Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Óvatosan a hekkevéssel!

2009.06.13. 00:13 - lumina

Múlt héten adták át hatalmas késéssel az Újpesti vasúti hídon a bicikliutat, elmentünk letesztelni.

SL271940

A következtetés egyszerű: a célnak megfelel, végre újra van összeköttetés Újpest és Római között, de az építőiparnak ez a burkolat se lesz nagy büszkesége, szétrázza a gyanútlan biciklizőt. Egyébként hasonlóan egyenetlen és hullámzó a bicikliút a Váci út külső szakaszán és a Megyeri hídon.

SL271941

Még egy kritika: valamiért a híd felújításába nem fért bele, hogy új burkolatot kapjon az a néhány száz méter, ami a Népsziget fölötti részre esik.

SL271943

Meghagyták a kátyúkat, és ezek túl azon, hogy kényelmetlenek, de éjszakánként, mivel közvilágításnak nyoma sincs, veszélyesek lehetnek.

SL271942

Megmaradtak a csatornafedelek is, még az a szerencse, hogy tombol a pipacsszezon, feldobja a burjánzó gazt néhány piros folt.

SL271931

Amire érdemes még odafigyelni, meglepően sok robogós közlekedik a hídon annak ellenére, hogy ezt tábla tiltja.

SL271938

Lehajtáskor és felhajtáskor szintén érdemes észnél lenni, a budai lehajtót felújították, de ha valaki tempósan megy neki a lejtőnek, a végén az éles kanyar, ami egy sóderes útba vezet, kellemetlen meglepetést okozhat. A Népszigetnél és Újpesten megmaradt a régi kátyús, buckás lehajtó, ezek sem fértek bele a felújítási munkálatokba.

129 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr971181998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

irreversibilis 2009.06.13. 08:59:02

@FeroxX: Te meg a 10 éves hülye gyerek formáddal és a BMX-eddel.... Úgy tudom, már felnőttél, és még mindig nem jöttél rá, hogy a felnőttek 99%-a nem BMX-szel járja a várost, hanem legtöbb esetben verseny cangával, amivel kívánom neked testileg is, és anyagilag is, hogy egy ilyen bringával brutál terepen szakíts minél többször! Ennyi....

datam 2009.06.13. 09:13:44

@görbe világ: Engem múlt héten azért büntetett meg a rendőr 20K ra, mert a Megyeri hídon motorral a közúton kívántam átkelni. Ha fizeted helyettem a büntetést, és eljársz helyettem a jogsi pontcsökkentő tanfolyamára, akkor megyek a úton a bicikliút helyett....

bucox 2009.06.13. 09:18:41

@midnight coder: szerintem is ez nagyobb probléma, mint a kátyúk.

Vaandor 2009.06.13. 09:22:59

Képriport a megnyitás napjáról itt: picasaweb.google.hu/bodo.and/UVH0905#

@laczika: A páros pontjaidra csak buzgón bólogatok: Így van!

Az 5.-ös szép levezetés, az utolsó mondattal ráéreztél a lényegre. Az 1.-es így van, de már folyik a felhajtók megpályáztatása. (Jobb későn....)

3.: Robogók. Valóban, jogi kategória, és szabályozva van: lakott területen belül TILOS A KERÉKPÁRÚTRA HAJTANIUK!
Ez csak lakotton kívül* megengedett! Közkeletű tévedés, gondoltam szólok...

(*Szóval a Megyeri és a Pentele közt minden hídon csak az úttest!)

zzom 2009.06.13. 09:34:43

laczika:

>>5. bringás kerékpárút helyett úttesten: na igen. >>Az ilyen bringás az rohadjon meg.

Nos erre saját magad válaszoltál a 4. pontnál

A kerékpárutak többsége ugyanis nem alkalmas verseny vagy ilyen jellegű bringával való közlekedésre, legfeljebb MTB-al való haladásra.

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2009.06.13. 10:03:08

Úgy látom, hogy a kresz fetisiszták mind az autós mind pedig a bringás táborba sokan vannak.

Engem nem zavar a robogós a bicikli úton. HA ő is és én is vigyázunk egymásra. Persze jobb lenne ha nem ott menne, de lehet meg van rá az oka.

A piroson áthajtás a bicikliseknek szerintem ez elnézhetőbb mint az autósoknak. Szerintem azon egyszerű ténynél fogva, hogy az autóval szemben a biciklis nem bocsájt ki semmiféle gyilkos egészségre káros anyagot. Ezért szerintem ha átmegy a piroson az megbocsájtható bár nem támogatandó.

Ja és tudom bunkó biciklis meny anyádba. Nem is hanem bunkó autós te menj anyádba........ Ez annyira de annyira gyerekes. Szerintem.

akea 2009.06.13. 10:06:29

Biciglivel az úttesten, a kerékpárút mellett: Igen, a biciglis erre gyakran rákényszerül. Mert a bicigliúthoz nem elegendő egy vödör sárga festék felcsíkozása. Kellene hozzá útborkolat, nyomvonal, és legfőképp, hogy a keresztező utaknál a t. gépjárművezetők tudatosítsák, hogy mit jelent a mackósajt alatti kiegészítő tábla.

Tatai úti bicigliút, Szegedi úti a Reitter és a sorompó között, Berlini u. stb. stb.

Andrássy út az Oktogontól befelé: aki kitalálta, méltó a pokol tüzére. Mivel elevel használhatatlan, ezért kevésbé feltűnő, hogy életveszélyes is. Épeszű biciglis messze elkerüli.

Továbbá kiütéseket tudok kapni az újabban egyre gyakoribb viakoloros bicigliutaktól. Mondjuk a bazaltkockánál még mindig jobb, de nem hiszem, hogy a tisztességes viakolor lerakás olcsóbb mint a sima aszfalt.

Üdvrivalgással:
KEA.

