Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Még nem mindenki jár munkába bringával autó helyett

2013.11.13. 13:27 - kirk kapitány

A munkába járók egyharmada autóba ül reggel, egynegyedük tömegközlekedik, kerékpárt minden 6-7 használ. A Profession.hu Munkahelyi Környezet című kutatásában 2500 embert kérdeztek utazási szokásairól.

A 2500 válaszadók ötöde utazik legalább napi egy órát a munkahelyére, közel fele, 1250-en pedig fél órát vagy annál kevesebbet tölt a bejárással.

A magyar munkavállalók egyharmada ingázik lakhelye és munkahelye között mindennap. Jellemző, hogy közöttük az átlagosnál magasabb arányban szerepelnek férfiak és a húszas éveikben járók. Ezzel szemben az idősebbeknél kevésbé jellemző, hogy nem a saját településén keresnének munkahelyet.

Munkábajárás eszköze

A közlekedés módját vizsgálva 32 százalékkal még mindig az autósok vezetnek, őket követik 25 százalékkal a tömegközlekedést választók, de meglepően jó arányt, 15 százalékot hasítanak ki a kerékpárosok. Náluk 1 százalékkal kevesebben gyalogolnak. A távolsági buszt használók (6 százalék) és a vonatozók (4 százalék) mellett már kimutatható adatot értek el a motorosok is, igaz ők még csak 2 százalékkal, de a hidegebb őszi hónapokban is jelen vannak az utakon.

A biciklivel munkába érkezők között csupán 2 százalékkal nagyobb a férfiak aránya és az életkort vizsgálva is egyenletes az eloszlás: a 20-29 évesek között 11 százalék, a 30-49 korosztályból 17 százalék, az 50 felettieknél pedig 13 százalék kerékpározik naponta a munkahelyére.

76 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr745631401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.11.13. 13:46:56

Mondjuk én nem is fogok soha, mindenki azzal járjon amivel akar/tud, ne próbáljanak kényszeríteni a divatmajmok.

calibra91 2013.11.13. 13:51:30

Én motorral járok be dolgozni, heti egyszer pedig bringával jövök. Nekem ez oda-vissza napi 42 km.
A BKV-t csak akkor használom, ha hó van, különben mellőzöm.
Amúgy azt veszem észre a munkahelyemen, hogy 30 felett az emberek nagy többsége belustul (tisztelet a kivételnek)
Amikor bringával jövök, néha úgy néznek rám, mintha a Marsról jönnék, mert elképzelhetetlennek tartják, hogy hogy vagyok képes reggel 8 előtt 20 kilómétert letekerni.
Pedig ha tudnák, hogy aznap sokkal fittebb vagyok, mint amikor motorral jövök.

calibra91 2013.11.13. 13:55:04

@enpera: Ez nem divatmajomkodás kérdése. Hidd el, hogy sokkal jobban éreznéd magad, ha egyszer is erőt vennél magadon, és bringával jönnél.
Persze, hogy kényelmesebb a kocsi, de ad'1 legalább ennyi mozgás kell, ad'2 sokkal olcsóbb, mint a kocsi, számold ki, ha 1 héten csak kétszer bringával mész, akkor alsó hangon spóroltál 4-5 ezer Ft-t.

2013.11.13. 13:59:18

@enpera: A mondat első felével egyet értek.
A második felétől pedig egyszerűen csak tahó paraszt vagy.

maximum1 2013.11.13. 14:05:59

Profession.hu..............
Hagyjuk már!
Szerencsétlen munkakeresőkkel minden sz@rt kitöltetnek hírlevelekkel és a beérkezett infóból meg pénzt csinálnak.

