Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Egy év szünet után bukkantak fel a munkások Bem rakparti bringaúton

2010.06.10. 09:34 - dw1

Tavaly márciusban bontották fel az EuroVelo 6-os kerékpárútvonal részét képező a Bem rakparti bringautat a budai csatornaépítkezés és az ahhoz kapcsolódó villamospálya-felújítás miatt, de a március végére tervezett átadás elmaradt, mert a főváros nem tudott dönteni, hogyan állítsák helyre az utat.

darthwalk: Első nap ennyit bontottak fel

209 július végén a kivitelező Strabag végül megelégelte a várakozást és ideiglenesen lebetonozta a bringás-gyalogos járdát, elhárítva ezzel az előző hónapokban fennálló közvetlen balesetveszélyt, majd levonult a munkaterületről.

A főváros közben rájött, hogy uniós pénzből nagyon jól meg tudná finanszíroztatni a Duna-parti útvonal rekonstrukcióját, ezért a tervezésbe kezdett. A pályázat viszont valahogy mégsem jött össze, így újra a Strabagra hárult - ahogy ez az eredeti szerződésben is szerepel - a helyreállítás. A cég azonban a főváros miatt fébehagyott munka újrakezdésével nem sietett, sőt kivárt a szerződésben foglalt végső határidőig.

Ezért közel 11 hónappal később, ma újra megkezdték a munkát. A Döbrentei térnél teljes szélességében lezárták az utat járdával együtt.

darthwalk: Egyáltalán nincs kitáblázva a terelés

Kerülő útvonal reggel fél 8-kor még nem volt kitáblázva, csak 40 méterrel arrébb a Fő utca felé, ezért sok kerékpáros a villamossínen folytatta útját.

Az építkezésen dolgozóktól annyit sikerült megtudnunk reggel, hogy a felújítás egy hónapig fog tartani és új aszfaltot kap az út.

Címkék: építkezés felújítás bicikliút budai rakpart építési terület bringajárda

135 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr802070906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eml 2010.06.11. 01:49:35

@aronman:
Hoppá! Itt is tilos kerekezni:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_55$BBMP_0.png

jozinho 2010.06.11. 07:21:21

Kivártak a helyreállítással, kasa.
Előttem német házaspár, nézik a panorámát, gödörbelépés, asszonyboka-ki, teljes hosszban történő elvágódás, fejlekoppintással.
Szégyen.

egy atlag 2010.06.11. 08:21:09

Minek bringautat építeni ezeknek, úgy sem használják. Pazarlás.

privateer 2010.06.11. 08:24:05

Itt van esély hogy politikai mutyizás ment. Vagy nagyarányú lopás. Lehet hogy a térkő amit ide szántak, már valamelyik tag kertjében pihen. Majd eladja valamikor.

Világ más részein az útfelújítás egy éjszaka alatt megvan. Igen éjjel. Elviselik a lakók, mert tudják hogy 5 évente egyszer van ilyen. Nálunk miért nem működik?

terrormaci 2010.06.11. 08:26:53

szégyen az az út, nem is azért, mert nekünk lehetetlen rajta bringázni, hanem mert külföldiek is jönnek arra tömegével és ezzel szembesülnek. Budapest központjában.

eml 2010.06.11. 08:29:41

@aronman:
Kivéve ezeket:
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_1$BBMP_0.png
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_3$BBMP_0.png
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_26B$BBMP_0.png
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_49$BBMP_0.png
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_53$BBMP_0.png
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_55$BBMP_0.png

dw1 · http://bpcity.hu 2010.06.11. 08:40:31

@privateer: 2.1 km az autós megfelelője a távnak, ami tök párhuzamos, legyen a járda 2 km hosszú. szerintem aszfaltozd le te holnapra úgy, hogy véges számú munkásod van és a villamost nem állod el. lol.

@terrormaci: igen, ez például elég hangsúlyos probléma.

én tegnap csodálkoztam rá - mint ahogy írtam is - hogy mennyien mennek még mindig a bringajárdán. @Perillustris: ha ezek mind a főutcán mennének abból mindennapos komoly konfliktus adódna. mert én megtehetem hogy végigsuhanok jobboldalt, de nem mindenki szeretne dugóban álló autók között tekeregni, aztán meg 30-al húzni tovább a körforgó után hogy ne tartsa fel a forgalmat. és itt nem a kisgyerekesekről van szó, hanem a komfortbringás egyenes derékkal kényelmesen közlekedőkről.

a megoldás valami olyasmi lehetne (egy éve is írtam már kommentben) hogy az utat átvezetik a kaszinó után a villamos és az út közé, felviszik a körforgóig, ott a járdát megszüntetik/bringaúttá teszik a jobboldalt és a halász utcánál visszavezetik a járdára.

visszafele muszáj lenne többet vinni a főutcán az egészet, arra nincs ilyen szép megoldás.

k_attila78 2010.06.11. 09:09:43

a magyaroknál trógerebb nép nem tudom-e hogy létezik a földön... szégyen ez az ország szánalomra méltó...

Perillustris 2010.06.11. 09:26:52

@dw1: "ha ezek mind a főutcán mennének abból mindennapos komoly konfliktus adódna"

Hiszem, hogy ez robbanthatja ki a felelős(sic!) városházi politikusok elméjét abból a mocsárból, amibe évtizedek óta bele vannak süppedve.

