Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Az Audi is rámegy a dizájnos e-bike gyártására

2012.05.14. 13:58 - kirk kapitány

A magyar piac még ellenáll, de az elektromos kerékpárok a világ nagy biciklis országaiban az eladások egyre jelentősebb hányadát teszik ki. A hibridautók felé kacsintgató német autógyárak is szükségét érezték, hogy bekapcsolódjanak az üzletbe, amely ráadásként a cégek környezettudatos imázsát is javíthatja. Az utóbbi hetekben az Audi, a Smart és az Opel rukkolt ki sportos e-bike tervekkel.

Bár az idei budapesti kerékpár-kiállításon több gyártó is bemutatta saját e-bike modelljeit, a hazai utakon még kevesen használják a pedálozást elektromotorral kisegítő biciklit. A világ több országában azonban már most jelentős részt szakít ki a kerékpár-eladásokból az e-bike, a tétel jelentőségét mutatja az is, hogy tavasszal Brüsszel is bevállalt egy kisebb kereskedelmi háborút, hogy megvédje az uniót az új járműveket már milliószám ontó Kínával szemben.

Audi-e-Bike-92

Erre a piacra próbálnak betörni azok a német autógyártók is, amelyek az utóbbi hetekben mutatták be legújabb koncept kerékpárjaikat. A cégek a legújabb gépkocsimodellek mellé akarják felsorakoztatni a kerékpárokat.

Az Audi a jövő héten egy ausztriai szakkiállításon rukkol ki a legújabb prototípussal. A Wörthersee Touron, ahol több új autó is kikerül az Audi standjára, a közönség is láthatja a teljes egészében saját tervek alapján legyártott kerékpárt. Az e-bike-ot eddig zárt ajtók mögött Julien Dupont triálversenyző tesztelte. A tesztelő kiválasztása valószínűleg nem véletlen, hiszen a kerékpár úgy néz ki, mintha triálmotort kereszteztek volna mountainbike-kal.

Audi-e-Bike-32

A váz és a kerekek szánszálas anyaga annyira megkönnyíti a gépet, hogy a lítiuminon akkumulátorral és a motorral együtt is csak 21 kilogramm a teljes súlya. Az audisok büszkék az új váltóra is, ami állítólag az R8-as sportkocsi váltójához mérhető teljesítményt nyújt. A kerékpáros számára öt utazóprogramot kínálnak, a leggyorsabb pedelec-, izomerővel vegyes módban akár a 80 km/h-s végsebesség is elérhető.

Az Opel új kategóriával kísérletezik Európában, nemrég megkezdték az első sorozatgyártású villanyautójuk, az Ampera értékesítését. A cég a genfi autószalonra időzítette az Amperához párosított biciklis design-tanulmány, a RAD e bemutatóját. A kerékpárral kifejezett cél volt, hogy erősítsék a márka környezetbarát, városias, stílusos imázsát. A kerékpárra tudatosan átemelték az új Opelekre, de főleg az Amperára jellemző bumerángszerű dizájnelemeket is.

A pedelec-hajtómű 250 wattos villanymotorja segíti a bringást a pedálozásban, hatótávja 60 és 145 kilométer közötti, a csúcssebesség 25 km/h, és két és fél óra alatt teljesen feltölthető. A RAD e ráadásul csatlakoztatható az Opel FlexFix kerékpártartójára és autózás közben is tölthető.

A Smart tervezői szintén ügyeltek arra, hogy a kerékpár összhangban legyen a városi kisautó formájával és eladási stratégiájával. Ott is tudatos döntés volt a pedelec-rendszer alkalmazása, amelyhez Németországban nem kell a normál kerékpároktól eltérő biztosítás, és nem kell hozzá motoros vezetői engedély sem.

A Smart-bicikli négy utazóprogrammal kerül a piacra, és maximális motoros sebessége 25 km/h lesz.

