kéki béla:
Köszönjük, hogy immár teljesen megszűnt, ráadásul magyarázat nélkül, a komment lehetőség! (2020.06.28. 14:16)A Kerékagy az Indexre költözött
tigerkiato:
Kerékpáros az utakon egyenlő tömény életveszély. Az autósoknál csak a gyalogosok és a kerékpárosok... (2018.06.25. 20:22)Miért ölitek meg a bicikliseket?
Lilla Asztalos:
A bringa tulajok kérjenek meg egy autóst (ha nincs senkinél flex), hogy az autó vontató szemére kö... (2018.05.09. 06:18)Új piszkos biciklitolvajtrükk a belvárosban
Az idei Critical Mass legfőbb érdekessége az volt, hogy rendőrök büntettek meg néhány lámpa nélküli biciklistát, és másik néhányat, akik piroson mentek át. A rendőri fellépéssel egyébként nem is lehet vitatkozni.
A mostani demonstráció lényege ugyanis nem a szimpla felvonulás, hanem a tömeges kerékpáros közlekedés volt. Ami több szempontból is helyénvaló megközelítés a szervezők részéről.
Egyrészről a Critical Mass a puristák szerint nem a rendőrséggel egyeztetett megmozdulást jelent, hanem olyan akciót, amelyben egy csomó egymástól független biciklista történetesen egy irányba kerekezik.
Ennek szellemében az utakat most nem zárták le, már csak azért sem, mert a demonstrációnak nem volt előre rögzített útvonala. A biciklisek a gyülekezési helytől, a Városházától oda mehettek, ahová akartak. A következő programpont a nyolcórás befejező bringaemelés volt ugyanott.
A spontán tekerés üdvözlendő újítás a Critical Massek hazai történetében, mert az utóbbi évek biciklis felvonulásai elérték az egyik célt: már minden budapesti lakos, még a politikusok is tudják, hogy tényleg rengetegen kerékpároznak a városban. (Az eddigi rekord 80 ezer fő volt).
A szervezők jól érzékelték, most arra van szükség, hogy a közlekedés egyéb résztvevői is megtapasztalják a kerékpárosok tömeges jelenlétét. Azt a biciklisűrűséget, ami egyébként indokolt lenne a szűk utcákkal, kevés parkolóhellyel, viszont az európai nagyvárosokhoz képest nem túl nagy távolságokkal rendelkező Budapesten.
Továbbá, hogy a biciklisek is érezzék, milyen, ha nem steril körülmények közt, rendőrkordonok mögött, hanem a forgalomban kell ilyen tömegben haladni.
Fotó: Földes András
Itt érkezünk el nyitómondatunkhoz. A próba ugyanis jól sikerült, azaz a felvonulók minden különösebb esemény nélkül kerekeztek fel-alá Budapesten. A tízezres tömeg érthető okokból a Deák térről kihajtva még teljes szélességében elfoglalta a Károly körutat. Később, ahogy ritkult a menet, a biciklisek közé bekeveredett egy-egy autó. A Körúton, amelynek külső sávjába bicikliútjeleket fújtak fel ismeretlenek, a biciklisek haladtak az egyik sávban, az autósok a másikban.
További képek csajokról, fiúkról és kiskölkökről biciklin itt
A menet szabályosan megállt a piros lámpáknál, és néhány kivételtől eltekintve nem tekertek a járdán sem. A kerékpárosok csak azzal lassították a forgalmat, hogy sokan voltak, de sokan lenni a KRESZ szerint nem tilos. A rendőrök néhány lámpa nélkül biciklizőt háromezer, három, a felszólítás ellenére a piroson áthajtót pedig húszezer forintra büntettek, de ez ebben a rendszerben teljesen helyénvaló.
A több éves együttélés látszott az autósokon is: dudálást, a biciklisek leszorítását, anyázást egyáltalán nem tapasztaltam, a szervezőktől egy dühös sofőrről hallottam, akinek az elmondása szerint egy bicikli megkarcolta az autóját.
Mindez ahhoz képest, hogy a szervezők szerint húszezren, szerintünk valamivel több, mint tízezren gurultak végig a belváros útjain, barátságos átlagnak tűnik. A Városháza téri bicikliemelés után a tömeg szétszéledt, az utak megteltek biciklisekkel, amitől olyan volt a város, mintha folytatódott volna tovább a demonstráció.
A pénteki biciklis akció azért volt fontos, fontosabb minden eddiginél, mert nem kértek engedélyt ahhoz, hogy végigmehessenek a városon, hanem úgy tettek mintha egy olyan világban élnének, ahol ez természetes. Mi lenne, ha egyszer nemcsak a biciklisták...
Túl vagyok egy újabb Critical Mass-on. Tavasszal nem vittem fényképezőgépet, ezt most pótoltam, és az eredményt be is mutatom a poszt végén. Ízelítőül egy kép a kormánytáskámról: Az autósok reakciója vegyes volt, de összességében korrekt. Volt, aki p...