Azt gondolom, hogy ha a nagykörúti járdázók is az úttesten mennének, fél éven belül az EMPAMO nevű humorista szervezet is a parkolósáv kerékpárossávvá alakítását követelné.

kepfeltoltes.hu/090420/PLAKAT2.5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

eml 2010.06.11. 09:27:56

@dw1: A volt bírósági épület előtt nem engedik elvezetni, az most is valami fontos klub hatalmas embereknek.

eml 2010.06.11. 09:35:59

@Perillustris:
A körúton nem lehetne a járdából elvenni egy bringaútnyit? Szerintem 90%-ban simán.

A parkolósáv is megmaradna, és a kerekes se kényszerülne járdázni.

A körúttal speciel az a bajom, ha megy rajta a kerékpár, akkor a kerékpárnak védenie kell magát a rányíló ajtóktól. Ha kocsival kerülöm a kerékpárt, nekem a kerekest védenem kell egy esetleges valamilyen okból bekövetkező hirtelen kormánykorrekció fájdalmas hatásaitól (tehát a kerekes elrántja valamiért balra pl. kilépő gyalogos miatt.

Ezáltal a kerekes elvisz egy sávot, mert akkora helyeket kell hagynunk, hogy nem lehet folyamatosan kerülni a kerékpárt. Emiatt mögötte torlódnak az autók, akik esetleg fentebb vázoltakat nem látják át (és ezért kancsók lesznek).

dw1 · http://bpcity.hu 2010.06.11. 10:01:17

óbuda és albertfalva között szoktam közlekedni, most a duna vízállása épp lehetővé tette hogy végigtekerjek a gellért tér-halász utca illetve a margit-híd - árpád híd távon, kit kell megkeresni hogy ekkora maradjon a víz néhány évig? :D

terror 2010.06.11. 10:24:42

@eml: Es ahol nem fer el a jardan? Ott hogyan folytatodna? Ez a feltartosdi erdekes, en speciel pont forditva erzem. Napi szinten tartanak fel a dugoban acsorgok. Ha epp nem tudsz elozni, varsz picit, mint ahogy mi is megallunk, ha nem ferunk el motorossavon :)

Egyebkent meg egyre elozekenyebbek a jarmuvezetok, szal nagy kalapemeles. Atlag 6-7-en huzodnak felre, hogy elferjunk (mert mostanaban sokadmagammal motorossavozok).

Motorosokkal valtjuk egymast, mikor epp ki tud jobban haladni, megy a helycseres tamadas, szal alakul el, csak nagyon lassan :P

dw1 · http://bpcity.hu 2010.06.11. 10:31:17

@errorka: ahol nem fér el ott nyílt bringasáv(ösvény?) lehetne az út szélén. a kresz is ismeri már, piktogrammok és szaggatott vonal kell hozzá semmi más. jelzés az autósnak hogy ezen az oldalon akármikor jöhet bringás.

igazából most is pont ez van sok helyen, többek között a körúton is, de a bartókon méginkább.

sőt, csomó olyan útja is van BP-nek ahol egy egész bringasáv elférne mert kb 4 méter széles az út, a szélén parkolnak, belül közlekednek, de a kettő között nem fér el egy újabb autós, viszont egy bringás kényelmesen (tétényi út, reitter ferenc biztosan ilyen).

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.06.11. 11:52:25

@Perillustris: Ha ennyi bringás, aki ma a járdán kerülgeti a gyalogosokat, mind a Fő utcán menne, akkor mindenki számára nyilvánvaló lenne, hogy a bringásokkal számolni kell. Nem egy-egy váratlanul felbukkanó járműként jelentkeznénk az autósok számára, hanem mint egy mindenütt folyamatosan jelenlévő közeg, amire mindig számítani kell.

Persze az is érthető, hogy a bringások nem akarnak a Lánchíd utcán beállt füstölgő dugó mellett tekerni. Én is próbáltam, de nem akkora élvezet, pedig balról elég jól végig lehet előzni az egész sort. Akkor inkább sétatempóban nézelődök a "bringaúton", hacsak nem kell sietnem.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.06.11. 11:53:40

@Viszketeg: ebben is igazad van, viszont én a 20-as gumijaim miatt nem engedhettem meg magamnak a kátyús járdát.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.06.11. 11:58:29

@Viszketeg: 28-as az átmérője, 20-as a szélessége és miliméterben.

terror 2010.06.11. 12:03:32

@dw1: Ezzel pusztan annyi a gond, hogy a parkolo autoktol semmit sem lehetne latni a "jardarol" erkezokbol. Mint ahogy most is ez van, ezert is marhasag jardazni, tobbek kozott.

Es eleg szar lenne ugy visszajonni az utra, hogy allandoan hatra kelleme kamillazni, hogy epp be tudsz-e sorolni. Plusz, ha nincs ott bringas, akkor a dugoban szepen raallnanak a kerosavra, ugyanis ezek alapjan nyitott kerosav kellene. Ha meg rajta allnak, akkor mi ertelme?

