Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

100 ezer biciklista a Kiskörúton

2010.11.22. 23:30 - Földes András

Hétfő délután, szakadó esőben tekert el a 100 ezredik bringás a Kiskörúton elhelyezett kerékpáros számláló alatt. A számláló júniusi kihelyezése fontos lépés volt a biciklis civil mozgalom számára, hiszen innentől nem lehet a kerékpáros infrastruktúráért, kerékpárbarát közlekedésért küzdők érveit lesöpörni olyasmikkel, hogy a városban csak időszakosan bicikliznek, és akkor sem túl sokan. 

A városi biciklizés budapesti helyzetét jól mutatja, hogy a százezredik kerékpáros nem egy langyos hétvégi délutánon gurult át a számláló alatt, hanem hétköznap délután, sűrű és hideg esőben. A számlálóról az is leolvasható, hogy aznap csak ezen az útszakaszon ő volt a 320. biciklista.

Az automata kerékpáros számláló állításához szükséges egymillió forintot közadakozásból gyűjtötte össze a Magyar Kerékpárosklub. A videót a Cyclechic készítette.

Címkék: budapest bicikliút biciklisáv kiskörút városi biciklizés

450 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr272466872

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kedvenc demagóg érveim a bringások ellen 2010.11.23. 13:49:43

A különféle autó kontra bringa kontra BKV témájú blogbejegyzések kommentjeit olvasva mindig meglepődöm, hogy a megrögzött, "WC-re is autóval járok" mentalitású honfitársaink mennyiszer képesek leírni ugyanazokat a demagóg baromságok...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2010.11.23. 17:17:08

@Gery.Greyhound:
en sok olyan helyet tudok, ahol foldut van aszfaltos jardaval.
te tudod. en a gyalog- es kerekparutakat bojkottalom, a rendor bizonyitsa be, hogy a gyalogok nem akadalyoznanak (igy felteteles modban).. meglatjuk kit sikerul megbuntetni :)

Mithrangil 2010.11.23. 17:23:12

Ha az autóval közlekedők ennyire nem akarnak kerékpárutakat/sávokat, akkor ne legyenek felháborodva ha a (szélső) sáv közepén megyek.

Mária néni 2010.11.23. 18:02:30

@Mithrangil:
Ha pesig a szélső sáv közepén mész, ne csodálkozz, ha valaki lehúz lendületből egy tacslit :-)

Mária néni 2010.11.23. 18:05:59

A dolog egyszerű: aki ekkora forgalomban biciklizik Budapesten, az annyira hülye és rosszindulatú, hogy még a testi épségét is kockára teszi azért, hogy másokat bosszantson.
Az ilyen elmebetegeket nem meggyőzni kell, hanem rendszabályozni. Az ilyen csak az erélyes fellépésből ért.
Minden autósnak, gyalogosnak ajánlom, hogy az ilyen rosszindulatú biciklis idiótákat szidalmazza, dudáljon rájuk, vagy lökje fel őket. Tanuljanak, hisz ez az ő érdeküket szolgálja.

Mária néni 2010.11.23. 18:07:56

@vuk_: Az olyan hülye provokatőrök miatt utálja mindenki a biciklistákat, mint az idegen szart.

ex-dr. vuk 2010.11.23. 19:02:43

@Mária néni: kedves troll. nezz szet egy igazi (nyugati) nagyvarosban, utana ugass. koszonom.

Mithrangil 2010.11.23. 19:20:02

@Mária néni: Senki nem húz le taslit, mert mire kikászálódik a fémdobozból addigra én rég a 3. utcában járok onnan. Én viszont teljesen jogosan mehetek a szélső sáv közepén akár 10 km/h-val és nyomhatod mögöttem a dudát vöröslő fejjel, akkor se foglak elngedni.
"Minden autósnak, gyalogosnak ajánlom, hogy az ilyen rosszindulatú biciklis idiótákat szidalmazza, dudáljon rájuk, vagy lökje fel őket." Ez akár súlyos testi sértésre való felbujtás is lehet. Most akkor ki a rosszindulatú?

KelekótyaP 2010.11.23. 19:28:32

Mithrangil:
Na ez a tipikus barom hozzáállás amiről gumimajom beszélt.
Szembesítenek vele, hogy amit csinálsz az taplóság, te meg gyártasz rá egy minden szemszögből sebezhető ideológiát, hogy ha ezek (gumimajom azt hiszem pont említi, hogy sok kerékpár utat szeretne)nem akarnak kerékpár utat (???itt már esik össze a szar teóriád???) , akkor nem taplóság, hogy az álló kocsisor között nyomod 2 sáv között szabálytalanul. Miért is függ össze a kettő???? semmiért, de jól hangzik és ha találsz még -a te oldaladon- elfogult barmot, akkor majd ők is félrenéznek és nem vuszgálják meg mekkora faszság amit írsz, hanem majd lelkesen mantrázzák az új marha szar kifogást miért nem kell kultúráltan közlekedni. Gratulálok.

Mária néne: Az sem semmi, hogy te meg nyakon vernél kerekeseket csak mert suttyók.

Vuk: ez a nyugati nagyváros meg egy olyan gyenge magyar hülyeség: Vannak olyan nagyvárosok ahol jobb meg van ahol rosszabb a biciklista közlekedés.
Bécsben laktam és annyival nem jobb ott mint itt, plusz próbálnál meg ott ilyen átmegyek a piroson meg huzatom magam a villamossal, meg két sáv között jópofizok mentalitással tekerni, vagy csak egyszer is mennél 30-cal a Grabenen vagy a Kartneren. úgy büntetne meg a labanc rendőr, hogy attól koldulnál, nem beszélve, arról, hogy fogadnák a bécsiek ezt a budapesti futár jelenséget. Szóval amikor egyes biciklisták itt a nyugati autós kultúrát istenítik, akkor nézzenek már körül, hogy milyen a kerékpáros mentalitás egy része itthon. Ezt is tanulni kell.

Mithrangil 2010.11.23. 19:50:11

@KelekótyaP: Közlekedni manapság taplóság? Fura egy világ ez annyi szent...

KelekótyaP 2010.11.23. 20:10:48

nem közlekedni taplóság, hanem ahogy te leírtad azt ahogy te közlekedsz, Állj le azzal, hogy úgy torzítod mások szavait, hogy te azon besértődhess és riposztozhass. Több önkritika, kevsebb virtuskodó faszság. Aztán majd lesz barátnőd is:).

apróbetűsrész · http://egyzene.blog.hu/ 2010.11.23. 21:26:23

@vuk_: bocs, hogy beleszólok, de sztem rövid úton meg lehetne szabadulni tőle, ha senki nem reagálna a provokációjára. (don't feed... - ahogy mondani szokás)

Perillustris 2010.11.23. 21:52:45

@venszivar: "Az ember férfivé vált s azt nem a VÁROSI kerékpározás tette,teszi."

ROTFL

@Gumimajom: "Undorító az a biciklis aki két álló kocsisor között elteker kockáztatva mások vagyonát"

Nem értelek. Autóval akár sávon belül is el lehet menni a bringás mellett, miért lesz ez olyan kockázatos, ha egy lassabb kerékpáros teszi egy álló autó mellett?

@Mária néni: Ha-ha-ha! www.youtube.com/watch?v=xN8MZ3wzzDI

www.youtube.com/watch?v=C8dyEqAc35A

Mithrangil 2010.11.23. 22:26:46

@KelekótyaP: Személyeskedj még, én addig megsúgom, hogy piroslámpánál álló kocsisornál előre lehet csurogni az autók mellett, nézd meg a KRESZ-t ne csak hivatkozz rá.
Majd ha másfél méter oldaltávolsággal előznek és nem centizgetnek, akkor majd nem megyek a sáv közepén. Addig nézhetitek az alfelem.

igazi hős 2010.11.23. 23:29:21

@Gumimajom: Korrekt az összefoglalás, tehát mindkét oldalról utálni fognak :-)

igazi hős 2010.11.23. 23:35:02

@apróbetűsrész: De egyszerűen nem lehet nem válaszolni, viszket a billentyűzet. Én több félig megírt hozzászólást töröltem ki, mert végiggondoltam kinek válaszolnék, de a fiatalok (pl errorka) még komoly küldetéstudattal bírnak. Majd kinövik. Addig is kérünk személyre szabott szűrőt a blogra, az hamarabb meglesz.

apróbetűsrész · http://egyzene.blog.hu/ 2010.11.23. 23:53:17

@igazi hős: nálam is ugyanez volt:)
pedig én még különösebben elhivatott sem vagyok. sokan kiröhögnének itt, ha tudnák, mikor tanultam meg biciklizni:)
viszont olvasgatva a kommenteket, illetve járva a várost, egyre inkább azt gondolom, hogy a kerékpár-autó ellentét nem létezik, ez a neten is csupán trollok által gerjesztett "háború". hülyék persze mindenhol vannak, de ahogy ezt többen is írták, a szabálytalankodás/parasztkodás a legkevésbé sem azon múlik, hogy ki milyen járművet hajt.

GG81 2010.11.24. 09:13:17

@Gery.Greyhound: már hogyne lenne kerékfüggő. a járművel tiloson történő áthjatás a rendszámtalan bringások kedvence! a gyalogos pirosozás meg azért más, mert nem jármű! érted, a kulcsszó a jármű..., mert jármű és jármű és vezetőik közt van igen nagy elnézési hajlandóság...

mondottam aztat is, a mozgólépcsős faszinak tucc szólni, hát tedd meg.

GG81 2010.11.24. 09:22:33

@Gery.Greyhound: épp ezért írtam a CM-en is amit. saját testi épséged védelmében dönthetsz úgy, ha meg megállít a rendőr mérlegelhet, hogy valóban helyes-e a döntésed... mert akkor nem automatikus a büntetés. persze ehhez az is kell, hogy tényleg ne 30-cal cikázz a gyalogok között. ;-)
kettősmérce, ugyanmár. járdán menni bizonyos esetben nem tilos, míg a piroson áthalani minden esetben tilos! ezt a kettő szart összemosni itt egyeseknek! qrvára nemugyanaz!
főleg olyan helyen, ahol gyorsforgalmi út mellé 10-15 éve bringautat kellett volna építeni, nem fogok a 70+-os autók közt hajtani feltétlenül, ha van mellette kihalt, 1 évben 8 gyalogost kiszolgáló járda... ezt próbálja itt valaki összemosni a pirosozással. a gyorsforgalmi út, főleg, ha egy tapasztalatlannal tekerek nem alkalmas a kerékpáros közlekedésre! főleg, hogy már centizték ki a kormányainkat... ha rendőr jönne továbbra is mérlegelheti a magyarázatunkat, de egy pirosnál mit mérlegelhetne? ugyanmár, fostalicskázás, nem mindegy a szándék, hogy a haladást hol valósítod meg, senki zavarásával, mert ha gyalog jön megállunk és elengedjük... vagy az, hogy tiltó jelzést, kötelező álljt csak azért hagy figyelmen kívül, hogy haladhasson, mert az neki sikk, hogy megálljon.

