Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Biciklis alagutat fúrnak a Margit híd pillérjébe

2009.06.18. 13:13 - lumina

Októberben adják át a felújított Budai alsó rakpartot, a látványterveket most hozták nyilvánosságra. Az egyik képen találtunk egy érdekes részletet, a Bem rakparton futó bicikliutat átvezetik egy alagúton a Margit híd pillérje alatt. Ez azt jelenti, hogy nem kell majd fölösleges tiszteletkört tenni, átkelni a túloldalra, és kerülgetni a gyalogosokat. Túl azon, hogy biztonságosabb lesz mindenkinek, értékes perceket lehet majd megspórolni.

 

bringa

 

Az alagút az alsó rakpart újjáépítésekor még nem készül el, majd csak a Margit híd felújításának lesz a része, mondta el kérdésünkre Groniewsky Tamás, az Enviroduna Beruházás Előkészítő Kft. ügyvezető igazgatója. A bicikliút nyomvonala már megvan, a hatósági engedélyezések is lezajlottak, így a jelenlegi állás szerint várhatóan 2010 végén a híddal együtt adják át az alagutat.

A projektcég vezetője beszélt arról is, hogy megvizsgáltak több lehetőséget, hogy hol érdemes vezetni a bicikliutat, első körben azt tervezték, hogy az alsó rakpart felől kerüli majd el a pillért, amit szinteltéréssel lehetett volna megoldani. Közben azonban előrehaladt a híd állapotának felmérése, és kiderült, hogy a pillérnek ez a szakasza nem lát el tartó funkciót, üreges, így egy úgynevezett csőkiváltással készülhet ott alagút, ráadásul így lényegesen célszerűbb.

Címkék: biztonság híd margit híd bicikliút alagút

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr571193169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.06.18. 14:18:14

És a villamos hol fog menni?

adat 2009.06.18. 14:23:17

nem szükös kicsit a szemben haladóknak?

andris|bandis · http://howtoiphone.blog.hu/ 2009.06.18. 14:24:45

Villamos? Az is lesz? Mire erre rájönnek a városházán, eltelik még egy két év. Majd akkor az egészet újrapályáztatják, és újraépítik pár száz millióért....


DE - ez a bicikli-alagút jó ötlet.

Balage76 2009.06.18. 14:25:04

Annak majd egy másik lyukat fúrnak, csak a teherhordó részben. Ettől drágább lesz és/vagy összedől a tartó.. Ezt plusz pénzért rendbe lehet majd hozni... Ennyi fantáziád sincs, pedig itt élsz és látod nap mint nap, hogy hogyan is megy ez... :)

Goyo 2009.06.18. 14:25:32

Azon majd csak akkor kezdenek el gondolkodni, amikor a felújítást befejezték. Így lehet majd újra: tervezni, pályáztatni, vesztegetni, pályázati eredményt megtámadni, bontani, lezárni, építeni, adót csalni, lenyúlni, elbaszni, kijavítani rosszul, perelni. Mit hagytam ki? Jól megcsinálni - háh, bilibe lóg a kezem...

Ariadne12 2009.06.18. 14:30:24

A kerékpárút és a fehér fal közötti részen mi lesz? Ha parkoló, az nagyon nem lenne szerencsés, ráparkolnának a keróútra, meg elütögetnék kiálláskor a bringásokat. Ha meg gyalogosoknak járható rész, akkor azok ott fogják útfúrni magukat a bringás alagúton, hogy nehogy már kerülniük kelljen, az se jó.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.18. 14:37:26

Szerintem teljesen jó ötlet...

cirkuszos 2009.06.18. 14:39:09

Ott, ahol most autók parkolnak? Ott parkoló lesz a kép szerint:)

A villamost meg keresztülvezetik a gyalogosok közt az aluljárón, mert csak ott marad hely. :P

n_gyula 2009.06.18. 14:46:47

ezt fogják először lehuzni, :-(

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.06.18. 14:47:54

ez csak valami véletlen lehet....nem figyeltek oda rendesen, szerintem

Kopi3.14 2009.06.18. 14:53:03

én a rámpa kialakításán változtanék, s vinném le az alsó rakparta a kerékpárutat, majd hoznám fel a túloldalon. Fúrni sem kell, kacsáztatni sem, a gyalog sem lesz útban. Olcsóbb ia lenne, pláne, ha úgyis építenék.

bodonmaria 2009.06.18. 14:56:25

Jaj. Eszembe jutott. Kíváncsi lennék, a Dunának hogy fog ez a megoldás tetszeni???
Mint ahogyan 2 éve árilisban a 9 méteres emelkedésével.... Remélem, erre is gondoltak.

cirkuszos 2009.06.18. 14:57:18

@Kopi3.14: Cserébe nem védené lámpa a bringautat, mint így. Melyik jobb?

