Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Nem vállalnak felelősséget a félkész csepeli kerékpárútért

2012.01.09. 18:26 - kirk kapitány

Több mint három hét, pontosan huszonhat nap után kaptunk választ a Budapesti Közlekedési Központtól a csepeli kerékpár út sorsát firtató kérdésünkre. Nem biztattak sok jóval: a XXI. kerület Szabadkikötő úti kerékpárút projekt módosított ütemterv szerint halad, így az átadás időpontja csak az év második felében várható.

A BKK magyarázata szerint az építkezés azért állt le, mert „a kivitelező a téli időszak beálltával szünetelteti a munkát. Az átmeneti lezárás oka a közelgő hideg, ami nehezíti a technológiai követelmények maradéktalan betartását.”

A félig kész részek viszont még nem alkalmasak üzemszerű közösségi használatra, ezért ezeket a szakaszokat korlátozó elemekkel zárták le, azaz betontömböket raktak a szakaszok kereszteződésekbe torkolló végeihez. „Felhívjuk a figyelmet, hogy az elkészült szakaszok továbbra is munkaterületnek számítanak, ahol csak engedéllyel lehet tartózkodni. A kerékpárút illegális használata során keletkező bármilyen balesetért a vállalkozó nem tartozik semmilyen felelősséggel.” - figyelmeztet minden meggondolatlan kerékpárost a BKK, aki a kétszer két sávos út helyett az új veszélyes aszfaltcsíkot választaná.

 

„A kerékpárút nyomvonala a Kvassay hídtól indul, keresztezi a Corvin úti csomópontot és az Ady Endre útnál ér véget. A Corvin csomópont teljes kiépítése része a „Budapest XXI. Csepeli gerinc út I. ütem (Szabadkikötő út – Posztógyár utca között) építése” című projektnek, amely magába foglalja többek között ennek a csomópontnak a forgalomtechnikai eszköztelepítését és újraprogramozását is. Ennek elkészültéig a biztonságos kerékpáros átvezetés nem megoldott.

A Budapesti Közlekedési Központ mindent elkövet annak érdekében, hogy a kerület lakói és a kerékpárosok mihamarabb használatba vehessék az új utat. Szoros együttműködésben dolgozunk a csepeli gerincút projektmenedzsmentjével azért, hogy amint a műszaki feltételek megengedik - akár ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal is - lehetővé tegyük a kerékpárút használatát.”

46 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr633532120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robian 2012.01.09. 19:22:11

majd kész lesz és akkor jó lesz

winterrain 2012.01.09. 19:42:31

Én már mentem rajta, semmi baj nincs vele. Jobb a minősége mint a legtöbb átadott, és üzemben lévő budapesti kerékpárútnak.
Viszont itt ragadom meg az alkalmat hogy kritizáljam kissé a XIII. kerületben lévő Röppentyű utcai kerékpárutat. Azon valakik nagyon sokat kerestek. Jó olcsó lehetett ugyanis, olyan hepehupás hogy normál utazósebességgel képtelenség haladni rajta. Ráz mint a kettőhúsz.

Laci939 2012.01.09. 20:33:56

Ne mondja nekem senki, hogy annyi kőtömb olcsóbb volt, mint ennyi festék, és macisajt-tábla: img854.imageshack.us/img854/9479/szabadkikoto.png

(Folytonos: már megépült bicikiút; dél fele nem folytatódik
Szaggatott: kerékpáros nyom, macisajt, felállóhely a Szabadkikötő út felénél)

Arthur Dent 2012.01.09. 21:07:50

Minden nap igyekszem használni.

A szöveg kissé hazugságnak tűnik hiszen hidegben csinálták. Január elejétől nem folyik munka olyan mintha a pénz fogyott volna el. Módosított ütemterv persze... :(

De ez van a projket többi részével. A gerinc út egy része már rég kész használni tilos, lassan lehet felújítani és sose lesz kész. Úgy tűnik ebben az országban mindent szét lehet lopni. Borzasztó. Bezzeg új Csepel címer van fehér lóval meg karddal.

Martian (törölt) 2012.01.09. 21:39:31

@Arthur Dent: "Csepel címer van fehér lóval meg karddal."

Azt gondoltam volna, hogy veres csillaggal... :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.09. 22:41:22

Milyen módosított ütemterv? nem októberre kellett volna elkészülnie?