GG81 2010.11.24. 09:24:19

@Mária néni: ráadásul ezt az idili nemitthonról teszi! a messziről gyütt és bp-en nem közlekedett ember meg pláne aztat mond amit akar...

GG81 2010.11.24. 09:32:03

@errorka: horzsolás a kisbaba nóziján!? aztaqrva de elnéző lettél... RÁESETT TE BAROM! honnan tudod, hogy nem lett belsősérülése!? kívncsi leszek, amikor neked lesz gyereked azt is ilyen könnyedén dolgozod fel... egy 5kilós kicsire ráesik lendületből egy 80-100 kilós fémes ember!!! NOOORMÁLIS?

TÖRJÖN A CSONT! Ez az, az az a mentalitás, amit vártam. mert egyszerűbb hajtani és kicentizni az embert, he meg nem jön össze törjön a csontja!!!, minthogy lassítani csilingelni, ahol jogos, mert rossz helyen ténfereg... megkérni, elmagyarázni neki... jah, törjön csak, mert hát azért bicikliztek, hogy a lakásajtón kilépve végig 30-cal kell menni! NO FÉÉK!

ember, az autóknál is van zebra, piroslámpa, sebességkorlátozás és korlátozott övezetek, a főutakat falu szakít meg... kellettlen, de a nagytöbbség, az arányokat figyeld bőven megáll, lassít, ahol kell, mert ellenőrzik is... aki meg nem az fizet, akár a szabadságával, mert lecsukják. ez ilyen, de ilyen kontrol a túlszabadságolt bringásoknál még nincs, de közeleg! akkor aztán a fajtád is korlátok és szabályok közé kényszerül!!! az lesz a végetek!

GG81 2010.11.24. 09:41:13

@errorka: a villamosmegálló, még mindig ezen lovagolsz, te szánalmas!? akkor nem emléxel, hogy beszélgettünk és épp ugyanazt tetted!?

látom nem érzed a különbséget...
te überszánalmas a piros mindig piros és tilos!!!

a járdán meg mehetsz, ha olyan az úttest, annyi autó van rajta vagy épp ha olyannal vagy aki számára olyan az út, mindig a leggyengébb láncszemhez igazodik a konvoj.
ha megállít a rendőr és akadékoskodna egy járdán tekerésnél még mérlegelhet ő is... akár kihalt az út, akár nem... de a te szent balfaszkodásod a pirosnál forgalomfüggetlen!!! erre varrj gombot.

olvasd csak el azt a könyvet mégegyszer. ha kerékpározásra alkalmatlan... a csatornafedők kerülgetése, a tapasztalatlanabb kerekesnek a 70-nel száguldó autók alkalmatlanná teszik, de mantrázd csak, hogy te megölnéd a nagymamád is, csakmert az útra kényszerítenéd! öregem, te meg ezért mantrázol, hogy te a világért sem mész a járdára ott, de mindenhol máshol, pl. a villamosmegállóban... ajjaj visszanyalt a fagyi!? :-/

GG81 2010.11.24. 09:43:10

@errorka: akkor látom te is figyelmesen olvasol, mennyi az átlaggyalogos per év azon a szakaszon... tekerj ott te az úton a nagymamáddal!

GG81 2010.11.24. 09:45:13

@errorka: "
Ezt pl. abszolute nem a kerekparosoknak koszonheted.", hanem a gyáraknak, erőműveknek, fűtőknek, a teherautóknak és buszoknak... nézd csak meg mennyi százelék ebből a személyautó!!!

jah, és szegény idilli london, azt is szénnébírságolták. ajjaj, összeomlik a zálomkép...

GG81 2010.11.24. 09:47:09

@Mithrangil: óhó, nem kell ahhoz kiszállni. volt ismerős, aki már kapott ilyet, nem tudom mennyire jogosan, de menetközben... ennyit az álmodról, hogy 3 uccával odébbsunnyoghatsz... ti ezektől megnyugszotok komolyan, hogy elslisszanhattok, meg mekkorakirályok vagytok? ecsém, nem kéne keresni a bajt!

nowy 2010.11.24. 09:59:35

@GG81: akkor ma az összes biciklis jó gyerek volt,mert mindenki szépen megállt a pirosnál.Csak sajnos az autósok nem.Kőbányai -Pongrác-Bihari kereszteződésnél kb 8-10 autó(különböző irányokból),majd a Kőbányairól a Horog utcába fordult be már piroson egy Kamaz,majd utána egy Suzuki,de a Horog utcából is ketten a piroson fordultak ki.Majd Üllői-Ecseri volt még 5 autó különböző irányokból.Mindegyiken volt rendszám...

nowy 2010.11.24. 10:04:04

@GG81: Mindig csodálom az emberek butaságát,akik leállnak harcolni,mert marhára nem lehet tudni,hogy a mai világban kinél van szamurájkard,pisztoly vagy csak éppen 2 danos karatemester.Azért kíváncsi lennék,ha a nyakon csapott biciklista beesett volna egy Kamaz alá és meghal, az autós hogy érezte volna magát lelkileg.A börtönről nem is beszélve.

Silent Bob 2010.11.24. 10:42:20

@GG81: Gratulálok, engem meg dobtak már meg üveggel, úgy hogy csak álltam az út mellett gyalog.
Abból, hogy valakit mozgó autóból megütött valami gerinctelen köcsög, milyen következtetést kellene levonni?

Gumimajom 2010.11.24. 11:02:04

@errorka: Én meg csak azt tudom mondani, hogy : mert tilos.
Lehet te úgy gondolod, hogy szemétség, hogy tilos, de az a te bajod. Bitos vannak emberek akik szerint az hülyeség, hogy tilos nőket megerőszakolni. Ezek az emberek amúgy nyilván vannak tartva a Teve utcában.
Ez az emberi élet vs vagyoni kár amit idecitáltál egy igazi bugyuta szofizmus.
Egyrészt, ezekszerint ha egy 50 lves gerincbeteg 45 kilós néni hátbavág egy szívlapáttal amit alig bír el az erkölcsös, de ha ezt egy 80 kilós élsportoló teszi az már undoritó.
Meg amúgy is hogy jön ide? Pont arra akartam felnyitni a szemed, hogy azért mert vannak paraszt biciklisek, az nem teszi elfogadhatóvá azt hogy autósként paraszt legyél(oda-vissza). erre jösz nekem ezzel a: Miért baj hogy lop a Fidesz(Mszp) amikor az Mszp (Fidesz) is lopott búsmagyar korlátolt ökörséggel.
Az hogy vannak olyanok akik autóbol hátbavágnak egy biciklist nem lehet levonni azt a következtetést, hogy minden autós ilyen és pláne nem azt hogy te emiatt pumpával vehetsz elégtételt a vélt sérelmeidért mások autóján. valszínű az az autós is kerekezik néha, de ha nem ő, akkor a gyereke tuti, és emiatt nagyobb empátiát tud mutatni egy ismeretlen cangás felé, mint egy olyan cangás, aki ezt a bicikli dolgot úgy fogja fel, mint az igazság alkonyát, amit ő hoz el gyolcsruhában, az apostolokkal (akik NEM VEZETTEK AUTÓT ÉS EZ TÉNY!!!!) az oldalán.
silent bob,: azt a következtetést tudod levonni, hogy ebben az országban (és máshol is) rengeteg buta paraszt ember van, akiknek egy része autót is vezet néha nap(ez azért van, mert 10 felnőtből Európában 8 nak van jogsija de csak 100 ból 3 kerékpározik napi rendszerességgel-talán3, de reméljük egyre több).
nowy: azt hogy hánya autó ment át ma a piroson az nem igazol semmit. Valszínű az emberek kevésbbé figyelnek a cangások ezen tulajdonságára mert valamilyen sznten még mindig játéknak tekintik a biciklit. De akkor el kell döntened, hogy mit akarsz.
Mert ha azért kardoskodsz, hogy a kerékpárt mint egyenrangú közlekedsi eszközt ismerjék el, akkor le kell mondani a kiskorúsággal járó felelőtlenségről, ami eddig a privilégiuma volt a kerékpárnak. Ha meg azt mondod, nem baj ha átmennek a piroson, akkor meg ugye te magad mondod azt, hogy nem egyenrangú az autóval (mégha te nem is tgudod, hogy ezt mondod)

GG81 2010.11.24. 11:20:15

@nowy: és, ha videózták is őket, akkor lesz is ajándékutalványuk, mert volt rencámuk...

bringás esetben ugyanez? egyébként furcsa egy szabályos napot fogattál ki tényleg, vagy már tényleg ilyen kevesen bringázunk!? ;-)

GG81 2010.11.24. 11:27:00

@errorka: a londoni közlekedőnek, aki bp-en nem is tekert és ossza a bpi-eknek az eszet... hát naná, hogy jöjjön ide tapasztalni, ne a baloldali közlekedő belterjes népséget übermenschizálja má' állandóan.

a london téma, amit ti hoztok fel állandóan követendőnek, mert hogy ott milyen jó!? akkor miért ne lehetne rossz oldalról is felhozni, mint metropolis, mint város, hogy ugyanúgy pöfögnek benne és büntetik szénné!!! ez van... néz topgear-t, főleg, ahol a város közlekedésével is foglalkoznak!

miért kéne minden topicra visszanéznem!? mindenre reagálnom?, főleg, ha észre sem veszem. linkelj amennyiszer akarsz, most látom is...

az elmúlt napokban nem a pm10 volt magas, hanem a nox!? ami szintén jármű, de nem a rettegett dízel... ezt is kövesd! ráadásul megint nem csak bp, hanem a vidéki nagyvárosok is, ajjaj. ráadásul sok eső és szél volt/van, ami tisztíccsa a levegőt... ez már csak ilyen. ebben a nagy pöcegödör teknőben képes megülni a levegő és beszorulva ide lesz még érdekes a fűtési szezonban, január-február... jós-e vagyok!?

Silent Bob 2010.11.24. 11:32:17

@Gumimajom: Senki nem mondja, hogy át kell menni a piroson, de azért tényleg be lehetne már fejezni ezt, hogy a BICIKLISEK átmennek. MINDENKI átmegy azon a kurva piroson.
Arról nem beszélve, hogy egyesek itt azt helyeslik, hogy a szabályosan tekerő biciklist hátba kell baszni.
Persze, lehet, csak fennáll a veszélye, hogy
1. elesik, átmegy rajta a következő autó és a pofozkodót lecsukják. Mert ugye nyilván nem hagyja cserbe, autós olyat nem csinál.
2. véletlenül a bringás utoléri a következő pirosnál, kitépi a kocsiból és szarrá veri. Benne van a pakliban, persze mozgó autóból mindenki nagylegény, de mikor a következő sarkon utolérem, akkor érdekes módon kevés a jelentkező.

