Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Titkos bringaszámláló az Andrássy úton

2012.10.10. 15:03 - Földes András

Titokban biciklis számlálót helyezett el a BKK az Andrássy úton. A szerkezetet hírverés nélkül helyezték üzembe még július elején, viszont remek honlapot készítettek neki, így mikor a Kerékpárosklub révén hírt kaptunk róla, már negyedévnyi adatot böngészhettünk.

Az adatokat napi, heti, havi lebontásban is megnézhetjük, továbbá megvan a napi, heti és havi átlag is. Az adatokat két irányban is mérik az Andrássy és a Nagymező utca sarkánál elhelyezett számlálókkal: a Deák tér és a Hősök tere irányába.

Napi ezer biciklis

Az adatok szerint átlagosan napi 1000 bringás használja az Andrássyt. A napi lebontásban jól látható, hogy a biciklihasználat a hétvégén visszaesik, hétköznapokon jóval többen tekernek, ami jól mutatja: a budapestiek nem hétvégi kikapcsolódásra, hanem napi közlekedésre használják biciklijüket. Ez a progresszív városi közlekedési kultúra terjedésének fontos és örvendetes jele.

A hétköznapi biciklihasználat miatt van, hogy az átlagos heti biciklis szám az Andrássyn 6 ezer körüli, havonta 23-24 ezren bringáznak erre.

Érdekes, hogy a két irány közt állandó az eltérés. A Hősök tere felé mindig többen bicikliznek, mint onnan vissza, ami azt jelentheti, hogy a Városliget irányában valahol egy óriási, és egyre növekvő biciklihalom található, amelyre naponta dobnak rá újabb és újabb darabokat. Nem tudunk más magyarázatot, hogy miért nem jönnek onnan vissza is a kerékpárok.

Számításaink szerint jelenleg 10 822 darab biciklit tartalmaz a halom. Július 3-a óta ugyanis összesen 97 014 bicikli ment az Andrássyn kifelé, de csupán 86 192 ezer jött vissza.

Megoldásunk nincs, de az biztos, hogy az út jelentős kerékpárforgalmat bonyolít. A Critical Mass-szervező Kürti Gábor számításai szerint az út ezzel csak a közepes forgalmú biciklis útvonalak közt van, a Gellért térnél két óra alatt megy el annyi biciklista, mint egész nap az Andrássyn.

77 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr974830840

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Marad-e az autópálya a város közepén? 2012.10.10. 18:09:57

Az,_hogy_eddig milyen volt a Ferenciek tere környéke volt, összefoglalja a taj-kert.blog. Az, hogy milyen lesz, arról holnap, október 11-én, csütörtökön 17 órától tart hivatalos tájékoztatót az V. kerületi Önkormányzat. Most kell a véleményt elmondani,...

Trackback: Marad-e az autópálya a város közepén? 2012.10.10. 18:09:52

Az,_hogy_eddig milyen volt a Ferenciek tere környéke volt, összefoglalja a taj-kert.blog. Az, hogy milyen lesz, arról holnap, október 11-én, csütörtökön 17 órától tart hivatalos tájékoztatót az V. kerületi Önkormányzat. Most kell a véleményt elmondani,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ulrik · http://ulrik.blog.hu 2012.10.10. 15:34:02

az lehet, hogy a Nagymező utcai lámpánál (úgy dereng, van ott), feltorlódnak a bringások és a mérőműszer több bringást is 1-nek számol? Egyébként érdekelne, hogy mennyire pontosan és hogyan működik egy ilyen :)

Brownfinger 2012.10.10. 15:36:45

Prektikus ferdítés, ám felesleges.

"A hétköznapi biciklihasználat miatt van, hogy az átlagos heti biciklis szám az Andrássyn 6 ezer körüli, havonta 23-24 ezren bringáznak erre."

Nem nehéz kiszámolni. A hétköznap arra bringázók munkába járásra, a hétvégén arra bringázók kikapcsolódásra használják. Előbbi is, utóbbi is rendszeres, ami felhígul némi alkalmi arra kerékpározóval. Így valójában 1500-3000 ember teker arra havonta. Nem huszonezer...

never again 2012.10.10. 15:40:48

1: vannak a hétvégiek, akik körutakat tesznek meg...
2: vannak, akik hétközben nem egyből haza indulnak, és így visszafelé nem esnek bele a számlált körbe.
3: szerintem ezeket Ti is kitaláltátok, csak kérdezni interaktívabb:-)

ex-dr. vuk 2012.10.10. 15:43:30

"Nem tudunk más magyarázatot, hogy miért nem jönnek onnan vissza is a kerékpárok."

