Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Lesújtó a magyar kerékpárút-hálózat helyzete

2010.09.14. 16:10 - Földes András

Meglepődve szembesültek a magyarországi kerékpárutak állapotával azok az EU-intézményi dolgozók, akik részt vettek a kontinenset átszelő Európai Kerékpáros Túrán, számolt be a Levegő munkacsoport.

A Duna mentén vezető 1300 kilométeres túrán átkerekeztek Németországon és Ausztrián, amelyekről elégedetten nyilatkoztak az Európai Bizottság magyar képviseletén rendezett kerekasztal-beszélgetésen. Lesújtónak nevezték azonban a Magyarországon tapasztaltakat.
 
Míg más országokban a folyó partján vezetik a nyomvonalat, nálunk értelmetlen kanyarokat vet az út, és a legtöbb helyen a Dunától távol kell haladni, annak ellenére, hogy sokan éppen turisztikai célból látogatnak ezekre a vidékekre. Nem értették azt a sajátos megoldást sem, amely a közúton jelöli ki a bicikliutakat, és általános megdöbbenést keltettek a szakaszok, ahol a bicikliút egyszerűen eltűnt.

Az értetlenkedő diplomatáknak az egyik településen elmondták, Magyarországon a kultúrának nem része a biciklizés.
 
A túra végén tartott beszélgetésen a külföldi résztvevők azt tudakolták, nem gondoljuk-e, hogy a kerékpárutak elhanyagolása amellett, hogy elriasztja a hazai bicikliseket, jelentős turisztikai bevételtől fosztja meg az országot, a településeket, a vendéglátóhelyeket, boltokat.

Címkék: bicikliút

167 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr272295936

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Már nem tilos tevével behajtani a Thököly útra 2010.09.14. 22:18:35

Kerékpárral azonban még mindig tiltott a Hungária körút kereszteződésében áttekerni. Négy hónapja olvastam egy bejegyzést a témában, és akkor úgy tűnt ez csak ideiglenesen lesz így. Persze egy olyan országban, ahol 40 év is lehet ideiglenes nem is oly...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazi hős 2010.09.14. 22:36:51

@gramercy: Én mentem bő 20 éve ennek a dunamenti bringaútnak az osztrák részén. Széles aszfaltcsík a Duna közelében, a közúttól távol. De az útmenti kocsmához, étteremhez mégis volt 1-200 m bekötőút, mert a bringás is éhes, szomja (sőt éhesebb, szomjasabb). Akkor fiatalon azt gondoltam, hú egyszer nálunk is lesz ilyen. Most meg megértem azt az ismerőst, aki nemcsak síelni, de bringázni is Ausztriába viszi a családot.

ex-dr. vuk 2010.09.14. 22:42:26

En mar csak rohogok ezeken gyerekek :D
Asszem mar minden elojott, ki a biciklivel a varoosbol, egyetlen biciklista sem ismeri a kreszt es mindegyik mindig szabalytalan, satobbi.

Vagy lesz meg hasonlo? :)

terror 2010.09.14. 22:48:46

@tururú!: Jah, sokszor az ilyen arcok szoktak letakarva fekudni a szent doboz mellett a langlovagok.hu fenykepein...

Persze az nem a doboz hibaja, hogy a soforok faszkalapok, csak kicsit tuldimenzionaljak a vedelmet.

Sajnos sok esetben viszont nem ok fekszenek letakarva, de akkor gondolom orulnek neki, hogy mukodik a "pajzs"...

igazi hős 2010.09.14. 22:50:16

@bluemoon: Kíváncsiságból megnéztem: Békásmegyer-Őrmező ~16 km, én irányonként 14-et megyek (illetve mostanában csak 12-t, mert ügyfélhez járok), szóval még ez a "hosszában át Budán" út sem igazán hosszú. És nem is lassú, nekem a bringa 2x40 perc, az autó reggel 20, délután 40-50-60-..., mert át kell kelni a Dunán. Ja BKV-val 40 helyett 60-80 lenne, mert a busz is áll a dugóban.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.09.14. 22:57:32

az eurovelo 6-os bringaút az atlanti úceántól megy a fekete tengerig. szentendre után, dél felé például egy ártéri erdő ösvényén halad, még beton sincs.

kibukkan egy gátra ahol valaha volt aszfalt, de már nincs. budakalásznál pedig egy teljesen kulturált, lekövezett, kellemes erdőben halad a megyeri hídig.

eléggé kontrasztos.

az eu intézményi dolgozók joggal kifogásolják a létező bicikliutak minőségét, a hiányzó bicikliút szakaszokat. a dunakanyarbéli bringaút-szakaszok nem napi ingázásra valók, hanem túrázásra.

az osztrákoknál egy bevett túra a passau-bécs ereszkedés, szolid 260 kilométer. egy hét alatt kiváló túra.
itthon kinek jutna eszébe lebciklizni mohácsig? miért nem? pedig remek helyek vannak ahol halászlét lehet enni és/vagy túróscsuszát, szép a leomló löszfalakkal tarkított táj.
ezt hívják turizmusnak.
ha lenne normáis hálózat sima ügy lenne egy ilyen túra - de nincs.

két ismert túraútvonal van, a balaton és a fertő tó körül. a balatonnál is vegyes a kép, balatonberényben pl kiváló az infrastruktúra, zuhanyzós pihenők, panziók vannak az út mellett, máshol a vasút oldalában egy murvás úton, 50 centi széles széthullott aszfalton vezet a túraútvonal.

egy példa franciaországból: az annecy tó (tavacska) mellett olyan bringaút van, ami alagúton és dombba vájt/mélyített szakaszokon át vezet.

itthon meg szarnak rá.

a budai rakpart bringaútját másfél év felbontás után visszaszfaltozták úgy, hogy semmi javulás nem történt a botrányos aszfalt helyreállításán kívül.
nem voltak képesek egy kiegészítő szerződést kötni a kivitelezővel.

beleszarás. ennyi.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.09.14. 22:59:40

ja igen, egy kellemes "eu" bringaút 3.6 méter széles, akár ketten is tudtok egymás mellett menni, beszélgetni. olyan mint egy négysávos út.

tururú! 2010.09.14. 23:01:03

@errorka: akkor gondolom, helyénvaló az a válasz, hogy akkor meg az ilyenekből, mint te, lesznek a gyilkosok.

vazernovszkaja (törölt) 2010.09.14. 23:20:31

És nem vagyok hajlandó olyan kerékpárútnak csúfolt patakmederben tekerni, amit valójában járdaként használnak, és még a gyalogosnak is elsőbbsége van velem szemben, tíz méterenként életveszélyes útkereszteződés van rajta (és csak a "bringa"úton!) öt méterenként átvezetik a másik oldalra, gyalogoskorlátokat építenek bele keresztbe számtalan helyen, andalgó szerelmespárokat, terhes anyukákat gyerekkocsival, kisgyereket, nagymamákat, trécselő asztaltársagot, vendéglő kerthelyiségbővítésként használt szakaszt, parkoló és közlekedő autókat kerülgetni méterenként, stb., st.,

Hát egy lófaszt. Adófizető magyar állampolgárként elemi jogom az egészséges élet és az ezt fenntartó kerékpározást, és aki ezentúl ebben bármi módon gátolni fog, ahogy eddig tették rendszeresen pl. a négykerekű rohadékok, azt leverem ezután, mint vak a poharat. Tököm tele van.

mate6 2010.09.14. 23:29:37

@dw1:
Teljesen jol osszefoglaltad. Sok nagyon fasza helytol fosztjuk meg magunkat..Es sok beveteltol fosztja meg magat a kreten vezetes.

