Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

A Fidesz és az MSZP talán nem tartja be a kerékpáros ígéreteit

2010.09.23. 07:30 - Földes András

Rendhagyó módon ért véget az őszi Critical Mass. A több ezres demonstráció csúcspontja ugyanis nem a szokásos bringaemelés volt, hanem egy politikai kerekasztal beszélgetés az esemény végpontjánál, a Gödörben. A szervezők a biciklis fejlesztésekkel kapcsolatban rendeztek vitát a főpolgármester-jelölteknek, ahol ráadásul nem a kvadrofon igéretkánon volt a legizgalmasabb, hanem maga a közönség.

Meglepő módon az érdeklődők megtöltötték a 3-400 fős termet, pedig a program este fél kilenckor kezdődött, kinn meleg volt, lehetett volna iszogatni a teraszon, vagy csevegni a füvön. A közönség reakcióiból érezhető volt ugyan az a politikusellenesség, ami minden magyarra jellemző, aki történetesen nem politikus. De a taps, és a huhogás egyértelművé tette, hogy a jelenlévők magukénak érzik a városfejlesztés ügyeit, noha a magyar választókat eddig legfeljebb az extra juttatások belengetése tudta felcsigázni, vagy ha kiszolgáltatott csoportok vegzálását ígérte meg a hatalom.

Mindenkinek jó lesz, egyszerre

Az asztalnál ülő politikusokat is meglepte ez a hozzáállás, hiszen ilyen eseményeken vagy ájult tisztelet vagy halálos unalom a jellemző. A meghívottak többsége ugyanakkor nem tudott felnőni a feladathoz. Tarlós István el sem jött, állítólag már volt programja, mi viszont úgy tudjuk, hogy a Fidesz a biztonság kedvéért eltiltotta minden vitáról.

cm2010 287
Klikkeljen a képre!
 

Horváth Csabával találkoztunk ugyan a Gödör előtt, de mivel vitán kívül mondta el nekünk a programját, nem lenne tisztességes közzétenni. A kampányígéreteken túl amúgy is csak egyetlen érdekes mozzanata volt a beszélgetésnek. Az egyébként biciklit markoló Horváth azzal indokolta távolmaradását, hogy nem ül egy asztalhoz a jobbikos Staudt Gáborral, akit a demokratikus normák ellenében tevékenykedő, szélsőjobboldali párt emberének tart. Ezzel nem is vitatkoztunk, az viszont érdekelt minket, hogy miként képzeli el munkáját a fővárosi közgyűlésben, amelynek vélhetően mindketten tagjai lesznek. A jelölt kitérő választ adott, amiből arra következtettünk, hogy a közgyűléstől valószínűleg mégsem maradna távol.

A szocialistákat az ötödik kerületben induló Pásztor Tibor, a Fideszt Szikora Linda képviselte.

A másfél órás beszélgetés legtanulságosabb része egyébként a befejezés volt. Az ígéret esőt követően a moderátorok megkérdezték a jelölteket, megválasztásuk esetén számon kérhetik-e rajtuk az elhangzottakat. Míg az LMP és a Jobbik igennel válaszolt, az MSZP-s jelölt kitérő választ adott, a fidesz képviselője pedig azt mondta: lehet.

Újdonság volt egyébként, hogy egyik politikus sem biztos benne: valóban lesz bicikliút a Margit híd mindkét oldalán. Mint ismeretes, ilyen pályázattal nyert EU-pénzt a főváros, de később módosították a tervet, és levették a bicikliutat az egyik oldalról. Az EU figyelmeztetése után ígéretet tettek az eredeti tervek megvalósítására, de ennek ellenére a helyzet továbbra is bizonytalan. 

 
Fotó: Földes András

Markáns kijelentések hangzottak el a hidakról. Az LMP néhány éven belül lezárná az autósok elől a Lánchidat. Az ötlet az MSZP-s jelöltnek is tetszett, ő a Margit híd megnyitása után rögtön átadná ezt a hidat a gyalogosoknak és a bicikliseknek.

A legtöbb kérdésre egyébként az LMP-s Jávor Benedek adott életszerű válaszokat, ami érthető, hiszen politikai munkája előtt a kerékpáros civil mozgalom egyik szervezője volt. Jávor egyedüliként merte kimondani, hogy a biciklis közlekedés fejlesztését a belváros forgalomcsillapításával szeretné összekötni, bevezetné a dugódíjat, sávokat venne el az autóktól, hogy azt a biciklis- és gyalogos közlekedésnek adják át. Az LMP 2014-re 10 százalékra tornászná fel a biciklivel közlekedők arányát a fővárosban.

A Fidesz is a biciklisek közlekedési rendszerbe történő integrálását tartaná helyesnek, de ha a helyzet úgy kívánja, bizonyos helyeken azért szegregálnák is a kerékpárosokat.

Három párti konszenzus alakult ki a dugódíj kapcsán. A világ több nagyvárosában bevezetett belvárosi autós belépődíjat az MSZP, a Fidesz és az LMP is bevezetné. Egyedül a Jobbik utasítja el, mert nem szeretnék növelni az emberek terheit.

Demagógiában egyébként Staudt Gábor volt a legbátrabb. A Jobbik nem venne el helyet az autósoktól, de egyúttal adna sávokat a bicikliseknek is. A kettős igény kielégítéséhez szükséges teret a villamosok föld alá vitelével biztosítanák. A kötöttpályás közlekedés kéreg alá helyezése ráadásul nem kerülne pénzbe, mert a szociális segélyért kötelező közmunkát végző embereket dolgoztatnának. A jobbikos jelölt, amennyiben megválasztják, minden egyes nap biciklivel jár majd, ha csak képviselő lesz, akkor néha vonatra is szállna. (A pártok ígéreteiről ebben a cikkünkben olvashat bővebben.)

Tömeges büntetések

Érdekes volt az ígérgetést megelőző kerékpáros demonstráció is, amely a hagyományoktól eltérően nem felvonulás, hanem közös kerékpáros közlekedés volt. Az utakat nem zárták le az autósok elől, a résztvevők fel-alá közlekedtek a Nagykörúton. A várttal ellentétben a résztvevők nagy többsége valóban betartotta a szabályokat, nem mentek át a piroson, szabadon hagytak egy sávot az autóknak, nem tekertek a járdán.

cm2010 149
Klikkeljen, kérjük!
 

Bár nem volt összefüggő tömeg, mert a menetet feldarabolták a piros lámpák, az nyilvánvalóvá vált, hogy ha minden nap több tízezer biciklis tekerne Budapesten, és mindnek hirtelen a Körúton lenne dolga, akkor már egyáltalán nem lenne olyan vidám a kerékpáros közlekedés. Mivel azonban ennek réme egyelőre nem fenyeget, a felvonulók, mintha csak egy társasági eseményen vennének részt, lazán beszélgetve araszoltak. A kedélyes hangulatot csak azok a hírek zavarták meg, amelyek szerint a rendőrök határozottan léptek fel a szabályszegők ellen, és néhány ezertől tízezer forintig terjedő bírságokat szabtak ki piros lámpázásért, a macskaszem vagy lámpa hiányáért.

Címkék: önkormányzat politikusok critical mass margit híd városháza városi biciklizés főpolgármester jelölt

454 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr902316871

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Erőszakos kisebbség a biciklisfutár? 2010.09.23. 09:14:26

Biciklis-aktivisták másztak be a budapesti városháza parkolójába a kerítésen keresztül, tiltakozva az ellen, hogy Budapest szívében nem park, hanem városházi park(oló) van, na meg hogy a tegnapi Critical Mass előtt jól felhívják magukra a figyelmet. Jó...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anarchista 2010.09.23. 16:06:25

Mentem haza, szívesen vitatkozom tovább, de már csak később fogok tudni benézni, jópár óra múlva... (Ha valaki még reagálna az írásaimra.)

cutu84 2010.09.23. 16:06:43

@Silent Bob: Hagyjad már én is beszéltem vele egész nap, menthetetlen. Ott kell hagyni a saját mocskában.

