Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Rettegnek a biciklisek a londoni halálsztrádától

2013.11.19. 23:01 - dalmastella

450375989

Egy tehergépkocsival ütközött kerékpárost látnak el a mentők Camdenben, 2013. november 18-án. Fotó: Peter Macdiarmid

Két héten belül hat biciklis halt meg London egyetlen útszakaszán. Volt olyan, hogy egy nap alatt többet, a másodikat éppen az elsőt gyászoló tömeg feloszlása után gázolták halálra. Budapesten jóval kevesebb a halálos baleset, de hátra nem dőlhetünk.

Friss virágok vannak Kelet-London egyik forgalmas útjának kerékpársávján, egy 24 éves orosz üzletasszonynak szólnak. Venyera Minahmetovát múlt héten gázolta halálra egy kamion, miközben biciklizett. De a virágok mellett ott egy régebbi cetli is: „Emlékezz. Szvetlana Tyerescsenkó itt halt meg 11.11.11.-én. 35 éves volt.” Vagy elég átnézni az út túloldalára: az 58 éves Brian Dorling három héttel ezelőtti halálának helyszíne is ott van.

Londonban hat biciklis halt meg két héten belül, idén eddig összesen 14-en, többségük azon a 6,8 kilométeres szakaszon, amelyet a kerékpárosok Nagy-Britannia legfélelmetesebb útjaként tartanak számon. Minahmetova halála után néhány órával több száz együttérző körözött kerékpárján a Bow csomópontban, legtöbbjük gyertyát is gyújtott. Alig, hogy véget ért emlékező demonstrációjuk, kicsit nyugatabbra egy társukat ütötték el. Ő sem élte túl.

Ti vagytok a hibásak!

A CS-ek, vagyis London 12 biciklis szupersztrádája abban különbözik az egyéb bicikliutaktól, hogy ezek elvileg biztonságosabbak, több információs tábla segíti rajtuk a haladást, és a lehető legrövidebb útvonalon visznek a külkerületekből a belvárosba. A halálos balesetsorozatok kapcsán ugyan a 2-es számú biciklis szupersztrádán (CS2) a Transport for London (TFL), vagyis a londoni közlekedési vállalat (a helyi BKK) bevezetett néhány óvintézkedést, és kivezényelt rendőrökkel is erősítenek, de pillanatnyilag úgy tűnik, ezek a lépések nem sokat értek. Hogy a kerékpárosok is elégedetlenek, sőt, sokkoltak és dühösek, egy rendőrségi táblára ragasztott felirat egyértelműen jelzi: 

Nyugodjon békében a hölgy, akit itt ma reggel elgázoltak, gondolunk a családjára. TFL, ezért ti vagytok a hibásak. A CS2 nem biztonságos, és ti hagyjátok, hogy a biciklisek hiába haljanak meg! Szégyelljétek magatokat.

A Londonban biciklizők száma az elmúlt évtizedben megháromszorozódott, körükben a balesetek és a halálozások száma 2011. és 2012. között 18 százalékkal nőtt. Hiába figyelmeztette a városvezetést a London Cyclist Campaign már több mint egy évvel ezelőtt, a forgalmas kereszteződések problémája azóta sem oldódott meg. A biciklisek ma már félnek a hírhedt útszakaszon, ezt bizonyítja, hogy a péntek délutáni csúcsforgalomban egyre többen keresnek kerülőutakat. Habár senki sem szeretne a következő áldozat lenni, nem mindenki tudja teljes egészében kikerülni a csomópontot.

Németh András Londonban élő mérnököt is megkérdeztünk a balesetekről, ő egyben egy helyi biciklis civil szervezet tagja is. Németh a CS 3-at használja leggyakrabban, de a CS 2-n is gyakran megy munkába, szerinte a CS-ek tervezése lehet a ludas: a biciklis sztrádáknak vannak buszsávban vagy szélső sávban kijelölt részeik, de teljesen leválasztott szakaszaik is. Németh a forgalomtól leválasztott szakaszokon sokkal kiszolgáltatottabbnak érzi magát, mivel ezeken a szakaszokon minden keresztutca előtt le kell lassítania – nincs meg az a kommunikáció a forgalommal, mint a sávszélen felfestett részeken (bár Németh elismerte, a nála lassabb tempóban haladó bringások lehet, hogy éppen a leválasztott részt szeretik jobban). A mostani baleset épp egy ilyen leválasztott szakaszon történt egy gigabrutál körforgalomnál, egy 2x3 sávos autópálya és egy kelet-nyugati főút három szintes kereszteződésében. Németh szerint itt egyszerűen nem szabadna bicikliutat kialakítani, mert a rengeteg kanyarodó jármű között óriási a balesetveszély, ő is inkább elkerüli ezt a helyet, amikor egyenesen kéne itt továbbmennie, bár kanyarodni szerinte lehet biztonságosan.

Londonban van? Biciklizik? Ossza meg tapasztalatait a tema@mail.index.hu-n!

A bringások egyre nagyobb nyomást gyakorolnak Boris Johnson londoni polgármesterre, például honlapot indítottak az ügyért, a hónap végén pedig a TFL épülete előtt tüntetnek majd. Közben a Johnsont leváltani készülő politikusjelölt is kihasználja kampányában, hogy ő tapasztalt közösségi közlekedés-specialista, valamint a sajtó is a saját épsége kockáztatásával próbálja bemutatni, miért problémás a CS2:

Ahogy a videón is látszik, London kerékpáros szupersztrádáján az autósok és motorosok előzéskor nem tartják be az oldaltávolságot, a kerékpársávra parkolnak, átmennek a záróvonalon, ráadásul a sáv szinte végig eleve nagyon szűk. „Ezért mondja a Magyar Kerékpárosklub (MK) azt, hogy a biciklisnek el kell foglalnia az egész sávot, így az előző autók nem tudják lenyomni” – kommentálta a szervezet az Indexnek a videót.

A Magyar Kerékpárosklub információi szerint a brit utakon felfestett kék kerékpársávok sok helyen megkoptak, tehát a sávokat nem megfelelően tartják karban. Az ilyen kerékpársávok ráadásul túlzott biztonságérzetet adnak a bicikliseknek, akik emiatt nem eléggé figyelnek az útkereszteződésekre. A MK szerint az ilyen sávokat magasítással lehet biztonságosabbá tenni, vagy például érdemes az utakat anyagukban megkülönböztetni egymástól, hogy ráhajtva az autósok is érzékeljék a különbséget. A kerékpárosok sokszor elfelejtik, hogy amikor a gyalogosoknak az egyenes haladás miatt elsőbbségük van, nekik nincs.

