Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Megkezdődött az Andrássy úti halálfolyosó eltüntetése

2012.04.17. 13:51 - kirk kapitány

Néhány hétig az autók között kell közlekedniük a kerékpárosoknak az Andrássyn, mert átépítik a kerékpárutat és a parkolósávot. Az autósoknak is zökkenőkkel jár a következő hónap: a munkavégzés idején nem lehet parkolni.

A munkálatok első része hétfőn kezdődött az Oktogonnál az út északi oldalán, eltüntetik a kerékpársávot eddig elválasztó terelőgombokat, és lemaratják az út felületét. Az átalakítás több szakaszban zajlik majd, és várhatóan május 13-ig el fog tartani. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a Nagymező utca és az Oktogon közötti első szakaszt még a héten vasárnapig befejezik.

photo 2

Vitézy Dávid a BKK vezetője még tavaly ősszel az Autómentes Hétvégén tett ígéretet arra, hogy megcserélik a bicikliutat és a parkolókat, azaz a kerékpárosoknak a változtatás után már nem a parkolók és a járda közt kell majd haladniuk.

photo 1

A kerékpársáv és a parkolósáv közé egy ajtónyitásnyi biztonsági sáv kerül, hogy a váratlanul kinyíló ajtók ne okozzanak balesetet. Az önálló jobbra kanyarodó sávval ellátott kereszteződésekben a kerékpársáv a jobbra kanyarodó és az egyenes forgalmi sáv közé kerül, így a jobbra kanyarodó autók először a besorolási szabályok szerint keresztezik a kerékpársávot, és csak utána kanyarodnak jobbra.

photo 3

A nem kerékpárral közlekedők számára furcsa lehetett, hogy bringások miért fanyalogtak az Andrássy kerékpárútja miatt, és miért választották inkább az autóforgalmat. A parkoló autók és a járda közt futó sáv ugyanis a legveszélyesebb közlekedési szakasz volt Budapesten. Jellemző balesetforrás volt, hogy az autójukhoz siető gyalogosok óvatlanul a kerékpárosok elé léptek, az anyósülésről kiszálló utasok, akik még kevésbé számítanak hátulról érkező járműre, az ajtónyitással okoztak súlyos

Címkék: bicikliút andrássy

389 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr504456764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GG81 2012.04.19. 15:03:44

@ex-dr. vuk: aki nem látja a táblákat a villogó sárga lámpa fényénél az ne is vezessen! max. áramot! eleve segít a fényével... vagy neadj maga a tábla megvilágított belülről (, bár ezek egyre ritkábbak).
az a baj, hogy nyugatiasodunk és a sok hülyének nem elég a behajtani tilos, akár 1 méter átmérőjű, hanem ehhez 3nm-nyi neonsárga hátteret is kell toldani, mert vaksi. tompul a társadalom és hiába minden próbálkozás, azért darwin él! ;-)

ex-dr. vuk 2012.04.19. 15:05:06

@GG81: a belvarosban ugyan legyen mar azert meg 50... Ezen kivul a mocskot eppugy be is vezeti, ugyebar. az ervelesed akkor lenne helyes, ha kifele 4, befele 2 sav, de ekkor a szelesseg meg mindig lehetove teszi az 1-1 (jo szeles) kerekparsavot.
szoval megint az ervenyesult, hogy az uttest 90%-a az autoke, es a kerekparosokat lezavartak az amugyis szukos jardara a gyalogok rovasara... najsz.

ex-dr. vuk 2012.04.19. 15:06:27

@GG81: jo nem erolkodom, nem erted. nem pont akkor van villogosarga, amikor a kicsi forgalom. innentol a lampa csak akadalyozza a forgalmat, mint a nyomogomboslampas zebra.

közösperonos átszállás 2012.04.19. 15:10:42

@ex-dr. vuk: "Allo targyba szabalyosan nem hajthatsz bele, akarhol is van. "

Amennyiben szabályosan közlekedtél, és úgy sem láthattad (pl. országúton beláthatatlan kanyar után közvetlenül "parkol" valaki, elakadásjelző háromszög nélkül), mindent megtettél az ütközés elkerüléséért, és mégis, akkor amúgy de. :-)

ex-dr. vuk 2012.04.19. 15:13:35

@közösperonos átszállás:
nincs olyan, hogy "belathatatlan kanyar". ha a kanyar eles, annyira le kell lassitanod, hogy barmi, ami a latotavolsagodba kerul meg tudj allni elotte. pl egy szabalytalanul utra dolt fa elott :)
ugyanez igaz bukkanora. siman allhat szabalyosan az ut kozepen egy auto kozvetlenul a bukkano utan. de ha szabalytalanul allna is ott, akkor is a kozlekedo felelossege, hogy meg tudjon allni barmi elott, ami ALL az uton.
ha akarod kikeresem, melyik paragrafus mondja ezt ki

Perillustris 2012.04.19. 15:16:09

@ex-dr. vuk: A másik oldalon esetleg álló autóig kellene 3 méter, de ott sosem állnak.