Silent Bob 2010.09.23. 16:06:58

@Anarchista: "Mert nincsenek normálisan járható utak az autósok számára, plusz még a forgalomirányító fényjelző készülékek is mintha direkt úgy lennének beállítva, hogy ellehetetlenítsék a forgalmat."
Meg azért mert a kedves kollégák egymást is szeretik szopatni, ezért átmennek a piroson és beragadnak a kereszteződésbe. Nem a kerékpárosok miatt van általában beállva a Hungária. De abba is gondolj bele, hogy sokkal többen bringáznának (az én ismeretségi körömben biztos) ha lenne infrastruktúra és biztonságosan tudnának tekerni, nem halálfélelemben. Ennyivel mindjárt kevesebb autó állna előtted is a dugóban.
A körúti parkolósáv kerékpársávvá alakítása pedig pont a te érveid alapján lenne logikus: egyszerűen luxus, hogy ebben a szerencsétlen városban, a legforgalmasabb út két oldalát parkolónak használjuk.

Silent Bob 2010.09.23. 16:08:15

@cutu84:
Annyiszor megfogadtam már, hogy nem írok erre a blogra, mert csak felkúrom magam. Lehet, hogy ismét szünetet tartok.

kpetya 2010.09.23. 16:08:40

@Silent Bob:

a hirekben szereplő 1-2 alkalomtól eltekintve autó nem szokott járdán közlekedni, max parkolni, de arra most már nagyon figyelnek a közteresek és a kamerák.

572 elsőbbség megnemadás gyalogosnak baleset volt személyautóval. Ok, hogy 1 is sok, de azért ez nem olyan szörnyű nagy szám.

ex-dr. vuk 2010.09.23. 16:08:58

@kpetya:
nezd, itt vannak olyan pirosak, amin a kerekparosok 95%-a atmegy, pl. lampas gyalogatkelo. no nem a gyalogosok kozott, hanem ha nem jon semmi. mert ugye gyalog odamegy, megnyomja, de nem jon semmi atmegy, kesobb meg pirosnal allnank a semmiert. na ezzel a bringasok nem foglalkoznak es mennek - jogosan.
T elagazasnal, ha jobbrol van a szara. buszsav van. autosok jonnek jobbrol. es? nem a buszsavba kanyarosik, minek alljon a biciklis? sorolhatnam. iszonyat sok olyan lampa van, amin a bringas (odafigyelessel persze, de) veszely nelkul atmehet - es at is megy. Es SENKIT nem zavar.
Persze vannak elvakultak is, akik bemennek a kereksztezodes kozepebe a piroson es ket kocsi kozott atslisszannak, de az ritka.

Silent Bob 2010.09.23. 16:10:31

@Anarchista: Számold meg hány autó áll a parkolósávban összesen.
Ha csak ennyivel többen bicajoznak autózás helyett, mert van bringasáv, akkor mindjárt nem kell parkolóház. :)
Egyébként a körúttól nem messze vannak parkolóházak (én nem vágom pontosan, autós kollégák mondták) üresen, mert fizetni kell, és gyalogolni párszáz métert.

Anarchista 2010.09.23. 16:10:46

@Silent Bob: na, egyre közelednek az álláspontok. Látod, hogy _létezik_ kompromisszum (még csak nem is kompromisszum, mert ezzel szinte senki nem mondott le semmiről, és mind a két félnek jó), csak ésszel kellene élni (azaz a várost átépíteni)? (Mellesleg a kereszteződésben ragadóktól élből fél évre bevonnám a jogsit.)

Na, tényleg léptem...

kpetya 2010.09.23. 16:12:21

@Silent Bob:

miután épült parkolóház.

ex-dr. vuk 2010.09.23. 16:12:39

@Anarchista: leszukitese.. hahh. es ha eleve nem is lett volna olyan szeles?
Londonban eleve ritka a 2x2 sav autosnak. Erted, mar a 2x2 is ritka... Sok a 2x2 sav, de abbol a szelso szinte mindig busz.

Szoval megvan a prioritas, hogy kinek adnak teret, es ez nem a setakocsikazas hanem a busz/taxi/bringa.
Szoval magyarorszagon ott volt elhibazva, hogy eleve adtak ennyit.
Tudod mindig szarabb ha adnak valamit es aztan vesznek el belole, mintha nem is adtak volna annyit.

Es akarhonnan nezzuk egy 1.5-2 meter szeles kereparsav ateresztokepessege (kerekparral termeszetesen) sokszorosa! Ember/perc mertekegysegben szamolva, termeszetesen.

Silent Bob 2010.09.23. 16:13:39

@kpetya:
"Csak" 572-t ütöttek el a zebrán? Ejha. Ebből hányan haltak meg és hányat gázolt halálra biciklis?
Csak kérdem, mert szerinted a KERÉKPÁROSOK rongyolnak a gyalogosok közé...

Silent Bob 2010.09.23. 16:14:56

@kpetya:
A te figyelmedbe is ajánlom:
@Silent Bob:

k_attila78 2010.09.23. 16:17:35

@kpetya: és látod de tolerálják:)

kpetya 2010.09.23. 16:20:01

@Silent Bob:

vszinű az árakban van a hiba. ha 400-500ft a parkolóház per óra, és 340 az utcai akkor melyiket választod? Ráadásul, ha nem párszáz métert kell még gyalogolnod, hanem 2-3 buszmegállót?

nézdd meg pl bécset, mindenütt ott vannak a környékbeli parkolóházak info táblái, mennyi szabad hely van, merre, milyen messze van.

k_attila78 2010.09.23. 16:20:13

nem tudom ismeritek-e a google kereső szájtot?:))) nézzetek már utána mennyi olyat találtok hogy biciklis halálra gázolt gyalogost és hány olyat hogy autós tette ugyanezt ha már a statisztikáknál tartunk...

Mike36 2010.09.23. 16:23:02

Az a baj Mo-val, hogy mindenki kurvairigy a másikra. Irifgy az autós, irigy a kerékpáros, irigy a gyalogos, és azt hiszi a másik csak az ő rovására tud létezni. Nem azt nézzük, hogyan tudnánk együttműködni, nem, hanem, hogy neki miért lehet ezt vagy azt, vagy hogy tudnák neki betartani. Ja meg mindenki szarik a szabályokra, igaz a szabályok nagy része betarthatatélan, de akik a szabályokat készítik, szarnak erre.

Silent Bob 2010.09.23. 16:26:26

@kpetya:
Linket. És ha volt, mennyi? Ilyen alapon gyalogos is nyírt már ki biciklist, úgy, hogy elé lépett a bokorból a kerékpárútra és meghalt szerencsétlen bringás.
De nem ez a jellemző. Én nem egymásra akarok köpködni, csak felejtsük már el, hogy a biciklis ki van kiáltva közellenségnek, ehhez képest annyi autóbeleset történik, hogy a híradó első 10 perce azzal van kitöltve minden nap. (Mint ahogy azt már valaki említett.)

