Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Fektetik a vörös szőnyeget a biciklistáknak

2012.04.25. 19:25 - kirk kapitány

Szokatlanul jó ütemben, és az előzetes terveket tartva zajlik az Andrássy út átalakítása.

Az idei tavasz amúgy is jól indult a bicikliseknek, simán lement és nagy tömegeket vonzott a Critical Mass, folyik a Biciklizz a munkába projekt, mennek a biciklis reggelik. És hamarosan kész lesz az Andrássy úti új bicikliút is.

RDA 4667

A Budapesti Közlekedési Központ több ütemben építi át a főutat. A beruházás először az Andrássy út páros oldalán készül el. Az Oktogon és a Nagymező utca közötti részt már használatba is vehették a kerékpárosok.

RDA 4614

 

Címkék: bicikliút andrássy

123 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr854473362

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A BKK újra támad v1.1 2012.04.29. 11:45:04

 A Budapesti Közlekedési Központ újabb kétségbeesett lépésre készül, hogy önnön létjogosultságát bizonyítsa. A jövő héttől felcserélik az Andrássy út Oktogontól a Bajcsy-Zsilinszky útig tartó szakaszán a parkoló-, ill. kerékpáros sávot (bővebben i...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.04.26. 10:06:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Poptaritop 2012.04.25. 20:00:04

Állítólag nem kopik le egy hónap alatt. Állítólag nem lesz csúszós ha vizes. Ámen.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.04.25. 20:40:39

Zebrák teljes felfestése bele fog vajon férni a munkába, vagy középen kihagyják majd? Akárcsak az Oktogon vadifrissen aszfaltozott sarkánál elmozdult sarokszegly visszapasszintása. Mert azt is simán otthagyták... Gondolom, nem tervezési terület. Azt csinálja majd meg valaki más...

Egyébként valóban jó ütemben megy a meló. De csak a hazai viszonyokhoz képest.

figyeldoda 2012.04.25. 21:52:19

Mennyivel egyszerűbb lett volna egyből így... Magyarország! Valószínűleg pár évtized múlva az Erzsébet-híd zászlói is beleférnek majd a talapzatokba.

S Z É G Y E N !

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.25. 22:31:09

Egy dologban biztos vagyok!

- Hamarabb megépítik, mint amennyi ideig tervezték.

- Hamarabb megtervezték, mint amennyit beszéltek róla.

HofEE 2012.04.25. 22:32:40

Én Bécsben élek, itt az össze közút 80%a el van látva minimum biciklisávval, de nagyon sok helyen van külön bicikliút és kiemelt bringafőutak is vannak ahol 3 biciklis is simán elmegy egymás mellett. Na most itt sehol nincs felfestve vörösre csak fehér csík jelzi a szélét, szerintem ez is bőven elég, a lényeg hogy legyen.

adigtrebor 2012.04.25. 22:41:11

Kis pontosítás: Bringázz a munkába kampány és biciklisáv, nem bicikliút!!!!

Martian (törölt) 2012.04.25. 22:42:19

@figyeldoda: csak most kezd leesni a bringautakat tervező elvtársaknak, hogy a KRESZ alapjául szolgáló egyik létfontosságú elv az észlelhetőség... és ezt az elvet a teljesen leválasztott bringautak többsége erősen sérti, amikor pl. a kereszteződésekben összetalálkozik az úttesttel.

.Frajti 2012.04.25. 23:15:48

@figyeldoda: 1995-ben készült el az Andrássy út. Egyszerűbb lett volna akkor, de 17 évvel ezelőtt még nem ültek ennyien nyeregbe hivatásforgalmi célzattal. Capiche?

farvik 2012.04.25. 23:18:14

fapad: ott a pont...

Gábor217 2012.04.25. 23:25:25

@figyeldoda: Nem kell mindenben a rosszat látni. Végre történik valami JÓ! Legalább ilyenkor álljunk meg és örüljünk egy kicsit, felhőtlenül. Nekem ez pont a munkába járó útvonalam. A régi megoldással sem volt bajom, lehet, h csak mázlim volt. De a piros látható sáv tetszik.

És én érzek az autósok felől is odafigyelést. Nem is látom szívesen, amikor egy szabálytalan bringás beszól egy autósnak. Utálom ezt a sztereotípiát, hogy autós és bringás ellenségek, és azt a mentalitást, hogy így állunk hozzá egymáshoz. Szerencsére sok jó példát is látok :)

Még sokat kell tanulnunk, de vannak pozitív lépések, ami jó!

Laurel 2012.04.25. 23:32:52

@HofEE: Bécs egy normális Európai város. Bp. kicsit keletebbre van, és olyan is. Úgy tudom, hogy van nálatok egy mondás, hogy a Balkán a Mexiko Platz-on kezdődik, vagyis onnan keletre. Bp. már bőven benne van. Nagyon szép ez a vörös sáv Bp egyik fő útján, de igazad van, az számítana, ha az egész városban lehetne nyugodtan, és nem űzött vad módjára kerékpárral közlekedni. Gondolom ezért az "új" kerékpár útért valamelyik, az Orbán rezsimnek kedves vállalkozó jó pénzt kasszírozott, de ettől még nem lett Bp. kerékpárbarát város.

Spiro 2012.04.25. 23:35:55

A Városligetet is lezárhatnák az autós forgalom elől, mert hétköznapokon ingyenes parkolóként üzemel.
Erős hétvégéken pedig, még a füvön is parkolnak, egymást eltiporva (van aki ha tehetné a hinták mellett parkírozna le)- hihetetlen.
Ide is kellene egy rekortános futópálya, mint a Margitszigeten.

que le 2012.04.25. 23:36:54

Inkább az a szégyen, hogy vannak emberek akik a jóban is megtalálják a rosszat! Remélem a magánéletben nem ilyenek..

Amúgy tényleg nagyon jó! A BKK nagyon kell ide, az utóbbi időkben mintha kicsit kezdenének rájönni, hogy ami nekünk jó, az nekik is.

