Friss topikok

Címkék

afrika (4) alkohol (11) andrássy (3) armstrong (4) ausztrália (6) autómentes (24) autós biciklis ellentét (3) baleset (35) bam (4) bérbicikli (30) bicikli (18) biciklibulvár (6) bicikliparkoló (8) biciklis futár (9) bicikliút (134) bírság (10) biztonság (54) biztosítás (5) bkk (8) bkv (9) bringázz a munkába (4) bubi (14) buda (3) budapest (79) buszsáv (3) cannondale (4) critical mass (50) dánia (3) demonstráció (5) design (31) divat (8) downhill (8) dr kerékagy (5) egyesült államok (4) emelés (3) empamo (6) energia (3) energia bringa (5) építkezés (4) extrém kerékpár (3) e bike (5) felmérés (6) film (6) fotó (4) futár (3) gkm (4) google (4) gyerek (3) hátizsák (3) herebántalom (5) hibrid (4) híd (10) infrastruktúra (6) járda (3) kampány (4) képzőművészet (7) kerékagy (3) kerékpár (15) kerékpárbarát (3) kerékpárosklub (5) kerékpársztráda (6) kerékpártároló (3) kerékpárút (3) kína (3) kiskörút (7) kocsma (6) koppenhága (4) közbicikli (3) közbringa (3) közlekedés (4) kresz (17) kvvm (3) lakat (5) lámpa (4) levegő (7) london (15) lopás (16) magyar kerékpárosklub (3) margit híd (25) maszk (3) máv (7) mkk (3) mtb (3) nagy-britannia (3) new york (9) nyereg (7) obama (4) önkormányzat (21) orfk (4) párizs (7) parkolás (4) parlament (4) rakpart (3) regisztráció (3) rendőr (35) schwinn csepel (3) sisak (14) statisztika (3) szeged (3) szerviz (3) szex (5) sztrájk (8) tábla (4) tél (10) térkép (5) tolvaj (5) túrázás (8) urbánus (39) városi biciklizés (44) verseny (3) videó (12) világítás (6) víz (4) vonat (4) zene (5) Címkefelhő

Szégyelli a bicikliseket a hatodik kerület

2010.04.29. 10:03 - Földes András

Már biztos, hogy az illetékesek az Andrássy utat választották a kerékpározás elátkozott útvonalának. Az okok nem ismertek, az viszont igen, hogy a főváros egyik legszebb és nagy kerékpárforgalmat bonyolító útján alakították ki a balesetek tömegeit okozó bicikliutat. A környéken pedig használhatatlan, kör alakú biciklitárolókat helyeztek el, amelyeket aztán, mivel senki nem láncolta oda a biciklijét, elbontottak. Így az Oktogon-Liszt Ferenc tér-Jókai tér térségében mostanában már csak kukákhoz, rácsokhoz vagy lámpaoszlopokhoz köthettük a bringánkat. 

A hatodik kerületnek most majdnem sikerült megoldania a lehetetlen helyzetet, és felállítottak egy kerékpárprakolót. A jól használható és egyszerű P-alakú elemeket választották, ami a projekt egyetlen jó döntése volt.

jokai1

A tárolót ezek után valamiért nem a kerékpárút közelébe rakták, olyan helyre, ahol a biciklisták megállnak, hanem eldugták a Jókai tér bokrai mögé, a kis, kutyaszaros játszótér hintáihoz. A döntés a hivatalnokok azon ósdi szemléletét jelzi, miszerint biciklivel az ember a játszótérre megy, ott leszáll, homokozik, hintázik, elszív egy cigit az osztálytársaival, aztán vacsorára hazateker. Normális állampolgár a közlekedéshez autót használ. Ezért is nem voltak hajlandóak arra, hogy feláldozzanak egy parkolóhelyet az Andrássy úton. Esetleg a kerékpáros közönség által látogatott Kiadó kocsma elé tegyék a parkolót, ahol esténként 30-40 bicikli lóg a rácsokon, oszlopokon. Pedig nem merész ötlet direkt valamelyik biciklis célpont elé rakni tárolót, egy autós parkolóhelyet feláldozva: korábban így tettek a hetedik kerületben is, a szórakozóhelyek, kávézók tulajdonosaival egyeztetve.

A célszerűtlen Jókai téri elhelyezés végül is azonban jótétemény. Az egyes P-elemeket ugyanis egy-egy térkőbe fúrták bele, így azok az egy darab kis kőkockával együtt könnyen kiemelhetők. Még feszegetni sem kell, mert a kockák egyszerűen csak egymás mellé lettek helyezve a homokos alapra. Mivel a P-elem és a kockakő súlya együtt nagyjából egy bicikliével egyenlő, az élelmes tolvajok a csővel együtt rakhatják be a kocsiba az ellopásra kiszemelt kerékpárt. Cikkünk írásakor az egyik P-elem már a másiknak támasztva áll.

jokai4

Ezek után nem meglepő, hogy a kerület olyan helyet szemelt ki a holland nagykövet ajándékának, egy másik bicikliparkolónak, ahol egészen kevés kerékpáros jár. Úgy tűnik, a kerület szégyelli, hogy területén ilyen ósdi eszközökkel is járkálnak, így a Liszt Ferenc tér hátsó, eldugott szegletébe rejtette a színes elemeket. A parkoló kiváló, ha történetesen a Zeneakadémiára igyekszünk, vagy direkt valamelyik hátsó kávézó a célunk. A biciklisták 95 százaléka azonban a tér másik oldaláról érkezik, hiszen a bicikliút is ott vezet. Az asztalokkal telezsúfolt téren áttolni a biciklit pedig nagyon kényelmetlen.

