Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kalandtúra vezet át az Erzsébet-híd alatt

2009.03.19. 10:16 - kirk kapitány

Nehezített ügyességi pályává vált a Duna-parti kerékpár út. A város panorámás bringaútján a rendeltetésszerű használathoz keskeny sáv maradt csupán.

Balee videóval bizonyította, hogy a környéken áthaladva munkába menet nem kell unatkozni a mountainbike-osoknak. A vékonyabb felnin gurulók inkább kerüljenek. Ez fotó nélkül, saját tapasztalat.

 

Címkék: bicikliút

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr871011446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zahor103 2009.03.19. 10:34:19

első! :D
huhh... elszédültem a végére :))

nyu 2009.03.19. 10:50:20

Ne is mondjatok, hetfon pont arra akartam gorkorizni.
Krisztina krt felol jottem, de akkora krater volt a rakparton tele munkagepekkel, hogy a tuloldalon levo bicikliutra szuletni kellett volna. Repulni meg nem tudok.

Valahogy el sikerult evickelnem Dobrentei tertol a Clark Adam terig a hatso kis utcakon, de azokat sem kiskereku kozlekedesi eszkozokre mereteztek. :(

ElPadre 2009.03.19. 10:56:53

na, és többek között pont ezért hagyom a francba a bringautakat (kivéve, ahol tényleg jó, és lehet haladni veszélymentesen), és megyek a forgalomban. (merthogy outim van, és nem akarok kéthavonta centíroztatni/új felnit venni.)

Labasmaz 2009.03.19. 11:07:30

Es meg csokoljatok kezet nekik, hogy ennyi helyet hagytak ahelyett, hogy lezartak volna a g*cibe az egeszet, es lehetne kerulgetni a Tabanon at... :-(

vuze 2009.03.19. 11:20:19

szia! milyen cammal csináltad ezt a videót. egész jó
köszi

cicavirag 2009.03.19. 11:20:29

nyu, én a lánchíd utcában lakom (ami a szarvas tértől a clarkig megy) szerintem a várkert kaszinó előtti oldalon (járdán) teljesen jól lehet menni görkorival, nem is nagyon jár arra senki. szóval nem kell kis utcában menni krisztina körút felől az orvostörténeti múzeum előtt lekanyarodsz és mész tovább a járdán.

rakpart biciklizni egész a batthyányiig rossz, én múlt szombaton szenvedtem végig.

cicavirag 2009.03.19. 11:20:59

nyu, én a lánchíd utcában lakom (ami a szarvas tértől a clarkig megy) szerintem a várkert kaszinó előtti oldalon (járdán) teljesen jól lehet menni görkorival, nem is nagyon jár arra senki. szóval nem kell kis utcában menni krisztina körút felől az orvostörténeti múzeum előtt lekanyarodsz és mész tovább a járdán.

rakpart biciklizni egész a batthyányiig rossz, én múlt szombaton szenvedtem végig.

vuze 2009.03.19. 11:21:20

szia!
milyen cammal csináltad? egész jó

csóróbringás 2009.03.19. 11:21:48

nem semmi.
na ilyenek miatt sem használok én se bringautat, leszámítva azt az 1-2 kivételt, amikor mégis (pl az utcánk egyirányú, de a szembeforgalmat a bringaúton meg lehet oldani)

szerintem mindenki inkább menjen az autók útján, sokkal jobban jár. a síneknél vigyázni, de aztán megint sime egyenes út vezet a clark-ig.
visszafele meg sajna kerülni kell a tabán felé (clark ádám felől az úton végig, fel a döbrentein, át a krisztinán a hegyalja#-ig, aztán a gellérthegy mellett tovább szépen.)
a kis kerülővel is gyorsabb, mint a szar feltúrt úton szenvedni. nem beszélve arról, hogy biztonságosabb.

cicavirag 2009.03.19. 11:22:17

nyu, én a lánchíd utcában lakom (ami a szarvas tértől a clarkig megy) szerintem a várkert kaszinó előtti oldalon (járdán) teljesen jól lehet menni görkorival, nem is nagyon jár arra senki. szóval nem kell kis utcában menni krisztina körút felől az orvostörténeti múzeum előtt lekanyarodsz és mész tovább a járdán.

rakpart biciklizni egész a batthyányiig rossz, én múlt szombaton szenvedtem végig.

cicavirag 2009.03.19. 11:22:48

bocs nem akartam 3x, internal server error :(

KGyST · http://repules.tumblr.com 2009.03.19. 11:26:41

Arról nem is beszélve, hogy a földbe szúrt betonvasakkal megvalósított "korlát" olyan balesetveszélyes, hogy bringával menni mellette öngyilkosság.

Egy perecelés = egy kiszúrt szem.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2009.03.19. 11:48:24

Na, azért annyira nem rettenetesen vészes ez a cucc, egy akármilyen erdei ösvényen nehezebb elmenni. Nem állítom, hogy fasza kis bringaút, szó se róla... De összevissza billeg a cam, elsősorban azért néz ki úgy, mintha akadálypályán menne.

pygmalion 2009.03.19. 12:11:14

Magyarország - én így szeretlek...

nyu 2009.03.19. 12:25:33

cicavirag: Ja, valahol ott az Aprod utcanal sikerult felkeverednem a Landhid utcara, onnan tenyleg jol lehetett haladni.

Csak felolunk nem merek lemenni az Aprod utcan, mert eleg meredek a Szarvas csarda elott.

Gellert ter atepitese elott egyszer jol megszivtam a hasonloan meredek lejtot a szallo elott, nincs kedvem megegyszer osszetorni magamat amiatt, mert lefele nem tudok megallni :(
(Most kevesbe lejt a jarda a Gellert elott, meg kivagtak a felnyarsalas eselyes sovenyt, viszont ez az uj burkolat sokkal jobban csuszik, mint a regi aszfalt :( )

Kerulo ut lehetne meg az Alagut, de azt evente egyszer takaritjak, igy iszonyat poros a jarda, ugyhogy nem eleg, hogy lejt, meg csuszik is, igy nem tudok hatekonyan fekezni.
Meg az ottani jardat keresztben megszakito csatornafedelekkel(?) sem vagyok kibekulve.
Valahogy mindig van par centi szintkulonbseg, ami arra pont eleg, hogy elakadjon benne a kerekem ha nem figyelek oda, aztan nincs kedvem pofaraesni, es legurulni a szuk jardarol a kocsisor ele.

Peter Blau 2009.03.19. 12:53:40

Nem igazán értem mi a probléma, aki ezen az egyenes ámde vékonyka úton azzal a két "kitérő"-nek nem is nevezhető pici kanyarkával nem képes elmenni hiszti és hüledezés nélkül, az inkább ne üljön biciklire mert előbb-utóbb meghal. Nem azért mert mások hülyék és nem figyelnek rá, hanem azért mert még nem tud rendesen kerékpározni. Tessék eljárni egy kicsit túrakerékpározni, biciklivel kirándulgatni, netán egyesületbe járni bringázni csak egy évre. Utána nem lesz hiszti, hogy keskeny az út és jaj istenem még kanyarodni is kell. Fiatal koromban egyesületbe jártam kerékpározni versenyszerűen, ott megtanítják az embert kerékpározni, nem is kell hozzá versenyezni. Ha ezen az úton valaki ledöbben és problémázik miatta, szerintem az inkább hagyja otthon a biciklijét és ne kerékpározzon a városban ha nem akarja magát megölni.

Anoymous 2009.03.19. 13:37:25

Én minden nap kétszer áthaladok ott. Már kb. 3-4 napja visszaállt a régi rend, és amíg dolgoztak addig is végig biztosították a bicikliseknek az áthaladást. Nem csak a bicikliseknek volt kevés hely, hanem mindenkinek, szóval elég beszűkült dolog ezen siránkozni. Ha már mindenképpen kritizálni kéne valamit, akkor sokkal inkább tenném ezt az ettől északra lévő szakasszal, ami elég sokáig teljesen le volt zárva, és a kerülő út is gyengére sikerült. Ott tényleg lehetett volna többet tenni a biciklisekért.

702 · http://psztrnk.net 2009.03.19. 14:48:48

Ezért rakom neki a zúton.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.03.19. 16:26:42

Több hete írtam erről a Kapitány Úrnak egy e-mailt, csatolva egy-két éjszakai fényképpel.

lásd.: indafoto.hu/papirkutya/kumbakzrt

1, A munkaterület megvilágítása illetve elválasztása nem csak h botrányos, de egyenesen életveszélyes!

- Miért nincs normális kordon illetve bármilyen más... és mi lesz a szaladgáló gyerekekkel?!

- Miért kell féltéglákat kerülgetnem?!

- Miért kell lapáttal az út közepén "táncolni"?!

- Miért kell sárban, dagonyában tolnom a cangát?!

- A járdát nem foltozni, elég egyszer rendesen megcsinálni!

- Szerinted bárkit is érdekel majd, h eltűntek a kerékpáros sárga felfestések?!

stb...

Nem, nem sírunk, csak szeretjük a logikát és harcolunk Budapestért!

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.03.19. 16:27:40

- A járdát NEM KELL foltozni, elég egyszer rendesen megcsinálni!

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2009.03.19. 21:05:54

Szerintem a legegyszerűbb megoldás végig az úttesten menni. Amióta elkezdődtek a lezárogatások, meg a szűkítés, azóta egészen rászoktam. Lehet, hogy ha kész lesz akkor sem megyek vissza. Végülis az gyakorlatilag egy járda, még ha itt-ott jelölik is a kerérkpáros utat.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.03.19. 21:47:28

@vuze: Canon Powershoot A710 IS-sel készült, kormányra szorítva :)

Csepel - Csillaghegy minden nap oda vissza rulez :)

lr 2009.03.20. 11:34:38

Hát, amit a videón látok, abban sztem semmi para nincs.
Sokkal inkább izgatott engem is a minap az a már említett jelenség, h Krisztina krt. felől érkezve egyszercsak egy fél méter mély gödörben találod magad, és nem látni, merre/hogyan tovább.
(Én végül megraktam a villamossínt.)

