Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Kerékpáros főút lesz a Hungária körút

2013.10.15. 16:53 - kirk kapitány

A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól.

A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút mellett húzódó bicikliutat. A tervekből az derül ki, hogy a fővárosi közlekedési cég kerékpáros főútként tartja nyilván az utóbbi évtizedben nem sok felújítást látott bringautat.

A BKK egy Speciálterv Kft. által vezetett konzorciummal terveztette meg a Rákóczi híd és a Budapest Sportcsarnok közötti kerékpárútszakasz felújítását.

A felújítás célja, hogy biztonságosabbá és a gyalogosoktól jobban elkülönítetté váljanak a biciklisek által használt járdarészek.

A VIII. kerületnek a napokban kellett megadnia a tulajdonosi hozzájárulást ahhoz, ahogy a területén lévő négy kereszteződésben megkezdődhessenek a munkák. A Stróbl Alajos, a Hős és a Ciprus utcáknál a burkolat és az útpálya bontását is el kell majd végezni.

Címkék: bicikliút bkk

92 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr465572225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2013.10.15. 17:11:34

Ez az útvonal totálgáz. A buszpályaudvarnál gyalogos csordák trappolnak rajta a troliktól a metróhoz, plusz a nyíratlan növényzet teszi beláthatatlanná az elhúzást. A Kerepesi sarkánál a metrótól a villamoshoz, plusz a kanyarodó autósok sem zavartatják magukat túlzottan. [Tudom, ez eddig még XIV. kerület.]
A Szörény-Stróbl közötti szakaszon vastagon szokott állni a sár, amit az autók felvernek (plusz a kocsikról leesett alkatrészek), legalább az ebből kinövő gaz javít a város zöldfelületi mutatóján.
Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle egy plusz vödörnyi sárga festéken kívül.

♔bаtyu♔ 2013.10.15. 17:46:39

Ez az útvonal miért lenne totálgáz? Mert nem mehetsz végig 40-el? Simán lehet ezen menni, az egyik legjobb útvonal. Na ja, a buszpályaudvarnál meg kell állni. Ehhez hozzá sem nyúlnék, ezerszer rosszabbak is vannak.

Inkább a Bp-ről kivezető kerékpárutakat kötnék össze a vidékiekkel. Néhol alig pár km kellene. A sebességkorlát megszűnése és a rengeteg autó nagyon veszélyes helyzetet teremt a bringásnak és elkerülni sem lehet.

hazug fidesznyik (törölt) 2013.10.15. 18:04:07

@OkoskaTo:rp: "gyalogos csordák"

Erre mit lehet mondani: kerekes cigányok...

"a kanyarodó autósok sem zavartatják magukat túlzottan"

A kanyarodó autóst el szoktam engedni, ha bringával vagyok, illetve messziről lassítok. Egyrészt, mert több tonnás vasnak nem akarok nekimenni, másrészt meg elsősorban autós vagyok. Nem utolsó sorban pedig magánszorgalomból probálok javítani a kresz hibáin, illetve az azt modosító terroristák dilettantizmusán.

@♔bаtyu♔:

Sejtettem, hogy bringás vagy, droid. Ez a legrosszabb: a kerekes Orbán-troll...

Kandaláber 2013.10.15. 18:12:18

- aAlapértelmezetten 150-170 centiméter széles egy irányban
- időtálló speciális aprószemű aszfalt vagy cement
- az úttól jobbra-balra 50 centiméteren belül nincs kiálló tárgy, oszlop, kerítés, nyitódó autóajtó
- sebességhez igazított kanyarok

Alapkövetelmény a mértéktartónak tekintett kerékpáros kultúrával rendelkező országokban.

Ma ilyen?

Holnap ilyen?

Akkor nem a kerékopárosknak való ls nem nekik épül.

Viszont néhány tíz %-nyi összeget ki lehet lopni a pénzből.

Magyarországon ma BÁRMIT kötelező kerékpárútnak lehet minősíteni.

Az elmúlt években 50 milliárd nagyságrendű beruházás volt, ezek zöme nem felel meg a fenti alapkövetelményeknek.

Tehát szart, selejtet, szemetet gyártottak.

Kandaláber 2013.10.15. 18:15:26

Azt írják, hogy készek a tervek, nosza mitől olyan szupertitkos, hogy nem merik nyilvánosságra hozni? (Máskor sem, csak avatás után.)

Magyarországon az idejét múlt tervezési "előírások" nem nyilvánosak.

Szerintetek miért?

Kandaláber 2013.10.15. 18:24:54

Ami pedig a főváros és a BKK kerékpáros szakértelmének 0-hoz közelítő szintjét példásan bizonyítja, az a Szabadság híd pesti hídfőjénél, az egyetem előtt a közelmúltban átadott kerékpáros infrastruktúra.

Nézzétek meg, próbáljátok ki, találjátok ki, miért nem közlekednek rajta a kerékpárosok, komolyan érdemes. Olyan 1:8 színvonalú. És mit tesz isten, a hollandokat lehet itt is etalonnak tekinteni.

Pár embert nagyon gyorsan ki kellene rúgni Tarlós elvtárs, hallom, szeretne jövőre is polgármesterként kitűnni a budapestiek közül.

Esetleg el kellene már menni kódorogni Hollandiába, Dániába, Németországba - még ha kommunisták is vannak arrafelé. (Forrás: Orbán Viktor Magyarország miniszterelnöke)

Per pillanat nem a kerékpárosokon fog múlni, hogy talán szakmabelibb vezetője legyen Budapestnek.

zoli_ 2013.10.15. 18:34:41

Miért a bkk-nál mihez értenek???? Átszámozni a hévet, meg elnevezni xy tér M -nek a megállókat.

Bobby Newmark 2013.10.15. 19:39:58

@Kandaláber: Egy ilyen "nem nyilvánosak a szabványok" után nem sok hiteled maradt...

MAÚTtól megveheted, ha annyira kell, vagy esetleg itt van egy link:
www.sze.hu/~petocz/Kommunalis%20feladatok%202/Segedanyagok/KTSZ/%C3%81ltal%C3%A1nos%20tervez%C3%A9si%20el%C5%91%C3%ADr%C3%A1sok.pdf

raki_ 2013.10.15. 20:07:42

Aki ránéz a térképre, az látja, hogy az adott szakaszon van a Hungáriával párhuzamos utca, a Százados út. Én ott járok minden nap.