Kemeny dio ez, es igazabol a parkolo autok kizargatasa nelkul szerintem nem igazan megoldhato. Ha viszont ezt meglepik (nem hiszem, hogy megfogjak/meg merik), akkor meg boven elfer a fix kerosav, es meg itt-ott a forgalmi savok is szelesithetok, amik nehol botranyosan szukosre sikerultek.

Ahol olyan szeles az ut, mint pl. a Fehervari egyes szakaszain, ott annyira ertelme sincs felfesteni a kerosavot. Szabalyos elozes kell a gepjarmuvezetoktol, es ennyi. A penzt inkabb gyujtsek ossze, es tartsak karban az utakat, hogy kilehessen jutni pl. Albertfalvara/Tetenyre ertelmesen, ugy, hogy utana nem kell centrirozni.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.06.11. 12:16:13

@errorka: nem értem, ki érkezne a járdáról és mikor?

én csak annyit javasoltam hogy legyen odafestve egy nyílt sáv ahol már most is sokat közlekedünk, ne adj isten minden további nélkül elférünk. ezek olyan helyek ahol eddig is tekeregtünk, eddig is elfértünk vagy az autósok eddig is helyet adtak.

azért is jó a nyílt kerósáv mert ha keskeny a járműved akkor elférsz mellette (szinte mindegyik személyautó), ha meg busz megy előtted akkor amellett eddig sem fértél el jól.

a fehérvári utat én bojkottálom, maximum keresztbe megyek el rajta, több defektet is kaptam már ott, horrorisztikus ahogy kinéz, fel kéne törni a picsába a egészet 2-3 réteg mélyen és újraépíteni. be is fejezem, mielőtt belelovallom magam, külön blog kéne neki..

de szerencsére ott a kiváló bartók/tétényi/sáfrány utca amint szuperül lehet menni (na jó a sáfrány elég döcögős).

no de elkanyarodtunk a témától, ma már a rakpart több részét feltörték, hétfőre gondolom eljutnak odáig, hogy egyáltalán nem lehet gyalog sem végigmenni rajta. vajon mi lesz a gyalogosokkal/bámészkodókkal? a bringások meddig mennek még a sínen (tweetphoto.com/26620764 - és szereznek ilyen sebeket?)

az egész felújításban, leszámítva azt, amilyen lesz, az a legnagyobb gáz, hogy nem jelöltek ki terelőutakat, ki sincs táblázva, csak a helyszínen, pedig már a szabadság/margit hídnál lehetne jelezni hogy 2 kilométert lezártak a budai útból.

terror 2010.06.11. 12:30:42

@dw1: Az "alapotlet" az volt, hogy a szeles jardabol legyen elveve a kerosoknak sav. En ezen a vonalon gondolkodtam tovabb, hogy - szamomra - kivitelezhetetlen.

A sines kepet megmutatnam azoknak, akik nemertik, miert nem lehet a Margithidon a villamosinen bringazni. Sokan latjak, hogy mennek ott masok is, aztan azt hiszik, hogy majd akkor ok is. Az emberek nincsenek tisztaban a sajat korlataikkal. Ezt bizonyitjak az ilyen serulesek, meg az utmenti kegytargyak :/

gulyasattila 2010.06.11. 12:32:08

@errorka: Többen mondták már, és a múlt heti kirajzás óta én is egyet értek vele: ha a nagykörtén az összes járdázó az úton menne, már rég az autósok követelnének bringasávot a parkolósor helyére:)
A kiskörút hibáját persze érdemes lenne elkerülni, fel kellene vállalni háztömbönként néhány parkolóhely elhelyezését a járdán.

Mon3 2010.06.11. 12:54:47

Strabag!!!

Most már mindent értek. Elég az M6-os síkvidéki völgyhídjaira, dombocskákon keresztül hatoló, és mégis beomló alagutakra, és az átereszen keresztül folyó vízzel elmosott leállósávra gondolni. A milliárdos túlszámlázással történő Margithíd felújításról (ahol egy normális járda kiépítésére sincs meg a képességük) és 4-es Metróról már nem is beszélek. Remélem, végleg kitakarodik az országból ez a lopós, korrupciót gerjesztő, tetű banda. A jövőben nem fog itt megélni, mert ahol becsületes munkával kell megkeresni a pénzt, ott felkopik az álluk. Az elvtársaktól már nem kap pénzt. Vissza Ausztriába! 500 évig belőlünk éltek, most meg a szemetüket ránk engedik Szentgotthárdnál. Elég volt.

Perillustris 2010.06.12. 00:26:39

@eml: Nem, a járda tabu. Nem mellesleg azért is, mert a Nagykörút - egyelőre többnyire még működő - boltjainak fennmaradása döntő részben a gyalogosokon múlik. Széles korzó kell ahhoz, hogy az ember ne legyen állandó sürgetésnek kitéve, amit egy szűkebb járda nagyobb forgalma okozna. Te szívesen sétálgatnál egy másfél méteres járdán?

Az esetleírásod stimmel, valóban jelentősen szűkít egy-egy bringás. De mégjobban csökkentik az áteresztőképességet a vészvillogós tahók, valamint a ki- és baparkolók.

