Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Terepjárós parkolási gyakorlat

2013.09.13. 12:45 - kirk kapitány

Győr belvárosában kapta le a helyi lap egyik olvasója ezt a csendéletet. Nagy terepjárók sorakoznak a Wesselényi utca és a Bartók Béla út kereszteződésében. Alattuk bicikliút.

2
Fotó: kisalfold.hu

"Ilyenkor szégyellem, hogy nekem is terepjáróm van. Tudomásul kellene venni, hogy a nagy autó nem jár kiváltságokkal, azt normális módon kell használni!" - tette hozzá véleményét a fényképhez a Kisalföld "normálisan gondolkodó" olvasója.

Címkék: parkolás bicikliút

192 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr555510777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.09.13. 19:34:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az autó nem élőlény, mindegy annak, hogy hol mennnyi festék borítja.

Prof. Dr. Sün (törölt) 2013.09.13. 20:49:54

Rosszul látjátok, az ott csak egy nagyobbacska hupli a bicikliúton. A tetején kell közlekedni.

puncipöcögtető 2013.09.13. 20:55:17

A sok terepjáró miatt azt gondolom, hogy még mindig túl olcsó a benzin...

puncipöcögtető 2013.09.13. 20:59:09

@Jakkerné: Sajnos lesz. Miért van tele ez a blog trollokkal? Ide jönnek leszólni és beszólni, bicajon persze sohasem ültek.

hamisnero 2013.09.13. 21:13:42

akerekpárosátmegyapiroson dumáról csak annyit, hogy az autós is, pl.: a ferenc józsef híd budai hídfőjénél rendszeresen, de sok más helyen is. a hungária körúton, a gyömrői úton a gyalogos nagyobb biztonságban van, ha nem használja a kijelölt gyalogátkelőhelyet, pláne zöld jelzésnél. tegye fel a kezét, aki jobban szeretné, ha egy hetvennel haladó telekjáró ütné el egy biciklis helyett.

csunyadiszno 2013.09.13. 22:00:40

Én ugyan nem parkolok így de ahol csak tudom akadályozom és bosszantom a kerékpárosokat. Egy alkalommal két, egymás mellett haladó bringásra szóltam rá. Elkezdett tekerés közben okoskodni, hogy márpedig ő úgy halad, ahogy akar és fogjam be a pofám. Addig húztam a mondókám és kötöttem le a bringás figyelmét, amíg fel nem kenődött egy parkoló furgon hátuljára. megkérdeztem a csávót, hogy megérte-e okoskodni, majd kiröhögtem, miközben távoztam.

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2013.09.13. 22:09:30

vicces ez a sok paraszt, tudatlan barom :)
(hagyma, panaszmuki stb.)
ezért szoktam kerekes blogokat olvasgatni, jól szórakozom.

trallala NYC 2013.09.13. 22:11:53

Rohadtul elférek bringával mellettük. Ezért kár stresszelni. Főleg blogot írni. Kikerülöd és fütyürészve tekersz tovább. Ha mindent kirakosgatnék amit Manhattanben látok a spanyol meg kínai bringás futároktól egész nap a gép előtt ülnék és bosszankodnék.
Az együttélés ilyen, vagy megszokod vagy infarktust kapsz.

Hagyma által említett megoldás tényleg szopatós. Kaptam már figyelmeztetést ilyen formába, aranyosan a vezető oldali ablakra ragasztva. Szerencsére bünti nem volt benne. Nem is kaptam másodszorra. :-)

trallala NYC 2013.09.13. 22:13:41

@puncipöcögtető: A kommunizmus neked való volt. Mindenki járjon egyen autóval. Nehogy már valaki nagyobbat, jobbat vegyen. Gratulálok.

csunyadiszno 2013.09.13. 22:16:38

@puncipöcögtető: mer a terepjáró sokat fogyaszt, mint ahogy ezt mindenki tudja. neked mond valamit az, hogy szűklátókörű ostoba barom?

trallala NYC 2013.09.13. 22:21:03

@veresspal: És amikor valaki meglátja, akkor csomagtartó kinyit, csavarhúzó kivesz, a seggedbe feltol, majd egy jól irányzott szögletről beadás a kapu elé a fejeddel.
Hogy jössz te ahoz, hogy más tulajdonát megrongáld vagy hozzányúlj? Bezzeg ha neked lenne bármilyen vagyontárgyad ami megsérül, akkor itt ajvékolnál, hogy szegény embert az ág is húzza. Tudod, bár az húzna téged, de főleg a kötelet a nyakadon.

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2013.09.13. 22:25:41

update - trallala is kurva jó troll :)

Pizso 2013.09.13. 22:31:20

@puncipöcögtető: Nekem nincs terepjáróm, de neked miért fáj más terepjárója? Foglalkozz azzal amid van, és ne azzal ami másnak van!

Pizso 2013.09.13. 22:34:13

@veresspal: Ismered azt a mondást, hogy addig jár a korsó a kútra, míg el nem törik. Nehogy törés legyen belőle...

gombosg 2013.09.13. 22:45:26

@Avatar:
Nem értem, az emberek miért félnek annyira az úttesttől. Az autósok kikerülnek. Drága dolog javítani a karcokat, a horpadásokat, illetve legrosszabb esetben a rászáradt vért törölgetni a karosszériáról.