Esetleg visszafele mashol mennek?
Huuu micsoda misztikum.

csaba03 2012.10.10. 15:46:47

Bármilyen forgalomszámlálást nézel, a két irány soha nem egyenlő. Ez teljesen természetes dolog, azért van, mert a közlekedés sok útból álló hálózatokon zajlik. Tovább agyalni felesleges rajta...

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.10.10. 15:47:50

@Brownfinger: Ja, de ha így számoljuk, akkor számoljuk a 4-6-os villamosra is: 40 db Combino van összesen, az azt jelenti, hogy havonta 40 villamos jár, vagyis 18 óránként jön egy. Könnyű kiszámolni.

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2012.10.10. 15:48:20

tök egyszerű: bejönnek dolgozni a külsőbb kerületekből különböző alternatív útvonalakon az emberek a Duna mentén mindenfelé található melóhelyekre, de kocsmába mindenki a Belvárba megy, és így az Andrássy-n megy haza.

egyébként érdekes, így, ahogy belegondolok, én is csak kifelé szoktam ott menni, befelé Dembinszky-Wesselényi.

Jazzman 2012.10.10. 15:49:47

Tán azért számolják, hogy már a bicikliseket is meg akarják adóztatni?:)))

Mon3 2012.10.10. 15:53:06

Én naponta használtam az Andrássyt Buda irányába. Budára a Margit hídon mentem át, Pest irányába a Lánchidat választottam. Rögtön meg van egy bringa...

ElPadre 2012.10.10. 15:54:22

visszafelé tipikusan a wesselényin szoktam menni. ezek szerint ezzel nem vagyok egyedül.

ja, admin, nem nyelted le a beküldött írásomat tök véletlenül?

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2012.10.10. 15:55:35

@Jazzman: Minden bringán lesz jegylyukasztó, és kell BKV jegyet venni indulás előtt.

veny 2012.10.10. 15:56:21

Én pl. pont befele megyek csak arra, délután hazajövet már ráérek a Duna mellett andalogni...

No mindegy, megyek a Ligetbe ásni, meggyőzött a logika.

pucros 2012.10.10. 15:59:17

Amikor az ember a Városligetbe megy, az Andrássyn már egy kicsit ott is érezheti magát, mivel az nyílegyenesen oda tart. Ezért mentálisan inkább tud gyűjtője lenni az odafelé tartó forgalomnak, mint az onnan elvezetőnek, amely alkalommal hát hova is vinne, be a büdös városba. Oda nincs meg benne ez a plusz más útvonalakhoz képest.

esmivanhabrucespringsteenkeszitettefel 2012.10.10. 16:04:02

Ez most vicc??

Miert kellene ugyanazon az uton jonni visszafele?
En sosem megyek pont ugyanarra, amarrol jottem.

873ujr3rk 2012.10.10. 16:16:45

www.youtube.com/watch?v=7ZmJtYaUTa0

ezen sincs rendszám és hogy viselkedik már. ide vezet a kibaszott liberalizmus !!!

D4D 2012.10.10. 16:24:38

EMBEREK!!! BRINGAVÁSÁR A PECSÁBAN!!!

HATALMAS ENGEDMÉNYEK!!!

kovacsferenc123123 2012.10.10. 16:30:52

@Brownfinger: ??? :DDDDDDD csodás számítás!

Autosave 2012.10.10. 16:36:52

1. ellopták a bicigliket
2. elb@szták őket, mert átmentek a piroson

ballábas 2012.10.10. 16:50:31

Matek:Ha igaz(?),hogy az Andrássyn naponta 1000 bringás megy, és ha igaz, hogy a Gellérten két óránként ennyi, akkor a Gellért táren másodpercenként hány kerékpáros megy át?
Megfejtés: 8.3 Gratulálok!

Chubbie 2012.10.10. 17:00:52

@soseleszekelső: úgy, hogy percalapon számolt, csak nem mobilszolgáltatóknál dolgozik?:-)

@ballábas: Szóval az percenként 8,3. (1000 bringás/120 perc) Másodpercenként valamivel kevesebb, mint 1/7-ed briongás megy át a gellért téren, tehát átlagosan kb. 9 küllő és 14-15 láncszem... :-)

Chubbie 2012.10.10. 17:08:05

@pucros: Alapvetően a Te hozzászólásod irányában keresném én is az értelmezhető különbséget: a marketingeseknek biztos megvan erre a megfelelő kifejezés, vagy valamelyik illetékes turisztikai desztinációs menedzser nyilatkozhatna az ügyben :-)

Meg kell nézni a Kertem biciklis forgalmát. Illetve a délutáni belvárosi ügyintézésben is lehet valami...erre a napon belüli arányítás adhatna választ...

