Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egyelőre nem lesz biciklisáv a Nagykörúton

2013.11.29. 18:23 - m_balint

Habár egy 2013 márciusában a BKK részére készített döntés-előkészítő tanulmány több alternatívát is felvázolt arra, hogy hogyan lehetne kerékpárosbarátabbá tenni a Nagykörutat, úgy tűnik, ezek megvalósítása még várat magára. A társaság honlapján hétfőn jelent meg az a közlemény, mely szerint 120 utcában, 60 jelzőlámpás csomópontban és 30 főútvonalszakaszon vezetnek be a bicikliseket segítő forgalmi változásokat. Sok új kerékpársávot jelölnek ki (többek között az Erzsébet hídon és a Petőfi hídon), és sok egyirányú utcába be lehet majd hajtani forgalommal szemben.

Látványos azonban, hogy a kilenc leendő Mol Bubi közbringa állomásnak helyet adó, és az összesen 74 állomásból felépülő hálózat gerincét adó Nagykörúton nem lesz érdemi változás, a biciklis forgalmat a környező kisutcákba és a Bajcsy-Zsilinszky útra terelik. László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerint a körúti kerékpársáv 2014 nyaráig történő megépítésére nem is lehetett számítani, mivel az komoly konfliktusokat okozott volna, míg „az apróbb változtatásokat könnyebb felvállalni”. A szervezet egyébként fontos lépésnek nevezte a hétfőn bejelentett változásokat, amelyek tervezésében szakmai javaslatokkal segítette a BKK-t és a tervező cégeket.

A BKK az Index kérdésére közölte: a körúti biciklisáv megépítése a Bubihoz kapcsolódó intézkedéscsomag első ütemének sosem volt része. Ugyanakkor a 2010-ben készített, a projekthez kapcsolódó infrastrukturális fejlesztéseket összefoglaló intézkedési tervben ha biciklisávról nem is, kerékpáros nyomról még szó volt az első ütemben. A Nagykörútra vonatkozóan ez áll a (rendszer bevezetését ekkor még 2011 közepére tevő) tervben:

Rövid távon, az I. ütemben kerékpáros nyom kijelölését javasoljuk a szélső forgalmi sávokban, a forgalmi sáv tengelyében. Hosszabb távon a keresztmetszet átszervezésére kerül sor. Ekkor biztosítani kell a kerékpáros forgalom számára a menetirány szerinti elválasztott közlekedés lehetőségét.

A kerékpáros beavatkozásokat ábrázoló legfrissebb térképen azonban már ez sem szerepel, vélhetően ugyanabból az okból, amiért a KTI tanulmánya is végül elvetette a szélső forgalmi sáv elvételét: a dugódíj idén januárban bejelentett elhalasztása miatt. Erre utal a BKK válasza is:

A Nagykörúton tanulmánytervi szinten vázolt lehetséges megoldások szerint az egy forgalmi sáv vagy egy parkolósáv elvételével kialakítható irányhelyes kerékpáros infrastruktúra megvalósítása a jelenlegi forgalmi helyzetben nem reális. A kerékpáros infrastruktúra kialakítása például a személyforgalmi behajtási díj esetleges bevezetése után valósulhatna meg, amelyről egyelőre azonban nincsen végeleges döntés.

(...)

ha csökken a gépjárműforgalom, akkor a szélső forgalmi sáv felhasználhatóvá válhat a kerékpáros közlekedés céljaira

– írta a társaság. A szélső sávot tehát a dugódíj elhalasztása miatt nem lehet elvenni, a parkolósáv elvételéből adódó elkerülhetetlen konfliktusokba pedig úgy látszik, egyelőre nem akart belerohanni a várospolitika.

A további változtatásokról a közbringarendszer bevezetése után, a forgalmi átrendeződéseket kiértékelve fognak dönteni, a rendszerhez kapcsolódó közlekedésfejlesztések hatása a várakozások szerint 2014-2015-től lesz érezhető. Dugódíj pedig 2016-tól lehet, ezért azelőtt nem igazán lehet számítani arra, hogy újraosszák a belvárosi közlekedés egyik szent tehenének számító Nagykörút sávjait.