Ha másért nem, EZÉRT nem ütik el a bringásokat. Cinikus, de van alapja. Én mindig erre gondolok, és még sosem kerültem "helyzetbe."

gombosg 2013.09.13. 22:46:39

@csunyadiszno:
Azért remélem, a szabályosan közlekedő kerékpárosokat nem bosszantod. :)

Anders Behring Breivik 2013.09.13. 23:32:04

Egyertelmu, hogy felkel gyujtani ezeket az autokat, mert masbol nem tanulnak ezek a degeneraltak.
A tulajnak pedig figyelmezteteskent kezet labat eltorni, a kornyezetszennyezes miatt.

Zebrateve 2013.09.13. 23:38:35

@gombosg: Azért félnek tőle, mert vannak vadállat autósok, akik rá tudnak ijeszteni az emberre.

Petőfi hídon tekerek a héten, felújítás miatt 30-as tábla van, útszűkület. Én felfelé 25-tel tudok menni, de rámdudál egy BMW-s. Hátranézek kérdőn, integet, hogy menjek fel a járdára. Visszaintegetek, hogy nem (miért is mennék, ugye kedves trollok?). Mellém jön, ablak lehúz, kiordít: Menjél fel a járdára? Én: Miért? Ő: Mert megöllek, azért! Letépem a fejedet és belehányok a tüdődbe!

Ez most szól mindenkinek, aki nem idegesíti fel magát: én bizony ezen azért felhúztam magam. Meg nem ijedtem, de azért sokan nem kívánnak maguknak ilyen szitut. Na pl. ezért mennek járdán.

Én úgyis arra mentem, amerre ő, a Móricznál utolértem, szerencsére még mindig le volt húzva az ablaka. Hozzá nem szóltam, csak a barátnőjétől kérdeztem meg: te tényleg ezzel a csávóval jársz?

Pizso 2013.09.13. 23:44:18

@gombosg: Igen ha időben észreveszi és a másik oldalról nem szorítja odébb egy autó. A vakszerencsébe bízni elég kockázatos. Ez kb olyan, mint múltkor Szerbiában felhős időben este a rengeteg kivilágítatlan biciglis. Rémálom volt...

Helyszíni zsemle 2013.09.14. 00:09:34

De jó lenne ilyenkor, egy 20 tonnás homlokrakodóval nekirontani ezeknek a terepjáróknak. De szét tudnám trancsírozni, ezeket a szarokat. És persze videóra venni azt is, mikor a tulaj megérkezik és felfogja a primitív tahóságának a következményét.
Utána persze kifizettetni vele a szemétszállítás költségét.

olcso 2013.09.14. 00:17:49

@Don Quixote de la Ferko: Röviden összefoglalva ez hülyeség...

olcso 2013.09.14. 00:23:30

@mennyémá: Parás az előzés?? :D

Rocko- 2013.09.14. 00:41:29

miféle terepjáró?

Rocko- 2013.09.14. 00:45:05

@ex-dr. vuk: terepjárót azért, mert szar az út.
SUV-ot, mint ami képen látható, azt azért, mert átlát a forgalmon (állításuk szerint).
meg mert trendy, mint a kerékpározás.

eöeöe 2013.09.14. 00:56:33

Végülis a taxisblokád alatt is csak pár autó parkolt szabálytalanul, csak nem a bicikliúton, akkor is ez a kerülgessél lett volna a trending javaslat?
A karcoljuk össze, rugjuk le, ártsunk neki, hamár hülye hozzáállás pedig tényleg a lehető legalja, de legalább érthető, miért ilyen élhető kishazánk

gombosg 2013.09.14. 02:56:26

@Pizso: A kivilágítatlan bicikliseket én is utálom. Amerikában a legrosszabb, a bal oldalon (miért?!), este, kivilágítatlanul tekerő fekete bőrű kerékpáros, fekete ruhában. :)

gombosg 2013.09.14. 02:58:52

@Zebrateve:
Hú, az anyja, ez aztán a történet. De legalább nem ijedtél meg. Be lehet szólni neki, hogy impotens, csak az a baj, hogy valószínűleg igazad lesz vele, megsértődik, és kettőtök közül nem te leszel az, aki kést ránt, hanem a gettóparaszt.

bambanő (törölt) 2013.09.14. 04:53:49

@Zebrateve: Jó sztori és sajnos jellemző is, hogy azt nézik hülyének, antiszociálisnak, fatökűnek, azt akarják belegyalulni az útba, aki betartja a szabályokat, aki normális.

A posztban szereplő terepjárósokra meg simán rá kell hívni a rendőrséget, ha normális lenne a rendőrség, akkor még foglalkoznának is az üggyel és ha hetente bírságot kap a paraszt, akkor leszokna róla. Persze ha van, aki elsimítja neki, az más, akkor tényleg a törvények felett áll.

mennyémá 2013.09.14. 07:02:27

@olcso: nem parás, de ha már ki sötétzöldködtétek magatoknak a kerékpár utat, ami JÁR nektek, akkor használjátok azt. ennyi.

olcso 2013.09.14. 09:07:15

@mennyémá: Én egy kerékpárutat sem sötétzöldköttem ki, gyalogos- és kerékpárutat pedig főleg nem. Ellenben a kerékpársávokat kedvelem és támogatom a létrehozásukat. Hányan szaladgálnak a kiskörúton a sáv mellett a kocsik között?? Vagy ezzel nem éri meg példálózni, mert nem rossz megoldás??

