Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bringaútinfó - zűrös bringautak fotói

2009.08.07. 18:10 - dw1

Én személy szerint eleget zötykölődtem már a budai rakparti bringaúton ahhoz, hogy ezt csupán az ellenségeimnek kívánjam - ennek ellenére a jelenleg is folyó építkezések kivitelezői még mindig meg tudnak lepni.

Például a Margit híd utáni szakasszal, ahol csomópontot építenek és ezért 100 méterre konkrétan  megszüntették a  bicikliutat.

darthwalk - Bringaútinfó című albuma

Bár a fotókon úgy tűnhet, mintha lenne menekülő útvonal, ez kitáblázva sehol sincs,  útpadkák és buszmegállók nehezítik a közlekedést, nem is beszélve a munkagépekről és teherautókról, amik mintha direkt, vagy csak simán fogalom nélkül barikádoznák el az utat.

darthwalk - Bringaútinfó című albuma

Egy másik Angyalföldi bicikliutat is felbontottak anélkül, hogy táblákkal, korlátokkal terelték volna el a biciklistákat, itt sem jobb a helyzet.

darthwalk: DSC 3403

A 18-as villamost keresztező tabáni bringaút átkelőnek mély árkaira - amelyek kiválóan alkalmasak arra, hogy beleragadjon a kereked, ráadásul a villamossínek közepén - deKata hívta fel a figyelmemet.

Úgy gondolom, hogy itt az ideje, hogy minden kerékpáros akinek lehetősége és ideje van rá, fényképezőgépet ragadjon és dokumentálja a vállalhatatlan úthibáktól kezdve a megalázó útfelbontásokon át minden olyan helyzetet ami ellehetetlenít avagy veszélyessé tesz egy bicikliutat.

A fotókat az Indafotóra töltsétek fel, a képeket legyen rajta a bringautinfo címke. Ide kattintva feltöltheted a fotót és fel is címkézzük neked!

A képeknek legyen képaláírásuk, hol fotóztad, miért, mi volt a gond, mire kell vigyázni annak aki arra kerekezik.

(Külön kiemelnénk, hogy NEM bringaúton parkoló kocsikat várunk - ha ilyet láttok, azt küldjétek be a Parkolási szégyenfalra, a Budapest blogba! :)

Címkék: fotó fotózás bicikliút urbánus bringaútinfó

90 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr151295241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paleee 2009.08.07. 19:24:27

Remek, ennek örömére fényképezőgéppel is felszerelkezem a mai cangázáshoz :) Hajrá, hajrám vannak érdekes anomáliák a bicajoz közlekedésben (is).

pörgekalap 2009.08.07. 19:29:08

ajándék lónak ne nézd a fogát:

Martian (törölt) 2009.08.07. 19:36:46

Úgy kell annak, aki bringaúton akar tekerni...
:))

olvas0 2009.08.07. 20:07:30

egyszer találkoznék veled ott a Platánnál... Leülhetnénk és megszámolhatnánk, hogy száz bringásból hány megy a bringaúton és hány megy a járdán a járókelők között. Hány lassít le egy más-féléves totyogóst közelítve a járdán- NEM A BRINGAÚTON AHOL MENNIE KELLENE! a mailcimem ismered, állok elébe, hogy arról is legyen egy blog bejegyzésed, hogy mennyire tartjátok be ti azokat a dolgokat amiket lépten-nyomon számon kértek mindenkin!Aztán majd megbeszélhetjük az is mennyire van annak a fröcsögésnek alapja és hogy néztek bele a tükörbe másnap tiszta lelkiismerettel... Kezdem azt hinni hogy a bringás egy külön állatfaj, olyan mint autósban a suzukis, olyan népnevelős, szabályokat elvárós betartatós, de önmagára ugyanazokat a szabályokat már mellőzős, beképzelt, gerinctelen bunkótahó aki mindenen és mindenkin átgázol akar közlekedni mert azt hiszi magáról hogy ő a világ közepe, a baj az hogy ez túlzás nélkül igaz és az ezerből egy a kivétel... sajnos...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.07. 20:19:35

@olvaso: Leülhetnénk és megszámolhatnánk, hogy száz hosszászólóból hány szól hozzá magához a cikkhez és hány böfögi be az off-topic, idióta, sztereotipikus sirámait. Kezdem azt hinni hogy a névtelen hozzászóló egy külön állatfaj, olyan mint autósban a suzukis, olyan népnevelős, szabályokat elvárós betartatós, de önmagára ugyanazokat a szabályokat már mellőzős, beképzelt, gerinctelen bunkótahó, aki mindenen és mindenkin átgázolva akar okoskodni, mert azt hiszi magáról, hogy ő a világ közepe.

georg 48 2009.08.07. 20:29:01

@olvaso:
Tök igazad van! Annyit tennék hozzá, hogy a bringás nem egy külön állatfaj, hanem egy teljesen külön FAJ! Ugye isten megteremté az embert, fákat, virágokat, állatokat, majd legutoljára a maradék selejtből összegyúrta -sikertelenül- a bringásokat.

tra lala 2009.08.07. 20:40:58

Akkor én ezerből az az egy kivétel vagyok:)
Bár egyszer én is a járda "sávban" mentem fel a lágymányosin. A hév épp akkor érkezett meg lent, jöttek fel az emberek és a lépcsőn először felérő öreglány mutogatott is, hogy én rossz helyen megyek. Én nem voltam beszédes kedvemben, ezért nem mondtam neki, de gondoltam, hogy talán nézzen hátra, mert oké, hogy ő a barátnőivel a járda sávban megy, de a másik 50 ember arra, amerre lát. Én meg ott megyek, ahol kevesebb az ember.

Egyébként jellemző, hogy a gyalogos a kifestett, más színű aszfalttal burkolt és a járdától fűvel elválasztott bicikliúton sétál, még akkor is, ha 100 méteres körzetben egyedül van az utcán. Szétnézni meg egyik sem szokott, mikor keresztezi a bicikliutat. Valamelyik nap egy babakocsit tolt elém majdnem egy anyuka. Pedig még takarásban sem voltam bokortól vagy fától.. szét kellett volna csak nézni..

Amúgy én személy szerint az autósokkal vagyok a leginkább kibékülve. Azok általában figyelmesek.
Eddig egyszer volt "balesetem". Azt is biciklista okozta.:)

A bejegyzést olvasva utánagondoltam, de a Duna partját kivéve nem nagyon szoktam szégyenfalra méltó bicikliúton menni. Legközelebb majd ilyen szemmel is figyelem és ha belefutok egybe, akkor fotózom.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.07. 20:43:14

légyszi ne foglalkozzatok a fröcsögőkkel, próbáljuk meg hogy legalább 15 kommenten keresztül a témánál maraduk.