GaZe 2012.04.25. 23:39:36

Ez a mondat annyira mindent elárul a szerző gondolkodásmódjáról:
"Az idei tavasz amúgy is jól indult a bicikliseknek"
Igen, a BICIGLISEK minden hétvégén összejárnak, bekenik egymást láncolajjal, körmösanyákat nyalogatnak, csavargatják egymás kónuszát, és jól megbeszélik mivel kúrják fel a Zautósokat, vagy hogyan kell szlalmozni a járdán.
Mert kerékpárt használni a közlekedéshez az ilyen szekta dolog.
Blááááh...

Gábor217 2012.04.25. 23:41:24

@Spiro: Csillagos ötös ötlet :) Mondjuk a Városligetet alapjaiban kéne felújítani az utaktól kezdve az öntözőrendszerig, amit most el is kezdtek kicserélni. De vannak ott még értékek, amiket szintén renoválni kéne. A rekortánnak nagy sikere lenne! Most gyakorlatilag terepfutást lehet végezni a ligetben, mást nehezen.

ex-dr. vuk 2012.04.25. 23:49:55

"Andrássy úti új bicikliút is"
legalabb egy ilyen blogon lehetne pontos: kerekparsav.

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.04.25. 23:52:31

Erre kell kihajigálni a pénzt az ablakon, mert gndolom ezt is a bicajos nagyatcú donorjelöltek fizetik és nem szokás szerint mindenki más...

Spiro 2012.04.25. 23:54:42

@Gábor217:
Ja, ja.
Én is ott nyargalászok, és nem tudom felfogni, hogy miért kell a liget közepére beengedni az autókat. Ráadásul annyi érkezik, hogy el sem férnek. Tiszta káosz főleg hétvégenként.
Én a trolikat is kiraknám a Hungária körútra és a Dózsa György útra, t.i. az átszállás más járatokra sokkal egyszerűbb lenne így. Ezzel sokkal többen tudnának a Felvonulási téren parkírozni, kvázi nem kellene a ligetben megállniuk.
Továbbá az állatkerti körútra sem engedném az autós forgalmat, és a Hermina útra is csak az ott lakókat engedném be.
A Népligetbe is lehetne életet lehelni, ha mondjuk a Vidámpark oda költözne (az állatkert pedig a régi Vidámparkra is átterjedhetne).

Lacusru 2012.04.25. 23:57:41

Szerintem sokkal veszélyesebb az új piros sávban tekerni. Vagy a bringások figyelik majd ezen túl a nyíló ajtókat, vagy a ki-be parkoló autókat?

Csak megjegyezném, hogy a parkoló sávot elhagyni készülő, indexelő autó a kerékpárosnak jobbról érkezik, tehát elsőbbsége van. Kíváncsi vagyok, hogy fogja ezt a sok bunkó megoldani és mikor lesz elkenve az első kerékpáros.

Jaa, értem már, miért ilyen piros a sáv... nem kell róla vért takarítani :-)

winterrain 2012.04.26. 00:05:07

Lehet morogni ezen-azon, de ez akkor is fejlődés.
Megcsináltak valamit ( jószándékkal, de ) rosszul, és most kijavították.
Ez nem volt mindig így!
Eddig úgy volt hogy megmondták neked mi a jó,
és ha neked mégsem volt jó... hát az a te bajod volt.

mortirolo 2012.04.26. 00:10:58

@Lacusru: "Csak megjegyezném, hogy a parkoló sávot elhagyni készülő, indexelő autó a kerékpárosnak jobbról érkezik, tehát elsőbbsége van."

Ezt remélem csak viccnek szántad... Ha mégsem, és ilyen kresz tudással autóba mersz ülni, akkor nagy baj van.

winterrain 2012.04.26. 00:14:19

@Lacusru: Figyelj.
1. Ha autóval közlekedsz, akkor is a parkolásból induló autók jobbról jönnek, mégsincs elsőbbségük. Ugyanígy van akkor is ha kerékpáron ülsz. Kereszteződésnél érvényes a jobbkézszabály. A kresz szerint ha parkoltál, úgy kell elinduljál hogy ne akadályozd a forgalmat.
2. Nyíló ajtók eddig is voltak ott, mivel az autóknak mindkét oldalán van ajtó. Sajnos ilyenkor figyelni kell. Annak is aki az ajtót nyitja, meg a kerékpárosnak is.

Csizi_ 2012.04.26. 00:32:52

csak szerintem volt jobb az előző?

# most minden kocsi rádnyithatja az ajtaját, mert nagyrészt csak egy személy utazik a kocsiban, az is bal oldalon.

# figyelni kell a parkoló kocsikra

# legalább 3x keresztez a busz

# ha előzni akarsz örülj ha nem basz el jobbról egy autó

Lacusru 2012.04.26. 00:39:27

@mortirolo: Mit számítanak az írott szabályok?

Az ősi szabály akkor is az erősebb vas!

Egyébként meg, aki abba a szmogba bemegy kerékpárral, annak már teljesen mindegy, mert kiló számra rakódik le az ólom a tüdejében :-(

Egyébként igazad van, tényleg a parkolóból való kihajtás más kategória... de nekem akkor sem tűnik ez a megoldás biztonságosnak!

mestska · http://cities.blog.hu 2012.04.26. 00:43:24

@Csizi_: ja, csak épp a sofőr az bele szokott nézni a visszapillantóba, mert ahhoz van szokva, hogy onnan jöhet bármi, míg az anyósülésen ülő az nyitotta az ajtót lendületből.
Aztán vagy jött bringás vagy nem.

Jobb az új.

Lacusru 2012.04.26. 00:43:32

@winterbrain: Igen igen, az egyes pontban igazad van, valóban... én nem gondoltam végig.

A második ponttal nem értek egyet, ugyanis a vezető 99%-ban a bal oldalon száll ki az autóból, pont a suhanó bringások elé.
Megnézem, mikor fogja egy kerékpáros balra rántani a kormányt csak azért, hogy a figyelmetlen autóst el ne gázolja, akkor ugyanis magát veszélyezteti :-(
Nem kéne amúgy azt a bűzös, szakadt buszt kitiltani onnan? Továbbá a kullogó városnéző szmoggyárakat tiltanám ki... nem is értem, hogy helyezhetik azokat a szutykokat forgalomba!

Lacusru 2012.04.26. 00:44:45

@mestska: Úgy legyen, nekem nyolc... ha tehetem, messziről elkerülöm a belvárost!

