Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Miért bünteti a rendőr a biciklistát?

2011.06.06. 17:44 - Földes András

A nyolcvanas évek szelleme kísért a kerékpárok felszereltségét előíró rendeletben, ami alapján simán büntet a rendőr is. Legutóbb egy hegyikerékpáros versenyzőt bírságoltak meg, pedig neki aztán tudnia kéne. De mit is?

Címkék: biztonság rendőr kresz csengő

847 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr782937731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2011.06.08. 13:34:42

@soibegin_: Könnyedén magyarázhatóak (nem indokolhatóak!) az adatok: A rengeteg elcseszett gyalog- és kerékpárúton igen sok a konfliktus a gyalogosok és a kerékpárosok között, és "törvényszerű", hogy szerencsétlenebb esetekben sajnos baleset történik.

Az ittasan vezetést pedig egyértelműen könnyedebben veszik az emberek, ha "csak" bringáznak.

Perillustris 2011.06.08. 13:38:17

@soibegin_: "a kerékpáros nappal nem akarja kivilágítani magát "

S mégis, mivel szeretnéd, ha kivilágítaná magát?

Hagyjuk már ezt a kockázatos dolgot: ma (és évek óta) kvázi büntetlenül megússza mindenki, ha autóval nem (sem) áll meg a zebra előtt. Piros lámpán átsuhanásért is roppant ritkán kapnak el bárkit is.

terror 2011.06.08. 13:41:35

@soibegin_: Perill nagyjabol ossze is foglalta, hogy mire gondolok. Annyival meg kiegeszitenem, hogy a 30. pont elemzi ezt teruleti bontasban. Szoval a 468-bol Budapesten 13 volt. Ez 2.8%. Ha Pest megyet is (ezzel egyutt az agglokat is) belevesszuk, akkor is 10% alatt van az ittasan balesetet okozok szama.

Egyebkent osszessegeben sajnos igy is kiemelkedoen magas az igy okozott balesetek szama, remeljuk, hogy ragyurnak, de azert az kitunoen latszik, hogy a sok kopkodo droid e teren pl. hiaba szidja ugy osszessegeben a kerekparosokat.

terror 2011.06.08. 13:42:34

@Perillustris: Az 50 helyett 64-rol ne is beszeljunk :P

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.08. 13:43:44

@Perillustris: bocs, igaz: évszak, évszak. :D
Egyébként nem ér véget, csak lekopott a festés. Tán a katolikus főiskola/egyetem előtti szakaszon nincs úgy 50-100m-en át, egyébként a Dózsa György útig, szinte folyamatos.

Perillustris 2011.06.08. 13:49:30

@al kotmány aláiro álamfö: Anno én is gyalog- és kerékpárúton kezdtem. Újpestről Rákosligetre másfél óra alatt értem el a kesze-kusza hálózatot is használva. Hamar átszoktam a Szenttmihályira, mert az már túrának számított. Utóbbin, úttesten haladva ~50 perc alatt teszem meg a távot.

soibegin_ 2011.06.08. 14:11:48

@Perillustris: Mint írtam, én megállok a zebra előtt autóval, motorral egyaránt (akkor is, ha épp gyorshajtok)...
A kivilágítani "magát" mondatot természetesen viccesen fogalmaztam:
"A kerékpárt fel kell szerelni egy előre fehér vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával, hátra pedig piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző fényforrással. Folyamatos fénnyel kell világítaniuk, a villogás nem szabályos, és büntethető."
forrás: bringawiki.hu/index.php/KRESZ_szerint_k%C3%B6telez%C5%91_felszerel%C3%A9sek
Csak mert kötelező tartozék, használata csak korlátozott látási viszonyok között és éjjel!

Secnir 2011.06.08. 14:18:49

@Perillustris:
na, van időm írni
ahogy látom, ez egy védett út (balra látszik a macisajt).
ha balra szeretnél kanyarodni az útkereszteződésben, akkor (elvileg) a kereszteződésnél le kellene szállnod a bringáról, meggyőződni arról, hogy nem jön semmi, áttolni balra, majd ott felszállni, és továbbtekerni.
azonban.
elsőbbséged van ugye a jobbról és balról jövőkkel szemben, tehát nem tudom, hogy életszerű volna-e a leszállás, ha szemből nem jön semmi, mivel az esetlegesen mögötted jövő autó nem előzhet meg, ha balra húzodsz (kereszteződésben nem előzhet), tehát simán bekanyarodhatsz balra.
szerintem.

a kresz nem tökéletes (a kresz sem), tele van hiányosságokkal, rengeteg pontosításra szorul.

@vuk_:
így van. opcionális, de erősen ajánlott.
miután asszonyt megtaníttottam vezetni, és lett rutinja, és rá két évre újra tekerni kezdett, kérte a tükröt a bringára.
én, miután átálltam robogóra, az első dolog a jobboldali tükör felszerelése volt, mert kifejezetten idegesített, hogy nem látom a bal oldalsó és hátsó részt.

Secnir 2011.06.08. 14:20:30

@Secnir:
hogy nem látom a bal oldalsó és hátsó részt.
helyesen
hogy nem látom a jobb oldalsó és hátsó részt.

GGG77 2011.06.08. 14:29:26

@Perillustris: "Piros lámpán átsuhanásért is roppant ritkán kapnak el bárkit is."

Ez sajnos így van, ennek ellenére az autósok, motorosok körében mégsem lehet tömeges jelenségről beszélni, míg a bicikliseknél sajnos igen.

soibegin_ 2011.06.08. 14:41:28

@GGG77: Ugye?! Csak egyesek, pl. "Perillustris" ezt nem látja...