@síncsavar: Mégis, szerinted mit old meg egy-egy hely a sarkon? Elárulom, semmit. Jó eséllyel mozg. sérült kártyával parkolnának ott éjjel-nappal.

gulyasattila 2010.06.12. 17:00:42

Megállni tilos, kivéve áruszállítás. Mond valamit? :)

Perillustris 2010.06.12. 19:03:07

@síncsavar: Igen, hogy onnantól kezdve mindenki árut szállít majd.

mirharépa 2010.06.15. 19:21:12

@k_attila78: kik azok a trógerek? ők állnak le a strabaggal némi léért? vagy micsinálnak?

k_attila78 2010.06.16. 10:47:16

@mirharépa: trógerek? akik egy évig hozzá sem szagulnak egy darabokra cseszett bicikli úthoz. Tróger még az is aki tehetne ellene de nem tesz semmit mert abból nincs pénze...

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.06.16. 11:06:14

@k_attila78: ezt két részre kell bontani, az egyik a főváros, akik a döntéshozók, megbízók. ők tényleg basztak hozzászagolni, megcsinálni, döntést hozni.

ha korábban (mondjuk egy éve, rendesen, időben) döntöttek volna, akkor belefért volna az "emelt színvonalra helyreállítás", így csak az eredeti állapotok visszaállítása lehetséges.

szerencsére a kátyúkat nem tudják visszaépíteni.

a semmihez képest természetesen szuper, hogy legalább nem fog döcögni a bringa, viszont a következő 10 évben semmi sem fog változni azon a szakaszon, viszont ez nem jelenti azt automatikusan hogy a bringások az útra fognak menni, így szép konfliktusok várhatóak a túristákkal.

ahogy eddig.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.06.16. 11:10:55

talán egyszer eszébe jut valakinek kiszámolni hogy ha a bringások azon a szakaszon nem kényszerülnek lassan haladni akkor az az ott közlekedő X ezer embernek éves szinten Y perc előnyt jelent ami forintosítva Z millió forint 30 évre vetítve, így aztán megéri építeni egy rendes bringautat.

mirharépa 2010.06.16. 13:34:29

kezdjük azzal h demszki mijafasznak van volt? húsz évet elkúrtak - de legalább ő és a sleppje jól megszedték magukat - kb az utóbbi években csináltak valamit..mikor egy bicikliút építés nem kerül milliárdokba, meg ésszel is lehetett volna már javítani a helyzeten.
az h a várost a benzingőz uralja az egyeseknek szerintem megintcsak milliárdokat jelent, beleértve az államot is, az emberekre magasról tesznek, a főistenük mammón.

gyocska 2010.06.16. 21:33:17

@Autosave: viccnek is rossz amit mondasz. Azt hiszem agyváltóra van szükséged....

polyak.zsuzsa 2010.06.17. 10:18:24

Az ausztrál módszer lassan gyorsabb lenne Budán is: üres nyomtató patronokat le, kész a bringaút (az áráról nem is beszélve, persze nyilván itt is lenne mit "közbeszerezni" :)

greenpolis.wordpress.com/2010/06/17/bringaut-hasznalt-nyomtato-patronokbol-ausztraliaban/

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2010.06.17. 16:29:18

További fejlesztéseket hajtottak végre a Fény utca, Retek utca sarkán a Fény utcai piacnál a bringaúton, két helyre is felfestettek zebraátkelőt. Nem tudom hol és kinek kell megköszönni, de akkor remélem, hogy innen eljut a fejlesztőkhöz. Nagyon jól néz ki most a kereszteződés, egyértelmű a bringaút, minden illetékesnek köszönöm!

zozo6296 2010.06.20. 16:04:46

"Ahol olyan szeles az ut, mint pl. a Fehervari egyes szakaszain, ott annyira ertelme sincs felfesteni a kerosavot. Szabalyos elozes kell a gepjarmuvezetoktol, es ennyi. A penzt inkabb gyujtsek ossze, es tartsak karban az utakat, hogy kilehessen jutni pl. Albertfalvara/Tetenyre ertelmesen, ugy, hogy utana nem kell centrirozni."
Bölcs vagy.=) Amúgy én Szerémin egyszer mentem,kösz nem. A Dunaparton megyek a Vágóhíd utcától...-ez múltidő! Elképesztő milyen bringaútnak nevezett vmi van ott,úgyhogy a Budafoki marad. Amúgy a Fehérvári utat ideje lenne felújítani, mert a busz dölöngél rajta konkrétan az Andor utcánál.(a villamosmegállónál a patika mellett olyan az út :|) Apropó Andor utca: vajon mennyire lesz széles?
@Mon3: uhh.És tökigazad van. Szoktak utána ilyeneket irogatni hogy Abszurdisztán, meg Demszkygrád, hát van benne valami.
@darthwalk: a túrista mit túr könyörgöm? Semmit? Hát persze mert tUrista!

diabolo 2010.06.24. 15:37:39

Szombat éjszaka, Dél felé haladva az Erzsébet-híd közelében - egy lezárt szakaszt követően - a 'bringaútra' visszatérve előttem termett egy (minden bizonnyal egy ültetendő fa részére szabadon hagyott) kb. 1m x 1m x 0.5m-es gödör, amit már nem tudtam kikerülni (sem megállni előtte), így jobb híján megpróbáltam átugratni, ami az első kerékkel sikerült, a hátsóval persze nem, így defekt plusz egy komolyabb felnisérüléssel megúsztam, lehetett volna sokkal rosszabb is... persze nem voltam elég figyelmes, de azért elkeríthették volna azt a k.rva mélyedést. nemtom most mi ott a helyzet, de csak óvatosan!

gabesz: 2010.07.02. 19:24:41

Remek. A főváros töketlenkedése miatt - amin már nem is csodálkozunk- felbontják a kerékpáros és turista szezon kellős közepén. Gratulálok....