Visionstar 2013.11.13. 14:08:39

Annak idején(25 éve) én egyesületben kerékpároztam, amivel együtt járt az országúti edzés. Manapság már nem merném kitenni a kerekemet a közutakra, a kerékpárutak szarok ( a szingómnak), és nincs kedvem napi 50 km-t tekerni oda-vissza, úgyhogy marad a kocsi, a BKV meg kilőve a napi 8x átszállás miatt. Pedig higgyétek el szívesen járnék bringával.

efilnikufesin 2013.11.13. 14:12:45

15%. critical mass. na ne már...

z003 2013.11.13. 14:33:12

Érdekes volna távolságot, és lakóhelyet is belerakni, vagy legalább a településméretet, valamit a végzettséget.
A profession-on jellemzően túlreprezentáltak a szakértelmet igényelő vagy és fővárosi munkák ezért kicsit torz.

z003 2013.11.13. 14:37:24

Más nézőpont:
Vidéken, országúton napi oda-vissza 60 km esetén alternatíva-e a bringa.
Őszintén.
De tényleg.

2013.11.13. 14:42:00

@Visionstar: Ótóból félelmetesebb :)
A családtagok 20-30 ezer km-t tekernek együtt közúton, városi (BP-i) utakon évente. Teljesen normálisan lehet kerékpárral közlekedni városon belül és kívül is, még a BP-i és BP körüli forgalomban is. Nincs gond az autósokkal, bkv sofőrökkel, volán buszosokkal, kamionosokkal. Nincs több közlekedési affér bringával, mint autóval. (Talán, mert szabálykövetők vagyunk?:))

motymoty 2013.11.13. 14:48:53

@atrazin: itt vannak részletek a ksh-tól.

2013.11.13. 14:49:58

@atrazin: Tőled (és a munkahelyi adottságoktól) függ.
Ez max. másfél óra tekerést jelent munkába és haza (vagy 1-1-et, ha bírod erővel). Ha időben belefér, tudsz fürdeni munkakezdés előtt, hátizsákban/csomagtartón elférsz a napi cuccokkal, akkor alternatíva. Persze fel kell rá készülni bringával, öltözékkel, világítással.
Ha nincs más megoldás bejárni, akkor is :)

Alick 2013.11.13. 15:03:03

@atrazin: régebben egy nyáron a Velencei-tóról jártam be naponta Pestre dolgozni bringával. Az majdnem napi 90 km volt...

erol 2013.11.13. 15:11:37

Én bringával járok melózni, de könnyű mert Budáról
(leejtőn lefelé) megyek Pestre (gyors, izzadságmentes), visszafelé meg mindegy. Ja, ez nem véletlen, szempont volt lakásvásárlásnál.

MostmarAztanEleg 2013.11.13. 15:22:44

Akkor ha a bringások százaléka meghaladja az autósokét akkor mienk a város :D A váci úton 2 sávot kapásból a bringásoknak!

z003 2013.11.13. 15:55:47

@motymoty: Korrekt.
Magyarán szólva, inkább az átlagsebesség az ami számít. Az ember jellemzően azzal megy amivel hamarabb odaér. Ha az autós átlagsebesség a kerékpáros átlagsebesség közelébe csökken, azonnal alternatíva lesz belőle.
Ahogy nő a távolság (főleg a városon kívüli) úgy nő az autó átlagsebességi előnye.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.11.13. 15:56:56

@calibra91: hát persze, mindenki megengedheti magának a bringázást, egészségi állapotától és korától függetlenül, ugye? Meg terhesasszonyt is lehet vinni a vázon. IDIÓTA

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.11.13. 15:57:24

@kasza003: Te meg egyszerűen egy intoleráns faszkalap vagy.

Mmarci 2013.11.13. 15:58:20

Én is bringaval járok. Ez napi 12km oda-vissza. Kb 10 perc.
Ennyi ido alatt érnék a buszmegállóba;)
Hazafele meg csak nevetek a Margit híd felé tartó dugóban ülökön:)
De ami megdöbbentő kb mhol 1 autó 1 utas:o

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.11.13. 15:58:42

@Visionstar: ennyi, egyetértek
vidéken huszonévesen még elbringázgattam mindenhová, ezek a városi pöcsmajmok akik itt szájalnak már kidőltek volna, annyit, dombokon, nem Bp-en. De munkába, Budapesten? Kipróbáltam, nem kösz, életveszély is.