Mas:

- ne emlitse mar a biciklis, vagy akarmilyen terrort az, aki szupersztrada hidakat vizional Budapestre es a biciklit a parkoloban veszi ki a kocsibol..

- Nem sertek szabalyt biciklizes kozben
- Ha valakinek sikerul keresztulvinne a biciklisek kresz vizsgaztatasat, elsonek megyek, viszem a jogsimat is, ami nem friss.De remelem az autos kollegakkal is kitoltetik a tesztet, biztos ami biztos..
- A bringa NEM a jardara valo, hanem KOZLEKEDESI eszkoz. Aki nem tud vele kozlekedni, menjen es
- nem szemetkedesbol mondom - gyakoroljon, mielott nagyvarosban teker. Ja es lampak, tablak, vilagitas. Ha ezt mindenki betartja, egyertelmuen kiderul majd, kinek van igaza..
Koszi.

ne most 2010.09.14. 23:32:29

A hazai infrastruktúra fejlesztések vállalkozások. A bicikliúton nem szedhetnek díjat, amit magáncégbe lehetne forgatni, illetve az elérhető bevétel nevetséges. Annyira működik, amennyi pénz le lehet nyúlni egy EU-s pályázatból. Felvesszi pld. az EU-s pénzt kerékpárútra és húz egy sárga csíkot a földre lásd "várgesztesi tuskók" vagy "negyven centis kilátó".

vazernovszkaja (törölt) 2010.09.14. 23:36:18

Autósként is mondom, ideje hozzászokni a gondolathoz:

A KÖZÚT ELSŐSORBAN A KERÉKPÁROZÓ EMBERÉ, ÉS MINDEN EGYÉB KÖZLEKEDŐ ALANY CSAK HOZZÁ IGAZODVA KÖZLEKEDHET!!!

Ez a megmaradás egyetlen lehetséges módja. Az autózásra valójában se hely, se pénz nincs. Közönséges hazugság, hogy van.

ex-dr. vuk 2010.09.14. 23:38:46

@vazernovszkaja:
pontosan ez van Londonban. Kerekpar az elso, utana mehet minden mas. Es az autosok is elfogadtak ezt tobbnyire... A taxisok meg lazadoznak, de eselyuk nincs.

ne most 2010.09.14. 23:41:16

@vazernovszkaja: Egy autós éves befizetéseit (jövedéki adóval) hasonlítsd össze, egy kerékpáros éves befizetéseivel. Vajon miért M6 épült és nem B6?

ex-dr. vuk 2010.09.14. 23:48:42

@ne most: ha tudnad hogy ennek mennyi koze van a befizetesekhez...
(segitek: 0)

vazernovszkaja (törölt) 2010.09.14. 23:57:21

@ne most: Pont erről beszéltem. Az autósok éves befizetései messze nem fedezik az autósok által használni szándékozott kerékpárosfüggetlen infrastruktúrát, vagy, ha igen, akkor miért a kerékpároson verik le a kormányzati tolvajlást?

Ráadásul én csak a közútról beszéltem és nem sztrádákról. Tökéletesen megoldható volna a dolog, hogy a sztrádán az autós, a közúton pedig a kerékpáros lenne a preferált alany.

Az ehhez szükséges pénzt pedig elő kell teremteni, akár kerékpáros adóval, vagy akár a meglevő befizetések visszaszármaztatásával is, de bármi áron.

A jelenlegi helyzet csak a csirkefogóknak jó, akik hasznot húznak a közlekedők kényszerű konfliktusaiból.

Martian (törölt) 2010.09.15. 00:16:03

@vazernovszkaja: végülis nem mi vagyunk a szabályokért, hanem a szabályoknak kellene értünk lenni.

ex-dr. vuk 2010.09.15. 00:16:09

@vazernovszkaja:
en azt sem ertem, hogy megy a siras, hogy ilyen ado meg olyan ado az autosnak, a kerekparosnak meg ezek nincsenek.
Hat ki a franc kotelezte oket, hogy kocsikazzanak? Draga a benzin? Sok a gepjarmuado? Szabad bringazni. Ennyi. Ki mit valaszt.
Kocsikazast valasztotta akkor megvette a luxust maganak. Akkor meg ne sirjon ha sokba kerult.

Martian (törölt) 2010.09.15. 00:24:59

@Aszi: Több (tíz)ezer km-t tekertem le olyan forgalomban, mint ami a 2-es úton van, gond nélkül... az alacsonyabb rendű utakhoz képest legalább széles, elég jó padkája van.
Aki szerint zavaró a járműforgalom közelsége, próbálja ki országúti versenyen a mezőnyben való hajtást 40-es tempó felett, centikre egymástól... utána a zsúfolt belvárosban az autók között manőverezni már gyerekjáték. :)
Viszont kerékpárúton több balesetem is volt már... figyelmetlen gyalogos és bringás miatt (még lassú tempó mellett is), pedig ritkán járok bringaúton.

Martian (törölt) 2010.09.15. 00:26:52

Egyébként az európai közlekedési kultúrához az is hozzátartozik, hogy sok helyen nem tekintik gettónak a bringautat, a bringás választására bízzák, hogy igénybe veszi-e.

vazernovszkaja (törölt) 2010.09.15. 01:38:30

@Martian: @vuk_: Hogy úgy van, de mennyire, hogy úgy van minden, ahogy mondjátok...

DjKaller 2010.09.15. 02:53:49

@egyittlakó: Azt írod, miért nem büntetik meg inkább a füstölő barmokat közterületen, intézmények előtt, miért nem velük foglalkoznak.

Fura egy szemlélet... A dohányzás miatt problémázol, hogy szennyezik a levegőt, hogy egészségtelen a közelükben megmaradni, közben pedig az meg sem fordul a fejedben, hogy kocsiba ülve éppen ezt teszi naponta sok százezer ember! Egyetértek veled, hogy a dohányzás gáz, és én is beszüntetném, elsőként valamennyi szórakozóhelyen, majd buszmegállókban, stb, de ugyanúgy az autóforgalmat is drasztikusan korlátoznám.

DjKaller 2010.09.15. 03:14:57

Amúgy a fő probléma amiért nem tudunk kellőképpen a kerékpáros közlekedés felé fordulni szerintem 3 tényezőre vezethető vissza.

1, Tőlünk nyugatabbra levő országokban sok helyen már régen eljutottak oda, ahol kb. most mi járunk, ebben is előttünk járnak jó 10 évvel, és belátták, hogy ez így nem mehet tovább. Ez a folyamat lassan de biztosan érződik, hogy nálunk is megindult, erre mondja sok autós, hogy bringás terror. Pedig a terrortól ez igen messze van. Még mindig nem lett a közlekedés ezen módja előrébb való, vagy preferált, csak már kevésbé lekezelt, úgy is mondhatnám átkerült a megtűrt kategóriába.

2, A másik ok a szocializmusban keresendő. Ahogy sok minden máshogy lenne ha itt nincs 40 évig szocializmus, úgy a bringázásra is hamarabb eszméltünk volna fel. Na nem csak azért, mert a Petőfi hídon már 1939-ben is volt Kerékpárút és talán akkor nem bontják el, ha nem vörös vezetés kerül hatalomra, hanem elsősorban azért, mert ezekben az években az társadalom nagy része meg lett fosztva vásárlási szabadságától. A polcok kiüresedtek, a bérek elég alacsonyak voltak. Mindent államosítottak. Nekem apám szokta mondogatni, hogy ő eleget nélkülözött ebben az érában, most megérdemli, hogy vezethessen. Ez is egy felfogás, de merőben téves.