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.02. 22:08:32

Járt manapság valaki ezen a szakaszon?? Szakaszoasn van kijavítva. kb 10-15 méter aszfaltozva 10 méter úgy hagyva. Ez a Döbrenteitől a Batthyányi-ig. Nem is értem mi az ok.

GG81 2010.07.06. 11:24:29

@Noname Cowboy: az ok ott kezdődik, hogy az erzsébethíd felől egy kurvanagy MINDKÉT IRÁNYBÓL BEHAJTANI TILOS TÁBLA van kirakva. nah, aki ennek ellenére bemegy, az megjárhatja, mint fentebb is olvashattuk. amíg felújítják, addig vagy ugrálgat az ember a 10méteres földes szakaszokba és ból vagy kerül az útra, ami párhuzamosan elég járható is, körforgalom, aztán megint le a batyi felé... nah, ilyenkor lehet és kell az utat használni, amikor a bringaút hivatalosan le van zárva felújítás miatt!

aztán egy kérdés, a batyitól a fő utcán az alagút felé haladva miért tekernek szembe a bringások az egyirányúban!?!?? mert 50 méterrel a Duna felé párhuzamosan szabályosan is tekerhetnének??? aztán a bringás aki a bal sávban halad az autókkal, jobbról a taxisok, akiknek ezeket a szuicid izéket kell kerülgetniük!

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.07.06. 11:30:34

@Noname Cowboy: megyek arra fotózni ma.

@GG81: nem GG a probléma ott kezdődik hogy Budapest legforgalmasabb bringaútját lezárták kijelölt kerülőút nélkül. Persze hogy mindenki száz irányba próbál kerülni.

A megoldás az lett volna ha - ahogy az autósoknak is ki szoktak - kijelölnek kerülőutat.

GG81 2010.07.06. 12:10:50

@darthwalk: kitehették volna ez tény, európai lett volna. de kis helyismerettel vagy már másnap vagy térképen böngészve meg lehet találni a kerülőt, az utat, amin ilyenkor legális a hajtás...
ez meg olyan akarás, nem akarás kérdése.

az, hogy mész fotózni, terelőtáblát nem fogsz látni nagyvalószínűséggel, ha meg a lezárt területen fotózol bármit is mit érsz vele, az egész munkaterület! ott, amíg nem engedik rá a forgalmat azt csinálnak amit akarnak, akkora krátereket ásnak, amekkorát akarnak, az átadásig pedig az össze munkás strandolhat, vagy kártyázhat... csak legyen kész a vállalt időre, tehát egy spot fotózás csak megint hangulatkeltésre lehet jó, de ti tudjátok.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.07.06. 12:28:10

@GG81: akar a rosseb hangulatot kelteni. jellemzően azért nem jelölnek ki bringautat mert az "hivatalos" lenne és nem tudják biztonságosan megoldani.

ehhez képest most több tíz tonnás villamosok előtt csalinkázik a nagy tömeg, pedig még az úton, az autók között is sokkal biztonságosabb lenne.

GG81 2010.07.06. 14:00:05

@darthwalk: hát ez a tömeg érdekes választása is, hogy miért ott tekernek, amikor az út tényleg jobb választás lenne! a sok szabálytalan bringásról készíthetsz viszont jópár fotót!
ami meg a terelés elmaradását illeti nem értem miért nem lehetett kitenni, hogy kérjük fáradjon az útra kedves bringáspajti, akár a MKK részirül... mert a sínen tényleg nem életbiztosítás, főleg, amikor látod, hogy egy sínközben tekernek egymással szemben! még a jobbratartsot sem ismerik és amikor a szabályosabb szól, hogy nem jó a direkció, akkor a másik meg fel van háborodva, hogy miazhogy... pedig csak jó oldali sínközben kellene mennie...

GG81 2010.07.06. 14:01:41

@darthwalk: viccet meg a hangulatot félretéve, tényleg jó lenne már, ha végeznének lassan, mert telik az idő és közeleg az átadás... remélem elkészülnek időre és akkor nagyon kimenni se kell a helyzínre, mert visszaáll a rend, a gyalogokkal az elválasztóvonal körül és a sima aszfalton... ámen!

PR32 (törölt) 2010.07.06. 14:10:00

@GG81: csak óvatosan majd, ha kész lesz: a vizesen baromira csúszós fajta aszfaltot teszik oda!

GG81 2010.07.06. 14:15:38

@PR32: ha elvezetik róla, picit döntött lesz vagy ívelt, mint a makadám út, akkor talán nem lesz olyan vészes, ha lefolyik róla és felszárad... esőben úgyis óvatosabb az ember, ráadásul bringagyalogon, annál a sebességnél ugye gond sem lehet a megállásokkal, kerülésekkel...

