Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Fröccsöntött bicikli vidám színekben

2011.09.01. 16:27 - kirk kapitány

Vidám színek, bordázott műanyag felületek, tömör virsligumik, egy izraeli dizájner így látja az olcsó biciklik gyártásának jövőjét. És az újrahasznosításét.

A fröccsöntött bútorok, háztartási eszközök Izraelben nagy népszerűségnek örvendenek. A hagyományból születhetett a Frii nevű kerékpártanulmány is, amely Dror Peleg vizsgamunkája volt a jeruzsálemi művészeti akadémián. Az ipari formatervezés szakos hallgató szerint a Frii alkalmas arra, hogy Izraelben, vagy más, hozzá hasonlóan ipari alapanyagokban szegény országban nagy tömegben, olcsón előállítható közlekedési eszköz legyen. A gyártáshoz a helyben keletkező műanyaghulladékot lehet felhasználni, azaz maga lehet a „cycling and recycling” mottó megtestesülése.

frii3

További előnyt jelenthet, hogy a kerékpár nagy elemeihez nem szükségesek precíziós gépek, könnyen legyárthatóak.

A puritán szerkezet leginkább síkterepen használható. Nincs rajta sebességváltó. A gumi az egyszerűség kedvéért a régi gyerekbiciklikhez hasonlóan tömör virsli, kicsit ráz, de nem lesz gond a defekttel.

A konstrukció egyszerűsége és a műanyag sajátosságai új esztétikai megközelítést alakítottak ki. A kerekek kisebbek lettek a megszokottnál, a 20-as abroncs miatt pedig rövidebbek és erősebbek a villák. A váz- és a kormányelemek szilárdsága miatt a kerékpár külső felületére mindenütt bordázat került.

Címkék: design

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr973195793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myronman 2011.09.01. 19:49:17

Érdekes koncepció.... de már csak a színe is visszataszít engem :D

AzHofi 2011.09.01. 20:17:16

@Icarus_: nyugi, biztos lehet rózsaszínben is, meg szivárványszínben is kérni.

Téglagyári megálló 2011.09.01. 20:33:58

ügye örülsz öcsi, hogy a bicód fröcsi

igazi hős 2011.09.01. 20:38:49

@Téglagyári megálló: Ez jó.

Egyébként nekem tetszik a koncepció, de azért érdekelne, hogy mennyi időt bír ki. És hogy a felni hogy bírhatja a fékezést, az olcsó műanyagok nem túl kopásállók. A mostani vázam lassan nagykorú, az acél nem öregszik.

myronman 2011.09.01. 21:07:32

@igazi hős: Jó kérdés... én attól félnék hogy egy nagyobb eséstől el is törik... Bár valószínűleg nem "ilyen" körülményekre tervezték

igazi hős 2011.09.01. 21:28:46

@Icarus_: Rugalmas műanyagot nem olyan nehéz csinálni, de a sok napfény (illetve UV sugárzás) annak is betesz. Persze könnyen lehet, hogy tévedek és már simán kibír 1-2 évtizedet, annál több nem kell. Utána meg tényleg be lehet olvasztani és csinálni belőle egy újat vagy egy csomó izgalmas színű bringás pólót :-)

myronman 2011.09.01. 21:32:35

@igazi hős: Igen, ez utólag nekem is eszembe jutott, hogy ha nagyon alacsony az előállítási költsége, akkor ilyen törés/repedés esetén lehet venni a következőt és a tönkrementet meg újra fel lehet használni.

Mindenesetre kíváncsi vagyok mi lesz belőle. Elég sok koncepció és művészbicikli született, de eddig egyik sem terjedt el jobban :D Érdekesnek érdekes, de szerintem csak ennyi... :)

colizoli 2011.09.01. 21:56:19

Probaljatuk mar elszakadni a hagyomanyos biciklitöl. Ez egy "egyszer" hasznalatos cucc. Perecelsz összetörik na bumm, bele az elsö hulladekszigetre, ket sarokkal odebb veszel egy masikat par csengö-bongoert es tekesz tovabb. Ennyi nem több.

ijontichy 2011.09.01. 22:30:33

(Bel)Városi ingyenbringa. Ellopni nem éri meg, ha elhasználódik, óccsó pótolni.

pinchy 2011.09.01. 22:36:41

Jaja, ez fixinek tűnik, mert féke nincs. BUBI-ra pont jó lenne. Amúgy érdekes ötlet. Ha még szét is lehetne szedni könnyen és betenni a szekrénybe vagy asztal alá, ideális munkábajáró lenne Pesten.

Illes 2011.09.01. 22:49:03

Fékek? Csapágyak?

háténimmár 2011.09.01. 22:54:44

@pinchy: ideális munkábajáró pestre 20-as kerékkel, tömör gumival, teló nélkül.