Don Quixote de la Ferko 2009.08.07. 20:44:08

"a megalázó útfelbontásokon át"

Oszt nehogy infarktust kapj, mert felújítják az utakat. Ha nem tetszik megragadhatod a lapátot, oszt javítsd meg megadnak. Nem is értem, hogy bírod ki ezt a hatalmas skandalumot.

Le az összes útfelbontóval, aki egy csőtörést javítani merészel. Ezt a szemét világot.

nyu 2009.08.07. 21:10:45

"A 18-as villamost keresztező tabáni bringaút átkelőnek mély árkaira - amelyek kiválóan alkalmasak arra, hogy beleragadjon a kereked, ráadásul a villamossínek közepén"

Ebben az a szornyu, hogy pont most volt 2 hetig (julius 14-28) leallitva a 18-as villamos, hogy felujitsak a Dobrentei ter-Orvos utca kozotti sinpalyat.

Persze ezt a keresztezodest a Dobrentei ternel csesztek megcsinalni, pedig a vaganyzar ezalatt volt.

Bezzeg feljebb a gepkocsi atjaroknal siman kicsereltek a sineket, es ujraaszfaltoztak az egeszet.

Húzzunk bele! 2009.08.07. 21:13:32

Utálom ezt a kurva feújításokat, bassza meg a demszki meg az összes kurva bandája tetves haza áruló parlamentben gubbasztó buzik gyülekezetének szarja.

Kicsit on is legyek, kurvára utálom ezt a felújításoki hadműveletek sorját, baszszák fejbe anynukat a demszkiék, meg az anyja, apja, hogy nem volt rajta gumi.

Ma is meek azon a kurva lekerített Budai oldalon lévő szaron még a Margít hídnál, aztán kurva padka úgy megdobott, azthittem az egész gumi tropa, de nem.:-)
Szét rugdostam ott egy elkerített deszkát dühömben, akárhányszor fogok még ott járni, rongálni fogok, az tuti, mert csak felbassza az agyam, ha látsz hagy békén, mert bebaszlaka dunába. Inkább rakd me...
Többi fröcsögős meg szarjon sünt.

nyu 2009.08.07. 21:13:50

"Külön kiemelnénk, hogy NEM bringaúton parkoló kocsikat várunk"

Francba, pont nem volt nalam fenykepezogep lekapni az Andrassy elejen a bringauton parkolo hofeher Ferrarit.

Engem mondjuk nem zavart, inkabb a jardan korizom.

Húzzunk bele! 2009.08.07. 21:21:16

@nyu:Vagy a zt a bunkó taxist aki félig a bicilkli sávot a Oktogonnál, rögtön a kereszteződés után elfoglata Deák fele menetben.

Shitting Bull 2009.08.07. 21:46:02

@olvaso: épp ma anyáztam egy sort az Andrássy úton. Mialatt felsétáltam a Bajcsytól az Oktogonig, kb. öt emberszerű képződmény tekert el mellettem a járdán. (igaz, az Oktogon előtt pár méterrel meg egy taxi és egy kisteherautó parkolt a kerékpárúton (rendszám és fotó nálam :D )

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.07. 21:50:52

Én ma a Röppentyű utcai, vadiújnak tűnő bicikliúton mentem. Hát hogy az mennyire ráz...! :-(

Húzzunk bele! 2009.08.07. 21:53:15

@Shitting Bull: JAh fura Bajcsitó Oktoginig még a Deákhoz közel két közép korú hím és egy nőstény, a hím bátrabban a járdáról 15 méterre előttem leugratott, 30ról fék 20, úgy hogy követtem a szép csajokat így arról is lemaradtam afenébe a fejét, aztán köv feljárónál a járdára vissza ment. Ennek van értelme? Haladt max 50 méter a bicikliknek fenntartott szaron aztán jó megjárdáztatta a biciklijét.
Most már ki kell, hogy mondjam utálom a bicikliseket:-):-):-) utalom magamat is:D
Autósokat meg imádom mikor belém állnak és rám dudálnak, nade mostantól van rá légkürtöm, szal ha valaki köcsögösködik megkapja.

Húzzunk bele! 2009.08.07. 21:54:37

@Joe Forster/STA: Vesekőre az orvosok ezt ajánják.
Semmi műtét, csak a bicikli és demszki büdös szaros városa.

Walle 2009.08.07. 22:01:18

@Húzzunk bele!:
Csak így tovább! Ilyen hozzáállással ne csodálkozz, ha egyszer egy marcona bácsi rád fogja hajtogatni a bringádat, mint egy kalitkát. Ott fogsz bazdmeg csipogni.

DomT 2009.08.07. 22:09:04

Én akartam fotózni mikor jöttem mentem a dunapáláztól a dunapart közelében lévő bringautakon, de ha leálltam volna mindent lefotózni akkor egy nappal később értem volna haza.

De szerintem jövő héten fotózok egy pár gyöngyszemet... pl az aszfaltrakáskor ugye pont a bringaútra kell önteni az alapanyagokat... a lezárt úttestre nem lehet mert akkor, az azt a járdától elválasztó füves fás rész nem megy tönkre...

Húzzunk bele! 2009.08.07. 22:13:07

@Walle: Nah mivan mivan kiszabadult uraságunk a kalitkából?:d

derbence 2009.08.07. 22:21:39

ha már fotózok, akkor inkább a bringás csajokat...
Amúgy az 1.25-ös gumik felejtô. Jo ballonos 2.35, az is hugykeményre fújva. A helyzet döbbenetes, súlyos és reménytelen. Nem tudom mi lehet a megoldás. A Margit-hídnál én is állandóan tájékozodó-versenynek érzem a közlekedést. Ráadásul ahol egyik nap még rés van és át tudsz menni, ott másnap már egy sárga birodalmi romboló áll, körülötte halottnak tûnô építôipari egységekkel. De továbbmentek a Római part felé -az amúgy uniós pénzekbôl "épített" EuroVelo 6-on- ott is dermesztô állapotok vannak. A tavaly lerakott út tiszta redô és megfolyás. Avanti Poppolo!

kalannenikalandjai 2009.08.07. 22:23:31

Következő postnak javaslom: 'Bringaútinfó - zűrös bringások fotói'.