Perillustris 2012.04.19. 15:18:54

@közösperonos átszállás: @ex-dr. vuk: Ez a nem megfelelő sebesség megválasztása. Ahogy @vuk írja, állhat a kanyarban egy műszaki hibás kocsi is, neked meg kell tudnod állni mögötte (kikerülés is ér persze).

ex-dr. vuk 2012.04.19. 15:19:41

@Perillustris: ha mindket oldalon elvileg szabad parkolni, akkor az elso aki odaall az meg szabalyos, akor a masik oldalra mar nem szaba. szerintem. ha megvan a 3 meter (a parkolaskor), akkor szabalyos volt.

k_attila78 2012.04.19. 15:22:36

@GG81: sajnos neked is szükségesek a falatkák mert enned kell valamit a falusi kis kocsmába, hogy a kevert ne marja szét a gyomrocskádat mert ahogyan már írták mások ott kellene érvelned ott hinnének neked:)

GG81 2012.04.19. 15:27:33

@ex-dr. vuk: ezek megint nagyon pontos százalék értékek, amiért már plági bá torkának ugrott a derék kerekagyhad nemisolyrég...

Perillustris 2012.04.19. 15:27:42

@ex-dr. vuk: Persze, szabályosan parkoltunk.

Nézegessünk Szerencs utcát, ahol szintén a gyalogosok rovására megy a parkolás.

http://www.norc.hu/embed.aspx?id=8005bda7d0d360df8baabf55c865cc1d&ppa=345.1&r=311.7&vla=-4&lz=60&acc=5a21e01d-b4ef-4f4d-a424-33625119ee60'

GG81 2012.04.19. 15:31:03

@k_attila78: ami belőletek jön fasság és kreszkönyvnek teljes mértékben ellentmondó hüJeségek úgy általában az a szentírás... vágyaitok kiírása magatokból még bőven nem változtat semmit, mint ahogy az sem máshol mi hogy működik, mert ez itt Spárta!!! a kerekagyBiblia önmagában loof@xt sem ér, csak néhány szektatag veri rá esténként...

ajjaj, megint értelmes mondatokat fűztem össze neked, most biztos pislox kisTroll... csámcs-csámcs!

ex-dr. vuk 2012.04.19. 15:35:11

@GG81: "vágyaitok kiírása magatokból még bőven nem változtat semmit"
Szerintem olvasd el a posztot megegyszer. Pontosan arrol szol, hogy beteljesult egy vagy...

GG81 2012.04.19. 15:40:53

@ex-dr. vuk: ilyenkor már a külföldi megvalósítások és logikák sem érdekesek... csak amikor nektek érdeketek... így télleg nincs értelme.
egy gyorsforgalmi be/kivezető út esetében külföldön is csak szeparált infrát fox találni...

k_attila78 2012.04.19. 15:43:36

@GG81: "a kerekagyBiblia önmagában loof@xt sem ér, csak néhány szektatag veri rá esténként..."

jó kis progid van esténként:)

tudod van az a vicc hogy egy autó szembe megy a forgalommal az autópályán....:)

ex-dr. vuk 2012.04.19. 15:44:37

@GG81: igen de hol latsz olyan "kivezeto infrat", ami a belvarosig megy?
hol latsz belvarosban 2x3 vagy 2x4 savos utat belvarosban? plane ugy, hogy errol meg a bringasokat is lesoportek? en nem lattam meg ilyet.

GG81 2012.04.19. 15:45:07

@ex-dr. vuk: széleskörben elfogadott nyugati gyakorlat alkalmazása, széleskörben. sávcsere, amit eleve így kellett volna építeni, ennek javítása, merthogy kb. az a szabvány, ami most épül, tehát egy következő rekonstrukció alkalmával maguktól így tervezték volna... szóval max. felgyorsításról beszélhetünk.

szerinted miért nem lehet még minden egyirányúbe szembe behajtani, meg szabadosan értelmezni a tilos jelzést. ezek nyugaton is csak próbálkozások, főleg az utóbbi...

GG81 2012.04.19. 15:49:38

@ex-dr. vuk: gondolkodj szakaszokban, ahol nem véletlenül különböző sebességi limitek is vannak érvényben...

még sajnos nem olyan gazdag az ország és a város, hogy az ilyen átvezető utakat alagútban elvezessék a város alatt, like Brüsszel, Liege vagy hatékony kerülőutakat alakítsanak ki, mint pl. München... amelyeken szintén nincsenek bringások. ez kishazánkban mind még felszínen van és szintén szeparáltan... ez van, gyere haza ásni!

ex-dr. vuk 2012.04.19. 15:58:28

@GG81: amig 2x4 sav van es max 70km/h, addig a bringanak igenis az uttesten van a helye. egyebkent nem ertem, hogy ez mennyivel veszelyesebb annal, ahol orszaguton 90km/h van es 2x1 sav keskeny orszagut... Inkabb oda kene bicikliut, nem varosba.
szoval tovabbra sem vilagos, hogy 8 savon miert nem fer el (bel)varoson belul a bicikli?

GG81 2012.04.19. 16:01:16

@ex-dr. vuk: ez annyira relatív. éjszaka biztosan villognak és akkor bizonyosan kicsi is a forgalom a legtöbb helyen... nem mondjuk a nagykörúton (és beljebb) az éjszakai élet miatt... de a külvárosokban ez működik. persze lehetne más időszak is, amikor gyenge a forgalom, mondjuk vasárnap délelőtt... de akkor mégsem villog, ez van. ráadásul egy azon kereszteződésbe többféle ütemben is működik a program, ez is időszakfüggő persze, de nem a villogósárga, meg megint valami agymenés ötlet alapján, hogy a piros nincs elsőbbséget jelent, a zöld meg igen. tudod vannak olyan területei az életnek, ahol egzakt szabályokra vannak szükségek, irányításra.

a program pedig nem lehet mindenkinek jó. mint ahogy a bkv busz sem mindnekinek a háza kapujánál áll meg, de vannak "szerencsésebbek"... és van olyan időszak amikor egy viszonylatban rövid vagy egy másikban csuklós jár... meglehet egyszer a csuklóson lézengenek, míg másszor a szólón hering van...

