Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Hat új út épül biciklis ingázóknak októberig

2011.08.16. 17:06 - Földes András

Októberig összesen 12,4 kilométer bicikliutat és biciklis sávot ad át a főváros, jelentette be sajtótájékoztatóján Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezetője. A fejlesztések nem a belvárosban, hanem az agglomerációban valósulnak meg, hogy a kerékpárral ingázók számára megkönnyítsék a központba jutást.
 
Hat helyen lesz könnyebb a biciklis bejárók reggeli és esti útja: a Csepelről érkezők északi-déli irányban a Szabadkikötő úton épült 2,9 kilométernyi bicikliúton tekerhetnek a centrum felé, át a Kvassay-hídon. A kerékpárút mellett két darab, 30 férőhelyes, biztonságos kerékpártárolót is építenek.
 
 Klikkeljen a további fejlesztésekhez!
 
Egyszerűbb lesz a Csepel és Pesterzsébet közt közlekedők élete is, mivel 1,2 kilométernyi kerékpárutat építettek a két városrész közt, a Gubacsi hídon keresztül. Mindehhez három helyen alakítanak ki tárolót 32 hellyel.
 
A Pesti úton két ütemben épül kerékpársáv, amely az Örs vezér tere biztonságosabb elérését teszi majd lehetővé. Az összesen 6,9 kilométernyi fejlesztésből 2,7 kilométeren nem hoztak létre új sávot, hanem a környező, kis forgalmú utcákba vezetve jelöltek ki útvonalat. A szakaszon hét helyen épül tároló összesen 66 biciklinek.
 
Szintén az Örs vezér tere megközelítését teszi lehetővé a Kőbánya központjából a Fehér úton futó 1,5 kilométernyi biciklis fejlesztés. Óbudán pedig a Bécsi út-Nagyszombat utca útvonalon festenek fel kerékpáros nyomvonalat, 800 méternyi épített és 1400 méternyi jelölt résszel. Ebben a térségben készül még 14 darab 160 férőhelyes tároló.
 
A biztonságos tárolókra rákérdezve a sajtótájékoztatón elmondták, hogy a biztonságot a térfigyelő kamerák jelentik.
 
A hat fejlesztést már augusztusban elkezdték, és októberig mindegyiket be is szeretnék fejezni. A projekt 700 millió forintba kerül, amelyből 450 milliót az EU biztosít.
 
Ezer bicikli a belvárosért
 
Vitézy Dávid kiemelte, hogy kerékpáros fejlesztések zajlanak Budapest központjában is. Elhárították a Thököly út és Hungária körút kereszteződésének problémáját. A Thököly úton futó kerékpárút ugyanis véget ér a Hungária körútnál, és mostanáig a bicikliseknek le kellett szállniuk, hogy onnan tolják járművüket. Az életszerűtlen helyzetet szerdától számolják fel: ekkor készül el a felfestés és a kerékpárosok haladását szabályozó közlekedési lámpa.
 
A belvárosi fejlesztések azonban nem útvonalak szerint, hanem hálózatos rendszerben épülnek majd ki. A BKK-vezető szerint ugyanis csak az egymással kapcsolódó kerékpárutak építése célravezető. A belvárosi kerékpáros infrastruktúrát a közbringa rendszer kiépítése katalizálja majd.
 
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy hamarosan Budapest is megkezdi a világ több nagyvárosában már bevált bérbiciklirendszer kiépítését. A Hutiray Gyula alpolgármester elmondta, hogy a fejlesztésre 1,3 milliárd forintot biztosít a főváros. A nagyobb részben EU-s forrásokra támaszkodó, Bubi nevű projekt Vitézy szerint azoknak jelent segítséget, akik a napi közlekedésük egészét nem biciklivel bonyolítanák, de napközben szívesen vennének igénybe biciklit. A Bubi jelenleg előkészítő szakaszban van. A tervek szerint kezdetben 13 négyzetkilométeres területen működne 74 állomással és ezer biciklivel.
 
„Ennyi biciklihez már új forgalmi rend kell” – mondta Vitézy, rámutatva, hogy a kölcsönző rendszer kiépítésével együtt dolgoznák át Budapest belső részének forgalmi rendjét.
 
Az Andrássy utat is átalakítanák
 
A közlekedés átstrukturálásának alapelve, hogy nem feltétlenül kell bicikliutakat építeni, a biciklis sávok vagy a kerékpáros nyomvonal jobban működik városi körülmények között. A fejlesztésnél nem az útra, hanem a közlekedési csomópontok megfelelő kialakítására fókuszálnak majd.
 
A konkrét tervekről szólva a BKK-vezető megemlítette a Nyugati tér keresztezésének átgondolását, amely jelenleg csak a felüljáró használatával lehetséges a bicikliseknek.  Fontosnak tartotta, hogy a hidakon is át lehessen menni kerékpárral, ez jelenleg csak a Margit-hídon lehetséges. A Keleti pályaudvar környékének rendszerébe is beillesztik az eddig kifelejtett kerékpáros infrastruktúrát.
 

Vitézy kerülendőnek tartja a Bajcsy Zsilinszky úti gyalogos-kerékpáros út példáját. „Ellenzem, hogy a gyalogos és kerékpáros közlekedés egy helyen folyjon” – mondta, mivel ez konfliktusokhoz vezet. Garancsi István miniszterelnöki megbízott az Andrássy úti, veszélyes bicikliút átalakítását helyezte kilátásba. 

Címkék: budapest infrastruktúra bicikli kresz bicikliút bérbicikli városi biciklizés

167 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr103158304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.16. 17:39:44

fölösleges pénzkidobás.
mindenféle mondvacsinált okok miatt úgysem fog rajtuk senki tekerni, hanem inkább majd a járdákon.

drdj · http://drdj.blog.hu 2011.08.16. 18:06:26

Erzsébetváros az a VII. kerület, Pesterzsébettel (XX. kerület) köti össze a Gubacsi híd Csepelt!

ex-dr. vuk 2011.08.16. 18:20:29

"A közlekedés átstrukturálásának alapelve, hogy nem feltétlenül kell bicikliutakat építeni, a biciklis sávok vagy a kerékpáros nyomvonal jobban működik városi körülmények között."

Nocsak, ennyi ido kellett, hogy rajojjenek erre?

ex-dr. vuk 2011.08.16. 18:31:28

@xaba99: minel kevesebben szoritanak le a az utrol a jogositvannyal rendelkezok, es minel kevesebb esetben vezetik szandekosan jardara a kerekparost, annal kevesbe fognak jardazni (ahol amugy tilos) :)

vladx 2011.08.16. 18:55:29

szegény Örs vezérből is hosszú Ő lett, Pesterzsébetből meg Erszébetváros Vitézyből meg seggnyaló...kerékpárút meg olyan amilyen... fogadok ezek is tök feleslegesen drága, térkővel burkolt korláttal elválasztottak lesznek, hogy egységnyi útból többet lehessen ellopni...kutyából is szalonna lesz :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.16. 19:02:07

@vuk_: A Hősök terénél egymás mellett megy a zebra és a kerékpárút.
Az utóbbi időben a kedves bringások egyre jobban rákaptak arra, hogy a kerékpárút helyett a zebrán menjenek át. Mondom: ott megy közvetlenül a zebra melett a kerékpárút. Mégis inkább a zebrán teker át a sok marha. Minek ezeknek kerékpárutat építeni? Csak azért sem fogják használni. Ha a belvárosból az összes autós ki lenne tiltva, és az összes út kerékpárút lenne, akkor is a járdán mennének. Ha csak a járdán lenne szabad tekerni, és az úton lenne tilos, egy bringás sem lenne a járdákon. Lázadni a rendszer ellen max. 16 éves korig volt menő...

nowy 2011.08.16. 19:15:27

Nagyon kíváncsi leszek az Örs-Albertirsai megoldásra,mert a térképen szereplő útvonal tele van kihívásokkal.Gyakorló utcánál van az átvezetés a buszvégállomáshoz,ahol a másik oldalon a piac van,biztos nem lesz gyalogos ott.Utána van egy parkoló, egy autómosó,egy 5 beállós autószerelő/gumis.Ha tovább megyünk pár száz métert,következik az autópiac.Előtte kb 1 méter széles járda vagy a jelenleg parkolónak használt terület,ahol most is állnak szép számmal,BNV idején pedig totál tele van.Az Albertirsai úton újabb finomság vár a tervezőkre.Jó ha 1 méter széles a járda.Szélesíteni csak az oszlopok közvetlenül az úttest mellé való áthelyezésével és fakivágással lehet vagy a BNV kerítés bontásával.

Fender · http://firka.blog.hu/ 2011.08.16. 19:20:53

a térfigyelő kameráról csak annyit, hogy nekem alóla lopták el a bringát

diliqtya 2011.08.16. 19:26:56

Járdán azért jellemzően olyanok tekernek - egy-két vadbarom/hülyegyerek kivételével - akik nem mernek az úttesten. Amit azért meg tudok érteni. Én sem szívesen tekerek az üllőin vagy a körúton, de mivel nincs más, a járdán meg tilos, kénytelen vagyok az életemmel játszani. A bringasáv felfestés jó ötlet, ahol van hely rá, oda meg jöjjön csak a külön bringaút és akkor mindenki boldog lesz.