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.03.20. 13:04:39

én részemről nem írtam, hogy ebben a rossz útban para van v. sem, egyszerűen csináltam néhány felvételt munkába menet :)

Minden nap arra megyek, már fel sem veszem, ha keresztben áll pár munkagép v. nincsen út a bringa alatt.

dobjátokössze 2009.03.20. 18:40:11

Nem kritizálni kell, hanem DOBJÁTOK ÖSSZE A PÉNZT a bickliútra! Én autós vagyok van a benzinen, van a matricán meg a súlyadón! NE RINYÁLJATOK! DOBJÁTOK ÖSSZE!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.20. 19:01:58

Teljesen korrekt a video, bár én nem hittem, hogy az eddiginél még lehet szarabb az a bicikliút... ;-)

@Peter Blau: Gondolom, amikor autóval jársz, egyáltalán nem zavar az úttest katasztrófális állapota, és amikor tengelytörést szenvedsz a kátyúban, eszedbe sem jut az önkormányzattal kifizettetni. Pedig abban a nagy fémkasztniban személyi sérülés nemigen érhet...

@dobjátokössze: Ha trollkodni akarsz, okosabban csináld! Az utakat is közös adóból fizetik, nemcsak az autósokéból. Olvass utána, pl. www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0

dobjátokössze 2009.03.20. 19:37:35

@Joe Forster/STA:
Oszt mit fizetsz a biciklid után?
A nagy semmit!
Én bevezetném a biciklire a forgalmi engedélyt!
Évente lehetne újjítani 20000-ért!

Ventura 2009.03.20. 20:30:58

@drágaabkv: Nem olvastad el, ugye? Ugye tudsz olvasni?

Ventura 2009.03.20. 20:32:44

Ez van ha sok kommentet próbálsz írni egyszerre. dobjátokössze-nek szólt .

dobjátokössze 2009.03.20. 20:53:17

@Ventura:
Rosszul vagy te összerakva! Ez meg neked szólt!

Ventura 2009.03.20. 21:06:30

@dobjátokössze:
Hmm, orvos is vagy? Tippelek: agysebész?

dobjátokössze 2009.03.20. 21:17:32

Amúgy meg átmehettek a piroson, de jöhetne keresztbe egy KAMA3
Többet fizet a biciklis? Mire?
Mire hármat számolok?
Vesz egy 400ezres bringát és azt hiszi ő a Lance Armstrong?
Biciklis megmozdulás (felvonulás) = káoszt teremteni minden áron!
Szeretek biciklizni VIDÉKEN!
Tudod sokat láttam már! A Népszínház utcánál pirosat kaptam, megálltam! Fél perce piros volt, jön az idióta megy keresztül rajta, de azért kinéz balra a körútra (mert beszart, hogy jöhet egy autó), és beleszáguld a zebrán áthaladó tömegbe! Megborított két embert! Ez csak egy a sok közül! 10 biciklisből 9 átmegy a piroson, míg az autóknál ez kb 10-3

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.21. 00:27:27

@dobjátokössze: Menj ki bármelyik forgalmasabb budapesti kereszteződésbe (pl. külső körút), és ámulj: dugóban beragadnak, nemdugóban meg MINDEN narancssárgán-pirosban átcsusszan egy-két autó, urambocsá' kamion is. Aztán számold még azt is ki, hogy amikor 1 tonna 50-70-nél (ez egy autó) ütközik vagy 100 kiló 20-40-nél (ez egy bicikli), akkor a mechanikai hatások között mekkora aránykülönbség van. Szóval HA a biciklisek több balesetet okoznának, akkor is az összkár lényegesen alacsonyabb volna. De persze, ez nem igaz - ezt nyilván te is tudod, hiszen részletesen utánanéztél mindennek, ugye? -, mert mit is hallassz gyakrabban: 1) autó elötte a biciklist az úttesten, 2) autó elütötte a gyalogost a zebrán (járdán?!), 3) biciklis elütötte a gyalogost az úttesten/zebrán, 4) biciklis elütötte a gyalogost a járdán (bicikliúton?), 5) gyalogos elütötte a... (?!) Hogy részrehajló vagy, az egy dolog, de hogy hülye is, azzal csak magadat égeted.

A biciklijogsi meg más országban sem létezik [*] - nem véletlenül -, ez a te "dögöljön meg a szomszéd tehene" mentalitásodnak az agy- (hahaha!) -szüleménye.

[*] De igen, létezik. Számold is meg gyorsan, hányban!

dobjátokössze 2009.03.21. 23:52:43

@Joe Forster/STA:
Már bocsánat, de az, hogy az autós elütötte a biciklist meg a gyalogost az még nem egyértelműen az autós hibája! Lehet a biciklis is meg a gyalogos is meg te is idióta! A piroson való áthajtás az egyáltalán nem fogadható el ! De........ Ha egy autó padlógázzal 80-al átmegy a sárgáról pirosra váltó lámpán kisebb az esélye hogy találkozik egy másik autóval (gyalogossal, idióta biciklissel) ami merőlegesen jön, mivel a keresztező forgalom lámpája is még piros! Ha te átmész azon a piroson amelyik már 15-20 másodperce piros, lelkem rajta jöhet a KAMA3! Persze mindkettő példa egyazon szabálysértés és büntetendő , de az ilyen csököttagyú hülyegyerekek miatt nem fog megváltozni a véleményem a tekergőkről!
Az hogy ki, mikor, hol, mivel, okoz balesetet az engem hol? A közlekedésben meg van egy íratlan szabály : a nagyobb az erősebb! Én is kénytelen vagyok lemondani néha az elsőbbségemről, mert ha jön szembe egy busz vagy egy kamion akkor csak úgy fér el kanyarodáskor hogy átjön a sávomba! Érdekes hogy én nem erőlködöm emiatt ti meg igen!
Te még olvasni se tudsz, vagy értelmezni? Biciklijogsi? Égeted magad?
Forgalmi engedélyt írtam te szerencsétlen! Azt is csak poénból te idióta!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.22. 00:53:46

@dobjátokössze: Látom, a szótárból összkapartad az "idióta" szót, és nagyon megtetszett...

Két dolgon gondolkozz el: 1) "érdeke"-e a biciklisnek vagy a gyalogosnak, hogy a pirosban átsuhanva elüttesse magát egy nála erősebb járművel. Nem. Ezért figyel sokkal jobban, min egy autós. Vitatkozhatunk még naphosszat, hogy szép dolog-e átmenni a piroson vagy sem - szerintem sem! -, de ez a különbség akkor is fennáll, mint ahogy te magad is megjegyezted (!). És akkor utalnék egy másik hozzászólásomra egy másik cikknél, miszerint igazából az autósoknak ki kellene próbálniuk mindenféle védelem nélkül (azaz biciklivel) hosszabb ideig közlekedni a forgalomban.

"A közlekedésben meg van egy íratlan szabály : a nagyobb az erősebb!"

Ebben teljesen igazad van, csakhogy ez az érvelésed ellen szól: pontosan ezért kell a nagyobbat szigorúbban szabályozni, mint a kisebbet. Igen, ez azt jelenti, hogy a különböző járművek közti alapvető erőkülönbséget a szigorúbb és enyhébb szabályok egyenlítenék ki. Ennek, ha lassan is, de szerencsére vannak jelei: a KRESZ-ben illetve a forgalomszervezésben jönnek a biciklisbarát intézkedések. Ezen a fórumon is olvastunk párról, lásd pl. a VII. kerületben (?) egyirányú utcákba való biciklivel behajtás szemből, kiegészítő tábla értelmében.

"Te még olvasni se tudsz, vagy értelmezni? Biciklijogsi? Égeted magad?
Forgalmi engedélyt írtam te szerencsétlen!"

Elnéztem, valóban. Másrészről elég gyenge poén volt, pláne, hogy az idióták - amelyek közé nyilván szerinted nem tartozol, bár nekem erős kétségeim vannak - pont ilyen színvonalú "érvekkel" szoktak előhozakodni. Tipikus trollduma - ha komolyan akarod vetetni magadat, az ilyeneket spórold meg.

dobjátokössze 2009.03.22. 12:19:25

@Joe Forster/STA:
A KRESZ alapvető hibát követ el amikor egy biciklis behajthat az egyirányú utcába a másik irányból! Nem elég egy ilyen szűk utcában a gyalogosokat figyelni, meg az elinduló illetve leparkoló autókat kiengedni esetleg kerülgetni, még akkor jön szembe egy drótszamaras is! Átgondolatlan döntésként értékelem ezt a KRESZ szabályt!
Lássuk be hogy az nem érv hogy te biciklivel én autóval a Gipsz Jakab meg teherautóval van! Ez egy baromság, és jobb ha tőlem tudod a KRESZ-ben van még egy-két ilyen elvetemült dolog!
Az hogy jobban figyel a gyalogos erős túlzás, megy az piroson keresztül, meg ott ahol nem is lehet, meg átlóban! Ha van felüljáró, aluljáró (egyesek) igyekeznek elkerülni ezeket és át a több sávos úton! A Petőfi Híd budai hídfőjénél a gyalogosok miatt építettek lámpát mert nagy többségük nem használta az aluljárót! Jó páran meghaltak ott ahogy igyekeztek a 4-6 villamos megállóba! Számtalan ilyen hely van ahol lámpát építettek mert nem használták az aluljárót!

dobjátokössze 2009.03.22. 13:20:52

Javítom magam: a "nagy többségük" jó lesz egy részüknek is!
Abba is gondolj bele, hogy egy ilyen beruházás nem két fillér, pedig nem is lenne rá szükség ha az alapvető szabályokat betartaná a járókelő! Ezután meg gondolj arra, hogy eggyel több lámpa miatt is kialakulhat dugó és bentragadhatnak a kereszteződésben az autók! Mindennek két oldala van, ha úgy tetszik te vagy az egyiken én meg a másikon!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.22. 13:23:10

@dobjátokössze: Az érvelésed remek. Természetesen, ahol túl szűk az utca, ott meg kell szüntetni a parkolást, hogy legyen hely a kb. fél autósávnyi "szembebiciklisáv"-nak. Emellett a kötelező haladási irány tábla mellett kiegészítő tábla kell, amely felhívja a közlekedők figyelmét az esetlegesen szembejövő bringásokra. Ezzel a probléma meg van oldva.

Egyébként másutt is meg kell szüntetni az úttesten való parkolást. Az úttesten haladunk, közlekedünk, nem naphosszat álldigálunk.

A közlekedésben egyenrangúnak kellene lennie a feleknek - kivéve a speciális eseteket, de azok szirénáznak és villognak -, ezért kell az erőkülönbségeket kompenzálni. A demokráciában sincsenek "egyenlőbb" állampolgárok. Illetve vannak, de ez bug, nem feature.

