Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Ingyen biciklivel kampányol a belvárosi szocialista polgármesterjelölt

2010.09.02. 12:19 - lumina

„Pásztor Tibor, az MSZP polgármesterjelöltje kerékpárral jár, más, hagyományos polgármesterjelöltek autóval közlekednek” – hangzik el a Pásztor Tibor blogján csütörtökön megjelent videón. Már ennyiből is látszik, hogy az V. kerületi szocialista jelölt felvág arra, hogy biciklizik.

Azt is elismeri, hogy a nagyvárosi közlekedésben a kerékpár a leghatékonyabb, leggazdaságosabb és legkörnyezetbarátabb eszköz. Egy autóssal versenyez, hogy ki jut el gyorsabban a pontból b pontba, és nyilvánvalóan elegánsan nyer. Azt is kimondja, hogy a mozgás a szellemre és a kedélyállapotra is jó hatással van.

Ezek az érvek alapján megállapítja: fontos, hogy az önkormányzat támogassa a fiatalok első biciklihez jutását. Pásztor Tibor egy kommentben a videóhoz fűz néhány gondolatot, így például, hogy a támogatást feltételekhez kötné: „tartósabb kerületi állandó lakhely, életkor, kerékpárvásárlásról szóló számla, és hogy a nyilvántartás szerint ilyet még nem kapott. Összeg vagy százalék, esetleg a kettő kombója”. Megjegyzi azt is, hogy a kerékpáros közlekedés támogatásának nem a bicikliút a leghatékonyabb eszköze.

Címkék: kampány önkormányzat urbánus

77 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr112266486

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ELHUNYT PÉTER ANNA 2010.09.02. 22:14:47

Elhunyt Péter Anna (†32) iparművész, textiltervező, divatcégtulajdonos-menedzser, egykori autós újságíró, az első magyar Michelin-csillagos gasztroblogger. A sokoldalú, páratlanul tehetséges ifjú hölgy halálhíre Aucklandtól Tolcsváig ...

Trackback: ELHUNYT PÉTER ANNA 2010.09.02. 22:14:37

Elhunyt Péter Anna (†32) iparművész, textiltervező, divatcégtulajdonos-menedzser, egykori autós újságíró, az első magyar Michelin-csillagos gasztroblogger. A sokoldalú, páratlanul tehetséges ifjú hölgy halálhíre Aucklandtól Tolcsváig ...

Trackback: Egymásnak estek a szocik Kőbányán 2010.09.02. 14:42:44

A májusi - csendes  szakítás után nyilt háború kezdődött a kerületi szocialista frakció, és a 2006-ban MSZP színekben megválasztott Verbai Lajos polgármester között. A kőbányai MSZP elnöke szerint Verbai Lajos immár "Fidesz bérenc", a po...

Trackback: Rendőrkézen a kőbányai cédulaárus 2010.09.02. 14:41:57

Kedd délután az Lehet Más a Politika képviselőjelöltjének segítségével a rendőrség őrizetbe vett egy férfit Kőbányán, aki ajánlócédulát akart eladni. Kedd délután fél hatkor a rendőrség őrizetbe vett egy férfit, aki ajánlócédulát akart eladni Tóth Bal...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=Daniken= 2010.09.02. 13:52:29

gondolom, maradt még elég bringa a Posta tenderből:-))))) ezek a érvek harmatgyengék egy polgármesteri választáshoz...nem mintha bármelyik jelölté értelmesebb lenne.a helyzet az, hogy ez a bicikliút építős, meg egészségesen tekerünk dolog csak beetetés a politikusok részéről.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.02. 13:54:52

Vajon ezen a héten is biciklin közlekedett a drága? :DDD

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.02. 13:56:14

@=Daniken=: az egészségesen tekerünk egyébként is egy baromság. Pusztán attól, hogy biciklire ülsz, semmi sem változik. Ahhoz erőből kellene tekerni. A laza túrázás szart sem ér.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.09.02. 14:04:36

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Kérdésedre válaszolva: nem, mert vidéken voltam a gyerekeimmel. De hétfőn és kedden biciklivel jártam a városban.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.09.02. 14:05:22

Kedves Lumina, szó sem volt ingyen bicikliről. Hanem támogatásról.

sorokinV 2010.09.02. 14:13:02

Bazz', hogy ezeknek a kommereknek soha semmi más nem jut eszükbe, minthogy valamit ingyen adjanak!

Nancsi 2010.09.02. 14:16:49

Majd ha 20 év múlva már kopik az elmúlt 8 év mszp ténykedése, akkor elő lehet jönni a neo-liberális - mert mszpnek közel nincs semmihez sem, ami szociális - oldalon is érvekkel. Addig meg lehet rendes foglalkozás után nézni, és elfelejteni a politizálást.

Egyébként is: bringát támogatás nélkül is lehet venni. Ha 15 ezer van rá, 15 ezerből, a vaterán. Versenyt nem fogunk vele nyerni, de tekerni azt is lehet, max kevésbé komfortos, gyors, stb. De kerékpárutat nem tud senki se magának építeni - az az önkormányzat dolga volna. Szóval eléggé buta az alap koncepció is - ezzel még a megelőző 8 év nélkül se kezdene el normálisan gondolkodó politikus kampányolni. Mondjuk mszpbe a selejt selejtje jut mindenből, ez köztudott...

mostmar_kicsit_unom 2010.09.02. 14:18:14

tényleg bicajjal jár, én már láttam élőben, ráadásul jól áll neki!

