Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Sárvédő: a bringa szégyene

2011.11.12. 11:12 - lumina

Az utóbbi években mintha kiment volna a divatból a sárvédő, egyre szebb bringákon ülünk, így egyre jobban megfontoljuk, milyen tárgyakat szerelünk fel szépséges kerékpárjainkra. A sárvédő az igazi mostohagyermekek közé tartozik, miközben funkcióját tekintve – főleg az év ezen szakában – kifejezetten hasznos, sokat javíthat az életminőségünkön.

Futottunk egy gyors kört, hátha csak a mi figyelmünket kerülte el, hogy a ronda sárvédő dilemmára már született esztétikus megoldás. Bár találtunk olyan eszközöket, amelyeken látszik, hogy végiggondolták, de választ a kérdésre még mindig nem kaptunk: létezik szép sárvédő? Eláruljuk, az eddigi tapasztalataink szerint sajnos ilyen nincs. 

Van ez a felfújható, ami szépnek nem szép, sőt ronda, viszont akár praktikus is lehet.

Egy cuki zebrás, rózsaszín bringára. Itt megjegyezzük, hogy színekben tényleg nincs hiány, találtunk aranyat és egyéb csillogó megoldásokat azoknak, akik az igazán szépet szeretik.

Egy szivacsból készült, ami nemcsak ronda, de teljesen használhatatlan is.

A PET-palackból készült sárvédő egy elhivatott környezetvédő műve lehet, vagy egész egyszerűen a szükség hozta találékonyság eredménye.

Az utolsó pillanatokat éljük, nyakunkon a csapadékos ősz, a tél, és ugyan eddig viszonylag szárazon megúszhattuk sárvédő nélkül, nem sokáig marad ez így. Meggyőződésünk, hogy sokak számára szempont, mikor felhagynak az őszi, téli bringázással, hogy szép és kecses gazellájukra nem akarnak munkásbakancsot erőltetni - az eső, a sár és a latyak pedig nem megy ki a divatból. 

A Tilos rádió és a Kerékagy közös gondolkodásra hívja a sárvédő-fetisisztákat, és azokat, akik olykor fejcsóválva mérik végig kerékpárjukon a sárvédőket, majd beletörődve legyintenek. Ne legyintsünk, találjunk ki valamit! Szerintetek mi a megoldás?

Az ötleteket, pályaműveket a szepsarvedo@gmail.com-ra várjuk. A legjobbakat jutalmazó színarany stücni és az acapulcói wellness-hétvége még szervezés alatt, de addig is itt megosztjuk ezeket veletek.

Címkék: design divat víz sár latyak sárvédő

121 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr963341050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.11.12. 22:16:19

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:
sosem fogunk megállni a lámpánál, sőt még a tükrödet is lerúgjuk. Csengő meg minek, úgyis üvölt a szekeredből a lakodalmas, nem hallanád!

Egyébként hagyd már ezt a papolást, legyen peace & love.
barátsággal: almaleves (az autós troll)

Mercel 2011.11.12. 22:24:26

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

Elhiszem, hogy a gyakorlatban jól működik amit preferálsz, de borzalmas szocreál kinézete van.
Komolyan mondom a szemem kereste a szoknyavédő huzalokat is:))
Most viccen kívül a konámon nagyon durván nézne ki egy ilyen:)

Persze mikor az ember épp szarrá ázik átértékeli ezeket a dolgokat.

"Frigyes"

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.11.12. 22:39:27

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:

(Nomen est omen.)

Pipa. Pipa. Van, van. Van, több is.
Ja, ez nem is nekem szólt, én biciKlis vagyok.

Te meg tanulj meg írni inkább. Utána bohóckodj kommentekkel meg blogokkal.

Valaki egyszer azt mondta - megköszönöm ha megmondjátok ki - hogy az egy-egy mondat végére kitett írásjelek száma fordítottan arányos az intelligenciával.

Ez azért ad okot a reményre...

johnibyg 2011.11.12. 22:53:54

@j'en ai fair any stone: Csaxólok, tavaly meg rekordmennyiségű volt.
@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll: Normális hangnemet, 20-nál több IQ-t, odafigyelést, ne a bicikliútra parkolást. Azután meg add le a jogsid a hivatalban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.11.13. 09:03:34

@Mercel: Fekete Kross Evadom van, ilyen (vagy mittudom én milyen, de ilyen alakú) fekete műanyag sárvédővel. És nagyon nem néz ki szocreálul, ellenben igen jól. :) És mivel nem fém, még nem is 8 tonna. A haverok meg is lepődtek, amikor vettem, hogy "b.meg, ez tök jól néz ki". :) Jó, azt aláírom, hogy az ebike-os kép alapján ezt én sem mondanám meg. :)
Az meg a másik fele, hogy ez trekking, közlekedésre használja az ember, a János hegyre csak ritkán megyek vele. :) Igaz a Specialized Demos-s hülyegyerekeket 1,5 széles aszfalt gumival is lehet előzgetni. :) (pénze van, cangázni nem tud) Viszont ha valahova megyek, tehát simán az A-ból B-be jutás a célom akkor nagyon fontos, hogy tiszta maradjon a ruhám, még ha vizes is az aszfalt. Konkrétan SÁRvédőnek nem jó, kicsi a hely a kerék meg eközött, és beragad a sár, meg szerintem olyan szélesben nem is gyártják. Amit montira lehet kapni azok szart nem érnek, és tényleg hülyén néznek ki. Arra egy megoldás van, elmész, ökörködsz egy jót, aztán haza átöltözni meg hajat mosni, de az sportolás, nem közlekedés. A városban országútival (pedig ha tudnák, hogy milyen jó egy levegős terkking teló) csapató bölcsészlányoknak meg csak legyen koszos a rojtos táskájuk. :)

