Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A Margit hídon mindenkit leparancsolnak a bicikliről

2009.09.14. 15:34 - lumina

A lezárt Margit hídon eddig is azt javasolták, hogy a biciklisek szálljanak le és tolják a kerékpárokat, mert a taxik, a villamosok és buszok között veszélyes az úttesten kerékpározni, de az amúgy is keskenyebb járdán a gyalogosok között szintén nincs elég hely biciklivel közlekedni.

Úgy tűnik, az óvatosság indokolt volt, szeptember 6-án egy biciklis elsodort egy 4 éves kislányt. A gyerek könnyű sérüléseket szenvedett, közölte kérdésünkre a BRFK sajtóosztálya.

A múlt hétvégén történt baleset miatt keményítettek be a járőrök a hídfőknél, mindenkit leparancsolnak a kerékpárokról, illetve segédmotorokról és azt kérik, tolják át a hídon. Először csak kérnek, aztán helyszíni bírságot szabnak ki, ami elérheti a 20 ezer forintot.

A szigorítás addig marad érvényben, amíg a közlekedés biztonságának garantálása ezt indokolja. Aki nem szereti tolni a biciklijét, kénytelen másik híd felé kerülni.

Címkék: biztonság baleset rendőr margit híd bírság

754 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr451381311

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Majdnem behálózva 2009.09.14. 23:41:34

Sok csalódás ért régen, nem merek bárminemű kijelentést ejteni, épp ezért annyit írok „majdnem bevagyok hálózva” .A lánnyal (nevezzük Kittinek) csodálatos volt az esténk! Már megint megtörtem a „nem iszok alkoholt” fogadalmat,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mon3 2009.09.15. 12:01:56

Ez a baleset előre látható volt, amikor rákényszerítették a bringásokat a járdára.

Aki pedig a kerékpárosokat akarja keresztre feszíteni, annak azt üzenem, hogy mi pontosan ugyan azt éljük át a közutakon az autósoktól, mint az a szerencsétlen kislány a járdán.

Igenis engedjék át a hídon a kerékpárosokat is a saját felelősségükre (hiszen a jelenleg megengedett sebességet veszély nélkül tartani lehet, és nem akadályozzák a forgalmat sem), aki pedig fél az a járdán tolja.

Igazából mindhárom fél között vannak bunkók és rendesek. Ha én is úgy általánosítanák, mint egyes hozzászólók…. Tegnap öten hajtottak át a Vágány utcai kereszteződésen anélkül, hogy a lámpával is védett elsőbbséget megadták volna nekem. A hatodik kocsi később érkezett, tehát a zöld jelzésnek megfelelően belehajtottam a kereszteződésbe. Szemmel láthatólag ezt tapasztalva gyorsított, és rám húzta az autóját és a felmenőimet emlegette (feltételezem, hogy nem ismeri a KRESZ-t, és nem rosszindulatú volt). Na, most küldjem el az összes autóst a k.... a.....-ba? Én rühellem a tahó kerekeseket is, és veszem a fáradtságot és rájuk szólók, hasonlóan az autósokra. És ezt várnám el mindenkitől, függetlenül, hogy hogyan közlekedik. Ennek a blognak ez lenne a célja, és nem a bringások szidása.

Ferocious 2009.09.15. 12:03:27

@pengusz: A renitens autóspk nem mehetnek a Margit-hídon te gyökér... Mi lenne ha figyelnél arra amit írok? Én csak ezt a konkrét példát említettem!

pengusz 2009.09.15. 12:05:25

@cirkuszos: Mondjuk amikor SZABÁLYOSAN a KRESZ szerint megengedett módon 10-zel kell menni a járdán.
Vagy mondjuk Istenhegyi út. (montival is lehet 60 fölött menni)
Vagy mondjuk Csobánkára beérünk Pilisvörösvár felől (30-cas tábla, egyszer régen sikerült 65-tel mennem ott, pedig csak gurultam)
Lejtőn lefelé gurul az :D
Igazság szerint nem ez a lényeg, hogy ki hogy tud menni, hanem a számonkérés, illetve a mérés hiánya...

labi 2009.09.15. 12:07:27

@Frank99:
"a napokban fordult elő velem, hogy egy fiatal lányt láttam az út mellett a járdán, mire visszafordultam, már 3 autó és 2 gyalogos volt mellette...."

Elég xar lehet, hogy felétek ekkora sorbanállás van az út szélén lévő lányokhoz.. Javasolnék egy másik útvonalat, ahol többen vannak, vagy az erre szakosodott internetes oldalakat :)

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.09.15. 12:08:24

varhato volt. sok a fasz kerekparos. tisztelet a feher hollo kivetelnek...

sanyix 2009.09.15. 12:09:04

@aesculus: Az lehet, de általában nem éppen ők a neveletlenek. Mondom ugorj egy 120-al közlekedő vonat elé, és jelentsd fel hogy a kocsög nem került ki.

pengusz 2009.09.15. 12:10:02

@Ferocious: Ugye megengeded, hogy én is gyökérnek hívjalak, ha már ilyen bizalmas viszonyba kerültünk?
Na Te gyökér!
Én is pár konkrét példát említettem, mi a gond ezzel? Vagy itt csak a Te saját konkrét példáid állják meg a helyüket, mert a Te álláspontodat támasztják alá? Esetleg Te is így szoktál autóval közlekedni, és már csak a személyeskedés maradt neked?
Mi lenne, ha figyelnél arra amit írok?

s.o.v.i.e.t 2009.09.15. 12:18:26

@pengusz:
nalátod. erre én azt mondom, hogy tapsvihar! csak az a baj, hogy a butafiúk, akik nem spd-vel járnak, hanem divat Puch-hal postásretroznak, azok meg egyszer látnak fél szemel, hogy te a járdán tekersz - at nem figyelik, hogy hol mikor és hogy milyen körültekintéssel - és máris úgy érzik, hogy centizgethetnek szlalomozhatnak bunnyHop-olgatnak padkákon át... merthogy ők érzik a távolságot, meg dupla falú felni elbírja. ja.. meg az ipari agy.. na ezek ellen van itt kifogás. joggal. de ebben a biciklisek is egyet értenek szerintem

-csak a rend kedvéért: az agyonpimpelt jukeboxtuningos surmók, kavicsos kilincses bmwaudisok, és hasonló elemek is segítenek az autót vezetők lejáratásában. ezzel sem tudunk sajnos mit kezdeni -

pontosabban egyet lehet kezdeni. a hülyék miatti korlátozásokat be kell tartani sajnos a normálisaknak is. prolisan: benyelni.