GG81 2010.07.06. 14:17:22

@PR32: de már kezdek teljesen nem kiigazodni... egyszer a viacolor a baj, mert azok között hamar elszivárogna a víz jól, de rossz, meg szétesik. máskor meg aszfaltútért kiáltotok, hogy az kell, de az meg azért nem jó, mert abból a csúszóst építik... a reszelős fajtán meg ha elesne valaki csontig horzsolná magát...

PR32 (törölt) 2010.07.06. 14:21:19

@GG81: nem láttam elvezetést azon a szakaszon, amit már megcsináltak. vízmérték meg nem vagyok, nekem elég egyenesnek tűnt :)
nem azt mondtam, h sz.r amit csinálnak, csak h óvatosan! :) (szvsz ez sokkal jobb, mint a viacolor)

GG81 2010.07.06. 15:23:13

@PR32: reméljük azért tettek bele egy kis lefolyást segítő döntést! remélem szép sima is marad és nem túrják fel rögtön majd valamiért, mert az olyan magyar lenne már!
lesz szép új felfestés is rajta, amit majd öröm lesz magyarázni a bringarészen andalgóknak! :-)

PR32 (törölt) 2010.07.06. 15:44:04

@GG81: Hja, tényleg! megcsinálják, majd hosszában végigvágják az egészet, mert éppen most lett esedékes a vízcsövek cseréje :D

Mon3 2010.07.08. 12:03:26

Igazából a sárga keramit burkolat lenne az igazi. Nem kopik, örök életű és szép sárga a színe. Csak ha egy kis hó esik rá, akkor még a jégnél is csúszósabb. Mielőtt átépítették a Gozsdu udvart, ott volt még néhány nagyobb összefüggő terület. Télen nem lehetett esés nélkül végig menni rajta.

GG81 2010.07.08. 12:16:26

@darthwalk: nah, kíváncsi vagyok fényképeztél-e? mert itt-ott én az elmúlt napkban már láttam terelőtáblát is (oda-vissza), az utakon! tehát a párhuzamos (kerülő) utakon, hogy márpedig nyugodtan maradj rajta, egyenesen arra, de nehogy felmenj a bringaútra, mert fel van túrva, még...
persze jó lenne, ha elkészülnének már! ;-)

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.07.08. 12:36:39

@GG81: terelőtábla van az elejétől fogva, csak nem ott ahol lezárják hanem 50 méterrel arrébb.

itt vannak a képek tegnapelőttről: indafoto.hu/darthwalk/rakparti_bringaut_aszfaltozas

PR32 (törölt) 2010.07.08. 13:23:24

@darthwalk: köszi a képeket! még egy ideig érdemes lesz nem arra menni!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.08. 13:39:07

@darthwalk: A Döbrentei felől nincs lezárva.
De a foltokban nincs aszfaltozás még mindig játszik. Csak nem értem miért van így. Bezzeg a Lánchíd előtt a füves részt sikerült leaszfaltozni.

GG81 2010.07.08. 13:54:48

@Noname Cowboy: csak egy hatalmas 'mindkét irányból behajtani tilos' táblával. a lefotózott testvérével... ;-)

Perillustris 2010.07.08. 14:56:34

@Mon3: Akkor miért is lenne igazi?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.08. 15:21:26

@GG81: Figyuzzá mutassad már meg hol van a Döbrentei térnél az az irdatlan nagy mindkét irányból behajtani tilos! Merthogy a Batthyány-n van az ok! A nem onnan érkezőknek ez semmit sem mond.

GG81 2010.07.08. 15:46:41

@Noname Cowboy: pontosan ahol a rakpartról jobbra kisívben be szoktak kanyarodni (szabályosan), a dél felé haladó autók. nah, pont ott van az a qrvanagy tábla, pont azokkal a kerekesekkel szemben, akik a bringaúton jönnek az Erzsébethíd alól... nah, ott.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.08. 16:02:20

@GG81: Érdekes onnan jövök és egy darab sincs ott! Volt amíg ott dolgoztak. Legalábbis ma reggel sem volt meg tegnapelőtt reggel sem.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.07.08. 16:09:49

@Noname Cowboy: legalábbis ott kéne lennie, hiszen még dolgoznak az úton. a batyin biztosan kint van.

egyébként ha nincs kint, sajnos az is a kivitelező trehánysága miatt van, vagy nemtom - az az érzésem hogy néha direkt szopatják az erre közlekedni vágyókat.

GG81 2010.07.08. 16:10:59

@Noname Cowboy: én is arra járok és hazafelé meg is nézem, sőt meg is örökítem, ha kell... már este okosabbak leszünk. ;-)

GG81 2010.07.08. 16:21:09

@Noname Cowboy: estére már okosabbak leszünk...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.08. 16:23:09

@darthwalk: Amikor elkezdték akkor tényleg volt kint. Meg szalggal el is kerítették. De egy ideje se szalag se tábla. Ja munkások se. Csak a foltokban kihagyott felújítás :)

PR32 (törölt) 2010.07.08. 16:27:43

@darthwalk: "Józsi, b..meg! A táblát nem tettétek ki!"
...így most Józsi kifut a szolgálati platós Transporterrel, a platón egy piros szegélyű kör alakú fehér tábla.