Nem is tudtam, hogy végre megoldást találtak a Petőfi sáv budai hídfőjére. (Már régóta nem vagyok ELTE-s, de amikor visszajártam egy előadásra, én is azt láttam, hogy gyakorlatilag mindenki átrohan a campustól a villamosmegállóba, mert jön a villamos.) Ez példa arra, hogy az életszerűtlen forgalomszervezést kijavították. Csak így tovább! (A Határ úti Europark előtt jártál már?)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.22. 13:24:55

@dobjátokössze: A beruházásoknak az emberekért kell lenniük - függetlenül attól, hogy mivel közlekednek -, mert ezért van az állam. Azt tudtad-e, hogy Dániában vagy Hollandiában (már nem emlékszem pontosan, hol) nem előre építenek járdát a parkokba, hanem megfigyelik, hol tapossák ki az emberek a füvet, és azt betonozzák ki. Ugye, mekkora különbség?

dobjátokössze 2009.03.22. 17:09:43

Véletlenül nem politikusnak készülsz?
Hajtogatod a hülyeséget, de megoldást csak olyat találsz ami neked jó!
Szüntesd meg a parkolást, de előtte építs 20 db 500 férőhelyes mélygarázst , tedd rendbe a tömegközlekedést P+R, 4-es 5-ös metró! HÉV végállomások meghosszabbítása! Mindezt úgy hogy te is fizetsz mint a katonatiszt!
Ugatni a legkönnyebb!
Az aluljáró szerinted életszerűtlen?
Hol vetted a diplomád? Az Ecseri úti piacon?
Tudod régen amikor BKV-al utaztam, nem fordult meg a fejemben, hogy átmenjek szabálytalunal a az úttesten, ha van olyan választási lehetőségem mint az aluljáró! Nevelés kérdése is lehet (vannak anyukák akik áttolják a babakocsit a piros jelzésű gyalogátkelőhelyen).
Az Osztyapenkónál (Sasadi út) is sokan próbálkoztak (-nak), több kevsebb sikerrel! Ha arra jártam gyalog, egyértelműen a felüljárót választottam! Mi ebben a nehéz? Ja hogy lépcsőzni kell?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.22. 17:53:46

@dobjátokössze: Nem politikusnak készülök (sőt!), csak továbblátok a status quónál, és nem fogadom el birka módjára az összes szabályt. Amikor mindenki minden szabályt kérdés nélkül elfogad, abból lesz 1984.

Óriási tévedés, hogy csak nekem jó. A belváros kezd (?) lakhatatlanná válni a forgalom miatt, és ez ellen tenni kell, sürgősen. (Mielőtt megkérdeznéd: nem a belvárosban lakom és nem is ott dolgozom.) Az általad felvázolt tervek jók és hosszútávúak; pont az a lényeg, hogy a szűklátókörűség és a rövid távra való tervezés (lásd: szegény ember vízzel főz, és ehetetlen vacak is lesz az eredménye) megszűnjön. Ez az egész ország érdeke.

Hogy mi fordul meg a fejedbe és mi nem, az a te dolgod. Nem fogom elmondani neked, hogy át szoktam-e menni a piroson vagy sem, rád hagyom a találgatást, amelynek - minthogy egyáltalán nem ismersz - semmi értelme. De azért hajrá! Örülök viszont, hogy szóba jöttek a gyalogosok: eszerint kezded kapisgálni, hogy a kulturálatlan és/vagy balesetveszélyes közlekedés nem járműspecifikus.

További személyeskedéseidre egyáltalán nem reagálnék...

dobjátokössze 2009.03.22. 19:46:23

@Joe Forster/STA:
Azt hiszed, hogy én minden egyes szabályt betartok? Lehet próbálkozni vele, de lehetetlen!
Csak mérlegelni szoktam, hogy mit szegek meg és mit nem! Nem őrült szuicid módjára indulok jobbra vagy balra!

A Belvárosban tervezik a dugódíjat, csak ezt is akkortól kellene amikor kész lesz az M0 észak-nyugati szektora! Tudod amit a zöldek kézzel-lábbal megakadályoznak! Azt ne várja senki, hogy majd az emberek az M1-től az M3-ig délre kerülnek az M0-on! Kb. 50-60 km! Így azt se várja el hogy fizessenek dugódíjat! Hasonlóan kudarcba fulladna, mint a "páratlan-páros" a szmogriadó idején! REMÉLEM!

Az a baj ezzel az országgal, ha valamit meglehetne oldani, akkor jön egy civil vagy politikai szervezet és beleköp a levesbe!

Mi bajod van az aluljáróval?
(Az élet nagy kérdései!)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.22. 20:20:40

@dobjátokössze: A probléma a "ne várja el senki"-vel van. Eddig az autósoknak túl sokat megengedtek, és most csodálkoznak, ha valamilyen tökösebb törvényhozó elkezdi húzni a nadrágszíjukat. Az autózás több okból is luxus, csak eddig ezt nem tudták az emberek, mert nem verték [sic!] a fejükbe. A szigorításokkal jön vissza az egyenlőség. Olvass bele ebbe a cikkbe, épp most találtam: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090317/bringasbarat-varos

Az M0-ssal annyit fognak elérni, mint anno a külső körúttal. Egyszer majd ezt is benövi a város, és kezdődik az egész elölről. Ahol kínálat van, ott hamarosan lesz kereslet is, így visszajutsz a kezdőpontra; ezt nem értik meg a döntéshozók (sem).

Az aluljáróval személy szerint semmi bajom nincsen, de ez az én dolgom, mint ahogy a piroson való átmenés vagy át nem menés. A Petőfi híd budai hídfőjénél viszont az emberek rohanni fognak a villamoshoz, ha az éppen jön - és nyilván nem az aluljárón keresztül. (Erről beszéltem a "hol legyen járda a parkban?" példában.) A kérdés az, hogy ki ér többet, (a társadalom szempontjából) kinek fontosabb, hogy időben odaérjen a céljához: az autós (tehát maradjon csak az aluljáró) vagy a gyalogos/BKV-zó (tehát legyen inkább lámpa, amely miatta villamos meg is várja az odafutó utasokat)?

Ezzel az országgal az a baj, hogy _sehol_ nem hagyják érvényesülni a valódi szakértőket. (Lásd még Micro$oft: a világ legjobb programozóiból válogatnak, mégis komoly problémák vannak a termékeikkel, mert a kibaszott menedzsereké az utolsó szó.)

dobjátokössze 2009.03.22. 21:06:22

@Joe Forster/STA:
Már ne haragudj milyen nadrágszíjról beszélsz te itt! Autósokon ne húzzanak többet!
Az autó luxus?
A BKV drágább lenne nekem, ha azzal járnék!
Több százezres bringa teljes menetfelszereléssel az nem luxus?
Brüsszel az csak egy város! Mi van Párizsban, Londonban, Madridban, Athénban, Rómában, Berlinben?
"Rohanni fognak" ahelyett hogy megtanulnának közlekedni! Nem árkon-bokron keresztül menni!
Pl.: Ha A pontból megyek B-be, de közte van egy 50m-es szakadék, akkor én logikusan kikerülöm!A te eszmefuttatásod szerint az emberek meg mennek egyenesen és lezuhannak!
Szerinted nem kikerülni kell, hanem betemetni! Szerintem meg elkellene magyarázni nekik, hogy az nem jó neked, ha 50m-t zuhansz!
Szerintem!
Biztos benne hogy megvárja a BKV ? Akkor sem biztos, hogy megvárja, ha szabálytalanul rohangászik az úttesten!
Érdemes kockáztatni az életét? Szerintem nem!
Szerintem!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.22. 22:27:10

@dobjátokössze: "Már ne haragudj milyen nadrágszíjról beszélsz te itt! Autósokon ne húzzanak többet!"

Az állam évente többezermilliárd forinttal "támogatja" az autós közlekedést. Olvass utána az ún. "externáliák" kifejezésnek.

"Brüsszel az csak egy város! Mi van Párizsban, Londonban, Madridban, Athénban, Rómában, Berlinben?"

Párizsban bérelhető biciklik vannak. Londonban lezárták a belvárost az autóközlekedés elől. A többiről nem tudok konkrétumot, de majd utánaolvasol (Google).

""Rohanni fognak" ahelyett hogy megtanulnának közlekedni! Nem árkon-bokron keresztül menni!"

Mondom én, görcsösen ragaszkodsz a szabályokhoz, és ezzel saját magadat zárod béklyók közé. A szabályok vannak az emberért, és nem az emberek a szabályokért. Érted ennek a mondatnak a lényegét?

A szakadékra hidat kell építeni. Ha Indiana Jones került volna, akkor legalább 4 órás lett volna A végzet temploma, amelyből több óra dzsungelen keresztüli séta lett volna. Bennmaradtál volna a moziban az első 5 perc után?

Ha a villamosnak piros (izé... szóval azzal ekvivalens) a lámpája - mert keresztbe mennek a gyalogosok -, akkor meg fogja várni a futó utasokat. Ennek melyik része nem világos?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.23. 02:28:04

@Perillustris: Fel vagyok pörögve, mint az állat. De ne szóljá' be, mert általában te szoktad állni a sarat, most csak törlesztek azért, hogy a múltban te védtél meg minket, bicikliseket, és nekem pont ugyanez - a látványos kitartás - volt a véleményem rólad! ;-)

dobjátokössze 2009.03.23. 19:48:53

@Joe Forster/STA:
Hadd ne olvassam el! Nem tudom ismered-e ezeket: műszaki vizsga, zöldkártya, üzemanyagon jövedéki adó, matrica, önkormányzatnak gépjárműadó! Új autó vásárlása esetén regisztrációs adó! Milyen támogatásról beszélsz te? Pedig nem ártana most jól megtámogatni az új autó vásárlását!!! Jó elolvasom, de nem fogom megbánni!

Ha kiraknánk 100 biciklit Budapesten, mint Brüsszelben vajon mennyi kerülne vissza?

"görcsösen ragaszkodsz a szabályokhoz"
Az a baj, hogy ti átestetek a bicikli másik oldalára, vagy úgy is fogalmazhatnék, hogy fordítva ültétek meg a vasat! Tapasztalataimból meg a hozzászólásaidból is kitűnik, hogy magasan tesztek a szabályokra! Ellenben minden egyes fórumon újjabb és újjabb szabályokkal ostromoljátok a közlekedésieket! Aztán ezek érvényt szereznek a KRESZ-ben, és találkoztok egy autóssal aki nem adja meg az elsőbbséget nektek! Na ilyenkor jön elő a "bunkó autós" szlogen! Ki is ragaszkodik görcsösen a szabályokhoz?