A járda+bringaút kombó járda részén tekerésért felesleges leszólni a bringást. A gyalog meg úgyis a bringaúton megy mert neki meg az kényelmesebb, az lesz közelebb 2 lépéssel az úticéljához stb.

jet set 2011.08.16. 19:28:21

@Fender: Maga alá nem lát a kamera.

jet set 2011.08.16. 19:29:33

"Vitézy kerülendőnek tartja a Bajcsy Zsilinszky úti gyalogos-kerékpáros út példáját"
Mert egy pöcs. Sokkal kulturáltabb egy felfestett sárga csík pár misiért, ugye?

Fender · http://firka.blog.hu/ 2011.08.16. 19:37:27

@jet set: alám ne is lásson de tegezhetsz. ha ha! amúgy nem pont alatta volt, hanem rálátott a kamera (liszt ferenc tér, bringatároló)

mezga-aladar 2011.08.16. 19:40:23

a lóf@sz lesz nem biciGli út... államcsőd lesz.

nem is kell megmenteni a bicigliseket, minél többet kínlódnak annál szarabb kerékpározni

mezga-aladar 2011.08.16. 19:41:09

@Fender: elbámészkodott a kamera?

dukeekud 2011.08.16. 19:41:52

"A projekt 700 millió forintba kerül"

Ez nem tul sok, ugy 700 milliard mar kozelitene a szukseges nagysagrendet.

laci_52 2011.08.16. 19:43:11

Pestlőrincről nem is terveznek kerékpárutat a Belváros felé, pedig az Üllőin és a Gyömrőin is életveszélyes bicajozni.

bunko_jobbos 2011.08.16. 19:59:38

Látszik, hogy az új városvezetés tesz is, nem csak a szája jár.

GaZe 2011.08.16. 20:02:11

Istencsászárság van, nagyon örvendetes ilyeneket olvasni, hajrá BKK!

mezga-aladar 2011.08.16. 20:03:21

@bunko_jobbos: :) aha nagyszerű... pár veder festékre elköltenek most majdnem annyit mint Dávid Vitéz egyévi fizetése...

venszivar 2011.08.16. 20:23:25

Októberig,van még őt hét!mivel "basztam"elolvasni!lehet,hogy 2013 októberről van szó?!buzi bringásoknak.....,egyeseknek drótszamárra is telik!mert nem adóznak,csak úgy lehetséges.....

terror 2011.08.16. 20:28:05

Tudom hogy itt a kerekagyon az a divat, hogy folyton mas neven illetjuk az infrakat, ugyhogy csak jelezni szeretnem, hogy ez tok uncsi. meg kene mar tanulni, mi a difi a kerekparut es a kerekparsav illetve a kerekparsav es a kerekparos nyom kozott.

@xaba99: Ja, en is hogy csipem, mikor ismerosok es nem ismerosok leteszik az autot, aztan elmenybeszamolnak, hogy hat ok bizony jardan tekernek, mert felnek az olyanoktol, mint ok maguk. Hat igen...

mement 2011.08.16. 20:59:16

Kivancsi vagyok mi es hogyan fog ebbol megvalosulni, mindenesetre igeretesnek hangzik, ha masnem a kirajzolodo szemleletvaltas miatt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.16. 21:18:44

Azt nem értem,miét nem lehetett ezeket a munkákat nyáron elvégezni, hogy a szeptemberi rohamkor már kevesebb autó kezdjen ingázni. Kimutatható, ha biztonságos, akkor többen szálnak bringára.

további pozitívum, hogy végre oda épül kerékpárút, ahol van értelme kerékpározni.

venszivar 2011.08.16. 21:24:18

@mement: tökéletesen igazad van!az már jó,ha beszélnek róla!
Engemet is a kormányba!baromságokat,akár fél pízért is tudok mondani!

te meg hallgasd!bravóóó,hogy volt.....te v. az új "ifjúság?!
asszony csomagolj,mégis megyünk Kanadába!

mement 2011.08.16. 21:37:33

@venszivar: helyes, vissza se nezz, jol megleszunk `nelkuletek`:)

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.08.16. 21:53:08

@vuk_: OMMMMMM :)
csak ne a Bombolya tervezze. Vagy az, aki a Székesfehérvár-Velencei tó közötti ocsmányságot elkövette...

- Rendi - 2011.08.16. 21:56:22

@jet set: Ha a gyalogos és a biciklis egy felületre van engedve, akkor abból csak a baj van. A gyalogok kis százaléka olyan birkaaggyal van megáldva, hogy egy tempósabb gyalogos sem tud tőlük közlekedni.

Martian (törölt) 2011.08.16. 21:58:09

@errorka: "leteszik az autot, aztan elmenybeszamolnak, hogy hat ok bizony jardan tekernek, mert felnek az olyanoktol, mint ok maguk."

Az ilyeneknek jogsit sem adnék, mert még bepánikolnak a kisautójukban, ha melléjük ér egy kamion. :)

Járdán tekeréssel egyébként nem igazán lehet haladni, ezzel az erővel rövidebb távra futhatnának is...

venszivar 2011.08.16. 22:09:39

@mement: ilyen ötösöm legyen a lotton!tudtam,hogy ENNÉL többre nem v. képes,hisz már ha hangokat hallasz,már azokat is beszopod.te egy jó szopó gép vagy!tudod,mit maradok!még megvárom,míg én is olyan csóri leszek,hogy drótszamáron kellene,hogy járjak....igaz,az még 33-33,5 év......még az "eljöhet". nos az ,hogy buzi,köcsög legyek,mint TI,no az,aztán ,még ha öt életem lenne,AKKOR SE!
ANNAK,ott vagytok ti.....

Martian (törölt) 2011.08.16. 22:11:49

@jet set: "Sokkal kulturáltabb egy felfestett sárga csík pár misiért, ugye?"

A Bajcsy-Zsilinszky bringaútja veszélykeresőknek való, megérett a beszántásra, akárcsak az Andrássy úti "halálfolyosó".

Anti Anyag (törölt) 2011.08.16. 22:16:19

Azért beszarás. Itt van egy jó hír és szinte mindenki fikázza.

venszivar 2011.08.16. 22:22:57

@mement: te tényleg egy agyatlan fosss vagy!

@Anti Anyag: NA! most írod,hogy minimum! a 2/3.fikázza,vajon miért!a 2/3 az 2/3!vagy itt most nem számít???? BRAVÓ!aztán mi a jó ebbe a "hírbe"?!buzik!

Perillustris 2011.08.16. 22:33:16

@Anti Anyag: A főnök egész nap kúrogatja ezeket a trollokat, nincs más lehetőségük a megnyilvánulásra.

Zsoo 2011.08.16. 22:47:17

@vuk_: Vagy neked tartott eddig, hogy kire kell szavazni?!

Kozy87 2011.08.16. 22:49:13

A Pesti úti tervek az egyik legkritikusabb helyszínre, a kerület központjára nem adnak megoldást.
2 részre oszlik a projekt, valahogy nem sikerült a kettőt összehangolni rendesen.

szb9 2011.08.16. 22:49:16

az Andrássy úttal pontosan mi lesz, tud valaki konkrétat?

Martian (törölt) 2011.08.16. 22:53:54

@Anti Anyag: "Az összesen 6,9 kilométernyi fejlesztésből 2,7 kilométeren nem hoztak létre új sávot, hanem a környező, kis forgalmú utcákba vezetve jelöltek ki útvonalat."

Például kellően széles, forgalmas főutakon sokkal biztonságosabb tekerni... arra senki sem mer hirtelen, körültekintés nélkül kikanyarodni.

A kis forgalmú mellékutcákban viszont lehet parázni, hogy melyik keresztutcából fogják fékezés nélkül keresztezni... így kerülőutakon óvatoskodva jó tíz perc alatt lehet letekerni ugyanazt az utat, ami a főútvonalon 5-6 perc...

ex-dr. vuk 2011.08.16. 23:12:48

@xaba99: ul, nyugszik, gondolkozik :)

ex-dr. vuk 2011.08.16. 23:17:44

@Zsoo: en ugyan nem szavaztam pesten sehova se most se korabban...

vauvauvau 2011.08.16. 23:20:46

Bicikliutakat, ne felfestésnek álcázott pénzkifizetéseket! Bajcsy Zsilinszky maradjon a példa!

Martian (törölt) 2011.08.16. 23:40:20

@vauvauvau: ...beszántani, helyét sóval behinteni!

blash 2011.08.16. 23:49:04

A csepeli gyorsforgalmi mellett bringaútnál jobban tetszene, ha a hév töltésen túl futna. Lehetne vagy 3 méter széles, simán elférne a Szabadkikötő és a szennyvíztelep közti részen, s hév töltése miatt nem lenne olyan közvetett a gyorsforgalmi forgalma.