GG81 2010.07.08. 18:18:48

@Noname Cowboy: szalag nincs már tény, de a tábla határozottan ott van, csak észre kellene venni ugyebár... hf. megnézni!, azaz meglátni! ;-)
nagy megnyugvás, hogy amit valakik már napok óta nem látnak, nekem derengett végig és ma reggel sem halóztam be, milyen brutál anyag éltek... :-DDD

GG81 2010.07.08. 18:24:01

@darthwalk: vagy döbi az egész, mert a döbitéren mindenki funkcionálisan megvakul... ahogy az autósok a kérósok által kedvelt belinkelt pirosáthajtásnál, úgy a drótszamarasok meg a behajtani tilos táblát ignorálják... nincs itt semmi átb@xás, csak színtiszta döbi.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.08. 20:04:32

@GG81: Milyen behajtani tilos van ott??? Mert a villamossínekre vonatkozóról tudok. De a kerékpárútra vonatkozó is ott van?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.08. 20:37:31

@darthwalk: Háát meg kell nézem. :D Furcsálom, hogy nem vettem észre ha ott van :)

Perillustris 2010.07.08. 21:12:19

@darthwalk: Fotosoppp! Remélem sokan próbálják ki, még ha kényszerből is a Fő utcát, s annyira megszeretik, hogy nem térnek vissza a rakparti fosra annak elkészülte után sem.

eml 2010.07.08. 21:16:46

@Perillustris:
Fotosoppp! - Eszed tokja.

Amúgy a Batyitól délre tényleg fos az út.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.07.08. 21:28:28

@Perillustris: hát én már nem fogok. szívem szerint gellért és a döbrentei között is az úton mennék, akkor nem rettegnék a romkerti parasztok által összetört üvegek szilánkjaitól.

@eml: 9 vagy 10 helyen van felbontva az út, olyan mintha direkt hagyták volna úgy, hogy ne kelljen átadni csak a lehető legkésőbb.

eml 2010.07.08. 21:41:47

@darthwalk:
Tehát ez egy sima mezei útépítés, mint akármelyik a városban.

Perillustris 2010.07.08. 21:46:04

@darthwalk: Menjél. A 86-os busz útvonala hibátlan. Még a legnagyobb Fő utcai dugók esetén is max. 25 perc volt a szükséges idő a Szépvölgyi út alsó része és a Bartók Béla út vége között, amikor hetente egyszer-kétszer arra kellett mennem. (Átlagosan három 86-os hagytam le e rövid távon.)

A rakparti "kerékpárúton" a nap 99%-ában zavaró egy bringás, ezért teljesen jogosan haladhatsz az úttesten.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.07.08. 21:55:24

@Perillustris: egy éve járok arra minden reggel és este, csak a gellért és a döbrentei között megyek fel a járdára, mert ott gyorsan tudnak menni a kocsik, nem akarok zavarni. de az üvegek kezdenek jobban zavarni (meg a szar járda).

döbrenteinél főutca, clark, batyinál vissza a bringaútra.

viszont ami aggasztó, hogy sokan lentmaradnak majd a villamossínen (ahogy én is ottmaradok a fő utcán), mert ott nincsen gyalogos, egyenes, gyors. ez szerintem veszélyes.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.09. 08:28:50

Meg kell kövessek mindenkit a behajtani tilos táblával kapcsolatban. Sajnos tényleg ott van :(
Egyébként szerintem nem veszélyesebb a villamossínen menni mint a Fő utcán. Én max a Döbrentei-Lánchíd szakaszon megyek.

VakondM 2010.07.10. 23:16:38

Nagyon jó, hogy végre felújítják a bringa utat és a járdát is! 1 éve a felújított villamospálya mellett ez iszonyt kontrasztos és szégyenteljes helyzet volt. De ami mostanában tapasztalható az meg életveszélyes! A biciklisek össze vissza cikáznak a villamosvágányokon, nem egyszer a Lánchíd alatt a villamossíneknél jöttek át, de ottjártamkor volt olyan felelőtlen szülő aki gyermekét a villamosvágányokon (vagy a kerékpárúton ahol villamos is jár?) tanította kerekezni.
Tényleg a sínen kell tekerni?

VakondM 2010.07.10. 23:46:05

@GG81:
"akkor a másik meg fel van háborodva, hogy miazhogy... pedig csak jó oldali sínközben kellene mennie... "

Egyiken sem....

GG81 2010.07.12. 10:05:29

@VakondM: értem én, csak vicces volt látni a szitut, ahogy a szabálytalan és még szabálytalanabb, aki még arra sem méltatja a helyzetet és a másikat, hogy a szabályosabb oldalon maradjon... :-)

Perillustris 2010.07.12. 13:05:16

@Noname Cowboy: Azon kívül, hogy szar, semmi. :)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.12. 13:37:40

Hihetetlen. Ha most nem írok nem látom a júli 9 utáni kommenteket! :(

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.13. 08:34:43

S lőn csoda! Eltűnt a behajtani tilos a Döbrenti térnél. A kihagyott szakaszokból párat leaszfaltoztak. De így is maradt belőlük :(

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.07.13. 08:46:34

@Noname Cowboy: nyilván megérkeztek a fatelepítési engedélyek a szakaszhoz :P de persze nem az összes, hiszen még van két hetük.

de ha végre kész lesz, rá két hétre jönnek a redbullosok és akkor lezárják a másik végét.