Mon3 2009.09.15. 12:25:27

@Közöd??: Klasszikus példa: "Hüje vagy!!!"

pengusz 2009.09.15. 12:26:29

@s.o.v.i.e.t: Egyébként én már sok blogon írtam, hogy nekem bringásként nagyon ritkán van problémám autósokkal. (pedig mindennap azzal járok). egyszerűen ha odafigyelek rájuk, nem megyek át a piroson, nem szlalomozgatok, nem előzök jobbról stb. stb., akkor érdekes módon nem akarnak "kinyírni" :D
Nekem semmi bajom a tolással, a lezárás után is toltam, nem zavar az az 5-10 perc plusz. Ahogy az sem, hogy meg kell állnom a pirosnál. Általában azok folyamodnak ilyen szabályszegésekhez, akik lassan haladnak, és a lassúságukat így kompenzálják :D

papamaci1 2009.09.15. 12:36:55

@kuroi inu:

Járdán NEM szabad. Kivétel ha a kerékpáros 12 év alatti, vagy ha az úttest alkalmatlan fizikailag a kerékpározásra.

"Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok

54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.

(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

(3) Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.

(4) Kerékpárral

a) a kerékpársávról - kivéve, ha jelzőtábla erre utasítást ad, továbbá ha a kerékpársávot a balra bekanyarodás céljából az úttest felező vonalának közelében helyezték el - vagy,

b) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

c) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

(5) Kerékpár pótülésén a 18. életévét betöltött vezető egy, tíz éven aluli gyermeket szállíthat. Egyébként kerékpáron személyt szállítani nem szabad.

(6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.

(7) Tilos

a) főútvonalon 12. életévét be nem töltött személynek kerékpározni;

b) elengedett kormánnyal kerékpározni;

c) kerékpárhoz oldalkocsit, valamint - kerékpárutánfutót kivéve - egyéb vontatmányt kapcsolni;

d) kerékpárt más járművel, illetőleg állattal vontatni;

e) kerékpáron oldalra kinyúló, előre vagy hátra egy méternél hosszabban kinyúló, a vezetőt a vezetésben akadályozó vagy a személy- és vagyonbiztonságot egyébként veszélyeztető tárgyat szállítani;

f) kerékpárral állatot vezetni.

(8) Az (1) és a (3) bekezdésben, a (4) bekezdés c) pontjában, valamint a (7) bekezdés b)-f) pontjaiban foglalt rendelkezéseket a segédmotoros kerékpárok közlekedésére is alkalmazni kell azzal, hogy

a) lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni, valamint

b) segédmotoros kerékpáron utast szállítani,

c) segédmotoros kerékpárhoz utánfutót kapcsolni nem szabad."

Ebből ugye egyértelmű h csak extrém esetben közlekedhet a kerékpáros a járdán.....

Ferocious 2009.09.15. 12:42:32

@pengusz: Köszi a bizalmat!

A konkrét példát nem én, hanem a post hozta...

Lásd: Margit-híd + tolni kell a bringát...

Értve?

papamaci1 2009.09.15. 12:43:28

2 kismamákban,
3 öreg emberekben.

Mindezen kategóriákat és a normál gyalogosokat is FIZIKAILAG IS VESZÉLYEZTETIK.

Emiatt a járdán semmi keresnivalójuk !!!

papamaci1 2009.09.15. 12:45:21

A kerékpáros nagyobb mozgási energiája miatt fizikailag veszélyezteti a gyalogosokat. E= 1/2 m v2

pengusz 2009.09.15. 12:46:06

@Ferocious:
Én toltam, akkor mi a probléma? :D
Bár a lezárás óta csak egyszer jártam arra.
Értve? :D

Perillustris 2009.09.15. 12:47:50

@star77: Ne szarozz! Legyen kötelező mindenkinek! Ezzel uniformizáljuk az embereket, lassítva a kínai gazdaság fejlődését, hiszen kevésbé lesz fontos, hogy mi van rajtunk - úgyis eltakarja a csinos mellény.

ROTFL

papamaci1 2009.09.15. 12:48:42

lemaradt az 1. mozgássérültekben....

kwakkwak 2009.09.15. 12:48:59

A közlekedési kultúra sokat elmond egy társadalomról...

Minden közlekedési csoportosulásban vannak bunkók meg nem bunkók. Ahogy a blogra írogatók között is.
Szerintem nem helyes, ha:
-a gyalogos a bringaúton/sávon észrevéteti magát,
-a bringás a járdán észrevéteti magát,
-az autós a brigasávon észrevéteti magát.
Tehát, jó, tartózkodhatnak a nem nekik kijelölt területen, de semmilyen módon ne kelljen foglalkoznia velük az ott szabályosan közlekedőknek.
Természetesen, amelyik a fentiek közül az erőfölényével visszaélve szegi meg a szabályokat, az korra, nemre, ...stb. tekintet nélkül a bugris tahó kategóriába találja magát.

kwakkwak 2009.09.15. 12:50:59

...kategóriában találja magát.

Egy kérdés: melyik hídon szabad kerékpáron átkelni ma Budapesten?

saq 2009.09.15. 12:52:51

NA AKKOR LESZÖGEZHETJÜK. KÖZÖD? ÉS SOVIET KÉT UTOLSÓ SZÁJHŐS CSICSKA, AKIK ARRÓL FANTÁZIÁLNAK, HOGY MÁSOKKAL EGYÜTT HOGY LINCSELNÉNEK MEG MÁSOKAT. AMIKOR A KONKRÉT DOLOGRA KERÜLNE A SOR, AKKOR MEG BEKUSSOLNAK ÉS RESZKETNEK A MONITOR MÖGÖTT. KÉT KIS PATKÁNY.