@Stock: na seggfejkém, én most elmegyek aludni, tudod, 6 henger és olajcsere. te itt írogassál még, közben néha nézd át a helyesírási szabályokat. ha a véleményemre kiváncsi vagy, de ha nem, akkor is: te egy nagyon szerencsétlen, szánni való barom vagy, aki jó, hogy itt írogat, mert ezzel egy kis felüdülést jelent azok számára, akik amúgy ezt a fórumot komolyabb vélemények ütköztetésére használják. egyszer majd te is leszel felnőtt, akkor majd lesznek jogaid (persze korlátozottak, a faludban érvényesek), és majd akkor ráébredsz, hogy az élet nem annyira behatárolt keretek között zajlik, mint amit te megtanultál. szar lesz, de belejössz majd, ne foss. addig viszont kuss és készülj. ahogy javasoltam, tanulj nyelveket - ahány nyelv, annyi ember, mondták eleink -, nézzél a tv-ben ismeretterjesztő műsorokat, és próbálgasd a szárnyaidat. még esetleg belőled is lehet ember, bár kicsi rá az esély. ha mégis sikerülne kijutnod a levegőre, akkor ne felejtsd a nevem, de nem várok érte hálát. szal, húzzál bele, vannak csodák, bár jellemzően nem a falvak lakosságát célozzák!
na jóccakát kisgyerek, szép álmokat, és könnyű ébredést!
@dmm: ezt már hazudtad, hogy lépsz, de végre hátha nem hazudsz... ööö bár az kizárt! elvégre minden gettólakó ahzudozik!
a vén hengerfejes szarba meg ne sajnáld a teszkós olajat, mert kelleni fog, amikor a szigorú rabszolgatartó multinacinális főnökeid kiparancsolnak a másik hondba.. :-DD
tanácsok osztogatása helyett inkább vedd tudomásul, hogy neked ezt a szerencsétlen, kizsákmányolt ingázó sorsot dobta a gép! és franciázz csak bőszen a főnökeidnek....
te szerencsétlen hugyszagban élő igénytelen nyomorult, nehogy az a vékonyka talaj is kicsússzon a lábad alól és még kerékpárra se teljen, meg csótányokkal teli gettólakásra...
ha utána mégis albérlet kéne... az én lakásom a te igényeiden magaan túltesz, úgyhogy tárgytalan...
aludj nyugodtan, állítólag gerinc nélkül könnyebb!
@Stock: És azt ő fizetné, ha azt mondod a szülei tartják el? Akkor végül is teljesen mindegy, hogy biciklizik, vagy autózik. (Szerintem te egymás után mondasz ellent saját magadnak.)
Kevesen vagytok, az autosokhoz és gyalogosokhoz képest.
Vagy hobbi vagy a trendiség vagy az anarchia kedvelése miatt kerékpároztok.
Pár elvakult fanatikust leszámítva szezonális.
Ja persze, aztán amikor megérkezel, rögtön megállsz a falu/város szélén, otthagyod az autót és átszállsz a helyi alternatívára?! Vagy ha te szennyezel az már nem számít.
nem az a gond, hogy kerékpár sávot szeretnétek hanem az, hogy hol és milyen áron. Nem gondoltok minden következményre, csak a saját önző célotok vezérel. És szemforgató módon az autósok szemére hányjátok, hogy önzöek.
@kpetya: na, te is egy vidéki lehetsz, aki a városban próbál szerencsét, és keseríti az ott élők életét. miért nem tudtok megmaradni a szülőfalutokban? műveljétek a földet! az is hasznos, mindenképpen hasznosabb, mint az, hogy a városban vonultok fel s alá a kibaszott, hitelre vásárolt swiftetekkel.
van légkondi, légzsák a kerékpáron? Meg véd az esőtől? van benne 400l csomagtartó? tudsz vele 200kg szállítani? eljutsz vele 2 óra alatt 200km távolságra 4 emberrel plusz csomagokkal?
@Deszkás: miért lenne mindegy?
saját autót tartanak fennt neki... tudod "súlyadó"...
a bringád után mit fizetsz????
(sztem te olyan dolgokon kötözködsz, amiket nem gondolsz át elég körültekintőnen...)
@pálfymiklós: naggyon nem stift, naggyon nem hitelre.... és te naggyon naggyon beszűkült buta ember lehtsz!! (szted minden vidéki földműves?)
szted ez az én szülőfalum, ahol jelenleg lakom??
nem, te butus... viszont amellett, hogy fenntartok egy pesri lakást kiköltöztem pesttől 20 km-re, a jó levegőre....
és elég valószínű, hogy sokkal többet adózom Budapesten, mint te valaha fogsz!
"műveljétek a földet! az is hasznos, mindenképpen hasznosabb, mint az, hogy a városban vonultok fel s alá..." a kerékpárjaitokon, azért mert arra is képtelenek vagytok, hogy letegyétek a jogsit és kifizessetek egy ezres stiftet nulla önerővel... :))
"a városban próbál szerencsét, és keseríti az OTT élők életét.." ez baromi pestiesen hangzott.. :-DD
@Perillustris: jobban szennyez?? főleg az elektromossok, mi?! :D
amúgy érdekes számítás, hogy 2-3 literből egy mai 4-ütemű jobban szennyezzen, mint egy kocsi 10-ből!
a burgman meg túl nagy városba, tipikusan nem való sehova..
" Fel tudod vinni magaddal az autódat a lakásba?"
hogy jön ez ide?
miért olyan alapértelmezett neked, hogy a legtöbb ember fel tudja vinni a munkahelyére a kerékpárt.. hogy 8 óra múlva ne a hűlt helyét találja.. miből gondolod, hogy a belvárasiakon kívül, nem rövid távra, pusztán egyedül, csomagok nélkül, csupán jó időben...
bárki másnak alternatíva????
@Perillustris: "Fel tudod vinni magaddal az autódat a lakásba?"
amúgy ez a kérdés is alapból mennyire beszűkült...
miből gondolod, hogy mindenki lakásban lakik, miből gondolod, hogyha mégis abban lakik nincs garázsa, vagy nem földszinti...
nagyon az körvonalazódik, hogy a bringások csak a saját körüklményeiket képesek felfogni, azt viszont etalonként kezelik!!
ez szomorú.... nézz szét a világban, annyi más ember él rajtad kívül (akik sokkal többen vannak) :) , miért akarod megtéríteni őket?
miért akarod eldönteni helyettük, hogy hol parkoljanak?? milyen alapon?