Amit még nem értek Csepelen, hogy végre majdnem elkészülnek a Rákóczival párhuzamosan futó úttal, ami persze csak a délebbre kiköltözött autóval dolgozóba járók nagy reménysége... De nem bringasávot terveztek és kiviteleztek rá, hanem elkülönített bringautat, ami pár centivel lejjebb van szintben, mint a járda. És a járdát persze viakolorból rakták ki a babakocsisok, görkorisok nagy örömére. Erről a részről beszélek, csak még a guglimapson nem látni az új utat: goo.gl/PpLdz

Arra meg főképp nem gondoltak, hogy ha Budapest határától délebbről szeretnél bringával közlekedni, akkor csak szinte járdán mehetsz a Rákóczi mellett, sőt az Auchan felé vezető körforgalomnál normális járda sincs. A köcsök vízmű nemrég kerített el a M0-ás és a vízmű lakótelep közti utat, így már arra sem lehet kikerülni ezt a fos részt. És ez csak egy kisebb része, amit az agglomerációból ingázónak meg kell tennie... goo.gl/i1M3x

Kedves BKK inkább azt oldaná meg, hogy a Duna jobb oldalán tűrhetően el lehessen Pesttől északra menni a Dunakanyarba, mert ami most van Újpesten és Dunakeszin az mindenkit csak elrémiszt a bringázástól. Újpest Városkaputól is tök kalandos eljutni Dunakeszire: goo.gl/nrYbg

Ó, és azt sem értem meg, hogy ha már Kispesten bringaúttal összekötötték a két metró megállót, akkor azt miért Wekerlén át vezették? Csak nem épp azért, mert épp tavaly tavasszal nyitott pont az útvonalában egy bringabolt? Ahelyett, hogy a Vak Bottyánt kiszélesítve vagy akár mellette vezetnék el: goo.gl/XRViB

Lehet kacskaringózni Wekerlén, B pontnál (rendőrség mellett) érinteni azt a nemrég nyílt bringaboltot: goo.gl/ckM93

Nem ezzel ez a kijelölt és egyes részein épített bringaúttal van bajom, hanem azzal, hogy nem csinálták meg a rövidebb részen, s nem lehet normálisan végig menni az Üllőin, majd át a Kökinél ki a Pesti útnak, ha valaki netán Rákoscsabára vagy -ról szeretne közlekedni. Ha már hálózatokban gondolkodnak...

Martian (törölt) 2011.08.16. 23:56:20

@blash: "Ó, és azt sem értem meg, hogy ha már Kispesten bringaúttal összekötötték a két metró megállót, akkor azt miért Wekerlén át vezették?"

Két pont között továbbra is a legrövidebb az egyenes! :)

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.08.16. 23:56:36

"A Thököly úton futó kerékpárút ugyanis véget ér a Hungária körútnál"

Gratulálok ismét a kerékagynak.
Ezt a kerékpárút-kerékpársáv tévesztést ugye direkt csináljátok? Ennyire hülyék mégse lehettek,hogy századjára se fogjátok föl mi a kettő közötti különbség.

blash 2011.08.16. 23:58:42

@Martian: vagy a fasza Szentendrére a 10-es út mellett vezetett borzalom. Ott is lett volna hely, de még sem bírták szélesebbre csinálni, normális alap sem került alá, így már teljesen szétrepedezett.

Tök felesleges az alap, bőven elég egy kis homokos kavics erre a célra, s már mehet is rá a viakolor. Már nem is tudom, hogy nem olyan rég hol is figyelhettem meg ezt a jól bevált építési módszert.

És ha ez nem elég, akkor jöhet mindkét oldalra a sötétzöld dembszkifasz erdő és a beláthatatlan ívek.

ZBR 2011.08.17. 00:05:24

Biztos csak nekem tűnt fel. De Észak-Csepel mióta az agglomeráció része? Peremkerület maximum.

myronman 2011.08.17. 00:10:54

@szb9: Valószínűleg a parkolósáv a járda mellé kerül és bringasáv meg a forgalmi sáv és a parkolósáv közé. Egy fokkal kulturáltabb lesz :) Legalábbis ebben reménykedem :D

Martian (törölt) 2011.08.17. 00:13:57

@blash: "vagy a fasza Szentendrére a 10-es út mellett vezetett borzalom."

Az még Budakalász felé egész jól kikerülhető...

Martian (törölt) 2011.08.17. 00:16:47

"A Thököly úton futó kerékpárút ugyanis véget ér a Hungária körútnál"

Egész pontosan a Hungária krt. előtt, a Gizella utcánál... utána kissé beszűkül az út, buszmegálló és jobbra kanyarodó sáv.

ZBR 2011.08.17. 00:19:25

@Martian:
Már egyszer jártam itt, kérdeztem, hogy ugyan mi a baj a Bajcsyval. Az volt a válasz, hogy bezavarnak a gyalogosok. Ma háromszor mentem rajta végig és egyszer kellett csengetnem. Egyszer lassítottam, mert egy felállványozott ház miatt az Erzsébet tér felé eső végénél lényegében megszűnik a járda és bemásztak elém azok a gyalogosok. De miután ezt megtettem semmilyen balesetveszély, halálfolyosó érzésem nem volt.

Viszont az Irányi utcában egyszer mentem csak el és ledudáltak, holott jobbra tartva haladtam, az útviszonyokhoz képest is elég tempósan.

Tehát a kérdés az, ki tudnád-e egészíteni még a Bajcsy kórképét valamivel azon túl, hogy néha egy-egy gyalog odatéved.

szintetikus 2011.08.17. 00:20:20

és ki fogja megtanítani a sok balf.szt tekerni?

ZBR 2011.08.17. 00:22:36

@Icarus_:
Ha a lámpákat értelmesen behangolnák, már ugrásszerűen javulna az egész. Az Andrássyról lekanyarodó autósoknak figyelmeztető sárga villogó lámpákat kéne felszerelni.

Én arra is gondoltam, hogy igazából irányt lehetne fordítani. Magyarán a Hősök tere irányába az út bal oldalán menjenek a bringások. Így az Erzsébet tér felé nézően leparkolt autósok is rálátnak a biciklisre, nem nyitják rá az ajtót, vagy ha mégis, akkor a biciklis lendületből visszacsukja rájuk, talán kevésbé hal bele.

Stonerock 2011.08.17. 00:32:36

A térképre kattintva csak egy "Bad gateway" üzenetet kapok.
Légyszi, nézzen rá valaki, hogy miért

Gerik001 2011.08.17. 00:33:21

Elég karcsú a bringatárolok száma. Siófokon nyaralok de itt minden második bolt előtt van vagy 10 tárolóhely.

myronman 2011.08.17. 00:34:04

@ZBR: Valóban a jobb kanyarral gond, de nem igazán ez a veszélyes szerintem, hanem az ajtózás. Az utas oldalon kiszálló emberek nincsenek annyira hozzászokva ahhoz hogy figyeljenek mint a vezető oldalon lévők és ennek ajtózás a vége.

Ha a két sávot megcserélik, akkor a jobbra kanyarodóknak is látniuk kell a mellettük biciklizőket (nem takarja el őket egy egy autó) és a vezető oldalon lévők sem olyan valószínű hogy ajtózni fognak.

kéne egy nick 2011.08.17. 00:48:31

Milyen kurva jó ötlet ez a Bubi!

Pár barom biciklistának, biciklinként 1 millió 300 ezer forintért.

Így kb. 1 millió 200 ezer forint állami pénzt lehet ellopni biciklinként.

A pofátlanság csimborasszója Seggfejy Orbán-unokatestvér Dávidkától.

mement 2011.08.17. 00:48:46

@ZBR: Ha neked jo hasznald, szived rajta, majd atgondolod az elso berohano gyereknel, vagy figyelmetlen gyalogosnal akit elkaszalsz.

mement 2011.08.17. 00:51:06

@ZBR: ahha az ilyen figyelmezteto sarga villogo lampak, pont annyit ernek mint a thokoly stefania sarkan, ahol beletrancsirozott egy billenos egy bringast a kockakobe, mert a sofor elfelejtett elsobseget adni.

ZBR 2011.08.17. 01:34:34

@mement:
Ha féktávon belül, manőverezési lehetőség nélkül belép elém valaki, az ellen nem tudok mit tenni. Teljesen mindegy, hogy milyen úton vagyok.

A figyelmetlen gyalogost majd a rendőr szépen kihozza hibásnak és viszontlátásra, mindenki megy a dolgára. Pontosan úgy, ahogy a Váci út közepén andalgó gyalogost is kihozná.

A kérdés az, hogy mennyire gyakori jelenség az, hogy beszaladnak eléd úgy, hogy elkerülni sincs lehetőséged a balesetet. Te már gázoltál ott gyereket/gyalogost, pl.?

mement 2011.08.17. 01:47:31

@ZBR: En elkerulom a bajt, es eleve nem megyek jardara kerekparal, igy nincs mit kihoznia a rendornek. Kar adnod az ertetlent, pontosan tudod mirol beszelunk, ezert ha neked jo szivatni magadat, es veszelyeztetni a gyalogokat, akiktol tok eletszerutlen elvarni hogy a jardan 20+ sebessegel kozlekedo biciklisekre figyeljen tegy igy, szived rajta, aztan ha valakiben kart tettel ugy is ujrafogod gondolni.

ZBR 2011.08.17. 02:01:02

@mement:
Akkor jól értem, hogy arról írsz véleményt amit nem is használsz?

ZBR 2011.08.17. 02:05:27

@mement:
Ugye nem a sárga villogó lámpa miatt trancsírozta a billenős a bringást? Vajon hány bringást lapítottak volna a kockakőbe, ha nincs ott?

Az elsőbbségadás elmulasztása egyébként szerintem olyan baleseti ok, főleg biciklisekkel szemben, ahol igazából infra oldalon meg kell tenni a legtöbbet, amit lehet, aztán bízni. A kerékpár egyszerűen nem akkora mint egy autó. Soha nem fogják tudni úgy észrevenni. No persze nem mintha az autókat mindig sikerülne észrevenni, akár a másik autóból is...

mement 2011.08.17. 02:17:06

@ZBR: olyanrol mondok velemenyt amit hasznaltam mig ranem jottem oriasi koncepcionalis tevedes.

Igen infrastrukturalis szinten is segiteni kell az egyuttkozlekedest. Ezert nem szabad jardara terelni a bringasokat.