ügyfélszolgálatos 2009.09.15. 12:53:31

@saq: Mi van nem állt fel tegnap a kuki? Mérges a kisfiú? :D

pengusz 2009.09.15. 12:53:52

@kwakkwak: Lágymányosi híd, Árpád híd, M0-ás (déli, északit nem tudom), Petőfin úttesten, a többin nem szoktam menni.

Ferocious 2009.09.15. 12:54:25

@saq: Látom már nagyon magas a vérnyomásod...

Silent Bob 2009.09.15. 12:54:52

@kwakkwak: Ehhez nincs mit hozzáfűzni, korrekt.

Ferocious 2009.09.15. 12:55:25

@pengusz: Hát hogyne! Csak vigyázz, mert Közöd? még agyon talál baszni egy vasrúddal, ha nem tolod a bringát... :)

Silent Bob 2009.09.15. 12:56:12

@Ferocious: Egyszer megnézném élőben a srácot. :)

saq 2009.09.15. 12:58:02

@ügyfélszolgálatos: szerinted érdekel itt bárkit a te személyes testi fogyatékosságod? mért van az, hogy úgy véled, hozzád hasonlóan mindenki más is impotens?

pengusz 2009.09.15. 13:00:36

@Ferocious: Á, szerintem nem, csak szájkaratézik :D
Meg különben is múltkor is csak próbaképpen mentem arra: Oktogontól nem arrafelé vezet az út hazafelé Csepelre :D

ügyfélszolgálatos 2009.09.15. 13:01:03

@saq: Jaj jaj kisfiam, menjél szépen vissza tologatni a csattogós lepkéd és hagyd a felnőtteket beszélgetni.

Ferocious 2009.09.15. 13:03:21

@Silent Bob: Inkább verném a hátát élőben egy hólánccal...

Silent Bob 2009.09.15. 13:05:54

@Ferocious: Csak provokál és kurva jól csinálja, lehetetlen kizökkenteni. :D

s.o.v.i.e.t 2009.09.15. 13:06:49

saq kerékpáros a fenti diskurzusunk után az alábbi levéllel udvarol:
"NA MIVAN TE NAGYPOFÁJÚ SZAR! AZZAL BÜSZKÉLKEDTÉL, HGOY VASCCSŐVEL POFOZOD LE A BRINGÁSOKAT! HÁT AKKOR GYERÜNK TE SZOPÓ GECI, AKKOR PRÓBÁLD KI...

VAGY MOST BEFOSTÁL VAGY MOST MIVAN?"

ha valaki esetleg nem értené, hogy mi az a kerékpáros arrogancia ami miatt negatívan szokták megítélni őket.

saq!
elmondtam a módot, hogy konfliktusba hogyan kerülhetsz. kerekezz vadul, szabálytalan módon és ha összehoz a balsorsod velem, vagy bárkivel, aki lelkiismeretes, vagy kellő pedagógiai érzékkel rendelkezik, akkor majd odahat az arcodra.

saq 2009.09.15. 13:07:17

@Ferocious: attól nem kell félni. ez a közöd petymeg még egy farudat se bírna el.

reggel felkel, gondosan leveszi a pizsomáját, megeszi az előző este bekészített parizeres zsemlyét. beül a műbőrszagú suzikba, érzi, hgoy most ő a Lóerők Ura. Elindul a városban és kurvaanyázik folyton, de persze csak a bajsza alatt.

gyűlöli az audisokat és a bmw- tulajokat. autós fórumokon gyakran gyalázza őket, de titokban persze beülne egy q7-be. álmaiban gyakran előjön, hogy végre van egy jó autója, és ilyenkor általában még a nők is megnézik. ez a való életben nem így van. a hivatalban, ahol dolgozik, és ahol ő az utolsó nyisdkicsukdbe még a dagadt titkárnő, teca se nézi meg. bár ő próbál udvarolni és bókolni, névnapra virág és olcsó bonbon, de csak megvetés és lenézés a jutalma. nem csoda, hogy frusztrált. nem csoda, hogy ideges és, hogy arról fantáziál, hogy hogy lincselné meg azokat akik nála egy kicsit kötetlenebb életet élnek.

már látja magát, ahogy egy vasbunkóval ütlegeli a biciklistákat, és közben a mázsányi teca lassan elindul felé csábos mosollyal.

Ferocious 2009.09.15. 13:07:39

@Silent Bob: Érdekes most nagyon hallgat, felszívódott mint a hajnali pára...

Funkerman 2009.09.15. 13:08:28

@promontor: "de megjegyzem, hogy autósként is zavaró, amikor a hússzal haladó kerékpárost kell kerülgetni, "
Csak megjegyeztem, hogy átlagban nem mész sokkal gyorsabban, mint a 20-al karikázó bringás. Úgy jön ide.
Meg úgy is, hogy nyomjátok értelmetlenül, bele a pirosba magatokat, aztán satufék.

saq 2009.09.15. 13:09:23

@s.o.v.i.e.t:

soviet azért eléggé korrekt, hgoy a levelezésünket itt publikálod. azért elmondom még egyszer.

nem én voltam az, aki arról magyarázott itt, hogy hogy fog vascsővel agyonverni másokat, jelen esetben biciklistákat. nem én voltam aki ezen röhincsélt és a lincselésről meg verésről fantáziált.

gondoltam megadom neked a lehetőséget, hogy ha már ennyire vágysz rá. de a jelek szerint csak a pofád volt kurva nagy, amit a levélben is leírtam.

ennyi. nulla vagy. egy monitorhuszár. egy csicska. egy rántott petymeg!

Ferocious 2009.09.15. 13:11:41

Jol van gyerekek csak így tovább, hamarosan legyilkoljátok egymást... nem baj, most még olcsó a virág, majd viszek néha a sírotokra...

Ferocious 2009.09.15. 13:12:47

@saq: Ez egy csodaszép teória, megkönnyeztem olvasás közben!