Tóth Bendegúz 2011.11.13. 09:19:45

Én most őszre-télre bevetettem a "traktoromat". Monti sárvédővel, egy régebbi teleszkóppal és jelenleg 1,5-ös gumikkal, de ha jön a hó, akkor lehet, hogy még gumicsere is lesz rajta. Majdnem jó városba, de nem lehet vele úgy haladni mint egy országútival, no meg egy kicsit idétlenül néznek ki ezek a kis kerekek... De az a lényeg, hogy funkcionáljon, nem? Ha szép, akkor még rá is kapnak a enyveskezűek :/

ex-dr. vuk 2011.11.13. 11:29:02

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
en lattam olyan sarvedot ami kicsit messzebbrol nem is latszott... Ha jobban megneztem latszott csak, hogy egyaltalan van. En valszeg fogok venni a hibridemre, a csomagtarto is nagyon hasznos, meg akkor is ha csak orszagutazni akarok vele.

nowy 2011.11.13. 12:51:10

@j'en ai fair any stone: csak szólok,hogy augusztus elején a túránk 7 napjából 4-en esett...

A Tyne folyó déli partja 2011.11.13. 14:54:59

@vuk_: csomagtartóm van, most vettem hozzá egy rávaló táskát is (volt egy régebbi, de az nem igazán passzolt a csomagtartóra - Topeak, sínes, ahhoz való táskát vettem.sárvédőm sosem volt,
mondjuk, a csomagtartóm szerintem pont felfogja a sarat. na meg nem is megyek vele őrülten, hogy nagyon felcsapódjon.

Levente.hu 2011.11.13. 17:53:49

Ez szerintem baromira nem szépség kérdése...
Kit érdekel hogy néz ki! De legyen jó.
Utálom a sz@r sárhányót, ami:
-zörög
-vetemedik
-törik
-nem jól véd
-túl szűk (beszorul a sártól a kerék

Mikor megvettem a Giant Expeditiont, egyszerűen teljesen odáig voltam! A sárhányótól! Igaz ezüst színű, és nem fekete, de nagyon jó, és passzol a biciklihez!

Műanyag, sok pálcás, benne világításvezeték(!) amit rá lehet patentozni, van jó szélessége és hely a keréknek, és a végén egy jó nagy gumileffenytű, ahogy ránézek kb. a Land Rover Defender jut eszembe... :-)

Tudom, hogy MTB-os körökben divat a biciklikopasztás(néha okkal), de túrázóként én szeretem a jól felszerelt gépet. Több hetes túrára viszem magammal a fél házat, gyakorlatilag a biciklin élek, szeretném otthon érezni magam. Ezért szeretem ha van:
-igazi, alucsőből épített első-hátsó csomagtartó
-tisztességes első-hátsó lámpa, elöl távolsági reflektor
-prizmák, reflektoros defektbiztos túrakülső
-3 kulacstartó hely(fürdővíznek, meg akkutartónak)
-kisebb térképtartó
-jó fék (magura HS)

Mon3 2011.11.14. 11:37:55

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:

Vigyázó szemeitek a Dinoszauruszokra vessétek! Ti is kihaltok nem sokára...

ex-dr. vuk 2011.11.14. 15:21:48

@Almaleves: "sar" az altalaban a vizes por, nem az igazi dagonya kemeny sarat kell erteni... Szoval varosi kozlekedeshez szerintem elengedhetetlen. Kiveve ha nem zavar, hogy vizes uton 15 felett nem mesz, vagy nem zavar h csupa (saros) viz lesz a ruhad, taskad...

Egy versenybringara (amit mondjuk csak arra hasznalsz h szep idoben csapatod kulteruleten) valoban felesleges.

ex-dr. vuk 2011.11.14. 15:23:04

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
szerintem elengedhetetlen a sarvedo.. legalabbis nekem. Nyar kivetelevel szinte mindig vizes az ut, es (gumifuggo persze, de) annyira lasasn en nem vagyok hajlando kozlekedni, ahol mar nem csap fel... :)

imittto 2011.11.14. 15:32:03

Semmi bajom vele, sőt, volt már hogy jól jött. Hogy jól néz-e ki vagy sem nem érdekel (persze jól néz ki vele... imageshack.us/photo/my-images/408/img20110814061457.jpg/ :D )

Munkába járok vele, persze hordok száraz cuccot is. Mindenesetre az esőkabát alatt viszonylag szárazon megúszom, a kabátról viszont csak víz csöpög míg szárad, nem mocskos-saras lé.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.11.14. 18:15:32

@vuk_: Pont hogy nem, nekem MTB-m van,megyek vele városban, terepen. Na jó beismerem, titokban szoktam sóvárogni egy klassz sárvédő után. De több deka! Így aztán el is dőlt a kérdés.

ex-dr. vuk 2011.11.14. 19:10:17

@Almaleves: tobb deka? tyu ;)
nekem trekking van, muanyag sarvedovel arultak. konnyu, eros, ezustszinu, fasza. nem is kivanhat az ember jobbat :) (es van benne vezeto reteg is, ami megkonnyiti a hatso lampa kabelezeset)

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.11.14. 19:42:35

@vuk_: Hátsó lámpa!!!! újabb eretnekség. Nem súlyosbítsd a helyzeted! Nekem elemes vackaim vannak, de nagyok kacsingatok az indukciós felé, csak veszett drága még.
A bicikli tömegét meg nem kell lebecsülni, amikor fel kellett tolnom hegynek fel Villányban, mert csak messziről tűnt úgy, hogy van az ott út. Hát kurvára nem volt, egy órán keresztül cipeltem a vasat. Na akkor úgy éreztem, mentem meggyilkol minden gramm.