Nancsi 2010.09.02. 14:18:40

sorokinV: mert azt a legegyszerűbb. Bekaszálják az adót, lefölözik, aztán a negyedét visszaadják, és elvárják hogy még tapsoljunk is hozzá. 48 óta soha mszp vagy az előd párt mszmp tagja mást nem csinált - erre van ráállítva az agyuk.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.02. 14:20:10

@Pásztor Tibor: remélem, néhányszor elfújt a szél! :D

Bocs, de tényleg qrvára elegem van belőletek... kezdték a fideszesek a debreceni(?) vonulással, most meg jöttök ti néhányan. Nem pofázni kéne róla, meg reklámozni, hogy "nézd milyen faszagyerek vagyok, mert biciklizek", hanem amit lehet megtenni. Csendben, önreklám nélkül.
(és lehetőleg nem azzal a stílussal, amit a MK követ, mert bármennyire szeretek biciklizni, azt nem tudom elfogadni, hogy a bringásokat helyezik mindenki más elé... :( )

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.02. 14:21:05

@mostmar_kicsit_unom:
"ráadásul jól áll neki!" - szvsz biciklin az elég kényelmetlen lehet... :D

erdi 2010.09.02. 14:31:26

Ez az ember tutira nem rendszeresen bicklizik. akkor nem mondana ekkora faszságokat, hogy "a kerékpáros közlekedés támogatásának nem a bicikliút a leghatékonyabb eszköze"
Az MSZP tényleg hülyének nézi a választóit! Ingyen BKV meg hasonlók.
Köcsögök!

kokavec 2010.09.02. 14:35:58

@Pásztor Tibor: mint aktív kerékpáros úgy látom az mszp már bizonyította, hiszen volt rá elég ideje, hogy ebben az ügyben sem cselekvőképes. Emiatt kampányfogásnak is fals. De annak örülök, ha maga biciklizik (+1 fő).

2010.09.02. 14:37:05

Ha ez az ember valami LMP-s lenne akkor tapsolnátok itt mint a pingvinek. Amúgy tök mindegy ki mondja, lehetne Jobbikos is, a lényeg, hogy a kerékpározást támogatni kell kedves mesüge barátaim!

nol.hu/archivum/archiv-453194

kokavec 2010.09.02. 14:38:39

@kingStreetboyz: tévedsz, nem mindegy mit ki mond!

sorokinV 2010.09.02. 14:39:08

@kingStreetboyz:

Ja, csak ez nem támogatás, hanem voksvadászat. Abból is a primitív és álságos változat.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.09.02. 14:42:23

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: hát, esett is meg fújt is. De ahogy egy barátom szokta mondani, rossz idő nincs, csak rosszul öltözött biciklis.

Teszem, amit lehet, de azért kampányidőszakban nehéz megállni, hogy ne reklámozzam magamat.

ivrilider 2010.09.02. 14:51:36

Jó lett a videó! Az ötlet sem teljesen hülye. Viszont hogy zöld színben nyomul az MSZP-szórólap, elképesztő... Plusz a Rogán-szökőkutat reklámozza a végén. De végül is az is barátságos.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2010.09.02. 15:04:08

Mivel Magyarországon vagyunk, gondolom nem mondok sokaknak újat azzal, hogy itt politikai értelemben szájkaratéval állunk szemben. Még akkor is, ha ezt a témához kapcsolódóan PEDÁLozásnak nevezik is. Természetesen igazuk van azoknak, akinek a kerékpár a legfontosabb közlekedési eszközük, vagy legalábbis szeretnék, ha másoknak is ez lenne a legfontosabb. Igen is fontos, a közlekedésnek ezt az ágát is helyén lell(ene) kezelni. De semmiképpen nem lehet a tömegközlekedés, illetve a gépjárműforgalom szabályozása, továbbá az úthálózat fejlesztése elé helyezni.

Ugyanis a mostani útviszonyok és közlekedésszerkezet mellett életveszélyes lenne hirtelen tömegeket „vezényelni” az utcára két keréken. Elismerésem azoknak, akiknek ma is napi közlekedési eszközük a drótszamár. Meggyőződésem azonban, hogy gyakorlott kerékpárosokról van szó. A jelenlegi helyzetben nagyságrenddel több bicajost kiengedni az utcára nem csak bátorság, hanem felelőtlenség is lenne. Persze, mindenki volt kezdő, sőt a maiaknak is lehetőséget kell hagyni a megtanulni (magabiztosan és biztonságosan) kerékpározni, de ezt nem a legnagyobb forgalmú utak kellős közepén kellene.

A következő gondolatmenet előtt megint csak leírom, hogy Magyarországon vagyunk. Tehát aki a nyáron (+tavasz +ösz) bringázom télen BKV-zom projektet ingyen (kedvezményes) bérlettel támogatná, az azon a télen ne akarjon sorban (két napi hidegélelem nélkül) állni a hőn áhított papírlapocskáért. (Ha csak be nem szál egy „állami” nyomdába, ami az ingyenbérleteket készíti) Sőt, este a TV híradót nézve ne nyugodjon meg, amikor Balog „mindigBKVhírekettudósítok” Judit beszámol arról, hogy örömteli fordulatot vett a város közlekedési szerkezete: A téli időjárás beköszöntével megostromolták a bérletpénztárakat a szebb időkben kerékpárral közlekedők (meg azok is, akik legfeljebb csak kvízműsorokban láttak biciklit).

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.09.02. 15:13:59

A narrátor szerint "más polgármesterek autóval járnak".
A filmben szereplő Audi Q7-est kitől kérték kölcsön? Fidesz? KDNP? Jobbik? LMP? Esetleg MSZPs jármű?