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.08.17. 03:21:04

@kéne egy nick:

M6 autópályán meg 44 milliárdot buktunk
A bubit még az előző bagázs találta ki.
Egyébként sok helyen jól működik ez a rendszer.
Nem hiszem,hogy a legolcsóbb,de az egyik módja a kerékpározás népszerűsítésének.

terror 2011.08.17. 07:00:41

@tízpercbringa: Es hat ugye nem 1db bringa kerul annyiba, hanem a komplett rendszer. Dokkolo allomasokkal, engedelyekkel, stb.

Biztos megy belole a mutyi, mert mibol nem, de azert nem 1.2m/kerekpar.

Egyebkent meg szeretem az ilyen hozzaszolasokat, vegulis eddig csak olyan 40 topicban lett kitargyalva mindez :/ Utanjaras zero, frocsoges a maximumom.

A ceges benzines visszaeleseken csak 2006-ban volt kicsit tobb mint 1000 milliard bukta. Nyilvan a BuBi a legnagyobb lehuzas :F

Arthur Dent 2011.08.17. 07:14:26

Csepelről járok be minden nap bringával.

Ha sietnem kell akkor a szabadkikötő úti járdán mentem, de ha volt időm akkor a Dunaparton át a Gubacsin és ott a Eurovelo 6-on bukdácsoltam. A sok hajléktalan miatt meg a legújabb gyilkosságok miatt újabban nem szivesen járok arra.

Látom, hol épül az új bringaút. A töltés alatt az erdő szélén, ahol nemrég még szemét és hajléktalan sátrak voltak. :( Az úthoz közel, tehát a levegő rossz lesz, de az útról már nem látszik ezért biztonságos sem lesz. A járda nem volt olyan rossz, elég lett volna a felvezető utakat megcsinálni töredék pénzből. Illetve ha már a nyugati járdát újraszfaltozták 1 éve, akkor kellett volna csinálni egy minőség ellenőrzést. Észrevenni azt a hiányzó 100m aszfaltot, segberugni azokat akik fakivágás közben beszakították sok helyen az új aszfaltot.

Szóval ha lenne egy pici ész, meg szándék akkor kevesebb pénzből lehetne már rég jobb.

Csepelen megy egy bringaút délnek ami a csepeli temető környékén eltűnik egy párszáz méterre. Ezt mikorveszi már észre valaki?

Németh András 2011.08.17. 08:26:14

@ZBR: szerintem csak elszólták magukat :)

rednyúl. 2011.08.17. 08:59:39

Lehet@Arthur Dent:
>>A járda nem volt olyan rossz
Ha valami terep bringával mész akkor nyilván nem,de ahhoz bringaút se kell. Szóval ez hülyeség.

Az új utat pedig egy szintbe hozzák remélhetőleg a főúttal, mert különben fel-le szakaszokból állna ami gáz lenne.
Mostanában pedig, már ritkán áll be a forgalom, úgyhogy a levegővel sem lesz probléma.

rednyúl. 2011.08.17. 09:07:30

@Arthur Dent:
>>A járda nem volt olyan rossz,
Ha valaki terep bingával jár be akkor nyilván nem, de ehhez kerékpárút sem kell.

A kerékpár utat remélhetőleg egy szintbe hozzák, mert különben le-fel szakaszokból állna ami gáz lenne.
Így levegő nem lesz rossz, hiszen viszonylag nyílt terep, a forgalom, pedig mostanában ritkán áll be.

Powerlich 2011.08.17. 09:57:57

Azt én értem hogy az erdősáv mellett lesz a szabad-kikötőn ez a bringaút, de csepelre érve először a franciaöbölnél lesz keresztbe úttest aztán meg a corvin útnál, szerintem itt a sok lámpa miatt nem igazán lesz ez a megoldás jó, arról nem is beszélve, hogy egy csövi tanya az egész. Miért nem lehetett a másik oldalra rakni ezt a bringautat? Mondjuk ha a csöviket elűzik onnan és rendbeszedik a környéket akkor még jó is lehet az egész. Meglátjuk...

Funkerman 2011.08.17. 10:13:58

@xaba99: Jártál valaha a Bajcsy bringaút közelében? Az összes félkegyelmű gyalogos ott szambázik a bringaúton. Körül se néz, úgy grasszál át keresztbe. Budai oldal? Rémlik valami? Árpád híd északi oldal? Ott futkorászik a sok egészségmániás, plusz még a lovasrendőrök is oda szaratják a lovacskájukat. Csak, hogy néhányat említsek.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 10:19:29

@Funkerman: jártál valaha (gyalog) bármelyik járdán a belvárosban? az összes félkegyelmű bicajos ott száguldozik a gyalogosok között...
thököly út mond valamit? mind a két oldalon bringasáv, mégis a járdán tekernek.

Imix 2011.08.17. 10:31:34

@ZBR: A Bajcsy bringaúttal nem csak az odatévedő gyalogosok esete a gond (szerintem sem jellemző ez egyébként, a sok elválasztó keritéselem miatt) Sokkal nagyobb baj, hogy drága, sok hely kell hozzá, amit a gyalogosoktól veszünk el.
A belvárosban éppen a gyalogos és kerékpáros infrastuktúrát kéne fejleszteni (egymástól jól elkülönitve), az autós, főleg parkolók kárára.
Megoldás a parkolóházak, mélygarázsok épitése, felszini parkolás csökkentése, kerékpárutak telepitése

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 10:39:10

@Imix: sőt, költöztessünk ki mindenkit a belvárosból, akinek autója van.

benoke77 2011.08.17. 10:43:09

700 milliót költünk erre?! Hú de jól megy, miközben közel 3 milliónyian mélyszegénységben élnek.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 10:44:09

@benoke77: már nem sokáig, épül nekik a lakópark ócsán, meg majd mehetnek debrecenbe stadiont építeni.

Imix 2011.08.17. 10:47:20

Én is a belvárosban lakom, és örülnék neki, ha nem az utcán állna az autóm, inkább megfizethető áron egy garázsban. Talán más is, az igazi gond az, hogy akkor legalább száz métert sétálni kéne...

Anti Anyag (törölt) 2011.08.17. 10:49:53

@mement: Ja, vannak meleg helyek. Hasonló még Kőbányán a Mázsa tér. Ott én nem akartam elütni egy bringást kanyarodás közben - elsőbbsége van - erre belém jött hátulról egy postásautó.

Azzal együtt, hogy én sem tudom, hogy kellene ilyen bonyolult kereszteződéseket megoldani, mint ez is, vagy a Thököly - Stefánia sarok. Igaz, én nem is vagyok közlekedési szakember.

k_attila78 2011.08.17. 11:03:40

Bécsben sok a bicikliút és kevés az autó, sok a parkolóház a város szélén és megbízható a tömegközlekedés...
Le kéne másolni mondjuk azért mert Európa legélhetőbb fővárosának választották már nem először és az adottságai olyanok mint a mi fővárosunknak...

BSz 2011.08.17. 11:10:20

@jet set: Te vagy egy pöcs. Olvass utána, az elkülönített bicikliút baleset-veszélyesebb, és _életveszélyesebb_ mint a biciklisáv.
Ezek szerint sem gépjárművel, sem biciklivel nem utazol körültekintően (de gyalog se).

Tudod, kanyarodó járművek... nagyokat szoktam vezetni és sokat, tudom miről beszélek. Sokszor ha nézik se látják mi jön, de nem is nézik sokszor.

A többit már a többiek leírták (gyalogosnak is kell a hely, stb).

Az igaz, hogy a bicikli-járdák között még ott a legjobb a helyzet (pl BME felső rakpart bicikliút szörnyű beláthatatlan autósoknak), de a sáv / nyomvonal a legjobb megoldás minden közlekedő félnek.

amúgy kisteherautós voltam

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2011.08.17. 11:24:59

mondjuk a szabadkikötőn elég lenne kitáblázni, hogy ez márpedig mostantól nem járda, illetve nem csak. úgy se jár rajta a kutya se gyalog. bár a burkolat hagy némi kívánnivalót maga után.

benoke77 2011.08.17. 11:29:40

@xaba99: :-( De most komolyan. Nem érzitek nevetségesnek, hogy miközben arról diskuráltok, hogy hova kéne meg mennyi biciglisút (megjegyzem kb 100 ember munkája köthető ehhez, egyébként nagyon jó hobby semmi több) 700 MILLIÓÉRT, addig konkrétan vannak akik éheznek, vidéken nincs munka, és ami van azt pedig fent (színüktől függetlenül) most is épp lopkodják.
700 Milliót nem lehetne hasznosabb célokra fordítani?

fidesz = házmesterek pártja 2011.08.17. 11:32:36

@borzash: télen. Emlékeim szerint tavasztól-őszig a járda melletti bokrok és egyéb növények annyira belógnak, hogy még gyalog is problémás elmenni mellettük.

@benoke77: kezdjük újra a "hány lélegeztetőgépet..." című kérdést?
Etiópiában is hányan éheznek, én meg itt döglök az ágyamon és veletek "beszélgetek". Szégyelljem magam emiatt?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 11:33:41

@benoke77: nincs hasznosabb, mint azt a 700 milliót kerékpáros infrastruktúrára költeni!
környezettudatos közlekedési eszköz, teljes mértékben ki tudja váltani az autót és a tömegközlekedést is, ezen kívül nagyon egészséges.
700 millió egyáltalán nem sok pénz arra, hogy egészségesebb életmódra neveljük az embereket.
én az állam helyébe minden siáknak, aki befejezi az általános iskolát, vennék egy rendes kerékpárt.
a bkv-t is hagyni kéne megdögleni, amennyi pénzt beleölnek, abból minden budapestinek jutna egy kerékpár, és rengeteg kerékpárutat meg tárolót lehetne belőle építeni.
ez a jövő!