Nagyon bonyolult

A londoni polgármester elismeri, nem a biciklisek okolhatók a CS2-n történt balesetekért, de megjegyezi azt is, hogy a kerékpárosok gyakran komoly rizikót vállalnak, például átvágnak a piroson vagy a gyorsan haladó járművek előtt, és olyan helyeken haladnak, tömörülnek, ahol az autósok nem veszik észre őket. A polgármester azt mondja, tisztában van vele, hogy továbbra is komoly összegeket kell a biztonságos kerékpáros közlekedésre fordítania, látszólag mégsem változik semmi. A fejlesztések helyett legfrissebb nyilatkozata szerint most inkább azon agyal, megtiltsa-e, hogy a londoniak biciklizés közben fülhallgatót viseljenek, hiszen ez szerinte komoly kockázati tényező a forgalomban.

A gyengébb védelme

A Bécsi egyezménybe foglalt elv célja, hogy „a járművezetők különös figyelmet/gondosságot tanúsítsanak a legsebezhetőbb közlekedők iránt, úgymint a gyalogosok, kerékpárosok, de mindenekelőtt a gyerekek, idősek és fogyatékkal élők iránt.”

Pedig a probléma megoldása egyszerűnek tűnik. A Guardian szerint már az is rengeteget javítana a helyzeten, ha a bicikliseket elkülönítenék az úton, például bójákkal vagy oszlopokkal, és saját jelzőlámparendszert építenének ki nekik. A lap közölte a London Cyclist Campaign vezetőjének publicisztikáját is, amelyben a szerző elismeri, hogy Johnson már tett lépéseket a kerékpárosok védelme érdekében, de szerinte a polgármester még most is az autósok érdekeit helyezi előtérbe. Például az LCC javaslatát a városvezetés azzal az érvvel utasította el, hogy a módosítások túlságosan lassítanák a motorosforgalmat.

A Magyar Kerékpárosklub viszont London helyében inkább megbüntetné a záróvonalon áthajtó gépjárművezetőket. Az MK ugyanis a gyengébb védelmét tartja szem előtt. Szerintük hiába az elkülönített és figyelemfelhívó infrastruktúra, a gépjárművek szabálytalanságára vezethető vissza a legtöbb baleset.

188062038  

Fotó: Oli Scarff
 

Amit nálunk nem oldott meg a Critical Mass

Habár összességében csökkent, a kerékpáros balesetek száma Magyarországon is magas, főleg a belterületeken, városokban. Viszont a rendőrség szerint a közúti balesetek 12 százalékát kerékpárosok okozzák, ami a forgalomban betöltött arányukhoz képest nagy szám. Olyan nagy, hogy a 2013. első félévi az elmúlt két évtized legmagasabb ilyen arányszáma, állítja az ORFK, habár arról, hogy pontosan hány autós és hány biciklis van ma átlagosan a magyar utakon, nekik sincsenek adataik.

A Magyar Kerékpárosklub ennél pozitívabb képet fest. Idei infografikájukon az látszik, hogy a közlekedési balesetekben elhunyt biciklisek száma a hat évvel korábbi felére esett. Mindez annak ellenére történt, hogy egyre több a biciklis, Budapesten szeptember első két hetében minden negyedik lakó legalább egyszer biciklizett. Ez azt jelenti, hogy a fővárosban tekerők száma legalább háromszor annyi, mint amire a városvezetés korábban számított és többé-kevésbé felkészült (Állami Számvevőszék jelentése, pdf). Az MK ugyanakkor kiemelte, hogy az Európai Kerékpáros Szövetség bizonyította: minél több a kerékpáros egy városban, összességében annál biztonságosabb a közlekedés, hiszen az autósok is egyre inkább odafigyelnek rájuk.

Budapestnek halálsztrádája nincs szerencsére, de több hasonló módon szeparált kereszteződésünk van, és ugyanúgy a nem egyértelmű elsőbbségi viszonyok okozzák a legtöbb bajt, amiért a Magyar Kerékpárosklub ugyanúgy sokszor reklamált már. Az állam egyelőre inkább rendőrségi figyelemfelhívó akciókkal reagál. Pedig nálunk is lenne még hova fejlődni, és ezt nemrég az Index is bizonyította:

 

Címkék: budapest anglia közlekedés london kerékpár bicikli nagy-britannia

377 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr495644005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wrex 2013.11.20. 15:13:34

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Marha jó érv, simán cáfolta vele a saját, eredeti állítását.

kisceruza 2013.11.20. 15:16:34

Még mit szeretnél @ex-dr. vuk: ???

Természetesen ezen kívül: "egymashoz kepesti okozasi aranybol valos kepet az fog adni, ha megnezzuk, hogy auto vs biciklis balesetnel ki hany %-ban volt okozo. tudunk ilyen statisztikarol?
nekem gyanus, hogy ez nem lesz szignifikansan messzi az 50%-tol... "

???

STATISZTIKAI HIVATAL NYOMON KÖVETI.

???

Wrex 2013.11.20. 15:19:18

@ex-dr. vuk: Lehet hogy van ilyen, de ezt sokszor nagyon nehéz eldönteni. Pláne ha százalékosan kell.

kisceruza 2013.11.20. 15:20:16

NEM KÉNE felkeresni a KIS KÖCSÖGÖKNEK azt a nyamvadt oldalt, ahol a STATISZTIKÁK vannak????

(a hivatalosat, TERMÉSZETESEN!)

:-D

ex-dr. vuk 2013.11.20. 15:24:47

@Wrex: mar hogy lenne nehez eldonteni?.. Ha rendor kiment, (marpedig kimegy, mert a kerekparos jo esellyel megserul), akkor elobb utobb el lesz dontve, hogy ki volt a hibas, nem?
Valahol biztosan van ilyen, de en nem talaltam meg. Ez tenyleg valos kepet adna. Ha ez 50% korul van, akkor egesz egyszeruen hasznalataranyosan fog alakulni a okozasok szama.

kisceruza 2013.11.20. 15:29:19

@ex-dr. vuk: Keresd már meg, itt vered a nyálad, reggeltől-estig, ráérsz nem?

"mar hogy lenne nehez eldonteni?.." Ki is a SZÁNALNAS ???

???

:D :D :D

ex-dr. vuk 2013.11.20. 15:35:41

@Wrex: szerintem annyi volt a lenyeg mindket esetben, hogy akar km akar idoalapon nezed, mintketto csaloka lehet, igy vagy ugy.
Nem mintha barmelyikrol lenne statisztikai adat, hogy ki hany km-t tett meg...
Az viszont bizonyos, hogy pl. 2010-ben kulteruleten fele annyi baleset tortent, mint varosban. Tehat kulteruleten (ahol tobbnyire autot hasznal az ember, nagy sebesseg - idoaranyosan sokkal tobb km) isebb a baleset valoszinusege. Ezert a km-alapu sokkal jobban torzit..
Persze ahogy elneztem a KSH pl. csak a szemelyi seruleses baleseteket tartja nyilvan, a "koccanasokat" nem, igy ez megint torzit az autok javara: aki biciklivel utkozik, szinte bizonyosan megserul, ezert bizonyosabban statisztikaba fog kerulni. tehat sokkal tobb autos baleset "sikkad el" a statisztikabol.

kisceruza 2013.11.20. 15:39:53

@ex-dr. vuk: muti azt a statisztikai oldalt!