3, Az ifjúság. Bár a számok mást mutatnak, nevezetesen, hogy több 30 feletti mint 30 alatt bringázik Mo-on, de fontos, hogy különválasszuk Bp-estet az ország többi részétől. Míg vidéken az idősebb emberek számára a kerékpár továbbra is közlekedési eszköz, a fiatalok kevésbé használják. Budapesten éppen fordítva, inkább a 20-as és 30-as korosztály az, amelyik zömmel elkezdett egyre nagyobb arányban kerekezni. Nyilván ennek számok oka van,de amire én a figyelmet rá szeretném irányítani, az a hozzáállás. A 70-es és 80-as évek szülöttei már egy új világrend gyermekei, és bár a kapitalizmus szele hatalmas port kavart a rendszerváltás követően és mindenki megörült, hogy végre itt a nagy szabadság, érződik már, hogy ez a korosztály kezdi belátni, az amerikai életforma csak saját magunk áltatása. Vége, nem engedheti meg mindenki magának a sportkocsit, a két havonta vett új cipőt, a tonhalkonzervet. Ennyi erőforrás nem áll rendelkezésre a Földön. Ezt kell mérlegelnünk. Jelenleg a fiatalok között még mindig nagyon sokan egy álmot kergetnek: család, jó állás, kocsi, lakás. Az autó egy státuszszimbólum. Ennek az életformának a megtestesítője. Nem véletlen, hogy bizonyos állások esetében elképzelhetetlen, hogy ne kocsival járj. A BKV ciki, ha bringával mersz megérkezni akkor meg csodabogárnak néznek. De a változás szele már érezhető. Az elmúlt 2 év alatt hihetetlenül megnőtt a kerékpárosok száma és ez folyamatosan egyre jobban és jobban nő. Nekem semmi bajom az autóval. Havi egy alkalommal én is használom, ha szállítani kell, továbbá vidékre azzal utazom, de az ésszerűség azt követeli meg, hogy a városi használathoz mérlegeljem mi a leggyorsabb, legnyugisabb és legolcsóbb és ez egyértelműen a bringa. Nincs dugóban tökölés és ordítozás, nincs 10e Ft-ot BKV-bérlet valamint 320 Ft-os benzin.

A tanároknak pedig fontos szerepet kell vállalniuk az előbb vázolt folyamatban, hogy felgyorsítsák. Végzettségem szerint én is tanár vagyok, és ha jövőre úgy hozza a sors, hogy tanítok, egyértelmű, hogy továbbra is bringával fogok bejárni. Minden iskolába kell bringatároló, minden iskolába több tanárnak is példát kell mutatnia, ez nem nagy költség és biztos vagyok benne, hogy hatékony. Az elmúlt 20 évben az autó volt a sikk, a következő min. 20-ban a bringának kell azzá válnia.

hamisnero 2010.09.15. 07:29:54

@dirige: miért nem azt kérdezed, a járdán milyen jogokat kapnak a kamionosok. mondjuk amikor a családod sétálgat

kodó tamás 2010.09.15. 08:03:34

@dw1: mit akarsz turizmust? örüljön a bizottság hogy nem lopták el a bicajokat (gondolom a8-as hivatali bringák voltak pedig navigációval), vagy nem késelték meg őket! de ha máshol nem akkor az üzletekben ugyis jol átbasszák őket. na jo, itt már a bicaj utakat is ellopták (előrébb járunk).
Erről csinálj posztot, hogy az apukát és az 5éves kis gyereket a siófoki parkban leszállítják a bicajról a közegek... amikor az enyingiek 150en sétáltak az utcák közepén, azok rendeltetésszerűen használták a közterületet...
www.epiteszforum.hu/node/16807
hagyjuk má. a qva bicikli utrendszer a legkisebb gond... az nem is volt soha. de minden ami már volt azt teszik tönkre (vasut, tömegközl. stb)

becketman · http://putritours.blog.hu 2010.09.15. 08:22:47

@vörike:
Egyetértek. Úrvezetőknek, teherautósoknak, jogsi frissítéskor, orvosinál, 1 óra tekerés, valamelyik egy vagy kétszámjegyű főút mellett. Csak a nagyobb empátia kedvéért. Majd amikor érzik a zabszemet a seggükben, amikor hátulról közelít a negyventonnás és szemböl is jön egy, oszt' lehet egyensúlyozni a padka szélén a gödrök között, na akkor jön meg az empátia igazán.

zolko111 2010.09.15. 08:30:18

Kicsit OFF:
Miért mindig csak a kerékpárt állítjuk szembe az autóval. Egyik kommentben leírta valaki, hogy vidéken -mégha egy nagyobb városról is van szó- kisebb távok vannak. Egy Csillaghegy-Soroksár táv azért kerékpárral is eltartana egy ideig. Az autó leváltására megfelelő megoldás a motor lenne....vagyis a robogó. Fele annyit fogyaszt mint egy autó, vagy még kevesebbet, gyors, kis helyen elfér, nem kell hozzá külön "A" jogsi (még mielőtt valaki erre kezdené verni a nyálát). Azon nem izzad meg az ember (mert ezt is felhozzák a bicikli negatív velejárójának hogy kifárad az ember és izzad a bicón). Kezdeti lépésnek az autóról való leszokásban szerintem teljesen jó lenne.
ON: bicikli utak szarok és alig vannak.
Én gyaloglok (BKV),kerékpározok, motorozok és autót is vezetek....gondolom ezért van bennem több empátia és megértés is a többi közlekedő felé, és nem akarok általánosítani....na de ha egyszer kell. Az a sok büdös bunkó arrogáns tetűláda aki világ életében csak kocsiban ült és nem látja át a közlekedés mivoltát...hááát....amint beül a kocsiba a f@sza hirtelen megnő (legyen az egy szenny autó vagy egy több milliós) és akkora paraszt lesz hogy feltehetően csak akkor zsugorodna neki össze ha egyszer egy piros lámpánál mondjuk a kormányzárral kopogtatnék be neki a szélvédőjén hogy kérdőre vonjam a méterekkel előbbi -igen biztonságos és KRESZt ISMERŐ- magatartását (mert ugye ez is egy fröcsögési pont hogy pont a bringások nem ismerik a KRESZt....de kérdem és ha ez így is lenne....nem lenne mindegy hogy valaki nem ismeri vagy valaki DIREKT nem tartja be?!--egyre megy...valakinek baja esik... és az mindig a gyalogos vagy a biciklis lesz....úgyhogy ezt sem értem mit sírnak az AUTÓSOK....őket megvédi úgyis a kasztni..)
u.i.: viszonylag jól vezetek (persze nem öntelten jelentem ki, mert baj bármikor adódhat..csak jelezni szerettem volna hogy nem egy kalapos kormányrahúzott vén fasz vagyok aki feltartja a forgalmat...sőt 30 alatti :) De nekem semmikor, sehol nem okoz nehézséget átengedni valakit a zebrán, megadni a jobbkezet, megvárni a megfelelő pillanatot és idegesítés nélkül kikerülni egy kerékpárost a körúton, vagy ha motorral megyek akkor sem az autósokat sokkolva eléjük vágni, stb., stb., stb. És MIÉRT? Mert a közlekedés folyamatos koncentrálást igénylő feladat: ha mindenki odafigyelne és nem smst írna, telefonálna, rádiót basztatna akkor nem érhetné váratlan dolog a vezetőt.
Minden a fejekben dől el....és hiába....a parasztok csak szaporodnak, sajnos.

dirige 2010.09.15. 08:35:24

@avus: Nekem sikerült, mert ahogy kérted, nagyon koncentráltam. Sajna, ez nálad nem jött be. Mert nem érted az iróniát, másrészt szövegértelmezési problémáid vannak. Én 1966-ban kaptam az első bringát, nem a cicanadrágos terndi miatt ültem először drótszamárra. És ha megértetted volna, épp azt írtam le, hogy nem a jogokkal van a probléma, hanem a jogok felett lévéségből fakadó magatartásból. Ez az über alles. Sztem ez sem lesz könnyű hsz számodra..:-)
Próbáld meg könnyedén olvasni, hátha segít.