2 lehetőség van: sosem bicikliztél vagy sosem jártál a pesti aszfalton :)

háténimmár 2011.09.01. 22:55:58

Azért mert koncepció, miért kell rá különböző mintájú és színű felni és gumi?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.09.02. 00:04:28

Ha oldalra dőlök vele, akkor nagyon jól használható tojás szeletelőnek is.

igazi hős 2011.09.02. 00:05:22

@háténimmár: "teló nélkül" Nehogy már városban kelljen a teleszkóp, ez egy néphülyítés. Legfeljebb járdára fel és le ugratáskor kellene, de kultúrember nem járdázik. :-)
Én erdőben, könnyű terepen is járok, nem az országútival, hanem egy trekkinggel, de nem hiányzik a teló. A súlya különösen nem hiányzik.

igazi hős 2011.09.02. 00:12:48

@háténimmár: ... és miért más színű minden eleme? Vagy a tanúk összezavarására (de ez nem megy ki a bemutatóteremből) vagy a figyelemfelhívásra, arra nagy szüksége van egy koncepcióbringának, hátha valaki nálunk pénzesebb is lát benne fantáziát. Ha egy koncepcióautót nézel meg, azon is van tucatnyi felesleges drága vagy csak meghökkentő elem, ami az utcai változaton már nem lesz.
De ha a bringakölcsönzőmben lennének ilyen bringák, akkor nagyon vad színben kérném őket, hogy másnak még hasonló se legyen, ne legyen érdemes ellopni.

kermi 2011.09.02. 00:14:49

Már látom lelki szemeim előtt a fröccsöntött bringákkal teli konténert Sanghaj és Amsterdam között, valamint a Tecso gazdaságos színekben pompázó sorjás, kissé deformált újra-műanyag szörnyűségeket a hetente postázott reklámújságokban. De legalább olcsó lesz. Mindenki happy.

kermi 2011.09.02. 00:17:05

Kicsit olyan, mintha egy zöldségesrekeszt szabtak volna át.

teddybear01 2011.09.02. 03:59:28

Pokolian jó lehet ez az egybeöntött lapváz oldalszélben. Akár vitorlának is elmegy. A bicaj rugózásáról nem is beszélve.

Donor 2011.09.02. 08:44:00

Vajon melyik a környezetbarátabb?
Ez, évente újra fröcsöntve? Vagy az én acél bringám amit 20 éve használok?

Ja és az acélbringámat is újra lehet hasznosítani.

Persze ettől még ötletes és érdekes tanulmány, de nem életképes.

Elijah_Baley 2011.09.02. 08:55:50

művészeti főiskola vizsgamunkája, ilyesminél nem gond ha nem működőképes és a belemagyarázás ellenére sincs semmi értelme.
azért a műanyag ülés jó ötlet, nem is értem miért nem terjedt el eddig :)

midnight coder 2011.09.02. 09:20:41

Szerintem kb egy hónap alatt menne szarrá. Viszont ócsó. Csak nehogy elterjedjen.

halaloszto 2011.09.02. 09:49:06

@midnight coder: ez nem egy honap alatt menne szarra, hanem az elso kilometeren. egy 20 kilos gyerek alatt lehet hogy 5km-et is kibirna.

Ez egy mualkotas. A bringakat meg gepeszek tervezik. Nem veletlenul van egy bringa tele fem alkatreszekkel, vagy karbon kompozitokkal.

A froccsontott PE tokjo sorosrekesznek.

vajk

gyozop 2011.09.02. 12:24:37

Mégis ki fogja megvenni? Akinek komolyból kell bringa annak ez nem jó. Akinek meg nem is igazán kell az minek költene egy egyszer haszálatosra. Akkor már olcsóbb a buszjegy.

igazi hős 2011.09.02. 13:14:43

@Donor: Én is írtam, hogy némi túlzással nagykorú vasat hajtok (csak a váz eredeti, a többi mind kopik, gondolom a tieden is), de abból, hogy 30 éve nem tudtak tartós műanyagot csinálni, még nem lennék biztos, hogy ma ne tudnának 10-20 évig használhatót gyártani. Ma már nem csak Legóban vannak műanyag fogaskerekek, a legtöbb konyhai gépben is azt találsz.
Nyilván nem olyan anyagból készülne, mint egy tejfölöspohár, de ha annál sokkal drágább, akkor is olcsó maradhat.

Perillustris 2011.09.02. 13:31:03

@igazi hős: Talán ez a komment közelít a valósághoz, ugyanis valóban el kell felejteni a "régi" műanyag vacakokat. Az ipar ma már lazán tud strapabíró termékeket gyártani, igaz, ez már nem is lesz annyira olcsó.

alexfly 2011.09.02. 20:00:23

Több, mint 15 évig hajtottam egy SunTour SX50 hátsó váltót. Most kezdett kotyogni -pedig annak a teste is full műanyag. És ha a SmartBar-ra és tsaira gondolok, akkor azt kell mondanom, hogy a műanyag kerékpár is életképes lehet...
Mindössze a felhasználási területét kellene meghatározni.