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.08. 14:41:49

@Perillustris: mondjuk nekem szinte nyílegyenes volt az út egykori munkahelyemig, főként kerékpárútnak csúfolt járdákon. Nyár végére (8+ éve :) ) gyorsabb voltam, mint a BKV. Igaz, a Berlini(?) utcán és a Tatain nem fogtam vissza magam, mint mostanság. :)

Perillustris 2011.06.08. 14:43:08

@Secnir: Ezennel tájékoztatak, hogy teljesen szabályosan be lehet fordulni kerékpárral balra, nyilván karjelzés és középre-balra húzódás után, elvileg sem kell leszállni. Be is b@szna. :)

Amúgy keresteződésben lehet előzni.

Perillustris 2011.06.08. 14:44:29

@GGG77: Persze, de ez inkább technikai dolog, mintsem az, hogy az autósok vagy a motorosok annyira szabálykövetőek.

Perillustris 2011.06.08. 14:49:02

@al kotmány aláiro álamfö: Méregettem mostanában a BKV-s utazásaim átlagsebességét. Bruttó 13-17 km/h. Csak a haladáskori sem több, mint 20-25. Ez bicajjal minden probléma nélkül teljesíthető.

@soibegin_: Figyelj, arról volt szó, hogy "a kerékpáros nappal nem akarja kivilágítani magát".

Arról már kevésbé, hogy kerékpárra nem tudsz reálisan használható eszközt rakni, hogy NAPPAL is ki legyél világítva.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.08. 15:24:31

@Perillustris: mondjuk én metróval jártam, de átlagnak olyan 20-22km/h jött ki a végére. Csakhát ugye a BKV-nál ott vannak az átszállási és várakozási idők, a bringára meg felülök, oszt hajrá! :)

ex-dr. vuk 2011.06.08. 15:35:05

@Secnir: en ertem, az en bringamon is van tukor, csak tudod a "kotelezo" szo eleg confusing ;) a lenyeg, hogy nem kotelezo, es nem is lenne jo ha az lenne.

soibegin_ 2011.06.08. 15:43:26

@Perillustris: Tehát, ha TE nem tudsz milliós adócsalást végrehajtani - mert nem 100 milliókat keresel évente -, akkor nem szabálykövető vagy, hanem egyszerűen nem tudsz csalni?! Érdekes szemlélet!!!

Mon3 2011.06.08. 15:45:18

@soibegin_:

Ha nagyon felidegesítenek, akkor te nem káromkodsz? Ha ezt nem érted meg, vagy nem fogadod el, akkor vagy gyege elméjű, vagy álszent. Válassz, hogy neked melyik a szimpatikusabb. De nekem egyik se, és te se vagy az...

soibegin_ 2011.06.08. 15:48:58

@Mon3: Ki idegesített fel?! A linkelt cikk írója? Akkor miért nekem fröcsögsz, gyengeelméjűkém!!! Nőjél fel a gondolkodáshoz, aztán szólalj meg!

Mon3 2011.06.08. 15:58:13

@GGG77: "Ez sajnos így van, ennek ellenére az autósok, motorosok körében mégsem lehet tömeges jelenségről beszélni, míg a bicikliseknél sajnos igen."

Hihi. Ennél nagyobb hazugságot ritkán olvas az ember. Még, hogy a kerekesek gyakrabban hajtanak át a piroson, mint az autósok? Bárkivel hajlandó vagyok egy véletlenszerűen kiválasztott kereszteződésnél egy adott időegység alatt megszámolni, hogy hány kerekes, és hány autós hajt át a piroson. Eddig akárhányszor leálltam így számolni, mindig toronymagasan az gépjárművezetők nyertek. Biztos, hogy tapasztaltátok, hogy egy –két hajtáspajtás átrongyol egy lámpával védett zebrán, de attól, hogy sokat hangoztatjátok ezt, még általánosságban nincs igazatok.

alexfly 2011.06.08. 16:17:28

@Secnir: WTF? Nem autókra vagy kerékpárra vonatkozik, hanem JÁRMŰRE. Ha nem tudod, mi az, a KRESZ elején le van írva.

soibegin_ 2011.06.08. 16:24:04

@alexfly: Nem tudom miről volt szó pontosan, de
www.fovinform.hu/zoldzona/kerekpar.php

Gondolom a KRESZ alapján írták, minden benne van, amiről vitatkoztok!!!

"Balra kanyarodás

Időben és biztonságos helyen kezdjünk el balra húzódni, ha balra be akarunk fordulni. Előtte pillantsunk hátra, és adjunk jó látható jelzést a karunkkal. A kereszteződésben adjuk meg az elsőbbséget a szembejövő járműveknek.

Nagy forgalmú és többsávos utak kereszteződéseiben biztonságosabb jobbra a keresztutcába beállással, majd onnan körültekintés után a főúton való áthaladással végrehajtani a balra kanyarodást. Erre tábla is kötelezheti a kerékpárost.

Nem szabad kerékpárral balra kanyarodni vagy megfordulni kerékpársávról vagy lakott területen kívüli főútvonalról. Ilyenkor le kell szállnunk a kerékpárról, és azt tolva kell áthaladni az úttesten, a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint!"

Mon3 2011.06.08. 16:28:58

@soibegin_: "Ki idegesített fel?! A linkelt cikk írója? Akkor miért nekem fröcsögsz, gyengeelméjűkém!!! Nőjél fel a gondolkodáshoz, aztán szólalj meg!"

Te idézted nem??? Akkor meg miért vagy felháborodva? Rád nem vonatkozik az a megállapításod, hogy az vagy amit leírsz? Te nem vagy primitív, csak a másik? Te megnyilvánulhatsz közönségesen, más nem?
Hát nekem nem úgy néz ki, mintha te állnál a szellemi Olimposz csúcsán, inkább Hadész feneke alatt gubbasztasz, és onnan próbálod osztogatni a nem létező eszedet.

Secnir 2011.06.08. 16:32:11

@Perillustris:
"Amúgy keresteződésben lehet előzni."
34. § (8) Tilos előzni: e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve - ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.