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr84507867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hefi_ · http://kerekpar.info 2012.05.14. 14:14:52

Az e-bike fogja kihúzni a kerékpáripart a válságból. Főleg az Audié :)

hefi_ · http://kerekpar.info 2012.05.14. 15:00:11

@BPBP: Európában igen. Már egyre kevesebb új kerékpár vesznek az embereke (itthon is); az e-bike az, amivel ismét vásárlásra lehet bírni az biciklistákat.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.05.14. 15:08:11

@hefi_:
Pedig azt hittem, hogy a folyamatos üzemanyagár emelkedés kedvez a kerékpározásnak...

ZZZZZ 2012.05.14. 15:24:09

Nade miért akarna az ember új bringát venni?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2012.05.14. 15:25:35

Csak azt a láncot feledni tudnám erről az Audi bike-ról! Nem illik bele a design-ba! :(

987 2012.05.14. 15:54:19

Hát igen a szaros lánc helyet már kitalálhatnának valami értelmesebbet.

tamicsko 2012.05.14. 16:04:41

Rakétahajtás?
Esetleg JetPack és a kerekeket a kezében viszi :P

tamicsko 2012.05.14. 16:10:45

Én inkább azt nem értem, ha már riport is készült róla az indexen, miért nem lehet megemlíteni az Ürömön ténykedő magyar cég gépét, amit M55 fantázianévre kereszteltek ... Mer értem én, hogy Audi, meg Opel, nade ezek a gyerekek is kemény melóval összeraktak valamit, ami nem ma készült el ... meg ennyi legyen már bennünk, hogy támogatjuk a saját kölykeinket, legalább egy említéssel, linkkel. Sokat számíthat ez is. Hogyaszongya: index.hu/video/2012/02/24/e-bike/

Kopi3.14 2012.05.14. 16:17:26

Amelyik szerkezet öneröböl képes haladni, az a jelen szabályozás értlemében nem segédmotorkerépkár? Emlékeim szerint igen, a pontos definíciót meg nem találtam meg. Ha az, akkor mindegyik csak megfelelö jogsival vezethetö, bukó viselésével. Ha tervezett maximális sebessége a gépjármünek 40km/h feletti, akkor sebességmérö is kötelezöen kell rá. Maximális megengedett sebesség is mókásan alakulhat, ha segédmoci, avagy kerékpár státuszú.

tamicsko 2012.05.14. 16:25:57

Megnéztem az oldalukat is ... nem kell félteni a srácokat :)

www.m55-bike.com/

Martian (törölt) 2012.05.14. 16:26:55

Nehéz, macerás, drága és az elektromos rásegítéshez képest lassú... ha már innováció, akkor inkább egy könnyű és kényelmes fotelbringa (rekumbens).

tamicsko 2012.05.14. 16:28:14

@Kopi3.14: Nem tudom a többinél hogy van, de pl az emlegetett M55 esetében a motor csak akkor segít rá, ha tekersz. Vagyis önerőből nem csinál semmit, csak a lábadba tesz egy durva platinarugó implantot :)

2012.05.14. 16:44:02

Hát ez azért jó nagy marhaság, főleg az első. Triálozni elektromos, huszonkilós cuccal? Merthogy az a bicaj rendes közlekedésre nem alkalmas, az ziher. Az e-bike arra lehet jó, hogy lustább, vagy leizzadni nem akaró (pl melóba járó) embereknek alternatíva legyen. Ahhoz meg városi bringa kialakítás kéne, olyan city-bike féle, ha létezik még ilyen kategória, de nem traktorgumis, trükkös vázszerkezetű csodák. Ráadásul minél könnyebb, annál használhatóbb, de minél könnyebb, annál drágább, és az ilyesmi talán még nyugaton is inkább a hóbort, meg a luxus területe, mint a mindennapi praktikumé. Arról nem is beszélve, hogy ilyen árakon már fain robogót vehet, aki feltétlen két keréken akar városban rohangálni, azt meg még tekerni sem kell.

Körömcsiga 2012.05.14. 16:49:35

Ez tök jó, de amíg annyiba kerülnek mint egy használt autó, addig nincs piaca.

