Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Milyen bringaút épült volna a Margit hídon?

2008.11.04. 15:54 - Földes András

Híreink szerint a Margit híd északi járdáján nem egy darab sárga festékcsík segítségével alakítják ki a bicikliutat. (A délin nem lesz kerékpársáv egyáltalán, ahogy azt megírtuk.) A bivikliút burkolata színben tér el a járdától. A kettő közt pedig nem pontosan definiált kis elválasztó izék lesznek. Hogy mi valósul meg valójában, az nyilván akkor fog kiderülni, amikor a hídon átvágják a szalagot, így idemásoljuk a januári megállapodás ide vonatkozó részét.

"A híd északi oldalán egy elválasztott rendszerű kétirányú gyalog-kerékpárút létesül. Az útpályától történő védelmet egy 1.10 m magas védőkorlát fogja szolgálni. A kért szintbeli eltéréssel megvalósítandó kialakítás szerkezeti, rugalmassági és biztonsági szempontból is aggályos, ezért a kerékpárút és a gyalogossáv közti elhatárolást a járdalemezre szerelt, abból kismértékben kiemelkedő, folyamatos, de fenntartási szempontokat kielégítő elválasztó elem biztosítja, a kerékpárút színbeli elkülönítése mellett.

A projekt kapcsán a déli oldalon is létesül egy egyirányú gyalog-kerékpárút. Itt szintén alkalmazásra kerül a fent említett elválasztó szegélyes megoldás."

Címkék: budapest margit híd bicikliút

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr68749506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marxcie · http://www.kerekparosklub.org/milyen-erveket-ne-hasznalj-amikor-biciklisekkel-vitatkozol-0 2008.11.04. 16:34:18

nagyon jo, tehat tovabbra is a bringasok kozlekedestol valo elszeparalasa es gyalogosforgalommal valo vegyitese valosul meg, ergo hasznalhatatlan lesz. vagy a gyalog-kerekparuton mesz es kerulgeted a turistakat, ha tovabb akarsz menni a koruton akkor meg szabalytalanul lejossz a vegen, esetleg leszalsz atmesz aluljaron es ki az utra, vagy fel se mennek erre a remek bringautra. GRATULALOK, GRATULALOK!

Walter Melone (törölt) 2008.11.04. 16:39:31

nem lehetne az északi járdát a bringásoknak adni, a délit pedig a gyalogosoknak. Az elején/végén pedig integrálni a forgalomba az egészet?

bldo 2008.11.04. 16:42:22

Jól értem, hogy megint a járdából csinálnak kerékpárutat?

Retekbácsi 2008.11.04. 16:42:51

Walter Melone: jól beszélsz, bár fordítva logikusabb lenne. A gyalogosok elég jelentős része turista/futó, akik a szigetre mennek, tehát az északi járdát használnák.
A bringásokból itt meg a munkába járókat kellene inkább kiszolgálni, akik meg végigmennének a hídon, ergo az egybefüggő déli járda kényelmesebb nekik.

Roth Mano 2008.11.04. 16:54:00

nem lehetne inkább az autósoktól elvenni 1-1 sávot? barom városvezetés.

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2008.11.04. 16:54:38

Ez most ugyanaz. És nagyon remek és logikus megoldás. Önkormányzat elé vele.

Walter Melone (törölt) 2008.11.04. 17:06:22

Retekbá, a szigetre a gyalog simán átmegy az aluljárón, a bringásnak ez nehezebb. Nem? Átmenő forgalomnak pedig mindegy.

W Joe 2008.11.04. 17:06:23

Kis bumszlikat tennének a járdára, amiben a gyalogosok megbotolhatnak, a bringások meg felbukhatnak?

Walter Melone (törölt) 2008.11.04. 17:07:20

Roth Mano · rothmano.blog.hu/ 2008.11.04. 16:54:00


Remélem ezt komolyan mondod, mert viccnek elég durva... :-D

amondó (törölt) 2008.11.04. 17:10:10

:-(

Dugják fel maguknak a kis bumpszlijaikat egyenként. Nem kérünk belőle. Úgyis rásétálnak a gyalogosok, és igazuk van, merta járda az övék. A Bajcsyn is rásétálnak, pedig ott töredéke annyi gyalogosforgalom sincs, mint egy nyári napon a Margit felé.