Különben is a trekkinges az nem is ember, de ez utóbbi érvem csúnyán személyeskedő, ráadásul nem is igaz, de valahogy el kellett döntenem a szájkarate meccsünk :)

Peace & Tekerés (nem trekkingelés!)

D4D 2011.11.14. 22:11:26

Valamikor a 80as években a sárvédő még kötelező tartozék volt.

ex-dr. vuk 2011.11.15. 00:56:35

@Almaleves: lampa az jo az kell :)
a trekking kozlekedni meg turazni valo. minden tipus masra jo :)

GG81 2011.11.15. 11:06:38

a sárvédő jó, szép is tud lenni, ami szépen végigköveti a kerék ívét. elől negyedköríven, hátul pedig félköríven!

jah, és akinek nincs az sem magánügy!!! mert, ha utolérsz egy ilyet, mert lassaban megy, nehogy mégjobban összedzsuvázza magát, attól még fogja hátrafelé, a pofádba tolni a retket! hiába haladnál te meg sárvédővel védetten, más leszaromsága miatt neked kellemetlen. FŐLEG!, ha emberünk baxik megállni a piros lámpáknál ahol te igen, és muszáj vagy mindig megelőzgetni!
nah, ennyit az együttélési hajlam teljes hiányáról! lassan pedig jön a szezon, bár a hideg már sokakat szerencsére kiszanált... :-)

sárvédőre fel!

GG81 2011.11.15. 11:10:06

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: a rezgések megölik valóban a műanyag szorító elemeket, de ez pillanatragasztóval orvosolható. nem zörög, minden irányba tart és nem engedi felverni a dzsuvát, se rám, se a mögöttem jövőre!

keios 2011.11.15. 14:15:39

Fiúknak illetve lányoknak egyaránt:
www.rob4bike.com/index.php?cPath=25_97&osCsid=cc8af48cff5026b15e974cd95ab2cb45

(És még csak nem is olcsó!)

Levente.hu 2011.11.15. 15:11:42

@Almaleves: "Különben is a trekkinges az nem is ember, de ez utóbbi érvem csúnyán személyeskedő, ráadásul nem is igaz, de valahogy el kellett döntenem a szájkarate meccsünk :)"

Nem akarok túlságosan belevau, de ezt azé' se hagyom szó nélkül! :) Az igazi trekkinges a kerékpáros társadalom higgadt, megfontolt, és komoly tagja, aki ha kell - félrelökve megfontoltságát - nekivág az éjszakának, és még másnap hajnalra átszeli a fél dunántúlt, mert épp támadt egy ötlete. :D És évente többször rájön a nagy mehetnék, amikor felszereli a málhát a gépre, elindul a világnak hosszú, sokezer km-en át, jöhet hideg-meleg, hó és napsütés, hegy-völgy, folyó, terep, mindez nem számít, csak menni előre! ;-)

Hát, ezekkel szemben a délutáni MTB-osok komolytalan óvodások. :P

Bocs, de nem hagyhattam ki. Nem kell megsértődni. Meg tudom hogy jó dolog csapatni...
... 25kg cuccal, holdfényben csillogó szügyig érő agyagban... :D

ÉS közben a fejtetőre állított gépekből kiszerelni a kereket, mert teljesen megszorultak(tolni se lehetett már), ugyanis a sáros törek eltömte a SÁRHÁNYÓT! :)

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.11.15. 15:36:02

@Levente.hu: @vuk_: Látom, kezd elfajulni a vita. Pedig már személyeskedtem is, de úgy látszik még ez is hatástalan az önmaguk jelentéktelenségében fürdőző trekkingesek ellen.

Nos, akkor csak sorjában:

Aki te leírsz higgadt, kitartó, felmálházható meneelőnek, azt barátom úgy nevezik: öszvér. Se nem ló, se nem szamár. Csak egy szaporodásképtelen mutáns. Ez valóban jól illik a trekkingesekre. Mindent szeretnétek, de semmit sem csináltok jól.

A sárdagasztásról írottak némileg enyhítik helyzeted, csak az nem fér a fejembe, hogyha valaki értelmesen is tud gondolkodni, akkor miért száll fel egy trekkingre.

Merrefelé halad ez a világ?

Kisvuknak sincs igaza, mert a trekking maximum hússütő rácsnak jó!

Remélem, hogy sikerült minden oktalan trekkinges fejében rendbe tennem a dolgokat! Ha nem, továbbra is szívesen segítek, de előre szólok, hogy pedagógia érzékezem nagyjából a végéhez ért és innentől kezdve nem állok jót magamért. Csípek, rúgok, harapok és övön alul is viszketek.

Jó sárvédő és trekking-mentes tekerést! :)

ex-dr. vuk 2011.11.15. 16:18:16

@Almaleves: te őstroll :)
ugyse fogsz felhergelni senkit :)
Tudod mit? Hivjuk "hybrid"-nek :)

Guy_Montag 2011.11.15. 18:15:34

@Almaleves: külöMben mi az a trekking? a sávok királya?

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.11.15. 18:26:37

@dubai_tennis: hát ez az,egy semmi! Amint látom, már mások is észrevették, hogy ez egy mondvacsinált öszvér.
Nagyjából úgy lehetne megfogalmazni, hogy egy versenykancát hátulról becserkész egy Kanmonti. Hangsúlyozom: SZERELEMRŐL SZÓ SINCS!
Ez egy aktus, közösülés, ba..ás, ilyesmi.

Ezek ketten csak azért állnak össze,mert üzekedni akarnak, de becsúszik több minden, így a fatal error is. Az amúgy filigrán és tüneményes útikanca úgy marad. Majd legnagyobb bánatára egy "hybridnek" ad életet, mely nem más mint egy drótöszvér.