GG81 2010.11.24. 11:42:08

@errorka: pont te ratyizol!? befejezted-e, he?

még mindig egy kalap alá veszel egy haladást tiltó, állj jelzés megszegését, mert pirosozni májer mi!? a PIROS az OBJEKTÍV TILTÁS TE PHASZ!

mint azt, ha a járdán a megfelelő SZUBJEKTÍV úton tekerést ellehetetlenítő körülmények között, a járdázás szabályait betartva haladsz. 10-zel és a gyalogokat tiszteletben tartva.
köszi, de nekem nem kell a stressz, hogy épp mikor nem lesz egy centire sem a kormányomtól egy kama3 azon a szakaszon, de ha téged nem szeretnek otthon brazzírozz csak! jól meglovagoltad ezt a lovat is, főleg, ha nem egyedül megyek... de te mindig profikkal tekersz, ezért mondtam tekerj a mamáddal ott! hajrá, vidd az útra és gyilkoltatsd meg!!!
te is tudod, hogy ott rég bringaútnak kéne lennie már... talán ezért sem állnak ott a yardok és terelik a zútra az embereket... gondolkozz, de ezt összehasonlítani egy piroslámpával, te überLÁMA vagy!

nah te ratyi! akkor ki is a ratyi komám!? mert az szánalmas, ahogy kiálltok a szabálytalankodások mellett, az SZÁ_NAL_MASSS!!!, mert a CM-en legalább simán többségben vannak azok az arcok, akik tisztelik a szabályokat, jah, csak itt a kerekagyatokon megy a májerkedés, meg a természetesnek tartás... jah. ezért fér bele ott is a járdázás, ha az a forgalom miatt is biztonságosabb a haladásra, de a piroslámpa csodák csodája ott is pirost és tilost jelent, nincs az a false magyarázkodás, mint itt... öreg, ezen gondolkozz el.

amit meg megint próbálsz visszanyúlni... ajjaj, még kérjek elnézést és hozzakl igazolást, miért nem írok mindig mindenhez, és miért voltam távol... semmi beszámolással nem tartozom, most tudtam idenézni és láttam ezt a témát, és beírtam. a többihez qrvára semmi közöd.
amit pedig a szánalmas szerencsétlenkedéseidre írtakra próbálsz mindig visszautalni, hát az több mint nevetséges. képtelen vagy besorolni a kanyarodósávba, ezért hisztiztél, majd egy szabályosan sávjában menőverező autó miatt, aki meg akart majd ölni, de legalább megnyomorítani, kezdtél sírni és erre egy szabálytalanságaidtól hemzsegő videóban küldted el kb. a qrvaanyjába.... hát ecsém, továbbra is te akarsz itt serifkedni!??!? mert csinálod, csak épp a kötelezettségeket szereted elhárítani, meg természetesként beállítani, hogy tudod, hogy nem, de bevállalod, ez miben is mentene fel???

GG81 2010.11.24. 11:45:02

@Silent Bob: tényt írtam, egy megtörtént esetet.

GG81 2010.11.24. 11:51:11

@nowy: szerencsére ügyes (ismerős) bringás volt, ő sem tudja miért kapta a rendkívül intelligens jómunkásemerektől... lehet elég volt, hogy biciklis és több sört ittak a kelleténél.

ez simán is előfordulhat, amit fentebb írtak, pedig, hogy elteker, épp ezért nem biztosított. ha simán is megtörténhet, akkor egy felhergelt autós meg aztán pláne utánamegy bárkinek, főleg, ha nála van fegyver, vagy épp 2 danos mester... aztán csap vagy bevág és üt...
és a lényeg, az a hozzáállás, amit a kedves és sérthetetlennek hitt kerékpáros kolléga írt, maga a felfogás és a gyermeki felelőtlenségben ringó hit. ő "csak" egy kis stiklit hisz elkövetni és hiszi, hogy bármikor eltünhet... ez az a mentalitás, ami szintén csak bringás járművezetői szokás.

lehet jönni, hogy de autók és cserbenhagyás... persze, de egy két szemtanú csak mindig akad vagy épp kamera (rendszámtöredék, típus, szín)! elég jó a felderítés cserbenhagyásos autós ügyekben. míg bringásnál, ha látta is valaki, akkor jön a röhejes keresünk egy sötét biciklin egy 180-as fiatalembert... HA-HA-HA!

nowy 2010.11.24. 11:56:50

@GG81: Elvben igazad van,csak az elv gyakorlat nélkül nem ér semmit.Pont azért szabálytalankodnak annyian,mert nincs videózás (na jó,1-2 autó,minimális futási teljesítménnyel).Bezzeg az autópályán a fix traffipaxnál vagy a Rákóczi úton a 7-es sávjában senki nem meri nyomni.Kb ezért nem érne egy hangyafasznyit se a biciklire a rendszám. (most csak is az ilyen jellegű szabálytalanságokra vonatkozólag)

GG81 2010.11.24. 11:57:37

@errorka: nocsak, akkor mégsem maga a kánaán odakünn? sorrí!

igen sokkal jobb a sazbálytalanságokat természetes hitnek vett okító serifkedés! a megmagyarázó és bemagyarázó videózgatás, ahol a vétlen autó manőverét is lehet kerékpáros drámára használni, amikor az a mozgó kocsioszlopot szabálytalanul jobbról előzi épp! hát persze!

nox, számolj a teljes forgalommal és a teljes szennyezéssel, csodákat fox tapasztalni. ott jött ki az a százalék, de megint csak ferdíteni tucc a kerékpáros világmentő agyad elvei alapján.
aztán gondolj csak a többi nagy világvárosra mennyi emberek használnak ott autót és milyen dugók is szoktak ott is lenni, amihez képest bp bőven kismiska! jah, persze mondjuk nem pl. koppenhágát vagy montreált vegyük, hanem az összes többiből... mind szénné lesz ezexerint büntetve!? hajrá... vagy épp egész amerikát akarod megbüntetni, hogy szarnak aláírni a kiotóit!? gyerünk, addig meg légy légserif bp-en!, mert miattad fognak megváltozni a zemberek, jah.

GG81 2010.11.24. 12:04:03

@errorka: te hoztad fel a CM-et. most meg az a baj, hogy reagálok, igazodjon ki rajtad a légszennyezés!

érdekes mód a járdán száguldozás, érted, száguldozás! lett főleg lehurrogva, meg maga a stílus, ahogy írt a zemberke. jah, hogy amit oda is beírtam és ide is a járdázásról nem verte ki a biztit az már nem is számít csak te próbálsz itt most hősködni, hogy te a 70-nel száguldozók közt is tekerteted a nagymamád!, mert neki indokolt lenne a rutintalanságából a biztonságosabb járdázás, a megfelelő szabályok betartásával, mert az út lenne neki életveszélyes, alkalmatlan a közlekedésre, szubjektíve! jah, ez megint elkummantva maradt részedről, de már mexoktam, mert te is csak a bringáscuccaid mantrázod, a gyilkos sávonbelüli autóst..., akinek miért is kéne sávon belül tükröt használnia jobbra, ahonnan senki sem jöhetne, csak a mi serifünk, ilyen szabály nincs a nagykönyvben!! hékás, hát már megint forog a film!???!??

GG81 2010.11.24. 12:06:48

@nowy: ezért kéne a számonkérést végre megvalósítani, minden járműre de gyalogosra is! kamerás rendőrautókat, köztérkamerákat, robogós és motoros rendőröket, ahogy a fejlett nyugaton is számonkérik a szervek minden közlekedőt! ahogy fentebb írták a bécsi példát, ott már eljutottak talán oda, hogy a szerv nem rest bárki szabálytalant egyformán büntetni... pedig csak 250km, mégis olyan távoli.
de mondhatnánk a német példát, ahol rendszeresen előveszik szintén a bringásokat, akiknek nem csak azt ellenőrzik, hogy van-e lámpájuk, hanem annak fényerősségének elégéséges mértékét is...

nowy 2010.11.24. 12:20:21

@GG81: Hofi erre azt mondaná: Mama,ha ébren van,miért álmodik ? :)))
A világítás illetve annak nem léte nekem is fájó pont.Marhára nem hiszik el az emberek,hogy lámpa nélkül,vagy azokkal a kis 1 ledesekkel,esetleg a hátizsákra valahová a nyak környékére felcsíptetett villogó mennyire nem látszik.És még csak nem is az autóból...

Gumimajom 2010.11.24. 12:36:49

Errorka, sok mindenben igazad van. De megint ez a kényelmiautózás :):)):). Amúgy az, hogy itt tök feleslegesen tépjük a szánkat a számítógépen az is baromira káros a környezetre, mert óriási hűtőberendezések vannak a baromi nagy szerverek közelében ect.
Szal a Zöld mozgalom, minden pozitív hozadékával is eléggé hipokrita és sok esetben következetlen. Pl minek mennek több 100 ezren külföldre minden évben ugyanabból a "zöld-tudatos" táborból (én is megyek). Az, hogy mindenki lássa Londont meg New Yorkot ect. baromi nagy környezetszennyezést okoz, az is amikor megveszik a hiper trendy Iphone-t (HTC, Samsung stb). és annak a legyártása, működtetése, reklámozása(mert az életérzést elkell adni, hogy mekkora felvilágosult tudatos zöld vagy ezekkel a kütyükkel), de meg kell venni, mert a net az zöld. az információ az zöld.

Szóval az, hogy mindenki a saját komfort szükséglete szerint mondja meg, hogy mi az ami zöld meg mi az ami nem, az egy nagy lépés, csak nem jó irányban.