Terézváros valószínűleg jobban örült volna, ha a hollandok valami szép autót ajándékoznak inkább a polgármesternek, nem pedig egy ilyen hülyeséget az embereknek.

liszt3

A hatodik kerület biciklis fejlesztései mindazon által izgalmas távlatokat nyitnak. Már várjuk, mikor indítanak a városnéző buszokhoz hasonló, nyitott járatokat, ahonnan a turisták célba lőhetnek a kerékpárosokra, természetesen csak festéklövedékkel, ami azért még így is izgalmas és vicces dolog. A következő kerékpárparkoló pedig nyilván egy sáros gödör lesz a Hunyadi tér hátsó sarkán, ahová egyszerűen be kell lökni a kerékpárt. Ha nem lehet utána kiszedni, az sem baj. 

Címkék: budapest bicikliparkoló

316 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekagy.blog.hu/api/trackback/id/tr431959653

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: vmware training london 2019.01.20. 06:22:19

Hogyan játszunk cracked-el? - CodWaW blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2010.04.30. 00:13:49

@tizenot: Beszoptad. Be szoktam futni rendszeresen.

tizenot 2010.04.30. 00:15:27

@Perillustris: Gratulalok, aram meg a futes ki van kapcsolva vagy fertozod a levegomet??

Húzzunk bele! 2010.04.30. 07:52:14

@tizenot: És nektek ki van kapcsolva? Te még a kibaszott autóddal meg a 6db bigmaccal is szennnyezed a környezedetünket baszki, oszt még itt pampogsz mint az empamo.

k_attila78 2010.04.30. 08:44:58

Isten óvjon mindenkit az utakon az ilyen 15 féle közlekedőktől! Tele van agresszióval, indulattal...

Perillustris 2010.04.30. 08:50:48

@tizenot: Kicsit erőltesd meg magad, ez elég gyengére sikerült.

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.04.30. 09:00:43

@tizenot: Igazad van, a kerékpár nem alternatíva, hanem A Megoldás. Ráadásul sokkal több embernek lenne jó megoldás, mint aki egyáltalán hajlandó kipróbálni.

Imádom, amikor egy ilyen suttyó megmondja nekem, aki évek óta jó kedvvel közlekedik biciklivel Budapesten, hogy a város nem alkalmas kerékpározásra. :) Elárulom neked, hogy abszolút bevált, pedig próbáltam az autót és a tömegközlekedést is.

ex-dr. vuk 2010.04.30. 09:13:51

@tizenot: teged miert zavar ennyire a bringaemeles?..
Igen nyugaton elfogadjak mind a kettot. Nalunk (ahogy irod is) az megy, hogy "az ut autoknak epult", es a bringas takarodjon ki a varosbol. Akkor most melyikunk az "uticigany"?

k_attila78 2010.04.30. 09:54:05

@vuk_: azért zavarja mert kocsiemelgetést nem szervez senki és irigykedik:)

tizenot 2010.04.30. 10:21:55

@Húzzunk bele!: Nalam nincs kikapcsolva, de en nem is nem is tetszelgek a vilagmegmento lovag kepeben csakhogy hitterithessek a faszsagommal.

tizenot 2010.04.30. 10:23:04

@Viszketeg: Bringa mar 20 eve is a mindennapi elet resze volt, MINDENKI kiprobalja megse hasznaljak hetkoznap. Vajon miert?
a. mert nem alternativa
b. mindenki hulye rajtatok kivul

ex-dr. vuk 2010.04.30. 10:28:58

@tizenot: felesleges ismetelgetned, hogy "nem alternativa". Neked nem. Masnak igen. Ennyi.
Itt mar inkabb te vagy a hitterito nem a bringasok :)

tizenot 2010.04.30. 10:28:58

@vuk_: mert ertelmetlen az egesz critical szarral egyutt, csak arra megy ki hogy az autosokat megszopassak, kulonben nem a belvarosban lenne hanem mondjuk kobanyan, angyalfoldon vagy akarhol mashol.

Ilyen az egesz bringa nemzet, nem a bringa a lenyeg nekik hanem hogy beugassanak azautosoknak.

tizenot 2010.04.30. 10:30:00

@vuk_: Az emberek 99%-anak nem alternativa, ugyhogy nektek felesleges ismetelgetni hogy az.