Inkább választok egy kis, forgalommentes utcát, mint a Hungária szmogját.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.10.15. 20:08:44

@Kandaláber: nem ismerem a bkk szakértelmét (lehet h gázos), de mintha a Szabadság híd pesti hídfőjét még Demszkyék terveztették olyanra amilyen, és nem lehetett rajta változtatni mert 4-es metrós

Bobby Newmark 2013.10.15. 20:09:33

@Brekkencs23: Úgy gondolod, hogy 50-100 méterrel arrébb már nincs szmog?

www.idokep.hu/szmog

raki_ 2013.10.15. 20:09:46

Ja és még valami. Aki díszburkolatból csinál bicikliutat az ment már ilyenen valamikor? És jó volt, hogy zötyögött össze-vissza??? Szedjék fel az összeset, sima, aszfaltutat szeretnék.

Döntéshozók, halló!!!

raki_ 2013.10.15. 20:13:05

"Úgy gondolod, hogy 50-100 méterrel arrébb már nincs szmog?"

Igen, úgy. Egyrészt én érzem, hogy jobb ott a levegő ( lehet, hogy érzéki csalódás? :-) ), másrészt egyszer olvastam is, hogy pont az 50-100 méter iszonyat sokat számít.

Sajnos a linkelt térképbe nem tudok belenagyítani, így ezt most nem fogjuk eldönteni :-)

raki_ 2013.10.15. 20:23:41

@Bobby Newmark:
illetve, ahogy látom, az időkép térképe kb azt mutatja, hogy hol mekkora a forgalom. Ennek így nem sok értelme van. ( egyébként minden tiszteletem az időképé, mert elég jó oldal, de a szmogtérkép az azért határesetnek tűnik ).

cso zsi 2013.10.15. 20:57:31

@Brekkencs23: Az időkép szmogtérképe néha nagyon hiteltelen tud lenni, van, hogy a Hortobágyon, vagy a Bakonyban mutat kimagasló mértékű szennyezést nyár közepén. Valami nem stimmel a mérésben, ott más anyag is bekerül a mérésbe, amit etalonként vesznek. Az időjárás, a csapadék/pára, a fűtőanyag fajtája befolyásolhatja a mérést, mert ebben a pillanatban az országos térképen 7:00 órási mérés szerint mindenhol nyugi van ( a fővárosban is), de Miskolc, és Nyíregyháza bepirosodott.

OkoskaTo:rp 2013.10.15. 20:59:34

@hazug fidesznyik: Gondolom, ugyanilyen empatikus vagy az úttesten szédelgő társaságokkal is. Ha egyszer van a járdától/buszmegállótól növényzettel elválasztott bringaút, miért ott kell húzni a koffert, pláne megsértődni, ha a bringával szeretnék elférni mellette?

@Kandaláber: +1

@Brekkencs23: Jól beszél. Sok helyen (pl. a Népfürdő utcában) már kifejezetten balesetveszélyes a fák gyökérzete által felnyomott hullámos térkő. Pláne, hogy ugyanezen fák a közvilágítást is leárnyékolják.

@Bobby Newmark: Na, akkor ezek azok a szabályok, amik csak azért vannak leírva, hogy még véletlenül se tartsák be őket a kerékpárutak tervezésekor, kivitelezésekor.

cso zsi 2013.10.15. 21:05:30

@Brekkencs23: Díszburkolatot telepíteni kell, meg van mondva.
Bringaútnak, járdának, hogy mindenki egyformán utálja. 3-4 réteg alapra kerül a kő, aztán jön egy szolgáltató, akinek a vezetékei ott futnak, vagy odatelepíti az újat. Onnantól kezdve, ha mintás volt az adott szakasz, sosem lesz olyan, és a megsüllyedés rövid időn belül megjelenik.
Pocsék rajta bringázni? mint ahogy babakocsit, banyatankot, és gurulós bőröndöt húzni is. Görkorizni meg egyenesen képtelenség.

Ütni kéne azt, aki szerint ez a burkolat bármire is jó a pénzmosáson kívül.

lazarjozsef75 2013.10.15. 21:24:02

@Kandaláber: "- időtálló speciális aprószemű aszfalt vagy cement" - ez így, ebben a formában baromság, már bocs.

JakiHUN 2013.10.15. 21:57:19

@Brekkencs23: Én is ott megyek, de a teljes Hungária körút ennél picivel hosszabb. :)

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2013.10.15. 22:08:33

@OkoskaTo:rp: Egy vödör piros festék is lesz ;)).

A jelenlegi nyomvonalat fogják újraszínezni. Nem fog megoldani semmit,de legalább sokba kerül.

A kerékpáros főútvonal kifejezés nagyon tetszik. Hirtelen nem tudtam eldönteni,hogy sírjak vagy nevessek rajta.
Mivel a BKK szakembereivel ellentétben én már bicikliztem arra, sajnos ezen a "fejlesztésen" is csak sírni lehet.

KelemenGy 2013.10.15. 22:37:50

Félek, ki kell rángatnom a biliből a kezem, de olyan szép lenne, ha végre normális kerékpárút keletkezne akárhol Bp-n. A Hungária krt-i elég beteg darab jelenleg, rengeteg autós, bringás és gyalogos szempontból egyaránt veszélyes keresztezéssel. Pl. mondja meg nekem valaki, hogy miért jó a BS-nél a metró oldalán vezetni a bringautat? Bele a tömegbe...
Ugyanaz a kérdés a Hős u. előtt is az NKE Campusnál. Elég erős gyalogosforgalmat generál az egyetem és annak ellenére, hogy az ott járda és nem bringaút, elég rendszeres, hogy az aktuális fitneszbajnok fel akar borítani, miközben megyek be melózni, aztán meg fel van háborodva, mikor elküldöm anyjába.
Hasonló a helyzet a Népligetnél is. A bringaút bent a ligetben, kivételesen jó állapotú és minőségű aszfalt, széles is, bringás mégis a járdán teker. Gyaloglok tovább, ott a yard, megkérdeztem, miért nem küldi be legalább a szabálytalan bringásokat a kerékpárútra. Nem ezért vagyunk itt. Mondom, ja tachográflapot kényelmesebb ellenőrizni, hátha akad egy-két antikrisztus, aki 50-nél ment 56-tal is...
Kicsivel vissza a híd felé. Íme, a hőnszeretett térkő, hogy lenne a tervező kispárnája is ilyenből. Ráadásnak itt is áthozva a forgalmasabb oldalra a bringaút, merazjó. Menjünk még egy kicsit a híd felé. Közeledik a Lurdy, naná, átmegyünk arra az oldalra, hadd legyen egy kis konfront autóssal, gyaloggal is.
Főút. Az...

raki_ 2013.10.15. 23:09:29

@JakiHUN:

"Én is ott megyek, de a teljes Hungária körút ennél picivel hosszabb. :) "

lehet menni a Népligetben, aztán a Gyáli út-Fék utca kerülőn. Ez utóbbi kocsival is jó, most már a waze is jelzi :-)

Bobby Newmark 2013.10.15. 23:27:40

@OkoskaTo:rp: Szerintem ha ennyire nincs közöd az építőipari tervezéshez, akkor inkább ne akard megszakérteni...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.10.15. 23:29:07

@hazug fidesznyik: a "gyalogos csordák"-at hogy lehet sértésnek venni? Nem csürhét írt.

kiwirágós kivirradtig 2013.10.16. 00:09:06

Remélhetőleg a rendőri ellenőrzés is komolyabb lesz, hogy a járdázó vagy az úton bicikliző kerekes cigányokat megbasszák estenként 30 ezerre.

kiwirágós kivirradtig 2013.10.16. 00:17:46

@OkoskaTo:rp:
Ki kell vágni a kurva fákat, mit képzelnek, elfogják a fényt a kerekes cigányok elől, akiknek az jár?