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2011.08.17. 11:35:34

@al kotmány aláiro álamfö: rosszul emlékszel. egyébként sem para, de most (lehet, hogy már a bringaútra készülve, franc tudja) legyalultak a töltés aljáig mindent (a Pest felé vezető oldalon). a Csepel felé menő oldalon a híd után van egy kis szar, de az kibekkelhető (meg mondjuk vágni kéne, azt' máris rendben lenne). hetente 1x járok arra.

benoke77 2011.08.17. 12:29:14

@al kotmány aláiro álamfö: nem szégyelni kell és bevallom nem érdekel más ország, de ha már felismerünk bizonyos problémákat, miért nem probáljuk orvosolni, főleg ha pénz is lenne?

benoke77 2011.08.17. 12:34:19

@xaba99: remélem csak viccelsz...
Én nem arról beszélek, hogy ha egy adott országnak, van ideje, pénze és kedve akkor ne építsen biciglisutat, henem arról, hogy vannak előrébb való dolgok is jelenleg a biciglisútnál.
A környezettudatos életmódott támogatom úgyis mint elkötelezett szelektív hulladékgyűjtő. De azt nem a biciglivel kell kezdeni, hanem azzal, hogy nem dobom el a szemetet az erdőben.
Azzal egyetértek, hogy ez a jövő és örülök neki, de itt Magyarországon lenne jobb helye ennek a pénznek.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 12:47:37

@benoke77: csak a rend kedvéért: nem a biciklisek szemetelnek.
hány olyan hírt hallani még mostanában is, hogy a kocsiból kihajított cigarettacsikk okozott tüzet?
én személy szerint megtiltanám, hogy magánszemélynek autója legyen, teljesen fölösleges, és még a környezetet is szennyezi.

Martian (törölt) 2011.08.17. 12:50:26

@ZBR: "Már egyszer jártam itt, kérdeztem, hogy ugyan mi a baj a Bajcsyval."

Autós szemmel is problémásak a Bajcsy-féle kerékpárutak... a többi gépjárműtől és gyalogostól függetlenül kétirányú, válatlanul előbukkanó bringás forgalomra kell számítani.

Hasonló a helyzet az Andrássy úton is, a parkoló autóktól nem látni a bringasávon lopakodó bringást, kanyarodásnál garantált a baleset.

Mintha ezek tervezői még soha nem közlekedtek volna...

ex-dr. vuk 2011.08.17. 12:50:49

@xaba99:
maradjunk annyiban, hogy a szemetelok es kerekparosok halmaza total fuggetlen egymastol :)

@benoke77:
barhol el lehet (es kell) kezdeni. A berbringa jo. Kerdes, hogy a mroal miatt (lopas, rongalas) fog-e mukodni.

Martian (törölt) 2011.08.17. 12:55:08

@benoke77: jórészt EU-s pénzekből építik a legtöbb bringásutat, innen a bringaépítési láz...

benoke77 2011.08.17. 13:05:51

@Martian: 450-et ad a 700-ból az EU. A maradék is valamilyen szinten a mi pénzünk. Az EU nem tud adni pénzt. Bedobunk jó sokat a közösbe és abból kapunk vissza (+eltartunk egy hatalmas apparátust belőle)

benoke77 2011.08.17. 13:17:28

@xaba99: ha ezeket komolyan gondolod akkor elég nagy baj van a gondolkodásoddal. Felesleges? És ha szül az asszony (hagyjuk a mentőt egy szivrohamhoz 1 óra kell nekik), nagyid kivinni a temetőbe stb. Szerinted kinek lehet majd autója? Neked majd lehet ugye?
Minden tiszteletem annak aki felismeri a problémákat (környezetszennyezés) és a saját életében megoldásokat talál. Biciglivel jár, vega lesz, szelektíven gyűjti a szemetet stb., de könyörgöm ne tegyük már kötelezővé ilyen szektás buzgalommal.
Ezért legyintenek sokan, mert elegük van a nyomulásból. Mégha igazatok (igazunk) is van.

mement 2011.08.17. 13:17:58

@benoke77: az hogy nem dobom el a szemetet az erdoben, az nem kezdes pont, hanem annyira alapbeallitas, hogy szot sem erdemel.

Legkozelebb arra is buszke leszel ha leoltod a villanyt ha nem vagy a szobaban?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.08.17. 13:17:58

A Szabadkikötőről valóban hiányzott - 70-es sebességkorlátozás, csatornafedőket kerülgető autók és keskeny járda miatt jelenleg igencsak életveszélyes ott akár szabályosan, akár szabálytalanul tekerni.

benoke77 2011.08.17. 13:25:16

@mement: Érdekes, minden 7végén túrázok valahol és tele van az erdő szeméttel, valóban szót sem érdemel, hagyjuk hogy mindenki seggfej legyen, de majd lesz bicaja...
Nem mondtam egy szóval sem, hogy büszke lennék magamra bármi miatt is, alap hogy nem szemetelünk stb., úgyhogy ezzel nem tudom mit akarsz.

mement 2011.08.17. 13:28:18

@benoke77: rossz helyre teszed a mercet, az hogy sokan bringazzanak egy `kivanatos` cel, amit ilyen olyan megoldasokal, kampanyal, infraval, akarmivel lehet osztonozni, terelni.

Az hogy a paraszt ne szemeteljen, az nem ez a kategoria, az alapfunkcio kene hogy legyen, nem keres vagy kompromisszum targya.

benoke77 2011.08.17. 13:34:03

@mement: Szerintem oktatás tárgya, mind a kettő (sajnos). Dolgoztam olyan mozgássérült német gyerekkel, hogy amikor reggel segítettem neki fogat mosni, rám szólt hogy addig is zárjam el a csapot. Ezzel nem azt akarom mondani hogy bezzeg mi magyaro mert saját magunk szidása nem vezet sehova, csupán ott erre fektetnek hangsúlyt.
A biciglizéssel nincs bajom, nem is ez a vita tárgya, ösztönözni kell és minden más környezettudatos megoldást. Mindössze azt kérdőjeleztem meg, hogy a jelenlegi állapotában Mo.-nak biciglisútra kell e költeni 700 milliót (+480 Parlamenti díszkivilágítás) vagy el tudjuk e égetőbb dolgokra is költeni.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 13:34:26

@benoke77: ha majd nem lesz dugó a kocsik miatt, akkor sokkal hamarabb kiér a mentő is.
és nem azért fizetjük a tbüt sem, hogy mi magunk végezzük el az egészségügy feladatait. de ha meg annyira sürgős, lehet taxit hívni.
nagyimat majd a hullaszállító viszi ki a temetőbe. :D
egyébként faluhelyen sem az onokák cipelik a mergával a nagyikat a temetőbe, hanem saját maguk tekernek ki bringával!
a gyerekek is nyugodtan játszhatnak az utcában, nem kell félni, hogy elcsapják őket.
szerintem kinek lehet autója? az előbb írtam, hogy magánszemélynek nem.
minek neki?
régen sem kocsival jártunk mindenhova.
évente egyszer meg lemenni a balatonra jó a vonat is.
semmi szükség nincs az autókra, főleg városokban nem.
rettenetesen szennyezik a környezetet, nem csak a kipufogó gázokkal, de a gumi-, stb. hulladékokkal is.
arról nem beszélve, hogy teljesen ellustulunk, meg olyan gyöngék vagyunk, hogy már a sarki boltba sem tudunk elmenni kocsi nélkül.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 13:35:39

@benoke77: mondj egy jobb dolgot, amire el tudsz költeni 700 milliót.

mement 2011.08.17. 13:39:13

@benoke77: Igen, szukseg van erre a 700 milliora es arra ami ebbol epul, az hogy ez 2011ben meg vita targya az a szegyen. Azt azert csendben megjegyzem, ha nem olyan lenne a kozuti moral mint amilyen, es fegyelmezett, nyugodt, szabalykoveto soforok kozlekednenek, nem lenne szukseg ra, mert magatol ertetodoen menne a egyuttkozlekedes....

A Parlamenti diszkivilagitas nyilvanvaloan folosleges giccs.

mement 2011.08.17. 13:40:46

@benoke77: azt mondjuk valoban meg kene vizsgalni, hogy erre valoban 700 millio kell e, es nem lehetne e siman olcsobban kihozni.

benoke77 2011.08.17. 13:48:57

@xaba99: Utópista elképzelései kedvemre valóak és kár, hogy a jó dolgokból nem maradt semmi. Sok dologhoz kell autó, teherautó, kamion stb., de abban igazad van, hogy sokan feleslegesen ülnek bele.
Azokat is meg kell érteni viszont aki nem akar a szaroshugyos tömegnyomorban zötykölődni.
Szóval költhetnénk a tömegközlekedésre, vagy a zöld autóbusz kifejlesztésére (amihez ez kevés, de ennyiből pár okos ember már kisérletezhetne a labiban:-)

benoke77 2011.08.17. 13:53:07

@mement: Ha lenne felesleges 700 milliónk akkor felőlem a konyhámon keresztül is mehet az a biciglisút. DE NINCS.
Mérleg egyik nyelve: Soksok éhező pici gyermek akik csak az iskolában napi egyszer esznek, de már azt sem mert nincs rá pénze az önkormányzatnak.
Mérleg másik nyelve: Bicajjal mennyünkle a Gödörbe Juhé!