Címkék: kerékpársáv nagykörút bubi bkk közbringa

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr915667758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adam.smith 2013.11.30. 10:49:20

Tényleg csak etetik a trollokat meg hitegetik csóri bringásokat. A körút megmarad olyannak amilyen, marad a birkózás és a dilemma a "majdnem egész külső sávot foglaljak de akkor letolnak az útról vagy menjek a legszélén de akkor fogalmatlanék rámnyitják az ajtót" között.

Dilettantizmusom kéretik elnézni, tehát pusztán csak egy felvetés ami most eszembe jutott:
mi lenne ha a parkolósávot egy fél méterrel kijjebb tolnák és lenne egy felfestett "dombornyomott" bringás nyomvonal? Az autósok is beljebb lennének, max felparkolnának a járdára félig (mert van ahol megoldható bőven és igen, tudom, hogy van ahol nem).

cso zsi 2013.12.01. 09:45:54

Ennyi erővel fel is számolhatják a körúton belül a teljes gépjármű-közlekedést.
Lehet jönni Londonnal, ott a 10milliós főváros (igen, annyi, mint hazánk lakossága), aminek háromszor akkora a területe, mint Budapesté. A dugódíjas terület arányaiban a Kiskörúton belüli területnek felel meg.
www.tfl.gov.uk/tfl/livetravelnews/realtime/road/default.aspx?showCc=true&showLez=true

Perillustris 2013.12.01. 12:07:07

Azt gondolom, hogy kellő rutinnal nincs probléma már a jelen helyzetben sem a nagykörúti kerékpározással. Természetesen hasznos lenne a parkolósávok megszüntetése (az áruszállítás lehetőségének kialakítása mellett), de ezt a növekvő bringás forgalom előbb-utóbb úgyis kikényszeríti. Sőt, bármilyen furán is hangozhat, ez még gyorsítaná is a gépjárműforgalmat is, ugyanis megszűnnének a ki- és beállások miatti torlódások.

cso zsi 2013.12.01. 13:53:56

@Perillustris: A parkolás ott nem kerületi, hanem fővárosi bevétel. Este 8-ig, mert csak.
Szerinted levágják az aranytojást tojó tyúkot?

Perillustris 2013.12.01. 16:40:24

@cso zsi: nem jelentos, ami onnan befolyik.

cso zsi 2013.12.01. 17:13:10

@Perillustris: Miért is? Kedvezmény nem jár, és ha nem lenne jelentős, akkor miért drága, és miért tart este 8-ig?
Amit nem értek a nagy biciklipártolásban, az az, hogy épp ők miért nem költöznek falura, hiszen a munkájukat akár otthonról is el tudnák végezni.
Nem a fővárosból kell falumúzeumot csinálni.

Mihaly Szabo 2013.12.01. 19:06:35

Ó, valaki elkezdett rettegni a választásoktól a tisztelt Házban. Nem a dugódíj bevezetéséhez kellene kötni egy kerékpáros nyomvonal felfestését a parkolósávban, hanem tisztességes (őrzött) parkolók és mélygarázsok kialakításával a környező utcákban. Habár van így is nem egy őrzött parkoló a Körút vonzáskörzetében, gyakran látom őket félig üresen, pedig árban is kedvezőbbek. Valamiért mégsem tekinti őket alternatívának a többség.

@cso zsi: Azért nem érted valószínű a biciklipártolást, mert számodra nem megfelelő közlekedési/munka eszközként. Sok tízezer embernek viszont igen, ráadásul napi szinten. S lenne még sok tízezer ember, akinek az lenne, ha nem rettegnének attól, hogy a forgalomban kell tekerniük.
De ezt a témát már elégszer kivesézték itt, ezért csak annyit tennék hozzá - nem falumúzeumra van szüksége azoknak, akik bringáznak, hanem biztonságérzetre (amit sokaknak a bringás infra ad meg).