1. tehát a kereszteződések nagy részében tilos
2. ha a távolban látsz egy kereszteződést, honnan látod, hogy ott van-e macisajt?

soibegin_ 2011.06.08. 16:36:19

@Mon3: "B..zd meg! A csúsztatás magas iskolája vagy."
Ezt írtad nekem, pedig idéztem valakit... Én tudom, hogy van eszem, s élvezem is, hogy ilyen "gyengeelméjűek", mint Te, felhúzzák magukat, mert jobb dolguk nincs, mint itt fröcsögni! :)

alexfly 2011.06.08. 16:51:21

@soibegin_: "Itt arról van szó, ha a kerékpárosok ELISMERNÉK, hogy a KRESZ-t be KELL tartani, akkor az autósok is jobban figyelnének." -Ebben igazad van; ám amint itt is látszik, sok autós a teljesen szabályosan közlekedő kerékpárost tartja szabálytalannak, mert ő nem ismeri a KRESZ-t. Ld. pl. itt is a balra kanyarodásról írottakat. Az is megállapítható, hogy sok, az autósok által szabálytalannak, balesetveszélyesnek tartott kerós teljesen biztonságosan és szabályosan közlekedik; ám a kötelező érvényű KRESZ-nek megfelelően, nem az autós által kitalált, nem létező szabályokhoz igazodva.

A motoros-kerós statisztikához: az eredmény nem meglepő, ha azt is nézzük, hogy rengeteg helyen a kerékpárost a járdára (galog- és kerékpárútra, ami ugyanaz) kényszerítik, míg a motorosok szinte minden esetben a gyalogosoktól külön felületen haladnak. Nyilván több konfliktus alakul ki akkor, ha a gyalog és a jármű egy 1m-es sávon osztozik, mint ha külön térben mozognak...

Mon3 2011.06.08. 17:02:06

@soibegin_: "hogy ilyen "gyengeelméjűek", mint Te, felhúzzák magukat, mert jobb dolguk nincs, mint itt fröcsögni! :)"

Én húztam fel magam? Én fröcsögök? Én vagyok a gyengeelméjű?

alexfly 2011.06.08. 17:06:45

@soibegin_: Pont erről volt szó. Csak sajnos sokak fejében élnek még olyan "urban legend" kategóriájú tévhitek, melyek a 60-as években még akár igazak voltak, ám a mai KRESZ régen túllépett ezen. És ez alapján ítélik meg a kerékpáros szabályosságát, nem a mai napon hatályos állapot szerint. Ilyen pl. saz említett baslra kanyarodás esete, aztán a "tilos kerékpározni hídon, egyszámjegyű főúton...", az "úttest szélétől 1 méteren belül", a "semmi keresnivalója a közúton", stb. Az már megint megérne egy tanulmányt, hogy ha már az akkori szabályozársa emlékeznek, akkor elfelejtik, hogy akkor még a közlekedési lámpa fényjelzésétől függetlenül kanyarodhattál jobbra kis ívben. Akár pirosnál is...
Tapasztalatom szerint sok bringás jobban ismeri a KRESZ-t, mint az ezeket (illetve az általuk kitaláltakat) rajtuk számonkérő autóval közlekedők.

_B_ 2011.06.08. 18:46:26

@Secnir: "elsőbbséged van ugye a jobbról és balról jövőkkel szemben, tehát nem tudom, hogy életszerű volna-e a leszállás, ha szemből nem jön semmi, mivel az esetlegesen mögötted jövő autó nem előzhet meg, ha balra húzodsz (kereszteződésben nem előzhet)"
Csak egyenrangúban nem előzhet.
De jobbról előzhet ha előtte kinyújtottad a kacsódat balra, ha meg nem akkor jogosan elüthet behúzódás közben:)

GGG77 2011.06.08. 21:37:41

@Mon3: Valóban több autóst láthatsz, mivel az arányuk is jóval magasabb az utakon.

De, ha a számot 100 biciklistára és 100 autósra vetíted a piros lámpát (jobbkezet, STOP táblát) leszarók száma kb 50 lesz az előbbinél és 15 az utóbbinál.

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.06.08. 22:05:21

Ez természetes,hiszen kerékpárra nem kell jogsi és gyakorlatilag süketen és vakon is vezetheted!

Perillustris 2011.06.08. 22:51:22

@soibegin_: Nem érdekes, hanem őszinte. Persze könnyű úgy kikelni a korrupció ellen, ha a közelébe se kerülünk annak, hogy bárki korrumpálni akarjon minket.

Ettől függetlenül persze harcolni kell (és ki is kell kelni) a jelenség ellen, csakhát az igazság akkor derülne ki, amikor dönteni kéne az elfogadás és elutasítás között. Természetesen nem kételkedem abban, hogy sokan kitartanának és nem fogadnának el a pénzt (vagy bármit).

Talán kicsit túlmagyaráztam, hiszen a lényeg sokkal egyszerűbb: a sorban harmadikként megálló nem azért áll meg a pirosnál, mert amúgy ő a szabályosság mintaképe, hiszen jó eséllyel amint elindul, beáll az átlagosnak mondható 55-60km/h-s városi sebességre, vagy éppen három perc múlva a járdán parkol.

@Azúrkék égbolt: Süketen valóban lehet kerékpározi, ahogyan a hallássérültek is vezethetnek.

@GGG77: Ne hülyülj már, 100-ból legfeljebb 5 autós áll meg a STOP táblánál szabályosan szándékosan, 2-3 meg azért mert pont úgy állnak meg előtte, hogy éppen úgy áll meg ő is, mintha. A többiek pedig EAK-táblaként kezelik.