Toll (törölt) 2012.10.10. 17:11:00

@ulrik: Haaat, konnyen meglehet, hogy a mi meromuszereink vannak ott telepitve (nem magyar ceg). Ha a mienk, akkor a mukodesi elverol annyit mondhatok hogy savonkent ket indukcios hurokkal, mintavetelezessel es osszehasonlitassal tortenik a meres. Rendkivul preciz a muszer 10 jarmukategoria azonositasara kepes. Nem tudom milyen szelesek a fent emlitett helyeken a biciklisavok... ha keskeny a sav es a hurkok 45 fokos szogben vannak az aszfaltba vagva, akkor tutira a mi eszkozeink.
Allhatnak, haladhatnak arrafele a biciklik parhuzamosan is? A torlodas a szamlalasnal amugy nem szamit, az eszkoz igen gyors, elsosorban autokra lett tervezve. :-)

Orltran 2012.10.10. 17:15:46

@Ahmet: ?? Ha úgy számoljuk, ahogy a posztoló, akkor mondjuk 3 percenként jön a metró, az 20 óránként, tehát 480 metrószerelvény megy naponta, havi 14400 db metrószerelvény megy el.
Ez volt a fogalmazás, havi 23-24 ezren bringáznak arra, ami 23-24 ezer különböző embert jelent, tehát ez alapján kiszámoltam, hogy a BKV-nak 14400 metrószerelvénye van. Erre reagált brownfinger, és igaza van, markusbenjamin hiába röhög.

És a biciklihalomnál is külön bringákkal számol, szal tényleg úgy gondolja, hogy minden biciklis, aki ott elmegy egyszer, soha életében nem jár arra többet...

mt-03 2012.10.10. 17:26:08

@Toll: nalunk a biciklis ugy all+megy ahogy kedve van, itt a szablyok nem erdekelnek senkit. en is biciklizem, nap mint nap latom.

It's ME! 2012.10.10. 17:39:21

Nincs ott semekkora bicókupac.
Hétvégenként azért vannak kevesebben mert kimennek a Ligetbe és elszedik onnan a bicikliket aztán eltűnnek velük.

Toll (törölt) 2012.10.10. 17:43:28

@mt-03: Hidd el, nemcsak Bp-en tojnak a szabalyokra a kerekparosok. Azonban en ugy ertettem, hogy fizikailag lehetseges-e a parhuzamos haladas azokon a kerekparsavokon.

It's ME! 2012.10.10. 17:44:37

RENDSZÁMOT A BICIKLIKRE!!!

SadBoobie (törölt) 2012.10.10. 18:05:57

Na, még számláló is van ?
Remek.
Nem tudom, mennyibe került, de mondjuk az a kemény 1 km kerékpárcsík - :-) - más kerékpárutak árából következtetve kb. 100 millába volt.
Ezek szerint, ha nem állam bá' és európai unió bá' dobná össze, akkor a virtuális 1000 embernek fejenként 100000 kéne bedobnia a kalapba, hogy tudja használni...ez erősen hasonló egy éves BKV bérlet árához.
Tehát ahelyett, hogy évente 100.000.000 Ft bevétel lenne ezen az egy kilóméteren az utasokból, adunk nekik ingyen utat, hadd bringázzanak.....rendszámot a bringákra !
Egyébként a csk nélkül is bringáztak arrafelé és másfele is.....inkább a 100 misiből kellett volna venni 2 db trolit, ami egész nap az Oktogon és a Deák tér között ingázott volna......

Tudom, tiszta hülyeségeket írok.....de ha nem gazdaságossági, racionalizálási okokból van ott a számláló - hiszen a fentiekhez hasonló agyalások alapjául tudnak az adatok szolgálni - akkor minek a számláló ?
Minek ?
Tényleg, minek ?

SadBoobie (törölt) 2012.10.10. 18:12:50

Kerékpárútdíjat :-)
Legyen több kategória, attól függően, ki mennyire dagadt - mert ugye terheli az utat.
A D1 a kicsit vagy semenyire, a d3 a nagyon dagadt bringás
Rendszámot a bringákra, hogy ellenőrizhető legyen a díjfizetési kötelezettség teljesítettsége.
Kamerákat a kerékpárutak és sávok fölé és 2013-tól km alapú legyen a díj, mondjuk 10 Ft...és ha már sok lesz a bringás, akkor legyen bringa dugódíj is, és különböző besorolású környezetvédelmi kategóriák is...stb stb

SadBoobie (törölt) 2012.10.10. 18:16:42

Ezt persze nem azért írom, mert valami bajom van a bringával....csak be kell, hogy lássátok, néhány év múlva nem lesz egy mozgásképes busz sem, a kisföldalatti üres alagútját kisajátítják majd a csövesek, a benzin drágább lesz mint az arany, dugódíj lesz és kénytelen lesz már a város a bringásokon élősködni mert már nem marad más adóztatható közlekedési eszköz.....