Silent Bob 2010.09.23. 16:28:12

@kpetya: Kifogás mindig lesz. Fel kéne fogni, hogy belvárosba autóval menni luxus, mert nem fértek el. Ha nem lesz parkolósáv, hidd el, hogy tényleg csak az fog bemenni, akinek muszáj. Ez a ti érdeketek is, hogy aki csak lustaságból autózik, az ne tegye. Vagy tegye, de kerüljön kurva sokba.

kpetya 2010.09.23. 16:35:19

@Silent Bob:

arra gondoltál, hogy az ott élökkel mi lesz? hosszútávon. Mikor se rokon, se ismerős nem látogatja őket. Mikor a festő, a szerelő csak extra felárért megy hozzájuk.

mert lehet, hogy te szeretsz bicajozni, de ebből nem következik, hogy mindenki szeretne.

És ha jól sejtem, kézzel mosol, gyertyával világítasz, nem veszel pet palackos italt, nem jársz mdöncibe.

Silent Bob 2010.09.23. 16:38:46

@kpetya: Köszi. Kicsit sok ez a 120 oldal, el fogom olvasni, mert érdekel, de hányadik oldalon szerepel, hogy hány gyalogost gázolt halálra kerékpáros?

kpetya 2010.09.23. 16:39:32

@Silent Bob:

feleségül ne vegyelek?

Silent Bob 2010.09.23. 16:41:28

@kpetya:
Szerinted a körúton az ott lakók parkolnak? Egyébként az ott lakóknak nyilván lenne (illetve van) parkolási engedélyük. És mivel kevesebben hajtanának be "csak úgy" még helyük is lenne. A rokon festő stb. most is fizet a parkolásért, mert mindenhol fizetős a belvárosban.
Nem vagyok sötétzöld, ne próbálj arrafelé terelni.

kpetya 2010.09.23. 16:41:56

@k_attila78:

kizárt, hogy egy bobby toleráljon egy ilyet.

Silent Bob 2010.09.23. 16:42:25

@kpetya:
Hát egyelőre azzal, hogy ideqrtál egy 120 oldalas könyvet, amiben keresni sem lehet, nem igazán támasztottad alá a mondandódat. :)

kpetya 2010.09.23. 16:45:22

@Silent Bob:

hétköznap. és fizet, de van parkolóhely. ez rendben is van. De amit ti szeretnétek, az, hogy no behajtás, no parkolóhely.

"mondja örmester, le tudja futni a 100-t 10mp alatt? Nem, ezredesúr. És ha fizetek 1millát?"

Silent Bob 2010.09.23. 16:46:22

De mondom, szerintem túl van ez ragozva. Azért abban csak megállapodhatunk, hogy a kerékpárosok által halálra gázolt gyalogosok aránya nem szignifikáns, nem? :)

ex-dr. vuk 2010.09.23. 16:47:12

@kpetya:
hat hallod az a rokon aki azert nem jon el, mert nem tud a kapum elott megallni hanem csak mondjuk parszaz meterre, az inkabb ne jojjon :D
Ha pedig mozgasserult kozuluk valaki akkor pedig nyilvan bemehet lezart reszekre is, ugye.

Ha ennyire rossz automentes reszen lakni, akkor miert megy fel a setaloutcava alakitott utcakban az ingatlanok erteke?

Silent Bob 2010.09.23. 16:48:30

@kpetya: No behajtás azoknak, akiknek nem muszáj. Ez a baj, hogy kiforgatjátok mindig, pedig leírjuk százszor. A korlátozás ugyanúgy érdeke az ott lakóknak és azoknak is, akiknek muszáj behajtaniuk, csak értelmesen kell szabályozni.
Egyedül a lustáknak nem érdeke.

Silent Bob 2010.09.23. 16:49:26

@vuk_: "Ha ennyire rossz automentes reszen lakni, akkor miert megy fel a setaloutcava alakitott utcakban az ingatlanok erteke?"
Na igen, ez egy jó kérdés. :)

k_attila78 2010.09.23. 16:52:23

@kpetya: akkor ajánlom olvasd el amit vuk írt ő testközelből látja/érzékeli a londoni közlekedést...

kpetya 2010.09.23. 16:56:09

@k_attila78:

én sem érzékelem a pesti közlekedést. csak annak az útvonalét amin járok.

kpetya 2010.09.23. 16:59:57

@vuk_:

ha csak a nagykörúton belüli részen bevezetik a dugódijat, a kiskörúton belül megszüntetnéd a parkolást, akkor már nem pár száz méterről van szó.
Vidéki rokonnal mit csinálsz? Ha nincs közvetlen vonata pestre, ha 3nál többen jönnének?

kpetya 2010.09.23. 17:07:36

@Silent Bob:

konkrétan hol ment fel? Újlipótban? adat?

ex-dr. vuk 2010.09.23. 17:21:54

@kpetya:
olyannyira, hogy en nagyonnagyon ritkan hallok kerekparosra radudalni autost. havonta egyszer mondjuk, pedig neha hajmereszto dolgok tortennek.
egymasra dudalnak az autosok ezerrel, de a bringas az szent.
Neha csak sokara veszem eszre a tukorbol, hogy egy autos csendben jon mogottem kisutcaban, mert nem tud elozni. Nem dudal le csak azert, mert elozni akar. Miert tenne? En is csak kozlekedek akarcsak o.
Ez nem csak itt van igy. menj es lass vilagot :)

GG81 2010.09.23. 19:08:45

@Silent Bob: látom megy, azaz folytatódik a maszatolás... magyarázkodjatok, jól áll. az igen, igen marad, azaz tökmindegyszabálytalan és nem lehet elnézni. pont.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 19:31:50

@Silent Bob:
Nem ez nem érdekes, csak a hülyék nem értik. A lifttel szembeni biciklis rész egy olyan terület, ahova elkerülhetetlen, hogy a céghez érkező vendégek bemenjenek. Gyakorlatilag semmit nem tehetek azellen, hogy az ügyfelek vagy vendégek biciklitárolóval találják szembe magukat. Ő viszont egy közös erkély ajtaját bassza be rendszeresen, ahol az ő kollégái még többet dohányoznak, mint az enyémek. Ő becsapja az ajtót, én viszont nem dobom le a ruháit a teraszról, és nem lököm le a bivikliét a szemétledobón. Ugyanis intelligensebb vagyok nála. Én maximum egy fórumon panaszkodok, ő meg pofátlanul cselekszik is.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 19:37:04

@Silent Bob:
te komolyan kérdezed, hogy "miért is?". Nyilván azért, mert korlátolt vagy, akárcsak az a bringás, (kettő is), aki odateszi, és az izzadt cuccait meg a közös teraszra. A cég ahol én dolgozom, nem kevés pénzért bérel jó helyen irodát, mégpedig azért, hogy kellemes környezetben, elegáns irodáhzban dolgozhasson, ami tiszta, virágdíszítés van, márványburkolat a liftnél. Elég ocsmány dolog, mikor az ember egy modern liftből kilépve egy méterre aliftajtótól két biciklit kerülget ki. Ott valaha leanderek voltak, csak felvitték őket a teraszra nyárra. De mondasz valamit, hétfőn visszarakatom a leandereket, és akkor nem tudják hova tenni a biciklit, és habozni fog a szájuk. Már előre örülök ennek. Ha a leandernek nekitámasztja, akkor véletlen a 300 kilós leandercserép rá fog dőlni a bicajra.

foodlfg 2010.09.23. 19:43:29

A rendőrség hozzáállása fos volt. Miért nem figyelmeztettek mindenkit még a rendezvény előtt pár nappal mondjuk a szervezőkön keresztül, hogy minden jelentéktelen kihágásért keményen szopatni fognak, hogy szerepeljen valami pozitív is az éves statisztikájukban.

Engem is megbüntethettek volna, mert nem volt prizmám, direkt előttük csapattam miután megtudtam az egyik szervezőtől, hogy prizma+csengőért is büntettek már.