Prolee2 2010.09.15. 08:37:58

Nincs itt semmi gond!
Be kellene vezetni kerékpár adót és kilométeradót is a bringásokra. A befolyt pénzt pedig csak kerékpárutak építésére lehetne felhasználni.

A levegő munkacsoportnak meg csak annyit, hogy akkor inkább legyen olyan mozgalom, hogy menjen mindenki GYALOG mindenhová és akkor a kerékpárok gyártása során kialakult káros anyag kibocsátás is csökkenne!

De tényleg ez a legnagyobb probléma?
Ha a németek is 300-400 eurot keresnének havonta, megnézném mi lenne a legnagyobb problémájuk.

groupshopping.hu · http://www.groupshopping.hu 2010.09.15. 08:59:53

Magyarország még nem nött fel a kerékpárút problémához..

Zolo76 2010.09.15. 09:00:24

@egyittlakó: Tehát ahhoz sincs köze senkinek, hogy én a járdán bicózók? A levegő munkacsoport meg tett neked, nekünk egy szívességet. Felmérik, hogy miként lehetne kevesebb autóval, több gyalogossal, kerékpárossal élhetőbbé tenni a városokat, tehát több levegővel, autók helyett. Utánanézhetnél dolgoknak, mielőtt leírsz hülyeségeket. A homofóbiádat pedig még talán lehet kezeltetni.Ide tényleg csak sztereotípiában szenvedő, lábméretű IQ-val (43-43,5)rendelkezők tudnak csak ellenvéleményt írni? Valaki megörvendeztethetne ész érvekkel is. Én közlekedek autóval, gyalog, tömegközlekedve és bicóval is. Lehet, hogy mindenkinek ki kellene ezt próbálni, és akkor nem lennének előítéletek és gyűlölet a másik közlekedési kategória iránt.

majmoca 2010.09.15. 09:04:35

Demszky se sok bringás utat épített, ha csak a 20 éve alatt építésnek vesszük pl az Alkotmány utca sárga festékkel lezárását.. mert az nem bringásút építés!
pedig 20 éve még ÉVI 80-100 km bringásút építéséről beszélt! Városon kívül, meg nagyon sok helyen szinte nincs is bringásút

Kage 2010.09.15. 09:08:13

Pusztuljon a levegő munkacsoport!!!
Magyarországnak pedig szerintem vannak nagyobb problémái is annál, minthogy bicikliutakra százmilliókat költsön..
(ehhez képest az elmúlt években így is rengeteg épült, feleslegesen, általában tök üresek)

5perc 2010.09.15. 09:09:58

Magyarország nem része a kultúrának. És Kage sem.

5perc 2010.09.15. 09:16:41

@egyittlakó: A várost lenénító biciklis társadalom az autózás örömét romboló gyalogos társadalommal kézenfogva milliárdokat fizet adóban azért, hogy a seggedet egyedül mereszd egy autóban és elfoglald a város minden négyzetcentiméterét.

mufflinca 2010.09.15. 09:25:52

Annyiszor szajkózzák, hogy Bp.-en menjünk kerékpárral, tömegközlekedéssel stb., hogy autósként néha már pirul az arcom. Ha Bp.-i lennék simán úgy közlekednék és csak vidéki utakra mennék autóval. Olcsóbb és talán gyorsabb is bringázni a fővárosban. Viszont vidékiként a legmélyebb tiszteletem mellett se várja el senki, hogy felutazzam méregdrága Volán busszal, majd szintén irreális jegyárakon buszozzak. Az sem megoldás amit terveznek, hogy évi x 1000 Ft-os regisztrációs díj mellett nekem megfogja érni a Bp.-i váltóbicikli park. Ha gépkocsival megyek a városba akkor szintén nem tudom leparkolni sehol, mert az órabérem nem elég a parkolási órákra. Tehát igenis mennem kell autóval, dugóban... Ha muszály. Mert olykor sajnos muszály. Budapest centrikus országunkban ott van orvos, hivatal, üzlet, nekem a család is. Sőt az országon átívelő autópályák is így közelíthetőek meg.
Tehát ezúton kérek elnézést a kerékpáros társadalomtól, hogy az autómentes napon ott fogok pöfögni!

hattyú 2010.09.15. 09:27:23

de majd jönnek az itteni okosok és elmagyarázzák, hogy ez nemis így van, igazából a német és osztrák utak a szarok, meg különben is minek ide még több és jobb biciklisút, a sok libsi, buzi biciklis nemis igazi magyar, csak az autós az igaz magyar :D szerintem Magyarországra pont az jó ami van, szánalmas ez a hely és a mentalitás, gondolkodás mindig 30 évvel le van maradva a világtól, minimum.

teabore 2010.09.15. 09:39:53

@DjKaller: nálunk anno 1994-ben csináltak biciklitárolót az általános iskolában, egy 10.000 fős kisvárosban - állandóan tele is volt, igaz, ez a vidéki Magyarország.

Izo 2010.09.15. 09:56:41

Egyszer próbáltam meg eljutni Angyalföldről a Dunakanyarba, és pont ezek a gondolatok jutottak eszembe, mint az eu-s hölgyeknek, uraknak. Meg máshol is egy idióta szokás, hogy az autóút mellett vezetik a kerékpárutat. A jó kis füstben. Gratula.

k_attila78 2010.09.15. 10:07:25

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: pont ilyen alakokról beszélek mint te:) szerencsére kevesen vagytok, nagyon kevesen...

dzsoni5 2010.09.15. 10:12:31

Csak azt tudom mondani, mint már sokan előttem: Magyarország nem egyenlő Budapesttel. Vidéken van biciklis kultúra. Hogy van mit fejleszteni rajta az tény, ezen kívül az egyes régiók közti normális biciklis összeköttetések csaknem teljesen hiányoznak. Amúgy érdemes összehasonlítani, hány kilométer bicikliút van például Győrben és hány Budapesten. Nem lesz túl nagy különbség.

cso zsi 2010.09.15. 10:18:01

@zolko111: A kétütemű robogó nem biztos, hogy környezetszennyező, de biztos, hogy büdös. Négyütemű 50-es van? Egy 125-össel már egy-két dolog megoldható, főleg, ha a gyermekszállítás is legális lenne.
Viszont, bármelyik fajta robogót használnám, a biztonságos tárolás nem igazán megoldható. Az utóbbi 15 évben a családomból 2 bringa, és 1 moped távozott, a társasház többi lakója ezt még egy mopeddel, és 3 bringával támogatta.

