Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A bicikliboom diktál Londonban

2009.06.04. 12:07 - kirk kapitány

London már nem bírja nagyobb beruházások nélkül tartani a kerékpárforgalom növekedését. A legújabb statisztikák alapján egyetlen év alatt majdnem 10 százalékot ugrott, és ezzel 545 ezerre emelkedett a naponta lebonyolított kerékpáros utak száma.

A London Transport felmérése biciklis boomnak minősíti a növekedést, amit a város kénytelen nem is kicsi infrastrukturális beruházásokkal követni.
 
A városvezetés a 2009-re 111 millió fontot (kb. 36,5 milliárd forint, Budapest éves költségvetésének 7-8 százaléka) tervezett be kerékpáros kiadásokra. A gigantikus összegbe persze beleszámítják a párizsi mintára létrehozott Cycle Hire nevű bérbicikli-hálózatot és a várost átszövő, rendkívül költséges kerékpár-sztráda projektet is.
 
 
66 ezer új kerékpár-parkolóhelyet is kialakítanak a város belső részein, a tervek szerint pedig a 2012-es olimpiára pedig már 12 kerékpársztráda lesz készen.
 
A rekordösszegű kiadások mögött ott van, a közismereten bringamániás Boris Johnson polgármester, aki bejelentette, kerékpáros szempontból akarja forradalmasítani Londont. Az építkezések mellett az egész nyár tele lesz kerékpáros fesztiválokkal, versenyekkel, hogy azokat is bátorítsák a kerekezésre, akik eddig nem mertek belevágni.

 

Címkék: london kerékpársztráda

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr201163158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gazz 2009.06.04. 12:39:17

Mondjuk náluk már rég meglépték, hogy a belváros kvázi zárt, pontosabban autóval csak igen drágán megközelíthető, ami jó érv a bicikli mellett.
Persze ott nem olyan agyatlan módon csinálják, mint nálunk akarták.

Fanyuvo 2009.06.04. 12:55:10

Nincs kép egy ilyen bringa sztrádáról? Kíváncsi lennék, hogy néz ki.

Freelife 2009.06.04. 13:06:17

És van egy halom Metrójuk -szinte minden sarkon- eső és télvíz idejére.....

lyesmith 2009.06.04. 13:15:25

Azért kíváncsi leszek hogyan csinálják. Az utak már most is olyan keskenyek a belvárosban, hogy 2 autó nem fér el egymás mellett. Ott kijelölni még egy bicikli utat is?

Kis ember 2009.06.04. 13:22:57

"London Transport felmérése"
Istenem... ott valamit mérnek, monitoroznak.
Ezért lett Anglia világbirodalom!

bonobonohu · http://bono.hu 2009.06.04. 13:28:43

@lyesmith: azon a helyen ahol két autó nem fér el egymás mellett, 3-4 bringa elfér... nem bicikli utat IS, csak bicikli utat kell az ilyen helyekre! :-P

bonobonohu · http://bono.hu 2009.06.04. 13:30:27

@Kis ember: ... meg azért, mert nem ilyen agy nélkül született lápilidércek lakják, mint itt...

kerekagy.blog.hu/2009/06/03/biciklikolcsonzo_rendszert_epitene_ki_a_fovaros

"""lápi lidérc 2009.06.03. 16:14:14
Nincs így is elég barom, semmilyen szabályt be nem tartó biciklis az utakon?

A kerékpár NEM való Budapestre (és egy hasonló nagyvárosba sem.)"""

antibringa 2009.06.04. 13:43:44

sajnos lápi lidércnek teljesen igaza van. Olvasd végig a blogomat, ott szerencsére vannak objektív vélemények is antibringa.blog.hu

Rav Antal 2009.06.04. 13:45:22

@antibringa: Minthogy London egy szar kisváros, így teljesen igazad van. Meg az angolok amúgy is hülyék. Még szerencse, hogy az antibringa tejesen objektív.

lamed 2009.06.04. 13:48:40

Érdekes, ha valami probléma van a közlekedéssel, akkor Londonban kénytelenek lépni valamit és intézkednek. Ha Budapesten van probléma, akkor a városvezetés nem kénytelen megoldani, hanem vagy tesznek rá, vagy valami hülyeséget találnak ki megoldás helyett (lásd: mesterséges dugók a fejlesztés helyett).