Németh András 2012.01.09. 22:59:47

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: épp most módosítják az október előtt az évszámot :D

min 2012.01.09. 23:11:07

Mekkora hatásvadász cím ami köszönőviszonyban sincs a cikk tartalmával.

Rocko- 2012.01.09. 23:15:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: de, októberre.
csak az évszámokat szokták elfelejteni hozzátenni a hónaphoz.

a kerékpárút jelen helyzetéhez: a betontömbök odébb lettek húzva. gondolom egy kerékpáros lehetett, mert neki ehhez joga van.
meg az is ki van írva, hogy magánterület, de hát olvasni ugye nincsen joga.
kíváncsi lennék egy rögtönzött ellenőrzés reakcióira.

Németh András 2012.01.09. 23:25:12

@Rocko-: ari elmélet, de azért ne köss bele abba a kerékpárosba aki odébbhúzta a betontömböt :D
vagy a betontömb csak mifelénk nehéz? csepelen könnyített betonból csinálják?

guni 2012.01.09. 23:26:36

@Rocko-: Ha meg az úton megy, akkor meg a "rohadt bicklis nem használja az adómból épített bicikliutat" című lemezt teszed fel... Mondd gyerekkorodban szüleid nem vettek neked biciklit, vagy honnan ez a beteges gyűlölet, hogy rendszeresen tele kell föcsögnöd az egész blog.hu-t?

Németh András 2012.01.09. 23:26:59

@min: te milyen címet adtál volna neki?

guni 2012.01.09. 23:51:50

@Németh András: Hát mondjuk hogy "Bizonytalan ideig nem adják át a csepeli kerékpárutat", bár mondjuk arra kétségkívül kevesebben kattintanának...

Rocko- 2012.01.10. 00:12:22

@guni: "akkor meg a "rohadt bicklis nem használja az adómból épített bicikliutat" című lemezt teszed fel... "
nem kérlek, én képes vagyok felfogni, hogy az út nincs átadva. mormogni lehet, de ez akkor is tény marad.

Asztalos Gábor 2012.01.10. 00:41:14

@Rocko-:
"
nem kérlek, én képes vagyok felfogni, hogy az út nincs átadva. mormogni lehet, de ez akkor is tény marad. "

Sajnos sokan nem képesek erre.
a szemükben az "autóút" melletti aszfaltcsík = biciGliút, amire egy hosszú dudálással hívják fel a figyelmet.

A betontömb húzogató bringást én is megnézném.

min 2012.01.10. 01:06:41

@Németh András: Nem a kerékpárútért nem vállalnak felelősséget hanem az ott esetlegesen előforduló balesetekért mivel még építési területnek minősül.
Nem nekem kell címet választanom hanem neked szövegértést gyakorolnod.
Néha szégyenlem, hogy én is a bp-i kerékpáros társadalomhoz tartozok annyira ostobák tudnak lenni.

GriN 2012.01.10. 01:55:06

Mindennapos ott a dudaszó az úton bringázóknak. Viszont mindaddig, amíg építési területnek van minősítve a félkész bringaút, addig ugyan annyi joga van az utat használni közlekedésre bringásnak, mint az őt ledudáló autósnak. Sokan nem akarják megérteni. Eddig a rekordom 5 duda városba menet. Ez még a finomabbik verzió. A középső ujj mutogatás és enyhébb napokon ablak lehúzás k anyázással vegyítve még a jellemző. Leszorítás eddig kétszer. Baromi idegesítő már. Lassan hajlok afelé, hogy gerilla hadjárat keretén belül valami táblaszerű képződményeket kéne oda kreálni, vagy esetleg valahol lobbizni értük, mert megállni egyik sem akar, hogy elmagyarázhassam neki, hogy mi a helyzet. Olvasni remélhetőleg még tudnak.

GriN 2012.01.10. 02:06:49

Amúgy pedig még ilyen is napvilágot látott :
"Tovább csúszik a csepeli gerincút kiépítése is, amelyre még 2009-ben kötöttek támogatási szerződést. A 2011. szeptember 15-i véghatáridő azonban tarthatatlanná vált, mert a Corvin úton a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem fogadta el a tervekben szereplő vasúti átjáró biztosítását, illetve a munkaterület egy részét csak késve adták át a kivitelezőnek a tulajdonjog rendezetlensége miatt. Ezek miatt a véghatáridő 2012. július 31-ére módosul. A képviselők 28 igen és 1 tartózkodással fogadták el ezt az előterjesztést."
Szeptember végi info.