Remélem érthető voltam.

Megemlékezhetnék azokról is, akik ilyesmit akarnak birtokolni, de inkább nem pazarlom rájuk a szót.

Guy_Montag 2011.11.15. 18:30:49

@Almaleves: de mi? outi váz vastag gumikkal?

Bicska2 2011.11.15. 21:00:48

@Almaleves:

Ácsi.
1. Aki rendelkezik egy trekking kategóriába sorolható bringával, az fiksz trekkinges? Másik bringája nem lehet?

2. A trekking jó!
Indoklás: nekem trekkingem van, és bulldog vagyok véle. Elvisz bárhová gyorsan, és higgadtan.
Elvitt Balaton körül gyorsan és higadtan egész napra való ellátmánnyal. Előztem vele negyven feletti tempóval outist. Öszvértől elfogadható.
Tökéletes kompromisszum a monti és az outi között.
Megyek vele gyorsan szilárd burkolatú úton (nemúgy mint a lassú montisok), és megyek vele xar úton (ahol egy outi tengelyig süppedne).

Továbbá az alma egy gyümölcs. A leves nem lehet almából, mert az egy öszvér lenne. :-)

Guy_Montag 2011.11.15. 21:10:00

@Bicska2:
MEGVAN!!!

TREKKING = szűz és kurva egyszerre!

így már értem.

beugrik a "városi terepjáró" kifejezés az autóknál.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.11.15. 21:26:30

@dubai_tennis: vágod már látom! Szokták még nevezni légpárnás űrhajónak is!

Guy_Montag 2011.11.15. 21:30:39

@Almaleves:
:D

de komolyan!

namost akkor miért jó a trekking? nem létezett elég kategória, hogy meglegyen a bicikliseknél is a belterjes kaszt-rendszer?

trekking = versenybringa egyenes kormánnyal és vastag gumival. ebben az olvasatban ez tényleg mtb. vagy "mtb light" inkább :D

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.11.15. 21:37:39

@dubai_tennis:
A kasztrendszer fontos, hogy tudd, hol a helyed a társadalomban.
A trekkingesek az alsóbb kerékpáros néprétegekből kerülnek ki, ám próbálják magukat sokkal többnek mutatni, mint amilyenek valójában. Vuk és Bicskanyitogató hozzászólásából szerintem ez már neked is lejött, tele volt mindkettő visszatetszést keltő önfényezésekkel.

Atrekkinges egyébként az, aki tacskókormányt szerel a vázas Csepeljére, majd mikor megszalad neki, lecseréli ezt egy trekkingre. De többet nem akarom leírni ezt a szót sem, hogy trekking, mert végén még elborult elmével én is veszek egyet.

Bicska2 2011.11.15. 21:38:07

@dubai_tennis:

Látom sem bringa, sem egyéb tekintetben nem volt még alkalmatok vastag gumival találkozni.

Bringa tekintetében: trekkingen nincs vastag gumi.
Egyéb tekintetben: így jártál. Használd a gyerekméretet, ha az passzol.

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.11.15. 21:42:10

@Bicska2: Komoly szakmai érveidre a következőket tudom válaszolni:

"1. Aki rendelkezik egy trekking kategóriába sorolható bringával, az fiksz trekkinges? Másik bringája nem lehet?"

Lehet, de az képes ennél sokkal nagyobb galádságokra is!

"2. A trekking jó!
Indoklás: nekem trekkingem van, és bulldog vagyok véle. Elvisz bárhová gyorsan, és higgadtan."

Ezt már megbeszéltük. Nem jó. Nem vagy boldog. Jelen felszínes médiacivilizáció megvezetett gyermeke vagy pusztán!

Továbbá az, hogy mit tekintesz gyümölcsnek pusztán egyéni elhatározás kérdése, elég ennek bizonyítására annyit meggondolnod, hogy mi a zöldség és a gyümölcs definíciója.
.
.
.
Hagytam egy kis időt, a jó válasz: Mindegy, mert ugyanaz!

Viszont:

Ejtsünk szót a bicskáról is, mint a bringások legfőbb ellenségéről. (Az autósokon, a gyalogosokon és a trekkingeseken kívül persze! A te helyzeted ezáltal válik különösen tarthatatlanná, mivel legalább két lesajnált réteg tagja vagy. Az elméletem a következő: A trekkingesek mindent akarnak, azt a végén a semmit fogdossák.

Guy_Montag 2011.11.15. 21:52:41

@Bicska2:

a trekkingen VASTAG gumi van. ha figyeltél volna, olvastad volna, hogy outis vagyok, ahhoz képest minden gumi vastag. kedves szüleid tanítottak az agynemhasználatra?

az autómon úgy 23 cm széles a gumi, nem tudom, az minek számít nálad.

Bicska2 2011.11.15. 22:13:41

@Almaleves:

Namostakkor.
A bicska összecsukhatósága által örvend népszerűségnek.
Ahogy tette ezt annó a kemping biszigli.
A kemping bicikli akkor mi? Trekking? Outi? Monti? Öszvér?

Továbbá.
Mi mindannyian híján vagyunk a médiacivilizáció megvezetésének áldásos hatásának.
Merthogy néccáz forintos benyát venni, és négy liter/métert ebből elpazarolni a legjobb - kérdezz meg bármely olajsejket, alátámasztya eztet.
Nomegaztán főleg.
Kikérem magunknak (nekem és a trekkingemnek) hogy én (mi) a bringások legfőbb ellensége lennénk. Összekeversz az akác/királydinnye tüskéivel.