beked 2009.06.04. 14:00:20

Szerintem ami igazán tipikus, az a vezetők hozzáállása.
Elsőként a polgármester, vagy ki eldöntötte, hogy luxusterepjárok böhöm kocsik nem valók a városba, ezért jó nagy tejelésre kényszerítette őket. Kiváncsi volt rá, hogy ki mennyire höbölög miatta? Nem. Aztán kitalálják, hogy legyünk biciklis város (vagy valami ilyesmi) Felmérnek, számolnak és ésszerüen megvalósitanak ehhez szűkséges dolgokat. (már amikor, mert ott is vannak rossz bicikliutak).
Nálunk mindez úgy megy, hogy egyes emberek néha a döntéshozók alibiből, felvetnek elképzeléseket, hogyan lehetne megoldani egyes problémákat, mondjuk a sok autót és felvetik, hogy legyen fizetős a belváros, zárjunk le legalább nyáron néhány sávot. De mindez már csirájában meghal, mert jönnek a nép szájaként emberk, hogy nem lehet rákényszeriteni a lakosokat olyan dologra, amit nem akarnak, és túl nagy az ellenállás, ezért nem megvalósítható......És mivel igy megy lehet is dobálni propagandaként ötleteket, amivel megnyerik a "zöldek" szivét, mert tudják, tenni nem kell semmit, mert ha éppen ellenállás nincs, akkor be lehet vetni, a Budapest infrastruktúrája egészen más mint Londoné, Párizsé, Pekingé, Itt azt úgy nem lehet megcsinálni, Itt az nagyon drága lenne..... és mindehez szalutálnak a "szakértők is" akik szakértően iróasztalötletnek tartanak mások által már kidolgozott, megvalósított ötleteket és csak kevesen veszik a fáradságot, hogy utánanézzenek és a valódi hibákra hivják fel a figyelmet.
Amig nálunk nem lesz komoly probléma a biciklizők száma (pedig bringaúton haladva elég sokszor kerülök "dugóba" és maradok le lámpákról), addig véleményem szerint csak elvétve költik a kötelező (eus) pénzeket ésszel el. Marad a sárga csik a járdán. Ha sok pénzt kell költeni, akkor térkő, hogy lássuk hogy szép, és érrezük, milyen.....
Amig ők nem vesznek komolyan addig joggal látunk felháborodott autósokat mert "nehogymá a biciklisnek is meg kelljen adni az elsőbbséget"
De azért hála az égnek, a tömeg talán meghozza a gyümölcsét nálunk is. Már vannak autósok, akik akik beengednek sávváltáskor, vannak akik még vissza is tolatnak a bicikliútról ha már olyan faszán lett kalakítva, hogy a kikanyarodó autónak muszáj ráálnia, ha látni akarja mikor szabad az út és vannak akik jelzik, ha nekik piros ezért én mehetek, én hülye túl elől áltam meg, vagy pringautón a lámpa csak akkor vált, ha megnyomom a gombot és az éppen működik. Ebből kéne több, meg abból aki max azért dudál mert előzni fog és szűken és hátha nem látom, nem azért, mert felmegy a vérnyomása, hogy ez meg mit keres itt és miért nem megy a járdán....

Goyo 2009.06.04. 14:02:52

@antibringa: Jah. Kurva sok objektív vélemény van. Olyanok, mint: minden bringás hülye, szabálytalan, öngyilkos barom.
A hozzád hasonlóakkal teljesen fölösleges vitába bonyolódni. Meggyőzni úgysem lehet semmiről.

rg68 · http://www.avarositanya.hu/site/ 2009.06.04. 14:13:43

Szerintem Budapesten is látványosan több a kerékpáros, mint mondjuk 1-2-3 évvel ezelőtt. Külön öröm látni, hogy nem csak fiatalok, hanem a középkorú generáció is lassan átszokik a két kerékre, valószínűleg túl drága az autó és egyébként is a bringa gyorsabb. Remélem a következő városvezetés több gondot és eszközöket fordít a bicikliutak fejlesztésére.

hotten totta 2009.06.04. 14:59:39

@Rav Antal:
Kedves Antal,

Kérlek ne idegesítsd fel magad antibringán, hidd el nem éri meg.

Vannak ilyen mások bosszantásán élvezkedő kommentelők. Talán egyszer ő is megvilágosodik, hogy a városi kerékpározás hasznos és egyben élvezetes foglalatosság és nem a kákán kellene csomót keresnie.

Kedves antibringa. Igen sajnos nyilván van néhány idióta, baromarcú, kiskorú okapikkal közösülő kerékpáros, ugyanúgy ilyen kommentelő is akad, ezért még véleményem szerint nem kellene feltéátlenül kerékpározás ellenes blogot indítani.