@Perillustris: de ne kanyarodjunk el a lényegől!!
tegnap azt írtad, hogy 700 hely van a körúton...
én azt mondom, hogy legyen 700-1000 hely oldalanként!
ahol mondjuk matekoljunk egy könnyűt: az 50%-a nem ott lakó... és a fizetős rendszer miatt minimum 3 óránként lecserélődik... és mondjuk csak 12 órában...
azt tehát azt jelenti, hogy ott parkol naponta a 700-1000 ott élő + 2800-4000 cserélődő...
de legyen csak a kisebb szám mindenütt!
lenne ennyi kerékpáros naponta a körúton??
én azt is kétlem, hogy a vársoban van!
és akkor még azt sem számoltuk, hogy mekkora kereskedelmi, illetve vendéglátós veszteség termelődik!!
@Stock: Ez már párszor szerintem elhangzott itt ,hogy hol menjen a kerékpársáv,csak ugye te nem azért jársz erre a fórumra ,hogy értelmesen érvelj hanem mert vidéken annyira nyugalmasan élsz,hogy kell néha neked egy kis izgalom is ,a kerékpársáv mehet pl a parkoló autók helyén is mint ezt már annyiszor elmondtuk,mert az úton parkolás igen csak luxus egy belvárosban ,nem gondolod? te szerintem nem mert te ilyen luxuskedvelő vagy aki egy kis százalék az egész autós társadalomban,és akinek a legnagyobb hangja van ha kicsit meg akarják csorbítani a kényelmét a többség érdekében,és a többségnek nem érdeke a főúton parkolás a te elképzeléseiddel ellentétben... szóval a helyedben kussolnék és örülnék hogy egyáltalán még van hol autózni a belvárosban;
@kpetya: te seggfej, ki mondta, hogy én biciklizek? az életben nem ültem kerékpáron, már nem is nagyon fogok. viszont a körúton autózgató suttyó köcsögöket valóban ki nem állhatom. rongálod az életkörülményeimet. és ki nem szarja le a filléres japán vasadat? lúzer!
@Stock: azt hiszem tényleg eklatáns példája lehetsz a legaljasabb és legprimitívebb embertípusnak. aki ennyire bizonygatja, hogy adózik, és sokat, az tuti adócsaló. ingyenélő kis geci lehetsz kpetya haveroddal együtt. el sem tudod képzelni, mennyire másképpen élnek azok az emberek, akik sikeresek, van pénzük, ezért aztán nem kell falura költözniük. ami a te esetedben azért örömteli, mivel tanyára való sötét bunkó lehetsz, kisgyerek. autózzál a határban, ott kúrd el a levegőt, ne a városban, ahol emberek élnek. amúgy, nem vagyok biciklista, ezen ne is rugózz, tetű.
@Stock: Kerékpársávról beszélünk. Ami ott megy majd, ahol most is teker egy bicajos a Nagykörúton: az út szélén. Azon a 30 méteren együtt megy majd a forgalom. Ennyi.
Gondolom találkoztál már öböl nélküli buszmegállóval, ott sem bonyolultabb a helyzet.
@Stock: Milyen négyütemű? A robogók legalább 70%-a konténeres szar, kétütemű motorral. Ezek hiába fogyasztanak harmadannyit, mint egy kocsi, nem olyan hatásfokkal égetik el a benzint, hiszen sokkal korszerűtlenebbek. Még nagy forgalomban is simán ki lehet szagolni ezeket, szó szerint. Az általuk keltett zajról nem is beszélve.
@Wadkan: te inkább halgass, ha ennyire nem fogod fel, hogy mi a téma és ilyen nehézséget jelent egy szöveg értelmezése!
a kérdésem az volt, hogy ott ahol villamosmegálló van, ott hol menjen a kerékpár sáv?!
tudod ott nincs parkoló a szélén, mert középen van járdasziget...
oké egyetértünk, tényleg jobb ha "kussolsz".. mert én kiszámoltam, hogy hány autós érdeke csorbul, hány kerékpárosért... és 10 szeres szorzó jött ki....
@Wadkan: "Stock az a fajta embertípus lehet akit teljes lelkiismeretfurdalás nélkül agyonvernék egy baseballütővel:D és még sok más ember is:D"
persze, mert primitív vagy, ahoz, hogy értelmesen vitatkos és érvelj... nincs is más eszközöd a meggyőzésre...
még egy szöveget értelmezni is képtelen vagy.. :-DD
azt se tudod miről van szó.. milyen rendezvényen vagy! :))
@pálfymiklós: júúj de sötét vagy... érved az nincs csak vagdalkozol...
"viszont a körúton autózgató suttyó köcsögöket valóban ki nem állhatom. rongálod az életkörülményeimet"
jah, a parkoló autók gondolom, nagyban kihatnak az életkörülményeidre.. :-DD
szabadulj ki a gettóból és megszabadulsz a frusztrációidtól és az irigységedtől... ;)
@Perillustris: "Azon a 30 méteren együtt megy majd a forgalom. Ennyi."
NAAAAAAAAA! VÉGRE KEZD KIJÖNNI A SUNYI LÉNYEG! szted attól fog gyorsulni a forgalom, hogy a kerékpárosokkal fog együtt indulni a forgalom minden lámpától??????????????????
ez mégis ki nek lesz jó?
a parkolóknak nem!
a vendéglátósnak kereskedőnek nem!
a közlekedő autósoknak nem!
néhány kerékpárosnak talán!