Martian (törölt) 2009.06.13. 10:08:28

@vörösgém:

A mostani kormányt is kritikátlan, minden lenyelő emberek választották meg...

akea 2009.06.13. 10:12:08

Robogók, sőt nagymotorok az Újpesti hídon: elég gyakran jártam rajta egészen az utolsó percéig, és valóban gyakran előfordul(t). DE: mindig, kivétel nélkül azt tapasztaltam, hogy óvatosan, kimondottan lassan mentek, nem pofátlankodtak.

Ennek okán még arra is volt példa, hogy a Nagy-Duna fölött leintettem a szembejövő motorost, hogy menjen ki a Szúnyog-sziget felé, mert a pesti hídfőnél éppen zsákmányra lesnek a sünök.

Aggyonisten-fogaggyisten.

Üdvrivalgással:
KEA.

Nőfaló 2009.06.13. 10:25:20

Egy 13 milliárdos beruházásnál ne fussa(?) 300 méter aszfaltra is, az egy szemét mocskos dolog.
Az is elmehet az anyjába aki ezt átvette.

borisz 2009.06.13. 10:28:59

@laczika: a kresz egy ideje mopednek hívja, nincs már segédmotoros kerékpár (babetta, jawa)

GaZe 2009.06.13. 10:29:54

megmondom oszinten, azert nem olvasgatom rendszeresen a Kerekagyat, mert a kommentek moderalasa nelkul elmegy a kedvem az egesztol.
most komolyan, van ertelme 200-adjara is leirni hogy kussoljatok biciklisek?

bakker, minden flat (lapos) nagyvaros fejlodesi palyaja az hogy kerekparosbaratta valik, aki nem hiszi lessen meg egy statisztikat: new york, parizs, berlin, london, minden. ez van, ez a jovo, nincs mas valasztas /a varosok nonek, az emberiseg nagyobbik resze varosokban lakik, es meg csak tobb lesz, a kerekpar+kozossegi kozlekedes az egyetlen kombo amivel ez az ember mennyiseg fenntarthato/
es nem azert mert ezt en mondom, hanem mert ez a realitas, ez a jol felfogott onerdeke a varosnak, lakoinak.
szoval igazabol nem is a bringasok rinyalnak, hanem akik rinyalnak, hogy a bringasok rinyalnak :)
most csinalhatjuk azt, hogy meg par evig itt jatszuk az ellenallot, hogy minket ez nem erint, meg hogy majd mi megmutatjuk, de ezzel csak vesztunk. idot, energiat, lehetoseget.
a folyamatok mindenhol lejatszodtak, vannak peldak, nem kell minden hibat magunknak elkovetni, kivetelesen nincsenek idegen megszallo hatalmak, es meg penzt is lehet erre palyazni. szoval tenyleg jo lenne kicsit mas perspektivabol is nezni ezt az egeszet, ezzel tenyleg mindannyian csak nyerni fogunk.
(vagy van aki szerint rossz lenne ha bp kerekparosbaratta valna? ha elheto varos lenne? ha lehetne benne kozlekedni? ha lennenek kozterek, parkok, hely elni? rossz dolgok ezek? )

Kis ember 2009.06.13. 10:59:39

ferox : bmx-re hivatkozni kerékpározáskor a városban olyan, mint azt mondani, hogy nem kellene zavarjon a kátyú az úton, hiszen a vitnyédi off-roadon milyen jól tudtuk tolni a Nivával.

bodzale 2009.06.13. 11:02:49

Sziasztok, én segédmotorkerékpározok mert már öreg és kövér vagyok. Bevallom egyszer már mentem kerékpár úton, az, az új Megyeri hídon. A KRESZ szerint ha külön tábla nem tiltja, akkor lakott területen kívül segédmotoros kerékpárral lehet kerékpár úton menni max 20 km-es sebességgel (a motorkerékpárral behajtani tilos tábla nem egyezik a segédmotoros kerékpárral behajtani tilos táblával!). Tehát kérlek benneteket ne haragaudjatok mindig ránk, ha megláttok bennünket a kerékpár úton - az a mienk is :-), üdv. egy segédmotoros Ui.: Egyébként én mindig különös gonddal vigyázok rátok és szeretlek benneteket :-)

rotring 2009.06.13. 11:08:34

vörösgémnek igaza van! nyomorult bicikllisek. állandóan összevissza kolbászolnak a kocsiúton, míg keresztül nem megy rajtuk valaki. fujj!

MoxNox 2009.06.13. 11:15:28

@borisz: Tévedsz, a KRESZ nem ismer olyan fogalmat, hogy moped. Főleg nem egy ideje, mivel néhány apró kiegészítést leszámítva évtizedek óta nem változott. Még mindig a segédmotoros kerékpár a hivatalos elnevezés.

Rebegő ajkak 2009.06.13. 11:34:21

Hát én csak röviden, kresztől mentesen:

1. nem szeretem a motorosokat a kerékpárúton, nem egy súlycsoport...súlyra, teljesítményre, kialakításra....mondjuk azt sem szeretem mikor a járdával van összemosva...ezért nem is nagyon sörözök tekeréskor...

2. nem szeretem az olyan kerékpárutat, amelyre csak egy csík kerül...jár nekem is a kényelem, ha már nem szennyezek környezetet

3. tényleg lehangoló hogy egy gondolom nem kis költségvetésű felújításba nem fér bele a kerékpárút...szánalom, hogy csak az ugatás megy róla...

Szmoki Deszperádó 2009.06.13. 11:36:04

A hídon nem lakik senki, ergo a robogósok teljes joggal használják a kerékpárutat!

drdj · http://drdj.blog.hu 2009.06.13. 11:46:15

@bodzale: Mi is szeretünk! Ha minden robogós ilyen lenne, szívesen szagolnám azt a kis benzingőzt és hallgatnám a monoton motorzúgást... Ha esetleg mégis bringára ülnél, ajánlom a háromkerekűeket és/vagy fekvőkerékpárokat, kényelmesek, gyorsak és nem érdekli sem a korod, sem a testsúlyod :D

cirkuszos 2009.06.13. 11:49:18

@Szmoki Deszperádó: Tényleg... meg a járdán sem lakik senki, ott is mehet... a lakott terület végét jelző táblától nézd. Olyan sem a Rómain, sem Újpesten nincs.

beked 2009.06.13. 12:02:50

Nem baj, majd jót demonstárunk hétfőn az Erzsébethídon és talán a szabadsághidra majd odabigyesztenek egy sárga csikot.

lr 2009.06.13. 12:04:24

Bár nem sok használható bringaút van Bp-n, így alapvetően nem érint a probléma, én azt mondom, egymásra figyelve el lehet férni az úton.
Csak a büdös, konténerszökevény 2ütemű fostalicskák zavarnak kissé, amik után úgy áll meg a levegőben a SZAG, mint Katiban a gyerek.

