a jot, hanem a koltseges pilotot latom csak.

kékazég 2010.03.28. 09:57:55

@StopSzmog: Ha jól tudom, akkor a Fidesz teljes mellszélességgel támogatja ezt a bicajos rendszert, a közgyűlés berekesztésére azért volt szükség, mert az MSZP frakciója nem volt hajlandó megszavazni semmit, hogy egyszerűen fogalmazzak. SZóval a képlet egyszerű, a fővárosi ellenzék a bringások mellett, a szocik meg... Érted ugye... Én nenm látok bele a politikába, de amikor egy város az EU-tól úgy kaphat valamit, hogy bringánként 7 ezer forintba kerül csak, akkor fel nem foghatom, miért ez az ellenállás. Remélem nem azért, mert a Fidesz támogatja... Itt fővárosi érdekről van szó. Lemondunk 900 milláról? Mekkora őrültség?! És szerintem ezekre a bringákra nem si azért lenne a legnagyobb szükség, mert a bringások ezt használnák, hanem azért, hogy a kerékpáros kultúra tovább terjedhessen. Ez az autósok érdeke is. MInden bringással egy autóval kevesebb!!!

Zé a hangya 2010.03.28. 10:43:24

@StopSzmog: A következő link a március 31-i közgyűlés előterjesztéseit, azon belül is a kerékpáros projekt előterjesztése olvasható, letölthető: www.budapest.hu/engine.aspx?page=tirhidden&command=showagendaitem&agendaitemid=72517
A fenti link tartalmazza az előzetes pénzügyi terveket is. Pénzt már nem költhetünk a második körös projektdokumentáció elkészítésére, amíg meg nem kapjuk a feladatot, de amit saját erőforrásból lehet azt előkészítjük. Pl. több kollégám is közlekedési mérnök, ők végeznek helyszínvizsgálatokat. A pénzügyes kollégák már dolgoznak a részletesebb pénzügyi terveken. Amit tudunk megteszünk, mert az a filozófiánk, hogy rajtunk nem múlhat a siker!

jahaha 2010.03.28. 10:46:50

@kékazég: 7000ft/bicikli? remelem nem penzugyes vagy.
tenyleg azt hiszitek, azert nincs tobb biciklis, mert nincs az embereknek penze bicora?
nem, B+R nincs, savfelfestes nincs, tablazas nincs, intezmenyi kerekpartarolo nincs, stb.
na mindegy, reszemrol a vita lezarva, jo tekerest mindnekinek.

Zé a hangya 2010.03.28. 10:55:30

@jahaha: A működési modellt is meg kellett terveznünk, ennek a megismerése is elvárása az EU-nak, de a Fővárosi Önkormányzatnak is. Az előbb írt kommentben található link tartalmazza a működési modellt is. A most benyújtásra kerülő második körös projektdokumentáció már részletesebben fogja mutatni a számokat. Ebből majd részletesen látszódik, hogy melyik helyszínen hány dokkoló állomás lesz. Az informatikai rendszerhez a helyszínen hozzáférnek a felhasználók, tehát, ha tudom, hogy a Főpolgármesteri Hivatalhoz megyek, akkor me tudom nézni, hogy azon a környéken melyik helyszínen hány dokkoló szabad. Így meg tudja a használó tervezni, hogy hova érdemes tekerni. Akár nullszaldós is lehet a működés, de legrosszabb esetben ez lehet évi 150 millió Ft/év minusz is (három működési modellt vizsgáltunk, optimista-relista-pesszimista, a 150 millió Ft/év a pesszimista változat). Azt valószínüsítjük, és a piackutatásaink is azt mutatják, hogy lesz olyan cég aki névadó szponzora lesz (Bécsben a Raiffeisen az, ezért sárgák a biciklik) a projektnek és ebből illetve az egyéb bevételekből önfinanszírozó lesz a működés. Amúgy ez tipikusan egy olyan ügy amit a parkolási bevételekből kell működtetni, ha minuszos lenne. Ez így van mindenhol, hogy a közlekedésből származó bevételt, az azzal kapcsolatos kiadásokra kell fordítani. A parkolásból évente mintegy 7 milliárd forin bevétele van az önkormányzatoknak, ha ennek a fele el is megy működésre, akkor is bőven marad az ilyen JÓ ÉS HASZNOS ügyekre!!!!!!