Ha megbüntetnek, egyáltalán nem éreztem volna hibásnak magam. Inkább röhögtem volna a szánalmas fejükön. 20 ezret is simán befizetek, örüljenek neki. Kis lámák.

Ettől eltekintve én voltam a legszabályosabb az egész CM-en. :D

Az autósok meg tényleg nem fértek mindkét sávban, de pont ez lenne a rendezvény lényege, hogy demózzuk, milyen lenne ha ennyi bringás rászabadulna az utakra számukra kiépített infrastruktúra hiányában. És hogy mi lenne ? Szívás! Jó kis figyelemfelhívás ez. :D

Nagykörút zsír hely a CM-hez, ráadásul ez az éjszakai freestyle verzió a kedvencem. Jövőre baszott nagy reflektorokkal megyek majd a rendőrök arcába! (amennyiben valamelyik gyártó megküld ingyenes példányokkal :P)

Egyébként a bringások és az autósok is jó arcok voltak, nem volt itt semmi probléma.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 19:44:59

Egyébként most, kb fél órája majdnem frontálisan felkentem egy biciklista csajt (napszemüveg/mobiltelefonásá), egy előttem parkoló furgon hátuéjára. Érkeztem haza éppem, és egy nagyobb ívű kanyar után megérkeztem a szervízútra, ahol a jobbra ívelú kanyarból egyből a jobboldalon lévő parkolóhelyre kanyarodtam be, úgy, hogy állt egy furgon, mőgőtte kb 4-5 autónyi hely, és én úgy gondoltam, hogy a furgon mőgötti résuig elgurulok, és ott megállok. A bunkó bringás a szervízúton jött, persze menetiránnyal szemben, szorosan a parkoló autók mellett (akik vele ellentétes irányban parkoltak). Ő a furgont látta, de össze vissza bambulás miatt, telefonálás miatt, "mindenkit leszarok mert bringás vagyok" mentalitásból azt gondolta, hogy a furgon után felhúz a járdára, de én meg akkor már éppen gurultam arra a helyre. Majdnem elesett mikor beszorult közém és a furgon közé, én satufék. Utána rám se nézett, folytatta a telefonálást, és elment. Ilyenkor úgy vágyom rá, hogy - őn nyilván nem bántanám - de a drótszamarat úgy begyűrtem volna a teherautó alá, aztán rendőrt hívni, felvenni diktafonnal ahogy fejhangon hisztizik, és a rendőr majd elmagyarázza neki, hogy egyirányú utcába csak akkor mehet be, ha van erre külön tábla (itt nincs) És anyagi kár okozásáért és gondatlan veszélyeztetésért 6 bicikli árára büntetik meg.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 19:49:22

@foodlfg:
"minden jelentéktelen kihágásért keményen szopatni fognak, hogy szerepeljen valami pozitív is az éves statisztikájukban."
Erre miért kell külön figyelmeztetni? Meg kell venni a Kresz könyvet, és ha abból bármit megszeg a bringás, akkor büntetést kap. Mi az, hogy jelentéktelen kihágás? Az is kihágás. Vagy a biciklistát külön figyelmeztetni kell, hogy "ne haragudj kedves biciklista, de momentán előfordulhat, hogy még Téged is, a kultúra, a civilizát, környezettudatos urbán élet képviselőjét is meg fogunk büntetni, ha megszeged a szabályokat".
nekem sem ír a rendőrség külön figyelmeztető levelet, hogy "ha átmész a gyalogátkelőn a gyalogos előtt, vagy nem állsz meg a stoptáblánál, akkor meg fogunk büntetni". Pedig én naponta veszek részt autós felvonuláson a Hungária körúton. Volt már, hogy megbüntettek, de akkor befogtam a pofámat, és nem rinyáltam meg visítoztam fejhangon, mint egy bringás.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 19:51:15

"milyen lenne ha ennyi bringás rászabadulna az utakra számukra kiépített infrastruktúra hiányában. És hogy mi lenne ? Szívás!"
Igen. Szívás lenne, a 12 egy napra eső biciklis haláleset után már tényleg nagy szívás lenne a bringásoknak, a kórházak nem bírnák, nekik is szívás lennei, a méhtelepesnek nem lenne szívás, mert jól jön neki a napi 25 tonna kilapított bicikli.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 19:56:05

egyébként ebből a "szívás" dumából tökeéletesen átjön az, hogy a bringásoknak nem titkolt célja az autósok szívatása. Ez teljesen egyértelmű. Én ezentúl ennyire sem fogok rájuk odafigyelni. Lehet hogy indítok egy blogot a bunkó biciklistákról, ahova képeket, meg videókat, meg arrogáns biciklis visszaugatásokat tartalmazó hangfelvételeket lehet feltölteni.

GG81 2010.09.23. 20:01:50

@foodlfg: idióta-e vagy. prizma nélkül ki sem mozdulhatnál az forgalomba, meg világítás nélkül. miért kéne a kis csökött agyadat minden utcára vonulásod alkalmával külön figyelmeztetni! ha lett biciklid, legalább a kötelező tartozékokról tájékozódhattál volna egyszer, amit megjegyzel, mint ahogy a szabályokról is. a rendőrt qrvára nem érdekli, hogy mit tudsz, a szabály nem ismerete nem mentesít, hallottad-e már.

bírom az ilyen öntudatos, csak jogom van típusú kerekagyút, király volt a Police, csak így tovább!!!

GG81 2010.09.23. 20:02:55

@Pete Gorilla: lesz közönséged és feltöltőtáborod, jah és a sok visongató kerékagyú is :-D

peter256 2010.09.23. 20:23:13

@gyvy: Nyomorult, aki mondja.

Most dirwkt utánanéztem a Kreszben: egynyomvonalú jármű mellet elhaladás közben szabad egy sávon belül maradni. Én ezt tettem, úgyhogy teljesen szabályos voltam. Úgyhogy mielőtt nyomorultoznál, esetleg gondolkodj.

És az hogy ismeretlenül valakit lenyomorultozol, még ha igazad lenne, akkor is a bunkóság netovábbja.

Péter

peter256 2010.09.23. 20:35:47

@kpetya: Miért is nem? Semmi nem indokolja. Egyszerűen arról ír a Kresz, hogy egy nyomvonalú járművet lehet előzni sávon belül. Én ezt csináltam, úgyhogy szabályos voltam.

Péter

Silent Bob 2010.09.23. 20:38:23

@Pete Gorilla: Ízlés kérdése. Engem speciel nem zavar a bringa látványa, akármilyen elegáns céghez megyek, sőt örülök, ha látom, hogy más is teker.
A ruhák miatt próbáltál nekik szólni, hogy ne oda tegyék?

Silent Bob 2010.09.23. 20:39:36

@GG81: Nem maszatolás, egyszerűen tele a tököm azzal, hogy a biciklisek ki vannak kiáltva kollektív bűnös szabálytalan seggfejnek, miközben autóbalesetben naponta halnak meg emberek.

Silent Bob 2010.09.23. 20:43:02

@Pete Gorilla: A "szívás" duma kurvára nem erről szól, hanem arról, hogy itt van egy rakás ember, akinek pont annyi joga van az úton lenni, mint neked és ha ott lenne akkor szar lenne mindenkinek.
Gondolom annak is, aki kivasalja őket, az emberek többségének nem kellemes embert ölni és ezzel a tudattal leélni az életét, a jogi következményekről nem beszélve.

peter256 2010.09.23. 20:46:22

@cutu84: Köszi, hogy megvédesz :) De egyébként nem írták még le a szabályt, ami szerintem nincs is. Mármint semmi nem tiltja, hogy sávon belül előzzek biciklit, akár autóval akár biciklivel. A párhuzamos közlekedés szabályai között szerepel, hogy egy nyomvonalon haladó jármű mellett el lehet haladni sávon belül.