A kiakadásnak pedig azt a részét tartom jogosnak, ami az újonnan épített részt kritizálja. Idő is eltelt, pénzt is elköltötték, szar is lett? Hát elmennek a picsába.

Kis ember 2009.06.13. 12:08:33

istenem, a rómain az "EGY HAL"!

qunnamed · http://unblog.blog.hu/ 2009.06.13. 12:20:37

@vörösgém: Szép állat!:) Bár rád csak az állat stimt:) hmm... és akkor most kérek elnézést az összes élőlénytől:D:P

Higany 2009.06.13. 12:22:28

A IV. kerültei helyi lapban azt írták,hogy a hidak közti aszfaltot majd tavasszal újítják fel, mert eredetileg nem szerepelt a híd felújításában...
A Megyeri híd bicikliútja nem olyan vészes, ez viszont tényleg elég hullámosra sikerült...
A kedves gyalogosokat csak arra szeretném kérni, hogy ezen a hídon és a Megyeri hídon is a déli járda az övék, az északi járda a bicikliút, ott ne kolbászoljanak, mert akkor is BALESETVESZÉLYES ha nem mennek gyorsan a biciklik.

hatja 2009.06.13. 12:38:57

lányismerősömet évekkel ezelőtt elütötték az északi összekötőn késő este, valószínűleg robogóval. csak annyira emlékezett, hogy valami nagy erővel hátbavágta, aztán csak arra eszmélt, hogy egy járókelő "ébreszti" és a fél arca, karja stb véres.

annyiból ő is felelőtlen volt, hogy zenét hallgatott de akkoris...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.06.13. 12:42:41

Nem tudom írták-e már itt, de a robogósok a bicikliutat CSAK LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL használhatják és akkor is tudtommal max. 20 km/h-val. Ezt csak azoknak írtam, aki szerint jogosan van ott a robogós.

görbe világ 2009.06.13. 12:45:15

Idézek:
„mit szólna a bringás társadalom, ha én meg felhajtanék az autómmal a kerékpárútra csak úgy heccből”.
Nem hiszed el, de a Stefánián már láttam kocsit a járdára festett bicikliúton. Meg a Röppentyűn reggelente gyakorlatilag minden nap látom a kocsikat, hogy gyorsítósávnak használják a bicikliutat, aztán vagy elmegy mellettem, vagy elsodor. Őszintén szólva nem tudom a jogosítványt birtokolni miért csak technikai kérdés, miért nincs egy alapos pszichiátriai felmérés azoknál, akik egyszer mondjuk veszélyeztettek már bicilist?

görbe világ 2009.06.13. 12:50:39

@bodzale: Azt hiszem már megválaszolták: nem, a bicikliút nem a segédmotorosoké a városban. Gondold végig, hogy az ember keresi a városban a bicilisutat, hogy ott pár méterrel távolabb legyen a forgalomtól (meg persze a biztonságért elsősorban) és akkor nekem a segédmotor gázát kell belihegnem azért, mert nincs kedved a forgalomba menni. Ha már semmiképpen sem tudsz biciklizni, akkor ne segédmotort használj, hanem elektromos biciklit és akkor senki sem fog utálni. Tehát nem azzal van a baj, hogy te nem tekersz, hanem hogy büdös vagy. Gázos.

Yasashi Tanuki 2009.06.13. 12:54:32

Ez a robogóval bicikliúton téma megérne egy külön postot. Lakott területen kívül valóban használhatják, de ez azt jelenti, hogy a Budapest vége tábla után. Az Újpesti Vasúti hid de még a Megyeri is bőven ezek előtt a táblák előtt van úgyhogy TILOS ott motorozni. Engem pár hónapja az Árpád híd pesti lehajtójánál ütött el egy mopedes - éppen a dugóban állt és úgy gondolta átmegy a biciklisúton. Maga mögé nézegetett, csak éppen az nem tűnt föl neki, hogy ott a lejtő miatt nagy sebességgel jönnek le biciklik. Ha nem tetszik nekik a tiltás vehetnek inkább biciklit!

sede 2009.06.13. 13:06:21

A legrosszabb, hogy az a híd 80 milliárdba került, és eredetileg autós dunahíd is lett volna egyben sokkal kevesebbért. De a MÁV és az önkormányzatok "nem tudtak időben megegyezni", ezért csak a vasúté lett.

Hogy a gyalogosok miért a kerékpárúton, a kerékpárosok pedig miért az úttesten járnak?

1, A kerékpárutakat "díszburkolattal" látják el sok helyen, amitől leharapják a nyelvüket a biciklisek.
2, Más helyeken nem lehet tudni, hogy a sárga vonalnak melyik oldala a járda és melyik a kerékpárút. Vagy lekopott, vagy fel sem volt festve. (Bizonyára a sárga vonalért is felvették a kerékpárút építésére szánt milliókat)
3, Néha a kerékpárút jobbról-balról kerülgeti a fákat, tűzcsapokat, megállókat, keresztül-kasul megy át a járdán.
4, Nem ritka a fél méteres lyuk, a felszedett és úgy hagyott aszfalt, az út vége előtt 3 méterrel befejezett és sárban végződő kerékpárút.
5, Magam nem járok bringával, de ezeket tapasztaltam a környéken.