Tudom hogy demagóg, de már nem tudom nektek jobban érzékeltetni a dolgot.

benoke77 2011.08.17. 13:53:49

@mement: Ismerve az itthoni közbeszerzéseket hát ja.

AczélGyuribácsi 2011.08.17. 13:54:20

@xaba99: Persze, meg még a sok kis náci ötleted!
Kérek előbb egy pontos számot arról, hogy összesen hány kerékpáros jár naponta dolgozni külső kerületekből a belvárosba!
ELHANYAGOLHATÓ!!!
Állítsuk szembe ezzel, hogy jelenleg kerékpárral csak egy szűk réteg közlekedhet - az infrastruktúra és a munkája miatt!
Nem mindenki copfos webprogramozó, egyetemista, "szellemi" gondolkodó. A többség valódi munkát végez, ahol öltözködni kell, járni kell tárgyalásokra, üzleteket kötni.
Ehhez öltöző, mosdó, zuhanyzó kellene a munkahelyeken, és persze bringatároló!
Bringatároló, ami gyakorlatilag a főváros közterületein, közintézményeinél, üzleteknél, postáknál stb. NINCS!
Valamiért ismét csak a politikailag fontos területekről és a politikai hátszéllel bíró kerékpárosokról beszélünk, akik kb. 1 %-a a bringásoknak!
Azuk ugye, mint én is, akik nem akarunk bemenni a belvárosba, mondjuk csak Angyalföldön járnánk kerékpárral, már nem is vagyunk környezettudatos polgárok...
Nekünk marad a pár dísz-kerékpárút, melyek kizárólag a turisztikai célokat szolgálnak, illetve itt is egy tranzitot jelentenek, napi közlekedéshez messze vannak, elhanyagoltak stb.
Szóval igenis a BKV-t kell fejleszteni, a parkolóházakat, a mélygarázsokat!
Ráadásul mit teszel azokkal, akik különböző okokból nem tudnak kerékpározni?
LELÖVÖD ŐKET?
Olyan igazi mocskos prosztó liberális módon?
Vajon miért az ilyen kerekes blogokon összesereglett szélsőliberális emberkék a legkirekesztőbbek a témában?
Vajon miért?

mement 2011.08.17. 14:15:37

@benoke77: nem a godorbe, hanem a munkahelyemre.
Egyebkent kolthetnenk inkubatorra, jatszoterre, es elesett emberek megsegitesere, es szamos mas populista tetelre

Ezzel a logikaval, minden infrastrukturalis beruhazas felesleges.

mement 2011.08.17. 14:17:07

@AczélGyuribácsi: hogy te mekkora lyukra futottal...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 14:17:41

@benoke77: nem a teherautókról meg a kamionokról beszéltem, mert az árut természetesen nem a bringás futárokkal kell kiszállítatni a boltokba.
de magánszemélynek teljesen felesleges az autó azért, hogy naponta 3-5 km-t menjen vele munkába, mert lusta tekerni.

@AczélGyuribácsi: az a náci, aki kirekeszti a bringásokat!

"Kérek előbb egy pontos számot arról, hogy összesen hány kerékpáros jár naponta dolgozni külső kerületekből a belvárosba!
ELHANYAGOLHATÓ!!!"

már ha egyvalaki jár be, az sem elhanyagolható!
és én meg kérek egy pontos számot arról, hogy hányan járnak teljesen feleslegesen kocsival munkába. szinte mindenki!

"Állítsuk szembe ezzel, hogy jelenleg kerékpárral csak egy szűk réteg közlekedhet - az infrastruktúra és a munkája miatt!"

éppen arról beszélek, hogy mennyire fejleszteni kell az infrastruktúrát!

"Nem mindenki copfos webprogramozó, egyetemista, "szellemi" gondolkodó. A többség valódi munkát végez, ahol öltözködni kell, járni kell tárgyalásokra, üzleteket kötni."

aki valódi munát végez, az nem tárgyalásokra jár, hanem épít, szerel, sor mellett dolgozik. érdekes, nekik nem derogál megizzadni egy kicsit, csak a sok fontos "üzletembernek". de majd ha a partnereid is bicajjal járnának, akkor nem zavarná őket sem, hogy egy picit meggyűrődött az armani öltönyöd.

"Ehhez öltöző, mosdó, zuhanyzó kellene a munkahelyeken, és persze bringatároló!"

emiatt a HR osztályt keresd meg a munkahelyeden.

"Bringatároló, ami gyakorlatilag a főváros közterületein, közintézményeinél, üzleteknél, postáknál stb. NINCS!"

vagy mégiscsak közterületen/közintézményben dolgozol? én két postára szoktam járni, mindegyiknél van bringatároló.

"Azuk ugye, mint én is, akik nem akarunk bemenni a belvárosba, mondjuk csak Angyalföldön járnánk kerékpárral, már nem is vagyunk környezettudatos polgárok..."

az, hogy hol kerékpározol, tök mindegy. tedd le a kocsit, ez a lényeg!

"Szóval igenis a BKV-t kell fejleszteni, a parkolóházakat, a mélygarázsokat!"

majd ha rendesen le lesz korlátozva az autóhasználat, nem lesz szükség ennyi parkolóra sem.

"Ráadásul mit teszel azokkal, akik különböző okokból nem tudnak kerékpározni?
LELÖVÖD ŐKET?"

Úristen, és te mit csinálsz azokkal, akik különböző okok miatt nem tudnak kocsival járni? LELÖVÖD ŐKET?

"Vajon miért az ilyen kerekes blogokon összesereglett szélsőliberális emberkék a legkirekesztőbbek a témában?"

te beszélsz a kirekesztésről? amikor szennyezed a környezetet és mások egészségét a füstös bádogdobozoddal? elveszed az életteret a környezettudatosan közlekedőktől?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 14:20:10

@benoke77:
"Soksok éhező pici gyermek akik csak az iskolában napi egyszer esznek, de már azt sem mert nincs rá pénze az önkormányzatnak."

egy kiló kenyér ára kb. 250 Ft.
a 700 millióból ezek szerint pontosan 2 800 000 kiló kenyeret lehetne venni. ez családonként egy kiló kenyér. egy napra elég is. na ennyire nem sok pénz az a 700 millió.

benoke77 2011.08.17. 14:27:25

@mement: nem tudom miért populista, ami szociális érzékenységről tesz tanúbizonyságot (jaj de gyönyörű mondat:-)
A dolgok hátterét (környezetszennyezés, egészséges életmód és környezet stb...) tekintve azt hiszem nincs vitánk egymással, de én akkor is úgy érzem, hogy ezt a pénzt ha nem is egy összegként kiutalt, "elfolyó" segélyként kéne felhasználni, de nem a biciglis út az amire ma adóforintot kéne költeni.
Lényegtelen... a pénz el lesz költve és remélhetőleg sokan a bicajt választják az autó helyett.
Jó kis vita volt.
Uff!

benoke77 2011.08.17. 14:33:32

@xaba99: Te vagy az ékes példája annak a tipusnak aki csak saját magát hallja. Sajnálom, de ha az élettered és egészséged félted a pöfögő bádogdobozoktól, miért nem költözöl az erdőbe, szarsz gödörbe és eszel füvet?
Egyébként én sem kenyérre költeném, mert semmi értelme, de lehetne olyan ipari gyártósor felállítására költeni, ami állami tulajdonban lenne és hozzná a pénzt. Ez a legnagyobb hibánk, hogy mindenki szolgáltat és alig van aki termel.
Ha sokan termelnek és sok pénz lesz felőlem 700 csiliárdot is költhetünk biciglisútra.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 14:41:04

@benoke77: miért? te inkább szívod a szmogot a dugóban ülve, mint hogy friss levegőt szívva tekerj egyet?
lassan egészségesebb, ha a gyereket nem engedjük ki a lakásból!
és igen, ha megtehetném, vennék egy tanyát, és ott élnék, megterelmelném, amit megennék.
a gödörbe szarásról meg a fűzabálásról meg csak annyit, hogy az téged minősít, hogy aki kicsit is szeretne a környezettel összhangban élni, azt ősembernek nézed.