Egyébként a számláló rejtélye is megoldódna, ha a Ligetben a bringaparkolás fizetőssé válna :-D

Ne hagyjuk, hogy már most hozzászoktassanak a számlálókhoz...
:-D

micsoda? 2012.10.10. 19:38:31

"Egyre növekvő biciklihegy található a Városliget felé"
Lassan már a magyart sem értem:) Kell az oktatási reform, de nagyon!

reccs 2012.10.10. 19:45:37

@SadBoobie: A DT3 meg a dagadt tábornok, azt rögtön le is szerelik :)

Marós 2012.10.10. 20:55:12

Hogy mennyire élhető egy város, a bringások száma mutatja, és a kismamák babakocsija, nem a romos épületek tömkelege...

ubu1 2012.10.10. 20:59:30

@SadBoobie: Mondjuk amelyik bringás babot zabál, az sok üvegház hatású gázt bocsájt ki, úgyhogy alacsonyabb környezetvédelmi besorolásba fog tartozni. Kap a bicaja rendszámtáblájára egy fekete vagy piros matricát...

It's ME! 2012.10.10. 21:00:16

2014-től meg traffipax.És 12 km/h lesz a sebességkorlát a fővárosba'.
Ahány km/h-vel túlléped annyiszor 3000 Ft.

igazi hős 2012.10.10. 21:06:14

@873ujr3rk: Kurva jó, de ahogy a végén WD40-nel végigfújják a vázat és a tányért, ezért ütni tudnék. Persze csak ha ilyen bringám lenne (amire momentán nincs esély), a mostaninak még a kromofág sem árt.

igazi hős 2012.10.10. 21:19:44

@SadBoobie: Ugye előtted is ismert az a tény, hogy minden forintod mellé, amit tömegközlekedésre költesz, az állam és/vagy az önkormányzat mellétesz még 1-2-t? Ha évi 10,000 km-t BKV-zol, azzal kapsz kb. 200,000 forint támogatást az államtól. Ne érts félre, én ezt (tömegközlekedés támogatása) alapvetően helyeslem (bár nem biztos, hogy a jelenlegi BKV és MÁV vezetést nem rúgnám ki, ha lehetőségem lenne rá). Viszont miért gondolod, hogy más, még a tömegközlekedésnél is városbarátabb közlekedési mód nem érdemel ugyanakkora támogatást? Ha csak a fenti számokat nézem, akkor napi 100,000 bringás km mellett napi 2 millió forintnyit kéne költeni a bringás infrastruktúrára BP-en és akkor nem vettem bele, hogy a BKV-nak évtizedes előnye van és kihagyom a 4-es metró féle nagyberuházásokat.

gbalas 2012.10.10. 21:57:52

Gratulálok a bringásoknak, Andrássyn folyamatosan dugó van, szuper lehet ott biciklizni....

alien 2012.10.10. 21:59:35

@Ahmet: na ja meg felülnek rá az ellenőrök

is 2012.10.10. 22:03:40

@It's ME!: igen, triatlonoznak: kifutnak a ligetbe, ott úsznak egyet a tóban, majd felkapnak egy biciklit, és hazatekernek :)

D4D 2012.10.10. 22:14:44

Ma jó napom volt!!! Köszi a KAgynak a reklámot, 79 db biciklit adtam el csak délután!!!!

imittto 2012.10.10. 22:31:57

@gbalas: A dugóban ülni is szuper lehet :)

ANTICK 2012.10.10. 22:59:50

@Brownfinger: de nem mind1,h 3000 ember 1x használja egy héten vagy rendszeresen!

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.10. 23:02:31

@borzash: ja a dembinszky az fini kis utvonal vedve van vegig macisajttal :)

kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2012.10.11. 00:09:45

Azért az se lenne rossz, ha nem csak azzal az egy presztízs-bringaúttal foglalkoznának - aki tényleg közlekedésre használja a bringát (minél gyorsabban akar odaérni valahová), jobban teszi, ha kerüli, mert egyrészt tele van lámpákkal, másrészt a rengeteg andalgó bringás miatt folyamatosan előzgetni kéne, ha lehetne. Kifelé ott a Király, befelé a Dob.

cool 2012.10.11. 06:09:39

Jó dolog ám a bicajozás, tehát nem kellene belőle máris a vicceket csinálni.
Bezzeg akik kocsmáznak avagy bagóznak mint állat, azokról sose humorizál senki?

pjm 2012.10.11. 07:42:12

Egyszerű a magyarázat a különbségre, odafelé reggel biztonságosabb az Andrássyn menni visszafelé pedig a délutániban nem annyira biztonságos, tehát kerülik. Aki arra jár az tudja, aki meg a stúdióból néz ki és a cikket írja, az nem tudja.
A másik meg, senkinek nem jut eszébe a viccelődők közül, hogy vannak olyanok, akik nem akarnak bliccelni, és nincs pénzük a bkv vezérigazgatóját fizetni, ezért járnak kerékpárral?