Funkerman 2009.09.15. 13:13:02

@pengusz: Erzsin buszsáv záróvonalán

s.o.v.i.e.t 2009.09.15. 13:13:09

@saq:

az hogy valamibe beszállok, meg az, hogy valaki vascsöves fantáziájával társítasz, nem mindenképp van fedésben.

aki engem lecsönget gyalogosként, annak én mindig szólok, hogy nem csönget, hanem fékez, vagy tol. ha kikerül, az rendben.

hogy senki soha nem vett komolyan és most itt lármázol, hogy hátha itt majd tekintélyed lesz...
:)) majd meglátjuk..

saq 2009.09.15. 13:15:17

@s.o.v.i.e.t: soviet soviet, miért hazudsz?

hát vissza lehet keresni, hogy miket írtál! itt szoptad a közös mikrofaszát, hogy együtt fogtok vascsővel verekedni. már elfelejtetted? bevagy baszva már ilyen korán?

rendben, lássuk már meg! ezért könyörgöm, lássuk meg szépen, hogy mennyire van nagy pofád face to face!

gtr207 2009.09.15. 13:16:01

arról nem szól a hír hogy a 4 éves kislány nem e vágot ki a bringás elé az uccsó pillanatban meg arról sem hogy a bringás kb milyen tempóval ment
nem hanem arról hogy elsodorta és a szémét bringás mér tekert a hídon ami lejö az egész dologból.

kérdés milyen tábla van ott a qi...eszet qrva oszlópon a híd előtt a járdánal?

az a bringa gyalog tábla
és az nem kötelezi a bringást arra hogy tolja a járgányát a hídon és a rendőr a kresztáblát meg elméletileg nem bírálhatja felül

tehát ha azt a karják hogy a bringások tolják a bringát akkor cseréljék le azt a qrva táblát kizárolag gyalogosra és csak akkor kényszerítsék a bringást a tolásra.

a megoldás erre az egész túj fújt r.hadt problémára

hídon 20km/h max sebesség bkv taxi meg akik átmehetnek a hídon járgánnyal és eresszék a siekre az összes bringást és béke lesz

mellesleg egy megjegyzés lakot területen belüli bringautakról meg elhúzhatnának a gyalogosok
mert azt nem a gyalogosoknak van elkölönítve

vagy ha azon is mennek akkor ne szídják a bringást

s.o.v.i.e.t 2009.09.15. 13:19:23

@saq:
kezded elcsípni a lényeget. aki vascsővel riogat, az a maga dolga.
én a regulázhatatlan renitenskedők pofozásáról beszéltem. te meg beleláttad a vascsövet.
tehát nem én vízionálok.

én a magam útjába eső tahó biciklisekre alkalmanként szólok. ha valóban zavaró. nem perverzióm a dolog. de ne csöngessen le.
i do it my way. Közöd? meg tesz, amit jónak lát. azt tegyük hozzá, hogy ha neki konfliktusa támad valakivel és vascsővel intézi, akkor ahhoz semmi közöm.

saq 2009.09.15. 13:19:35

soviet te tipikusan az az ember vagy, aki hazamegy, leveszi a szódásszifon szemüvegét, megigazítja a szép kockás ingét a szépen domborodó hordópocakján, előveszi a szimfit és a kőbányait, majd ledöglik a hetvenes években vásárolt erika márkájú fotelbe és nézi-nézi-nézi a hulla igénytelen, primitív akciófilmeket a tévében. elalvás előtt arróf fantáziálgatsz, hogy hejj ha te is ottlennél a háborúban! hejj akkor megmutatnád! imádod amikor emberek kínzását mutatják a tévében, amikor verik őket. szereted a kegyetlenséget, de még ahhoz is gyáva vagy, hogy egy kutyába belerúgj. kiskorodban békákat öltél, mostanában pedig azon morfondírozol, hogy ha eleget nyalsz a Szennyvízügyi Igazgatóságon az osztályvezető helyettes karesznak, akkor talán elvisznek vadászni.

már fényesre nyaltad a valagát sovietke, de elráulom neked. sose fognak elvinni. találj ki valami reálisabb álmot! mondjuk azt, hogy naponta fürdesz, mert elárulom azt is, hogy a kollégáid már rosszul vannak a belőled áradó bűztől!

gtr207 2009.09.15. 13:19:59

ja és a 20 tempót meg trafival mérjék a zsernyákok

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.15. 13:26:11

@Funkerman: Lehet, hogy átlagban nem, de az átlag úgy jön ki, hogy megyek lámpák közt 40-50-el, aztán állok a lámpánál. Ha meg nagy dugó van akkor meg eleve a kerékpáros előz meg engem, mert még 20-al se tudok menni. Tehát amikor megyek, akkor igen ritka, hogy pont hússzal mennék. De a lényeg nem ez volt, hanem az, hogy akármennyivel mennék éppen, természetes, hogy nem ütöm vagy sodrom el a kerékpárost. Akkor se, ha egysávos az út és nem tudok mellette elhúzni. Ugyanígy kéne, hogy természetes legyen, hogy a kerékpáros is vigyáz a nála "gyengébb" gyalogosra, pl. nem kerékpározik ott, ahol ezt megtiltották.

Sajnos egyes kerékpárosok ugyanolyan arrogáns, bunkó és veszélyes módon viselkednek a gyalogosokkal, mint amit sokszor joggal felrónak egyes autósoknak. Úgyhogy ez a szálka és a gerenda esete.

Csak azt nem értem, miért kell védeni őket. Illetve értem én, a "mundér becsülete". Csakhogy ez nem a becsülete lesz így, hanem a szégyene.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.09.15. 13:26:29

@Bit Rot: > Miért nem villamossal mentél?

Meg fogsz lepodni: mert setalni volt kedvem. Miert, szerinted a tobbi ember miert nem azzal megy?

s.o.v.i.e.t 2009.09.15. 13:40:22

@saq:
szép eszmefuttatás.
annál emberebb vagyok, hogy kutyákat rúgdossak.
kérd számon apádat, vagy anyádat hogy mire és hogyan neveltek.
ha voltak egyáltalán.
ja
szeretnek a munkatársaim, heti 30-50 kilométert futok. többségében a szigeten. a margiton járok át. nem dohányzom..
de ha egyszer összefutunk, akkor a képedet összetöröm.
anyádra visszatérve:
reggel kidobtam a dögöt. már nem a régi. 2000-rel kisegítettem:))

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.09.15. 13:43:28

Nem találtam erre sehol infót - lehet, hogy csak nem jól kerestem -, de mindkét oldali járható a hídon, vagy csak az egyik?