Hova tovább 2009.08.08. 00:09:36

Épp tegnap gondoltam arra, milyen jó lenne egy hely, ahol ki lehetne tárgyalni a biciklis utak minőségét. Pár hetes bringás vagyok a városban, de már most ki vagyok akadva az utakon és egyéb dolgokon.
Üzenem a bringásokat anyázóknak, hogy autót is vezetek, gyalog is rengeteget járok és mostmár bringázom is napi szinten. Ezeket figyelembe véve azt vettem észre, hogy vannak normális és nem normális autósok, gyalogosok, bringások. Mint ahogy a világban is vegyesen vagyunk. Így talán NEM KÉNE ÁLTALÁNOSÍTANI és a "bringásokat" leszólni. Ezzel az erővel bárkit le lehet szólni. Én néha anyázok, mert a biciklis úton mennek, vagy elém állnak vagy bármi és hiába nyomom a csengőt veszettül, majd kajabálok, de meg sem hallják. Vagy az autós, aki simán majdnem elüt, mert ő úgy dönt, hogy ott neki van elsőbbsége. Vagy a másik bringás, aki azt hiszi, egyedül neki van ott az út. És találkoztam az abszolút ellenkezővel is. Így hát nem az összes autósra, vagy gyalogosra vagyok mérges, hanem arra, aki csinálta azt a valamit. Tehát luciferkó meg olvaso, vegyetek egy kicsit vissza az agarakból, mert baromira nem állja a helyét a mondandótok abban a formában, ahogy leírtátok. Benneteket minősít az ilyen fajta hozzászólás. A ti szemszögetekből nézve ti is egy FAJ vagytok. És ki mondja meg, mitől vagytok jobbak? Remélem, nem TI...
Szerintem tragédia az utak állapota és biciklis utak készítése címszó alatt elvették a gyalogosoktól a járdát. Igenis, nehéz ma Budapesten bringázni. Ezt (IS) kell még tanulnunk.

Hova tovább 2009.08.08. 00:13:03

georg 48, kimaradtál a sorból, így most pótollak

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.08. 12:32:36

@derbence: most azt képzeld el, hogy nekem 20 milis gumim van (7 barra fújva), országúton.

2.35össel nem lehet haladni, túl vastag, igaz ugyanakkor hogy nem kell lelassítani a gödröknél sem :)

töltsetek fel fotókat, csinálok az oldalsávba dobozt neki.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.08. 12:50:28

@luciferko: az útfelbontással egyáltalán nincsen baj, sőt ez a poszt is alapvetően azért született mert a bringautak nagy százalékának komoly renoválásra lenne szüksége.

a baj azzal van, hogy amikor felbontanak valami más miatt egy bringautat (lásd csomópont, vagy csatornaépítés) basznak a terelésre és kitáblázásra.

a margit hídnál konkrétan SEMMI nincs kiírva, aki először jár arra az kevereghet össze vissza.

tessék lássék módon ki van húzva egy szalag, ami a buszmegállóba vezeti be az embereket, és különben is teljes szélességében parkol benne egy üres kamion.

ez a bajom, olyan mintha autópályépítés miatt egy főútnak egyszer csak vége lenne 300 méterre és csalinkázhatnál a munkagépek között át a mezőn. ez a bajom.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.08. 14:29:43

@Húzzunk bele!: "mostantól van rá légkürtöm, szal ha valaki köcsögösködik megkapja."

Én is akaroook! Hol vetted?

"Vesekőre az orvosok ezt ajánják.
Semmi műtét, csak a bicikli és demszki büdös szaros városa."

Viccen kívül: biciklizéssel együtt is lett vesekövem. :-(

@Hova tovább: "Épp tegnap gondoltam arra, milyen jó lenne egy hely, ahol ki lehetne tárgyalni a biciklis utak minőségét."

Nyilván a criticalmass.hu-n van ilyesmi thread. Most nem emlékszem, pontosan hol, de keresgélj...

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.08. 19:22:08

nekem code3-as sziréna kéne, piciben, vázra erősíthető verzióban :)

a csengő pár szép és egyszerű, de baromira hatástalan.

tipikus példa a duna pláza előtti "hupli" valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva mindig ott mennek fel az emberkék, pedig végig van lépcső a pláza előtt.

ott hiába csengetek például...messzebbről kéne szirénázni.

Húzzunk bele! 2009.08.08. 20:01:43

@dw1: Jó de hangosabb testvéreivel nem szabad(na) megijeszteni a gyalogokat, csak ha indokolja a közlekedés. (csak veszélyhelyzetben)
Igazából én is csak a motorichusok örömére vásároltam belőle.:-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.08. 22:37:06

@Húzzunk bele!: Köszi. És hova a fenébe teszed, hogy mindig kéznél legyen? Az én drótszamaram már most is úgy néz ki, mint egy karácsonyfa... ;-)

bari15 2009.08.09. 17:05:21

Ha le van zárva egy kerékpár út nem kibasszásból van hanem ezért fejlődön ez a város ezt meg kénne érteni végre. Ahol nincs lezárva ott nem használjátok pl: Krisztina kőrúton Orvos lépcső és Mikó utca között tisztelt a kivételnek mert minden ki járdán szágudozik.
-dw1:olyan képet is lehett feltőlteni amikor járdán szágudoztok ill.villamos sinen?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.09. 19:44:27

@bari15: Ez most mire is volt válasz? Ja, értem, a kerékpárutat csak annyi időre zárják le, míg éjjelt nappallá téve, három műszakban dolgozva le nem cserélik a régi burkolatát kifogástalan minőségű újra. A Krisztina körutas részt sem egészen értem: a kerékpárút definíció szerint a járdán (értsd: az úttest melletti magasított részen, ami általában a gyalogosoké) van.

bari15 2009.08.10. 02:27:05

@Joe Forster/STA: Krisztina körút: én arra részre gondoltam ahol a kerékpár út a Horváth kert mellett ill. benne halad és mégis a házak ellőtt szágudoztok.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.10. 04:52:55

@bari15: A többes szám _második_ személy használata nem indokolt, maximum a harmadik személyé.

Nem tudom, mi az a Horváth-kert, de ha a Déli pályaudvar és a Vár közötti parkról van szó, akkor ha ott laksz, neked triviális, hogy hol megy a bicikliút, de másnak nem feltétlenül, mert szépen "el van rejtve", illetve nagyon "okosan" kering össze-vissza az Attila út és a Krisztina körút között, úgyhogy könnyű elveszíteni a nyomvonalát. Az úttesten viszont nagy a forgalom, és ezt sok biciklis nehezen viseli.

A fentiek kicsit árnyalják a véleményedet...

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.08.10. 08:34:56

@bari15:

Egy picit kezd unalmas lenni a folyamatosan fröcsögő stílusod, felesleges ismételgetésed, általánosításod, ideje lenne pihenned egy kicsit!

bari15 2009. 05. 07. 07:57:20
Kb 1,5 hónap és kész lesz rakpart. Türelem!!! A csöngetésröl:úgy tudom kerékpár út vége tábla ki van rakva a alujáró két oldalára ahol járda keskeny lesz, ha igy akkor akkor a kerékpárosnak sok keresni valója nincsen járdán.(ha táblába tévedtem akkor bocsánat)

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.08.10. 08:38:12

bari15 2009. 03. 30. 21:18:12
lánchid alatt nincs kerékpár út ott miért kell lecsöngetni a gyalogost.Igaz hogy kerékpár út nincs jól elhelyezve a rakpaton de ahol jól van elhelyezve ott meg nem használják kerékpárosok(Horváth kert oldalába Krisztina körúton helyette házak elött szágudoznak)

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.08.10. 10:06:58

@bari15: Kerékpárosként azt mondom, tök igazad van, tölts fel képeket járdázó és egyéb módon szabálytalan bringásokról, ha ehhez van kedved! Normális bringások az úton, illetve kerékpárúton közlekednek.

@PapírKutya: A Lánchíd alatti előre csöngetés szerintem is hatalmas taplóság. Mindig hangoztatom ezt a véleményemet, de általában süket füleket döngetek.

Ted Striker 2009.08.10. 13:50:11

Budai rakpart Erzsébet híd-Batthyány tér között továbbra is a biciklisek Thököly útja :-(

Budai rakpart egyetlen valóban kerékpárbarát szakasza (Batyi-kb. Bem térig) RedBull-AirRace miatt 2(+?) hétig lezárva

Filatorigát HÉV megálló környéke Sziget miatt balesetveszélyesen lekordonozva: kinyúló kordonelemek, járda egyes szakaszainak nem jelölt lekordonozása

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.10. 14:39:04

@Ted Striker: a filát mindig veszélyesen kordonozzák le sajnos, a sziget alatt az a bringaút nem nagyon használható, talán ha kimész a szentendreire akkor.

Ted Striker 2009.08.10. 14:59:00

@dw1: Na az aztán nagyon biztonságos: többsávos főút éjszakai gyorsulókkal megtűzdelve...

De sajna már késő: szombat este belepereceltem egy járdát záró kordonba a Mozaik utcánál (még szerencse hogy csak olyan 10-zel) - az úton azért nem lehetett menni mert le volt kordonozva, így maradt a járda :-(

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.10. 15:01:55

@Ted Striker: haha, nem ettem meszet, hogy az úton menjek, ellenben ott baromi széles a járda és a filától két sarokra ritka szarul felfestett bicikliút kezdődik és tart a nagyi palacsintázójáig.

utána még a római romok mellett végig lehet menni a járdán a pók utcai lakótelepig.

egyébként néhányszor mentem éjszaka is a szentendrein, tök nem volt vészes (valószínűleg mázlim volt).

Ted Striker 2009.08.10. 15:07:45

@dw1: Én azon mentem kifelé, és hátul a Madaras Teszkó mögött jöttem vissza, csak elhagytam a Reményi Ede utcát merthát azt hittem biztonságosabb a Mozaikon visszajönni, mint a sötét Leányfalu utcán elbotorkálni (ahol a Sziget miatt viszonylag nagy autóforgalom is volt), tévedtem...

Vegaaa 2009.08.10. 17:58:10

egy kerékpáros meghalt, mert egy útfelbontást (egy hídon!) nem kerítettek el rendesen:

www.delmagyar.hu/szentes_hirek/meghalt_a_tisza-hid_munkagodrebe_esett_kerekparos_-_kepek/2109346/

a hozzászólásokban helyi kerékpárosok is megszólalnak, akik elárulják hogy az adott szakaszon a javítás miatt kialakult helyzett miatt jobb és biztonságosabb az úton tekerni. reflektor és helyismeret hiányában pedig sajnos néha mégsem. vegyük komolyan szerintem.

Vegaaa 2009.08.10. 18:20:18

egyébként sokszor szegeden is agyament módon zárnak le dolgokat. azt ugye tudjuk hogy van a dóm tér, azon meg nyaranta szabadtéri játékok. a téren egy igen forgalmas kerékpárút vezet át, amit én is sürün használok. aztán jön a szabadtéri és hol le van zárva a környék, hol nem (nappal át lehet menni általában). én egyszer éjjel akartam áttekerni ott, és mivel abból az irányból ahonnan én jöttem nem volt se kapu, se kordon, se tábla, se lófasz, ezért joggal gondolhattam hogy szabad az átjárás (merthogy egyébként nagyon szigorúan veszik hogy ki léphet be a dóm térre amikor müsor, próba, egyéb munkálatok folynak). aztán a tér másik oldalán kb 2 centin múlott hogy ne csapódjak bele kb negyvennel a 2 méteres kordonokba. ez nem azért volt mert be voltam rugva, hanem mert elég gyér a közvilágítás, és joggal gondolhattam azt, amit.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.10. 18:29:59

@Vegaaa: De ezektől függetlenül a jelentések alapján nekem úgy tűnt, hogy Szegeden egész jól lehet biciklivel közlekedni. Tényleg így van?

Vegaaa 2009.08.10. 18:53:40

ha országos helyzethez kell mérnem a dolgot, akkor tényleg élen járunk. csúcsidőben forgalmas helyeken szó szerint idegesítő a rengeteg bicajos. a belvárosi hídnál például a kb 1-2 perces piros lámpánál mindkét oldalt megszámolva esetenként kb 20-25 bicajos torlódik fel (keresztirányú forgalmat nem számolva). a jómultkor egy teraszon üldögélve egy másik forgalmas helyen számolgattam. átlagban 6 másodpercenként láttam egy keróst.
van még mit javítani a dolgokon, de jó irányba haladunk.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.08.10. 22:25:56

@Viszketeg:

Miért lenne gáz a csöngetés?!
Segítek egy kicsit, de csak egy kicsit.

1, a turisták nem tudják, h ez egy kerékpárút, már rég nincs festés vagy jelzés

2, a csengetés jelzés, pont a megelőzés...

3, egyre több a vasárnapi kerékpáros, de a jelzés határára, jobban fognak figyelnifognak

stb...

olvas0 2009.08.10. 23:03:22

egyébként vannak intelligens, kúlturált értelmes biciklisek is. Lásd pl:
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090630/budai-alsorakparti-bringaut-helyett-fo-ut

Kár hogy csak azért hogy erősítse a szabályt... Mondjuk lehet az egy másik klub és kerékaggyal ezeket a dolgokat nehéz felfogni... juteszembe... a babakocsi felirat nem álszent/képmutató egy kissé a blog fejlécében.....????

olvas0 2009.08.10. 23:08:50

@PapírKutya: a meglévő felfestés/felvezetés teljesen egyértelmű és majdnem mindenki fordítva bringázik!!!! az nem igaz hogy mindenki hétvégi bicajos. Egyébként az érdekesség hogy aki a bringaúton biciklizik azok pont a turisták nagy batyukkal, általában holland, angol és német zászlókkal és képzeld ők tudják hol kell bicajozni pedig tényleg csak helyenként látszik a festés. a madzsjar bicajosokat meg egyből ki lehet szúrni akikre egyébként nem csak a helyiek de a külföldiek, a turisták, a kisgyermekesek de még más nemzetek kerékpárosai is ferde szemmel és rosszallóan néznek. Ha lesz több időm majd kattintgatok párat.

olvas0 2009.08.10. 23:16:03

"mondjuk a 35 feletti sebesség biztos szokatlan egy bringástól. "-dw1
mondjuk aki büszke arra milyen "ügyesen" tud száguldozni biciklivel annak lehet feleslegesen beszélek.... szerintem a 80kilód meg a biciklid ha csak 10-el átmenne egy kisgyermek lábán már egy életre megnyomorítanád, de tartok tőle hogy 35-el vagy annál gyorsabban még dicsőség is lenne számodra...

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.10. 23:28:01

@olvaso: nagyon szívesen részletezem, az árpád híd és a dráva utca között mentem 35-el (amikor az általad idézett karc született).

vagy például ma a margitszigeten, felfelé a margithídra.

vagy például a bartókon, a gellért és a móricz között. forgalomban, lenn az úton.

ahol gyermeklábak, vagy bármi más olyasmi amiben én vagy mások ordas nagyot taknyolhatnak, ott direkt 20 körülre lassítok (dagály, budai bringagyász, stb).

egyébként a képeiddel mi a gond? segíts, ilyen későn lehet hogy fáradok. szerintem a tábla amit fotóztál megfordult és lecsúszott az oszlopról, amúgy azt hivatott jelenteni, hogy onnan 20 méterre (az a rész amit basznak valami fura okból leaszfaltozni), az nem bringaút (persze hogy nem az, az valami betonfelület ami ráz).

ha nem erre akartál utalni, akkor bocs, javíts ki.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.10. 23:33:32

@olvaso: "a meglévő felfestés/felvezetés teljesen egyértelmű és majdnem mindenki fordítva bringázik!!!!"

Hahaha!

1. A Petőfi híd és a Margit híd között alig van valahol felfestés.

2. Ahol volt, ott lekopott, és basztak újrafesteni.

3. Ahol a fotóidat készítetted, ott pont az alsó rakpartról keresztbe átkanyarodó úttest túloldalán a járda Dunától távolabbi oldalán kezdődik a kerékpárút, majd később már a Dunához közelebbi oldalon, tehát a sárga elválasztó csíknak immáron a túloldalán kezdődnek a kerékpárpiktogramok.

A fotóiddal nemtom, mit akarsz bizonyítani. Hogy a kerékpárosok nem szállnak le egy csálén álló (te fordítottad vissza, mi? el tudom képzelni!) tábla miatt - hogy is? 20 méterért vagy 20 méter múlva? - egy olyan helyen, ahol 1) a fehér holló gyakoribb, mint a gyalogos, 2) valójában az úttestről leválasztott részen haladnak?

Szerinted le kellene szállniuk, mi? Szerintem meg A) mennek tovább pontosan úgy, ahogy eddig is, mert innentől nem kerékpárút, hanem úttest, B) mennek tovább maximum 10 km/ó sebssséggel, a (nemlétező) gyalogosforgalmat nem akadályozva, mert innenbtől nem kerékpárút, hanem járda (?!). És, ha már itt tartunk, azt megnézted, hogy a túloldalon is van-e ilyen tábla?

Szabálybuzi-e vagy?

""mondjuk a 35 feletti sebesség biztos szokatlan egy bringástól. "-dw1"

Ezt hol olvastad? Én nem látok ilyet...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.10. 23:48:27

@Joe Forster/STA:

4. A gyalogosoknak meg még annyira sincs fogalmuk a felfestésről, mint a bicikliseknek, úgyhogy mindenütt kószálnak, nem feltétlenül csak a járdának a nekik szánt felén. Úgyhogy, ha szabályosan akarsz haladni, mindig a járdának a kerékpárút felén, akkor kb. 100 méterenként valaki(ke)t le fogsz üvölteni. Szóval akkor melyik megoldást választod? Nemtom, én maradok inkább a gyalogosok közti cikázásnál, különben az alatt a pár kilométer alatt berekedek.

Egyszer húgommal arra mentünk bejáratni a vadiúj biciklijét, én mentem elöl, ő meg totál odavolt, hogy mit szarakodok annyit, miért nem haladunk normális sebességgel. Előreengedtem, és pár perc múlva már síkideg volt, hogy mennyi idióta flangál ott össze-vissza...

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.10. 23:56:33

a felfestésről csak annyit, hogy még mielőtt felbontották volna az utat, a döbrentei tér és az első lépcső között (ami levisz a rakpartra) konkrétan "helyet cserélt" a bringás sáv.

innen nézd: indafoto.hu/darthwalk/image/930013-8af075f9/44275

jössz dél felől, először bal oldalt mondják bringásnak (onnan is kerülte a "sáv" az oszlopot, vagy mi), aztán a lépcsőnél már jobb oldalt van (és a tábla is így jelzi).

ez botrány ez a szakasz, nagyon remélem hogy ősszel végre rendbe rakják.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.11. 00:35:17

@dw1: Pontosan ezt a részt mondtam én is, csak szarul írtam le... De ez már évek óta így van!

olvas0 2009.08.11. 01:06:35

@Joe Forster/STA: "Szabálybuzi-e vagy?"
Ezt majd kérdezd az autóstól aki nem adja neked meg legközelebb az elsőbbséget, jusson eszedbe.Egyszer a kishúgoddal gyertek erre gyalog, nagyon szép séta, aztán ha a te mentalitásoddal és a te hozzáállásoddal a te temperamentumoddal a Lánc-hídtól a Petőfi-hídig nem vágsz senkit orrba akkor fizetek neked egy sört...
@dw1: tudod ha majd egyszer megáld az isten egy gyönyörű egészséges gyermekkel akivel végigsétálsz az adott szakaszon és majd találkozol te is azokkal akikkel én- vagy akár egy "önmagaddal", na akkor talán eljut a kerékagyadig... Egyébként a babakocsi felirat a hozzáállásoddal és a ténnyel hogy a blogodban szó nincs se babakocsiról se annak figyelembevételéről se a toleranciának cseppnyi jele nincs, hogy a felvetett problémát csak egy pillanatig is akár babakocsis szemből megvizsgáld, több mint felháborító, provokatív és gusztustalan. Gerinctelen az hogy még csak gyereked sincs de felhasználod más józan, kulturált emberek gyermekekkel szembeni jóindulatát,figyelmességét saját biciklis hőbörgésedhez miközben a velük kapcsolatos problémákat nem hogy nem veszed föl, de kikéred magadnak.
A képek pedig önmagukért beszélnek, az hogy te/ti ezt miként magyarázzátok az is....

Nores 2009.08.11. 01:10:32

@dw1: amióta a filatorigátnál le akartak kapni a bicajról a sárga mellényesek, inkább kerülök.
ma a Szentendreire kanyarodás előtt vártam a kocsisor végét, mikor kiszólt a szalontól egy figura, hogy - a járda lekordonozása miatt - menjek be a szalonudvarra, és úgy tovább. kérdeztem, akkor hogy jutok át a felüljárón? ja, ezt nem tudta :)
utólag úgy gondolom, csak segíteni akart.
a Sziget miatt meg minden utcát, járdát lekordonoznak. aki nem a Szigetre akar menni, még azt is oda terelik, mint a birkákat...

Nores 2009.08.11. 01:13:12

amúgy a Batthyány tér és a Csalogány utca között a Bem rakparton ki hol megy?
északnak úttest, oké. de délnek kerülő a Csalogány - Fő utca - Batthyány tér útvonalon, vagy járda, vagy szembe a forgalommal?
ez utóbbit kipróbálnám (tavaly ott is volt kordon), de félek tőle, hogy a sárga mellényes lekapna a bicajról :)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.11. 01:42:03

@olvaso: A példád kb. azzal analóg, hogy rohadjon meg az autós, aki elüti a gyalogost (aki figyelmetlenül az úttestre téved?!), és példának hozod azokat az autósokat, akik továbbra is 50-nel haladnak az útfelújítás után ottfelejtett 30-as táblánál.

Mert egyrészt a fotóid önmagukban sem érnek semmit, másrészt semmi közük nincsen ahhoz, hogy a biciklisek elütik-e a budai rakparton a kerékpárútra tévedő gyalogosokat. A budai rakparton lehetetlenség normálisan közlekedni, ezért mindenki kompromisszumot köt a szabályosság és biztonságosság között. Statisztikád van arról, hogy ott milyen gyakran ütnek el gyalogosot? Mert ha igen, ne nekem hozd ide, hanem az érintett kerületek önkormányzatainak, bizonyítandó, hogy a biciklisek és gyalogosok összeeresztésre közös gyalog- és kerékpárúton nemhogy balesetveszélyes, de egy ilyen gyalogos ÉS biciklis forgalmú szakaszon, mint a budai rakpart pedig egyenesen életveszélyes.

Tehát mit bizonyít a példád? Semmit, azon kívül, hogy csúsztatsz. Látod, _ez_ beszél önmagáért...

És bár nem érzem, hogy védekeznem kellene, a mentalitásom köszöni szépen, semmi gond nincsen vele: az én hibámból még egyszer sem ütöttek el, és én sem ütöttem el senkit sem. A húgomon meg anno remekül szórakoztam, mert pont ugyanazokat a tüneteket mutatta, mint amikor én kezdtem el biciklivel közlekedni a városban. Azóta eltelt pár év, és képes vagyok minden hülyeséget a maga helyén kezelni: ma már üvöltözés helyett is néha csak sóhajtozom és magamban morgok, látván, hogy úgysem változik meg semmi sem, amíg a _közlekedésszervezés_ nem tesz valamit.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.11. 01:48:14

@Joe Forster/STA: Ja igen, visszatérve a fotóidra... Magyarázd el nekünk, mit kellene tenniük az arra haladó bicikliseknek, a KRESZ megfelelő pontjainak idézése mellett. Addig az "érvelésed" annyit sem ér, mint egy pár dingókutyavese!

olvas0 2009.08.11. 02:23:43

De jó is lenne ha vizsgázni kellene KRESZből minden biciklisnek, mivel azonban nem kell még az is lehet hogy a táblákat sem ismered és ha belegondolok el sem várhatom tőled.......egyébként kérdésedre válaszolva - abban az esetben ha már elmúltál 12-éves - akkor javaslom a fenti képen is látható irányt a Rácfürdő fele, át a 18-as villamos vonalán az Erzsébet híd felvezetőjén át, a Gellért rakpartra, onnan pedig bárhova. Egyébként a legjobb az lenne ha már a Lánchídnál a Lánchíd utcán közelítenél a Döbrentei tér felé kikerülve ezáltal a vitánk tárgyát, de egyébként a napokban észrevettem hogy vitánk nem volt feltétlenül felesleges és noha egyesekkel nem sikerült megértetnem, szerencsére van pár inteligensebb olvasótok is akik viszont belegondoltak a dolgokba, mert egyre több bicajost látni a lenti rakparton, meg a Döbrentein a forgalommal szemben is... Ez utóbbit senkitől nem kívánom! De itt ragadnám meg az alkalmat arra is hogy nem a szabályosan normális tempóval bicajozókkal vannak gondjaim, őket előzékenyen még el is szoktam engedni akár gyalog akár kocsival, SŐT bármennyire hihetetlen körbenézek mielőtt átmennék a bicajossávon, de könyörgök, ha félsz lemenni biciklizni az autók közé akkor ne viselkedj úgy a járdán bicajosan mint akik miatt nem mersz lemenni az útra bicajozni.... nem tudom érthető voltam e... Egy kisgyereknek nem a 35, nem a 20, de még csak nem is a 10 MÉG HA ÖTTEL MÉSZ EL KÖZVETLENÜL MELLETTE IS SOK!!! Gondolj bele mennyivel kisebb, mennyivel kisebbek a léptékei, ami neked csiga lassú az neki izirájder öcsém!!!! LASSAN, ha sietsz akkor meg menj a kocsik közt pláne egy rakparton ahol nincs hirtelen sávváltás, mert nincs párhuzamos közlekedés, ahol van elég hely, mert hiszen sok helyen az út mellett elég nagy részek vannak, vagy menj a fő utca, Lánchíd utca Gellért Rakpart útvonalon- talán ez a leggyorsabb és legbiztonságosabb mindenkinek. Egyébként nagyon sok mindenben igazat adok, meg hajrá kritikálmass, és még több bringautat, és dögöljön meg minden rohadt autós aki baszik a Kreszt betartani és nem képes megadni az elsőbbséget, meg nem képes figyelni a biciklisekre, de gondolhatod, hogy nekem sem véletlenül öntötte el az agyam a kaki ha már napok óta a témán rágom magam... A képek pedig a poszthoz tartoznak, nem az én problémámnak az alátámasztására hanem az eredeti poszthoz, értsd hajrá bicajosok, ragadjatok gépet, nem tudok bicajozni a rakparton- igaz van kint tiltó tábla is.... hát ezért ragadtam gépet én is, de ha akarjátok holnap lefényképezem ahogy pl a Várkert rakpart felhajtójánál meg van a bicajosút felfestve de csak addig veszitek igénybe amíg átkeltek az úton a járdán már nem vesztek tudomást a felvezetésről/felfestésről még ott sem ahol az megmaradt...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.11. 02:56:01

@olvaso: Ha a bicikliút véget ért, akkor ott A) úttest van, B) járda. Ha úttest van, akkor azon a gyalogos vendég, a biciklis nem, tehát mi a probléma? Ha járda van, akkor mivel mellette az úttest nem alkalmas a biciklis közlekedésre [*], ezért a járdán biciklivel max. 10 km/ó sebességgel lehet haladni, a gyalogosforgalom akadályozása (zavarása? nem emlékszem) nélkül.

[*] Azon a részen az úttesten egyirányú a forgalom, szemben. Ez elég jó ok arra, hogy ne legyen alkalmas biciklis közlekedésre.

Én elmondtam a saját érveimet (mégegyszer!!!), és most várom, hogy te is felsorold a sajátjaidat. Központozás és bekezdésekre való vágás nélküli, olvashatatlan salátára nem vagyunk kíváncsiak, a KRESZ-t idézd! (Még azt sem írtad le, hogy ott mit vársz el a biciklisektől...)

"szerencsére van pár inteligensebb olvasótok is akik viszont belegondoltak a dolgokba, mert egyre több bicajost látni a lenti rakparton"

Az alsó rakparton "kerékpárral behajtani tilos" plusz "maximális megengedett sebesség 70 km/ó" táblák vannak. Ott haladni intelligens?! Te nem vagy normális, ahogy az sem, aki oda lemegy...!

Annyi baromságot összeírsz, hogy a végén már azt sem fogjuk észrevenni, ha egyszer mégis igazad lesz... Tényleg kár érte!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.11. 03:49:06

@olvaso: "hajrá bicajosok, ragadjatok gépet, nem tudok bicajozni a rakparton- igaz van kint tiltó tábla is...."

Ja, hogy a kék tele körben ferde piros csíkkal áthúzott bicikli az egy tiltó tábla! Ááá, bazmeg, te nagyon kész vagy... ;-) És ennyi KRESZ-tudással még autót is vezetsz és másokat akarsz kioktatni...

Azért egyszer, ha ráérsz, még gondold (ha!) végig, mi lenne, ha a kedvenc útvonalad több kilométeren át egy sétálóutcán [*] vezetne keresztül, míg a kerülőút balra 100-zal, jobbra meg 140-gyel repesztő, tíztonnás, istent és embert nem ismerő kamionokkal teli sztráda volna.

[*] Külön járda nincs, az egy szintben lévő úybutkolaton össze-vissza, körül sem nézve csalinkázó gyalogosok, ott is, ahol a jól látható felfestés (haha!) világosan szétválasztja az autók és a gyalogosok részét, végig sebességkorlátozás max. 30 km/ó-ban, de sok szakaszon külön tábla szerint is 10 km/ó, helyenként a nemlétező önnön fontosságuktól kicsit elszállt biztonsági őrök megkérnek, hogy légy szíves kiszállni, és tolni a kocsit, bár a KRESZ szerint erre nem vagy köteles.

Óh, mondd, te melyiket választanád?

olvas0 2009.08.11. 09:09:01

"Soha ne vitatkozz *'bicajosokkal'! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal." Woody Allen

Ted Striker 2009.08.11. 10:15:56

@olvaso: A nagy KRESZ-re hivatkozások közepette kicsit kevered a "Kerékpárút vége" és a "Kerékpárral behajtani tilos" táblákat:...

www.tabla.hu/termek/KZC005/01?PHPSESSID=1150dd4387a6f0af4f5b8f9cba569fe6

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.08.11. 10:16:33

@PapírKutya: Nem írtam, hogy gáz a csöngetés. Taplóság. Segítek egy kicsit, de csak egy kicsit.

1. A turisták nem tudják, h ez egy kerékpárút, már rég nincs festés vagy jelzés. Persze, mert nem is kerékpárút, legjobb indulattal is csak járda.

2. A folytonos csengetés az ott haladó gyalogosok számára rendkívül irritáló.

3. Legtöbben lassítás helyett használják. Részükről az elővigyázatosság a csengetéssel le van tudva.

4. Mindenképpen olyan sebességgel kell oda behajtanod, hogy vizuálisan is meg tudj győződni annak veszélytelenségéről. Akkor meg minek csengetsz?

stb.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.11. 10:24:36

@Viszketeg: erről szerintem külön vitaestet kéne tartani.

én szoktam csengetni ott is és az összes beláthatatlan kanyarban ahol mások esetleg nem látnak, és még gyorsan is jönnek.

én magam lassítok egyrészt mert aggódom hogy a fasza vízelvezető rácsokban megakad a kerekem, másrészt mert mi van ha ott gyalogosok vannak épp bent.

igyekszem óvatosan járni.