Az autód egy torzszülött. Benzin/vagy/dízel hajtásos monti. Pfujjj. Tekerj meg önerőből egy kerékpárt 23 centi széles gumival :-)

Mint trekkinges érzem-tudom, hogy enyém a világ. Mi többet akarhatnék foghatni ennél outival/fikszivel/montival?

Üdv
Egy keskenygumis nagyongyors trekkinges a terepről.

U.i.: fáradt vagyok. Így nem tom 1értelműen eldönteni komolyan gondolod, vagy hüléskedsz.
Ha vicc, akkor jó a szöveg. Ha komoly, akkor részvétem. Küldöm a gyógyszert. A cián felirat ne zavarjon, vedd be nyugodtan :-)

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.11.15. 22:38:50

@Bicska2: én vagyok a határmezsgye, aminek egyik oldalán lakik a tigris, a másik oldalán pedig malacka, és állandóan hozzám beszélnek. Melyiknek adjam a fiolád?

Peace & Jóéjt 

Ui: jó kis csevej volt

Guy_Montag 2011.11.15. 22:41:34

@Bicska2:

az, hogy mit kinek kérsz ki, az a te dolgod. főleg azért, mert én nem mondtam olyat, hogy ki kinek az ellensége, az egy másik hozzászóló volt. ( olvass utána )

az autóm valóban torzszülött, de alacsony technikai műveltségednek köszönhetően az üzemanyagot nem találtad el.

mellesleg ilyen teljesítményadatoknál ez a gumiméret alap, különben nem lenne értelme a 190 Le-nek és a 320 Nm-nek, hiszen az a szerencsétlen gumi nem tudná stabilan tartani az autót, dehát ehhez is csak megfelelő technikai műveltség kell. igaz, egy trekkingestől nem elvárható ez, hiszen egy trekking bicikli - csakúgy, mint a többi - egyszerű, mint a faék.

másrészt persze, hogy vicc, miből gondolod, hogy bárkit is érdekel a trekkingesek műfajközi hányattatása.

a ciánnál van jobb. kérdezd a hamász fő fegyverszakértőjét (rip). ha jól emléxek, nála a hivatalos vizsgálat a " természetes halál "-t jelölte meg. ( de nem biztos, hogy jól emléxek )

Mon3 2011.11.16. 12:24:53

@Almaleves: "Hüjjjje fasz vagy...."

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2011.11.16. 12:54:04

@Mon3: nem tudom mivel érdemeltem ki nagyra becsült véleményedet, de köszönettel elfogadom.
Ha esetleg kifejtenéd bővebben, hogy mi okozott benned ekkora lelki törést, akkor azt megköszönném.

Mielőtt ezt megtennéd, néhány dolgot megpróbálok megvilágítani.

1. Eltúlzott ellenségkép keresésemmel (trekkingesek, autósok, stb.) pontosan azt próbáltam kifigurázni, aki mindig másban keresi szálkát, magában meg nem látja a...

2. Az 1. pontból adódóan senkivel és semmivel az égegyadta világon semmi bajom, sőt örülök, hogy néhány, nálad kicsit felvilágosultabb emberkével "vérre" menő vitákat folytathatok a semmiről, amin aztán jól szórakozunk.

3. Ha esetleg bárki más is félreértette az általam felvázoltakat, attól elnézést kérek és jelzem, hogy ez egy kandi kamera volt, lehet röhögni.

Peace & Napsütés

ex-dr. vuk 2011.11.16. 14:55:25

@Almaleves: erkolcsileg semmikepp :)
az utolso szo nem jelent feltetlenul gyozelmet am ;)

ex-dr. vuk 2011.11.16. 14:58:20

@Bicska2: a "kemping" bicikli (folding bike) jelenleg is nagy nepszerusegnek orvend olyan varosokban, ahol tomegkozelekdessel (vonat) lehet kombinalni (pl. London). Perpillanat en is egy ilyet hasznalok (Dahon Speed)

Guy_Montag 2011.11.16. 15:16:02

@vuk_: hány kilométert tekersz egy nap?

ex-dr. vuk 2011.11.16. 15:36:45

@dubai_tennis: jelenleg 8km, ha nincs edzes, ha van akkor az +4km.

Bar nemtom hogy ezt a trekking vagy a folding bringa miatt kerdezed :)

Guy_Montag 2011.11.16. 15:47:08

@vuk_: oda-vissza, azaz összes napi megtett km?

Guy_Montag 2011.11.16. 16:31:31

ui: nem érdekel a műfajközi hányattatás, más miatt kérdeztem a megtett távot

ex-dr. vuk 2011.11.16. 16:38:49

@dubai_tennis:
Ez az alap, igen. Meloba el plusz vissza, plusz edzes ha van. Ez hetkoznapokra ervenyes, valamint ha nincs mas dolgom. Hetvege az mas kategoria, ha nincs kedvem nem megyek de van, hogy megvan 30-70km is.

Mar elmondod miert kerded? :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.16. 16:48:05

@GG81: Örömmel látom, hogy a biciklis társadalomnak is feltűnik egyes tagjaik renitens magatartása. Így tovább.

ex-dr. vuk 2011.11.16. 16:50:18

@newtehen: ne dolj be, GG81 messzi van a biciklis tarsadalomtol :)
O elmeleti kerekparos (osztja az eszt, de gyakorlati tapasztalata nincs) ;)

Guy_Montag 2011.11.16. 17:01:34

@vuk_: csak meg akartam saccolni az édessavanyú szintet, de ezek szerint nem rossz.

hu. fincsi lehet :D

Guy_Montag 2011.11.16. 17:20:27

ez egy szleng.

volt egy kézilabdás csajom, meccs után elég durva volt...

hogy mondjam finoman...

megvan! kipárolgás. ééééétted.

ex-dr. vuk 2011.11.16. 18:04:57

@dubai_tennis: nem nagyon ertem, az a kerdes mennyire ulok izzadtan a munkahelyen? ;)
(semennyire)

Guy_Montag 2011.11.16. 18:13:44

@vuk_: igazából csak el akartam képzelni. sikerült.

gondolom, nem teljesen fitti a hangulat, én 10 kmet tekerek melóba.