@Perillustris: "A robogók legalább 70%-a konténeres szar, kétütemű motorral."
csak ötvenesben tudsz gondolkozni??
az ikaruszok kombínók halkabbak??
"Ott bukik a számolgatásod, hogy összesen, mindkét oldalon van max. 700 parkoló"
azért ekkorát nem kéne ferdíteni, mert ez szemen szedett hazugság!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
de csak a vita kedvéért legyen:
akkor csak!! 1700-2000 autó parkol ott naponta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
igénybe venné ennyi bringás??
és hány autóst szopatnának a villamos megállókban való szüttyögéssel a közös szakaszon?? ez mekkora dugót okozna?
"Na, ez öngól. "Autósból" sokkal kevesebb van, mint nem autósbó"
mennyire szarul próbálsz terelni a tényekről! ;)
ez nem arról szól hogy hány embernek nincs kocsija, hanem az autós és bringás érdek ellentétről!
melyikből van több?? VÁLASZOLJ, NE TERELJ!
@Perillustris: "Inkább azt számold, hogy a nem létező kerékpáros infrastruktúra ellenére mennyien bicikliznek a városban."
ez nonszensz!!!!!!!!!!!!!!
ez fikcióra épül... elvégre autósból már sok van, bringásból meg lehet, hogy lehetne ESETLEG, szezonálisan tized, huszad annyi....
miről beszélünk??
@Perillustris: miért olyan alapértelmezett neked, hogy a legtöbb ember fel tudja vinni a munkahelyére a kerékpárt.. hogy 8 óra múlva ne a hűlt helyét találja.. miből gondolod, hogy a belvárasiakon kívül, nem rövid távra, pusztán egyedül, csomagok nélkül, csupán jó időben...
bárki másnak alternatíva????
nincs nekem semmi bajom a kerékpárutakkal! mindenütt ki KELL építeni, ahol az másokat nem gátol/korlátoz... mert a kerékpárosnak is joba van lehetőségihez képest a leggyorabban, legnagyobb biztnonságban eljutni!
DE miven rohadt kevsen vagytok más közlekedői csoportokhoz képest(autós, közösségis, gyalogos)... és amúgy is csak szezonálisan!!
ezért azzal az agyrémmel nem tudok azonosulni, sőt kötelességemnek érzem szembeszállni, hogy egy kisebbségnek aránytalan előnyei származhassanak a többség kárára!!
magyarul, az eccerűbbeknek:
nem szopathatjátok a gyalogosokat, tömegközlekedőket, autósokat.. mert a demokrácia és a józan ész (de még az ököl) szabályai szerint sem lehetséges!
@Stock: ahhoz azért nem kell sok ész, hogy átlásd, a parkoló kocsi is elment addig és tovább is fog majd menni. de sajnos a te szűk kis agykezdeményed nem tesz alkalmassá az ilyen komplex folyamatok megértésére.
stockikaaa mostmár befetéma van! senkinemkíváncsiráditt mert faszságokat beszélsz,Adios! te amúgy sem vagy pesti nem kell neked ilyen ügyekkel foglalkoznod,hagyd ezt a nagyobbakra.
mert ugye Magyarország a Magyaroké,Budapest a Budapestieké.legalábbis aki itt él az hagy alakítsa úgy a környezetét ahogy az neki kedvező,ha nem itt laksz ne szólj bele.mert aki más dolgába üti az orrát,könnyen rosszul járhat;)
@Wadkan: budapest a budapestieké?
ezt honnan szeded?? :))
elbuktátok a vitát, nyilvánvaló marhaságot akartok, nagyon kevesen és nagyon kártékonyan... és emellé szerencsére érveitek sincsennek!
lúzerek... :-DD
@pálfymiklós: te miért élsz a városban? főképp a belvárosban??
azért mert kényelmes?????
és csak nem azért kényelmes, mert ott centralizálódik minden szolgáltatás/termék?
és mit gondolsz mi hozza ezt neked össze?!
igen, nyertél a motorizáció!!
mire számítottál a belvárosban, csörgedező hegyi patakokra??
@Stock: Szerintem meg te írsz olyan dolgokat, amiket nem gondolsz végig. Arról beszéltél, hogy nem adózik a srác.Akkor sem fog adózni, ha kocsit vesznek neki a szülei és abba a szülei pénzén tankol. Azt az adót ugyanis nem ő fogja fizetni, hanem a szülei. Ezen volt a lényeg.
@Stock: Csak hogy most a kisebbség érdekei egyáltalán nem érvényesülnek. A biciklisek is közlekedni akarnak, ha szezonálisan is, de akarnak, és meg kell adni a lehetőséget számukra. És ma már nem megy másképp, csak ha a többségtől veszünk el valamennyit, mivel a gyalogosok és az autósok már elfoglalták a helyeket, így csak tőlük lehet elvenni a bringások kedvéért.
@Stock: "az a lényeg hogyha több bringás vezetne, akkor rájönne, hogy jobban jár mindenki érdekében ha a szar kerékpárutat, vagy a járdát használja, minthogy folyamatos veszélyes kikerülő manőverre kényszeríti a közlekedés többi résztvevőjét...."
Úristen, hogy te mekkora egy fasz vagy! Nemhogy takarodjon le a bringás az úttestről, hogy neked kényelmesebb legyen, még jó, meg is ideologizálod, mintha ez neki is jobb volna.
"és hogyha tudná a bringás, hogy mennyi mindenre figyel egy autós"
És ha tudnád, hogy engem bringásként mennyire nem érdekel, hogy autósként mikre kell figyelned. Ha nem vagy rá képes, vezess inkább naplót!