.Frajti 2009.06.18. 15:03:05

Teljesen jó ötlet. Kb. az átadást követő 10. percben a gyalogosok már birtokba is fogják venni. Király...

Makumba4 2009.06.18. 15:10:14

Bringásként és gyalogosként is támogatom. Amikor futni megyek a szigetre, állandó halálfélelmem van a kerékpárosok miatt, hogy mikor lépek véletlenül eléjük vagy egy janiskodó kis gyökér mikor megy a sarkamra...

eweres 2009.06.18. 15:23:01

a fel és lehajtó az alsó rakpartról gondolom marad, így az alagút végén lámpa lesz a bicikliseknek...
a villamost a felszínen viszik keresztbe

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.06.18. 15:24:15

A villamos (17 és 19 összekötése) a felső rakpart Buda felőli sávjában menne, a két irány össze lenne tolva egy sávban. Ezt akarja most megakadályozni a II. kerület, merthogy "túlságosan akadályozná az autóforgalmat". Meg hogy "a II. kerületiek nem villamossal, hanem autóval mennek". Ezért szarnak a többi kerületre meg a fővárosra (na persze ők se teljesen ártatlanok...).

A biciklialagút meg jó ötlet, csak ha jól tudom, kb. 1,8m széles lenne, ami azért nem annyira biztonságos, arról nem beszélve, hogy nem felel meg az EuroVelo szabványoknak, ami 3m-t ír elő (a budai rakpart nemzetközi kerékpárút része, és itt bizony már ma is gyakran jönnek hatalmas csomagokkal biciklitúrázók).

cirkuszos 2009.06.18. 15:34:25

@eweres: egész pontosan egy vagy két lámpával _kevesebb_ lesz a mostani állapothoz képest. Attól függ, hogy a tervezett Üstökös utcai csatlakozás milyen lesz. Szerintem jól járnánk mindenképp. Ráadásul nem kell a *%!ק aluljáróban bénázni.

Martian (törölt) 2009.06.18. 15:44:34

Inkább végigdöngetek 40-nel az autók között az Anfiteátrumtól a Bem térig 10 perc alatt...

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.06.18. 15:55:56

Ez jó 5let, végre nem akarnak majd elütni és engem sem kell majd kerülgetni...

A villamos, na az érdekelne, hol fog menni. Esetleg egy szakaszon egyvágányú lesz vagykijön az autók közé és ismét vissza?

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.18. 16:09:21

Ebbe ne éljétek nagyon bele magatokat, jelenleg nem úgy áll a dolog, hogy lesz pénz a felújításra.

guerillero 2009.06.18. 16:50:06

Kerékpározni a motorizáció korában irtanivaló maradiság. Vegyetek autót!

bocage 2009.06.18. 17:00:43

@metal:
Ettől tartok én is. Két posttal korábban pont arról volt szó, hogy a hídon sem lesz kerékpárút/sáv. Miért pont alagutat furnának?!

@Az Olei Hagardom terroristái:
Ez a másik gond. A csövik vagy ott aludnának vagy ott szarnának, vagy mindkettő!

Keskeny lenne, de még mindig jobb, mint kerülni a HÉV aluljáró felé. Oda kell figyelni és kész.

@guerillero:
14 km/h átlagsebességgel autózni a városban; idegeskedni, közben szennyezni a környezetet és mellé ismételgetni, hogy milyen jó is az. Na a 21. században ez a maradiság.

Martian (törölt) 2009.06.18. 17:07:09

@guerillero: Vegyetek autót!