Mint már sokman megmondták a kerékpár sokszor kiválthatja átmenetileg az autósok egy részének a közlekedését , de nem az a totális megoldás mint amilyennek 21 éves egyetemisták, akik 9 re betekernek előadásra, vagy szolgáltatóiparban dolgozó esetleg értelmiségi szinglik láttatják. Élethelyzetfüggő. Persze van olyan nehéz fizikai munkás, akinek bejön, hogy 12 óra rohangálás, meg emelés ect után felpattan decemberben a cangára este 6 kor a sötétben, de azért ez a kevesebb. Tömegközlekedés párti vagyok én is, de az meg megint egyénfüggő. ha valaki olyan helyen lakik, ahonnan 3x-4x kell átszállnia kiszámíthatatlanul érkező-közlekedő buszokra (metro vagy hév és néhány villinger szerintem egész rendben van itthon)és átszállásonként 8-15 percet kell várni a csatlakozásra,annak kevésbbé vonzó a BKV. Másoknak meg pl tökéletes megoldás, de ez tényleg utcáról utcára változik. És még (éssel nem kezdünk mondatot:)) rengeteg körülmény befolyásolja, hogy kinek milyen közlekedés a legjobb, de az egy nagyon barom megoldás, ha azt hisszük mi találktuk fel a spanyolviaszt és lehülyézünk kb 400 ezer ember, hogy mekkora barmok, hogy nem látják, mennyivel jobb lenne nekik tekerni vagy buszra szállni. Higyjed el, ha annyival előnyösebb lenne nekik, akkor tömegesen nem csinálnának marhaságot. Akiket a Belvárosban látsz nap közben azok 70 százaléka nem Budapesti, hanem csak erre keverednek át a városon.Pl.(erre statisztikák is vannak) meg mint már említettem/ték itt , Budapestnek rossz az alapúthálozata ebből a szempontból. Minden híd a város közepén/ sokkal több sugárirányú mint körút/M0 keleti fele indokolatlanúl hosszú lett ahoz, hogy alternatíva legyen, mert még ha időben talán lehet tartani azt amit a belvároson keresztül haladva érnél el de benzinben havi 20 alkalom oda-vissza egy fél fizetéssel nagyobb kiadás/M0 nyugati szakasza, ami a legégetőbb az még kilátásban sincs.
ömegközlekedés:metrót csak úgy lehet építeni ha átmegy az V. kerületenmég az 5 metrót is úgy tervezik, hogy átviszik a Kolossy térnél és csalinkázik a belső pesti kerületekben, ahelyett, hogy folytatnák kéregvasútként a használhatatlan 19es villamos alatt (ahol így lehetne egy nagyobb promenádés nem képne kerülgetnem a gyalogosokat a bringauton (ehelyett most meg atr tervezik, hogy az egyetlen jó szakaszára (Margit híd- Btny. tér) visszarakják a mesevillamost aHév helyett. Budai közlekedés trágya. Északbudáról dél budára Pestre átmenve és vissza gyorsabb a közlekedés mint ha nem mennék át pestre. Fonódó villamos hálózat jól mutat elkényeztetett Orbán unokatesók összefirkált Budapest térképén, de mivel nem zártpályás az Amfiteátrumtól a Margit hídig , hanem egy dugó közepén araszol ezért egy fillért nem ér. 19 es villamos zárt pályás létére 35perc alatt visz a Batyitól Kelenföldre (ez bringával 10-12 perc gyalog mondjuk 45-50, kocsival 6-20 forgalomfüggő)
és még sorolhatnám.
Silent Bob(jó nick amúgy:)): Ha elolvastad /megértetted volna amit írok, akkor láthatnád, hogy Azokról a bringásokról és AZOKRÓl az autósokról írtam vélemyént akik átmennek. Ha meg azt akarod, hogy komoly tényezőként fogják fel a kerékpárosokat és reális alternatívaként a közlekedésben sok ember esetében(mert én ezt szeretném pl) , akkor abba kell hagyni ezt az óvis mutogatást, hogy: ő is átment akkor miért a kicsit bántják folyton, hogy ő is átmegy. Mert ha valóban tömegek fogják néha nap a BKV-t meg az autót lecserélni egy kerekezésre (mint ahogy ez a tömeg ma még baromira nincs meg- A CM on nagyrészt olyanok veszenk részt akik napközben ilyen olyan indokkal autóznak de nem akarnak kimaradni ebből a trendi modern vagyok feelingből), akkor nagyon nagy baj lesz, ha ilyen "rád van bízva melyik piroson mész át melyiken nem meg melyik sávban mész meg melyiken nem és mikor mennyivel mész járdánect. Amúgy az,ékes példa az emélített Margit híd lezárásakor meglévő kerékpáros szövetségek által támogatott és lekommunikált megszorítás volt, ami szerint át kellett tolni a kerékpárt, és ahányszor arra jártam 10 ből 8 an nem tették meg. Ha ezen a mentalitáson nem tudunk változtatni és az ilyen viselkedést nem menőnek hanem rossz példának kommunikálni a cangát is használók felé, akkor baromi feleskleges és tragikus balesetek lesznek, és nekem az a vélemyényem, hogy azért mertt valaki épp egy mókásnak hitt, de barom trend miatt hülyén viselkedik (pl minden regulát leszarva teker) attól az még bőven lehet, hogy értékes tagja a társadalomnak és egy rendes ember, és nem fogom azt mondani, hogy ha ekkora hülye volt akkor megérdemelte.
Az meg, hogy valaki szerint kerékpárosokat hátba kell vágni azt nem tudom miért nekem mondod vagy mit akarsz ezzel megindokolni. AZt hittem leírtam tisztán, hogy mi a vélemyénem ezekről az emberekről. de az, hogy vannak ilyen emberek az nem legitimálja azt, hogy bárki emiatt paraszt módon cangázzon.

nowy 2010.11.24. 13:04:35

@Gumimajom: nagyon sok mindennel egyetértek abból,amit leírtál.Egy pici észrevételem lenne,hogy a sok, nem biciklizős ember,nem azért barom,mert nem biciklizik,hanem mert mindenféle hülyeséget hordanak össze ellene,lásd : megizzadsz,megfagysz,3x annyi idő odaérni,stb.Persze 90%-a ezeknek kb 10 évesen ült kerékpáron utoljára.
Inkább mondja azt,hogy tojik mindenre, hogy neki kényelmesebb autózni,tömegközlekedni vagy muszáj mert zongoraszállító kisiparos és a beteg nagymamát viszi a gyerekekkel a játszótérre és felőlem élhet boldogan.Csak ne a hülyeséget hordják össze és persze ne legyek már egyből köcsög,ha én,aki napi szinten járok biciklivel 20-30 km-t, esetleg finoman megpróbálom jelezni,hogy az nem úgy van.

Silent Bob 2010.11.24. 13:19:32

@GG81: Ezt értem, de mit akartál vele mondani?

Silent Bob 2010.11.24. 13:20:48

@Gumimajom: Nagyjából egyetértünk. :) A hátbávágásost csak azért írtam neked, mert te válszoltál a kommentemre.

GG81 2010.11.24. 13:35:43

@errorka: khm, már megint te feszkózod itt a múltat, de egy réveteg típus vagy... hihhetetlen.

funny, hogy próbálsz a nagymamis esetre visszakozni, jót röhögtem... meg a kutyafalkás megoldásodon is... vagy elmész mellettük és békénhagynak vagy mehetsz akár az út közepén is elkapnak! nem beszélve a ritkás forgalom miatt 70+ os autókról, akiket qrvára nem fogja érdekelni miért sasszézol a 2 sávos út középvonalán.
ahha megint a kamufalskifogáskeresés. a városba vezető járda bőven elmegy, egyáltalán nem keresztbordás, mint csepel felé vezető... lehet még a szabkik. felújítása után jó volt, de manapság megint megsüllyedt és töredezett a csatornáknál... szlalomozz csak a nagymamiddal, szíved rajta.

látom félreqrtad magad elég rendesen. és a saját szerencsétlenkedéseidre hozott drámai ellenírásaim megvezettek, de ez is volt valahol a cél, bár értelmesebbnek gondoltalak.

a különbség az, hogy én soha nem mondtam azt, hogy a pirosozás ok lenne bármikor is! te meg továbbra is kiállsz emellett. próbálod legalizálni a legaljább és legprimitívebb módokon, hogy azt néha szabad...
sőt az összes többi stikliddel sem volt gondom, mert írtam, ha partnerek benne az autósok, pl. motorsávozás, akkor kihasználja az ember, mert szépen szétnyílnak, viszont ahol nem, akkor a magadfajta agresszív pöcs ezt jogként megélve elkezd pattogni! itt van az elqrás a fejedben ember.

és továbbra sem fogod bemagyarázni, hogy egy OBJEKTÍV PIROS/tilos az összemérhető egy SZUBJEKTÍV eldönthető járdán tekerési döntéssel, betartva annak szabályait. hát ez itt a gond kisapám, hogy te a kötelező érvényű dolgot szeretnéd elbagatelizálni...

GG81 2010.11.24. 13:37:00

@Silent Bob: novy-nak leírtam kb. (2010.11.24. 11:51:11)

Silent Bob 2010.11.24. 13:43:46

@GG81: Még mindig nem értem mit akartál ezzel mondani elsőre, annak a kollégának (hadd ne keressem vissza) aki azt írta, hogy ha nincs biciklisáv, akkor ő szabályosan a szélső sávban fog tekerni?

Gumimajom 2010.11.24. 13:49:28

@errorka: Igen ez egy érdekes kérdés
Ha Budapesten lenne elköltve -ha nem is az egész , mert legyünk szolidárisak a szegényebb régiőkban lakó honfitársainkkal)- a nagyrésze a Budapesten befizetett adóknak, és nem az lenne a cél egy beruházásnál, hogy agyonszámlázzák, hanem, hogy valami, a közösségnek is hasznosat alkossunk (ez tudom naivitás meg "szkifí"), akkor pl amit leírtak itt Tegnap: Még legalább 2 Duna híd/algút ami nem a Belvárosban vande nem is a világ végén. Én a Szabadsajtó utcát és a Kossuthot is totál lezárnám autók elöl (lehet alatta kéregban 1+1 sáv és a Rákóczyn is 1+1 de a szabadban mint Bécsben a Máriasegíts meg minket utca. Viszont ezeken a helyeken a bringával is csak egy kiujeleölt 1+1 es sávban mehetnék és nem kóvályoghatnék össze-vissza. Andrássynak is vannak részein amiket feldobhatna egy sávcsökkentés(Opera elött szép kis teret lehetne kialakítani) Nagykőrúton a sok vacak bódéban működő virágos újságos mittoménmilyen kacatosokat bearkanám a Kőrút döglődő boltjaiba és a felszabadult részen bringaút (illetve egyik oldalt a kőrúton tilos parkolni nálam- De akkor 3 fa miatt ne lehessen megtorpedózni mélyparkolókat mint tették azt a Jókai téren -amiket amúgy mai technikával vissza is lehet rakni a helyükre csak a prolit az nem rédekli ha van megoldás, mert akkor haza kell menni az asszonyt nézni)úgy mint a Bajcsin (az egyetlen színvonalas bringaút a városban- elkerítve a gyalogosoktól színben is megkülönböztetve). Dugódíj lehet ezenfelűl, de nem értem minek vezetik be a dugódíjat amikor infrastruktúrálisan meg odavezetik be az autósokat ahol bevezetik a dugódíjat???? ezen az alapon megemelhetnék a benzin árát is, mert mit tehet az az ember, hogy neki pont arra kell mennie és nem kecskemétről szolnokra? Van ez a hülye helyzet is, hogy: Az Erzsébet híd a legnagyonn kapacitású híd a városban és bűn nem kihasználni.