Lacusru 2012.04.26. 00:47:51

@mortirolo: Egyébként meg hidd el, sokkal nagyobb baj, hogy a kerékpárral kimehet a forgalomba gyakorlatilag bárki, még 6általános sem kell hozzá.
Pedig minimum egy KRESZ vizsga nem ártana... továbbá a kerékpárra műszaki vizsga, hogy tuti legyen működő világítás, fék, stb.

Asszem Matolcsy papinak szép bevétele lenne abból, ha előírnák a kerékpárokra is a műszaki vizsgát :-) és egyébként közös érdeke lenne mindenkinek!

manonegra 2012.04.26. 00:50:06

@Lacusru: biztos te vagy az a sofőr, aki balra kanyarodva megpróbálta nem megadni az elsőbbséget a szembejövőnek, majd beszólt, hogy "figyelj már, balról is jönnek". ilyen kresz tudással könnyen bajba keveredhetsz, akár bringával, akár autóval.

winterrain 2012.04.26. 00:53:05

@Csizi_:

#1: oké ez most egy kicsit rosszabb.

#2: a parkoló kocsikra nem kell figyelni, mert nekik kell figyelni rád. Lásd: KRESZ

#3: a busz eddig is útban volt, a buszmegálló eddig is megszakította a kerékpárutat.

#4: ha előzöl akkor meg neked kell figyelni hogy biztonságosan csináld. ( Ez is KRESZ).

A te pontjaidba nem férnek bele, de azért ide írom. Az új rendszer előnye hogy:
- nincsenek útban a ki-be rakodó áruszállítók.
- nincsenek útban az éppen ki-be szálló, de magukkal semmit tenni nem tudó utasok.
- nincsenek útban a parkolóellenőrök.
- télen a kerékpárút is takarítva lesz a hótól.
- ősszel a kerékpárút is takarítva lesz a levelektől.

- Rendi - 2012.04.26. 00:58:12

@winterbrain: plusz van egy kis "biztonsági sáv" a parkoló autók mellett, így a nyíló ajtók kevésbé veszélyesek.

Csizi_ 2012.04.26. 00:58:53

@winterbrain: Tisztában vagyok a KRESZ-el, csak a gyakorlattal is sajnos:) tudom, mikor kinek kell figyelnie, de sajnos a kerékpárosnak ettől független mindig észnél kell lennie.

ja és a motorosokat le kéne rugdosni a bicikliútról, mert most úgy gondolják ezt nekik is csinálják... ma majdnem elbaszott egy hátulról 60-al.

milu vagyok:) 2012.04.26. 01:10:01

Kicsit értetlenül állok az egész kerékpáros hiszti előtt. Évekig autóztam, most egy hónapja bicajozok, így van viszonyítási alap és nem értem, miért kell egyik, vagy másik félnek vicsorogni.
Amikre figyelmet fordítok:

-az elsőbbség nem véd meg a fizika törvényeitől
-ha jön mögöttem egy autó egy szűk utcában, nem tartom fel (10-ből 8 megköszöni, ha dinamikusan félrehúzódok és jelzem neki, hogy mehet)
-tisztában vagyok az erőviszonyokkal és ezt jelzem a többi résztvevő felé, de határozottan és nem menekülő módon közlekedek
-ha az út veszélyes/rossz, akkor a járdán csak lassan, a gyalogosokat nem zavarva haladok
-egyirányú utcába szemből csak akkor fordulok be, ha látom, hogy van rá módom, hogy lehúzódjak, ha jönne valaki szembe (igen, tudom, hogy szabálytalan, de sokszor nincs más mód, csak nagy kerülővel)
-na meg világítok, ha sötét van és kinyújtom a kezem, ha kanyarodok

Ezzel a pár alap dologgal tök jól eltekergetek dolgozni napi 1 órát spórolva a korábbi buszos megoldáshoz képest, és nagyon várom, hogy legyen még több legális, kijelölt hely a bicajozáshoz, és ne kelljen pl. egyirányú utcába bemennem, vagy járdáznom.

2012.04.26. 01:21:37

Beszarás (tisztelet a kivételnek), hogy még így is a fikázás, a kötözködés megy a hozzászólásokban.

Magyar ember soha nem lesz elégedett.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.26. 01:50:32

@figyeldoda: amikor elkészült, akkor még az volt a "hivatalos" álláspont, hogy jobb lenne az autókat és a bicikliseket kellő távolságban tartani egymástól - ebben az esetben a parkolóval.
Nyugodj bele, pár év múlva rá fognak jönni, hogy ez sem jó és kitalálnak valami még újabbat... :D

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2012.04.26. 01:52:19

tényleg miért jó, hogy két autósáv között megy a biciklis? Szerintem ez egy kicsit parás. Itt is Bécsben is.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.26. 01:56:30

@winterbrain: mert most nem így van... Lásd (bocs, offtopik) a mérhetetlen dilettantizmussal kitalált egészségügyi intézkedések!

hetvenhárom 2012.04.26. 04:19:02

A Drechsler palotát nem akarják nekem eladni 220 milláért? Viszonzásul megépíttetem a Malévnak a kifutópályát az Andrássyn! ;-) :-P

feketehun 2012.04.26. 04:21:54

@flash.gordon: Pedig néha kifejezetten praktikus, ha a bringasáv az egyenesen haladó és a jobbrakanyarodó sáv között halad, mert így a jobbra kanyarodó autós nem közvetlenül a kereszteződésben keresztezi a bringás útját, hanem még korábban, van ideje átsorolni és nem kell a kanyarodás előtt várnia.
Persze ahhoz, hogy ez a gyakorlatban is biztonságosabb legyen,arra van szükség, hogy mindenki normális tempóban, odafigyelve közlekedjen. Ha jól tudom, akkor az Andrássyn is csak a Bajcsy és az Oktogon között van ez az (egyébként örvendetes) átalakítás. Ez egy 1 km-es szakasz, szóval szvsz amúgy sem éri meg száguldozni, a magam léptéke szerint sem autóval, sem bringával. Ha egy autó 60-as tempóval megy (ami belvárosban már annyira nem is lassú), akkor 1 percébe telik ez a táv, 30-as tempónál meg 30 másodpercébe... Lehet spórolni pont ugyanennyit. Ezért nem érdemes rohanni. Bringára meg talán méginkább igaz ez, hogyha a sietős 30-as tempó helyett csak 20-szal mész, nem veszítesz sok időt egy ekkora távon. A belváros nem olyan nagy, hogy különösebben rohanni kelljen, és mindenkinek sokkal kellemesebb és biztonságosabb lenne, ha alapjáraton nem is tennénk ezt.