Tapogatott Kukorica 2012.10.11. 09:56:00

@ballábas: Hat, matekbol meg van mit behoznod. :D

Erdőjáró 2012.10.11. 11:05:13

Elég jelentős az Erzsébet királyné útja aluljáró – Múzeum körút viszonylatban közlekedő kerékpárosok száma, akiknek odafelé az Andrássy út nem túl vonzó: a Hősök terén is körülményes szabályosan átbumlizni az Olof Palme sétány felől, és az Andrássy útról is időveszteséges balra kanyarodni a Károly körúti bringaútra, ehelyett sokkal gyorsabb a Wesselényi utcán haladni. Visszafelé a Dob utca volna a legrövidebb útvonal, azonban a Dob utca burkolata kritikán aluli, ott egy nagyobb sebességű bringás folyamatosan szembenéz a küllőtörés kockázatával, ezért a Liget felé megéri az Andrássy úton tekerni. Ezért kerekeznek sokkal többen az Andrássyn a Liget felé, mint a Deák tér felé.

toodark 2012.10.11. 11:24:39

Érdekes lenne mellé tenni az adott napi átlaghőmérsékletet, csapadék mennyiséget. Kiváncsi lennék mennyire érzekeny ezekre a bringás társadalom, illetve hol vannak a törés pontok, amikor hirtelen sok embernek lesz túl hideg.

igazi hős 2012.10.11. 12:35:20

@toodark: Inkább a Kerékpárosklubtól kéne ilyen statisztikát kérni, ott azt is beírják az emberek ha esőben bringáztak. Ráadásul ott a megtett km-ek is megvannak, szóval látszana, hogy 1-2 km-t esőben is mennek az emberek, 10-20-ra meg nem vállalkoznak. Sőt mivel a munkahely címe is megvan, lehetne területi eloszlást is készíteni.
Egy adat: Budapesten 8% és 18% között van a bringások (adott 2 hétben bringára ülők) aránya, országosan 38% és 48%. Télen van a minimum nyáron a maximum.

gregibroki 2012.10.11. 12:42:52

@Erdőjáró: hoppá hoppá, az első kifinomult magyarázat!