Szakadék: számítottam erre, de komolyra véve akkor egy olyan szakadék ahol te nem építhetsz hidat, mert mittudomén természetvédlmi terület, esetleg a világörökség része!

Maradtam én már így le villamosról, zöldön mentem át, de már ne tudtam felszállni! Mellesleg lassan a villamoson is jelezni kell (mondjuk 8-10 éve már próbálgatták), akkor pedig, ha nem száll le senki és utas sem lesz annál az ajtónál akkor nem is lesz nyitva! Már ha jól tudom! Nem biztos ez még!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.23. 21:30:37

@dobjátokössze: "Milyen támogatásról beszélsz te?"

Az externáliák meg nem fizettetése. Olvass!

"Ha kiraknánk 100 biciklit Budapesten, mint Brüsszelben vajon mennyi kerülne vissza?"

Pár kulcsszó: szervezés, felelősségvállalás, hatóságok, büntetések, elrettentés, közbiztonság, kultúra. Ezeknek semmi köze sincsen a biciklizéshez, de ha ezek működnek, a biciklikölcsönzés is fog.

"Szakadék: számítottam erre, de komolyra véve akkor egy olyan szakadék ahol te nem építhetsz hidat, mert mittudomén természetvédlmi terület, esetleg a világörökség része!"

Természetvédelmi területen nem megy keresztül az ember. Illetve dehogynem, csak pont nem autóval.

Az, hogy az úttestre lámpát építesz, azzal nem elveszel, hanem éppen hogy visszaadsz. Az autósok vették el a környezetet sok-sok évvel ezelőtt, amikor oda forgalmas úttest épült, most csak ebből szolgáltatnak vissza a közlekedő EMBEReknek.

"Mellesleg lassan a villamoson is jelezni kell (mondjuk 8-10 éve már próbálgatták), akkor pedig, ha nem száll le senki és utas sem lesz annál az ajtónál akkor nem is lesz nyitva!"

Április 1-től vezetik be minden villamosvonalon. (Lásd kiragasztott tájékoztató.) De mindegy, mert a Petőfi híd budai hídfője elég forgalmas megálló, fel- és leszálló mindig lesz.

dobjátokössze 2009.03.23. 21:33:25

@Joe Forster/STA:
"externáliák"
Ha ezt véletlenül elérnétek, mármint a dugódíjat vagy a Belváros lezárását, akkor ne csak arra gondolj majd, hogy jó a levegő!
A belső kerületekben is van megannyi vállalkozás az ablakostól a zöldségesig! Drágulnak majd a termékek mint az állat! Az öreg mama meg nem fogja tudni kifizetni a kenyeret, mert a pék vagy a boltos majd ráteszi a dugódíjat a kenyér árára! Lehet, hogy munkahelyek is megszünnek meg jó pár vállalkozás lehúzhatja a rolót!
Gondolj majd arra is aki a XIII-ból megy XXI-be! Kerüljön az M0-on vagy Rákosborzasztón! Na ez az igazi "dögöljön a szomszéd tehene is" hozzáállás!

dobjátokössze 2009.03.23. 21:45:27

@Joe Forster/STA:
"Természetvédelmi területen nem megy keresztül az ember, illetve dehogynem csak pont nem autóval!"
Jelen esetben én sem autóval vagyok, hanem gyalog és kerülök!

Lámpa
Nem a lámpával van a gond, hanem azzal, hogy amit te képviselsz aszerint minden ház minden lépcsőház elé lámpát kellene építeni! Ez nem megoldás, mert a vakegér gyalogos (nem az értelmesebb) megtalálná ahol nincs zebra meg lámpa és ott menne! Vazeg építhetsz te kismillió lámpát, ha a baromarcú nem ott fog átmenni!

100 db bicikli: hacsak a szobrokra, temetői sírokra , meg a csatornafedelekre gondolok stb..............................................................

Petőfi Híd budai hídfő: úgy legyen :-)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.23. 22:10:30

@dobjátokössze: "A belső kerületekben is van megannyi vállalkozás az ablakostól a zöldségesig!"

Amelyeket gyalog/biciklivel/BKV-val a nagy autóforgalom, autóval a parkolóhelyek hiánya miatt lehetetlen normálisan használni. Ezért (is) kell rehabilitálni a belvárost.

"Drágulnak majd a termékek mint az állat!"

Most meg azért drágák, mert az állam dotálja az autós közlekedést - ha jól emlékszem, évente kb. 3-4 ezer milliárd forint értékben; ez az államadósság kb. 1/5-de - , és mindenki (?) tapsol hozzá. Hogy mi a különbség? Az, hogy most _mindenki_ autózását támogatja, ezért még sokkal drágább a kenyér, mint ha nem támogatna senkit sem, csak a vállalkozók tennék bele az árakba a szállítási költségeket.

"a pék vagy a boltos majd ráteszi a dugódíjat a kenyér árára!"

... amit visszanyer azzal, hogy nem kell a dugóban állnia.

"Lehet, hogy munkahelyek is megszünnek meg jó pár vállalkozás lehúzhatja a rolót!"

Verseny van: az nyer, aki legügyesebben tudja kihasználni a saját erőforrásait. Ez a kapitalizmus. (Félreértés ne essék, messze nem vagyok híve.)

(Az szerinted normális, hogy Magyarországon spanyol paradicsomot eszünk, mert - eszerint - szállítási költségekkel együtt olcsóbb, mint a magyar? Az elkövetkezendő olajválságban ezek is el fognak tűnni.)

"Gondolj majd arra is aki a XIII-ból megy XXI-be! Kerüljön az M0-on vagy Rákosborzasztón!"

Küzdjön azért, hogy egy normális tömegközlekedéssel kényelmesen eljuthasson oda vagy költözzön közelebb. Én a XX. kerületből járok dolgozni a XIII. kerületbe. És?

""Természetvédelmi területen nem megy keresztül az ember, illetve dehogynem csak pont nem autóval!"
Jelen esetben én sem autóval vagyok, hanem gyalog és kerülök!"

Természetvédelmi területet összehasonlítani forgalmas úttesttel eleve érdekes ötlet. Analógiát feltételezel ott, ahol nincsen.

"Lámpa
Nem a lámpával van a gond, hanem azzal, hogy amit te képviselsz aszerint minden ház minden lépcsőház elé lámpát kellene építeni! "

Az ominózus villamosmegálló ellátja a lágymányosi campust, azaz két nagy egyetemet. A következő lámpa az egyik irányban a Karinthy Frigyes útnál (kb. fél kilométer), a másik irányban a Mester utcánál (kb. egy kilométer) van. Ebből hogyan következik a "minden lépcsőház elé lámpát" feltételezett követelés?

Perillustris 2009.03.23. 22:39:09

@dobjátokössze: Amíg a kocsik nem hegyi levegőt pöfögnek ki, ne várd, hogy elfogyjanak a tiltakozók. Akik amúgy sem várnak el másik szélsőséget, csak a helyzet normalizálását.

dobjátokössze 2009.03.23. 22:48:24

@Joe Forster/STA:
Elég optimistán állsz ehhez a Belvárosi témához! Tudod a vállalkozó egy más kategória főleg ha magyar! Mindenre van oka, de ha még adnak neki indokot is, nincs az az isten, hogy ne emeljen árat!
"Spanyol paradicsom" végre egy közös pont :-)
Nagyon utálom, hogy a nyugat ide rak le minden szemetet! Na persze jön az Lengyelo., Szlovákiából, és nem tudom kihagyni Kínát sem!
Így válság idején látszik a legjobban, hogy az EU is csak egy sóhivatal!

"Természetvédelmi" Akkor is kerülök, aki meg egyenesen megy annak további jó egészséget 50m-en!

Lámpa: Oda lámpát építettek, mert egyesek sérthetetlennek hitték magukat és nem használták az aluljárót! Tudod ahol én kerülnék! A te álláspontod az, hogy akik TILOSBAN szaladgálnak oda lámpa kell, mert azaz életszerű nem pedig az aluljáró, felüljáró! Ha ez így van (vagy lenne), akkor minden ház elé lehetne telepíteni lámpát, mert a gyalogosok egy része a mai napig TILOSBAN közlekedik!

Perillustris 2009.03.23. 22:50:25

@dobjátokössze: "mert a gyalogosok egy része a mai napig TILOSBAN közlekedik"

Miért is?

dobjátokössze 2009.03.23. 22:57:57

@Perillustris:
Nyilvánvaló, hogy eljöhetne azaz időszak, amikor nem fosszilis anyagokkal működik a technika! Nem vagyok én ellenzője! Csak a nagy olajvállalatok tesznek keresztbe! Ki tudja, ha viízzel működne, akkor most egy zölddel vitáznék!
Nem Fradistával! :-)

dobjátokössze 2009.03.23. 23:03:10

@Perillustris:
Pl.: Ha ismered az Osztyapenkót (Sasadi), akkor tudhatnád! M1-M7 kivezető!
A Ferihegyi gyorsforgalmi, a Gyömrői által közrezárt szakasz!
Amúgy meg zebrán, aluljáróban, és felüljáróban van a helye!
Persze mindenütt átmehet! Ha sikerül! Csak rajta múlik, mert ha féktávon belül van, akkor nem sikrült!

Perillustris 2009.03.23. 23:10:27

@dobjátokössze: A közlekedők egy része a mai napig TILOSBAN közlekedik. A gyalogosok sem szentek, miért lennének kivételek?

"Amúgy meg zebrán, aluljáróban, és felüljáróban van a helye!"

Már úgy érted, szerinted, ugye? Ugyanis a gyalogos nem csak a zebrán mehet át az úton szabályosan.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.23. 23:17:39

@dobjátokössze: Az úton való átrohangálással kapcsolatban (másodszor) ajánlom figyelmedbe a Határ úti Europark előtti útszakaszt. Kb. 100 méter és mindkét végén lámpás zebra van, az emberek mégis középen (is) mennek át, mert a buszpályaudvarról oda (is) érkeznek.