"bringázni viszont ott amargitsziget!"
Autózni meg a Hungaroring.
"pl a többség pénzén kiépített/kijelökt bringautat ne legyen kötelező használni egy lassú járművel ez több mint botrány"
Sajnos, téged meg a többség pénzén üzemeltetett mentálhigiénés intézményben fognak ápolni, ha végre bevisznek. Kiépített, mi? A sárga csíkra gondolsz?
"az autóm után adózok rengeteget (és ez nem sírás, hanem TÉNY).... szted mitől fejlődünk (ország szinten) a be fizetett adóból, vagy a be nem fizetettből?? márpedig az autós sokkal többet fizet mint a bringás (mert az nem fizet)..........."
Olvass utána: a gépjárműközlekedés évente többezermilliárdjába kerül az államnak. Te nem beteszel, hanem kiveszel, úgyhogy pláne kuss a neved.
Napi 10 órában percenként 3 biciklis az 1800. Szerinted?
@kpetya: "A parkolás a körúton nagyságrendekkel fontosabb mint a kerékpárút. Gazdaságilag is, társadalmilag is."
Úgy is van. Sőt, a forgalom haladásánál is fontosabb. Házi feladat: számold ki, kb. hány parkolóhely vagy a Nagykörúton és kb. hány autó halad a forgalomban.
(Ha nem sikerülne: parkolóhely kb. ezer van, a forgalom viszont tízezres nagyságrendű. Ezer parkolóhely, az egy-két nagy parkolóház, oszt' jó napot. Hát ilyen módon akadályozzák a parkolók a forgalmat, akár autóst, akár biciklist - gazdaságilag meg társadalmilag.)
"A te komfortod meg másnak okoz környezetszennyezést. A kényelem körébe tartozik a kényelmes lakás, fütés, világítás, csomagolt élelmiszer, eldobható pelenka, zsebkendő stb."
És te barlangban laksz, hogy kompenzáld az autóval való szennyezésedet felém, aki nem használ autót?
"a köznek nem érdeke a kerékpársáv. A köznek jobban érdeke a kényelmes közösségi közlekedés a tömegközlekedés helyett"
A közösségi közlekedés és a tömegközlekedés között mi a különbség? Ha nem megy, segítek: http://hu.wikipedia.org/wiki/Tömegközlekedés
"van légkondi, légzsák a kerékpáron?"
Légkondi nélkül szívrohamot vagy gutaütést kapsz? Látod, ennyire el vagy lustulva. A légzsákot nem is méltatom válaszra, mert eszerint nem érted az okát/célját.
"Meg véd az esőtől?"
Hány esős nap van átlagban Magyarországon? És Hollandiában, ahol sokkal több a biciklis?
"van benne 400l csomagtartó? tudsz vele 200kg szállítani? eljutsz vele 2 óra alatt 200km távolságra 4 emberrel plusz csomagokkal?"
@Stock: Tényleg menthetetlen vagy. A biciklisek jó része már ma is ott van előtted. S egyre többen lesznek ott. Ha legalább ott nem az autók között mennek, ahol van hely a sávra, azzal már biztonságosabbá és gyorsabbá válik a forgalom.
Egyébként tudom, hogy érted, csak ciki lenne beismerni, hogy a Nagykörúton parkoló autók igen komoly mértékben szűkítik az út áteresztőképességét, még bicajosok nélkül is.
@Stock: mégis mit gondolsz, amikor még nem volt ekkora a forgalom a körúton, amikor nem parkolt ennyi autó a járda mellett, amikor még nem voltak forgalmi dugók, akkor nélkülöztek az emberek? füvet ettek? furcsa kis agyacska ül a fejedben... nem hiszem, hogy te a városban élők, a motorizációnak köszönhető (???) komfortja miatt kardoskodsz itt. egyszerűen lusta vagy, elkényeztetett, és szűk látókörű. fiatal korod ellenére olyan begyepesedett vagy, mint egy tsz elnök. és egyet fogjál fel végre: neked nem jár semmivel több, mint bárki másnak. nagyon félreérted te ezt a "demokráciát".
@Deszkás: "Arról beszéltél, hogy nem adózik a srác.Akkor sem fog adózni, ha kocsit vesznek neki a szülei és abba a szülei pénzén tankol. Azt az adót ugyanis nem ő fogja fizetni, hanem a szülei. Ezen volt a lényeg."
tévedsz!
azon volt a lényeg, hogy egy autós mindenképp adózik a bringás meg nem feltétlenül...
" És ma már nem megy másképp, csak ha a többségtől veszünk el valamennyit, mivel a gyalogosok és az autósok már elfoglalták a helyeket, így csak tőlük lehet elvenni a bringások kedvéért."
ez viszont egy tisztességes érv!
a kérdés az , hogy mekkora áldozat ez a többség részéről és mekkora az igény a kisebbség részéről...
magyarul még mindig ott tartunk, hogy igazságtalan, hogy kevés ember akar szopatni kurva sokat!
@Deszkás: "Ha pedig több autós bringázna, akkor nem mondanál olyan hülyeséget, hogy a járdán kevésbé veszélyes bringázni. Próbáld ki egyszer!"
szted mi a veszélyesebb ha elbasz egy kocsi, vagy ha ütközöl egy gyalogossal?!
legalább abringások is tanulnának egy kis körültekintést, hogy mmilyen figyelni a többi közlekedőre!!!