Előbb kérünk rá magassági kormányt, hogy a belvárosban gyorsabban lehessen haladni vele, mint a lóvasúttal 100 éve!
:))

Funkerman 2009.06.18. 17:14:22

Az az alagút tényleg jó ötlet, de sztem is csövesek, homelessek tanyája lesz. Úgy kell majd lesni az összetört üvegeket... ahogy az erzsi alattiban is.

vimeo.com/5155199?pg=embed&sec=

blügy-blügy 2009.06.18. 17:19:03

Ezektől a fantázia-képektől frászt kapok :(

vwxyz (törölt) 2009.06.18. 17:25:00

A villamos mehetne a Frankel Leó utcában a Bem térig, ahogy régen is ott ment.

rincewind 2009.06.18. 17:34:17

Hát remélem a kivitelezésig még javítanak pár apróbb problémán. Például az alagút előtti s kanyar is ötcsillagos baleseti forrásnak tűnik nekem.

Thyb 2009.06.18. 17:41:01

@Makumba4: És mindig a sziget irányába futsz a feldühödött hitelezők elől?

Amugy nemhiszem, hogy azon a szakaszon villamostcsinálnának, hiszen van busz, és ott megy a HÉV. A koncepció nem rossz, de nagyobb baj, hogy a hidon nem lesz rendes kerékpár ut. Egyébként meg láttunk mi már utópisztikus álmokat. Egy sem valósult meg.

Kopi3.14 2009.06.18. 20:04:52

@cirkuszos: milyen lámpával védés? A híd egyik oldalán lemegy, a másikon visszajön, s megy tovább fenn. A fenti látványterven ott is a rámpa lefele. Abból kéne a túloldalra mégegy, s nem lenne semmilyen lámpás kereszteződés. Addigra bőven visszatérhetne eredeti helyére.

Trollember 2009.06.18. 20:53:52

Nekem tetszik, hogy legalább gondoltak erre is.
Kivitelezés közben persze jó szokás szerint elb@szni, ahogy kell... de legalább a szándék megvan ami nem utolsó.

Vicces, hogy a jelenlegi átkelés is ott van még a kép jobb alsó sarka felé.

Trollember 2009.06.18. 21:08:49

Ja meg:
engem pont abban a kereszteződésben ütöttek el kb. 3 éve, ami ezáltal kiesne a kp. útból.
Támogatom :-)

cirkuszos 2009.06.18. 21:34:05

@Kopi3.14: Olyan, hogy a bringautat mindenképp keresztezi a rakpartról(ra) jövő forgalom. Most ott egy lámpa van (híd déli oldala). Szerintem így mindenképp kevésbé balesetveszélyes, mintha a felhajtóra érkező kocsikra is figyelni kéne.

cirkuszos 2009.06.18. 21:44:18

@cirkuszos: Feltéve, hogy van annyi eszük és a bringásokat a lámpa és a párhuzamos út közé terelik...

Perillustris 2009.06.18. 23:43:17

@cirkuszos: Nincs annyi. Sajnos meghatározó pozíciókban több olyan ember ül, akik 30-40 éves diplomájuk alapján mondják meg a tutit. Olyanok, akiknek a sok villamosjárat megszüntetését köszönhetjük. Persze nem azzal van a baj, hogy idősebbek, hanem azzal, hogy azóta nem követték a változásokat, s még mindig ott tartanak agyban, hogy az autók a fejlődés kulcsai, s ezért mindent az autózásnak kell alárendelni.

Ugyanaz a megoldás, ami a politikában, hiszen ez sincs messze attól: egyszerűen meg kell várni, amig ezek kihalnak.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.06.19. 08:34:48

Épeszű országban összekötik a három nagyberuházást (híd, rakprart, villamos). Itthon? Ad hoc minden. És mindenki fúr, hogy több zsét szakíthasson. Ja és hazudik ezerrel!

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.06.19. 11:42:15

@Perillustris: Csak nehogy olyanok kerüljenek a helyükre, akiket ők tanítottak! Sajnos a karrier előremenetelnek nem szükséges feltétele a szakmai hozzáértés. Na de ez már nagyon OFF...

Annál a kereszteződésnél szerintem a legfontosabb a buszsáv kamerák üzembe helyezése lenne. Ha az úttesten megyek bringával dél felé, a legfőbb veszélyforrást a jobbról száguldozva előzők jelentik. Ezek miatt szoktam vissza abba az idióta aluljáróba.

