Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Gravitációs kerékpár lehegesztett pedállal

2011.12.08. 14:22 - kirk kapitány

Egy amerikai kerékpárépítő, Jeff Tiedeken agyszüleménye a képeken látható downhill bicikli. A kacskaringós és asszimetrikus acélcsövekből összerakott forma régi versenymotorokra emlékeztet, és olyan pozícióba kényszeríti az utast, hogy a lehető legkisebb légellenállás akadályozzza a lejtőn való gyorsulást.

A szűk kormány és a magzatpóz azért kell, mert a kerékpárt kizárólag a gravitáció hajtja, a pedálok - minkettő hátsó pozícióban - csak lábtartóként funkcionálnak. Állítólag százas tempót el lehet érni a biciklivel, amit a lejtő végén Avid Elixr hidraulikus fékekkel kell megfogni a vállalkozó kedvű downhilleseknek.

Címkék: design downhill

46 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr493448060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CavanyuSukor 2011.12.08. 17:51:45

Renccámot rá! Meg gravitációs adót!

hallari 2011.12.08. 19:21:41

Ennyire nincs donor?

röhhencs 2011.12.08. 19:24:13

@CavanyuSukor: a baleseti adó megalkotásakor lehet, hogy ez a kép lebegett a törvényalkotó szeme előtt. A rendszám pedig nem hülyeség.

veny 2011.12.09. 00:19:48

Majdnem azt mondtam, hogy vadhajtás, de ezt nem lehet hajtani se vadul, se máshogy.

ergerberger 2011.12.09. 01:19:05

Majom a köszörűkövön.

penelope garcia 2011.12.09. 01:35:17

Pont az a majom, bizony.
Tehát nem is hasznos, nem is kényelmes. Még szépnek sem mondanám. Eléggé feleslegesnek tűnik.
De persze ízlés dolga.

Ami pedig az aszimmetriát, mondom, aszimmetriát illeti...

Flúgatlan 2011.12.09. 01:51:39

És vissza hogy megy? Megvárja, míg a kőzetrétegek gyűrődése épp oda növeszt hegyet, ahova legurult? Vagy van ilyen sport?

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.12.09. 03:17:26

antigravitációs belsője van. még ezt sem tudjátok?

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.12.09. 07:33:41

olyan mint a sznowboard: ha lelassul, egyik láb le, és lökdösni kell :)

pitonkigyo 2011.12.09. 07:47:24

Nem optimális, kanyarban vagy a térdet vagy a könyököt ki kell mozdítani a síkból.

surcapisca 2011.12.09. 07:50:21

@penelope garcia: A sport nem a kényelemről szól, sőt ellenkezőleg. És főleg az extrém sportok. Hogy nem szép? Az ízlés dolga. Felesleges? Egyeseknek biztos, másoknak életforma.

surcapisca 2011.12.09. 07:53:21

@Flúgatlan: Nem, feltolja, vagy szállítja, vagy más ezer módon megoldja. Mint például szánkózás vagy síelés esetén.

tamáskaresz 2011.12.09. 07:55:34

Nekem kell egy ilyesmi. Ezzel igyekeznék a kocsmába, ha már nagyon kell. Hazafelé így is- úgy is tolni kell...

Chin 2011.12.09. 08:00:54

2 bekezdés, 3 hiba:
- helyesen: aszimmetrikus
- a kormány nem szűk, hanem keskeny
- Avid ELIXIR

Gratulálok.

velorex-vezető 2011.12.09. 08:05:31

A fogassal szoktak felmenni. Tele van velük állandóan a János kórház traumatológiája. A kirándulók nem árt, ha vigyáznak, mert hangtalanul jönnek le, elég nagy tempóval. A Normafa környéke tele van árkokkal, amiket ők vájtak a kerekükkel ki és ott zúdul le az esővíz, elég komoly talajeróziót okozva.
Amíg a fiam is csinálta végig halálfélelemben éltünk.

midnight coder 2011.12.09. 08:33:26

Anno a lerohadt zaporozsecre mondták, hogy megy ez akár százat is - szakadékban hátszéllel. Na, ez itt a megvalósítás.

alien 2011.12.09. 08:53:20

nekem 65 is sok volt és szerintem a menők már dobogókőről lefele is mehetnek 80 fölött ha tekernek

velorex-vezető 2011.12.09. 09:10:11

@Borenbukk: Talán el kéne olvasni a posztot mielőtt lükézel valakit! Az első mondat utolsó két szavára gondolok. Vagy kérjél meg valakit, hogy olvassa fel neked.