A járdától legalább szintben (és nem csak színben) eltérő biciklisáv kell, és mindkét oldalra.

amondó (törölt) 2008.11.04. 17:13:47

" Roth Mano · rothmano.blog.hu/ 2008.11.04. 16:54:00
nem lehetne inkább az autósoktól elvenni 1-1 sávot? barom városvezetés. "

Nem kell elvenni, a járdát kellett volna annyira szélesíteni, hogy elférjen rajta egy-egy biciklisáv. Ha mindkét oldalon van biciklisáv, az már (erősen kompromisszumos megoldásként, de) elfogadható. De lespórolták.

Erre nincs pénz (BKV-nak "tanácsadókra" viszont van másfél miliárdja), és ezért most felújítják a hidat úgy, hogy a kerékpárosoknak és gyalogosoknak legalább 50 évig szar lesz. Merthogy addig nem fognak hozzányúlni, az biztos.

Szerintem ezt nem fogják hagyni a bringások, nagy nagy balhé lesz. Ráadásul a kerékpáros szervezet jóváhagyta az eredeti tervet, és attól utólag tértek el.

Labasmaz 2008.11.04. 17:33:15

En meg emlekszem a regi bicajutra a Petofi-hidon, amit a felujitas alkalmabol szuntettek meg huszon-harminc eve. Legmelyebben volt az ut, utana jardanyi magassagban a biciklisav, sacrra 60-80 centi szeles lehetett, majd ujabb 5-10 centivel feljebb a jarda. Nem volt kerdes, kinek hol a helye, volt mindket oldalon, ugyhogy az sem volt kerdes, ki merre megy rajta. A hid elejen es vegen meg megfelelo fel- es lehajto rampa hozza a bicosoknak.

kis ember 2008.11.04. 17:40:19

labasmaz: jéé, ez Koppenhágában most is így van. Ők még elmaradottak, de majd ők is biztos megszüntetik.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2008.11.04. 17:55:21

A Golden Gate hidon is ugy van (San Francisco) hogy az egyik oldal a gyalaogosoke a masik a bringasoke, nincs belole semmi problema...dehat ezek a varosvezeto buzi kocsogok csak lopni tudnak gondolkodni azt nem

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.11.04. 18:01:38

Walter Melone · waltermelone.blog.hu/ 2008.11.04. 17:07:20

Pedig igaza van Roth Manónak. Csúcsforgalomban ígyis-úgyis áll a forgalom a Margit-hídon (és az egész körúton), most hogy ez egy vagy két sávon történik, nem teljesen mindegy?

Ez egy autós tévhit, hogy több sávon gyorsabb a haladás 'mer 3 sávon 3-szor annyi autó fér el mint 1 sávon' - nos ez így is van, de nem a híd a szűk keresztmetszet, hanem az utána következő kereszteződések, kis utcák, satöbbi.

Mondok egy példát: ha picit kinyitod a csapot, akkor tökmindegy hogy egy fél centis vagy egy kétméteres átmérőjű csövet kötsz rá, ugyanúgy csorogni fog benne a víz.

amondó (törölt) 2008.11.04. 18:08:48

" Labasmaz 2008.11.04. 17:33:15
En meg emlekszem a regi bicajutra a Petofi-hidon, amit a felujitas alkalmabol szuntettek meg huszon-harminc eve. Legmelyebben volt az ut, utana jardanyi magassagban a biciklisav, sacrra 60-80 centi szeles lehetett, majd ujabb 5-10 centivel feljebb a jarda. Nem volt kerdes, kinek hol a helye, volt mindket oldalon, ugyhogy az sem volt kerdes, ki merre megy rajta. A hid elejen es vegen meg megfelelo fel- es lehajto rampa hozza a bicosoknak. "

Na ekkor kezdek el sírni. Hogy régen még ilyen is volt. És Koppenhágában tényleg ilyen. De nem néhol, hanem minden egyes út így épült. Egyértelműen szintben elválasztva a bringaút a járdától. Na de mi gyorsan haladunk visszafelé...