@dmm: " mégis mit gondolsz, amikor még nem volt ekkora a forgalom a körúton, amikor nem parkolt ennyi autó a járda mellett, amikor még nem voltak forgalmi dugók, akkor nélkülöztek az emberek? füvet ettek?"
de sötét... huh...
szted nem élsz jobban napjainkban mint 50 éve?? nem használsz több terméket, szolgáltatást, aminek ell kell jutnia hozzád??
amitől kényelmes a belvárosod...
demokrácia: többség dönt egység nyal, hogy az ovis értelmi képességdre egyszerűsítsem!!
@Stock: Nos, mivel (egyelőre) több ember BKV-zik Budapesten, mint amennyi autót vezet, remélem soha egy szót sem hallok, ha bárhol új buszsávot jelölnek ki.
@Joe Forster/STA: "Úristen, hogy te mekkora egy fasz vagy! Nemhogy takarodjon le a bringás az úttestről, hogy neked kényelmesebb legyen, még jó, meg is ideologizálod, mintha ez neki is jobb volna."
kretén: melyik a jobb mérsékelt tempóban kerülgetni a gyalogost, a jólfelfogot érdekedben, vagy felülni egy figyelmetlen autós motorházára
??
"És ha tudnád, hogy engem bringásként mennyire nem érdekel, hogy autósként mikre kell figyelned. Ha nem vagy rá képes, vezess inkább naplót!"
te idióta barom állat, mert ez már tényleg nem megy szebben!
ez nem arról szól, hogy nekem mekkora megterhelés... hanem arról, hogy primitív módon kikövetelitek azt, hogy a zebrán engedjen át az autós, úgy hogy be sem látja (mert fizkai képtelenség) azokat a járda/kerékpárút szakaszokat, ahonnan ti érkeztek...
a megnevezésed pedig annak tudható be, hogy a saját érdeked lenne, hogy tudd, hogy milyen szituációkban vagy veszélyeztetve, mikor vagy kevésbé észlelhető, elvégre téged nem véd karsztni seggfej......
"Autózni meg a Hungaroring."
az autó nem csak sport/hobbi ezköz, mint a kerékpár!! autózni tömegeknek muszáj.. a kerékpározás létszükségét nem hinném, hogy meg tudnád ideologizálni!!!!!!!
"Olvass utána: a gépjárműközlekedés évente többezermilliárdjába kerül az államnak. Te nem beteszel, hanem kiveszel, úgyhogy pláne kuss a neved"
több ezer milliárd( megsúgom, kevesebb a teljes költségvetés).. :-DD és még van képed ekkora sötétség meleltt kinyitni a szád... elkeserítő! nem csoda, hogy nem vitted többre a kerékpárnál és , hogy nem is látsz tovább egy bringaútnál..!
88,7 milliárd a KHEM 2010-es költségvetése, az utak, hidak.... fenntartására!!
"Napi 10 órában percenként 3 biciklis az 1800. Szerinted?"
sztem kicsit irreális, hogy 10 órán át elmenne percenként 3... max csúcsban és max nyáron!
és most utánna néztem... az idézett autós számok bőven alul vannak értékelve!! mert 350 autó az oktogon és nyugati között áll.....
és amivel a kedves bringás kartársak nem nagyon számolnak, hogy a nyolcban a körútról nyíló utcákban, ahol eddig két oldalon lehetett parkolni, ott mostmár csak az egyiken..! sztetek hol kéne parkolni?!???????????????????????
és ne mondjátok, hogy nem kell autózni... mert az faszság, elvégre a bkv jelenleg is túlzsúfolt és lassú!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Perillustris: "Így van. Az "autós" mindenképpen adózik gépjárműve után, a "bringás" pedig csak akkor, ha van kocsija is.
Hogy mik vannak!"
és akkor most eszerint egy a közlekedők táborán belül a többi csoport tagjaihoz képest elenyészű számú kerékpárosnak kellene kerékpárutat létrehozni... elsősorban a többiek kárára és pénzén.. csak azért mert elképzelhető, hogy a kerékpáros is fizet útadót????
nem is értem, de nem tűnik logikusnak!
@Perillustris: "Remélem egyre többet."
mivel tényleg sokan közlekednek.. és egy város közlekedésében a tömegközlekedés a legfontosabb...
ezért én is remélem, hogy buszsávokat jelölnek ki oda, ahol azt a busz forgalom indokolja!!
ameddig nem gyorsul a tömegközlekedés nem lehet kiszorítani az autókat elvégre nincs mivel kiváltani!!!!!!!!
ha buszsávot akarnának a körúti parkolók helsett egy szavam se lenne... vagy ha lenne is azzal is csak támogatnám az elképzelést...
elvégre az rengeteg embert érintene pozitívan!
@Stock: Tulajdonképpen nem is értem, miért épülnek közpénzből mellékutcák, hiszen azokat a többséghez viszonyítva mindig csak egy kisebbség használja.
Logikát én már rég nem próbálok felfedezni a gondolatmenetedben, már rájöttem, hogy nem volt akváriumod.
Az már csak hab a tortán, hogy a Magyar Kerékpárosklub nem támogatja a városon belüli kerékpárutakat. A faszfej döntéshozók erőltetik, mert ugyebár a térköves szarból több pénzt lehet kilopni.
Értelmesen gondolkodók, agyukat használók már belátták, hogy minden kerékpáros nettó haszon, hiszen
- több hely marad az autóknak
- nem kell számukra BKV-támogatás
- nem kell számukra drága infrastruktúra
- kevesebbet kell rájuk költeni a TB-kasszából
- nem válik zombivá a dugókban.