a lámpaprogramozással kapcsolatban például tök jó nyugati példa, de kezd gyökeret verni itthon is, hogy egy négyes keresztben mindig csak egy irány szabad telizöldnél is. frankó, mert az az egy irány jó eséllyel ki tud ürülni, mintha a szemből egyenesen jövők miatt egy nagyívben kanyarodó miatt a mögöttes egyenesen haladni szándékozók ottragadnak és fölöslegesen pöfögnek ugyebár. forgalomszervezés és technika. amelyik irányról elkerül a zöld ott percekig nem is lesz szabad tehát le is állhatnak a kocsik, főleg, ha stop&startosak! folyamatos a haladás, a tilosnál állók pedig nem pöfögnek, amikor meg szabadot kapnak biztosan átjutnak.

ex-dr. vuk 2012.04.19. 16:04:04

@GG81: probalkozas. legalizalni azt, ami letezett azelott is, es egyaltalan nem okozott problemat senkinek. nem muszaj elismerni, csak ugy mondom.

GG81 2012.04.19. 16:06:27

@ex-dr. vuk: én inkább 50-ig gondolnám. az országút pedig megint más, pont a nagyobb sebességkülönbség miatt, a nagyobb távok és követési távok miatt, mint egy városi szakasz, sűrű forgalommal. városon kívül pedig minnél sűrűbb a forgalom, annál szélesebb is az út, minősége is jobb. a keskeny főutakon pedig eleve nem szokott kígyózva kanyarogni 90-es tempóban a kocsikonvoj... már a minőségük miatt sem. aki bevállalja, az hamarosan hír lesz, a fák és keresztek sokat mesélnek az útszélén.
de nyugi, egyre terjednek a városok közti szeparált bringautak.

GG81 2012.04.19. 16:08:02

@ex-dr. vuk: tudtad te értelmezni a két külön bekezdést???

ex-dr. vuk 2012.04.19. 16:08:14

@GG81: "tudod vannak olyan területei az életnek, ahol egzakt szabályokra vannak szükségek, irányításra"
melyik is volt az a nemet kisvaros, ahol minden tablat leszedtek es minden burkolati jelet megszuntettek, es azota zero a balesetek szama?... hmm hmm. majd keresd meg.
Nem mondom, hogy megoldas, de mindig az egyszerubb a jobb. Nalunk mindent tulszabalyoznak.

Ez az lampa-elsobbseg dolog szimplan optimalizalna. Megoldana azt, amiert a lampa odakerult (pl. lehetetlen kihatani egy forgalmas utra), de megsem bokkolja a forgalmat, ha epp senki nem akar kihajtani.

Egyebkent a korforgalom ezert iszonyu hatekony. Nem blokkolja egyik agat sem, megis eleg hamar at tudsz jutni akarmelyik oldalrol.

közösperonos átszállás 2012.04.19. 16:17:03

@Perillustris: "állhat a kanyarban egy műszaki hibás kocsi is"

Így van, csak ahhoz, hogy szabályosan ott állhasson, ki kell tennie az elakadásjelző háromszöget párszáz méterrel korábban.

közösperonos átszállás 2012.04.19. 16:31:07

@közösperonos átszállás: Másik példa. Alárendelt útról kanyarodna ki az ember jobbra, valójában nem elég balra nézni ugye, mert aki jobbról jön a magasabbrendű úton, az is előzhet (ilyenkor pont szabad kereszteződésben is), és ilyenkor ha ütköznek, sima elsőbbség meg nem adása.

Nade ha a főúton záróvonal van, számíthatsz-e rá, hogy ott nem fog előzni?

ex-dr. vuk 2012.04.19. 16:33:46

@közösperonos átszállás: az lehet, ennek ellenere ai nekimegy, az hibas a balesetert.
mi van az utra dolt faval? mi a helyzet a torlodassal (kocsisor, ha ugy tetszik)? Ott nincs haromszog, nincs megallasi tilalom, nincs veszvillogo, semmi. kocisor vege allhat bukano utan, kanyar utan, kodben, AKARHOL!

Bari nekimegy, az relativ gyorshajtas.

GG81 2012.04.19. 16:36:09

@ex-dr. vuk: ismerem a történetet, de talán kis is mondtad, kisváros. Nem Berlin! ez meg Budapest... segítek, az utóbbiak fővárosok.
egy lüktető városban ilyen népességekkel és forgalommal igenis szüksége van az irányításra. ez egy külön tudomány, van ahol nem kicsit adaptívabb a rendszer az aktuális szituációkhoz. akárcsak az amcsi váltakozó számú sávirányítást vesszük a nap elején és végén (erre utaltál) vagy akár németben az autópályákon bizonyos esetekben a leállósávot is megnyitják forgalmi sávként!

a lámpákkal nincs semmi gond, csak a bringásoknak ezekxerint, mert valahogy pont azaz pioneer feeling jön le a hsz-edből, amit itt sokan megszólnak. a pirosnál állj meg, ennyi! ha nem lámpa lenne, hanem rendőr középen a dobogón, akkor az olyan esetben megállítana és csekket írna! ennyi. ennek megfelelője a kamera a lámpában, a rendőrautóban aki így viszont csak kényelmesen a rendszámmal azonosítható szabályszegőknek tud csak HELYESEN csekket küldeni.

a körforgalom tézis nagyvonalakban helytálló, bár bizonyos szituációkban lehet olyan irány, ami igenis jobban szív, mintha néha kiengedné egy lámpa! példák: alagút és lánchíd között vagy épp az új csepeli gerincút az Tököl-M0 felé. az új útról érkezők tömött sora miatt a régi Csepeli útról érkező miklósiaknek szinte lehetetlen a körforgalomba behajtaniuk!

tehát ne a szabályozást ízlelgesd, hanem a szabályok szerinti irányítást! főleg adaptív irányítást!

