Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Gyalogosbarát bicikliskampány a Margit hídon

2009.08.28. 12:57 - Földes András

Hivatalosan nem lehet biciklizni a Margit hídon, a kerékpárosoknak le kell szállniuk, hogy a túlpartig tolják a járművüket. 

A Critical Mass szervezői azonban tudják, hogy mennyire életszerűtlen ez azon a járdán, amelyen a felújítás előtt is osztoztak a gyalogosok és a biciklisek. 

Ezért inkább a békés egymás mellett közlekedést célozták meg, és csütörtök este a toleráns biciklizés módozatait ismertető plakátokat ragasztottak ki. A két hídfőnél gerillastílusban kiragasztott plakátok arra kérik a bicikliseket, hogy ha tekernek, akkor azt lassan tegyék, ne csöngessék le a szabályosan közlekedő gyalogosokat, ne tolakodjanak és legyenek előzékenyek.

Az illegális plakátolás persze nem szép dolog, de ha a főpolgármester kreálhatott traktoros táblákat, akkor talán a balesetmentes közlekedést propagáló plakátok sem szúrnak szemet senkinek.
 
(Update: Valójában mégsem olyan egyértelmű, hogy tilos-e biciklizni a hídon. A CM-csapat beszámolója szerint a következő táblakombináció megfejtése után kellene szabályosan közlekedni: jelenleg gyalog- és kerékpárút tábla van kitéve a járdára. Előtte pedig van egy behajtani tilos, kivéve bkv, taxi, kerékpár tábla, majd egy behajtani tilos, kivéve engedéllyel tábla.)

 

Címkék: critical mass margit híd

196 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr51344025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dan72 2009.08.28. 15:04:07

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Nem kell félre ugrani. Szerintem (remélem) nagyon kevés biciklis van aki jobban bizik az elötte levő gyalogos reflexeiben, mint a saját fékrendszerében...

De abban igazad van, hogy sokan agresszív módon használják a csengőt/kürtöt. Lehet, hogy emiatt valamiféle pavlovi reflex alakult ki a gyalogosokban.

lápi lidérc 2009.08.28. 15:04:27

@rupasov:
A járda a gyalosogoké, te agyatlan barom.

Perillustris 2009.08.28. 15:06:18

@Lostris8102: Volt már nagyon súlyos bringás-gyalogos ütközés, persze nagyságrendekkel kevesebbszer fordul elő, mint autós gyalogosgázolás, ami ráadásul jóval nagyobb eséllyel halálos kimenetelű.

rupasov 2009.08.28. 15:07:50

@lápi lidérc: a kocsiút pedig a kocsisoké. na akkor hol tekerjek? a felhők között? ja nem, mert az meg a repülőké.

flimo13 2009.08.28. 15:10:40

@rupasov: nem magamról írtam, hanem néhány emberről. Nekem van önmérsékletem, többnyire. Nem mintha félnem kéne egy tipikus biciklivel 50-et nyomó embertől, jellemzően azoknak a legnagyobb a pofájuk.

Perillustris 2009.08.28. 15:13:45

@rupasov: Nem, az úttest a járműveké. A kerékpár jármű. Akinek volt akváriuma, érti a párhuzamot.

lápi lidérc 2009.08.28. 15:16:24

@rupasov:
Ez nem így van, az úttest a járműveké, a bicikli pedig jármű, tehát ahol nincs kerékpárút, ott az úttesten a helyed. Csak ott is be kéne tartani a szabályokat.

Ahol meg van kerékpárút, ott azon KELL menned. De a sok paraszt pl. ott is a járdán megy, ahol csak az út másik oldalára kéne átmenni, mert ott a kerékpárút.

Amíg ennyire tahó módon közlekedtek, ne csodálkozzatok, ha mindenki utál benneteket, mint a szart. Mert azok is vagytok.

kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2009.08.28. 15:16:37

Pont néhány napja gondolkoztam azon elég komolyan, hogy lényegében ugyanezt a táblát kéne szétszórni a városban, vagy legalább a bringás blogokon - és nem csak a Margit hídon. Mert bringások mindenhol vannak a járdán, akár tetszik, akár nem, és ezzel nem is lenne az ég adta világon semmi baj, ha ennek a táblának a tanácsait MINDENHOL, nem csak a hídon, betartanák.
Én is szoktam járdán menni, és érdekes módon évek alatt egyetlen balesetem, sőt baleset-közeli helyzetem se volt, értsd, még soha senkinek nem kellett elugrania előlem. Mert nem negyvennel megyek, a faltól messzebbi oldalon megyek, kétszeres figyelemmel és kétszeres koncentrációval tekerek.

MP 2009.08.28. 15:17:14

Nem voltam arra de el tudom képzelni mi lehet ott táblaügyben. Néha olyan érzésem van hogy valakinek nagyon kifizetődik a sok értelmetlen tábla.

Ariadne12 2009.08.28. 15:18:13

@sikisiki: Előre jelzem, nem kötekedem, de tényleg nem találtam eddig olyan szabályt (jogszabályt, bármilyen szintű is legyen), ami kizárná, hogy az alkalmatlan értelmezhető legyen extrém nagy/veszélyes forgalomra. Adott esetet vizsgálva persze úgyis bíró dönt a dologról, kíváncsi lennék ilyen határozatra, de nem tudok ilyenről.

Megnéztem a kreszt, megnéztem a köhém rendeletet is (6/1990 lesz az), de a csillagozott szöveg egyikben sincs, az valamilyen magyarázó kézikönyvben szerepel. Egy magyarázó kézikönyv viszont nem elég, akárki írta is, mivel nem jogszabály, nem kötelezhet engem.

Megvan, írok az NKH-nak, nekik már csak tudniuk kell. :)

rupasov 2009.08.28. 15:19:05

@lápi lidérc: töredelmesen bevallom: szar vagyok.

s.o.v.i.e.t 2009.08.28. 15:25:33

tele a hócipőm!
"Hivatalosan nem lehet biciklizni a Margit hídon" itt kellett volna befejezni a cikket. Sőt! cikk sem kellett volna. semmi keresnivalójuk a bicikliseknek a járdán.