Persze hál' istennek szólásszabadság van,, ha neked jól esik, ír arról, a következő fejlesztésed meg az lesz, hogy megszerezed Borost és Bochkort fő támogatónak a killthebiker c blogodhoz?

A háttérben valószínűleg az áll, hogy elégesetlen az életével, frusztrált és kisebbrendűségi komplexusok gyötrik.

További szép napot.

Rav Antal 2009.06.04. 15:07:38

@hivatal.blog.hu: Hát igen, a blog.hu egyik nagy hátránya, hogy minden megjelenhet már. ;) Örültök, hogy már nem olvasok ott?

Walker78 2009.06.04. 15:09:24

Londonban élek és bringázom. Nagyon kell figyelni, még annak ellenére is, hogy a buszsávot használjuk. A hét bármely napján gyorsabb vagyok, mint a doubledekkerek ( emeletes piros buszok), pedig mintegy 5 km-t tekerek otthonról a munkahelyig. Arról nem beszélve, hogy havonta 120 fontot (kb. 36 000 Ft) spórolok meg. Ennek ellenére az Oxford Sreat-en nem mernék végigtekerni a hatalmas buszforgalom és a nagyon keskeny út miatt. A kerékpáré a jövő, mindenképpen, ha gyors és kiszámítható utazást akar az ember, pláne ha közben a kondíciómegőrző testmozgás is megvan.

cicccccc 2009.06.04. 15:10:33

pont 2 napja lattam a jo oreg Borist biciklizni az Oxford Streeten talpig oltonyben :))

Húzzunk bele! 2009.06.04. 15:10:43

@antibringa: Még hogy objektív, jót röhögtem:D:D:D

Az objektivitás ott kezdődik, hogy mind két jármű fajtát használnád, de akkor meg nem lenne antibringa (manapság már minden szart kitalálnak:)) blogod, hanem cmre járkálnál.

mecarn 2009.06.04. 15:14:12

az emberek egy része egyszerüen nem elég intelligens ahhoz hogy normálisan közlekedjen - attól függetlenül h autóban v bringán ül.antibringával tehát tényleg nem érdemes foglalkozni

Kis ember 2009.06.04. 15:14:53

Ne válaszoljatok már a sok faszfej trollnak.
Egyszer beírja ide a véleményét, meglátja, örül neki, ráránt és megnyugszik. Ezáltal a bloghu egészségmegőrző szerepe is biztosított.
Mi meg foglalkozzunk mindig az adott témával.

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2009.06.04. 15:24:18

Nem tudom miért kell bántani Antibringát, szerintem tökre igaza van, meg is mondja az objektív blogjában, hogy "A duma ugye az, hogy szálljunk BKV -ra, üljünk biciklire, vagy gyalogoljunk. Sokszor hallom ezt a dumát, jellemzően azoktól az emberektől, akiknek semmi életük nincs, felülnek a buszra, bemennek dolgozni, aztán rohannak haza hogy le ne késsék a mónika showt. Évente talán 1-2x kényszerülök BKV-ra de látom, amit látni kell. Kösz, inkább nem."

Szerintem egyébként egy kicsit még puhány is a csávó, van egy kis élete, de az még majdnem semmi, mert a sok teljes életet élő ember érdekében nemcsak a bicikliseket, hanem az épületeket is el kellene takarítani az útból. Az a kibaszott Nemzeti Múzeum, meg a szar Gresham-palota csak elfoglalja a helyet az ÚTtól, ahol lehetne ülni az autóban és élni a kis vagy nagy életet, kinek hány köbcenti jutott. Aki meg bejár dolgozni az tényleg húzzon már innen a picsába, na!

Bartoki 2009.06.04. 15:27:40

@beked: "Elsőként a polgármester, vagy ki eldöntötte, hogy luxusterepjárok böhöm kocsik nem valók a városba, ezért jó nagy tejelésre kényszerítette őket."

Tudtommal ez (sokkal magasabb dugódíj a terepjárókra) csak terv volt, de végül nem valósult meg.