Péter

40éve autós es bringás 2010.09.23. 20:59:55

@Pete Gorilla: Tisztelt eddigi hozzászólok!

Ezekből a levelekből tökéletesen visszatükröződik, a társadalom utón lévőiből milyen arányában és milyen értelmi szinten állnak a két tábor tagjai.
A hőzöngő, beképzelt bunkók, és a normálisan előrelátó emberek.
Csak ennyi, jó éjt gyerekek!!

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 21:07:23

@Silent Bob:
A főnökségnek szóltam, de mivel nemrég költöztek ide, és jóban vannak azok vezetőjével, kérték, hogy hagyjuk őket. Ha már nagyon elvesztik a mértéket, akkor ők szolnak.
Én értem, hogy te örülsz, hogy más is teker, de a járműveknek ott a mélygarázs, vagy kötözze a ház előtti korláthoz.
"A "szívás" duma kurvára nem erről szól"
De igen, kurvára erről szól, csak gyáva vagy elismerni.
"Gondolom annak is, aki kivasalja őket"
Senki nem vasalja ki őket szándékosan. A legtöbb baj pont abból van, hogy nekem kell életem végéig lelkifurdalással élni, vagy esetleg büntetéssel, mert egy figyelmetlen, mindenkire fittyethányó bringás áthúz előttem, ahogy pld a mai parkolásomnál történt. Azt kéne már felfogni, hogy van két jármű, a bicikli és az autó, és ennek a két járműnek megvannak a sajátos tulajdonságai, amit nem lehet változtatni. Éppen ezért a biciklista ne játszon autóst, és ne várja el az autóstól, hogy biciklis módjára vegyen részt a forgalomban. Egy légies járművet vezetni kilátási korlátok nélkül, amivel jobban lehet amnőverezni, el lehet pucolni, át lehet férni, aminek a szabálysértését nem lehet dokumentálni, minden pofátlanságra alkalmas, nem lehet egy kalap alá venni több tonnás járművekkel, és azok vezetőjétől nem lehet elvárni, hogy folyamatos szorongásban vezessen, hogy egy szitakötő mikor repül le elé az útra, vagy mikor húz át előtte a semmiből, és tűnik el a semmibe. Én is gyakran bicikliztem külföldön (itt sajnos nincs biciklim), de ott tudtam, hol a helyem a közlekedésben. Zöldnén is lassítottam és jól körülnéztem, tudtam, hogy az autó az erősebb, óvatosan mentem, mindenhová eljutottam és soha nem pofáztam és nem tiltakoztam. A legnagyobb pofátlanság az autó és a bicikli egyenrangú járműként való kezelése. Mikor biciklista jön velem szemben a járdán, az dettó ugyanaz, mintha én mennék vele szemben autóval a kerékpárúton. Tényleg pont ugyanaz. A taxis történetből kiderül, mikor a biciklista bepofázott a "maga pedált nyom én meg bla bla stb", hogy nagyon is különbséget tesz a saját szerepe, joga, státusza és az autó között". Nekem az az eset tökéletesen elárulta, hogy a bringások nagyon jól tudják, hogy igen nagy különbség van közöttük és az autósok között. Ha meg nem egyformák, akkor nem lehet egyforma viselkedést elvárni.
Midenki vigyázna a biciklistákra, mindenki tisztelné őket, ha ők is megadnák a tiszteletet, és levetkőznék a kivagyiságot, felsőbbrendűségi tudatot, elképesztő pofátlanságot és a törvényenkívülíség tudatát, ami pld abból is leszűrhető, hogy egyesek felháborodtak azon, hogy a rendőrség nem jelentette be nekik előre, hogy a szabálytalanságokért bűntetni fognak.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 21:10:38

@40éve autós es bringás:
Szerencsére a beképzelt bunkók és normális emberek között nem a te véleményed alapján tesz különbséget a társadalom. Sőt a te véleményed semmit nem számít ebben a kérdésben, elszáll, mint fing a szélben. A lényeg az, hogy nem lehet mértékletességet és visszafogottságot várni azoktól, akik naponta kerülnek abba a helyzetbe, hogy megsebesítsenek, elüssenek, netán megöljenek másik embert, mert egy biciklista a meggondolatlansága miatt autósok életét teheti tönkre, és még szívatni is akarják őket, arcátlanok, pökhendiek.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 21:12:01

@40éve autós es bringás:
Jó sok hozzászólásod van. Én egy hozzászólás után azért nem ítélném meg ilyen drasztikusan a kommentelőket (nem lenne hozzá pofám). Le sem tagadhatod, hogy bringás vagy.

Bandi9 2010.09.23. 21:13:38

@foodlfg: A hozzászólásodról süt az arrogancia, a "leszarok mindenki mást" hozzáállás. Ez a stílus nemhogy nem menő, de egyenesen bicskanyitogató (legalábbis szerintem). Gyorsan hozzáteszem, hogy a "másik oldalon" is megvan ennek a párja, a "kivasallak, ha elém kerülsz" lényegű hozzászólásokban.
Bp-en az utóbbi időben látványosan sokan ültek kerékpárra - köztük én is - de egyértelmű, hogy rengetegen (%-ot direkt nem írok) a legalapvetőbb dolgokkal sincsenek tisztában, pl. hogy mi kell egy kerékpárra a kormányon, féken (!!!) kívül. És emiatt a rendőrök teljesen jól tették, hogy büntettek, és azt is, hogy nem jelentették be előre. Miért kellett volna? Amúgy a büntinek nem az a lényege, hogy a prizma, vagy a lámpa, vagy mittomén mi miatt büntetnek, hanem az, hogy a delikvens ugyan legyen már szíves, és nézzen utána, hogy hogyan kellene közlekedni kerékpárral a forgalomban. Ha már ezt magától nem tette meg, amikor kerékpárra ült. Bp-en ennek alapvető fontossága van!

A csótány is ember 2010.09.23. 21:28:29

@kpetya: ha minde szabályszegő autóst megbüntetnének, akkor már a 6-os metró építésénél tartanánk.

Silent Bob 2010.09.23. 21:33:21

@Pete Gorilla:
Igazi jó arc vagy. Ott laknak a szomszédban, közös a teraszotok és arra nem vagy képes, hogy megkérd, hogy figyelj már, hozzánk sokan járnak, teregessetek már légyszi máshova. Hihetetlen.
CM lényegét meg látom sikerült felfogni. Pont azért küzdenek, hogy legyen kerékpársáv, mert senki nem azért bringázik, hogy másokat szopasson, hanem mert jó. Hidd el nekem is kellemesebb lenne, ha lenne egy 70 centis sávom, ahol tudok haladni, nem kell a kocsik közt szlalomozni és nem előzgetnek 5 centi oldaltávolsággal.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 21:42:12

@Silent Bob:
"Igazi jó arc vagy."
Tudom.

Most ebből az apropóból tanítlak kicsit.

"közös a teraszotok és arra nem vagy képes, hogy megkérd, hogy figyelj már, hozzánk sokan járnak, teregessetek már légyszi máshova."
Ki mondta neked, hogy nem vagyok rá képes?
Te mindent megcsinálsz, amire képes vagy?
Nekem a konfliktusmentesség többet ér, mint a biciklimentesség. De egy fórumon had panaszoljam el.

"Pont azért küzdenek, hogy legyen kerékpársáv, mert senki nem azért bringázik, hogy másokat szopasson, hanem mert jó."

