Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Fantasztikus magyar találmány a biciklilopás-gátló

2009.11.05. 11:51 - kirk kapitány

A 1933-ban elharapóztak Magyarországon a kerékpárlopások. A magyar feltalálók azonnal reagáltak a bűnügyi statisztikák változására, és olyan leleményes konstrukcióval álltak elő, amely „úgyszólván lehetetlenné teszi” a lopást.

lopas2
 
A felhajtható üléssel ellátott kerékpárra nem lehet felülni, a biciklit a befékezett kerék miatt nem lehet eltolni sem, legfeljebb vállra kapva elvinni. De az nagyon feltűnő módszer, a tolvaj saját magát buktatná le.
 
lopas
 
A Nemzeti Audiovizuális Archívum filmhíradóiból kiderül, hogy a találmányt széles körben szerették volna elterjeszteni, triciklis módozatát is elkészítették.

 

Címkék: lopás

60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr651502114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fanyuvo 2009.11.05. 12:20:46

Hogy fékezte be a kereket? Úgy volt odarakva az üléscső/ülés, hogy nyomta a fékkart?

Nzoltan 2009.11.05. 12:32:34

Azért lopták el az én bicajomat is, mert nem volt ilyenem.:D

Blogerovac 2009.11.05. 12:35:43

Jaja, olyan biciklit ma sem lopnak el, amit vállon, vagy platón lehet csak ;)

teabore 2009.11.05. 12:55:29

A Discovery-n láttam, hogy beépítettek egy extra fogaskereket a kormányba, amit kulccsal lehetett inaktiválni. Ha nem volt kulcs, a kormányt jobbra tekerve a kerék balra fordult el ill. vice versa - ott is úgy lehetett volna elvinni, hogy felveszi az ember a vállára.
Bár, mivel fényes nappal vágtam le a lakatot a városközpontban a saját biciklimről anélkül, hogy bárki is hozzám szólt volna, nem hiszem, hogy hatékony lenne....

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.05. 12:55:54

A megoldás, hogy kb olyan kinézetű bicajjal kell járni, mint a fenti úr is. Azt nem fogja vinni senki; kivéve persze falun, ha a részeg papi összetéveszti a sajátjával.
Komolyan örülök, hogy mostanság vannak ezek a két keréken guruló csodák. Így az én régi montim totál biztonságban van :)

SUKAT 2009.11.05. 12:56:06

Mamanak volt kerekfekezoje, csak a bicikli volt szar hozza! Nagyon okos talalmany.

ZON 2009.11.05. 12:59:50

Pár hete a feleségemet vártam a kocsinkban ülve, egy patika előtt.60 év körüli férfi érkezett,ócska, nyugatról kukázhatott kerékpárral.Mindkét kereket a villához-vázhoz lakatolta, de a kerékpártárolóhoz nem.(Nyilván nem ítélte rizikósnak a helyzetet, csak a patikába lépett be) Akkor vettem észre, hogy további 3 lakat fityeg a bringán, bevetésre várva.
Bújkált bennem a kisördög, hogy odébb viszem pár méterrel....

OkoskaTo:rp 2009.11.05. 13:09:21

@teabore: Jaja. Tele a YouTube olyan videókkal, hogy fényes nappal hogyan vágnak le kikötött bringákat, és mennyire tojik rá mindenki. :-(

2009.11.05. 13:13:14

@Krajcs: azt csak gondolod, nekem is volt egy ilyenem..nem beszélve az ismerősi kör "összekukáztam egyet, na ezt nem fogják ellopni" biciklijei...mindent visznek, ha másra nem jó, vasnak.. csak idő kérdése

peca1000 2009.11.05. 13:15:35

Rejtett szöget az ülésbe :)

Mon3 2009.11.05. 13:18:24

Tönkrement a kerékpárom biztonsági lakatja, ezért kénytelen voltam levágni. Megdöbbentem, hogy a drága pénzen vett "Valami" szétvágva milyen gagyi. Utólag borsózik a hátam, hogy mivel védtem eddig a bringám. Most már 20 eFt-nál járok, és még mindig nem vagyok biztos, hogy ez elég.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.05. 13:18:43

akkoriban feltűnő lett volna, ha vállon cipelik a biciklit, ma meg az sem tűnne fel senkinek, ha tárolóstól utánfutóra pakolnák, és úgy vinnék el!