Galad · http://galad.freeblog.hu/ 2009.06.13. 13:35:22

@vörösgém: én nem szállnék vitába veled, mert felesleges, csak kívánom, hogy a felújított margithidat két év után, majd pont annyira élvezd, mint mi ezt. Mind minőségében, mind az azt a tiltótáble ellenére használó "úri közönség" tekintetében. Tartok tőle, habzani fog a szád, jobban, mint itt most nekünk. ...de ne legyen igazam, nem vagyok egy "dögöljön meg a szomszéd tehene is" típus.
Bocshogyélekszia.

efilnikufesin 2009.06.13. 13:45:28

elmennek a picsába a biciklisek.. nekem gyalogosként csak a bajon van velük, mert vagy a járdán csalinkáznak ahelyett, h kimennének az útra, vagy szarnak a közlekedési szabályokra, lásd piros lámpa, egyirányú utca, stb... egyébként meg egyszer tényleg megnézhetné valaki, h valójában hány embert is érint a probléma, szóval, hogy hány ember használja a kerékpárját közlekedési eszközként, és nem csak hétvégi kikapcsolódásként, és ez milyen arányban áll a gépkocsisokkal. mert lehet, h nem a bicikliutakat kellene fejleszteni, hanem a motoros járművek közúti közlekedését élhetőbbé tenni.

beszélő 2009.06.13. 13:46:03

A bicikli út burkolatának készítésekor a kivitelező igyekezett igazodni az általános budapesti burkolati minőséghez, és vigyázott arra, hogy a minőség ne legyen jobb az átlagos budapesti burkolati minőségnél.
A budapesti út-burkolatok minősége - összehasonlítva a megyei városokéval -általában nagyon rossz.Kb tizszer annyi pénzre lenne szükség tíz éven át, hogy az országos minőségre tornázza magát a főváros, de vidéken nem épül metró.

beszélő 2009.06.13. 13:53:14

@efilnikufesin: Azért nem tanácsolnám a bicikliseknek, hogy azokon a szűk forgalmi sávokon ahol rendszeresen autók közlekednek -kimerészkedjenek az autók közé.Súlyosan veszélyeztetik magukat, és a közlekedés biztonságát, és közvetlenül zavarják a gépkocsi forgalmat.Ha tehetem a járdán kerekezek, de mindíg a gyalogosnak van elsőbbsége.Ha lehetne a járdákon ahol az elég széles külön kerékpáros sávokat festenék fel, úgy ahogyan ezt Szegeden is megtették.

P.Z. 2009.06.13. 14:01:02

A rómain csak bevagdalt, agyonhasznált olajban szárazra sütött hekket lehet kapni, úgyhogy tényleg óvatosan vele!

efilnikufesin 2009.06.13. 14:02:47

@beszélő: rendben, de a szabály az szabály, és még akkor is kötelez, ha nem tetszik. nekem a Margit-hídon van néha komoly félelmem, amikor majd' elcsapnak, vagy leszorítanak. ez is balesetveszélyes...

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.13. 14:03:28

@laczika:
3. - elsétál az UVH pesti végződéséhez és rácsodálkozik! :)

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.13. 14:05:50

@Higany: kirakták már a kerékpárút táblát? Mert amíg nincs kitáblázva, addig ugye...

Anyád lóháton 2009.06.13. 14:33:02

@vörösgém: Te meg tekerd anyádra a gyászleplet fasztalicska. Egyébként meg szánalom, hogy ezek a felújítások mindíg annyira szarul sikerülnek, mint amilyen a társadalmunk morális összképe. Jellegzetes, magyaros:)

Buncog 2009.06.13. 15:24:03

NAKÉREM.

1. A HIDAT 2008 NOVEMBER 18. HELYETT 2009 JÚNIUS ELEJÉN ADTÁK ÁT. BETARTOTTÁK? NEM.

2. A NEMZETI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTŐ ZRT HONLAPJÁN VAGY A MÁV HONLAPJÁN AZT ÍRTÁK, HOGY A KERÉKPÁROS FELHAJTÓ IS MEGÚJUL AZ ÚJPEST-VÁROSKAPU VASÚTÁLLOMÁSIG. BETARTOTTÁK? NEM.

3. AMI A KÉT HÍD KÖZÖTTI SZAKASZT ILLETI: BOTRÁNY. OLYAN, MINTHA AZ AUTÓMMAL KERESZTBE LERAKOTT, ÉLES PEREMŰ BETONHASÁBOK SOKASÁGÁN KÉNE ÁTHAJTANOM HATVANNAL.

4. A BUDAI OLDALON A LEHAJTÓ VÉGÉN A SÓDERFELHORDÁS MIATT ÉS A KERESZTBE ÉPÍTETT KORLÁT MIATT TUTI, HOGY SOK TAPASZTALATLAN BRINGÁS FOG KIREPÜLNI A PÓK UTCÁRA EGY AUTÓ ELÉ.

5. HA A BEKANYARODÁS MÉGIS SIKERES, LEHET A NÁNÁSI ÚTRA LEMENNI AZ AUTÓK KÖZÉ, MERT AZ ÚT DUNA FELÖLI OLDALÁRA NEM VOLTAK KÉPESEK EGY FOLYAMATOS BRINGAUTAT CSINÁLNI MONDJUK A VÁROSFAL UTCÁIG. ITT IS AKADÁLYVERSENY VAN A "JÁRDA" HELYÉN HÚZÓDÓ SÁVBAN. EZ LEGINKÁBB AZOKNAK ROSSZ, AKIK A NÁNÁSIN A HÍD FELÉ BRINGÁZNAK.

Buncog 2009.06.13. 15:30:25

EGY POZITÍVUM: GYÖNYÖRŰ KANDELÁBEREKET TELEPÍTETTEK A NAGY HÍDRA. KIVÁLÓAN ALKALMASAK ARRA, HOGY A KIVITELEZÉST HIÁNYOSAN ELVÉGZŐKET FEL LEHESSEN RÁJUK AKASZTANI.

