Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A motor, amiből világhatalom vagyunk

2009.05.23. 10:09 - kirk kapitány

A háromkerekű motor hosszú ideje a legnagyobb példányszámban eladott jármű Magyarországon, csak nem veszik elég komolyan. Rádaásul mindneki azt hiszi, hogy kínai tömegcikk, pedig hazai termék, és már azt is megérte, hogy a magyar valóságra tett mélylélektani hatása miatt kiállították a Néprajzi Múzeumban. A lábbal hajtós moped több generáció számára lesz garantáltan kultikus tárgy.

Az első sorozat egykori tulajdonosai lassan betöltik a 18-adik életévüket, de a mostani óvodások még mindig nagyjából az eredetei, 90-es években fejleszetett változatlan modelleken száguldoznak.

 

A gép annak idején az ambiciózus Enduró fantázianevet kapta. A forgalmazóknál lábbal hajtott, vagy önhajtós kismotorként szerepel, az igazi neve azonban a "motor”.

Motor mindenkinek: az évek alatt valahogy megúszta, hogy a szülők anyagi helyzetéről egyértelműen árulkodó játszótéri szimbólum legyen. A legszegényebbek is veszik, de az egyébként BMW-n közlekedő családok sem vetik meg olcsósága miatt. A rodeózás egy-két éves korban kezdődik a kisebb változaton, a hosszabb villás maxi pedig még jó a kisiskolásoknak is, hogy azzal szaggassák cipőiket.

Belőlem először akkor váltott ki csodálatot, amikor az amerikai rokonok kezdték magánimportban Budapestről New Yorkba szállítani. Az Amerikában ismeretlen játékba a gyerekek teljesen beleszerettek a magyarországi vizit alatt, a szülők pedig a család többi leszármazottjára gondolva rögtön többet feltettek a repülőre.

 

Népszerűsége ellenére a neten alig van nyoma a létezésének. Hosszú keresgélés után csak egy új változat gyártóját találtam meg, A budapesti kft. a „XXI. század műanyag játékai” között kínálja a saját Enduróit. Húsvét előtt kerestem őket telefonon, de nem tudtam meg tőlük semmit, mert mint mondták, nekik ilyenkor annyi dolguk van, cikket pedig lehet az ünnep után is írni. A motorbiznisz viszont az ünnep után is tovább pöröghetett, mert később sem tudtak időt szakítani egy telefonbeszélgetésre.

További keresgélés után kiderült, hogy a cég újabb fajta, kereklámpás Endúróival Szilágyi G. Csaba formatervező állt elő 2007-ben. Őt is megkerestem, de minden jószándéka ellenére ő sem tudott segíteni, hogy a pontosan honnan származik a formaterv. Az ősök szerinte talán a lábbal hajtós kínai traktorok és dömperek lehettek.

Miután a külföldi és a hazai oldalak kutatása sem hozott eredményt, az otthoni géppark egyik darabját vizsgáltam meg, hátha... Sok reményt nem fűztem hozzá, hogy a két gyereket kiszolgált motoron még találok valamilyen nyomravezető jelet vagy matricát, de kiderült, hogy a Made is Hungary felirat alatt a gyártó, a Moto-Plast Bt. neve is bele van öntve mindenegyes darabba.

A cégvezető, Neizer László szerint nem véletlen, hogy ilyen nehéz a nyomukra bukkanni. Nem reklámozzák magukat, felesleges, mert úgysem győzik teljesíteni a megrendeléseket.

A mátyásföldi cég 50 ezer darabot készít a motorból évente, ennél többet pedig csak nagyobb beruházások árán tudnának legyártani. A magyar piac mellett jelentős mennyiséget termelnek exportra is. 20 ezret visznek Csehországba, sok jut a többi környező országba, és ezerszámra Izraelbe is, de Chicagóban is hozzá lehet jutni, csak ott a hazai ár tízszereséért, 55 dollárért.

Neizer László elmesélte, hogy tizennyolc évvel ezelőtt maga tervezte meg a motort, de nem sikerült jól levédetnie az ötletet, 15 év helyett 5 év után feloldották a másolási tilalmat. A jogtulajdonlás nem is számít, mert az csak évekig húzódó pereket szül, az igazi megoldás a minőségi termék – ez a cégtulajdonos álláspontja.

Az első gyártósorhoz, amit szintén saját tervezésben hoztak össze, még kombájnalkatrészeket is felhasználtak, ma már inkább csak a számítógépvezérléshez írják a programokat. Az európai piacon főként az segítette a 10 fős céget, hogy a többi próbálkozó nem tudott megbirkózni a kis árréssel dolgozó távol-keleti konkurenciával.

A motor kiötlője nem lett milliárdos a közel két évtized alatt piacra dobott több százezer háromkerekűből. Neizer László szerint ha össze tudott volna gyűjteni annyit, inkább a tőzsdén keresett volna vele könnyen még több pénzt, így viszont a nyereséget a háromévente leamortizálódó gépek pótlásába ölte.