Shitting Bull 2009.09.15. 13:46:47

@s.o.v.i.e.t: hacsak nem vagy azonos azzal akivel "társalogsz", tedd már meg a többiek kedvéért, hogy ignorálod!

saq 2009.09.15. 13:49:19

@Shitting Bull: értem. szép dolog a férfiszerelem, de nekünk ehhez mi közünk van?

soviet: kíváncsi lennék, hogy vajon élőben is adnád e az anyázást. dehát tudom hogy nem.
mert egy monitorhuszár csicska vagy.

saq 2009.09.15. 13:50:21

@s.o.v.i.e.t: jólvan, jólvan. akkor fussunk össze!

hol mikor?

Perillustris 2009.09.15. 13:51:42

@kwakkwak: A Lánchíd és újabban a Margit híd kivételével bármelyiken át lehet tekerni szabályosan.

Shitting Bull 2009.09.15. 13:52:39

@saq: javasolnám az V. kerületi rendőrkapitányság ebédlőjét, mondjuk holnap délben - ha mindkettőtöknek megfelel.

capor_ 2009.09.15. 13:53:32

Nagyon helyes. A robogósokat pedig be sem engedném.
Mondjuk jellemző, hogy 10 bicajosból csak egy volt a bunkó, a többi lelassított. Mégis ez lett...

saq 2009.09.15. 13:54:12

TE A SOVIET VAGY?

miért akarsz a rendőrségen találkozni? nem értem , de legyen.

Shitting Bull 2009.09.15. 13:55:58

@Perillustris: csak az Erzsébeten macerás, mert ugye a sok hülye autós se tudja, hogy a buszsávon biciklizni sem szabad... :(
Egyébként azon túl, hogy az ORFK-hoz tartozók úgy értelmezik a KRESZ-t, ahogy, tud valaki olyan részletet idézni belőle, amiből egyértelművé válik, hogy a "kerékpározásra alkalmatlan" kategóriába az általános tiltás (tehát nem az egyirányú utca tilos iránya) nem fér bele?
Merthogy számomra az tűnik logikusabbnak, hogy ahol tilos az úttesten, ott maga az úttest alkalmatlan. És explicite leírva nem találtam a KRESZ legfrissebb változatában sem, hogy kinek van igaza...

Shitting Bull 2009.09.15. 13:57:18

@saq: nem. Csak ha nagyon cirkuszolni akartok, ott lesz még pár erősember, aki esetleg a seggetegbe rúg az érdemeiteknek megfelelően, ennek megfelelően kicsi az esélye, hogy magatokon kívül másnak/-ban kárt okozzatok.

saq 2009.09.15. 13:58:47

@Shitting Bull: dehát én nem is akarok senkiben sem kárt okozni. soviet akarta vascsővel leütni a biciglistákat!

pengusz 2009.09.15. 14:01:26

@Shitting Bull: Mások is csatlakozhatnak? :D

okoska100 2009.09.15. 14:06:05

Ennyit tudtok bringások!És még nektek sok eszement baromnak enyhítik a Kreszt a hülye törvényhozók.

default-design 2009.09.15. 14:11:31

Üssünk mindenkit!!!
A sok köcsög autóst, akik pl. a bicikliúton parkolnak - ezentúl majd az lakattal jó rásózok mindegyikre. Ha autóval vagyok, elütöm a szlalomozó kerékpárost. Majd megint tekerek akkor pedig elütöm a barom gyalogost aki a bringaúton ténfereg.
Amúgy meg nincs mit ugatni a kerékpárra újra visszaszálló csökött bringásokra, ugyanazt csinálják csak mint az állat autósok: amint nincs rendőr, megint csak beletaposnak a gázba.
Ja, üssük le a rendőrt is, mert miért nem szedik le a KRESZ táblát?!
No comment ezentúl.

cso zsi 2009.09.15. 14:26:17

@Bit Rot: Nem autós vagy te, hanem nagyotmondó.
Tolni a biciklit párszáz méteren az fáj? Kerülőt venni az Árpád, vagy az Erzsébet hídon, az messzi és fölösleges?
Bezzeg a városon áthajtó autós, aki 16 kilométer alatt éri el Fótról az M1-est, az köcsög, és menjen az M0-án 70 kilométert több mint egy óra alatt.

Nem kettős ez a mérce?

Bit Rot 2009.09.15. 14:30:39

@cso zsi:
"Nem autós vagy te, hanem nagyotmondó. "

Jó, hogy eljutottunk oda, hogy rendszeresen, hetente többször használom az autómat, de egyesek kételkednek, hogy autós lennék :-)

Azért nehogymár te mondd meg, hogy ki az autós és ki nem? Ki vagy te?

"Kerülőt venni az Árpád, vagy az Erzsébet hídon, az messzi és fölösleges? "

Így van. Tudod te egyáltalán, hogy hány perc plusz idő ez? Fogalmad sincs!

saq 2009.09.15. 14:32:01

@cso zsi: be se jöjjön a városba. én se büdösítek az orra alá. ha nem tetszik, le lehet szopni egy lovat!

Bit Rot 2009.09.15. 14:32:30

@atleta.hu:
"Meg fogsz lepodni: mert setalni volt kedvem."

Ja, akkor én meg majd átmegyek autóval a Margit hídon, mert úgy tartja a kedvem.

Írtam már a megoldást: gyalogosok a villamosra (ingyen), és akkor mindenki heppi.
Engem se zavarna, ha a Margit szigetre mennék, és villamosozni kellene, vagy buszozni, mert hídfelújítás van.

Bit Rot 2009.09.15. 14:35:04

Az is szép, hogy anyázni tudnak itt sokan (autósok!), de valós megoldást azt nem nagyon mondanak!

