Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kis púpos elefántbébi az elektrovelocipéd

2009.09.04. 14:02 - kirk kapitány

Eurobike Global Show zajlik éppen Németországban. Több gyártó is a biciklis kiállításra időzítette új cuccainak premierjét.

Az előzetesek szerint a show egyik sztárja a YikeBike nevű szerkezet lesz. A sikert garantálja az erős dizájn és a nagyon megkomponált pr-kampány, ami már a piacra dobás előtti napokban elkezdődött.
 
 
A XIX. századi velocipéd formáját egy elefántborjúéval ötvöző közlekedési eszköz valójában nem bringa, hanem elektromotoros moped.
 
A tervezők nagyvárosok forgalmi dugók sújtotta központjaiban viszonylag rövid távon közlekedő fiatalokat céloztak meg az alkotmánnyal, amibe belesűrítették a legújabb közlekedéstechnikai vívmányokat.
 
 
A kerék belsejébe rejtetett motor és akkumulátor egy töltéssel 7-9 kilométeres hatótávot biztosít, de akár egy rövid ebéd is elég az újratöltéshez. A gép végsebességét 20 km/órában maximálták, súlya 10 kiló, és másodpercek alatt behajtogatható a vállra akasztva hordozható tokjába.

 

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr101359920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.09.04. 14:27:11

Pont most néztem a gyártó oldalát - belvárosi yuppieknak lett ez kitalálva.
De nem rossz.

ElPadre 2009.09.04. 14:39:20

nagyon mókás. :) kár, hogy nekem a tipikus napi bringadagom 20km, és ez két db. 10km-es út. úgyhogy nekem ez már ugrott is.

873ujr3rk 2009.09.04. 14:40:30

fasza.
epp ma lattam:
szanalmas.hu/show_post.php?id=63530
gondolom idot vesz igenybe az indavideora konvertalas.

eloszto · http://eloszto.hu 2009.09.04. 14:44:56

Ránézésre jó nagyot lehet esni vele. Inkább a bicikli, az jobban is látszik.

Cook kapitány 2009.09.04. 14:49:32

7-9 km? Az édeskevés.
2x10 km a napi távom, hegyvidékkel súlyosbítva. Ráadásul ha lemerül még lábbal sem lehet hajtani. Marad a kocsi.

Avatar 2009.09.04. 14:53:11

Szerintem baromi jó!
Tiszta, csendes, kevés helyet foglal, hordozható... Szerintem jobb, mint akár egy Segway.
Ha az emberek ilyenen járnának munkába tonnás, sok helyett foglaló, büdöset füstölő autók helyett, sokkal kellemesebb lenne a városkép...
Az egyetlen probléma, hogy amíg a kínaiak el nem kezdik lemásolni, addig biztos qrva drága lesz. :)

Silent Bob 2009.09.04. 14:58:37

Azt' majd ezzel is mennek a járdán mint az állatok, meg át a piroson.

PR32 (törölt) 2009.09.04. 15:00:25

hmmm... nem rossz elgondolás. remélem, fejlesztik majd. no nem mintha vennék ilyet valaha is (nekem a mozgás miatt is bringa van, nem csak a dugókerülés), de talán akkor nem mondja 8 emberből 2, hogy kicsi a hatótáv... :)

mikmaq 2009.09.04. 15:01:09

Jól néz ki. Elsőre. De nekem a hátsó kis kerék túl gyengének tűnik a hazai utakhoz.

Az ára meg túl magasnak a hazai zsebekhez: több mint 1 000 000 Ft! Igen, egy egész millió! Akkor már inkább elektromos roller.

Avatar 2009.09.04. 15:02:35

@Cook kapitány:
A hatótávja tényleg eléggé kevés, mondjuk a duplája már jó lenne. De az emberek többsége 5 km-en belül lakik a munkahelyétől, vagy ha messzebb akar menni, akkor ezzel gyorsan eljut a legközelebbi metróig/vonatig/stb. és az út nagy részét megteheti azzal. A hazaindulás előtt meg újra tudja tölteni az aksit meló alatt.
Lábbal nem lehet hajtani, de ahogy nézem 1 perc összecsukni, és viheted magaddal gyalog, ha muszáj.

snorbi 2009.09.04. 15:03:16

jó lehet ez az irány, de 7-9km édeskevés...

bounty123 2009.09.04. 15:03:37

igen, ez a 9 km túl kevés, a duplájára azt mondanám oké

ehpkb5 2009.09.04. 15:18:36

tudom, idegesítő, de nem tudom megállni: még egy reklám, ahol sisak nélkül bringázó embereket állítanak be példának
nájsz

Mike36 2009.09.04. 15:23:24

már látom a pofáraesős perecelős videókat, amikor az első kerék megakad vmiben, mondjuk egy itthoni frankó kátyúban
és hol közlekedsz ezzel? az úttesten?

algi 2009.09.04. 15:27:10

1. "maximalizálták"
2. Kinyitva bringának ugyan kicsi, de összehajtva poggyásznak azért elég böhöm nagy. Meg gondolom nem is pehelykönnyű. Még a reklámban is húzza a vállát.

snorbi 2009.09.04. 15:48:25

@algi: Talán jobb lett volna, ha összecsukva húzható, mint egy gurulós bőrönd.

Grigorij 2009.09.04. 15:48:53

Nekem jó lenne a napi 2x 3 kmhez, de hol?
Tegnap egy katonai teherautó játszott azzal, hogy úgy 60-al utolért, rám állt és lekürtölt az útról...
Aztán délután egy pihenő-övezeti utcácskában egy mikrobusz kb 70-el szorított le...
Szóval nem ezekkel kellene foglalkozni és nem az V. kerületben bringát emelgetni...