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 16:01:38

@efilnikufesin: Te is ritka nagy paraszt vagy. A bringások nagyrésze nem poénból megy föl a járdára ( ha szükség van rá ), hanem amiatt mert ott még kevésbé van veszélyben mint a barátságos autósok között. Nyugodtan tarthatnánk felmérést, hogy az olyan parasztok, mint te hány százaléka használja az agyát valami hasznos dologra, vagy hányan használják csak hétvégém, hogy megtalálják a kőbányait a non-stopban...

Deszkás 2009.06.13. 16:03:20

@vörösgém: Ez aztán a kultúra, wazze! Szerintem inkább csináld te az asszonnyal, és ne itt rinyálj, hogy a biciklisek mit kérnek!

Deszkás 2009.06.13. 16:05:56

@Kosztah: De jó, megint keltsük a hangulatot a biciklisek ellen! nem lehetne ezt abba hagyni? Miért kell mindenhol felhozni, és terelni vele a témát a mostani témáról?

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 16:06:50

Érdekes amúgy, hogy az összes autós szénnérinyálja az utak minőségét vezetés közben, de ha mi tesszük ezt akkor az már rögtön nem pálya....Néha meg akárhogy figyel az ember, vannak akkora paréj gyalogos akik direkt nem vesznek észre ( mondjuk Lánchíd járda ) és persze mindenért a "kötsögbringás" a felelős....

efilnikufesin 2009.06.13. 16:09:02

@Egy Dagadt Patkány: talán mert a KRESZ szerint főszabályként tilos a járdán kerékpározni...

Deszkás 2009.06.13. 16:12:30

@datam: Amennyiben nem motorral, hanem segédmotorral, azaz robogóval kívántál átkelni a Megyeri-hídon, teljesen jogosan büntetett meg, mivel robogóval autóútra, nem hajthatsz fel. Ha a járdán / bicikliúton mész át, akkor is megbüntet a rendőr, ha meglát. Szóval te segédmotorral sehogy sem mehetsz át a Megyeri-hídon. Ez van. El kell fogadni.

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 16:14:23

@efilnikufesin: Tapasztalatból mondom, hogy a KRESZ betartása néha a legveszélyesebb és legbutább dolog. Ésszel kell közlekedni, nem csak a szabályokat nézve. Egy ismerősöm mondta a jogosítványának megszerzése után, hogy "a forgalmi vizsga az a játék, hogy 30 percen át közlekedj te egyedül szabályosan az egész városban "...

efilnikufesin 2009.06.13. 16:14:45

@Egy Dagadt Patkány: egyébként meg az autósok elvileg az úthasználatért fizetnek "súlyadót."..az, hogy azt a pénzt az önkormányzatok nem fordítják az utak javítására, talán nem az ő hibájuk..

Deszkás 2009.06.13. 16:15:08

@Kétkerék: Mint kerékpározó, kikérem magamnak, hogy védelmedbe vedd, és elnézd nekik a piros lámpán való áthaladást!

efilnikufesin 2009.06.13. 16:16:22

@Egy Dagadt Patkány: az lehet, de a szabály még mindig szabály, ha tetszik, ha nem, ha észszerű, ha nem...

Deszkás 2009.06.13. 16:17:03

@akea: Te! nincs olyan magyar szó, hogy bicigli. Az helyesen bicikli! Szokjon már le a netes társadalom ezekről a téves írásokról!

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 16:20:53

@efilnikufesin: és akkor most mi a konzekvencia? a súlyadót meg "megfizetem" úgy, hogy nemhogy rontom az utak minőségét ( ahogyan az autósok teszik és elvileg azért fizetnek), hanem még kormot sem eregetek a környező házakra

efilnikufesin 2009.06.13. 16:24:20

@Egy Dagadt Patkány: öööö... ez a mondat valahogy nem kerek :P

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 16:31:12

@efilnikufesin: visszaolvasva tényleg...:D
szal te mondtad, hogy a szabály az szabály_>akkor most mit vonjak le következtetésnek ( mert az sem volt így kerek nekem, hogy akkor mi legyen: üttessem el magam vagy észszerűen közlekedjek ).A másik meg, hogy az autósok fizetnek súlyadót, de ők amortizálják az utakat. Én nem fizetek súlyadót, de nem is cseszem szét őket és nem is károsítom a környezetet ( nem kell utánam koromeltakarítást fizetni, meg TB-t a tüdőrákosoknak )

efilnikufesin 2009.06.13. 16:36:12

@Egy Dagadt Patkány: hát, vszínű nem fog tetszeni a válasz, de egyrészt a közúti közlekedés mint olyan veszélyes üzem, másrészt az abból eredő veszélyt nem gondolom, h a gyalogosokra kell hárítani. szóval, ha van olyan közút, amely alkalmas a kerékpáros közlekedésre, akkor ott és ne a járdán (még ha nem biztonságos is), ha nincs, akkor jöhet a járda. asszem a KRESZ is hasonlóan szabályozza ezt a kérdést..

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 16:39:31

@efilnikufesin: nem értem, hogy mit zavar téged az, hogyha valaki a gyalogosokra odafigyelve a járdán közlekedik, de hát a szomszéd tehene alapon érthető....

efilnikufesin 2009.06.13. 16:42:14

@Egy Dagadt Patkány: engem azért zavar, mert naponta többször tapasztalom a nemodafigyelést... járdán, zebrán stb-n