Allj be egy bringas haverod melle a zebranal es oromkonnyeket hullatva meseljetek egymasnak mekkora orgazmusotok van a bringatol, minket meg hagyjatok beken.

k_attila78 2010.04.30. 10:34:12

@tizenot: nyilván nem vuk tévedt az autós blogra úgyhogy neked kellene talán a bringásokat békén hagyni...

Viszketeg · http://zagyvasag.blog.hu 2010.04.30. 10:38:50

@tizenot: Egy lószart próbálja ki mindenki. Még akkor sem, ha nagybetűkkel írod. Akik mégis kipróbálják, azok közül sokan meg is maradnak mellette.

Az a 99%-os statisztikai eredmény nyilván úgy készült, hogy megkérdezted 3 autóbuzi haverodat és valamit elszámoltál. :) Valójában sokaknak (egyre több embernek) pont az autó nem alternatíva. Tegnap hazafelé, amikor kábé a sétálásnak megfelelő erőfeszítéssel végiggurultam többszáz métert álló kocsisorok mellett, eszembe jutottak a "nem alternatíva" baromságaid és jót mulattam.

FGSuperman 2010.04.30. 10:39:26

@tizenot: gratulálok
mi a phasznak bukótér a városban
ha te 50-nel felborulsz akkor rakjál hátulra mankókerekeket vagy vegyél a motorra oldalkocsit

bugris

tizenot 2010.04.30. 10:39:48

@k_attila78: Az index cimlapon volt, faszer kell kiposztolni oda ha csak bringas tema?

FGSuperman 2010.04.30. 10:41:03

@juzam: "És sajnos tény, hogy jelenleg budapesten a biciklisek nem mérséklik a dugót, hanem súlyosbítják."

ja
persze

Perillustris 2010.04.30. 10:41:51

@tizenot: Ha legalább megpróbálnál a valósághoz közelítő arányt írni. A 99%-kal csak kiröhögteted magad.

FGSuperman 2010.04.30. 10:43:03

@tizenot: gondolom az nem zavar amikor motorosfelvonulások miatt zárnak le közutakat mi?

bezzeg az évi egy nap kritikál massza - az igen

Perillustris 2010.04.30. 10:43:07

@FGSuperman: Ezt tényleg leírta valaki? ROTFL

tizenot 2010.04.30. 10:44:05

@FGSuperman: mi a fasznak bicikliut a varosba?

Na pont azert kene a bukoter is.

Vagy helikopterleszallo mert en meg helikopterrel akarok jarni.

Perillustris 2010.04.30. 10:45:54

@tizenot: Nem veszed észre, hogy egyre szánalmasabbak a hozzászólásaid?

Ha meg helivel akarsz járni, inkább dolgozz keményen, mert így sosem lesz rá pénzed.

FGSuperman 2010.04.30. 10:46:25

@tizenot: bringán is kiszolgálnak a mekdrájvban:-)

tizenot 2010.04.30. 10:48:46

@FGSuperman: De zavar es nem is megyek rajuk mert faszsagnak tartom.

tizenot 2010.04.30. 10:49:51

@FGSuperman: Ja csak feltartod a sort :-)

k_attila78 2010.04.30. 11:00:30

@tizenot: mondjuk a témákból fel kellett volna hogy tűnjön sutyikám vagy ennyire elgurult a gyógyszer?:)
ez nem az autós buksi simogató...

ex-dr. vuk 2010.04.30. 11:02:47

@tizenot: ez a 99% hogy jott ki?..
Nem, a CM celja nem az autosok szopatasa. Lehet, hogy ugy erzed, de nem. Ahogy a piros lampa sem szopatasbol van kint egy keresztezodesben. A sorompo sem szopatasbol zarja el az utat, ha jon a vonat. Mindennek van mas celja. A "szopatas" csak side-effect. Egy evben 2x kibirod.

ex-dr. vuk 2010.04.30. 11:03:21

@tizenot: mekdrajvban az auto nem tartja fel a sort?.. na ezt is magyarazd meg :)

tizenot 2010.04.30. 11:32:07

@vuk_: a piros lampa az must have, a critikal szar meg uri hobort.

De akkor majd en is lemegyek a haverokkal piknikezni az andrassyra a kerekparutra, ha valaki beszol annak meg majd megmondom: evi ketszer kibirod.

k_attila78 2010.04.30. 11:36:13

@tizenot: mi is az úri hóbort?:)

2010. május 1-je és május 31-e között alkalmazható üzemanyagárak:

Ólmozatlan motorbenzin

ESZ-95 ólmozatlan motorbenzin
335 Ft/l

Gázolaj
310 Ft/l

Keverék
362 Ft/l

LPG autógáz
179 Ft/l

tizenot 2010.04.30. 11:41:11

@Perillustris: Ja akkor BP+agglomeracioban jelentosen tobb mint 40.000 ember van aki MINDEN nap bringaval megy melozni?@vuk_:

tizenot 2010.04.30. 11:43:07

@k_attila78: Az autora egyelore NINCS alternativa. A bringa nem elfogadhato alternativa az emberek 99%-nak. Vilagos?

tizenot 2010.04.30. 11:47:38

@tizenot: Ja es az alternativa kerdesrol utoljara:

Te hiaba gondolod azt hogy a bringa elfogadhato alternativa, azt mindenki leszarja hogy te mit gondolsz, a lenyeg hogy a tobbseg mit gondol. Es a tobbseg sajna nem igy gondolja.