Critical Mass = BpRide

sebcsaba 2009.08.28. 15:28:29

még mindig nem értik.

ki van téve egy "gyalogos- és kerékpárút" tábla ( www.gurulakamera.extra.hu/kepek/gyalogeskerekparut.jpg ) arra az aszfaltcsíkra vonatkozóan, ami korábban a "híd járdája" nevet viselte.

aki nem hiszi menjen és nézze meg ne a gép előtt ülve ossza az észt.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.08.28. 15:31:44

@=Daniken=: az Árpád híd északi oldala csak kerékpárút, és nem vegyes.

Jártam arra "párszor", egy ötperces átkeléskor minimum 10 kocogó, gyalogos, babakocsis, white partira, fesztiválra vonuló stb. van. Mindig csak a bringás a bunkó, úgy jön le mostanában mindenhonnan.

A déli oldalon még a kilátás is szebb, ott kéne lábon haladni.

2009.08.28. 15:41:15

@sebcsaba: ott a pont.

HIVATALOSAN LEHET BICIKLIZNI A MARGIT-HÍDON, KINT VAN A TÁBLA.

Steerio 2009.08.28. 15:45:38

@crazymokus: Amit meg nem látsz, az az, hogy a biztonsági őrök ÉS a rendőrők is felküldenek a járdára az általad említett tábla ellenére. Hiába hivatkozunk rá.

Mi is az úton mennénk inkább ugyanis.

550 2009.08.28. 15:46:46

A JÁRDA A GYALOGOSOKÉ!
a bicikli meg mindenhol gurul , ahol lehet, és fog is.
Aki a járdán gyalogosra csönget, gondoljon bele, milyen érzés lenne, ha pl. egy robogó ledudálja a bicikliútról. Menjen a robogós bicikliúton, ha akar, de "nehogymá rámdudáljon a bicikliutamon". Vagy milyen érzés, ha közúton -ahol szerintem több jogom van tartózkodni, mint járdán- ráddudál egy autós? Persze, csak figyelmeztetni akart, te meg örüsz, hogy nem estél elé ijedtedben.
És ha pont arra ugrasztod félre a gyalogost, amerre kerülni tervezted? A járda a gyalogosoké, azt csinál rajta, amit akar, megállhat, bámészkodhat, keresztbe feküdhet, én meg ha közelébe érek, mondhatom neki, hogy "légyszives...., köszönöm" Ha pedig kerékpárúton találkozok gyalogossal, tájékozatom, hogy veszélyes zónában van, és megmutatom a biztonságos utat.

rupasov 2009.08.28. 15:48:11

@550: hogy te milyen kedves ember vagy...

krekoma 2009.08.28. 15:49:03

a járdáról kerékpározásról néhány szót. jómagam csak kivételes esetben használom a járdát, de! ezekben a megszólalásokban szerintem inkább síkföldii városi biciklisták szólalnak meg. tegyük fel a normafára szeretnék feljutni a kisfiammal (gyerekülés). a diós árok kilőve, hiszen nagyon meredek, a zsibói utca szintén tolós lenne, marad a jóöreg és forgalmas Istenhegyi. ha az autóúton megyek fölfele, azt érzem, veszélyeztetném gyermekem testi épségét, ilyenkor a járdát választom, ahol egyébként sem nagyon tudok 10km/óra fölé menni. tehát ez esetben bunkó vagyok? hegynek fel járda?

PR32 (törölt) 2009.08.28. 15:50:43

@lápi lidérc: a város az embereké, te agyatlan barom.

ha nem tetszik, hogy másokkal együtt kell élned, költözz vmi lakatlan szigetre, és ott csak a tiéd a járda, csak a tiéd az úttest.

nem pártolom a seggarc járdán 100-zal tekerő népeket, de a többség nem olyan.

kezdjem szidni az autósokat, hogy nem hagynak oldaltávot, amikor kikerülnek? ne üssön el, ő jön hátulról, lát. nem kanyarodom hátranézés nélkül balra, nem megyek cikk-cakkban, így nem üt el. ne a bringást szidd, legyen agyad, és szokj hozzá, hogy mások is élnek a városban, akik tőled lassabban-gyorsabban mennek, kikerülnek, miegyéb.

Steerio 2009.08.28. 15:52:04

@lápi lidérc: Jó akkor sokadszor: kint van egy bringagyalogút tábla. Nem kell leszállni.

Én ott most jobb híján a biciklin ülve, gyalogostempóban megyek. Tegnap olyan lassan mentem át, hogy a gyalogosok megelőztek.

Pont azért tettem így, mert kevés a hely. Ha leszállok, több helyet foglalok.

(Ehhez hozzátartozik, hogy szinte nullával is tudok menni imbolygás nélkül. Aki nem tud, szálljon le, tolja.)

Ómájgád 2009.08.28. 15:55:58

Érdekes, amit ebben a BBC riportban mondanak:
news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8223800.stm

(Koppenhágában) Az autósok nem panaszkodnak a biciklisekre, mivel ők is bicikliznek :).

lápi lidérc 2009.08.28. 16:06:16

@krekoma:
Igen, bunkó vagy, járdán told a biciklidet.
(Pláne bunkó vagy, hogy a gyereked is azt tanulja tőled, hogy járdán szabad biciklizni.)

Ha csak kicsit lopok, nem vagyok tolvaj?

Perillustris 2009.08.28. 16:06:57

@Modor Tibi: Tudod miért mennek babakocsival a kerékpárúton az Árpád-hídon? Mert a másik oldal annyira akadálymentesített, mint általában egész Budapest. Azaz sehogy. Csak lépcső vezet fel. Úgyhogy én is ott tolom, s eszembe nem jutna felháborodni ezen.

A gyalogosok-futók más tészta, elég szarul van kitáblázva, ráadásul a kerékpárút rész csak a Népfürdő utcától indul, ott pedig teljesen érthetően még az sem gyalogol át a túloldalra, ki egyébként tisztában van az elválasztással.

Na meg a déli oldalon is megy elég bringás ahhoz, hogy ezzel ki legyünk békülve.

Ezért kellenek városon belül kerékpársávok.

lápi lidérc 2009.08.28. 16:08:53

@PR32:
Ti nem fogjátok fel, seggarcú, hogy együtt kell élnetek másokkal, és ennek szabályai vannak, amit be szokás tartani.

És a bicikliseket kivéve a többség be is tartja azokat. Csak ti vagytok annyira parasztok, hogy azt hiszitek, rátok semmilyen szabály vagy törvény nem vonatkozik. Aztán ha egyszer egy gyalogos lerúgja valamelyikőtöket az autók közé, az meg beledöglik, ti lesztek felháborodva.
Pedig mind megérdemelnétek.