GG81 2010.07.13. 08:52:34

@Noname Cowboy: jah, jól megtárgyaltuk, hogy márpedig ottvan, most meg már nincs. ;-)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.07.13. 10:19:16

Hát igen. Bár ezek után nem értem, hogy miért volt kint. Ha még fognak akkor meg azt nem értem miért vették le. De hát ez itt Abszudisztán. Mi mást várhatunk :)

Amon-Re 2010.07.23. 23:16:09

Na elkészült, hupli, hupli hátán, nem érem mért vesznek át ilyet? Na jó tudom, naiv kérdés volt.
Ha ilyen lenne egy frissen elkészült autóút nem tudom mit szólnának az érintettek.

GG81 2010.07.26. 08:00:37

@Amon-Re: még nem teljes, hiányzik innen-onnan a felfestés... azért az tényleg vicces, hogy nem egyidőben készült el a burkolat, jónéhány sávban utólag... a simaságával nincs gond, nagyobb hupli sincs, de a hideg majd biztos csinál jó széles keresztbordákat :-/
autóút analógiára itt már az építéssel elcseszték, az utakon várnak 1-2 hetet és utána kötnek be egy csatornát, mert elfelejtették, mint ahogy azt is, hogy az új felületre pár éves megbontási tilalom van!

GG81 2010.07.26. 17:42:12

@Amon-Re: megvan a megoldás. ahol nincs felfestve, ott nem osztott bringagyalog, hanem az az összeeresztett fajta, mert nem jöttek volna ki sávok szabályos szélességben... érdekes a döbrentei felé a vilimegálló bodéja mögött a bringasáv, ahogy eltűnik a szaggatott... faxán kitehetnének egy útszűkület táblát, mert így valaki egyszer bele fog akadni a fémkeretbe, befejeli az üveget... bleee!

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.07.26. 21:02:14

én azt hiszem nem is fogok visszaszokni arra az útra, csak azt sajnálom hogy az üvegszilánkokkal borított romkertet nem tudom sehogyse kikerülni, se úton, se bringaúton.

ellenük az egyetlen megoldás a legdurvább defektvédő külső, defektvédős belső és atomra pumpált kerék.

terror 2010.07.29. 13:22:52

@darthwalk: Meg az utrol egy fokkal jobb. Ellenben ma en is kiprobaltam, hat nem sikerult vizszintesbe megcsinalni, de meg turheto.

Ami viszont ubergaz: az osszes padot eltuntettek. Errol lehet valamit tudni? Turistak hova ulnek majd, az aszfaltra?

terror 2010.07.29. 13:26:02

@errorka: kb. 2.6km, 0 pad. Ki a tokom tervezte ezt meg aztan ki hagyta jova?

terror 2010.07.29. 14:10:25

@errorka: Najo csak 1.8km, mert a Szabihidtol a Dobrenteiig eddig sem volt.

GG81 2010.07.29. 15:22:15

@errorka: azon a szakaszon elég lejtős, furán kéne ülni a padokon... :-D
vagy mérnöki csodaként más lábmagasságot alkalmazni egy padnál... ojjaj, ne bonyolítsuk.

szerintem még odáig nem jutottak, hogy az utcabútorokat visszahelyezzék a fák közé, mert tegnap még a halásznál kőkemény út/aszfaltmunkálatokban voltak a szakik.

dw1 · http://bpcity.hu 2010.07.29. 15:37:10

egyébként nagyon vicces, megcsinálták még késő ősszel az erzsébet híd alatti részt.

aztán felszedték az aszfaltot egy darabon (hullámos volt), majd újrarakták.

az is hullámos maradt.

fogták, letették a karókat (ennek nagyon örültem).

majd a rudas felöli részen rájöttek hogy alig hagytak padkamentes részt, azt is visszabontották, jó lett.

megcsinálták akkor a batyi felé az aszfaltot, mikor kész lett, felfestették a sávokat a rudastól a kaszinóig.

akkor rájöttek, hogy az erzsébet híd alatt a karók túl közel vannak a sáv széléhez, kijjebb rakták az összes karót 10 centivel.

a döbrentei és a kaszinó között felmarták a friss festést és azt is kijjebb tették a villamossín felé 10 centivel.

nem tudok másra gondolni csak arra, hogy a strabag és alvállalkozói annyira megkedvelték ezt a szakaszt hogy életük végéig dédelgetni, szeretgetni és tökéletesíteni fogják!

nagyon várom már azt, amikor ennek jegyében a romkert környezetében üvegeket összetörő fiatalokat is bebetonozzák valahova.

GG81 2010.08.10. 11:39:30

@dw1: hát igen, a szórakozóhelyek, ha már jól élnek ezekből az ősemberekből, akkor igencsak kiküldhetnének hajnalban egy sepregető embert, mert kriminális mennyi üveg van arrafelé! :-(

viszont tegnap géppel tisztítottál a bringasávot is!
meg az is előrelépés, hogy a sövényt megnyírták a mrgthíd közelében... ;-)
süti beállítások módosítása