Nem , akkor inkább basszuk szét a törénelmi belvárost meg a tabán helyén legyen egy autópálya felhajtó egy komcsi hangulatu ingerszegény parkkal (aminek a zöldfelületeinek a fele céltalan fűcsomók szigete autópályák között. Francokat. Már a BAH csomópontot is elkéne tolni mert az generálja azt a faramuci helyzetet, hogy mindenki a belvároson keresztül megy át a városon. Ha dugódíjat akarunk és nem csak a plussz pénzért hanem hogy tényleg kevesebben menjenek arra akkor minek a nagy kapacitás a hdnak meg a BAH nak??? Akkor legyen 1+1 sáv a híd + villamos (lehet 2+2 is villamossal csak akkor megint az van, hogy nagy átmenő forgalom lesz.)
A dugódíjat így(hogy az infrastruktúra továbbra is menjátabelvároson barát) egy nagy plussz lenyúzásnak tartom. Vagy csináljuk rendesen vagy sehogy, de ne ezt a magyar szar félmegoldást. Milyen erkölcsi alapja van annak azt mondani hogy "a dugódíj létszükséglete a városnak, hogy kisebb forgalom legyen a Belvárosban" annak aki utánna azért nem zárja le a kérdéses területeket, mert"megbénulna az autósforgalom, meg bűn nem kihasználni egy 2X3 sávos hídat". Akkor már őszintébb aki azt mondja, hogy autózni akarok ne zárjanak le semmit hanem szarjunk bele, éljünk egy olyan városban aminek a közepén meg a folyóparton is 50 autópálya robog. Bár én az általam felsoroltak melett vagyok. Tömegközlekedében is. !es metró felesleges. Elég lett volna a pirosat kivinni a délinél valahogy és onnan vonat sínen a kelenföldibe. %ös metrót minek drágán fúrni? Most ásták fel a Budai rakpartot és az összes drága közművet lecserélték a szennyvízcsatorna miatt. Lehetett volna ásni egy nagy árkot a Batyitól egészen az egyetemvárosig , belerakni síneket, felgerendázni lefedni. gyalogos meg bringa barát 2 villamossínpár felszbadult volna és sokkal olcsóbb megoldás mint átfúrni a Szépvölgyitől a Duna alatt és ott aztán megint mélyfúrással milliárdokért menni egy mm-t. Miért kellet milliárdokért átépíteni az Örsön a végállomást amikor pár év múlva lerombolják és összekötik a Hévverl? Mi kerül milliárdokba egy Örs szintű végállomáson? Egy családi ház komolyabban néz ki és telek nélkül 20 millió. Minek épít a Starabag 4x es pénzen autópályát miért nem Kínai céggel csináljuk meg aki kb 60 százalékkal olcsóbban épít Kínában komolyabb terepviszonyok között pályát??? Miért nem az M0 befejezése a legfontosabb úthálózatfejlesztés most mikor ez a legjobban teljesítő régió??? Honnan lenne pénz alagútra a Kossuth L utcában? Talán ha az önkormányzat nem adná el fingért hugyért a haver/stróman Csipaknak meg társainak az ingatlanokat meg üzleteket(az is ingatlan:)), akkor az árnövekedés fedezné egy nagy részét. Ja de abban mi az üzlet? Az a baj, hogy a bringautak meg bringa mozgalom is csak egy újabb szar ürügy lett arra hogy politikusok sárga csíkokat fessenek az aszfaltra 100milliókért!!!!!
Erre itt azt hisszük, hogy a szembejövő 90 ezret kerő autós/cangás az ellenség.
a nagy költő szavaival:
"Forog a rozsdás körhinta,
Lehet, hogy valakinek így jó"

GG81 2010.11.24. 13:51:09

@errorka: ajjaj, a szent Dánia is!? meg a közeli Ausztria, itt a világvége!

lehet megnézni és megtapasztalni ezen országok tömegközlekedését is pl. de vegyük gyakorlati példaként: prágai, müncheni, berlini, amszterdami "bkv"-kat... ha ár/érték arányba hoznák a kereseti szintekhez, lennének olyan pontosak, akkor lehetne itthon valamit követelni, de amíg nincs alternatíva... pedig bécsé is kurvajó és mégis bünti elé néznek!? nos, akkor mi is van?
vitézy srác is aszont a főfőbkv élén, hogy meg kell teremteni a feltételeket, alternatívát kell nyújtani az autósoknak. sajnálom ezt ő mondta ki, addig nem lesz dugódíj meg behajtásidíj, amíg fel nem fejlesztik a bkv-t, meg nem reformálják a tarifarendszert... vonaljegy 2010-ben!? nézz már nyugatra, mindenhol időalapú-átszállós (és ZONA) jegyek.

a város meg ilyen, azért jön ide az ember, mert itt vannak a lehetőségek, itt tud annyit keresni, hogy autója legyen, és van is sokaknak látjuk. vagy kiköltözik aglóba és bejár pöfögni... legyen a városhatáron fizetőkapu? legyen. mi lesz a pénzből, kevesebben halnak meg? loofaxt... mert ugyanúgy be fog jönni... amíg nem lesz trendi, szép, gazdaságos árú bkv-nk... emelheted az egekig az üzemanyagárakat is, nincs már lélektani határ...
aki meg jó levegőt és hosszan akar élni, az elköltözik messzire és be sem jár a nagyvárosokba... de ott olyanok is lesznek a lehetőségei... választani kell. egy város nem lesz kocsmautcákkal tele, lezárva minden út, no autó, csak lepkék...
a "kényelmi autózás"-ról meg beszéltünk már... biztos sokan ülnek végig egyedül a kocsiban, de sohasem tudhatod, hogy egy kocsiban épp egyedül ülő mellől nem előbb szállt ki valaki akit behozott valameddig és vesz fel valakit kicsit később, kollégát mondjuk, akit bevisz már végig... én is csináltam már nem egyszer ilyet, amikor még kocsival jártam...

GG81 2010.11.24. 13:54:13

@Silent Bob: nem arra írtam, nem ilyen esetre...

a megtörént esetnek az okát nem tudom... a jelenségről írtam, az eliszkolós bringásfelfogásról, hogy lehet hibás... hogyha felbax egy autóst valaki gyermeki csíny hitben, az lehet utánamegy a mai világban és nem lesz esélye 1 utcát sem arrébiszkolni... mert kb. minden ok nélkül is üthetett egy állat, ezzel veszélyhelyzetet okozva.

GG81 2010.11.24. 14:00:04

@Gumimajom: jól átlátod a dolgokat.

brüsszelben a város alatt vezetnek a fő útvonalak, felhajtókkal ahol kell. naná, hogy a felszínen ezért nincs mozgás és ezért lehet bringázni orrbaszájba... hát ez a nagybüdös helyzet, hogy tiltani, díjakat szedni a qrvanagy semmikre nagyon megy... feltételek megteremteni, nah az pénzbe kerülni, amit ugye el is lehetne lopni és akkor inkább már lopják is...

Silent Bob 2010.11.24. 14:01:34

@GG81: Jó, hát ilyen alapon azt is magyarázhatod, hogy bármikor pofánb@szhatnak az utcán, csak nem értem, hogy jön ez ide.

GG81 2010.11.24. 14:37:42

@Silent Bob: és meg is tehetik, csak nem szokás, főleg ok nélkül nem.
de, ha már valami stikli van a dologban, akkor meg ne csodálkozzon a zember, ha nem tud 3 uccával odébbaraszolni, mert valakinek pofánb@szhatni van kedve..., mert nem biztos, hogy ennek kéne lenni a gondolkodásmódnak, számolandó a kötelezettségekkel.

Mithrangil 2010.11.24. 14:39:54

@GG81: Egy zebrapirosozás, és egy járdázás között mi a különbség? Most tolhatod a szöveget, hogy a pirosozás tilos, amiben igazad is van, de a járdázás ugyanúgy tilos, ha az úttest alkalmas kerékpáros közlekedésre. Márpedig attól, hogy egy úton 70-nel vagy 90-nel mennek, az attól még alkalmas erre (ld. ORSZÁGÚTI bicikli). És ha én átcsurgok 10-zel egy zebrán, az ugyanolyan balesetveszélyes, mint amikor 10-zel járdázol.

Silent Bob 2010.11.24. 14:45:49

@GG81: Továbbra sem értem, hogy kapcsolódik ez a témához, de már nem is firtatom.
(Már csak zárójelben jegyzem meg, hogy engem eddig még kizárólag ok nélkül akartak megverni, mert nem tetszett a pofám.)

Silent Bob 2010.11.24. 14:47:07

@Mithrangil: A megoldás egyszerű: ha te csinálod gáz, ha ő, nem. :)

igazi hős 2010.11.24. 15:24:08

@Gumimajom: Az Erzsébet híd hiába széles, ha egyszer nincs hova menni róla. Mikor nincs legalább a Ferenciek teréig érő torlódás az Astoriánál? Felesleges a Dunát keresztező kapacitást a Körúton belül növelni, ha sem a Körút, sem az azt keresztező utak nem lesznek szélesebbek. A Körút szélesítése egyszerű feladat: fel kell számolni a parkolósávot. Mindjárt linkel valaki egy idevágó plakátot :-)

Gumimajom 2010.11.24. 15:30:17

@igazi hős: Hát most nem értem miért írod ezt nekem? ugyanezt írom:
le a kocsikkal a Kossuth utca alá, de sávcsökkentéssel. Erzsébet híd: sávcsökkentéssel. BAH csomópont eltolása.
Direkte írom, hogy Nagykörúton kívülre kellenek az új hidak ,és hogy ott egyik oldalt parkolósávot kéne megszüntetni a másikon meg a fabutikok helyére kéne bicikli sávot tenni, erre írsz nekem ilyet, hogy Miért akarok sok kocsit a Kossuthra meg miért akarok hidakat a Nagykörúton belülre meg ott lehet sávot bővíteni parkolósáv helyett?????????
Totál nem tudod értelmezni mit ír a másik, vagy csak a dackorszakodat éled?????

Gumimajom 2010.11.24. 15:41:51

Errorka: Igen sok mindent kéne tenni és tényleg baj a szmoghelyzet (amúgy sok nyugati nagyvárosban (Róma, Milánó, Athén ect,sokkal rosszabb), De azt csak egy lángoshomlokú naiv egyetemista gondolhatja (aki makacsul nem vesz tudomást rengeteg részletről), hogy a kerékpár fogja ezt megoldani. Én bringázom és bringaút párti vagyok. DE:
A kerékpár sok mindenre jó, de nem mindenr. Nem fogsz sikert elérni rengeteg embernél azzal ha le akarod tolni, hogy januárban reggel cangával menjenek. Jó a canga de nem az ultimat válasz. Tömegközlekedés a megoldás, illetve az átmenő forgalom kivezetése a városból. De mint írtam ez nem dugódíj kérdés. Amíg csak a Lánchídon tudtak átmenni a Dunán addig hiába szedtek hídpénzt, mindenki a Lánchídon ment át. Ez a helyzet a Dugódíjjal is. Ha nincs más alternatíva, addig ez csak egy sarc lesz, mert olyan dolgot büntet amit nem tudsz elkerülni. ja vagy költhetsz M0son plusz havi 40 ezret benzinre ect. Amúgy Bécsben ahol laktam sokkal jobb bringás feltételek vannak mégsem éreztem azt, hogy a városban több kerekes lenne mint itthon. Miért?
autósforgalomnak van 8 lehetősége, hogyan kerülje el a Belvárost (tágabb Belváros ott a Gürtelen belül itt a Dózsa György között plusz Bel-Buda) és a kontinens egyik legjobb tömegközlekedése(egyébbként bécsi metrókocsik nem flancosak meg minden de elvisznek mindenhová). Berlinben(ami német tekintetben egy szegény város: ahogy a polgi mondja ott: Berlin szakadt,de sexy:))olyan S-bahn rendszert építettek ki amiben kb 3 éves szerelvények vannak, meg nem költöttek megállónként milliárdokat, hogy az de mekkora iparművészeti remek legyen mint !es metrónál, viszont cserébe mindenhova el tudsz menni egy Budapestnél 3x nagyobb és tényleg városi teróleten(nem ilyen egy Belváros aztán falvak meg szántók lakótelepekkel meghintve)

igazi hős 2010.11.24. 16:15:28

@Gumimajom: Eszerint nem igazodtam ki a "megbénulna az autósforgalom, meg bűn nem kihasználni egy 2X3 sávos hídat" okfejtésedben, hogy mi a saját vélemény és mi az ironizálás.