Ariadne12 2009.08.28. 16:08:59

@lápi lidérc: Ha az úton megy, akkor meg azért pampognak az autósok, hogy lassan tudnak csak haladni tőle. Akkor megint ott vagyunk, hogy mit csináljon, repüljön?
És ne mondd, hogy nem városba való a kerékpár, ez egy ócska érv - jármű a kresz szerint, az úton vitathatatlanul joga van közlekedni városon belül és kívül egyaránt. Ezzel vitatkozni éppen lehet, csak értelme nincs.

foodlfg 2009.08.28. 16:09:15

Najó itt van ez a nagyon szuper szabály:

54§
(2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

Most akkor mondja már meg valaki egyértelműen, hogy mi számít kerékpár közlekedésre alkalmatlan útnak! Nem lehetne ebből valami bejegyzést írni ezen a blogon és kicsit jobban utánajárni ? Mert itt csak mindenki össze-vissza mondja a magáét.

MoxNox 2009.08.28. 16:10:58

@crazymokus: A KRESZ magyarázata valóban nem jogszabály, hanem a BM gondozásában kiadott köny. A bírók viszont valóban támaszkodnak rá, ha nem egyértelmű ahogy a KRESZ fogalmaz. Mutatok egy példát, amikor a bíróság a KRESZ-hez fűzött hivatalos magyarázatra hivatkozik. Ezt a jogsicentrum.hu jogsegély fórumába írta be valaki:

---------------------------
Fellebbeztem, de a bíróság elutasította a következő indokkal:

"A kifogás nem alapos."

"Nem fogadta el a bíróság az eljárás alá vont személy által előterjesztett védekezést tekintettel arra, hogy a KRESZ-hez fűzött hivatalos magyarázat egyértelműen kimondja, hogy egyirányú forgalmi úton az úttest jobb oldalán elhelyezett megállást tiltó tábla hatálya, az úttest teljes szélességére kiterjed."
---------------------------

Szóval lehet vitatni mennyit ér a KRESZ-hez az illetékes szervtől kiadott, nem törvényerejű magyarázat, de nem árt tudni, hogy a bíróság bizony erre is támaszkodik. Az alkalmatlanság a jogalkotó szándéka szerint fizikai alkalmatlanságot jelent, azaz a lezárt út még nem jogosít fel a járdán tekerésre. Persze legegyszerűbb az lenne, ha a KRESZ következő változtatásakor a fizikailag szó is megjelenne az alkalmatlan előtt.

norbert79 2009.08.28. 16:11:08

@sikisiki: Köszi a választ, akkor azt hiszem végigolvasom megint a KRESZT, ezek szerint csak részben tudtam jól.

lápi lidérc 2009.08.28. 16:11:29

@Steer:
Lehet, hogy a tábla kint maradt, de kb. 1000-szer közölte minden illetékes, hogy a járdán biciklit csak tolni lehet a felújítás alatt (ami teljesen normális is, mivel biciklit a járdán egyébként is mindenhol csak tolni lehet.

Kár, hogy minden biciklis annyira hülye (élen a CM-szervezőkkel, akik a fenti plakátot készítették), hogy ezt nem bírja felfogni.

Perillustris 2009.08.28. 16:11:55

@lápi lidérc: Hát, ezzel mellélőttél, ugyanis 20 ezer forintig tulajdonképpen csak csintalan vagy, sőt, megemelik a kalapjukat előtted a rendőrök. Szóval itt lehet kicsit és nagyon sokat lopni, csak középszerűen nem érdemes, mert akkor kattan a bilincs.

MoxNox 2009.08.28. 16:12:19

@foodlfg: Nem kell utánajárni, már ezersze be lett idézve:

*Kerékpározásra alkalmatlan a földút útteste, ha azon fizikailag lehetetlen kerékpározni. Nem alkalmatlan az úttest a kerékpározásra, ha azon nagy a forgalom, és emiatt ott veszélyes kerékpárral közlekedni vagy az úttesten jelzőtábla, illetve szabály tiltja a kerékpárral való közlekedést, tehát ezekben az esetekben a járdán tilos a kerékpározás.

lápi lidérc 2009.08.28. 16:14:33

@crazymokus:
Pedig nem való a városba kerékpár (leszarom, hogy mi van Hollandiában vagy Dániában).
Falun kiváló közlekedési eszköz.

MoxNox 2009.08.28. 16:15:28

@norbert79: sikisiki rosszul tudja, de ettől még elolvashatod újra a KRESZ-t :)

lápi lidérc 2009.08.28. 16:17:37

@Perillustris:
Akkor bliccelj a BKV-n (vagy akár lógj a vonaton Zalaegerszegtől Nyíregyházáig, az kb. 10 ezer Ft mindössze), és ha elkap az ellenőr, hivatkozz arra, hogy te csak 300 Ft-ot (vagy 10 ezret) loptál (illetve még azt sem, csak egy 300 Ft-os /10 ezer Ft-os szerződésszegést követtél el), úgyhogy húzzanak a picsába.
Ha rendőr is van a közelben, mondd el ezt nyugodtan neki is, aztán majd figyeld a hatást.

krekoma 2009.08.28. 16:23:19

@lápi lidérc: még egyszer, hegynek fölfele imbolygó, gyermekkel megrakott kerékpárral bunkóság a járdán menni? és inkább imbolyogjak 5km/órával az autóúton, hogy valamelyik kanyarban elcsapjon egy vagány autós? hát akkor inkább maradok bunkó. adott szakaszon, ahol nem akadályozom a gyalogosforgalmat, viszont CSAK így tudok biztonságosan haladni. a kicsit "lopok"-os hasonlat azért nem korrekt, mert a kresz is kivételt tesz: abban az esetben lehet kerékpárral járdán közlekedni max 10-zel, ahol az út nem alkalmas a kerékpározásra.

oRim · http://napi5perc.blog.hu 2009.08.28. 16:29:15

@emzéperiksz:

Elég nagy suicid gladiátor aki a délinél lemegy az úttestre...

Ómájgád 2009.08.28. 16:30:56

@lápi lidérc: "Pedig nem való a városba kerékpár (leszarom, hogy mi van Hollandiában vagy Dániában)"

Inkább te nem vagy való városba, még faluba se. Irány az erdő!

rupasov 2009.08.28. 16:31:33

@lápi lidérc: sztm ha senki nem válaszolna lápi lidércnek, akkor egy idő után elhúzna innen a faszba végre.