Az a baj hogy te azt hiszed hogy fogod elhozni a fenyt az embereknek es utat mutatni nekik, megmutatni nekik hogy a bicikli az jo. Az a baj hogy mar mindenki ismeri a biciklit, mindenki bringazik neha gyerekkora ota. Innentol fogva az allando bringa mantrazas csak tudalekos okoskodas, amire senkinek semmi szuksege.

k_attila78 2010.04.30. 11:49:40

@tizenot: látjátok még mindig 99%nál jár:)))

otapi 2010.04.30. 11:53:57

@tizenot: A "többség" mai napig BKV-val vagy gyalog jár, nem autóval...

k_attila78 2010.04.30. 12:04:06

Elképesztő ez a gyerek:)
Én 7km megyek biciklivel 25 pec alatt évi kb. 8000 Ft karbantartási költséggel, de ő szerinte az autó jobb 335 Ft-os benzinár mellett levegőt szennyezve kétszer annyi ideig. Az agyrágó bogár éhen hal szegény fejében...:)

tizenot 2010.04.30. 12:08:52

@otapi: Hat BP-n lehet, itt biztos hogy nem...
Pedig ez az a nyugat amire annyira hivatkoztok.

tizenot 2010.04.30. 12:17:43

@k_attila78: Hogy te milyen fasza gyerek vagy, gondolom buszke vagy magadra, remelem nem mulasztod el megjegyezni minden nap a csajoknak hogy te mekkora hos vagy, az emberiseg megmentoje. Vagy legalabb feltuno helyre rakod a sisakod hogy biztosan feltunjon mindenkinek hogy te vagy a NAGY BRINGAS.

En nem vagyok buszke magamra mert a kozlekedes nem az ahely ahol kielem magam, pusztan csak bejarok a leheto legcelszerubb modon es ez az auto/motor - nemcsak szerintem, hanem a tobbseg szerint is.

Ha a bringa alternativa lenne akkor az terjedt volna el, nem az auto, ugyanugy ott volt, sokkal olcsobb volt, megse terjedt el, de akkor biztos az a par milliard ember a hulye ti meg okosak vagytok...

k_attila78 2010.04.30. 12:20:38

@tizenot: én rád vagyok a legbüszkébb aki meg tudja magyarázni hogy a drágább lassúbb környezetszennyezőbb megoldás a jó...

otapi 2010.04.30. 12:20:47

@tizenot: Ha nem élsz itt, akkor minek dumálsz bele?

Perillustris 2010.04.30. 12:23:44

@tizenot: Mi az a 40 ezres szám? Hogy jött ki?

k_attila78 2010.04.30. 12:23:59

@otapi: Biztos náluk is van hatodik kerület csak a cikk képeiről nem ismerte fel hogy ez nem arról szól...

Perillustris 2010.04.30. 12:24:22

@tizenot: Érdekes, már többen járnak bringával, mint 1%.

Perillustris 2010.04.30. 12:26:58

@tizenot: Ha egy hipermarkethez kizárólag autópályán lehet eljutni, talán nem meglepő, hogy nem mennek bicajjal az emberek. Ha várost az autóforgalomra optimalizálják, elnyomva a gyalogosokat és a kerékpárosokat, akkor valóban csak a nagyon elszántak tekerik a pedált.

Nem bízom abban, hogy meglásd az összefüggést, de hátha mégis.

Perillustris 2010.04.30. 12:31:52

@tizenot: Egyébként aki egy 3-8 km-es útra inkább a bicajt választja az autó helyett, az tényeg faszább gyerek, mint aki végigfüstöli ezt az utat.

Persze nyilván nem a kokszos edzőtermi tahók, vagy műkörmös szolicicák közt, de úgysem azok számítanak.

tizenot 2010.04.30. 12:41:02

@k_attila78: hat arra a celra amire az autot hasznalom arra csak az auto jo, sajnos nincs alternativa...

tizenot 2010.04.30. 12:43:37

@k_attila78: "Ugyanez az arány Budapesten 10%."

Ami kb. azt jelenti hogy nagy reszuk az aki legurult a margitszigetre hetvegen...

Szoval 1%-nal nemigen lesz az tobb akinek az az alap hogy bringaval jar be minden nap.

tizenot 2010.04.30. 12:46:05

@Perillustris: A kozut az kozlekedesre valo nem arra hogy egyesek ott erjek el eletuk sportteljesitmenyet.