@cso zsi:
Mondjuk azt is pofán kéne baszni szívlapáttal, aki díszburkolaton görkorizik. Merthogy nem arra való.

@KelemenGy:
M a fasznak normális kerékpárút, ha a kerekes cigányok úgyis a járdán mennek, mert nekik túl nagy teher lenne átmenni az út másik oldalára, ahol a kerékpárút van?
Majd ha büntetik őket rendszeresen, akkor lehet, hogy megszokják a rendet, és utána ugathatnak, hogy neki mi a kurva anyjuk jár.
Amíg minden szabályt megszegtek, addig kuss legyen.

olcso 2013.10.16. 01:13:38

@hazug fidesznyik: Nincs senkire ráírva, hogy elsősorban autós vagy sem, szóval az elsőbbség ugyanúgy jár, ha autósként biciklizel is.

olcso 2013.10.16. 01:20:08

@kiwirágós kivirradtig: Vannak olyan fák, amik takarják a lámpákat, de nem csak a kerékpárosok elől, hanem mindenki elől. Ez a kérdés kivágás nélkül is orvosolható.

Egyébként te betartasz minden szabályt??

Kolb Ace 2 2013.10.16. 05:40:53

A kerekes cigányok folyton csak nyafognak, nekik semmi se jó. Ott a biciglisút a járdán a Margit hídon, ahol a KRESZ szerint KÖTELEZŐ haladniuk, erre az autósok közt hajtanak végre közúti veszélyeztetés bűncselekményét (halmozati bűntetésként piros lámpáűn áthajtással, mert az alap egy kerekes cigánynál). Aztán még nekik áll feljebb, ha szerinte közel megyek hozzá. Nem én megyek közel hozzá, hanem ő hozzám. Mi a faszt keres ott egyáltalán? Gumibottal kéne seggbekúrni az összeset.

Sausage 2013.10.16. 06:49:20

@kiwirágós kivirradtig:

Mondjuk nem kéne a legolcsobb es eletveszelyes diszburkolatot kozlekedesi utvonalakra pakolni es akkor nem lenne anyazas, mellesleg meg olcsobb is volna. Elnezest, hogy a kozutakat kozlekedesre probaljak hasznalni... A fakat pedig senki nem akarja kivagatni, egyszeruen az ut vonalvezetese szar. Igen, van ilyen autoval is, es ott is szar. Attol ez meg nem lesz jo, es tapsikolni plane nem kellene hozza.

sly_p 2013.10.16. 07:47:53

Kedves "kerekescigányozók"

Én napi szinten közlekedek, vegyesen, autóval, kerékpárral és gyalog is, nagyjából egyenlő aranyban, és azt látom, hogy az autós átmegy a sárgán, nem adja meg az elsőbbséget a zebrán, túllépi a sebességet, megáll tilosban, nem tartja a jobbra tartást autópályán. A gyalogos kivétel nélkül átmegy a piroson minden zebrán ha nem jön semmi, és akkor is átfut a körúton, ha jönnek az autók, amennyiben jön a villamosa, átmegy az úton olyan helyen is, ahol nincs gyalogátkelő, sétál a kerékpárúton és az úttesten is. A bringás pedig átmegy a piroson amikor nem jön autó, teker az úton ahol járhatatlan a bringaút, vagy csak bénán van megcsinálva. És igen, mindhárom között vannak különösen nagy pöcsök egyformán. Lagalább annyi barom SUV-os, taxis, béna Suzukis, kalapos skodás, arrogáns Octaviás van, mint piroson járókerettel átbiccegő mami, bérlet nélkül utazó ember, villamos után futó öngyilkos merénylő, és úgyszintén suttyó gyalogosok között keresztülszáguldó wang seb futár, kreszt bambán nem ismerő kezdő mazsola, járdán májerkedő mountainbike-os van, szóval szerintem jó lenne befejezni a folyamatos egymásra mutogatást, es picit mindenkinek magába nézni, hogy ő vajon hányszor szabálytalan a maga szent közlekedési eszközével?

Silent Bob 2013.10.16. 08:10:27

@kiwirágós kivirradtig: "járdázó vagy az úton bicikliző"
És akkor mégis hol az apád faszán kéne biciklizni?

Silent Bob 2013.10.16. 08:11:51

@Kolb Ace 2: Fel van festve a bringajel az útra te faszszopó.

olcso 2013.10.16. 08:50:33

@Kolb Ace 2: Nyiss ki egy könyvet az előzés szabályainál!

sly_p 2013.10.16. 09:03:45

@Kolb Ace 2: te hányszor adsz elsőbbséget a zebrán? Az nem veszélyes? Hányszor mész át sárgán egy nap? Hányszor nem tartod be az ajtónyitási távolságot például a kerékpárosokkal szemben? Mindig minden körülmények között betartod a sebességhatárokat? Azt is, amikor "5 km/h" tábla van? (na ugye hogy nem minden kresz szabály tartható be?) Soha nem álltál még meg vészvillogóval megállni tilosnál, hogy valaki kiszálljon/beszálljon? Soha nem parkoltál még tilosban? Nem ragadtál még belső sávban, a jobbra tartást nem figyelembe véve? Nem előztél még jobbról? Nem mentél egyenesen a jobbrakanyarodó sávból? Sose vezettél még 1 sör után? Soha nem mentél át gyalog olyan helyen ahol nincs zebra, vagy piros volt a gyalogos lámpa??? Még sorolhatnám. Kérlek, hogy akkor pofázz, ha ezek közül egyszer sem vétettél semmit! Arról meg, hogy nagyfiú vagy egy másfél tonnás vasban, és asszed te vagy a májer gyerek, hogy veszélyezteted a bringásokat inkább nem is mondok semmit...király egy csávó lehetsz, bátor, erős, tenyészkan...mindenki csak irigyel.