hamisnero 2012.04.26. 06:52:34

@Lacusru: nem a parkolóból kiálló autónak nincs elsőbbsége. sem a biciklissel, sem más közlekedővel szemben. nincs itt semmilyen jobb kéz szabály. ha nem hiszed, próbáld ki, parkolás után b@szd ki az indexet és indulj el a forgalomba (mert ugye állításod szerint jobbról érkezel, így elsőbbséged van a többi közlekedővel szemben), aztán a helyszínelőknek magyarázd el ugyanezt. de legalább pár hónapig jogsi nélkül leszel, és addig se veszélyeztetsz másokat, esetleg addig megtanulod a KRESZ-t. egyedül a buszöbölből induló busznak van elsőbbsége.

st37 2012.04.26. 07:33:31

@HofEE: sok helyen fel van festve Bécsben.

st37 2012.04.26. 07:35:43

@Lacusru: már nincs ólom az üzemanyagokban.

st37 2012.04.26. 07:40:00

@Lacusru: Parkolóból való kihajtásnál nincs elsőbbség.

falcon.1 2012.04.26. 07:44:02

és amiről még senki nem szólt, végre nem lép elém a ténfergő gyalogos-túrista a fák takarásából

dr. Bubó 2012.04.26. 07:51:53

@Lacusru: @mortirolo: "a parkoló sávot elhagyni készülő, indexelő autó a kerékpárosnak jobbról érkezik, tehát elsőbbsége van"

:))))))) qva jot nevettem... jo vicc volt...

tudtad azt hogy a parkolóból elinduló kocsi a többi sávban haladó kamionhoz képest is jobbra van:))))

ez a DZSÓKER jobbkéz szabály összefüggg a fides szent kétharmaddal?

akkor ez a SZENTJOBBKÉZSZABÁLY

dr. Bubó 2012.04.26. 07:55:03

hót felesleges a városban a biciklit elkülöníteni a forgalomtól... kontraproduktív... 50km/h s faluban városban, együtt menyen a forgalommal... csak ala natur...

persze itthon az 50 az 70... ezen lehetne javítani... a qva objektív óta lusta g@ci rendőrök...

de a leggázabb amikor járdára cölöpözik/festik fel a bicajutat.. (pl bajcsi)

viccország

közösperonos átszállás 2012.04.26. 07:57:11

@hamisnero: "egyedül a buszöbölből induló busznak van elsőbbsége. "

Amúgy nincs neki, csak ki kell engedni.

közösperonos átszállás 2012.04.26. 07:58:55

@Lacusru: "A második ponttal nem értek egyet, ugyanis a vezető 99%-ban a bal oldalon száll ki az autóból, pont a suhanó bringások elé. "

Most meg mindenhol a vezető a bal oldalon száll ki, az ország 95%-ában pont a suhanó autósok elé. Naponta százával törnek az ajtók az ilyenek miatt.

Vagy nem? :-)

közösperonos átszállás 2012.04.26. 08:00:41

@feketehun: "Ha egy autó 60-as tempóval megy (ami belvárosban már annyira nem is lassú), akkor 1 percébe telik ez a táv, 30-as tempónál meg 30 másodpercébe... "

Akkor tán elég lenne 5 km/h-val menni, akkor 5 mp alatt ott lenne. :-)

GaZe 2012.04.26. 08:03:12

@Csizi_: igen, csak szerinted volt jobb az elozo.
# most minden kocsi rádnyithatja az ajtaját, mert nagyrészt csak egy személy utazik a kocsiban, az is bal oldalon.
Ajtonyitasnyi tavolsag+a vezeto rutinosabban nez a tukorbe kiszallas elott, mint az utas.

# figyelni kell a parkoló kocsikra
eddig nem kellett, vagy mi?

# legalább 3x keresztez a busz
eddig nem keresztezett? a megallojan levo macskakoveken kellett atdocogni, mar ha nem allt elotted elzarva az utat.

# ha előzni akarsz örülj ha nem basz el jobbról egy autó
a regi cuccon hogyan tudtal volna egyaltalan elozni?

meg valami? :)

b@szus 2012.04.26. 08:12:47

Szeretem ezt a bringaval mindenhova mozgalmat.
A szervezes mindig ugy kezdodik, hogy egy foldmero megnezi hol teljesen vizszintes az ut. Ez ugye az elso szempont a masodik a jo aszfalt. A harmadik szempont pedig akasszuk meg a forgalmat mert az jo. Jovore kerem budan tartani mondjuk huvos volgyben. Es lehetne egy nagy kort csinalni a harmashatar hegy szecsenyihegy tobbszori erintesevel.

fourgee 2012.04.26. 08:33:26

@mortirolo: "Ezt remélem csak viccnek szántad... Ha mégsem, és ilyen kresz tudással autóba mersz ülni, akkor nagy baj van."

Lacusru-nak valószínűleg csak egy B-kategóriás jogosítványa van. Nekem BCD, és több ezer kilométert letekertem Budapesten, tehát van tapasztalatom.

Sajnos a legtöbb B-kategóriást zavarják a biciklisek, zavarják a motorosok (mindkettőt legszívesebben elütnék hogy leessenek a járművükről), zavarják a teherautók mert lassúak, zavarják a buszok, meg amúgy is utálják a buszvezetőket. Utálják azokat, akik régi, szarabb autóval járnak és utálják azokat is, akiknek nagyobb autójuk van.