GG81 2012.04.19. 16:38:19

@ex-dr. vuk: a "Bari" egy elszólás!? :-D a nézegelődő kérődző témája rendesen gyökeret vert. ;-)

Mon3 2012.04.19. 16:39:18

@közösperonos átszállás:
Kedves Barátom! Javaslom, hogy gondold át gyorsan a nézeteidet. Akármi történik, a kanyarban ha kiteszik, vagy nem teszik ki az elakadást jelző háromszöget, te leszel a hibás ha beleszálsz az álló kocsiba, ugyanis neked nem olyan sebességgel kell haladnod a kanyarban, hogy azt be tudd venni, hanem hogy meg tudj állni, ha valami váratlan dolog előbukkan!!!

ex-dr. vuk 2012.04.19. 16:44:00

@GG81: Barki. Fos a ceges laptop billentyuje.

ex-dr. vuk 2012.04.19. 16:46:03

@GG81: a forgalomiranyito rendor nem fog csekket irni... nem tudom honnan vetted ezt.
nem muszaj egyetertened ezzel, de majd gondolj ra, amikor alsz a pirosnal egyedul es kozelstavol senki nem jon sehol. es ha egy ut alatt 10x fordul elo... reszemrol ez lezarva

ex-dr. vuk 2012.04.19. 16:49:34

@közösperonos átszállás:
26. § (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül [..]

Ha ezt megszeged, azt hivjak relativ gyorshajtasnak.

GG81 2012.04.19. 17:42:21

@ex-dr. vuk: nyugi, ezek nem egyedül vannak, lesz amelyik megírja!
és különben is hova rohansz!? easy, állj csak meg a pirosnál 10x, de akár 11x is! hisz a dugóban nem kell állnod, haladhatsz kedvedre, viszont a pirosnál igen, mégha közel stávol senki...
akkor te még nem fejlődtél a fixesek, lenyugodott bringások azon szintjére, amikor nem csapatás a lényeg, hanem a folyamatos kényelmes haladás... ebbe viszont beletartozik az útvonaltervezés, a ráhagyás, ami időben a biciklisnek egyedül kb. csak a piroslámpákkal való kalkulálást jelenti... ehhez is kellene intelligencia belátom.

ex-dr. vuk 2012.04.19. 18:10:46

@GG81: arra nyilvan nem jottel meg ra, hogy az egeszben az a lenyeg, hogy a tulszabalyozottsag rossz. elkenyelmesit, eltompitja az eberseget. a kisvarosi peldaval ennyit akartam csak, nyilvan nem alkalmazhato teljesen, max reszleteiben.

nem, nem a csapatas a lenyeg, viszont feleslegesen allni a legnagyobb baromsag. minden jarmunek nem lehet jol beallitani lampakat, ez is nyilvanvalo. innentol a lampa sok esetben inkabb hatraltatja, mint segiti a kozlekedest. ezt a reszt hagyod ki.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.19. 18:16:46

Mesélje el nekem valaki, hogy a XIII. Reitter F. utcában mi oka lehet valakinek arra, hogy a járdán biciklizzen!
Igaz, csak egyet láttam, de az majdnem nekem jött. Kb. két saroknyit sétáltam ott, ezalatt elment egy busz meg öt-hat személyautó. Egyébként a 2x2 sáv üres volt. Akkor mégis miért?

Perillustris 2012.04.19. 21:18:04

@közösperonos átszállás: Azért ahhoz is kell egy kis idő, míg visszagyalogol az ember, de @ex-dr. vuk: példái is teljesen életszerűek.

ex-dr. vuk 2012.04.19. 21:33:10

@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: gondolom mert a szuperszabalyos autosoktol tartott, hogy elgazoljak. nem alaptalan... persze en nem jardazok mert nem vagyok felos, de ertheto azert

Perillustris 2012.04.19. 21:39:31

@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: A Reitter a főváros egyik legjobb WOL-ja, teljesen jó alternatívája a szutyok Tatai út gyalog- és kerékpárútnak. Emiatt valóban érthetetlennek tűnik a járdát választani ezen a szakaszon.

Ha mindenképpen magyarázatot akarunk találni, ami nem egyenlő a felmentéssel, akkor sajnos ismét az elmúlt évekre kell mutogatnunk, melyek során a bringásokat rengeteg helyen terelték a járdákra egy sárga csík és pár tábla segítségével (pl. Harmat utca, budai rakparti út, stb.). E helyek jellemzője, hogy a valóságban semmiféle fejlesztés nem történt. Így az egyszeri bringás joggal teheti fel magának a kérdést: mi a különbség a csíkon kívül a gyakorlatban? Ha nem lenne tiszta, mire szeretnék kilyukadni: évekig a járdára nevelték az embereket. Közülük sokan szerencsére sokan rájöttek, hogy az nekik annyira nem is jó, mások viszont a rossz példát látva, és az úton kerékpározás veszélyét eltúlozva választják a járdát.