(vagy szánalmaskoggy és FERDICCS tovább!)

:-D :-D :-D EGÉSZSÉGEDRE!

gmower (törölt) 2013.11.20. 15:44:54

@promontor: Az a helyzet, hogy mi nem ugyanazt akarjuk mérni. Te azt akarod mérni, hogy a közlekedő a feladat komplexításához képest mennyit hibázik, én meg azt, hogy egyszerűen mennyit hibázik. Így valójában mindkettőnk módszertana helyes, ezt én nem is vitatom.

Erre írtam korábban, hogy számomra az a biztonságosan közlekedő, aki a körülményektől függetlenül, mindig biztonságosan közlekedik. Szóval én pont ugyanakkora hibának tartom azt, ha egy sofőr száraz úton napsütésben üt el egy gyalogost a zebrán, mintha jeges úton sötétben. Mert ugyanazt a hibát követték el: nem megfelelően választották meg a sebességüket. Sötétben, jeges úton nehezebb megválasztani a megfelelő sebességet? Igen. Az elütött gyalogost érdekli? Nem.

@ex-dr. vuk: "Szoval azt allitod, hogy autopalyan megtenni 10km-t egyenerteku veszelyessegu, mint kerekparral varosban 10km-t megtenni? Ez nem stimmel. "

Nem a közlekedés veszélyességről beszélünk, hanem hogy milyen statisztikai módszerrel lehet a legjobban meghatározni a közlekedők valamely csoportjának többiekre való "veszélyességét".

kisceruza 2013.11.20. 15:46:39

Szerencse, megindultak hazafelé a BICIKLISEK, kevés H.SZ. lesz, 18-h után csapzottan billentyűt ragadnak és leírják az, az napi eseményüket. :-D :-D "XAR MINDEN, TEKERNI KELL!" :-D :-D

kisceruza 2013.11.20. 15:53:47

@gmower: Ennek majd még neki indulhatsz párszori szánalmazás után..... .-D komolyan ne vésd bele magadat annyira, legyen RENDSZÁMUK és KRESZ vizsgájuk a kis vukkoknak, oszt JÓ NAPOT! :-D :-D

(aztán bánom is Én hogy jönnek le a JÁNOSHEGYRŐL és mennyi jegyet fizettek!)

:-D :-D

gmower (törölt) 2013.11.20. 15:54:02

@ex-dr. vuk: "Persze ahogy elneztem a KSH pl. csak a szemelyi seruleses baleseteket tartja nyilvan, a "koccanasokat" nem, igy ez megint torzit az autok javara:"

Ez így van, írtam is korábban. Viszont ha egy kamionos ütközik, ott sem marad sértetlen mindenki, és az ő statisztikájuk mégis nagyon "jó". Egy példa 2009-ből:

"A forgalomban betöltött arányuk tekintetében magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében. A 10,2 %-os arányra tekintettel elmondható, hogy a kerékpárosok 2009-ben-ban több személysérüléses közúti balesetet okoztak, mint a tehergépjármű vezetők."

Forrás:

nelegyenaldozat.hu/baleseti_statisztikak_es_a_kivalto_okok

ex-dr. vuk 2013.11.20. 15:58:25

@gmower: nincs ebben semmi kulonleges.
eloszor is kerdes, hogy hol vannak ezek a "forgalomban betoltott arany", es hogyan mertek?

"Viszont ha egy kamionos ütközik, ott sem marad sértetlen mindenki, és az ő statisztikájuk mégis nagyon "jó"."
Ebben azert nincs semmi meglepo, amit irtam: kamionos jobbara hol megy? Orszagut, autopalya. Biciklis hol? Varosban. Hol van tobb interakcio masokkal es nagyobb baleseti forras? Varosban. Ennyi. (foleg amilyen akadalypalyat epitenek a kerekparosoknak neha.. :))

gmower (törölt) 2013.11.20. 16:00:55

@ex-dr. vuk: Hát azért a kamionok sem a puszta közepén veszik vel a cuccot, majd rakják le :)

kisceruza 2013.11.20. 16:02:08

@ex-dr. vuk: látod így kell, ha eddig nem tudtad volna......

ahogy a "gmower" azaz GÉM OVER írta. :-)

ott a forrás! :-D MÜXIK is! :-D

ex-dr. vuk 2013.11.20. 16:04:00

@gmower: pontosan errol van szo. es mindezt azert, mert jonnek a gyokerek, es ujjal mutogatnak, hogy "tessek megnezni a biciklisek mennyivel tobb balesetet okoznak!", pedig ez nem (feltetlenul) igaz. Amire mutogatnak az pedig igencsak csaloka (lehet).
Ennyi volt a lenyeg. Meghatarozni, hogy ki okoz tobb balesetet igencsak nem egyszeru, mert annyira sok tenyezot kell figyelembe venni, hogy ihaj. Pl. kezdve az ut kialaitasaval: hol lesz tobb a baleset, ha a kerekparost az uttest egyik oldalarol a masikra vezetem 10x egymasutan 50 meterenkent, vagy ha nem teszek ilyet? Ha a biciklisnek ezen a ponton elsobbsege van, ki fog tobb balesetet "okozni"? Ki fogja okozni, ha az uttestnek van elsobbsege? Esatobbi. Szoval megcsak nem is mindig a jarmuvezeto hulyesegen mulik a dolog.
Persze mondhatod, hogy "be kell tartani a hulye szabalyokat es akkor nem lesz baleset", az igaz, de ha a biciklisnek a hulye tervezes miatt 10x annyi eselye van "elnezni", akkor ez a szam fog latszodni. Es nem jelenti azt, hogy 10x hulyebb, csak ennyiszer tobb helyen basztak ki vele.

ex-dr. vuk 2013.11.20. 16:06:39

@gmower: ez teny, de az utjuk nagy resze megis kuteruleten megy - ahol sokkal kevesebb az elbaszas lehetosege. tobbnyire foutakon, autopalyakon nyomjak vegig, elsobbseget max csak varosban korforgalmakban kell adni meg autopalyara felhajtaskor. Ezert torz szinte minden statisztika, mert az almat a kortevel hasonlitja ossze.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.20. 16:08:08

@Wrex: most az az allitas hogy belvarosban jobb ha ora alapon megy a szamitas es nem km alapon azt mivel cafolta meg?

hogy 100 km/h -val az autopalyan csapat az ember es nem a belvarosi dugoban araszolgat?

de tenyleg ez a resze nem izgat ez a mennyit okoz bringas...
az latszik hogy konfliktusokkal teli az egyuttes kozlekedes, igy KELL az a kulonallo kerekparut

kisceruza 2013.11.20. 16:08:59

@ex-dr. vuk: szólj a DEMSZKYNEK, BICIGLIS PÁLYÁT MINDEN VÁROSBA, szerintem EGYÜTT2014 -ből is sokan lennének benne! FÜVEZVE!