Az nem megoldást, hogy a biciklis tolja.
Az annyira megoldás, mintha a taxisnak tolni kellene az autóját a hídon.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.15. 14:39:24

Tulajdonképpen a 6-i baleset nélkül is tök jogos lenne a járőr kérése, még akkor is, ha leszállás a bicajról az időveszteség, vagy kényelmetlen, vagy bármi más. Járművel a gyalogosok közt hajtani nem biztonságos - egyik félnek sem...
De a legérdekesebb tanulság a Margit híd felújításával kapcsolatban, hogy bárki találta is ki ezt a "lezárjuk, de nem is annyira" eljárást, nem számolt azzal, hogy a Margit híd Bp-en van. Ahol a barmok koncentrációja lényegesen nagyobb, mint bárhol az országban - legyen az gyalogos, kerékpáros, autós, Birodalmi lépegetős, bármi. Itt mindenkinek csak joga van, meg mindenkinek minden "jár", a lényeg, hogy le lehessen szarni a másikat, lenyomni, leverni, vagy félhangosan, sunyin beszólni. Szóval jó fej akart lenni vki a városházán, de benézte, mert a nagyfalusiak emiatt is csak jobban utálják egymást, ami nem baj, de ennyi erővel ki lehett volna tenni a "Melózunk menj másfelé!" táblát, aztán se villamos, se taxi, se bringa, se gyalogos... Ezen se vergődnének jobban a főváros - itt is jó keresztmetszetet felmutató - lakói. Ez egy tipikus van rajta sapka/nincs rajta sapka sztori, lényeg, hogy anyázni lehessen...

Silent Bob 2009.09.15. 14:40:27

@Canis Lupus Libertas: Ez tény, csak a BKV menjen rajta és viszlát.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.15. 14:47:32

@Silent Bob: BKV sem, szigorúan az egyenlő pályák, egyenlő esélyek nevében! Még akkor is, ha a 4-6 villamoson naponta több, mint 250e ember utazik. 2-es metróval megoldható, ha Budán és Pesten is ráerősítenek a "ráhordásra" a Moszkva térnél, Batthiány téren, A Nyugatinál, meg a Blahán. Szerintem. Ja, és akkor mondjuk lehetne a felújítás ideje akár 1/3-val rövidebb. Feltételezem nem a szigorúan vett technológiai idők miatt fáj ennyibe így...

cso zsi 2009.09.15. 14:49:37

@Mon3: Akkor esetleg térj vissza az adott kereszteződésbe, és nézegesd a Kresz táblákat.
Főként azokat, amelyek a kerékpárosoknak, és a biggggggliseknek szólnak.
A Dózsa - Vágány sarkon véget ér a kerékpárút.
A Vágány utca túloldalára átvezet egy GYALOGOSátkelőhely, majd újra ki van táblázva a kerékpárút a buszmegálló után.

www.norc.hu/pano/wEj5aqEy/
www.norc.hu/pano/t99jDQ2C/
www.norc.hu/pano/ZMqUN32q/
www.norc.hu/pano/XzkhRQi3/

Gyalogosként zöldön, vagy villogó sárgánál elsőbbséget élvezel.

Silent Bob 2009.09.15. 14:50:20

@Canis Lupus Libertas: Ezen nem veszünk össze, de az elég pszihó lenne szerintem.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.15. 14:58:03

@Silent Bob: Lehet, hogy én is megbánnám ezt az ötletet, mert bár nem járok 4-6-tal, de a Piros metróval rendszeresen, így lehet, hogy azok taposnák a tyúkszemem naponta, akik az ötletem nélkül ott sem lennének... Ráadásul még zokon sem vehetném :)

cso zsi 2009.09.15. 15:00:04

@Bit Rot: Látod, te legalább tudod, nekem miről van, vagy nincs fogalmam.
Viszont tényleg nem tudod, ki vagyok.
Hetente néhányszor nem csak a városban gurulok 100 km fölött naponta, hanem meglátogatok pár frusztrált embert a környéken, vidéken, és néhanapján Hollandiában. Amivel mindig szeretnek példálózni a bringások: Amszterdamba.
Ahol a gyalogos nem tudja megközelíteni a gyalogátkelőhelyet, mert a bringás leordítja a fejét, mert fékezni azt nem...
Ahol a bringásnak egyébként szintben, és színben elválasztott sávja van a járda, és a kocsiút között.
Ahol a helyi M0-ás nem a (Bp-hez képest pi***nyi) város szélén van, hanem bent, és a teljes kör hossza 31 km.
London körül Bp-hez hasonlóan szintén van körgyűrű,,de az egy tízmilliós (Magyarországnyi) város, így beljebb is van egy körgyűrű.
Autóknak, sok sávval.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.15. 15:32:51

@Rich.mond: "Meglep, hogy itt jó néhányan a kislányt hibáztatják, mert biztosan "neveletlen" volt. A kisgyerekek szeretnek szaladgálni, egyszerűen figyelni kell rájuk, ennyi."

Akkor ugye neked következetesen ez a véleményed akkor is, ha Combino vagy a Budapest-Miskolc IC elé szalad a gyerek? Elvégre ő csak egy kislány szeret rohangálni, a köcsög mozdonyvezető a felelős, hogy nem tudta 10 méteren megállítani a 100 tonnás szerelvényt.

Szerintem meg egy kisgyerek semmi elé ne szaladjon ki, a szülőnek ugyanúgy kell figyelnie.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.15. 15:40:39

@idelle: "hogy 20 évvel ezelőtt, amikor a kerékpárútról kb. azt sem tudták Magyarországon, hogy mi az, hogyan tudtunk bringázni...???"

Úgy, hogy kb negyedannyi autó járt a város útjain.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.15. 16:04:31

@Gery Greyhound >: Az azért más ám, amikor a Combinora várok a a megállóban és arra kell figyelnem, hogy ne lépjen le az a kölök a sínre, meg más az, amikor sétálok a járdán, és hátulról "elsodorja" egy biciklista, akit sem én nem láttam, sem a gyerekem, és aki ott nem is jöhetett volna szabályosan.

Lehet kritizálni azt a rendszert, hogy össze vannak eresztve a gyalogosok meg a kerékpárosok, de ha már össze vannak, akkor kéretik a gyengébbre vigyázni! Az nem mentség, hogy az volt a hülye, aki az összeeresztést kitalálta. Nem fiam, ha elütsz valakit, aki egyébként szabályosan van ott, akkor te vagy a hibás!

atomtorch (törölt) 2009.09.15. 16:48:02

Ma megkérdeztem a rendőrt, hogy meddig lesz ez a tologatós azt mondta reméli nem sokáig de ha peche van akkor 1 évig kell állnia a hídnál. Másikoldalt feltettem 1 költöi kérdést: Amikor toltamnekem jött egy futó aki nyílván ment edzeni a Szigetre, én is elvágodtam, bringástul, akkor a futókat miért nem tiltják le a hídról???

zigzeg 2009.09.15. 17:23:08

@pengusz: És az is érdekes, hogy a bringához is van sebességhatár, ha minden igaz, 40 km/h közúton. De ezt nem olyan nagy kaland megszegni még sík terepen se, lejtőn lefelé meg pláne.