Neked lehet nem szamitanak mert sanszod nincs egy jol kinezo csajra...

k_attila78 2010.04.30. 12:46:10

@tizenot: én ezt elhiszem neked mert árut szállítani, mentőautónak, tűzoltónak nem jó a bicikli de itt a fővárosban ahol a nap minden szakában dugó van, biciklivel meg MINDIG ugyanannyi a menetidő itt ne legyen már jobb az autó...

otapi 2010.04.30. 13:01:11

@tizenot: Amúgy te tizenöt éves vagy? Csak hozzászólásaid alapján gondolom.

k_attila78 2010.04.30. 13:03:45

@otapi: szellemileg még nem tart ott:)

tizenot 2010.04.30. 13:07:20

@k_attila78: nemtom hogy lehetsz ennyire gyokszi.

LEhet hogy neked az a preferenciad hogy minel rovidebb ido alatt erj be a munkahelyedre, de az emberek nagyobb reszenek NEM. Ok tehenkedni akarnak az ulesben, nem akarnak megazni, nem akarnak budosek lenni.

Erted? A tobbseg preferenciarendszere mas mint a tied.

FGSuperman 2010.04.30. 13:09:03

@tizenot: hüje gyerek
amikor a Budapesten lévő utak többsége kialakult maximum lovaskocsik voltak a vásorban és bicikli lehet, hogy több volt

az egy dolog, hogy le lettek azóta aszfaltozva

ha meg van rajta bicikliút akkor téged miért zavar ha valaki ott közlekedik - gondolom a buszsáv is zavar

FGSuperman 2010.04.30. 13:11:33

@tizenot: figíelj má'

itt senki nem térít
közlekedj autóval leszarja mindenki, sőt még ki is röhögnek

de aki meg bringával akar közlekedni az avval fog

ennyi

FGSuperman 2010.04.30. 13:13:15

@tizenot: "Bringa mar 20 eve is a mindennapi elet resze volt, MINDENKI kiprobalja megse hasznaljak hetkoznap. Vajon miert?
a. mert nem alternativa
b. mindenki hulye rajtatok kivul"

a. ha nem lenne alternativa akkor nem használnák
b. hogy ki hüje azt én nem tudom - mindenki biztos nem, de te az vagy ez tuti

k_attila78 2010.04.30. 13:13:52

@tizenot: igen manapság tényleg nem jellemző hogy az embereknek a rövid idő alatt bejutás fontos... akkor mi édesanyjukért dudálnak folyamatosan? hova sietnek?
15 neked világít a negro a szádban:)

tizenot 2010.04.30. 13:20:22

@FGSuperman: Na ja es a lovaskocsinak mi az utoda?

Ja en tennem is, csak a kisebbseg elallja az utamat es bringat emelget elottem + el akarja venni a parkolomat is + el akarja venni az utamat is. Azert ez igy nem megy kisfiam.

tizenot 2010.04.30. 13:21:12

@FGSuperman: Hat nem is hasznaljuk, csak a lazacsavo bringaszektasok...

tizenot 2010.04.30. 13:22:36

@k_attila78: talan mert a geci ugyes biciklis kovalyog a savok kozott es radol a motorhaztetomre es okoz egy 200K-s kart, raadasul nincs is kin szamonkerni, se rendszam se semmi...

k_attila78 2010.04.30. 13:26:26

@tizenot: "bringát emelget előttem"

Ha az év 0,5479%-án van critical mass és benned ez marad meg akkor te tényleg nagy gyökér lehetsz:)

k_attila78 2010.04.30. 13:30:06

@tizenot: nekem kötelező biztosításom van ha egy ilyen takonynak mint te neki megyek a szarjának akkor kifizeti a biztosító de jelzem 15e km alatt egyszer sem fordult elő...
úgyhogy ez sem valós probléma:)

Húzzunk bele! 2010.04.30. 13:36:41

@tizenot: "mert ertelmetlen az egesz critical szarral egyutt, csak arra megy ki hogy az autosokat megszopassak, kulonben nem a belvarosban lenne hanem mondjuk kobanyan, angyalfoldon vagy akarhol mashol.

Ilyen az egesz bringa nemzet, nem a bringa a lenyeg nekik hanem hogy beugassanak azautosoknak. "

Te aki autóval gyilkolni jár,
nem veszed észre magad most már?
Autónak kora vége szakad
most már csak luxusra költünk, ha akad?
Benzin ára szép kék felhők szomszédságába,
és mégis azt mondod, hogy az konzerv biciklinek alternatívája?
:D

FGSuperman 2010.04.30. 13:44:45

@Perillustris: ott van
juzam vagy ki
mondjuk túl komolyan nem gondolhatja és komoly ember sem lehet a 13 hozzászólásával - kb az összes a kerékagyban - nyilván valami bringás-basztatós nick:-)

otapi 2010.04.30. 13:46:33

@tizenot: "Na ja es a lovaskocsinak mi az utoda?"
Történelmileg a vonat.