(mert néha kell az amin ELCSÚSZUNK!)

ex-dr. vuk 2013.11.20. 16:12:31

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
"az latszik hogy konfliktusokkal teli az egyuttes kozlekedes, igy KELL az a kulonallo kerekparut"

Es azzal megoldodik? akkor maris kulon kozlekednek? NEM. Mert minden keresztezodesnel talalkozni fognak, es itt lesz a bibi: a kulon kozlekedes miatt addig nem is latszodott a kerekparos, es a kanyarodo autok es a kisutcabol jovok el fogjak kaszalni. Erre van MKs tanulmany, Szeparalt kerekparuton (a ekresztezodesekben) 11x akkora verszelyben van a kerekparos, mintha vegig az uttesten ment volt (mondjuk egy kerekparsavon).
Emiatt kell mindig majdnem allora lassitani kerekparuton, eppen ezt kifogasolta valaki a cikkben.

kisceruza 2013.11.20. 16:14:22

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Na Ő a @Wrex: még a NÓRMÁLISABB fajta..... BOCSIKA..

Vannak itt veszettebbek is, csak most TEKERNEK HAZA.... kisvukk... ágyhozkötöttSZÁMÍTÓGÉPBAXOGATÓ.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.20. 16:20:58

@ex-dr. vuk: en a kornyezetemben 2 zebrat ismerek, annal amelyik elott van fekvorendor ott altalaban egy - ket nagysagrenddel tobben lelassitanak
(2 nagysagrend == minden szazadik egy idiota es atmegy 50el :)) )

hungarian belul 2-4 sugarutat csinalni valamilyen mellekuton es fekvorendorrel levalasztani oldalrol
mondom egy egesz mellekutat at kellene adni, csak az ottlakok koltozkodese es nyuglodese miatt kell megtartani az autos behajtast

ilyen feltetellel en nem latok problemat, ott megszunne a kerekparosok autok altali kivasalasa

kisceruza 2013.11.20. 16:22:05

@ex-dr. vuk: Külön bicikli érzékelős lámpákkal megoldódik, NEKTEK ingyen adják, igénylésre házhoz viszik,,, GÉPJÁRMŰVEKNEK 257ezer forintér, darabonként a jelzőkészüléket!!!

"NEM. Mert minden keresztezodesnel talalkozni fognak, es itt lesz a bibi: a kulon kozlekedes miatt addig nem is latszodott a kerekparos, es a kanyarodo autok es a kisutcabol jovok el fogjak kaszalni. Erre van MKs tanulmany, Szeparalt kerekparuton (a ekresztezodesekben) 11x akkora verszelyben van a kerekparos, mintha vegig az uttesten ment volt (mondjuk egy kerekparsavon).
Emiatt kell mindig majdnem allora lassitani kerekparuton, eppen ezt kifogasolta valaki a cikkben. "

Sok SIKERT!

kisceruza 2013.11.20. 16:27:19

Ritkán látok a JÁNOSHEGYRŐL is lejövő, (és felmenő) szakaszban is ekkora BARMOT.

ENNYI.

ELNÉZÉST KÉREK!

ex-dr. vuk 2013.11.20. 16:29:18

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

te altalaban rossznak tartod az egyutt kozlekedest. levalasztas pedig egyszeruen nem lehetseges mindenhol. marpedig ahol egy levalasztas kezdodik/veget er, ott valami idiota kozlekedesrend fog kialakulni.
valamint nem ertem mitol lesz biztonsagosabb, ha a kisutcakat csak a lakoknak (es celforgalomnak) hagyod meg? Ettol meg oda menni fognak autok, akik eppugy elgombazzak a kerekparuton haladokat.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.20. 16:37:50

@ex-dr. vuk: en a hungariaig mellekuton megyek, semmi gondom vele!
egyszer van veszelyes keresztezodes de a bringa a nyakamban es rendesen korbenezek, eddig meg a vonat nem csapott el ott senkit :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.20. 16:40:21

@ex-dr. vuk: en egyertelmuen a sugarutat irtam!!!
ott ahol lehet es kell is haladni
utana celhoz kell jutni, viszont ha az ido/ut nagy reszeben gyorsan tud valaki haladni akkor az szerintem jo dolog

korutban a hungaria okes es mar korabban is irtam hogy a nagykoruton kellene rendes kerekparsav

kisceruza 2013.11.20. 16:40:56

@ex-dr. vuk: áruld már el, FEKETÉN-FEHÉREN MIT AKARSZ?

kisceruza 2013.11.20. 16:45:56

@ex-dr. vuk: GECIZNI AKARSZ?

Azt már a Eva Varholíková Rezesová -t sem ÉRDEKLI. XARIK A FEJEDRE.

kisceruza 2013.11.20. 16:55:45

Mi a helyzet kis "VUK" ? (az exet és a doktort haggyuk.)

???

kisceruza 2013.11.20. 16:58:25

NAJÓVAN, még BICIKLIZIK....... :-D

ex-dr. vuk 2013.11.20. 16:59:22

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

a savval egyetertek. a szeparalt uttal nem (a korabban emlitettek miatt). Ha pedig ez az ut egyik oldalon vezetett ketiranyu kerekparut, akkor meg vegkepp fos megoldas, az, amit megintcsak irtam mar (ahol felmesz ra/jossz le, ott szopo van).

Nem ertem miert nem eleg a sav szerinted?

kisceruza 2013.11.20. 17:01:45

@ex-dr. vuk: MERT még nem láttalak BICIKLIZNI, de észt osztani.......

chipike 2013.11.20. 17:03:17

Ha 10 évente tartják, miért nem dekádnak hívják? :)))

kisceruza 2013.11.20. 17:05:41

GYERE fel a Jánoshegyre!

vukk, mennyit köhécselsz? Hány db fogas megy el melletted?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.20. 17:09:08

@ex-dr. vuk: nekem itt kulvarosban ha jar a macisajttal vedett fout, akkor szerintem a belvarosiaknak is jarna...

van egy csomo kis utcacska siman lehetne abbol fullos kerekparos sugarut
Andrassy mar megvan, talan a Vacira is lehetne az altalad vazolt, utana viszont kellene meg ketto masik, azt a reszt mar nem ismerem :)

kisceruza 2013.11.20. 17:15:05

Isten ments meg Engemet.......

de leírtam...... IT IS LEHETNE TUOR DE FRANCOT , + ZSILÓ ITÁLIÁT CSINYÁLNI, BISIGLISEK! DE KÖCSÖGÖK VAGYTOK HOZZÁ!

ENNYI.

TZiky 2013.11.20. 17:19:04

@promontor: "Az okozó/elszenvedő arányról semmit sem állítottam."
Ez így van.

Kérlek nézd el nekem, hogy a kérdést nem úgy tettem fel, hogy:
Ezen tényezők tekintetében szerinted torzít-e és ha igen miért torzít a bekövetkezett autós vs kerékpáros balesetek esetében az okozó/elszenvedő arány?

Üdv:
TZiky:-))

kisceruza 2013.11.20. 17:22:02

NEHOGY azt mondja valaki, nem tudna olyan SZÍNVONALAS utat mutatni Magyarországon?