Perillustris 2009.08.28. 16:32:05

@lápi lidérc: a hatósági személy megsértése hogyan jön ide?

Ariadne12 2009.08.28. 17:01:50

@MoxNox: No végre valami kis töredék. Na most pont nem tudom megnézni, hogy konkrétan arra a kiadványra utal-e, de persze lehet.
Azzal mennék a dolog ellen azt hiszem, hogy alkalmatlanság címén épp egy szubjektív tényezőről van szó, amit nem is lehet pontosan meghatározni. Ha lehetne, akkor az szerepelne a jogszabályban, nem ez a fogalom. Tehát szerintem a bíróságnak esetenként kell vizsgálnia, hogy az az adott helyen, ahol az adott kerékpárost rajtakapták járdázáson, tényleg alkalmatlan volt-e a kerékpározásra az úttest. És nem tartom kizártnak, hogy megállapítsa, hogy egy nagy forgalmú, keskeny úton alkalmatlan.

És megintcsak nem kötözködöm, hanem gondolkodom. Az viszont mindenképp tény, hogy nem ártana konkrétan le is írni dolgokat pontosabban, mert ha tényleg ott lenne a fizikalag, akkor egyetlen szavam sem lehetne.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.08.28. 17:13:45

Délután voltam másodmagammal a hídon, kifejezetten kritikus szemmel mentem oda. "Csalódás" volt, mert béke van a déli járdán. Egyetlen biciklis nem türelmetlenkedett, teljesen normális volt az egymás mellett (élés) közlekedés.

ateuqram 2009.08.28. 17:31:49

ritkán olvasom el a bejegyzésekhez tartozó kommenteket is, de már ebből a kevés tapasztalatból is egyértelmű, van itt egy-két konstans halmozottan frusztrál alak, aki mindegy hogy miről folyna a konstruktív és üdvözlendő vita, MINDIG ugyabba az "emelkedett" irányba fogja elvinni a társalgást! ez annyira unalmas!!!
...vki írhatna egy scriptet amivel ez a lap az ő kommentjeik nélkül jelenne meg, ha már demokráciánkban a bannelés szóba sem jöhet!

polarc 2009.08.28. 17:41:31

öö én egy nagyon békés gyalogos/kerékpáros vagyok, és nagyon éberen figyelek mindig, hogy most éppen miért utálnak. Ha gyalog megyek akkor a biciklis csenget le és vág elém a zebrán, ha biciklivel vagyok, akkor meg az autósok és gyalogosok hada pöröl velem.
Pedig igazi kresz-betartós, értelmes embernek ismerem magamat.
Miért van szüksége az embereknek a feszültségre?
De képzeljétek, naponta 4-szer 5-ször mosolyognak is rám, pl amikor elsőbbséget adok egy gyalogosnak amikor nem lenne feltétlenül muszáj.

Steerio 2009.08.28. 17:46:56

@oRim: én lemegyek. életben vagyok. eszembe nem jut járdán biciklizni.

MoxNox 2009.08.28. 17:53:14

@oRim: Én évek óta minden nap a Déli előtt tekerek el az úttesten, végig a Krisztina körúton, egészen a Széna térig. Lehet nagy szuicid gladiátor vagyok, de még soha nem esett semmi bajom, nem olyan vészes, mint amilyennek kinéz.

Steerio 2009.08.28. 17:53:42

@lápi lidérc: Mi az, hogy kint maradt? Tegnap tették ki.

De hangsúlyozom, én legszívesebben az úton mennék, ahol a taxik, buszok meg villamosok. Egyébként megvolt, hogy nekik 10 km/h korlátozás van érvényben?

Nyilván feltartanám őket.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.08.28. 17:57:07

@Perillustris: na, hát én is meg tudom magyarázni, hogy miért megyek fel néha a járdára bringával, ez van.

Amúgy amikor ritkán gyalog mentem, engem is állítottak már félre bringások a déli oldalon CSÖNGETÉSSEL, hogy estek volna a Dunába.

Az északi oldalon kutyát sétáltató, bóklászó gyalogokat, szerelmespárokat ettől függetlenül jó lenne valahogy figyelmeztetni, mert nincs kedvem folyton megpaskolni a seggüket mellettük elhaladva.

MoxNox 2009.08.28. 17:58:13

@crazymokus: Azt nehezen fogja a bíróság kihozni, hogy a nagy forgalom miatt alkalmatlan az út, ha egyszer az idézett "hivatalos" magyarázat azt írja, hogy "nem alkalmatlan az úttest a kerékpározásra, ha azon nagy a forgalom, és emiatt ott veszélyes kerékpárral közlekedni".

Ha valaki nem mer ilyen helyen biciklizni, akkor ne járdázzon, hanem tolja, vagy keressen kerülőutakat. Egyébként ha minden félős összeszedné a bátorságát, és mégiscsak az úton tekerne, hirtelen olyan tömeg jelentkezne, amivel már számolnia kellene a forgalomszervezésnek, és lennének pl. biciklisávok. Vagyis létrejönne a kritikus tömeg.
Persze értem én azokat akik félnek, az autósok is frusztráltak és épp elég, ha csak kis százalékuk bunkó, máris életveszélyben érzi magát az ember.

MoxNox 2009.08.28. 17:59:40

Egyébként ennek az aggresszív elszabadult lápi lidércnek van autója?

Lostris8102 2009.08.28. 18:34:16

@ügyfélszolgálatos:
tE NEM FOGOD FEL AMIT ÍRTAM!!!

Én a kijelölt biciklis útról beszéltem ami mellett elválasztva fűvel van rendes járda!

A CSENGETÉS PEDIG NEM IDEGESÍTÉS,HANEM FIGYELMEZTETÉS!cSAK AZOK A FSZ AUTÓSOK HISZIK,HOGY CSAK DUDÁVAL MEGY AZ AUTÓ BEZIN HELYETT!!
Ha rendesen büntetnék az autósokat,akik indokolatlanul használják a dudát,mindjárt felfogná a hülye gyalogos is,hogy ha KIJELÖLT bringaúton totyog,akkor ha csenget neki jogosan a bringás,az nem egyenlő azzal,hogy leordítják a fejét!!