Címkék: lábbalhajtós motor

125 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr821058116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WUT (törölt) 2009.05.23. 11:34:22

én egy bölcsőde mellett lakom. reggel 7-től már hozzák a szülők a gyerekeket. a gyerekek kb. addig nem szállnak ki az autóból, amíg alájuk nem teszik a kistraktort. vagy, ha nem autóval hozzák őket, akkor már az utcán is ezzel gurulnak (ha a szülők hagyják őket, de ha sietniük kell, akkor cipelik a gyereket is a traktort is). az biztos, hogy a bölcsőde kapuján már gurulva megy be a gyerek. a bölcsőde udvarán pedig egész nap gurulnak körbe-körbe. ha nap közben otthon vagyok, egyfolytában a betonon guruló kistraktorok hangját hallom :) kivéve ebédidőben, meg az ebéd utáni alvás alatt. meg télen sem, de amúgy a gyerekek nem bírják megunni, le nem szállnak róla! már gondolkoztam is ezen, hogy ez valami hihetetlenül sikeres produktum, és milyen régi. örülök, hogy magyarok gyártják.

WUT (törölt) 2009.05.23. 11:35:41

de amúgy a legelterjedtebb modellek nem olyanok, mint a fenti képen. vastagabb kerekük van.

duncan 2009.05.23. 11:40:37

@EsTeh: Te nem akarod exportálni? Hátha arrafelé is sikere lenne :)

Múmia 2009.05.23. 11:41:03

"Az első sorozat egykori tulajdonosai lassan betöltik a 18-adik életévüket"
Nekem is volt pont ilyenem, pedig én már 22 leszek. Nagyon szerettem, kedvenc utcai játékom volt. Emlékszem, mamámtól kakptam szülinapomra. Olyan csúnya lilás színe volt. =) Örülök, hogy magyar termék, ezt eddig nem is tudtam.

drukkker 2009.05.23. 11:41:56

Hát kérem szépen, fényképekkel tudom bizonyítani, hogy amikor gyermekem volt 3 éves, (ennek pontosan 30 éve) hoztam részére egy ilyen technikával működtetett, igaz 4 kerekű, lábbal hajthatós autót. Hatalmas ajándék volt, naphosszat nem lehetett leszedni róla. Bánta is a lakás pdlózata. Egyik szobából a másikba, farolós forduló a radiátor előtt, majd parkett csiszolás, nem olcsón. Tehát 30 éve. Azt megmondani nem tudom, hogy milyen gyártmány volt, Prágában vettem, a határon a vámos nem tudta hova sorolni, így nem is értékelte fel. Tehát 4 kerekű autó forma, rá kelett ülni egy ülőkére, mely felhajtható volt és alatta raktér. Mint a mai utcai motoroknál látható a vezető fenek alatt.
Bizonyára az ötletet valaki meglátta és lefordította a négy kereküt 3 kerekű változatra.
Megjegyezni kívánom, az unokáim is szerelmesei voltak a mindenki által használatos motornak, de vadulni nem lehet vele, mert borulékony. Márpedig a gyerekek szeretnek robogni.

Pajtás 2009.05.23. 11:42:36

hmm, asszem előrehozom a fiam első mocivásárlását. Már a 9ket tapossa, meg az apu is kapott tennap egy vespat:D

Kobakos 2009.05.23. 11:44:21

@Cifu78:

Kedves Cifu78, köszi a választ, lételemem a figyelmetlenség.

Jópofák a kis herkentyűk, a fiamnak egyszer száguldás közeben egy kavics került az első kereke elé, és mivel magasan volt a súlypontja, orral szegény beleállt az aszfaltba.

Javaslom, erre ügyeljen mindenki.

babsz 2009.05.23. 11:48:36

Ez biztos tök égő, de mindig, ha látok egyet, arra gondolok, bárcsak lenne felnőtt méretben, és akkor ész nélkül tepernék körbe vele itt a Tűzoltó utcában...

CernaGeza 2009.05.23. 11:48:43

Én a gyerekkoromból a pedálos moszkvicsra emlékszem (ara nyeső hulljon rája) , de a kislányom már motoros lett. Két ugyanolyan szürke mocija van, de az egyik nagyobb, az még nagy neki.

drukkker 2009.05.23. 11:50:30

@Múmia:
Kedves Múmia, (miért pont ezt a visszataszító nevet választottad), szeretnélek tájékoztatni, hogy rengeteg Magyar találmány található. Ez a nemzet nemcsak a gulyásról, hanem az innovatív készségű ebereiről is világhíres. Tudod, a "szürke állomány".
Épp most van napirenden egy nem szokványos dolog, egy magyar feltaláló rengeteg munkahelyet teremtve, állami támogatással valósítja meg találmányát, és rengeteget fog exportálni a világpiacra. Ez a légcserélős lábbeli. Vagyis légkondicionált cipő. Az elmúlt hetekben tele volt a hírrel a média.
Egy olyan cipő amibe soha sem izzadhat bele a láb, gusztusos, fantasztikusan kényelmes, nyáron HŰT, télen FŰT. Pedig semilyen szerkezet nincs benne. Úgy van kitalálva talpszerkezete, hogy lépésenként a cipőben lévő levegőt forgatja, a láb újjak között átfújva, felhasználva test mozgás és súly energiáit.
Ez lesz a világ szenzáció.