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.12.02. 08:42:15

Promontor 1. számú biciklis sejtése:

Ha a kerékagy bármikor kihirdeti valamely posztja címében, hogy itt vagy ott milyen remek biciklis infra lesz, akkor már tudható, hogy abból nem lesz semmi sem.

lovet 2013.12.02. 10:23:48

Nembaj, hogy nem lesz, de abban a pillanatban hogy a rendszert átadják, és MINDENKI a Nagykörúton fog menni, majd rájönnek, hogy kelleni fog....

lovet 2013.12.02. 10:25:42

@lovet: Illetve ugyan ez lesz Pesten az Erzsébet-híd után, amikor a kerékpárosoknak eszébe jut, hogy nem a ferenciek teréig kell mennie, hanem jóval tovább...

törzsmókus 2013.12.02. 16:59:23

@Mihaly Szabo: „Habár van így is nem egy őrzött parkoló a Körút vonzáskörzetében, gyakran látom őket félig üresen, pedig árban is kedvezőbbek. Valamiért mégsem tekinti őket alternatívának a többség.” – ja, ameddig helyi lakosként* gyakorlatilag ingyen lehet használni autótárolásra a közterületet, addig hülyék lesznek fizetni a parkolóházért

* aki nem tud beszerezni egy V. kerületi dédnagynénit, annak úgy kell neki.

törzsmókus 2013.12.02. 17:00:16

@lovet: ha _mindenki_ a Nagykörúton fog menni, akkor a spontán sávfoglalással helyére kerülnek a dolgok, felfestés ide vagy oda :)

Mihaly Szabo 2013.12.02. 17:34:36

@törzsmókus: Ez nem volt a fejemben, nem ismerem a pontos szabályozását a dolognak, de ettől függetlenül is segítenének azok a mélygarázsok/őrzött parkolók, nem mindenki helyi.
Habár egy kis rutinnal így is használható a Körút. Én már-már immunis vagyok a centiző vadbarmokra, akiknek hiányzik az a 10 másodperc az életéből, amennyivel később biztonságosan meg tudnának előzni.
Hogy mit fognak kezdeni ezek a frusztrált úrvezetők azokkal, akik azokat a 20 kilós monstrum Mol-Bubi bringákat használják majd, az úgy tűnik lényegtelen a tisztelt városvezetésnek. Nem tartom valószínűnek, hogy a nyáron itt költekező külföldi fiatalok garmadája venni fogja a fáradtságot, hogy utánanézzen a kijelölt "bringautaknak".

cso zsi 2013.12.02. 21:53:38

@Mihaly Szabo: Vajon az újra használható Thököly szakaszon hányan bringáztak ma?
index.hu/belfold/budapest/2013/12/02/oriasdugo_a_felujitott_thokoly_uton/
"A VEKE azt javasolja, hogy a Thököly út belső szakaszán, a Dózsa György úttól a befelé tartó irányban „behajtani tilos, kivéve BKK és célforgalom” típusú forgalomszervezési intézkedéseket és ennek megfelelő lámpaprogramokat léptessen életbe, annak érdekében, hogy a környék továbbra is forgalomcsillapított térség maradhasson, ne alakulhasson ki újra a tranzitforgalom okozta dugó."
Valaki szólhatna nekik, hogy egész véletlenül akad a környéken egy vasúti főpályaudvar is.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.12.02. 22:24:09

@cso zsi: Neked van adatod arról, hogy a Thököly dugójának hány százalékát okozza a Keleti?

Egyébként nem ismerem pontosan a VEKE terveit, de a csillapított forgalom nem nulla forgalmat jelent és a célforgalomba pont beleférhet ha valaki elhozza egy ismerősét a Keletibe/ből.

Mihaly Szabo 2013.12.03. 07:51:00

@cso zsi: Őszintén szólva nem tudom, nem ültem a dugóban, hogy számoljam :D
A város másik végében voltam.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.05. 23:49:54

@Perillustris:

Hol pótolnád a körúton megszüntetendő helyeket?

