Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Amit nem oldott meg a Critical Mass

2013.09.23. 22:15 - Földes András

Az évente  több tízezezer biciklist megmozgató felvonulás szervezői bejelentették: a Critical Mass már mindent elért, amit lehetezért többet nem lesz nagy közös tekerés a városban. A mozgalom sok sikeret elért, de még távol vagyunk Hollandiától. Megnéztük, hol maradtak még konfliktuszónák Budapesten.

Címkék: budapest critical mass bicikliút autómentes városi biciklizés

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr225527777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2013.09.25. 08:06:54

Én tudom, hogy egy biciklis aktivistának a videóban felvetett dolgok tényleg "problémát" jelentenek, de azért kicsit gondolkodjunk el, hogy ma sokak örülnek, hogy munkahelyük van, hogy kijönnek egy adott hónapban a kis pénzükből. Értem, hogy nincs minden hídon bicikli út, de a Rákóczi-hídon van, a Szabadság-híd déli oldalán szerintem gond nélkül át lehet kelni, Árpád-híd, Megyeri-híd megoldott, még Újpest magasságában is van egy átkelő. A Margit-hídon nekem sosem volt problémám a bicikli úttal, így csinálták meg, a szigetnél várni kell meg odafigyelni, na bumm. A budai lehajtó bicikli sáv nekem egyértelmű, nem tudom mi a probléma vele.
Én sosem éreztem, hogy a körúton kellene bicikliznem, mindig meg tudtam oldani a környező kis utcákban.
Nem trollkodni jöttem, de lássátok be, hogy a felvetett problémák kicsit erőltettek, szerinte4m jobban kellene arra koncentrálni, hogy a sok biciklis megtanuljon szabályosan közlekedni. Tudom, az autósok sem közlekednek szabályosan, de ez nem jelenti azt, hogy nekünk sem kell, mutassunk példát ezen a téren, nem lehetne ez egy küldetés?

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.09.25. 19:02:46

@pantomimes: Abba gondolj bele, hogy a Rákóczi és Margit híd között nem igazán megoldott a bringás közlekedés. Az általad említett járdázás nem alternatíva, rengetegen félnek az autók között menni.

Más: vicces, hogy a videón szereplő srácok bringáján egy darab lámpát nem látok. Ilyenekre nem kéne adni, ha már videózunk? ;)

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2013.09.26. 08:12:19

@Rotten Tróger: az autók között sem a Szabadság-hídon, sem az Erzsébet-hídon nem mennék, ez igaz, azonban mindkét hídon széles járda van. Tudom, hogy nem szabályos, de az Erzsébet-hídon nagyon gyér a gyalogos forgalom, senkit nem zavar, a Szabadság-hídnál is inkább az északi oldalt használják a gyalogosok. Valahol a KRESZ is azt mondja, hogy ahol nincs lehetőséged másra, ott használhatod a járdát, igaz, itt az út minőségére céloznak, de én ezt azért határesettel elfogadnám.

Johnny336 2013.09.26. 12:43:54

@pantomimes: Erzsébet hídon van buszsáv, hajrá!
Ha autók között megyek, akkor a buszsávot favorizálom, egyébként kerékpárút, ahol csak lehet, vagy kisforgalmú, párhuzamos mellékutca.

nagycsalados75 2013.09.27. 07:54:09

Sziasztok. Szerintem mindenkinek igaza van egy picit. Én már 7 éve járok biciklivel mindenhova. A sajaát káromon tanultam meg hogy mire kell még jobban odafigyelni ha az autok közt közlekedem nagy sebeséggel. Most már egy kb 10 km utszakaszt 23-25 perc alatt megteszek még a reggeli csúcsban is. Ugy vettem észre hogy az autosok is sokkal figyelmesebbek. Bár mindkét oldalon vannak olyanok akik negativan befolyásolják ezt a javuló folyamatott. ;) biciklis részről csak annyit hogy ha szart csinálsz és meghuzzol valakit a saját hibádból légy tökös és válalad hogy ezzel is javitsd a bringások johirét ;).
Szép napot. Balesetmentes gyors bringázást mindenkinek :}))))))

Fhmen 2013.09.29. 20:19:07

A bicikli úton parkoló parasztok sokkal nagyobb problémát jelentenek szerintem. Arról kéne inkább video ahogy kiugat, h lerúg a bicikliről. Aztán meg mikor mondod, h gyere köcsög rúgjál, csak kussol.

múltidéző 2013.10.02. 20:27:03

És a kedves videókészítők mégis mit szeretnének ezeken a hidakon kialakítani? Erről nem sok szó esik. A szűk Szabadság és Lánchídon nem tudom hova pakolhatnának még bringás sávokat. A Margit hídon alapvetően szépen megoldották a problémát, csak egy kis odafigyelés kell egymásra a lámpáknál. Az Erzsébet hídon meg mégis hova érkezzen a biciklista Pest felől? A kacskaringós felüljárón kíván legurulni, netán meredek és forgalmas Hegyalja úton akar gyökkettővel felmenni?
süti beállítások módosítása