Őszintén kiváncsivá tettek!

kokavec 2010.09.02. 15:14:53

@Jumbóka: "De semmiképpen nem lehet a tömegközlekedés, illetve a gépjárműforgalom szabályozása, továbbá az úthálózat fejlesztése elé helyezni."
Szerintem még soha senki nem akarta a tömegközlekedés elé helyezni. Az autós forgalom szabályozása, korlátozása viszont elengedhetetlenül szükséges. A biciklisek meg jöhetnek számolatlanul, attól mindenkinek jobb lesz.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.09.02. 15:21:00

@Pásztor Tibor:

Kerékpár támogatás. Hurrá!
Én a kisebbik gyermekemnek egy Treck Madone 6.9-t kérnék.
Van 1000 forintom (a többit sajnos Gyurcsány elvtárs elszipkázta "szolidaritási adó" címén, bár a mai napig nem értem, hogy a tisztességesen adózott fizetésemhez mi köze van Gyurcsány elvtársnak)

Ha megkapom a fennmaradó részre a 2.049.000.- HUF támogatást, akkor még mindig várnám a tőlem 4 év alatt jogtalanul elrabolt jövedelmem visszamaradó részét.
www.trek.hu/index.php?option=com_pvm&category_id=2&category_id2=1&Itemid=116

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.09.02. 15:22:23

Epedezve várom Pásztor Tibor válaszát!

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2010.09.02. 15:22:50

@kokavec:
Természetesen ebben is sok igazság van, csak nem szeretném ha a kerékpárosok is olyan demegóg módon közelítenék meg a helyzetet, mint ahogy a (méreg)zöldek szoktak egyes problémákat.

Mon3 2010.09.02. 15:27:05

Pásztor Tibort, és a pártját az jellemzi a legjobban, hogy az elmúlt nyolc évben mit tettek a kerékpárosokért. Ezt mindenki maga döntse el, de szerintem egyértelmű a válasz, és ez a választási eredményekben is meg fog látszani. Ebből adódóan teljesen felesleges a kampánya, és csupán pénzkidobás.

Tegnap előtt szakadt az eső. Három héttel a balesetem után (a körúton kihajtottak elém), végre megint kerékpárra szálltam. Gondoltam, hogy ha egy kicsit óvatosan megyek, akkor nem lehet bajom. Egy szerszámgépért kitekertem Zuglóba. A célhoz közelítve le akartam húzódni a járdához. És akkor jött a vízzel teli kátyú...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.02. 15:28:00

"az V. kerületi szocialista jelölt felvág arra, hogy biciklizik."

Szerintem ez egymagában óiási eredmény.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2010.09.02. 15:37:34

Revidiálom az álláspontomat! A "más polgármester" Audi 3-al dönget.
AZért még mindig érdekelne, hogy melyik "más" párt biztosította az otót.

Ha kérhetném.

Rocko- 2010.09.02. 15:44:46

ez most komoly? szétbasszák a belvárost, aztán pedig verik a mellüket, hogy mennyivel gyorsab ba bringa? elhúznak ezek a jóbüdösbe.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.02. 15:51:36

@Pásztor Tibor: ebből is láccik, hogy fogós az átkom! ;)))
Egyébként nem tudom, feltűnt-e: nem az önreklám a bajom, hanem az, hogy valaki újabban felkapta a biciklis témát, ettől kezdve az idei kampányban már ez is megjelent, mint politikai téma. De úgy tűnik, rajtam kívül csak nagyon kevés embert zavar.
Legalábbis, amikor a debreceni fideszesek kapcsán már kifejtettem ezirányú véleményemet, akkor max. leugattak a kedves "sporttársak"... na mind1.

...Ahoj... 2010.09.02. 16:13:36

REmélem Rogán Antival karöltve a Budapest szíve program segítségével végre továbbépítik a bringautat a Széchenyi rakparton a Kossuth tértől a Lánchídig, valamint megépül a Clark Ádám tér - Deák tér főgerinchálózat... Hamár kampányolunk nem ártana kerékpárútat építeni.

2010.09.02. 16:17:53

Nahát!

#1: véletlenül jórészt a rogán-főutcán suhan (milyen fasza is itt bringázni!)

#2: Pásztor Tibor mióta jár napi szinten biciklivel a belvárosban?

#3: Mióta lehet #2-ről tudni? (~=bizonyíték?)

tény: biciklit mindenki tud venni, kinek milyet enged a pénztárcája, vagy van a családban. Bicikliutat/sávot, tárolókat, autóra és kerékpárra egyaránt rendesen betartatott szabályokat (-> közlekedési morált) meg nem tudnak maguknak venni az emberek, azzal kéne inkább igyekezni.

Nem mintha nem lenne már mindegy az mszp-nek :).

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.09.02. 16:25:20

@somewhat damaged: Hát nekem is ez jutott eszembe. Kérdezük meg majd Rogán Tónit is, hogy tuja-e a kollegája mivel kampányol. Pásztor Tibi a saját fa..odaal verd azt a csalánt!

Perillustris 2010.09.02. 16:28:05

"az önkormányzat támogassa a fiatalok első biciklihez jutását"

Hagyjuk már ezt! Húszezer forintért már megbízható, jó állapotú - igaz, használt - kerékpárt lehet venni, de akár ennek feléért is elérhető olyan, ami kiszolgálja az embert (legfeljebb nem lesz szép).

A kerékpáros közlekedést olyan intézkedésekkel lehet igazán és igazságosabban támogatni, mint pl. az egyirányú utcák megnyitása biciklisek számára "oda-vissza", kerékpársávok, útjelzések, sebességhatár-csökkentés, stb.