Ha van egy nayamvadt B-kategóriás jogsid, az azt jelenti hogy neked van elsőbbséged minden helyzetben, valamint hogy tévedhetetlen és isten vagy. Csak a tiéd az út, a többi köcsög meg elhúzhat a fenébe. Ja, és mindig igazad van :)))

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.04.26. 08:38:57

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem tervezték ezek sokáig. a kerékpárosklubban egy csajszi már 7 éve megírta az egészet. a bkk csak átvette. (végre - teszem hozzá persze).

dr. Bubó 2012.04.26. 08:42:58

csak ugy +kérdezném, hogy a mostani ÉPÍTÉS KÖLTSÉGEIT az a városházi ko:cso:g és az a tervező ko:cso:g FIZETI ugye?

aki annak idején a parkolókocsik és a szegély közé rakta a biciklisávot, az elbaszott unortodox ötletéért felelősségre vonták uyge????

csak mer nem magán művészet pártolás, hanem KÖZPÉNZ volt...

dr. Bubó 2012.04.26. 08:45:51

@városjáró: ez eleve amikor épült is mindenki monta hogy elb@sdzott dolog... most "csak" a hejére került...

nem s értem hogy dr zorbán unokaöccse aki már látott villamost, a Dávid Vitéz miért nem unortodox ötlettel állt elő... pl rakhatta volna a fák tetejére a biciklisávot... kerülgetve a fákat stb

vagy épp szabin volt? a horvát nyaralójával? vízművek telepjárón?

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.26. 09:14:08

@dr. Bubó: te tényleg ekkora barom vagy, vagy csak szórakozol? Még1x: akkoriban, amikor az a sáv "épült", még az volt a nagymenő kerékpárosok véleménye, hogy így kell. Az építtető meg hallgatott rájuk, mert ők a szakemberek... :D
(szóval amit követelsz, az kb. olyan, mint amikor a fidesz tönkreteszi az országot, majd két tekercs WC papír eltulajdonításáért hűtlen kezeléssel vádolja az ellenségként kezelt politikust :DDD )

fourgee 2012.04.26. 09:37:33

@dr. Bubó: "vagy épp szabin volt? a horvát nyaralójával? vízművek telepjárón?"

Mi az a telepjáró? :)

oliba 2012.04.26. 10:14:08

Na ez a követendő példa hajrá Magyarország hajrá magyarok ilyen utat kell építeni úgyis a kerékpározásé a jövő! Egy régi dakota közmondás szerint vaktában dícsérd a napot!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.04.26. 11:00:36

@városjáró:
Ha valami kárt okoznak, azt ki kell javítaniuk, akár tervezési terület, akár nem.

közösperonos átszállás 2012.04.26. 11:00:38

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: "Még1x: akkoriban, amikor az a sáv "épült", még az volt a nagymenő kerékpárosok véleménye, hogy így kell."

Akkor? Nagymenő kerékpárosok? Te most szórakozol, ugye? :-)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.04.26. 11:05:41

@HofEE:

"az össze közút 80%a el van látva minimum biciklisávval"
" Na most itt sehol nincs felfestve vörösre csak fehér csík jelzi a szélét"

Namost ebből a két állításodból kettő hamis.
Hogy bécsben laksz-e, azt nem tudom ellenőrizni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2012.04.26. 11:08:14

@városjáró:
Azért talán nem kellene rá felhívnom a figyelmed, hogy megírni egy ötletet és megtervezni a kivitelezést, az nem ugyanaz.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.04.26. 11:25:12

@Comandante en Jefe: megtervezni? ezen? na haggyálmá... BME első évfolyam első hét, és máris tucc tervezni ilyet. a többi nettó formaság.

a sarkot meg tegye helyre aki épp melót végez mellete - indifferens ki tette tönkre. pláne ha mostanra minden meló BKK hatáskör.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.26. 11:50:27

@közösperonos átszállás: miért? Azt hiszed, akkoriban nem volt, aki megmondja a frankót?

Dzsoki Júing 2012.04.26. 13:49:04

OFF:
A Károly körúton lakom és többször írtam már ide és máshova is a biciklisek által a környéken elkövetett vérlázító és életveszélyes szabálytalanságok miatt.
Tegnap este történt, hogy a DM előtti zebrán a VII.ker irányába keltem át az úttesten a jópár másodperce zöld jelzésen. Ekkor történt , hogy a neki szóló piros jelzés ellenére egy lassítás nélkül száguldó, balról érkező bicilis éppenhogy csak ki tudott kerülni. Az ütközés - amiben feltehetőleg én, mint szabályosan közlekedő, vétlen gyalogos súlyosan megsérültem volna, a legalapvetőbb szabályokra is fittyet hányó, pofátlan biciklis miatt - csak centimétereken és a vakszerencsén múlott.
Félreértés ne essék, én magam nagyon szeretek biciklizni és szemben a sok töketlen, idióta, szabálytalan öntudatbiciklistával én tudok is. A városon kívül, sportolás céljából, a városban pedig csak ki és bejutás céljából, a szbályokat betartva.
Fentiekre tekintettel tehát ehelyütt szeretném jelezni, hogy ezzel nálam betelt a pohár! Innen üzenem minden járdán bicikliző, piroson áthajtó, stb. tarisznyás, alterbiciklisnek, hogy a következő ilyen alkalommal, a felesleg nélküli 90 kilómat és 190 centis magasságomat segítségül hívva nem leszek rest és lerúgom az illetőt a bringájáról és addig ütöm, ameddig mozog.
További szép napot mindenkinek!

oliba 2012.04.26. 15:15:26

@Dzsoki Júing: utána nagyfiú vagy mi? szánalmas...

Dzsoki Júing 2012.04.26. 15:56:36

@oliba: Közben is "nagyfiú" lettem volna, csak a biciklisbűnöző lassítás nélkül továbbment (mint általában). De neked megígérem, legközelebb éberebb leszek és időben reagálok. Sőt, remélem te leszel az.

oliba 2012.04.26. 15:59:42

@Dzsoki Júing: tehát neked tök mindegy kit csak valakit üthessél én ugyanis szabályosan közlekedem... menj el orvoshoz nagyfiú kezeltesd az agresszivitásod...

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.26. 16:19:42

@oliba: ezt csak te magyarázod bele. Épp azt próbálta megértetni, hogy ő szabályosan, a baromarcú meg szabálytalanul közlekedett és kis híján sérülést okozott neki. Ennek folyományaként megemlítette, hogy a következő szabálytalankodót lelöki a biciklijéről. Én személy szerint nem szeretem az erőszakos dolgokat, de az általa ismertetett kreténekkel szemben egyre inkább úgy érzem, nincs más megoldás. :(

oliba 2012.04.26. 16:30:24

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: ez elemzd ki kérlek:

"Sőt, remélem te leszel az. "

magyarul engem akar leütni azt sem tudja ki vagyok mivel és hogyan közlekedem lehet én vagyok a szabályosság megtestesült mintaképe de ő akkor is csak ütni akar, szerintem egy nagy kamuember kamu sztorival....