Kheopsz · http://giza.eg 2013.09.14. 10:17:21

Az a korrupció, amiből kimarad az ember :)
Mindkét oldalon vannak normálisak és idióták.

Én pl biciklizem, de egy szerencsésebb országban, itt még nem nyavajogtak, nem húzták rám a kormányt, stb, hogy az úton tekerek. De cserébe elengedem őket ahol lehet, ha nagy a forgalom a járdán lassúzok. Ennyi az egész, élni és élni hagyni.

Az idiótákat meg agyon kell lőni mind, s előbb-utóbb meg lehet szüntetni a rendőrséget :)

Don Quixote de la Ferko 2013.09.14. 10:48:20

@olcso:

Arról nem én tehetek, hogy neked újból kiborító az igazság.

Don Quixote de la Ferko 2013.09.14. 10:53:27

@Kheopsz:

Ezt vajon olvasta a zebranevű észlény? Nagyon allelujáztak rá, hogy mekkora csávó, de ennyire egyszerű az élet, láthatóan normális országokban normális emberek képesek a toleranciára, és nem tartják fel a másikat csak azért, mert joguk van rá.

gézukácska 2013.09.14. 11:09:35

@enpera: És az a fekete Land Cruiser az szted mi?

hatotav 2013.09.14. 11:12:49

"Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest
kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az
úttesten nagy a jármő forgalom, vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem
jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni."

Forrás: plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

Don Quixote de la Ferko 2013.09.14. 11:28:14

@hatotav:

Ha nem szabad, akkor miért tekernek a járdán?

Ha a saját előnyük, kényelmük miatt belefér a szabályszegés, akkor más akadálytalan haladásának biztosítására miért nem fér bele ugyanaz a szabályszegés?

Tolerancia. Nagyon egyszerű szó, de a kerékpárosok nem ismerik sem a jelentését, sem az alkalmazhatóságát. Neki mindegy lenne, mert nem tud gyorsabban menni, de a másik haladhatna.

Ja, ha a másik haladása neki fájdalmat okoz, akkor valóban a feltartás a megoldás.

Koma, ezért tart itt az ország, mert ilyenkor mindenki azonnal tud szabályt felmutatni, de az egymás mellett élés a valóságban már nem igazán működik.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.14. 11:32:55

@Rocko-: "átlát a forgalmon" Ja, ez nagyon jó duma. Arra a Smart is pont jó, abban is - viszonylag - magasan ülsz.

Véleményem szerint meg autósok-bringások a félidőben 1:1. Itt egy tökhülye bringás parkolás, tessék:

alacsonykerites.blogspot.hu/2013/09/jajj-jajj-lopjak-bringakat.html

Rocko- 2013.09.14. 11:35:55

@Sam. Joe: mondom, állításuk szerint. megmondom őszintén, én vezettem hasonló magasságú gépjárművet, nem érzékeltem olyan orbitálisan nagy különbséget.
ha sok ilyen SUV van, akkor meg egymáson nem látnak át. :)))
a buszokon, teherautókon meg pláne. :D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.14. 11:45:03

@Rocko-: Bocsánat, én nem fogalmaztam egyértelműen! Azt kellett volna írnom, hogy "Ja, ez nagyon jó duma tőlük." Egyetértek, ami érdemi különbség az már inkább a nagyteher/kamion kategória.

Rocko- 2013.09.14. 12:31:45

@Sam. Joe: jah, szóval szerintem kissé BAHromság. :-)

olcso 2013.09.14. 15:21:12

@Don Quixote de la Ferko: Mivel ez nem igazság, ezért nem lehet "kiborító az igazság".
A feltartáshoz pedig: Szoktál azon gondolkodni, hogy éjjel mennyivel gyorsabban érsz A-ból B-be autóval, mint nappal és azon, hogy mennyivel gyorsabb akkor, ha van az úton biciklis, mint ha nincs??

Kheopsz · http://giza.eg 2013.09.14. 16:30:14

@Don Quixote de la Ferko:

Mindegyik fél ugat, hogy a másik mennyi szabálytalanságot követ el:
- A bicajos lecsöngeti az embereket a járdáról
- Az autós meg csak azért akarja lenyomni a bicajost, hogy ő állhasson előtte a piros lámpánál
- A gyalogos meg ha meglát egy biciklistát, rögtön középen kezd el gyalogolni, mert ez járda

1. A járda az járda. Gyalogosoké. Kerüld ki őket lassan, ha kell, állj meg, ne légy idióta sebességmániás. Ha nem tetszik, vegyél mopedet, és ott az út.