Nem mellesleg a pénzt ott kell hagyni a szülőknél, s ők majd megveszik a bringát.

Perillustris 2010.09.02. 16:31:50

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Az nem zavar(t), hogy évtizedek óta minden kampányban az autópálya-építésekre verik magukat a képviselő(jelölte)k?

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.02. 16:44:07

@Perillustris: nem mert sosem volt autóm, ergo nem voltam érintett ezügyben. Biciklizni szerettem, de hála kedves politikusainknak és a dicső MK-nak, már egyre jobban megy el a kedvem attól, hogy felüljek a bringára...

mement 2010.09.02. 17:03:43

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Akkor nem szavazol rajuk, meg senkire aki nem tetszik. De politikai velemenyek sokasagatol fuggove tenni a kerekparhoz valo viszonylasod szerintem nem bolcs dolog.

Felolem barki tepheti a szajat pozitiv es negativ felhangal egyarant... sosem fogom letenni a bringat mig van erom tekerni;)

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2010.09.02. 17:27:28

A jó édesanyjának vásárold meg az utolsó kerékpárját. Azt. Te, tahó nagy állat. Közpénzből, mert ez a legnagyobb probléma. Mert a gyerek, ha nincsen kerékpárja már nem is élhet tovább, mert létszükséglet a kerékpár.

Azután meg az következik, hogy osztogatnád magadnak az ingyen autót, az ingyen lakást, meg az ingyen kosztot mi? Na persze azt is közpénzből és támogatásilag. Időnként az az érzésem, hogy ezek nem normálisak. Hol élnek ezek? Volt már olyan, hogy kenyérre nem jutott neked te eszement?

Mert nagyon sok családnál gond az, hogy reggeli, ebéd nélkül van a gyerek az iskolában. Nem lenne inkább ez a fontosabb...?

Kerékpár... eszem megáll...

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2010.09.02. 18:55:09

@mement: Tudod nem véletlen, hogy a "jóember" itt kampányol, vagyunk jó páran bringások, s elég összetartó a csapat. Mondhatni közösség.

Igen ám, de az még nem esett le neki, hogy aki idejár, annak már van "első" bringája, ergo nem potenciális támogató választópolgár, legalábbis nem olyan, aki emiatt voksolna rá.

Mint az már az előző hozzászólásokból is kiderült, ha már támogatás, akkor mindenki a kerékpárutakat támogatná. Ez azonban csak vágyálom.

Ez az egész a londoni és a párizsi kezdeményezések primitív majmolása, és az is csak az ígéretek szintjén, egyrészt, mert az esélytelenek vehemenciájával azt ígér, amit akar, mert már most tudja, hogy csak azért került fel az MSZP palettájára, mert új arcokra volt szükség, a régiek lejáratták magukat.

Viszont hiába új arc, a régiek annyira lejáratták a pártot, hogy az Atyaúristent sem választanák meg, ha az MSZP színeiben indulna. (Ezt még elképzelni is nonszensz:-))))

Arra próbáltam célozni, ha már így, mint kívülálló belelát a Főváros költségvetésébe, s lát esélyt arra, hogy fennmaradó forintocskák lennének, maradnának, akkor nem lehetne ezt a "támogatást" ténylegesen valamilyen más materiális síkra terelni? Mivel tényleg vannak olyan családok, akik napi megélhetési gondokkal küszködnek.

Nem beszélve arról, hogy tömegesen fognak családok utcára kerülni... és nem hiszem, hogy van még talpalatnyi hely is a meglévő szegény szállásokon... újakat pedig nem létesítettek... bár nem is ilyen megoldás kellene a problémára...

Nem károgni kellene (kár volt), hanem néhány politikust ember(választópolgár)közelbe kellene vinni, hogy ugyan már vegye észre, hogy mi a probléma...

Krutzifix 2010.09.02. 19:32:19

Szerintem a kerékpározáshoz nem kerékpárút, hanem kerékpár kell elsősorban! Próbált már valaki kerékpárúton kerékpározni kerékpár nélkül? És ne nevezze senki a 15 ezres romhalmazokat, vagy legkisebbisszámít xarokat kerékpárnak!
És minél többen ülünk át kerékpárra, annál többen teszünk a környezeti ártalmak ellen! Tudom, ez sokak szerint rizsa, de tovább kellene látnunk az első keréknél! Az úttest nem csak az autóké, motoroké, lovaskocsiké! Azon ugyanúgy elfér a kerékpáros is, vagy el kellene, hogy férjen. No, de ez más mese. Szóval azokat a forintokat, amiket itt egyesek kerékpárútra fordítanának, jobb célra is fel lehet használni! Mutatok egy-két helyet a városban, amit nem nagyon látnak túristák! (és még emberek is élnek(?) ott...)
De valóban dőreségnek tűnik támogatást adni bringa vásárláshoz. Akinek nem telik rá, annak úgysem segít, mert másra fordítja a keveset is. Akinek meg telik rá, az úgy is megveszi, ha bringázna...