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.26. 16:42:15

@oliba: ugye te fideszes/jobbikos vagy? Általánosságban ugyanis erre a csoportra jellemző, hogy környezetükből kiemelt mondatokkal, meghamisítják az "ellenség" mondanivalóját.

nevergone 2012.04.26. 17:53:58

Bár nem a témához tartozik, de talán tudtok segíteni. Debrecen és Nyíregyháza szeretnék kerékpározni, de egyszerűen nincs normális útvonal, mert mindenhol tiltva van (na meg balesetveszélyes):
criticalmass.hu/forum/20120424/kerekparral-debrecen-es-nyiregyhaza-kozott

Talán a blog írói segíthetnének megkérdezni az illetékeseket (pl. Rendőrség), hogy ők mit javasolnak útvonalnak?

AdamTheTux 2012.04.26. 18:12:21

Szerintem ez így sokkal jobb. Ha megpróbálják rám nyitni az ajtót, akkor az ajtót, akkor legalább van egy kis menekülési lehetőségem.

Nekem egyébként az a kedvencem, amikor a B kategóriák "centiznek": Dózsa György úton, a kétsávosban me szoktam menni a külső sáv közepére, hogy egyértelmű legyen, hogy ott vagyok. 10-ből 4-5 sportot csinál abból, hogy eljön 20-30 centire mellettem 30-40 km/h sebességkülönbséggel, ami figyelembe véve, hogy én is rakom, kb. 60-80 km/h-t jelenthet...

_B_ 2012.04.27. 07:42:09

@AdamTheTux: Kiprovokálod a centizést. Tudod aki kurvának megy....

AdamTheTux 2012.04.27. 08:05:19

@_B_: Ha kimegyek a sáv szélére, akkor még rosszabb az arány: 10-ből 9!

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.27. 08:33:13

@_B_: mégis mivel? Azzal, hogy szabályosan közlekedik? Te meg gondolom, rendszeresen járdázol...

oliba 2012.04.27. 10:01:10

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: semleges vagyok rád meg nyilván az jellemző hogy nem érted amit olvasol és ez pártállástól független...

Akkor bemásolom lassan hátha kialudtam ma magad és felfogod:

Dzsoki Júing:
Közben is "nagyfiú" lettem volna, csak a biciklisbűnöző lassítás nélkül továbbment (mint általában). De neked megígérem, legközelebb éberebb leszek és időben reagálok. Sőt, remélem te leszel az.

Nem merül fel elmédben az apró kérdés hogy ez a fazon miért reméli hogy én leszek az akit móresre taníthat? Én mentem át a piroson? Én veszélyeztettem pici teste épségét? ugye nem akkor miért reméli hogy én leszek a következő?

Őszintén remélem hogy felfogtad amit írok politizálnod meg nem itt kéne...

gregibroki 2012.04.27. 10:24:52

Örülök neki, hogy a józan ész végre diadalmaskodott. Megint nőtt egy picivel a számomra használható kerékpárutak/sávok száma.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.27. 10:33:15

@oliba: Ó liba! Kb. annyi eszed is van. Bár ebből a hozzászólásodból az is egyértelmű, hogy szándékosan, rosszindulatból forgatod ki a másik szavait (a butaságod csak rásegít minderre :D )

oliba 2012.04.27. 11:01:04

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: tehát válasz nincsen hogy miért akar verekedni a barátod, cserébe jön a támadás (meg a felgeteges poénkodás a nicknévvel ez is egy "szint") vagy egyszerűen nem érted amit írok, ne haragudj de alacsonyabb szintre nem tudok és nem is akarok lemenni még a kedvedért sem:)

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.27. 11:13:16

@oliba: ostoba vagy és agresszív. Szerintem keress fel egy pszichiátert! Lehetőleg még azelőtt, hogy közveszélyessé válnál!

oliba 2012.04.27. 11:19:50

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: mintha nem én hanem a védenced írta volna a következő szavakat vagy a szó szerinti idézést sem hiszed már el?

"Fentiekre tekintettel tehát ehelyütt szeretném jelezni, hogy ezzel nálam betelt a pohár! Innen üzenem minden járdán bicikliző, piroson áthajtó, stb. tarisznyás, alterbiciklisnek, hogy a következő ilyen alkalommal, a felesleg nélküli 90 kilómat és 190 centis magasságomat segítségül hívva nem leszek rest és lerúgom az illetőt a bringájáról és addig ütöm, ameddig mozog."

Ki az agresszív drága barátom?:)

k_attila78 2012.04.27. 11:21:53

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: szerintem ne égesd magad tovább Dzsoki Júing védelmével mert nagyon nincs igaza így neked sem...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.27. 11:23:42

Járdán bicikliző ha velem találkozik, érdekes módon pont rossz fele akar kerülni, mert én is pont arra térek ki mindig. Aki nem veszi a lapot, az elesik.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.27. 11:40:35

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: természetesen "véletlenül", igaz? ;-)
Én féltem a ruhámat az ilyenektől. Összekoszolódna esetleg.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.27. 11:42:18

@oliba: ufff... Libuci! nem látszott, hogy te írod, véletlenül elolvastam. Látom, még mindig dühöng benned az ostobaság és nem fogod fel, mekkora öngólt lőttél + hamisítottál... te butább vagy, mint ez a másik troll... :D

k_attila78 2012.04.27. 12:25:08

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: akkor csak bizonygasd hogy van még lejjebb színvonalban amit nyújtani tudsz...

kovboj1 2012.04.27. 12:28:16

@oliba: mondjuk az randa lesz amikor a 90 kilós 190 centis koma addig veri a járdán bicikliző nagycsoportos ovodást amíg mozog. ezzel még a fókuszba is bekerülhet.