Nahh, kisVUKK??

TZiky 2013.11.20. 17:31:05

@ex-dr. vuk: "egymashoz kepesti okozasi aranybol valos kepet az fog adni, ha megnezzuk, hogy auto vs biciklis balesetnel ki hany %-ban volt okozo. tudunk ilyen statisztikarol?"
Az egymáshoz képesti statisztikát nem találtam, viszont a ksh azt közzétette, hogy a kerékpárosok hogyan is állnak okozóként azokban a balesetekben, amelyeknek volt kerékpáros résztvevője.
2010-ben 3522 balesetnek voltak résztvevői, ebből 1832 esetben voltak okozók, ami 52%-os okozói arány.
2011-ben 3537 balesetnek voltak résztvevői, ebből 1814 esetben voltak okozók, ami 51%-os okozói arány.
2012-ben 3740 balesetnek voltak résztvevői, ebből 1970 esetben voltak okozók, ami ~53%-os okozói arány.

Üdv:
TZiky:-))

TZiky 2013.11.20. 17:44:36

@gmower: "Szóval én pont ugyanakkora hibának tartom azt, ha egy sofőr száraz úton napsütésben üt el egy gyalogost a zebrán, mintha jeges úton sötétben. Mert ugyanazt a hibát követték el: nem megfelelően választották meg a sebességüket. Sötétben, jeges úton nehezebb megválasztani a megfelelő sebességet? Igen. Az elütött gyalogost érdekli? Nem."
Az elütött gyalogost az sem érdekli, hogy aki elüti az előtte hány kilométert vezetett balesetmentesen...

Üdv:
TZiky:-))

ex-dr. vuk 2013.11.20. 18:08:08

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: a kisutcakkal altalaban eppen az a baj, hogy nincs elsobbseguk sehol, tehat gyors kozlekedesre alkalmatlan (nezelodos alternativanak jo) - eppen ilyen a szeparalt kerekparut, ahol ugyan elsobbseged van, de minek :)
Az Andrassy jo, meg kellene ilyen.

ex-dr. vuk 2013.11.20. 18:10:13

@TZiky: na ez fasza, forras?

Kivaloan latszik, hogy nincs szignifikans elteres az 50%-tol (1-2% nem az), tehat egymashoz kepest NEM okoznak tobb vagy kevesebb balesetet, mint az autos tarsaik.

chirkebaszó 2013.11.20. 18:55:53

@TZiky: köszi a KSH statisztikákat. erre mindig is kíváncsi voltam, de sose néztem utána :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.20. 19:04:22

@ex-dr. vuk: nezzuk meg egyszer...
egy nagyobb kozlekedesi sugarut melletti parhuzamosan futo mellekutca
pl. 7es buszcsalad utja mellett van a (terkeprol nezem :) ) ajtosi - istvan - dohany
ez becsurja magat a kiskoruthoz, milyen bajod van ezzel az utcaval? miert ne lehetne siman elsobbseggel rendelkezo + oldalt tankcsapdaval vedett??? jo a Dozsan kell egy lampa...

vagy nem tetszik az autos szopatas? pedig mashogy nem megy :)))

ex-dr. vuk 2013.11.20. 19:13:44

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: ha vegig elsobbseget adnak annak a kisutcanak, akkor tokeletes. Es persze kozepen lezarasok vagy fekvorendorok kellenek, kulonben ujabb autos sugarut valik belole.

Londonban egyebkent ugy mukodik ez a dolog, hogy csak a foutakon nincs fekvorendor :) A meg kisebb utak pedig le vannak zarva kozepen, tehat aki lako az be tud menni, "bejatanitilos kivevecelforgalom" pedig magatol ertetodik, mert kocsival at se tudsz menni rajta fizikailag, csak biciklivel (meg esetleg motorral - de betartjak mert kamera van).

holl gold 2013.11.20. 19:46:26

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe:
Te kis szerencsétlen - ez Te vagy...
Mi kerékpárosok - Ne beszelj mas neveben...
a te nyomorodért - magadbol indulsz ki???...
aszott tyúkmelledet - szepen nezhetsz ki Te Nök Balvanya...

holl gold 2013.11.20. 19:58:22

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe:

Latom a többi hozzaszolasodbol hogy ma Te vagy az Ugyeletes Megmondoember...aki tutira tudja a frankot...
Nem Te vagy veletlenul aki ma athajtott a drotszamaraval a piroson es a többi autost fekezesre kenyszeritette??? Legközelebb talan nem lesz ilyen makod hogy meg tudnak allni idöben es akkor kivasalnak, Te meg magyarazkodhatsz majd a yardnak az autosok brutalitasarol...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.20. 20:34:32

@gmower: "...hanem hogy milyen statisztikai módszerrel lehet a legjobban meghatározni a közlekedők valamely csoportjának többiekre való "veszélyességét"."

Nézd, ha ezt akarod mérni, akkor ott az adott csoport által okozott balesetek száma. Ezeket összevetheted autókra és kerékpárra, az jön ki, hogy az autók csoportjától jobban kell félni, mert sokkal több balesetet okoznak.

Persze jogos azt összehasonlítani, hogy OK-OK, de ha éppen egy darab autó jön szembe, akkor több eséllyel okoz nekem balesetet, mintha egy darab kerékpáros? Azaz egy autóra-biciklire lebontva mekkora a veszélyesség. Az abszolút szám erre nem mond semmit, mert autó nem ugyanolyan gyakran jön szembe, mint kerékpáros. Tehát súlyozni kell. A vitánk abban van, hogy hogyan.

Az időalapú is egy súlyozás, a kilométer alapú is. Volt még a közlekedők száma, mint lehetőség, meg az én elméleti ötletem arról, hogy a közlekedési interakciókat számoljuk. A kérdés, melyik súlyozás írja le jobban azt, hogy az adott jármű egy példánya mekkora átlagos veszélyt jelent számomra, amikor szembe jön.

Nagyjából arra jutottunk, hogy az első három nem tökéletes módszer erre. A negyedik lehetne, de gyakorlatilag kivitelezhetetlennek tartom a mérését (illetve az elfogadható pontosságú becslését, hiszen gyanítom, a másik hérom tényezőt is becslik...)

Persze ettől még kell valahogy számítani ezt az általános veszélyességet, csak akkor legyünk tisztában azzal, hogy az alkalmazott módszer nem ad lehetőséget korrekt összehasonltásra a különböző járműkategóriák között.

Egyébként az is egy korrekt megközelítés lenne, ha többféle átlagot is számolnának és ezeket összevetnék az értékelésnél...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.20. 20:37:31

@ex-dr. vuk: Mondjuk én a kamionos-buszos-stb réteget kivenném, nekik profi jogsijuk van, sokkal szigorúbb tesztekkel, ez szerintem nagyon fontos oka annak, hogy biztonságosabban közlekednek...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.20. 20:49:42

@TZiky: Bocs, nem kötözködni akartam, csak nem értem a kérdést. Azokra a balesetekre gondolsz, amiben autós és bringás ütközik? Vagy általában az autósok által okozott összes balesetre illetve a bringások által okozott összes balesetre. Az elszenvedést se értem, hogy ezalatt azt érted, aki vétlen, vagy azt aki sérül? Netán azt, aki részese a balesetnek?