Hypofx 2009.06.04. 15:32:13

@Fanyuvo: Itthon kocsik mennenek rajta a bringasok meg a jardan, ahogy szoktak

beked 2009.06.04. 15:32:46

Nem értek egyet. Az antibringa blog valóban egyoldalú, mint a bolgok általában, az alapkoncepció, utáljuk a bringásokat nem pozitivum, (de megtehti), A kerékpár nem a nagyvárosba való hozzáállás szerintem hibás és, hogy régen olyan sokat használt frázzissal éljek: nem eggyezik az EU-s irányelvekkel (mellesleg ezzel és midneféle az autó a megoldás hozzáállással sok más ellentmondás is van, de nem erről akarok irni).
Azonban a blog eddigi bejegyzései elsősörban számomra az autósokat idegesítő dolgokra hivták fel a figyelmet. A bejegyzések maguk nem tulságosan sértőek, max a kommentek. Ha a szabálytalanul és mondjuk ezért veszélyesen közlekedő (nem mindig egyezik a kettő) kétkerekűeket mutat be az informativ, mert felhivja ezekre is a figyelmet. Bringás oldalakon ezekről nem esik szó és nem csak az örültek közlekednek igy, hanem sokszor azok is, akik nem figyelnek, vagy nincsenek tisztában egyes szabályokkal. Ez szerintem hasznos még ha az indítatás nem is túl emberi.

hajtipajti 2009.06.04. 15:36:06

Walker78:

Ha Shoreditchben van dolgom, én inkább az Oxford Streeten megyek, mert a dugók miatt úgyse haladnak a buszok. Nekem inkább a Marylebone/Euston Road nem fekszik annyira, mert ott viszont halad a forgalom teherautóstól, buszostól.

beked 2009.06.04. 15:43:15

@Bartoki: lehet. Nem néztem utána.

kerenyim1 2009.06.04. 16:16:20

@antibringa: "ott szerencsére vannak objektív vélemények is"
Nem is tudtam hogy vannak "objektív vélemények".
Nálad is üt az ész. Sok szerencsét a blogodhoz, commentelés előtt csapj fel legközelebb egy Idegen szavak és kifejezések szótárát.

pitaa 2009.06.04. 17:06:08

a bicikliszektásoknál csak a londonba szakadt bennfentes magyarok a viccesebbek

avus · http://avus.blog.hu 2009.06.04. 17:37:44

Értsétek már meg, Budapest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan. Ennek az oka pedig rém egyszerű. Lápi lidérc és antibringa ezt mondták.

London az tök más, az egy kis város, alig esik az eső.

hotten totta 2009.06.04. 18:14:40

@Rav Antal:
A miénk egy szélsőségesen toleráns blog, amit bárki olvashat és bárki kommentelhet.

-.-.-.-.- 2009.06.04. 19:00:57

király. ez a boris zakkant egy alak, de budapestre is kellene egy hasonló vezető :D

charlie 2009.06.04. 19:11:37

a sok fröcskölődés közben valaki mondja már meg, hogy mi ez a bringasztráda? több sávos (vagy széles?) bringaút, ahol mehet a lassú, meg gyors bringás is biztonságosan? vagy mi?

Walker78 2009.06.04. 19:47:41

@hajtipajti: Én kivételesen a 13-as buszon ültem az Oxfordon, amikor az egyik buszmegállóban kerülte a csuklós busz az egyik bennállót. A buszmegálló felőli tükre milliméterekre kerülte el a bennállót a másik oldalt is kb. ennyi hely volt, csak éppen a csukló utáni részt felejtette ki a számításból a sofőr amit az előttünk haladó oldalának csapott. Az ott ülők kaptak a nyakukba, ölükbe egy jókora ablaktáblát darabokban. Végiggondoltam, hogy akármelyik oldalon is biciklisként én hol fértem volna el???? Ez ráadásul mindennapos ott. Igaz, hogy autó nem sok van, de a buszok nagyon feltorlódnak és életveszélyesek.

Kopiás Attila Steve 2009.06.04. 20:11:28

Szerintem most dőljünk hátra, csukjuk be a szemünket (ne azonnal, csak miután végigolvastad mit akarok), és képzeljük el Budapestet egy biciklis főpolgármesterrel. Mármint halál komolyan, amint a majdan aktuális főmókus (akit valszeg most nem ismerünk, mert akiket igen, azokról nehéz ezt elképzelni) öltöny-bicajban jár dolgozni. Közgyűlésnél nem férnek a bicajok a tárolóban, ideiglenes tárolókat kell felállítani. A parlamenti parkoló felét bicajok töltik meg.
Hmmmm.... Szerintem piszok gyorsan megoldódna az összes eddig súlyosnak tűnő probléma... :+)

StopSzmog 2009.06.04. 21:42:36

@Fanyuvo:
Még nincs. Egyelőre nagy viták mennek arról, hogy kékre vagy vörösre színezzék az aszfaltot :)

A kék mellett az szól, hogy ez jelezné: valami forradalmian új van itt. A vörös mellett azok érvelnek, akik szerint úgy jobban észreveszik az autósok, hogy tilos odaállni.