bp123456 2009.11.05. 13:21:25

@chezcecherserge:
Igy igaz.
Tavaly nekem is elvittek az epp 20 eves szakadt Marathonomat a lepcsohazbol.
:-(
Pedig epp szakadt volt rajta a fekbowden is, azaz gurulni nem igen lehetett vele (legalabbis megallni nem).
Remelem, fejre is allt vele, aki lenyulta...
Azt sajnaltam csak igazan, hogy kicsivel elotte vettem ra ket uj gumit. Na meg az eszmei erteke...
:-)

allasvarazs · http://www.allasvarazs.info 2009.11.05. 13:31:42

- Mit kap a cigánygyerek Karácsonyra?
- ?
- A biciklidet.
:)

Andie 2009.11.05. 13:48:05

Anno volt egy kollegám, aki bicajjal járt be dolgozni, mert a közelben lakott. Pár hét alatt ellopták a céges bicajtárolóból a lezárt cangát.
Ekkor vett 2 sörért egy kémikushallgató ismerősétől egy szakadt, ótvar, feketére mázolt, tekerésre épp csak alkalmas drótszamarat. Nem volt azon semmi, se lámpa, se láncvédő, meg semmi, még tán fék sem. Ülés is egy olyan ősöreg müanyag barna vacak volt.
Halálos nyugalommal hagyta ott mindenhol, lezárás nélkül, mondván ezt a kutya nem viszi el. Kb 1 hónap se kellett, a vizmü klubban csilisbaboztunk, mikor kifele jövet a fának támasztott bicajnak már hűlt nyomát sem találtuk :)
Azóta gyalog jár.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.05. 14:04:27

@chezcecherserge: Ahol mondjuk én járok vele (Balatonlelle) legföljebb a közért előtt hagyom ott leláncolva. Vasnak nem éri meg, hogy a fényes utcán kezdjék fűrészelni :)
Mondjuk egy régi szarnak már egy bérház folyosója is elegendő védelmet nyújt szerintem - ellenben az újabb vasakkal, amiket a cigók előszeretettel nyúlnak onnan is.

@civistroll: Azért ugye ezt te sem gondoltad komolyan ;P

sensimilla 2009.11.05. 14:07:29

@Krajcs: nagyon tévedsz ezzel kapcsolatban. Én másodszorra devecserbe mentem bringát venni, a következő szempontok szerint: ne legyen rajta fék, amit le lehet lopni, jó lesz a kontra. Ne legyen rajta váltó amit le lehet lopni, nem kell a sebesség. Pont azt gondoltam amit te: ez tuti senkinek se fog kelleni. Az egész 11 ezer forint volt. A lakat 8 ezer. Előbb az ülést lopták le, majd az egész bringát. Itt semmi nincs biztonságban.

sensimilla 2009.11.05. 14:10:01

@sensimilla: ja igen, és lépcsőházban volt, kikötve.

Jeff 2009.11.05. 14:32:33

Szerintetek lenne értelme "bicikli riasztó"-nak? Autóriasztó mintájára, amikor otthagyod, bekapcsolod távkapcsolóval. Ha valaki megmozdítja, vinnyog.

CernaGeza 2009.11.05. 14:35:43

@sensimilla:

hasonló elvek alapján vettem én is bringát 3 éve:
Egy agyváltós kontrás ktm lett belőle. Mivel abszolót tanyabájk kinézetű, gondoltam ez úgysem kell senkinek.. Ám a gyűrűző retrohullám miatt ez sem jön be sztem.. Továbbá nem lehet az ilyen bicajjal helyet mászni mivel 30 kiló és a 3 db. sebesség ezt nem teszi lehetővé.
Végül eladtam ezt a bringát, most egy 80' körüli "tramp" tipusú bicajom van, ami neonzöld és rózsaszín.
Olyan kurvaronda hogy gondoltam, na ezt sem lopják el. Tegnap vitte el majdnem 2 csöves a bolt elől, ahol letámasztottam..