Mindenesetre azt gondolom, hogy a kerékpárosok részesedése a balesetekben az inkább azzal arányos, hogy mennyi időt töltenek a forgalomban, mint azzal, hogy mekkora távolságot tesznek meg. Azaz ha valaki kilométer alapon súlyozza a részesedést, akkor a biciklisták felülreprezentáltak lesznek.

ex-dr. vuk 2013.11.20. 20:50:21

@promontor: hat.. azert mar volt par afferom buszossal, nem is keves.

Ez nem az en afferom, de.
szegedbicaj.blog.hu/2013/11/15/vihar_egy_pohar_vizben_804

Mas videoiban is volt busz.

ex-dr. vuk 2013.11.20. 20:53:27

@promontor: es mi van azzal, hogy hany resztvett balesetbol mennyit okozott? erre van kicsivel fentebb statisztika. Kerekparra ez tavaly 53%. Nem mondhato szignifikansnak... Szoval ebbol az tunik ki, hogy nem okoznak se tobbet se kevesebbet, mint mas nekik.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.20. 21:01:58

@ex-dr. vuk: Igen, azt láttam. Nekem is volt egy-két afférom (ld. itt: jozsefbiro.blog.hu/2013/10/02/paulus_velocipedus_egy_ev_mulva ), nem dúl a szerelem buszos-bicajos vonalon.

Általában is látom, hogy idegesebbek a buszsofőrök, de ez érthető, mert nagy a stressz, sokat basztatják őket és ma már meg se fizetik őket nagyon (az Átkos -1.0-ban buszsofőrnek lenni jól fizetett állás volt...)

De azért ezek a "szimpátiamegnyilvánulások" ugye nem balesetek és ez a lényeg.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.20. 21:09:22

@ex-dr. vuk: Igen, ez így van. De ez akár úgy is kijöhet, hogy ők is sok balesetet okoznak másoknak és mások is nekik. Azaz a biciklisek "nincsenek jól beintegrálódva" a közlekedés rendszerébe.

De hogy egy pozitívumot emeljek ki a rengeteg statisztikából: a helyzet javul, ha igaz az az MKs tétel, hogy a kerékpáros balesetek száma stagnál, ugyanis ez a stagnálás a kerékpárosforgalom dinamikus növekedése idején azt jelenti, hogy a baleseti arány csökken.

ex-dr. vuk 2013.11.20. 21:11:31

@promontor: aki felindulasaban ma meg mutogat az holnap rahuzza a buszt valakire... szoval jo ezzel vigyazni.

ex-dr. vuk 2013.11.20. 21:14:36

@promontor: "Azaz a biciklisek "nincsenek jól beintegrálódva" a közlekedés rendszerébe."

Na ezt nem tudom hogy vetted le...
Pl. azt lattam meg, hogy autos fronton ez mar 58%, ami ugyan meg mindig nem annyira szignifikans, de ha a tobbi evben is ennyi, akkor mar annak mondhato.

"a kerékpáros balesetek száma stagnál, ugyanis ez a stagnálás a kerékpárosforgalom dinamikus növekedése idején azt jelenti, hogy a baleseti arány csökken."
A konstans 50% koruli okozasi ertek nem stagnalast jelent.
Ami meg erdekes, hogy Londonban az elmult 10 evben 3x annyi biciklista lett, de csak 18%-kal lett tobb a bicikliseket erinto balesetek szama. Ez szerintem nagyon jo hir. Eszerint megis meg tudjak vedeni oket, tobbnyire. Persze itt a hozzajukallas is egesz mas...

TZiky 2013.11.20. 21:36:22

@promontor: "Bocs, nem kötözködni akartam, csak nem értem a kérdést."
Oké.

Tegyük fel - nem találtam ilyet, de tegyük fel -, hogy van olyan statisztikánk, amiben benne vannak azok és csak azok a balesetek, ahol a baleset egyik résztvevője autós és ugyanazon baleset másik résztvevője kerékpáros. A statisztikából kinyerhető még, hogy ezen balesetek mekkora hányadában okozó a kerékpáros. Szóval a kérdés az az, hogy szerinted a "közlekedési interakciók száma, komplexitása, a rendelkezésre álló reakcióidő, stb." tekintetében torzít-e a feltételezett statisztikából kinyert arány és ha igen akkor miért torzít?

Üdv:
TZiky:-))

etruszk 2013.11.20. 22:53:53

@ex-dr. vuk: Ha ez igaz, akkor mit keres a városban az a rengeteg autó?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.20. 23:03:31

@TZiky: Ööö, izé. Nem tudom.

Ez szerintem egy bonyolultabb kérdés, mint amit gmowerrel feszegettünk. Elsőre azt gondolnám, hogy nem biztos, hogy ez az arány bármit is elmond. Azok a balesetek, amiket a bicajos okoz, azok ugye abba a halmazba tartoznak, amik a biciklisek szabályosságát jellemzik, de kérdés, hogy ezeknek milyen arányban részesei más közlekedők (az autósok mellett elsősorban a gyalogosok), illetve ugyanez elmondható az autósok által okozott balesetekről. Talán a tipikus baleseti okok és helyszínek mondanak valamit.

De kérdezd meg gmowert, hátha ő mond valami okosabbat.

etruszk 2013.11.20. 23:06:38

@promontor: Már bocs, hogy beleszólok. Általában az megtett út és a balesetek számának arányát nézik. Nem tökéletes persze, de ez a legpontosabb. Főleg, hogy a városban a járművek átlagsebessége nem sokban tér el.(busz ~20km/h, villamos ~17 km/h, autók 20-35 Km/h, a kerékpárét azonban nem tudom) Az átlag autós több kilométert tesz meg naponta mint az átlag kerékpáros. Városban. És ha dugó van akkor még több időt is tölt a forgalomban...

kisceruza 2013.11.20. 23:08:47

OLVASSATOK már utána az
ex-dr. vuk -nak.