@5perc: Ugye neked meg van az okod arra, hogy bringázz? Hidd el, az újonnan 4-5 milla alatti gépek nem szórakozásból kellenek. Adó? 3,5 millió ember tartja el az országot. Ugyanennyi autó is van. Ezek szerint az autók ingyen működnek?

@Prolee2: @vuk_: Nem kell bringaadó, viszont az autó sem luxus, bármennyire is annak akarják egyesek beállítani. Luxuscikk 40 éve volt csak.
Viszont, ha lehagynánk az üzemanyag adótartalmát, és nem lennének a gépjárművek utáni kötelező fizetnivalók, akkor bizonyos dolgokra nem futná állambácsinak.

Martian (törölt) 2010.09.15. 10:22:52

@majmoca: "az Alkotmány utca sárga festékkel lezárását.. mert az nem bringásút építés!"

Hát ne is bringautakat építsenek, az Alkotmány utcai sáv tökéletes megoldás!

A csótány is ember 2010.09.15. 10:28:02

@Kage: tényleg, pl. a sok helyet alfoglaló, szennyező autók nagyobb probléma...
Nem kell új bicikliút, csak az autókat kell kitiltani pár utcából.

gonosztojás (törölt) 2010.09.15. 10:36:45

"Nem része a kultúrának a biciklizés.."
nabazze.Amikor a vidék 80 százaléka biciklizik.Még a hetven évesek is. mert ott az a közlekedési eszköz.
Ja hogy a divatmajmok hiányoznak a több tízezres cuccaikkal meg a 200 ezres cajgákkal.
nem megy a bót a kerékpáros boltoknak?
na menjetek már a p...ba.
Remélhetőleg nem lesz kötelező kerekezni,csak mert itt volt néhány nyugatájrópai gőzöltagyu, mert ha így megy kötelező lesz a buzulás is, mert azt is nyomottan tolerálják nyugaton.

stikasz_1 2010.09.15. 10:42:04

Hurrá, a fejlett nyugat utat mutat nekünk, a biciklire rácsodálkozó elmaradott keletieknek, hú de jó!
Akik itt osztják az észt, azoknak javaslom, napközben tegyenek már egy sétát Kisújszálláson vagy Karcagon és nézzék meg, a bicikli része-e a magyar közlekedési kultúrának. Persze, Budapesten még van némi fennakadás, mert nincs kijelölt sáv a bútorszállító bicikliknek és a közvetlen Békásmegyer-Soroksár út sincs kiépítve, pedig biztosan komoly igény mutatkozna rá.
Az a baj, hogy néhány ember szerint Magyarország egyenlő Budapest belvárosával. Nos, a jelenlegi állapot szerint még egy picit nagyobb az ország, és a többség máshol él. Csak ez a többség, aki bizonyos helyeken használja is a biciklit, nem érdekli a "civileket". Úgy látszik sokkal jobban lehet lobbizni működési támogatásért a fővárosra koncentrálva. Meg lehet dobálni a lózungokat turizmusról. Kit érdekel pár kocabiciklis, amikor Kelet-Magyarországon egy méter bicikliút nélkül kell közlekedni a most már ott is autóforgalommal terhelt, így veszélyes utakon nap mint nap gyerekeknek, időseknek és mindenki másnak, aki két keréken nem hobbiból közlekedik!
Tudom, az messze van a Liszt Ferenc tértől, arrafelé nem lehet haverkodni EU-képviselőkkel, szóval nem is léteznek a hangoskodó civilek számára.

Silent Bob 2010.09.15. 10:42:44

@gonosztojás: Én azt nem nevezném kultúrának, hogy felül a papa tökrészegen a kapával. :)
Egyébként szerintem pontosan úgy értették, ahogy a kommentekből tükröződik:
Az általános felfogás, hogy biciklis takarodjon az útról, mert zavarja az autókat, bicikliút ne legyen, mer' drága és különben is csak az autósok adóznak, buzi aki biciklizik, satöbbi...
Szerinted ez kultúra?

Silent Bob 2010.09.15. 10:44:53

@stikasz_1: Én Pesten is nagyon szívesen tekerek az úton, az autósok feszülnek, hogy bringának ott nincs helye. :)

Aszi 2010.09.15. 10:51:27

@dw1: "az eurovelo 6-os bringaút az atlanti úceántól megy a fekete tengerig. szentendre után, dél felé például egy ártéri erdő ösvényén halad, még beton sincs."

Ez nem stimmel. Nemrég jártam végig ezt az útvonalat, mindenhol burkolt az út.

Anonymus A27 2010.09.15. 11:03:24

19 éve voltam először Ausztriában biciklitúrázni. Már akkor, majd' két évtizede olyan infrastruktúra - no és persze kerékpáros kultúra volt az országban -, hogy leesett az állam. A 20 évvel ezelőtti Bécsre és a jelenlegi Budapestre gondolva sirhatnékom támad, akkora a különbség. 20 év alatt még a metrók akadálymentes közlekedését sem bírták megoldani Bp. vezetői, nemhogy tisztességes kerékpárutakat építeni, ami igenis része a kultúrált közlekedésnek. Errefelé tart a világ! Ausztriában nagy bevételt hoz a büdzsének a kerékpáros idegenforgalom, hiszen itt nem csak magáról a kerékpárutakról van szó, hanem az általa generált idegenforgalom. Egyszerűen röhejes, hogy nálunk ezt még mindig nem ismerték fel. Legalábbis alig. Magyarország a domborzatából adódóan biciklis paradicsom lehetne. Rőhej, hogy egy alpesi országba kell utaznom ahhoz, hogy normális kerékpárúthálózatot találjak.

Az eurovelo6-os út Békásmegyerig tartó szakasza - föleg a földút ösvény Szentenre után, főleg ha a Duna kicsit feljebb jön -, egy vicc! Az országra nézve közröhej...hogy vkinek volt képe erre a földútösvényre kitenni a táblát, hogy Eurovelo6.

verigudlajf 2010.09.15. 11:06:42

Nem ide tartozik, de nem találok e-mail címet a szerkesztőknek.

Haverral ketten Budapestről két nap alatt letekertünk a Zala megyei Iborfiára, Magyarország legkisebb településére. Úgy, hogy két éve fejen állt az összteleszkópos tescos bringám, kondíciónk nulla. 300km (egy szakaszon rossz irányba mentünk), a vége a zalai hegyeken át. :) Sátor, hálózsák váltásruha, szappan, fogkefe a háton. Lakott területen csak enni álltunk meg.

Bringás körökben nem nagyon mozgunk. Ez szóra érdemes teljesítmény?

Nagyon kedves falu, 7-en lakják, meg a lovak. Arra gondoltunk, akit csak lehet, ráveszünk, hogy ismételje meg az Iborfiai Emléktúrát.

Megéri!