Ez nagyszerű. Én meg azért autózom, hogy idejében beérjek dolgozni, és a gyerekeimet is elvigyem az iskolába.

Ja, hogy azért kűzdenek, hogy legyen kerékpársáv??? Akkor miért mennek a stefánia úton a túloldalon a járdán, ahol nem mehetnek, holott a másik oldalon ott a kerékpársáv? Én megmondom, hogy miért. Mert a ligentél a másik oldalra visz a zebra, és büdös nekik még egy lámpát kivárni, hogy átjusanak a kerékpársávba. Ne mondd, hogy nem így van, mert évek óra, naponta látom, hogy kb 50 biciklista ezt teszi.

"és nem előzgetnek 5 centi oldaltávolsággal."
Miért kell előzgetni? Főleg miért kell 5 centi oldaltávolsággal? Mit szólnál, ha én elkezdenélek előzni 5 centis oldaltávolsággal? Tanítsalak még?

Silent Bob 2010.09.23. 21:55:44

@Pete Gorilla: Szerintem inkább olvasni tanulj meg, mielőtt másokat edukálsz, hülyegyerek.

"Nekem a konfliktusmentesség többet ér, mint a biciklimentesség. De egy fórumon had panaszoljam el."
Lehet fogalma sincs, hogy téged zavar. Mitől lenne ez konfliktuskeresés? Aztán ha elküld a picsába, akkor még mindig mehetsz a főnökhöz sírni.

"Ez nagyszerű. Én meg azért autózom, hogy idejében beérjek dolgozni, és a gyerekeimet is elvigyem az iskolába."
Képzeld, én is munkába járok biciklivel, csak nekem tekerni esik jól, neked meg a valagadat melegíteni és zenét hallgatni. Én sem szóllak meg ezért.

"Akkor miért mennek a stefánia úton a túloldalon a járdán, ahol nem mehetnek, holott a másik oldalon ott a kerékpársáv?"

A kifejezés, amit keresel "Gyalog -és kerékpárút"
Kurvára nem ugyanaz. Én ott járok minden nap és a belem rázza ki az a szar, arról nem beszélve, hogy minden nap el akar ütni valami seggfej az kerékpárosátjáróban.

"és nem előzgetnek 5 centi oldaltávolsággal."

Olvasás, mondom. Nem én előzgetek, hanem engem előzgetnek 5 centiről, igaz, hogy van még befelé egy üres sáv, de az olyan vicces.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 22:07:58

@40éve autós es bringás:

Engem ez nem érdekel. Lehet 5 millió is. Vagy kétezer. Életem első 50000 problémája között nincs ott, hogy te mennyit vezettél.

Urbán Gorilla (törölt) 2010.09.23. 22:08:32

@Silent Bob:

"Szerintem inkább olvasni tanulj meg, mielőtt másokat edukálsz, hülyegyerek."Hülyegyerek a nénikéd. Te meg tanulj meg egyértelműen fogalmazni.

"Lehet fogalma sincs, hogy téged zavar. "
Ha az első tárolás alkalmával megkérdezte volna a cégünk dolgozóit, hogy a közös (nem járműtárolásra való helyen) tárolhatják e - ketten is - a járművüket, akkor lenne róla fogalma. Én is megkérdezném pld a szomszédomat, hogy a közös kertben parkolhatok e. Aki nem kérdezi meg, az bunkó.

"Képzeld, én is munkába járok biciklivel, csak nekem tekerni esik jól, neked meg a valagadat melegíteni és zenét hallgatni."
Akkor is bringával járnál, ha a két iskolás gyerekedet és a feleségedet is te vinnéd dolgozni?
Nem a zenehallgatás és a valagmelegítés miatt autóznak az emberek. Az is pld szempont lehet, hogy nem akarok disznódagonya szagúan belépni az irodámba. Ha neked ez a szag tetszik, akkor az a te ízlésed baja. Vagy lehet, hogy olyan helyen dolgozol, ahol ez normális. Tudod, hogy van: az oroszlánt nem zavarja, ha büdös a ketrec.

"A kifejezés, amit keresel "Gyalog -és kerékpárút" "
Ki mondta neked, hogy én kifejezést keresek?

"Nem én előzgetek, hanem engem előzgetnek 5 centiről, igaz, hogy van még befelé egy üres sáv, de az olyan vicces." Ahol téged előzgetnek, az autóút. Attól, hogy most megengedték, hogy ott tekerj, ne hidd, hogy autó vagy. Váltson sávot, hogy megelőzzön egy utassal együtt 40cm széles járművet? Gondolkozz már picit.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.09.23. 22:09:12

Huh, de jó, hogy most Drezdában lakok:D Itt is elég sok biciklis van, de nincsenek ilyen gázos felvonulások.

Silent Bob 2010.09.23. 22:16:07

@Pete Gorilla:
Mondom, hogy tanulj meg olvasni.
"Én is megkérdezném pld a szomszédomat, hogy a közös kertben parkolhatok e. Aki nem kérdezi meg, az bunkó."
A ruhákról volt szó.

"Akkor is bringával járnál, ha a két iskolás gyerekedet és a feleségedet is te vinnéd dolgozni?"
Nem, de mennyivel lenne jobb, ha beülnék egyedül egy autóba?

"Ki mondta neked, hogy én kifejezést keresek?"
Azért az sokat elmond, hogy nem tudod mi a különbség a kerékpársáv és a gyalog- és kerékpárút közt a különbség.

"Ahol téged előzgetnek, az autóút."
Nem. Az KÖZút. Ahol pont annyi jogom van közlekedni, mint neked.

"Váltson sávot, hogy megelőzzön egy utassal együtt 40cm széles járművet?"
Sávon belül is simán lehet fél métert tartani. A Dózsa György úton elég szélesek a sávok. Mellesleg erről a KRESZ is ír. Ajánlom figyelmedbe, ha már autót vezetsz.

Silent Bob 2010.09.23. 22:20:25

@Pete Gorilla: "Ha neked ez a szag tetszik, akkor az a te ízlésed baja. Vagy lehet, hogy olyan helyen dolgozol, ahol ez normális. Tudod, hogy van: az oroszlánt nem zavarja, ha büdös a ketrec.

Bemegyek, lezuhanyzok és átöltözök. :)

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.09.24. 00:05:19

@Pete Gorilla: ezt írod: "Ahol téged előzgetnek, az autóút. Attól, hogy most megengedték, hogy ott tekerj, ne hidd, hogy autó vagy. Váltson sávot, hogy megelőzzön egy utassal együtt 40cm széles járművet? Gondolkozz már picit." Légyszíves idézz nekem a KRESZ-ből, hogy az utat csak autók használhatják. Mert az autóút, amiről te írz, az az M0, de itt azt hiszem nem erről volt szó... De ha már a KRESZ-könyvet böngészed, ugyan nézz már utána annak is, hogy mit írnak abban a párhzamos közlekedésre alkalmas úton történő előzésről. Köszönöm.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.09.24. 00:10:11

@xcrow: kiegészítésként pontosítanék: a kellő oldaltávolság tartásáról mit ír előzésnél.

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.09.24. 00:15:12

@kpetya: erről van némi tapasztalatom. Egyrészt ha autóval megyek a Körtér közelébe, akkor az Allée-ban parkolok, 2 óra ingyen van. Ennek ellenére rendszeresen látok a környéken vastagon tilosban parkolókat, meg felszíni parkolóhelyre vadászókat. Az emberek jó része egyszerűen lusta lemenni a parkolóházba. Ezzel csak árnyalni akartam a képet, nem kétségbe vonni, amit mondtál.