Vukkal, doktorral és a végén az EX.

etruszk 2013.11.20. 23:09:35

@ex-dr. vuk: Na, ha ez az arány 20% körül lenne, akkor lehetne mondani, hogy a kerékpárosok szabályosan közlekednek.
A motorosoknál (nem robogó!) ez az arány sokkal jobb; ha jól tudom, 37% körül alakul.

etruszk 2013.11.20. 23:16:05

@ex-dr. vuk: Dinamikus növekedés? Ma két kerékpárost láttam, mert esett az eső. Az egyik a Krisztina körúton tekert át a Vérmező felé, keresztben a bicikli úton, pirosban. De legalább ki volt világítva és volt rajta cickaszem, meg esőkabát. A másik a Váci úttal tekert párhuzamosan a Lomb utcában. Majdnem elütöttem, mert elöl nem volt rajta lámpa, és esett az eső. Hátul volt pislogó piros ledje, és ez már elég volt ahhoz, hogy igazsága teljes tudatában az öklét rázza.

kisceruza 2013.11.20. 23:20:11

Ki a hülye? Én mert beszóltam. :-(

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.11.20. 23:34:52

@etruszk: Mondjuk ha van csak Budapestre vonatkozó statisztika (azt hiszem van), akkor abból legalább az autópályák-országutak autósforgalma kimarad és az pl egy picit valósabban összevethető adatokat ad autóra és kerékpárra. A kerékpár szerintem átlagban lassabb, mint az autó, én 15 km-h alá becsülném. Viszont kevésbé érzékeny a forgalmi viszonyokra

Rocko- 2013.11.20. 23:51:22

én azért szeretem a CS2-t, mert abban már megjelentek a SmartObjectek.

vau · http://www.holdkomp.hu 2013.11.21. 01:18:36

@Rocko-: én a CSS2-vel kerestem annó nagyon sok pénzt. Mondhatni az alapozta meg a karrierem.

Mellesleg a városi motorozás is tanulságos, kezdetekkor megannyi baromarcúnak akartam beverni a fejét, motorizáltásgtól függetlenül Kezelni kell a frusztrációt, egyébként.

Személyes kutatásaim alapján a társadalom legalább 20%-ban menthetetlen, frusztrált seggfejekből áll, akiknek egy két prominens képviselője meg is jelent. Érdekes jelenség, hogy szinte teljesen egyenletes mértékben vannak jelen a biciglis, autós, motoros, rolleres társadalomban.

Ezúton jelezném minden kedves gyilkolós/áthajtós/megütős/lakattal odaverős érintettnek, hogy baszódjon meg.

TZiky 2013.11.21. 07:35:08

@etruszk: "Na, ha ez az arány 20% körül lenne, akkor lehetne mondani, hogy a kerékpárosok szabályosan közlekednek."
A motorosoknál (nem robogó!) ez az arány sokkal jobb; ha jól tudom, 37% körül alakul. "
A ksh adatai szerint:
2010-ben 1235 balesetnek voltak résztvevői a motorkerékpárosok, ebből 571 esetben voltak okozók, ami ~46%-os okozói arány.
2011-ben 1379 balesetnek voltak résztvevői a motorkerékpárosok, ebből 668 esetben voltak okozók, ami ~48%-os okozói arány.
2012-ben 1356 balesetnek voltak résztvevői a motorkerékpárosok, ebből 681 esetben voltak okozók, ami ~50%-os okozói arány.

Üdv:
TZiky:-))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.21. 09:19:32

@etruszk: " Ma két kerékpárost láttam, mert esett az eső. Az egyik a Krisztina körúton tekert át a Vérmező felé, keresztben a bicikli úton, pirosban."

en amikor este 8kor megyek bringaval altalaban 5 km -ren szoktam latni 2-3 autost es 0.2 vonatot
jelent ez valamit?
igen, azt jelenti hogy van eszem es elkerulom az autos helyeket
de majd a kedvedert bemegyek egy kerekparosszamlalo ala es integetek :)))

Sevike 2013.11.21. 11:19:30

@vau: Szerintem sajnos minimum 50 % körül mozoghat ez az arány, csak kérdés, hogy kinek mi az ingerküszöb az önbíráskodáshoz.

Ezúton én is jelezném minden kedves gyilkolós/áthajtós/megütős/lakattal odaverős érintettnek, hogy baszódjon meg.

Kiegészítésként érdeklődnék az ilyen kiírogatásokkal kapcsolatos büntetőjogi felelősség kapcsán is.

Karácsonytól, de legkésőbb tavasztól biciklin és autóban velem is lesz kamera.

Azoknak a frusztrált más életét veszélyeztető köcsögöknek jelzem, hogy minden centizgető (kezemnek nekimenő - volt ilyen is már), pirosnál direkt elém álló, dudálgatós, kerékpárútra parkoló autósnak üzenem, hogy vagy mennek az internetre, vagy ha lehetséges, akkor fel is jelentem őket.

Nem azért közlekedek kerékpárral, mert meg akarok halni, hanem egész évben gyorsabb, mint a bkv (és igényesebb is), hétköznapokon pedig az autónál is gyorsabb közlekedési mód Budapesten.

Szóval aki a természetes szelektálódással fenyeget, az 1, bekaphatja 2, sajnos többen halnak meg autóval, mint biciklivel..

Sevike 2013.11.21. 11:26:47

@vau: Nem szoktam kommentelni, mert minek, de Veled egyetértettem.

Ráadásul ezeket a hozzászólások olvasni elég komoly lelki terror (életveszélyes fenyegetések idiótáktól, akinek sem agyuk, sem felelősségérzetük).

Nem amiatt nyammogok, hogy tegnap az esőben csurom víz lettem a kátyukon átszáguldó (nem 50-el, kicsit többel, mert ugye az autós az mind szabályos...) autósok miatt, mert ez benne van. Persze jó lenne külön utakkal ezeket is megelőzni, de ott még tényleg nem tartunk.

(Egyébként aki kerékpárral jár az jobban utálja a kivilágítatlan kerékpárosokat, mint az átlag autós. Egyrészt azért, mert számára még veszélyesebb, másrészt mert 1 hülye miatt rögtön az összes többi is hülye lesz...)

ex-dr. vuk 2013.11.21. 11:39:54

@etruszk: miert 20%-nal lenne ez?..
20% azt jelentene, hogy a kerekparosok sokkal sokkal szabalyosabak, mint barki mas, akivel utkoztek.
50% azt jelenti, hogy pontosan ugyanannyira.

ex-dr. vuk 2013.11.21. 11:43:54

@etruszk: gondolom ebbol neked annyi jott le a pici agyaddal, hogy "a kerekparosok 100%-a szabalytalanul kozlekedik" :)
de ez haladas, nezhetted volna 1 elemu mintan is.

Mon3 2013.11.21. 22:44:55

A jó "ua" anyját annak a sofőrnek, aki ma este 6-kor a Kálvin téren a kerékpáros sávra ráhúzódott direkt, hogy a kerékpárosok se tudjanak haladni. Ha ő már a dugóban rohad, akkor az értelmesebbek is szívjanak. Amikor a járdán keresztül megelőzve direkt udvariasan figyelmeztettem, hogy legyen szíves a saját sávjába visszahúzódni, kibukott belőle a "gyilkos" autósokra jellemző, és itt is gyakran néhány autóstroll részéről tapasztalható primitív mentalitás...

ex-dr. vuk 2013.11.22. 09:33:51

@Mon3: No persze ez nem jelenti azt, hogy mind ilyen, de annak ott es akkor vaoban a kurva anyjat :)

etruszk 2013.11.22. 15:24:26

@ex-dr. vuk: így van. Azonban autóból, buszból és egyéb résztvevőből több van. Vagyis arányaiban kevesebb kerékpáros felelős ugyanannyi kerékpárost ért balesetért, mint a sok egyéb jármű. Amikor utoljára néztem, a motorosoknál ez kb. 37% volt, és még ez is magas a számukhoz képest.