A Tyne folyó déli partja 2011.11.16. 20:04:25

@vuk_: a folding bike a régi kemping? amúgy, az nem kényelmetlen? mármint, a folding bike.

igazi hős 2011.11.16. 23:03:54

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Majdnem ilyen cserét csináltam meg az ősszel, leszedtem a sima gumit és felraktam egy keskeny pálcásat. Meglepődtem amikor a boltban mondták, hogy ilyet alapból nem tartanak (rendelésre hozták), mert az új országútikon nincs csavarmenet a villán. Nemcsak a karbon csodákon, a sima acélon sem. Úgy látszik sokba kerül a lyuk.
A pálcás megoldás elég szívás, mert vagy 4 centit le kellett vágnom belőlük, hogy ne lógjon ki a sárvédő mellett, ami egyrészt zavaró, mert mindenbe beleakad, másrészt kanyarban a pedálozó lábamhoz is hozzáér. Szóval én megértem azt, aki gumiváltozatot használja.

ex-dr. vuk 2011.11.17. 00:57:39

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
egyaltalan nem az. kicsit menetstabilitasban rosszabb, de ugyanazt a sebesseget el tudod erni, es az ulespozicio sem kulonbozik.
Cserebe barmikor viheted a vonaton/metron.

Persze szart nem erdemes venni ebbol sem, dahon vagy brompton.

miertvanigy · http://nyiltanoszinten.blog.hu/ 2011.11.17. 10:08:41

@vuk_: Persze nem a budapesti metrón:( egyszer megvédtem 2 gyereket akikkel a nagyhatalmú BKV ellenőr szórakozott mert levittek a metróba egy monociklit és ezért ki akarta tiltani őket a közlekedésből...

ex-dr. vuk 2011.11.17. 10:54:04

@miertvanigy: jo hat balkant hagyjuk, Londoni metron viheted :)
Egyebkent vonaton otthon is szabad (papiron), meretkorlatozas nelkul, ingyen (ha ossze van csukva). Persze ettol meg a kaller lezavarhat ;)

igazi hős 2011.11.17. 11:42:17

@dubai_tennis: Az a kis vasrúd, aminek az egyik végét a sárvédőhöz, a másikat a villához/vázhoz rögzíted. Régen oldalanként 2 külön darab volt, ma egy V alakba hajlított van.

GG81 2011.11.17. 13:40:08

@vuk_: ha nálad az évi 6000km elmélet...!? néha nem kellene belepofáznod, de télleg.

ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.

GG81 2011.11.17. 13:44:56

@newtehen: mindenhol csak a baj, szegdonból jön ide belepofázni, teljesen feleslegesen, amikor teljesen normálisan beszélgetünk akkor is. főleg úgy pofázik bele mindenbe, hogy asse tugya pl. mik itthol a zaktuális szabálok, pl. a bringasávnak van külön lámpája!

csak a szöveg, a feszkókeltés... arról meg ne is álmodj, hogy ilyenkor elgondolkozzon kicsit, hogy tényleg mennyire teljesen feleslegesen próbál beszólongatni, neadj aszongya bocsibaz+...

ezen meg aztán már tényleg csak fetrengeni tudok a szánakozó röhögéstől.

GG81 2011.11.17. 13:52:44

@igazi hős: a pálcák levágása izgalmas művelet volt... mármint a pontos méretre vágása flex-szel, de úgy látszik elég jól sikerült.

az, hogy elől beleér a lábad a sárvédőbe kanyarodás közben meg vázgeometria kérdése vagy netán kicsi is a vázméret... de semmiképp sem jó.
pont épp csak a sárvédőbe vagy a kerékbe is már beleér? mert az meg nem kicsit balesetveszélyes is!

ex-dr. vuk 2011.11.17. 14:14:41

@GG81: az eddigi hozzaszolasaidbol ez semmikeppen sem derulhetett ki, sot.
Nem ismerek olyan helyet, hogy szegdon, szoval onnan nem johetek.

GG81 2011.11.17. 15:37:05

@vuk_: hiába mondtam...

nah mindegy. a lényeg, hogy megint csak a beszólás volt a cél egy jogos megszólásra és tádá newtehén is átérzi a problémát, ha a pofájába nyomja valaki a sarat... mert asziszi, hogy magánügye, hogy nem rak fel sárhányót. hát qrvára nem, mint ahogy a többi magánügynek gondolt hüjeségetek sem magánügy a KÖZúti forgalomban.

tehát, ha csak a csípőből történő beszólás asse jó,
ha olyan beszólás miszerint érintve érzed magad, nosárhányó, akkor az.
eddig az jött le, hogy legalább sárhányód van, tehát az első.

ex-dr. vuk 2011.11.17. 16:03:19

@GG81: "hüjeségetek" - kike?
Ha tenyleg olvasnal es nem csak irnal latnad, hogy sarvedoparti vagyok. De egyebkent ritka az olyan sarvedo, ami hatra nem csap fel (auton is ritka). Szoval az ellen nem ved. Persze azert kevesbe csap, ez igaz. Es en is utalom.

Van (meg) olyan biciklim ugyan, amin nincs sarvedo, de nemsokara azon is lesz, csak el kene jutnom a boltig..

GG81 2011.11.17. 16:12:02

@vuk_: én olvastam ("eddig az jött le, hogy legalább sárhányód van"). de mi lenne, ha te is úgy tennél, mintha...