FGSuperman 2010.04.30. 13:46:34

@tizenot: mondom ha 50-nél te képes vagy motorral bukni, akkor oldalkocsit vegyél inkább

de ha beadod kérvényben a főpolgármesteri hivatalban az agymenésedet - biztos csinálnak neked külön bukóteret

FGSuperman 2010.04.30. 13:49:49

@tizenot: nyugodtan tedd azt
és majd magyarázkodjál az autós haverjaidnak amikor szétütik a buci fejedet vagy a rendőrnek-közterületesnek amikor bilincset kap az autód-motorod meg te is

nekem nem fog fájni

én pont úgy kikerüllek bringával mint bármikor-bárhol máskor is:-)

FGSuperman 2010.04.30. 13:53:19

@tizenot: elmondom utoljára
ha valaki azt mondja, hogy neki alternatíva a bringázás akkor neki az

az meg, hogy te mit csinálsz az senkit nem érdekel

FGSuperman 2010.04.30. 13:57:44

@tizenot: biztos az elterjedésében nem játszik szerepet a sok buzi autós-reklám sem

biztos tök jó alternativa ám törlesztőrészleteket fizetni éveken át egy fos autóra, amit fenntartani is alig tud a sok majom
de hát ki mire szereti költeni a pénzét - vannak akik úgy gondolják, hogy vesznek egy bringát egy autó árának 10%-áért és onnan ingyen van, más meg azért gürizik, hogy elmodhassa van autója és tud bele tankolni
biztos nagyon phasza dolog az is:-)

mert persze nyilván van akinek szüksége van azt autóra de az emberek többségének nem létszükséglet, hiába is bizonygatod

PR32 (törölt) 2010.04.30. 14:03:29

@tizenot: "el akarja venni a parkolomat is + el akarja venni az utamat is" - egyik sem volt a tiéd soha! Az embereké, amely halmaznak te is része vagy ugyan, de nem kicsit túlzás, hogy a tiéd. ennyit rólad.

Perillustris 2010.04.30. 14:07:21

@tizenot: Nekem már nem kell bizonygatnom, nem én küzdök komplexusokkal.

FGSuperman 2010.04.30. 14:27:32

@otapi: itt él ez, nem gondolod, hogy különben ennyire febaszná magát agyilag

sima angol-billentyűt állítani nem kunszt

FGSuperman 2010.04.30. 14:30:50

@tizenot: nem fogják elállni az utadat a bringaemelgetéssel, mert le lesz zárva - nekik

ergo az ő útjuk

ostoba

FGSuperman 2010.04.30. 14:32:55

@k_attila78: gondolom ő az a típus aki ráhúzza a bringásra a kormányt, mert ő szívesen ül autóban a dugóban, de azért felbassza magát ha más halad:-)

FGSuperman 2010.04.30. 14:36:04

@tizenot: megsúgom bármilyen hasonló rendezvény a városban szokott lenni

vagy te úgy emlékszel, hogy a Budapest-parádét, légibemutatót, lovasvágtát, stb. kint szoktak a halál phaszában rendezni?

mondjuk a kritikál masszára kitekerni nagyjából mindegy hova teker az ember, úgyhogy nem lenne nagy érváság a bringások szempontjából

ex-dr. vuk 2010.04.30. 14:40:32

@tizenot: a parkolodat nem a biciklisek veszik el, hanem a varosvezetes... (ok pedig nem biciklisek, ebben biztos lehetsz :D)

tizenot 2010.04.30. 14:46:37

@FGSuperman: nemtom az en kocsim a havi fizetesem 15%-aba kerult.

Na puszi mentem az uj topikba bringast alazni...

tizenot 2010.04.30. 14:50:02

@k_attila78: ja, ez maradt meg, olyan mint a buzifelvonulas. Ott sem az a lenyeg hogy buzi-e vagy, hanem hogy pucsiccsa', meg fesziccse. Na kb. ennyi a kritikus szar ertelme is.

tizenot 2010.04.30. 14:51:34

@FGSuperman: ja, csak ha 10 kilcsivel arrebb lenne senki nem jonne el, mert igy hogy benne vagyunk a tvben ugy nagy poen, ugy hogy mindenki leszar mert videken van valahol ugy mar nem poen.

Ergo nem a bringazas a lenyeg hanem a magamutogatas.

tizenot 2010.04.30. 14:52:52

@FGSuperman: Nem vagyok az a tipus, sot...
De most kezdek el gondolkodni azon hogy talan ez lenne a lejgobb megoldas...

otapi 2010.04.30. 14:58:43

@tizenot: 10 ezerért adtam el kb. 6 éve a Trabantomat, mert már nem kellett senkinek.
Trabanttal jársz és 60 ezer a fizud? :)

Robi, a hód 2010.04.30. 15:35:22

@tizenot: "Ergo nem a bringazas a lenyeg hanem a magamutogatas. "

Ha a Critical Mass-ről beszélsz, akkor igen. Te itt feltalálad újra a kereket! Gratulálok!