"de lehetne olyan ipari gyártósor felállítására költeni, ami állami tulajdonban lenne és hozzná a pénzt."

ez nettó önellentmondás. ipari gyártósor állami tualjdonban, ami hozná a pénzt? már az alapokat sem tudnák lerakni, mert ellopnák a pénzt építés közben.

benoke77 2011.08.17. 14:52:52

@xaba99: Biztos nem nézem ősembernek, már kinéztem a földem és pár éven belül önellátó szeretnék lenni, szóval ismétlem: NEM AZ ALAPELVEKBEN van a vita közöttünk, de fogd fel egy nagyvárosban élsz, ami ha tetszik ha nem amíg nincs hozzá pénz és technológia, addig szmogos, zsúfolt miegyebek. A demagóg kirohanásaidnak akartam görbe tükröt állítani, azért mert nincs rá szükség kultúremberek között.
Sértegetni semiképpen sem szerettelek volna, úgyhogy elnézést.
A jelenlegi helyzetben valóban lopnák a pénzt, de én elvekről beszélek. Hasznos, pénzt hozó beruházásokra van szükség, ami nem a multinak, külföldi vagy belföldi milliárdosnak hozza a pénzt miközben szarért-hugyért dolgoztat, hanem az országnak. De ez már tényleg messzire vinne minket...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 15:00:36

@benoke77: örülök, hogy hasonló állásponton vagy.
de a változáshoz nem pénz és technológia kell, hanem hozzáállás. semmibe nem kerül az autókat kitiltani, pl. egyből nem kellenének bringautak sem, a jelenlegi utakat tök jól lehetne használni.
az állam meg nem jó gazda. és a multikat sem lehet gonosznak nevezni, amíg egy tescós árufeltöltő annyit keres, mint egy orvos az önkormányzati kórházban.
egyébként már az útépítés meg útfejújítás is nagyon hasznos beruházás lenne, ha nem 25 alvállalkozón keresztül történne a dolog, amelyik közül mindegyik lop, a lánc legalján levő meg tényleg éhbérért dolgoztatja a melósokat (és ezek még csak nem is a rohadt külföldi milliárdos multik, hanem "becsületes magyar vállalkozók"), hanem közvetlenül az önkormányzat végezné a beruházást, saját alkalmazottakkal.

ex-dr. vuk 2011.08.17. 15:02:24

@AczélGyuribácsi:
"Bringatároló, ami gyakorlatilag a főváros közterületein, közintézményeinél, üzleteknél, postáknál stb. NINCS!"
De akkor miert autoparkoloert megy a lobbi megis?...
Az a "valodi munka" ahol oltozni kell?.. Sokkal szelesebb reteg tudna bringaval jarni, mint gondolnad. De nem gondolod.

Infrastruktura marpedig van: ugy hovjak, hogy uttest.

ex-dr. vuk 2011.08.17. 15:04:29

@benoke77: a sok feleslegesen megvasarolt benzinbol mennyi kenyeret lehetne venni?

benoke77 2011.08.17. 15:07:37

@xaba99: Tökéletesen egyetértek veled, de a házat sem úgy építjük, hogy először festünk, aztán meg alapozunk:-)
Szép sorjában kell haladni, a közélet, politika, közbeszéd megtisztítása az első, az ország lehetőségeinek-állapotának felmérése a második, a világban zajló folyamatok felismerése és az abba való becsatlakozás (üzleti értelemben is) a harmadik, és közben mehet a népnevelés és a befektetések ezerrel a zöldbe. (ha már van miből:-)
Jelenleg Magyarországon sem az állam, sem a multi, sem a magyar, sem a külföldi nem jó gazda, hihetetlen mélyen vagyunk minden tekintetben. És ez csak a mi hibánk...
Hogy a JÓ megoldás mi lenne azt nem tudom.

benoke77 2011.08.17. 15:09:19

@vuk_: tudom demagóg, populista állat vagyok. Lépjünk tovább plz.

Aszi 2011.08.17. 15:44:37

Most olvasom, hogy 485 millióba került az Országház új díszkivilágítása:
index.hu/belfold/2011/08/17/megvolt_a_parlament_uj_diszkivilagitasanak_foprobaja/

Ha erre el lehet szórni 485 milliót, kerékpárútra ugyan miért lenne sok 700 (amiből 450-et az EU-tól kapunk)?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 15:46:08

@benoke77: ebben az országban szép szóval, lépésenként nem lehet semmi változtatást véghez vinni.
hirtelen, nagy, radikális változtatások kellenek.

Martian (törölt) 2011.08.17. 15:52:55

@benoke77: egyébként szerintem se kéne elkülönített bringautakra szórni a pénzt... általában az utakat kellene úgy felújítani, hogy elférjen rajta busz, autó, motor, robogó és bringa egymás mellett, széles útpadkával, kerékpársávval.

ex-dr. vuk 2011.08.17. 15:58:23

@benoke77: tenyleg nem penz kerdese (ahogy mar irtak), hanem hozzallas. Amig Budapest foepitesze szerint (indexes videoban idezve) a kerekpar nem kozelekdesre valo hanem hobbi (es ennek megfeleloen lesoprik egy 1 meteres jardasavra, hogy az uttesten lehessen 2x3 sav), addig itt erdemi valtozas nem lesz. Ez a gondolkodasmod megvaltoztatasa nem kerul penzbe hanem dontesbe: kirugni azt a majmot onnan a francba, mielobb meg tobb kart okoz.

benoke77 2011.08.17. 16:01:17

@xaba99: És ezt ki viszi majd véghez? Szerinted van olyan morális, szellemi állapotban a magyarság, hogy ezt véghez tudja vinni?
(nem kötözködök, csak vannak kétségeim)
Több megoldás kering a fejemben, de vagy olyanok hogy még leírni is büntetőjogi kategória lenne, vagy ilyen Gandhi féle csűréscsavarás amihez a magamfajta pogánynak nincs gyomra:-)

benoke77 2011.08.17. 16:03:55

@vuk_: tény, hogy a hozzáálás megváltoztatása csodákra képes, de a körúton mondjuk, hova fér el bárki is? Sok helyen nagyon szűkek az utcák, házakat nem tudunk arréb húzni.
Szerintem a mélygarázsok építése sokat segíthetne (egyidőben utcán való parkolás tiltása), rengeteg hely pluszsáv felszabadulna.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 16:04:38

@benoke77: hogy ki viszi véghez? hát az ország- vagy a városvezetés.
azt sose várd a néptől (legyen az magyar, piréz, bármilyen nép), hogy összefogva változtatni tudnak akármin is.
a nép nagy tömegben birka.
kemény, erőskezű vezetés kell a népnek, nem szabad rájukhagyni mindenféle fontos döntést, mert az egymás közötti marakodáson kívül semmi nem lesz.

ex-dr. vuk 2011.08.17. 16:06:05

@Aszi: a baj csak akkor van, ha ebol a penzbol eppenhogy megnehezitik a biciklizest szeparalt szarokkal. Mert ugye ez ugy nmegy, hogy ha mar kaptak penzt muszaj valami szart epiteni es ez jut eszukbe.

nowy 2011.08.17. 16:13:16

@AczélGyuribácsi: "Kérek előbb egy pontos számot arról, hogy összesen hány kerékpáros jár naponta dolgozni külső kerületekből a belvárosba!
ELHANYAGOLHATÓ!!!"- ezt honnan tudod ? Volt valamilyen felmérés ? Nekem speciel a bringázó ismerőseim nagy része külső kerületekből jár be dolgozni.
"Nem mindenki copfos webprogramozó, egyetemista, "szellemi" gondolkodó. A többség valódi munkát végez, ahol öltözködni kell, járni kell tárgyalásokra, üzleteket kötni."- ezt már ezerszer kitárgyalták,megcáfolták.Külföldön rengeteg öltönyös/kosztümös ember teker,de elgondolkozhatnál azon is,hogy vajon a nyári melegben mennyire izzadnak a BKV járatain vagy a metrón télen kabátban izzadó embereken.

benoke77 2011.08.17. 16:18:43

@xaba99: de ki legyen a vezető réteg, sorolj fel légyszi néhányat? A mai, elmúlt 20 évbeli politikai szereplők alkalmatlanok.
Erős vezetés kell, de ezzel egyidőben legyen racionális, szakemberekből álló, feddhetetlen múltú és nemzeti elkötelezettségű.
Ilyenből 1-2 van és nem engednék őket érvényesülni.

Aszi 2011.08.17. 16:19:43

@vuk_: Ez messze nem így megy, újabban már szoktak egyeztetni az MKK-val.

A többiről nem tudok nyilatkozni, de a Szabadkikötő út esetében a szeparált kerékpárút a leghelyesebb megoldás. Ez egy hosszú, egyenes, nagyforgalmú, nagysebességű út, amin nincs kereszteződés.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 16:38:06

@benoke77: egyetértek veled, jelen pillanatban a politikai vezetésben nincs egy alkalmas személy sem. hasonló szempontok alapján választanék, mint amit írtál.
a jelenlegi vezetést el kell zavarni, és akkor majd tudnának a megfelelő emberek érvényesülni.

benoke77 2011.08.17. 16:51:47

@xaba99: A gond az egész államaparátussal van, szóval nehéz dolog ez. Kipucolni ügyészséget, honvédséget, parlamentet, kórházakat... kb lehetetlen, arról nem is beszélve, hogy valszeg olyan össztűz lenne rajtunk mint a Haideréken anno. Ha valamelyik nagyon nemzeti a Nato-t nem hívná be (amit szerintem szemrebbenés nélkül megtennének), és megmaradnánk szuverén állam, akkor sem tudnám mit csinálnánk ekkora ellenszélben.
Szerintem a változást magunkon kell kezdeni, gyermekeinket becsületre nevelni, keresni a hasonlóan gondolkodók társaságát és közösségét. Tűzön-vizen összefogni és védeni egymást. És akkor talán egyszer a normálisak lesznek többen.
Csak ahhoz előbb 4 lábról 2 lábra kéne állni...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.08.17. 16:55:45

@benoke77: ha nem 380+ "képviselő" ülne a parlementben (már amikor ott vannak...), hanem csak egy tucat tökös valaki, rögtön nem lenne nehéz.
mondom: a jelenlegi vezetést el kell zavarni (értsd, ahogy akarod), és akkor nem tudnak majd beleugatni semmibe.
fél év alatt rendet lehetne tenni, csak akarni kell. (nem gazdasági fellendülésről, meg kánaánról beszélek, csak simán rendről.)
aztán majd lehet idézni gyurcsányt: ha valakinek nem tetszik, el lehet menni.

ex-dr. vuk 2011.08.17. 18:13:56

@Aszi: szegeden is egyeztetnek az MK-val, aztan a vegen mintegy lastminute-change, kidobjak az egyeztetett terveket es csinalnak valami egbekialto faszsagot. eddig kb. 100%-os arannyal igy tortent (minusz epszilon) ;)

ex-dr. vuk 2011.08.17. 18:15:37

@nowy: Londonban en jobban megizzadok a tube-on mint bringan barmikor... szoval errol ennyit.

nowy 2011.08.17. 19:05:59

@vuk_: na ez az :)
Csak kár, hogy az emberek fejéből nem lehet kisöpörni ezeket a hülyeségeket.

otapi 2011.08.18. 00:58:07

Egyes olcsójánosok komolyan jelentős összegnek tartják tartják a 700 milliót? Ennyiből még egy kilométer autópálya sem jön ki:
1, Balatonkeresztúr - Nagykanizsa
35 km, 62 milliárd forint -> 1 km 1770 millió forint.

