Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Bogotával akarnak Demszky és Hagyó lelkére hatni

2009.01.06. 16:53 - kirk kapitány

Akarat, bátorság és önzetlenség, Demszky Gáboron és Hagyó Miklóson kéri számon a Critical Mass és a Magyar Kerékpárosklub ezeket a politikusi erényeket. A két szervezet szerint csak a városvezetőkön múlik, hogy egy-egy világváros mit csinál magából. Ezért egy videót (itt magyar szöveggel) küldtek a főpolgármesternek és helyettesének, hogy nézzék meg, mi lett a 7 milliós columbiai fővárosból, miután az ottani polgármester úgy döntött, megtöri az autók uralmát, és a belvárost rendszeresen átengedi a gyalogos és kerékpáros forgalomnak.

 
A CM és az MK szembesíteni akarja a politikusokat, milyen utat választanak: „alávetik-e a várost és lakóikat az autózás összes káros hatásának, amit alig győznek helyrehozni, vagy visszaadják-e a tereket az embereknek, és a tömegközlekedést, a biciklizést
támogatják-e a város fellendítéséért, amivel a közlekedésen túl számtalan problémát megoldhatnak.”

 

 

Címkék: budapest demszky critical mass bogota hagyó

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr78861721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bicajos 2009.01.06. 17:16:01

nézd, a bunkók, még angolul sem tudnak!

rest69 2009.01.06. 18:07:52

nálunk soha semmi ilyen nem valósulhat meg, mert a kolumbiaiak szegényebbek bár mint mi, de bennük van a vágy, hogy tegyenek valami jót. A mi általunk választott vezetők, a mi általunk hatalmon tartott réteg céljai között sosem szerepelt és sosem fog szerepelni hogy tegyen valami ilyen mélyen jót a társadalomért. Soha. Változás kell magyarországon, és ez a jelenlegi politikusokkal lehetetlen.

limbekcs 2009.01.06. 18:08:45

az a mondat ott van azért a 30 dolláros bringa és a 30 ezer dolláros verda egyenjogúságáról.

csakhogy bp-en 15%-nál annyival több autós van, hogy szerintem D. és H. urak nemigen fognak ráharapni az ötletre...

Fucksee 2009.01.06. 20:26:54

autómentes belváros, kellene egy alagút keresztbe, meg egy hosszába, meg mégegy keresztbe, földalatti parkolókból sokat a városhatárba, vastag többsávos bicikliutak, járdák, satöbbi...rengetegen akarják ezt, és akik nem, azok is csak azért, mert még nem éltek ilyen környezetben, pedig ha tudnák...

AdamT · http://durva.blog.hu 2009.01.06. 20:47:10

már látom, ahogy a 140 kilós nagymamák tekernek a piacra... meg a várandós anyukákat, szülés előtt, szintén kerékpárral... meg a maffiózókat, akik ültetett bringákból "bizniszelnek"... fel kéne ébredni! a többség a kényelemre hajt és nem az egészségre...

Whiplash · http://www.motoroshang.hu 2009.01.06. 20:51:49

@AdamT:

Menj el vidékre, és meg fogsz lepődni, ott bizony az öregek, és a terhesek is bringával járnak...

V.Emil 2009.01.06. 21:48:14

Ez egy nagyon nagy dolog. Tovább is küldöm a linket angolul értő ismerőseimnek. Csak attól tartok, hogy a dolog nagyszerűsége ellenére azért kevés itt a comment, mert sokan nem tudnak vagy nem elég jól tudnak angolul, hogy a beszélt angolt megértsék.

Gyalogolni és kerékpározni igenis jó, közösségteremtő ereje van, míg az autózás rombol, túlterhel, szennyez.

Az Antall kormány idején a taxissztrájk egyik pozitív hozadéka az volt, hogy hirtelen élhető lett a város, kitisztult a levegője, jó volt benne gyalog és biciklivel közlekedni. Nyilván nem ez az ideál állapot, de jelzi, hogy milyen irányba kellene lépni.

Budapesten az autóforgalom elnyom sok mindent, a város a gyalogosközlekedésre kifejezetten alkalmatlan.

Pedig ki lehetne egy nagyon szép gyalogos, kerékpáros tengelyt alakítani a Hősök terétől végig az Andrássy úton, át a Lánchídon és az Alagúton át a Királyhágó térig. És hozzá lehetne kapcsolni az Atilla utcát a Vérmező felé.

Hogy ez lehetetlen? A 7-milliós Bogotában könnyebb volt? Azt mondjátok, hogy ott szegények voltak zömében az emberek és azért lehetett átnyomni? Mi gazdagabbak vagyunk, nálunk ezért nem megy? gazdagabbak, mint mondjuk a hollandok, akiknél lám mennyi a biciklis, vagy más nyugat-európai országok, ahol a gyalogost tiszeteltben tartják nem tapossa el őket a forgalom.

El kéne töprengeni azon, hogy nálunk annyi minden miért nem megy és főként miért nem működnek normálisan a RENDSZEREINK?

702 · http://psztrnk.net 2009.01.07. 07:16:12

@AdamT: azért ne feledkezzünk meg a Transmilenioról sem - ha láttad a videót, akkor lejöhetett az is, hogy tisztában vannak vele, hogy nem akar mindenki gyalogolni és kerékpározni, így a koncepcióhoz alakították a tömegközlekedést is.

9mmPara 2009.01.07. 09:38:40

Szerintem ebből a címzetteknek annyi fog eljutni a tudatáig, hogy narkóföld fővárosát akarják példaként állítani Bp. európai fővilágváros elé, ami nyilvánvaló provokáció, aljas gúny és mint ilyen, nem érhet fel az ő erkölcsi szintjükre.

Rufusz 2009.01.13. 10:50:04

Annyi a gond hogy a bringásokat és a tömegközlekedést használókan nehezebb fejni...
Elvégre nem lehet súlyadót vagy parkolási díjat kiszabni egy bringára, a buszjegyet árát sem lehet a végtelenségig emelni.

Ergó kevesebb autó kevesebb lopási lehetőség (a félmaffia parkolótársaságok se jattolnának).

Az emberek meg pusztulnak a levegőtől? Le van szarva csak a maga kis négy éve alatt minél többet összelophasson az illetékes elvtárs.

Egyébként meg Penalosa for major! (egy óvodáscsoport meg a testület, mert azok még nem korruptak)

Forci 2009.01.13. 10:56:52

Döbbenetes videó. Törvényileg kötelező lenne megnéznie minden városatyának hivatalbalépése előtt.

Nem is csak a konkrét megvalósítás miatt, hanem a hozzáállás miatt:
- Akarat a város jobbá tételére
- A lakók életminőségét úgy lehet javítani ha az autók helyett a tömegközlekedés/gyalogos/kerékpáros forgalom a prioritás
- Szükség van nagy tágas terekre, járdákra, játszóterekre, hogy a közterületeken a közösség élhessen

És az eredmény ami a videón látható, döbbenetes, szívszorító. Komolyan elérzékenyültem. Nekünk nem lehet ilyenünk?
süti beállítások módosítása