@Perillustris: " "szted mi a veszélyesebb ha elbasz egy kocsi, vagy ha ütközöl egy gyalogossal"
Kérdezd meg a gyalogost!"
bruhaha!
szted a gyalogos mit mondana?? bár engem az is érdekel, hogy te egy gyalogossal ütköznél, vagy inkább egy autóval...
legalább a kerékpáros is megtanulná, hogy miylen a forgalom felelősségteljes résztvevőjének lenni!! milyen ha figyelnie kell másokra.... nemcsak kerge kacsa módjára menni, amerre kedve tartja....!
ez a duma, meg hogy az autós kiszámíthatóbb... csak egy képzelt dolog, csak a biztnonság illúziója... mert az autósok többsége lehet , hogy sokszor kiszámítható... de ha előbb utóbb hibázik, abból sokkal nagyobb baj lesz.....
"Gondolom imádnád, ha egy kedves rokonod mellett húznék el 30-cal a járdán?"
ha körültekintően tennéd, akkor nem zavarna, ha veszélyeztetnéd, akkor természetesen igen...
csak hogy visszakérdezzek: neked milyen lenne, ha közvetlen melletted 150-nel húznék el kocsival?
@Perillustris: "Tulajdonképpen nem is értem, miért épülnek közpénzből mellékutcák, hiszen azokat a többséghez viszonyítva mindig csak egy kisebbség használja."
szarul beszélsz mellé! ;) egy mellékutcában miért lakna kevesebb ember, mint egy főútvonalon??
attól, hogy félresikerülten ironizálsz.. még mindig roppant kevesen akartok ropant sok embert akadályozó döntést kicsikarni... közelíthetjük innen-onnan!!
"Az már csak hab a tortán, hogy a Magyar Kerékpárosklub nem támogatja a városon belüli kerékpárutakat"
akkor mégis minek a körúton a parkoló sáv?
nevezhetjük bárhogy.. attól az még kerékpárút... tudod keveseknek, sokak kárára!! :)
"Értelmesen gondolkodók, agyukat használók már belátták, hogy minden kerékpáros nettó haszon, hiszen
- több hely marad az autóknak
- nem kell számukra BKV-támogatás
- nem kell számukra drága infrastruktúra
- kevesebbet kell rájuk költeni a TB-kasszából
- nem válik zombivá a dugókban."
jah hasznos, ameddig másokat nem akadályoz... de itt igen!!!!
a nem kell drága infrastruktúra meg viccesen hangzik... szted a lámoákat kiegészíteni, átprogramozni... a az eddig ott parkolóknak parkoló házat építeni talán igyen lenne??
a kevesebbet kell költeni a tb kasszából meg marhaság... sokkal több csontotok törhet, kaphattok szívrohamot a bringán, lehet magas a vérnyomásod, koleszterined, kaphatsz tüdőgyulát... és ráadásul egy csomó bringás dohányzik, iszik.... tehát lófüttyel vagytok egészségesebbek...
talán kevésbé elhízottak..., de csak azoknál akik a tömegközlekedés, autó mellet nem sportolnak.....
@Perillustris: "Szóval akkor mégis tudnának hol parkolni a kocsik? Nem menne csődbe a nagykörúti üzletsor? Hogy is van ez? "
ezt mire??
" Nem érted. Egy gyalogos mellett lehetetlen körültekintően elmenni 30-cal a járdán.
"csak hogy visszakérdezzek: neked milyen lenne, ha közvetlen melletted 150-nel húznék el kocsival?"
Hiszen pont erről beszélek. E kérdésed is engem igazol! Szar lenne."
te nem érted... én azt hoztam fel példának, hogy a megengedett háromszorosávalm egyek el melletted és te is azzl példálózol, hogy a megengedett 3*-osával mész a gyalogos mellett...
ne tedd! tartsd be a szabályt, vagy ha indokolt menj lassabban!!! erre mondom, hogy meg kéne tanulni fellelősen közlekedni, nem úgy mint a gyerekek!
@Perillustris: "Stock simán leszarja a gyalogosokat, ha ennek következménye az, hogy nem kell osztoznia az úton a bringásokkal."
Stock heti több 10 km-t gyalogol a városban.. csak a miheztartás végett!
és soha nem zavarta a kultúráltan a járdán haladó kerékpárosok, ha észrevettem azonnal félreléptem, ha nem vettem észre de udvariasan szólt, vagy netén csöngetett úgyszintén...
@Stock: "kaphattok szívrohamot a bringán, lehet magas a vérnyomásod, koleszterined, kaphatsz tüdőgyulát... és ráadásul egy csomó bringás dohányzik, iszik"
Ez igaz is. Minden közlekedőre. A bringás legalább mozog.
@Stock: "" Nem érted. Egy gyalogos mellett lehetetlen körültekintően elmenni 30-cal a járdán.
"csak hogy visszakérdezzek: neked milyen lenne, ha közvetlen melletted 150-nel húznék el kocsival?"
Hiszen pont erről beszélek. E kérdésed is engem igazol! Szar lenne."
te nem érted... én azt hoztam fel példának, hogy a megengedett háromszorosávalm egyek el melletted és te is azzl példálózol, hogy a megengedett 3*-osával mész a gyalogos mellett..."
Mennyi a kerékpárosok maximális megengedett sebessége általában? És a járdára festett kerékpárúton - nem gyalog- és kerékpárúton! -, lényegében nulla távolságra a gyalogosok mellett? Megoldást lásd a KRESZ-ben. Megsúgom: nem 10 km/h.
@Stock: Tévedsz, mert nem ezt mondtad. Attól, hogy valaki autós, még nem biztos, hogy adózik is. Nem biztos, hogy ő adózik!
Megosztás: Nem értek egyet veled. Ezen most hiába vitázunk. A bicikliseknek is kell a hely, és ez egyáltalán nem szívatás. A szívatás az, hogy a körúton ott áll a sok autó, ahelyett, hogy közlekedés folyna rajta illetve hogy az a parkolósáv még este 20kor is fizetős. Na az az igazi szívatás.