@rupasov: Aha, tehát te fusztrált ideges biciklisként szívatod a gyalogosokat. Nekem babakocsival állandóan félre kellett állnom, mert csöngetett valamely hozzád hasonló barom.

Lostris8102 2009.08.28. 18:42:21

@krekoma:
Igen, bunkó vagy, járdán told a biciklidet.
(Pláne bunkó vagy, hogy a gyereked is azt tanulja tőled, hogy járdán szabad biciklizni.)

Ha csak kicsit lopok, nem vagyok tolvaj?

TE NEMEMBER! A GYEREKEDET IS LEZAVAROD AZ AUTÓK KÖZÉ A KIS BRINGÁJÁVAL,CSAK MERT A JÁRDA A GYALOGOSÉ,ÉS NINCS OTT KIJELÖLT BRINGAÚT????

Perillustris 2009.08.28. 19:13:57

@lápi lidérc: "Lehet, hogy a tábla kint maradt"

Akkor az a tábla hatályos.

Perillustris 2009.08.28. 19:24:53

@Modor Tibi: Nézd, mindenki megmagyaráz mindent, ez tény. Nekem alapelvem, hogy vigyázok a "gyengébbre". Elvárom, hogy a nálam "erősebbek" vigyázzanak rám, ám ezzel nem élek vissza.

Tehát ha a híd északi járdáján babakocsit tolót és/vagy gyerekkel sétálót látok, lelassítok gyökkettőre, s úgy haladok el mellettük. Nem vagyok mérges rájuk, mert tudom, hogy abban a városban élek, ahol a mozgáskorlátozottak és a babakocsival közlekedők másodrangú állampolgárok, mert az akadálymentesítést képtelenek vagyunk végrehajtani.

A megoldás? A megoldás az adott helyen "magától" jön majd: annyi lesz a kerékpáros az északi oldalon, hogy a gyalogosok és futók már meggondolják a kis kerülőt azért, hogy ne suhanjon el mellettük 10 másodpercenként egy-egy bringás.

MoxNox 2009.08.28. 19:48:04

Egy magyarázat arról, miért nem szabad mégsem biciklizni a hídon, hiába engedné amúgy azt a jelenleg kint lévő "Mindkét irányból behajtani tilos, kivéve engedéllyel, vagy taxival, vagy BKV-val" táblák.

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090828/valoban-nem-szabad-attekerni-margit-hidon

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.08.28. 20:01:21

Jó ötlet a plakát.

Már többször írtam ide egy kérést gyalogosként, reménykedve, hogy egy biciklista, aki egyúttal szervező is felfigyel és segít.

A Fény utcai piac sarkán, a Retek utca és Fény utca átjárójánál olyan furcsán kapcsolódik a bicikliút a zebrához, hogy a gyalogosok nincsenek felkészülve az oldalról érkező bicilklistákra. A zebrára rá kellene festeni több biciklit és egy nyillal jelezni, hogy honnan, mely irányból érkezhetnek biciklisták.

Sajnos már többször előfordult, hogy biciklisták a gyalogosokat csúnyán lekáromkodták a zebrán, pedig a gyalogosknak jelen pillanatban semmi nem jelzi, hogy biciklisták érkezhetnek, ráadásul nem kis sebességgel

Ómájgád 2009.08.28. 20:45:57

@oázis: jó lenne felfesteni valami jelet, de addig is nem marad más, mint nagyon óvatosan átmenni ott. Olyan is volt már, hogy meg kellett állnom, és átrollereznem a gyalogosok közt.

Perillustris 2009.08.28. 22:00:11

@oázis: Ez az elb@szott kis "út" a Mammut mögött? Arról van szó?

Perillustris 2009.08.28. 22:00:57

@Ómájgád: Még egy ok az úttest használatára! ,)

Ómájgád 2009.08.28. 22:37:31

@Perillustris: felfelé még lehetne menni az úttesten, lehet ki is próbálom :), de lefelé, a Retek utca felől jövet, az már egyirányú. Másfelé meg nem mennék, mert olyan jól levisz a Széna tér, Varsányi Irén utcába.

designerke 2009.08.28. 22:44:53

@Silverf@x: ez nagyon tetszik, hasonlóan gondolom! Néha változtatni kell dolgokon, a merev szabályok sokszor nem életszerűek, a megalkotóik egykor jónak látták, de mára megváltoztak a körülmények... Változik a világ és nekünk alkalmazkodni kell. Igaz, néha hozzánk, emberekhez is alkalmazkodhatna már valaki és felhasználóbarát utakat tervezhetne végre Budapestre :))))

designerke 2009.08.28. 22:47:08

A bringás témáról az oko-piac-ter.freeblog-on is olvastam pár bejegyzést. Egyre többen foglalkoznak a témával. Hiába, aki környezet-érzékeny az nehezen tud szemet hunyni ekkora paraszvakítás felett ami itt megy ebben az országban...

designerke 2009.08.28. 22:54:52

biztos vannak akik leugatják a gyalogosokat, de van ahol a bringásoknak néha helyet kell cserélni velük: pl váci Dunaparton néha elfoglalják az egész bringautat, meg máshol is járdának nézik. Öregasszonyok vakon mennek át a bringaúton... Ha nincs jó reflexed, lehet, hogy nem érik meg a vacsit... Volt, hogy a buszmegállóból ugrottak elém mobiltelefonálva egyesek... Tök szabályosan a saját bringasávomban mentem, szerencse, hogy se elválasztó oszlop, se szembejövő bringa nem volt... Különben tömegbaleset lett volna! Szóval azért a gyalogosoknak se ártana néha körülnézni az utakon.

Kicsit nyugatabbra amúhgy ez már rég nem téma, mindenki tudja,, hol a helye és a városvezetésnek se jut eszébe megváltoztatni egy EU pályázat tervét... Vagy csalni ilyennel, ez is hungaricum...

automentesnap 2009.08.28. 23:03:30

@oázis:
Ez nem a biciklis aktivisták dolga szerintem. Sőt talán még bünti is jár érte, ha nekiállnak közúti jeleket festegetni engedély nélkül :)

Keresd meg, hogy kihez tartozik a kifogásolt terület, kinek a kezelésében van (önkormányzat? főváros?) és az ottani ügyfélszolgálatnak, Közút osztálynak akárminek írj levelet.