2013.11.13. 15:59:48

@enpera: Minden tiszteletem a tiéd. Úgy megtanultál írni, hogy nem tudsz olvasni. Nem semmi teljesítmény.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.11.13. 16:00:50

@Mmarci: én meg viszek még mást is, meg hazafelé beugrom bevásárolni, és kb 30 km-et megyek. De nem nevetem ki az esőben tekergő vacogó bringásokat sem, inkább sajnálom hogy milyen betegek lesznek majd 40 évesen...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.11.13. 16:05:09

Amúgy a bringások hol tárolják a bringákat, kérdezném? Mert nálunk pl évente törik fel a tárolót a cigók, mindent ellopva. Mindeni felviszi a lakásba a koszos bringáját?

Mmarci 2013.11.13. 16:12:01

Npera ez dicséretes :) a 30 km laza 1-1.2 óra lenne. Ezt meg munka után szoktam lenyomni:)

40ig meg 3 évem van , es a napi rendszeres sportnak köszönhetően kicsattanok:))

Vacogas? Az mi?

Azért mar lehet kapni megfelelő ruházatot:)

Es nem, nem azért járok igy mert nincs pénzem:) a vasam kb egy autó ara:) csak nem kell tankolni ;)

Az említett okból pedig, draaaaga, a lakásban tartom mindkét bringát.

Mmarci 2013.11.13. 16:20:06

Igen, terhes asszonyt viszonylag gyakran visznek vászon:)
Szeretem ezt az érvelést;) a másik kedvencem a bevásárlás:D volt aki hűtőt hozott fel példaként. Igen, azt is mindennap veszünk :)

Kor egészség: erre egy válasz van. Egészséges életmód, sport.
Mond inkább, h kényelmes az autó azt jónapot:)

z003 2013.11.13. 16:34:20

@Mmarci: napi hány kilométernél, illetve mekkora átlagsebesség különbségnél mondanád hogy nem éri meg bringázni.

Nálam napi 30-30 kilométer a táv. Vidéken, zömében országúton. Ez nekem 20-20 perc most autóval.
Bringával 40 perc vs. 3 óra (legjobb esetben).
Reggeli 7:20-as indulás helyett indulhatnék 6:00-kor, és 17:00 helyett 18:00 után érkeznék meg.

Mmarci 2013.11.13. 16:41:18

Soha nem ülnének autóba. 30 km az egy óra nekem. Max 80 perc.
Ennyit megér át egészségem es a környezet egészsége.
En azt vallom autó munka eszköz. Főleg Budapesten. Közlekedni, parkolni nem lehet ezt en is látom.
Tehát Bp kerekpar, vidék vonat, külföld repülő. Ha sietek taxi.

Mmarci 2013.11.13. 16:43:56

Jo itt sántít a soha nem ülnék autóba dolog a taxival:) de ez évi egy két alkalom.

Mmarci 2013.11.13. 16:45:43

Es a szabadság ami a bringaval jár felbecsülhetetlen;)

motymoty 2013.11.13. 16:51:26

Miért mindig csak az autót állítja mindenki szembe a biciklivel? rengetegen járnak gyalog. vagy bkv-val. vagy vonattal. és közben úgy csinálunk, mintha ezek az opciók nem léteznének.

Sőt, ezeket még kombinálni is lehet (hogy mik vannak...). Igazi luxus az, amikor az ember a vonaton kényelmesen olvassa a könyvét, megiszik egy sört, és pár óra múlva leszáll a biciklijével a vonatról.

Persze lehet ugatni autósként, hogy mennyire kevés a biciklis, de attól még az autósok is "csak" 36 %-át teszik ki az összes közlekedőnek Budapesten (lsd a fenti ksh link). Ami az általánosan előforduló vehemens hőbörögéshez viszonyítva nem annyira sok. Egyébként városon belül nem nevezném kevésnek.

onlame 2013.11.13. 17:02:33

Kényelmes az autó. Nem kell utána lezuhanyoznom a cégnél, se átöltöznöm, kiteregetni a cuccaimat az irodában. Ha úgy döntök, hogy elmegyek vásárolni meló után, akkor oda megyek ahova szeretnék, távolságtól függetlenül, és azt veszek amit szeretnék, nincs mennyiségi korlát. Reggel, délután, este, bármikor pontosan 15 perc a melóba eljutnom biciklivel, autóval, BKV-val egyaránt. Oda-vissza eszik egy litert az autóm. Edzeni meg elmegyek munka után, a szabadidőmben.