Mercel 2012.01.10. 03:23:52

@winterbrain:

A XIII kerület polgármestere az utolsó (harmadik, vagy negyedik) ciklusát tölti.
Nem szegényen fog visszavonulni.
Érted, hogy mire gondolok ugye?

"Frigyes"

Rocko- 2012.01.10. 07:00:51

@Asztalos Gábor: "Sajnos sokan nem képesek erre."
arról nem én tehetek, én nem ők vagyok.

@Németh András: én nem kötök bele senkibe.
na de ép ésszel végiggondolva, kinek az érdeke az, hogy a kerékpárutat lezáró betomtömböt odébb tegyék?
gyalogos? ott a járda még mindig. autós? neki ott az út, 2*2 sáv. a kivitelező? akkor minek tette oda? hajókat, repülőket és vasutat asszem hanyagolhatjuk. kizárásos alapon bringávalk özlekedő, vagy közlekedők tehették odébb, az ő érdekük, hogy ott közlekedhessen.
az azért elég bátor feltételezés lenne, hogy egy autóval közlekedő tette odébb, hogy a kerékpáros ne az úton menjen. :-)

cso zsi 2012.01.10. 08:03:08

@winterbrain: @Mercel: A XIII.-ban a járdák sem különbek. A betonkockák a "vízelvezetés miatt" lettek kitalálva, de tócsagyár lett.
Amíg van sík felület, azt mind el lehet adni irodaháznak. Lassan több lesz, mint lakás. Igaz, vevő, bérlő egyikre sincs a hazai népekből.

Bruhahahahihihi 2012.01.10. 08:08:49

Csepel "borvirág" malacképű polgármestere a hibás ( SZÁMON LESZ KÉRVE Ő IS HAMAROSAN !!!!!!

fda 2012.01.10. 09:07:56

A címválasztás jó arra hogy sokan rákattintsanak, de emellett hatásvadász és hamis.

Egy építési terület, egy el nem készült út használata esetén ha baj történik, még szép hogy nem az építő felel. Hiszen elég egyértelmű, hogy még nincs kész.

Az egyetlen kérdés, amin lehet itt csámcsogni, hogy miért készül ilyen lassan. A többi üres röfögés.

GG81 2012.01.10. 09:58:03

sajnálatos és akkor ez újabb hónapokat jelent...
az ok, hogy építési terület, az is, hogy az ott keletkezett balesetekért nem felel az építő/építtető... de!? műszakilag, főleg a rizikós 2x2 sávos melletti szakasz késznek tűnik! aszfaltozott, fel-lehajtók is megvannak, korlátok a helyükön... hogy nincs felfestve a középső csík??? tehát, ha az biciGliúttest aszfaltja nem csúszhat be az árokba, a biciGlist meg tudja fogni a korlát, hogy ő se essen be..., ha a felfestés mellett mondjuk néhány tábla hiányzik??? azt télen is le lehetne ásni!
szóval miért is ne lehetne rajta menni? a járda szarabb minőségben van! tudom, azért, mert munkaterület..., de autósoknak is átadnak olyan szakaszokat, ahol épp frissen aszfaltoztak, csak 30-as korlátozással!, merhogy nincs felfestés, se középen, se a széleken, meg morzsolódhat az út széle.

áh, itt télleg elfogyhatott a pénz. :-(

Mercel 2012.01.10. 11:48:15

@cso zsi:

Háát pedig a XIII kerületnek Saját útépítő cége is van. Ja bocs 2012-ben már nincs.
Mivel hosszú vajúdás után csődbe ment.
A kerület saját tulajdonú útépítő cége.

Az is megérne egy misét, hogy hogyan és miért szűnt meg a XIII kerület útépítő cége ami ahogy tudom a legtöbb a kerületben található út és úttal összefüggő beruházást végezte.
Mindenesetre ahogy a céget meg a kerületi vezetést ismerem senki nem fog szegényen meghalni azok közül akik a kivitelezési munkákban részt vettek.
Természetesen nem a munkásokra gondolok.

A járdák és az utak olyanok amilyenek, a kerületet televágták irodaházakkal, viszont még a kis eldugott mellékutcákban is megjelentek a parkoló órák.
A polgármester "úr" szerint egyébként a kerület rendületlenül fejlődik.

Maradjunk annyiban, hogy nem a bringaút ott az egyetlen problémás kérdés.

"Frigyes"

Németh András 2012.01.10. 13:51:52

@min: szövegértelmezési oldalról tényleg igazad van (bevallom fel se tűnt hogy a cím értelmetlen, úgy tűnik ilyen esetekben az én agyam rosszul működik és megérti hogy mit akartak leírni és nem akad fenn), de ha valami nincs helyesen/jól leírva az meg nem hatásvadász, szimplán figyelmetlen.

Németh András 2012.01.10. 14:22:36

@Rocko-: Én nem feltételeztem semmit, csak jót mosolyogtam a te feltételezéseden, hogy egy bringás odébb tolta a cirka fél-egy tonnás betondarabot.

Rocko- 2012.01.10. 14:44:48

@Németh András: akkor több.
ha csak EGY bringás járna, akkor nem épült volna kerékpárút. simán lehetnek többen, akik összefognak ezért.
a betontömb nem tudom milyen súlyú. te igen?

Németh András 2012.01.10. 15:14:06

@Rocko-: hallod majd egy negyed órát kerestem a neten még az előző hozzászólásnál, de nem találtam. Az autópályákat elválasztó betonelemek métere olyan egy tonna (erre bezzeg találtam), sokkal nem lehet ez sem kevesebb és van vagy 1,5 méter. Tehát szerintem egy tonna körül lehet.

El tudom fogadni a feltételezésed, de nem tökmindegy, de pont ez a fórum ahol ha leírjuk hogy néhány bringás odébtolta akkor onnantól az összes bringás köcsög betonelemtologató lesz, az összes autós meg mégköcsögebb hisz köcsögözi a bringásokat akik közt van aki nem is köcsög de hát a köcsög autós ledudálja. Én meg akinek van autója és bringája is soha nem tudom hogy akkor köcsög vagyok-é a négyzeten vagy ez két ellentétes köcsög ami kioltja egymást.

Na nem fazekoskodok tovább :D

Rocko- 2012.01.10. 15:26:43

@Németh András: imho nem lehetetlen vállakozás odébb tenni.

a köcsögözésből kimaradnék, nem az én terepem.

Németh András 2012.01.10. 19:18:31

@Rocko-: nem lehetetlen, sehol sem állítottam. De nem fölösleges már megint elővenni a Bringás/Autós szuperkártyát: "a kerékpárút jelen helyzetéhez: a betontömbök odébb lettek húzva. gondolom egy kerékpáros lehetett, mert neki ehhez joga van.
meg az is ki van írva, hogy magánterület, de hát olvasni ugye nincsen joga"

Nekem csak az nem tetszett hogy jött valaki (azaz Te) aki a BKK válaszlevelét olvasva is igen rövid úton eljutott oda hogy bebizonyítsa (na ez nem jó inkább feltételezze) hogy a kerékpárosok társadalma ahogy van öntörvényű, szabályszegű, és hülye. Mert én ezt olvasom ki az eredeti hozzászólásodból (de az már ebben a posztban is kiderült hogy a szövegértésem nem mindig jó, szóval lehet én értem félre).

Németh András 2012.01.10. 19:24:51

Egyébként most nézem, hogy érdekes ha ki van írva hogy magánterület. Közpénzből bringaút, közcégek által magánterületen? Nekem ez nem begyere, nem inkább munkaterület?

Rocko- 2012.01.10. 19:33:48

@Németh András: " a kerékpárosok társadalma ahogy van öntörvényű, szabályszegű, és hülye."
jelentős általános tapasztalat az ez.

GriN 2012.01.10. 20:41:40

@GG81: Egészen pontosan azért használhatatlan, mert a csepeli végéből hiányzik egy jókora átvezető darab. Az a darab, ami átvezet a vasúti síneken, plusz elötte-utána sincs még semmi. Kb 2-300 méterről van szó.
Befelé menet a városba még kikerülhető ez a rész úgy, ha az úton mész a középső hosszú szakaszig, amit a dudálók már késznek látnak, de pl csepelre jövet nem túl kellemes dolog a hiányzó résznél fel-le rakosgatni a bringát a padkára, mindezt szembe forgalommal egy keréknyi széles kitaposott ösvényen lavírozva a lámpáig. Egyéb megoldás ha járdázol a jobb oldalon, és/vagy jössz a hosszú szakaszon, amit """"késznek hisznek""" és vársz az örökkévalóságig, hogy a mahart bejáratnál lévő zebránál, átengedjen az autóforgalom az út túloldalára. De mivel ott csak egy sárgán villogó lámpa van, így ezt kb figyelembe se veszik. A járdás dologgal az a gond, hogy nem negyvennel, nagy oldaltávval fognak kikerülni, mint mikor az úton mész, hanem a megengedett 70-el fognak elsuhanni melletted. Ez kamion esetében elég nagy menetszelet jelent és sűrű forgalom esetén is. (Itt tenném hozzá, hogy az úton való közlekedésem során talán 3* volt gond kamionossal az évek alatt. Ők valamiért illedelmesen ki tudnak kerülni.)
Szarabb időben pedig nem túlzottan kellemes az, amikor beterítenek nagy sebességgel elhúzva melletted szutyokkal. Röviden ennyi.

GriN 2012.01.10. 21:02:05

@Németh András: "Munkaterület. Ott is a tábla, csak az autóból nem látszik.
kepfeltoltes.hu/120110/DSC00066_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Laci939 2012.01.10. 21:13:12

Az a rész viszont, ami kész van, miért nem használható? Ott már tényleg csak a sárga festék és a tábla hiányzik. Ez most így lose-lose szituáció.

GG81 2012.01.10. 21:26:11

@GriN: évekig jártam arra, évtizedekig voltam csepeli, mindent ismerek amit leírtál, de.
kifelé a hentes(használtruha)bolttól simán működhet a dolog. befelé kicsit gázos a zebra, de át lehet jutni, már többször sikerült nekem is. :-)
a járdás story is vicces, mert rengetegen használják a mai napig is... amikor kocsival járok arra látom. a járdán tekerés nem a szegélykövön tekerést jelenti, tehát bőven van hely és lehetőség távolmaradni az úttest űrméretétől, ahol 70-nel csapatnak. ha az út szélén mész és sajnos a sok idióta gyorshajtó miatt simán kialakulnak dupla előzések, tapasztaltam anno nyeregben ülve... akkor nem adnak oldaltávot és balról jön a fém, jobbról meg járdaszegély... de, ha nem is ilyen vészes a szituáció, akkor is szerinted az megoldás, ha egy GYORSFORGALMI úton 40-re lassítva biciGliseket kelljen előzgetni??? kultúráltabb és zen nyugati országokban ilyen típusú utakról kitiltják a bringásokat, persze van alternatíva, ahogy itt is lassan elkészül a bringaút. addig pedig szabálytalan ugyan, de a sok más biciGlis felismerte, hogy a járda is biztonságosabb ott. ez van, ez agyarország, persze hősködni attól még lehet. ;-)

Németh András 2012.01.10. 21:31:58

@Rocko-: Köcsögözésbe nem mész bele, kimondani nem mered, csak idézni. Mi vagy te? Valami látens biciklistagyűlölő.

GriN 2012.01.10. 22:11:49

@GG81: Itt nem hősködésről van szó, hanem arról, hogy egyszerűbb és gyorsabb lent az úton nyíl egyenesen bejönni és kimenni, mint föl-le szambázni járdáról-járdára, zebrákon át. Amíg ez tiltva nincs, mindenki döntse el maga, hogy hol szeretne bringával közlekedni. Akinek nem jó az út vagy kicsit bátortalanabb menjen azon a részen járdán vagy a már "kész" középső szakaszon.
Utóbbi kettővel annyi a gond, hogy ezt látva pár autós jogosnak érzi, hogy engem és még pár úton tekerőt feltessékeljen oda, ahol a többit látja menni. A megoldásról annyit, hogy ha évekig voltál csepeli, gondolom te is tapasztaltad, hogy gyönyörűen megfért autó-kamion-bringa ezen az úton egymás mellett. Ritkán szólt duda. Azóta van K anyámat, mióta látják a friss betont az út mellett, ami hozzáteszem, használható állapotú Pest felé, de amíg nincs átadva és azzá nyilvánítva ami, nem kötelező használatba venni.

GriN 2012.01.10. 22:33:30

@GG81: Ja igen. Magyarországra inkább az Ady saroktól a Szent I. térig tartó szakasz a legjellemzőbb. Ha napi szinten végigmész rajta párszor, megfigyelheted, hogy több a gyalog a bringaúton, mint a bringás.CSak egyet ilyen helyet mondtam a millio közül. Az osztott bringagyalog átka. Nem érdekli a többséget, hogy min sétál.
Már az emlegetett középső szakaszon is belefutottam nem egyszer sétáló, futó edzést tartó emberekbe. Pedig ott a járda.

GG81 2012.01.11. 09:04:35

@GriN: nem-nem-nem. már előtte is volt dudaszó, hajjaj, de mennyi. sőt a pirosnál beért autósokkal beszélgetéseim is, hogy mi a szitu: taxissal, pirosszuzukisbácsikával mamival az anyósülésen, stb...
de tény régebben 15 éve még nem volt ekkora forgalom, nem volt ekkora hajtás az életben és nem voltak ennyire kikészítve a zemberek, hogy mindig tövignyomják türelmetlenül, pofátlanul, szabálytalanul az utakon. éljen a fejlődés, a motorizsáció. :-(
ahogy teltek az évek kezdtek megőrülni és kezdtek megjelenni ott a járdákon a bringások és amikor 2 éve újra napi szinten és munkábajárásra kezdtem használni a bringát és én is volt, hogy ott hajtottam. ez van, amíg felelőtlenül és veszélyeztető módon leszarták a bringaút építést a hatóságok, az önkormányzatok, addig rákényszerültünk... a rendőrok meg méricskéltek, hogy ne legyen hajtás, de kevés sikerrel.
és itt közel sem bátortalanságról van szó, ezért írtam a hősködni szöveget. :-) egyszerűen, ha ki lehet kerülni egy veszélyforrást, akkor nem fogom kitenni magam annak, ennyi. mégha neadj emiatt az egész út során vesztek 5-10 percet, rászánok ennyit, hogy ne kelljen pirosozni, kisebb de biztonságosabb kerülőt és autóval, ha megyek, ne kelljen véletlenül sem gyorshajtani ugyebár, mint sokan teszik, másodpercre kiszámítva az idejüket... az északi irányba ráadásul nem is kell kerülni, egyszerűen az eperföldes utcánál a párhuzamos bringaútra hajtani...
de most már zen lesz, nyugati módi, ha átadják, csak adnák már át! ;-)

GG81 2012.01.11. 09:09:31

@GriN: le kell csilingelni (, már ha van csengő a vason) őket a picsbe onnan!
ugyanez az összes osztott bringagyalogra érvényes! a nem osztotton megértőbbnek kell lenni...

az árpád híd északi oldala hiába csak bringaút!, nem bringagyalog, mégsem használja minden bringás, simán mennek buda felé az úttesten. persze van rajta futó, sőt andalgó is, de! ezeket még fokozottabban le lehet csengetni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.01.11. 15:40:43

@GG81:

a rendőrok meg méricskéltek, hogy ne legyen hajtás, de kevés sikerrel.

A méricske mindig az út valamely végén, az 50-es tábla mögött volt. A 100 feletti tempók pedig a hosszú egyenes szakaszon. A biciklisre nem annyira a 670-el az 50-es részbe beeső autós a veszélyes, hanem az, amikor a külsőben 100-al haladót a belsőben előzik 130-al.

GG81 2012.01.11. 16:17:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: amíg volt a töltésnél (a 70-es szakaszon) lehajtó a földek fele, addig néha-néha oda is beálltak, de tény, hogy az 50-et hamarabb belövik az emberek 70-re, ami meg már büntethető ojjektív is.
mindkettőért jogos a bünti! csak utóbbinál egyszerűbb és több a delikvenseket összegyűjteni.

GG81 2012.01.11. 21:22:34

a betontömbökre vicces firkákat helyeztek el, ma láttam.

Rocko- 2012.01.11. 22:58:35

@GG81: legutóbb a hentes mögé bújt be, nehogy észre lehessen venni.