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 16:48:46

@efilnikufesin: sokat szoktam gyalogosan járni én is, de azért nem érzem mindennapos dájhárdnak a közlekedést...attól még, hogy elmegy melletted egy bringás még nem biztos, hogy meg akar skalpolni.velem is volt olyan, hogy tök lassan mentem át a zebrán és amikor már majdnem elmentem két gyalogos között akkor véletlenül egymás fele zártak ( léptek ) egyet ( pont amikor közöttük voltam ). Ha gyalogosoan történik mindez akkor egy bocsival simán elintézik, így meg megy a "tetvesparasztozás", mert mindenki ahelyett, hogy figyelne vagy tolerálná a másikat, inkább általánosít és fikáz ( közélet és politika egyaránt )

valkür 2009.06.13. 16:48:55

Nem hogy kismotorral hajtanak fel, de a régi, még felújitás előtti hidon egyszer volt szerencsém 4 quaddal is találkozni. Szerencsére a másik, a lezárt oldalon sétáltunk, igy nem kellett a rohadékok elől a Dunába vagy a vonat elé ugrálnunk. Mondjuk, az ilyennek a belét ki tudnám taposni.
Én bringásként egyébként általában olyankor szoktam kerékpárút megléte ellenére is az úton menni, ha látom, hogy a bringaúton autók parkolnak. Mindenféle méretúek, félkerékkel, négykerékkel, hosszában, keresztben.
Persze, az én kurvaanyám, ha bmx-szel járnék, egyikről a másikra ugrathatnék, nem?

efilnikufesin 2009.06.13. 17:01:47

@Egy Dagadt Patkány: hát igen, csak a tapasztalat az, hogy ami egyébként máshol működik, az nálunk nem.. voltam még korábban Hollandiában, ahol azért elég sok városi biciklis van, de ott vhogy működik a dolog... csak hát ez az ország (M)agyarország... :D

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.13. 17:02:15

@Egy Dagadt Patkány: nem tud annyira figyelni, hogy a járdán ne legyen veszélyes! És aki olyan helyen teker a járdán, ahol egyébként is tilos ezt tenni, az magasról szarik a gyalogosokra - legalábbis a tapasztalataim ezt mutatják. Mást ne mondjak: kapualjból valaki kilép, nem számít biciklis forgalomra. Jobb esetben ijedtség a vége, rosszabb esetben akár meg is sérülhet valaki.
Arról nem beszélve, hogy ha egyszer tilos, akkor eleve miért kell védeni, másrészt miért a gyalogos ugráljon mondjuk a körúti járdán biciklizők elől? Lehet azt a bringát tolni is!

@Deszkás: szerintem a Megyeri hídon a kerékpárútra ráhajthat a robogós is. Mondjuk azt látom, hogy sokat változott a KRESZ mióta én tanultam, úgyhogy mérget nem vennék rá...

Kobaljov 2009.06.13. 17:02:55

Visszatérve az eredeti témára, én épp tegnap késő este találtam ki, hogy kipróbálom (gyalog) ha már úgyis Óbudán volt dolgom és Újpesten lakom, úgyhogy este tíz körül az Aquincum HÉV megállótól nekivágtam. Az első kisebb probléma volt, hogy kicsit nehezen találtam meg, mert az erősen beépített terepen és kanyargó utcákon egy idő után már elment az irányérzékem, meg olyan táblával sem találkoztam ami erre vonatkozott volna (lehet épp elkerültem vagy csak a sötét miatt?). Aztán, bár halványan emlékeztem, hogy az egyik oldal a bicikliseké és a másik a gyalogosoké, de erről szintén nem találtam egyből útbaigazítást, úgyhogy sikerült épp a - közelebbi - biciklisen elindulnom, amiről csak a közepén derült ki a forgalom alapján, hogy az, és a hídon már nem lehetett "sávot váltani". Ami különbség még, hogy ahogy láttam a gyalogos oldalon több helyen is (pl. Népsziget) volt a hídról levezető lépcső, de a másikon emlékeim szerint egy sem. A népszigeti szakaszon valóban nincs világítás, és így még gyalog is sikerült elbotlanom a kátyúban. Szintén hiányzott a világítás az újpesti végen ahol lekanyarodik az út. Egy pizzafutár robogóssal én is találkoztam, szerencsére probléma nélkül. Ennyi, legközelebb kipróbálom a gyalogos oldalt ;-)

Deszkás 2009.06.13. 17:16:03

@bécsi pszicho: Nem hajthat rá, mert az kerékpár és gyalogút. 2 az egyben. Ilyen helyen biztos nem hajthat rá.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.13. 17:30:05

@Deszkás: valamit variáltak az elmúlt pár hónapban? Amikor utoljára ott jártam, akkor a déli járda a gyalogosoké, az északi (a'la Árpád-híd) kizárólag a bringásoké volt. (legalábbis táblák szerint, mert akkor is kolbászolt pár agyatlan gyalogbéka az északin)

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 17:32:21

@bécsi pszicho: Bicikliztél már járdán? Szerintem tapasztalat hiányában ne alkoss véleményt. Aki normálisan közlekedik az nem tép ezerrel a bejárati ajtók előtt. Senkinek érdeke megsérülni.Ez az áldott skatulyázás látom téged sem kímél meg. Mentél már át gyalog piroslámpán? Nem, te ugye nem tennél ilyet mert szabálytalan, még akkor sem, hogyha nem jön autó.....

efilnikufesin 2009.06.13. 17:37:33

@Egy Dagadt Patkány:amellett, hogy nem helyes, azért más kategória átmenni a piros lámpán gyalog, és megint más piros lámpán keresztülbiciklizni a gyalogosokon...

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 17:56:47

@efilnikufesin: át a gyalogosokon? nem volt sok a horrorból? :D

efilnikufesin 2009.06.13. 17:58:38

@Egy Dagadt Patkány: sztem aki akarja, az érti a problémát...

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 18:03:56

@efilnikufesin: Szerintem pedig azon rágódni, hogy néha felmennek a bringások a járdára pedig nevetséges kicsinyesség és felnyagyítás.

efilnikufesin 2009.06.13. 18:08:20

@Egy Dagadt Patkány: lehet, de a kerékpárosnak az égvilágon semmi keresnivalója a járdán. ez nem annyira bonyolult szabály, h ne lehetne megérteni. kerékpározni nem kötelező. de ha már valaki rászánja magát, akkor tartsa be a rá vonatkozó előírásokat, és ne mutogasson másra, mert az őt nem menti. ezt sem olyan bonyolult megérteni, gondolom én. de persze ez is egyfajta mentalitás...

tiborc2008 2009.06.13. 18:09:37

Múlt héten én is átkerekeztem a hídon. Tapasztalataim megegyeznek a cikkíróéval. Lehet, hogy figyelmetlen voltam, de nem láttam tiltótáblát, amely megtiltaná bármilyen járműnek a felhajtást. A felújítás pozitívuma, hogy valamivel szélesebb lett a kerékpárút, mint a régi volt, és végre lett közvilágítás. A felújítás előtt évekig nem volt, mert kreatív embek szétrombolták. Az új lámpasor még alacsonyabban van, mint a régi. Félek, hogy kihívás lesz a vandáloknak.