MoxNox 2011.12.09. 09:20:01

@velorex-vezető: Ennek a bringának ahhoz a downhillhez gyakorlatilag semmi köze sincs.

velorex-vezető 2011.12.09. 09:22:44

@MoxNox: Úgy érted, nem terepre, hanem aszfaltra való?

AzHofi 2011.12.09. 09:25:27

Ennek a bringához gyakorlatilag semmi köze sincs. Nincs rajta csengő meg lámpa sem.

Borenbukk 2011.12.09. 09:29:50

@velorex-vezető: Es meg arkokat sem vag sehova.

Peetee 2011.12.09. 09:30:14

eredeti ötlet, nagyon komoly cucc!

MoxNox 2011.12.09. 09:34:24

@velorex-vezető: Persze, terepen ezt a bringát legfeljebb tolni lehet.

Peetee 2011.12.09. 09:41:26

@alien: Dobogókőről is lehet jönni 80-90körül lefelé, de az igazi száguldást az olaszoknál éltem át: 114km/h jöttem pontosan beállított óra szerint egy edzőtáborban. Ehhez hozzátartozik, hogy már 3. alkalommal jártunk azon az úton a héten, és a tökéletesen sima meleg aszfalt hiányában nem vállaltam volna be. Félelmetes érzés, de egyben 1000tonnás adrenalinbomba!

Itthon egy Békás-Kupa versenyen futottam a legnagyobb tempót 87km/h-t a szentendrei Skanzenhez lefelé vezető úton: Abban az évben óriási szél volt, amit ott lefelé fújt a hegyről, mi meg 2szer vagy 3szor is mentünk ott lefelé (2.5körös verseny volt). A verseny után néztem az órát, közben fel sem tűnt, mert 3an szökésben voltunk egy nagyobb csoport elől; persze csak a top10ért mentünk, nem a dobogóért :)

Peetee 2011.12.09. 09:42:29

@AzHofi: Akkor a Tour de France sem kerékpárverseny?

feliratoss · http://hitlervideo.blog.hu 2011.12.09. 09:46:33

A hegyen fölfelé változat tekerés és motor nélkül... na, az már valami lenne!

dekás dezső 2011.12.09. 10:28:04

kemény kis gép, az biztos, de ennél sokkal használhatatlanabbnak/veszélyesebbnek tűnő eszközökkel is haladt már az ember sokkal nagyobb sebességekkel, úgyhogy...
én bepróbálnám.

Arilian 2011.12.09. 10:50:05

Én abszúlt amatőrként és fiatalon egyszer haladtam meg a 70 km/h sebességet, de az nekem egy életre elég volt. Azóta csak autóval :)

100km/h-t el sem tudom képzelni bringával.

velorex-vezető 2011.12.09. 10:58:03

Találós kérdés:
a XX. század első éveiben mi volt a leggyorsabb jármű?

ex-dr. vuk 2011.12.09. 11:44:45

@dekás dezső: naja, jet-bike 400 km/h... az se eletbiztositas

kuki123 2011.12.09. 12:23:31

@hallari: ennyire

100-as tempót sima bicajjal is el lehet érni...csak meredekség kérdése

hallari 2011.12.09. 13:11:05

@kuki123: egy versenybringás ismerősöm mesélte, hogy ő több, mint 100-zal ment az M1-es egyik hosszú lejtőjén a leállósávban. Biztos így volt, de ez szerintem életveszélyes. Nekem már a 40-es tempó is bőven elég. A fék, gumi, "futómű" nem erre van tervezve, egy kis malőr is elég, hogy az utolsó legyen.

Silvestris 2011.12.11. 13:08:51

Szerintem ez egy igen jo kezdemenyezes, csak batoritani tudom a potencialis vasarlokat. Csupan annyit kell tenni, hogy a vetelkor mindenkivel alairatnak egy nyilatkozatot, hogy a szerveik transzplantacio celjara felhasznalhatok, valamint mindegyik peldanyba be kell epiteni egy GSM nyomkovetot es rakotni a transzplantacios kozpont szamitogepere. Sok-sok eletet lehetne megmenteni egy ilyen kezdemenyezessel.

Johnny336 2011.12.13. 13:30:13

Ez nem is DH-gép.
Gördeszkánál nem sokkal bonyolultabb szerkezet...

Szakyster 2014.03.25. 17:11:10

Ő is szokott nőket verni?