@Stock:
1, A járdán biciklizni tilos.
2, Ha mégis oda kényszerülsz, nem a figyeléssel lesz a gond. Nem a biciklis figyel kevésbé, hanem a gyalogos. Ők ugyanis a hirtelen irányváltásukkal felboríthatják a bicikliseket. Egy rossz esésnél súlyosabb sérülése is lehet, mint autóval ütközve.
3, Elfelejted, hogy ha a bringás elüt egy gyalogost, akkor ott mindkét fél súlyosan sérülhet. Míg az autós látja a biciklist, és fordítva és figyelni tudnak egymásra, addig a gyalogos képtelen erre, nem készült fel a biciklisre a járdán. Legfőképp nem mondjuk a nagykörúton.
@Stock:"az autó nem csak sport/hobbi ezköz, mint a kerékpár!! "
A bringa is közlekedési eszköz, nem csak hobbi, sport célra van. Tudod, előbb volt bicikli, mint autó, és akkor nem sportolni használták, nem arra jött létre, hanem közlekedésre, mire ma is nagyon sokan használják. Azok, akiket te a városban látsz tekerni, nem sportolási, hanem közlekedési céllal pattantak kerékpárra. Tudod, amikor a Keletitől eltekerek a Római Partra és vissza, nem sportolok, hanem csak szép kényelmesen kiközlekedek oda.
Gondolkozz már néha, ne csak a hülyeséget halmozd, kérlek!
@Stock: Stock, bocs, kimondom most már. Hülye vagy! Te akarod felkényszeríteni a biciklis az útról a járdára. De nem érted meg, hogy ott nem csak őt akadályozzák a gyalogosok, de fordítva is igaz, ő is akadályozza a gyalogosokat, nagyobb a balesetveszély még akkor is ha 10km/h sebességgel halad, ami szabályos lenne. Éppen ezért fog lenn tekerni az úton, mert az kevésbé balesetveszélyes. A bringás figyel az autósra, és fordítva. Míg ugyanez a járdán közlekedésnél a gyalogos - biciklis között nem áll fenn.
@Stock: na kisgyerek, itt szolgáltattad a bizonyítékot: ostoba vagy, tapasztalatlan (ez nem ment fel) és még geci is. ez a három tényező elég ahhoz, hogy életre alkalmatlannak nyilváníttassál. ennyi seggfej!
tanulságos volt ez a néhány vitával töltött nap...
pl megtudtam, hogy lényegtelen, hogy milyen kevés a biciklis és milyen sok az autós.. attól még a kerékpárosnak kell utat építeni az autós kárára.. mindegy, hogy csak részmegoldás és a kerékpáros ugyanúgy lassítja továbbra is a forgalmat (mert nem fér el végig az út).. de legalább a parkolókat ellehetleníti a vendéglátóssal, boltossal együtt..
megtudtam továbbá, hogy sokkal biztnonságosabb, ha egy minimum 50-nel haladó legalább egy tonnás fémdoboz elcsap egy kerékpárost, mintha az gyök kettővel ütközne a járdán a gyalogossal...
megtudtam, hogy egy jármű, amit csak szezonálisan, csak egy ember, csak csomagok nélkül használ kizárólag rövid távara sík terepen, úgy hogy vagy nem érdekli a személyes higiéniája, vagy van lehetősége a munkahelyi tisztálkodásra, stb.. az nem hobbi és nem is sport eszköz, hanem a leguniverzálisabb, mindenre alkalmas jármű... :-DD
és még rengeteg baromságot!!
nem vagytok kispályások....... de azzal legyetek tisztában, hogy ezt a marhaságot csak egy bizonyos szintig fogja tolerálni a többség!!
részemről itt ezen a fórumon ennyi volt!
@dmm: egyrészt kisgyerekek a kis pajtásaid, akikkel biciklizgettek a parkokban!
másrészt: egy idióta vagy, aki alkalmatlan bárminemű vitára, tehát szóra sem méltatlak!
@Stock: Néztél már tükörbe? Mert amit leírtál, pont rád igaz! Te vagy vitára alkalmatlan, mert egyszerűen fel sem fogod, amit leírunk. Állítasz valamit és hiába próbáljuk elmagyarázni, megértetni veled a dolgot, de mész a saját fejed után. Most is azt mondod, lassítaná a forgalmat, mert nincs mindenhol hely a bringás sávnak. Képzeld, megfelelő átépítéssel nem okozna semmi problémát. Nem igaz azon állításod sem, hogy ellehetetleníti a boltosokat és vendéglátósokat. A Váci utcában sem lehetetlenültek el pedig oda még behajtani is tilos.
Azt sem sikerült felfognod, hogy míg autós biciklis balesetnél csak a biciklis sérül, addig gyalogos biciklis ütközésnél mind a ketten, és nagyobb esélye van a súlyos sérülésnek, mint ha autóval ütközik.
Szóval én csak azt látom, hogy egyedül te hordod itt össze a sok baromságot, nem mi, ami elég sok mindent elárul csekélyke felfogóképességedről. Egyszerűen felfogni sem tudod az érveinket, nem hogy megérteni, és elgondolkozni rajta. Egyszerűen meggyőzhetetlen vagy, valamit a fejedbe vettél, és akkor annak úgy kell lennie, bárki bármit is mondjon. Szánalmas vagy, ahogy itt megpróbálod ránk erőltetni a baromságaidat. Jó is, hogy elhúzol innen.
Az utolsó 100 komment: