Dániában a vonatokon külön kocsit biztosítanak a bicikliseknek, tolószékeseknek és babakocsisoknak, ahol le is lehet ülni, de ha sok az utas, egyszerű biztonsági övvel lehet megoldani, hogy a bicikli rögzítve legyen, és állva maradjon.
Magyarországon az Elvira böngészésekor, bár van ilyen keresési funkció, elsőre mégsem egyértelmű, hogy melyik vonatra juthatunk fel biciklivel is. Mindössze annyi derül ki, hogy „kerékpár az arra alkalmas kocsiban elhelyezhető”.
Megkérdeztük a MÁV-START ügyfélszolgálatán, hogy mi a teendő, ha valaki biztosra akar menni. Azt mondták, az Elvirán látható kerékpár piktogram azt jelenti, hogy a vonaton van olyan kocsi, ahova el lehet helyezni a bicikliket. Amúgy egy átlag szerelvényre összesen 4-6 biciklit engednek fel.
Arra a kérdésre, hogy egy zsúfoltabb járatra mi a trükk a feljutáshoz, azt mondták, korán kell kiérni a pályaudvarra. Jellemzően 20 perccel az indulás előtt áll be a vonat, érdemes már akkor ott lenni. Köztes állomásokon így kevesebb az esély. Úgy tűnik tehát, hogy nehéz teljesen biztosra menni.
A Budapest-Pécs vonalon például közlekedik olyan IC, amire előzetesen is lehet helyet foglalni, ezeken ugyanabban a kocsiban utaznak a biciklik és a tulajdonosok, így a bicikliket végig szemmel lehet tartani. Annyi csak a teendő, hogy kerékpárhelyjegyet kell venni 140 forintért, ami egyben az utasnak is biztosít helyet a bicikli közelében. A kerékpárjegy erre a szakaszra 845 forint, egy teljes árú menetjegy pedig 3380 forint. A Magyar Kerékpárosklub tagjai 25 százalék kedvezmény kapnak a kerékpárjegyre.