2. Az autós legyen tekintettel a biciklire. Ugyanazok az autósok pofáznak,hogy lassú a biciklis, akik azért is nyavajognak, mert a traffipax ott van mindenhol. Legyen is ott mindenhol, minden sarkon. Ha betartod a szabályokat, nem lesz vele gondod. Ha nem tetszik, járj gyalog.

A gyalogos meg ne rohanjon át az úttesten, akár biciklis, akár autós jön.És sok olyan járda van, ahol elférünk ketten is biciklis és gyalogos.

Csak egy icipici intelligencia kell ezekhez...
Igaz, itt is vannak hőbörgők, de 2 év alatt 2 nyavajgós esetem volt.

Kheopsz · http://giza.eg 2013.09.14. 16:37:38

Ja, és így van, elengedem az autókat, ha tudom, de van egy másik oldal:
Megyek a főutcán, előttem mögöttem nincs autó, s mellékutcából kikanyarodók megvárnak, mert fel van festve a vonal, hogy elsőbbségadás kötelező. Megteszik, mert ez a szabály, bár csak egy biciklis vagyok. Olyan is volt, hogy távol voltam még, s már akkor is megállt, én meg integettem, hogy menjél már, mire odaérek, te már otthon vagy... :) Ez napi szinten megesik. (pedig aztán tudják, hogy ott totyoghatnak mögöttem 20-al, mert az út nem elég széles, hogy kikerüljön)

csunyadiszno 2013.09.14. 18:23:20

@Anders Behring Breivik: Milyen környezetszennyezésre gondolsz?

olcso 2013.09.14. 18:52:34

@Kheopsz: A lassú biciklis miatt többségében azok dumálnak, akiknek nehéz manővernek számít egy előzés. Akadnak bőven. Aki lazán (és szabályosan) el tud menni mellette, nem zavarja.

Egyébként legyen is mindenhol sebességmérő, nehogy lehessen biztonságos sebességkülönbséggel előzni és ha az asszony a lábára ejti a kést, akkor a kórházig vezető úgy kerüljön legalább 100-ba.

Anders Behring Breivik 2013.09.14. 19:33:55

@csunyadiszno: Arra gondolok, hogy aki a szuksegesnel 2-3 szor nagyobb tomegu es teljesitmenyu jarmuvel kozlekedik, az 2-3 szor jobban pusztitja a kornyezetet, es ezert nagyon pofan kene rugni. Egyszeruen bekene tiltani a feleslegesen nagy tomegu es teljesitmenyu szemelygepjarmuveket. Mondjuk egy auto nem lehetne nagyobb tomegu 900 kg-nal, es nem lehetne 70 LE-nel nagyobb motort beleepiteni.

puncipöcögtető 2013.09.14. 22:41:58

A terepjárósoknak: nem irigykedem rájuk, nekem is lehetne. Csakhogy azt hiszem, A-ból B-be elvisz nagyszerűen egy sokkal kevesebbet fogyasztó szemelyautó is. A kulcsszó az, hogy "sustainable", azaz fenntarthtóság - és ez nem az autó fenntarthatóságára vonatkozik, hanem arra, hogy a mában eljünk úgy, hogy a következő generációnak is maradjon a Földből. Vannak gyerekeid? Nézzél rájuk és mondd a szemükbe, hogy igen, úgy élek a mában, hogy Neked is maradjon, meg a gyerekeidnek. Ha ezt nem tudod megtenni, akkor csak mondj annyit nekik, hogy "Ezt elbasztam."
Megerősítem azt az állításomat, hogy amíg az emberek egy része megengedheti magának ezt a többletet, addig igen is túl olcsó a benzin.
Ezúton a négy gyerekes családoktól elnézést kérek, nekik szükségük lehet egy ilyen hodályra.

Zebrateve 2013.09.15. 11:19:17

@Don Quixote de la Ferko: Az megvan, hogy:
1. Nem tartom fel az autókat. A hídon felfelé (!) 5 km/h-val vagyok lassabb, mint a megengedett max. sebesség.

2. Nem én tartom fel az autókat, ők egymást. Bármelyik szabályos (a hídon nem 70-el átrobogó, pirosban bentragadó stb.) autót lehagyom a Mester u.-Budai alsó rakpart/Móricz távon. Ők feltorlódnak a lámpáknál, én utolérem és lehagyom őket, a szabályok betartásával (nem úgy, hogy én átmegyek a piroson, ők meg nem!). Lásd még: autósok egy főre jutó helyfoglalása az úton vs. bicikliseké. Az én átlagsebességem a városban (Hungária-gyűrűn belül), csúcsidőben 25 km/h körül van, nagyon egyenletes eloszlásban. Egy autósé 20 km/h alatt, sokkal hektikusabban.

3. Nem azért tartanám fel az autókat, mert jogom van rá, hanem azért, mert nincs jogom a járdán menni. Nem fogom a gyalogosokat rémisztgetni a járdán, meg kockáztatni a 30 rongyos büntetést azért, hogy néhány autós megszeghesse a sebességkorlátozást. (Ehhez sincs elég eszed: az embernek saját közvetlen vagy közvetett érdekében van értelme szabályt szegni. Más érdekében, úgy hogy neked csak hátrányod van belőle, hát nem sok.)