Menj oda, nézd meg, és mondd azt, hogy életszerű a mostani kialakítás. (A se kezdete, se vége bicikliút meg aztán pláne durva...)

"a gyalogosok egy része a mai napig TILOSBAN közlekedik!"

A KRESZ szerint 1) minden (!) útkereszteződésben a járda vonalának meghosszabításában szabályosan átkelhetsz az úttesten, csak éppen nincsen feltétlenül elsőbbséged, 2) homályosan fogalmaz, amikor azt mondja, hogy csak úgy nem szabad átkelni az úttesten, ha a "közelben" zebra (vagy aluljáró vagy felüljáró vagy teleportkapu) van. Szóval, amit írsz, nem egészen egyértelmű.

Egyébként meg másutt máshogy oldották meg ezt a problémát: nincs úttest, nincs járda, nincs bicikliút, nincsenek táblák és nincsenek lámpák. Igen, mindenki "toronyiránt" megy a közös... izé... útburkolaton. Nincs is annyi baleset, mint amikor szabályok tömkelegét 1) be kell tartani és 2) balesetnél rájuk lehet hivatkozni.

dobjátokössze 2009.03.24. 19:33:28

perillustris
Valóban átmehet bárhol, csak nagyobb biztonságban van azokon a helyeken! Ha olvastad, hogy mit írtam és ismered az M1-M7 kivezetőt, akkor belátnád, hogy ott nem lehet, de nem is kéne átkelni az úton! A be- illetve kivezető szakasz között már kb.: 10 éve húztak valamiféle drótot, csak azért, hogy meg se próbálja a sügér!
Aki hősnek képzeli magát, az felőlem mehet, csak az autóst fogom sajnálni!

Joe Forster:
Tudom mi van az Europarknál! Gondolom a buszvégállomás és az Europark közötti szakaszra utaltál! Az hogy a forgalomszervezők elbaszták (részükről lehet, hogy van oka), az még nem jogosít fel senkit, hogy ne a zebrán menjen át! Te inkább örülj, mert a Headbanger (ha még létezik) felőli részén nem is volt lámpa!

"A se kezdete se vége bicikliút"
Ne aggódj ilyen autópályából is létezik! M9 a semmiből a semmibe Dunaújvárostól délre! Tulajdonképpen egy Duna híd!

"Járda vonala"
Pontatlanul, illetve nem fogalmaztam jól, amit írtam! Van olyan, hogy ott nincs zebra, de átmehetsz! A lényeg, hogy én nem erre gondoltam, hanem a 2x több sávos úton nem kellene ezt gyakorolni! Miért?
Azért mert elindul, elbizonytalanodik, van három sáv a középsőben van egy busz vagy tgk, de attól még átérne! A bibi ott van ha én meg jövök a belsőben, én nem látom a busz vagy tgk miatt, de ő sem lát engem! Ha a busz vagy a tgk lefékez, de az én sávomban 1km-re ellátni! Miért fékeznék? Nem rendelkezem telepatikus képességekkel, hogy azt mondjam satufék, mert ott egy gyalogos!

A törökök meg az arabok! Elképesztő dolgokat hallok emberektől akik arra jártak! A törököknél ha van is lámpa, nem nagyon foglalkoznak vele. Egyes arab országokban nincs tábla, nincs felfestés! Jobban vigyáznak egymásra? Fogalmam sincs.
A 90-es évek végéről megmaradt az emlékezetemben valami egy török kamionosról az M0-on! Akkor a déli szektorban még nem volt beton elválasztó elem. Egy kamion a külsőben, a másik a belsőben előzi (gondolom hosszú ideig), a török meg mögöttük! Egy darabig. Aztán a szembejövő sávban megelőzte mindkettőt! Az sem életbiztosítás!

"A KRESZ"
Na ezt hagyjuk, annak idején elsőre átmentem, de alaposan megváltozott a véleményem!
Pl.: Állj meg a STOP táblánál! Minek? Nem látok onnan semmit abból az útból ahova kanyarodnék! Fékpróba? Akkor már régen szar!
A legszebb, hogy ezért engem megbüntettek, de azóta sem állok meg ott, hanem a kereszteződésnél, ahol látom az utat és a forgalmat! Nem egy ilyen abszurd szabály van!
A KRESZ meg a kivételei az meg a másik! A DE meg az ILLETVE, meg a HA, talán a CSAK AKKOR.................................................stb

Perillustris 2009.03.24. 20:19:38

@dobjátokössze: Nem azt mondtam, hogy bárhol. Egyébként ki merem jelenteni, hogy a gyalogos főleg, de a közlekedés többi résztvevője ott van a legnagyobb veszélyben, ahol biztonságban érzi magát: a gyalogos a zebrán, mert a sok rohadék nem áll meg, az autós zöldnél, mert mindig van egy piroson átcsúszó, stb.

Szóval a figyelem többet ér bármelyik - amúgy jószándékú - szabálynál.

Nem véletlen, hogy bármennyire is jellemző a bicajosok piroson áttekerése, mégsem hallunk olyan balesetről, ahol ez volt az ok. Ellenben azt a lányt elgázolta egy aljas mocsok, aki szabályosan várt a zöldre (kerekparosbalesetek.freeblog.hu/archives/2008/04/27/Halalra_gazoltak_egy_lampanal_varakozo_biciklist_Budapesten/)

Ezzel természetesen nem igazolom a tiloson áthajtást, de jobb ha tudjuk ezeket, amikor elindulunk otthonról.

dobjátokössze 2009.03.24. 20:52:22

@Perillustris:
Sajnos nem tudom megnézni, valami probléma van a fájlal.

"bicajosok piroson áttekerése"
Tudod mindig van első, meg második, meg sokadik! Egyszer hibázzon valamelyik! Azt meg tudjuk, hogy nincs tökéletes ember, egyszer valaki nagyon elnézi a nagy számok törvénye alapján! Utána lehet gondolkodni!

A "piroson átcsúszó" alatt azt érted, hogy sárgáról pirosra vált a lámpa?
Esetleg azt, hogy már egy jó ideje piros?
Már leírtam egyszer, de ismétlés a tudás anyja!
Mindkét példa egyazon szabálysértés amit büntetni kell! Előbbi példánál kevesebb az esély, hogy találkozz bárkivel is, mert a keresztirányú forgalom lámpái is pirosak (még)!
Utóbbinál nagy valószínűséggel vagy vér fog folyni, vagy csak összekeverednek a festékek! Amit nem írtam le: megbüntetni szó alatt a járművezetőket (A, B, C, D), gyalogosokat, kerékpárosokat, de még ha van akkor II. világháborús német katonát is!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.24. 20:54:17

@dobjátokössze: "Tudom mi van az Europarknál! Gondolom a buszvégállomás és az Europark közötti szakaszra utaltál!"

Pontosan.

"Az hogy a forgalomszervezők elbaszták (részükről lehet, hogy van oka), az még nem jogosít fel senkit, hogy ne a zebrán menjen át!"

Én pedig a forgalomszervezőket nem jogosítottam, hogy ne az én érdekeimet képviseljék, tehát 1:1. Az életszerűtlen szabályokat nem tartják be az emberek, ezt ők is tudhatták (volna) előre.

"Te inkább örülj, mert a Headbanger (ha még létezik) felőli részén nem is volt lámpa!"

Mindig is volt - különben hogyan kelsz át az Ady Endre úton? - , de ez most annyira mindegy.

"Van olyan, hogy ott nincs zebra, de átmehetsz! A lényeg, hogy én nem erre gondoltam, hanem a 2x több sávos úton nem kellene ezt gyakorolni!"

Ezen nem is fogunk vitatkozni. Ha nincsen elsőbbsége a gyalogosnak, akkor nem akadályozhatja az autós forgalmat.

Minket kaptak el rendőrök, amikor az Üllői úton (2x3 sáv) a Nagyvárad tér közvetlen környékén átfutottunk. (Mentünk kajáért a túloldali boltba.) Elmondtam nekik, hogy az utca meghosszabbításában mentünk át, senkit nem veszélyeztettünk, ők meg azt mondták, hogy de azért máskor ezt nem kéne. Ennyiben maradtunk - ők balra el, mi jobbra el.

"A legszebb, hogy ezért engem megbüntettek, de azóta sem állok meg ott, hanem a kereszteződésnél, ahol látom az utat és a forgalmat! Nem egy ilyen abszurd szabály van!"

Megmondod a rendőrnek, hogy nem értesz egyet a véleményével, és jelentsen fel. Ha van kedve a papírokkal foglalkozni, és tényleg feljelent, akkor pedig elmagyarázod a bíróságon, és felmentenek. Ha mégsem mentenek fel, akkor majd megírod nekünk, hogy okuljunk. ;-)

Perillustris 2009.03.24. 21:01:16

@dobjátokössze: A zárójelet vedd ki a címből, valamiért hozzáragadt a linkhez.

Az "éppenhogy" átváltott is egyre inkább hosszabbodik a notórius átstartolóknál, de tök mindegy, mert írhattam volna az egyenrangú kereszteződésben 40-nel áthajtó tahókról is.

Egy a lényeg: a figyelmet nem pótolja semmi. A lámpák pedig tipikusan és bizonyítottan eltompítják azt.

dobjátokössze 2009.03.24. 21:31:56

@Joe Forster/STA:

"Forgalomszervező"
Gondold át amit itt írok!
Van a forgalomszervező, vagy te a biciklis, vagyok én az autós, van Bözsi néni a gyalogos, meg van még rajtunk kívül majd 2 millió ember Budapesten és nincs kettő aki ugyanúgy gondolkodna, tervezne, építene!
Ugye itt a válság!
Lehet személyre szabni a hitelt, de nem biztos, hogy megéri! (nekem nincs)
Lehet személyre szabni egy házat saját ízlésed szerint!
Lehet személyre szabni autót, tuning főleg az optikai része!
Sok minden mást is!
A közlekedést nem lehet! Nem csak én vagyok és nem csak te vagy! Lehet neked is érdeked, lehet nekem is, meg a Bözsi néninek is, a mozgáskorlátozottaknak is, meg a BKV-nak is, vagy éppen a hipermarketeknek is mint az Europark!
Oda akkor is raktak egy új lámpát maximum nem ugyanarról a lámpáról irogatunk!