Perillustris 2009.06.19. 12:15:04

@városjáró: "Épeszű országban"

Te meglepődtél? Nem hiszem.

Gondolom ezek a f@szkalapok a házukat is így építik. Először felhúzzák a - teli - falakat, aztán helyet vésnek rá az ajtónak és az ablakoknak. Kicsit később berakják a nyílászárókat. Aztán lebontják, és ásnak pincét, újra felépítik. Rájönnek, hogy kell medencének hely, újra lebontják a házat, betemetik a pincét. 10 méterrel arrébb ismét felépítik...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.06.19. 12:39:58

@Perillustris: Máig nem tiszta egyébként, hogy a fonódó villamosokat hol és hogyan is vezetnék át a híd alatt. A II. ker.-i polgármester csak nagyhangon tiltakozni volt képes, terveket publikálni nem...
A főváros sem tette még közzé a merre-meddiget... Igaz, megkeresésemre lehetővé tennék a tervekbe való helyszíni betekintést. Ez utóbbi aktavizslatásra viszont egyelőre sajnos még nem volt időm. Ha minden jól megy, jövő hétre összeszedem magam és benézek hozzájuk. Szemlátomást többeket érdekelne ugyanis a téma, mint amit a hivatalnokok hinni szeretnének. Szóval jövőhét!

Zsurmi 2009.06.22. 11:49:51

@guerillero:

Lekéstél a motorizáció korszakáról! Most inkább a racionalizáció korszaka van.

maglew 2009.06.22. 16:22:38

Már nem azért, de ott nem a villamos fog járni, nem neki lesz csinálva az az alagút? Mert eddig arról szólt a fáma.

maglew 2009.06.22. 16:45:13

@airdace:
Na azért kíváncsi leszek hogy lesz megoldva a 3 méteres szélesség mondjuk a Batthyány tér - Döbrentei tér között. Mert ha még időben gondolkodtak volna akkor a villamossínt ki lehetett volna helyezni egészen az út széléig, a mostani gazos/bokros terület megszünt volna, így esetleg külön lehetett volna választani a bringautat meg a gyalogló utat a rakparton, vagy legalábbis kb 1,5 méterrel szélesebb járdát lehetett volna felhúzni oda.

Dehát a sok okos tervező megint nem gondolkodott, maradt a gazos terület és a szűk járta, az emberek meg essenek el egymáson,.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.06.23. 11:25:10

Egyetlen egy kibaszott fát nem tudtak még oda se hazudni. Beton, autók, beton. Egyszerűen nem értem, hogy ez 2009-ben megépülhet. A bicajos alagút viszont nagyon jó lesz!

Perillustris 2009.06.23. 11:52:51

@budapestjovoje.freeblog.hu: Majd megkapod, hogyha fát akarsz, akkor költözz Mucsaröcsögére.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.06.23. 11:54:37

Amúgy régebben volt egy olyan ötlet, hogy a Soroksári és a csepeli HÉV-et összekötik a Margitsziget alatt a Szentendrei HÉV-vel (5-ös metró néven). Így felszabadulna a HÉV földalatti szakasza a Margit-híd és a Batthyány tér között, és ebben az alagútban lehetne összekötni a 17-es és a 19/41-es villamost. Baromi hosszú villamosvonal jöhetne így létre, az Eurcentertől az Etele térig átszállás nélkül!

Vaandor 2009.06.23. 22:24:47

@budapestjovoje: A fonódó villamosok jelenlegi terve is Etele tér - Eurocenter villamost hozna, csak a 2. kerület kekeckedik. Az összekötés a Bem rakpart szélén haladna, mert olcsóbb, és mert a HÉV-alagutat HÉV-ek használják még jó pár évig, évtizedig.
Az ötös metró ma is létező terv, de "Unokáink is látni fogják" - a kampányígéretek között.

A fákat én is hiányolom, és gondolom, Perill is. Olvasd figyelmesen: ő pusztán felvázolta a tipikusan várható antikommentet, amit bármely, a város élhetőségére vonatkozó megjegyzésre bedob valami seggfej. :-(

Perillustris 2009.06.23. 23:12:24

@budapestjovoje.freeblog.hu: Megtisztelsz, ha újraolvasod a hozzászólásom.
süti beállítások módosítása