Perillustris 2011.06.08. 23:03:30

@Secnir: "kivéve - ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi"

Azért ez nem egy ritka tábla: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/3/3c/Főútvonal.png

FGSuperman 2011.06.09. 05:03:23

értem én, hogy az utcán kéne biciklivel közlekedni, de ha az úton megyek akkor az az autósok problémája
itt meg vélhetően az autósok anyáznak, hogy miért a járdán megyek
most akkor melyik a jó?
amúgy járdán haladni (azokon a részeken ahol nincs bicikliút) sokszor kevésbé veszélyes, mint az úttesten, én könnyedén haladok a gyalogosok tempójával (pont ráérek és nem fogom őket előzgetni, letolni egy fél méter széles járdán sem - ami azért fél méter széles, mert a másik 1.5 métert a szabálytalanul parkoló autók foglalják el)

mindezek mellett lakott területen is lehet járdán közlekedni, ahol a kerékpáros közlekedésre az úttest alkalmatlan - azt meg ugye majd én eldöntöm, hogy alkalmas-e vagy nem
nyilván ha tömött sorokban egy sávon jönnek a buszok, teherautók, akkor esetleg úgy döntök, hogy ez nekem alkalmatlan, különben is tudjuk milyen az útburkolat minősége, úgyhogy még veszélyes is

ez a kötelező felszerelés dolog meg egyszerű, csak úgy szabadna árusítani kerékpárt, hogy rajta legyen aminek rajta kell

ha két kezed van, akkor simán tudod egyszerre kapcsolni a lámpákat - ennyit a dinamó problémakörről

mokas_gizi 2011.06.09. 05:11:13

@gigabursch:

Még igazad is lenne ha az emberek életének megóvása lenne a cél...
De nem értelmezted a levelemet, itt az emberek lehúzása a cél nem a KRESZ betartása és társai...!!!
Sem autóm, sem biciklim tehát éntőlem 1 milliós és lehet a bírság engem nem érint a dolog...

langmarp 2011.06.09. 08:49:58

igazan tanulsagos video a kerekparut kotelezo hasznalatarol es a rendori fellepesrol
www.youtube.com/watch?v=bzE-IMaegzQ

terror 2011.06.09. 11:22:39

@FGSuperman: Az uttestrol - hacsak nincs parhuzamosan kerekparut, vagy kihalt bringagyalog, es nincs bringatilos - aki ledudal, az szabalytalan. Mar csak a megadroidok csinaljak. A normalis kozlekedok megszoktak mar a bringakat. Fokepp szabalyos is vagy, a dudalgatos meg nem.

Jardan viszont szabalytalan vagy.

Bringagyalognal - pl. rakpart mellett futo formedveny eseteben - KRESZ 13/2-re lehet, es kell is hivatkozni, ha valakinek nem tetszik, hogy miert a KOZuton tekersz.

ex-dr. vuk 2011.06.09. 11:53:39

@langmarp: ez zsenialis :D
Szerintem kaszkador a faszi mellekallasban ;)

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 14:46:28

@vuk_: és ilyenkor ne hülyézzelek le, ugye? Mert az az autós szándékosan ment fel a kerékpárútra, hogy el tudjon ütni egy bicikliző kisgyereket...
Ilyen alapon a lakásból kilépni is veszélyes: lásd Közvágóhídnál történt baleset, ahol a megállóban állókat gázolta el egy hasonló korú teherautó sofőr.

ex-dr. vuk 2011.06.09. 14:53:11

@al kotmány aláiro álamfö:
sajnos nem erted, hogy miert veszelyes a kulon vezetett kerekparut.
termeszetesen nem ment fel, hanem keresztezodesben utotte el, ahogy az bele van kodolva az infrastrukturaba..
Szerinted hol lesz kevesebb baleset? sima elsobbsegadas tablanal, lampanal, korforgalomban?
Lehet, hogy megis van koze a kialakitott infranak a balesetek szamahoz? (a szabalykovetesi hajlandosagon tul)

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 16:09:29

@vuk_: sajnos nem érted, hogy az utóbbi időben messze elkerülöm azokat az útvonalakat, ahol kerékpárút van, mert az autók közt nagyobb biztonságban érzem magam, mint a gyalogosok által elfoglalt kerékpárutakon. :D

Arról nem beszélve, hogy direkt kevered a szart azzal a korábbi hozzászólásoddal, úgyhogy bocs, de ezentúl úgy kezellek, mint a biciklisek EMPAMO-sát...

ex-dr. vuk 2011.06.09. 16:30:23

@al kotmány aláiro álamfö:
ha te is elkerulod, akkor ugyanaz a velemenyunk. ezek szerint egy kategoriaba tartozunk :)

cso zsi 2011.06.09. 19:39:24

@vuk_: Már elnézést, de mekkora faroknak kell lenni ahhoz, hogy egy öt éves átbiciklizzen bármilyen úton úgy, hogy nem fogod a kezét?

FGSuperman 2011.06.09. 20:27:09

@errorka: vannak még megadroidok

mondjuk esetemben a munkába járás során két helyen összesen kb 300 métert kell járdán mennem, de van olyan rész ahol gyakorlatilag nem is lehet máshogy - mivel autópálya szembe sávja van a haladási irányom mellett

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.09. 20:35:18

Mi kell ahhoz, hogy a rendőr végre büntessen a járdázásért?
Ma délután sétáltam a Lehel úton, a béke téri villamosmegállótól a Róbert Károlyig. Ezalatt a kb. öt perc alatt két bunkó biciklissel találkoztam a járdán. Az egyik tahó mindenkit "lecsengetett", amikor rászóltam, akkor megállt, kedélyesen vigyorogva közölte, hogy amíg nincs kerékpárút, addig ő járdán közlekedik, majd továbbtekert. A másik szemből jött. Olyan helyen ért egy gyalogos mellé, ahol két gyalogos is alig fér el egy villanyoszlop miatt, őt ez nem zavarta. Szinte félrelökte a biciklijével a gyalogost...
Próbáltam megkérdezni, hogy miért ekkora bunkó, de nem reagált. :D
Na ennyit a magyar biciklis "kultúráról".

Perillustris 2011.06.09. 22:09:58

@al kotmány aláiro álamfö: Újra meg újra felteszem a - költői - kérdést: mi az, hogy "biciklis" kultúra? Miért lennének különbek a kerékpárosok?