Itt találod a fővárosi közterületeket kerületenkénti bontásban:
www.budapest.hu/engine.aspx?page=ugyleirasok

tathagata 2009.08.29. 00:51:28

Szóval az van, hogy

- a biztonsági emberekig (munkaterület) behajtani tilos, kivéve kerékpár, stb
- a biztonsági embereknél van egy másik behajtani tilos, kivéve engedéllyel (biciklivel sem szabad ezek szerint, ha jól értem)
- a járdán van egy tábla, hogy biciklis és gyalogos út (kék kerek, kis gyalogos és biciklis piktogrammal)

Tehát lehet menni a járdán, szépen, vigyázva, ahogy pölö a budai biciklis úton. Az se szélesebb helyenként.

Anyázás, és világmegváltás helyett.

Uff.

Lostris8102 2009.08.29. 08:28:20

@oázis:
A kérdéses helyen teljesen jól van kialakítva a bringaút és a járda,és a zebra.Csak a gyalogosok lemennek a zebrára,és ott várakoznak,hogy zöld legyen a lámpa.Egyébként a bringások csak ebben az esetben üthetik el a gyalogost,hiszen teljesen máskor van nekik zöld.

Bit Rot 2009.08.29. 09:54:08

@oázis:
"A zebrára rá kellene festeni több biciklit és egy nyillal jelezni, hogy honnan, mely irányból érkezhetnek biciklisták."

Azt hiszem, hogy sok helyen nem ártana egy stencil és egy kis festék, hogy jobban jelölve legyenek akár a bicikliutak is. Jó, hogy van ahol piros kővel van kirakva a bicikli út, de ha lenne rajta 50 méterenként egy sárga bicikli, akkor talán a gyalogosok se mondhatnák, hogy nem vették észre.

Perillustris 2009.08.29. 10:16:50

@designerke: Ahogy az autóvezetőktől is elvárható, hogy fokozott óvatossággal közelítsék meg a buszmegállókat (különösen, ha egy busz benn áll és takar), ugyanúgy egy bicajostól is az a minimum, hogy ha nem belátható részre ér, akkor úgy teker, hogy ha kell, meg tudjon állni, főleg, ha ott gyalogosokra lehet számítani.

Egy kerékpárút mellett lévő buszmegálló, amin ráadásul általában át sem lehet látni a reklámok miatt, bőven ez a kategória.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.08.29. 11:13:44

@Ómájgád: @Perillustris:

@Lostris8102:


igen a Fény utcai piacnál van a hely.


És azért mennek le a gyalogosok ott a zebrára, mert azt érzékelik, hogy tőlük jobbra nincs autóút, ott le van zárva.

Azt hiszem a lezárás érzetét még oszlopok is erősitik, szóval azt érzékelik, hogy jobbról egy szélesebb járda van, ami véget ért a zebra előtt, de ebből nem következik egy bicikliút.

Olyan mintha a járda széles lett volna egy pontig, majd hirtelen véget ért, tehát a gyalogos azért lép le a zebrára, mert nem érzékeli, hogy egy bicikliútra lépett, hanem egy lezárt járda folytatására lépett ahol nem üthetik el az autók.

Ezerszer átmentem ott, és még nekem is gond, hogy emlékezzek arra, hogy jobbról biciklisták jöhetnek. Gyaloglás közben rengeteg mindenre gondol az ember és közben az érzeteire támaszkodik, térérzeteire, ebbe zavar be a hogy a széles járda hirtelen véget ér és keskeny lesz. (azt hiszem ezt nem tudom jobban elmagyarázni, kérem a tisztelt biciklistákat próbálják ki gyalog és gyanutlan)

Ezen a részen még a zebra előtt vörössel kellene jelezni a bicikliutat, tehát kellene rá vörös festék azon egy bicikli és nyil, hogy honnan érkezhetnek a biciklisták. Esetleg még a vigyázz! szót is felfesteném. Vigyázz jobbról biciklisták.

(mert jobbról semmiképpen sem számítasz biciklistákra a fent leírtak miatt.)

MoxNox 2009.08.29. 12:41:03

@oázis: Ha esetleg nem az úttesten várakoznának a pirosban a kedves gyalogosok, talán minden meg lenne oldva. Annál a lámpánál ahányszor eltekerek, mindig van egy-két olyan ember, sokszor idős, aki pirosban indul el, az autók között rohangál át, lelép a járdáról a zebárara pirosban, pedig látja, hogy jön a bringás... Ott nagyon nem a bringásokkal van a baj.

MoxNox 2009.08.29. 12:43:50

@tathagata: Sajnos félreértetted. Amikora a blogbejegyzés kikerült, még nem volt a járdán közös gyalog- és bringaút, viszont a a hídon lévő m.i. behajtani tilos kivéve engedéllyel a KRESZ szerint engedi a biciklistáknak, hogy a hídon tekerjenek. Ennek fényében gondold át még egyszer :)

Trevize 2009.08.29. 15:07:12

carcino.gen.nz/images/image.phpi/463c5922/arguing.jpg?cb=1115204527

Az interneten veszekedni olyan, mint a Paralimpián futni... Még ha nyersz is, attól még fogyatékos vagy.

mbenedek 2009.08.29. 15:11:38

@702: jogos
(OFF: bár tudnám, miért tűnt el az eredeti hozzászólásom)

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.08.29. 17:14:39

@MoxNox:

itt nem az a kérdés, hogy kivel van a baj, hanem hogy hogyan lehetne gyógyiítani a bajt...

a baj pedig az, hogy a gyalogosok nem tudják, hogy egy bicikliúton állnak, ehelyett azt hiszik hogy valaki nagyon elcseszte a járdát, és ami eddig széles volt, most hirtelen keskeny lesz, és oda meg zebrát festettek, mármint a járda meghosszabbítására, ezért úgy érzékelik, hogy jobbról nem jöhet semmilyen járgány.

Ezt így érzékeli a gyalogos.

A megoldás pedig az, hogy piros festékkel felfessék a bringa utat és ráírják a zebrás résznél, hogy vigyázz bicikliút!

ez itt ügyetlenül lett megtervezve az íróasztalon, és most pedig korrigálni kellene, hogy a biciklisták és gyalogosok ne legyenek hirtelen egymás útjában, anélkül, hogy értenék mi a baj.