Szittyós Feri 2010.09.02. 19:37:15

Elég nagy tirpákság a Rogán ciklusa idején felújított tereken/utcákon végigtekerve kampányolni. Közlekedésszervezésre meg átalakításra pedig az MSZP/SZDSZ bűnbandának Budapesten volt 20 éve, szerintem annyira nem ment nekik a dolog.

lapos a Föld 2010.09.02. 21:37:42

Ez egy nagyon szép ötlet, de sajnos annyira rossz ízű egy szocialista politikustól:

1. Nemcsak az elmúlt 8, hanem az azt megelőző években is csak olyan biciklis beruházásokat támogattak, melyek a laikusok számára elhitette, hogy törődnek a biciklistákkal, de ténylegesen csak használhatatlan (vagy rövid időn belül használhatatlanná váló) utakat eredményezett, azokból sem sokat.
2. A Fővárosnak arra volt pénze, hogy Tilos traktorral behajtani táblát rakjon ki, de senkinek sem jutott eszébe több Kerékpárút táblát rendelni a szocik közül. (Tudom, h a DG ötlete volt, de nem tiltakozott senki)
3. Most, hogy totál bukásra állnak, eszükbe jutnak a bringások.
4. 10 éve járok a városba bringával dolgozni (a kocsimat javarészt vidékre használom), de egyre agresszívabb a légkör, mert sikerült az elmúlt években egymásnak ugrasztani az autósokat és cangásokat. Akkor kellett volna kiállni bringásként, amikor elszabadultak az indulatok a városban a kerekesek tömege miatt, hogy: kedves autósok, a szocik szeretik a bringásokat, ne bántsátok már őket.

És sorolhatnám tovább. Szóval, bármilyen szép és jó is ez, totál vesztésre állva, még ha be is tartaná az ígéretét, akkor is hiteltelen lenne.

lapos a Föld 2010.09.02. 21:49:30

És a támogatásról: a külföldi biciklis (nagy)városokban a kb 50-80 eurós kerékpárokkal közlekednek. Az 5 kerületben nem feltétlenül 8. kerületi munkanélküli lakik. Tehát, ha jó gazdaként bánik a pénzzel, max 25-30 eurónak megfelelő támogatást ad, de maximum 10.000 forintot. És ez nem hiszem, hogy egy nagyon meghatározná a belvárosi srácok mondjuk 20e ft-os vásárlását. Nagyobb ötlet lett volna bringaparkolók kialakítása, melyeket kamerával figyelnek, úgy kevesebbet lopnának el, ellenben több bringa tudna értelmesen a városba jutni, mert nagyjából ez egy döntő probléma az ötkerben. Szóval, már megint nem a lényeget ragadta meg a kedves politikus, hanem megveszi a fiatalok szavazatát, és miután jelen állás szerint kicsi az esélye a szoci győzelemnek, legalább 4 évig butíthatja az ötlettel a belvárosi srácokat, anélkül, hogy be kéne tartania ígéretét.

Anti Anyag (törölt) 2010.09.02. 21:51:48

@Gromek: Én is elképzelem, ahogy szocialista politikusok hozzájárulnak az adófizetők pénzéből a gyerek első kerékpárját támogatják.

1. A felét alapból ellopják, mert szocialista politikusok
2. A gyerek meghatározott üzletekből vásárolhat, esetleg meghatározott márkát. (Magyar Bálint számítógép akciója idején a támogatott termékek alapból 40%-al voltak drágábbak).
3. A "kisebbségek" nagyobb támogatást, esetleg ingyenességet élveznének, (szavazat mindenekelőtt) fel is tűnnének ezek a bringák nyomott áron a bringapiacon.
4. A környék összes nem bennfentes bringakereskedője hetek alatt tönkremegy.

Szóval a gyerek (és családja) közel sem jár annyira jól, mint amennyire az adófizetők rosszul.

szergejsztahanov 2010.09.02. 22:14:32

a lopott bringát adnák ingyen:):)

fedélzeti kompót 2010.09.02. 22:50:16

Csak annyit szeretnék, hogy minden nap megkorbácsoljanak legalább egy bringatolvajt a Hősök terén. Ünnepnap a közönség is besegíthet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.02. 23:12:22

@Pásztor Tibor: Én gyenge fizikumu vagyok, én robogóhoz kérek támogatást, hogy ne autóval járjak.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.09.02. 23:46:19

@Jumbóka: minden egyes biciklis egy autóval kisebb dugót jelent, vagy egy plusz férőhelyet a BKV-n. A kerékpáros közlekedés segítése közvetlenül is jó hatással van a városi közlekedés minden szegmensére.

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: ha én leszek a polgármester, és a gyermeke V. kerületi lakos, akkor meg fogja kapni a támogatást. Bár megjegyzem, hogy a Trek-et c nélkül kell írni. De a bringa nekem is bejön.

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: ha ez számít, én már jópár éve hajtom a kerületben a bicikliláncot. Írtam már kerékpáros közlekedési koncepciót, címkéztettem pénzt kerékpárutakra.

@...Ahoj...: én is remélem, hogy lesznek rendes kerékpárutak és -sávok. De ennél is fontosabb lenne, hogy egy autós, ha biciklist lát, akkor ne azon frusztrálja magát, hogy már megint leelőzte valaki fosszilis energiák nélkül, hanem hogy ennyivel is kevesebb autó áll a dugóban.

mement 2010.09.02. 23:50:43

@Pásztor Tibor: azt a kerekparos kozlekedesi koncepciot meg lehet valahol tekinteni?

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.09.02. 23:57:06

@somewhat damaged:

1) A Fő utca jó dolog, bár eléggé csak az eleje van meg. A mellékutcák extra terhet kaptak, az autósok nem tanulják meg, hogy nem éri meg erre jönni. De biciklizni jól lehet rajta észak felé. Elvileg itt engedélyezve van a déli haladás bicikliseknek, de az az eléggé veszélyes, túl szűk az utca ehhez.

2) Kábé tíz éve biciklizek rendszeresen, közlekedési célzattal.