Körömcsiga 2012.05.14. 16:53:38

@Martian: Hát azért az a 80km/h szerintem nem olyan lassú :) Gyanítom a többinél is ki lehet lockolni a meghajtást, olyan 30-40 szerintem mindegyikkel elérhető (bár minek).

Opalgrün-metallic 2012.05.14. 17:00:30

@tamicsko: Gondolom, nem esett le, de itt nem átfogó képet akartak mutatni az elektromos (rásegítésű) bringákról, csupán azokat az autógyártókat említették, akik előrukkoltak egy ilyen szerkezettel, mert esetleg bele tudják építeni az arculatukba. (Audi, Opel, Smart)

Darkcomet 2012.05.14. 17:00:33

@hefi_: Aztán mi a tökömért is kéne új kerékpárt vennem? Van egy masszív, rendelésre, darabokból összerakott bicajom, nem kevés pénzbe került, nem egy vagy két évre vettem. Évente kétszer nagy szerviz, amit javasol a srác, azt kicseréltetem vele, és köszöni szépen (már mint a bicaj), télen, nyáron, esőbe, hóba, rendesen teszi a dolgát, még sose hagyott ott az útszélén, leszamítva néhány defektet. Akkor ezt a megbízható műszert mi a rossebbért is kéne lecserélnem, ha nem muszáj?

Darkcomet 2012.05.14. 17:03:37

Lehet, hogy maradi vagyok, de nekem az e-bicaj nem bicaj. Inkább elektromos moped. Számomra a kerékpár csakis emberi erővel hajtandó, minden más megoldás fából vaskarika.

Kopi3.14 2012.05.14. 17:04:26

@tamicsko: ez valahol nem CGI-n i megtekinthetö? Technikai adatokat eddig nem leltem, árak sem nagyon látszanak. Egyik másik nekem nem is tünik túl átgondolt koncepciónak.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.14. 17:04:31

@987: rengeteg dolog van a lánc helyett,pl:kardántengely,meghajtószíj..
bigyok.blogter.hu/54080/lancnelkuli_bicikli

mt-03 2012.05.14. 17:05:02

M55 Terminus Classic edition - from 25.555 € + afa,
gondolom viszik mint a czukkert...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.14. 17:06:11

@Körömcsiga: tévedés az audi bicikli egy új autó ára:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.14. 17:09:08

@Kopi3.14: nem ami 300 watt alatti az kerékpárnak minősül.
300-4kw ig segédmotoros kerékpár.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.05.14. 17:20:53

@Noname Cowboy:
http://www.youtube.com/watch?v=cPsY2NfPJtw&feature=player_embedded#!

tamicsko 2012.05.14. 17:27:06

@Opalgrün-metallic: Nézd öregem. Leesett, mert tudok olvasni és nem vagyok csont hülye :).

Mindösszesen annyit követtem el, hogy jeleztem, szerintem említés szintjén ez még beleférhetett volna. Amolyan hű vazze ilyeneket építenek az autógyárak és erre nézd már, van egy magyar cég amik világ viszonylatban is értékelhetőt tettek le az asztalra (lásd a cikkeket az oldalukon) és felveszik velük a versenyt. Plussz: Igen Ürömön nem csinálnak autókat, de ez legyen a legnagyobb hibájuk :). Szerintem ez megfelelő szövegezéssel a cikk végére beférhetett volna.

Martian (törölt) 2012.05.14. 17:34:48

@Körömcsiga: 80-nál azért túlléptünk az elektromos segédhajtás kategórián és ehhez a KRESZ-nek is lenne némi szava.

Goose-T · http://blacksabbath.blog.hu/ 2012.05.14. 18:11:07

Ellenáll a magyar piac? Menjél le vidékre, és meglátod, hogy minden második mammer elektromos biciklivel száguldozik az úton. :D Anyáméknak is van otthon kettő!

Kopi3.14 2012.05.14. 18:40:41

@Gyurma73: a forrást tudnád mellékelni?

Überspannung 2012.05.14. 19:10:45

ezek mind korcs gagyi szarok. Az ember biciklizik vagy motorozik, de nem egyszerre.