dzs878787 2009.05.23. 11:50:39

Nekem is volt, pedig 22 vok, igaz, nyuszis & a füleit kellett fogni? Akkor most ez hogy?

naponta 3x 2009.05.23. 11:52:49

KLX nálunk a becsületes neve és piros. A kisebbik lányom még a tengerbe is bevitte, annyira imádta, többféle kunsztot is megtanult vele, térdelve, hason fekve hajtotta, szlalomozott vele. Azzal nem értek egyet, hogy nem tesz jót a gyereknek, a közlekedés alapvető elemeit megtanulja vele hamar, pl sebesség, féktáv, meg ilyenek. Két gyerekem is kinőtt belőle, és semmi hátrányát nem láttuk. Csak a cipők orra lett oda :) Még egy baja van, hogy k hangos. És örülök hogy vezércikk az indexen!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.05.23. 12:01:48

Sziasztok aztatatat szeretném kérdezni, hogy hol lehet ilyendet venni olcsó kínaji verzióban? Mert én leszarom a magyar gyártót, a lényeg hogy óccsó legyen.

manes 2009.05.23. 12:01:49

Steppenwolf:A fiamnak is olyan feketét vettem amikor kicsi volt.Ráadásul az akk ori NSZK-ban találtam egy rokkantkocsi rendszámot amo méretre pont elfért a kismocihátulján.Igy már "teljesen igazi" lett.

ccorsa (törölt) 2009.05.23. 12:07:13

Valami gumiréteg nem ártana a kerekekre, mert elég hangos.

tomi888 2009.05.23. 12:07:56

Nekem is volt, pedig 22 éves vagyok.
Az enyém piros-kék, sima old school motor design. A motor és a dömper a létfeltételt jelentették akkoriban:)

tomi888 2009.05.23. 12:10:16

@endike: most direkt indulatokat akarsz ezzel kelteni, vagy mivan?
Ráadásul a magyar motor is épphogy olcsó, a cikkben is benne van.

kaskala 2009.05.23. 12:13:10

A játékot a Vlll ker Leonardó utcában Egy Kelenc nevű ember kezdte gyártani a hetvenes évek végén.
Az eredeti ötletet már ő is koppintotta.
A cikk egy nagy csusztatás és inkább reklám.:))

Gretzky99 2009.05.23. 12:16:17

@dzs87: neee......nekem is ilyen nyuszis volt....le is estem vele a lépcsőn. Ezér kellett fogszabályzót hordanom :s.......de az élményt akkor is megérte =D

naxx · http://alhirek.blogter.hu/ 2009.05.23. 12:21:16

@Kis ember: ez nagyon nagy:D napirazj rulz!
Én is 22 vagyok, és nekem is volt kiskoromban hasonló járgányom, a többek által is említett teljesen fekete (illetve a kormánynak az a része, amit fogni kell, az piros volt, meg talán a dísztárcsák is:D)
Szintén imádtam, most 7 éves kisöcsém is sokat nyúzta fiatalabb korában (már nagyon lelóg a lába, és kényelmetlen neki:( )
Majd a gyerekemnek jó lesz:D Bírják ezek a strapát.

Fabled 2009.05.23. 12:30:24

Fogászati klinika kedvenc gyermekfog. eseménye. Az elülső metszőkkel a járdára érkezés legjobb reprodukciós eszköze. Használtassuk egészséggel :P

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.23. 12:30:36

apu (vagy nagyapám??) egyszer (20 éve) szerzett egy "totálkáros" lábbal hajtós moszkvicsot. ütöttkopott volt, mint az állat, és össze vissza volt horpadva a karosszériája. akkoriban éppen a zsiga is nagygenerálon volt, garázsban lakatolta apám. közben persze a moszkvicsra is jutott idő. és amikor elkészült ugyanolyan színűre lefújta a moszkvicsot is mint a zsigát :)

kár hogy akkor én már 6 éves voltam, igazából már csak az öcsém fért el benne normálisan, de én is nyomtam neki csak nem az ülésre ültem hanem a csomagtartóra :)

valakitalánvagyok 2009.05.23. 12:36:11

nekem fából volt, 25-éve, illetve még ma is meg van!

ZSOTYESZ 2009.05.23. 12:36:21

A skacok hihetetlen gyorsan tudják hajtani.
Öröm nézni, ahogy a szüleik rohannak utánuk. :)

hobe 2009.05.23. 12:38:43

Az egyik legmesszebb levo motor tulajdonosanak az apja vagyok. Nagymama borondben hozta Uj-Zelandra tavaly a motort:-) Jatszoterre nem szivesen visszuk, mert a tobbi gyerek allandoan el akarja vinni, amig a lanyom csuszdazik.
Az itt kaphatok mind rosszak: vagy kicsi, vagy nagy, vagy beleer a gyerek laba hajtasnal a hatso kerekbe.
Klassz a dizajn, nem erdekel honnan koppintottak!