4. Nem azért tartanám fel az autókat, mert jogom van hozzá, hanem azért, mert nincs túl sok helyem elengedni őket. Mellesleg amikor van, elengedem. A BMW-s ezt nem várta meg, egyből ledudált.

Szerintem neked fogalmad sincs a toleranciáról, az éppen a BMW-s részéről kellett volna, hogy meglegyen, kivárni azt az 1 percet, míg felérünk a híd tetejére.

Kétségtelenül jó közepes troll vagy, hiszen fel tudod húzni az embert, de legalább néhány érvet felsorakoztatok ellened, talán más, intelligensebb lények fel tudnak majd használni belőle valamit. Részemről ennyi.

FGSuperman 2013.09.15. 16:59:35

@Sam. Joe: ez tényleg parádés
de ne felejtsük el, hogy női kerékpáros volt:-)

enyhítő körülmény, hogy a rendőrség mellett talán nem fogják borogatni az oszlopot

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.15. 18:39:18

@FGSuperman: Bár úgy lenne! A fülük botját nem mozgatják, történhet bármi. Bezzeg ha valaki odaáll a nekik fenntartott parkolóhelyre! 8-/

cso zsi 2013.09.15. 18:39:52

@panaszmuki: Az információhiányos fényképnél sokkal többet ért a guglimapsos linked.
Kérdés, hogy most mi a helyzet a telekjárók háta megett, ahonnan a bringaút jön.
Ugyanis korábban parkolók voltak ott, valamint az utcában található egy általános iskola is. Nagy valószínűséggel alsós szülői értekezlettel megspékelve a hét valamelyik délutánján.
maps.google.hu/maps?q=Gy%C5%91r,+Wessel%C3%A9nyi+utca+&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.679928,17.638485&spn=0.001425,0.004128&sll=47.687457,17.650397&sspn=0.270404,0.441513&hnear=9024+Gy%C5%91r,+Wessel%C3%A9nyi+utca&t=m&layer=c&cbll=47.679835,17.638384&panoid=xNASYMch8-8-StrQwP2Zow&cbp=12,63.04,,0,3.25&z=19

Ettől függetlenül, nem szép dolog sem a járdára, sem a kerékpárútra parkolni.

cso zsi 2013.09.15. 18:46:12

@Zebrateve: "Bármelyik szabályos (a hídon nem 70-el átrobogó, pirosban bentragadó stb.) autót lehagyom a Mester u.-Budai alsó rakpart/Móricz távon. Ők feltorlódnak a lámpáknál, én utolérem és lehagyom őket, a szabályok betartásával (nem úgy, hogy én átmegyek a piroson, ők meg nem!)."

Lehet, hogy te vagy a kivétel. A Szabadság hídon, és a Bartókon a villamos még azokat is lehagyja, akik minden pirost csokorba gyűjtenek.

...

Beköszöntött az iskolai, és az esős időszak is. A főiskolásnak látszó "edzett" ifjúság a Kálvinon megnöveli a villamos térfogatát, a Fővámon leszálló csorda átcsapat a sínen, és az úton, autós, biciklis, trolivezető "örömére".

cso zsi 2013.09.15. 19:05:41

@Rocko-: @Sam. Joe: A telekjárókban közel olyan magasan ülsz, mint egy közepes furgonban.
Egy ML Merciben kissé védettebb vagyok, mint egy Smartban.
www.autonavigator.hu/smart_fortwo-35
www.autonavigator.hu/mercedes-benz_ml-osztaly-82
Pedig szar mind a kettő.

olcso 2013.09.15. 20:59:04

@cso zsi: Sokkal gyorsabbak azok, akik gyorsan tekernek, mint akik a piroson átmennek. Én nem megyek át és ezen a szakaszon kb 2-3 villamost előzök meg reggel. Persze, ha ritkán járnak, csak egyet. Autóból pedig még csak egyszer találkoztam forgalmas időszakban nálam gyorsabbal, úgy, hogy a záróvonalon előzést nem számítom szabálytalannak.

csunyadiszno 2013.09.15. 23:00:34

@puncipöcögtető: Nem igazán érted a lényeget. A fenntarthatóság ellensége nem a túlméretezett, sokat fogyasztó autó, hanem az, hogy 5 éven belül ez az autó öregnek, nem "menőnek" elavultnak számít. Persze tönkre is mennek kb ennyi idő alatt. Most mond meg kérlek, hogy ha a 32 éves terepjárómat 32 éve használom és mai mércével egy keményen környezetszennyező diesel, vagy 32 év alatt 5 évente megveszem a legkorszerűbb autót, akkor melyik megoldásnak aránytalanul nagyobb a környezetterhelése? A józan paraszti ész maradékát is kimosták az agyatokból.

csunyadiszno 2013.09.15. 23:06:36

@Anders Behring Breivik: Vagy, hogy értelme is legyen: gyártsanak olyan minőségű autókat, amelyek 20 évig szolgálnak, ennyi idő alatt pedig a mérnökök fejlesszenek, kísérletezzenek és jöhet az új csúcstechnika a következő 20 évre. Tized annyi autót kéne legyártani.

olcso 2013.09.15. 23:21:10

@csunyadiszno: Gyártanak is, viszont nem éppen az az autógyárak érdeke, hogy tized annyi autót adjanak el, mint eddig.