Egyébként a tapasztalataim szerint akik hosszútávon is kitartanak a bringázás mellett, különösen ha azt közlekedési célból használják (és nem hekkezni mennek vele a Rómaira hétvégén), ahogy utaltam is erre, előbb-utóbb, valamiféle kerékpáros-evolúciós folyamat eredményeként mindenféle külső kényszer nélkül lemennek az úttestre, legfeljebb kisebb forgalmú utakat választanak.

Mivel azonban mindig van "utánpótlás", a járdákon mindig van bringás.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.19. 21:56:05

@Perillustris: WOL, mint Wake-On-LAN? :D

@ex-dr. vuk: 5-10 perc volt, míg ott sétáltam. Ezalatt elment mellettem kb. percenként egy gépjármű, ráadásul két részletben, tehát hosszú percekig üres az út. Aki ilyen helyen is az autóktól fél, az
1. Go to pszichiáter
2. Ne üljön biciklire
Szerintem.

GG81 2012.04.20. 08:09:45

@Perillustris: ember, a Harmat utcai story-t olvasd már át mégegyszer. a lassú járműveknek az autópályán is csinálnak KAPASZKODÓSÁVOT, egy kiadós kaptatónál, mint a Harmat utca esetében még a legedzettebb bringásnak is jól esik, ha nyugiban kűzdhet meg a "heggyel" egy amatőr pedig csak pörgeti az 1-1et, ott csalinkázik az úttest szélén, szabálytalanul! (akármennyire is kapálódzol, a tábla bringagyaloggá minősíti az útfelületet és gyalogos híjján a kiskapu bezárult) mert azon a szakaszon alig gyalogol valaki, ez nem a Buda parti bringaút!

vajon a Pesti út mellettit mennyien használják, dettó jó hosszú sunyi emelkedős szakasz...

GG81 2012.04.20. 08:27:18

@ex-dr. vuk: nem-nem. ami elkényelmesíti és tompítja az az a sok extra és mártényleg felesleges hülyeség, amit a kocsikba szerelnek pl.: holttérfigyelő, sáv és követésitávolságtartó, automata beparkoló... lassan már tényleg csak a címet kell beírni és elszundítani az utazás alatt.

a szabályozottság jó, adaptív irányítás. ugyanis az álmod egy nagyvárosban részben sem állná meg a helyét, az egész városra nézve, az ütőereket. ha figyeltél volna régebben viszont írtam már bizonyos zónákról, ahol viszont igen! ez lehet mondjuk a belvárosi lezárt/korlátozott területek vagy épp a József Attila lakótelep 30-as övezetként, rengeteg jobbkezessel. Ezek célterületek, itt ráérsz óvatosnak lenni, viszont a haladáshoz az 50-es tempónál tudnod kell irányítani, a a különböző irányokat a megfelelő időzítéssel...
ez nem Graz, senem az a német falu vagy elég csak akár egy Salzkammergut-i település, ahol a szedált sógorok zombiznak az utakon... ahogy Bécsben, úgy Budapesten is nagyvárosi a tempó, amit irányítani kell, de lehetne mondani más milliós városokat... amelyek a német tan alapján működnek... ahol van hely esetleg találhatsz több körforgalmat, néhány nagyobb olasz nagyvárosban, olyan frankón többsávosat, de a lámpák, a zöldhullámok, az időszakos programok az alap... ha esetleg fogynak majd az autók, úgy évtizedek múlva jöhet valami forradalmibb változás...

ex-dr. vuk 2012.04.20. 08:54:13

@GG81: jo akkor beszeljunk a pesti oldalrol, ott sik minden :) Mert latom, hogy rarabol egyvalamire, miszerint emelkedo, es emiatt szerinted mindenhol jogos a bicikliut es takarodjanak oda kapaszkodni...

Ha mondjuk az autopalyara kitennek, hogy "behajtani tilos, kiveve kamion", az alternativa pedig egy katyus, nehol gyalogosok kozott vezetett, nehol foldesutta alakulo ut lenne, akkor vajon mekkora lenne felhaborodas? es mennyi lenne olyan, aki azt mondana, hogy kuss, menj ott, neked epitettek?

ex-dr. vuk 2012.04.20. 08:58:36

@GG81: koszonom, hogy megerositetted, miszerint reszleteiben alkalmazhato az emlitett kisvarosi modell, (annak ellenere, hogy ennek az ellenkezojet mondtad, de kesobb) peldakkal alatamasztottad a megvalositast a 30-as ovezetekkel. En meg a korfogalmakat is ide sorolnam, ugyan van szabaly, de az vegtelenul egyszeru es hatekony.

Ennyirol van szo.

Amit meg en javasoltam a lampakkal (ugysem lesz) az szepen illeszkedhetne ebbe.
Nagyvarosban egyebkent nem kell "nagyvarosi tempo", eppen a nagyvarosok probljak az atmeno "autopalyakat" lelassitani. Valahol odaig mentek, hogy a teljes belso resz legyen 30-as korlatozott. Aki siet menjen metroval, a tobbiek meg erjenek ra. Ez a trend jelenleg. Persze ehhez meg kell 1-2 metro pestre :)

Perillustris 2012.04.20. 11:26:52

@GG81: Lassú járművek nem is használhatják az autópályát, tehát a gyorsítósáv sem nekik épül.

A példát persze most sem értetted meg. Nem a helyszín volt a lényeg, hanem az, hogy rengeteg helyen ténylegesen a járdára terelik a kerékpárost.