Gumimajom 2010.11.24. 16:22:31

@igazi hős: igen az ott egy olyan vélemyén ami sokszor elhangzik, miért is nem csökkentik az átersztőkapacitást a Böskén. Szerintem az egy baromság, arra volt a többi mellékelt duma. Elnézést, érintőképernyőről nyomom telón és emiatt elég szedett vedete meg gépelési hibás amit írok. De szerintem ugyanazt mondjuk.

Gumimajom 2010.11.24. 16:34:56

@errorka: tisztelem a naivitásodat
de: Strabag 2 kartell botrány után is minden évben a Budapesti útfelújítások 95%-át kapja meg. Nem mellesleg hirdetett és hirdet a Hir Tv-n (ha esetleg a Tv néző autópályát építettne magának akkor legyen aki az eszébe jut mert tuti nem pártkassza gründolás)az meg hogy az előző kormánnyal milyen kapcsolatuk volt azt mindenki tudja.
Tömegközlekedésnél kitoltak egy ilyen Hagyót de most beraktak egy Vitézyt(igaz az nem BKV de annak a nagy része)a belvárosban egy Csipak most biont el 2éve még védett épületeket és viszi be egy pláza parkolóját egy állítólagos gyalogos és kerékpáros barát milliárdokért felújított főutcába (amikben áron alul vehetett meg üzleteket meg házakat mielött az önkormányzat meg az EU pénzéből felfejlesztették a környéket és így nem az önkormányzat profitált az ingatlanárak emelkedéséből hanem strómanok. És így tovább. Nézzed meg mi történt a nagy 4egy metró felháborodással a jelenlegi kormányoldalon,. Semmi utalgatják a pénzeket esetleg az Alströmmel egy tuti vesztes per (de ez is csak arra jó hogy 2015is eltolhatták az átadást, nehogy már következő önk. választásig valamit fel kelljen mutatni.)

Bringa lehet az egyetlen gyors megoldás NEKED meg NEKEM , ez élethelyzet függő. Amúgy meg egy autóval közlekedő embernek sem kell "magyarázkodni" se feléd se felém. Érdekelté kell őket tenni abban, hogy inkább BKV-t használjanak (bringát pl most 5 hónapra felejtsed el hogy tömegekben használják. vagy ilyenkor meg ne menjenek a városba??). De ehez olyan díjszabás meg BKV kell. Pl zónajegyeket miért nem tudják bevezetni?? egyórás jegyeket miért nem tudják bevezetni? van akinek 2 km alatt 2-3x kell átszállniés ha ezt nem minden nap akarja, hanem csak 2x egy héten akkor pont ott van, hogy bérlet drága havi 8 napra viszont jeggyel sem olcsóbb.

Gumimajom 2010.11.24. 21:26:51

Ezek nagy pénzelosztó szervezetek. Nem azért vannak beruházások az önkormányzatokban meg MÁVnál meg BKVnál, hogy jobb legyen, azok csak az ürügyek és másodlagosak, hanem , hogy pénzt lehessen a költségvetésből kiszedni. Nem gondolod, hogy egy 18 ezres stadion 10 milliárd forint, erre a Kósa tegnapelött még 2-t kért hozzá, mert 10 nem elég........
Stadler József jó stadiont épített és csodálkoznék ha párszázmilliónál több lett volna. Ect- 4es metró majd 500milliérd és ez évente megy fel 50-60nal. meg a többi. Civil mozgalmakban bennelennék, főleg a mai nyugdíjpénztár lenyúlások után. ha tudsz valami életképeset (nem unatkozó álértelmiségiek mint LMPhanem valami komolyat) , akkor poszold ide. Auchen nem érint, kis boltokban vásárolok. Kicsit drágább de időt spórolok, nem veszek meg egy rakás felesleges akciós szart meg ismerem az eladónénit.
javaslom mindenkinek próbálja meg, és akkor a Belvárosban sem lesz ellenért egy hangulatos sétálóutcára, hogy akkor hol parkoljak a Tescós nagybevásárlás után (az kertvárosi életforma nem pedig belvárosi. döntsed el mielőtt valahova költözöl, hogy milyen életvitelt akarsz követni, nem?)

GG81 2010.11.25. 09:17:26

@Silent Bob: nem én hoztam fel, csak mondtam van ilyen. akkor kb. lezárhatjuk. ;-)

GG81 2010.11.25. 09:23:05

@Mithrangil: itt tévedsz te is kisbarátom. az alkalmas, nem alkalmas kérdése SZUBJEKTÍV egyénfüggő. és ha úgy ítéli meg, akkor a járdán haladás szabályait betartva mehet ott. jah, sorree.
a piros meg mindig piros, tilos és állj!

de nézd a másik általatok mantrázott másik gumiszabállyal összevetve, a bringagyalog, mennyi gyalogosnál akadályozza már a bringás közlekedést...? jah, hogy alapból meg sem nézi a zübermájer bringássarc, mer'... a zúton megy mindenképp.
jah, hogy reggel, főleg mostanság 6-7 óra körül biztos olyan sokan sétálnak a budai bringaúton mi!? ugyan neröhögtesd már ki magad, mégis a zúton ment, amikor az általam tapasztalt 0 gyalogosforgalom mellett kötelező lett volna neki a kijelölt bringagyalogon közlekednie...
jah, vagy ilyenkor lehet szubjektív!? kettősmérce megin'?

szóval barétom, bátor húzás volt, de nagyon gyenge!

GG81 2010.11.25. 09:34:51

@errorka: hát a faszkalapságról beszélhetnénk bohócka.

a járdázásról írtam megint a gyengébbek kedvéért 2010.11.25. 09:23:05-kor, már megint megy a kettősmércés gumiszabálykodás, de ha valaki máshol mond valamit, az már a ti szemetekben szabálytalan... ahha, éljen a zegyenlő elbírálás. ebben nagyok vagytok sötétzöldek.

mondom tekerj ott a mamiddal vagy mégjobb, ha lesz majd pulyád akkor azzal, az autók kötött!!! nem fogod ezt még fel, milyen egy sokkal tapasztalanabbért felelősséget vállalni, vigyázni rá és ha erre a járda a biztonságos azon a szakaszon akkor ott haladunk. te überprofi faszkalap, amikor a sréhen sínen elzakózik... mert te sem mászterként születtél qrvaügyeske!

jobb is lesz, ha befejezed.

sötétzöldek, hát nem azok késleltették a hungáriát már most mentesítő M0 keleti szakaszt!? addig nem volt fontos a hungária mellett élők tüdeje, élete!??!?? álszentség baszod. mint ahogy te aggódsz itt budapest miatt.

januárban nem volt nehéz összehozni, dokumentáltan qrvahideg volt, gázelzárás, fával fűtés, erőművek olajat égettek, budapesten! az autók is adtak hozzá, de alapból az ipar összehozta... a bkv buszok motorjának fagyban járatását ne is említsük, mint környezetvédelmi programot... tehát már megint csak némi információt hallgatsz el, de mit is várhatna el az ember...

Mithrangil 2010.11.25. 11:56:35

@GG81: A második példád nagy faszság, mert az pont lehet szubjektív, mert nem leszek hajlandó a balesetveszélyesebb járdán közlekedni csak azért mert kiraktak rá egy táblát. Ha akár egy gyalogos is van rajta az már szerintem akadályoz és ezért nem megyek rajta. Viszont neked muszály az úton menned, mert a kerékpáros közlekedésre alkalmatlan út az csak a földút, ergo azért mert fosol, és a járdán akarsz embereket terrorizálni, az nem jogosít fel a járdázásra. TILOS JÁRDÁZNI, teccikérteni. Vagy az is lehet, hogy 12 év alatti vagy, ami könnyen meglehet irományaid alapján. Na akkor járdázhatsz.

Mithrangil 2010.11.25. 12:17:09

@GG81: A második példád nagy faszság, mert az pont lehet szubjektív, mert nem leszek hajlandó a balesetveszélyesebb járdán közlekedni csak azért mert kiraktak rá egy táblát. Ha akár egy gyalogos is van rajta az már szerintem akadályoz és ezért nem megyek rajta. Viszont neked muszály az úton menned, mert a kerékpáros közlekedésre alkalmatlan út az csak a földút, ergo azért mert fosol, és a járdán akarsz embereket terrorizálni, az nem jogosít fel a járdázásra. TILOS JÁRDÁZNI, teccikérteni. Vagy az is lehet, hogy 12 év alatti vagy, ami könnyen meglehet irományaid alapján. Na akkor járdázhatsz.

Mithrangil 2010.11.25. 12:18:43

@GG81: A második példád nagy faszság, mert az pont lehet szubjektív, mert nem leszek hajlandó a balesetveszélyesebb járdán közlekedni csak azért mert kiraktak rá egy táblát. Ha akár egy gyalogos is van rajta az már szerintem akadályoz és ezért nem megyek rajta. Viszont neked muszály az úton menned, mert a kerékpáros közlekedésre alkalmatlan út az csak a földút, ergo azért mert fosol, és a járdán akarsz embereket terrorizálni, az nem jogosít fel a járdázásra. TILOS JÁRDÁZNI, teccikérteni. Vagy az is lehet, hogy 12 év alatti vagy, ami könnyen meglehet irományaid alapján. Na akkor járdázhatsz.

GG81 2010.11.25. 14:18:40

@Mithrangil: látom nagy hangsúlyt akartál adni szánalmas magyarázkodásodnak...

öregem, egy ember akadályoz a bringagyalogon, jószéles ember lehet... te is nagyon ügyes lehetsz.

mondom tekerj te is egy kevésbé tapasztalt emberrel, gyerekkel, nagymamával és mond neki bátran, hogy azért kell a 70-nel száguldozók között mennie, mert nem földút!
de látom te ezt már készpénznek veszed, a kresz egy szóval sem konkretizálja az út alkalmatlanságának fogalmát... épp ezért egyéntől függően szubejtív, mit ítél annak...

de szuperül ferdítesz te is, te szánalmas, mert a piroslámpánál egy minimális mérlegelési lehetőséged sincs! ott meg kell állnod...