Hegyi 2009.09.04. 15:52:15

Autó, motor helyett jó, de a bringát nem tudja kiváltani.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.09.04. 15:53:25

7-9 km? oszt az kinek/mire elég? kátyúkat hogy bírja?

PR32 (törölt) 2009.09.04. 15:54:39

@Grigorij: az a baj, h mindkét sztoridra kihozzák, hogy hülye bringás vagy... "miért mentél ott, ahol" és tsi mondatok.

leszorítás? az nem baj, csak ha járdázol. "hülye bringás, dögölj meg" van... :(

Secnir 2009.09.04. 15:58:22

@Avatar:
". De az emberek többsége 5 km-en belül lakik a munkahelyétől,"
LOL
ezt az adatot honnan vetted?
húzz egy kört Budapest körül olyan 40km sugarút, onnan járnak be az emberek dolgozni.
vidéken meg nagyobbat.
aki meg vidéken helyben dolgozik, az meg kimegy lóval vagy traktorral, esetleg biciklivel.

valójábannemberci 2009.09.04. 15:59:15

Szerintem nagyon fasza. Akinek hosszabb távon kell közlekedni, az meg kombinálja tömegközlekedéssel. Nem hiszem el, hogy 10 kilót nem bír el egy egészséges felnőtt. Ráadásul nem futni kell vele, hanem még ha állni is kell a buszon/villamoson/metrón, akkor is le tudod tenni.

Leszállva meg pihenve végiggurulsz a melóba.

pizsama 2009.09.04. 16:32:56

Kicsit furán ül rajta a muksó, nekem valahogy Mr. Garrison IT-je jut róla eszembe...

OftF 2009.09.04. 16:35:48

Egy milla az első száz darab. Aztán gondolom majd csökkentik.
Mag majd akkor, ha lesz távol keleti is :-)

bounty123 2009.09.04. 16:51:26

@Grigorij: 2x3km-hez nem kell semmi más 2 lábon kívül. Gyalogolni se felejtsünk azért el.

Alvin666 2009.09.04. 16:57:42

Maradok a SUV-omnal. V6, 245 LE, ket es fel tonna, 6 legzsak es csak ket ilyen micsoda araba kerult itt az USA-ban. 8-an lehet benne utazni, akarmilyen tavolsagra es meg sisak sem kell ra.

Ezzel tul konnyu meghalni. Azt meg mostanaban nem tervezem...:-))

Fogalmam sincs, kiknek talalnak ki ilyen kutyuket?
Egtedulallo homokosoknak, akiknek nem kell iskolaba vinni reggel a gyereket?!
Erdekes... Nyilvan nagy bukas lesz, mint eddig minden ilyen esszerutlen es EGYUTTAL k.rva draga cucc.
99 dollarert viszont vennek egyet bulibol

Zahal 2009.09.04. 17:28:21

mennyiért? 300.000? gondolom nem óccsó. tehát marad a juppiknál!:-P

Su Larsen (törölt) · http://sularsen.com 2009.09.04. 17:49:09

Milyen dőlés szögű dombon képes felmászni? Mert ez az ami vissza tart a villany bicaj vásárlásától, hogy nem képes felmászni oda ahova lusta vagyok feltekerni.

xerxesz 2009.09.04. 18:10:08

Én aszittem, hogy lehet tekerni, és azzal tölteni az akksit, és úgy megy, de valójában nem. Így nemtecc.

Opalgrün-metallic 2009.09.04. 19:12:11

Oltári nagy baromság.
7 kilóméter az a táv, amit még sétálva is megtesz könnyen egy ember, főleg bicajjal. Max akkor lenne értelme, ha raknának rá pedálokat is, amivel hajtani lehet, akkor kicsit messzeb menne, úgy értelmet is nyerne talán.

M. Péter 2009.09.04. 19:46:07

@Silent Bob: Ugy, mint az autosok, igaz?

Avatar 2009.09.07. 10:04:04

@Opalgrün-metallic: 7 km az a táv, ami normális sétatempóban kb. másfél óra. Persze az emberek többsége képes ennyit gyalogolni egyhuzamban, de azért munkába járásra valami gyorsabb módot akar.
Ennek a kis kütyünek a lényege, hogy nem izzadsz meg, mint tekerés közben, és felviheted az irodába az asztalod mellé napközbenre.
Nyilván ez sem tökéletes, de számos esetben megfelelő lehet a napi táv abszolválására. Csak ne lenne olyan rohadt drága...
Ha meg olyat keresel, amit hajtani is lehet, vannak arra is frankó összecsukható bicajok, de azok esetében is vannak kompromisszumok, amiket meg kell kötni a választás során.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2009.09.08. 13:59:19

Hogy ezzel mekkorát lehetne taknyálni egy kisebb bukkanón is:-DDDD

dhrbikes 2009.09.11. 23:35:25

Ma láttam egyet az Erzsébet hídon, hogy került pont ide?? :) Jópofa, pont arra ideális, hogy a szarul szervezett tömegközlekedést kiegészítse, de 1M-ért??? szerintem kb 100e-ből meg lehet ugyanígy csinálni karbonból. Ha nem összecsukható, az máris 2-3 kg tömegcsökkenés és a világítás is felesleges rá.

kokoro 2009.09.15. 11:33:09

a motorja 1.2 kW (és pedál sincs rajta) ezért ez Mo.-n segédmotoros kerékpár kategória: sisak, kötelező biztosítás, jogsi, visszapillantó-lámpa-prizma...stb kellene hozzá itthon

mázsás 2009.09.17. 14:04:47

Valami ultra kátyú kompatibilis verzió is van, amivel mondjuk a szépvölgyin is fel tudsz menni? :)
süti beállítások módosítása