gozos 2013.10.16. 09:04:49

Remélem ha komolyan gondolja a BKK, akkor a kereszteződéseknél így oldja meg a jobbra kanyarodó autós sávok és a továbbhaladó bringások dolgait:

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=Karlsruhe,+N%C3%A9metorsz%C3%A1g&aq=0&oq=Karls&sll=47.508517,19.094906&sspn=0.000375,0.000617&vpsrc=6&t=h&ie=UTF8&hq=&hnear=Karlsruhe,+Baden-W%C3%BCrttemberg,+N%C3%A9metorsz%C3%A1g&ll=49.005562,8.387764&spn=0.000516,0.001234&z=20

... persze ehhez jó minőségű munka kell, nem pedig látszatmunka. Ellenkező esetben úgy kopik le, mint a piktogrammok fél év alatt a Királyok Útjáról.

OkoskaTo:rp 2013.10.16. 09:19:51

@tízpercbringa: Kétforintos hülye kérdés: Ha ez egy kerékpáros főútvonal lesz, akkor 12 éven aluliak nem is használhatják majd?

@Bobby Newmark: Konkrétan mire gondolsz a fröcsögésen kívül? Ha valaki felül egy bringára, és teker tíz percet a városban, akkor nem kell külön bizonyítani neki, hogy a jelenlegi _budapesti_ kerékpárutak az értelmes szabályokból, irányelvekből kb. semmit sem tartanak be. (Igen, vidéken volt már szerencsém normális megoldásokhoz.)

@kiwirágós kivirradtig: Lehet, hogy a kerekes cigányok elől a fák elfogják a fényt, de a kerekes Magyarok (a te fajtád ugye így szokta írni?), sőt a kerekes pirézek elől is.

@gozos: Sőt, takarítani is kellene néha, nehogy vastagon fedje el a sár a felfestést az útszéli bringasávnál.

GonoszMostoha 2013.10.16. 09:55:57

Az még nem biztonságos, és rendes kerékpárút, mert valakik a járdára húznak egy csíkot, és kitesznek egy kerékpárút-táblát. Aztán kerülgesse egymást a biciklis és a gyalogos.
A gyalogosok össze-vissza mennek, mert a legkevésbé arra figyelnek, hogy mi van felfestve a járdára. Számukra a járda=gyalogosok számára kialakított közlekedési rész. És miért is kellne másra figyelniük? Nem használnak járművet, biciklit, joggal elvárják, ha úgy tetszik nekik, akkor szerelmesen andalogjanak, tolják a babakocsit, siessenek, vagy éppen ott mocizzon a kisgyerek előttük. A közlekedésben ők a legsebezhetőbbek, szerintem meg kellene nekik hagyni a járdát.
A kerékpárutakat pedig mind a gyalogosoktól, mind az úttesttől elkülönítve kellene kialakítani, persze tudom, ez milliókba kerül. Dehát van itt pénz minden más hülyeségre.
Jó lenne, ha végre béke lenne az autós-gyalogos-kerékpáros társadalomban, mindenki használná a számára kijelölt, kiépített - és persze folyamatosan karbantartott - közlekedési felületet.

kerekkoto 2013.10.16. 10:03:43

Hogy az eredeti témához szóljak szerintem az a fő gond azzal a kerékpárúttal, hogy a sok (felesleges) kereszteződés miatt nem lehet gyorsan haladni rajta. Legjobb példa rá a pesti hídfő, ahol régen 4 vagy 5 piros lámpa állította meg a bringásokat. (Utóbbi időben mintha gyorsabb lenne az átkelés.) De a főút kétszeri keresztezése (sőt a Mogyoródi útnál a harmadik is) nagymértékben visszaveti az átlagsebességet.

kerekkoto 2013.10.16. 10:08:12

Tényleg úgy érzi az ember, hogy azt a kevés pénzt, ami kerékpárutakra fordítható, azt teljesen rosszul, rossz helyen költik el, és így csak további konfliktusokat szülnek a bringások és a társadalom többi tagja, a "maradék" között:-)
Szerintem az az elvük, hogy "oszd meg és uralkodj" :-)

ex-dr. vuk 2013.10.16. 10:12:22

@hazug fidesznyik: erre mit lehet mondani... plehdobozos gyilkos.

Sulyom 2013.10.16. 10:15:11

Kolb Ace 2: A Margithídnál nincs kitáblázva, hogy milyen kerékpárút megy a járdán. Mivel vannak gyalogok is, feltételezem, hogy osztott, ergó nem kötelező használni, és nem mehet a bicajos 10 km/h -nál gyorsabban rajta. Másrészt az úttestre fel van festve a kerékpár sáv.
Értem én, hogy nehéz elmenni a bicajos mellet az úton, esetleg még lassítani is kell, de a dühöngés, és mások veszélyeztetése nem megoldás. Ha nem bírod elviselni a közlekedés okozta stresszt, menj BKV -val. Ugyanezt javasolnám a piroson átmenő vagy járdázó bicajosoknak.
Senki sem érdemli meg, hogy megnyomorítsd mert bicajjal közlekedik még akkor sem, ha ezt hülyén teszi.

ex-dr. vuk 2013.10.16. 11:13:04

@Sulyom: miert kene 10-zel menni egy osztott (vagyis csikkal rendelkezo) gyalogkerekparuton?
Miert kellene az osztatlanon ennyivel menni?...

Az teny h nem kotelezo hasznalni.

Sulyom 2013.10.16. 11:21:28

@ex-dr. vuk: Igazad van, rosszul emlékeztem, 20 km/h a limit. Lásd: kerekparosklub.hu/kisokos/hol-szabad-kerekparozni

Sausage 2013.10.16. 11:25:34

@Lilili: Nem, 2013-ban mar megkovetelheto a gyalogostol, hogy ne mindent leszarva csampazzon uttesten, jardan, kocsibeallo elott, kirakatot bamulva de azert elore menve stbstb. Kicsit tobb ember lett a Foldon es a nagyvarosokban is, minimalis elozekenyseg barkitol elvarhato a bekes egyutteles erdekeben. Es a tuleleseben is... mert amikor az ilyen bambat kis hijan elcsapod meg o van felhaborodva, mikozben helyette is te figyeltel es valojaban koszonettel tartozna hogy megmentetted a szaros eletet.