GG81 2012.04.20. 11:33:40

@Perillustris: a lassú jármű és az autópálya példaként emlegetése, párhuzam és értelmezési képességi miatt gondolatm nem kell leírni, hogy az autópályán lassabb járművekről volt szó... akiknek épült a kapaszkodósáv.

a példa és a hülye írásaid alapján viszont sosem lehet tudni te mit gondolsz járdának, ami irreleváns is, mert úgyis az, aminek kijelölik az útfelületet, felfestéssel, táblával, ha tetszik neked, ha nem.

GG81 2012.04.20. 11:37:31

@ex-dr. vuk: ezért mondtam az évtizedeket a 4-es metróból kiindulva.

tévedsz, mert az övezetek kialakításáról régebben is megemlékeztem... amikor pont a kivezető utak és azok más szerepéről szólt az értekezés. amikor és ahol haladni kell, ott nem fognak korlátozni, de álmodnotok lehet... addig bedobok egy újabb szót, áteresztőképesség. ízlelgesd.

GG81 2012.04.20. 11:41:23

@ex-dr. vuk: oh, pedig van ilyen, próbálj meg az M0-s déli szakaszát most használni. autóst terelnek mindenfelé, míg a bkv vígan használhatja a régi útvonalakat és erre számos példa volt már a múltban is.
mint ahogy kamionos emberkék is kénytelenek kerülni, mert bizonyos útszakaszokról ki vannak tiltva...

nem mondtam, hogy nincs szar bringaút... én csak azt mondtam, hogy sok a dráma! olyan esetben is, ahol viszont jó és használható lenne, a KÖTELEZŐsége mellett! mert 1-2 gyalog vagy még annyi sem, nem teszi lehetővé a kiskapu használatát...

k_attila78 2012.04.20. 11:42:55

@Perillustris: ő ezt nem látja mert nem akarja kicsit makacs ez a srác:) csak fújja a hülyeségét... egy vélemény van az övé igazi diktátor Isten óvjon mindenkit az ilyen agresszív veszélyforrásoktól az úton...

ex-dr. vuk 2012.04.20. 11:48:55

@GG81: mit akarsz az ateresztokepesseggel?
az nagyban fugg a jarmutipustol. a hollandok azonos szelessegu ut ateresztokepesseget ugy novelik, hogy megduplazzak a kerekparosok feluletet es lecsokkentik a gepjarmuveket... voila. sokkalsokkal tobb ember(!)/ora.

ex-dr. vuk 2012.04.20. 11:50:17

@GG81: ha a kerekparut gyalogosokkal egyutt van, az azonal a "hasznalhatatlan" kategoriaba kerul. ezt probald meg ertelmezni.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.20. 12:24:50

@Perillustris: bocs, de a lassú jármű a KRESZ szerint nem az a trabant, ami nem bír 80-nál többet! :DDD

Perillustris 2012.04.20. 12:44:43

@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: Ezt miért nekem címezted? Én tudom mit jelent a meghatározás.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.20. 13:06:01

@k_attila78: troll kuss!

@Perillustris: mert a hozzászólásodból nem úgy tűnt...

GG81 2012.04.20. 13:10:20

@ex-dr. vuk: érdekes, akkor szerinted egész Amszterdam belvárosa használhatatlan, a sok bringagyalogtól, meg túristák ezreitől, akik biza a járda és autóforgalmi sávok közt elhelyezett "bringautakon" lófrálnak...

látom megint csak kisvárosi léptékkel 2x1 sávon tud gondolkozni a kerekagyad áteresztőképesség kérdésében is... ez nem feltétlenül baj, csak komplexebb dolgokat ne bízzanak rád!

k_attila78 2012.04.20. 13:10:21

@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: :) kis morcos mókus vagy mert képtelen vagy követni az eseményeket?:) nem gyenge komplexusod lehet, hogy ilyen "érdekes" lett a stílusod (bár lehet nem is voltál normális soha:)), sajnállak nagyon...

GG81 2012.04.20. 13:16:17

@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: a probléma ott kezdődik, hogy egy illegáliskodó világot megszokó közösségben alapértelmezésnek próbáltam venni azt, hogy az autópályára csak az ott legálisan közlekedő járművek tartózkodhatnak, ezek között pedig van lassabb és gyorsabb... a kapaszkodósávot így az azok közt lassú/lassabb járműveknek kell használniuk, már a jobbratartási kötelezettség miatt is.

szóval én rendkívül élvezem, amikor ennyire harapnak a kis trollocskák, amikor ennyire próbálják szó szerint venni az írást, hátha a kreszkönyvből is előbb utóbb így fogják értelmezni a kötelezettségeiket! módszertan kérdése az egész.

oliba 2012.04.20. 13:42:21

@GG81: Te beszélsz trollokról amikor neked a "legérdekesebb" a stílusod mire neveltek Téged a szüleid, hogyan gondolod hogy te mindenki felett bíráskodhatsz?

ex-dr. vuk 2012.04.20. 13:45:46

@GG81: hol irtam, hogy 2x1 sav?.. sehol
sav es jarda kozott nem mindegy, hogy hol kell menni biciklivel.. ez a lenbyeg. sav vagy ut, nem mindegy!
ennyit erts mar meg, nem nagy keres

KergeK@csa 2012.04.20. 15:30:16

Btw, azért illene egy biciklis blognak szólni pár szót a holnapután lévő Critical mass-ról...