SadBoobie (törölt) 2012.10.11. 19:00:01

@igazi hős: teljesen oké, ha támogatjuk a közlekedést, akkor mindegyiket támogatni kell. Én nálad talán fanatikusabb vagyok, nemes egyszerűséggel a füstölő tömegközlekedési eszközöket azonnal betiltanám, a villamos pedig szerintem a 4-6-os vonalát kivéve indokolatlanul nagy költségű "szórakozás".
Arra akartam kilyukadni, hogy kicsit a BKK bringás törekvései a szegény ember vízzel főz irányba mennek: a klasszikus tömegközlekedésben anyagi - és talán egyéb - okok miatt nem tudnak lépést tartani a kihívásokkal, a bringás közlekedést pedig közben úgy lehet támogatni és népszerűsíteni, hogy nem is kell, hogy pénzbe kerüljön nekik, ugyanakkor egy jó kis zsíros bringaút beruházáson azért kaszálni is lehet.Vajon mit érne egy bringaút hálózat fejlesztéséhez hasonlatos villamos fejlesztés ? Mármint két kilóméter sín, aztán a villamos felmegy a járdára vagy épp macskakövön megy vagy két felfestett sínen :-), majd megint sin, majd vége a semmiben és két sarokra meg egy új villamosvonal....
A másik oldala: én komolyan azt látom, hogyha a BKK "budapestszíve" és hasonló programjai megvalósulnának, akkor a bevételi források tényleg megcsappanának - parkolás, súlyadó (mert minek kocsi annak, aki ott lakik, ahova be sem tud hajtani, akár extrém esetben egy egész kerületbe :-) ) - a buszok pedig széthullóban. Egyátalán nem lenne meglepő, ha 10 év múlva a bringák után is fizetni kéne valamit, mert hosszú távon ez a tendencia finanszírozás szempontból kontraproduktívnak hat..
Őszintén, milyen gyakorlati haszna van a számlálónak a bringaúton ?
Az áthaladók száma igazol valamit ? A brigaút egy valamiféle elvi nyereség felé orientált dolog ? Ettől több bringaút fog épülni, vagy a meglévők jobbak lesznek ? Vagy megnő a hosszúságuk ? (mármint az eredményektől ?)
Én nem látok összefüggést - lehet korlátolt vagyok - mondhatni nem reprezentatív mérés, márcsak a Ligetben elrejtett biciklihegy konklúzió is ezt bizonyítja. Oké, és ha mindenhova raknak számlálót ? Valaki nyugodtabban alszik, ha pontosan tudjuk mennyi bringás közlekedik ? Van ennek bármilyen közvetlen hatása ? Egy busz 1 perc alatt annyi levegőt szennyez össze - főleg a jó kis BKVs - amennyit egy bringás egész életében belélegez....inkább erre kéne egy számláló, hány busztól kell még megszabadulnunk, hogy a sztrájk alatt tapasztalt tiszta levegőt újra élvezni lehessen...
Vagy ezzel lehet valamilyen bizottság előtt igazolni, hogy, ja, meg kéne hosszabítani a bringautakat ? Ha ezen múlik, akkor rég rossz...
Más nézőpontból közelítve a KRESZ szerint bringázni mindenhol lehet, ahol nem tilos.A legtöbb feszültség a bringával kapcsolatban onnan jön, hogy a brigások KRESZ-ből nem feltétlenül képzettek. Kerékpársáv nélkül is bringáztak az Andrássy-n korábban. Ha a 100 milkából INGYEN kresztanfolyamot adtunk volna a brigásoknak, akkor az vajon többet használt volna ? Szerintem sokkal többet, főleg a biztonsági szempontból és az együttélés körülményeit javította volna, ami a városi élettel kapcsolatos szolgáltatások - BKK funkció - tekintetében nagyobb előrelépést adott volna.Hülye nézőpont tudom....
Harmadik szemszögből: a bringázást valaki a tömegközlekedés eszközének kiáltotta ki, de ez akkor is egyéni közlekedés, nem attól lesz tömegközlekedés, mert sokan bringáznak, akkor az autó is az lenne. A kulcs a használt jármű tulajdonjoga és üzembentartása. A BKK-é a bringám ? Ő fizeti a költségeit ? Nem. Viszont máséval verve a csalánt lehet villantani, hogy mennyit tettünk a városért, közben mi, ti tekerünk nap mint nap és ez nekik - tekintve jelentős támogatási rátát - fillérebe kerül....de rohadt jól fest az "ezt is megcsináltuk elvtársak" tablón....és tulajdonképpen ez a legnagyobb bajom vele.
Elolvasom a cikket, fúú, de jó, van számláló....és igazából egy hatalmas PR vakítás az egész....
Csak elég bátornak kellene lenni és szembemenni a lobbikkal,mutyikkal és egyből lenne akár lízingelt, üzletileg finanszírozható, környezetbarát közlekedés BP-n...de ezt nem lépik meg, inkább megy a variálás a légminőségi adatokkal meg a régi buszokkal, tömik a Siemenset meg a okosba beszerzik a használt buszokat, amik már most úgy néznek ki - gondolom a jófajta karbantartásnak - mintha 40 éve itt járnának - rohadnak itt-ott, barkácsmegoldások, stb...
A bringa egyéni közlekedési eszköz. Vagy a bringákon legyen rendszám vagy az autósok is kapjanak valamit - az útért, a parkolásért már fizetnek, csak azért is fizetnek mert egyszerűen van.
Mint inkább autós én örülnék egy olyan ajándéknak, hogy a bringásoknak ingyenes KRESZ oktatást adnának. Nekem is jobb lenne, nekik is.Hisz' úgyis ott tekernek, ahol akarnak....
Mint bringás, annak örülnék, ha nem hagynánk, hogy az történjen, mint ami az autóval történt: ne legyen egy újabb adó alapját képező vagyontárgy.
Peace

SadBoobie (törölt) 2012.10.11. 19:04:12

@SadBoobie: bocs javítás: Mint inkább autós én örülnék egy olyan ajándéknak, hogy a bringásoknak ingyenes KRESZ oktatást KAPNÁNAK.