Általánosan nincs semmilyen, kultúra hazánkban: se közlekedési, se politikai, se gasztronómiai, stb. Hőseink eldobják a csikket az utcán, az épületekre, gépjárművekre pisáltatják, a járdára meg szaratják a kutyájukat, amit képesek éjfélkor sétáltatni. Kib@sszák a szemetet az erdőbe...

Attól senki nem lesz automatikusan jófej, mert bringázik.

ex-dr. vuk 2011.06.09. 23:29:37

@al kotmány aláiro álamfö:
nem erdemes elmenni ebbe az iranyba, de akarhanyszor at akarok menni zebran, az elso 3 auto lassitas nelkul atzuz, aztan 1-2 kormanyfelrerantassal kikerul, aztan a kovetkezo mar nem tud, igy hat csikorgo kerekekkel megall, es ablakon kilogva anyazik.
Na ennyit a magyar autos "kultúráról".

szoval szerintem nem erdemes belemenni.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.10. 06:55:54

@Perillustris: tényleg nem veszitek észre? Folyamatosan megy a nyöszörgés, előjogok követelése stb. a "szegény, elnyomott, veszélyeztetett kerékpárosok" nevében a MK és tsai részéről. Ehhez képest a szóban forgó kerékpárosok igen nagy része még azt sem érdemli meg, hogy biciklire ülhessen, mert képtelen a rá vonatkozó, legalapvetőbb szabályokat is betartani.

@vuk_: ha a saját tapasztalataimat nézem, akkor két dolgot tudok feltételezni:
- hazudsz, erősen eltúlzod a zebra körüli dolgokat
- töketlenkedsz a zebra előtt, a sofőr nem tudhatja, hogy csak álldogálsz vagy tovább is akarsz menni.
Gyalog kicsit többet közlekedek, mint bringán (már csak azért is, mert sokszor tolom a biciklit, ha olyan helyen vagyok) és hetente egy-két alkalommal látok olyat, hogy nem engednek át a zebrán elsőre. Igaz, elég határozottan szoktam indulni a zebra felé... :D

terror 2011.06.10. 09:11:08

@al kotmány aláiro álamfö: "az utóbbi időben messze elkerülöm azokat az útvonalakat, ahol kerékpárút van, mert az autók közt nagyobb biztonságban érzem magam, mint a gyalogosok által elfoglalt kerékpárutakon."

Te magad is ezt irod, holott ha jol emlekszem, akkor egy masik nickel par honapja meg erthetetlennek tartottad, hogy miert nem lehet a keroutakon tekerni.

Bocs, ha keverlek valakivel, de vegulis a lenyegen nem valtoztat abbol a szempontbol, hogy ezek az infrak fortelmesen szarok. Jardara van huzva egy sarga csik, es helo biztonsagos keros infra. En se orulok a sok jardazonak, de mikor nincs kerout vege tabla, vagy szabalytalan a tablazas, stb, akkor is a jardan "felejtodnek" a kerosok. Ezt is vedd figyelembe.

Persze a csengetos az nem vagja, hogy mi a szitu, azokkal tenyleg kellene kezdeni valamit, de latod, hiaba szolsz rajuk. Attol meg nem minden biciklis pocs, mert latsz napi 2-t.

Zebra tema:

zebraakcio.blog.hu/2010/11/29/mintha_nem_is_lennenek_kozlekedesi_szabalyok_tv2_naplo

Meg egy osszecsapott vidoe tolem, par keznel levo jelenetbol. Van meg egy raklap, lesz nagyobb hangvetelu video is...

www.youtube.com/watch?v=ov9y-KRNVUY

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.10. 09:52:04

@errorka: válasszuk ketté a dolgokat!
1. Ahol kerékpárút van, ott a mai napig nem tudom megérteni azokat, akik csakazértis az autók közt mennek.
2. Én személy szerint nem szeretem egy ideje a kerékpárutakat. Ennek egyik fő oka, hogy egy időben túlságosan rászoktam a keresésükre, ezzel együtt kezdtem elszokni a forgalomtól. Ennek ellensúlyozására mostanában elég sokat járok a Vácin, amíg nincs tiltva. :-)

(nem keversz, csak azt a nickemet a kedves adminisztrátorok annyira letiltották, hogy a saját blogomba sem tudtam írni vele :DDDD )

Zebra kapcsán amit látok: kedves gyalogos sétál, megáll a zebránál és nézelődik, a testbeszédével jelzi az autósoknak, hogy csak menjenek. Persze, hogy az autós nem áll meg. Ezt egyáltalán nem vagyok hajlandó szándékos szabálysértésként kezelni az autósok részéről. Ha egyértelműen jelzem az átkelési szándékot, mondjuk azzal, hogy úgy megyek előre, mint aki nem látja a közeledő autót, akkor 99%-uk megáll. Az 1%-nál meg anyázok kicsit magamban. :D
(nem is én lennék, ha nem erőszakolnám ki az elsőbbségemet féktávon kívül :-) )

Az már másik téma, hogy a bunkócska látja, nem tud túlmenni a zebrán, mert dugó van, de azért rááll...

ex-dr. vuk 2011.06.10. 10:14:19

@al kotmány aláiro álamfö:
allandoan megy a siras, hogy autopalya kell meg minden, de az autosok nagy resze meg sem erdemli, hogy autoja legyen.
csak hogy erezd, mennyire uagyanaz a ketto...

Zebrakerdes, hogy persze hazudok. koszi. szerinted ha KIKERUL, akkor toketlenkedtem, vagy mentem? jo a helyzet nem ennyire rossz, van amikor a csikorgo kerekek utan nem anyazik, csak mutogat ;)
a gyalogos pedig pont azert "toketlenkedik", mert fosik, jogosan!
De ez mas tema mar.

A lenyeg, hogy 20-1 = 19 :) Egyik sem jobb vagy rosszabb. Viszont a cel akkor is a bringazas nepszerusitese, mert az autok nem fernek mar el, plusz egyeb okok.

ex-dr. vuk 2011.06.10. 10:18:25

@al kotmány aláiro álamfö:
az 1 es 2 pont ellentmond... nem szereted a kerekparutakat, de nem erted meg azokat, akik nem ott mennek. Erre mondana hofi, hogy "de azert tudod, hogy mire gondolsz?"