Nzoltan 2009.06.13. 18:26:22

Cigányozni lehet? :-D

Nzoltan 2009.06.13. 18:28:17

A felújítás előtt az északi oldalon találkoztunk mi mindenféle népekkel. Gyalogossal, robogóssal és versenymotorossal. Akkor kvadosok még nem voltak.

viks 2009.06.13. 18:36:47

@Manyizga: Azért erős az ellentábor, mert ti vagytok a kisebbség.

anzix11 2009.06.13. 19:09:48

Kedves Biciklisek!
Egy kibaszot kátyú miatt rinyáltok, nézzetek már körül a városban a amír az autós közlekedést beleértve a tömegközlekedést sem tudják biztosítatni m a faszt akartok

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.13. 19:38:26

@Egy Dagadt Patkány: nem szokásom, én betartom a KRESZ-t, amennyire tőlem tellik.
Viszont gyalogosan közlekedve rendszeresen tapasztalom, hogy komplett életveszély, amit a sok agyatlan barom művel a forgalmasabb járdákon.
És én azt tapasztalom, hogy aki a járdán közlekedik, az nem "normálisan" közlekedik, hanem úgy, mint egy vakegér. Esetleg csenget, hogy ugorjak má' félre az újtából. Eszébe nem jut, hogy esetleg nem ott kéne...
(másik véglet a kerékpárúton szédelgő gyalogos, görkoris társulat)

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.13. 19:40:21

@anzix11: okostojás! Nem úgy általában egy kátyú miatt, hanem konkrétan egy frissen felújított út miatt, aminek egy párszáz méteres szakaszát nemcsak hogy "kifelejtették" a felújításból, hanem a "t" felújítók még adtak is neki, hogy még szarabb állapotban legyen, mint előtte volt...

cirkuszos 2009.06.13. 19:50:42

@anzix11: Egy éppen felújított útról van ám szó, ébresztő. Félmunka, nemtörődömség, ilyesmi. Na.

Egy Dagadt Patkány (törölt) 2009.06.13. 19:51:16

@bécsi pszicho: nem azt mondtam, hogy nincsenek bringás állatok, sőt. ha úgy vesszük nekem szerencsém van, mert járdán nem szoktam velük találkozni (csak közúton ), de abszolút megértelek.
@anzix11: mi a rákért veszed a fáradtságot és írogatsz mindenféle hülyeséget? ha senki nem beszél a problémákról akkor mégis hogyan lesz megoldás? nem értem miért van szükség ezekre a felesleges szájalásokra....

Deszkás 2009.06.13. 21:37:52

@bécsi pszicho: Nem. sosem volt kifejezettem bicikli út. Ha az lenne, nem vezetne fel ugyanazon oldalra lépcső is.

valkür 2009.06.13. 22:32:43

@Deszkás: Nem vezet fel.
Az északi oldalra Újpest felől csak a lakütelepről induló lejtőn lehet feljutn i. A Szőnyogszigetre van egy leágazó, az is kerékpárútnak, lejtősen van kiképezve, szintén a budai oldalon.
A déli oldalra Budán lépcső visz le, a Szúnyog szigetre is két lépcső, az egyik a Duna fő ága felől, a másik az Öböl felől. A pesti oldalon három lépcső van, kettő a Váci útra, a legutolsó a vasőtállomásra visz.
Ez mindig is igy volt, csak a régi hidon a déli oldal le volt zárva, ezért az északin bonyolódott a gyalogos- és a kerékpáros (meg motoros, és kvados) forgalom is.
Most hálistennek egyértelmúen szét lehet választani a kettőt, mert a déli oldalra csak lépcső, az északira meg csak bringaút visz fel.
Egyébként tényleg iszonyatosan néz ki a sziget fölötti toldozott-foldozott aszfalt és a rozsdás korlát. Ha már fél évvel elhúzódott az átadás, megcsinálhatták volna tisztességesen, és ráadásul egyszerre,, hogy pár hónapon belül ne kellessen újra lezárni az aszfaltozás miatt.

Valaki emlitette itt, hogy volt olyan terv, hogy közúti és vasőti hid is legyen.
Azt hogy? A pillérek nem birnák el a két sávot, lámpákkal engedték volna az autókat egyik irányból a másikba? És amikor jön a vonat? Ez kábé azt jelentené, hogy óránként kétszer, mondjuk tiz percig mehetett volna az autóforgalom egyik irányban, aztán másikban, közben meg vonatok.
Nem kekeckedés, csak érdekelne, hogy gondolták - már persze ha tényleg voltak ilyen tervek.

cirkuszos 2009.06.13. 22:45:08

@valkür: Ha jól emlékszem az autóknak egy új híd lett volna a régi mellett. Többek között azért sem lett végül, mert a pesti oldalon pár házat el kellett volna bontani.
pl.: www.vilagszinvonal.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=18505&Itemid=1

valkür 2009.06.13. 22:55:58

@cirkuszos: Köszi!
Mondjuk, se azokért a húzott beton se a "sztálin barokk" házakért nem lenne kár. A hid meg tényleg fontos lenne.

valkür 2009.06.13. 23:04:04

@valkür: Hoppá, tévedtem.
A felújitás előtt Budáról, a Gázgyár tövéből vitt fel egy lejtős út a hid déli oldalára, erre gondolhatott Deszkás. De az a feljáró -13 éve, mióta én használom a hidat- mindig is le volt zárva egy hegesztett korláttal. Tudom, számtalanszor átmásztunk rajta, hogy a töltés oldalában növő eperfát dézsmálhassuk :-))
Most ezt a feljárót megszüntették, a déli oldalra tényleg csak lépcsők vezetnek fel, úgy Budán, mint Pesten vagy a Szúnyogszigeten.