GG81 2010.11.25. 14:31:05

@errorka: látom olvasod amit írok, te profi nagymamával tekerő! azt mondtam te gyengeelméjű, hogy tapasztalatlan!!! az lehet gyerek, mama vagy épp egy nagyon ritkán kerekező egyén is... de tudjuk, te mindig csak profikkal tekersz, még a nagymamád is tour induló!
meg talán azt vedd számításba, hogy nagyon sok tapasztalatlan bringás van, akiket viszont szerettek kritikus tömegként látni! jah, hogy felvonuláskor ne maradjon otthon, mert kell láttatni mennyi bringás van, de amikor épp mozogna, bringázna, és nem egy autóban pöfögne, akkor már köteles az életét kockáztatni egy 70-es gyorsforgalmi úton!? hát te továbbra sem vagy normális!!!
tudod nagyon jól, hogy azon a szakaszon már mióta ígérik a bringautat és a gyalogosforgalom nagyságát is... és azt is, hogy félhivatalos bringaút, mert rengetegen is használják, menj szólj be mindenkinek te útrakényszerítő gyilkospalánta! ott azon a szakaszon, menj, csináld! érdekes a rendőrök sem szólnak ott, semmit ezért, talán mert van realitásérzékük, hogy valkiknek lehet az ad biztonságot, mert számukra az úttest ott és akkor alkalmatlan a biztonságos kerékpáros közlekedésre.

nah-nah!!! öregecske... ne mondjad már aztat, hogy a járdázás ott és egy tömött nagykörúton ugyanaz!!!? vagy szerinted, már az embertömeget összehasonlítva és az autók sebességét!?
továbbra is bizonyítod nemkomplettségedet, ha neked mindegy 70+km/h 0 ember vagy a belvárosban 50+km/h sok-sokember a járdákon.

ahha, akkor hol van most a légszennyezettség elleni error??? error van öregem, mert ilyenkor nem számít, hogy az meg áramval megyen? amit szétégetnek valahol messze egy erőműben és megdöglik éppen tőle valaki vagy valami madárka!? akkor már hősiesen letekeri azt a 1,5-2 km-t a kihalt járdán és nem szárad madárélet a lelkén. te kétszínű pötsfej!

ilyen egy álkörnyezetvédő sötétzöldet, hihhetetlen!

Perillustris 2010.11.25. 14:52:37

@GG81: "a kresz egy szóval sem konkretizálja az út alkalmatlanságának fogalmát... épp ezért egyéntől függően szubejtív, mit ítél annak"

VI. EGYES JÁRMŰFAJTÁK KÖZLEKEDÉSÉRE VONATKOZÓ KÜLÖN SZABÁLYOK

"Nem alkalmatlan az úttest kerékpárközlekedésre, ha azon nagy a forgalom, és emiatt ott veszélyes közlekedni, vagy az úttesten jelzőtábla, illetve szabály tiltja a kerékpárral való közlekedést, tehát ezekben az esetekben a járdán tilos a kerékpározás."

ex-dr. vuk 2010.11.25. 15:30:29

@GG81: alapvetoen azert veszelyes ma Budapesten kerekparozni, mert a gepjarmuvezetok szelvedojen egy kerekparos-szuro van, ami lathatatlanna teszi a kerekezoket a soforok szamara.
Ezen lehetne valtoztatni, es akkor mindjart nem lenne gond.
Ugy tunik, hogy ezeket a szuroket nyugatabbra gyartott kocsikra nem teszik ra. Tapasztalat.

GG81 2010.11.25. 17:34:24

@vuk_: egy pillanat, te messziről írós... ;-) olvasni viszont olvashattad volna többek által is írtan, hogy már sokkalta jobb a helyzet és évről évre csak javul...

nyugi, egyedül bringázva én ott vagyok a közlekedésben és látnak is és tudják, hogy mi jár a bringásnak elsőbbség és mi nem, amit én meg is adok számukra.

GG81 2010.11.25. 17:36:40

@Perillustris: nah, és én mit írtam... forgalom. adott személy számára a forgalom veszélyes mértékű, benne van, le lehet szállni szerintem már a témáról, lévén gyorsforgalmi út és kb. az önkormányzat kerékpárút halogatása felér egy szándékos veszélyeztetéssel.
persze, csak ha egyetértesz.

GG81 2010.11.25. 17:38:09

@errorka: óóó, nem elég volt megint beégetni az ellentmondásaidat... de ha gondolod írj még, égj még. nagyon sok mindenre nem reagáltál, mert a tények makacs dolgok ugyebár...

Mithrangil 2010.11.25. 19:56:59

@GG81: Gyerek mehet a járdán, nagymamák úgyis békávéznak, szóval szarok a példáid. Amúgy meg nem vagy összenőve senkivel, nyugodtan mehettek külön. Utoljára írom, azért mert egy gyáva szar alak vagy, azért még nem alkalmatlan az út a kerékpározásra, kötelező az úton menned. Ha azt nem érted, akkor a te készülékedben van a hiba. Triplapostért sry, utcai WiFi-n voltam.

GG81 2010.11.26. 09:13:15

@Mithrangil: ojjjjjaj, egy újabb orvosi eset szegény hibással karöltve... már Perillustris barátotoknak sem hisztek, pedig bemásolta mi a stájsz a nagy forgalom esetén...

te azt már megint honnan tudod, hogy egyedül közlekedve én hol járok??? ilyen jó haverok lennénk, hogy beszámolok neked róla minden este lefekvés előtt!? álmodozz csak te szerencsétlen.

reális, ha együtt magyünk biciklizni, akkor menjünk külön (biciklizni)... tudod mit jelent az együtt, vagy tényleg ennyire együgyű vagy!??? reális.

GG81 2010.11.26. 09:22:36

@errorka: te utolsó tényferdítő!!! olvasgasd hiteles forrásként Perillustris barátod beírását és sűrű meakulpa között talán nem csinálsz magadból még nagyobb hülyét...

te qrvaügyes, aki azt hiszed, hogy bringával a seggedben születtél, ugye a sínesőgyerek!!! azért fosol átmenni a szabkikötő végén a síneken, mert rossz emlékeid vannak??? akkor szállj fel a hévre vagy toljad vagy tekerj a járdán ott, de NE MENJ ÁT A PIROSON!!! te kis szánalmas pöcs, akkor te is alkalmatlan vagy ott közlekedni, mert fosol átmenni szabályosan és idióta ideológiát gyártasz...

röhög a vakbelem.

a tények ellen továbbra sem tudtál mit felhozni... miért volt pl. szmogos az első két hónapban.

a mókuskicsináló kedvesedről is hirtelen nagy kuss lett, de hisz nemcsoda, mert kiderült az általatok is hiteles forrástól, hogy igenis alkalmatlan lehet egy kezdő számára a nagy forgalom miatt az úttesten történő kerékpározás... jah, sorreee, csúnyán-csúnyán megint beégtél! és ő legalább átteker a vonatsínen, sőt ahonnan már 50-es a korlátozás az úton teker... ami neked a gyenge pont. ez inkább ciki barátocskám!
a haverod ötlete, hogy menjen külön... megnézném, hogy a kedvesét, mamáját, pulyáját hagyná egyedül ott tekerni, megbotlik valamiben majd kiesik az útra a kama3 elé és várhatod az Agip kútnál napestig... szánalmas férgek vagytok, akik csak saját érdeketekből forgatjátok a szabályokat, aki pedig jogosan járdázik (gyorsofrgalmi út mellett, talán nem véletlenül szoktak traffizni is, nem?, hogy bírságolják szét az összest jogosan) azt nézitek hüjének... ki vagytok fordítva, el fagytok ferdítve, te utolsó légszennyezettségmester, mert hát ebben is láthattuk mennyire tudsz objektíven látni!!!

kreaKtiv 2010.11.26. 11:53:14

Bringások, tudja valaki, hol van jó downhill lehetőség itt Budapesten ? Aránylag egybefüggő hosszú erdei út kéne lefelé...
Széchenyi-hegy?
Hármashatár-hegy?
János-hegy?

GG81 2010.11.26. 12:10:11

@errorka: öcsém, megint próbálkozol, de nagyon nem megy! meg saját sz@rgyurmázó szabályértelmezéseid miatt akarsz engem valaminek beállítani!?

sorban:
ok, ott járdázás lesz, mert az a biztonságos.

a különböző bringázási stílus pedig ott merül ki, hogy amikor egyedül megyek, akkor az úton, tádá!
a csoportos csürhemozgás, mint a CM-en nagyonelengedettségben zavargók és e között akarsz megint párhuzamot vonni??? te simlis.

a járdázásra akkor ugrik a többség és én is, ha azzal menőznek, hogy ott cikáznak köztük... upsz ez is mekkora különbség!
sőt az is belefér te nagyokos, ha bringaút és bringaút között 10 méteren nincs csak járda... persze attól a rendőr még büntethet ott, de ha ilyen szarul van megcsinálva és inkább örülnek, hogy valaki használja...

jah, a parlamentnél biztos takony is volt a jégen, meg halakkal volt felszórva az út... érzékeled a problémát, akkor te sem voltál még nagy spíler... de gyakoroltál.

én nyugodt vagyok cimbora, nyugodj meg, és kérlek ne is pityeregj a nagy bedőléseid fiaskója miatt!
mert érdekes még mindig nagy a kuss egyes dolgokban...

mi meg szeretünk együtt bringázni, nem keressük a külön utakat... bérletes? jegyet vesz a bringának???

jajjne, már megint odalyukadunk ki, hogyte mennyire egyenes ember vagy!? azzal, hogy beismered, hogy dúrván pirosozol, mert szerinted az a biztonságos, ahelyett hogy héveznél te is... jah, de most már nem persze, értem.

perril idézetére... a nagy forgalom nem kizáró... de lássuk csak mi van arra... khm.: gyorsforgalmi út, megsüllyedt és repedezett úttest, gyorshajtó közveszélyes autósok, tehát van bőven mérlegelési lehetőség a dologban, ha a rendőr megállít ott. mert ebben az esetben mérlegelhet és elég jó esélyekkel indul a kifogáslista.
de te már megint mit ferdítesz!? egy belvárosi járdán miért ment az emberünk ma reggel is? amikor speciel üres volt a nagykörút!? te ezt tényleg egyenlőségjellel akarod ellátni??? a rendőr mérlegelni fog öcsém, és úgy ahogy a belvárosban cikázó randalírozókat megbünteti, úgy a szabadkikötőn meg sem állít, mert látja mi a helyzet...
nem veszed észre, hogy jogosak az indokok ez esetben? jah, dehogynem, amikor 1 ember miatt járhatatlanná lehet kiáltani egy bringagyalogot!? ahha... szánalmas vagy.

az, hogy meg hol mit írok, ugyanazt mindenhol... érdekes, erre a gyorsforgalmis esetre senki sem ugrott csak azok akik szerint a bringagyalog 1 embertől járhatatlan... ééérdekes.

te meg itt egyszer vetítesz, hogy akkor ne közlekedjen, ha nem tud ott menni és úgy, de a piroson át lehet menni félelemből, gagyiságból és beszariságból... te egy gerincoszlop vagy, de kár, hogy a csigának nincs olyanja!

maradok röhögő olvasója!

igazi hős 2010.11.26. 20:42:05

@kreaKtiv: Azt hittem ebbe a blogba már nem írok, a kialakult "vita" miatt, de mégis: Budán mindenütt turistautak vannak a hegyekben, sűrűn kirándulókkal, gyakran gyerekkel, oda ne menjetek bringával. (Na jó, szép kényelmesen, kulturáltan lehet, de ez utóbbi elvi alapon ütközik a DH-val.) DH-sok húzzanak el ahova gondolom, de legalább valami járatlan vadonba!