-Aki rákényszerül hogy a bicaját kint hagyja az utcán akár 5 percre, annak nincs orvosság.. Illetve vehet 20 Ropiért jó lakatot de az meg a gép árának többszöröse.

Sir Nyű 2009.11.05. 14:54:00

@Fanyuvo: Latszik a kepen, a cso megnyom egy rudat a kormanyoszlop elott.

Zsurmi 2009.11.05. 15:04:24

Ótvar bringához is érdemes jó lakatot venni: azért, hogy meglegyen.

Nem a tulajdont kell védeni: a közlekedési eszköz álljon rendelkezésre holnap is.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.05. 15:07:33

az a baj, hogy a mai embereket abszolút, de totálisan nem érdekli, ha ellopnak valamit az orruk előtt, fényes nappal.. még arra sem képesek, hogy a mobiljukról felhívják a rendőrséget..

persze a röhej az egészben az, hogy kb, 0,00000% az esélye annak, hogy egyetlen rendőr is intézkedne ilyen esetben..

díszbohóc 2009.11.05. 15:13:47

@Andie: Istenem. Vizmu Klub, Chillis bab. Most elmorzsoltam egy konnycseppet a szemem sarkában...

AlbaZen 2009.11.05. 15:25:50

Akkor még létezett közerkölcs/közrend. Akkor megszégyenült és a csendőr elkapta azt, aki a vállán vitt egy biciklit, ma mindenki leszarja.

The Great Destroyer 2009.11.05. 15:32:31

Ez tényleg hatásos lehetett, akkoriban
nemigazán volt divat könnyű bicikliket csinálni,
meg igazából nem is tudtak volna.
Azért nem mindegy, hogy egy 30 kilós -colos
gázcsőből hegesztett- cuccot kell a válladon vinni,
vagy egy 8-10-kg-os brinyót.
Nekem egy 7 kg-t alulról súroló ss vasam van, amit viszont nem szívesen hagyok az utcán még
kikapott első kerék + kryptonite megoldásban
sem.

Accordion 2009.11.05. 15:45:57

Egyszer angliában (10 éve) kocsit béreltünk és egy hétig jártuk a nagyvilágot. Aztán reggel rohannom kellett a kocsit visszavinni 15 km-re és otthon felejtettem a bringalakat kulcsát.
Hát elmondom, ott sem nézett rám a kutya sem a 15 km séta alatt, hogy miért viszem a vállamon a bringát, lezárt lakattal???

Füvek füve 2009.11.05. 15:47:57

Apám kapott valakitől egy használt,ótvar,ukrán 28-ast.Azzal jártam mindenfele.
Mindenki röhögött rajtam,hogy lehet ennyire szürnyű,ronda,rozsdás,retek biciklivál járni.Mondom ezt legalább nem lopják el.Ha megteszi valaki,legyen vele boldog.
Mindenhol ott hagytam.Este is.Azért láncot lakattal tettem rá,hogy riszeg fiatalok mégse gurigázzanak vele.2 évig minden oké (Debrecenben,ahol a 90-es évek elején a Balatonról és külföldről lopott bike-ok 70%-a Ott volt).
Aztán egy este egy lagziban én dj-ztem és,hogy azé itt már csak ne égessem vele magam,odébb a egy sötét helyre raktam le.Talán ha látják mit visznek...
El akartam tekerni egy bezinkutra telefont feltölteni és hült helye volt.Azé baszam meg csak sziven ütött.Hozzám nőt a kisdög.:)
De jól jöttem ki,mert a násznép meghallotta,hogy ellopták a keromat és a hátam mögött gyüjtést szerveztek nekem.Lett egy jöbb kempám!:)
Egy barátom-kávéház tulajdonosának a szavai jutnak eszembe,aki mikor a budiból a wc ülőke müanyag kis csavarát is ellopták:MINDENT LOPNAK!

Leonard Zelig 2009.11.05. 15:52:06

De hát a világ közben haladt, tehát miközben ellopnak egy vasúti hidat, simán feldobják a cajgát a platóra.