NilsMF 2010.04.30. 16:21:17

@tizenot: ó basszus... Itt nem elsősorban a környezetvédelemről van szó, te szerencsétlen! arról van szó, hogy (ahogy te is írtad korábban) autós és biciklis békében tudjon közlekedni egymás mellett, és nem egymás rovására.
Akár belátod, akár nem, ez jelenleg rohadtul nem így működik Budapesten.
Nem túl régóta bringázom a fővárosban, kezdő munkába tekerőnek számítok, de ez a rövid idő is elég volt ahhoz, hogy észrevegyem: a bickli a leginkább hátrasorolt közlekedési eszköz. A bicikliutak nagy része vállalhatatlan minőségű (frankón a gyalogosok jobb minőségű járdán közlekednek), ánuszrózsa méretű táblák jelzik, merre FOG MAJD FOLYTATÓDNI a bicikliút, győzzél nem eltévedni... És végül, de nem utolsósorban, a vonalvezetés olyan, hogy tálcán kínálja különböző autótípusok alvázának és/vagy féltengelyeinek, motorházának közelebbi szemrevételét.
Ekkor jön a képbe az, hogy az autósok TÖBBSÉGÉT (tisztelet! a kivételnek) idegesítik, bosszanjták a biciklisek, mert valóban oda kell(lene) rájuk figyelni.
Erre jössz ezzel a szövegeddel, hogy minden bringás környezetvédő, meg hogy bringáscigányok, meg mittomén... Jár érte a tockos, nem kicsi.
Én csak szeretnék élve eljutni A-ból B-be, és amíg olyan az autósok többsége, mint te, ez nem olyan könnyen megoldható.

Amúgy meg kurvára irritáló és paraszt a hangnemed, szóval ne csodálkozz, ha mindenkinek kinyílik a bicska a zsebében, már csak dacból is.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.04.30. 22:39:21

Ma láttam egy új U-korlátot az Andrássy páros oldalának elején.

Perillustris 2010.04.30. 22:43:14

@NilsMF: "ha mindenkinek kinyílik a bicska a zsebében, már csak dacból"

Csak szeretné. Nem vele röhögünk, hanem rajta.

Ómájgád 2010.05.01. 10:44:19

@tizenot: "5 ev mulva mar elektromos autoval fogok jarni."

Na azért várjunk még azzal az elektromos autóval. Először is el kell majd dönteni mobiltelefonálni, számítógépezni akarunk, vagy autókázni, mert nem jut mindenre lítium. Másodszor az autó akkumulátorok töltéséhez új erőműveket kell üzembe helyezni, vagy a háztartásokat kötjük le a jelenlegiről.

EsGé 2010.05.01. 23:32:54

@Ómájgád: Plussz még valami: ha teszem azt a nagyon közeli jövőben robbanásszerűen el is terjednek az elektromos autók, attól még a dugó nem múlik el (max kevésbbé lesz szennyező) és parkolóhely sem lesz több. Úgyhogy a villanyautó környezetbarátabb ugyan, de közlekedésileg ugyanazok a korlátai mint a mai kocsiknak.

Robi, a hód 2010.05.03. 12:25:03

@Ómájgád: "Először is el kell majd dönteni mobiltelefonálni, számítógépezni akarunk, vagy autókázni, mert nem jut mindenre lítium"

Gondolod, hogy az elektromos autók esetén a Lítiumé a jövő? Pillanatnyilag még egy drágább mobiltelefont sem képesek néhány óránál tovább energiával ellátni, hogyan működtetnének egy több száz kg-os autót? Ráadásul mekkora tömeg lenne csak az akkumulátor maga? Nem véletlen, hogy az autók indító aksija még mindig ólom-sav akku, dacára annak, hogy veszélyes anyag mindkettő.

"Másodszor az autó akkumulátorok töltéséhez új erőműveket kell üzembe helyezni, vagy a háztartásokat kötjük le a jelenlegiről."

Miért? Szerinted miért nem férnek meg egymás mellett?

Rigo' 2010.05.05. 16:01:39

@tizenot:
Kicsit elszaladt melletted a világ, de nem szégyen, mert még nem dől a csapból is, hogy az emberek 60%a kerékpározik egyes nyugati nagyvárosokban. Tehát nem 1 %-nak megoldás, hanem 60%-nak. Mi vagyunk a többség, csak ez még itthon nem látszik, mert inkább dolgozol két munkahelyen, hogy fenntarts hitelből egy környezetszennyező fostalicskát, mint hogy vegyél egy jó télikabátot, kesztyűt és usgyi a bringával egész évben.
Az utak pedig közutak és nem az autóknak, hanem a köznek épültek. Épp azért járok én is rajtuk mert szép sima és az országútin nincs rugó.
Lehet, hogy idegesít téged, amikor 30-cal előtted blokkolom a sávot, de te is idegesítesz, amikor a szmogban kell tekernem és kerülgetnem az autó oszlopokat. Te sem húzod rám és én sem verem végig a lánccal a motorházadat, mert a kulturált közlekedés barátai vagyunk és tudunk együtt élni. Az idő majd minket igazol még akkor is, ha van pár tuskó a bringások között, ahogy az autósok között is. Ez már a nagy számok törvénye...