2, Nagykanizsa - Becsehely
18 km, 35,9 milliárd -> 1 km 1994 millió forint.

3, Letenye - országhatár
1,1 km, 1098 millió forint

(innen: vastagbor.blog.hu/2009/04/28/1_km_autopalya_326_millio_forintert)

semmiho 2011.08.18. 10:17:12

Látom, újra és újra felvetődnek ezek a nálunk mennyibe kerül az autópálya és egyéb korrupciós ügyeket sejtető, egyébként sajnálatos dolgok. Nos, bizakodó vagyok: előbb vagy utóbb ennek változnia kell, méghozzá pozitív irányba!
A témánál maradva, korrupció ide vagy oda, örülök, hogy ilyen fejlesztések még napirendre kerülnek, és még úgy is, hogy feltételezem, van aki csak egy kiskaput lát benne, ahol sok millió forintot lehet kiszippantani Uniós forrásokból, államkasszából (egyenlő: az adófizetők pénzéből), és a többi.
Ennél én még mindig sokkal komolyabb problémának látom, hogy jelenleg számos kerékpárút autók által frekventáltan használt útvonalak mellett halad el - és ez alól az itt szereplő tervek útvonalai sem mind kivételek (ha van egyáltalán). Ezáltal olyan mértékben szennyezett levegőt szív egy kerékpáros, ami komoly, akár már középtávon jelentkező egészségproblémákhoz vezethet, akár a ma kapható maszkok (3M, Respro stb.) rendszeres használata mellett is. Ezek sem biztosítanak tökéletes védelmet, főleg a PM10 kategóriába sorolható szennyeződésekkel szemben, amelynek veszélyeit számos cikk taglalta már, hosszasan.
Én, mint aktív autós, aki heti 2-3 alkalommal autózom a belvárosban, még erősen magam ellen beszélve is azt mondom, a járműforgalom mérséklése, és ezáltal a káros anyagok koncentrációjának mérséklése céljából komoly korlátozásokat vezetnék be. Ilyen például, hogy részecskeszűrő nélküli dízel autókat egytől-egyig kitiltanám, vagy a belváros egyes részeiben történő behajtáskor behajtási díj fizetésére kötelezném. Ismétlem, engem is érintene: van egy kilencéves dízel autóm, sajnos még szűrő nélküli. Ezen túlmenően a benzines járművek használatát szintén korlátoznám. Mindezen intézkedések már amúgy is rég esedékesek, Budapestet hamarosan nagyon komoly összeg megfizetésére kötelezhetik, ha nem tesz ilyen irányú lépéseket...
Szóval, a kerékpárút-hálózat bővítése mellett nem ártana nem megfeledkezni az utóbbi témáról sem!

Perillustris 2011.08.19. 00:26:30

@benoke77: LOL

Az autópályák árából hány lélegeztetőgépre futotta volna?

Flame on! :P

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.08.21. 15:01:56

@semmiho: A gond csak az, hogy ezek az utak azért forgalmasak, mert optimális útvonalak. Csepel és a városközpont között sok rövidebb út nincs például, mint a Szabadkikötő út. Szóval a bicikliutakat vagy forgalmas utak mellett vezetik, vagy kerülőúton, amit viszont senki nem használna.

Félig-off (bár a "kényelmi autósok" ezen a blogon mindig on-topic): amikor a benzin átlépte a 400 Ft-t, volt egy közvéleménykutatás arról, hogy milyen benzinárak mellett tennék le az autósok az autót. Az eredmény az volt, hogy összesen 25% az, aki semmiféleképp nem tenné le. Ebből lehet következtetni arra, hogy ők azok, akiknek a munkájához elengedhetetlen az autó (vagy egyszerűen annyira gazdagok, hogy megengedhetik maguknak), a többiek meg tudnák oldani tömegközlekedéssel / biciklivel.

Tehát a korlátozás nem lehetetlen, megfelelő fejlesztésekkel (tömegközlekedés + biciklis infrastruktúra) megoldható lenne. Csak népszerűtlen.

Németh András 2011.09.07. 13:40:20

A világ az öltönyösöktől működik, úgy ahogy működik, és lassan már talán egyre többen látják hogy igazából nem is működik, vagy legalábbis nem jól működik :)

Maisie MacKenzie 2011.09.07. 13:53:08

@Robi, a hód:

"A valódi munka velejárója az izzadás."

"1Móz 3,19 - Arcod verejtékével eszed a kenyeret,"

Meg lehet izzadni egy tárgyalástól vagy egy határidőtől is.

tyberius 2011.10.13. 15:39:39

Október 13. van, a Rákoskeresztúr, Pesti úti bringaút még mindig félkész állapotban (ledöngölve, aszfaltra várva) leledzik. Nem mondom, elbringázok én az úton (igazából kőbányai folytatása, a Jászberényi út a gáz, de ott ugye nem építenek semmit, néha befoltoznak egy-két kátyút oszt jóvan), de azért kíváncsi volnék, miért nem lettek kész határidőre, mert unom már a lepukkant BKV-buszokat kerülgetni - állítom, ezen az úton járnak a legbüdösebb, legfüstösebb buszok az egész városban. Rendes országban nem hogy forgalomba nem engednék az ilyet, de vegyi támadásnak vennék és helikopterről vadásznák le rakétával. :)

Németh András 2011.10.18. 15:59:34

@tyberius: ha 31-ig átadják akkor még nem is hazudtak, mellesleg a cikkben évet nem mondtak, csak hónapot :D

GG81 2011.10.19. 15:00:32

a csepelivel elég jól haladnak, már szinte csak aszfaltozni kell a hosszú egyenes szakaszon. a távírónál és úgy a Szállító utca környékén nem sok... érthető, az a bonyolultabb rész...

nowy 2011.10.28. 19:23:01

@errorka: szerencsére nem csak ránézésre :)
szép sima felület,a keresztező behajtóknál és a közműaknáknál sikerült a szintezés,öröm suhanni rajta !

M. Péter 2011.11.01. 23:43:55

@AczélGyuribácsi: A hollandoknal valahogy megoldottak ezeked a gondokat.

Németh András 2011.11.02. 00:05:22

Tudja valaki hogy megvoltak-e az átadások? Vagy csendben csúszik a dolog?

tyberius 2011.11.02. 15:28:26

@Németh András: A Pesti úton nagyrészt még csak az alapozó réteg van meg, egyes helyeken még ásnak is. Parkoló autó és gyalogos viszont már található rajta... :)

GG81 2011.11.04. 10:28:39

@Németh András: a csepelinél már a hosszú egyenes szakaszon mintha kész lenne! a kereszteződéseknél viszont még alapozást láttam csak DE/ÉS MÉGIS azon ment egy bringás! :-)

nowy 2011.11.04. 14:20:23

@Németh András: csütörtökön a Fehér útnál minden kész volt (táblázás,felfestés,burkolás)kivéve a villamossínen való átvezetést.

tra lala 2011.11.09. 12:25:04

@xaba99: azért bicajoznak a járdán, mert a bicikliúton emberek sétálnak szorosan egymás mellett, esetenként jó hosszúra hagyott pórázon egy kutyát is sétáltatva maguk mellett ;)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.09. 12:49:12

@f renc: erre csak annyit tudok mondani, hogy akkor a gyalogosok meg sétáljanak az úttesten, emiatt az autósok átszorulnak a villamos sínekre meg a buszsávba, a tömegközlekedés a dunán fog zajlani, a hajók fellszállnak emaitt a levegőbe, így a repülők is a járdára fognak kényszerülni, ami miatt a kerékpárosok az úttestre mennek, ahonnan a gyalogosok a villamos sínekre és a buszsávab, stb. stb. stb.

kérdés: ha a bal oldali szomszédod éjjel nekiáll fúrni, akkor is a jobb oldali szomszédodhoz kopogsz át, nahogy már az se tudjon aludni?

tipikus magyar dögöljönmegaszomszédteheneis mentalitás...

tyberius 2011.11.17. 23:43:41

@xaba99: LOL, ezen jót röhögtem :) igazából akármennyire is támogatom, hogy mindenki ott menjen, ahol a helye van, az tény, hogy a Kőbányai úti bringagyászon sokszor a járdának kijelölt részen kerülöm ki a bringaút-részen grasszáló gyallert, mert gyorsabb, mint ha lecsöngetném.

GG81 2011.11.21. 09:56:02

@tyberius: de attól még lecsengetheted a picsbe! így fog mindenki a helyén közlekedni, nem úgy, hogy kussban kikerülöd...
süti beállítások módosítása