Füvek füve 2009.11.05. 15:54:52

Mit hall a szegény Terminátor mielőtt végképp kialudna a piros fény a szeméből?
-Dik má,színesfém!

tothmari 2009.11.05. 15:56:24

Én egyszer jártam úgy, hogy lezártam a bicajom a boltnál, de a kiskulcsot elvesztettem. Hazamentem gyalog, szóltam a férjemnek, aki elment, és vállon hazahozta. Senki sem állította meg, senki nem hívott rendőrt. Pedig úgy tűnhetett, hogy éppen ellop egy kerékpárt. Szóval ennyire bízz csak ebben.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.11.05. 16:07:02

@Fanyuvo:
Emelőkaros, gumira ható első fék! Király, nagyapám tanyabájkján volt ilyen. :)))

@teabore: a svájciaknál meg egy kulcs elfordításával körbeforgatható lesz a kormány, tehát nem tudod kormányozni. Ennek ellenére ott is azért ki vannak kötve a gépek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.05. 16:50:27

Valamikor a '60-as-70-es években Nápolyban egy barkácsoló szellemű sorstársunk megunta az állandó lopásokat, és egy kis távirányítható gyutacsocskát meg egy kis robbanóanyagot rakott a nyeregcsőbe. Amikor eltávolodott tőle a bringa, az ülését felküldte análisan a tolvajnak.
Jól el is ítélték, mert forgalmazta is a cuccot, és lett néhány tömegbaleset abból, hogy a forgalomból időnként vérző seggű gazemberek emelkedtek ki...
A kerékpártolvajokat amúgy nem igazán illik bántani, nem tudjuk, melyiknek a gyerekéből lesz a "magyar Obama": kitalator.blog.hu/2007/12/17/aktual_izelodes

Grigorij 2009.11.05. 17:01:42

A kerékpáros futárok és az olvasás... Az első infó a cikkben: 1933!
Nem a mai trendi zselés lopós időszakban készült és senki sem állította, hogy napjainkban megfelelő lenne!
Van egy jó és érdekes írás, de néhány idióta ebbe is bele tud rondítani...

t.t. 2009.11.05. 17:28:41

@zebraakcio: tavaly nyáron 3,5 hónapot dolgoztam svájcban, azon belül is Zürichben. azt kell tudni, h ha látsz a városban egy sz.r biciklit lánc nélkül, akkor azt azért hagyták kint h elvihesse bárki. namármost jöttek hozzám mindig vendéget itthonról, és ők városnézésre mindig gyalog mentek odafele, és biciklivel vissza :D na nem ez a lényeg, hanem h én lánccl használtm ezeket a bicikliket, ennek ellenére 3,5 hónap alatt 2 biciklimet lopták el. mindkettő ilyen 20-30 éves volt. ennyit erről.

magyar-magyar szótár 2009.11.05. 17:45:56

...lregfeljebb felemelheti: Ez ment felénk is, a halmozottan hátrányos helyzetű rétegek egyszerűen nyakbavették és vitték.

Mike36 2009.11.05. 17:46:50

létezik olyan "kerékpárlánc" ami mondjuk többrétegü, és ha a felső réteg megsérül, akkor beriaszt, és ezerrel visit? mindezt úgy, hogy kivülről szokványos láncna tűnik?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2009.11.05. 17:51:43

@t.t.:
Zürich bűnös város. Nem is igazi Svájc. :)))

nyaf-nyaf 2009.11.05. 17:56:26

Kb egy éve lehetett, hogy mentem be a belvárosba. Megérkeztem az Örs vezér térrea busszal, majd mentem a metró felé. Az aluljáró melletti korlátnak egy bicikli volt támasztva és odalakatolva. Mellette egy helyi hajléktalan vasfűrésszel épp vágta a lakatot. Mondtam magamban ez nem szép dolog. Lent a lépcső alján az aluljáróban találkoztam két ott szolgálatot teljesítő rendőrrel.

Odamentem hozzájuk, felvázoltam az esetet. Elmondtam nekik, hogy merre van a fickó és hogy éppen mit csinál. Mivel siettem, így nem vettem részt személyesen az akcióban, csak azt láttam hogy a két zsaru felmegy a lépcsőn és odamennek a fazonhoz és igazoltatják.