Jelenleg a lámpaciklus jobban fogja a forgalmat, mint a ki-be parkolók. Sokkal jobban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.05. 23:54:53

@Mihaly Szabo:

" Habár van így is nem egy őrzött parkoló a Körút vonzáskörzetében, gyakran látom őket félig üresen, pedig árban is kedvezőbbek. Valamiért mégsem tekinti őket alternatívának a többség."
- Körúton haladás közben szinte nulla infót kapni róluk.

" S lenne még sok tízezer ember, akinek az lenne, ha nem rettegnének attól, hogy a forgalomban kell tekerniük."
- Ne tekerjenek! A közúti forgalomban nem szabad rettegve részt venni. (Autó-gyalogos-motorosra is értem!!!)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.05. 23:59:44

@cso zsi:

Első nap befele irányba mentem a Thökölyn.

A lámpa a Keleti előtt vitézis. Az egyik zöld ráenged a következő pirosra.

Az út meg nincs is még kész. A Baross téren azt sem tudni melyik sáv hol van, mert felfestés nulla, zebrák nulla, lámpák a Baross téren nem üzemelnek, a kifele irányban meg nem vicc, 8, azaz NYOLC db csuklós busz állt a megállóban és mögötte.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.06. 00:04:33

@promontor:

"a célforgalomba pont beleférhet"

A célforgalom kritériumainak már akkor is megfelelek, ha semmi célom az útszakaszon, de KRESZ-szempontból megállok, majd elindulok.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.12.06. 08:17:57

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: @Mihaly Szabo: "- Körúton haladás közben szinte nulla infót kapni róluk."

Abszolút jogos megállapítás. Nugaton sok városban régóta van egy egységes kijelzőrendszer, ami minden nagyobb úton jelzi, hogy a közeli garázsokban mennyi hely van. Egy ilyen integrált rendszer Pestre is kellene.

Mihaly Szabo 2013.12.06. 14:03:32

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Sok-sok-sok garázs van, ahol kijelzi mennyi férőhely van - ezek az őrzött parkolók tényleg nem ilyenek. Jó ötlet lenne ezekhez is megcsinálni (legalább a parkolóőr sem unatkozna annyira :D ).
A rettegéshez meg - nagyon sokakat elrettent egyes közlekedők mentalitása attól, hogy kimerészkedjenek a forgalomba. Ők valószínűleg nem is fognak élni a lehetőséggel, amíg az egymás iránti tolerancia nem fejlődik. Eleinte én is tartottam a bunkó mód vezető kisebbségtől, de mára egészen megszoktam. Szerencsére kb. heti egyszer hoz csak össze velük az út. De azt hiszem ez jó arány.
Én is azért szövegelek itt, hogy jobban megértsem (és emberi módon kommunikáljam le) a nézőpont béli különbségeket. Egyelőre úgy tűnik működik (hála az égnek közbiztonság-trollnak jobb dolga akadt :D )!

cso zsi 2013.12.06. 19:52:26

@promontor: A Duna Plázáé rémlik, a Westendében biztos vagyok, mert több irányból is van, de pl a Paulay Ede utcában hiába van a kijelző, olyan rossz az elhelyezése, hogy vagy el tudod olvasni, vagy túlmentél a bejáraton.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.07. 11:40:48

@Mihaly Szabo:

"Sok-sok-sok garázs van, ahol kijelzi mennyi férőhely van"

Lásd a linket poromontor előző kommentjében.

Mihaly Szabo 2013.12.07. 13:07:14

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Értettem, jaja, ez hasznos dolog lenne tényleg (és nem is hiszem, hogy olyan drága lenne kiépíteni).

chirkebaszó 2013.12.09. 15:50:48

Pedig egy pillanatra tényleg elhittem, hogy igaz lehet és a Bubi meghozza tavasszal az áttörést...

mel gibson 2014.03.24. 07:35:33

ennyi hülyeséget...
"a parkolósáv megszüntetése"
: DDD
persze....és ha ott lakom,akkor csak utcákkal arrébb tudjam letenni az autóm,miattatok.sétálnom kelljen terrorból,ha szeretnék,ha nem.
először szüntessük meg a ti házaitok előtt a parkolást és utána mehet az ugatás.
"az én f@szommal te ne verjed a csalánt haver"
süti beállítások módosítása