GG81 2010.11.27. 11:16:15

@errorka: ahha, akkor ha nem esett le volna leírom a szabálytalanságokat elvető buta agyadnak pár dolog közti különbséget, amit egy rendőr is mérlegre tehet...

te párhuzamot vonsz a KÉNYELMI és ÉLETVESZÉLY miatt tett dolog között! ügyes, nagyon ügyes.

lássuk mivel főzünk. adott egy útszakasz, aminek alternatívája egy fizetős lehetőség, a hév lehetne, de az ÉLETVESZÉLY, átélt, tapasztalt életveszély miatt már simán belefér az úttest az ignorálandók közé, amit érdekes módon sokan követnek ott, tehát járdáznak. lássuk, hogyan igazol az élet, a szabály alóli legális kiskapu:
-mérjük össze mennyi rendőri intézkedés volt azon a szakaszon bringással szemben,
-mennyi jel utal az útvonal veszélyességére,
-mennyi gyalogospanasz érkezett az ott járdázó bringázókkal szemben...

nos vessük össze ezt a csupán kényelmi okokból, pl. a margithídon áttekerők eseteivel... rendőrségi bírságok, folyamatos gyalogospanasz. jah, ami ott nem is járda volt már hivatalosan, hanem gyalogút. tehát 400 métert legálisan áttolhatta volna bárki, de nem... itt ez volt az egyik reális legális lehetőség.
nyugi, és pont ezért büntettek a mrgthídon, mert az bevállalt brahi, KÉNYELMI szabáltalankodás volt... állj csak fél lábon a szabadkikötő mellett öregem addig, amíg fel nem épül a bringaút és amiatt ott a járdán tekerésért büntetnének!!! :-) óh, de ezt te most már dafke nem fogod megérteni, mit is jelent a mérlegelés, mikor lehet alkalmazni...

gratulálok, hogy a kényelmi, bringásvízfolyás agyatokban ezek a tények összemoshatók.

jah és sikeresen továbbra is összemossátok a legális kiskapus és rendőr által mérlegelhető járdás bringázást, indokolt helyeken... azzal, hogy gyakran a pirosjelzést semmibe veszitek oly büszkén. ahha. hát gratulálok.

már megint a 800 szopatós kommenttel jösz, hogy 800 komment védekezésbe szorultál bénaságod pirosozása miatt!!!??? ez inkább részedre szánalmas. merhá' ugye mehetté' volna hévvel, de akkor nem lehetett volna arcoskodni a kerékagyon, mekkora hűdemájer átmerekmenni a piroson ph@sz vagyol.
jelzem újfent, balfaszkodásod miatt képtelen szakaszt PIROSON/TILOSON tudtad csak megtenni, ezen mai napig röhögök, hogy ez indok, bár a parlament előtti teljesítményre visszegondolva komolyan berögzült a sínpara a fejedbe! :-DDD

látom a családi státuszokkal sem vagy tisztában és a mondatértelmezéssel is gondjaid vannak... ez pedig irodalomóra hiánya... bár ha olvasni sem tudsz, akkor a kresz is egy képeskönyv számodra max.

a többi meg megint a szokásos ferdítéseid, meg válaszok elhallgatása a tényekre...

GG81 2010.11.27. 11:17:27

@Mithrangil: nektek forog kerékagyatokban fokaskerekek...

GG81 2010.11.29. 07:42:29

@errorka: leírom mégegyszer... ott lehet "szabálytalankodni", ahol erre van reális indokod, ÉLETVESZÉLY! vagy hüje a kerékpáros infra vonalvezetés és itt most a kőkemény járdázásról van szó, az ottani szabályok betartása mellett.

míg neked meg a saját bénaságod miatt, sínprofikám át lehet menni a piroson. ez neked az egyszerű mi!? meg az ugyanaz...

k_attila78 2010.11.29. 09:43:23

@errorka: bizony leírta már többször hogy szokott szabálytalankodni mást meg felelősségre von ugyanazért meg rendőröst játszik és megfenyegeti a közlekedőket akik nem úgy közlekednek mint ahogyan ő szeretné, kizárólag kötözködni van itt nem érdemel figyelmet...

kreaKtiv 2010.11.29. 13:20:05

@igazi hős: nem vagyok megszállott DH-s, annyira nem, hogy sose próbáltam még egy erre kialakitott vassal, nagyon nagy késztetést nem érzek a stílus iránt, nem tartom túl nagy bulinak a min. 1 óráig tartó hegymászást, majd az 5 perces lejövetelt (persze, ha valami jármű felvisz, már más a szitu). Nálam egy jó versenybringa köti össze a kellemeset a hasznossal, a kocsival együtt ütő páros minden helyzetben. Mind1 múlt héten úgy alakult, hogy a régóta használaton kívüli bmx-emért adtak egy beugró szintű dh-bringát, és bizony jó lenne kipróbálni, milyen is technikásabb úton lefelé tépni. NINCS SZÁNDÉKOMBA KIKAPCSOLÓDNI VÁGYÓ EMBEREKET TERRORIZÁLNI, éppen ezért kérdeztem meg, ismer-e netán valaki a közelben konkrét helyet, ami erre alkalmas lehet, mind terep, mint gyalogosforgalom szempontból?

Üdv.

GG81 2010.12.08. 19:19:58

@errorka: akko' számold meg újra a csatornafedőket... és ugye 70+ os a sebességtartomány.

míg te jössz azzal, ha pirostól elindulnak, az eleve 50-es szakaszon, jajjmert sínvan. :-DDD öcsém téged télleg nagyon megfogott az a sínparád! :-DDD

jah, egy autó, ami irányjelzés nélkül bevág eléd az ut széléről a közepe fele, az eggyel egyenértékű nálad. hát továbbra is csak gratulálni tudok...

nagyon kevés vagy! milyen autó öreg!?

jah, és csókoltatom a kerékagyon neveltetett kollégátokat, aki a jobbra kisívben baxott arra figyelni, hogy a szabadsághídnál a bringasávon már zöld van! tehát neki vagy fullpiros vagy zöld, de elsőbbségadási kötelezettsége... ami ugye bringásnak csak jár, megadni nem kell.

GG81 2010.12.08. 19:26:10

@k_attila78: dobok valamit kicsitroll... hogy legyen mit büfizned.

próbálod forrón enni a kását nem finom, szólok. már bocsi, de ki a faxom videózgat itten kib@ nagy felháborodva, hogy ajjaj széjjel gázolják, csak közben ugyanúgy szabálytalan!? segítek, a kis hibás pölö... az meg fáj, ha valaki ezt kicsit orrodalá dörgöli. hát ez meg legyen a te dolgod.

amit én szabálytalankodom, akkor nem várom el másoktól sem, hogy betartsák a szabályokat, mert tudom mi a bizalmasság elve. hát ennyi, de ha ezt leírom a hüje fejeteknek már felháborodás van.

akartok változtatni, legyetek szabályosak! mert ez így csak vihar a biliben, a kis fejecskétekben.

követelőzni tudtok, de amikor valaki a kötelezettségeiteket forszírozza egyből jön a mantra, nyomjátok csak, látszik az olvasók számára a dedós szintetek... :-D

GG81 2010.12.08. 19:31:53

@errorka: egyet lehet jobbról kerülni igen, a többi balos...
te, te majom, emlékezz a sínes jelenetedre... de ez már szintén csak membereknek adható infó... a profik még a felfestést is kerülik, nemhogy a csúszós fémes felületeket, de azért hajrá nyomjad a csatornafedeleken, főleg, ha megvan mind, a napokban láttam egyet, ahol tátongott az űr!

öcsisajt, már megint próbálkozol!? ;-) bringaút a helyes válasz és érdekes mód az általatok olynagykedvvel hivatkozott bécsban is a bringaúton megy a bringás, a futártól a zegyetemistalányig!, jah és ott is sok-sok járdán és nem úttesten vezetett vonalvezetés van, mégsincs ekkora kerékagysírásrívás, drámaszakkör, mint amit itt lerendeztek, hisztieitekkel...
láss világot, megsegít!

k_attila78 2010.12.09. 08:09:47

@errorka: :) felesleges próbálkozás egy olyan egyedet meggyőzni aki úgy gondolja hogy az ő szabálytalankodása az jó, ha viszont más teszi az nyilvános akasztást érdemel. A stílusából könnyen rá lehet jönni, hogy egy megkeseredett ember akinek a legnagyobb élvezet blog-on kötözködni... Őszintén sajnálom szegényt...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.12.14. 21:01:57

Egyetértek a bringásokkal, de mi a hír? 120 nap alatt 100'000? Ez szerintem rohadtul nem sok. Ez 12 órás napi átlagkihasználtásggal számolva percenként picivel több, mint 1 bringás...

Perillustris 2010.12.14. 22:03:56

@molnibalage: Az a hír, hogy ha van használható infrastruktúra, akkor van használója is.

GG81 2010.12.23. 16:58:34

@k_attila78: akkor az érzés kölcsönös drága trollka. a többire meg nem is érdemes válaszolni, ha nem olvasod az írásokat csak nézed! a kreszkönyvben legalább voltak színes képek.

nah, örülj karácsony alkalmával is dobtam neked valamit.

GG81 2010.12.23. 16:59:38

@errorka: hát ennyire futotta és a bemásolt értelmezhetetlen bullshit adatok ide is...

Béla11 2011.05.25. 16:25:00

Természetesen senkit nem szeretnék megbántani, de ezt én másként látom.

Ez a mérés a világon semmire nem volt jó:)

Max. annyi derült ki, hogy emberek csapatokba tömörülnek valami kedvéért.

Mérni úgy kellett (lehetett) volna, hogy senki ne tudjon róla mikor hol stb. mér valaki. Persze csak a biciklisek számát mérni még így is értelmetlen.

Szerintem ebben az esetben mérni kellet volna a teljes forgalmat átalakítás előtt, hány autó, hány bicikli, mekkora a levegő szennyezettsége, az autók átlagos haladási sebessége stb. és összehasonlítani a mostani állapottal.

Gondolkoznia kellene annak is aki játékból, dacból ki tudja miért bicikliket emelget, hogy mi lesz a következménye!

Sok érdekeset írtak már előttem, pl. hogy gyerekkel akar biciklizni ott, nekem eszembe sem jutna ilyen forgalmas utak mellé vinni a gyerekem.

A másik ami még nagyon tetszett, hogy közlekedési eszköznek használná a biciklit, mert "Ő profi".

Egy pár tíz évet én is bicikliztem, ha van rá lehetőségem még most is elmegyek ide - oda, de ha gyorsan akarok menni, vagy messze megyek a bicikli utakat kerülöm a legjobban, mert nem lehet haladni.

Egyébként nem is igazán értem miért kell erre a szakaszra bicikli út, hisz ugyan olyan közlekedési eszköz mint a többi megvannak a szabályok amit be kell tartani és kész. Nem?

Pl. motor sáv sincs pedig az is kisebb mint egy autó, ami meg kisebb egy teherautónál…

Gondolkozzatok el. Na mindegy.

Még egyszer bocsi.

Perillustris 2011.05.25. 16:48:32

@Béla11: Röviden: a mérés arra jó, hogy szakmai tárgyalásokon már nem csak beböfögni kell egy-egy számot.

Teljesen normális elvárás, hogy egy belvárosi lakos is elvihesse a gyerekét bölcsibe vagy oviba - biciklivel.

A kerékpárút nem egyenlő a kerékpársávval. Előbbit nehéz jóra csinálni, utóbbit könnyű.

A motort nem lehet összehasonlítani az emberi erővel hajtott bringával, egészen mások a menettulajdonságai.
süti beállítások módosítása