Anonymus A27 2010.09.15. 11:12:26

Itt egy link az osztrák bicikliutakról. Érdemes megnézni a km hosszukat.

www.radtouren.at/de/radwege/alle-radtouren.html

5perc 2010.09.15. 11:13:11

@cso zsi: A hozzám intézett mondataid önmagukban is értelmetlenek, pláne annak fényében, hogy én, mint tökéletesen kizárólagos gyalogos és tömegközlekedő támogattam az adómból 800 km autópálya/autóút/gyorsforgalmi út építését.
De te bebizonyítottad, hogyha 3.5 millió autó van és ugyanennyi adózó, akkor nekem is kell legyen egy autóm.
Őszintén szólva nem foglalkoztat, mennyiért üzemelteted azt a járgányt, amire a társadalmi érdek kisebb, mint nulla.
A következő az lesz, hogy szüntessük meg a járdákat, mert a gyalogosok az autósok szerint nem fizetnek adót. Így a parkolókkal babakocsinál - nem beszélve kerekesszéknél - kisebbre nyomorított járda helyén is megindulhatna végre még egy sávban az autós közlekedés és még több helyen állhatnának dugóban a szent szekerek.

ex-dr. vuk 2010.09.15. 11:15:47

@cso zsi:
Ne az a luxus, hogy megveszed az autot (bar ha megnezzuk, hogy milyen aranyban vasarolnak hitelbol autot, megis az :D), hanem hogy hasznalod ott, ahol masik 200.000 ember is akarja, es ahol nincs hely. Igenis luxus.
Nincs ra kapacitas. Ha hasznalni akarod (tobb teruletet akarsz a kozosbol es masok orra ala mocskolsz), fizesd meg a buntetoadoit.
A tomeges autozas egy bizonyos tomegmeret folott NEM tarthato. De felesleges ezt magyarazni, nyilvanvalo.

frans hals 2010.09.15. 11:15:59

@dw1:
A kolléga utat tévesztett, (nem nehéz) tényleg vezet egy bringésok által is haszlált (pocsék)út a Duna töltésén, de az nem az eurovelo 6 része. Sajna az eurovelo 6 bár betonos, azfaltos, de minősége az ország egyik szégyene. Egyszerűen gyalázatos.A 11. úttal párhuzamosan halad. Én ezen járnék dolgozni Szentendréről Bp-re naponta, de inkább kerülök Budakalász felé a közforgalmi úton, mert a kerékpárút használhatatlan. Persze minden nap van egy autós aki kiugat az ablakon hogy "faszé nem takarodsz a bicigliútra köcsög" Na ennyit a toleráns kultúráról.

k_attila78 2010.09.15. 11:18:51

@Prolee2: itt olvashatsz a bringaadóról számold ki mennyivel lesz jobb ha befizetjük az adót:)

criticalmass.hu/forum/20090930/fizessunk-adot

kispista5 2010.09.15. 11:39:37

kis autót vezetve gyakran csodálkozom, miért előznek meg, amikor tartom a követési távolságot, s emiatt fékeznem kell...
mert a jármű öltöztet, s ha nem vagy elég félelmetes kinézetű, néha még az elsőbbséget sem kapod meg, a kerékpáron ez hatványozottan érvényes
egyetértek a kerékpáros jogsival, úgy tűnik, a bringások legalább felének van is, tehát a szabálytalanság nem a nemtudás miatt van
az autók 10 %-a áll meg a gyalog átkelő előtt, s mindnek van jogsija (úgy értem a többinek is van, aki tudja, h meg kellene állnia)
azok mérgesek a kerékpárosokra, akik
a. kis jövedelműek
b. iskolázatlanok
c. kicsi az önértékelésük
emiatt h a társadalom alsó részébe sorolják magukat, találnak egy számukra még alacsonyabb osztályú embertípust, akinek a járműve nem motorizált

Zolo76 2010.09.15. 11:41:58

@gonosztojás: Hát te se vagy se értelmes, se ész érveket soroló, csak homofób és biciklifób. és inkább záp:-) Persze nem kötelező kerékpározni, meg autózni se, gyalogolni se, tömegközlekedni se. Nem is arra próbáltak rávilágítani, hanem arra, hogy ez van a leginkább háttérbe szorítva, pedig ha másért nem, hát a turizmus miatt, tudod külföldiek pénzt hoznak az országnak:ebből lehet csinálni autóutat, kerékpár utat, meg egy csomó fejlesztést. Szerencsére kevesen vagytok akik nem képesek saját önös érdekeinken túl látni.Pedig másokat tolerálni egyszerűbb, mint pofán verni.
@verigudlajf: Szerintem ez szép teljesítmény, mi most szombaton egy napos Balatonkerülő túrára megyünk. Szombat=221 km.

HencegőLajos 2010.09.15. 11:44:44

Szeretem ezeket a biciklis témákat. Lenne viszont egy kérdésem. Vannak furcsa hozzászólások, mint például Spiritmonger (2010.09.14. 20:58:52). Neki van biciklije, de csak sportolásra használja (kocsira felpakolja, kimegy a természetbe, és ott gurul vele egyet). Ezzel nincs semmi probléma. Viszont nem érti a bringa közlekedési célra való felhasználását, és szíve szerint betiltaná. Sportolni lehet vele, de moziba, ügyintézni, étterembe stb. menni azt nem. Az ilyen emberek szerintetek tényleg ennyire buták, vagy csak olyan biciklis őrültek, akik direkt szítják a hozzászólok kedélyeit, egyszerűen alattomos provokátorok?

kispista5 2010.09.15. 11:47:49

@HencegőLajos: egyszer vett egy bringát, de nem mert menni vele a városban, ezért kiment vele oda, ahol a madár se jár - vszinű erre gondolt

frans hals 2010.09.15. 11:49:13

@kispista5:
Tapasztalatom szerint a terepjárósok a legdurvább autósok velem bringással. Nem a kispénzűek.

Ninjaboy 2010.09.15. 11:52:48

"Nem értették azt a sajátos megoldást sem, amely a közúton jelöli ki a bicikliutakat"

Nm tudom ezek jártak-e Berlinben, de ott ugyanez van. Sőt, hiába van bringaút, ugyanúgy mennek mellette a járdán.

dukeekud 2010.09.15. 12:00:27

@A csótány is ember: "
@Kage: tényleg, pl. a sok helyet alfoglaló, szennyező autók nagyobb probléma...
Nem kell új bicikliút, csak az autókat kell kitiltani pár utcából."

Pontosan,az adofizetok penzebol epult utakat vissza kell venni, azokat pofatlanul elbitorlo autosoktol. Mindenhol ahol van legalabb 2 sav, az egyiket at kell adni a bicikliseknek.

Aszi 2010.09.15. 12:02:13

@Martian: Azért egy pici különbség van aközött, hogy egy veled azonos sebességű bringás megy tőled 10 centire, vagy egy nálad 70 km/h-val gyorsabban száguldó kamion, aminek adott esetben a menetszele is feldönt téged. Ha te ez utóbbit kedveled, ám legyen. De nem mindenki szereti.

A 2-es úton egy bringás elég problémás tud lenni, ld. autozz.blog.hu/2010/08/31/akkor_is_vigyorgott_volna_ha_nem_tudok_lefekezni

ex-dr. vuk 2010.09.15. 12:04:52

@Zolo76: a biciklit nem is a turizmus, hanem inkabb a napi elhetoseg miatt kell nyomni, tamogatni.
Azert, hogy ne legyen a levego olyan amilyen a portos es kipufogogaztol a belvarosban. Azert, hogy ne legyen tele minden dugoval es parkolo autokkal. Azert, hogy a hajasseggueknek legalabb ez a napi mozgas meglegyen, ha mas nem is.
Es meg sorolhatnank, hogy miert.

verigudlajf 2010.09.15. 12:05:13

@Zolo76:

a Balatonkerülés se semmi, egy ismerősöm 8 és fél óra alatt ment körbe a Tour de Pelson. Mi is majdnem végig az északi parton mentünk Iborfiára menet, visszafele meg a a délin jöttünk. Hát mit mondjak; a balatoni bicikli út 100 km-re volt az utunk leglájtosabb szakasza.