Sulyom 2013.10.16. 11:38:13

@Sausage: Ez főleg a gyerekere, illetve a már rossz érzékszervekkel rendelkező öregekre igaz. Persze mondhatod, hogy erre a csoportra odafigyelsz, de így pl. a süketeket simán veszélyezteted.
Az egyetlen jó megoldás, ha mindenki odafigyel, ha vigyázunk egymásra.

ex-dr. vuk 2013.10.16. 12:15:22

@Sausage: vagy peldaul (amirol mindig ugat minden kerekparos szervezet) nem kene a bicikliseket a gyalogosok koze vezetni elore megfontolt szandekkal, ezzel szopatva oket.
Egyszeru modszer :)

igazi hős 2013.10.16. 15:41:06

@Kolb Ace 2: "Ott a biciglisút a járdán a Margit hídon, ahol a KRESZ szerint KÖTELEZŐ haladniuk" Miért mindig az a leghangosabb, aki hülyeséget beszél? Ahol az úttesten kerékpáros nyomot jelölnek ki, mint például a Margit híd mindkét oldalán, azt azért teszik, hogy ott közlekedhessenek a bringások. Tehát ott _nem_ kötelező a kerékpárút használata. Tanulni, tanulni, tanulni:
"54. § (11) Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki a kétkerekű kerékpároknak, a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, és az úton kerékpárnyomot is kijelöltek – ha a közúti jelzésekből más nem következik – a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."
Mielőtt felvetnéd: a Nagykörút nem főútvonal, mert akkor bemehetnének a nehéz teherautók is és nem szabadna parkolni rajta.

ex-dr. vuk 2013.10.16. 15:43:41

@igazi hős: arrol nem is beszelve, hogy kerekparos nyomtol fuggetlenul ha a gyalogos kozlekedes akadalyozna, mehetsz az uttesten... (ez a szabaly azt sem emliti, hogy osztott vagy osztatlanrol beszelunk)
A picktogram (elvileg) arra lenne jo, hogy a jo magyar szuperintelligens autosok ne dudaljanak le - eszerint nem mukodik :D

igazi hős 2013.10.16. 20:18:01

@ex-dr. vuk: Meg arra lenne jó a kerékpáros nyom, hogy dugóban szabadon hagyják, hogy legalább bringával lehessen haladni, de ez sem jellemző. Sőt Pesten a zárt bringasávon is nyugodtan parkolnak. Ez van, nemcsak fociban vagyunk nagyon messze a hollandoktól.

cso zsi 2013.10.16. 21:06:29

@kiwirágós kivirradtig: Díszburkolat? Hogy jön az ide?
Kerékpárútról, és járdáról beszélünk, amit viacolorból hányt oda a helyi önkormányzat.
Járda, melyen 12 éves korig bringázhat a gyermek, és ugyanezen gyermek akár kisebb, akár nagyobb, még görkorizhat(na) is, csak azon a szaron nem gurul. Akkor sem, ha apa-anya húzza-tolja.

cso zsi 2013.10.16. 21:11:06

@igazi hős: Nem szeretném, ha ott tartanánk, ahol a hollandok, akik a bringaúton is átkelni vágyó gyalogra 30-cal rontanak, csengő és/vagy dudaszó kíséretében.
Pirosozásról, villamos elé tekerésről nem is beszélve.

cso zsi 2013.10.16. 21:17:20

@Sausage: Te gyalogos Kresz-vizsgát akarsz?
Jelenleg ugyanis a gyalogoknak nincs ilyen irányú kötelezettségük, és az egyirányú utcába is bármerről begyalogolhatnak.
Az alapvető közlekedési ismeretekbe a jelzőlámpa, a gyalogátkelőhely, ill annak hiánya esetén lévő körültekintési rend tartozik.

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2013.10.16. 22:08:23

@OkoskaTo:rp:
Mivel ez a kerékpáros főút elnevezés egy pr hülyeség, így természetesen bárki használhatja, akinek lesz gusztusa ezen az újraszínezett akadálypályán tekerni.

Vehicular cyclist 2013.10.16. 22:22:58

@cso zsi:

"(13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti."

www.kreszabc.hu/para.php, 21. paragrafus

Egyébként arról van szó, hogy attól, hogy nincs KRESZ vizsga kötelezettség, attól még elvben ismerni kell. Ez így van sok más területen is. Pl. gyilkolni vagy cd-t másolni sem szabad, de a legtöbben nem kell, hogy levizsgázzanak jogszabályismeretből.

Vehicular cyclist 2013.10.16. 22:48:49

Végigolvasva a hozzászólásokat, megerősödik az ember benyomása, hogy a mi országunk egy mágikus hely. A normákat, szabályokat itt nem ismerik, nem is tudják, hogy vannak-e ilyenek, vagy hogy mire szolgálnak. Ezeket nálunk a rájuk vonatkozó egyéni vélemények helyettesítik. A mentalitás.
A törvényekről 98 % annyit tud, hogy amerikában van olyan, amit a filmben a korrupt zsaru elhadar a feketeseggű nigger dílernek, amikor a motorháztetőre nyomva hátracsavarja kezét és megbilincseli. Meg még a németeknek mintha lenne olyan, de azok amúgy is olyan topa faszkalapok.

igazi hős 2013.10.16. 22:56:13

@cso zsi: Oké, ne bringázzunk úgy, mint a hollandok, én megelégszem azzal, ha az autósok vezetnek úgy, mint a németek.

cso zsi 2013.10.17. 09:23:43

@igazi hős: Melyik országban? Amit kint ismerek, az olyan, mint a a nagykörúton a szombati vidékiek, amit itthon, azzal lefőzik a hazai ámokfutókat.

sly_p 2013.10.17. 10:55:38

@cso zsi: Inkább a bringaúton ne lehessen átkelni a bringások miatt, mint a hollandoknál, mint a kocsiúton az autók miatt, mint nálunk. Sokat járok oda, és ott cserébe az autóúton bármikor átkelhetsz, mert egyrészt az utak nagyrészén alig van komoly forgalom, másrészt meg mert megállnak a zebrán. Nem megyek bele, hogy melyik károsabb a városképre, az egészségre, melyik életeszélyesebb, és mikor életőbb a város, ha minden út mindkét oldalnán zsúfolásig parkolnak az autók, vagy ha az utak nagyrésze olyan mint például nálunk a Ráday.

cso zsi 2013.10.17. 11:29:29

@sly_p: Belinkelhetem újra a pár évvel ezelőtti (2008 szept) "autómentes nap" amszterdami verzióját, pont olyan az "alig van komoly forgalom", mint az itthoni autópálya-bevezetőkön reggelenként.
img9.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/2654549_b71ef7043a03dbd9d0d45ae43a7d7d7d_xl.jpg
Pedig ott meglehetősen jó az elővárosi vasút beszállítóképessége, és sűrűsége, mégis ugyanolyan autótömegek áradnak be a városba.
Kerékpárosok is vannak, de cseppet sem mindenki jár azzal. Főként a drága tömegközlekedést váltják ki vele rövid távokon. Elvégre a város jóval kisebb a fővárosunknál.