Azt már írtam, hogy a KRESZ vizsgát a bringásoknál kérni olyan szempontból érdekes, hogy a legtöbb 18+ bringásnak sztem tuti van jogsija.
Ami az érdekes, az az, hogy egy rendőrségi nyilatkozatban azt mondták, hogy ha valaki bringával vét a KRESZ ellen, akkor sem veszik el az autós/segédmotorkerékpáros/... jogsiját, ugyanis nem jogosítványhoz kötött cuccot vezetett éppen.

zigzeg 2009.09.15. 17:38:11

@pengusz: Adott a Váci út Lehel tér előtti szakasza. Itt a jobb oldalon megjelenik + sáv, ami megy ki sáv a Ferdinánd hídra. A korábban meglevő 3 sávból egy megy egyenesen a Lehel út felé, a középsőnél lehet menni egyenesen a Lehel útra, és balra a Vácin tovább. A legbelső sávon lehet menni a Vácin tovább.

Ha a saját testi épséged és a kerékpárok számára megadott szabályoknak megfelelően a külső sávban mégy, akkor a 2x3 sávos Váci úton a száguldó autók között kell besorolnod balra, ha a Vácin mennél tovább. Szerintem nem teljesen veszélytelen a manőver.

A Váci-Lehel-Ferdinánd híd kereszteződés előtti kereszteződés: Balzac u. balról, egyenesen a Váci út, jobbról a West End parkoló kihajtója, keresztben a Vácin a gyalogosok a zebrán.

Szóval ha mázlim van, itt a Vácin befogok egy pirost. Ugyanis ilyenkor a Balzacról néhányan esetleg jönnek balra a Vácira, a Westendből szinte sose senki, a gyalogosok meg amúgy is az orrom előtt. Szóval MEGVÁROM, MÍG TISZTA A TEREP ÉS ÁTMEGYEK A PIROSON, HOGY BELJEBB TUDJAK MENNI EGY SÁVOT, MERT HA MEGVÁROM A ZÖLDET, AKKOR CSAK IMÁDKOZHATOK, HOGY KI NE VASALJANAK HÁTULRÓL, MIKOR BALRA BESOROLOK azok, akik a Váciról a középső sávban elmennének egyenesen a Lehel úton.

Számos ilyen eset van. Az ember nem csak hobbiból meg vagányságból szabálytalankodik, hanem azért, hogy túlélje a városi kerékpározást. Megjegyzem, ez az autósnak is jobb, mert nem horpasztom össze a kasztniját.
Természetesen, ha a Vácin lenne kerékpársáv, azon mennék, de nincs.

Funkerman 2009.09.15. 18:42:32

@rszvsz: Ez a hülyeség majd akkor jusson legközelebb eszedbe, amikor átmész egy sárgán. 30e.

cso zsi 2009.09.15. 19:47:57

@zigzeg: Kerékpárral, és segédmotorkerékpárral használható a többsávos út második és további sávjai?
Vajon miért erőltetik, hogy legyen kerékpáros "felálló" a járművek előtt, ahol a bringás felkészülhet az úton keresztben áttolásra ha zöldet kap a gyalogokkal együtt??

s.o.v.i.e.t 2009.09.15. 21:13:45

@Shitting Bull:
még mielőtt bárki bárkivel azonosítana: én én vagyok. nem saq és nem is valami kettős életet élő netcsibész.

saq általam belinkelt levele és eddigi hozzászólásai és az én hozzászólásaim alapján el lehet dönteni a felfogást, véleményt, célokat, és az esetlegesen meghúzódó mögöttes gondolatokat.

az ignorálásra felkérésnek igyekszem eleget tenni. és elnézést kérek mindenkitől, hogy olyan beszélgetésre adtam lehetőséget aminek olvasásával kár bárkit is feltartani,

igazi hős 2009.09.15. 21:55:59

@zigzeg: Lehet, hogy nem váltom meg a világot, de erre a problémára a nyilvánvaló megoldást tudom: elmész jobbra a Lehelen, első sarkon balra, majd jobbra. 100 m-rel több, de nem kell kockáztatni.
Sőt, ha még egy sarkot mész a Lehelen és ott balra, akkor a Kassákon van szélp új kerékpársáv kifelé...

Perillustris 2009.09.15. 22:58:36

@cso zsi: "ahol a bringás felkészülhet az úton keresztben áttolásra ha zöldet kap a gyalogokkal együtt?"

Hogymi?

cso zsi 2009.09.15. 23:46:34

@Perillustris: Magyarul van:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

"18. § (1) h/1. „Előretolt kerékpáros felállóhely balra bekanyarodó kerékpárosok számára” (153/a. ábra); a forgalomirányító fényjelző készülékkel szabályozott útkereszteződésben az oda kerékpársávon érkező és balra bekanyarodó kerékpárosoknak, a megállás helyét jelölő vonalak közötti, kerékpárt mutató sárga színű útburkolati jellel (158/i. ábra) megjelölt úttestre csak a tilos fényjelzés ideje alatt szabad a többi jármű elé - a besorolás általános szabályai szerint - besorolva a továbbhaladáshoz felkészülni."
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_28kor$AAF$BBMP_0.png

54. § (4) Kerékpárral

a) a kerékpársávról - kivéve, ha jelzőtábla erre utasítást ad, továbbá ha a kerékpársávot a balra bekanyarodás céljából az úttest felező vonalának közelében helyezték el - vagy,

b) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

c) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

zigzeg 2009.09.16. 00:28:15

@igazi hős: Igazából nincs nagy különbség, mert többsávos Lehelen balra kanyarodni kerékpárral picivel egyszerűbb csak, és közben kaptam 2 lámpát is.