3) Mit szeretnél bizonyítékot? Pl. hogy van még narancssárga CM-szervező pólóm?

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.09.03. 00:00:11

@mement: írj egy emilt a mail@pasztortibor.hu címre, és elküldöm. Valahol még biztos megvan.

palackos 2010.09.03. 00:33:35

@Gromek: az 5. keruletben? tok igazad van egyebkent, de ezzel vityahoz fordulj!

palackos 2010.09.03. 00:38:43

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: maga mi a francbol adozik ha minden blogon az on hozza szolasait olvasom? vagy ezert fizetik?

eml 2010.09.03. 01:19:35

@Pásztor Tibor:
Semmi sincs ingyen, valakinek ki kell fizetni a révészt.

stratez 2010.09.03. 04:50:26

Ingyen BKV után ingyen bicikli, és mi lesz a kedvenc nyuggerekkel, ingyen tolókocsi?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.03. 06:41:47

@mement:
Hallgass és okosabb leszel.

Amennyiben egy gyenge, egy rokkant, egy túlsúlyos nem tud élni az ingyenbringával, akkor az diszkrimináció.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2010.09.03. 07:15:51

"Károly-kert"? Egy polgármester-jelölt, tudhatná, hogy a kerületében hogy hívják azt a népszerű közterületet pontosan. Segítek: www.edenkert.hu/diszkert/parkok-es-diszkertek/karolyi-kert/1368/

Nancsi 2010.09.03. 08:16:08

@Pásztor Tibor 2010.09.02. 23:46:19
"minden egyes biciklis egy autóval kisebb dugót jelent, vagy egy plusz férőhelyet a BKV-n."
Ez akkor volna igaz, ha:
- bringával vinné a gyereket oviba, bölcsibe, edzésre, stb. Én spec gyalog viszem, de ettől függetlenül ezen többet lendítene az, ha a 8 év alatt nem zárták volna be az óvodák/bölcsödék 2/3 részét, nem adták volna el plázának az önkormányzati tulajdonú sportpályák 3/4 részét, és nem kéne egyeseknek 5-10km-re hordaniuk a gyereket.
- bringával vinné haza mindenki az 50 kiló kutyatápot/macskaalmot
- télen-nyáron bringával járna mindenki. Az semmit se segít a BKVn, hogy nyáron bringázik valaki, ha télen BKVzni fog, max annyit, hogy nyáron a járművek kihasználatlanabbul fognak futni.

"A kerékpáros közlekedés segítése közvetlenül is jó hatással van a városi közlekedés minden szegmensére."
Persze az autót - és annak parkolási lehetőségét - hagyjuk ki, mert az egy ártalmas csótány. M0 meg hogy áll? Mikor lesz kifliből valódi kör? Mikor lesz az a kör tényleg kör, nem pedig valami amorf amőba, mert havergyereknek arra volt valami gazos földje, és azt is ki kellett sajátítani milliós négyzetméter áron?

"@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: ha én leszek a polgármester, és a gyermeke V. kerületi lakos, akkor meg fogja kapni a támogatást. Bár megjegyzem, hogy a Trek-et c nélkül kell írni. De a bringa nekem is bejön."
Igen, ez itt színtiszta szoci megnyilatkozás. Ha valaki akar venni egy 2 milás bringát, azt támogatják örömmel, mivel nagy pénzből többet tudnak zsebre rakni.

"@...Ahoj...: én is remélem, hogy lesznek rendes kerékpárutak és -sávok. De ennél is fontosabb lenne, hogy egy autós, ha biciklist lát, akkor ne azon frusztrálja magát, hogy már megint leelőzte valaki fosszilis energiák nélkül, hanem hogy ennyivel is kevesebb autó áll a dugóban."
Én ha éppen autóban ülök letojom, hogy ki előz meg - akár állok, akár haladok. A Hungaroringre nem szoktam járni, azon kívül meg nem versenyzek, hanem közlekedek. Viszont autóban zavar az ön és közveszélyes közlekedés, amely az autósok kb 10%-ára, a robogósok 30%-ára, és a bringások 70%-ára jellemző. Ezért nem akarok több bringást, mert 10 új bringás közül 7 közveszélyes őrült lenne. Nem is azért, mert ha aláesik az autónak megdöglik, hanem azért, mert szétveri a kartert, és vihetem javítani az autót. Illetve magyarázkodhatok órákig a rendőrnek, hogy mindent megtettem a baleset elkerülése érdekében, nem utólag festettem fel a féknyomot, bizonygathatom az autóm tökéletes műszaki állapotát - vagyis gyakorlatilag meghurcolnak egy hülye miatt. Autósként zavar a piroson áthajtás mert fölösleges kockázat pár másodpercért, zavar ha annyira megközelítenek, hogy potenciálisan sérülhet az autóm vagy akár én is - mert szintén fölösleges kockázat, szintén pár másodpercért. Zavar hogy ilyen emberek az utakon lehetnek, zavar hogy nem elég egy videofelvétel, hogy egy életre eltiltsák őket a járdán/BKV-n kívüli közlekedéstől. És tök mind1 hogy a másik fél kerékpár, robogó, seggrakéta, autó, busz, vagy helikopter - egyenlően bánjanak minddel (rendszámot a bringára, és kötelező felelősség biztosítást).
Hozzáteszem hogy gyalogosként is rohadtul zavar a bringások 70%-a - más meg nem, mivel a járdán más nem szokott járni. Nem tudom tolerálni, ha a járdán teker a hajtáspajtás leszegett fejjel 40-el, úgy pláne nem, hogy a járda egyik oldalán 2 méterre ott egy cirka 3.5 méter széles 1 sávos út, a másik oldalán 15 méterre ott egy tök üres 2 sávos szervízút, a táblák és a felfestés pedig egyértelműen a szervízút felé terelnék a drótszamarasokat. Mikor kérdőre vonom hogy mégis miért pont a járdán akar sebességi világrekordot dönteni, akkor meg jön azzal, hogy huplis a szervízút. Hát bazmeg, autóval is huplis az út, akkor én is menjek autóval a járdán? Én olyankor tudok lassabban menni, tudom kerülgetni a nagyobb kátyúkat, egy bringásnak miért derogálnak ez?