Nekem új kora óta mondják a kocsira, hogy "bezzeg a mai kocsik csak pár évig bírják" meg "jajj fullextrás, minden tönkremegy majd" stb. Ehhez képest 13 év alatt kb semmi baja nem volt. Könnyű a ma autóit úgy szidni, hogy még nincs belőlük 20 éves, hiszen pár éve gyártották mindet.

Emellett a megváltozott használat is oka, hogy a mai autókat sokkal nagyobb strapa éri.

igazi hős 2013.09.15. 23:32:01

@cso zsi: A fiam iskolájánál is minden létező (szabályosan és szabálytalanul parkolható) terület tele van az iskola melletti két utcán, amikor szülői van. Viszont egy(!) utcával hamarabb lekanyarodva üres helyek tömege. Nem vagyunk képesek +100 métert gyalogolni, inkább felállunk a fűre, a taxidrosztba, a kereszteződésbe, ...

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 13:08:53

@Don Quixote de la Ferko:
Vicces, hogy te pofázol a tolerancia hiányáról, miközben egy egész, egyáltalán nem homogén, és a többi közlekedő szempontjából nem diszjunkt csoportot kinevezel minden gondok okozójának.

Képzeld én például egy személyben vagyok autós, gyalogos és kerékpáros, attól függően, hogy hogyan közlekedek, és mindhárom esetben igyekszem betartani a szabályokat, és azt látom, hogy a közlekedési kultúra egyáltalán nem jármű függő. Persze aki habzó szájjal fikázza a bringásokat/autósokat/gyalogosokat, attól nem várok el közlekedési kultúrát...

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 13:12:01

@Anders Behring Breivik:
Egyet is értenék, ha az 5 személyes, 900 kilós kocsiba beleférne 5 nem törpenövésű felnőtt ember, amíg viszont ilyet még nem lehet kapni (elérhető áron, mert tudom hogy vannak szuper könnyű kasznik is), addig a 900 kiló helyett 1500-at mondanék és 100 lóerőt.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 13:17:56

@csunyadiszno:
Mondjuk nem sok 32 éves terepjárót látni, sokkal jellemzőbbek az olyan 0-10 éves terepjárók, amelyek ugyan terepen meghalnának, de legalább kifejezheti vele a proli azt, hogy ő ezt megteheti.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 13:20:49

@csunyadiszno:
Ja és a kettő dolog, amit te szembeállítasz, nem egymást kizáró okok. Attól, hogy egy autó tartós, még lehet egyszerre kis teljesítményű, kis káros anyag kibocsátású, kis fogyasztású is.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 13:21:59

@olcso:
Japánoknál például 7 éves koráig lehet használni az autókat, ehhez képest Magyarországon az autók átlagos kora 10 fölött van.

Don Quixote de la Ferko 2013.09.17. 15:05:52

@Ensiada Arkoveitie:

Így van. A gond okozóját a gond okozójának nevezni nem vicces, hanem kijelentés. Az, hogy te röhögsz rajta, az csak azt jelzi, te is azok közé tartozol, akik leszarják a szabályokat.

Tojok rá Endre, hogy mivel jársz.

Utolsó mondataid végleges tudatlanságról árulkodnak, tudhatnád, hogy én azokra tojok veled együtt, akik tojnak a szabályokra, és nem igazán szokott érdekelni, hogy milyen formátumban közlekednek.

Van még kérdés, Endre?

gregibroki 2013.09.17. 15:30:25

A kerékagy nagy szerencséje, hogy ezek a témák még egy darabig kedveltek lesznek a fórumozók örömére. Technikai újdonságokra, bringás hírekre a kutya sem kíváncsi :)
Arról már volt szó, hogy az autók, amelett, hogy káros anyagokat bocsátanak ki, egymást és az embereket, rengeteg életteret vesznek el tőlünk, meg amiken még szoktunk lovagolni :), nagyon hangosak?! :)

gregibroki 2013.09.17. 15:31:26

"...egymást és az embereket zavarják..." akartam írni

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 15:48:37

@Don Quixote de la Ferko:

"A probléma abból adódik, hogy a közlekedés egyik legsérülékenyebb rétege kitalálta, hogy rájuk semmilyen törvény vagy szabály nem vonatkozik, hatalmas arccal habzó szájjal őrjöngenek, hogy nekik mindenhová jár a kerékpárút, bárki kárára, az őket nem érdekli, majd amikor súlyos milliókat, tízesével, százasával számolatlanul öntve elköltik a passziójukra, akkor habzó szájjal őrjöngve mellette mennek mindenhol, mert nekik ahhoz joguk van.

Röviden összefoglalva ezért tekinti minden normális ember őket kerekes cigányoknak, és a közlekedés aljadékának. "

"Tolerancia. Nagyon egyszerű szó, de a kerékpárosok nem ismerik sem a jelentését, sem az alkalmazhatóságát. Neki mindegy lenne, mert nem tud gyorsabban menni, de a másik haladhatna."