Az érdi emelkedőhöz, vagy a székesfehérvári előtti, utáni országutakhoz képest igazi lazítás. :)

StLui 2010.09.15. 12:05:25

Gödön lakom, szeretünk bringázni a dunakanyar felé vezető bringaúton. Sajnos kezd ez is egyrészt lepusztulni, másrészt hétvégén nagyon forgalmas lenni, gyors-lassú biciglisek már egymást is veszélyeztetik, nagyon keskeny az út sajnos. Verőcén megszakad, gyerekekkel bringázva elég necces átmenni azon a szakaszon, tulajdonképpen csak a járda marad.

dukeekud 2010.09.15. 12:11:16

cso zsi:
"Nem kell bringaadó, viszont az autó sem luxus, bármennyire is annak akarják egyesek beállítani. Luxuscikk 40 éve volt csak. "

A kornyezeti valsag kellos kozepen fenttarthatatlan luxus 1.5 tonnas olajat egeto jarmuvel kozlekedni.
Maximum egy kistomegu, harmad akkora helyet elfoglalo, tized annyi energiat fogyaszto elektromos auto, ami meg elfogadhato jelenleg.

ex-dr. vuk 2010.09.15. 12:55:21

@kispista5:
"kis autót vezetve gyakran csodálkozom, miért előznek meg, amikor tartom a követési távolságot, s emiatt fékeznem kell..."
Engem siman ledudalnak, ha bringaval megyek kozvetlenul egy auto utan (kovetesi tavolsaggal) a sav kozepen.
Kerdesem, mit akar? Elozni? Hova? Max mellem tud beallni es parhuzamosan haladni. Annak van ertelme?
Szoval van, aki siman irrital, ha kisebb/gyengebb megy elotte. Le kell tolni, meg kell elozni vagy olni. Ennyi a magyar kultura.

Martian (törölt) 2010.09.15. 13:00:44

@Aszi: az ideális megoldás a normális szélességű utak építése, bringasávval... az autós és bringás forgalom együttélésének nem az a megoldása, hogy a bringás a kertek alatt tekeregjen, ha el akar jutni valahová.
A nagy járműveket pedig nemcsak bringával, hanem robogóval, sőt autóval is meg kell szokni... megjegyzem a nagy volumenű kamionosforgalomnak ott a 2/A út, a régi 2-es ma már inkább a helyi közlekedést szolgálja.

cso zsi 2010.09.15. 13:03:18

@5perc: Értelmetlen lenne, ha ezen adózók pénzéből nem költenének még olyan közösségi közlekedésre, amit adandó esetben egész életük alatt nem használnak.
A nagy kalapba minden adózó fizet, akkor is, ha csak kigyalogol az almáskertjébe, és az autójával elviszi a piacra.
@dukeekud: Ez a jármű egy szélvédett városi esernyő. Vagy mire lehet használni? Aki próbált már Daewoo Tico-t, Matizt, Suzuki WagonR+-t használni autóként, az tudja, hogy arra, amire kitalálták, alkalmatlan.

Martian (törölt) 2010.09.15. 13:03:44

@verigudlajf: a Tour de Pelso szerencsére nem a Balaton körüli - helyenként remek, máshol meg csapnivaló - bringaút hálózaton megy...

teabore 2010.09.15. 13:11:35

@cso zsi: ja, mert legalább kombi vagy kisteher kell a városba, mert az ember állandóan bevásárol meg költözik...
Közlekedni, zsúfolt városba miért nem jó egy kisautó? Mert nincs tekintélye? Nem fogyaszt elég sokat?

teabore 2010.09.15. 13:12:28

@teabore: ja, Suzuki WagonR+-t használtam, teljesen jó volt KÖZLEKEDNI.

dukeekud 2010.09.15. 13:23:49

@kispista5: igen lattam a filmet. Orulet, hogy mar 97 ota mehetnenek az elektromos autok, ha nem semmisitik meg oket.

cso zsi 2010.09.15. 13:33:41

@teabore: Állandóan talán nem, de heti-kétheti nagybevásárlás az van. Egyedül, vagy két személlyel a hátsó üléseket leborogatva még elmegy. Egyébként kihullik minden, amikor a hátsó ajtót felnyitod.
Gyerek + gyerekülés használata már egy kisebb túrát is nehezebbé tesz, mint egy tágas csomagtartós autóval.
Ezek szerint tartanom kell egy városi kiskocsit, meg egy használhatót is. Ekkor a vállalkozás kétüléses furgonját még nem is számoltuk.

Silent Bob 2010.09.15. 13:41:21

@teabore: Ebben a városban csak hangszerszállító pékek laknak, én azt figyeltem meg.

dukeekud 2010.09.15. 13:49:33

cso zsi:"Ez a jármű egy szélvédett városi esernyő. Vagy mire lehet használni? Aki próbált már Daewoo Tico-t, Matizt, Suzuki WagonR+-t használni autóként, az tudja, hogy arra, amire kitalálták, alkalmatlan. "

Az emberek 90 %-a az autot hordozhato zenelejatszonak, gurulo esernyonek, mozgo telefonfulkenek hasznalja. Es ilyen celra szuksegtelen a 3 tonnas teherauto meretu terepjaro. Zenelni, telefonalni, A-bol B-be eljutni, tokeletes volna, egy kis helyet foglalo, max 500-600 kg-os elektromos auto. Es mivel kevesebb helyett foglalnak, megszunenek a dugok is.

vazernovszkaja (törölt) 2010.09.15. 14:21:07

Volt nekem egyszer érettségizett szakmunkás létemre olyan havi fizetésem, hogy 1300 Ft, ebből a hadiadó levonása után kézhez kaptam 1080 azaz egyezernyolcvan forintot. (Később persze bevonultam, ahogy kell, de a hadiadóból persze fillért se láttam.)

Na most, ebből a pénzből fizettem egyszer 500 azaz ötszáz forint helyszini bírságot, mert járdán próbáltam meg felülni a bringámra. Nem ültem fel, nem tekertem, csak próbáltam.

Sose felejtem el azt a legyalázást.

Most azt találták ki, hogy közönséges, sok esetben még gyalogjárdának is pocsék, használhatatlan életveszélyes járdákra ráfogják, hogy bicikliút.

Ahol a bringással szemben ráadásul mindenkinek elsőbbsége van és, ha erre a bringával behajtani tilos táblával való kötelezés ellenére nem megyek rá, akkor most azért fognak megbüntetni, mert nem vagyok hajlandó a járdán kerékpározni.

Érdekes egy világban élünk. Szoktam mondani: elegendő ideig kell élni, és az ember mindent és mindennek az ellenkezőjét is megélheti.

De. Nem fogok járdán kerékpározni. Ha beledöglöm, akkor se. Megfizettem az árát. Hetedíziglen.

verigudlajf 2010.09.15. 14:35:25

@Martian: ez mindjárt más megvilágításba helyezi a dolgot.