ízlelgesd: "a többi magánügynek gondolt hüjeségetek sem magánügy a KÖZúti forgalomban"

ex-dr. vuk 2011.11.17. 16:23:45

@GG81:
na akkor jissoraz: "hüjeségetek" - kike?

alexfly 2011.11.20. 11:26:32

Egyszerű a válasz: a mindennapi közlekedésre használt kerékpárra kell. Mind a magam, mind a többi közlekedő érdekében. A sportcélokra használt gépek egy külön kategória; mint ahogy az autók felszerelésénél sem az F1 a mérvadó. És egyáltalán nem ronda. Lehet, hogy a bicikli egyesek szerint szebb anélkül, de a feleségem sem meztelenül közlekedik -mint ahogy a kerómat is felöltöztetem...

Guy_Montag 2011.11.20. 15:21:11

@alexfly: megnézném a feleségedet sárvédővel.

Németh András 2011.11.20. 18:11:08

@nowy: csak szólok hogy nagyon szerencsétlen népek vagytok, mert idén tényleg alig esett eső, pláne a tavalyi évhez képest

Németh András 2011.11.20. 18:19:35

@vuk_: magyarországon is működik a kombináció (legalábbis ha arra gondolsz hogy ingyé viheted)

Guy_Montag 2011.11.20. 18:36:31

@vuk_: a londoni metró? lehet biciklit vinni benne? már amikor épp nem embereket sütnek benne?
szép korabeli FA metró :D

ha választani kell, akkor inkább a budapestit választom. itt is kigyullad néha egy-egy szerelvény, de de emberek emiatt még nem haltak meg.
bocs, de a londoni metrót példaként felhozni...

ex-dr. vuk 2011.11.21. 00:52:43

@dubai_tennis: mintha ez egyszer lett volna, es nem a varosvezetes gyujtotta fel, valamint nem maguktol gyulladtak ki...

nowy 2011.11.21. 02:20:44

@Németh András: ez így igaz,pont kifogtuk,de ebből is látszik,hogy jó ha van sárvédő :)

GG81 2011.11.21. 09:53:19

@vuk_: a madzsar metróban azért viszont csak az murdál meg, aki beugrik a szerelvény elé... nem kell attól tartani, hogy jön egy élesített övvel egy kimosott agyú kirobbanó formában! dubai gondolom erre gondolt... egy kis tűz és füst elől simán működik a szervezett kiürítés, de amikor valaki egyszercsak megnyom egy gombot... éljen szegdon!

ex-dr. vuk 2011.11.21. 11:05:51

@GG81: Eljen! Barmi is legyen az.

Guy_Montag 2011.11.21. 15:37:28

@vuk_: arra próbáltam rávilágítani, hogy az általad az egekbe magasztalt társadalom is kicsit beteg lehet, ha a biztonságnál fontosabb, hogy korabeli FA burkolatú mozgólépcső legyen , és basztak karbantartani, magyarul basztak a biztonságra. gyökér britek :D

azért halt meg néhány ember , mert a mozgólépcsőben felgyülemlett kosz a súrlódástól lángra kapott. érdekes, itt a szovjet mozgólépcsők nem produkálják ezt.

és miért kell a metrón biciklit szállítani? hát eeeeeeennyire sportos vagy? esetleg a
kis segged nem olyan kicsi, de azért nyomatod a biciklis propagandát, de csak szóban?

nekem miért nem jut eszembe, hogy metróra szálljak bringával?

papírkutya :D

Guy_Montag 2011.11.21. 16:53:59

@vuk_: www.youtube.com/watch?v=dLaeo6uVfuw&NR=1

hol fér itt el egyébként egy bicikli?

másik kérdés: a biztonságért ki felelős londonban?

ex-dr. vuk 2011.11.21. 17:05:38

@dubai_tennis: erdekes, en meg nem talalkoztam fa mozgolepcsovel. Biztos, hogy jo helyen jartal? Melyik evtizedben?

Azert "kell" (nem kell, csak lehet) metron biciklit szallitani, mert a bicikli (szamomra legalabbis) csak 10 km-en belul hatekony, 4-es zona a belvarosbol mar 15 km, a varos szele meg 25, szoval oda nem biciklizek, cserebe az utso 1-2 km-t, ami a metroallomastol kell, azt mar igen. De bizonyara ezt te is tudod.
Egyebkent ha meg varoson kivulrol jarsz be (mondjuk 50-60 km-rol) vonattal (33 perc), akkor azt nyilvan nem bringaval fogod, viszont a vasutallomastol a munkahelyig/hazaig azt a 2-2-t mar igen.

Remelem, hogy sikerult megertened.

A videot majd otthon megnezem, addig nem nyilatkozom.
Nem tudom, hogy ki felelos pontosan, es nem is hiszem, hogy tudnom kellene. A tomegkozlekedesen gondolom a TFL.

Guy_Montag 2011.11.21. 17:14:26

@vuk_:

nem tom, nálunk ez úgy néz ki, hogy hévvel szállíthatsz kerót, és minden hév eléggé "bevisz" a városba, hogy onnan már lehessen bicajozni.

azért nem látsz fa mozgólépcsőt, mert páran meghaltak. kár, hogy ehhez a cseréhez halál kellett. tán kérdezd meg a halottak hozzátartozóit, hogy milyen érzés nekik, hogy a szeretteik halála kellett ahhoz, ami a bunkó magyaroknál alap.

tessék, hozzájárulok a helyismeretedhez, ha már ott élsz, de úgy látszik, kissé hiányos ismeretekkel.
www.youtube.com/watch?v=sj21xNbNKBQ

nálunk 87ben, és utána sem volt ilyen. ( előtte sem )

ex-dr. vuk 2011.11.21. 17:21:20

@dubai_tennis:
hany olyan dolog van, ami miatt magyarok haltak meg, valahol (barhol) masutt pedig alap (mondjuk epp itt)? Hidd el, van ilyen is. Szoval nem kell tulideologizalni. Pl. hany repulo/helikopter hullott le, robbant fel, stb, mire a mai biztonsagi cuccokkal telepakoltak? Sok. Ez van, ez az elet es a fejlodes rendje.