Asztalos Gábor 2012.05.14. 19:11:06

@Körömcsiga: az audi annyiba kerül, mint egy használt családi ház, mégis van piaca

Überspannung 2012.05.14. 19:12:14

@Goose-T: túl magasak a nyugdíjak, ha vidéken ilyenre is telik :)

Asztalos Gábor 2012.05.14. 20:07:57

@mit mivan:
vidéken a nyolcvanezres kínai verzióra telik é nem az audi-bringára

antisocialnetwork 2012.05.14. 20:47:41

Na végre.Pont most akartam venni egy A4 Allroad-ot meg egy DH kerékpárt.Asszem ez így egybe meglesz. :D

uniball 2012.05.14. 20:55:51

Az ürömi srácok úgy 7-8 millióért fabrikálják az ebike-okat, szóval nem hiszem, hogy a hazai piacot célozták meg.
Remek(márkás) kerékpár gyártók is építenek már e-bringákat 350-400 e Ft-tól, ami ugyan nem kevés, de jó alternatíva lehet a robogó és a bringa között.
A cikkben szereplő kétkerekűek a Nyugat Német sznobpiacra esetleg marketing húzásnak kiválóak lehetnek, de teljesen fölöslegesek és remek példái az eltúlzott semmire kifizetett rengeteg pénznek.

Gatinho 2012.05.14. 20:57:13

Hát igen, nagyon életszerű, hogy Magyarországon majd több százezres Audi e-bike-ok húzzák ki a bringabizniszt a szarból. :DDD

Eszeveszett63 2012.05.14. 21:14:36

micsoda baromság! Az egészséges mozgást veszik el a bicajostól, hogy hízzon és lustuljon. csak a profit miatt. megannyi felesleges tárgy.Trend? Kivagyiság?

Eszeveszett63 2012.05.14. 21:19:20

Akár ha egy kenura szerelnénk villanymotort, hol az élvezet. csak a kényelem. Könnyű elcsábulni a sok kütyü között...

Asztalos Gábor 2012.05.14. 21:23:06

@Eszeveszett63:
ezeket a típusokat tekerni is kell, csak sokkal könnyebb.
jobbak mint a robogó, mert nem szennyezik a környezetet.

Eszeveszett63 2012.05.14. 21:28:27

@Asztalos Gábor: Látom te is a könnyebbet választanád. Mi ez? Rokkant kerékpár? És csak az előállításuk szennyezi a környezetet....

is 2012.05.14. 21:30:48

@Kopi3.14: Látod, ez a pedelec. önerőből nem tud haladni, csak rásegít. Erről írnak a posztban, ezért nem kell rá más, mint egy normál bringára.

@Eszeveszett63: neked is. csak akkor segít, ha tekersz magad is.

@mit mivan: és nyilván a vitorlázó repülő, meg a sárkányrepülő is korcs, hiszen vagy repül az ember repülővel, vagy üljön a seggén. és egyébként minek az autó is: rendes ember vagy vasúton vagy lovon közlekedik (1897), semmi szükség ilyen büdös járművekre. ugye, vaskalapos kolléga?

Rocko- 2012.05.14. 21:34:25

nem quattro, nem is kell. :D

saky 2012.05.14. 22:27:26

ez is egy MAGYAR E-BIKE, ráadásul pont az emlegetett városi verzió, ami az egyik kommentál szerint hót ziher alkalmatlan. Pedig az egyik barátom ezzel jár, napi szinten 50km-t.... balfaszok

montecavallo (törölt) 2012.05.14. 22:40:55

@Kopi3.14: "Amelyik szerkezet öneröböl képes haladni, az a jelen szabályozás értlemében nem segédmotorkerépkár?"

A Pedelec rendszernel tekerned kell, anelkul be sem kapcsol a motor.
Nem tudsz csak ugy "gazt adni".

George17 2012.05.14. 22:42:52

Nem rosszak ezek a kerékpárok én is örülnék egy ilyennek és szivesen használnám is csak az a baj hogy jóval többe kerül mint a mostani járgányom.