Aztán mire a metró oldalán feljöttem a lépcsőn, a rendőrök már sehol se voltak és derék emberünk folytatta a megkezdett munkáját.

Két gondolat fordul meg a fejemben, miközben a metrón ültem.

1. A pozitív gondolat: Emberünk elhagyta a kulcsát és fűrésszel tért vissza, hogy kiszabadítsa a biciklijét. Ezt el is mondta a rendőröknek.

2. A negatív gondolat: Emberünk hazudott a rendőröknek (ő se hülye, hogy elismerné, a bicikli az övé), azok meg igazából nem is tartották fontosnak, hogy bármit is tegyenek. Elvégre ez csak egy bringa. Csak hogy "ez" a bringa bizony lehet, hogy éppen valakié, és nem a fűrészes emberé.

Az eset amúgy 11 óra körül történt, ha jól emlékszem. Tehát nem az éjszaka közepén. Annyi emberből miért csak nekem jutott az eszembe szólni a rendőröknek? A többi ember miért nem tett legalább ennyitÜ Vagy szólt volna emberünknek, hogy ez most itten meg micsoda?
Hol marad a kollektív felelősségtudat? Ha látok valami szabálytalanságot, akkor azt miért nézem el? Miért nem teszek valamit ellene?

nyaf-nyaf 2009.11.05. 18:05:53

Amúgy még egy dolog jutott az eszembe. Pár éve amikor kint voltam Norvégiában, egy hatalmas biciklilopást göngyölített fel a rendőrség. Egy iskola teljes bicikliparkját lovasították meg ismeretlenek. Majd rá három hónapra, a rendőrségi nyomozások és kutakodások után megtalálták az összes ellopott biciklit a tetthelytől kb.50 km-re egy raktárban. Valószínűleg arra kellettek, hogy a kelet-európai feketepiacokon, vagy éppen a márkakereskedésekben eladják a szétszerelt bringákat alkatrészként. A norvégok általában nem vesznek olcsó bicikliket, az alapár kb4-5000 krona (1NOK/32HUF), és persze az árak hamar mennek felfelé.

Ezenkívül Norvégiában, főleg a megszaporodott lopások miatt az emberek biztosítást kötnek a biciklijükre. Minden biciklinek van "alvázszáma" és biztosítási száma, mely a bickilire van ragasztva. Lopás esetére a biztosító téríti a kárt.

A rendőrség sokszor talál ellopott bicikliket, melyekről már nem lehet megállapítani, hogy ki a tulajdonosa (pl megrongálodott "alvázszám"). Illetve a nagyobb városokban a gazdátlan bicikliket begyűjtik a közterületesek. Ezeket a gazdátlan, begyűjtött bicikliket aztán minden év áprilisában-májusában aukcióra bocsátják. A bejött összeget a rendőrség a további felderítési akciókra költi, illetve néha a bevételt valamilyen nemes célra adományozzák. Ilyenkor jó minőségű bringákra lehet szert tenni, viszonylag olcsó áron.

Hát, csak ennyit akartam mondani. Kérem kapcsolja ki! :-)

Mike36 2009.11.05. 18:06:06

a legjobb az, amikor bejelented, hogy ellopták a bicajod, és a zseka azt mondja: lopj egy másikat

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.11.05. 19:06:58

Alanyi jogon kellene, hogy járjon mindenkinek egy bringa! És akkor csak cserélgetnénk :-)

ave 2009.11.05. 21:01:35

Nevetseges, hogy valaki azt hiszi, hogy ha ocska a bicoja, akkor nem fujjak meg. :)
Persze, kevesbe vonzo, de azt is ellophatjak ugyanugy.
Autopalyan pl. egyesek megallnak ellopni a kitett 300 Ft-os elakadasjelzo haromszoget is! Mindent, mindenhonnan!!

zsoltix 2009.11.05. 21:11:10

Ha valaki a vallan viszi a bringat, az nem jelenti azt, hogy lopta:)

zsoltix 2009.11.05. 21:18:49

@ave: Ez igy van. Tolem is loptak mar el total ocska, otvar bringakat. Ugyanugy elviszik azt is, csak azert jo, mert olyanokkal nem sokat veszit az ember.