Ja van itt is par baromsag, ki mondta, hogy nincs? Most konkretan arrol volt szo, hogy osszecsukhato kerekpar szallithato metron/vonaton. (legtobb helyen nem osszecsukhato is - raadasul azt is ingyen).

Jo, latod te is HEV-vel szallitod. Mi a kulonbseg? Nem sok. Itt a sima metro is megy olyan messzire mint ott a HEV...

A videot majd este megnezem, ezt is.

Guy_Montag 2011.11.21. 17:27:57

@vuk_:
valóban nem kell túlagyalni. a kerékpár közlekedési eszköz (jármű). feltehetem a londoni metróra a kocsimat?

nem, nem használok hévet. egyszer tettem, amikor eltört a váltóm. 20 kilométert még kibírok. váltó nélkül is. ( azóta nem pótoltam, de nem is kell )

a metró problémádra viszont egy e-kerékpár megoldást jelenthet. elég fejlett ipar már.
itteni árakon kb 2 ft/km az "üzemanyagköltség".

ex-dr. vuk 2011.11.21. 17:41:40

@dubai_tennis:
nem teheted fel, mert kurva nagy es nehez. a kerekpar pedig kicsi es konnyu. (az utakon vannak suly es meretkorlatozasok is, tudtad?)

mitol tort el a valtod? itt nem kulon kocsiba kell tenni a biciklit, hanem ott van veled, rendes biztonsagos helye van. sosem tort le semmi rola.

az e-kerekpar sosem fog 33 perc alatt 60 km-t megtenni, plane nem egy nagyvaros belvarosaba (lampak, keresztezodesek meg minden). tehat NEM lesz megoldas a "problemamra" (valojaban nincs problemam, mert az itteni rendszer tokeletesen hasznalhato szamomra - tehat nem keresek mas megoldast)

Az uzemanyagkoltseg itt abszolute nem szamit. A helyi tomegkozlekedest megsporolom igy is, es nincs semmi a vonaton kivul, ami ilyen sebesseggel bevisz a varosba.

Guy_Montag 2011.11.21. 17:44:27

@vuk_:
miután tönkrement a váltó, tettem fel a hévre.
de megalázó volt, kiröhögtek. hazafelé inkább toltam.

Guy_Montag 2011.11.21. 19:26:47

@vuk_: :D

sajnos nem fényképeztem le :D

úristen....

mondom, nem mindenki olyan mocskos lusta zsírféreg ám, van, aki igazat mond. pucukám :D

ex-dr. vuk 2011.11.21. 20:28:37

@dubai_tennis: az szimpla loser, aki 20 km-t tolja a biciklijet haza, mert a hev-en "kirohogtek". Vagy ez, vagy nem volt igaz ;)

Az, hogy nem ingazik valaki napi 120 km-t, az szerintem nem szamit meg zsirferegnek, de ahogy erzed ;)

ex-dr. vuk 2011.11.21. 20:33:48

@dubai_tennis: azert ez eleg extrem eset, hogy ilyen van, ez akkor lehet ha lezarnak vonalakat (mint mult vasarnap a victoria-t, ezert a piccadilly-n kurvanagy tomeg volt).

De mindenesetre ez nem jellemzo, sot ha bicajjal mesz elkerulheto, ha kijjebb tekersz egy kicsit es ott szallsz fel.
En nem metrozok bringaval rendszeresen, eddig egyszer fordult elo. Wimbledon picit messzi van Barbican-tol "kempingbringaval" :)

Guy_Montag 2011.11.21. 20:49:55

@vuk_: igen, próbáld ki rollerrel vagy görkorival is.

A Tyne folyó déli partja 2011.11.21. 21:21:58

@vuk_: az itteni meg még biztonságosabb, ezek szerint:P ezt nem akarják felrobbantani:)
de ezen is csak folding bike-ot lehet, normál vonaton viheted a rendes biciklit, de kell neki jegyet venni. ingyen, de kell jegy. de mikor utoljára otthon vasúton biciklit szállítottam, még kellett érte fizetni.

vuk_ · szegedbicaj.blog.hu/ 2011.11.21. 17:05:38
eh, nem értik. ha én el akarok menni mondjuk egy Lake District-ben tett biciklitúrára, akkor tán végig oda kéne bicikliznem? mire odaérek, értelmét vesztette a túra...

egyébként, itt is van nyavalygás. nahát, ugyanaz, mint otthon?

www.metro.co.uk/news/882297-irresponsible-cyclists-should-pay-road-tax-say-quarter-of-drivers

ex-dr. vuk 2011.11.21. 23:11:25

@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
en nem is turarol beszeltem, hanem sima vvarosi kozlekedesrol...
Az nem tura hogy bejarok dolgozni :)

A Tyne folyó déli partja 2011.11.22. 20:02:35

@vuk_: tudom, értem én, csak nem akartam még egyszer leírni azt, amit te. ezért hoztam egy másik példát arra, hogy mikor is viszed vonaton a biciklit. ja, mikor én ideköltöztem, hoztam a biciklimet is. 350 kilométerről költöztem ide, érdekes lett volna megtenni bicajjal. pláne bőröndökkel...

fehersracbob 2011.11.28. 13:56:50

Crud Road Racer 2 ha szép sárvédőt akartok országútira!