SadBoobie (törölt) 2012.10.11. 20:02:36

Hát igen, sikerült egy jó cinikus hozzászólást összehoznom már megint.
Azért, hogy kicsit az indulataimat jobban megértsétek:
Mit ér egyetlen méter kerékpárút is, ha a kerékpáros nem tudja, hogy neki kötelező azt használnia ?
Mert látszólag nem tudják....igaz sok helyen maga a kerékpárút ad okot annak az elkerülésére.
De ha néhány jótündér összeállna és viacolor helyett sima kerékpárutak lennének, akkor sem biztos, hogy nem lenne olyan bringás, aki nem a veszélyes úttestet használná...egyszerűen azért , mert nem tudja, hogy kerékpárút esetén nem használhatja.
Mind kerékpáros, mind bringás szemmel az autók között és nem a kerékpárúton bringázó a legdühítőbb....gyakorlatilag a dolog értelmetlenségét hangsúlyozza ki.Egy szekrény tele karácsonyi ajándékba kapott nyakkendőkkel, amit sosem veszek fel...és azt nem értem, hogyha 1 km bringaút építésének a költségéből megoldható az oktatás vagy csak a legalapvetőbb bringásokra vonatkozó szabályok reklámozása, akkor miért az 1 km utat választják az illetékesek.....

tatabike 2012.10.11. 22:00:42

@SadBoobie: "Mind kerékpáros, mind bringás szemmel az autók között és nem a kerékpárúton bringázó a legdühítőbb....gyakorlatilag a dolog értelmetlenségét hangsúlyozza ki."
Hát ezt nem tudom honnan vetted, de a bringások nem akarnak kerékpárutakat. Mi az úttesten akarunk közlekedni, ahol az autók is közlekednek, sokkal nagyobb biztonságban vagyunk ott, mint a kerékpárúton, ahol 200-500 méterenként kerülünk ki autó motorháztetőket, vagy éppen esünk át rajtuk. Mellékutcák számának függvényében. Mert az autósnak az elsőbbségadás azt jelenti, hogy előrerongyol az úttestig, ahol a többi vadmarha nyomja a gázt, betolja 10 centire az orrát a sávba, és ezután körülnéz. Ja, hogy közben volt egy járda meg egy kerékpárút is keresztben? Ki nem szarja le...

tatabike 2012.10.11. 22:05:43

@SadBoobie: A KRESZ-tudás (nem tudás) témádat viszont osztom. 10-ből 9 bringás sajnos még mindig egy nagy kretén, aki nem áll meg a pirosnál, a zebránál nem engedi át a gyalogost, járdázik, és némelyik mindezt ittasan.
Írhatnám, hogy tisztelet a kivételnek, de a saját vállamat utálom veregetni, na...:)

D4D 2012.10.11. 23:33:23

@tatabike:

Hál' Isten egyre több helyen tesznek fel az elsőbbségadás tábla alá kieg táblát, így onnan tudom, hogy van kerékpárút.

A napi utamon két eset is van, ahol vakon kell a kocsi orrát beengednem a kerékpárútra, mert a növényzettől semmit sem látok. Az egyik helyen (Szilágyi Erzsébetre kanyarodva a Lupényból) még a rövid motorháztetejű kocsiből sem látok semmit.

Itt mindig 10 cm/s sebességgel csorgok előre, és bízom benne, hogy az öntudathoz társul némi logika is néha.

Azt, hogy autósok nem igazán adják meg az elsőbbséget ilyen helyeken, onnan tudom jól lemérni, mikor én megadom, és a biciklis arcán ott a csodálkozó döbbenet...

KRESZ tanfolyam mindenkinek jól jönne. Már általánosban.

A jelenlegi KRESZ változásokról tulajdonképpen sehol sem volt érdemi híradás.

SadBoobie (törölt) 2012.10.12. 07:09:32

@tatabike: Akkor a kerékpársáv lenne a legjobb megoldás ? Jó, tudom ez nem segít a bunkó autósok számának csökkentésén, de párhuzamosan lehet menni a forgalommal, a bringázó szem előtt van a többieknek és talán az orrkitolás sem annyira lenne jellemző ?

igazi hős 2012.10.12. 11:10:50

@SadBoobie: Mi haszna a mérésnek? Az, hogy az egyik "legerősebb" érvet, a "nem használja senki"-t nullázza le. Másrészt szerinted, ha nem mérik az egyes autópályák forgalmát, akkor honnan tudják, hogy merre kéne még fejleszteni? Ugyanígy tudni kell, hogy mekkora a bringás forgalom illetve mekkora korreláció van az egyes fejlesztések és a forgalom változása között.
Ami az "inkább a BKV-ra költsenek" érvelésedet illeti: egyedül a körúti lámpahangolás majdnem annyi, mint amit bringautakra költ a főváros. Persze ez így kicsit hamis, hiszen a kerületek nem költenek a BKV-ra, de bringautakra -remélhetőleg- igen. Viszont azokra nincs összesítés, csak Kispestet ismerem, itt az elmúlt 5 év alatt 2,5 km-t fejlesztettek - azt viszont elég drágán (70 millió), de hát választási év volt...