MoxNox 2009.08.29. 19:00:44

@oázis: Ok, értem. Bár amikor a lámpa piros, és mégis mindig lelépnek az úttestre, azért azt nem olyan könnyű védeni. De ja, rosszul van kialakítva, igazából az egész Retek utcai bringaút egy rémálom, teljes hosszában.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2009.08.29. 20:59:01

@Perillustris: szerintem már most annyi van, de frankón. Olyan délután 5-7 között nagyon sok kerékpáros halad át.

Az a baj, hogy a gyalogokban nem tudatosul, hogy ők most a rossz oldalon haladnak, a legtöbb szerintem azt hiszi, hogy az is járda.

Kellene az a pár kedves szavú tábla, hátha... kocogni lehet a déli oldalon is, a kutyáknak is jobban tetszene szerintem.

emzéperiksz 2009.08.29. 21:36:56

@oRim: Ha nem akar lemenni az útra, akkor szálljon le a bicikliről, és tolja! De ne ijesztgessen engem, ne kényszerítsen arra, hogy tűsarkúban ugráljak előle, amikor csenget!
Egyszer már meg kellene leckéztetni az ilyen gyökereket. Le kellene lökni őket a picsába az útra ki az autók közé, ott vagánykodjanak!

Perillustris 2009.08.29. 22:52:50

@Modor Tibi: Persze, sokan vagyunk, csúcsidőben előfordul, hogy nem bírok előzni a hídon. Ilyen 4-5 éve elvétve volt, talán egy-egy CM után.

Kiagyalok valami plakátot.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.08.29. 23:45:46

végre kimondták, hogy a járda a gyalogosoké! A cm fogja megnevelni a bicikliseket, ha már otthon ezt elfelejtették anno...

murachi · http://vidabalazs.hu 2009.08.31. 11:16:01

bringásként mondom, hogy a járdán több alázattal kell tekernünk. Ahogy a plakát is mondja.

Vagy menj le vagánykodni a körútra, vagy döcögja a járdán alázattal. Tiéd a választás!

Gyalogosok meg legyenek tekintettel az elkerített bringaútra, vagy ne csodálkozzanak ha csattannak egy bringással. Volt szerencsém épp elkerülni két előttem menő bringás frontális ütközését, amit egy rossz helyen kószáló gyalogos okozott.

Mon3 2009.08.31. 11:33:10

@lápi lidérc: Olvasd el mégegyszer, és közben gondolj a te édesanyádra. Megérdemli ezt? Ilyen rossz anya volt? Ezt a bejegyzést megmered neki mutatni? És utána igazat is adna neked?

geri99 2009.08.31. 11:49:29

Sziasztok,

Több dologra reagálnék.

1. A sebességet a kresz szerint úgy kell megválasztani, hogy az általad belátható uton meg tudj állni, időjárási, forgalmi és fényviszonyoknak megfelelően. Minden más relatív gyorshajtás.
2. Ha valaki idős embert, gyereket lát kezdjen el lassítani, és felkészülni a legváratlanabb helyzetekre is, ezt az autós oktatók szokták oktatni. A gyereket gondolom nem kell magyarázni, az idős meg hiába lát, lassabbak a reflexei, és döntést is lassan hoz, mire meghozza már más a közlekedési helyzet, és esetleg belép eléd...
3. A gyalogosoknak akkor van jogalap elmagyarázni, hogy menjenek a bicikliútról, ha soha egy biciklis sem teker a járdán...
4. Akik magyaráznak, hogy kresz alapján tekerhetnek a járdán kiemelném a mondat két fontos részét:
-ha alkalmatlan az út a kerékpáros közlekedésre: már előttem kifejtették
-A gyalogosforgalom zavarása nélkül: Ez azt jelenti, hogy a gyalogos úgy közlekedhessen, mintha egyetlen kerékpár sem volna a járdán, magyarán nem csengetik le, nem kell félreállnia, nem beszélve arról hogy nem ütik el.

És minimum volna, hogy olyan oldaltávolsággal legyenek a gyalogosok kerülve, amilyen oldaltávot egy kamiontól elvárnátok az úton, így akkor sem mentek neki, ha véletlenül ép gondol egyet és irányt vált.

Értelmesebb oktatók a kerékpáros autóval való kerülésénél az alábbi szabályt szokták javasolni: a kerékpáros olyan széles, mint amilyen magas.
Ezt kéne átvenni.

5. Többen írták, hogy kint van a kivéve kerékpárral, stb tábla, még képet is linkeltek: Szintén kresz szerint a kresz-táblákat az útkereszteződés semlegesíti.

A gyalog-kerékpárútra egyébként az alábbi szabály vonatkozik:
(2) Ha az (1) bekezdés g) vagy i) pontjában említett jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla időszakot jelöl meg, ezen az időszakon kívül - legfeljebb 20 km/óra sebességgel, a gyalogosok, illetőleg a gyalogosok és a kerékpárosok veszélyeztetése nélkül - célforgalomban járművek (más járművek) is közlekedhetnek a gyalogúton, illetőleg a gyalog- és kerékpárúton. Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.

Magyarán nem 20-al, hanem max 20-al, a többiek veszélyeztetése nélkül. Ha akadályoz a gyalogos sem csöngetheted le, állíthatod félre, hanem mehetsz az útra. Mivel a hídon nem tudsz, tollni kell, mivel nem veszélyeztetheted.

6. Amúgy a felújjítás előtt a hídra való felhajtáskor a Budai oldalon kint volt a bicikliút vége tábla, mint ahogy a Hévmegállónál is a híd alatt, amin rengetegen áthajtanak... Ott le kéne szállni és tolni, de legalábbis nem csengetni, és borzasztó előzékenynek lenni.

7. Ne legyetek szabálytalanok, mert előbb-utóbb balesetet fogtok szenvedni vagy okozni.

Szép napot!

Üdv

nahát-nahát 2009.08.31. 12:39:00

Álszent PR tábla... szálljatok le és gyalogoljatok!

anarcho78 2009.08.31. 12:39:54

sziasztok!

lesz poszt bodnár biciklisgázolásáról?

Mert azt hiszem megérdemelné az eset a külön emlegetést (kísérteties hasonlóság lesz szerintem császár előd gázolásával, nem? - legalábbis a büntetést tekintve)

MoxNox 2009.08.31. 14:41:25

@geri99: Egyetértek mindennel, kivéve két dolgot.