oliba 2012.04.27. 12:34:17

@kovboj1: :) lehet ez a célja de látod akadnak támogatói a küldetése véghezvitelében:)

kovboj1 2012.04.27. 12:41:09

félreértés ne essék a dilókat én is el szoktam küldeni a francba de a járdán még szabad biciklizni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.04.27. 13:17:46

a járdán nem csak akkor szabad bringázni, ha az úttest útviszonyai alkalmatlanok rá?

kovboj1 2012.04.27. 13:20:09

hát lehet hogy én tudom rosszul de 10 k/h-ig szabad a járdán menni.

kovboj1 2012.04.27. 13:25:29

@kovboj1: egen én tudom rosszul. 12 év alatt lehet a járdán menni max 10-zel.

oliba 2012.04.27. 13:26:57

12 évnél fiatalabb kerékpározhat járdán max 10 km/h sebességgel 12 év felett csak akkor szabad ha az úttest erre alkalmatlan.

plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

kovboj1 2012.04.27. 13:36:36

@oliba: hát ez már megint egy gyík szabály. komolyan nekem az a megoldás tetszene leginkább hogy max 10-zel lehessen a járdán biciklizni az úton meg mindenhogy és felejtsük el a kerékpársávokat. nem szeretem őket.

gregibroki 2012.04.27. 14:14:00

@kovboj1: a kerékpársávok jók, a kerékpárutak nem; kivéve hétvégi bringásoknak (nem az ex-triatlonosokra, outisokra, montisokra gondolok) és a gyerekes családoknak. Valljuk be egy szülő valahogy jobban féltei a gyerekét az autók mellett, mint ha gyökkettővel mennének a kerékpárúton, járdán.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.04.27. 14:39:50

gyík szabály-e vagy sem, a lényeg hogy létezik és él. vagyis BETARTANDÓ! aki mégsem tartja be, az meg viselje annak gyalogosfelöli kockázatját! :)

kovboj1 2012.04.27. 15:19:58

rühellem a zárt kerékpársávot tele van szeméttel üvegcseréppel és nehezen szárad. meg oda lejt az út is. jobb a széles útpadka ahol mehet az autó is mert szárítja az utat meg lejárja a havat. a gyerek meg tényleg jobb ha a járdán teker. attól hogy nem tartok be bizonyos szabályokat még nem biztos hogy veszélyeztetek vele másokat.
a másik meg az hogy a kerékpáros infrák se olcsók és vagy a járdából vagy az útból vesznek el helyet.

gregibroki 2012.04.27. 15:40:14

@kovboj1: zárt kerékpársávnak hívod a Károly körútit? Mert akkor nem értek veled teljesen egyet. Amúgy meg tényleg sok helyen a kerékpársávon kavicsos vagy sokkal durvább az aszfalt, amin outival nem érdemes tekerni. Akkor megyek az autós sáv, kerékpársáv határán.

kovboj1 2012.04.27. 15:43:21

igazából nem a Károlyi körútról írtam hanem általában-de ez nekem zártnak tűnik.

kovboj1 2012.04.27. 15:45:25

@gregibroki: a kerékpárút városon kívül az jó. országúton kicsit parázok oldalszélben a buszok meg a kamionok miatt.

Németh András 2012.04.27. 19:36:01

@Lacusru: ha legközelebb balról látsz jönni egy vonatot akkor menj csak nyugadtan a sajátos szabályrendszered szerint :)

_B_ 2012.04.27. 19:55:48

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül:
"mégis mivel? Azzal, hogy szabályosan közlekedik? Te meg gondolom, rendszeresen járdázol... "
Biciklivel sáv közepén menni szabályos? Ajánlom figyelmedbe a KRESZ tanulmányozását.
Amúgy senkit nem érdekelne hol mész, ha nem akadályozod vagy veszélyezteted.
Az öntudatosbringás nem tud alkalmazkodni, igazodjon mindenki hozzá!
Nem jó a párhuzamos mellékutca, az üllőin meg a 4sávosokon kell "rakni" a sáv közepén fék nélkül :)

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.27. 21:13:54

@_B_: nézd át még1x azt a KRESZ-t! Kivették belőle a szigorú jobbratartási kötelezettséget, csak jobbra tartás van. Ergo mehetsz a sáv közepén is, ha helyesen értelmezte valamelyik hangadó bringás (is, meg én is).
Szóval sáv közepén mehet, de csak a szélső sáv közepén. Legalábbis én így tudom.
A párhuzamos utcákkal meg igazad van. Erről pofázok évek óta: aki fosik a forgalomban, ne a járdát válassza, hanem a mellékutcát! De hiába... Ma is egy "öntudatos" nagyfiú: kis híján fellökött a zebrán egy gyalogost, majd befordult a járdára, ott is centikre kerülve ki egy lányt és eltekert.

AdamTheTux 2012.04.28. 09:41:21

@_B_:

Pro primo: megszűnt a szigorú jobbratartási kötelezettsége a bicikliseknek. Jól van ez így: a biciklis is közlekedik.

Pro secundo: A Dózsa jó részén buszsáv van. A busz elől az első adandó alkalommal kiállok, vagy ha nincs rá lehetőség, akkor uccu neki, rakom, hogy tudjon jönni ő is. A kritikus szakaszon eddig még nem láttam olyan forgalmat, ami egy kicsit is indokolta volna a centizést, teljesen kihasználatlan a négy sáv, de jól van ez így, mert elvileg megfér a biciklis és az autó is.

Pro tertio: Outival tolom, fasza campa fékekkel elöl és hátul. Nem fogsz tőlem olyat látni, hogy fejhallgató van rajtam: tudni fogom, hogy jössz hátulról. Megteszem neked azt a szívességet, hogy egyenes vonalú egyenletes mozgást végzek, a kanyarodás és sávváltás előtt pedig még indexelni is fogok!

AdamTheTux 2012.04.28. 09:43:09

Ja és igen, öntudatos bringás vagyok: én is a közlekedés része vagyok!

Ezért gondolom azt, hogy még nem ismerjük a biciklis közlekedési formát eléggé. Ez nem autó, és nem gyalogos, de még csak nem is motoros. Biciklis!