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.10. 10:49:03

@vuk_: te oly sötét vagy, hogy az már fáj. Vagy nem bezsélni lyóll mádzsár nyelvül???

ex-dr. vuk 2011.06.10. 11:19:16

@al kotmány aláiro álamfö:
jo valasz. megint elfogytak az ervek? ;)
a kerekparut varoson belul 99%-ban rossz es veszelyes megoldas. ezert nem mennek rajta a kerosok. szoval ertsd meg. koszi ;)

terror 2011.06.10. 11:21:53

@al kotmány aláiro álamfö: Tulajdonkeppen megint csak sajat magadat es a szar keros infrakat igazolod. Elszoktatnak a normalis kozlekedestol, es raadasul meg pocsekok is. Keresgelni kell oket, kerulouton visznek, stb.

Ahogyan te elkerulod ezeket, mas ugy nem megy ra, akkor se, ha epp arra kell mennie. Hiszen attol meg nem lesz jo az infra, hogy egy 100 meteres szakaszon eppen tudnal rajta menni, de ehhez 2x kell oldalt valtanod, es van kozben 2 kapukijaro is. Az infra nem lesz attol jo, hogy parhuzamosan fut egy uttal.

En is ugy latom, ahogy vuk :P Kicsit ellentmondasos a megfogalmazas. Lehet nem ugy gondolod, de ugy jon at.

Perillustris 2011.06.10. 12:10:00

@al kotmány aláiro álamfö: "mert képtelen a rá vonatkozó, legalapvetőbb szabályokat is betartani"

Nem értem, az autóközpontú infrastruktúra fejlesztésekkel megvárták, míg az autósok betartják a legalapvetőbb szabályokat? Az előjogokat ugyanúgy megkapták, a KRESZ is az autózás érdekeinek volt/van alárendelve, csak az utóbbi pár évben kezdett el változni a helyzet.

De senki nem várt arra, hogy "majd ha az autósok nem lépik át a sebességhatárokat, majd ha nem parkolnak a járdára, és horribel dictu majd ha nem mennek át a piroson".

Perillustris 2011.06.10. 12:11:23

@al kotmány aláiro álamfö: Fogalmazzunk egyszerűbben. Az esetek többségében a gyalogosok nem kapják meg a számukra kötelezően(!) járó elsőbbséget.

cso zsi 2011.06.10. 12:16:18

@vuk_: "az autosok nagy resze meg sem erdemli, hogy autoja legyen."
Képes lennél bringára ültetni őket?
Nem a járművel van a gond, hanem azzal, aki hajtja/vezeti.
A hülyeség/beleszarás az járműfüggetlen.

ex-dr. vuk 2011.06.10. 12:47:59

@cso zsi:
"Nem a járművel van a gond, hanem azzal, aki hajtja/vezeti."

Koszonom :)

AnasztáziaTas 2011.06.10. 13:33:05

Elnézést, nem olvastam végig mind a 800 kommentet, ezért lehet ismételek.

@Benbe: A Tímár utcánál miért a biciklis szabálytalan? Elsőbbséget kell adnod neki, ennyi.

Mindenki: szerintem a dinamó baromság. A többit ki lehet bírni, bár valóban felháborító, hogy mindent le kell szedegetni a bringáról, különben 1 perc alatt ellopják. Én vettem egy bazi nagy U lakatot, de alig merem bárhol otthagyni a biciklit így is...
A járdázás meg szerintem nehéz. Én nagyon félek úttesten menni biciklivel, bevallom, inkább megyek gyökkettővel a járdán, ha nincs biciklisút. Kövezzetek meg...

ex-dr. vuk 2011.06.10. 14:22:01

@AnasztáziaTas:
mi baj az AGYdinamoval? eszre sem veszed.

AnasztáziaTas 2011.06.10. 14:58:09

Legfőképpen az, hogy ha megállsz, akkor nem világítanak a lámpák. A vezetékek is zavarnak. Egy LED lámpát egy másodperc alatt leszedek, ha megállok valahol. Biztosan vannak amúgy előnyei is. Inkább azt mondanám, hogy előírásként nem tetszik.

ex-dr. vuk 2011.06.10. 15:11:38

@AnasztáziaTas:
a hatsoban kondenzator van, NEM alszik el, ha megallok (kb. 5-8 percig birja)
Vezetekek a vazban futnak odafele, visszafele nalam maga a vaz vezeti, de megoldhato az is, hogy duplakabel menjen hatra.
egyszerubb: nem kell levenni felrakni, mindig nalad van, nem merul le az elem. ennel nem tudok egyszerubbet...

AnasztáziaTas 2011.06.10. 15:14:07

@vuk_: Aham, hát így már végül is lehet benne valami. De előírásként akkor sem tetszik :)

ex-dr. vuk 2011.06.10. 16:17:07

@AnasztáziaTas: senki nem mondtas, hogy eloiras, az eloiras az, hogy vilagistal ha sotet van ;)
jo tudom az is, hogy fel legyen szerelve, de ezzel nem ertek egyet.

amugy erdekes, de az agyninamos megoldasnal meg az is teljesul, hogy egy kapcsoloval kapcsolhatod (kiveve, ha LEkapcsolni a hatsot nem tudod, ha mentel vele :))

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.06.10. 16:25:36

@AnasztáziaTas: A biciklis a szabálytalan, mert biciklisnek nem kell elsőbbséget adnom. Csak gyalogosnak. Gyalogost pedig nem kell a zebrától egy méternél messzebbről várnom az áthaladásom ideje alatt.