Aki másképp csinálja, szive joga, én kipróbáltam mindent, ez a kényelmes, bringával sem spórolnék sokat (többet ér az időm meg a fáradtság ami elmegy a járulékos teendőkre), a mozgás pedig megvan enélkül is. Egyébként meg szoktam néha szabadidőmben tekerni erre-arra, Kopaszi gátra, Dunaparty megállóba.

Visionstar 2013.11.13. 17:10:53

@enpera: Nekem is fontosabb a testi épségem így 40 magasságában. Anno nem volt gond letekerni és körbetekerni Velencei tavat. De most? Ja és akkor még nem volt "kerékpárút", közúton toltuk neki!

igazi hős 2013.11.13. 17:20:42

@motymoty: Köszönet a linkért, érdekes olvasmány. Országosan több mint feleannyian járnak munkába bringával, mint autót vezetve: ez meglepett. Viszont az 1,25-ös (BP-en csak 1,2) ember /autó átlag nem lepett meg.

igazi hős 2013.11.13. 17:29:17

@atrazin: Vidéken könnyű autózni. Fordítsuk meg: nekem 15 km per irány és autóval ugyanúgy 40 perc, mint bringával. Feltéve, hogy semmi nem jön közbe, ami pedig gyakran előfordul. elég egy koccanás egy forgalmas úton, vagy 5 csepp eső és máris beáll a város. Volt már 90 perc is a hazaút autóval. Nem csak az átlagsebesség számít, ha időre mész, akkor autóval bőven rá kell hagynod, míg a bringa sebessége alig változik a körülmények miatt.
Persze ha beáll egy út, akkor a bringás is lassabb, de nem mindegy, hogy 60 helyett 20-szal mész, vagy 30 helyett 25-tel.

Alick 2013.11.13. 17:56:37

@Visionstar: 25 éve is ugyanígy volt forgalom, dugó... a korszerűbb motoroknak hála, ma valamivel jobb Bp-en a levegő.

igazi hős 2013.11.13. 18:11:18

@Alick: Ez erős túlzás. 25 éve sokkal kisebb volt az autóforgalom, nem voltak dugók. Én '96 óta autózom a városban, akkor is még lényegesen jobb volt, kb. 2000-es évek közepére romlott sokat. Aztán egy kicsit javult (akinek nincs munkája,az nem autózok, szóval ez szomorú javulás), de már elmúlt.

Mérlétezikmáranick? 2013.11.13. 18:13:55

@enpera: szerencsére nálunk van céges, őrzött mélygarázs, ahova le lehet lakatolni a bringát, sőt a lakatot én ott is hagyom, hogy ne kelljen cipelni azt. Korábbi munkahelyem felvittem egy kis raktárba.

@onlame: Nekem is kb. azonos az idő lenne az autó és a bringa, mégis a bringát választom:
- olcsóbb
- nem kell külön időt töltenem edzéssel
- mentálisan és testileg is fittebb leszek tőle

Sőt! Én mostanában nem is egyenesen megyek dolgozni, hanem gyakran feltekerek Normafára vagy legalább a Citadellához és onnan gurulok be a munkahelyre, így akár 26km-t is tekerek, összesen másfél órát.

Ráadásul mindezt egész évben, télen is. Legfontosabb a megfelelő ruházat, az izületek védelme. Persze, ha nagyon elkeserítő az eső vagy nagyon nagy a hó, akkor marad az autó, de ez általában nem több havi 1-2 napnál, télen esetleg 1-2 hét kiesés.

Télre még van szöges gumim is, hogy jégen se essek el.

onlame 2013.11.13. 19:00:04

@Mérlétezikmáranick?:
Igazából már leirtam, hogy miért választom az autót. De akkor mégegyszer, külön figyelve ezekre a dolgokra is.