Zé a hangya 2010.03.28. 11:00:46

@kékazég: Teljesen igazad van! Mi mindig szakmai alapon dolgozunk és teljesen mindegy, hogy azt melyik politikai erő támogatja. Amennyiben jó az ügy, akkor meg kell csinálni, ha nem jó, akkor nem szabad. Az előterjesztéseink nagy részét amúgy egyhangúan szavazza meg vagy nagy többséggel a közgyűlés, mert ezek mindenki, de legalább is a nagy többség által támogatott intézkedések, projektek! Persze a segítség mindig jóljön, mert az utóbbi években a politikusok már hallgatnak a civilekre és a szakmára, tehát, ha támogattok az biztosan segít!!! Köszönöm előre is :-)

Zé a hangya 2010.03.28. 11:07:08

@jahaha: Egyre több a biciklis és ez a projekt is ezt a folyamatot kell, hogy segítse! Amúgy természetesen nem 7000 Ft-ba fog kerülni egy bicikli, én csak azt vezettem le, hogy a magyar adófizetőknek ez ennyibe fog kerülni. Egyik folyamat segíti a másikat! Ahogy nő a biciklisek száma az rákenyszeríti a várost a kerékpárutak, a B+R parkolók és egyéb a kerékpárosokat segítő beruházások építésére. Ne add fel!!!

Bartoki 2010.03.28. 16:40:25

@Zé a hangya: "És amit megfizetet bruttó összeget, annak igényelheti vissza az Áfa összegét, e projekt esetében 260 millió Ft-ot, és ezt a Parking visszafizeti a Fővárosi Önkormányzatnak."

... amit, ha bennhangyna, akkor annyival kevesebb egyéb adót kellene fizetni a központi költségvetés adófizetőknek.

Nem azt mondom hogy ne igényelje vissza, csak ne csináljunk úgy mintha ez a pénz az égből jönne. :)

"-1200 dokkolóállomás, az 1200 biciklihez"

Nem kellene egy kis ráhagyás a dokkolóállomásokban? Így a túl népszerű "leadóhelyeken" mindig teli lesz a dokkoló...

"Ha ezt figyelembe veszed,akkor indokolt a beruházási összeg."

1 millió Ft/bicikli? :O

Kíváncsi lennék rá tételesen (a fenti felsorolás szerinti bontásban). Minden költséget biciklikre fajlagosan kiszámolva gondolom egyből látszana hogy hol csorog itt el ennyi pénz.

"Nem győzöm hangsúlyozni, hogy az EU célzottan erre adja a pénzt, tehát vagy felhasználjuk vagy ott marad."

Az EU pénze is az adófizetők pénze - igaz leginkább más országok adófizetőié. Attól még ezt sem kellene pazarolni. Ehelyett inkább valami értelmes dologra pályáztunk volna... :(

Hány km bicikliutat lehetne építeni/felújítani ennyi pénzből? Azon hány tízezer (százezer?) bicikli közlekedhetne ehelyett az 1200 helyett?

"Ha így számolod, akkor Magyar pénzből (160mFt/1200db bicikli=) 13.400 Ft/bicikli"

Nem 133.334 Ft lesz az? :)
Az a vicc, hogy még ez is majdnem necces hogy megéri-e :)

Bartoki 2010.03.28. 16:53:13

@Zé a hangya: "A közvéleménykutatásunk azt mutatja, hogy a budapestiek 80%-a támogató a rendszer tekintetében és 60%-a használni is fogja!"

Az 1200 biciklire a budapesti 1.7 milliós közvéleménynek csak a 0.07 százaléka fér fel egyszerre, nemtom ezek miben reménykednek? :)

"Amúgy ez tipikusan egy olyan ügy amit a parkolási bevételekből kell működtetni, ha minuszos lenne."