2009.05.23. 12:42:46

A fiam 17 lesz októberben, már ezzel járt bölcsibe (nekem is könnyebb volt, ő is szívesebben ment)
Ellenben a párom már akkor is azzal vádolta meg a gyártót, hogy összedolgozik a cipő és zokniiparral, mert a gyerek (sőt, szerintem minden gyerek), mikor ellöki magát, nem emeli teljesen a levegőbe a lábát, hanem a lábujjhegye leér a földre, ezért kb. 500 pár zokni (nyáron, szandállal), és jó pár cipő (egyéb évszakokban) esett áldozatul a motornak.
Aminek egyébként volt egy testesebb változata is, a mostani quadokra hasonlító, de azt közel sem szerette ennyire (a méretei miatt nem is lehetett szállítani)
Na mindegy, az életünkből kikopott a kismotor, erre mostanság arra ébredek reggelente, hogy a szomszéd kiskölyök ezzel futja első köreit a recés csempéjű teraszukon ;-))))
Van, ami örök!

Guild 2009.05.23. 12:49:05

A lábbal hajtós fabiciklit én is ajánlani tudom. Nálunk is az váltotta ki a motort, és utána nagyon könnyen megtanultak biciklizni. A kisebbik lányom még csak 3 éves, de már simán kétkerekűzik. Az egyensúlyozás nagyon jól megy, a pedált tudja kevésbé jól kezelni.

Lev330 2009.05.23. 12:54:09

De komoly, nem is tudtam :D Én már 21 éves vagyok de jóanyám már adott ilyet alám - aztán futhatott is szegény utánam :D

Ezek szerint ez is igazi hungaricum? :)

tomi888 2009.05.23. 12:55:06

Csatlakozzatok Facebookon! :)
http://www.facebook.com/groups/create.php?success=1&customize&gid=107024244895#/group.php?gid=107024244895

Hetvenkedőkatona 2009.05.23. 13:10:56

Nekünk is nagyon bevált, és mostanában már gyártanak a cipőorr-kopás ellen védő kiegészítőt, így már szinte tökéletes a szerkezet. Én sem gondoltam, hogy itt nálunk csinálják. Ebből is látszik, hogy egy jó ötlettel milyen sikert lehet elérni! Hajrá!!

pudliho 2009.05.23. 13:32:27

unokahúgom is ilyennel koptatja a cipői orrát,
ügyes gyerek mert eddig még nem kellett a fogorvoshoz vinni szerencsére :-)

Crowley 2009.05.23. 13:50:43

Nálunk az anyósom állt elő a egy ilyen motorral. Azóta 3 cipő és a gyerek egyik metszőfoga esett áldozatul. Jó kis játék...

Önjáró Talajgyalu 2009.05.23. 13:52:42

Ha ekkora kultusza van, nem erne meg felnott meretben gyartani? :D

kakamatyko 2009.05.23. 13:52:52

Nyuszibicikli volt az igazi egy idoben, en legalabbis igy emlekszem...

Most meg ez: http://www.szelidbicajosok.hu/fabicikli.html
Tobbe kerul, de ezerszer jobb: csendes, gyors, allithato az ules (-> nem huzza a gyerek a cipo orrat a foldon), egyensulyozni tanit, a mi gyerekunk ovatosabb vele mint a motorral (ez nem tudom mennyire altalanos)

Aki meg azert nem visz ki jatekot a jatszoterre, mert a tobbiek is jatszanak vele, annak eleg gaz ember lesz a gyerekebol :-)

Aurora Tussand 2009.05.23. 15:00:50

Nővérem 28 lesz, neki még három kerekű pedálos triciklije volt. Én 24 leszek, nekem már volt motorom. Sárga volt, kék kerekekkel és piros üléssel. Nem "nyuszis" volt, hanem rendes motor. Azt nem tudom, hogy melyik országból származott, de imádtam. :-)

Csikós Zsolt 2009.05.23. 15:54:41

@Kisbandi:
Nálunk emiatt gumiorrú motoros cipőket kapnak a fiúk. Ha motrozás van (így), azt veszik fel. Két lábméret-növekedést kiszolgál egy dorkó.

bádogos 2009.05.23. 16:00:57

@Theia: Valóban a nyuszis volt az előmodell, így aztán nálunk a mai napig nyuszibiciklinek hívják, pedig már csak enduroink vannak. Az elsőt egy másik családtól örököltük, de már elég egérrágta, lassan selejtezni kéne. Van egy új is, meg egy hosszúvillás.

gzp 2009.05.23. 16:02:01

dobbenet, hogy ez a cikk nem nekem jutott eszembe. gratula.

morpet1 2009.05.23. 16:07:08

A gyerekek imádják, a cipők gyűlölik. Szülőként pedig csak remélni merem, hogy a maradandó fogak nem sérültek a kismotorokhoz eredendően kapcsolódó, szinte kikerülhetetlenül bekövetkező orra- (fogra-)bukásnál.

jah-man 2009.05.23. 16:22:02

Mi pont ma vettük meg a harmadik motorunkat a 3 éves kislányunknak. Az első kettőt kinőtte. :-)

Txtutyi 2009.05.23. 16:36:26

nemet rokonainknal toltunk evente4-5 hetet, a mi gyerekeinknek van motorja, a kintieknek meg Bobbycar (alacsonyabb negykereku korkormanyos) illetve Laufrad (ketkereku bringa pedal nelkul). Ha lenne egy kis eszem mar reg raalltam volna az export importra, annyira tetszik a nemeteknek a motor, nalunk meg mindenki azzal szolitott leg egy eve hogy honnan van Laufradunk. Dehat semmi agyam!!!