1. Olcsóbb
A munkábajárás okán nagyjából 20 liter benzint használok el havonta, amelynek az ára kb. 8 ezer forint. Ha biciklivel járok, akkor az átöltözések, lezuhanyzások, stb miatt napi plusz min. 20 perc, amig ténylegesen beérek az irodámba, illetve elindulok onnan. Ez 15 munkanapon, amit havonta átlagosan Mo.-on töltök, 5 óra plusz havonta, ami szigorúan véve számomra nagyobb költség mint a benzin ára. De legalábbis az a 8 ezer forint nem motivál annyira, hogy konkrétan emiatt álljak át, és keljek korábban, jöjjek el később. Tehát ez az érv engem nem motivál. Ha spórolni akarok, tudok máson is.

2. Nem kell külön időt tölteni edzéssel
Nekem se KELL, szeretem azokat a sportokat, amiket csinálok, jobban mint a biciklizést. :)

3. Mentálisan és testileg fittebb leszel tőle
Mivel sportolok mást, ezért ez nem sokat számit. Reggel el akarok jutni a munkába, este pedig eljönni onnan, útközben bevásárolni, és/vagy edzeni. A felébredéshez nekem elég annyi, hogy megiszom a kávémat, és rádiót hallgatok miközben beérek. Nincsenek koncentrációs problémáim se.

Tök megértem aki bringázik, ettől függetlenül. Neki ez jön be, nekem meg ez. Nekem a bringa hobbi maximum. A kocsit akkor teszem le, ha éppen kedvem támad villamosozni egyet, meg sétálni. Egy óra alatt hazasétálok ha épp úgy tartja kedvem. Ha ez 20-25 perc lenne, akkor gyalog járnék dolgozni minden nap. Mert sétálni pl. imádok.

ex-dr. vuk 2013.11.13. 19:59:08

Nekem nem vilagos, hogy a vonat es a tavolsagi busz az miert nem szamit tomegkozlekedesnek, miert kell kulon kategoriakba tenni.

ex-dr. vuk 2013.11.13. 20:00:04

@onlame: Sajnos te is elkoveted azt a hibat, hogy csak a benzint szamolod koltsegnek...

igazi hős 2013.11.13. 20:28:26

@igazi hős: Említettem az autóval bekövetkező váratlan eseményeket, hát most is volt egy:
index.hu/belfold/2013/11/13/lezarjak_a_xiv._kerulet_egy_reszet/
Fél hétkor végig állt a Dózsa György és a Stefánia, de érthetetlen módon az M3 kivezető is. Én ettől függetlenül 40 perc alatt értem haza. Hát ezért érdemes bringázni.

Kniight 2013.11.13. 21:50:01

Én a 2% egyéb módra lennék kíváncsi... Repülő, Helikopter, teleport?

Kniight 2013.11.13. 21:53:49

@igazi hős: Ebben benne van a fatökű városvezetés is, mert a BKK.hu-n délután nem volt kinn ennek a lezárásnak a híre.
Ha kint lett volna, akkor lehetett volna kerülni. Nekem szerencsém volt, szólt a kollégám, másfele indultam.

etruszk 2013.11.14. 01:24:45

@Mmarci: Amikor engem abban a dugóban látsz, akkor éppen 40 Km-re vagyok a házamtól. És nem jókedvemből ülök ott.

igazi hős 2013.11.14. 01:27:48

@Kniight: Nem tudom, hogy az autósok hány %-a néz rá valami hírportálra indulás előtt, de gyanítom, hogy nagyon kevés. Egyébként ennek mi köze a BKK-hoz? A rendőrök zártak le pár utcát, sajnos ebbe a Dózsa is beleesett. Rádiót nem hallgatok a cégnél, így nem tudom, hogy bemondták-e, de sokkal hasznosabbnak tűnik berakni a hírekbe.

etruszk 2013.11.14. 01:38:10

@igazi hős: Valami világháborús bombát találtak a Dózsa György és Thököly sarkán. Egy időre lezártak mindent.

etruszk 2013.11.14. 01:40:36

@etruszk: látom, a cikkben benne van. Késő van már.

marskijankó 2013.11.14. 04:26:39

Az a baj egy ilyen kutatással, hogy nem tudhatjuk, mennyire reprezentatív.