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.20. 15:44:18

Egyébként láttam egy videoféleséget az új kerékpárcsíkról... A szemmértékem rossz vagy valóban összement, mint a Danone joghurt?
Ha ez tényleg olyan széles, amilyennek látom, akkor esély sem lesz rá, hogy a lassabban tekerőket szabályosan ki tudják kerülni a gyorsabbak. :(

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.20. 15:51:19

Bocs, az előbb rosszul fogalmaztam: a video nyitóképét láttam. Most megnéztem a felvételt. Grat az illetékes elvtársaknak, meg azoknak is, akik tapsikolnak ehhez az újabb közpénzherdáláshoz!
Sacc/kb. egy háromkerekű "reku" valószínűleg kilóg róla. Ma akartam elmenni, hogy megnézzem, szerencsére nem jött össze.

GG81 2012.04.20. 15:55:21

@oliba: köszönöm érdeklődését, a szüleim tiszteletteljes és társadalmi együttélésre alkalmas nevelésben részesítettek. az, hogy egy lázadozó kisebbség stílusa, nem egyeztethető össze a szabálykövető többség által elfogadott normákkal, valamit ezt amilyen hangnemben és arroganciával teszi, kérem ne csodálkozzon, ha az adokra ezt kapja vissza.

Pumpah 2012.04.20. 16:29:25

Elolvastam volna végig a cikket, de nem tudtam, mert nem fejezte

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.20. 19:57:43

Valaki említette a CM-t.
Érdemes megnézni ezt: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120420/budapesti-utvonal
Különös tekintettel egy asztalosgabor nickű idióta böfögéseire. :D
Na az ilyenek miatt sem megyek el vasárnap. Pedig egy félórája még megvolt a lelkesedés, hogy ha jó idő lesz, akkor megyek.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.20. 20:34:31

Valaki említette a CM-t.
Érdemes megnézni ezt: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120420/budapesti-utvonal
Különös tekintettel egy asztalosgabor nickű idióta böfögéseire. :D
Na az ilyenek miatt sem megyek el vasárnap. Pedig egy félórája még megvolt a lelkesedés, hogy ha jó idő lesz, akkor megyek.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.20. 20:35:16

Köszi blogmotor!
(nyomtam egy reloadot az nginx hibaüzenetre :D)

Perillustris 2012.04.20. 22:31:08

@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: Nem igazán értem. Az első hozzászólásában kijelentette, hogy nem jön el. Tehát nem lesz ott. Magyarul te eljöhetsz.

Perillustris 2012.04.20. 22:37:10

@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: Már miért ne lehetne? Ehhez be lehet sorolni a külső forgalmi sávba.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.21. 08:41:06

@Perillustris: teccik bezsél mádzsár nyelvül? ;-)
"Az ilyenEK miatt..." - ugyanis eszembe juttatta, hogy amikor gyakrabban jártam a CM fórumot olvasni, akkor jónéhány, hasonszőrű alakkal találkoztam arrafelé.
És tudod hogy van: ha egy vödör szennyvízbe finom bort öntesz, szennyvizet kapsz. Ám ha egy vödör, finom borba öntesz pár csepp szennyvizet... akkor is szennyvizet kapsz. :-)
(bocs, nem tudom, kitől "loptam")

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.21. 08:42:03

@Perillustris: _szabályosan_??? Mert ugye, ha van kerékpárút, akkor azon kell közlekedni, az úttesten tilos! :-)

ex-dr. vuk 2012.04.21. 09:23:54

@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö:
ez kerekparsav.
Meg kene mar tanulni a fogalmakat vegre :)

ex-dr. vuk 2012.04.21. 09:25:10

@GG81: "egy lázadozó kisebbség stílusa"
ugye ebbe a lazado kisebbsegbe sorolod azokat az autovezetoket is, akik szabalyosan kerekezoket ledudaljak, leszoriutjak, zoldteruletre vagy jardara parkolnak, atmennek a "narancssargan" (= piros), esatobbi?

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.21. 10:10:04

@ex-dr. vuk: miért? Annak a használata nem kötelező? :D

ex-dr. vuk 2012.04.21. 10:42:38

@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö:
az uttest jobboldalan kell kozlekedni. de megis ha elozol, atmehetsz a bal oldalra, amennyiben ezzel nem zavarod a szembejovot vagy nem kezdtek meg az elozesedet (plusz egyeb tilalmak nincsenek ervenyben).

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.21. 10:46:33

@ex-dr. vuk: ez az autósokra vonatkozó rész, ha jól tudom. Itt meg kerékpár"út"ról van szó.
:D

GG81 2012.04.21. 11:12:09

@ex-dr. vuk: ebbe szoktatok belebukni, mert valóban... minden szabálytalankodóval szemben működik a dolog! opszá!
jah, és hogy pozitív legyen a komment vége. a szabályosan közlekedő bringás kollégákkal nincs az egvilágon semmi bajom.

GG81 2012.04.21. 11:24:41

@ex-dr. vuk: ezt tévesen tudod! a ZÁRT kerékpársávból NEM jöhetsz ki, még balra kanyarodás is tilos belőle! a NYITOTT az más kérdés.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.21. 12:30:12

@Perillustris: nem, azok miatt akik ott lesznek ebből az "ember"típusból.

ex-dr. vuk 2012.04.21. 13:44:32

@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: szerintem kerekparsav lett az andrassy-n. nekem nagyon ugy tunik.

@GG81: ha nincs veluk bajod akkor ne altalanosits.