Lezárt Batyi: amikor csak tudok Fő utcán megyek (leírtam már párszor), de most olyan dugó van, hogy ott lehetetlen menni, ezért inkább felmegyek a szélesebb járdára már a híd után.

utána viszont a kijelölt bringaúton megyek (a parkoló helyén), aztán valamelyik lámpánál vissza, ahogy épp jól esik.

egyébként az air race szervező tök korrektül oldják meg a terelést, sok rendező felügyeli a forgalmat, nincs konfliktus.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.11. 14:26:25

@olvaso: Megállapítom, hogy az érveid több hozzászólással ezelőtt elfogytak, a vitát már akkor elvesztetted, és most csak kensz jobbra-balra. (Azért ez a "tiltó tábla" beszólás ritka nagy beégés volt...) Javaslom, hogy egy ideig a nickednek megfelelően használd ezt a fórumot, hogy tanulj is egy kicsit...

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.08.11. 16:23:50

@dw1: Tényleg sokat lehetne vitázni, de elég abba belegondolni, hogy ha kellően óvatos vagy van-e szükség a csöngetésre. Helyettesíti-e a csöngetés az elővigyázatosságot? Nem. Akkor meg tök fölösleges. Ne csengess, lassíts!

Ráadásul a csengetés az ott haladó gyalogosok számára kifejezetten bosszantó.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.08.11. 16:42:35

@dw1: Az air race terelésnél tegnap a szervezők nem engedtek egy fickót nagymotorral bejönni a bringaútra, de a következő lehetőségnél mégis beslisszolt, majd elzúgott mellettem.

Kicsit korábban a Gellért tér és a Rudas közt a bringajárdán a második engem előzni készülő robogósra már rákiabáltam: "Miért nem az úttesten megy?" Utána szépen leugratott az úttestre, bár szerintem amúgy is lement volna ott. :)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.11. 16:53:01

@Viszketeg: "Helyettesíti-e a csöngetés az elővigyázatosságot? Nem."

Nálad nem, de nem tudod, ki jön szemben beláthatatlan kanyarban. Vajon ő is elővigyázatos? Ha nem, akkor szarul fogsz járni, akár óvatos voltál magad, akár nem. Tehát légy észnél ÉS csöngess!

dw1 · http://bpcity.hu 2009.08.11. 17:07:09

@Joe Forster/STA: +1
@Viszketeg: helyes, jól végzik a dolgukat, sajna a motoros meg siet, nincs mit tenni :(

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.08.11. 17:07:35

@Joe Forster/STA: Ha elővigyázatos vagyok, akkor a szembejövőnek öngyilkos tempóban kéne jönnie ahhoz, hogy meglepjen. Az ilyenek hamar kipusztulnak, így kevés a találkozásra az esély. Úgyhogy inkább észnél leszek ÉS nem csengetek.

Nores 2009.08.12. 00:03:48

@Viszketeg: minek a csengő akkor?
egyszer bringaúton mentem el két csaj mellett, és megijedtek, csengőért kiáltottak.
tehát azért kell a csengő, hogy ne ijeszd meg a gyalogosokat, továbbá azért, hogy az 1 méter széles bringa-járdán a 30 cm rést ne zárják be előtted. akár milyen lassan mész, odaléphet, ha nem tudja, hogy jössz. valamint a sorfalként menetelő gyalogosokkal hogyan tudatod, hogy jössz, hogyan kerülöd ki őket, ha nem térnek ki előled.
mindazonáltal én nagyon ritkán használom a csengőt.

Nores 2009.08.12. 00:09:44

közben rájöttem, hogy hülyeségeket írtam, ha a Lánchíd alatti alagút-szakaszról beszéltek.
ott egyszer egy gyalogos jött szembe a kisívű kanyar után. majdnem leestem a bringáról fékezés közben, mivel szembejövő gyalogosra nem számítottam.

Ted Striker 2009.08.12. 09:13:45

Ez csengetés-nem csengetés téma szerintem azért nem triviális az igazság, mert a csengőszóra mindenki máshogy reagál, volt olyan gyalogos (valószínűleg ismerte a járást) aki a hangjára automatikusan félrehúzódott, de volt olyan francia középkorú pár akik szó szerint ráugrottak a villamos sínekre annyira megijedtek (nem is tudom mi lett volna ha épp jön a tuja...)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.12. 13:52:13

@Ted Striker: Gondolom, távolról kell rájukcsöngetni, nem egy arasznyiról. ;-) (Nemtom, sohasem volt csengőm, khm, verbálisan kommunikálok...)

Ted Striker 2009.08.12. 14:02:20

@Joe Forster/STA: nem én csengettem és kábé 5 méterről történt, ráadásul nem hajó-/mozdonykürt hanem "mezei" csengő volt ezért volt teljesen furcsa a reakció...
(lehet hogy volt már rossz tapasztatuk, vagy csak állandóan a MezzoTV-t nézik és volt valami bántó frekvencia amit mi mezei emberek nem hallunk, nem lehet tudni)

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.08.13. 20:31:05

@Joe Forster/STA: Ezt nem értem. Arra akarsz rávenni, hogy csöngessek, közben neked sohasem volt csengőd? :)

P.Z. 2009.08.14. 11:10:18

Hello!

Nemsokára feltöltöm az indára is ezt az életveszélyes kereszteződést. Ajtósi Dürer sor- Stefánia sarok, ha a liget felől akarsz továbbmenni a Stefániára. Nagyon figyelj, ne tévesszen meg a közlekedési jelzőlámpa állapota!!!

picasaweb.google.com/zoltan.paszinger/VeszelyesKeresztezodes#

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.14. 20:30:30

@Viszketeg: Így van. ;-) Szerintem a csengő úgy faszság, ahogy van, mert a gyalogos nagyot ugrik tőle, ráadásul esetleg a rossz irányban, az autós meg úgysem hallja - de ez az én véleményem. Ha viszont van csengőd, akkor használd! ;-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.08.14. 20:32:53

@P.Z.: Csupán egy dolgot kell megjegyezni: ha a kereszteződés előtt van a biciklisre (is) vonatkozó lámpa, akkor az a mérvadó; ha nincs, akkor a mérvadó a túloldalon álló. (Persze, vannak érdekes helyek, amikor közvetlenül a lámpa előtt kanyarodik a bicikliút, és vedd észre akkor, hogy most mi van, melyik lámpa milyen színű...)

P.Z. 2009.08.15. 14:12:04

@Joe Forster/STA: Ahhha, tehát az elsőbségadás kötelező táblával kombinált jelzőlámpa azokra vonatkozik, akik a Stefániát akarják keresztezni, a ligetből jövet jobbra kanyarodva. Elég béna megoldás, hogy az út széléhez közel elhelyezett, 2.5 méter magasan lévő lámpát kitekert nyakkal kell, hogy figyeljem.
süti beállítások módosítása