Vincenzo90 2010.09.24. 01:57:36

Horváth Csaba a legantidemokratikusabb párt főpolgármester-jelöltje. Ő csak ne válogassa meg, hogy ki vehet részt a politikában, meg ki nem, mert pontosan ez az antidemokratikus dolog.

GG81 2010.09.24. 08:08:10

@Silent Bob: megértelek valahol, de nekem meg bringásként is azzal van tele a tököm, hogy egy bringás szabálytalanságot félvállról kimagyaráztok! miközben szarjátok le a szabályokat úgy általánosságban és kiálltok a másik mellett, sőt bringás szervezetek honlapján is publikálva van, hogy a pirosozás nem annyira gáz... kötelezettségeiteket szeretitek elfelejteni, hivatkoztok, hogy nincs kresz tudásotok, mert ha van is erre lehet hivatkozni, mert nem kötelező... de a jogaitokat kiolvastátok, azért felvonulások vannak, szabálytalanul 3-4-en egymás mellett... mert, ha előzés miatt is alakul ki párhuzamos bicikli oszlop, az is csak 2 sor!
hivatkozhattok az autózásra és veszélyeire, a többség elfogadta a veszélyt, amit a kényelem és gyorsaság oltárán áldoznak, mint a repülés, ha gáz van az tutti hír és közel 100%-os a mortalitás. és abba gondolj bele, miközben ezeknek a résztvevőknek komoly bizonyítékot kellett adni a tudásukról, komoly műszaki kötelezettségeik vannak, felelőségük kis fémoplakett formájában..., addig a közéjük egyenlő jogokat követelők meg tesznek magasról a kötelezettségeiknek. ezt értsd meg.
ha lenne egy felelős, komoly bringás szervezet, ami elsősorban tényleg az integrációt célozná meg, leges-legelső sorban a szabályok betartására kötelezve, soraiból kizárva a demoralizáló elemeket, akik rossz hírét keltik ezen szervezetnek... bár az azonosíthatatlanság miatt ez nehéz feladat lenne.
jah és nem utolsó sorban töketlen rendőrségünket kellene rávenni a kerékpárosok szigorúbb ellenőrzésére, amire talán rá is kaptak most. a rendőrség sem hüje talán, hogy a jogokért kapálódzó társulatnál megnézze a kötelezettségeinek mennyire tesz eleget (világítás, szabályok betartása, járművezetésre alkalmasság: ittasság, kötelező tartozékok: fékek megléte). mert akárhogy is nem tetszik ez a bringás szabadelvű társadalomnak, egy közösség ahogy hígul romlik a híre... és szükséges lesz a nagyobb kontroll, amit észre fognak venni a rendfenntartó szervek is és jön a külső kontroll... lásd, ahogy az autózásnál hogyan szigorodott az évek során, milyen apparát alakult ki (sebességmérések, kamerázások: pirosnál, objektív felelősség, stb...)
most még élheti a bringás társulat hódítós vadnyugati életét, de a sherrif egyszer majd csak odabax és ráállítja az embereit a valóban csűrhe rétegre, remélem mihamarabb. a nyugati példából ezt is át kéne tán venni, ahol németben és hollandban saját szemmel is láttam a szerveket jogosan büntetni a leszaromtípusú kétkerekűeket.
és zárásul, ha te, én betartjuk a szabályokat és kiáll mondjuk a szabálytalankodók ellen, akkor már jó úton haladunk, autózástól, autósoktól függetlenül. ámen.

GG81 2010.09.24. 08:14:16

@peter256: előzni tilos táblánál nem előzhet bringás bringást, csak gépjármű egynyomvonalút és kézikocsit:
"
f) „Előzni tilos” (32. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton előzni tilos; ez a tilalom nem vonatkozik kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak, valamint állati erővel vont járműnek és kézikocsinak gépjárművel való előzésére, továbbá az úttest közepén levő vágányon haladó villamos előzésére;
"

párhuzamosnál is addig lehetsz egy sávban vele, amíg meg nem előzöd és be nem sorolsz elé... mert az meg ugye tart követési távolságot ahová be tud engedni... nem kell a járműoszlop előzés kibúvó... mert itt legutóbb 3-4 oszlopban közlekedtek a bringások, amit bőven több, mint 2!

peter256 2010.09.24. 09:32:36

@GG81: Ahol én elhaladtam, ott nem volt több oszlop, csak egy, és az is nagyon lassan ment. Én megelőztem őket sávon belül, ami szerintem szabályos, mert egynyomvonalú jármű mellett párhuzamos közlekedés esetén el szabad haladni sávváltás nélkül. Sokkal gyorsabb voltam, mint ők, mert ők csak korzóztak, én viszont mentem haza.

Nem takarózom semmilyen szabállyal, nincs rá szükségem, mert teljesen normálisan közlekedtem. Ezt egyébként végül a rendőr is elismerte. Ő csak azt látta, hogy mellettük vagyok, bár ha tovább nézi, láthatta volna, hogy már sorolok is ki eléjük, mert befejeztem az elhaladást.

Silent Bob 2010.09.24. 10:04:24

@GG81: Hagyjuk már ezt a többes szám második személyt. Nem ismersz, honnan tudod, hogy én hogy közlekedek? Faszt kóstolgatsz? Érted amit magyarázok, de mégis a számba akarod adni az ellenkezőjét, ezt be kéne fejezni.
Vagy idézz, hogy hol mondtam, hogy a biciklis szabályszegés elfogadható.

Silent Bob 2010.09.24. 10:06:21

@GG81: Én támogatom, hogy lépjen fel a yard határozottan MINDENKI ellen.
De te mi a faszért egyfolytában csak a bringásokon lovagolsz?

GG81 2010.09.24. 10:24:54

@Silent Bob: mert ez egy bringás blog, és nagy általánosságban qrvára elfogadott a bringás szabályszegés, mert kevésbé veszélyes, meg hasonló gyenge kifogás címszavakkal...

mert egy bringás blogon állandóan a, de az autósok meg... sirámokat hallani, nem azt, hogy oké, akkor közlekedjünk szabályosan, nincs pirosozás, használjuk a bicikliutakat, nem ülünk ittasan a nyeregbe, stb...

mert bringásként undorítónak tartom, amit ezek cm takaróval művelnek, elfogadva a szabálysértéseket, meg amit itt a kerekagyon is kiállnak, ezzel rombolva a szabályos bringások (a te és én) által fenntartott viszonyt az utakon. hisz milyen érdekes, nem igazán szokott nekem autóssal konfliktusom lenni, pedig kiállok a szabályok adta jogaimért, de a kötelességeimnek is eleget teszek, ami miatt partnerként kezelnek. ennyi.

GG81 2010.09.24. 10:25:29

@Silent Bob: kóstolgat a franc, olvasd az előzőt...

Silent Bob 2010.09.24. 10:34:56

@GG81: "bringásként"
Lófaszt vagy te bringás, kamuzol. Érdekes módon az autózz blogon nem látlak hörögni. Ja de, ha bringás poszt van, akkor jössz oda a bringásokat savazni.

kivasallak 2010.09.24. 10:49:06

"A legtöbb kérdésre egyébként az LMP-s Jávor Benedek adott életszerű válaszokat"

óóó ki hitte volna. azt hiszem kiragadtam a lényeget a postból.

ex-dr. vuk 2010.09.24. 10:55:56

@GG81:
azert tegyuk hozza, hogy az, hogy az elozni tilosnal csak gepjarmuvel szabad elozni az emlitett dolgokat eleg nagy baromsag a kreszben. Van egy elozni tilos es nem elozhetem meg a kismotorommal (nem gepjarmu) a biciklist? De kocsival mar megelozhetnem? Van ertelme?
Szerintem csak elirtak valamikor es senki nem vette eszre, logikusabb magyarazata nincs.