STOP
Az egy olyan eset volt, hogy valószínűleg kizavarták őket pénzért! Kb. 4 éve szombati munkanap volt!
Megállít és azt mondja:
-Nem adta meg az elsőbbséget!
-Nem jött senki, kinek adtam volna meg?
-Elsőbbséget kell adni!
-Miért jött valaki?
Nem vette a lapot, úgyhogy erre a kérdésemre azt válaszolta:
-Izzókészletet, elakadást jelző háromszöget, elsősegélydobozt mutassa meg!
Megmutattam!
Ott kötött belém ahol tudott! Lejárt az elsősegélydoboz szavatossága!
Nem ezért büntetett, hanem a STOP-ért!

dobjátokössze 2009.03.24. 22:28:18

@Perillustris:
Nehéz erre mit mondani!
Nem hallottam erről az esetről, de mivel naponta ott megyek el mellette tavaly tavasszal vagy nyáron vettem észre a keresztet amit akkoriban raktak oda!
Azt nem tudhatjuk, hogy mi lett volna, ha átmegy a piroson előzőleg!
Az, hogy a kanyarodó sávot egyesek egyenesre veszik, mert nem hajlandó kivárni az amúgy előtte lévő sort azt tapasztaltam már én is!

2005-ben Érden volt egy jogsi nélküli (ember?)állat bedrogozva, műszaki nélküli BMW, 130-al lakott területen belül előzött! Jöttek szembe! A gyökér, meg bele a buszmegállóba!
Sajnos önjelölt kamikázék voltak, vannak, lesznek autón, motoron, biciklin, gyalog!

Perillustris 2009.03.24. 23:09:21

@dobjátokössze: emlékszem az érdi esetre. Tipikus bűncselekmény egy bizonyos csoporton belül. Itt a - friss - párja: www.zalaihirlap.hu/cimlapon/20090304_meghalt_kisfiu

Igen, AZ a közös bennük...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.24. 23:17:21

@dobjátokössze: "Van a forgalomszervező, vagy te a biciklis, vagyok én az autós, van Bözsi néni a gyalogos, meg van még rajtunk kívül majd 2 millió ember Budapesten és nincs kettő aki ugyanúgy gondolkodna, tervezne, építene! [...] A közlekedést nem lehet! Nem csak én vagyok és nem csak te vagy!"

Az utolsó mondattal tökéletesen egyetértek, csak más okból: a közlekedést úgy kell átalakítani, hogy az ember legyen a középpontjában, és nem a jármű.

dobjátokössze 2009.03.25. 20:04:51

@Joe Forster/STA:
"az ember legyen a középpontjában és nem a jármű"

Addig amíg a tömegközlekedés katasztrofális és drága, ez a probléma nem fog megoldódni! (nem feltétlenül a dugóra gondolok)
Egyszer próbáld ki XVII-ből XXII-be! Én nem próbáltam, csak a lehetőségeket átgondolva meghaladhatja a 2 órát, ami nem versenyképes! Esetleg ha vonatot is beiktatsz talán 2 óra alá megy!
Amúgy a külső kerületekből a Belvárosba is igen nehéz bejutni!
A BKV meg elmehet a picsába, ha ilyen árak mellett veszteséget termel!
Ez nem tömegközlekdés, hanem töketlenkedés!

@Perillustris
"bizonyos csoporton belül" , "az a közös bennük"
Valamiért szemet szúrt!
Nem tetszik az autó mint szó? Szar ügy! Hozzászokhattál volna!
Drogosokkal meg ne hasonlítsál össze, mert még kihozol a sodromból!
Amúgy meg tekerjetek a szmogban, jót tesz a szervezetnek!
Szevasztok

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.25. 22:00:20

@dobjátokössze: Ne ideologizáld meg azt, hogy ami szar, az miért lett olyan, amilyen, és miért kell úgy hagyni, ahogy van. (Vannak pl. szóvivők, akiket ezért fizetnek.)

"Amúgy meg tekerjetek a szmogban, jót tesz a szervezetnek!"

Csak az autóforgalom ne csökkenjen, sőt, nőjön, hogy ne csak a biciklizők, de a tömegközlekedők, sőt, a környéken lakók is kapjanak a szmogból. Köszönjük.

dobjátokössze 2009.03.25. 22:49:01

@Joe Forster/STA:
Nem ideologizáltam meg, csak a tények makacs dolgok! Én ugyan nem írtam azt, hogy a BKV-t nem kell megújjítani! Sőt! Ha olcsóbb és gyorsabb lenne azzal járnék!

"Amúgy meg tekerjenek.............."
Nem szeretem, ha kóstolgatnak! Úgy látom a kedves kolega szívesen helyezi skatulyába az embereket! Itt két dolgot kellene megérteni! Senki nem szent! Sem a gyalogos, sem a biciklis, sem a motoros sem az autós!
Szajkózod te is az ilyen-olyan kerékpáros szabályokat amiket be kellene vinni a KRESZ-be!
Ám vidd be a KRESZ-be, mit bánom én!
Ha úgy nem tartja be senki akkor kb. annyit ér mint amit a Perillustris jelenített meg! Ez az egész meg pontosan abból adódik, hogy felnőtt egy-két generáció és a zebráról azt tudja, hogy egy állat, a lámpáról az jut eszébe, hogy már megint égve maradt! Tesznek a szabályokra amikor gyalogosok, biciklisek majd megszerzi a jogsit és ismét leszarja a szabályokat!
Lehet hőzöngeni, hogy így az autós meg úgy az autós! Csak éppen a gyalogosból meg a kerékpárosból is lehet autós! Ha nem kontrollálta magát soha a közlekdésben sem gyalog sem semmivel, akkor ne várjunk csodákat!
(a tekerjenek a szmogban kicsit erős volt, de a kedves kolega flbszt az agyam)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.26. 01:41:03

@dobjátokössze: Már megint messzire visz, amit írsz, ráadásul nem sok konkrétum van benne, de azért megpróbálok válaszolni...

Perillustris az egyik legtapasztaltabb "kolléga", akivel (virtuálisan) találkoztam, mind a biciklizés, mind a jogszabályok terén. A csípkelődő stílusa pedig olyan fergeteges, hogy én még mindig csak tanulom, hogyan kell csinálni. Emellett régi (nálam sokkal régebbi) tagja a Critical Mass közösségnek is, amely nem csak szajkóz, de tesz is, és nem csak a biciklis közösségért, de az élhetőbb városért is.

Az érveidet eddig bármelyikőnk fékézzel hárította, mert a témába vágó tapasztalatunk nagyobb, a látókörünk szélesebb. (Nekem nem is vagy ellenfél, viszont a veled való "vita" jó gyakorlás az érveim összeszedésére.) És mi még csak ketten voltunk a Critical Mass közösségből, amelynek sok tagja egyben autós közlekedő is, és... dobpergés... PONTOSAN EMIATT látja még jobban a mai autós "kultúra" visszasságait.

Az életszerűtlen szabályokat ezek után sem fogják betartani. Ha egy ilyen közösség megalakul, akkor pedig tenni is fognak azért, hogy az életszerűtlen szabályok megszűnjenek. Ha van ilyen autós közösség is, akkor valószínűleg ők ugyanígy lobbiznak. A kérdés csak az, hogy mit tekint stratégiai szempontnak a döntéshozó hatalom: az elavult technológián alapuló, elavult erőforrást, pazarlóan felhasználó robbanómotort vagy a gyakorlatilag ingyenes biciklizést, amely ráadásul egy csomó mellékes problémát (lásd externáliák, aminek szerintem még mindig nem olvastál utána, ugye?) is megold, azaz több legyet üt egy csapásra. Ha pedig a társadalom elfogadja, hogy a _társadalom_ érdekeinek megfelelő szabályok jöttek létre, és a _társadalom_ érdekében ezt be kell tartani, akkor természetes lesz, hogy a szabályszegőket súlyos büntetés fogja illetni, ráadásul a társadalom tagjai is ki fogják utálni maguk közül. (Lásd még: adócsalás, bliccelés, soron kívüli ügyintézés stb.)

dobjátokössze 2009.03.26. 19:29:14

@Joe Forster/STA:
"nem sok konkrétum"

Hát barátom, tévedtél mert elolvastam az érdekfeszítő írást és nem sok konkrétum van azon az externáliák cikkben! Hivatkozásokat, forrásokat, és a függelékeket nagyon hiányolom!
Te komolyan mondod, hogy ezt a sok maszlagot elhiszed? A Critical Mass nem egy semleges oldal!
Naív vagy!
Valaki összekapar valamit innen meg onnan, minden hatástanulmány hiányában és te meg beveszed! Szélesebb körben tájékozódj!

Ami Perillustris-t illeti:
Senki nem autóval a seggén jön a világra!
Minden autós volt gyalogos, jó esetben (ha megtanult) biciklis! Akit arra neveltek, hogy ne kolbászoljon a piroson át az nagy valószínűséggel nem megy át sem gyalog sem biciklivel, sem autóval! Ettől még érheti baleset!
Aki meg rohangászik össze-vissza az meg ne csodálkozzon, hogy elütik vagy balesetet okoz! Itt nem autós-biciklis ellentétre kellene hajazni, hanem azt kéne észrevenni, hogy van olyan ember aki betartja (vagy nagyságrendileg betartja) a szabályokat vagy leszarja az egészet! Az pedig tök mindegy, hogy éppen mivel közlekedik! Ha ezt nem érti meg a Perillustris, akkor sürgősen tolja el a biciklit és akassza a szögre!