sienna 2011.06.10. 17:28:26

Nem olvastam el az összes kommentet, de itt egy plusz pont a csengőnek. :) A Móricz/Fővám, és hasonló terek megközelítésénél egyre gyakrabban használom (figyelmeztetésképp, hogy közeledek), mert a gyalogosok nagyon nagy előszeretettel lépnek a zebrára pirosban ezeken a helyeken. Volt már pár necces eset. A kedvencem mikor nyikorogva álltam meg egy néni előtt és szóltam neki, hogy pirosa van, mire ő csak annyit mondott, hogy "ja..." és továbbtipegett a pirosban. :D

sienna 2011.06.10. 17:29:33

Mondjuk biciklis is ütött már majdnem el mikor nagy naivan leléptem a zebrára zöldben... Nincs igazság.

cso zsi 2011.06.10. 19:46:54

@vuk_: Aminek pont az az előnye, ha megállsz egy lámpánál, vagy vasúti átjárónál, akkor is látható maradsz.
Amit sokan (autósok is az autozz.blogon) nem értenek, hogy nem csak azért világítunk, hogy lássunk, hanem hogy minket lássanak.
Minket még arra oktattak: "Látni, és látszani".
Ez ugyanúgy nem változott, mint a fizika. Ami drága és "biztonságos" autóra is ugyanúgy vonatkozik, mint az olcsóbbakra.

Perillustris 2011.06.10. 20:44:53

@Benbe: A Tímár utcánál az egyenesen haladó kerékpárosnak elsőbbsége van.

ex-dr. vuk 2011.06.10. 22:09:07

@cso zsi: es ezt miert nekem magyarazod? en tudom.

Perillustris 2011.06.11. 08:28:31

@Benbe: Leginkább azért, mert a kerékpárút áthalad a kereszteződésen. Jó pár hónapot késtek a felújítás (zebra festés) utáni visszafestéssel, de azóta - emlékeim szerint - már ismét ott van.

Amúgy te mi alapján döntöd el, hogy elsőbbséget kell adnod ott, vagy sem?

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.06.11. 08:41:52

@Perillustris: Főútvonalat hagyok el, tábla nem utasít elsőbbségadásra, tájékoztató tábla híján nem tudhatom, hogy ott kerékpársáv halad keresztül. A zebráról tudok, a kerékpársáv felfestését én csak 3 méterről szoktam észrevenni (jó világos ott az aszfalt, pláne, ha a nap is jó szögben süt, esélytelen).

Mondjuk az vicces, hogy a kereszteződés besorolást jelző tábláján nincs rajta, hogy ott kerékpársáv van, az viszont ki van írva, hogy jobbra van a Fürdőmúzeum. Mi a fontos, ugye.

(Szélsőséges értelmezés szerint a tábla erősebb, mint a fölfestés, tehát ha gyalogátkelőhely tábla van kint, nem kell NEM gyalogátkelésre számítanom.)

Perillustris 2011.06.11. 10:49:46

"tábla nem utasít elsőbbségadásra"

Sőt, arra sem utasít tábla, hogy pislogj.

A 31. § egyértelműen fogalmaz:

Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
- b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére,

- c) balra bekanyarodó járművel cb) az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton érkező jármű és gyalogos részére.

Ott van a kerékpárút? Ott van.

Elsőbbséget kell adnod neki a fentiek alapján? Igen.

Lacusru 2011.06.13. 15:41:37

Teszteljétek, mit szól a rendőr ahhoz, hogy "veterán kerékpárral" közlekedem!
Én elmagyaráztam nekik, hogy így vettem anno a gépet, ezzel a "gyári" felszereltséggel lett üzembe/forgalomba helyezve. Szíveskedjen utána nézni, hogy milyen szabályok vonatkoznak a veterán járművekre... csá!
Mit mondjak, csendben maradt és jó utat kívánt... pedig az első hátsó féken kívül semmi nincs a gépemen (lámpa, csengő, prizmák, stb.)
Érdekes, hogy a veterán autónál sem kötelezhetik az embert az index vagy a biztonsági öv utólagos beszerelésére... akkor ugye a kerékpáromat sem kell elcsúfítani valami ledes hulladékkal, vagy kínai színes műanyag darabokkal?

Xezs 2011.06.13. 17:27:00

hú, ennyi rozzant alkoholistát rég láttam egyszerre, mint ebben a videóban :)

cso zsi 2011.06.13. 23:43:50

@Benbe: "tájékoztató tábla híján nem tudhatom, hogy ott kerékpársáv halad keresztül"
Pedig ott van az, a villanyoszlopon: www.norc.hu/pano/iQsGUwfo/

cso zsi 2011.06.13. 23:46:14

@Lacusru: Ráfaragnál, 30 évvel ezelőtt nem mehetett útra bringa a kötelező felszerelések nélkül.Pl. névtábla az első tengely csavarján, hátsó sárvédő, melynek alsó része 20 cm hosszan fehér, ahol a lámpa, és a prizma (mely lehetett a lámpába építve) helyezkedik el.

Perillustris 2011.06.13. 23:58:59

@cso zsi: Köszi, ez nem is rémlett. Ebből is jól látszik, hogy az emberek jelentős része meg van győződve, hogy ő olyan k*rva szabályos. Gondolom @Benbe: is jópárszor rázta az öklét, talán ki is kiabált az ablakon, hogy kedvesen tájékoztassa a szabályos kerékpárost, és meg volt győződve igazáról. Elkönyvelte, hogy "ezek" milyen szabálytalanok (ami persze nem dőlt meg általánosságban), s mérgelődött pár percet. Aztán megírta a Kerékagyon.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.06.14. 07:28:40

@cso zsi: Az nem az! Az kerékpárforgalomra figyelmeztet, jobb helyeken a vidéki kocsmák előtt is ilyen van. Olyat mutass, amiből azt megtudom, hogy KIJELÖLT KERÉKPÁRSÁV fogja keresztezni az utcát, ahová lekanyarodom! Pedig nem lenne bonyolult, csak a kereszteződés alakját mutató kiegészítő táblát kellene elhelyezni ez alatt.