Deszkás 2009.06.13. 23:14:49

@Yasashi Tanuki: Biztos vagy te abban, hogy a Budapest vége tábla nincs kint az M0-ra felhajtás előtt? Én úgy emlékszem, kívül van, ha a Váci út ill Káposztásmegyer felől akarnál felhajtani.

Deszkás 2009.06.13. 23:18:45

@valkür: te szerintem más hídról beszélsz, mint amiről épp akkor mi beszéltünk.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.14. 05:03:37

@Deszkás: miért ne vezethetne lépcső egy kerékpárútra is? Lásd Árpád híd - budai hídfő!
Ha ki van táblázva, hogy kerékpárút, akkor az az. Ha nincs, akkor is lehet, hogy ellopták, ahogy az UVH budai végéből a motorozást tiltó táblát szokták.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.06.14. 14:34:22

@Kétkerék: "Engem nem zavar a robogós a bicikli úton."

A bicikliútra - amelyet kötelező használni biciklivel - azért zavarják le az úttestről a bicikliseket, hogy ne zavarják a náluk gyorsabban közlekedőket. (Hogy ez most jogos-e, azt hagyjuk.) Innentől kezdődően ritka nagy pofátlanság bárki másnak használnia a bicikliutat. (Amellett, hogy szabálytalan is...)

mojze 2009.06.15. 11:35:54

lehet, hogy már írta valaki, de én úgy tudom, hogy azért "hullámoznak" az új kerékpárutak, hogy biztonságosabbak legyenek a kerekesszékes mozgáskorlátozottaknak.

teabore 2009.06.15. 13:04:35

@mojze: akkor miért nem a járda hullámos?

KGyST · http://repules.tumblr.com 2009.06.15. 13:28:27

A két híd közti szakasz még csak hagyján, de az Újpesti levezető az igazi tragédia. Mintha egy roncstelepen lennél, a hossza meg nincs 50 méter.

@mojze:
A kerekesszékeseknek nem a burkolat hullámzása kell. Az akadálymentes közlekedést szolgáló rámpáknál, az OTÉK szerint max 45 centi magasságonként vízszintes pihenő kell. De az akadálymentes rámpával áthidalható max szintkülönbség 1,80 m.

Fanyuvo 2009.06.15. 15:13:32

@efilnikufesin: Fentebb kerdezted (fröcsögted), hogy:
"egyébként meg egyszer tényleg megnézhetné valaki, h valójában hány embert is érint a probléma, szóval, hogy hány ember használja a kerékpárját közlekedési eszközként".

Pontos választ ugyan nem adhatok, de ott van a kamba.hu. Itt láthatsz pár érdekes adatot. Úgy mint:
Számláló 2008.09-től
793.739 kg CO2
97.297.009 kalória
89.615.657 Ft benzin
310426 napnyi tekerés.

És ez csak pár ember aki feliratkozott az oldalra. Szerintem ez minden csak nem elhagyagolható.

2009.06.15. 17:24:03

üzenem az autósoknak: csak abba kellene gondolni, hogyha az M3-as, vagy a váci út "hullámozna" ugyanígy, akkor nem rinyálnának?

a motorosokról: én értem, hogy miért megy ott a motoros. tudom, milyen újpestről a rómaira az Árpád-hídon keresztül. de ha már arra vetemedik, nem lehetne, hogy ne 40-50-nel suhanjon el mellettünk?

a kerékpárosokról: nagyon jó a haverokkal kerékpározni és vannak olyan helyek, ahol egymás mellett kényelmesen el lehet férni, de a hídon nem kéne. és ha mégis ezt csinálják, legalább figyeljen előre és húzódjon vissza a haver mögé. ok, hogy szélesebb a híd de erről még nem fér el 3 kerékpár egymás mellett..

gyalogosoknak: a híd eddig egyik oldalán volt csak járható. ez végre megoldódott, és a gyalogosok részére a déli járda lenne megnyitva. de ha mégis ott kell menni, akkor ne fintorogjanak meg szóljanak be ha csöngetve s lassan próbálok elmenni mellettük..

a hidat felújítóknak meg nyilván nem al volt a feladatuk, hogy a járda tökéletes legyen, mert egy vasúti hídról beszélünk ugye.. de egy minőségi munka az építtetőt is minősíti nem?
aki meg lehúzta a 2x2x50m aszfaltcsíkot a híd közepéről meg a pesti hídfőről az menjen a sunyiba

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2009.06.15. 21:37:56

@Deszkás: Azt, hogy én kit veszek a védelmembe azt azért ne kérd ki. Te nem értesz velem egyet. VAn ez így.

sede 2009.06.15. 22:06:11

"Valaki emlitette itt, hogy volt olyan terv, hogy közúti és vasőti hid is legyen. Azt hogy?"
Régen, amikor még 17 milliárdot szántak rá és nem 80-at, akkor olvastam. :) Egy idézet:
"Az Aquincum hídról jelenleg még nincs látványterv, mivel a városvezetés még nem hozott határozatot a híd tervezésének megkezdéséről.
Előreláthatólag a híd az Északi Összekötő Vasúti híd mellett fog elhelyezkedni az Árpád út folytatásaként. Egy másik elgondolás szerint a híd a vasúti híddal egy pilléren lesz majd. A híd pontos elhelyezkedéséről még nem született döntés. Olcsóbb megoldás lenne, ha a hidat északabbra építenék."

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.16. 11:29:00

@Kétkerék:
A piroson nem azért nem szabad átmennie az autónak, mert káros anyagot bocsájt ki, hanem mert nekimegy a keresztben elhaladónak.
Tudom, ha egy kerékpáros átmegy a piroson, és akkor ütik el, akkor is az autós a hibás, de könyörgöm....
süti beállítások módosítása