Azon is vitatkoztak, hogy mi legyen a neve. Cycle-Highway illetve Cycle Super-Highway a hivatalos álláspont szerint, merthogy az autópályákhoz hasonló, gyakran azok mellett futó 12 sugárirányú utat (és talán 1-2 körgyűrűt) terveznek. A zöldek szerint ez nem szerencsés, legyen inkább motor-free az út neve, mert az jobban kifejezi a lényeget + nem az autópályák nevét majmolja.

pandagyik 2009.06.05. 09:03:37

Szevasztok!

Ha már a fejlett nyugat felemlegetése is megtörténik ezen a blogon szeretnék én is hozzájárulni:

Itt van pár link videokról amiket közel 1,5 éve rögzítettem Franciaországban, Bordeauxban:

web.kabelnet.hu/endre.horvath/bdx/1.avi
web.kabelnet.hu/endre.horvath/bdx/2.avi
web.kabelnet.hu/endre.horvath/bdx/3.avi
web.kabelnet.hu/endre.horvath/bdx/4.avi
web.kabelnet.hu/endre.horvath/bdx/5.avi

Olyan volt ott bringázni mintha egy párhuzamos világban lennék, nem ezen a földön. Összehasonlíthatatlanul jobb a helyzet a magyarhoz viszonyítva. És az az érdekes, hogy filléres megoldásokkal ez elérhető.

Üdv
Pandagyik

bocage 2009.06.05. 09:17:54

@antibringa:
Ezzel a névvel tényleg nagyon objektív a blogod. Amúgy a kerékpárosfikázást sem te találtad ki, bár azt hiszed, hogy igen de mégse:
hulyebringas.blog.hu

Fikázni ott is lehet. De az igazság az, hogy index nélkül senki nem talál oda. Gondolom ezért kell magadat itt reklámozni, ahogy elnéztem a kutya se kommentálja a postjaidat.
Jó tanács: a feltöltött képeidet elnézve be kéne a gépeden állítani a fehéregyensúlyt.

fonok78 2009.06.05. 10:03:29

ez a superhighway tenyleg jol hangzik, de a londoni bringautak - meg ha sok is van - nem a legjobbak. ugy epitettek oket hogy atvezetnek minden parkon meg hatso kisutcan, igy biztonsagosan ugyan, de fele olyan gyorsan jutsz el a-bol b-be mintha a legrovidebb utat, azaz a biciklisek altal is hasznalhato busz es motor-savot hasznalnad. Szerintem a bringaut akkor mukodik a tomegeknek - a dan peldat alapul veve - ha legalabb ketsavos es a fobb utvonalak menten fut. Szoval nem kell a kertek alatt kolbaszolni, hanem kapsz sajat teret ahol biztonsagosan tudsz biciklist elozni, es nem kell buszokat meg motorokat kerulgetni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.05. 14:24:17

@Kis ember:
Nem ezért. Hanem azért, mert gyarmatosítottak, rabszolgákat tartottak.

nyam-nyam 2009.06.09. 22:05:56

Egyenlőre halálos ez a Londonban biciklizés-cucc. Valóban sokkal több a bringás, valóban sokkal több a bicikliút, de ezeket tipikusan az autóútról választják le csíkkal.
Külön pályát egyet láttam csak, de több épülőfélben van.
Az autósok még nem szokták meg ezt a dolgot, el kell telni még időnek, hogy ez megtörténjen. Veszélyes dolognak tűnik egyenlőre.
A balkézszabály miatt meg se' fordult a fejemben, hogy ott nyomjam bringával.
Rengeteg a turista is. Ők még egy buszt vagy egy autót észrevesznek balról, de egy bringást - azt nem.
Ennek megfelelően sokan a járdán nyomják, ahogy itt is.
Legalábbis Hammersmith-ben, Camden-ben, meg a belvárosban ezt láttam egy hete.
Ne hasonlítsuk ezt az egészet Pesthez, sok ok miatt, például fordított közlekedés, London területe akkora, mint a fél Dunántúl, itt nincs és nem is lesz kerékpáros külföldi túrizmus, stb.
De mennek előre és ez jó.
süti beállítások módosítása