A hármas pont szintíszta demagógia, és érvelési hiba. Mit szólnál, ha valaki azt mondaná, a bringások majd akkor nem tekernek a járdán, ha a gyalogosok nem kóvályognak a bringautakon. Mindkettő hülyeség, a szabályokat nem akkor kell betartani, ha majd valaki más is betart egy másik szabályt.

Az ötös pontban megadott max 20km/h-át pedig elnézted, az gyalogos és kerékpáros (vagy csak gyalogos) zónára vonatkozik, nem gyalog- és kerékpárútra, mint amilyen a hídon is van, továbbá nem biciklikre, hanem egyéb járművekre, azaz pl. autókra. A gyalog- és kerékpárúton nincs maximális sebesség meghatározva, szóval csak az általános max 40 vonatkozik rá. A majd ősszel változó KRESZ-ben jelenik csak meg maximum sebesség, közös bringaúton 30, sima bringaúton 20 lesz a tervek szerint.

Funkerman 2009.08.31. 15:08:02

@Mon3: lápilidércnek nem volt anyja, se apja. az egy szülôk nélkül felnôtt csírahalom. kiváncsi lennék, hogy az a köcsög gyalogpacsirta az autoz blogra is feljár e fröcsögni, vagy csak minket fáraszt az ótvaros szövegével. illetve pl. kifejthetné a szaros kis véleményét azokról a motoroskról is akik átrobogóznak az ô kicseszett, szent járdáján.

Funkerman 2009.08.31. 15:09:04

@nahát-nahát: és akkor jobban elférünk. igaz e!?

Carpet Syndroma 2009.09.01. 04:16:46

Meg kell tanulni "csorogni" is: nagyon-nagyon lassan tudni haladni. (Ez egyébként minden járműre vonatkozik - autóknál pl. e képesség hiányából ered rengeteg koccanás a dugókban, meg az autómosós/parkolós vicces-balesetek. Pedig ezt elvileg még az oktatásnál is "komolyan veszik"...)

Bringánál ez majdnem az egy helyben állást jelenti. Aki erre nem képes, vagy nincs hozzá türelme, az tényleg inkább szálljon most le a bicikliről és tolja át a Margit hídon - akkor is, ha "több helyet is foglal".

A "csorgás" különben más helyzetekben is nagyon hasznos tud lenni (pl. autó-bicikli útkereszteződésnél, kétes elsőbbségadási helyzeteknél, piroslámpánál). Ráadásul, -ahogy eddig tapasztaltam- az autósokból is a legnormálisabb reakciót váltja ki...

Carpet Syndroma 2009.09.01. 04:20:54

Meg kell tanulni "csorogni" is: nagyon-nagyon lassan tudni haladni. (Ez egyébként minden járműre vonatkozik - autósoknál pl. e képesség hiányából ered rengeteg koccanás a dugókban, meg az autómosós/parkolós vicces-balesetek. Pedig ezt elvileg még az oktatásnál is "komolyan veszik"...)

Bringánál ez majdnem az egy helyben állást jelenti. Aki erre nem képes, vagy nincs hozzá türelme, az tényleg inkább szálljon most le a bicikliről és tolja át a Margit hídon - akkor is, ha "több helyet is foglal".

A "csorgás" különben más helyzetekben is nagyon hasznos tud lenni (pl. autó-bicikli útkereszteződésnél, kétes elsőbbségadási helyzeteknél, piroslámpánál). Ráadásul, -ahogy eddig tapasztaltam- az autósokból is a legnormálisabb reakciót váltja ki...

nahát-nahát 2009.09.01. 09:27:52

@Funkerman: ...hát akkor kerülő! Válasszatok másik hidat, másik járművet (pontosabban járművet, mert a bicikli az hobbieszköz egy kétmilliós városban).

Perillustris 2009.09.01. 10:47:55

@nahát-nahát: "mert a bicikli az hobbieszköz egy kétmilliós városban"

LOL - Elakadt a tű a lemezen?

Funkerman 2009.09.01. 17:21:43

@nahát-nahát: az a szomorú, hogy elhiszed amit leirsz. csak az a kérdés, hogy akkor is elhiszed e, amikor a gyereked asztmásan születik... persze csak hobbiból.

Funkerman 2009.09.01. 17:27:16

tegnap este egyébként, miközben tologattam a bringát a margit járdáján volt időm hallgatózni. pl 2 olyan sárvédő nélküli, ugrabugra bringás gyerek dumájából annyit kaptam, el, hogy az egyik kérdezte a másikat, hogy nem kellene esetleg leszállni és tólni a libakergetőt, erre a másik, ő volt az okosabb biztos, azt birta mondani, hogy ááááááááááááááá, azt csak akkor kell ha béna vagy!
arra már nem is merek gondolni, hogy más, kerékpáros témában miket gondolnak esetleg :)

Real_Kape 2009.09.02. 14:10:34

Inkabb el sem olvasom a kommenteket, gondolom a 90%-a minosithetetlen hangvetelu.
Szoval: szerintem ez egy nagyon jo kezdemenyezes. Meg most kell kialakitani egy biciklis kozlekedesi kulturat, amig nem keso. Sajnos mar a kerekparosok koreben is megfigyelhetok az autosokra jellemzo viselkedes mintak.

gezapeti 2009.09.02. 21:19:34

Helo!

A Margit híd budai hídfő déli oldalánál a kerékpárút közepére lefúrt gyalogosátkelőhely tábláról nincs valami infó? Azt hittem mire hazaérek kintlesz itt. Holnap lefotózom és beküldöm, ha addig nem teszi meg valaki.

vajdapeterutca 2009.09.13. 14:14:33

A Margit-hídi járdán csomó rendőr, élükön Vízvári ezredessel, a közlekedésrendészet vezetőjével, és mindenkit leszállítanak a bicikliről.

izzé 2009.09.22. 22:31:45

Korábbi fogadalmamat, miszerint naponta csak háromszor szabálytalankodom, ma O-ra csökkentettem! Pl. nem előztem jobbról a kocsikat, nem csorogtam be a pirosba stb. Nem is volt olyan nehéz! Mit szólnátok egy olyan spéci világító mellényhez, ami ezt a szándékot jelezné az autóknak. Pl. a Kerékpárosklub(Szövetség) logójával: "Én szabályokat betartó kerekező vagyok!" Felvennétek? Menne előre a világ?

Perillustris 2009.09.22. 22:35:31

@izzé: Nem kell béna mellény. Egymást tiszteletben tartva kell közlekedni. Mindig.
süti beállítások módosítása