"Elavult technológián alapuló elavult erőforrás"

Ha nem akarsz autót látni, képzeld magad a XIX. század azon periódusába amikor a bicikli már létezett, de az autómobil még nem! Vigyáznék a helyedben, mert bárhonnan jöhet lovaskocsi! Ne hogy elüssön! A lószart is kerüld ki, mert elcsúszhatsz rajta! :-)

Olaj és származékai: tudjuk, hogy szennyezi a környezetet, de használjuk! Mibe? Járművekbe a robogótól a repülőig! Erőművekbe, hőerőművekbe! Januárban volt az orosz-ukrán gázválság, egy állat elzárta a csapot! Az erőművek átálltak (félig-meddig, ahol lehetett) gázról olajra, csak azért, hogy te és a hozzád hasonló gondolkodásúak nehogy kockára faggyanak! Az olaj neked azokban a napokban biztosította ezen felül az áram egy részét is (leszámítva Paksot, meg az importált áramot), mert az elektromos energiát termelő erőművek is olajjal dolgoztak ! Minő meglepő tudtad használni az elektromos berendezéseidet!
Egy technológia csak akkor elavult, ha egy másik mind hatékonyságban mind árban, mind környezetvédelemben megveri!
Vannak megoldások autóra: a napelemes autó nem hatékony és nagyon drága!
Hibrid van de az ára olyan is, mellesleg nem tartom megoldásnak!
Választhatsz még az etanol és gáz közül!
KÍSÉRLETEZNEK hidrogén meghajtással is!
Amúgy meg rossz helyen döngeted az ajtót! Amit te keresel, az jobbra kettővel a túloldalon van!
Ugyanis én nem vagyok sem autógyár, sem pedig olajvállalat! Az Alfától-Zastavaig keresd fel a gyártókat! Agiptól a tököm tudja meddig az olajvállalatokat és magyarázd el nekik! Ha meghallgatnak!
Támogatni kell az ún. megújjuló energiákat, szélerőmű (a zöldek ellenzik), napenergia, geotermikus energia! Egyenlőre ezek lehetnek az utókor energiái!
"életszerűtlen"
Te bemagoltad ezt a szót? Tudod mi az?
Egy autó (értsd ezalatt az összeset a Smarttól a kamionig), nélküli világban, ahol csak és kizárólag biciklik vannak (lovaskocsi sem), én pedig törekednék a kisebb villanyszámlára és rendelnék a hajtás-pajtástól egy 20m2-es napkollektort lehetőleg egyben biciklin!
Na ez az életszerűtlen! Örülj, hogy nem zongorát hoztam példaként!
Lepattantok rólam, mint légy a szélvédőről!

Perillustris 2009.03.26. 20:27:21

„Te komolyan mondod, hogy ezt a sok maszlagot elhiszed? A Critical Mass nem egy semleges oldal!”

Először is: A CM nem készít(tet) tanulmányokat, hanem teret ad számukra általában egy blogbejegyzés keretében. Az externáliákról tengernyi hazai és külföldi írás született, viszonylag hasonló megállapításokkal. Mivel olvastad ezeket, nem részletezem, ám egy friss hír linkjét bemásolom: index.hu/tudomany/kornyezet/2009/03/25/pusztulnak_a_ritka_gyongybaglyok/


„Ami Perillustris-t illeti: Senki nem autóval a seggén jön a világra! (…) Itt nem autós-biciklis ellentétre kellene hajazni, hanem azt kéne észrevenni, hogy van olyan ember aki betartja (vagy nagyságrendileg betartja) a szabályokat vagy leszarja az egészet! Az pedig tök mindegy, hogy éppen mivel közlekedik! Ha ezt nem érti meg a Perillustris, akkor sürgősen tolja el a biciklit és akassza a szögre!”

Ez most mitől érv vagy ellenérv? Vajon mire válasz ez?


„Ha nem akarsz autót látni, képzeld magad a XIX. század azon periódusába amikor a bicikli már létezett, de az automobil még nem! Vigyáznék a helyedben, mert bárhonnan jöhet lovaskocsi! Ne hogy elüssön! A lószart is kerüld ki, mert elcsúszhatsz rajta!”

Ne csúsztass, soha nem mondtuk, hogy nulla autót akarunk.


„Az erőművek átálltak (félig-meddig, ahol lehetett) gázról olajra, csak azért, hogy te és a hozzád hasonló gondolkodásúak nehogy kockára faggyanak! Az olaj neked azokban a napokban biztosította ezen felül az áram egy részét is (leszámítva Paksot, meg az importált áramot), mert az elektromos energiát termelő erőművek is olajjal dolgoztak ! Minő meglepő tudtad használni az elektromos berendezéseidet!”

Mivel dicső kormányaink döntései szinte teljes (gáz)függésre ítélték az országot. Ez másik blog témája lehetne.


„Egy technológia csak akkor elavult, ha egy másik mind hatékonyságban mind árban, mind környezetvédelemben megveri!”

Pont ez az, hogy hamis az ár, ami most megjelenik. Mert akkor lenne korrekt a számítás, ha az ún. externális költségeket is láthatóvá tennénk az egyenletben. Ebben benne van az elkoszolódó vakolat és az asztmagyógyszer ára is. Ezekkel már nem is lenne olyan gazdaságos a jelenleg nyomott ár.


„Vannak megoldások autóra: a napelemes autó nem hatékony és nagyon drága! Hibrid van de az ára olyan is, mellesleg nem tartom megoldásnak!”

Ha már sok éve rákényszerítették volna az autógyárakra a sokkal szigorúbb szabályokat, jelentősen előrébb tartanánk. A hibrideket én sem tartom megoldásnak, hiszen pl. nem oldja meg a forgalmi dugókat.


„Egy autó (értsd ezalatt az összeset a Smarttól a kamionig), nélküli világban, ahol csak és kizárólag biciklik vannak (lovaskocsi sem), én pedig törekednék a kisebb villanyszámlára és rendelnék a hajtás-pajtástól egy 20m2-es napkollektort lehetőleg egyben biciklin!
Na ez az életszerűtlen! Örülj, hogy nem zongorát hoztam példaként!
Lepattantok rólam, mint légy a szélvédőről!”

Ha-ha! Hányszor kell leírni, hogy nem a gépjárművek ellen papolunk, hanem az ekkora mértékű térhódításukat nem tartjuk fenntarthatónak.

dobjátokössze 2009.03.26. 21:36:06

@Perillustris:
Externáliák: tudom beleolvastam máshol is,
meg majd megnézem az indexet is!
Nézd, szerintem meg rohadt bonyolult a rendszer, mert lehet érvként kezelni a vakolatot, meg az asztmát, csakhogy amit ez tartalmazna vagy fizessen az autós vagy lezárják a Belvárost!
Ha lezárják, akkor az önkormányzatoknak miből lesz pénzük? Behajhat-e az aki ott lakik? Ha nem, akkor milyen jogon fizessen gépjárműadót?
Ellenben lesz(?) friss levegője a Belvárosnak!
Ha dugódíjat vezetnének be, akkor azt mire használná az önkormányzat? Pártállástól függetlenül lenyúlnák?
Amúgy a gyártás (bármilyen termék, de legyen esetünkben az autó és a bicikli) ideje alatti környezetszennyezés is ide tartozik?


Az meg nem érv, senem ellenérv, hanem ez az én álláspontom!

A gázválság idején a Rákospalotai szemétégetőt is rákapcsolták a rendszerre! Ha van is benne füstgáztisztító, akkor is szennyez! Bezzeg Ausztriában ez természetes dolog!

dobjátokössze 2009.03.26. 22:26:07

@Perillustris:
"hamis ár"

Tudsz-e olyan technológiát ami hatékonyságban már jobb lenne egy benzin illetve diesel üzemű motornál?

Mivel garantálnád azt, hogy a dugódíj nem jelenik meg a kereskedelmi árakban?


Sajnálom szegény madarakat!
A 4-es út viszont túlterhelt a tranzitforgalom miatt! Én az M4 mellett vagyok, de megoldást kell találni a gyöngybagoly megmentésére is!

Perillustris 2009.03.26. 22:51:26

@dobjátokössze: "Mivel garantálnád azt, hogy a dugódíj nem jelenik meg a kereskedelmi árakban?"

Nem garantálnám, hisz pont ez a lényeg. Ma az árufuvarozás túltámogatása azt eredményezi, hogy a szállítási költség elenyésző. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a plazma tv tízezrekkel olcsóbb emiatt, ám egy liter tejnél ez 2-3 forint. Melyikkel veszítenek többet az állampolgárok?

Perillustris 2009.03.26. 22:53:08

@dobjátokössze: "Tudsz-e olyan technológiát ami hatékonyságban már jobb lenne egy benzin illetve diesel üzemű motornál?"

Bizonyos távokon belül a bicikli pont ilyen. Erről beszélünk.

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.27. 01:03:30

@dobjátokössze:

"A Critical Mass nem egy semleges oldal!"

Ahogy semmilyen más oldal és semmilyen más ember vagy közösség sem. A kérdés csak az, hogy az oldal/ember/közösség milyen célokat tűzött ki maga elé, illetve kinek a seggét nyalja ki. A Critical Mass világosan kijelentett pl., hogy semmilyen politikai célt nem szolgál. Ez szerinted eléggé közel áll a semlegességhez?

"Valaki összekapar valamit innen meg onnan, minden hatástanulmány hiányában és te meg beveszed! Szélesebb körben tájékozódj!"

Ezen jót röhögtem. Mondj még ilyen okosakat!

"Ha nem akarsz autót látni, képzeld magad a XIX. század azon periódusába amikor a bicikli már létezett, de az autómobil még nem! Vigyáznék a helyedben, mert bárhonnan jöhet lovaskocsi!"

Pierre Curie-t lovaskocsi ütötte el 1906-ban. 46 éves volt, és csak 3 évvel korábban kapta meg a Nobel-díjat. Vagy ő gondolkozott el túlságosan, vagy a lovaskocsi relatív gyorshajtott a viharban. De az eredmény szempontjából ugyanaz.

"azt kéne észrevenni, hogy van olyan ember aki betartja (vagy nagyságrendileg betartja) a szabályokat vagy leszarja az egészet!"

Az eredmény szempontjából viszont nem ugyanaz, mivel közlekedik. Lásd feljebb.

"Olaj és származékai: tudjuk, hogy szennyezi a környezetet, de használjuk! Mibe?"

Műanyagba. Üzemanyagba csak ELPAZAROLJUK.

"Egy technológia csak akkor elavult, ha egy másik mind hatékonyságban mind árban, mind környezetvédelemben megveri!"

... ÉS a lobbija úgy dönt, hogy eléggé megszedte magát belőle.

"Ha lezárják, akkor az önkormányzatoknak miből lesz pénzük?"

Pl. a költségként ezután nem megjelenő externáliákból.

"Behajhat-e az aki ott lakik? Ha nem, akkor milyen jogon fizessen gépjárműadót?"

Behajthat, ha "jegyet" vagy "bérletet" vesz. Esetleg kaphat kedvezményt, de nem 100%-ot meg 90%-ot, ami most van. Így fogják az emberek megismerni a valóságot: hogy az autó luxus, és csak annak legyen, aki fenn is tudja tartani.

Gépjárműadót azért fizet, mert... ööö... van gépjárműve.

"Ha dugódíjat vezetnének be, akkor azt mire használná az önkormányzat? Pártállástól függetlenül lenyúlnák?"