k_attila78 2010.09.03. 08:57:18

Oh megérkezett a szobafestő beteg nagymamát óvodába szállítók képviselője. Isten hozott!:)
Az autó nem egy ártalmas csótány csak nem szükséges a wc-re is azzal menni...
50 kiló kutyatáp/macskaalom... gondolom minden nap szükség van mindenkinek ennyire:)))

mement 2010.09.03. 09:22:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ez hulyeseg amit irsz. A rokkantakat nagyon tudom sajnalni:( Tenyleges akadalymentesitessel es tobb tamogatott otthonrol vegezheto munkaval lehetne esetleg segiteni nekik.

A tulsulyosak es a gyengek, meg nem a mi problemank, aki sajat testet nem tartja vagy nem akarja karbantartani, az eljen egyutt azzal a tudattal hogy sok mindenre nem kepes. (Nyilvan van olyan -elenyeszo szamban- aki valamilyen betegseg okan, nem onhibajabol gyengul le, vagy hizik el, nekik mashol mas modon lehet segiteni, de az nem feltetlen onkormanyzati feladat.)

mement 2010.09.03. 09:25:45

@Nancsi: Van aki bringaval viszi a gyerekeit az oviba vagy bolcsibe, es van aki a bevasarlast is eltudja intezni biciklivel. Nem kotelezo, de nem lehetetlen, egyaltalan nem lehetetlen.

mement 2010.09.03. 09:30:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Eszembe is jutott egy masik pelda, volt osztalytarsam a fel szemere vak, a masikkal meg nem lat szineket, mikor az iskolankban meghirdetett onkormanyzati tamogatasal akcios jogositvany megszerzeesert jelentkezett, elutasitottak a szeme miatt.

Ezek szerint akkor ot sok evvel ezelott diszkriminaltak?

Nancsi 2010.09.03. 10:07:48

k_attila78: Gondolom benned is egy hajtáspajtást "tisztelhetek". Nem arról beszéltem, hogy a bringa úgy ahogy van rossz, mert régebben én is bringáztam. De:
1. Nem városban, hanem a Bükkben. Most már nem járok arrafelé, de sose éreztem rá ingerenciát, hogy városban tekerjek.
2. Ha azt mondja, hogy ha sokan bringára szállnak, kevesebb autó lesz, akkor azt mondom - ok, ez igaz. De az hogy a bringa kiválthatja az autót, az nettó baromság, demagógia. Egyrészt ugye bringával is, autóval is parkolni kell. Kapásból ott kezdődik a dolog, hogy én sehová se tudnám tenni a bringát úgy, hogy ne lopják el, csak a lakásba. Oda meg köszi, nem viszem be. Nem fogom a 15eFt-s nm árú szőnyegre rátolni az utcai retket főleg egy kiadós zápor után. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Marad autó mellett B opciónak a BKV. Havi - valójában 30 napos - bérlet mennyi is? 9800Ft, ez 30-31 vonaljegy. Bérletet messze nem használom ki, marad a jegyes közlekedés. Amikor időben alternatíva volna a BKV, és cuccot se viszek annyit, hogy kényelmetlen legyen, akkor is kb fele részben egy oda-vissza út 2-3 átszállásból van meg. Az meg már 6-8 jegy, 1920-2560Ft. Annyiból meg akárhová elmegyek Bp-n belül oda-vissza autóval. Szóval inkább azon kéne faragni, hogy:
1. Le lehessen tenni az utcákon a bringát, akár éjszakára is, és reggel is ott várjon, 100%-ban.
2. A bkv jegy ne viszonylat, hanem km, másodperc, akármi más alapú legyen.

mement 2010.09.03. 10:32:22

@Nancsi: senki nem mondta hogy kivaltja a bringa az autot, mi arrol beszelunk hogy sok esetben (nagyon sok esetben) alternativa, es hogy ez miert jo? Azt te magad is leirtad.

k_attila78 2010.09.03. 10:45:30

@Nancsi: nem kell tisztelned. Azonban az utolsó 2 pontoddal maximálisan egyetértek. Európa nagyvárosaiban is idő alapú a tömegközlekedési szolgáltatás. (még Prágában is szóval nem lehet voltkommunista országra hivatkozni sem).

1. Nem vagyok hajtáspajtás
2. Ha valaki nem akar biciklizni ne biciklizzen kifogásokkal meg már tele a padlás nem kell kifogásokat felsorolni egyszerűen nem akarsz és kész.
3. Én 3 éve tekerek, mindenhova a városban és van autóm is csak tudom mikor melyiket használjam...

Perillustris 2010.09.03. 11:34:16

@Nancsi: "minden egyes biciklis egy autóval kisebb dugót jelent, vagy egy plusz férőhelyet a BKV-n."

Márpedig ez teljesen rendben lévő kijelentés.

Az óvodák bezárása kétségtelenül hiba volt, a sportpályák és egyéb köztulajdonban lévő telkek mérlegelés nélküli eladása pedig a legtöbb esetben egyenesen bűncselekmény, a valószínűsíthető korrupció miatt.