Ildi35 2009.05.23. 17:00:13

Egy ortopéd főorvos adta egyik nap a következő jó tanácsot: felejtsük el a motort, mert lúdtalpat és x térdet okoz a kisgyereknek, inkább vegyünk pedálos kisbiciklit. Mondtam, hogy minden gyereknek van motorja, erre közölte, hogy igen, ezért van annyi probléma a gyerekek lábával. Én hiszek neki és lecserélem a motort triciklire.

2009.05.23. 17:04:05

basszameg, minden kortársamnak volt ilyenje, csak nekem nem =( mondjuk a dömper is fasza játék, de azzal nem lehet az utcán menni :)

bölcsésztanár 2009.05.23. 17:16:14

Posztíró:
Rosszul tudod a termék nevét. Nem motor, hanem MOTOJ.:)))
Én is hülyét kapok a hangjától, örültem is, mikor a fiam kevéssé érdeklődött iránta. A lányom viszont bömböl, ha nem visszük magunkkal a motojt. Ez van. Ja, és a fiamnak ennek ellenére gágog a lába. Lehet, hogy nem a motor tehet róla (azt nem használt), hanem az, hogy betonon és parkettán nőnek fel, hm?

@Önjáró Talajgyalu:
Ez mekkora ötlet! Lehet, hogy formás combom lenne, ha én is ilyenen mennék a játszóra, lányom meg mellettem tépne? Abszolút előttem van a kép.:)))))

Ildi35 2009.05.23. 17:20:05

OFF: Nyilván nem csak ettől lehet lúdtalpas a gyerek, de ha egy mód van rá, én szeretném elkerülni. Azt is mondta ez ao ortopéd orvos, hogy fűben, homokban, földön mezítláb, betonon, parkettán, járólapon (otthon is) pedig zárt cipőben (aminek a saroknál, hátul magas a pereme).

katee 2009.05.23. 17:45:06

Nagyon jó a cikk, és most pont akciós a Brendonban :-) és mindenképp kell hozzá cipővédő is, mert a lányom 1 hónap alatt azt hiszem 7 (!!!) cipőt gyalázott le az oviban
http://brendon.hu/ProductSearch/viewer.aspx?productid=222404&pageno=1&whid=25
brendon.hu/ProductSearch/viewer.aspx?productid=197821&pageno=1&whid=25

Void Bunkoid 2009.05.23. 17:54:21

@VulpesVulpes: hihi, nekem is csak dömperem volt :) de sebaj, azt is imádtam!

FeroxX 2009.05.23. 18:16:46

na.. ezt se tudtam :D oltás

crimsom 2009.05.23. 18:25:27

Nos a fiam már 6 éves.
Kb 2-3 éves volt amikor a motoron motorozott :)
Egy aranyos történet ami tulajdonképpen a motornak köszönhetö!!!!!!!!!!
Megkapta 3 évesen az elsö biciglijét és gondoltam megtanítom cajozni!
Vettem a botot amit gondoltam a kétkerekü ülése alatt valahogy betüzök a vázba, hogy majd melletve futva egyensúlyba tartsam öt.
Lementünk az udvarra, kis tökös rápattan a gépre miközben én nézem a botomat, melyik vége lenne alkalmas arra, hogy betüzzem a bicajba.
Lehajolok a kerékpár végéhez DE!
A fijam elhúzott a biciglivel, mintha egész életében állandóan csak bicajozott volna!
Hihetetlen élmény volt szét döltünk a röhögéstöl!

Valaki1 (törölt) 2009.05.23. 18:26:07

BRRR, BRRR!
Én még 40 évesen is ezen nyomom, csak mióta megszüntették a Lipótot azóta kicsit furcsábban néznek rám a városligetben, de sebaj, nem tudja ez a sok hülye mi a jó!
BRRR, BRRR!!!!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.05.23. 18:51:42

@tomi888: csak szimuláltam az átlag magyar vevőt

cilidoktornéni 2009.05.23. 19:19:18

A nyuszisat az elsőszülöttem örökre elnevezte: nyuszigli-bicigli a becsületes neve. Majdnem negyedszázada volt, de a név kitart.

csitcsat 2009.05.23. 19:40:40

Ugyanezt a motort lehet kapni a muanyagos.hu-n occsóbban, mint a fent említett úriembernél. Én gyerkőceimnek is innen van, imádják:)

Kökény6 2009.05.23. 19:57:12

"... és ezerszámra Izraelbe is,,,,"

Nna, erre vagyok egy kicsit büszke, bár szerintem több is lehetett volna. :)

cso zsi 2009.05.23. 20:08:56

Egy gyáli cégnek gondoltam, de lehet, hogy ők csak forgalmazók. A huszonéves gurulós nyúl nincs a palettájukon, de az enduro igen, mindig elirigyelték a kisfiamtól a játszótéren a többi gyerekek.
Néha jó lenne pótalkatrészt is beszerezni, mert a "pocsék" :))) anyag nem bírja ki három évnél tovább, hogy a gyermek a lépcsőn ugrat vele lefelé. Óvodatársé viszont három gyereket is elviselt tíz év alatt.
A cipőorrkopás akkor állt meg, amikor szandálban, mezítláb próbált fékezni a gyermek.