Norx 2009.11.05. 21:33:44

Dik má'

A roma jogvédő szervezetek nevében is tiltakozni szeretnék, hogy a kerékpártolvajt ábrázoló képen roma polgártársunk szerepel. Egyrészt fel kell lépnünk a kirekesztés és kollektív bűnbak-keresés ellen, másrészt információink szerint Lakatus W. kisebbségi képviselő csak egy beteg falusi bácsinak segített, aki a defektes kerekű kerékpárját nem tudta másképp hazaszállítani. Mindennemű gumikalapácshoz, sikkasztáshoz, lincseléshez, futtatáshoz való kapcsolódástól szilárdan elzárkózunk.

Horatio 2009.11.05. 22:25:01

Nekem olyan biciklizár jutott az eszembe, aminek a "lánca" valami hajlékony műanyag cső, pl. pneumatika cső. Csak a belsejében valami illékony méreg lenne. Aki átvágja, megdöglend.

Lámpaoltó 2009.11.05. 22:48:23

oda kell szögezni a bringát, oszt jólvan

igazi hős 2009.11.05. 22:50:24

A fenti hozzászólásokból látszik, hogy milyen naiv voltam, amikor a "legyen csúnya és jó" elven rakattam össze a bringámat. :-(
Na mindegy, inkább nem állok meg vele sehol, nehogy egy pirosnál eltűnjön alólam.

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2009.11.06. 00:50:54

Nekem ki volt láncolva a gangon egy ócska számzáras lánccal egy kb. 30 éves bicikli, amin már egy ép alkatrész sem volt, mert donornak használtam. Már mindenkinek felajánlottam, hogy vigye a vázat valami performanszhoz, vagy csak úgy, de ott kerülgettem még egy fél évig.
Aztán szerencsére valaki ellopta. :))

Nahoten 2009.11.06. 07:42:10

A rendőrség tényleg nem akar tenni semmit.

Nagyon egyszerű lenne a biciklitolvajokat elkapni:

Ki kellene állítani egy közepes értékű biciklit egy tárolóba két lakattal lelakatolva és figyelni. Ez a rendőrségnek rutin feladat.

Ha megjön a tolvaj, elkapni.

Sok ilyen eset után meggondolnák, hogy lopjanak.

s.o.v.i.e.t 2009.11.06. 07:46:25

@zsoltix: persze.. éehet, hogy van neki, csak nem tud biciklizni.

Zzoorroo 2009.11.06. 08:55:44

A fenébe is, azt hittem, valami mai hír és tényleg tuti kerékpárvédelem...

Nekem eddig három biciklimet lopták el, hoigy száradna le a farkuk!

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.11.06. 09:44:59

@Mike36: én pont ezen agyalok egy ideje. Egy gombelemmel is simán tudna egy ilyen működni szerintem. Valakinek esetleg valami konkrét tippje van esetleg?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.10. 09:12:55

Majd jól feljelentenek, hogy korlátozod a szegény kisebbségi megélhetési bűnözőt munkája végzése során.

spag · http://railzone.nl 2009.12.02. 09:39:56

én nem látom ennek a zárnak az előnyét a sokkal egyszerűbb, küllőt blokkoló zárakhoz képest.

(persze tudom h nem kell komolyan venni, archivum v mi)

dextercapo 2010.04.23. 01:56:50

nem kell a csapdaval bibelodni . kell egy szigony ami az ulesre uleskor szepen egy szakallas horoggal "rogziti" a tolvajt .
csinalni ilyen bicot tizet es szetszorni a varosban .

nekem egy aprilia enjoy bicomat loptak el :(

Manovics 2010.04.23. 10:42:01

Sajnos bele kell nyugodnunk, hogy ma már nincs védelem a biciklitolvajok ellen. Ha bármelyik autót bármilyen védelem mellett semmi perc alatt el tudják vinni, mi egy bringalopás ahhoz képest?
süti beállítások módosítása