GG81 2011.06.14. 08:09:30

@Benbe: ne legyél már sügér!
az nem kerékpársáv, hanem kerékpár út. és ahogy be is idézték, a jobbra (vagy balra) bekanyarodáskor az ott haladó kerékpárosnak elsőssbéget kell adnod, mint ugyanott a zebrán (, de ha az se lenne felfestve anélkül is!) az ott áthaladó gyalog részére.
ebből volt a sunyiRÓKÁval szegdoni eszmefuttatás nemolyanrég és láss csodát, ha nem is látszik a felfestés, a vigyázz kerékpáros tábla, ráadásul jobbra kiegészítéssel, tehát jobbra kanyarodáskor kerékpárosok feltünésére kell számítani figyelmeztetés nini kint van! tehát ha a felfestés, ha le is kopott teljesen szabályosan el kell engedni ott a bringásokat. a problémájuk a kerekagyasoknak abból állt, hogy mi lenne, ha a tábla nem lenne kint, akkor honnan kéne tudnod!? DE KINT VAN!

GG81 2011.06.14. 08:17:28

@Benbe: pedig ez a figyelmzetető tábla pont ebben segíti az autóst, hogy jobbra szabályos kerékpáros közlekedést fox keresztezni. a szabály szerint pedig azt ott elsőbbégben kell részesíteni. ennyi.
a kérdésed jogos, mi lenne, ha nem lenne tábla, de épp a szabály betarthatóságát segíti az észlelést! az autós részére. az összes ilyen figyelmeztető tábla után (nyíllal kiegészítve) következik a veszély, amire figyelni kell, gondolj csak a gyalogátkelő előjelzőre, ott is jön a felfestés, meg a kék tábla is.

tehát ahol tudatva is van az autóssal, hogy jobbra kanyarodáskor az eddig párhuzamosan futó bicikliutat(/bringagyalogot) keresztezni fogja, ott add meg az elsőbbséget!
a belvárosban, ahol a járdán suhannak a suhancok és a zebrára ugratgatnak le miközben te jobbra kanyarodsz... nah, ott sima zebrán, felfestés és (veszély)előjelzés nélkül viszont kib@ nincs elsőbbsége!
a szabályt ezért akarták kifordítva értelmezni, hogy minden ilyen jobbkanyarnál számíthass bringásra, mert legfeljebb aszongya, hogy ő eddig bicikliúton jött..., amit te ott akkor már sehonnan nem látsz, de előtte sem láthattál, mert nem volt... akkor sajnálatára az teljesen hagyományos járda, ahol viszont csak a GYALOGok feltűnésére kell számítanod, nem száguldozó JÁRMŰvekre.

cso zsi 2011.06.14. 10:00:39

Kedves @Benbe: Azt hiszem ez a kerekes fórum ritkán ér meg olyan pillanatot, amikor pl. @GG81: "bringagyűlölő" a bringások védelmében próbálja elmagyarázni egy autóstársnak, hogy hogyan is kellene...

lombardo 2011.07.06. 23:00:36

Nem tudja valaki, Ausztriában mik az előírások közúti biciklizésre? Gondoltam, itthon lehetne bringát kölcsönözni, aztán átugrani egy kicsit (1 napra), kérdés, mi kell ahhoz, hogy át is engedjenek a határon?

terror 2011.07.07. 00:00:56

@lombardo: Letrehoztam egy ilyet: criticalmass.hu/forum/20110706/kornyezo-orszagok-szabalyai

1. hozzaszolasban amit en tudok az osztrak szabalyokrol, de ide is kiemelem: nem hivatalos forrasbol szarmaznak az infok...

lombardo 2011.07.07. 22:33:45

@errorka: Köszi, megnéztem! Egyébként a sisakot én is sejtettem, a lámpa viszont nem tudom, hogy nappal is fent kell-e, hogy legyen. Még ki kell bogarásznom az ott linkelt oldalt.

Na meg persze az is kérdés, hogy mit adnak a kölcsönzőben...

@TroppauerHümér: azért a csengő néha jól jöhet, pl. viszonylag szeles időben a gyalogos nem hallja, ha mögé érsz, és ha erősebben fúj a szél, akkor azt sem, ha szólsz.

terror 2011.07.07. 23:06:28

@lombardo: Azert biztos nem buntetnek, ha fent van :)

lombardo 2011.07.14. 19:48:10

@errorka: Azért nem. :) De azóta megérdeklődtem, és a kölcsönző nem ad sisakot (az ÁNTSZ nem engedi), illetve prizma sincs a bringákon (idézem: "Nincs, és nem is lesz... nincs kedvünk felrakni." :D Viszont legalább őszinték voltak, és amúgy elég rugalmasak. Meg mellényt adnak, ha kell. Egyébként főleg hegyi túrázóknak kölcsönöznek a környék miatt.)

Mondjuk ez az ÁNTSZ-es dolog is jó, mert gokartpályáknál is egymás után veszik fel a sisakokat, és van, ahol nincs maszk (ahol van, ott sem biztos, hogy ügyelnek a higiéniára).

Perillustris 2011.07.19. 09:35:42

index.hu/tudomany/2011/07/18/a_magyarok_haromnegyede_latasvizsgalatra_szorulna/

"A vizsgálatok során többek között megállapították, hogy a jogosítvánnyal rendelkező férfiak 51,9 százaléka nem lát jól, vagyis a volán mögött ülő férfiak többsége látásvizsgálatra szorulna."

paszmazo 2011.07.28. 17:43:41

@Mon3: Gratulálok! Ügyesen választod meg, hogy hol számolsz, mert én viszont egész nap a városban közlekedem és ha a lámpa csak zebra miatt állítja meg a forgalmat, még egy kerékpárost sem láttam, aki a pirosnál megállt volna, kivéve, ha rendőrautó is állt a sorban.
Az autók legfeljebb a "sárga végén" mennek át, utána állnak szépen sorba a zöldig.

Perillustris 2011.07.28. 21:27:22

@paszmazo: Már úgy érted, főleg a "piros elején", ugye?