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.28. 10:26:26

@AdamTheTux: rég jártam ott, már engedélyezték a buszsáv használatát? Mert amikor legutóbb arra tekeregtem, akkor még a tilos volt rámenni bringával... :-)

AdamTheTux 2012.04.28. 10:27:48

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: Igaziból nem egyértelmű. Egy ideig fel van festve, aztán meg nem, de semmi egyéb jelzés nincs. Mindenesetre sokkal jobb megoldás, mint járdázni, vagy a többi sávban tolni.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.28. 10:54:06

@AdamTheTux: remélhetőleg ma már lesz elég energiám elmenni odáig, akkor megnézem, mi a helyzet. Egyébként a felfestés kevés, úgy tudom, ki is kell táblázni. Szóval ha a táblán csak busz szerepel, akkor a felfestést figyelmen kívül lehet hagyni. (különösen azok után, hogy tavaly v. tavaly előtt valakik sárga festékkel festegettek valami kerékpáros jelzéseket olyan helyekre, ahol valójában tilos volt bringázni)

AdamTheTux 2012.04.28. 12:13:13

Kíváncsi vagyok rá!

Lacusru 2012.04.28. 13:45:25

@Németh András: Minden képen úgy fogok tenni... Édesanyád pedig ott fog ülni mellettem az anyósülésen, a gyerekeid pedig hátul, gyerekülés nélkül :-)

Köszi az értelmes hozzászólásodat!

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.28. 14:56:54

@Lacusru: értelmesebb volt mint te és a büfizésed. És OK, hogy minden képen (fotómodellnek készülsz?) úgy fogsz tenni, de másokat ne veszélyeztess semmiképp!
De én is azt javasolnám eme hozzászólásod után, hogy menj a sínekre játszani!

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.29. 16:51:45

XIII. ker. Reitter F. utca, ma délután. Egy piros pólós görény (párom szerint nőstény) ránkcsönget a járdán, majd elhúz mellettün. Rászólok, hogy tán az úttesten kéne...
Őszintén sajnálom, hogy a párom is velem volt, mert a reakciójával elérte, hogy ha egyedül vagyok, akkor utánamegyek és lerángatom a kétkerekűjéről.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.29. 16:55:29

@AdamTheTux: bocs, végül csak a Népköztársaság útján bírtam végigmenni, a Dózsára nem volt energiám.
Így is anyáztam egy sort, mert
- a piros lámpák még most is csak dísznek vannak a biciklisek szerint
- egy nőnemű seggfej a Nov.7 tér és az Engels tér közti szakasz jó részén így is a járdán tekert, hiába a pirosra mázolt kerékpársáv (a Bajcsynál utolértem, természetesen a zebrán áttekert, amint elment az utolsó autó is, a piros lámpa nem izgatta.
- (ami a legbosszantóbb, közlekedési szempontból) nem tudtam eldönteni, melyik lámpákra figyeljek. A Liszt Ferenc térnél le volt takarva a bringás lámpa, a többi nem. Végülis most mi a helyzet? Továbbra is a bringás lámpát kell figyelni?

AdamTheTux 2012.04.29. 17:14:44

@A fidesz a cukorbetegek kiirtására készül: Hát ez elég szomorú statisztika. :( Sajnos csak megerősíteni tudom!

Jó kéthetes sztori, Dózsa Gy. út, Hősök tere: Érkezek egy lámpához, látom, hogy zöldből épp sárgára vált. Na mondom, akkor megállok, mert egyrészt mire odaérek piros lesz, másrészt így legalább zöldhullámban tudok majd tekerni. Beállok a záróvonal mögé, egyszercsak eltép mellettem egy csaj. Nézem, a hülye pina még szlalomozik is a gyalogosok között (nekik volt ugyanis zöld!), látom, hogy majdhogynem félreugrálnak. Közben vált a lámpa, nekem végre zöld. Mondom magamban, akkor most megérdeklődöm a hölgytől, hogy ugyanmár mire gondolt. Melléérek, kicsit kifújom magam, kérdezem, milyen színű volt a lámpa, aminél átment a Hősök terén? Hát baszki, még neki állt feljebb... Aztán csodálkozom, hogy lenézik a bicikliseket... :( :( :( :(

Németh András 2012.04.30. 23:17:01

@Lacusru: "mindenféle képen" próbálok a szintedre süllyedni, de rájöttem hogy nincs esélyem :D

Gábor217 2012.05.02. 23:06:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem is volt sok értelme :) Vagyis csak arra volt jó, hogy még több helyen lehessen átmenni a piroson.

Gábor217 2012.05.02. 23:10:13

@AdamTheTux: sok hasonló történés van napról napra. Kedvencem, mikor megállok a záróvonalnál, és a lassan haladó kerékpáros megelőz,becsorog a kereszteződésbe, de nem látja a lámpát. Ez mondjuk autósoknál is mindennapos, tehát járműfüggetlen. Én elindulok, és persze nem tudok az illetőtől haladni, mert bent áll előttem a kereszteződésben.

Meg akik gurulnak a bringasávon haladás helyett :) Meg akik szabálytalankodnak, akik ütemtelenül mennek, akik büdösek, ejj, de sok a baj :)

A lényeg, hogy türelemmel kell lenni, mert mindig vannak hülyék, és mindenkit nem lehet megnevelni. Főleg aki még erősebb is :)

cenzuratroll bosszanto 2012.05.04. 18:15:57

@AdamTheTux:

"Nekem egyébként az a kedvencem, amikor a B kategóriák "centiznek": "

Nekem meg az a kedvencem, amikor az egyszerű gondolkodásúak B kategóriáznak.

Gondolom semmibe veszed a taxist, mert csak B kategóriája van, és számodra az isten az 50 éves csúcssofőr, aki a CDEFGH kategóriát utoljára 30 éve vezette, amikor levizsgázott, pl. a katonaságnál, mert ott ócsó volt.

Örülök, hogy segíthettem megvilágosodásodat.

AdamTheTux 2012.05.04. 19:00:17

@cenzuratroll bosszanto: Lehet, hogy szerencsétlen volt a megfogalmazás, de: tíz esetből tízben olyan gépjármű előz centizve, ami egyértelműen a "B" kategóriába esik.

Számomra isten az az átlagsofőr, aki egy kicsit is toleránsan és türelmesen közlekedik. Ha meg még előzékeny is, akkor az a nap fénypontja. Szerencsére sok ilyen van, és ilyenkor (explicite kifejezve is) nagyon hálás vagyok.
süti beállítások módosítása