2009.05.23. 20:38:25

Nálunk négy ilyen van, illetve egy Enduro és három újabb fajta. Az Enduro-t átfestettük, kék a nyereg, sárga "rajtszám tartó" rész, tank, Yamaha feliratot nyomtattunk rá, a bemélyedős kontúr vonalakat feketével húztuk ki. A keréken a küllőket ezüsttel húztam át, állat lett, a gyerek imádja. Vettünk kis bólyákat, ki vannak rakva az udvaron és a kis Talmácsi növendékek rajzanak körülöttük, nagyon bírják. A legnagyobb gyerek hat (6) éves és még mindíg kapható egy kis motorozásra ha a többiek mennek!
A garázsban van egy John Deere, egy Unimog, és két pedálos Moszkvics de a motorok a legtöbbet használtak, az biztos!
Van egy csomó állati fotó a gyerekekről ahogy száguldanak a mocikkal...kéne egy tag az indafotóra és mindneki felrakhatná a gyerekmotoros fotóit (népszerűsítsük, ha már hungaricum).
Van egy brutál sorozat, unokatesóm kislánya zingetett egy füves dombról lefelé - pont sorozatot lőttem a géppel - az első kerék wobble-wobble aztán a kiccsaj átrepült a kormány felett....nem tudtuk nevessünk vagy sírjunk, természetesen gumiból van a gyerek és nem lett semmi baja.

nevem 2009.05.23. 20:49:12

@Matiz: kéne egy tag az indafotóra és mindneki felrakhatná a gyerekmotoros fotóit

Ha nem is indafotó, de tessék:

bayimg.com/image/gaamiaaca.jpg

Farkos Csapó Gyurka 2009.05.23. 20:53:19

Ezt is megértük. Ahogy a fiunk nőtt(most 25.) mindig láttunk ilyen motorokat, mint amilyet neki is vettünk, azt hiszem 1985-ben. Igaz akkor még komoly fekete színben volt csak, de matricákkal feltuningoltuk.
Hihetetlen gyorsan "fogyasztotta" a finom bőrből készült gyerekcipőt. Elképesztő versenyeket rendeztek a homokozó körül. Ez a termék legalább akkora durranás mint a Túró Rudi. Jó, hogy ekkora nyilvánosságot kap. A labda mellett az egyik leguniverzálisabb gyerekjáték. Gratula a posthoz is.

Farkos Csapó Gyurka 2009.05.23. 21:00:49

Kaskala-nál a pont. Tényleg, a nyóckerben, a Leonardo utcában volt a fröccsöntő műhely. Ott vettük mi is.

bodesco 2009.05.23. 21:02:44

mi is hoztunk német ismerősöknek... :)

Pilátus 2009.05.23. 21:18:44

Öreg vagyok, de élvezettel olvastam a posztot, de a hozzászólásokat is! Milyen kár, hogy az én gyerekkoromban (ötvenes évek eleje) még nem volt meg ez a hungarikum!

csabaerdosi 2009.05.23. 21:24:02

Héj Dzsó! Ez bejött; Zorka plusz Jakab a Máté nadrágjában... :-)

tazma2008 2009.05.23. 21:31:09

A lányom 23 éves,első NYUSZIMOTORJÁT vásárban vettük.Nevét onnan kapta,hogy nyúlfej alakja volt,s megnyújtott füle volt a kormány.Mindez bilikék színben.Imádta.A cipők és zoknik mellett gyakran az öregujj köröm is ferdén lekopott.Meglátásom szerint gyerek ma már nem nőhet fel ropi,puffasztott kukorica kukac és nyuszimotor nélkül.

Doryyka 2009.05.23. 21:34:28

gondolhattam volna, hogy magyar állat nem tett rá gumikereket...ezt hallgatni egész nap...mindegy, nem kell messzire mennem felrobbantani a gyárat...

Nick Grabowsky 2009.05.23. 21:52:02

A kislányom közel fél éve koptatja a motort és a cipőit. Hajmeresztő dolgokat művel vele, mégis él és virul :-))))) A fogai is épek (még...) De egy tuti: ha kiviszed a játszóra, mindenki fia-lánya "a motorral" érkezik, és tök mindegy, hogy kié, mindenki csemetéje használja mindenkiét! :-)) És minden csemete profi a használatában. :-))) Mielőtt hazamész keresheted a tieteket :-))))))
És az Auchanban is kapható, ÉS NEM KÍNAI!!!!!!
De a hangja tényleg rémes, de aki kitalálta az több százezer embernek szerzett emberfeletti örömet. Őt kéne szentté avatni, nem az un. "csodatevőket", mert az igazi csodát (a gyerekeket boldoggá tenni) Ő tette!!!!!!!
És gratula a post-hoz, pláne, hogy a téma Hungaricum! Bár több ilyen lenne! De ez is nagyon király!!!!!!