Jo lenne, ha az lenne a legnagyobb baj, hogy a merhetetlen sok bringas a varosban savon belul hany oszlopban kozlekedik...

GG81 2010.09.24. 11:41:34

@Silent Bob: jah-jah, mert te meg ezt tudod rólam mi... sztem meglepődnél, de ne firtassuk. ;-)

GG81 2010.09.24. 11:44:37

@vuk_: az majd kivív egy újabb kreszmódosítást..., de addig el kell jutni. jah, meg a kreszt is csak foltozgatják, hiába beszélnek gyökeres megújításról, átszövegezésről... nah az a szövegelés része. :-/

hogy elírás-e? nemhiszem, mert időközben kijavították már volna biztos... talán a robogók kötelező haladási sebességéből indultak ki, és nem mintha a gyakorlatban ne történne olyan, amit te írtál, kérdés látja-e rendőr és akar-e papírt irogatni, mert a könyv alapján megtehetné...

Silent Bob 2010.09.24. 11:49:15

@GG81:
Mondjuk azért az igen vicces, hogy engem előzhet sávon belül egy autó, de én nem előzhetek másik bringást.

Silent Bob 2010.09.24. 11:49:56

@GG81: Olvasok blogokat és te mindenhol csak a bringásokat savazod.

Sznuupi 2010.09.24. 11:53:17

Sziasztok!

Az egészben mindig az általánosítás a kakukktojás. Azt hiszem minden szegmenséből ismerem valamennyire a közlekedést. Bringáztam, bringázom, motorozom és autózom is, bizony.
Be kell, hogy valljam, hogy mondjuk az időjárás csak időnként befolyásol a járműválasztásban. A popsim melegítése csak akkor szempont, amikor azt kell megokolnom, hogy miért is jó, hogy kocsival kell mennem, mert mondjuk a motorom éppen nem jó. A legnagyobb hiba a rendszerben, hogy 3 gyerek egyedüli nevelőjeként minden olyan hely, amit gyerekekkel kell elérni,( egynél többel,) az autó. 3 gyerekkel és minden cuccukkal, a tömegközlekedés horror. A robbanómotorra meg azért kell szavaznom, mert az utazással töltött időt minimalizálnom kell, ha nem szeretném ezt az időt a gyerekeimtől elvenni, pláne ha a bringázás után még zuhanyozásra is kell időt hagyni.(most nem fejteném ki, hogy a referáló kezdési időpontját mennyire lehet összehangolni az iskola és az óvoda ügyeleti nyitvatartási idejével...)
Ilyen esetekben bizony rosszul esik, ha azt mondják, hogy csak azért autózom, hogy zenét hallgassak.
Ettől nem kell kivételként kezelni, csak ne általánosítsatok!
Nagyon szeretnék egyébként a motorosokra is és a bringásokra is kellő figyelmet fordítani, de tudom, hogy nem sikerül mindig tökéletesen, ha hátul 3 gyerek üvölt és verekszik. Előre is bocsánat!
Amikor pedig bringázom, akkor szeretném én is, hogy ez ne legyen életveszélyes és amit ebben az ügyben meg lehet tenni, azt meg is próbálom tenni az én részemről.
Minden oldalról van mindenféle tapasztalatom és élményem. Még járdán bringagázolt cserbenhagyott combcsonttörött nénit is láttam el mentősként.
Félre kellene tenni egymás szapulását és az együttműködő dolgokat megtalálni.
Szurkolok az élhetőbb világért a piros fejek és ordító szájak nélküli közlekedésért.
Szép napot mindenkinek!

GG81 2010.09.24. 12:10:07

@Silent Bob: kikérem magamnak, a hüje autóst is szoktam. csak lehet autózzra most rég írtam... such is life. most a kerek (n)agy világon voltak beleszólósabb topicok...

ex-dr. vuk 2010.09.24. 12:28:49

@GG81: mar ha a rendor egyaltalan kepben van, hogy ilyet nem szabad... ahogy eszrevettem a rendorok nincsenek mindig a helyzet magaslatan ilyen szempontbol (zavart mar fel rendor a jardara az utrol, ahol semmifele kerekparut nem volt - nem mentem)

GG81 2010.09.24. 13:16:49

@vuk_: hát, jah, nem közlekedési volt talán... ;-) jól tetted és esetleg gondolom meg is mondtad neki, miért nem. ennyi, happy endes történet, hacsak nem ilyenkor elkezdene a szerv szívózni, hogy őt már mér' okítják ki. :-D

foodlfg 2010.09.24. 13:45:36

@GG81: Bírom az ilyen félremagyarázó arcokat.

Ki mondta, hogy nem ismerem a szabályokat. Ki mondta, hogy nem ismerem el, hogy szabálytalan voltam. oO Vállalnám is a büntetést érte, nem az nem tetszett. Hanem az, hogy a yard direkt erre ment rá. Ez csak sima arcoskodás volt a rendőrök részéről, semmi több. Ez pedig természetesen ellenszenves. Innen pedig ne lepjen meg senkit, hogy hasonló hangnemben válaszolok (nem én kezdtem).

A szervezőket is eléggé meglepte a direkt köcsögösködés, ahogy láttam és beszélgettem egy-kettővel.

Egyébként a CM nagy részét kiállíthatták volna prizma hiánya miatt. Az lett volna a legjobb, lett volna botrány belőle.

GG81 2010.09.24. 13:57:45

@foodlfg: így is lett, nem? hír a tv-ben, hogy olyan bringások vonulnak a jogaikért, aki a kötelezettségeikre egyébként meg szarnak...

miért kellett volna szólni előre??? ezt még mindig nem értem... úgy menj a forgalomba közlekedni, főleg ha már lezárást és biztosítást sem kértek a szervezők, mint ahogy a nagykönyvben, lásd KRESZ meg van írva.

direkt rámentek? naná, hogy rá is mennek, képzeld az autópálya bevezetőknél szoktak trafipaxolzni is, meg autóstalálkozók környékén műszaki ellenőrzést tartani... ez ilyen dolog, úgy látszik végre egy kicsit a bringásnépet is megismertetik a kresz-szel és annak fontosságával.

morden2 2010.09.26. 18:36:02

Kis olaj a bringa vs autós tűzre: autópályán 4en ütöttek el egy embert 1 állt meg 3 segítség nélkül továbbment ...

GG81 2010.09.27. 09:12:09

@morden2: :-)
lehet a bringáját tolta, vagy mi a kerékagyas kötődés?
különben meg tilos az autópályán sétálgatni, elbaxta, azaz elbaxták...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.28. 11:36:49

@foodlfg: Olyanokért büntettek meg bicajosokat, hogy: Pirosban való áthajtás, világító berendezések hiánya, stb. Ezzel a megbüntetettek nem csak magukat veszélyeztették, hanem a környezetüket is, szóval a büntetés kiszabása nem igazán tekinthető arcoskodásnak.

morden2 2010.09.29. 13:12:35

@GG81: ÉS ez mentség arra, hogy segítség nélkül elhajott az érintett autósok elsöprő többsége ?

k_attila78 2010.09.29. 14:48:11

@morden2: őt ne bombázd értelmes logikus kérdésekkel mert csak trollkodni jár ide itt vezeti le a napi feszültséget...

kreaKtiv 2010.12.16. 19:44:37

tetszik a második fotó, előtérben a 2 bringával, színesbe a fiatalok, egészségesen, háttérbe a szürkeség, amit az a 4 román kipvesel egy 1000 éves kocsiban pöffeszkedve, akik közül a csaj a leggázosabb azzal a tekintettel, cigivel persze