VS

"Utolsó mondataid végleges tudatlanságról árulkodnak, tudhatnád, hogy én azokra tojok veled együtt, akik tojnak a szabályokra, és nem igazán szokott érdekelni, hogy milyen formátumban közlekednek."

Szóval itt valami olyasmi lehet, mint a rasszistáknál, nem a cigányokat utálod, hanem a bűnözőket, de egyébként a cigányok azok mind bűnözők. Amúgy meg baszol a szabályokra.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.17. 15:49:46

@Don Quixote de la Ferko:
Másrészt meg az, hogy látatlanban szabálytalannak nevezel, csak alátámasztja ugyanezt.

közösperonos átszállás 2013.09.18. 11:02:48

@Zebrateve: "Nem azért tartanám fel az autókat"

Amúgy hangsúlyoznám, hogy a "feltartás" nem olyan fogalom, amely szerepel a KRESZ-ben. (Vagyishát de, úgy, hogy a rendőr feltartott karja... :-) )

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.18. 14:01:29

OFF
@közösperonos átszállás: "Amúgy hangsúlyoznám, hogy a "feltartás" nem olyan fogalom, amely szerepel a KRESZ-ben..."

Ez így nem teljesen igaz, ld. 26(5) vagy 36(2), bár az tény, hogy ezek nem a tárgyalt kerékpáros esetre vonatkoznak...
ON

közösperonos átszállás 2013.09.18. 14:43:10

@promontor: "Ez így nem teljesen igaz, ld. 26(5) vagy 36(2)"

A második az sima akadályozás, nem "feltartás". Az első meg a jólismert "indokolatlanul lassan haladás akadályozás", biciklivel a 20+, de sokszor inkább 30+ ne legyen már indokolatlanul lassú.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.18. 14:53:27

@közösperonos átszállás: "A második az sima akadályozás, nem "feltartás"."

Nem látom az adott esetben a "sima akadályozás" és a "feltartás" közt a különbséget.

"Az első meg a jólismert "indokolatlanul lassan haladás akadályozás", biciklivel a 20+, de sokszor inkább 30+ ne legyen már indokolatlanul lassú. "

Egyetértek, hiszen írtam is, hogy ez nem a biciklis esetre vonatkozik.

közösperonos átszállás 2013.09.18. 16:26:48

@promontor: "Nem látom az adott esetben a "sima akadályozás" és a "feltartás" közt a különbséget."

Az akadályozás egy KRESZ-kompatibilis fogalom, terminus technicus akár, a feltartás meg nem. A beszélő értheti az utóbbin az előbbit, csak akkor az derüljön ki; de általában azt értik rajta, hogy "nem tudok 60-nal menni a városban, mert itt teker előttem 30-cal", ami meg nem akadályozás.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.09.18. 19:06:33

@közösperonos átszállás: Kétségtelen, hogy a feltartás szó maga nem szerepel a Kreszben, de szerintem a köznapi jelentése (= előttem egy jármű lassabban megy, mint egyébként lehetne az adott úton) alapján egyértelmű, hogy az az akadályozás egy alesete.

Ráadásul az általam beidézett paragrafusok kifejezetten ezzel az alesettel foglalkoznak, még akkor is, ha nem így nevezik, erre vonatkozott az első kommentem.

Az általad említett esetben pedig a feltartás (azaz a Kresz szóhasználatában az akadályozás) egyértelműen megvalósul (amennyiben az adott úton 50 a megengedett sebesség), az meg teljesen lényegtelen, hogy amúgy a feltartott autós esetleg túllépné-e a max. megengedett sebességet vagy nem.

Chiro71 2013.09.18. 21:55:30

@csunyadiszno: Valóban. Meglepő, hogy a bringám, amit esőben, hóban, sárban, földúton gyötrök, és évente csak 3-4-szer tartom karban, és évente egyszer adom be szerelőnek generálozásra, átlagosan sokkal hosszabb (jó 10 év) élettartamú, mint egy átlagos autó. Csak akkor cserélek, amikor a felújítás többe van, mint egy új bringa. De hát az autófétissel szemben nincs érv. Egyébként az autósokkal nincs gond, bár én vidéken lakom, ahol az autósok mindig is kénytelenek voltak együtt élni a bicajosokkal. Ez a probléma sokkal könnyebben kezelhető, mint ami itt a fórumokon lejön.

olcso 2013.09.19. 00:15:07

@Chiro71: Magyarországon az autók átlagéletkora is 10 év fölött van, nemhogy az élettartama.