etruszk 2013.11.22. 15:36:53

@promontor:Budapest alapterülete 525,16 négyzetkilométer. A belvárosból (ami kb. 20-25 négyzetkilométer) kifelé haladva egyre több autó van mint kerékpár. Nem kell messzire menni, elég Üllői út-Hungária körút kereszteződéséig elmenni, vagy akár Váci út-Róbert károly körút, Kerepesi út, Lágymányosi-híd, Árpád-híd. Feltételezem , hogy aki kerékpárt választ, az azért teszi, mert viszonylag kis távolságot kell kell megtennie, és leginkább oda-vissza, vagy kis körben (belváros és közvetlen környéke) teker.

etruszk 2013.11.22. 15:38:18

@etruszk: *Tudom, van aki napi 60 kilométert teker munkába és haza, de szerintem az nem az átlagos kerékpáros.

etruszk 2013.11.22. 15:40:46

@ex-dr. vuk: Nekem is megvan a véleményem a te agyadról. De megtartom magamnak.

ex-dr. vuk 2013.11.22. 15:59:08

@etruszk: egyvalami kiderult: te nem erted, hogy mi ez az 50%...

Perillustris 2013.11.26. 19:15:19

@Tomi from Space: Az M0-ás is kiürült, amikor halálútnak becézték...

@wowerman: kerekparosklub.hu/vector-projekt

Perillustris 2013.11.26. 19:20:57

@kasu: Minden gépjárművezetőnek fel kéne fognia, hogy ő a kevésbé sérülékeny, ő jó eséllyel megússza, és ennek megfelelően kéne közlekednie.

Perillustris 2013.11.26. 22:01:29

@Don Quixote de la Ferko: Inkább azt képzeld el, hogy a Nagykörúton a zöld jelzés és az elsőbbséged dacára minden keresztutcánál szinte állóra kell lassítanod. Fura lenne, mi?

Perillustris 2013.11.26. 22:03:20

@Don Quixote de la Ferko: Érdekes, a bemutatásra is hajlamos megállni az a gépjárművezető, aki azelőtt a gyalogosnak cseszett elsőbbséget adni.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.27. 05:05:13

@Perillustris:

"Inkább azt képzeld el, ..." Ismét kevered a dolgokat. Itt pl. a zöldet és az ész nélküli rohanást.

" Érdekes, a bemutatásra is hajlamos megállni "
Rossz helyen próbálkozol. Megállok a zebránál. Szar ügy, de ez nem jött be.

Ismét, sokadszor leírom, nem árt, ha emlékeztek rá:

Amíg a bringás közlekedik, partner. Ha szarik a rá vonatkozó szabályokra, akkor szervdonor.

Tiétek a döntés. Közlekedési partnerek vagytok, vagy csak egy zökkenők az úton.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.27. 05:07:25

@Perillustris:

" Minden gépjárművezetőnek fel kéne fognia"
Nem komám. A kerékpárosnak kéne felfognia, hogy ő a sérülékenyebb, és a saját érdeke a szabályos közlekedés.

Perillustris 2013.11.27. 08:26:37

@Don Quixote de la Ferko: Milyen ész nélküli rohanásról zagyválsz, amikor olyan helyzetről van szó, amikor a kerékpárosnak elsőbbsége van, ám ezzel kvázi nem élhet.

Perillustris 2013.11.27. 08:28:16

@Don Quixote de la Ferko: A balesetmentes közlekedés az érdeke, ha ez éppen a szabályossággal korrelál, akkor az jó.

kasu 2013.11.27. 08:45:15

@Perillustris: Basszus, hát nem fordítva kéne lennie? Az kellene az alapszabály legyen, hogy a bringás vigyáz magára, pont a sérülékenysége miatt! A saját érdekében ő is kerüli a veszélyhelyzeteket. Nem lavíroz, nem megy 40-nel, ha neki van előnye a jobbra fordulónál (amikor ő egyenesen halad) a bringásnak IS figyelnie kell, megadták-e az előnyét, tudnia kell, hogy sokszor nem is látszik! Sokat megyek bringával és ugyanúgy látom a "társak" baromságait, mint az autósokét, autóban is rengeteget ülök.
Természetesen az autósok egy igen nagy körének is jobban be kéne tartania a szabályokat, ezerszer jobban odafigyelni, ez nem vitás. Mindkét tip. szereplőnek deffenzíven és türelemmel kéne hozzáállnia ehhez az egész dologhoz, amit úgy hívnak, hogy közlekedés.Azt gondolom az egész országunk idegbaja jön le a közlekedésben, mindegy gyalog, kocsival, bringával stb. Az emberek zaklatottak, nyugtalanok, gondjaik vannak, flusztráltak, sokan kultúrálatlanok.

Don Quixote de la Ferko 2013.11.27. 08:52:52

@Perillustris:

Ezért hívják ész nélküli rohanásnak. Ha a halálesetek ellenére az a legnagyobb problémája, hogy figyelnie kell, és esetleg lelassítani, hogy ne vasalják ki, akkor nem kár érte. És itt lényegtelen, hogy elsőbbsége van vagy nincs. Elsőbbség akkor van,ha megadják, ha a kerékpáros ezt nem tudja a saját érdekében felfogni, akkor csak szervdonornak alkalmas.

Perillustris 2013.11.27. 11:16:40

@Don Quixote de la Ferko: "Elsőbbség akkor van,ha megadják"

Lófüttyöt.

umleitung 2013.11.28. 10:20:48

@Drago Brutic:
Na igen ezért írtam hogy ha hirtelen jön a bringás nem belátható helyről akkor ő a hunyó. Én olyan esetre gondoltam, mint pl a Dózsa György Szondi utca kerszteződés, amikor a jobbra kis ívben kanyarodik az autós a zöldnél és a túloldalról jön a bringás a zebrán szintén zöldnél. Ha gyalog tolná a bringát akkor az autósnak már akkor meg kellene állni (nem szoktak) amikor a túloldalon lelép a gyalogos. ÉS megvárni míg szépen átér. Bringával ugye ez csak pár másodperc, gyalog jóval több. A bringás még időt is spórol az auósnak, de nekik ez mégsem tetszik.

umleitung 2013.11.28. 10:23:27

@kisceruza:
Bocs, de nem értem ezt a szituációt, amit írsz. Ha piros akkor piros nicns vita. ELőbb írtam mire gondoltam én. nem értem hogy jön ide a babakocsi.

flea 2013.11.29. 10:31:50

@Perillustris: pedig ez bizony így van. Tele a temető sírkövekkel, amire felvéshetnék, hogy "neki volt elsőbbsége".

kisceruza 2013.11.30. 10:22:49

@umleitung: Nehogy elmagyarázd Nekem ha belecsapódsz a BALhátsó részébe az autómnak, akkor Én vagyok a hibás mert te FAX vagy.... (jobbra, kis ívbe kanyarodásomnál) :-D