sly_p 2013.10.17. 11:44:40

@cso zsi: bevezető utak környékén tény, hogy nem nagyon szoktam járni, ott annyira nem tudom mi a helyzet, de az mondjuk nem is annyira érdekes, hogy a városon kívül, meg a külvárosokban a bevezető autópályákon mekkora a forgalom, hanem, hogy valamit mégis jól csinálnak, mert a belső városrészeken viszont nincs komoly forgalom, kellemeseket lehet sétálni, kerékpározni, élhető az egész, ott nem igazán járnak autók. De én még a külsőbb részeken sem tapasztaltam nagy forgalmat egyszer sem. A legjobb, hogy nincsenek parkoló autók mindenfelé. Nem tudom hova dugják őket, de az utcán nicsenek csak elvétve. Egész más az utcakép.

igazi hős 2013.10.17. 12:05:26

@cso zsi: "kint ismerek, az olyan, mint a a nagykörúton a szombati vidékiek" Nekem ellentétesek a tapasztalataim (bár 10 éve nem járok ki dolgozni, de nem hiszem, hogy gyökeres változás lenne): a lámpánál a harmadik is el tud indulni a zöldre váltásnál; a zebránál senki nem gyorsít, ha gyalogost lát; ha indexelsz akár le is lassít, hogy beengedjen; tudja, hogy merre fog kanyarodni és ennek megfelelően áll be, de ha látja rajtad a H-s rendszámot, akkor nem dudál, ha bénázol. Soha nem láttam olyat, hogy valaki beragad a kereszteződésbe (akár tudatosan, akár amatőrségből), ami BP-en teljesen megszokott. Staunál egyszer sem láttam a leállósávon "okosban előzőket", ellenben olyat igen, hogy egy pillanat alatt szétnyílt a két sáv, hogy középen elférjen a rendőr.

"amit itthon, azzal lefőzik a hazai ámokfutókat" Ahogy a magyarokat sem a Bukarestben randalírozó "drukkerek" alapján kéne megítélni, úgy a németeket sem a Magyarországon átutazó, német rendszámú autóban utazókkal kéne azonosítani, főleg, hogy az utóbbiak jellemzően nem németek, hanem törökök, románok, szerbek, horvátok. Vagy éppen adóoptimalizáló magyarok. Passaun túl nem azért vezetnek másként, mert otthon jobban félnek a rendőrtől (egyébként félnek), hanem mert nem nem ugyanazok vezetnek ott mint itt, illetve ide a legrosszabb része jön: hosszú úton, tele kocsival járó türelmetlen balkániak.

igazi hős 2013.10.17. 12:09:29

@sly_p: "az autóúton bármikor átkelhetsz" Az autóúton (így egybe írva!) nem kellhetsz át, azon ugyanis nem lehet kereszteződés, sőt bringával tilos rámenni. Amit @cso zsi: linkelt az egy autóút (esetleg autópálya), amire te gondolsz, az a sima közút.

Sausage 2013.10.17. 13:56:38

@cso zsi:

Nem akarok en vizsgat, csak annyit, hogy a gyalogosok (vagyis is mindenki) legyen mar tisztaban a kornyezetevel es legalabb annyit tartson be, hogy arra nez, amerre megy. Ez nem tunik soknak, megis a gyalogosok jelentos resze elbukik rajta. Pedig a sajat erdekuk lenne, ehelyett hápognak azokra, akik helyettuk figyelnek, rájuk. Pont ugyanannyi joga van egy rolleresnek, gorkorisnak, uram bocsa' biciklisnek hasznalni azt a kozteruletet amit jardanak hivnak, mint a ikerbabakocsis anyukanak, kerekes-borondos nagyinak, 10 meteres botlodroton kutyanak latszo targyat setaltato cicababanak. Minimalis egymasrafigyeles kellene csak, de folyamatosan azon megy a habzo szaju anyazas, hogy ki honnan huzzon a picsaba. Miert jo ez, fel nem foghatom.

Johnny336 2013.10.17. 14:15:14

Ki az a szerencsecsomag, aki a csumára bedugult, telefüstölt Hungária mentén kíván eljutni északról délre? :D

Sausage 2013.10.17. 15:40:34

@Johnny336: Ugye a nap jelentos reszeben nincs bedugulva, telefustolve nem beszelve a hetvegerol. Csak nem tipikus munkaba jaro dugostresszelt autostars?:)

Johnny336 2013.10.17. 15:44:36

@Sausage: nem. Budai rakparton kerékpározó stresszmentes életvitelt folytató sporttárs.

De hogy jön ide, milyen eszközzel közlekedem?

Autóval dugóban ülni és szívni a saját és mások kipufogóbűzét rossz. Ugyanígy kerékpárral végighaladni több kilométeres füstölő kocsisor mellett, szintén rossz.

Ez a pár nap eső- és szélmentes időjárás is jelentősen rontott a levegőminőségén a városban - a Hungária viszonylatában nincs olyan, hogy "jelentősen rontott", az kb. mindig rettenet. Nem is járok arra, kocsival sem.

Sausage 2013.10.17. 15:53:18

Eleg sokat jarok arra, bicoval kevesebbet illetve azzal hetvegen. Senki sem hasznalja teljes hosszaban es mint irtam, alapvetoen tobb a dugomentes mint a dugos idoszak. Jelentosen. Az ut kilometerben merheto resze a Nepligetben megy, ami mar mas kaliber. Es ha valasztani kell hogy szmog az autoban 40 percig, vagy bicoval 15ig, akkor az utolsora szavazok.

Johnny336 2013.10.18. 11:54:25

@Sausage: ha lehet választani, akkor biciklivel nem megyek arra :)

Mon3 2013.10.22. 02:09:30

@hazug fidesznyik: Gazdádat idézem kicsi dk-s Mort, ha nem tetszik, el lehet menni.

FGSuperman 2013.10.24. 09:27:37

@kiwirágós kivirradtig: milyen szabály szerint nem lehetne ott görkorcsolyázni?
linkelj már be légy szíves ezzel kapcsolatos passzusokat, törvényeket vagy rendeleteket

FGSuperman 2013.10.24. 09:31:01

@Johnny336: hát nem is tudom, én biztos nem
talán azok akik a dobozokban ülnek az úttesten a dugókban?

közösperonos átszállás 2013.10.24. 12:15:47

@fghjk: "és nem lehetett rajta változtatni mert 4-es metrós"

Ez így elsőre ordas nagy kamunak tűnik.