Egyetértek veled a balatoni bringaút állapotáról. Klassz, de van benne egy-két meglepi.

k_attila78 2010.09.15. 14:41:03

@Silent Bob: én állandóan beteg szobafestő nagymamával találkozok aki épp az óvodába igyekezik...:)
kifogás az mindig van hogy miért nem, aki akarja az értelmesen és helyén tudja használni az autót és a biciklit...
ennyire behatott már a mónikasó egyeseknél, hogy képtelen céltudatosan eldönteni mikor melyiket használja?

terror 2010.09.15. 15:07:22

@Aszi: Jogositvanyt a vaddisznoknak meg az ozeknek/szarvasoknak. A sundisznokrol ne is beszeljunk. (Es persze a minap is elemsetalt egy kutya, azoknak is jogositvanyt meg rendszamot a nyakukba.)

autozz.blog.hu/2010/08/31/akkor_is_vigyorgott_volna_ha_nem_tudok_lefekezni/fullcommentlist/1#c10880983

1) Az egesz sztori ugy ahogy van santit. Este 8-kor 80-85os temponal biztos latja az autobol is az ut szelen levo hibakat, amiket esetleg egy motoros/kerekparos lat.

2) 30-35re saccolja a bringas sebesseget, aki aztan 5-10 masodpercig megy savkozepen. Szamoljunk 9 m/s-al. Tehat 45-90 metert ment savkozepen a bringas, mert kikerult valamit az ut szelen. Most epp rohogok...

3) Fel kene fogni, hogyha valahol kintvan egy bringatilos, arra az utszakaszra sok esetben fel lehet kerulni a kitett tabla mogul. Vagy az is elofordulhat, hogy nincs alternativa.

4) A mindenfele - szinten kivilagitatlan - karokkal kozepen tuzdelt, kertek alatt fak gyokerei altal szettoredezett, ossze-vissza kanyargo, 500 meterenkent megszuno/macisajtba futo, gyalogosokkal teli utak nem alternativak, csak a jogalkotok szemeben.

Duda, kurvaanyazas, idegeskedes. Ez egyszerubb. Ja, meg persze posztban kopkodes, meg vetites...

Tudom. Tolnia kellett volna az embernek 20-30-50km-t :) Fasznak akar bringazni ebben az orszagban...

Marianer 2010.09.15. 16:04:02

Több mint tíz év után újra végigmentem a budai Duna-parti bicikliúton. Döbbenetem leírhatatlan!! Hát ez egy halálút!! Hogy létezik, hogy ezen az úton nem történik naponta három-négy halálos baleset kerékpárosok frontális karamboljából és gyalogosok elütéséből? Kik voltak azok a lelkiismeretlen egyének, aki ezt az utat megtervezték, jóváhagyták? Egy kb. 120 centiméter széles csíkra ráengedni kétirányú forgalmat, gyalogos környezetben???!!!!

igazi hős 2010.09.15. 16:15:33

@verigudlajf: Kollégám 5 órán belül ért körbe (40 feletti átlag). Egyszer mentem mögötte 10 percet és túléltem, mert nem sietett = 35-38 km/h :-)

Silent Bob 2010.09.15. 16:58:03

@k_attila78: Mondjuk engem aztán nem nagyon érdekel, hogy ki mivel jár, de csípem ezt, hogy "majd a kenyeret is biciklivel hozzák ki a bótba, mi?"
Nem b+ a kenyereskocsi bejöhet a belvárosba, te meg nem. :D

ex-dr. vuk 2010.09.15. 17:21:36

@Silent Bob:
igen az automentesites a sotetek szo szerint ertelmezik, mindig meg kell magyarazni, hogy kiveve busz/taxi/aruszallitas/roki....

Sot a meg sotetebbek eloszedik, hogy "es majd a mento is bicikli lesz mi??"
Erre ez a valaszom: metallica.hu/gallery/photos/images/photoblog/2010.06.21/Photo0099.jpg

ex-dr. vuk 2010.09.15. 17:31:08

Valami szar a blogmotorral marmegin.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.15. 21:39:30

@errorka: Ja, es persze a bringatilos utan balrol van becsatlakozas az utra (jobbrol nincs keresztezodes, asszem ilyenkor ervenyben marad a bringatilos).

Rosszul hiszed

terror 2010.09.15. 23:32:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Akkor sokan masok is rosszul hiszik, akik raadasul 1-1.5 tonnaban ulnek, es szeretik a centizve buntetest :P

otapi 2010.09.16. 00:13:55

@errorka: Úgy tudom, sportolók kérhetnek útvonalengedélyt bringatilosos útra is. De nyilván a centizős autósok tudják hogy kinek van engedélye és kinek nincs...

terror 2010.09.16. 10:09:40

@otapi: Kicsit utananeztem, es penzert vasarolhato engedely, igen. A soforok meg mindent tudnak :)

Foleg az autozzos topicos pelda jo pelda. Meg le is irja, hogy piros-feher-zold mezben tekert az ember. Siman lehet versenyzo is, vagy egyesuleti tag, es az egyesulet meg tejel az uthasznalatert. Ami persze az autosok adojabol epult. Nem is ertem, hogy akkor ez most hogy van :)

cso zsi 2010.09.16. 13:16:27

@Silent Bob: Melyik cég kenyereskocsija? A FSV már nem létezik. Helyette van 8-10 más, valamint bérfuvarozás, napi szinten más-más kocsival.

Kage 2010.09.17. 08:05:36

Komolyan szánalmasak vagytok..
Baromi unalmas már ez a köcsög autós duma. Tegye fel a kezét aki még nem autózott a városban, és mindig bringával jár.. esőben, hóban, betegen, csomagokkal..
Pesten lakom, az elmúlt években rengeteg bringaút épült (az autók kárára! parkolók vagy sávok helyén!!) és azt látni, hogy a nyári hónapokban tekergetnek rajta hobbi bringások, az év 3/4-edében pedig konganak az ürességtől. Miközben az autók araszolnak az egyre szűkülő térben..
Azon kívül pedig rengeteg bringás - tisztelet a kivételnek - cseszik a szabályokra, és össze-vissza kerekezik, mert ő bringával van, neki mindent lehet..
Ezekkel lehet vitatkozni, de sajnos ez van most BP-n.

k_attila78 2010.09.17. 09:15:27

@Kage: Komolyan szánalmas vagy...
Baromi unalmas már ez a köcsög biciklis duma. Tedd fel a kezedet ha voltál már nyugati országban és láttad milyen kultúráltan közlekednek az emberek.
Pesten lakom az elmúlt években rengeteg autóutat újítottak fel a bringások kárára, és azt látni hogy ezeken az utakon csak 20 autóból 19-ben 1 ember ül, és egy autó helyén 4 biciklis elférne...
Azon kívül pedig rengeteg autós - tisztelet a kivételnek - cseszik a szabályokra, és össze-vissza parkol, index nélkül kanyarodik, gyorsan hajt, átlépi a záróvonalat, mert ő autóval van, neki mindent lehet...
Ezekkel lehet vitatkozni, de sajnos ez van most Bp-n.

huss 2010.09.22. 17:00:23

Most kezdtem biciklivel közlekedni Budapesten, a legtöbben irigyelnek érte. A bátorságom miatt. Merthogy sokan szeretnének biciklivel közlekedni, de félnek az autóktól.
Ha nagyobb energiát fordítanánk a biciklis közlekedés biztonságossá tételére, mindenki jól járna.Csökkennének a közlekedési konfliktusok, a dugó, és egészségesebbek lennének az emberek (testileg és pszichésen is). A biciklis kultúrára is adni kell, segíteni a megfelelő ruházkodás, stb. trükkökkel az emberek beszokását a biciklizésbe.
Én azért választottam a biciklit, mert nincs pénzem és időm sem eleget mozogni, ülőmunkát végzek. Ezzel szerintem Budapesten sokan vannak így.
Egyértelműen a biciklis közlekedés biztonságos kialakítása a feladat, ami mindenki érdekét szolgálja, talán ebben egyet lehetne végre érteni.