Kicsit szurkenek erzem ezt a reszt, mindenesetre en vidaman fogok felezovonalhoz huzodva balra kanyarodni, mert ez a logikus es ertelmes. Es ha valaki 15-tel cammog elottem, akkor meg fogom elozni, ha hatulrol nem jonnek, es nem fogok mogotte menni kilometereket.
Ez csak jozanesz. (hu most mit kapok ;))

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.22. 10:16:49

@ex-dr. vuk: ebből a szempontból van különbség? (mellesleg, feltétlenül el kell választani egymástól szintben a kerékpárutat, hogy valóban kerékpárút legyen?)

ex-dr. vuk 2012.04.22. 10:26:07

@szócska elvt. a cukorbetegek kiirtására készül: attol kerekparut, hogy el van valasztva fizikaulag az uttesttol (es a jardatol). Ami az uttesttol csak csikkal van elvalasztva, az kerekparsav. Ami a jardatol van csikkal elvalasztva (vagy egyaltalan nincs) az gyalog- es kerekparut.

Es nem mindegy, hogy melyiket csinaljak.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.22. 10:38:18

@ex-dr. vuk: mit értesz fizikai elválasztáson? Más színű útfelületet? Korlátot? Szintkülönbséget?

ex-dr. vuk 2012.04.22. 11:02:36

@szócska elvt. a cukorbetegek kiirtására készül: A mas szinu utfelulet az meg nem, az egyenerteku a csikkal. szintbeli vagy fizikai akadallyal elvalasztott. Fizikai akadaly lehet zoldterulet, padka, karósor (brrr), kőcici sor, stb.
Bar mar akkor is annak szamit, ha forgalomtol elzart terulettel (feher ferdecsikozasu) van elvalasztva.
Es persze kerekparut tablaval van megjelolve (igazabol ettol szamit kerekparutnak valami).

Martian (törölt) 2012.04.22. 17:40:21

Szerintem ez a megoldás jobb lesz bringásnak, autósnak egyaránt, eleve így kellett volna megépíteni.
Az ajtónyitásnál is komolyabb veszélyforrás, hogy a parkoló autóktól a kanyarodó autós és a bringás nem látják egymást... autósként is rossz érzés, hogy a "semmiből" elém kerül egy bringás.
Az már csak hab volt a tortán, hogy télen a száraz, letakarított út mellett a sávra tolták rá a havat... és előfordult az is, hogy egy figyelmetlenül parkoló elzárta a sávot.

fidesz = házmesterek pártja 2012.04.22. 18:50:44

@Martian: javíts ki, ha tévednék, de úgy tudom, azért volt piros a kerékpárosoknak olyankor, amikor a Népkö... Andrássy úton haladók zöldet kaptak, hogy a kis ívben jobbra forduló autókkal ne ütközhessenek össze.

közösperonos átszállás 2012.04.24. 09:10:34

@ex-dr. vuk: kihagytad a végét, hogyaszondja: "és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell." . :-) Azért így kerekebb.

Van ismerősöm, aki kanyar után álló utánfutóba ment bele, az utánfutósokat hozták ki hibásnak. Miután alaposan megvizsgálták, hogy biztosan nem láthatta-e (tehát pl. éjszaka a kanyarban levő bokrok tényleg eltakarták-e az utánfutó prizmáit). Az általad idézett rész persze ellentmond ennek (csak tudnám, akkor mégis minek kellett lehagynod a végét?).

Priest Lord 2012.04.26. 13:35:17

Mindenképpen jó, hogy a sofőr oldalán van a sáv, azért a vezető jobban körülnéz, mielőtt kivágja az ajtót.

Hogy szembe menjenek a bringások, az hülyeség. Nem látják a lámpákat, kereszteződésnél - vagy ha véget ér a sáv - át kell menni a másik oldalra, stb.

Az ilyen-olyan előítéletek helyett meg figyelni kell egymásra és kész. Én járok bringával is és kocsival is, így tudom igazán, mi az ábra. Pl. piros lámpánál - ha úttesten közlekedem - nem előzöm le a kocsisort balról, mivel úgyis gyorsabban tudnak indulni, meg csak újra meg kell előzzenek.

Az, hogy valaki barom, nem azon múlik, hogy mivel közlekedik.

Egy "ilyen volt"-"ilyen lesz" kép viszont tényleg nem ártana, akár egy műholdkép is megteszi.

GG81 2012.04.26. 14:57:45

@Priest Lord: "Pl. piros lámpánál - ha úttesten közlekedem - nem előzöm le a kocsisort balról, mivel úgyis gyorsabban tudnak indulni, meg csak újra meg kell előzzenek."
tyű ezért kapni fogsz. mi az, hogy nem tudod lesprintelni az autókat!? a legdurvább kerekagyarcok simán, sőt meg sem állnak az autókkal együtt a pirosnál, csakhogy ne kérkedjenek a képességeikkel...

***
Részemről riszpekt, mint autós és mint biciklis, szintén!

oliba 2012.04.26. 15:17:29

@GG81: a kettes fokozat közepén ér utol az autós egy biciklist egy piros lámpától való indulás után ha nem nyeszlettlábú satnya kerékpárosról beszélünk:)

kovboj1 2012.04.26. 15:53:59

@oliba: ha egy autós egy biciklist a kettes fokozat közepén ér utol akkor két autós három biciklist hányas fokozat közepén fog utolérni?

Perillustris 2012.04.26. 16:47:23

@Priest Lord: @GG81: Ez mindenképpen az adott helyzettől függ. Ha azt látom, hogy a kocsik előtt szabad az út, én sem állok előre. De ha dugó van (pl. Nagykörút), ahol az előző hullám vége szinte még a kereszteződést is alig hagyta el, akkor viszont igen.

Természetesen arra is figyelek, hogy a lehető legkevesebb lámpaváltást kelljen kivárnom, tehát, ha előre nem is, előbbre sokszor megyek az első esetben is.