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.09.19. 06:44:37

Olvasva a kommenteket, igazán feltűnhetne már, hogy nem kéne különválasztani a közlekedőket, úgyis együtt vagyunk az utakon.
De azért bringás szemszögből vágnék egyet-kettőt a beképzelt autóbuzikon! :)
Hogy miért járdázunk?
youtu.be/dqvzELxzduc

Hogy miért mennek nem a kijelölt "bringaúton" megyünk néha?
youtu.be/RWEefNFYmQw

Jah, hogy egyes bringások pofátlanok, és ez zavarja a tisztelt autósokat?
youtu.be/VEyep8kcPtc

Ez nem zavar titeket?
youtu.be/zTVtt9PRJBI
youtu.be/PR_nuSxUix0

...és még sorolhatnám.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.09.19. 16:42:10

@Chiro71:
"Csak akkor cserélek, amikor a felújítás többe van, mint egy új bringa. "

Ha autóval tennéd ezt, akkor legalább 30 évig használnád, mert egy 25 éves autó felújítása természetesen olcsóbb, mint egy ÚJ autó. :-)

cso zsi 2013.09.19. 17:27:02

@Rotten Tróger: "Nem kéne" mondod, de mégis teszed. Amikor meg a kamikázékat ócsárolják, az rögtön baj.
Kamerafelvételt bárki tud csinálni, autós is, gyalogos is, tömegközlekedő is.
Bringásokról.
Nem lesz szép a festmény.

Rotten Tróger · https://www.youtube.com/channel/UCAh8LFC-YH3LrKq_jmhuL2A 2013.09.19. 18:46:12

@cso zsi: Nézd, kicsit minden szentnek maga felé hajlik a keze, egy kis egészséges balhé nem is baj, de ettől a tömény gyűlölködéstől tényleg felfordul az ember gyomra. Jah, vizet prédikálok, és bort vedelek? Nem mondtam, hogy jó fej vagyok...;)
Festmény? Ilyenre gondolsz? youtu.be/ogwaKNLGqN8

Sznuupi 2013.09.20. 09:17:03

@Zebrateve: Szia! Akkorát kacagtam, hogy úgy éreztem meg kell osztanom. Elvittem a facera a sztoridat. A nicknevet nem, ha gondolod kiírom azt is.... :)

panic_button 2013.09.20. 10:46:02

na csak ne csodálkozzon ha valaki éjjel a kilincsre hugyozik!

Zebrateve 2013.09.20. 12:13:34

@Sznuupi: Nyugodtan, jóváhagytam.

nekem gyanus volt mar az elejen is... 2013.09.20. 12:30:12

sosem értettem, az irigységen kivül miért baj az ha valaki terepjárót vesz... ha igy rááll a bicikliútra, szorosan el kell mellette tekerni a lakáskulcsot lazán kitartva balkézzel. ha terepjáró ha kispolszki.

Spikk 2013.09.20. 13:39:11

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Az autó az csak egy tárgy. Nem tehet semmiről, ebben nagyon igazad van. Pontosan ennyire nem is fáj neki semmi és ha megsemmisíted egy óriási kalapáccsal, akkor nem kerül sehová a lelke, mert nincs neki. Mert csak egy tárgy.
A gazdája viszont tehet róla. Na, neki viszont fáj is, ha megsemmisíted a kocsiját.
Így már érted?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.09.20. 20:22:43

@Spikk:

Ha a gyalogos átrohan előtted, mikor tilos neki, akkor mit érsz vele, ha máglyára veted a cipőjét?

xy23 2013.09.20. 22:33:12

Neki kéne menni de ugy rendesen... és kártérítést követelni hogy beállt az útra XD vagy azt mondani hogy nem vettem észre :P ritka egy paraszt, ha nem talál helyet az autójának a méretei miatt vegyen kissebbet

Mon3 2013.09.20. 23:14:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Ha mondjuk van egy tucat királydinnye a földön, akkor már rögtön érdekessé válik a dolog. De én nem a cipőjét, hanem a ruháját venném el, és egy szál faszban kergetném végig a körúton.

cso zsi 2013.09.21. 11:46:48

@xy23: Tilos helyen álló járműnek nem mehetsz neki azért, mert ott áll. Egyrészt, mert lehet műszaki oka is (tudom, ezek itt nem meghibásodtak), másrészt egy baleset elkerüléséért minden járművezetőnek minden lehetséges dolgot meg kell tennie. Ha nem vetted észre, hogy előtted egy 1,5x1,5-ös kocka van, akkor nem biztos, hogy alkalmas vagy a forgalomban való részvételre.
A szándékosság viszont már büntetési tétel.

xy23 2013.09.21. 19:04:15

@cso zsi: akkor lezarom a bicom az M3 as közepen ozt kerulgessek ha meg elviszi valaki azt meg feljelentem lopásért

cso zsi 2013.09.21. 20:58:10

@xy23: Kemény dolog. Azt viszont elmondhatnád, hogy teszed meg szabályosan? ;)

xy23 2013.09.21. 22:28:55

nem tök mindegy??? miközöd hozzá... oda megy azt lezárja magát és kész vagy bánom is én... vagy hogy a kötekedő mindnednek is megfeleljen egy parkolóban fogom lezárni egy üres helyre de keresztbe hogy minnél többet elfoglalajak....

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2013.09.23. 08:08:52

@xy23:
"akkor lezarom a bicom az M3 as közepen ozt kerulgessek"

az viszont már nem szabálytalan parkolás (szabálysértés), hanem közúti forgalom szándékos veszélyeztetése (bűncselekmény)

"ha meg elviszi valaki azt meg feljelentem lopásért"

az ÁAK fogja elvinni, és jelentgetheted, mert nekik ez a kötelességük, hogy elvigyék onnan, csak nehogy visszanyaljon a fagyi, és még az elszállítás költségét is rádverjék