Persze. Mert akinek kalapács van a kezében, az mindent be akar verni. :)

Ha mínuszos a működtetése, akkor árat kell emelni, vagy NEM KELL MŰKÖDTETNI :)

"A parkolásból évente mintegy 7 milliárd forin bevétele van az önkormányzatoknak, ha ennek a fele el is megy működésre, akkor is bőven marad az ilyen JÓ ÉS HASZNOS ügyekre!!!!!!"

No comment :)
Milyen ügyesen megtaláljuk a sok tízezer autós otromba szívatásával beszedett parkolási pénzek helyét. :( Költsük el 1 millió Ft-os biciklik(veszteséges üzemeltetésé)re! :((

Remélem ennek a kurzusnak hamar vége lesz, nagyon hamar...

Az önkormányzat az ilyen projektelés helyett koncsntráljon arra, ami a DOLGA. Utakat építeni, ilyesmi.

"Amúgy természetesen nem 7000 Ft-ba fog kerülni egy bicikli, én csak azt vezettem le, hogy a magyar adófizetőknek ez ennyibe fog kerülni."

Ez a 7e Ft-os számítás direkt volt elrontva, hogy érvként lehessen használni?
Nem hiszem el hogy a 160m/1200 osztást most először végzitek el a projekt előkészítése során...

kékazég 2010.03.29. 08:50:29

@Bartoki: Ne bántsd már a rendszert, igenis, szükség lenne rá, éppen a naponta kerekezők miatt. A kerékpáros kultúra terjesztése felülír sok, általad amúgy helyesen felemlített érvet. KELL EZ A BÉRBICIKLI!

Bartoki 2010.03.29. 10:32:32

@kékazég: "Ne bántsd már a rendszert, igenis, szükség lenne rá, éppen a naponta kerekezők miatt. A kerékpáros kultúra terjesztése felülír sok, általad amúgy helyesen felemlített érvet. KELL EZ A BÉRBICIKLI!"

Nem értem.

Tavaly egy ideig naponta kerekeztem. Vettem egy 10 éves, újkorában is TESCO kategóriás bicajt, és azzal B+R-eztem a buszmegállóba, ahol leláncoltam egy 10e Ft-os lánccal a villanyoszlophoz. Koszos volt, ócska volt, ezért fél év alatt nem lopták el, csak a sárvédőjét (érdekes, a nyeregre is gondoltam volna, de azt nem).

Nem gondolom hogy a többi naponta kerekezőnek ehhez 400e Ft-os bicikli, meg hozzá 600e Ft-os logisztikált dokkolóállomás kellene. :O

Én nem a rendszert bántom, csak az aránytalan költségeit. A rendszer teljesen jó lenne, biorobot (ember) alapú dokkolóállomással és 100e Ft-os biciklivel. Mert az tény, hogy ha egy turista Budapestre jön, jó lenne ha tudna pár napra bicajt bérelni. De csináljuk már hatékonyan, könyörgöm... :)

kékazég 2010.03.29. 14:08:55

@Bartoki: Igazad van, csináljuk hatékonyan. De csinálja már valaki. ÉN bízom azokban, akik ezt előkészítették, bízom a kerekes swzervezetkben, hogy szakmailag felügyelik, és bízom abban, hogy soha többé nem lesz BKV-ügyhöz hasonló lenyúlás, mert a közvélemény, te+én+mi, nem engedi, nem engedjük. De valakiben, valamiben bízni kell, másként nem lehet elkezdeni a megvalósítást.

psy 2010.03.29. 16:07:12

bartoki! miért nem gondolkozol egy kicsit?
ember legyen minden dokkolóállomásnál? tényleg azt gondolod hogy 73 ember 24/7-es foglalkoztatása segíteni a projekt nyereségességét? és hogy legyen? visszaviszed a bringát leesett lánccal, ő ránéz, és azt mondja hogy oké ennek a javítása 15000ft lesz, ezt most szépen levonjuk a számládról?
és tényleg úgy képzeled, hogy a rendszer kizárólag biciklikből áll, így jön ki az 1M/bicikli ár? ez tök jó, mert akkor a terminálokat, a háttérszoftvert, a szállítójárműveket, a műhelyt az ügyfélszolgálatot mert egy csomó minden mást ingyen kapunk! a projekten dolgozó emberek sok-sok hónapi béréről nem is beszélve.