Nettó butaság, hogy nem segít, ha valaki csak tavasztól őszig bringázik, egyéb időszakokban pedig BKV-zik, vagy horrible dictu autózik. Az iskolaszünet és a nyári szabadságok miatt eleve takarékon üzemelnek a tömegközlekedési vállalatok. Nem mellesleg a buszvezetők sem kivételek, ők is a nyárra időzítik a pihenést.

A százalékos becslésed az őrült, ön- és közveszélyes bringások arányára vonatkozóan nyilván a meglévő ellenérzésed mellékterméke. Sebaj, csak egyértelműen túlzó. Azt persze elismerem, hogy autóból vagy villamosról szemlélve egy-egy szituáció neccesnek látszik, de ezek többségét a kivülálló nem jól ítéli meg (GYK: akár az is, aki rutinos, de mondjuk éppen nem teker, hanem a 6-osról figyeli a forgalmat). Ahogyan te is megmagyarázod magadnak azt, amikor a sárgánál kicsit vagy jobban odalépve még átsiklasz a piros lámpa alatt. A zebránál álló gyalogos oedig néz ki a fejéből, hogy "ez mi volt".

Az egyenlő bánásmód nagyon divatos kifejezés, de esetünkben tévútra vezet ennek követelése. Nem lesz rendszám, s nem lesz általános kötelező biztosítás sem, hiszen bár járművekről beszélünk, azok minden paraméterükben különböznek.

"zavar hogy nem elég egy videofelvétel, hogy egy életre eltiltsák őket a járdán/BKV-n kívüli közlekedéstől"

ROTFL - embereket zebrán halálra gázolókat sem tiltanak el örökre a járművezetéstől, úgyhogy ez igencsak elrugaszkodott elképzelés

"mivel a járdán más nem szokott járni"

A robogósok minden gátlás nélkül megteszik, az autóvezető meg hasonló módon ignorálja a járdára parkolás tiltását, ezért ez sem nyert. Természetesen a sűrű gyalogosforgalmú járdákon bunkó módon tekerőket én magam rúgnám le a bringáról, mint ahogy erre volt is példa már.

Mon3 2010.09.03. 12:35:20

@Nancsi: Hülye vagy. A nyelvedre is kéne egy rendszám. És agyrémek terjesztése miatt be lehetne perelni téged....

Mon3 2010.09.03. 12:52:00

Kedvenc aduja az "autósnáciknak" a "kerékpárosnácikkal" szemben, hogy a kerékpárosok nem fizetnek benzinpénzbe beépítet útadót, nincs rendszámuk, és felelősség biztosításuk. Most nem taglalom ennek értelmetlenségét és igazságtalanságát. Csak egy dologra világítanék rá. A három hete engem fejre állító és cserbenhagyó autósnak volt rendszáma. Mit se ért, mire felnéztem sehol se volt...

Perillustris 2010.09.03. 13:05:46

@Mon3: Mondjuk én a benzines fűnyíróba szükséges mennyiséggel bőven letudom az arányos adóterhet. :)

...Ahoj... 2010.09.03. 16:05:00

@Nancsi: Megoldás a Bringaúthálózat kiépítése.
Sajnos én is a járdán tekerek, mert a Kossuth tér és Clark között nincs bringaút, vagy mész a kocsik között vagy fel a járdára... én inkább járdázom 20-al, mint elüttessem magam.

Az emberek is hülyék ám, csilingelek halkan erre megfordul és richtig abba az irányba sétál amerre próbálom kikerülni. Inkább már nem is csengetek csak megyek és kikerülgetem.

Perillustris 2010.09.03. 17:51:19

@...Ahoj...: 20-szal járdázol? Akkor inkább maradj otthon vagy gyalogolj!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.09.03. 18:53:08

@mement:
Direkt hoztam absztrakt példát.

Egy kedvezmény akkor jó, ha mindenki élni tud vele. Tehát jobb lenne, ha mindenkinél több pénz maradna (kevesebb adó), mert akkor mindenki eldönthetné, hogy kerékpárt vesz, vagy a kövérek éves bérletet.

bringabaro · http://www.bikefm.hu 2010.09.08. 18:03:20

Két kommentem van:

1. örülök a bérbicikli programnak, mert minél több kerékpár fut budapest útjain, annál nagyobb az esély, hogy holnap még több futhat.

2. kisebb rendszerekben hiszek: kerékpáros szervezői tapasztalataim alapján az élet más területeihez hasonlóan a magántulajdon jobban működik, mint a köztulajdon, ezért közbicikli helyett magánbiciklit kínálunk.

(a kapitalizmus vs. szocializmus vitát most nem folytatnám le, se filozófiai, se más alapokon)

A fogyasztók és a történelem majd lejátsszák a dolgot.

Aki elegáns kerékpárflottát, vagy tárolót szeretne, akár a céges vagy lakóház arculatához igazított designnal, az ide látogathat.

www.bikefm.hu

Céges és kisközösségi kerékpáros megoldások (flotta, tárolók, stb.) itt elérhetőek:

Aprósólyom 2010.09.12. 11:08:49

Az az érdekes, hogy csak most az önkormányzati választások előtt derül ki, és adnak hangot annak, hogy Pásztor Tibor kerékpározik egy jól megkreált reklám keretein belül. "más hagyományos polgármesterjelöltek" - Ez meg mi? Nem tárgyról beszélünk, mint egy mosópor reklámban, wazze!!!
süti beállítások módosítása