Ha nem kerülne többe mint egy segédmotorkerékpár akkor elgondolkoznák egy ilyen bringa megvásárlásán.

Aszi 2012.05.14. 22:51:38

Nem értem. Miféle nyereg van ezen??? Nem hiányzik valami róla? Vagy tényleg egy hátrafelé lejtő boton kell ülni?

Viktus 2012.05.14. 22:58:30

@mit mivan:

Ott olyan piros kütyükkel csapatnak azok 80 ezer körül vannak.

nyulontul (törölt) 2012.05.14. 23:14:31

@Goose-T: Köszönöm. Pont ezt akartam mondani.

Néztem is cikk láttán, hogy mi ebben a világrengető újdonság, meg innováció, mikor tényleg minden második nyugdíjas ilyennel nyomul. (csak a kínai gyártóktól jóval olcsóbban szerzik be)

stim 2012.05.15. 08:01:50

szeretem a bicikliket és látványra izgalmas a bringa, jó megoldások vannak rajta.

Amit hátrányának érzek:
-kicsi kereke van. Ezt ugyan elméletileg nem kell tekerni de az áttétel akkor is áttétel.
-Az ülést alátámasztó mozgó alkatrészek gyenge pontja a konstrukciónak. Alap állapotban pedig hátrafelé lejt amit nem is értek, hogy miért. Csak dizájnnal magyarázható de akkor öncélú.

Szép a váz, az ülésbe szerelt világítás elegáns. Megnézném sárvédővel mert azt hiszem annak illene már alap felszereltségnek lennie. Senki nem szeret egy esős napon elöl-hátul nyakig saras lenni.

Egyébként idehaza a Gepida csinál szép elektromos bringákat, nem olcsóért de viszik is a németek rendesen. Ez dizájnosabb de a Gepida nekem praktikusabbnak tűnik. Aki nem hiszi járjon utána.

zsebi66 2012.05.15. 08:20:02

A "designert" ráraknám (ültetni nem igen lehet), és hajrá, hajtsd barátom Battonyától Nemesmedvesig. Meglátjuk Kecskemétnél rálép-e a saját kezére, arra amivel az egeret fogta a 3d-s programban a nyerget tervezte.

foodlfg 2012.05.15. 08:37:33

Ez az elektromos biciklik téma olyan mint a pótkerék. Csak a nyomik használják.

Legalábbis mi már 10 évesen is kiröhögtük azokat, akik pótkerékkel nyomták... :D

fifibá55 2012.05.15. 09:46:50

A sok fikázó "zseninek":
1) Mindenki azt választja, ami tetszik neki. Ízlés miatt mást kigúnyolni, igen szerény szellemi képességek tükröz.

2) Ugyancsak azt tükrözi, hogy eszébe se jut, hogy bringázni 3 éves kortól egészen halálig lehet, ha a fizikai-egészségi állapot engedi. Ez utóbbin segít pl. a rásegítés.

3) Én egy citybike-ot villamosítottam, és úri kényelemben tekerek akár 20%-os emelkedőn is, mert ha dolgozni megyek, nem érhetek be csapzottan és büdösen. Elég drága játék, de mégsem annyi, mint amennyibe egy új csodagép kerül.
Ha meg sportolunk, nem kapcsolom be a rásegítést, ilyen egyszerű.

Priest Lord 2012.05.17. 12:59:53

@foodlfg: s ezt az állításod kartávolságon belül is megismételnéd? Jó nagy seggfej lehetsz, így látatlanban is. Mozgásszervi betegeknek egyenesen megváltás egy e-bringa, de aki melóba jár és nem akar izzadtan beesni, annak szintén.

Persze nem az Audi vagy Opel, hanem egy normális, megfizethető.

Ez az M55 magyar csoda meg iszonyat ormótlan, jóval kevesebbet kellett volna Terminatort nézni. Az Audi-é a legszebb, csak ember legyen, aki azon a nyergen megül nyugton 5 percnél tovább.
süti beállítások módosítása