calibra91 2013.11.14. 07:54:32

@enpera: Én nem sértegettelek Téged, csak egy lehetséges opciót vázoltam. Természetesen én sem a vázon vittem a feleségem, amikor terhes volt. Nem is azt írtam, hogy mindig, minden körülmények között bringával kell járni. Szóval én nem bántalak Téged, hogy idióta vagy, inkább csak kúltúrálatlan

ex-dr. vuk 2013.11.14. 10:14:21

@enpera: tipikus troll... valaki megemliti, hogy esetleg tavasszal a 20 fokban 3 km-t egyedul cucc es utas nelkul miert kocsival kell megtenni minden nap, erre jon a troll es benyogi, hogy "ja persze es a nagymamamat is biciklivel vigyem az sztk-ba, meg a tuzolto is biciklista legyen??"
Szokasos agyatlansag.

otapi 2013.11.14. 12:34:11

Azért az nem rossz arány, hogy az autóval munkába járók csupán csak kétszer annyian vannak, mint a kerékpárral járók :)

otapi 2013.11.14. 12:37:02

@atrazin: Ha az oda-vissza útból 40-50 km vonat, akkor mindenképpen.
Egy komolyabban sportolónak azonban 30km egy órán belül lazán meg van úgy hogy még különösképp el sem fárad - bár nyilván terepfüggő a dolog.

z003 2013.11.14. 12:45:28

@otapi:

Kérdés 1: a munkaképes népességből hányan tudnák 30 km-t 1 órán belül teljesíteni.

Kérdés 2:
oda 30 vissza 30 km-t a munkaképes népességből hányan tudnék napi szinten teljesíteni?

Ez napi 2-3 óra tempós kerékpározás lenne. Ez nagyon nem átlagember szint.

igazi hős 2013.11.14. 13:54:29

@atrazin: Én ismerek olyat, aki Budaörsről Vácra ingázik. Neki nemhogy a bringa, de még tömegközlekedés sem alternatíva. És?
Nézd meg a linkelt KSH adatot: az emberek fele 6 km-en belül dolgozik, 3/4-e 15 km-en belül. Ezeket kell terelni, nem az extrém kisebbséget.

otapi 2013.11.14. 14:00:21

@atrazin: Biztos jól olvastad amit írtam? Amire rákérdezel, azokat "komolyabb sportoló"-nak tulajdonítok, őket nem nevezném átlagembernek.

Egy átlagembernek az való, amit az első mondatban írtam: "Ha az oda-vissza útból 40-50 km vonat, akkor mindenképpen." A fennmaradó 10-20 km-t bármely átlagember lebringázza naponta.

szlan 2013.11.14. 14:13:19

A cikk címe kétségtelenül igaz, információtartalma viszont nulla.

z003 2013.11.14. 14:19:16

@igazi hős:
ezek szint aki 30 km-en túl jár dolgozni az extrém kisebbség, ám aki naponta 60 km-t leteker melóba az simán átlagos.

z003 2013.11.14. 14:27:53

@ex-dr. vuk: engem az is érdekelne, hogy az úgynevezett céges szerződéses járatok hol jelennek meg, valamit akiknek munkakörük a közlekedés az minek számít.

Amúgy meg az emberek nem hülyék.
A nép azzal jár ami az adott körülmények között a legkevesebb kellemetlenséggel jár.
Kellemetlenség az elvesztegetett idő, pénz, a sok átszállás, és tömeg, a dugó, de ugyanúgy a keskeny főúton való bringázás kamionok között.
Ha valahol megváltoznak a körülmények változnak a szokások is.

z003 2013.11.14. 14:44:42

@otapi: bringával vonatozás kontra vonat és átszállás valami másra.
Ha korlátlan kapacitás lenne a bringa szállításra a vonatokon mindezt ingyen és kulturáltan sem vagyok biztos hogy mindenki ezt választaná a buszra való átszállás helyett.