Kopi3.14 2008.11.04. 18:19:55

Milyen remek lesz, amikor a kerekparos a gyalogok kozott kell lavirozzon, szembe meg jonnek jobbkezrol az autok-buszok-teherautok-tankok-uthengerek-anyahajok-urrepulok min 70-nel... Adunk a tulelesenek.

A legjobb megoldas az lenne, ha midnket odlalon lenne kerekparsav, mert a szigetre is akarnak menni kerekparosok is rendszeresen, gyalogok is, rampara meg nicsn lehetoseg. Csak egyik nepnek adni a deli odlalt, az eszakit a masiknak a lepcsok miatt gond, babakocsis, kisgyermekes, tandemes nem tudna levergodni ott.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.11.04. 18:32:00

Jelezném: az Árpád híd északi járdája kizárólag a bringásoké (lenne). Mégis rendszeres rajta a gyalogos forgalom. Ahogy a délin is a két keréken közlekedő. :(

Villanyoltogató 2008.11.04. 18:53:15

Kedves Melone, mi az, hogy vegyék el az egyik járdát a gyalogosoktól???
Ugye csak olcsó vicc volt?
Az Árpád-hidat is telibeszarom, a gyalogosoktól ne vegyenek el újabb és újabb területeket. Unom már, hogy a vezetőink csak a mi rovásunkra örvendeztetik meg a bacajosokat. Vegyék el az autósok sávjait, a járdánkról el lehet húzni a francba. Bocs a kifejezésért, de a (gyorsan) biciklizőknek semmi joga a járdán menni. Ott max tolhatnák.

szalmaegér 2008.11.04. 19:12:01

A faszé kell ide is bicikliút?
Miért muszáj mindenhol a biciklisek érdekében a többi ember érdekét sértve utakat építeni?
Ilyen sok támogatást ad az EU erre? Lehet, engem sem zavarna, ha én lennék a beruházó. Vagy a kivitelező. Vagy csak egy alvállalkozó.
De mivel nem vagyok, nem értem ezt a dolgot.

Villanyoltogató 2008.11.04. 20:07:13

A városvezetés már nagyon hosszú bicikliutat pipált ki, amik nagy része csak egy sárga csík valamelyik gyalogosoknak való területen, akadályozza és nagyban veszélyezteti a gyalogosok biztonságát. Nem elég az autósoktól félni, még jobban oda kell figyelni a pici gyerekekre, mert a bicajosok, ha látják maguk előtt a nagy helyet, nyomulnak durván. A sárga csíkos részeken folyamatos a konfliktus, de nem látom az igyekezetet, hogy az autósok sávjait vennék inkább el, pedig tisztességesebb lenne.

Kopi3.14 2008.11.04. 20:56:36

Villanytologató. Azért a gyalog is meégr egy külön misét, hogíy mi a lófaszt keres a diszkrétt kerékpárúton. Pl Stadionok megállónál, ahol el van szeparálva pár méteren a kettő egymástól. Éa mi a lófaszért sétáltatja a kutyáját úgy, hogy a madzag átmenjen a kerékpárúton, s a szabályosan közlekedő kerékpáros ott szépen kivasalja a kutyát, ha a madzagot nem látja meg- igen nagy esélllyel nem meglátható. Deakkor tuti a gyalog hőbörög, hogy betyár utonálló mocskos kerékpáros. Vagy ahogy ezen dolgot vidéken is intézi a sok okos gyalogbéka, kolbászol midnenholész nélkül, s ha rácsöngetnek, kiáltanak, szólnak, akkor kurvaanyádmitképzelszhüjeköcsögbiciklis...

Egyébként tévedésben vagy a járdán kerékpározással kapcsolatosan, lehet ott kerékpározni, max 10 km/h sebességgel. Ha az úttest alkalmatlan kerékpáros közlekedésre.

kis ember 2008.11.04. 23:31:47

szalmaegér:

egyszerű embernek egyszerű kérdésre egyszerű válasz: mert a "biciklis" a "többi ember"

Egyebet nem mondhatok, kérem kaccsoja ki.

kis ember 2008.11.04. 23:35:14

ja, de mégis: épp az a lényeg, hogy eredetileg nem kellene senkitől sem elvenni. Az eredeti tervek szerint kiszélesítenék a hidat. De ha nem tudsz gondolkodni, ne írj, mert neked ciki.