szerintem ez elég jó kis projektnek hangzik akkor mégis, nem?

a releváns kérdésekre válaszolva: nem egyen méretű állomások lesznek, hanem konkrét számítások alapján lesz meghatározva mindegyik állomás kapacitása, ami tartalmazni fog egy 50%-os puffert épp azért, hogy lehetőleg mindenhol mindig legyen üres hely lerakni a bringát. gy.k. tehát a kb. 1000db biciklire kb 1500 dokkoló lesz tudomásom szerint.

persze össze lehet mindent kavarni, hogy nem is úgy kell osztani, meg a visszaigényelt áfát valahol valamikor kifizeti valaki más úgyhogy nem is ér semmit, meg különben is, szegény európai adófizetőknek milyen sokba kerül.

szerintem meg nem kell mindent rögtön lefikázni, hanem örüljünk hogy van egy innovatív projekt, és reméljük hogy sikeres lesz. a városi bringázásnak nagy lökést fog adni, ezen is lehet vitatkozni de minden városban ahol van ilyen rendszer, ezt mutatja a tapasztalat, úgyhogy valószínűleg nem érdemes.

Bartoki 2010.03.29. 17:11:49

@psy: "ember legyen minden dokkolóállomásnál? tényleg azt gondolod hogy 73 ember 24/7-es foglalkoztatása segíteni a projekt nyereségességét?"

Ha a turisták a fő célpont, akkor tized ennyi kölcsönzőpont is elég. Az meg már évente csak 20 millió Ft bérköltség (két műszakban) - egy gyenge 50 évre elég lenne rá a projektpénz. :)

"és hogy legyen? visszaviszed a bringát leesett lánccal, ő ránéz, és azt mondja hogy oké ennek a javítása 15000ft lesz, ezt most szépen levonjuk a számládról?"

Igen, a kaucióból. A fejlett nyugaton (Hága, Amszterdam) én ilyen feltételekkel béreltem biciklit, nem volt azzal semmi baj.

"kizárólag biciklikből áll, így jön ki az 1M/bicikli ár? ez tök jó, mert akkor a terminálokat, a háttérszoftvert, a szállítójárműveket, a műhelyt az ügyfélszolgálatot"

Kértem már tételesen (pont ilyen bontásban), de még nem írta meg senki. Indexen egyszer azt írták hogy a párizsi rendszerhez már maga a bicaj is 400e Ft körül van.

"a projekten dolgozó emberek sok-sok hónapi béréről nem is beszélve."

Ezek szerint főleg nekik éri meg? :)

"persze össze lehet mindent kavarni, hogy nem is úgy kell osztani"

Az, hogy a 160 milliót helyesen el tudom osztani 1200-zal, hogy a téves 13.3e helyett 133e jöjjön ki, az máris kavarás? :)

Meg főleg: fikázás! :))

Azért zavar hogy ilyen nem-hatékony butaságokra költjük az EU-pénzeket, mert sokkal jobban járnánk vele ha hatékonyan használnánk fel.

Ennyi pénzből a BKV buszainak rosszabbik felét részecskeszűrősíteni lehetne. Az nem 1000 bicikli. hanem 800 BUSZ. És nem (ideálisan is csak) pár ezer embernek segítene, hanem pár százezernek, akik kénytelenek nap mint nap azt szagolni (akár benne ülnek, akár az útvonalán laknak)...

Illes 2010.03.29. 19:40:05

Parking Kft, BKV, Hagyó...
...gondolom a gyerekvédelmi programot pedig a Vasorrú Bába és a Mumus vezette konzorciumra bízzák.

9mmPara 2010.03.29. 21:24:30

Jól figyeltem ma félfüllel a rádióra, hogy sikerült elbuktatni a projektet?

PR32 (törölt) 2010.03.30. 13:08:00

Sajnos én is inkább a buszok javítására költeném akár még csak azt a 160 m Ft-ot is...
(bringásként írom ezt)
süti beállítások módosítása