magyari 2009.05.23. 22:07:44

@drukkker: Egyetértek! Mármint-hogy ez a kicsi ország rengeteget adott a Világnak. Csak-hát van egy pici szépszéghiba - többnyire nem itthon, hanem külföldön, szokásosan Amerikában.
Egy kutatás eredménye, melynek célja az volt, melyik náció adott a Világnak tudást-fejlődést-etc. Eredmény: A 100 tudósból 10 volt magyar! "Világhatalom" vagyunk szürkeállomány terén. DE.
Miért, hogy nem becsüljük EZT az értékünket - sem! (Kérdésem költői.)
És FÁJ, zsigerileg fáj, hogy e nemzet nagyjai majd-kizárólag külföldön tudnak kibontakozni. És vannak néhányan, kik "kalandvágyból" megpróbálják a Kárpát Medencében. Jó részük a bezárt Lipóton kötött ki. Jogosan! Mert ésszel nem érthető ennek az országnak "nagyjai" - évszázadok óta.
Csókok, é

ZZZZ 2009.05.23. 23:32:38

2 éves kölök most kezdett motorozni és nem csak ezt tanultam meg, hanem megvédeni is, mert a kis angol bambák le akarják nyúlni a hungarikumot. Londonban mindenki csak néz, micsoda remek járgány is a magyar "motor".

pirosalma 2009.05.23. 23:32:39

Nagyon jó a poszt, és király, hogy magyar a járgány! :)

És érdekes volt olvasni, hogy másoknak is volt az a nyuszis féle. Nekem is olyan volt huszonix éve. Világoskék volt, és a mai napig meleg szívvel gondolok rá, annyira imádtam! :) Jó, hogy most is van hasonló a kölköknek.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2009.05.24. 00:06:36

Nekem a fentebb leírt egy színű fekete volt, amit matricákkal 'tuningoltunk'. 22 leszek és még dömperem is volt, sikeres ember vagyok-e? :))

algi 2009.05.24. 03:11:15

Azt hittem, ez régebb óta van.

nedudáljparaszt 2009.05.24. 03:19:21

Korábban hülyeségnek tartottam, de rájöttem, mi a zseniális benne. Az egy dolog, hogy a gyereknek van egy jó játéka, de a szülőnek azért borzasztó jó, mert egyébként nagyon fárasztó lehet, ha a sétatempót egy 2 éves gyerekre kell szabni. Ezért a szülő, pláne ha siet valahova, inkább vagy fölkapja a gyerekét (gyerek megszokja, hogy ha szeretne anyja-apja karjában utazni, csak egy kicsit huzatnia kell magát), vagy még rosszabb, inkább magával se viszi. Ez a motor mennyivel jobb, a gyerek el van vele és normál tempóban is lehet haladni.

Vizet Prédikál 2009.05.24. 06:52:55

A sikernek része a szinte már röhelyes ár is (1000-2000 Ft). Így tényleg mindenkinek van. A 3,5 éves fiam a harmadikat nyúzza. A bölcsinek is van egy saját gépparkja. Félelmetes, amikor 20 gyerek egyszerre indul meg. Van olyan feeling mint egy alsóörsi Harley fesztivál... :) Long live moto-plast!

Panka-manka 2009.05.24. 07:54:55

A gyerekeknél függőséget okoz. A fiam most három és fél éves. A múlt hónapban szokott le róla. Azt mondtam neki hogy megette a kutya. Addig nem volt hajlandó tekerni a biciklit. Amint a motor eltűnt, tíz percen belül tekerte a bringát.

OOO (törölt) 2009.05.24. 07:58:01

Nekem nem volt motorom :(

Illés Béla 2009.05.24. 07:59:42

@Void Bunkoid: Nekem is!
Skoda vagy liaz formájú.
Az utcánkba volt egy domb és ott beleülve a
puttonyba iszonyat nagy versenyeket nyomtunk.: )
De szép is volt(sóhaj) : )

seahawks 2009.05.24. 08:52:18

"Az első sorozat egykori tulajdonosai lassan betöltik a 18-adik életévüket, "-
én 37 vagyok, de nekem már volt ilyenem...bakonyjákón már ezzel kentem a boltba a mama mellet.

Simlis 2009.05.24. 09:08:48

Én is már 20 leszek.... és akkor már mindenkinek volt, amikor nekem is. Nagggyon menőőő... :D

Kalória 2009.05.24. 09:43:37

ha nem tudnatok, van Gurulofesztival is, amit ilyen motorokkal rendeznek. a fesztival honlapja, ahol megtekinthetok a legutobbi fesztival fotoi es helyezettjei is:
www.falubarat.hu/gurulo/index.php

BrianBrian 2009.05.24. 11:00:38

De hát nem az derül ki a cikkből, hogy ennek a magyar gyártása csak akkor éri meg, ha nulla a (közgazdaságtani értelemben vett) profit? Ha olyan gyártja, akinek bővülni sem érdemes? Akkor ez nem egy sikertörténet, hanem bénaságunk tantörténete, nem?