@gozos: "Remélem ha komolyan gondolja a BKK, akkor a kereszteződéseknél így oldja meg a jobbra kanyarodó autós sávok és a továbbhaladó bringások dolgait:"

Ilyen van Szegeden is, nem kell ahhoz német városokat linkelni. :-)

De szerintem a Hungária mellett ez nem lenne az igazi, ott kétoldali, kétirányú, jó széles bicikliút kéne, a kereszteződéseknél esetleg szintben elválasztva. Szerintem.

közösperonos átszállás 2013.10.24. 13:05:59

@igazi hős: "Mielőtt felvetnéd: a Nagykörút nem főútvonal, mert akkor bemehetnének a nehéz teherautók is és nem szabadna parkolni rajta. "

Amúgy van olyan városi főútvonal-szakasz, amin lehet parkolni, ez nem ezen múlik.

igazi hős 2013.10.24. 16:44:54

@közösperonos átszállás: Valóban, a tiltás csak lakott területen kívül érvényes. Ettől a Nagykörúton nem lesznek főútvonal táblák, de igazad van.

GG81 2013.10.25. 09:01:19

@sly_p: tipikus struccpolitika!?
csak a városon kívülre szorították a problémát... elég csak a holland rádiókat hallgatni, hogy adott város melyik bevezetőjén mennyi kilométer hosszú a kocsisor.

utcakép. pont ezért nem jó ezekkel a benelux (és német) államokkal példálózni, mert a nagy jólét miatt mindenkinek több autója is van, amit nem szégyellnek használni. csak épp van 3-4-5-soksávos autópályáig, elkerülőik, amik még így is be tudnka dugulni, vannak P+R-ek rogyásig, ahol a városban dolgalevő ember le tudja tenni a kocsit és nem utolsó sorban, ha a városba mégis kocsival kellene bemennie vannak alagutak, felüljárók, bevágások dögivel, amik segítik a gépjárműforgalom egyenletes áramlását.

GG81 2013.10.25. 09:08:41

@igazi hős: 10 éve nem, akkor ideje lenne frissítened, nehogy az álomvilágodban maradj!

mi számít hollandnak, a holland rendszámos autó? mert az előttem a körforgalomba száguldó ilyen narancssárgás csszett megadni a kerékpárosoknak az elsőbbségüket, nekem kellett H-s rendszámmal. az NL rendszám nem a legtökéletesebb megoldás adócsalásra (kicsit drága ahhoz)
amszterdam belvárosát azért ajánlanám figyelmedbe munkaidő végén, simán beragadnak a kereszteződésekbe. az elmúlttízév!?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.31. 16:05:17

@sly_p: "Hányszor nem tartod be az ajtónyitási távolságot például a kerékpárosokkal szemben?"

Jajj, ezen de jót nevettem. Az ajtónyitási távolságot a kerékpárosnak kell betartani, amikor kikerül egy parkoló autót. benne van a kreszben. :-)

sly_p 2013.10.31. 16:10:34

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): jó, akkor másképp fogalmazok, a KRESZ-ből annak idején én azt tanultam, és nagyon egyszerűen magyarázta az okató, egy sávban maximum 4 kerék lehet, magyarán autó nem előzhet sávon belül motorost, kerékpárost, motoros előzhet kerékpárost, motorost, kerékpárost kerékpárost, stb.
Ezen kívül kerékpáros és motoros előre mehet az ún. motorossávon amikor az autók a lámpánál állnak. DE autós sávon belül nem előzhet kerékpárost, szóval az akkor nem is ajtónyitásnyi távolság, igazad van, el se mehet mellette autóval, csak másik sávban, ha nincs más sáv, akkor sehol.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.31. 16:12:11

@igazi hős: Igazad van. Én nem rég voltam kint, és pár dolog nekem is feltűnt:

-Nem tekert 5 km/h -al senki a járatos buszt feltartva
-Nem tekertek ki kb 30-al a zebrán a kanyarodó autó elé annak hátulról
-Megálltak a pirosnál a kerékpárosok.
-Nem kényszerítették vészfékezésre a villamost, hogy még átérjenek előtte a zebrán.

Ég és föld a közlekedési morál, egyetértek Veled.

sly_p 2013.10.31. 16:14:09

@GG81: de az már egy egész vállalható megoldás, ha kiszorítják városon kívülre, akkor a városban élőket nem zavarja, aki meg képes 20-25 km-re költözni a munkahelyétől, az így járt, persze az sem tökéletes, meg van aki emiatt szív, de még mindig jobb, hogy legalább a városban élő és dolgozó emberek kellemes környezetben vannak, sétálgatnak, kerékpároznak, este elmennek úgy futni, hogy nem a benzingőzt szagolják...stb.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.31. 16:19:22

@sly_p: Sávon belül előzhető az egy nyomon futó jármű. Záróvonal esetén is, annak érintése nélkül.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.10.31. 16:22:59

@sly_p: "aki meg képes 20-25 km-re költözni a munkahelyétől, az így járt"

Majd ha felnősz, rájössz, hogy miért van így. Legalább is Magyarországon. Nem segítek. majd megtanít az élet. Persze lehet, hogy sosem lesznek komoly gyökereid. Talán számodra az ideális életforma egy 10 négyzetméteres szobán osztozni 3 emberrel. De az ország 90%-ezzel nem így van. Ha nem érted, te jártál így.

sly_p 2013.10.31. 16:32:04

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): igazad van, erre mégis rosszul emlékeztem az a parkolásra vonatkozik, viszont az első variáció helyes volt, mégha a kreszben elég pongyolán is van megfogalmazva, de megtaláltam:
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha (...)
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
namármost a lényeg, hogy a 10 cm-re elhúz mellettem 60-al NEM EZ.