Vurkachy Teofil Mátyás 2010.05.12. 15:16:47

Szépnapost!
Vannak olyan élethelyzetek, amikor autóval közlekedni jobb (nagy távolság, ratyi tömegközlekedés, gyerekkel+nagypakkal, stb.) viszont mindennapi használatra, ha csak pár km a táv, nincsenek extra csomagok, stb. akkor megéri... és messzire ment emberként úgy vélem, a jó példát nem lehet másolni, hanem kell! London egy nem kis város, nem kevés közlekedővel és biza népszerűsítik a kétkerekezést, mert egy keró kisebb, olcsóbb és környezetkímélőbb az autónál.(pont) Mindehez a buszsávokat megnyitották a kerósoknak (+motorosok és taxik), van egy valag kerékpáros sáv -ahol a járda túl keskeny a megosztáshoz- és az üzletsorok előtt a forgalmasabb helyeken vannak kerékpár parkolók -ahol a járda-rész legalább 2 méter. Annak, hogy a kerósok által használt utaktól eldugva vannak parkolók, semmi értelmét nem látom, mert a jobb kecskémet én is szeretem látótávolságon belül tudni és minél kevesebbet fölösbe gyalogolni -mint az autósok... arról, hogy forgalmasabb csomópontoknál a keró-parkolókhoz CCTV-t is tesznek...az már csak hab a tortán... Azt, hogy "kirakjuk, hogy lássák: van, de a kutya nem használja"-gondolkodásmód meg igen nagy böszmeség! Praktikus helykihasználás a közterületeken és minden közlekedő elégedett! Persze, ha minden közlekedésben részt vevő felelősségteljesen használja az időt és a teret! No'Pá!

Vurkachy Teofil Mátyás 2010.05.12. 15:37:22

...juteszembe...
...hogy a cikk címére is reagáljak: nem szégyenlik a kerékpárost, csak éppen nincs belőlük közvetlen haszna, mert parkolásért, üzemanyagért, stb nem fizetnek adót és amíg egy fizető parkolóhelyet az autósok naponta használnak, és az önkorinak csak kiadás a kerós parkoló, én nem csodálkozom, hogy lesz*rják a dolgot... majd ha a nép hevesen lázadozni fog a szmog, a dugók, az élhetetlen városrészek miatt (mert ennél csak több autó lesz, mint ahogy ez itt is látszik...)akkor csökkentik majd az autósok által használható közterületek arányát, növelik pl. a sétálóutcák számát és a felszabadult részeken lesz hely kerós parkolókra is... de ez nem most lesz, ehhez átgondolt várostervezés kell... meg a "good practice" bátor felhasználása! :-) Békés együttközlekedést!
Üdv!

Perillustris 2010.05.12. 15:54:26

@Vurkachy Teofil Mátyás: Sajnos képtelenek hosszútávon gondolkodni, max. négy évre látnak előre.

Laurel 2010.05.13. 16:57:30

Van autóm is, és bringám is. Az utóbbit jobban szeretem, az előbbit többet használom. Árut szállítok, ahhoz kell. Egészen addig rendben van, amíg az áru eladása, bőven kitermeli az autózás költségét. Olyan napokon, amikor nem kell szállítani bringázok, mivel szerintem csak önmagamat szállítani egy több, mint ezer kilós vasdobozzal, tömény pazarlás. Egyébként most olvastam, hogy 70%-al nőtt a Kína és dél kelet ázsia autóvásárlási kedve. Ugye minden elvakult autófüggő tisztában van vele, hogy milyen hatása lesz ennek az üzemanyagárakra.

egon22 2011.03.11. 23:39:03

Jön a tavasz és újra lehet gyűlölködni, vagy vitázni, mert érdekes módon a fűtött bringa hiánya miatt télen senkinek nem kell védeni a bringások értelmetlen követeléseit.
Tehát, belátható, hogy a bringa nem mindenható, főleg nem jelent megoldást a városban, hiszen egy hóekés bringát nem láttam.
Inkább azon kell elgondolkozni, hogy az utakból ennyi és belátható időn belül nem lesz nagyobb, vagy több.

otapi 2011.03.12. 01:09:19

@egon22: Pedig nem kellett volna messzi menned, hogy hóekés bringát láss: kerekagy.blog.hu/2011/01/28/teli_haszonjarmu_haromkereku_biciklibol

Ez magas labda volt :)

Perillustris 2011.03.12. 12:23:27

@egon22: Ó, most romba döntöttél mindent. Pedig a kerékpár mindenhatóságában fenntartások nélkül hiszünk.

egon22 2011.03.12. 21:42:09

@otapi: A hóeke igazán ötletes és környezetbarátságos, itt a városban meg a poszthólapátos módszert erőltetik.