A jó adottságú vidéki városokban is bizony többen járnak helyijárattal, céges busszal mint bringával.

otapi 2013.11.14. 15:08:02

@atrazin: Miért próbálsz bármely megoldást _mindenkire_ ráhúzni? Arányokról, és megoszlásokról beszélünk, nem arról hogy melyik mód az amelyik 100%-osan mindenkinek megfelel - olyan úgy se lesz.
Éppen ezért nem kellene korlátlan kapacitás sem a vonatokon, másrészt pl. a majdani Bubi erre is jó lesz, így fel sem rakni a vonatra a bringát. Vidéki állomások most is teli vannak bringával hétköznaponként.
Tőlünk nyugatabbra meg még azt is kitalálták, hogy a városi vonatállomáson hagyja őrzött bringatárolóban a kerékpárt a dolgozó, és reggel amikor leszáll a vonatról csak kiveszi a bringát és ráül.

"A jó adottságú vidéki városokban is bizony többen járnak helyijárattal, céges busszal mint bringával. "
Ismerek jó néhány a vidéki várost, egyikben nincs akkora távolság amit gyalog vagy kerékpárral ne lehetne leküzdeni helyijárat helyett...

z003 2013.11.14. 15:30:01

@otapi: Arányok mögötti ok ami nem igazán tiszta, és a mintavételezés módja.
A KSH és profession statisztikában bizony nincs benne a feketegazdaság, ott pedig csak találgathatunk mi van.
Az utakon is mást látok. 10-es főút. Nem szoktam találkozni bringásokkal hétköznap. Akik bringáznak láthatóan nem melóba mennek. Erdőkerülők, sportemberek.
Nem mernek, az életösztön felülírja a bringás kivagyiságot, legénykedést.

ex-dr. vuk 2013.11.14. 15:35:57

@atrazin: tokeletesen egyetertek. Pl. sokan pattannanak bringarta, ha nem lenne keskeny ut, ledudalo autosokkal: ergo ha lenne 2x1 meter kerekparsav. Tehat nem csak azt kell nezni, hogy MOST mennyien bringaznak, hanem hogy mennyien bringazNANAK, ha a korulmenyek megfeleloek lennenek, vagy mennyien vonatoznanak az aggllomeraciobol, ha pontos es gyors lenne a vonat. Csak ezt sokan elfelejtik.

otapi 2013.11.14. 15:45:50

@atrazin: Kicsit csapongsz a témában, nem látom hogy ugrottál át a vonat+bringa kombóból a feketegazdaságba meg a 10-es főútra...

A 10-es főút az ami átmegy a Pilisen? Hát azon nyílván kevesebb a bringás, mint Magyarország többi útján ami sokkal laposabb vidéken van :)

igazi hős 2013.11.14. 17:48:09

@atrazin: Csak tudnám, hogy a mondatod második felét honnan szedted. (Költői a kérdés, ne fáradj válasszal, én is tudom az okát.)

ex-dr. vuk 2013.11.14. 19:44:12

@atrazin: 30km/ora atlag varosi kornyezetben szerintem lehetetlen, lampak, elsobbsegadasok miatt. en csinaltam 32km/h atlagot 80 km-en, de kulteruleten, vagyis nem kellett megallni egyszer sem.

cso zsi 2013.11.16. 14:21:57

Egy kisebb felmérés eredménye biztos érdekes lenne, csak itt a blogon.
A reggeli és esti "munkábajárós" kerékpározás között ki, milyen munkát végez, milyen eszközparkkal, és az eszközöket hol tárolja?

onlame 2013.11.16. 18:16:33

@ex-dr. vuk: mert még mit számoljak költségnek? azt azért sejtheted, hogy az autót elsősorban nem erre tartom fenn. :P igazából azért is volt kézenfekvő választás, mert eleve ott volt. arról nem is beszélve, hogy szegény kocsi éjszaka utcán áll, legalább napközben védve van a naptól/fagytól/esőtől a mélygarázsban.

igazi hős 2013.11.16. 19:49:47

@cso zsi: Informatika, ami kell hozzá az helyben van, ügyfélhez általában egy szál pendrive-val megyek, ritkábban notebookkal. Hogy teljes legyen a kép, haza felé rendszeresen szállítok egy "kisbevásárlást", ami a piacon olcsóbb/jobb: kenyér, gyümölcs, csoki, összesen 1-2 kg.
süti beállítások módosítása