Eppúr 2009.05.24. 12:29:07

@drukkker:
Kösz a hírt, én most hallok az erdélyi származású Baricz család tagjának találmányáról először.

gyulaur 2009.05.24. 13:54:51

csak igazolni tudom a szupermotor nemzetkozi piacon valo terjesztesenek letjogosultsagat.keteves kislanyom alol hetente akarja kiszedni egy bajor csemete regensburgban ahol most elunk. mi meg buszken mondjuk amikor kerdezik, h hol vettuk, h, "in Ungarn.."

artzinia 2009.05.24. 15:19:19

Saját tapasztalat alapján, nálunk nem tűnt fel a rendellenes cipőfogyás a 2 gyereknél. Lehet, hogy nemvolt nekik szuper finom bőrcipőjük, csak --többnyire "second hand"-- masszív bakancsaik :)
De nyomták mezítláb és szandálban is. Az esés a élet velejárója, különösen ebben a korban, és különösen fiúk esetén, meg a motorozás amúgy is veszélyes. Bár már jó ideje bicikleznek is (7 és 8 évesek), még mindig néha "brahiból" előveszik, főleg, ha valamelyik szomszéd (kisebb) gyerek jön látogatóba motorral, vagy megtalálja az övékét, akkor aztán folyik a harc, hogy ők is motorzni akarnak. És mint valaki már említette, ez tényleg nem motor, hanem MOTOJ :) Annak idején kerékpárbelsőből ragasztottam gumicsíkot a kerekekre, mert belvárosban különösen idegesítő tud lenni, mint a szobában, mint pedig a körfolyosón. És ha mindez sztereóban történik, akkor meg pláné.

lr 2009.05.24. 15:44:32

Óriási! Talán az ilyesmibe kellene beleáramolnia a tőkének, nem?

is 2009.05.24. 16:47:44

@drukkker: hajjaj, a Geox már úgy hirdeti magát 2-3 éve, hogy a lélgző cipő. ha ez az, akkor OK, ha nem, akkor Te maradtál le valamiről.

Cho. 2009.05.24. 18:03:44

"Az első sorozat egykori tulajdonosai lassan betöltik a 18-adik életévüket, "

23 vagyok, és még bőven használtam hasonló kismotort.

rákotraráapöszegöbre 2009.05.24. 21:26:29

Már alig vártam, hogy a lányomnak vegyünk egyet, természetesen rózsaszínban :)

Zoli1019 2009.05.25. 10:33:40

@BrianBrian: Nem nevezném "bénaságunk történetének" mert ennél azért többet érdemel a motor ötletgazdája. Még most is kapható, tehát a cég még talpon van. Abban igazad van, hogy profit nélkül nincs talponmaradás. Ahogy olvastam, az ötletgazda csak a gyártógépek fenntartásába "ölte" bele a pénzét. Talán érdemesebb lett volna a termékfejlesztésbe is pénzt ölnie, mert termékfejlesztés nélkül nem lehet növekedési pályán tartani egy céget.
A kismotor formája évek óta nem sokat változott, ami ugye nem szerencsés egy piacgazdaságban ahol más gyerekjátékgyártók is piacon szeretnének maradni. Erre tett kisérletet egy másik hazai gyerekjátékgyártó KFT. is aki hasonló koncepciójú kismotor gyártásával foglakozik, a többi gyerekjáték mellett. Ha valaki körülnéz a piacon akkor széles választékot talál ebben a kategóriában.
http://www.dohanytoys.hu/hu/products/product/1031

2009.05.25. 12:30:51

http://trainmodeller.freeblog.hu/files/motorosok.jpg

Naiitakert, meg a vérmalac motor klub junior kiadása. Ez még tavalyi kép, az eredeti Enduro még festetlen és két Dohány toysos kis moci.

Kökény6 2009.05.25. 14:34:38

@Zoli1019:
A gyártóról csak annyit: saját erőből műkődteti a vállalkozását, igyexik banki kölcsön nélkül csinálni. Igy persze sokkal nehezebb/lassabb kitermelni a továbblépéshez szükséges pénzt.
Ismerve a magyar bankok kölcsönzési szokásait, érthető, hogy így tesz.
Volt designfejlesztési próbálkozása is, de a fentiek szerinti lassabb fejlődés okán nem tudott megvalósulni.

r4hu 2009.05.26. 13:39:53

fiam használta, jellemző kérdés:
- hoj a motojom ???
jellemző válasz:
- letojom a motojod...
kis cipői MINDIG kilyukadtak a nagylábujjánál, mert ugye azzal fékezett, a játszótéren ő volt a kismamák réme, mikor ezerre begyorsulva kerülgette a homokozót, nagyokat kurjongatva :)))

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2009.05.26. 15:40:01

Én is a hupikék nyuszival nyomtam, ollé. =)

Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző 2010.05.04. 11:36:34

@Kobakos:
Dorex Kft.
Ők gyártják az említett Enduro és Enduro maxi motort.
Dolgoztam náluk... :-))
süti beállítások módosítása