igazi hős 2012.10.12. 11:20:17

@SadBoobie: "Más nézőpontból közelítve a KRESZ szerint bringázni mindenhol lehet, ahol nem tilos.A legtöbb feszültség a bringával kapcsolatban onnan jön, hogy a brigások KRESZ-ből nem feltétlenül képzettek."
Nem, a feszültség abból keletkezik, hogy túl sok az autó. Elvileg minden autós "KRESZ-ből képzett", ennek ellenére 95% nem tartja be. (A maradék meg mazsola, akinek nem szabadna vezetnie.)
Egyébként alapvetően rosszul írtad: mindenütt _szabad_, ahol nem tilos. Viszont pont az a baj, hogy a sok autó miatt sok helyen egyszerűen nem lehet bringázni, hiába engedi meg a KRESZ. Ma már a legtöbb autós lehúzódik a dugóban, hogy előre mehessek és ezzel én a megfelelő sebesség és rutin birtokában élek is. Viszont gyengébb képességű bringást elrettent az Üllői 3 sávban álló tömeg, neki nagyon kéne egy bringasáv, amit be is tartanak az autósok.

igazi hős 2012.10.12. 11:22:25

@SadBoobie: Igen, városban a bringasáv a legjobb dolog, amit csinálni lehet a bringások érdekében. Ráadásul olcsóbb, mint a kerékpárút és a gyalogosoknak is jobb. Ismerve a magyar viszonyokat, az olcsóság inkább hátrány.

igazi hős 2012.10.12. 11:26:30

@D4D: Alapvetően a növényzetet a forgalomhoz is igazítani kéne. Sok helyen nem látok ki a sövénytől, ez leginkább autóban ülve zavar, másutt meg fél métert belóg az útra az útmenti bokor, az bringán (meg a mögöttem jövő autósokat).

Chubbie 2012.10.12. 20:12:23

@Orltran: de, csak másik biciklivel, mert azt elásta a városligetben:-)

Még egy apróság: a metrón van üzemszünet kb. éjfél és reggel fél öt között, szóval a bkv-nak csak kb. 12 ezer metrószerelvénye, sőt, ha azonos időintervallumon nézzük, akkor csak. 2800, mert egy hetet figyelünk:-)))

a pontos az lett volna,hogy heti szinten 23-24 ezret is eléri a bringaforgalom...:-)

D4D 2012.10.12. 20:33:38

@igazi hős: "Ami az "inkább a BKV-ra költsenek" érvelésedet illeti: egyedül a körúti lámpahangolás majdnem annyi, mint amit bringautakra költ a főváros. "
- A lámpahangolás a legkártékonyabb dolog, ami az utóbbi 10-15 évben történt a városban.

D4D 2012.10.12. 20:34:59

@igazi hős: "Alapvetően a növényzetet a forgalomhoz is igazítani kéne. "

- Inkább a biztonság legyen szempont.

igazi hős 2012.10.13. 20:29:24

@D4D: Erről nem akarok vitatkozni. Autósként nyilván egyetértek veled, 4-6-oson nem utazom, bringával ritkán járok a körúton. Viszont a 4-6-ost rengeteg ember használja, nekik időnyereség. Másrészt mivel én csak kora reggel járok arra, nem tudom felmérni, hogy az autósok mennyit veszítenek ténylegesen. Reggel 4-5 perccel hosszabb a Ferenc körút Nyugati tér szakasz, de amikor napközben korábban dugó volt, ott most is az van, tehát ott nincs változás, legfeljebb másképp hullámzik a forgalom (amitől lassabbnak érződhet).
Én nem tudom felmérni, hogy mennyi az "egyenlege" a lámpahangolásnak (hány villamosozó mennyit időt nyert, és hány autós mennyi időt veszített, remélem a BKK-nál megteszi ezt valaki. De az eredménytől független, hogy bő 40 millióba került.

igazi hős 2012.10.13. 20:33:53

@D4D: "Inkább a biztonság legyen szempont." Pont ezt értettem "forgalom" alatt: minél nagyobb sebességű (és minél gyakoribb) találkozás lehet valahol, annál messzebb kell belátnom.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.11.23. 21:51:22

@Ahmet: Pont ez az, hogy nem. Ha kiállok a nagykörútra, és megfigyelem, hogy kétpercenként jön a villamos, akkor kiszámolhatom, hogy naponta 43200 alkalommal jár arra villamos (most nem veszem figyelembe, hogy néha ritkábban jár). A posztoló logikája szerint naponta 43200 villamos jár a nagykörúton, pedig valójában csak 40 villamos mászkál fel-alá.

D4D 2012.12.01. 10:52:50

Azon gondolkoztam, nem lehetséges, hogy egyik irányban a lekanyarodó autókat is időnként beleszámolja? És ezért az eltérés?
süti beállítások módosítása