És akkor ez egy komoly érv az ellen, hogy bevezessük?!

"Amúgy a gyártás (bármilyen termék, de legyen esetünkben az autó és a bicikli) ideje alatti környezetszennyezés is ide tartozik?"

Hová, az externáliákba? Az autónál használatkor nem fizeted ki, biciklinél nincsen használati díj. Gyártáskor ugyanez. De ha a biciklinél vannak kifizetetlen externáliák (pl. metánnal szétfingod az ózonlyukat tekeréskor vagy mi?), akkor vegyük észre az arányokat.

"Mivel garantálnád azt, hogy a dugódíj nem jelenik meg a kereskedelmi árakban?"

Nem olvastad el, amit írtam. A dugódíjat visszanyeri azon, hogy nem kell a sok balfasz között a dugóban álldogálnia, (nemlétező) parkolóhelyet keresnie, kifizetni a büntetést (hahaha!), mert második sorban állt meg a bolt előtt és onnan pakolt stb.

dobjátokössze 2009.03.27. 21:08:44

@Joe Forster/STA:
A válaszaidból látszik mennyire forrófejű vagy és képtelen vagy átgondolni azt amit írsz!
"nem semleges"
Nem politikai pártokra gondoltam, hanem echte biciklisoldalra! Tudod a "semleges" szót nemcsak politikában szokták használni! Biztos nem politikusnak készülsz?

"az eredmény szempontjából"
Igen, jöhet egy kamion és ledarálhat engem (gondolom örülnél neki), úgy hogy én teljesen szabályos voltam! Ugyanez előfordulhat gyalogossal, meg biciklissel is! Most mit mondjak rá? Ne menjek ki az utcára, mert rám zuhanhat a repülő? Az mitől jobb, hogy ezen rágódik az ember? Netalán attól, hogy ettől kevesebb baleset fog történni? Nagy szart!
Nem mindegy, hogy mivel közlekedik? Igen feljebb ott is van a nagyobb az erősebb....

"műanyag"
Tudod mennyi károsanyag kerül a környezetbe a legyártásakor?
És mennyi, amikor a tapló paraszt elégeti?
Továbbá nem bomlik el!
Inkább innám az ásványvizet visszaváltható üvegből (valódi), mint PET palackból!

"dugódíj"
Te meg azért fogsz fizetni, mert hülye vagy!


"kereskedelmi árak"
Elméletben megállod a helyed, de gyakorlatban egy nagy nulla vagy!
Emlékszel még a 2006-os áfa csökkentésre?
Ha 2005-ben 25%-os áfánál te vettél egy árút 8000-ért, mennyiért kaptad ugyanezt meg 2006-ban 20%-os áfánál? Leírom 8000-ért! Miért?
Azért, mert a vállalkozók, vállalkozások benyelték a maradék 5%-ot!
Megismétlem amit már írtam!
Lassan írom, hogy a gyengébbek is megértsék!
Ha a vállalkozónak még indokot is adunk az áremelésre, akkor elkerülhetetetlen a termékek drágulása!
Miben fogadunk?

@Perillustris:
Komolytalan vagy a bicikliddel együtt!
Feltettem egy kérdést arra, hogy mi válthatná a benzin és diesel motorokat az autókban!
Erre jössz egy primitív válasszal, valószínűleg azért, mert lövésed sincs róla!
Sok közöd nem lehet a technikához!

A plazma tv meg azért olcsóbb, mert az LCD ára kúrva nagyot esett! Ne foglalkozz ezzel a ténnyel!
Ferdítessz, csúsztatsz!

Perillustris 2009.03.29. 10:30:33

@dobjátokössze: "A plazma tv meg azért olcsóbb, mert az LCD ára kúrva nagyot esett!"

Írhattam volna LCD TV-t, sőt, akár mosó- vagy hűtőgépet (bármit) is, nem az volt a lényeg, hanem az, hogy jelenleg a szállítás költségei nem reálisak a nyomott úthasználati árak miatt. Mint írtam, egy kamion pályadíja napi 2700 forint, ami nevetséges azt figyelembe véve, hogy mekkora kárt okoznak.


"Ha 2005-ben 25%-os áfánál te vettél egy árút 8000-ért, mennyiért kaptad ugyanezt meg 2006-ban 20%-os áfánál? Leírom 8000-ért! Miért?
Azért, mert a vállalkozók, vállalkozások benyelték a maradék 5%-ot!"

Dehogy nyelték le, ne röhögtess! Ha meg a konkurencia miatt esetleg nem lehetett teljsen áthárítani a drágulást a vevőkre, az nem a vevő hibája. Az ÁFA csökkentése a volt kormány egyik leghibbantabb döntése volt egyébként, ezt mára már ők is belátták, ám akkor hiába mondták a gatdasági szakértők, hogy nem kéne.


"Ha a vállalkozónak még indokot is adunk az áremelésre, akkor elkerülhetetetlen a termékek drágulása! Miben fogadunk?"

Nem kell fogadni. Nem baj, hogy drágább lesz az, ami mögött jelentős szállítási költség van. Ezzel nem mellesleg erősödik a helyi ipar versenyképessége, hiszen kisebb a száll. költsége. S a lényeg, amit már leírtunk: az árat ma is megfizetjük, csak eltorzítva jelenik meg.

dobjátokössze 2009.03.29. 18:19:30

@Perillustris:
"Dehogy nyelték le.."
Én valahogy úgy emlékszem, hogy nem csökkentek 5%-al az árak! Ha pedig ez így volt akkor ugye mi fizettük azt a hányadot!

"szállítási költség"
Tegyük fel, hogy igazad van!
Ne támogassuk ezt, mert minek!
Nem elég a válsággal, és a baromarcú politikusokkal, meg ezzel a nagy szarkupaccal megküzdeni! Így is csökkennek a munkahelyek az országban!
Vegyük el a támogatást! Legyen még több munkanélküli!
A termékek már most is ott rohadnak a polcokon, de b.ssz. isten, mondá jézus alapon legyen drágább!
Mert az a valós ára! Szerinted!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.29. 22:28:34

@dobjátokössze:

"Legyen még több munkanélküli!"

Legyen. Ennek az országnak az egyik tragédiája az, hogy egyre bunkóbbak lévén - lásd: nővekvő funkcionális vagy konkrét analfabétizmus, brain drain, disszidálás, kontraszelekció - egyre kevésbé tudunk értéket teremtő szolgáltatásokat nyújtani.

A szocializmusban teljes munkáltatottság volt. Ez volt az egyik nagy hazugsága annak a félreimplementált rendszernek. Túl sokan vagyunk túl kevés megoldandó feladatra, de többet nem tudunk szerezni - csinálni vagy külföldről szerezni -, mert azokra alkalmatlanok vagyunk a szervezés és hatékony munkavégzés hiánya miatt.

Az ország teljes anyagi-szellemi-erkölcsi csődje a "valós ára" annak, hogy felébredjünk.

dobjátokössze 2009.03.30. 19:14:29

@Joe Forster/STA:
Ha Szlovákiát nézem, ők meg a protekcionizmus tipikus áldozatai!
Pedig ők megcsinálták! Adóreform (segélyek megnyírbálása), egészségügyi reform (vizitdíj és társai), oktatási reform (tandíj) stb. Ennyit ér az Euro-zóna?

"'Legyen."
Van abban valami amit írsz, de szeretnék a munkanélküliségből kimaradni!

"értéket teremtő"
Talán a kormányoknak nem kellett volna annyit privatizálni vagy éppen nem úgy privatizálni!
A kormányoknak nem kellett volna megszakítani a kapcsolatot a keleti piacokkal!
Ha Szlovákiát nézem, élesen látszik az, hogy egy jó adórendszerrel bíró állam, vonzó a nagy vállalatoknak! Ám, ha beüt a krach akkor olyan gyorsan tűnnek el ezek az ún. nagyvállalatok, mint ahogy jöttek!


Az, hogy van két nagy párt akik szinte semmiben sem értenek egyet és mocskolják egymást azt én színjátéknak tekintem!
Miért?
A fizetésemelésükben, a költségtérítésben, de még abban is egyetértenek, hogy egy ember több bizottságban is részt vehessen! Nemcsak a parlamentbe nem, de a bizottsági ülésekre sem járnak! Ellenben mind felveszi a nagy összegeket!
Ki fog itt tenni valamit?
Sajnos nincs ilyen kaliberű ember a magyar politikában!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2009.03.31. 03:15:33

@dobjátokössze: "Ha Szlovákiát nézem, élesen látszik az, hogy egy jó adórendszerrel bíró állam, vonzó a nagy vállalatoknak! Ám, ha beüt a krach akkor olyan gyorsan tűnnek el ezek az ún. nagyvállalatok, mint ahogy jöttek!"

A nagyvállalatokat vissza kell küldeni a kurva anyjukba. Azok mindig oda mennek, ahol a legolcsóbb a munkaerő és/vagy a legnagyobb állami támogatást kapják, legyen az Németország, Magyarország, India vagy Kína, lényegtelen.

Valójában az állam csak rövidtávon nyer vele, de egy csomó pénzt kilapátolnak az országból mind a profit kivitelével, mind az állami támogatás bezsebelésével, és pár év múlva az alkalmazottak újból utcán lesznek.

A feladatokat magunknak kellene kitalálnunk, és berobbanni velük a nemzetközi piacra.

"Van abban valami amit írsz, de szeretnék a munkanélküliségből kimaradni!"

Ha eleget tanultál, valószínűleg úgyis fogsz munkát találni. Ha nem, akkor meg így járás. Ahogy írtam, szellemileg is pusztulunk lefelé. Aki az élete elején úgy döntött - vagy a szülei döntöttek helyette úgy -, hogy nem tanul, mert inkább elmegy focizni/dolgozni/kurvázni/stb., az most így jár. Legalább az emberek észreveszik, hogy igenis felelősek a saját életükért, és amit korábban ellustálkodtak, annak most megisszák a levét. Már nem tudom sajnálni ezt az országot...

dobjátokössze 2009.03.31. 18:38:23

@Joe Forster/STA:
" A feladatokat magunknak kellene kitalálnunk, és berobbanni velük a nemzetközi piacra:"

Igen sok feltaláló, tudós hagyja el az országot, mert vagy nem támogatják az elképzeléseiket, vagy esély sem lenne arra, hogy itt valósítsa meg azokat.

süti beállítások módosítása