1. felnőttem, ne személyeskedjünk kéremszépen
2. laktam agglomerációban ,mert azt hittem óóódejóleszaznekem, majd 2 év uátn menekültem onnan vissza a városba, mert nem vagyok hülye napi 2-3 órát utazással tölteni az életemből
3. miért kéne 10 nm-en osztozni a városon belül? cserébe minek 200 nm-es ház, egy normális lakásban is lehet élni, még nagyobb családdal is.

cserébe nyersz napi 2 órát, az munkanapokkal számolva havi 40 óra ajándékba. Nem szennyezed a környezetet 2 autóval, esetleg ha a gyerek nagyobb 3 autóval, hanem tömegközlekedsz, kerékpározol. Egészéséges vagy, mert nem autóban ülsz, hanem sétálsz, bringázol, és nem rosszabb annyival a levegő. A napi 2 órába meg belefér egy csomó minden más mellett bőven az, hogy sportolj is valamit még pluszba, amire semmi kedved, amikor 7 után érsz haza, ha kinn laksz a világ végén.

igazi hős 2013.10.31. 16:47:34

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Gondolom az autósok pont úgy viselkedtek, mint az itthoniak, ott semmi lemaradásunk sincs. Azt meg sem kérdezem, hogy ugyanolyan silány bringás infrát láttál kint, mint a hazai, hiszen itthon az autósok adójából mindent megcsinálnak a bringásoknak.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.12.18. 16:45:06

@sly_p: Van egy rész ott a kreszben a mások akadályozásáról is, illetve az indokolatlan lassú haladásról is. Azt is ollózd már ide légy szíves. 26§ 5.

Viszont ha 25km levezetése tényleg 2-3 órádba kerül, akkor valóban jobb ha nem vezetsz, belátom igazad van. Megkövetlek.

@igazi hős:

Az egerem infrás, az infrám nem bringás...
Perspeciel szót nem ejtettem az autósokról, azt hittem ez egy bringás fórum...

Vagy hogy van? Ha látok egy gyorshajtó autóst, akkor átszaladhatok a piroson? Mi a szabály? Gázolás esetén betörhetek egy kirakatot, mert deazautósok? Vagy ha rossz a járda kirabolhatok egy cba-t?

igazi hős 2013.12.18. 23:37:06

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Nem gondoltam, hogy 48 nap nem elég az "infra" = infrastruktúra kitalálásához.
Mások szabálytalansága nem mentesít a felelősség alól, az még a KRESZ oktatásban is alap. Viszont nem a bringások ilyenek vagy olyanok, hiába emeled ki a bringásokat. Nincs "bringás morál" csak "közlekedési morál". Aki a buszon tolakszik, az bringán is prosztó és autóval is tuskó módon közlekedik. Ha úgy érzed, hogy bármelyik nagyobb közlekedő csoport közlekedési képessége vagy morálja jóval jobb lenne a helyi, nyugat balkáni átlagnál, akkor nézz még egyszer körbe. (A jelenlegi, teljes városra kiterjedő karácsonyi autós critical mass tökéletes terep a vizsgálódásra.) Csak az eszközök mások jármű szerint, de a hozzáállás ugyanaz.

GG81 2013.12.19. 08:33:49

@igazi hős: még mindig képtelen vagy elfogadni, hogy nem úgy van ahogy leírod, csak mert így szeretnéd látni!

itt a k.agyon is comming outolt bringaagyú testvéretek, hogy autóval (a számonkérhetőség miatt) esze ágában sincs szabálytalankodni, míg bringával a nagy "szabadság" érzetében simán megtesz olyanokat, amiket az autó volnája mögött ülve nem merne, eszébe se jutna!! hoppá!

sly_p 2013.12.19. 08:50:41

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): miért, indokolatlan lassú haladásnak minősül akkor a te értelmezésed szerint egy 80-al haladó teherautó az autópályán, mert nem tud többel menni? Őt is, meg a parkolóhelyet kereső autót is ledudálhatod, leszoríthatod ha lassít téged? Idokolatlanul lassan a 70-el az M7-en szüttyögő mazsolák haladnak.
Egy 20-al haladó bringás nem indokolatlanul lassú, és ugyanolyan jogos szereplője a közlekedésnek, mint a gyalogos, autó, villamos, teherautó.

A 2-3 óra per 25 km pedig reális, próbálj meg reggel 8 körül bejönni Budaörsről/Vecsésről/Halásztelekről/stb. a Nyugati/Deák környékére, majd délután 5-kor hazamenni. Nem lesz kevesebbe 2-3 óránál ez a durván 25 km táv ha összeadod.

sly_p 2013.12.19. 08:57:35

@GG81: Na azért én közlekedek nagyjából hasonló arányban autóval is, bringával is, tömegközlekedéssel is. Legalább annyi jegyet nem váltó, tolakodóm zebártól 20 méterre, vagy piros lámpán átmenő embert látni buszon, mint pirosozó, járdázó, kivilágítatlan bringást és mint zebrán elsőbbséget nem megadó, telefonáló, sebességet túllépő, vészvillogóval tilosban parkoló, narancssárgán, sőőőt kihalt utcában piroson átmenő, kereszteződésbe beragadó, roki helyen parkoló, parkolójegyet nem megvásrló autóst. Sőt.!

GG81 2013.12.19. 09:57:52

@sly_p: ez pedig csak forgalomtechnikai szervezés, táblázás és szabálybetarttatás lenne!
egy emelt sebességű úton semmi keresnivalója nem lenne a bringásnak, mint ahogy nyugaton is megvannak a szeparációk! itthon valahogy trendi hősködni az úttesten, még akkor is, amikor használható kerékpáros infra van párhuzamosan, pl. az Árpád híd Buda irányába (ahol 2 tábla is kijelöli a kerékpáros haladási sávját!: tiltó tábla az úttestre, (kötelező érvényű) kerékpárút tábla a kerékpárút kezdetén!)

sly_p 2013.12.19. 11:22:47

@GG81: Ebben abszolút igazad van, és egyet értek, hogy a bringásokat is kordában kell tartani, mint ahogy minden más közlekedőt. Sajnos ez egyiknél sem megoldott. Egy dolgot csinálnak a rendőrök, a gyorshajtókat szűrik, azt mostanában elég hatékonyan, de mást nem. Napi szinten látok például vészvillogóval állni a Múzeum körúton autókat, ott megy el a rendőr mellette, nem csinál semmit. A BKV sem szűri, csak a metrón a bliccelőket, a kezdetekkor minden 4-6-oson volt ellenőr, mára eltűntek, más villamoson, buszon pedig sosincs. Néhány járaton van első ajtós felszállás legalább, de 80%-át a városnak simán be lehet járni BKV-val jegy nélkül.
A bringások esetén is vannak olyan szabáltalanságok, amiket szűrni kellene, például az Árpád hídon valóban ne menjen az úton. Cserébe nincs jól megoldva az alternatíva, próbálj meg tél kivételével bármikor ott végigmenni a járdán. De fontos, hogy a bringa nem = autó, nem = gyalogos, más szabályokat kell rá alkotni, más dolgokat betartatni. És vannak olyan szabályok a KRESZ-ben, amik autókra lettek megalkotva, és abszolút indokolatlan kerékpárral betartani, sőt, olyan is van, amit ha betartasz, jobban veszélyezteted magad, zavarod az autót, mintha nem.
süti beállítások módosítása