Steerio 2008.11.05. 03:14:11

Kopi3.14: a gyalogos szent. Érted? Szent. Ugyanis minden ember gyalogos, úgy születik, ez a természetes állapota. Ezenfelül ne büntess embereket másvalaki vélt vagy valós baromsága miatt ("a gyalogosok ilyenek meg olyanok, ezért én jól közéjük rongyolok"). Ne viselkedj úgy velük, amit autóktól kikérnél magadnak.

Nem veszünk el több járdát a gyalogosoktól; amit elvettek a nevünkben, azt is mind vissza kéne adni nekik. Én nem is használom azokat (és a KRESZ szerint sem vagyok köteles ezt tenni).

Itt ennél a szar megoldásnál jobb lenne, ha egyáltalán nem lenne rajta kimondott kerékpáros infrastruktúra. Esetleg néhány piktogram a külső sávon, ami jelezné az alapvető KRESZ-ismereteknek is híján levő autósoknak*, hogy ott a helyünk, nem a járdán, ahova mutogatni szoktak.

* akinek nem inge.

Kopi3.14 2008.11.05. 10:52:42

Steer: a gyalogos szent? Hol van leirva a KRESZben? neki is vannak kotelessegei, a kerekparutat nem hasznalhajta pl. Egyebkent nem rongyolok kozejuk, kerulom a kontaktust veluk ha ketkerekuvel jarom a varost, autoval meginkabb, ha meg valahol bevezetnek kozejuk okosan, s kitablazzak, hogy otljuk a kerekpart megteszem. Talan egyedulikent a kornyeken, legalabbis mas kerekpartolot meg nem lattam ott.(Bekescsaba, Andrassy ut eleje). De nekik is van ket kibaxott szemuk a fejukon levo godorben, nezhetnenek korbe amikor kerekparutat kereszteznek, s azt nem kene gyalogsavnak hasznalniuk. Attol, mert gyalog, meg nem jogositottak fel a tobbiekre nem odafigyelesre.

Perillustris 2008.11.05. 14:31:31

"A faszé kell ide is bicikliút?
Miért muszáj mindenhol a biciklisek érdekében a többi ember érdekét sértve utakat építeni?"

Okoska, nézegess régi - Budapestet ábrázoló - fotókat, aztán döntsd el, kinek a kárára betonozták le a fővárost.

Agyalap 2008.11.05. 17:38:05

A gyalogos nem szent, hanem birka (akinek nem inge...). Persze ugyanígy azután a kerékpáros vaddisznó, a robogósra és autósra már nem is keresek állati hasonlatot.
Magam az összes eszközön közlekedem és elmondhatom, hogy a fent látható csodás összetűzés is elkerülhető lenne egy kis odafigyeléssel, belátással.
A gyalogos ne bóklásszon a sajnálatosan a járdán kialakított kerékpársávban, (de a robogós sem!), a kerékpáros ne gázoljon át a zebrán, ne a legbelső sávból nézze a várost, a motoros ne tördelje az autók tükreit, az autós ne akarjon mindenáron erősebb lenni, stb.
Ha egyszer nem a saját igazáért küzd mindenki, lehet hogy fog menni a dolog.
Nem is álmodozom tobább...

Thyb 2008.11.05. 17:42:17

Steer: kimondottan kerékpárosforgalom számára megépitett és fentartott uton jöttem ma melóba és 3-an (középkoruak) ott sétáltak a teljes bringaut szélességében. Általában durvábban reagálok, de ma kimondott finom hangnemben szóltam, hogy "Legyenek szivesek a kerékpáosutról" átfáradni a 3 méterre lévő gyalogos utra. Nem álltam meg, de hallottam ahogy hátulról még elkezdtek anyázni.
Tudod az ilyen gyalogosból szent ikont csinálnék.
Az sosem volt gyalogos ut. Piros téglával van kirakva és fel is van festve a sárga jel. Szerinted?
Mi próbálunk kompromisszumos megoldásra jutni mindenkivel, de megkérlek állj le egyes autó vezetővel és állapodjatok meg abban, hogy közös megállapodásotok alapján hol kellene közlekednünk. -a sehol-t felejtsd el, mert ilyen alapon a gyalogos be is uszhat a szigetre-,
süti beállítások módosítása