Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Elindult a New York-i közbicikli-program

2013.05.27. 20:22 - Földes András

Kétszeri halasztás után hétfőn beindult New Yorkban a sokak által várt közösségikerékpár-közlekedés hatezer biciklivel és 330 állomással, írta az MTI.

Egyelőre csak Manhattanben és Brooklyn egyes részein működik a rendszer, de a tervek szerint Queensre is kiterjesztik, és idővel összesen 10 ezer bicikli várja 600 helyen a kölcsönzőket. Eddig 9 ezren váltottak éves bérletet, amelynek ára 95 dollár. Június 2-től lesz napi jegy is, az 10 dollárba kerül. A kölcsönzésből kizárták a 120 kilónál súlyosabbakat a biciklik épségének megőrzése végett.

A nagyváros vezetői remélik, hogy valamelyest enyhít az újdonság az autóforgalom állandó torlódásán, mert lesznek, akik a kocsikból átpártolnak az 1100 kilométernyi kerékpárútra, amelyből 500 kilométer az utóbbi öt évben épült. A kerékpárkölcsönzéstől a balesetek számának csökkenését is remélik, mivel a statisztikák szerint az autósok óvatosabban vezetnek ott, ahol több a biciklis.

A szolgáltatás neve Citi Bike, mert a kialakítás költségeit zömmel a Citibank állja: 41 millió dollárt ruházott bele. Partnere, a Mastercard cég 6,5 millió dollárt fektetett a vállalkozásba. A hasznon a beruházók és a város osztozik.
A kölcsönzőhálózat startját kétszer is elhalasztották, a második esetben a Sandy nevű vihar miatt, amely súlyos károkat okozott az állomásokban, de még a kerékpárállományban is.

Címkék: new york bicikliút bérbicikli

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr635321112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olcso 2013.05.28. 00:37:35

A budapesti mikor is indul?? :)
Már várom, mi is haladunk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.28. 22:44:57

New York kétszeri halasztás.

Mi ebben is jobbak vagyunk. Hányadik halasztása van most a projektnek?

olcso 2013.05.29. 08:14:07

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Legalább kettő van már itt is, de nem tudom pontosan. Vagy lehet inkább halogatásnak nevezni...

hét 2013.05.30. 01:56:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem is a halasztás mennyisége, semmint annak (jogos) oka, mi kérdésessé teszi a valós hajlandóságot.
S, hogy tőkeerős csoportokat tudtak megnyerni, számomra sokkal beszédesebb a megvalósítását illetően, ha az önkori nem is tud valós pénzügyi nyereséget elkönyvelni (kétlem) akkor is nyert az utak tehermentesítésével, s a cikkben megfogalmazott reményükkel (melyet vélhetőleg igazolnak a számok), hogy kevesebb baleset lesz az utakon.