@cso zsi: Aham. Közlekedjen úgy az autós is, hogy balra kanyarodásnál tolja át először keresztbe, majd hosszába az autóját a kereszteződésnél a zebrán, bevárva két gyalogos zöldet. Ez kábé ennyire értelmes. A kerékpár közlekedési eszköz, és nem városnéző hobbisétálást változatosabbá tevő eszköz. De hát erre a jogalkotó még nem jött rá.

Perillustris 2009.09.16. 00:39:00

@cso zsi: SZVSZ te nem érted. Miért kéne a bringásnak "keresztben áttolni, ha zöldet kap a gyalogokkal együtt?"

zigzeg 2009.09.16. 01:24:12

@Perillustris: A jelenlegi KRESZ szerint ha van az úton kerékpársáv, balra nem kanyarodhat a kerékpáros, erről van szó. Ami mellesleg tipikus KRESZ faszság, a 70-es években hozott olyan szabály, ami akkor talán még alkalmazható is volt, mert nem volt sehol kerékpárút, azaz sehol nem volt tiltva külön csak a kerékpárosnak a balra kanyarodás.

@cso zsi: Ezt olvasd el, kérlek: kerekagy.blog.hu/2009/09/06/az_uj_kresz_megmentheti_a_biciklisek_becsuletet. Illetve nézd meg a Magyar Kerékpáros Klub KRESZ módosítási javaslatait az oldalon hivatkozott PDF-ben.

cso zsi 2009.09.16. 09:54:24

@zigzeg: A nap folyamán elolvasom, de ha a főidióta ötletei vannak benne, akkor sok értelmes nem lehet benne.
A héten belefutottam a nyilatkozatába, hát nem szereti az élő bringásokat.

zigzeg 2009.09.16. 11:26:31

@cso zsi: Nem, teljesen korrekt KRESZ módosítási javaslatok vannak benne.

igazi hős 2009.09.16. 11:28:58

@zigzeg: Az elég nagy különbség, hogy ezen az úton mindegyik sávváltásodat kiválthatod egy zebrával, ráadásul a Lehel forgalma kisebb és lassabb pont az általad említett lámpa miatt. Ha egyedül vagyok nem tökölök ilyesmivel, de 1-2 kiskorúval már inkább a zebrákat választom. (Sőt ha a fiaimmal megyek, eszembe sem jut a Vácin tekerni, de olyankor nem sietek sehova.)

Funkerman 2009.09.16. 13:14:50

@promontor: Ez jó :D Ha már szégyenrôl beszélünk... nézzél már szét magatok között, hogy a ti szégyenteljes viselkedésetek és a mi szégyenteljes viselkedésünk között micsoda hatványozott különbség van. Semmi mást nem kell nézni csak a méretet és a súlyt. Nektek csak az fáj, hogy a bringások elônyhöz jutnak, igy vagy úgy. Nektek pedig folyik kifelé a talpatok alól a soksok 300 forint és mindeközben a dugóban szivtok.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.16. 13:37:39

@Funkerman: A "Nekünk" nevében nem fogok vitatkozni, mert nincs egységes "nekünk", nagyon is különbozőek vagyunk "mi" autósok is. Én pl. igyekszem nem autóba ülni dugós időszakokban, inkább buszra szállok (nyilván nem mindig, nincs karika az én fejem felett sem) , s nem is gondolnom, hogy én "autós" lennék. Legalábbis nem jobban,mint "gyalogos" vagy "békávés". A kerékpárosok előnyhöz juttatása ellen pedig pedig semmi kifogásom, amíg az nem "úgy" történik, hogy gyalogosokat sodornak el a járdán.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.09.16. 13:59:26

@atomtorch: Miért tiltanák le? A kerékpárt tolva te is mehetsz a hídon. A futókkal a cipőt kell levetetni, aztán majd ahol lesz hely, lehet futkosni...

cso zsi 2009.09.16. 14:12:31

@zigzeg: Szerintem ezt abban a topikban kitárgyaltuk, de a héten a László úr megint kinyilatkozott. Épeszű ember nem érti, hogy neki miért nem jó az, ami az autósok szerint is biztonságos a kerékpárosnak.

Talán ő sem érti, hogy az autósok nem akarják legyilkolni a náluk gyengébbeket. Mindannyian el akarunk jutni A-ból B-be úgy, hogy mindenki más ép, egészséges maradjon, és mások hülyesége miatt mi ne kerüljünk hűvösre.
Nem harcolni kell az úton, hanem egymás mellett megférve közlekedni.

A járdát nem véletlenül emelték szintkülönbségre, más a lovaskocsikkal is baj volt.
Aztán gépesedtek.
Muszáj térben elkülönített pálya, ami gyalogosnak, bringásnak, autósnak egyaránt biztonságos.

Funkerman 2009.09.16. 14:45:01

@promontor: Jah, tudom, csak bringásból van 'kerékpárosok'. Mindenesetre marhára örülnék annak, hogy ha minden olyan zebrához rendőrt tennének ahol már halálragázoltak nagymamát, anyukát, gyereket stb.
És jó lenne ha pl az Árpád hídra, az északi oldalra is rendőröket tennének, -akik visszazavarnák az összes gyalogost a másik oldalra-, nehogy elsodorjak egyszer véletlenül, egy 4 éves kislányt.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.16. 14:58:24

@Funkerman: Nem a kerékpárosokat fikáztam általában, hanem "egyes kerékpárosokat", plusz a szemléletet, ami a mundér becsületét védi, akár jogos, akár nem. De úgy látom, hiába magyarázom, mert mindenre az a válaszod, hogy "de TI meg mégolyannabbak vagytok"...

Egyébként szerintem is erősíteni kéne a rendőri jelenlétet (vagy kamerázni és a felvételek alapján büntetni kellene) a zebráknál. Talán a RAZOR elér valamit.

Perillustris 2009.09.16. 22:40:51

@zigzeg: A kerékpársávról simán besorolhatsz és felkészülhetsz a balra kanyarodáshoz. Az előretolt felállóhely pont ezt segíti.

Perillustris 2009.09.16. 22:42:12

@cso zsi: "Épeszű ember nem érti, hogy neki miért nem jó az, ami az autósok szerint is biztonságos a kerékpárosnak."

Tényleg "is", vagy csak szerintük az?
süti beállítások módosítása